Old Games download, Abandonware

 
Staré hry :: DJ OldGames
Outcast - Second Contact
Outcast - Second Contact

Old games :: Staré hry na stiahnutie, Abandonware, Retro, Časopisy

System Shock 2
System Shock 2

Pravda je, že by si tento žáner zaslúžil i absolútne samostatnú prednášku, čo do budúcnosti nevylučujem, pretože tento typ hier je môjmu srdcu asi najbližší. Zároveň by som rád dodal, že táto časť naschvál ignoruje konzolové RPG, ktoré majú tiež svoj vlastný „vývojový strom“, na ktorého počiatku sú hry ako Zelda, Dragon Quest (1986) a Final Fantasy (1987). Tieto hry tvoria solídne základy – sú inšpiráciou - všetkých budúcich konzolových RPG hier.
 

Podobne ako v prípade hry Adventure, i tu hrá svoju úlohu Gary Gygax, resp. jeho výtvor Dungeons & Dragons (1974). Vo všeobecnosti sa dá počítačová RPG charakterizovať ako hra, ktorá má svoje korene v „papierových“ role-playing hrách ako boli už spomínané Dungeons & Dragons, požičiava si z nich väčšinu terminológie, scenárov a herných mechanizmov. Hráč v nich kontroluje jednu alebo viac postáv v družine dobrodruhov a plní jednu alebo viac úloh (quest). Podobne ako „papierový“ predobraz i počítačové RPG obsahuje pokročilé rozprávanie príbehu, vývoj hráčovej postavy, ako aj možnosť znovu hrania a plného ponorenia sa do herného sveta. Elektronické médium odstraňuje potrebu „game mastera“ (pána hry, pána jaskyne atď.) a zvyšuje dynamiku bojov. Často je systém súbojov uprednostňovaný na úkor príbehového rozprávania – avšak toto záleží čisto na zámere tvorcov, či vyspelosti celého herného systému.

Gary Gygax
Gary Gygax (1938-2008) a Dungeons & Dragons

Sálové počítače

Jedným z prvých RPG typu dungeon (dungeon crawl) bola hra zvaná pedit5, napísaná v roku 1974 pre systém PLATO. V hre sa hráč ujíma a vedie postavu, ktorá sa túla po jedno úrovňovom podzemí (dungeone), zbiera poklady a zabíja monštrá. Keď prišlo na stret s príšerou, hráč mohol použiť jedno z kúziel. Ako to na univerzitných (a podobných, nejakou inštitúciou vlastnených) počítačoch bolo zvykom, hra bola neskôr odhalená a vymazaná. Z toho vychádza i ono „maskovanie“ hry za dôležito vyzerajúci názov, ktorý na prvý pohľad neprezrádza o aký program sa jedná. Avšak programátori sú vynaliezaví druh, a tak na základe pôvodnej práce „pedit5“ vznikol orthanc a neskôr i vylepšený orthanc1. Všetko to bol, ale len začiatok. Popularita týchto hier neskôr vyústila v tvorbu podobných hier, vrátane neskoršieho dnd.

 

Popularita D&D je sama o sebe jedným veľkým zázrakom a prekvapením, preto sa niet čomu čudovať, že už niekde medzi rokmi 1975/76 vzniká neoficiálna adaptácia pravidiel D&D pod jednoduchým názvom „Dungeon“.

 

Napriek tomu, že sa hra pôvodne zobrazovala v čisto textovom režime, stala sa i prvou hrou, ktorá využívala zobrazovanie zorného poľa postavy. Hra využívala jednoduchú grafiku, kde zobrazovala jednotlivé „podzemia“ (dungeony) z pohľadu zhora, avšak hráč videl vždy len časť mapy, tej kam jeho postava dohliadla. To umožňovalo zobraziť rôzne druhy schopností ako „infravidenie“ elfov, či trpaslíkov, efekty svetla a temnoty a podobne. Takýto pokrok bol možný najmä preto, lebo mnohé univerzity, resp. počítačové terminály univerzít prešli na CRT obrazovky.

 

dnd (systém PLATO, 1975) bola hra, ktorá implementovala základné princípy papierového Dungeons & Dragons (odtiaľ názov dnd) do elektronickej podoby. dnd bol tretím dungeonom stvorený pre tento systém (prvý bol spomínaný pedit5, druhý m199h). Hráč si vytvoril postavu a vydal sa do multi-úrovňového podzemia „Whisenwood Dungeon“ za hľadaním pokladov a slávneho „Orbu“.

dnd
dnd (PLATO)

Väčšina neskorších hier na tomto systéme (avatar,  oubliette, baradur,  moria,  dndworld,  bnd, a sorcery) vychádzala z dnd a navzájom sa ovplyvňovala. To znamená, že ďalšie revízie pridávali ďalšie podzemia a výzvy. Špecifické príšery strážiace špecifické poklady. Tým sa tieto hry stávali väčšie a komplexnejšie, než hry stojace na samom počiatku existencie „žánru“. Avšak, čo bolo možné robiť na univerzitných počítačoch sa postupne stávalo prístupné i na tzv. domácich počítačoch, kde vývoj žánru ďalej pokračoval.

 

Domáce počítače

Ak sa pozrieme na vývoj žánru, ďalšou hrou, ktorá výrazne ovplyvnila vývoj počítačových RPG je hra „Rogue“. Hru vytvorili Michael Toy and Glenn Wichman okolo roku 1980 (na PC DOS vyšla hra v roku 1983), bola obľúbená na Unixových systémoch, za čo čiastočne mohol i procedurálne generovaný herný obsah. Rouge spopularizoval preliezanie kobiek (dungeon crawling) ako herný systém a zároveň tak dal podnet na nasledovanie a vytvoril sub-žáner známy ako „roguelike“ hry. Inšpiroval hry ako Hack (jeho verziu NetHack), rovnako ako je vlastne priamym predchodcom hier ako Diablo. Svojim spôsobom je grafickou reinkarnáciou tohto druhu hier i menej známa hra od DreamForge Dungeon Hack (1993).

rogue
Rogue, PC DOS (1983)

Ako to už býva v podobných hrách, i tu musel hráč vliezť do nezmapovaného podzemia, nájsť „Amulet of Yendor“ a s ním sa vrátiť späť na povrch. Avšak kým nenašiel Amulet nebolo možné sa vracať v úrovniach späť. Čím hlbšie hráč postúpil, tým viac a ťažších príšer sa mu postavilo do cesty. Hra bola priamo ovplyvnená textovou adventúrov Colossal Cave Adventure ako i Dungeons & Dragons, z ktorých pochádzalo množstvo príšer. Wichman neskôr dodal, že príšery postupne menili, aby sa vyhli „problémom“ s tvorcami Dungeons & Dragons. Ovládanie hry bolo však bližšie práve hre Adventure a teda interakcia s prostredím prebiehala pomocou špecifických povelov, resp. skratiek slov. Na istý čas to bude i štandard v ovládaní počítačových RPG.

 

Medzi dve z najstarších počítačových RPG patria hry Temple of Apshai a Akalabeth: World of Doom, predchodca Ultimy. Niektoré z prvých počítačových RPG boli založené na ich „sálových“ predobrazoch (Telengard alebo Sword of Fargoal), zatiaľ čo iné boli založené na priamych adaptáciách D&D dobrodružstiev (najpopulárnejšie a najúspešnejšie z nich Ultima Wizardry). Po vizuálnej stránke boli jednoduché, ale už v tomto štádiu obsahovali väčšinu kľúčových prvkov, ktoré sa neskôr stali špecifikom cRPG ako žánru.

Patrí sem napríklad pohľad na herný svet, ktorý bol buď z perspektívy prvej osoby alebo pohľad z vtáčej perspektívy, čiže sa na herný svet pozeralo, takpovediac, z vrchu. Na druhej strane, niektoré hry využívali oba tieto prístupy – Akalabeth (1980) využíval na zobrazovanie podzemí (teda dungeonov) pohľad z prvej osoby a pri cestovaní na povrchu pohľad z vtáčej perspektívy.
Wizardry (1981), ďalšia hra z ranného obdobia, zase priniesla ťahové súboje, ktoré boli ovládané pomocou špeciálneho menu. Tunnels of Doom (1982) zase priniesol taktické súboje, ktoré boli riešené na špeciálnej obrazovke. A samozrejme Dungeons of Daggorath (1982), kde boj prebiehal v reálnom čase na hlavnej mape (obrazovke) dungeonu.

akalabeth
Akalabeth, Apple II - Balrog

 

Rozhodne medzi najdôležitejšie hry prvej polovice 80-tych rokov patrili série Ultima Wizardry, na tie netreba zabúdať. Obe priniesli svojský štýl a spôsob nahliadania na herný svet, ktorý neskôr kopírovalo mnoho ďalších hier. Wizardry síce nepatrí k prvým RPG, ktoré prišli s z náhľadom na svet z prvej osoby, rovnako nevynašli krokový systém pohybu , avšak patrí medzi kľúčové v oblasti počítačov. Kľúčovou pre túto hru boli skriptované stretnutia, ktoré sa spúšťali v momente keď hráč vstúpil na určité políčko. Niektoré boli obyčajnými súbojmi (tie prebiehali na ťahy, ako sme si už povedali), iné predstavovali stretnutia z postavami, spúšťali rozhovory, či to mohli byť pasce. Z niektorými špeciálnymi zariadeniami sa dalo manipulovať pomocou menu, rovnako sa NPC postavy mohli pýtať otázky, či zaútočiť. Môžeme povedať, že z príkladu Wizardry čerpali série ako Bard’s Tale, Might & Magic, či čiastočne i tzv. „Gold Box“ séria hier od spoločnosti SSI.

 

Ultima, na druhej strane (a do série počítame aj spomínanú hru Akalabeth, ktorá tiež býva prezývaná ako Ultima 0), spopularizovala cestovanie (a dobrodružstvá) na „povrchu sveta“. Kým väčšina dobových RPG hier ponúkala kobky a zapadnuté ruiny, v sérii Ultima hráč mohol cestovať po svete a dungeony boli špeciálnymi miestami v jeho rôznych kútoch. Tiež nesmieme zabudnúť na prvé krôčiky pri tvorení miest a dediniek, kde žili ľudia, s ktorými mohol hráč komunikovať. Komunikácia väčšinou prebiehala na úrovni kľúčových slov, ktoré hráč zadával. Pri rozhovoroch potom niektoré postavy odhalili ďalšie možné témy, na ktoré sa mohol hráč opýtať ďalších postáv. Ďalším rozdielom medzi Ultimou a spomínanou sériou Wizardry, bol väčší dôraz na príbeh, ktorý bol viac spätý z herným systémom. Prvé Ultimy sa môžu z dnešného pohľadu zdať primitívne, avšak stali sa základom pre ďalšie pokračovania. Okrem toho, Ultima nádherne ilustruje „dospievanie“ jej tvorcu, nárast skúseností s médiom až do kulminačného bodu, ktorým je rozhodne Ultima VII

 

V tento moment preskočíme trochu časovú os a skočíme až do druhej polovice 80.-tych rokov. V roku 1987 totiž na trh prichádza hra, ktorá výrazným spôsobom ovplyvní niekoľkých následníkov tohto typu hier. Spoločnosť FTL stvorila pre Atari ST hru Dungeon Master. Výraznou novinkou bola priama interakcia s prostredím, kedy hráč manipuluje vecami priamo na obrazovke. Dungeon Master patril k tým hrám, ktoré uprednostňovali súboje v reálnom čase, i napriek tomu, že hráč ovládal skupinu dobrodruhov. Okrem zaujímavého prístupu k zlepšovaniu vlastností, ktoré sa nezvyšovali postupovaním do jednotlivých úrovní, ale ich používaním, hra spopularizovala i celobrazovkový mód z vlastných očí. Nehovoriac o zaujímavom spôsobe mágie, kedy sa jednotlivé kúzla skladali z rún. Ako to pri úspešných konceptoch býva zvykom, nasledoval rad viac, či menej, úspešných klonov čerpajúcich zo štýlu Dungeon Mastera, stačí spomenúť len niektoré ako: Bloodwych (1989), Captive (1990), Eye of the Beholder (1991), Black Crypt (1992), Lands of Lore (1993) a celý rad ďalších hier. Za ďalší evolučný krok tohto typu hier potom môžeme považovať hru Ultima Underworld, ale o nej si niečo povieme až za chvíľu.

Dungeon Master
Dungeon Master, PC DOS - Screamers

 

Blížiac sa ku koncu desaťročia, nemali by sme zabúdať ani na spoločnosť SSI, resp. jej „Gold Box“ sériu. Názov „Gold box séria“ patrí hrám na rovnakom engine, ktorý získali vďaka farbe svojich krabíc. Prvou hrou v tejto „sérii“ bola Pool of Radiance (1988). Je dobré si pripomenúť, že spoločnosť SSI neprišla s Pool of Radiance len tak z čistého a jasného ničoho. Už predtým mala mnohé skúsenosti s tvorením a vydávaním nielen strategických hier, ale i vlastných RPG titulov. Pool of Radiance tak bol výsledkom toho najlepšieho z SSI hier ako Questron (1984), či Wizard's Crown (1985), z ktorého si požičiava ťahové „top-down“ prevedenie súbojov. Či inšpirácie v sérii Bard’s Tale. Víťazstvom bola istotne i oficiálna licencia Advanced Dungeons&Dragons a jej kvalitná implementácia do podoby počítačovej hry. K tomu všetkému treba ešte prirátať i detailný svet Forgotten Realms, na ktorý sa hráč díval z pohľadu vlastných očí. Pool of Radiance rozhodne nepatrí medzi jednoduché hry a začiatočník v žánri sa na nej môže veľmi rýchlo spáliť. Na čom majú svoj podiel i výborné ťahové súboje, odohrávajúce sa v rámci vlastnej obrazovky v akomsi pseudoizometrickom zobrazení. Niektoré súboje mohli hráčom zabrať niekedy i viac ako pol hodinu.

 

Úspech Pool of Radiance bol obrovský a samozrejme nasledoval celý rad vlastných hier SSI na rovnakom engine. Ten časom doznal menších zmien, hlavne v prístupnosti a lepšom ovládaní, avšak základná hrateľnosť týchto hier ostávala rovnaká. Mimochodom, ak si niekto myslí, že romance medzi postavami sú vynálezom neskorých dôb BioWare, tak by mal svoju pozornosť obrátiť na hru Treasures of the Savage Frontier (1992). Priniesla niekoľko zaujímavých vlastností, ktoré ovplyvňovali hru. Medzi nimi nechýbali zmeny počasia, ktoré ovplyvňovali pohyb postáv, či už spomínaný – celkom prepracovaný – romantický systém.

Treasures of the Savage Frontier
Treasures of the Savage Frontier, PC DOS

 

Piliere boli postavené, ďalší vývoj žánru môžeme badať hlavne v oblasti technológií, či zlepšovania rozprávania príbehov a práce s nimi. K pokroku technológií môžeme pokojne počítať aj dvojdielnu sériu Ultima Underworld (1992), ktorá ďalej posunula systém prezentovaný hrou Dungeon Master. A zároveň ovplyvnila ďalších svojich nasledovníkov. Plne 3D zobrazenie podzemia (o čosi pokročilejšie a skôr ako legendárna FPS Doom) poskytlo nový zážitok pre hráčov RPG a rovnako rozšírilo i možnosti stavby podzemí. Nehovoriac o priamejšom ovládaní súbojov, kedy je spôsob útoku určovaný pozíciou kurzora myši a jeho sila dĺžkou stlačeného tlačidla. K dobru treba pripočítať i veľmi kvalitne prevedený systém automapy, do ktorého si hráči mohli robiť vlastné poznámky. Znamenalo to síce koniec vlastnoručne kreslených máp na štvorčekový papier, avšak sprehľadnilo a sprístupnilo tak hru. Napokon nemuseli by sme zabudnúť ani na zobrazenie množstva života a many, ktorá bola vyobrazená vo forme dvoch fľaštičiek s modrou a červenou tekutinou. Ultima Underworld sa tak istotne stala inšpiráciou mnohých nasledovníkov, z ktorých najúspešnejšia (a do dnešných dní živá) je séria The Elder Scrolls.

Ultima Underworld
Ultima Underworld, PC DOS

Myslím, že nikto nebude protestovať, keď prehlásim, že svoj vrchol si žáner zažil na prelome storočí. Koniec storočia a jeho začiatok priniesli, možno, to najlepšie čo sa dnes v tomto žánri môže objaviť. Ale i napriek tomu, všetky tieto hry vďačia za svoju formu hrám, ktoré prišli pred nimi. V tomto relatívne krátkom úseku som sa snažil vypichnúť tie najkľúčovejšie, avšak uvedomujem si, že mnohé hry tu chýbajú. Iste, nespomenul som napríklad Wasteland (1988), ktorá má tiež významné miesto v histórii žánru. Rovnako som vynechal kontroverzné Diablo (1998). Avšak v jeho prípade aspoň poznamenám, že bolo na konci storočia kľúčovým v prebudovávaní a chápaní žánru.

 

Bibliografia:

Dungeonsand Dreamers: The Rise of Computer Game Culture from Geek to Chic - Brad King, John Borland

TheVideo Game Explosion – ed. Mark J.P. Wolf
Počítačové hry: Historie a současnost I. – František Fuka
CharacterDevelopment and Storytelling for Games - Lee Sheldon

TheCrowther and Woods 'Colossal Cave Adventure' game
http://www.rickadams.org/adventure/a_history.html

TheComplete History of Ultima, part I

http://www.totalpcgaming.com/features/the-complete-history-of-ultima-part-1/

ChasingD&D: A History of RPGs - Lara Crigger

http://www.1up.com/features/chasing-history-rpgs?pager.offset=0

 

Séria článkov "Hry, ktoré definovali žáner"
  1. FPS (first person shooter)
  2. cRPG (computer/console Role-playing Game)

 

Aktuálne články  
Ve stínu magie - deník hráče
 autor: perdol 27.01.2018   
Ke hře Ve stínu magie mám takový zvláštní vztah. V devadesátých letech jsem jako teenager hltal ve velkém časopisy jako Level a Score. Většinou jsem byl nadšený, ale také trošku smutný, že hry na mé Atari 800 XL v nich zmiňovány nebyly. V roce 1996 jsem pak koketoval, že bych rozbil prasátko a koupil Amigu. No a v té divoké, rozpolcené době jsem v Levelu objevil recenzi na tuto hru určenou výhradně právě pro Amigu. Nevím proč, ale uvízla mi v paměti. Asi to udělal ten název, prostě se mi vpil do mozku. Teď totiž, dámy a pánové, otevírám novou kapitolu svého života a tuto hru si zahraju. A dám do toho své srdce. Držte mi palce.
Wizardry 3: Denník hráča - Richmond
 autor: richmond 30.12.2017   
Ačkoliv jsem původně počítal s tím, že třetí díl rozehraju opět během letní dovolené, došlo k tomu, že se mi povedlo vzít si delší vánoční prázdniny a shodou okolností jsem těsně před vánocemi dohrál jiné rpg. Takže při přemýšlení, co dalšího, mě napadlo zkusit další deník, tentokrát o třetím dobrodružství v království Llylgamyn. Stejně jako v předešlých dílech hraji z balíčku ze stránek oldgames.sk (krabice Wizardry Archives je momentálně na cestě z USA). Také způsob vedení deníku bude podobný. Postup ve hře se budu snažit doplňovat o své postřehy, dojmy a názory. I nadále budou uplatňována má domácí pravidla při zvyšování úrovně postav. To znamená, že musím akceptovat takový vývoj, kde počet zvýšených statistik je vyšší nebo roven počtu snížených statistik...
Bard's Tale 2: Denník hráča - Klohan
 autor: Klohan 15.12.2017   
Rok je pryč a já jsem se odhodlal k rozehrání druhého dílu. Ne, že bych se netěšil, ale pořád jsem cítil potřebu nechat více vyprchat z hlavy díl předchozí. Pořád mě pronásledovala velká spojitost s dílem prvním. Snad tedy vyprchaly ty správné vzpomínky a nebudu zažívat pocity něčeho už dříve prožitého. Koneckonců tímto dílem rozhodně nehodlám skončit, ale naopak je to další krůček k dotáhnutí celé série ke zdárnému konci. Ale nebudu předbíhat, cesta je ještě příliš dlouhá a zákeřně číhajících nepřátel snad ještě více. Ale ještě před vkročením na první čtvereček jsem musel vyřešit tři zásadní dilemata …

Pravdepodobne len málo ľudí tuší, že online casino hry sa dajú v dnešnej dobe považovať za skutočné „oldies but goodies“, pretože ich počiatky siahajú do dôb, kedy na Slovensku bol internet rozšírený len minimálne a dokonca ani na západe nebol počítač až tak bežnou súčasťou každej domácnosti. Históriu online gamblingu začala písať firma Microgaming v roku 1994, kedy spustila svoje prvé online casino a spustila dovtedy nevídanú revolúciu v online hraní. Viac si o tejto spoločnosti môžete prečítať na slovenskom kasínovom portáli. Od momentu, kedy Microgaming spustilo svoje prvé online casíno ubehlo veľa rokov a Microgaming ako aj iné spoločnosti sa vždy snažili držať krok s dobou a vytvárať čo najmodernejšie a technicky stále náročnejšie hry – medzi najnovší produkt v online kasínovom segmente pravdepodobne patria live casino hry, ktoré pomocou live vysielania ukazajú ako prebieha celá hra. Tieto všetky pokroky sú určite zaujímavé, no nič nedokáže prekonať zážitok z hrania online rulety vo Windows 95 a vo farebnej palete obsahujúcej 256 farieb.

Najnovšie pridané hry:
David Wolf: Secret Agent
45% / 0% ( pridaná: 19.01.2018 )  
[ Download David Wolf: Secret Agent - Package v2.07 (exe) ]
1989, Dynamix, Inc.   [ Action ]
David Wolf: Secret Agent je akčný interaktívny film od špecialistov na simulácie - Dynamix. Grafika je vytvorená kombináciou vektorovej 3D animácie a digitalizovaných obrázkov v 16-farebnej EGA. Hra je charakteristická množstvom "filmových" cutscén do ktorých hráč zasahovať nemôže, vačšinou pozostávajúcich zo statických digitalizovaných scén a štyroch akčných "simulátorových" častí. Hlavný protagonista - David Wolf je kópiou Jamesa Bonda, tajný agent v službách organizácie Peregrine stojaci proti zločineckej organizácii Viper, ktorá ukradla neviditeľnú stíhačku SF-2a "Shadowcat", uniesla jej hlavného konštruktéra Dr. Kellyho O'Neila a plánuje dopraviť nukleárnu bombu priamo do Washingtonu D.C...
Oddworld: Abe's Oddysee
85% / 91% ( pridaná: 12.08.2017 )  
[ Download Abe's Oddysee Demo (zip) ]
1997, Oddworld Inhabitants Inc.   [ Action ]
Abe's Oddysee je originálna 2D plošinovka od Oddworld Inhabitants, v ktorej hráč ovláda Mudokona menom Abe. Abe je spolu s ďalšími príslušníkmi svojej rasy otrokom v továrni produkujúcej mäsové výrobky RuptureFarms na čele ktorej stojí Glukkon Mullock, ktorý má osud Mudokonov na svedomí a plánuje ich nakoniec naporcovať do svojich produktov. Abe sa tomu bude snažiť v plošinkových úrovniach s množstvom (aj nepovinných) puzzlov zabrániť a cestou čo najviac Mudokonov oslobodiť. Hlavná postava ako taká nemá žiadnu zbraň a tak musí Abe na ničenie protivníkov (ak to už inak nejde) využívať originálne prvky ako telepatické ovládanie Sligov, vrhanie predmetov na výbušniny a podobne. Okrem klasických plošinovkových prvkov tu nechýba tu ani tiché plíženie, jednoduchá komunikácia s NPC postavami, alebo jazda na osedlanom Elumovi...
King's Bounty
70% / 82% ( pridaná: 02.05.2017 )  
[ Download King's Bounty for PC DOS, Package v2.07 (exe) ]
1990, New World Computing, Inc.   [ Strategy ]
King's Bounty je stratégia s ťahovými súbojmi vo fantasy prostredí, ktorú vytvoril John Van Caneghem so svojou firmou New World Computing v roku 1990 pre Apple II, Amigu a DOS. Hra je známa ako predchodca série Heroes of Might and Magic. Hráč ovláda jediného hrdinu, pričom na začiatku má na výber medzi Rytierom, Barbarom, Paladinom a Kúzelníčkou. Súboje priebiehajú ťahovo na ploche 5x6 štvorcov a hrdina sa môže do boja zapojiť iba kúzlením. Hlavnou úlohou je nájsť žezlo "Sceptre of Order" pre kráľa Maxima, a to poskladaním mapy rozdelenej na 25 častí v časovom limite 200-900 dní podľa obtiažnosti...
Zurk's Learning Safari
65% / 60% ( pridaná: 11.04.2017 )  
[ Download Zurk's Learning Safari for PC DOS, Package v2.07 (exe) ]
1993, Soleil Software, Inc.   [ Logic ]
Zurk's Learning Safari je hra od vývojárov Soleil Software, určená deťom predškolského veku, tématicky zasadená do Afrického parku Serengeti. Obsahuje viacero rôznych aktivít pre deti zhruba vo veku 3-7 rokov. Nájdete tu 5 odlišných puzzlov na precvičovanie skladania a rozlišovania tvarov; príbehovú hru s mladým levíčaťom v hlavnej úlohe, s ktorým sa musíte dostať späť k mame; hru na schovávačku `Hide and Seek`, kde sa snažíte hľadať/ukrývať rôzne zvieratá pozorovaním ich správania; minihry na spoznávanie zvierat podľa písmen...
Wizard's Crown
65% / 76% ( pridaná: 03.02.2017 )  
[ Download Wizard's Crown for PC DOS, Package v2.07 (exe) ]
1985, Strategic Simulations, Inc. (SSI)   [ RPG ]
Wizard's Crown je RPG vytvorené priamo firmou SSI a vyznačuje sa predovšetkým detailne spracovaným taktickým súbojovým systémom v pohľade zhora. Neskôr tento systém zjednodušili a založili na ňom úspešnú sériu GoldBox hier podľa pravidiel AD&D. Ťahové súboje predstavujú nosnú zložku hry a obsahujú krásne detaily, ako napríklad blokovanie štítom iba spredu a zľava (nie zozadu, ani zprava), sekera má šancu štít rozseknúť, oštep má dosah dve políčka a pod. Cieľom hráča je zachrániť magickú korunu z rúk kúzelníka Tarmona, a oslobodiť tak krajinu Arghan spod jeho vplyvu. V roku 1987 vyšlo pokračovanie s názvom The Eternal Dagger, avšak pre DOS už portované nebolo...
Trolls
65% / 66% ( pridaná: 22.11.2016 )  
[ Download Trolls for PC DOS, Package v2.07 (exe) ]
1992, Flair Software Ltd.   [ Action ]
Trolls je klasická 2D akčná plošinovka so scrollingom do všetkých strán v štýle Super Maria, založená na popularite malých plastových figúriek farebno-vlasých trollov, ktoré boli obľúbeným predajným artiklom všetkých stánkarov začiatkom 90-tych rokov. Hráč sa v hre ujme presne takéhoto vlasatého Trolla s ktorým musí v ôsmych úrovniach zachrániť vždy určitý (minimálny) počet malých, detských verzií trollov. Úrovne, rovnako ako nepriatelia sú veľmi rozmanité a originálne. Hra vo svojej dobe excelovala predovšetkým na Amigách svojou skvelou grafikou ale aj hrateľnosťou...
Deus Ex
90% / 95% ( pridaná: 04.10.2016 )  
[ Download Deus Ex GOTY Edition @ GOG.com ]
2000, Ion Storm Inc.   [ 3D-Action / FPS ]
Deus Ex je hra kombinujúca jedinečným spôsobom RPG, first person akciu, prvky stealth, adventúry a simulácie, umožňujúca hráčovi plniť hlavné a vedľajšie ciele misií množstvom rôznych spôsobov v závislosti na schopnostiach hlavnej postavy JC Dentona, ktoré ovplyvňujú predovšetkých použité Augmentácie a Skilly. Príbeh sa odohráva v cyberpunkovom dystopickom svete roku 2052, kde J.C. Denton začína ako jeden z tajných agentov protiteroristickej organizácie UNATCO so základňou pod sochou slobody v New Yorku. Ako jeden z prvých je vybavený nadľudskými schopnosťami pomocou najmodernejších nano-augmentácií a postupne rozplieta zložitú sieť konšpirácií vlády, nadnárodných korporácií vedúcu do rôznych častí sveta k organizáciám ako Hong-Kongské Triády, Majestic 12, alebo Ilumináti...
Najnovšie prílohy: (20)
Video, Apple IIgs - final battle (Mondain) | 08.02.2018
 Ultima I: The First Age of Darkness
Download (zip) | 19.01.2018
 David Wolf: Secret Agent
Download David Wolf: Secret Agent - Package v2.07 (exe) | 19.01.2018
 David Wolf: Secret Agent
Reference Card | 19.01.2018
 David Wolf: Secret Agent
Manual (pdf) | 19.01.2018
 David Wolf: Secret Agent
Jeff Tunnell, President - Letter | 19.01.2018
 David Wolf: Secret Agent
Covers | 19.01.2018
 David Wolf: Secret Agent
Video, FM Towns | 18.01.2018
 Ultima I: The First Age of Darkness
Video, DOS | 18.01.2018
 Ultima I: The First Age of Darkness
Video, Apple II | 18.01.2018
 Ultima I: The First Age of Darkness
Maps: hand-drawn by Klohan | 07.01.2018
 Spirit of Adventure
Reference Card | 28.12.2017
 Ultima I: The First Age of Darkness
Maps 1-10 (png) | 07.12.2017
 Revolt of Don’s Knights
Epic Pinball Tables (png) | 02.12.2017
 Epic Pinball
TombATI - native windows support and hi-res textures | 30.11.2017
 Tomb Raider
Map viewer and levels (Github project) | 30.11.2017
 Tomb Raider
Maps by Artran (pdf) | 14.11.2017
 Ultima III: Exodus
Maps | 12.11.2017
 Ultima III: Exodus
Cluebook (pdf) | 05.11.2017
 Dragons of Flame
Počítačové Hry - Monkey Island II, Kniha [cz] (pdf) | 12.10.2017
 Monkey Island 2: LeChuck's Revenge
Najnovšie originálky v zbierkach: (20)
halo123 | 14.02.2018
 Nocturne (1999)
halo123 | 14.02.2018
 DeathKeep (1996)
halo123 | 14.02.2018
 Flight of the Amazon Queen (1995)
halo123 | 14.02.2018
 Beasts & Bumpkins (1997)
halo123 | 14.02.2018
 Dominion Storm Over Gift 3 (1998)
halo123 | 14.02.2018
 Flight Unlimited 2 (1997)
halo123 | 07.01.2018
 Urban Runner: Lost in Town (1996)
halo123 | 07.01.2018
 Brutal Paws of Fury (1995)
Clous | 07.12.2017
 DOOM 2 (1994)
halo123 | 25.11.2017
 Lost in Time (1993)
halo123 | 25.11.2017
 Atlantis: The Lost Tales (1997)
halo123 | 03.11.2017
 Necrodome (1996)
halo123 | 03.11.2017
 Uprising Join or Die (1997)

Najnovšie komentáre: (10)  
carHrozny | 19.02.2018, 17:20
 Oil Empire
No a práve preto tu väčšina z nás má staré kompy na fungovanie takýchto starých rarít :D
bigbrat | 18.02.2018, 15:54
 Oil Empire
A ještě jeden tu napíšu :o) nainstalovat z originálního mého cd mi to už tedy nejde. ale šlo to z něho spustit :o) tak jsem to hrál bez jediného save :o) a došel jsem až do místa problému a zjistil jsem že z mého originálního CD které mi na starý 38...
bigbrat | 18.02.2018, 10:06
 Oil Empire
sory za delší článek - ale at vidíte jak je jednoduché to otestovat :-DDDD Hoj hra má stále problém - je možné si koupit druhou klidně i třetí základnu ale jakmile sedneš do tanku a snažíš se někam jed tak končíš a kupodivu to blbne i s originálním C...
Richmond | 30.01.2018, 22:58
 Rama
V lonskem roce jsem docetl vsechny 4 knizky ze serie a zacinam se zaobriat myslenkou, ze jsem snad i uzral na tuhle hru :)
Petr Levák | 30.01.2018, 21:48
 Rama
Rama už tu na mě mnohokrát bafla v nějakém tom upozornění doporučených her, ale nikdy jsem si kupodivu nenašel čas, abych k tomu cokoliv dodal. Původně jsem vlastnil jen německou verzi z Levných Knih a byl to opravdu zážitek, protože na adventury to ...
DJ | 11.01.2018, 08:41
 Edna
WannaBe: Povodna verzia je tu na stiahnutie, je to ta kde je napisane + CD hudba. Po nainstalovani balicka najdes v jej podadresari CD obraz originalneho media vo formate .BIN + .CUE.
Jag | 07.01.2018, 21:29
 William Shatner's TekWar
Using the current installer package, the game was unplayable. I'm planning to do a longplay of this one though.
WannaBe | 07.01.2018, 07:20
 Edna
Ahoj! Kde môžem zakúpiť / stiahnuť pôvodnú verziu hry (1: 1 CloneCD)?
This game is a classic by all accounts, despite its age. Of course, Sierra gives you no slack in this one when you manage to shoot your leg off before drawing your weapon :P
Jag | 05.01.2018, 18:26
 Police Quest 4: Open Season
I loved how graphic this game can be and the voice acting was quite believable for me. The one funny thing you'll note, the sprite for the main character is also not his voice. They used Brandon Massey from The Runner.
Najnovšie príspevky v diskusii: (10)  
Zápis #3 | TŘETÍ PATRO Třetí patro asi nejlépe charakterizuje pohled na vytvořenou mapu. Výsledný vzor poskytuje vhled do náročné práce kartografa. Ačkoliv mnozí mohou tvrdit, že se tam opakují některé menší vzorce, tak jim sice dám za pravdu, jenže to vše je ...
Sumarizace | Před prvním krůčkem z gildy jsme si ještě všichni sedli do kruhu, jak jinak, a dali dohromady veškeré vybavení a znalosti, které máme k dispozici. Jako první jsme dali dohromady naše úspory. Každý měl v kapse něco přes sto zlaťáků. Když jsme to sečet...
Flight of Amazon Queen | Mam o hre jen povrchni informace, obrazky na krabici nevypadaji uplne zle, ale pokud je to spis strilecka, tak to bych stejne asi nehral.
Flight of Amazon Queen | dik.Hovorilo sa ze deathkeep je zla hra.Hrala sa na dungeon no bol to viacej doom klon.Mas s nou skusenost?
Gilda | Pořád sedím v gildě a uvědomuji si, že jsem se vlastně ještě ani nepředstavil. Jmenuji se Arkham a jsem synem slavného … bla bla bla. Mého otce už necháme raději na pokoji. No, ne tak úplně. Nebudu tak arogantní, abych se ho občas rád nezeptal na něj...
Flight of Amazon Queen | Hezký, ta zataven krabice s tohle adventurou je super! (Deathkeep taktéž) :)
Pár odpovědí | Děkuji všem za gratulace, je příjemné si je číst... Odpověďmi na otázky však asi nepotěším. Richmond: Tak, jak psal Saxon, důvod je popsaný ve spoileru mého předchozího příspěvku. Stále více si myslím, že od 15. patra by ta hra se dvěma hrdiny byl...
Gratulace | Velká gratulace k dokončení této raritky! Pěkně si to rozjel a příspěvky se valily jak palba z kulometu. A hlavně, dobře se to četlo. Nakonec jsem to prožíval se sirem Žaludem a bylo mi líto chudáka Čáryfuka. Přeci jen odvedl kus dobré práce v tom za...
Congrats | Vyborny dennik, zatial som teda nevidel nikde na nete ze by niekto tento dungeon presiel, mas moje uznanie! No a navyse ten email od autora Radim Ballner (alias Tiger)... Otazocka na mapovanie: ono to sice ma nejaku jednoduchu automapu, ale nedaj...
| Pripájam sa ku gratulácii na úspešne dokončenie hry.Nechcel som vstupovať do dennika pred dokončením,ale čítalo a pozeralo sa to veľmi dobre.Vďaka aj za to vyjadrenie jedneho z autorov. Richmond:vysvetlenie ukryl za spoiler.

Najnovšie pridané časopisy a coverdisky: (10/304)
? | 07.01.2018
 Score 44 [132]
? | 27.12.2017
 Score 43 [132]
? | 18.11.2017
 GameStar 4/99 [98]
? | 23.08.2017
 Score 42 [148]
? | 05.03.2017
 Level 31 [120]
CGW Museum | 11.02.2017
 Computer Gaming World 4.5 [48]
CGW Museum | 10.02.2017
 Computer Gaming World 4.4 [48]
CGW Museum | 09.02.2017
 Computer Gaming World 4.3 [48]
CGW Museum | 09.02.2017
 Computer Gaming World 4.2 [52]
CGW Museum | 07.02.2017
 Computer Gaming World 4.1 [52]
Najnovšie pridané diskmagy: (10/77)
Marek Olejník | 29.11.2017
 PC Engine 3-95 [40]
Marek Olejník | 13.08.2017
 PC Engine 2-95 [29]
Marek Olejník | 22.06.2017
 PC Engine 11-12/94 [28]
DJ | 12.05.2016
 PC Engine 10-94 [33]
DJ | 26.03.2016
 PC Engine 9-94 [34]
MiNH0 | 22.07.2015
 PC Engine 1-95 [56]
DJ | 16.07.2015
 PC Engine 8-94 [29]
DJ | 02.03.2015
 Pařeniště 30 [34]
DJ | 13.06.2014
 Pařeniště 29 [52]
DJ | 24.11.2013
 Guru 12 [60]

Komentáre k obrázkom / stránkam časopisov: (10)
Swampy | 22.11.2017, 22:48
 Mercs
BiT 06/92 | Citujem: "Hru Mercs naprogramovala v roku 1991 programatorska skupina Capcom...atd." Bit, co clanok to perla....
Swampy | 22.11.2017, 22:43
 Chaos Strikes Back
BiT 03/92 | Aj v tomto clanku sa vyskytuje najslavnejsia chyba v dejinach cesko-slovenskej hernej zurnalistiky....
Richmond | 22.11.2017, 20:20
 Lands of Lore III
GameStar 4/99 | Lands of Lore 3 jako hra měsíce?? Co to bylo za období!? :)...
Ravenloft: Strahd's Possession | A dobře dělá, určitě má další ještě v batohu :D...
Ravenloft: Strahd's Possession | Ovšem tohle je luxusní obrázek! :) Autor patrně se připravuje na konec světa!...
Zoli | 13.03.2017, 00:09
 Poster: Dungeon Keeper
Level 31 | plagat som skenoval ja :)...
Zoli | 26.05.2016, 13:55
 reklama - Vision (DoomMania)
Score 10 | plagat + zadne strany v kvalite sken: https://webshare.cz/#/file/3dE54x2sV3 autor skenu: Štěpán Sekeráč...
Konvice | 10.01.2016, 16:29
 Amiga, Title
Whale's Voyage 2 | Vypadá to úžasně, tak tahle hra mě bohužel minula. :D...
DJ | 03.09.2015, 15:04
 DOS, Character Editor
Whale's Voyage 2 | Pamatas si dobre, verzia co si mi poslal je v nemcine, toto je uz z anglickej (neoficialny preklad), ktoru som vyhrabal ...
MickTheMage | 02.09.2015, 18:02
 DOS, Character Editor
Whale's Voyage 2 | Mno, a teraz priznam sa som z toho jelen na druhu :) Ja si fakt pamatam, ze to co som hral bolo v nemcine a anglickej ve...
Najnovšie obrázky pridané užívateľmi: (11)
lacid | 09.02.2018, 15:12
 Albion
pikantný obrázok :)
dj | 19.01.2018, 12:57
 David Wolf: Secret Agent
Cutscene
dj | 19.01.2018, 12:57
 David Wolf: Secret Agent
Cutscene
dj | 19.01.2018, 12:56
 David Wolf: Secret Agent
Viper HQ
dj | 19.01.2018, 12:56
 David Wolf: Secret Agent
Hang gliding
dj | 19.01.2018, 12:56
 David Wolf: Secret Agent
Cutscene
dj | 19.01.2018, 12:56
 David Wolf: Secret Agent
Cutscene
dj | 19.01.2018, 12:55
 David Wolf: Secret Agent
Boor
dj | 19.01.2018, 12:55
 David Wolf: Secret Agent
Boor at speedboat
dj | 19.01.2018, 12:55
 David Wolf: Secret Agent
Vasto
Apple IIgs, Horse Riding


Divinity: Original Sin 2
Outcast - Second Contact
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
David Wolf: Secret Agent, 19.01.2018
Oddworld: Abe's Oddysee, 12.08.2017
King's Bounty, 02.05.2017
Zurk's Learning Safari, 11.04.2017
Wizard's Crown, 03.02.2017
Trolls, 22.11.2016
Deus Ex, 04.10.2016
Inherit the Earth: Quest for the Orb, 19.05.2016
Tunnels & Trolls: Crusaders of Khazan, 14.04.2016
Abadía del Crimen Extensum, La, 02.04.2016
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 najnovšie galérie
 David Wolf: Secret Agent [20], 19.01.2018
 Vaporum [31], 10.10.2017
 King's Bounty: The Legend [0], 11.09.2017
 StarCraft [32], 18.08.2017
 Oddworld: Abe's Oddysee [12], 30.07.2017
 King's Bounty [19], 26.06.2017
[ viac ]
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1145
 Prílohy :: 8040
 Komentáre :: 7157
[ viac ]
Copyright © 2017 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | DOSBox | Albion | Dune 2000 | Road Rash | Monkey Island | Doom | Bomberman | Daggerfall | Wizardry | Dangerous Dave