Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames

Akalabeth: World of Doom - Denník hráča

vytvoril: dj, 01.02.2011, 15:17
modifikoval: dj, 07.02.2017, 14:43
Pri jednej nostalgickej chvíľke som dostal chuť na nejaké naozaj staré RPG, no a pustil som do toho najstaršieho z najstarších čo tu na stránkach máme - Garriotovej prvotiny s názvom Akalabeth. V minulosti už som niekoľkokrát mal s hrou tú česť, avšak vždy iba tak naoko, alebo kôli vytiahnutiu obrázkov. Tentoraz som si dal záväzok sa na ňu pozrieť pekne do hĺbky a to rovno na originálnej platforme - Apple II, samozrejme v emulátore. Tož tu je môj zážitok z praveku počítačových RPG. Bavte sa...

Obsah

 

Zopár postrehov z pohľadu hráča, alebo rady pre dobrodružstvachtivých retroplayerov

Akalabeth je z pohľadu programového kódu kompletne generovaná hra, čo znamená že neobsahuje (až na pár textov) žiadne dáta. Mapa, dungeony a príšery sa generujú podľa určitých vzorcov. Hru som hral prostredníctvom emulátora Applewin s nastavením rýchlosti na "fastest" čo zabezpečilo vykresľovanie jednotlivých obrazoviek bez časového oneskorenia a tiež som niekoľkokrát využil možnosť uloženia pamäte na disk (Savestate). Vo vzorcoch generujúcich herný svet Akalabeth je použitá typická "bulharská konštanta" a tou je záhadné "LUCKY NUMBER" na ktoré sa hra pýta v úvode. Výhoda v konštante je tá, že pokiaľ si pri niektorej s ďalších hier zvolíte rovnaké číslo, vygeneruje sa vám rovnaká mapka sveta s rovnakým rozmiestnením dôležitých miest. Ja som hral s Lucky Number = 7 a obtiažnosťou - Level of Play = 1.

Technické detaily:

  • Mapa sveta má rozlohu 19x19 štvorcov, čo nie je až tak hodne (ale vzhľadom na systém hry je to zbytočne veľa :)
  • Mapa sa skladá z piatich prvkov: Skaly (hranice), Stromy (spestrenie mapy), Obchody (10), Dungeony (7) a Hrad Lorda Britisha (1)
  • Dungeon: každé poschodie má rozlohu 9x9 štvorcov, rebríky sú vždy symetricky v rohoch (teda v A3 vchod - G7východ a ďalší level naopak)
  • Dungeon: každý štvorec môže obsahovať voľný priestor, stenu, priechodziu stenu alebo pascu (prepadlisko do nižšej úrovne)
  • Jediným predmetom v Dungeone je krabica s pokladom, môže obsahovať zlato, jedlo alebo zbraň

Akalabeth World Map Akalabeth Dungeon 1,2,3,4 Akalabeth Dungeon 5,6,7,8
Zmapoval som svet Akalabeth pre Lucky Number 7 a tiež prvých 8 úrovní dungeonu D4 - klasicky ručne na papier :)
 

Hlavný hrdina:
Generovanie štatistík - myslím že vlastnosti okolo č.20 by mali stačiť, nedajú sa meniť samostatne, generuje sa vždy celý set. Moja postava mala 20 HP, 19 STR, 20 DEX, 23 STA, 22 WIS a 17 GOLD.

Povolanie:
Je na výber Bojovník a Mág. Výhoda Bojovníka je tá, že môže narábať s RAPIEROM, čo je najlepšia zbraň (DMG 1-10) a používať luk. Môže používať vlastne všetky zbrane z obchodu vrátane magického Amuletu, pri ktorom však nemá možnosť výberu kúzla a to sa vyberie náhodne. Mág má naopak možnosť plne kontrolovať amulet a vybrať si tak z jeho 4 kúziel. Rozhodne doporučujem Mága, nakoľko schopnosť pričarovať si v dungeone rebrík nahor/nadol je neoceniteľná.

Magický Amulet:

  1. Rebrík nahor
  2. Rebrík nadol
  3. Magický útok
  4. Bad ???? - náhodne zmení hrdinu na žabu (slabé štatistiky), alebo Lizardmana (zhruba 150% k vlastnostiam)

Questy a cieľ hry:
Úlohou hrdinu je nájsť na mape sveta hrad Lorda Britisha a splniť pre neho 4 questy, zadaním každého je zabitie jedného monštra:

  • Gremlin (level 5) - paradoxne najnebezpečnejší nepriateľ, pretože kradne jedlo a to pri úspešnom pokuse rovnú polovicu
  • Mimic (level 8) - vyzerá ako truhlica s pokladom
  • Daemon (level 7) - pohodový nepriateľ
  • Balrog (level 11) - vpodstate záverečný boss, s primeraným HP ho nie je problém zabiť

Po získaní questu od Lorda Britisha je nutné monštrum v najbližšom dungeone vyhľadať, zabiť, vrátiť sa pre odmenu ktorou je zvýšenie všetkých vlastností o 1 bod, a zadanie ďalšej úlohy.

Experience:

Skúsenosti v hre vpodstate neexistujú. Po zabití nepriateľa sa nastaví nejaká skrytá premenná, pokiaľ ich hrdina zabije zhruba 6-7 a vyjde z dungeonu na povrch, premenia sa mu tieto "skúsenosti" na body života (HP).
 

Hranie:
Po výbere hrdinu sa začína v obchode. Začiatok hry je kľúčový a je dôležité Akalabeth dobre rozohrať správnym nákupom. Zlata nie je veľa a najdôležitejším predmetom je jedlo (FOOD). S každým stlačením klávesy na mape sveta ubudne z inventára 1 jedlo, v dungeone zhruba 0,2 desatiny jedla. S tým je nutné počítať pri nákupe. Preto ak sa vám vygeneruje málo zlata, nekupujte na začiatok žiadnu zbraň, iba jedlo, zabíjať nepriateľov sa dá aj rukami. Mág nemôže používať Rapier ani Luk a šípy, zato vie narábať so sekerou alebo štítom ?! Taktika je jasná: po vylezení z obchodu nájsť v okolí najbližší dungeon, preliezť prvé dve poschodia a zmapovať si ich. Mali by sa tu nachádzať aspoň traja nepriatelia a zopár truhlíc s pokladom. Po vlezení rebríkom do ktorejkoľvek úrovne (aj naspäť) sa príšery a poklady obnovia, takže sa dá takto niečo zarobiť. Po zabití zhruba 6 príšer vylezte na povrch kôli odmene (pripočítaní HP) a dokúpeniu jedla. Po nakúpení dostatočných zásob (niekoľko stoviek) jedla prelezte mapu sveta a nájdite Hrad Lorda Britisha. Vlezte tam, prijmite Quest a v okolí hradu vyhľadajte najbližší Obchod a Dungeon - v tomto trojuholníku bude prebiehať zvyšok hry.

Ja s mojim mágom som nakupoval iba jedlo a magické amulety. Amulety sa použitím spotrebovávajú a tiež ich niekedy ukradne príšerka zlodej (THIEF). Pri každom vstupe do Dungeonu som mal zhruba 10 amuletov a 300 jedla. Jediným nebezpečenstvom po zmapovaní 10 levelov dungeonu predstavovala príšera GREMLIN, ktorá tým že po úspešnom zásahu ukradne 1/2 jedla, ma dokázala často zbaviť kompletne celej zásoby, čo znamenalo smrť po pár krokoch.

Akalabeth sám o sebe nie je hra zložitá, žiadne logické hádanky, iba preliezanie dungeonu. Osobne som ho dokončil v priebehu dvoch večerov s mapovaním a nahrávaním videa. Do pozornosti dávam nižšie uvedený, netradične spracovaný denník hráča, ktorý zhruba vystihuje moje pocity pri hraní.

Príbeh
Prv ako vkročíme do kobiek je dobré vedieť o čo tu ide...
 

Denník neznámeho učňa katedry umení magických vo svete Akalabeth

Poznámka prvá

Som v obchode. Presnejšie trčím v zaprdenom kamrlíku s mizerným výberom tovaru, niekde v rohu Akalabethu. Tvrdili mi, že krajinu postihlo zlo vo forme starého temného Lorda Mondaina a že mojou povinnosťou je pomôcť vyhnať hordy hnusných príšer. Nemám slov, hotové Call of Duty. To už neexistuje nikto schopnejší ako začínajúci študent katedry mágie? U nás v rodine sa teda traduje, že naše korene siahajú hodne hlboko - jeden môj prapraprapra strýko z ôsmeho kolena raz osobne videl Gandalfa, a to už je čo povedať. No nič, poďme nakupovať. V mešci mám 17 zlatých, no nech nežerem - kúpim sekerku za 5 a za ostatok niečo pod zub. Nerozumiem jednej veci - nemôžem si kúpiť Rapír (ľahký meč) kôli tomu že som Mág, ale zato sekeru alebo štít používať môžem. Škoda hubu drať, radšej dačo našetrím a kúpim si ten prekrásny magický amulet...

Poznámka druhá

Obdivujem krásy Akalabethu. Sem tam strom, skala, obchod, alebo diera v zemi (Dungeon), nádhera! Trochu ma trápi môj apetít. Zrejme to bude tunajším podnebím, nebudete mi veriť, ale ja po každom kroku musím niečo zožrať. Zásoby jedla v ruksaku sa povážlivo rýchlo míňajú. Je na čase dačo uloviť. Pár krokov od obchodu som našiel dungeon, zakresľujem ho do mapy a dávam mu honosný názov D1. Nie je dôvod to odkladať, stisnem pevnejšie v ruke sekeru a  skočím dnu...

Poznámka tretia - Dungeon

Nádherné rebríky. Sú perlami v inak nevýraznom prostredí temných chodieb. No ono až tak temné zasa nie sú, netuším odkiaľ sa berie svetlo ale je tu stále vidno. Tešil som sa že využijem svoje zatiaľ jediné nabiflené kúzlo zo školy - osvetlenie - ale prt z toho. Po dlhom blúdení a mapovaní chodieb som konečne stretol aj niečo živé. Teda živé je snáď až prisilné slovo - bol to kostlivec. Súboj prebiehal podľa mojich predstáv, kým som zistil ako sa používa sekera, zložil som ho holými rukami. Toto by mali vidieť naši profesori, načo vôbec ja tú mágiu študujem?! Našiel som aj niekoľko krabíc s jedlom a peniazmi. V jednej bol aj meč, je mi však nanič, iba zaberá miesto v batohu. Zaujímavé je, že vždy keď sa vrátim na poschodie ktoré som už vybrakoval, truhlice nájdem opäť plné. Blbý nie som, tak prečo to nevyužiť, nie?

Poznámka štvrtá - Dungeon, ešte stále

Hore po rebríku, dole po rebríku, znovu zabiť kostlivca, znovu vybrať krabicu, hore po rebríku...
Takto to je! Umenie vyťažiť z náročnej úlohy povolaného branca som doviedol do dokonalosti. Zistil som, že v dungeone mi menej chutí jesť, po každom kroku stačí jedno zahryznutie. Ono ale nie len pri kroku. Každý pohyb musím zajedať - otočím sa, zahryznem, vyjdem po rebríku, zahryznem, pozriem do batohu?! zahryznem, seknem kostlivca, zahryznem - tu už prestáva všetka sranda. Súboj z kostlivcom pozostáva zhruba z piatich seknutí sekerou kombinovaných s piatimi zahryznutiami do jedla. Nebudem vás trápiť detailami, zvládam to v maximálnej pohode, som predsa vážený študent katedry umení magických. Na rúčke od sekery mám už zo 10 zárezov za kostlivca, zo 50 zlatých, v batohu niekoľko zbytočností ako Rapír, Luk a Štít a jedla čoraz menej, najvyšší čas doplniť zásoby...

Poznámka piata - Opäť na povrchu

Prekvápko. Po vylezení z diery mi pribudla životná sila, na katedre nás učili že sa meria indexom HP, hmm zrejme horse power  - konská sila, ale istý si nie som, často sme na prednáškach hrali piškvorky. V obchode sa nič nezmenilo. Stále tie isté predmety aj ceny. Štve ma, že nemôžem nič predať, rád by som sa zbavil mečov, štítov, lukov a ostatného haraburdia čo mám v batohu, kto to má vláčiť na chrbte !? Konečne si môžem dovoliť kúpiť Magický Amulet, už sa nemôžem dočkať kedy ho použijem. Za ostatné prachy kupujem jedlo, batoh už mám na prasknutie - vlečiem 200 kusov žrádla. Nádhera...

Poznámka šiesta - Opäť v dungeone

Kurva fix. Stretol som zlodeja (Thief). Ukradol mi Magický Amulet!
Samozrejme že som ho zabil. Samozrejme že Sekerou. A Amulet nikde. Nezostáva mi nič iné ako znova vyberať truhly a zabíjať podradné príšery. Tentokrát som sa však pustil aj hlbšie a mám prelezené prvé 4 poschodia. Tak do toho...

Poznámka siedma - Hľadanie hradu

Časom som zoptimalizoval logistiku svojho zásobovania na tejto sprostej výprave. Z obchodu vychádzam ako vianočný stromček. Keby ma niekto videl, tak sa asi smiechu nezdrží. Vážený študent mágie, špicatá čapica, na chrbte OBROVSKÝ batoh plný kravín ako meče, sekery, luky, štíty, ktoré sa nedajú vyhodiť, na tom hromada jedla - minimálne 400 kusov - a celý ovešaný Magickými Amuletmi v počte minimálne 10 kusov (poistka pred zlodejmi). Sa divím že s tým preleziem rebríkmi v dugeonoch.
Rozhodol som sa konečne opustiť môj prvý dungeon D1 a vydať sa hľadať Hrad Lorda Britisha niekde v pustinách. Zmapoval som takmer celú krajinu, zakreslil obchody, dungeony a dokonca aj tie štvorcové stromy. Netrvalo to dlho a hrad vidím. Čakal som teda niečo honosnejšie, nie je o veľa väčší ako obchod. Ešte krátke zmapovanie okolia - nachádzam dva kroky východne Obchod a 3 kroky severne Dungeon. Skvelé...

Lord British
Hrad Lorda Britisha v plnej kráse

Poznámka ôsma - Lord British

Privítanie vskutku kráľovské. Lord British hovorí však nejakým zvláštnym prízvukom, že by to bol miestny dialekt? No nič, chce aby som sa predstavil. Musím si vymyslieť nejakú prezývku, predsa mu neprezradím skutočné meno - ochrana osobných údajov je na prvom mieste. A navyše, čo ak niečo poseriem? Ešte by to bonzol profesorom na škole a moje šance pri skúškach rapídne klesnú.
OK, formality máme za sebou, prichádza prvá úloha. Mám zabiť príšeru - Gremlina. Netuším čo to je a kde to je, ale zabijem, som predsa Mág. Lord British ma odmeňuje a ako zázrakom som o jeden bod silnejší, obratnejší, múdrejší, krásnejší... proste lapač na baby. Ešte mi popraje hodne šťastia od nejakej Lady Luck a môžem vypadnúť. Teším sa na ďalšie stretnutie...

Poznámka deviata - Gremlin

Posledných pár dní trávim pobehovaním medzi dungeonom a obchodom. Vláčim a predovšetkým konzumujem veľké množstvá jedla, snáď to nebude mať vplyv na moju postavu. V dungeone s kódovým označením D4 prenikám čoraz hlbšie a hlbšie, dalo by sa povedať hádam až do samotnej prdele, ale to sa nehodí. S presnosťou na jedno poschodie som sa dostal konkrétne do úrovne 5. Stále poctivo mapujem. Využívam magické amulety na vyčarovanie rebríkov, predovšetkým pri vyliezaní z chodieb. Pomocou  nich sa dostanem na povrch za pár krokov, má to však za následok ich vysokú spotrebu. Navyše Magický Amulet používam aj na zabíjanie nepriateľov, no a potom sú tu tí skurvení zlodeji, vždy sa im podarí mi nejaký nenávratne ukradnúť. Zlodeji kradnú čokoľvek z inventára. Som rád keď mi berú meče, štíty a luky, aspoň mám menej bordelu v batohu.
Tak tom ho stretol. Gremlina. Skorom som zdochol - od hladu. Tento Gremlin, mimochodom našiel som ho v 5 úrovni, je neskutočne žravý, dokonca viac ako ja. Na prvý pohľad to tak vôbec nevyzerá, pretože je to suverénne najmenšia príšera akú som videl. Zato na pohľad druhý mi z batohu zoberie rovnú polovicu zásob jedla a zožerie. Neviem kde sa to doňho vlezie ale je to o nervy. Mal som 400 kusov jedla, prvý útok 200, druhý 100, 50, 25, 13... no a vtedy som ho zabil. Ani som sa nepohol. V tejto fáze môjho dobrodružstva sa totiž jedlo stalo dôležitejšie ako HP. Vyčarujem rebrík, vyleziem hore, opakujem 5x a dostávam sa von. Do obchodu dorážam na pokraji smrti hladom s dvoma kúskami jedla. Avšak plný mešec peňazí...

Lord British
Gremlin, absolútne najnebezpečnejšia príšera v hre, myslím to vážne

Poznámka desiata - Mimic

U Lorda Britisha to prebiehalo podobne ako minule, tentoraz mám za úlohu zabiť Mimic. Nikdy som o tom nepočul, ale čo by som pre starého Britisha neurobil. Idem do toho. Bolo to náročné. Myslím to hľadanie. Na piatom poschodí sa vždy snažím vyhnúť Gremlinovi. Našiel som ho v ôsmej úrovni. Myslím Gremlina. Opäť som prišiel takmer o všetky zásoby jedla. Šťastie stálo pri mne a tesne pred vyčarovaním rebríka nahor sa objavil on. Mimic. Vyzeral ako krabica od topánok, eeeehm teda krabica s pokladom, ktorá sa nedá vybrakovať. Jeho zabitie nebolo ničím zaujímavé, išlo to ako po masle. Cestujem hore a do obchodu dorážam znova s minimom jedla. Hlavne že v batohu mám 30 kusov mečov, lukov a štítov. Paráda...

Lord British
Mimic, príšera tváriaca sa ako krabica s pokladom...

Poznámka jedenásta - Daemon

Gremlin, Gremlin, Gremlin, skurvený Gremlin. Stretol som ho aspoň 10x a vždy som musel zdrhnúť. Žerie a žerie. Neviem ako dlho a koľko, ale do dungeonu D4 som už nanosil doslova TONY jedla. Po každom stretnutí s tou malou mrchou prídem o všetky zásoby. Je úplne jedno či vlečiem 500 kusov alebo 2800. Všetko zožerú. To je na posratie. Musím sa ukľudniť. Asi skúsim použiť kúzlo číslo 4 z Magického Amuletu ...a premením sa na žabu...
Takmer zabúdam na to prečo som tu vlastne prišiel - zabiť Démona. Už som ho stretol aj zabil minule keď som hľadal Mimica, no teraz sa mi akosi vyhýba. Netrvá to dlho a Démon je mŕtvy, našiel som ho v úrovni 8. Prchám kým nestretnem Gremlina...

Lord British
Démon, vpodstate bežná, ničím nezaujímavá príšera...

Poznámka dvanásta - Balrog

Balrog, Dúrinova skaza. Počul som o ňom už mnoho legiend, ako ho Gandalf porazil v dávnych dobách v Morii. Čo pri všetkých bohoch robí tu, v tejto diere !?! Rozum mi nad tým zostáva stáť, škoda závity mozgové drať. Lord British kázal zabiť, tak zabijem, čo tam po legende.
Neviem či som to už spomínal, ale nemôžem si pomôcť - serú ma Gremlini. Mať tú moc, dám ich všetkých do jedného vyhubiť - kúzlami, armádami bojovníkov, chemikáliami, čímkoľvek. Zbavil by som túto krajinu tej najničivejšej pliagy, ľudia (ak tu nejaký sú) by mi boli navždy zaviazaní, teda až na obchodníkov so zásobami jedla. Hmm ... toto ma núti rozmýšľať nad súvislosťami... Obchodník / Gremlin, že som na to neprišiel skôr, tie kurvy obchodnícke musia s nimi spolupracovať. Mať tú moc dám vyhubiť aj obchodníkov...
No ale späť k robote. Po viac-menej úspešnom prechádzaní dungeonu do nižších poschodí som ho konečne stretol. V 12 úrovni Dungeonu D4. Predo mnou stál okrídlený Balrog v plnej kráse. V krátkosti si premietnem čo všetko som o ňom čítal a počul, vyzerá nebezpečne - dúfam že nekradne jedlo z batohu. Súboj trval síce dlho, ale s mojou životaschopnosťou (HP 1600) som ho zahubil. Dúfam že o tomto čine sa bude hovoriť aj v ďalších vekoch, môžem odísť do siene slávy po boku Gandalfa bieleho...

Lord British
Balrog, predstavte si skvelú animáciu, oheň, zvukové efekty a režiséra Petra Jacksona...

Poznámka na záver

Na hrade Lorda Britisha ma pasovali za rytiera s titulom Lord. No a Starý British si zrejme zo mňa robí srandu. Úlohu som síce splnil, ale mám vyskúšať vyššiu obtiažnosť. Aj by som mu na to niečo šťavnatého odpovedal, ale v rámci dvornej etikety budem držať zuby za jazykom, škoda hubu drať.
Mám toho dosť! Celej tejto úžasnej krajiny. Gremlinov. Skurvených Gremlinov. Beriem batoh s jedlom, nohy na ramená a prchám späť do školy. Zlatá katedra umení magických...

 

Na ceste po Akalabeth

Pripravil som pre vás ďalšiu časť obľúbeného dokumentárneho seriálu "Na Ceste". Bolo to však na poslednú chvíľu, preto ospravedlňte neúčasť Jiřího Bartošku a Miroslava Donutila...

 

Hry súvisiace s touto témou (1)


Počet príspevkov : 5 / 5
Zoradené   
 zobrazených: 5 [ 1-5/5 ]   «predchádzajúce 0 nasledujúce»
Liso Liso   | Komu česť, tomu česť. 03.02.2011, 00:05:09     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
Super článok, pobavil som sa :)
túto hru som nikdy predtým nehral a asi ani nebudem, pretože to trápenie z jedlom by som nezvládol,
tak ma teraz napadlo že by som konečne mohol zúžitkovať aj svoje screeny z Dungeon Mastera 2 :)
Maros S Maros S   | Komu česť, tomu česť. 02.02.2011, 12:23:13     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Crash:
Inac to tykanie sa vyskytuje napriklad v umeleckej tvorbe aj u modernejsich autorov, napriklad v Stoparovom sprievodcovi po galaxii sa Vogonska basen v Anglictine zacina
,,Thy micturations are to me..."
K tej hratelnosti, tu cas ukazal ze ked je niekto skvely game dizajner tak nepotrebuje ani sto nasobny antialiasing ani 200 kanalovy zvuk aby cloveka zabavil. Pre mna osobne su jeho najlepsimi hrami Ultima underworld (1,2), ktore zaroven povazujem za absolutny vrchol celej RPG tvorby (spolu s par dalsimi). Bohuzial som este nikdy nehral Ultimy 7 ale chcem to casom napravit.
Crash Crash   | Komu česť, tomu česť. 02.02.2011, 08:56:39     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
Já se s Ultimou potkal až díky těmto stránkám, a chvíli mi trvalo, než jsem pochopil, že to "Thou" není chyba. :-) Ale na druhou stranu musím uznat, že vzhledem k tomu, že to je herní pravěk, tak to bylo relativně slušně hratelný, i když kdokoliv mi koukl na monitor přes rameno tak si ťukal na čelo... :-)
DJ DJ   | Komu česť, tomu česť. 01.02.2011, 16:59:52     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Elite bola dobrá hra, avšak ja som starý RPGčkár :)
Ultimy ma vždy fascinovali tou svojou staroangličtinou, keď som Ultimu hral prvý krát ešte so slovníkom v ruke (1993), nebol som schopný nájsť polovicu slov.
Wizardry 1-5 som ešte neprešiel, na to si musím niekedy nájsť hromadu času...
Maros S Maros S   | Komu česť, tomu česť. 01.02.2011, 15:46:01     Odpovedať   edit   delete
Teda DJ, na toto už by som nemal nervy a to mám odlietané ťažké desiatky hodín na Elite pod C64, čiže grafika tiež len biele paličky pospájané do kociek, kvádrov, ihlanov. Na týchto "Britishových" hrách sa mi páči to používanie retro Angličtiny, najlepší príklad je "tykanie" v jednotnom čísle = Thy, Thou, toto bolo výrazné aj v Ultimách (underworld). Akalabeth vskutku nedohrám, ale klobúk dole pred tebou. Ani by ma neprekvapilo keby si mal dohrané aj prvé diely Wizardry.
 zobrazených: 5 [ 1-5/5 ]   «predchádzajúce 0 nasledujúce»
Listen to the latest added sondtracks from old games...

Retrogaming merch - HV 1701.cz
 možnosti podpory
🍺 Buy me a beer
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
Tomb Raider II, 22.02.2024
Joust, 24.11.2023
Fortress of Dr. Radiaki, The, 01.10.2023
Rampage, 23.09.2023
Lost Vikings 2: Norse by Norsewest, 03.07.2023
Falcon, 03.05.2023
Metal Gear, 18.10.2022
Clock Tower, 26.09.2022
RoboCop 2, 09.05.2022
Ztracený ostrov, 01.05.2022
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1271
 Prílohy :: 8235
 Komentáre :: 7766
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Fix-It Felix Jr. online | DOSBox