Old Games download, Abandonware

 
Staré hry :: DJ OldGames

Téma   Diskusia o počítačových hrách, všeobecne

vytvoril: dj, 08.03.2009, 10:31
modifikoval: dj, 07.11.2012, 20:50
Všeobecná diskusia prevažne o starých počítačových hrách a videohrách, na ktoré si radi zaspomínate...
Všeobecná diskusia prevažne o starých (ale aj nových) počítačových hrách a videohrách, na ktoré si radi zaspomínate, alebo ktoré práve hráte. Prosím o zapísanie názvu hry do políčka Predmet!
Hry súvisiace s touto témou (0)


Počet príspevkov : 50 / 736
Zoradené   
 zobrazených: 50 [ 1-50/736 ]   «predchádzajúce 01234567891011121314 nasledujúce»
MickTheMage MickTheMage   | Global Gladiators, 1993, Virgin 01.09.2017, 15:43:17   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Matěj:
Pokial su dostupne info spravne, tak to vyslo len na sytemy Amiga, Game Gear, Genesis a Master System.
Matěj Matěj   | Global Gladiators, 1993, Virgin 31.08.2017, 21:31:39   Odpovedať   edit   delete
Nevíte jestli tahle hra vyšla i pro PC? Díky
http://www.lemonamiga.com/games/details.php?id=455
Karol Karol   |  29.04.2017, 23:41:49   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Misiu sa mi podarilo nakoniec zdolat.
Najprv som sa snazil drzat ordosov na piesku (dufajuc ze ziskam pomoc od sandworma), ale kedze ordosi maju az 4 zakladne, dlhodobo to znamenalo bud sialene preskupovanie alebo prehru.
Finalne riesenie:
harvestra poslat dalej od bojska (sandworma vyprovokovat a nechat ho nahanat moj QUAD az dalej do uzemia ordosov)
Zakladnu postavit uplne vpravo dole (juhovychodny bod) -> cim ziskam malu oblast, ktoru viem branit voci vsetkym styrom utokom mojou jednou obrannou liniou (bez preskupovania). Rafinery bezne staviam na okraj kamennej dosky - nech harvester setri cas, tentokrat si rafineriu drzim v uzkom kruhu zakladne - harvester sa viac nabeha, ale nestratit rafineriu ani raz sa dlhodobo oplati (nehovoriac o riziku ze sa to moze stat v momente, ked mozem mat menej ako 300 melanzu.)
Ordos drzi obrovsku zalohu vojsk - umenie je prist na to, ako ju vlna po vlne vylakat, a to vo vlnach, ktore dokazem odrazit s min. stratami.
Skratka hra: "tahanie za fuzy"

Sem tam sa stane, ze Ordos posle slusne mnozstvo vojst z viacerych zakladni naraz - co vzhladom na to, ze setrim a mam len jeden barraks (asi 25 vojsk), moze casto skoncit fatalne.

Misia je inak nahovado, jeden harvester - ktory mozete stratit (sandworm, ordos). Vycerpat vsetok spice z mapy je velmi obtiazne (je tam vela zdrojov spicu a este skryte deposity, tie sice AI nevie cielene aktivovat, ale su tam)

Nepreskumal som, ci je mozne vyhrat len s klasickou light infantry armadou (setri pociatocne naklady, ale aj naklady/jednotku). Ale akukolvek armadu si postavite, nesmiete len tak zautocit. Kazda zo styroch zakladni ma viac ako 25 jednotiek, takze do kazdeho z tych styroch osich hniezd treba stuchnut tak, aby vyletelo len zopar vciel(os).
Jedina silna zbran hraca je save/load.
AI utoci pasivne v malych poctoch (3-8 jednotiek) takze staci mat "mur" z Heavy Infantry (Guards) a straty su vzdy zanedbatelne.

Zaujimavosti z Dune IV:
1) Starport skratka nefunguje ako cierny trh vozidiel, ale len otvara moznost X-Center a Palace
2) Repair Facility neopravuje vojska, ale umoznuje automaticke opravovanie turretiek
3) Ornitophter aj Carryall sa ovladaju ako ostatne jednotky a vedia "stat" na jednom mieste
4) nie su ziadne mury (skoda - mal som ich celkom rad)
5) Len Super Guards, Missile Laungher a Rocket Turret vedia utocit na Ornitopther (nehovoriac ze ani Sandworm sa ich nemoze zmocnit) - su sice drahe, ale dokazu si bez zranania poradit s armadov Siege Tankov/Quadov ci obycajnych turretiek
6) Hra pocita do poctu budov aj Concrete platne. (raz som sa chcel vyhrat s budovanim, nechal som nedotknutu len zopar Windtraps, a pustil som to betonovania celej mojej platformy. Az som mal zabetonovanych tak 85% (mozno 120-150 stvorcekov) mi hra vyhlasila "unable to create more, try to construct more infantry barracks" - pritom vojsk som nemal maximum. Dokonca mi hra umoznila konstruovat dalsie ornifightery bez problemov. Ked som znicil jednu nepriatelsku windtrap, mohom postavit zas jeden betonovy stvorec.
7) X-Center znizuje ceny vyroby a zvysuje prisun melangu/harvester (mozno aj zrychluje efektivitu harvestera?)
8) Ked postavite construction yard (pomocou MEP) na betone - moze byt neviditelna (ale inak funkcna)
9) Windtrap (Wind Power Station) nie su viac nutne pre radar ani pre rocket turret, ale ak mate surplus energie, funguje to ako X-Station (+25% factories production speed, +25% harvester unload speed) Mentat spomina aj "turrets reacts slower" ak nie je dost energie, ale v praxi je ten delay celkom zanedbatelny. Kazdopadne aspon jeden Windtrap je nutny mat (otvara Rafinery ako v orginalnej hre)
10) mozete hrat za freemanov - prilis sa to nelisi, lebo technicky kradnu a aplikuju technologie od vsetkych troch ostatnych rodov. Jediny hlavny rozdiel je, ze uz v druhej missii mate pristup skoro ku kazdej budove. Paradoxne v tretej misii stracate pristup k Aviation Factory, kde prave tato chyba (nepriatel je za suvislym valom skal, ktore prejde len pechota alebo letectvo - a prave to letectvo vam bude chybat)
Maros S Maros S   |  29.04.2017, 22:51:57   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Karol:
Tak to je zlá správa pre neho - páč mi písal, že práve tú misiu nedáva kvôli tomu, že má len 1 harvester a nestíha hrabať peniaze na prežitie proti útokom.
Inými slovami, čo z toho že máš 99 max units, keď môžeš mať iba 1 harvester.... klasická ukážka blbého gamedizajnu.

carHrozny - to som písal iba ako "zaujímavé info všeobecne" nie ako riešenie jeho situácie.

Karol Karol   |  28.04.2017, 22:51:29   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od carHrozny:
V Dune IV je max pocet vojsk viditelny a da sa zvysit priamo v hre o +20 postavenim Barracks (kde produkujete obycajnych vojacikov)
V tomto konkretnom pripade slo o map-coded limit prave v tej stvrtej misii, kde mozete mat len jeden harvester. Ten rus/autor D IV sa o tom zmienuje v jeho FAQ.
Stavanim barrackov mozete dosiahnut max units == 99 (zobrazene vpravo hore)
carHrozny carHrozny   |  27.04.2017, 18:45:54   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Síce zaujímavé info ale Sobovi to určite nepomože :D Tam zrejme platí to čo som napísal.Ale inak som o tom nevedel ale aj keby som vedel takéto akože "čítovanie" v hrách nepoužívam.
Maros S Maros S   |  26.04.2017, 23:05:56   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od carHrozny:
Nie je to tak plne úplne pravda, teda je bez úprav, ale limit jednotiek sa dá zmeniť jednoduchým prepísaním číslice v popisovom textovom súbore (každej) mapy.
Dôvod prečo bolo obmedzenie je jednoduchý - RAM, aby zabezpečili istotu, že hra pôjde stabilne bez skolabovania aj na 1MB RAM tak tam dali to obmedzenie, ale na PC s 2 či 4 MB RAM nie je problém fičať aj 30-50 jednotiek, akurát sa musia editovať popisové súbory máp a prepísať hodnotu "Maxunits".

Problém je, že tieto popisové súbory sú zapakované v jednom súbore, takže človek si musí najprv naprogramovať softík, ktorý odpakuje/zapakuje balík súborov do herného súboru. Našťastie je to jednoduché, pretože každý balík má na začiatku popis súborov v balíku.

Takto sa dala napr. zmeniť veľkosť hry z cca 5MB na nejaké 2,2MB vymazaním zvukových a obrazových súborov intra (akurát sa tam museli ponechať cca. 3 prvé súbory intra a reálne v hre mačkať ESC aby intro nepokračovalo lebo by to kvôli absencii súborov zamrzlo), alebo sa dali vymeniť sample mentata za Harkonnenské pre všetky rody (v hre hovoril Harkonnenský hlas aj za Atreidov/Ordosov).

Sám som mal takúto 2,5MB verziu s Harkonnenským hlasom pre všetky rody a chvíľu som experimentoval aj s editáciou "Scenario popis file". Myslím (na 99,99%), že takto je robená aj tá Superdune 2 verzia hry. Niekomu sa chcelo srať s editáciou všetkých popisových súborov máp.

Sranda je, že rovnako sa dala zredukovať veľkosť gigantického kolosu Lands of Lore z nejakých cca 18MB na tuším 12MB vymazaním intra (a asi aj outra).
Westwood používal rovnaký systém súborov.
carHrozny carHrozny   |  22.04.2017, 18:48:25   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Sob:
V Dune 2 je počet jednotiek limitovaný takže keď dosiahneš maximum,nové ti nedá.Pravdepodobne už máš maximum a keď postavíš rafineriu tak ti logicky nemôže dať harvester.Iný dôvod nevidím leda nejaký bug.
Sob Sob   |  22.04.2017, 14:07:27   Odpovedať   edit   delete
Dune II - neviete niekto poradit, ze preco ked postavim druhu rafinerku, tak nedostanem aj dalsi harvester?

Dakujem

sobrudolph@gmail.com
carHrozny carHrozny   | Konec DotEmu 19.03.2017, 21:07:09   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Richmond:
Ja tam mám pár kúpených hier ale až na Metal mutant,Abuse a Maupiti island tam nemám nič také za čím by som ľutoval.Takže síce bez DRM ale vačšínou sú tam len predražené hry.Na GOG ich zoženiete určite lacnejšie.
Richmond Richmond   | Konec DotEmu 19.03.2017, 09:27:47   Odpovedať   edit   delete
K 1.6. konci DotEmu, poslední digi obchod s hrama bez DRM (kromě Gogu). Kdo má účet, určitě stahujte koupené hry.
Karol Karol   |  18.03.2017, 20:10:38   Odpovedať   edit   delete
Aj ked som osobne nepovazoval grafiku za pivotny atribut hier, nemozem povedat ze by prave grafika nedokazala potvrdit stare zname "raz vidiet ako sto krat pocut"
Len velmi povrchne som zachytil evoluciu Spiderweb hier

https://drive.google.com/drive/folders/0B9vYqsX3zcBdNm1MR3hSdXZEdXM?usp=sharing

1) Exile III -> na svoje casy velmi pekna, avsak skor ucelova ako umelecka (dnes by znova mohla byt plne akceptovana ako hra na mobilne zariadenia)
2) Nethergate -> ked developer migroval na W95 a W98, zmenil pohlad na izometricky a zacal pridavat plasticke/3D prvky
3) GeneForge -> novy svet, ale engine Nethergatu
4) Avernum -> jemny navrat k Exile, s uz opakovane overenym a akceptovanym enginom Nethergate
5) Avadon 2 -> ked si dany screenshot zvacsite, mozte rozoznat jednotlive zbrane a brnenia rozmiestnene ako dekoraciu po koridoroch. Koberce, tepeseria, detajly vseobecne. Kym Exile by nam taketo detajly musel priblizit formou pop-up textu (ktore su stale aj v Avadone, ale skor doplnaju atmosferu, ako plnia funkciu "rozpravaca-opisovaca")
6) G200 -> jedna z in-game statickych vizualizacii, ktore su uz pri hranici umenia, teda minimalne mozeme povedat ze su fakt pekne a detajlne. Nie ze by predosle hry podobne 2D obrazky nemali, ale aj tu je zjavne zlepsenie (asi spolupraca s lepsim vytvarnikom, alebo ten povodny sa riadne zdokonalil)

BTW, pop-up texty -> tych je stale neurekom aj v Avadone. Pribeh sa skratka neda povedat len obrazom :D
Stale je ale fakt, ze povodne hry boli rozsiahlejsie a viac akoby interktivna kniha odhalujuca zauzleny pribeh v uplne originalnom svete. Napadlo ma, ze Spiderweb, aj ked sa snaziaci zostat verny svojim fanusikom a svojej "legacy", sa zaroven sledujuci trendy a vyvoj hracskej komunity -> ktore vykazuje znamky "tuzby po akcii". Kym v Exile ste mohli bezcielne pobehovat po prvej mapke a otvarat dvere a hrabkat plaste/sandale z neuzamknutych truhlic, Avadon na vas neuprosne caka ako puma, aby po vas hodil akciu, dramaticnost (ktora logicky skracuje celu hru)
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   |  18.03.2017, 15:42:27   Odpovedať   edit   delete
Avadon mam tiez lebo som kupil nejaky megapack kde su vsetky Avernum diely aj stare verzie aj nova verzia a aj ten Avadon. Nehral som to, ale tieto popupy a encountery ci ako to nazvat ma v Avernum velmi bavili. Ak to je dizajnovane tak ako popisujes tak to musi byt pecka potom.
Karol Karol   | ESCHALON: BOOK I na GoG.com free ešte asi 3 dni (2-5.3.2017) 18.03.2017, 14:17:41   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Richmond:
Ano, je pravda aj to, ze po niektorych strankach je Avernum (a dokonca aj starucky Exile) bohatsi oproti Avadon. Avsak je nepopieratelne evidentne, ako sa developer casom rozvija, zdokonaluje a tym obohacuje aj hraca. Avadon ako globalne cestovanie pouziva len mapku, cim ubera zo "stvorcekoveho" sveta, po ktorom sa v starsich verziach hrac mohol promenadovat. Samotnych lokacii je tiez asi len 12-13 (ak sa nepocitaju mestecka/hrady/dungeony) a kazda z tychto lokacii (les/prales/pust..) ja sama o sebe vacsinou jednoducha a poctom stvorcekov po ktorych sa vieme pohybovat chudobnejsia.
Tu avsak vstupuje do deja novy rozmer -> lokality "ozviaju" a morfuju sa podla vasich rozhodnuti a vasho/hracskeho postupu hlavnym dejom. Ale uz aj pri prvej navsteve su omnoho bohatsie na "triggers", a dejove vstupy. V Avadone mozete prejst 20 stvorcekov a spustit pleadu dialogov, bojov, pasci, NPC interakcii.. kym v starsich verziach sa "triggers" skor sustredili na tutorial pop-ups a zopar informacii dokereslujucich svet/okolie.
Dej v hrach od Spiderwebu nebol nikdy chudobni, akoby vzdy mali skoro az kniznu predlohu, svet vykresleny v romane, nie horsom ako su komercne pecky (Pan Prstenov..), a pixel po pixliatku predostreny hracovi. Avsak co je v Avadone na oko chudobnejsie, je "wall-of-text", a je to sposobene tym, co je vlastne omnoho bohatsie -> chronologicky nezavisla interakcia medzi questami/dejom/NPC postavami, ktore akoby vsetky "zili svoj zivot" a nie len cakali na hraca kym ich "objavi" a porazi/zachrani alebo im odpovie na otazku odpovedou A/B/C, pricom ani jedna nebude mat vyrazny dopad na dalsi postup v hre. Avadon sa snazi pred ocami hraca ozit. Vstupom bohatsej grafiky boli mnohe "wall-of-text" zbytocne, nebolo treba opisovat velkolepost/krasu/farebnost toho, co uz je krasne nakreslene a viditelne na obrazovke. Je ale omnoho dolezitejsie, ako rozhodnutia spravime, lebo nas tym, ci onym sposobom zarucene dobehnu. V Exile a Avernum skor len sa rozhodlo ci nejaku extra zbran/kuzlo dostaneme/nedostaneme. A koniec.
Chapem, ze na Avadon su reakcie typu "chudobnejsi oproti predoslim". A aj ja som mal tento dojem.
Musim ale pridat, ze aj samotny Avadon sa rozvija a dvojka je oproti jednotke znova o nieco sirsia aj hlbsia, pricom sa drzi svojich inovacii.
Ja napriklad som si nekupil Avadon III, lebo som este ani dvojku nepresiel. Co by sa mi nemohlo stat, keby dvojka bola co i len trosicku jednoducha/linearna/chudobna.
Richmond Richmond   | ESCHALON: BOOK I na GoG.com free ešte asi 3 dni (2-5.3.2017) 10.03.2017, 20:05:17   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Karol:
Jsem docela překvapen, že se tu chválí Avadon, protože podle řady lidí je to hodně okleštěné Avernum a ti, co Avernum hráli na Avadon pohlíží jako na chudšího brášku. Ale nevím, jak jsou na tom další díly, osobně vlastním první díl, který mě až tolik nezaujal jako třeba to úplně původní Avernum.
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   |  10.03.2017, 13:32:08   Odpovedať   edit   delete
Ja som presiel Avernum 1 asi pred 3 rokmi. Hral som to povodne nie remake. Lepsie RPGcko som odvtedy nehral, ani Grimrock nebol lepsi. Pochybujem, ze by tu hru nieco prekonalo z komercnych hier. Mozno nejaka RPG saga od aziatov alebo od nejakeho sikovneho indie timu, ale pochybujem.

A to hovorim o hre kde grafika bola skutocne len na rozoznanie toho najnutnejsieho, ked si pozrieme remake s naozaj skvelou rucne kreslenou grafikou tak je ta kvalita este vyssia.
Karol Karol   | ESCHALON: BOOK I na GoG.com free ešte asi 3 dni (2-5.3.2017) 09.03.2017, 16:47:05   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Laco Wolf:
Ja si Spiderweb Software vzdy budem spajat s ich este starsim titulom Avernum (remake Avernum ma zatial 2 deily, a spoznat remake sa da tak, ze po Avernum nasleduje dvojbodka a este pridany text, napriklad Avernum: Escape from the pit. Pozor, nemylit si s Blades of Avernum, co je zas volna prerabka Blades of Exile)... ale spat k remarkable moment: v jednom z tych origos Avernum, s partickou sa konecne premlatite dost daleko aby ste uz to skratka nechceli vzdat... a v tom najdete miesnost: pascu, skladajucu sa z asi 100 zrkadiel (ci uz to bolo 20x30, 30x30, 30x40... to uz mi moja trauma nedovoli presne kvantifikovat...stale mam z tych cias cierne pred ocami)
A tato "zahrada" zrkadiel bola plna laserovych lucov, z ktorych niektore boli permanente, ine sa sem tam vypinali/zapinali.
A kedze particka styroch sa taha za sebou (styl Albion - ten vlacik charakterov kde jedneho ovladate a ostatni cupkaju za nim v "zavese) -> problem bol ze aj ked ste niekedy prisli na to ktore zrkadlo ako otocit, mohli ste si zabit jedneho z tych troch, ktorych ste nevedeli priamo ovladat (priamo im urcit kam sa maju pohnut)

Nebol to ani zdaleka najhorsi/najtazsi hlavolam v hernom svete, ale vzhladom ze bezne hlavolamy boli na urovni "zamknute dvere : srkyty gombik 3 kroky od nich" a zrazu zrkadlova sien kde ste mali asi tak 300 kombinacii (nastastie nie vsetky zrkadla boli otocitelne, ale kombinacii bolo stale privela)

Tiez si ich navzdy zapamatam pre ich originalnu postavo-tvorbu. Tak ako mal Fallout moznost vybrat si az dva traity, ktore nieco brali a nieco davali, tak mal aj Stary Avernum a Blades moznost vyskladat si cely zoznam negativnych vlastnosti: ktore bud znizovali XP-for-next-level, alebo umoznovali si naopak nalozit viac unikatnych a vzacnejsich pozitivnych perkov. Tvorba postavy bola omnoho zaujimavjsia a umoznovala az neuveritelnu specializaciu.
Ich remaky uz tuto zabavnu zlozku nemaju, co je mozno dobre, lebo dnesny hrac vie zostat velmi rychlo confused a potom nahnevany a davajuci zle recenzie alebo youtube reviews.
Laco Wolf Laco Wolf   | ESCHALON: BOOK I na GoG.com free ešte asi 3 dni (2-5.3.2017) 09.03.2017, 16:21:13   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Karol:
Nieco taketo som potreboval pocut. Momentalne mam opuch na oku a do pocitaca kukam radsej len v robote, ale az raz budem OK, asi sa pustim do serie Avernum. Kupil som si ju uz davno, ale nejak som sa do toho nevedel pustit.
Karol Karol   | ESCHALON: BOOK I na GoG.com free ešte asi 3 dni (2-5.3.2017) 09.03.2017, 13:58:51   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Avendersor:
Spiderweb software je podla mna velmi spolahlivy developer. Este od cias Exile (dnes to maju n stranke zadara s tym, nech ich netoravujeme ak to nevieme spustit :D bolo to robene pre W 3.11 a neskorsie verzie pre W95/98)
Ohladom ich hier, Avernum na Steame su ich prerabky povodnej serie, s lepsou grafikou, tym istym pribehom.
Geneforge rovnako prerabka, ale plynulejsia
Avadon (1,2,3) je ich nova seria, ktora vzala vsetko dobre z predosleho a pridala zopar novych ( a vsetko uspesnych ) atributov. Je to pozoruhodne takto sledovat, ako sa developer zlepsuje a zdokonaluje.
Rovnako zaujimave bolo sledovat ich blogy, kde pisali ako sa comu venuju/nevenuju, ako zhanaju grafikov ale aj komponentov (ale grafiky potrebovali nepomerne viac)

Ich Exile ma zaujal viac priamociarim pribehom a pekne prepracovanym bojom (pacilo sa mi napriklad ich ponatie hybridneho kuzla: ktore nebolo cisto Area of Effect, ale nebolo ani one-target. Jedno kuzlo a dalo sa vybrat viac tercov: strategicky zaujimave)
Avernum uz zacal byt viac pribehovo rozvetveny
Geneforge mal zaujimay "pet" system
Avadon umoznuje vytvorenie jednej postavy a nasledovne najimanie ostatnych postav (tak umoznit hracovi spoznat/vyskusat sirsiu skalu skillov/talentov)
Rovnako, Avadon sa znazi umoznit pribeh nasledovat este rozvetvenejsie a uz od jednotky ponuka viac koncov (aspon 2) a vela questov oprional questov necha ovplyvnit hlavnu dejovu liniu.
Hry od Spiderweb Software osobne zaradujem do "radsej citaj vsetko", ale zaroven sa daju hrat celkom intuitivne.
Podla mna pribehom a RPG systemom sa hry od SW vyrovnaju AAA titulom - treba im dat sancu
Maros S Maros S   | The Keep - dungeon 08.03.2017, 13:15:00   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Ringo:
Popravde na Vaporum sa teším mnohonásobne viac než na konverziu Nintendo-handheldovky.
Osobne ma ten Keep príliš nezaujal. Ale nehral som, tažke môže to byť dobré no bol by som prekvapený keby sa to chytalo na supervymakaný Grimrock 2.
Ringo Ringo   | The Keep - dungeon 08.03.2017, 10:36:56   Odpovedať   edit   delete
Jak se těšíte na dungeon The Keep? U mě asi po dlouhé době nějaká věc, na kterou se fakt těším a asi si ji po vydání 16.3. hned koupím. Takhle mě nelákal ani Grimrock, tak snad nebudu zklamán :-)
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | ESCHALON: BOOK I na GoG.com free ešte asi 3 dni (2-5.3.2017) 03.03.2017, 12:43:24   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Avendersor:
Presiel som prve Avernum, to uplne stare so starou grafikou (nie remake). Je to fantasticka hra, strasne sa mi pacil system vyvoja postav aj to akym sposobom sa ucili kuzla, ze si musel nachadzat ranky bud v dungeonoch alebo robenim questov a tak. Pribeh bol taktiez perfektny, ale uplne najlepsi bol ten svet. Ten svet kde sa to odohrava je tak dobre urobeny, posobi strasne konzistentne neni to naplacane nezmyslami ako to byva v dnesnych hrach, vsetko ma logiku, vsetky klany, mesta, postavy vsetko to ma svoj zmysel.

Bohuzial casovo som sa nedostal k dalsim dielom hoci mam vyexportovane postavy ale mam to stale na disku az sa raz budem nudit. Rozhodne odporucam zahrat.
MickTheMage MickTheMage   | Torment: Tides of Numenera 03.03.2017, 01:52:35   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od HAMS:
Po 4 hodinach zatial pozitivne dojmy. Svet je velmi zaujimavy, a zda sa, ze i charaktery maju co povedat. Aj ked to beriem s rezervou. Co su to 4 hodiny, ze? :) Pozitivne - aspon pre mna - je, ze som za tie 4 hodiny prakticky nebojoval (ked nepocitam ten uvodny "tutorial" suboj). Co ma nesmierne tesi!!!!! Druha vec je, ze subojovy system sa netvari bohovia vedia ako komplexne. A teda to je cisty odhad. Pretoze ako som povedal, suboj som videl jedine v uvode. Ale vraj i po zacati suboja sa da z neho vykecat. Co mi pride hodne dobra vlastnost.
Avendersor Avendersor   | ESCHALON: BOOK I na GoG.com free ešte asi 3 dni (2-5.3.2017) 02.03.2017, 23:16:03   Odpovedať   edit   delete
Ahoj všeci, len chcem upozornit na akciu gog-u, ESCHALON: BOOK I (trojdielna seria) jej prvý diel je free asi ešte tri dni...
BTW: hral niekto niečo od nich? alebo hral niekto niečo od spiderwebsoftware.com? (Avernum, Avadon, Geneforge) a ak áno, aké to je? dá sa to hrat zo slovníkom v ruke? ...
HAMS HAMS   | Torment: Tides of Numenera 02.03.2017, 00:01:28   Odpovedať   edit   delete
Ľudia, už hráte niekto Torment:Tides of Numenera? Čítam si recenzie a fóra a mám taký dojem, že to napokon nedopadlo až tak dobre ako by si fanúšikovia P:T želali. Ak by som mal zhrnúť reakcie, povedal by som, že je to hra síce s fantastickým príbehom, pozoruhodným systémom príčin a následkov a určitými charakteristikami pôvodného P:T, aby sa nepovedalo, ale viac ako čokoľvek iné je to v podstate premrhaná príležitosť, ktorá utrpela strachom komerčne neupadnúť a cítiť z nej tak trochu tvorcovský kŕč, keď autori osekali pôvodný sľubovaný obsah na úkor investovania do portov na konzoly. Svrbí ma prst na myši, keď kurzor prechádza cez ikonku "buy", ale P:T je pre mňa abolútna modla a rád by som sa vyhol sklamaniu. Takže nejaký komentár tu z prvej ruky od znalcov?
Karol Karol   |  24.02.2017, 21:45:32   Odpovedať   edit   delete
Vedel by mi niekto dat akekolvek info ohladom novinky, udajne postavenej na Wizardry: Wizrogue - Labyrinth of Wizardry? [v diskusiach som sa steame uz trosku s tym oboznamil, a ma to byt v duchu Elminage Gothic, volnej vetvy Wizardry, ktora sa uspesne uchytila v Japonsku a hlavne na konzolach. Takze aj ked to ma odkaz na Wizardry s tym istym logom, ide skor o Wizardry na sposob RPG Maker hier, alebo ak uz, tak prvotiniek Wizardry. A nasiel som aj odkaz na celkom dobru kompilaciu/prehlad Wizardry hier : http://www.rpgcodex.net/forums/index.php?threads/long-live-wizardry-and-the-all-new-games-by-ex-wizardry-developers-updated-march-07-2016.105918/]

Inak musim si tu ulavit a spustit "old fart's rant" -> tie nove hry su tak naprd, ze som si bol schopny kupit na Steame len dalsiu kopiu Battlecry III. (Ze mam este Protectors, a AHatchov mod a Gog verziu... a ze som kedysi mal aj CD, to ide bokom)

Na margo novych hier, bola dost zabava posledne mesiace na forach (aj Steam ale aj vseobecne) ked sa spustil velmi skaredy (ale aj tak zabavny) flamewar medzi Digital Homicide a komunitou (a youtuberom Jim Sterlingom... ja, stara skola, asi nechapem sile ktoru youtuberi maju...) a ako bonus som sa v tom celom docital aj o dalsom (vraj) prznitelovi hier : Petrovi Molyneuxovi [https://www.youtube.com/watch?v=lGo63oAEN20] -> celkom zaujimave sledovat ako sa svet hracov pomalicky prebudza zo sna "vsetky hry su pausalne skvele, dokonca lepsie ako vsetky predosle". Aaaaj ked 80% hracskej komunity asi nikdy nema sudene sa prebudit, je to mile po rokoch zaznamenat zablesky hlbsej kritiky ku komercnym hram.

Ohladom "Maros Ty si uplny transformer! V jednom vlakne chvalis DJovi kocik a v druhom vrazdis nemluvnata" --> Maros asi mal na mysli s tou prvou hlaskou "DJ, chvalim ti ten kocik, vyzera skvele na zabijanie nemluvniat" ... tzv. Kocik of toddler slaying +3 .
Laco Wolf Laco Wolf   | AMIGA 14.08.2016, 23:44:04   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od StriderCZ:
Maros Ty si uplny transformer! V jednom vlakne chvalis DJovi kocik a v druhom vrazdis nemluvnata. Cele zle :-D
Strider - ak mas ten kluc, treba ho nahrat do Hoborgovho adresara hwa/s. Pripadne vo Workbenchi do dh0:s. Pokial ho nemas a chces tazit z vyhody noveho WHDL, musis pockat na novy balicek HWA od Hoborga. On ho tam nejak implementuje, co ja ako neprogramator nechapem.
Maros S Maros S   | AMIGA 13.08.2016, 22:03:29   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od StriderCZ:
Preto treba zabijat panny a nemluvnata a modlit sa k Hoborgovi.
Nie je nad one-clik-install balicky.
StriderCZ StriderCZ   | AMIGA 13.08.2016, 21:48:15   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Daniel:
Díky za snahu a za rady. Hry mna AMIGU jsem konečně rozchodil, jen stále nechápu, jak stáhnout a kam nahrát ten WHDload klíč...
Maros S Maros S   | Free WHDload? 13.08.2016, 17:19:34   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Daniel:
Hmmm, tiež nechápem vo co gou (ako Wolfus) ja mám Hoborgov balíček nainštalovaný na W7 64bit a všetko čo som hral fičalo bez problémov.

Wolfus - kľudne obetujem niekoľko novorodeniatok, aby to vážený pán Hoborg nahodil online a v zdraví sa dožil 150 rokov.

Ono ten Hoborg balíček to WHDL nejako záhadne obsahuje bez Workbenchu a pokročilých vedomostí.
Skrátka Hoborgov samoinštalačný balíček je ideálne riešenie pre No-Brain-Noobs ako napr...... Ja :-D

Laco Wolf Laco Wolf   | AMIGA 13.08.2016, 00:11:37   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od StriderCZ:
Je divne, ze Ti balicky nechodia pod W7, ja s tym nemam najmensi problem. Skoda, pre zaciatocnika je to fakt najjednoduchsi sposob. Pokial by si to ale myslel vaznejsie, predpripravil by som Ti nejaky zakladny system ako svojho casu Marosovi, pod ktorym by si si mohol hry instalovat sam (navod mozem poskytnut). Pripadne to mozes skusit sam, podla tohoto
http://www.oldgames.sk/game/winuae/download/7582/
Nie je to ziadna veda, ked som to zvladol aj ja... :) Ak by si mal problem, nieco s tym podnikneme.

Este k tomu WHDL - vcera som o tom hodil rec s Hoborgom a vraj by sa na to mohol v septembri mrknut a updatnut HWA, co je super sprava. Samozrejme ak na to bude mat cas, tak si drzme palce. Pokial mate funkcne Workbenche, mozete si ich nainstalovat aj sami (nezabudnite na backup!), je to pomerne lahke.
Daniel Daniel   | AMIGA 12.08.2016, 18:17:20   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od StriderCZ:
Nejlépe Amiga hry lze hrát přes dva programy: WinUAE - windowsácký emulátor s rozsáhlými možnostmi nastavení, anebo FS-UAE - vycházi z WinUAE, ale je multiplatformní a hlavně jednodušší v nastavení. FS-UAE najdeš tady: https://fs-uae.net/
Ovšem v obou případech je potřeba mít ROM z Amigy, nejlépe z A500, 600 a 1200. Což jsou ROM: Kickstart v1.3, Kickstart v2.04 a Kickstart v3.1. Legálně je lze pořídit zakoupením Amiga Forever, nelegálně hledáním na netu. Pokud chceš nainstalovat AmigaOS, je také na Amiga Forever, anebo tady: http://classicwb.abime.net/classicweb/uae.htm
Jak nakonfigurovat WinUAE, nebo jak nainstalovat v něm AmigaOS najdeš tady: http://winuae.sweb.cz/nowwinuaeset.htm - informace z této stránky lze použít i v případě FS-UAE.

WHDLoad v poslední verzi 18.2 už WHDLoad.key nepotřebuje. WHDLoad se nainstaluje do AmigaOS (běžně Workbench 3.1) a hotovo.
Karol Karol   | 7 Mages- dojmy (sklamanie) 12.08.2016, 16:50:34   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Petr Levák:
Tie kvazi "auto-google-translator" texty som uz ocakaval, kedze som to skusal na mobile. Naopak, tesil som sa na klasicke mysko-klavesove ovladanie. Na radu nizsie spominanu som si ihned zvysil rychlost pohybu na "SKIP" a boje su o trosicku rychlejsie (samotny pohyb je avsak skutocne rychly)
Tesi ma velmi zjednoduseny talentovy system (styri talenty, a clovek len tukne na ten ktory chce zvysit, mohlo by oslovit aj RPG novacikov), ale tiez ten skill-learning system -> co pouzivam to sa mi zvysuje (teda ak nechcem platit u ucitelov tazke peniaze).
Napriek chybam dialogov, sa mi niektore pasaze celkom pacia... "preco by som asi tak prisiel? ... pre tvoje bezhranicne ego?... nie nie, pre nic tak dolezite, len pre chudakov v nudzi..."

Zatial som ale stretol len toho tipka, co som ho oskubal o oblecenie, dufam ze sa ku mne prida, lebo uz dlhsie cakam kedy nazbieram druzinu a stale sam :(
StriderCZ StriderCZ   | AMIGA 12.08.2016, 16:48:55   Odpovedať   edit   delete
Omlouvám se, že budu vypadat jako úplný pitomec, ale dokáže mi někdo poradit jak nainstalovat a hrát hry na AMIGu na WIN 7
Používal jsem Hoborgův balíček na netbooku s Windows XP a šlo to. Jenže na WIN 7 mám smůlu, a navíc vůbec nechápu jak získat WHDLoad.key, když je nyní zadarmo...
Díky za info.

Daniel Daniel   | Free WHDload? 10.08.2016, 20:40:12   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Koukám, že je to tak. Na oficiální stránce http://whdload.de/index.html je WHDload opravdu zadarmo. Taky jsem si jej koupil poctivě před čtyřmi lety, ale vůbec toho nelituji - sloužil a slouží velice dobře. :-)
Richmond Richmond   | Free WHDload? 10.08.2016, 19:02:21   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Hm a já si WHDLoad poctivě koupil :)
Maros S Maros S   | Free WHDload? 10.08.2016, 14:19:52   Odpovedať   edit   delete
Nedávno som sa v diskusii CRPG Addicta dočítal, že vraj od nejakej novej verzie je WHDLoad už zadarmo a platenie za Full-verziu je už zrušené.

Je to pravda?
A ak áno, bol by niekto schopný uploadnúť WinUAE balíček s touto free verziou ako to svojho času robil vážený pán Hoborg?
Petr Levák Petr Levák   | 7 Mages- dojmy (sklamanie) 15.07.2016, 20:19:15   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Richmond:
Čeká mě to asi hned zítra, tak uvidím. Dopředu jsem raději na screny apod. moc nekoukal.

Mě na tom původně dost odradilo, že to bylo primárně tvořené pro mobilní platformy a způsob, jak to bylo obhajované. Když to pak ale ohlásili i na PC, tak jsem si řekl, že bych tomu šanci mohl dát.
MickTheMage MickTheMage   | 7 Mages- dojmy (sklamanie) 15.07.2016, 16:03:41   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Spiky:
Ako na tablete co som hral, tak je to fakt dobry dungeon - napady, hadanky a dizajn niektorych dungeonov. Dialogy to hodne zhadzuju, ale to uz sme tu (a inde) kritizovali asi milionkrat. Co ma na tom zaraza najviac, ze Legenda o Rovenu je napisana fakt dobre (zatial som v prvej polovici knihy), takze Rohlik pisat vie, ked chce.

Na PC som to hral zatial asi 20 minut. Takze ci to ma nejake bugy, za 20 min ziadne :) Co ma vsak strasne serie, je ze z toho stale citit mobil. UI vizual je skratka otrasny. Ked to porovnam s prvym dielom.

Richmond Richmond   | 7 Mages- dojmy (sklamanie) 15.07.2016, 14:25:07   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Petr Levák:
No u nekterych parodii se clovek zasmeje. Obavam, ze tohle neni ten pripad. Mne nevadi jednoduche, cernobiled dialogy. Ani ty naivni. Ale to, co jsem videl na nektreych screenech (a to jsem hru nehral) me uplne odrovnalo. To je totalni dehonestace, sesup atmosfery na bod nula (mozna jeste niz).
Spiky Spiky   | 7 Mages- dojmy (sklamanie) 14.07.2016, 22:04:42   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Petr Levák:
nemyslim si, ze sa tie dialogy daju povazovat za "oduševnělé". skor by som ich oznacil za amaterske. ono asi bude chyba v tom, ze hra nedosiahla a nikdy nedosiahne uspech, s akym pravepodobne autori pocitali a tak uz vela chuti do prace nezostalo. hra je podla mojho nazoru stale pri najlepsom v beta verzii a bola vydana predcasne. cele to posobi tak nejak nedokoncene a zabija to veskery potencial. skoda

ale este verim.. ak sa nejakym zazrakom dohodnu s gog.com, ti by mohli vyzadovat nejake tie upravy do prezentovatelnej verzie. najblizsich par tyzdnov ukaze
Maros S Maros S   | 7 Mages- dojmy (sklamanie) 14.07.2016, 21:47:06   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Petr Levák:
Spiky - ja som to tiez teraz nedavno kupil,. ale zatial som presiel iba 2 poschodia tej uvodnej krypty a najviac ma hnevala ta pomalost nepriatelov. Ale potom som v menu objavil nejaku polozku movement/combat speed a zvysl som to, ale odvtedy som to nehral takze neviem posudit efekt :-D.

O tych dialogoch to je vseobecne zname, ze to je facepalmovka prvej triedy, to pise kazdy vsade.
Petr Levák Petr Levák   | 7 Mages- dojmy (sklamanie) 14.07.2016, 21:26:12   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Spiky:
Myslíš, že parodie na 7 Samurajů bude mít oduševnělé dialogy? Doporučuju ten film shlédnout ;) Já od tý hry moc neočekávám, takže mě to nemá čím zklamat. Já naopak zažil reakce kolegy od mírně vlažné po obdiv, takže na každého to asi působí jinak, což je podle mě dobře. Holt ti to nesedlo.
Spiky Spiky   | 7 Mages- dojmy (sklamanie) 14.07.2016, 19:43:18   Odpovedať   edit   delete
Vcera som sa po dlhom vahani rozhodol dat sancu novinke od sudruha Rohlika. Sice som vyvoj sledoval a bolo mi jasne, ze na detaily sa velmi nikto nehra, ale aspon papierovo malo ist hru, aku presne chcem hrat.

Prve dojmy fajn. A to je asi posledne pozitivne co na tuto hru poviem. Po prvom precitanom dialogu som sa chytil za hlavu a povedal si, ze to snad ani nemozu mysliet vazne. S kazdym dalsim dialogom postav to bolo stale horsie a horsie. Dialogy necitam, uz len odklikavam. Prechadzam mestom. Vsetko vyzera rovnako. Povedal by som, ze mesta v prvej Realms of Arkania vyzerali ovela lepsie. Vraciam sa spat do krypty. Po najdeni maga zvadzame niekolko primitivnych subojov, ktore vsak trvaju celu vecnost, pretoze cakame na pohyb priser na opacnej pologuli. Zombici su mrtvi, ideme von.. alebo aj nie. Cesta spat je nepriechodna. Po pol hodine hladania cesty hru vypinam a hladam riesenie online.. ziadna zmienka, nieco som musel prehliadnut. Skutocne, stacilo hru vypnut a zapnut. Zaujimava featurka.

Len podotykam, ze som hral najnovsiu verziu, pricom hra je prosim pekne povazovana za dokoncenu. Nespomenul som tu polovicu dalsich glitchov, na ktore som pocas tych ~3 hodin hrania narazil. Dovolim si s plnou vaznostou tvrdit, ze moj fanmade pocin Dungeon Heroes bol po stranke dokoncenosti o niekolko urovni vyssie.

Velmi by som chcel mat tuto hru rad.. naozaj, ale som natolko sklamany, ze som bol nuteny napisat tento prispevok. A to nemam vo zvyku. Cakal som dungeon crawler bez do-oci-bijucich bugov s dialogmi napisanymi aspon na urovni ziaka 2. stupna zakladnej skoly, ale bohuzial..
Karol Karol   | 3DS emulator 13.07.2016, 17:38:50   Odpovedať   edit   delete
Ma niekto skusenosti s "Citra" emulatorom? Rozbehal som v nom sice hru Etrian Odyssey IV, ale casto hra totalne spomali, akoby pomahala NASA s prepoctom pohybu ciernych dier.
OffTopic: Dakujem DJ-ovovi za ten Shadow of the Beast, ten track pocuvam asi 20x denne :)
Petr Levák Petr Levák   | GoG + Steam 04.06.2016, 21:10:55   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Karol:
Spojení je asi silné slovo, někteří majitelé licencí usoudili, že jim stačí jen jeden poplatek a pokud má člověk jejich hru koupenou už na Steamu, tak si jí může přidat i do knihovničky na GOG.
Karol Karol   | GoG + Steam 04.06.2016, 08:45:50   Odpovedať   edit   delete
Gog sa spaja so steamom? Co sa to tu deje? Rozumiete tomu niekto?
MickTheMage MickTheMage   | Vaporum 03.06.2016, 16:13:58   Odpovedať   edit   delete
Tak uz som si siahol na Vaporum a myslim, ze by nas (=milovnikov kobiek) to vo vyslednej podobe mohlo hodne bavit. Nieco som o tom napisal u seba "vo vezi" :) http://www.mickthemage.sk/2016/06/pohlad-na-vaporum.html
Swampy Swampy   | Aliens:Colonial Marines 30.03.2016, 17:04:32   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
A ja som si kupil aj skoro vsetky DLC :P
carHrozny carHrozny   | Aliens:Colonial Marines 28.03.2016, 23:19:33   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Na maximálnej obtiažnosti to bolo zábavné,keď som to hral prvý krát na najľahšej tak tiež ma to nebavilo,nuda a podobne.A naviac každý sme iný,čo jedného baví druhý to nenávidí :D
 zobrazených: 50 [ 1-50/736 ]   «predchádzajúce 01234567891011121314 nasledujúce»

Mafia: The City of Lost Heaven
Divinity: Original Sin 2
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
Oddworld: Abe's Oddysee, 12.08.2017
King's Bounty, 02.05.2017
Zurk's Learning Safari, 11.04.2017
Wizard's Crown, 03.02.2017
Trolls, 22.11.2016
Deus Ex, 04.10.2016
Inherit the Earth: Quest for the Orb, 19.05.2016
Tunnels & Trolls: Crusaders of Khazan, 14.04.2016
Abadía del Crimen Extensum, La, 02.04.2016
R-Type, 13.02.2016
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 najnovšie galérie
 Vaporum [31], 10.10.2017
 King's Bounty: The Legend [0], 11.09.2017
 StarCraft [32], 18.08.2017
 Oddworld: Abe's Oddysee [12], 30.07.2017
 King's Bounty [19], 26.06.2017
 DOSBox [5], 14.06.2017
[ viac ]
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1144
 Prílohy :: 8036
 Komentáre :: 7128
[ viac ]
Copyright © 2017 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | DOSBox | Albion | Dune 2000 | Road Rash | Monkey Island | Doom | Bomberman | Daggerfall | Wizardry | Dangerous Dave