Old Games download, Abandonware

 
Staré hry :: DJ OldGames

Téma   Dragonflight - Sprievodca hrou, Denník hráča

vytvoril: dj, 27.07.2012, 16:40
modifikoval: dj, 26.05.2016, 14:26
Dragonflight, fantasy RPG s ťahovými súbojmi od Nemeckých vývojárov Thalion. Duchovný predchodca slávnej série hier Amberstar / Ambermoon / Albion a je to na ňom aj vidieť. Dragonflight je predovšetkým výborne spracovaný vonkajší svet (kontinent v tvare draka) a zhruba desiatka rozľahlých podzemných kobiek, ktorý spolu s vynikajúcou hudbou Jochena Hippela hráčom ponúka atmosférické objavovanie a nelineárny postup. Nelinearita je presne to slovo, ktoré okrem technického spracovania / enginu spája túto hru s neskoršími dielami Thalionu...

Dragonflight Poster Dragonflight hrám prvý krát a hneď na úvod dodám, že pôvodne som chcel pri pridaní hry do databázy na týchto stránkach iba pozbierať zopár obrázkov a urobiť nejaké video, ale chra ma chytila. Nedávam si vysoké šance na dlhé hranie, alebo dokončenie, ale minimálne začiatok svojho dobrodružstva tu v skratke popíšem.

Tento text sa pokúsim dať do formy stručného srievodcu hrou a samotný postup pri hraní bude v komentároch.

 

Keďže ide o jednu z prvých hier od Thalionu, bola rozšírená prevažne medzi nemecky hovoriacimi hráčmi a jej lokalizácia do angličtiny prišla až neskôr. V našich lokálnych časopisoch som o nej žiadnu zmienku nenašiel a v zahraničných (EN) je ich tiež poskromne. Anglicka verzia tiez trpi chybami v preklade.

 

Hra začína s pevne danými štyrmi postavami, ktorých životným príbehom je v manuáli venovaný hutný kus textu, podstatného nielen pre atmosféru ale aj pochopenie sveta a jeho fungovania, doporučujem prečítať.

Našimi hlavnými hrdinami sú:

  • Bladus - človek, modrooký, blonďatý kandidát na kulturistu roka, zbehlý vo fyzických zručnostiach, hlavne v práci s mečom.
  • Dobranur - trpaslík s dlhou bradou, výškou 2/3 priemerného muža, hodne starý (aj keď len nedávno dospel) a silný. Jeho obľúbenou hračkou je samozrejme dvojsečná sekera.
  • Rinakles - hlava študovaná, predovšetkým v umeniach magických, sivé vlasy, má rád staré knihy, staré elfské jazyky a svojho psa.
  • Andariel - elfka, krásna dlhovlasá, dlhonohá blondýna so špicatými ušami, dieťa prírody. Vyniká v lukostreľbe a je tiež zbehlá v mágii, hlavne v pomocných a liečivých kúzlach.

O všetkých sa staral a vychovával ich trpaslík Dambrano, učiteľ na Univerzite v meste Pegana, kde hra aj začína.

 

Charakter partie je teda jasný. Čo sa prostredia týka, budeme sa pohybovať po mestách a dedinkách (pohľad zhora, väčšie detaily), po voľnej krajine, lesoch, horách, moriach (pohľad zhora, menšie detaily) a v dungeonoch (pohľad z vlastných očí, pohyb po štvorcoch). Pri ťahových súbojoch sa zobrazí šachovnica v 2D pohľade zboku.

 

Postrehy, tipy a rady

Dungeony: súboje v nich sa odohrávajú v presne určených miestnostiach za dverami, niektoré majú aj viac ako jedno políčko. Problém je ten, že aj po zabití nepriateľov je nutné cez tieto miestnosti prechádzať v "súbojovom" pohľade, teda v ťahovom móde na šachovnici, čo je časom strašne otravné. Tiež mi chvíľu trvalo, zvyknúť si na "otáčanie" miestností a dverí podľa toho z ktorej stany do nej postavy vstúpia.

 

Tajné steny: alebo "priechodzie / iluzorne steny" su v dungeonoch hodne zastúpené. Existujú tu dva druhy - bezpečné a nebezpečné. Cez bezpečné partia prejde bez zranenia a prechod je možný až po bližšom preskúmaní steny, t.j. otočím sa k stene, kliknem na ikonu "oka" pre prisunutie bližšie a až potom môžem prejsť, druhým kliknutím na oko stenu podrobne preskúmam. Pri bližšom pohľade majú tajné steny troška rozdielnu textúru ako bežné steny, pričom po preskúmaní takejto steny sa zobrazí text: "secret panel" = bezpečný prechod, alebo "wall" = nebezpečný prechod/pasca. Pokiaľ pri bližšom pohľade na nebezpečný prechod chvíľu počkám (cca +10sec.), uvidím nakrátko v medzerách červenú prerušovanú čiaru. Pri bezpečných stenách občas vidno žltú prerušovanú čiaru.

 

Súboje: Na nepriateľov možno útočiť iba v jedinom smere do ktorého je postava otočená, konkrétne vpravo alebo vľavo, hore a dole (nad a pod) to nejde. Strategické možnosti teda nie sú veľké, pokiaľ som nemal zbraň na diaľku, bolo výhodnejšie čakať v obrane pokiaľ nepriateľ prišiel sám a získal som tak výhodu prvého útoku.

Experience v súbojoch získava vždy postava, ktorá nepriateľa zabije/dorazí, je preto vhodné pokúsiť sa dorážať aj so slabšími postavami, inak sa budú pomaly rozvíjať. Ak chcú mágovia zvyšovať manu, potrebujú na ňu experience a je jedno za aké zabitie ju získavajú.

So zvyšujúcimi sa skúsenosťami postavám pribúda aj rýchlosť, čiže v súboji môžu urobiť viac akcií (pohyb/kúzlo/útok/obrana), podobne ako po zakúzlení "Speed".  

 

Jedlo: z každým pohybom na mape, v meste aj dungeone ubúda postavám jedlo. Keďže hra nereflektuje "pamätanie" si informácií postáv, ale necháva to čisto na hráčovi a postavy nemaú z eploringu vpodstate žiadny osoh, núti to k riešeniam ako SAVE pri vstupe do mesta, preskúmať, a následne LOAD a ísť priamo len za tým dôležitým s minimálnou stratou jedla. Čo sa týka nákupu, doporučujem hneď zo začiatku kupovať jedlo v meste Nimraviel za 2GP/10ks.

 

Mestá: je dobré vliezť do každého domu, ľudia v nich majú neraz kľúčové informácie k ďalšiemu postupu. Myslim že sa dá vstúpiť do každých dverí, pokiaľ hra vypíše "Nobody at home", je vhodne chvíľku počkať (numpad 5), alebo urobiť pár krokov a skúsiť to znova. Aj mimo budov sa nachádzajú dôležité postavy, dajú sa spoznať podľa toho, že sa nehýbu a zostávajú vždy na rovnakom mieste.

 

Chrámy: ak má postava dostatok nových skúseností, pri meditácii jej tu pribudnú magické body (mana). V neskorších fázach so znalosťou príslušného kúzla a názvu chrámu, sa využívajú ako teleportačné miesta.

 

Potions: klasické "fľaštičky" s runovým označením, tieto runy dokáže prečítať (identifikovať) Elkamur v meste Pegana, dom č.42 zdarma. Nachádzajú sa väčšinou v truhliciach v dungeonoch a niektoré sú potrebné pre ďalší postup v hre (alkohol).
Tu je zoznam mnou zatiaľ identifikovaných:

 

Dragonflight Potions

 

 

Dungeony v poradi ako ich objavujem a prechádzam + mapy (vytvorené pomocou online Dungeon Mappera)

D1 [ AGILON ] (severo-západne od Pegana) - malý 5 úrovňový dungeon, vhodný na úvodný tréning [ mapa D1 (nw Pegana) ]

Passage Pegana = Brindil-Bun - prechod, zbierať fakle na stenách a huby na zemi (dajú sa predať u healera), v strede sa nachádza tajná miestnosť s 3 truhlami [ mapa ]

D2 [ GADLON ] (vychodne od Pegana, juzne od Drombul) - 5 levelov, zhruba rovnaký ako D1, akurát úvodný level je uprostred

D3 [ DARDALON ] (juho-východne od Pegana, v kopcoch) - 9 levelov, postupne sa zväčšujú, základom je prísť tu s dostatkom jedla a svetla (fakieľ)

D4 [ SERTYK ] (v strednej časti chvosta, na druhej strane pohoria oproti chrámu Stormwind) - [ mapy Level 1-10 ]

 

Mestá v poradí ako ich navštevujem + mapy ktore vytvorim

Pegana [ mapa ]

Drombul

Brindil-Bun

Nimraviel

Scatterbone

Port-Pylon

Luthag

 

Mapa sveta

Postupne skladám aj mapu sveta priamo z hry, ak mám čas. Keď dačo prirobím, pokúsim sa to tu zaktualizovat, zatiaľ je v začiatočnom štádiu bez úprav. Neviem či v hre bude nejaký letecky dopravný prostriedok, co by mi neskôr fotenie uľahčil...

Update 6/2014: na zaklade odkazu v komentaroch na Chetovom blogu (CRPGAddict) ktory aktualne tuto hru hra, som sa dostal ku kompletnej mape sveta, cize tymto pracne skladanie svojej vlastnej zo screenshotov ukoncujem. Podobne ako pri niektorych dalsich hrach (MM1, MMX) vytvaram Interaktivnu mapku sveta Dragonflight s Markermi s vyuzitim technologie Google Maps. Tiez tam najdete v prehladnej tabulke napriklad zoznam kuziel, neskor mozno prihodim aj nepriatelov:

Dragonflight Interactive World Map Dragonflight World Map

 

Na stiahnutie
Hry súvisiace s touto témou (1)


Počet príspevkov : 33 / 33
Zoradené   
 zobrazených: 33 [ 1-33/33 ]   «predchádzajúce 0 nasledujúce»
DJ DJ   | Hidden Dungeon 2 08.07.2014, 13:49:14   Odpovedať   edit   delete
Prvy skryty dungeon mam za sebou, odnasam si zbran Staff of Stone a je najvyssi cas pohladat aj ten druhy ukryt Shadowa, ktory sa podla dolozenych informacii z runovej knihy od kralovnej Aurelien nachadza niekde v ohybe dracieho krku.

OK, tentokrat sa plavim okolo severnej casti kontinentu, kotvim priamo na ohybe krku a zacinam hladat v pohori nad sutokom dvoch riek. Na druhy pokus dungeon objaveny. Vo vnutri je to taktiez dlha rovna chodba, tentokrat bez teleportov a prepadlisk a navyse s omnoho jednoduchsimi subojmi - dvaja Balroni oproti desiatim v predchadzajucej kobke.
Nasiel som tu aj stazujucu sa kamennu hlavu, ktora mi doporucuje najst druhu Shadowovu skrysu, kde sa vraj nachadza mocna magicka zbran. Toz keby sa dalo, Rinakles by jej to hned vitazoslavne ukazal, kedze sa odtial prave vraciame...

Suboj na konci chodby so Shadowom je podobne bezproblemovy ako ten prvy, po par zasahoch mizne a po vyrabovani jeho truhlice nachadzame okrem spenazitelnych pokladov aj pohresovanu gulu "Sphere" pre elfsku kralovnu.

Poradie dungeonov som teda pri zaznaceni do mapy sveta prehodil a tu si mozete pozriet ich umiestnenie:
- Hidden Dungeon #1
- Hidden Dungeon #2
Priloha Prílohy
dj_df-play-0460.png dj_df-play-0463.png dj_df-play-0465.png dj_df-play-0468.png
DJ DJ   | Hidden Dungeon 1 08.07.2014, 10:49:06   Odpovedať   edit   delete
Samozrejme ze mi to nedalo a musel som tu novu zbran vyskusat. Cestou spat sme teda vstupili do inkriminovaneho teleportu a pred miestnostou so sochami som nabil palicu municiou znacky Rubin, co mi malo zabezpecit 4 magicke vystrely a samotna zbran putuje do ruk Rinaklesa. Suboj so sochami sa tak premenil na frasku, kedy po zakuzleni "Speed" v druhom kole Rinakles sam postupne odstrelil vsetky sochy. Parada!

Pred dalsou miestnostou nasledovalo opat doplnenie municie a ocakaval som suboj s dalsimi sochami. Namiesto toho sa objavilo prekvapenie vo forme zvlastneho krystaloveho strazcu, ktory jednou ranou/kuzlom poslal celu partiu na vecny odpocinok.

Robim si teda virtualnu poznamku ze sa tu este musim vratit a loadujem...
Priloha Prílohy
dj_df-play-0454.png dj_df-play-0455.png dj_df-play-0457.png dj_df-play-0459.png
DJ DJ   | Skryty dungeon 07.07.2014, 22:35:15   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Richmond:
Je to jedna z tych neprijemnych dizajnovych chyb, ktore tato zatial (z mojho pohladu) dobra hra obsahuje.
Na rozdiel od Cheta si nedavam podmienky typu "pocas hrania sa nepozriem do map", cize ma to nijak extremne nefrustruje a mapu kazdeho levelu si najskor omrknem (teda az na ten Hidden Dungeon, ktoreho mapa nikde neexistuje).
Richmond Richmond   | Skryty dungeon 07.07.2014, 16:11:10   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
Na ty propadla si myslím stěžoval i Chet. Pokud to fakt nejde nějak zjistit, tak je to jenom vopruz.
DJ DJ   | Skryty dungeon 07.07.2014, 15:32:51   Odpovedať   edit   delete
Dalsou novinkou pri plavbe lodou su suboje na palube. Pokial teda partia stoji na lodi, moze ju napadnut skupina nepriatelov (mnozstvo priser sa pohybuje aj po mori) a v suboji je zobrazene pozadie s palubou lode.

Skusil som sa po rieke dostat aj co najblizsie k mestu Pegana, ale stale to nebolo dostatocne na to aby som nestratil lod, cize do tohto mesta sa z lode nedostatnem.
Plavba pokracovala okolo juznej casti kontinentu az na "koniec chvosta" kde som zacal prehladavat spominane ostrovceky a hned uprostred toho prveho je skryty vchod do dungeonu. Samotny "skryty" dungeon nie je na mape vidno a je teda nutne preskumat kazde policko v oblasti klikanim na ikonku oka.

V tomto Dungeone sa nachadza niekolko prepadlisk (diery v Dragonflight su vyriesene uplne nemozne, nakolko ich nie je vidno a ani som neprisiel na ziadnu moznost ako ich identifikovat, cize ostava iba SAVE-LOAD), ktore som vsak dalej neskumal a teleporty. Dva teleporty sluzia na obidenie prepadlisk a jeden vedie do dalsej casti, kde som stretol prvykrat sochy - Statues. Po viacerych bezuspesnych subojoch som po konzultacii s manualom zistil ze su to starobyle "neznicitelne" relikvie ochranujuce tajomstva starych magov, ale legendy hovoria ze predsa len existuje jedna zbran schopna ich znicit... LOAD a vratim sa tu neskor...

Dungeon je vpodstate jeden dlhy rovny koridor, na ktoreho konci sa v poslednej miestnosti nachadza dlho hladany nepriatel - SHADOW. Ocakaval som tuhy suboj, avsak po par zasahoch zmizol a v truhlici zanechal "Staff of Stone". Ide o magicku strelnu zbran, ak ju v inventari pouzije postava, ktora ma nejake drahokamy, zobrazi sa moznost niektorym z nich palicu nabit. Zistil som ze od hodnoty drahokamu zavisi pocet striel, ktore je palica schopna pocas jedneho suboja vystrelit (1,2,3,4,5). Teraz som naozaj rad ze sme sa nezbavili vsetkych drahych kamenov v obchode...

1) suboj na palube
2) v strede tohto ostrovceka je vchod do dungeonu
3) Shadow
4) Statues
Priloha Prílohy
dj_df-play-0436.png dj_df-play-0437.png dj_df-play-0447.png dj_df-play-0452.png
DJ DJ   | Lod 05.07.2014, 14:31:01   Odpovedať   edit   delete
Konecne mam teda slusny obnos financii v zlate a bolo by na case kupit sebe nejaku tu lod. Najlacnejsiu mali v pristave Port Pylon takze mierim prave tam.
V meste som najskor navstivil v palaci vojvodu Dranhreb-a a na moje prekvapenie to bol prave on, ktory podpisal zmluvu s Orkmi za ludi. Ocakaval som ze to bude niekto v najvacsom meste - Pegana. Fajn, prva tretina Orkskeho questu splnena.
Nasledovalo zakupenie lode v Shipping Company za 4373 zlatiek a nasa prva plavba po mori.

Plavba lodou: bol som prekvapeny ze sa s lodkou mozem pohybovat uplne volne co je skvele, myslel som ze ked si kupim lod budem mat na vyber len okamzity presun medzi pristavmi. Pohyb s lodou sprevadza dokonca aj "akcna" pasaz, ked je nutne davat sakramentsky pozor pri plavbe okolo brehu, kazde zavadenie o pevnu zem ma za nasledok poskodenie lode a po niekolkych (tusim troch) tuknutiach dochadza k vzbure posadky, kedy je uz plavba takmer nemozna [LOAD].
Pri vystupeni z lode mam nejaky akcny radius v ktorom sa mozem po susi pohybovat bez toho aby som o lod prisiel, tym padom sa momentalne neviem na niektore miesta vo vnutrozemi dostat bez straty lode...

Scatterbone: tu sme sa pohodlne doplavili lodou, navstivili krala Halftona a pomoholi mu odstranit jeho nocnu moru. Ako odmenu sme vyfasovali dalsiu "Piece of Eltam" a navyse moznost pri kazdej dalsej navsteve sa s kralom ozrat do nemoty, parada! Quest splneny.

Ked uz som bol tu nedalo mi to a musel som preskumat ostrov ktory je vidno z brehu. Nachadza sa tu jeden dungeon, ktoreho cast prveho levelu je pristupna, ale cesta dalej je blokovana kamennou hlavou s otazkou "Give the name and enter!". Uz viem ze sa jedna o nazov dungeonu a hesla uz tu v komentaroch davnejsie postoval Karol, nicnemej moje postavy v hre to netusia a nemam zatial ani ziadne voditko, kde/od koho tieto mena ziskam.

Dalsi postup bude teda plavba na koniec "Dracieho chvosta" a hladanie dungeonu, kde by sa mal schovavat shadow...
Priloha Prílohy
dj_df-play-0420.png dj_df-play-0421.png dj_df-play-0423.png dj_df-play-0430.png
Richmond Richmond   | Dungeon D4 - hotovo 05.07.2014, 09:10:49   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Ringo:
Chet nakonec hru vyloženě nepohanil, dokonce dle bodů (36) to spadá do jeho kategorie "recommended". Já jsem zvědavej, jak bude postupovat tady dj :) Zatím se mi dle dojmů obou hra docela líbí, určitě ji mám na radaru (zatím).
DJ DJ   | Cesta do mesta a zoznam questov 04.07.2014, 17:42:37   Odpovedať   edit   delete
Po vychode z dungeonu D4 som preskumal posledny kusok zapadneho pobrezia smerom na juh a objavil tam dedinu orkov - Orc Village. Prekvapivo sa tu dalo vojst iba do jedneho domu, tam sa partia stretla s Orkskym nacelnikom, ktory nam dal zaujimavy quest: stretnut sa s hlavnymi predstavitelmi ostatnych narodov a poziadat ich v jeho mene o podpis mierovej zmluvy. Na zaver sme si potriasli rukami a dostali zmieneny papier.

Nasledovala cesta spat do domovskeho mesta Pegana, pricom sme sa zastavili hore v Luthagu nakupit zasoby jedla - tentokrat som uz nesetril a kazda postava si tak nesie v inventari nieco cez 2000 kusov jedla. Nasledovala zastavka v chrame Stormwind kde jediny Rinakles ziskal za expy viac many, aktualne je jeho maximum 70 bodov. V Stormwinde sme vyuzili inter-chramovy presun - kuzlo Temple Teleport do Gemshine, ktory sa nachadza nedaleko Pegany - usetrime tym hromadu casu a zasob.

Pegana: v prvom rade sme predali co sa dalo, vsetky predmety ako ring, ear ring, broche, cup of gold a podobne a nasyslili trocha zlata. Z drahokamov som predal iba trocha, kedze uz som zistil ze sa hodia pre niektore vyznamne osobnosti (naposledy u krala trpaslikov v Brindil-Bune).
Takisto som sa zbavil zhruba 40-tich healing potions, ktore sa dali predat za rozumnu cenu a v dungeonoch som ich vobec nevyuzil. Namiesto toho bolo efektivnejsie zakuzlit s Andariel "healing" a stratene MP doplnit cakanim - drzanim sipky vlavo/vpravo/alebo "Zzzz" klavesy, kedy sa vpodstate mina iba jedlo a doplnaju HP/MP...
Nakoniec som este kazdemu pridal zopar bodov "character points" odovzdanim nepotrebnych zvitkov s kuzlami na Univerzite u Dombrana. Kuzla sa postavy mozu ucit z najdenych zvitkov, kazdy zvitok ma nejake cislo, zistil som ze cisla 0-19 zrejme odpovedaju 20 kuzlam popisanym v manuali, ktore sa daju s urcitou pravdepodobnostou naucit (kazda postava ma predpoklad naucit sa len niektore druhy kuziel) a tie s cislami 20 a viac su nepouzitelne a daju sa max. odovzdat v Univerzite.

Dalsie nase kroky viedli do Nimravielu ku kralovnej elfov (opat som musel pouzit alkohol na straze aby ma postili do palaca). Ked sme jej ukazali mierovu zmluvu od nacelnika Orkov odmietla podpisat, pretoze to nemoze skonzultovat so svojimi poradcami. Suvisi to zrejme s ulohou ktoru nam posledne dala.

Takze nasleduje sumarizacia aktualnych questov, ked sa pozriem do inventara mam tam celkom prehladne zoradene predmety - poznammky s podrobnym popisom co odomna kto chcel:
- Sonok's letter: tento list musim dorucit do mesta Bagnol na ostrove Dorithanon
- Note Halfton: vyliecit krala Halftona v Scatterbone (liek som nasiel takze toto bude prve co urobim)
- Note Aurelien: najst "sphere" pre kralovnu elfov
- Note Orc-chief: ziskat na mierovu zmluvu podpisy hlavnych predstavitelov Ludi, Elfov a Trpaslikov
Priloha Prílohy
dj_df-play-0405.png dj_df-play-0406.png dj_df-play-0416.png dj_df-play-0410.png
Maros S Maros S   | Dungeon D4 - hotovo 01.07.2014, 13:23:08   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Ringo:
Pockaj Bloodwych ani nedohral pokial viem ako jednu z velmi mala hier. A este aj pisal ze s odstupom casu to nelutuje a povazuje to za dobre rozhodnutie. To bol inac aj hlavny dovod preco som sa na to nakoniec vykaslal a nesiel som do toho.

Veru DJ prekvapil, je velmi - naozaj VELMI - tazke vratit sa k takejto hre po dlhom case a pokracovat.

Napriklad ja ked som sa po cca 2 rokoch vratil do Wizardry 8 tak som najprv dobru pol hodinu porovnaval journal+predmety v inventari s navodom aby som presne zistil kde som a co mi este orientacne chyba a kam sa vydat dalej. A to je vlastne celkom moderna hra, ktoru som uz navyse v minulosti pred tym aj celu presiel.
Ringo Ringo   | Dungeon D4 - hotovo 01.07.2014, 12:28:58   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
docela obdivuji, že ses pustil do pokračování v hraní, myslel jsem, že jsi to definitivně uložil k ledu. CRPGAddict hru vůbec nechválí, skoro to vypadá, že jí asi ohodnotí jen o malinko více než Bloodwych, který myslím považuje za jednu z nejhorších her co dohrál. Vlastně mně ten jeho blog o Dragonflight utvrdil v tom, že o nic nepřicházím, když tuhle hru minu. Vlastně jsem ji zkoušel kdysi hrát a přišla mi strašně těžkopádná, až ta, že se vytratila zábavnost a jakékoliv nadšení pokračovat. Přitom graficky to není zlé.
DJ DJ   | Dungeon D4 - hotovo 01.07.2014, 11:09:46   Odpovedať   edit   delete
Mam za sebou rozlahly 10 urovnovy Dungeon 4 (sertyk) a momentalne ma caka (zrejme hodne zdlhava) cesta spat na svetlo sveta.
V najrozlahlejsej urovni c.9 ma opat privitala hadankova hlava s otazkou na nazov napoja vo flasi. Odpoved po dlhom patrani znela "hrozienkovy liker" a zistil som, ze nam to presne povedal kral Halfton v meste Scatterbone, ktory nam aj dal za ulohu vyliecit ho od jedneho otravneho impa. V mestnosti za hadankou sme po tuhych subojoch (prvy krat nas napadli Trollovia s kladivami) nasli nic nehovoriacu flasu s runou "M", tak s nou asi najskor skocime k Elkamovi. A tiez sa tam schovaval aj dalsi kusok mapy sveta.
Bohuzial v Dragonflight sa tieto "hadankove steny" po prejdeni opat zatvoria a cestou spat treba opat zadavat odpoved...
Level 10 je uz iba o vyberani truhiel s "pokladmi" a nie su tam ziadny nepriatelia, aj tu sme nasli kusok mapy sveta c.7.

Mapovanie: odkedy som sa do toho znova pustil (Level 5) robil som mapky v Dungeon Mapperi, takze si ich mozete pozriet online. Zapisoval som vsetko vratane obsahu truhlic, na co sa uz najblizsie vykaslem a zapisem iba vyznamne predmety, uz tak to bolo velmi zdlhave. Tu su mapy:
- D4 Level 6
- D4 Level 7
- D4 Level 8
- D4 Level 9
- D4 Level 10

CRPGAddict: tak Chesterov progres je neuveritelny, okrem toho ze uz je obrovsky kus predo mnou v Dragonflight, stiha popri tom dalsie tri hry a navyse o tom grafomansky napise stohy textu, jak to ten chlap robi ?!? (samozrejme poklona).
Prisiel na dost nemilu vec a to Experience Cap, cize strop skusenosti je tu nastaveny na 20000 Exp a s jeho nazorom na tuto ficurku v hrach absolutne suhlasim. U mna v skupine ma napriklad Dombranur uz 8000 a to sa mi zda ze som este nic nepresiel ani negrindoval, proste toto je jasny fail...

1) Riddlehead - level 9
2) Mapa sveta - uz mi chybaju len 3 casti
3) Mapa levelu 10 ako obrazok - v najnovsej verzii Dungeon Mappera som implementoval funkciu "Export Map as image..."
Priloha Prílohy
dj_063.png dj_075.png dj_d4-level10-map.png
DJ DJ   | Dungeon D4 level 6 26.06.2014, 09:31:44   Odpovedať   edit   delete
Uspesne sme sa prebojovali cez vsetkych 9 miestnosti plnych nepriatelov, a k trofejnym kusom si tentokrat mozeme zapocitat aj dvoch zabitych Balronov.
V leveli 6 (mapujem v Dungeon Mapperi) sa zatial iba tak poflakujeme na zaciatku, opat ma stve fungovanie teleportov - pri vojdeni do teleportu postavam ubudnu HP, netusim podla akeho kluca a zrejme sa tomu neda nijako zabranit.

Dalej sa mi zdalo ze som prisiel na to ako mozno lahsie odhalit tajne steny "Secret panel".
Cez tajne steny v Dragonfligh totizto nemozno len tak prechadzat - klasickym pohybom vpred iba narazim do pevnej steny - a je nutne vzdy sa najskor na nu "pozriet z blizka" stlacenim ikonky oka a v tomto blizsom pohlade nasledne opat stlacenim ikony oka stenu "podrobnejsie preskumat" kedy sa zobrazi hlaska "It is a Secret panel". Ak je to stena priechodzia je mozne nou prejst uz v prvom kroku pri pohlade zblizka, ten druhy klik na oko uz je zrejme iba koli moznym nastrazenym pasciam. Toz tolko k zakladnemu principu.
Ja som zistil, ze hra zrejme nejakym sposobom reaguje aj na svetelne podmienky a ked pre osvetlenie nepouzijem kuzlo "light", ktore je asi najvykonnejsi svetelny zdroj (vidno to aj graficky), ale zapalim faklu (osvetluje o uroven slabsie, pripadne ako pomaly dohara sa osvetlenie zhorsuje) vidim pri blizsom pohlade na tajnu stenu zlte prerusovane ciary, co som si myslel ze by mohlo byt presvitanie svetla z druhej strany, ktore som pri silnejsom svetle nevidel (logicky mi to vsak nesedi nakolko na druhej strane ziadne svetlo nie je).
Ale zrejme to tak nebude, lebo pri dalsej tajnej stene mi to uz nefungovalo ;-))

obrazky:
1. po teleportovani
2. tajna stena pri osvetleni kuzlom light
3. tajna stena pri osvetleni faklou
Priloha Prílohy
dj_012.png dj_013.png dj_014.png
DJ DJ   | Pokracujem 24.06.2014, 16:44:37   Odpovedať   edit   delete
Pustil som sa do toho; neuveritelne dlho mi trvalo zistit kdeze som to vobec skoncil, odteraz ak si kreslim mapu (v Dungeon Mapperi) po ukonceni hry zaznacujem poziciu:
tu si mozete kuknut mapu aktualneho levelu 5 dungeonu D4, modry stvorec je poloha mojej partie.
Nachadzam sa teda v leveli 5, ale aj po vyrieseni hlavovej hadanky, kedy sa mi otvorila skratka ku schodom, sa snazim prejst "9 Halls of Fear" hlavne koli treningu postav. Problem mi robia predovsetkym Ghulovia (obr. v prilohe), kuzliaci zranenie celej mojej skupine na dialku.


Inak som do prirucky doplnil zoznam flasticiek, a updatol mapu sveta. Okrem toho vyrabam stylovu Interaktivnu Mapu (google maps), markermi su vyznacene zatial iba miesta kde som uz bol a zoznam kuziel, odkaz aj v clanku...
Priloha Prílohy
dj_002.png
DJ DJ   | CRPG Addict 09.06.2014, 13:10:12   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Saxon:
No nebudem tu radsej nic slubovat (v poslednej dobe neviem kde mi hlava stoji) ale pokusim sa k tomu vratit, aj ked viem ake to je tazke. Uz som tam Chetovi aj par komentarmi prispel. Nicmenej moj ciel vytvorit kompletnu mapu sveta stale plati takze to urcite nedokoncim skor.
Nicmenej dalsi aktualne hrajuci spolupachatel je rozhodne to spravne nakopnutie a uz teraz som si opat prestudoval vsetky moje poznamky z pred 2 rokov ;-))

...len dufam ze mi budu fungovat winuae sejvy...
Saxon Saxon   | CRPG Addict 09.06.2014, 08:26:55   Odpovedať   edit   delete
DJ hecneš sa a dokončíš to skôr ako Chester?
http://crpgaddict.blogspot.sk/
DJ DJ   | Dungeon D4 level 5 - Puzzle 31.08.2012, 00:31:48   Odpovedať   edit   delete
V leveli 5 som nasiel velmi peknu hadanku. Po jej vyrieseni sa otvori "tajna stena" skratka priamo k schodom nizsie. Inak je nutne prejst 9 miestnosti plnych nepriatelov. Podla napovedy jednej z hlav: Answer the riddle or die in the 9 Halls of Fear!

Samotna hadanka nie je tazka, je to klasicky matematicko/logicky priklad, mozete si to aj sami vyskusat, tu je text:

Three thieves are up in court: One of them stole the favourite horse of the mayor of the village.
'Did you steal the horse?' The judge asks the first thief.
'No' he answers.
'And you?' turning to the second.
'One of us did steal it, your Honour but I was not the one.' The Judge turns angrily to the third thief.
'What about you?'
'At least one of the others has told the truth' he replies.
During the proceedings it was established that the first and third thief both hadn't told the truth.
Who stole the horse? Thief 1, 2 or 3 ?
Priloha Prílohy
dj_322.png
DJ DJ   | Dungeon D4 level 4 - Balron 31.08.2012, 00:25:19   Odpovedať   edit   delete
Pomaly, bez vacsich problemov sme sa norili do nizsich urovni dungeonu. V leveli 2 a 3 sme nasli mnoho zamknutych dveri, vsetky sme samozrejme pootvarali, ale nakoniec bladus prisiel aj o posledny kluc a tak sme dufali, ze najdeme nejake v truhliciach. Bohuzial ziadne.
V kazdom leveli je hromada tajnych stien, a hodne ich obsahuje "pasce", takze nam pri prechode cez ne ubudaju zivoty!
Pri blizsom pohlade maju sa steny javia takto:
- "secret panel": bezpecna priechodzia stena
- "wall": nebezpecna priechodzia stena, ubudaju zivoty

V leveli 4 sme nasli opat aj provizornu mapu. Pre nedostatok klucov sme sa rozhodli vydat sa hore a v meste Luthag nejake nakupit.
Cesta nebola zas az tak zdlhava, jedla sme mali dost a tak sa nam aspon doplnili HP/MP.
V obchode u Meony (tu je opat vidno zly anglicky preklad, ked su obchody typu "rozlicny tovar" prelozene ako Drugstore, viac by tam sedelo "General store" alebo nieco podobne) sme nakupili kopu klucov a ide sa nazad. Este si cestou odskocime do blizkeho chramu Stormwind, kde sa doplnia magicke body opat Rinaklesovi, konecne ten jeho trening prinasa vysledky.

Spat v dungeone - Level 4: tu sme za troma tajnymi chodbami nasli miestnosti s hrozivo vyzerajucimi nepriatelmi Balronmi. Netrvalo dlho a dostali sme kruto na prdel. Na prvy druhy aj piaty pokus. Hmm... nakoniec to vzdavame, pochodujeme dalej a tomuto miestu sa oblukom vyhybame. Snad neskor...

1. Najdena mapka 4.Levelu
2. Skupinka Balronov, zatial prilis silny nepriatelia
Priloha Prílohy
dj_317.png dj_315.png
DJ DJ   | Dungeon D4 16.08.2012, 18:09:41   Odpovedať   edit   delete
Kedze som teda hladany tajny "dungeon na konci chvosta" nenasiel, zastavim sa cestou spat v dungeone na druhej strane pohoria, ktory vidim na mape, oproti chramu Stormwind. Jedla ma skupina dost tak dufam to zvladnu.

Tajne priechodzie steny "secret panels": este som ich nespominal, ale ide o nieco hrozne. Pri tomto som velmi rad ze mam k dispozicii aspon tie nemecke mapy. Jednak ich treba pracne skumat (inac sa cez ne neda prejst!!!) kliknutim na ikonku, a za druhe su v nich casto nebezpecne "pasce" uberajuce mnozstvo HP celej skupine. Toto mi vadi, netusim ci sa tomu da predist/zabranit, je to podobny vopruz ako pri teleportoch, tie tiez zeru zivoty a prejst cez ne je potrebne...

Puzzle hlava na zaciatku 2.levelu: najprv som sa zlakol ale podla mapy vidim ze sa da obist aj tajnou stenou. Nakoniec vsak hadanka tazka nebola, po par pokusoch som trafil spravnu odpoved ( DRAGON ), kedze je to spomenute v pribehu v manuali a tiez o tom obcas hovoria NPC.

1. Vchod do dungeonu s pracovnym nazvom D4
2. Status of Bladus - vsimnite si bohatu zasobu jedla (1862 ks) - je to sice nenazranec, ale aj ostatni su na tom podobne ;-)
3. Tajna stena, navyse tusim zapastena. Mam uz aj kompas - kruzok vlavo.
4. Prva puzzle hlava v 2.leveli, nastastie s nie az tak tazkou hadankou...
Priloha Prílohy
dj_297.png dj_298.png dj_303.png dj_306.png
DJ DJ   | Chvost Draka 11.08.2012, 10:47:20   Odpovedať   edit   delete
Po prechadzke pobreznymi mestami a preskumani juznej casti kontinentu sme sa vratili nazad. V trpaslicom mestecku Brindil-Bun sme urobili nejake nakupy, predali zopar drahokamov a navstivili zraneneho bojovnika Kortana v dome c.30, pre ktoreho nesieme viac liecivych flasticiek (3ks). Po vylieceni nas obdaroval nejakou malou zvlastnou vecou "Piece of Eltam", ktoru vraj nasiel hlboko v dungeone.
Nasledne sme zamierili hladat Shadowa, podla zvitku by sa mal prvy skryty dungeon nachadzat na Chvoste Draka, takze smerujeme na zapad. Presli sme ponad piesocnu pust a vydali sa severne. Tam sme narazili na dalsi chram - Stormwind. Tu KONECNE ziskal viac many aj nas cierny mag Rinakles, pomohlo mu ze v poslednych subojoch pod holym nebom sme ho nechali bojovat samotneho v prednych radoch ;-)
V najsevernejsej casti Chvosta sme nasli jazero a na jeho brehoch dedinku Luthag.
Dalej v zuzujucej casti Chvosta sme prehladali kazdy kopec aj skalu, ale ziadny vchod do dungeonu tu nebol. Chvost je vsak evidentne tvoreny aj otrovcekmi, na ktore sa nevieme dostat a dungeon bude zrejme niekde tam...

1. Brindil-Bun, vyliecenie Kortama
2. Piece of Eltam
3. Chram - Stormwind
4. Chvost Draka - ostrovy
Priloha Prílohy
dj_203.png dj_204.png dj_280.png dj_294.png
Ringo Ringo   | Vypada to bozsky:-) 04.08.2012, 16:10:34   Odpovedať   edit   delete
ta hra ma koukam moc peknou grafiku a absolutne nechapu, coby milovnik Amberstaru (jedno z nej RP co jsem kdy hral), Ambermoonu a Albionu, proc jsem tenhle tzv. nulty dil serie vlastne ignoroval. Davam si to do seznamu her povinne nutnych k dohrani. Nebyt plno rozehranych her, taksedo toho pustim hned.
DJ DJ   | Prechadzka k pobreznym mestam 04.08.2012, 12:59:40   Odpovedať   edit   delete
Po obdrzani ulohy od kralovnej elfov sme na jej radu navstivili mesto Pegana a skusili najst cloveka co rozlusti runove pismo. Na podiv to nebol nas stary znamy Dambrano z univerzity, ale Elkamur v dome c.42, ktory identifikuje flasticky.
Spravu rozlustil a dozvedeli sme sa, ze Shadow-a mame hladat v jaskyni na konci chvosta a v ohybe krku. Po mrknuti na magicku mapu sveta, ktoru sme doteraz poskladali je to myslim jasne a mozeme sa pohnut dalej.
Este skor sme vsak chcel navstivit niektore mesta na pobrezi, urobit nakupy, pripadne najat lod. Ako prve to bolo na juhu Scatterbone, mesto piratov, mafie a pochybnych zivlov. Miestny kral Halfton ma nejaky problem s posadnutim demonom a chce aby sme ho oslobodili. Nic viac sme sa nedozvedeli, a lod bola neskutocne draha - nieco cez 8000 zlatych - na to zatial nemame.
V Port Pylon to bolo podobne, jedine co sme si kupili bol lepsi mec pre Rinaklesa - Stileto. Lod na prenajom je tu sice o polovicu lacnejsia, ale stale pre nas pridraha...


1. Elkamur pre nas rozlustil spravu pisanu runami
2. Scatterbone
3. Port Pylon
4. Shipping Company
Priloha Prílohy
dj_199.png dj_209.png dj_232.png dj_259.png
DJ DJ   | Co som zistil.. 04.08.2012, 12:22:49   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Karol:
Ano, dungeony sa naozaj casom opat zaplnia. Myslim ze je to cisto casovo, neviem presne kolko minut/hodin ale zaplnia sa.

Passwordy: dal som ti ich do SPOILER tagu, ktory mozes vyuzivat aj sam.
Mna by vsak ovela viac zaujimalo, ako a kde sa k nim da v hre prist, od koho sa ich dozvies a pod...
Karol Karol   | Co som zistil.. 02.08.2012, 22:53:57   Odpovedať   edit   delete
Dungeony sa po istom case obnovuju. Neviem ci je to ako v Albione (pocet vstupov do strategickych miest, ako napriklad vstupy do mesta Iskaiov na Nakiridaani obnovoval prisery v pralese, asi 10x vstup do mesta) alebo ide o cisto casovy element. No Dungeony sa naplnia a ked hovorim naplnia, tak myslim komplet naplnia... super, nie?

Co sa tyka passwordov, tak som nazbieral tieto:
Spoiler » Aboltyk, Eldolon, Kolbralon, Mortyk, Mastyk (velmi sa ospravedlnujem ak spoilujem, ale vsak ako inak by som ich mohol zdielat ako len skratka pastnut)
DJ DJ   | Deungeon a cesta do mesta Nimraviel 31.07.2012, 13:56:24   Odpovedať   edit   delete
Mame za sebou prvy poriadny 9 levelovy dungeon aj cestu na povrch. Hadanku som nakoniec nechal tak, mozno tam hore na nieco casom prideme. V poslednom leveli sme absolvovali niekolko tuhych subojov, ten najtazsi bol v dvojitej miestnosti s bandou konstlivcov s mecmi a skoncil smrtou frontmanov Bladus/Dobranur. Po Loadingu som nechal partiu behat chodbami az kym si neobnovili manu, aby mohli hned na zaciatku suboja pouzit kuzla Speed, Dazzling, Dispel undead (2x). Zabralo to.
Cesta nazad nakoniec nebola az taka zdlhava. Po vylezeni sme sa zastavili v chrame Gemshine trochu meditovat. Body many pribudli vsetkym okrem Rinaklesa, samozrejme najviac bojovnikom. To snad neni mozne, ze by v celom dungeone nebol schopny nazbierat dost expov? A tolko sa snazil, chudak...

Dalsie nase kroky viedli do Nimravielu, hlavne koli nakupu jedla. Penazi mame dost a preto kazdy clen kupuje rovnych 1000 kusov, snad to bude na dalsie prechadzky stacit. Pred kralovskym palacom sa nam podarilo opat ozrat straze flasou alkoholu a vstupit.
Kralovna elfov Aurelien mala pre nas ulohu. Sme, ako inac, jej posledna nadej. Musime ziskat mocny artefakt, nejaku gulu, ktoru temnota (shadow) vzala priamo pre zrakmi zhromazdenej elfskej rady. Od kralovnej dostavame dokument napisany runovym pismom, ktore vie prelozit iba jeden mudry muz v meste Pegana. Na zaver sme sa stavili v obchode a minuli nejake peniaze na zbytocnosti ako kompas a flauta, netusim ci to k niecomu bude, ale jeden nikdy nevie...

1. Suboj s kostlivcami vyzbrojenymi mecmi a troma tahmi za kolo, zbytok mojej partie aj nepriatelov
2. Chram, zvysenie max. many pre Bladusa, Dobranura a Andariel
3. Aurelien, Queen of the Elves
4. Runovy dokument a poznamky - prepis kralovninho monologu
Priloha Prílohy
dj_180.png dj_183.png dj_190.png dj_192.png
DJ DJ   | Dungeon D3, Level 9 - puzzle 30.07.2012, 11:12:19   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Richmond:
Ano, bola to jedna z veci ktore Thalion uspesne pouzili aj v Amberstare aj Ambermoone. Dokonca ich ani velmi neupravovali a vyzeraju rovnako. Akurat ze tie v Dragonflight nemaju fazu so zatvorenymi ocami ;-)

Nicmenej odpoved na otazku "What is the name of the oldest tree in our world?" som stale nenasiel, ani v meste Nimraviel...

1. Dragonflight, prechod Pegana - BrindilBun
2. Amberstar
3. Ambermoon
Priloha Prílohy
dj_040.png dj_amberstar-055.png ambermoon-010.png
Laco Wolf Laco Wolf   | Energeticke gule 29.07.2012, 17:38:59   Odpovedať   edit   delete
To su presne tie z bonusoveho levelu Gadlon v Ambermoone :) Fakt by ma velmi zaujimalo, ako Dragonflight skonci - ci to miesto z Ambermoonu bude nejak naviazane na koniec DF.

Navod v nemcine: http://mitglied.multimania.de/thalionsource/DragonFl/dfmaps.htm
Richmond Richmond   | Dungeon D3, Level 9 - puzzle 29.07.2012, 08:31:40   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
Ty hlavy s hadankami jsou casto i v Amberstaru :)
DJ DJ   | Dungeon D3, Level 9 - puzzle 28.07.2012, 20:02:04   Odpovedať   edit   delete
Vpodstate az do tohto levelu nicim vynimocny dungeon, nepriatelia klasicky - kostlivci, gnollovia obcas energeticke gule alebo troll.
Partia je vpohode:
Bladus pouziva ako zbran mec Broasdsword a naucil sa aj kuzlo speed, ktore vyuzivame kedy mozeme. Zvysuje to pocet tahov vsetkych clenov druziny v celom suboji.
Dobranur zabije svojou magickou sekerkou kazdeho nepriatela na prvy sup. Preto sa vacsine subojov vyhyba a funguje ako stit, pokial Rinakles do nepriatela seka.
Pre Andariel sme kupili luk a hned je to na subojoch poznat. Lahko ziskava expy, kedze zrazu dostala (neviem ako) dalsi tah navyse a moze sa pohybovat aj utocit 2x za kolo. Vyuzivame aj jej kuzlo na hromadne znicenie nemrtvych. Trenuje tak bielu magiu.
Rinakles, zatial naslabsi clanok. Snazi sa v subojoch kuzlit Magic Arrow (ciernu magiu), ale vacsinu skusenosti stale ziskava puzitim meca.

Zakys: v 9 leveli som nasiel "puzzle hlavu" pytajucu sa na najstarsi strom sveta. Odpoved neviem, tusim ze by o tom mohol vediet niekto u elfov v meste Nimraviel, ale nechce sa mi ist hore a potom spat do tohto levelu, grrr...

1. Suboj s energetickymi gulami
2. Mapa sveta, toto su vsetky casti co sme zatial nasli v 3 dungeonoch
3. Statistiky Bladusa
4. Puzzle hlava s hadankou s ktorou mame problem, netusim ci je podstatna pre dalsi postup...
Priloha Prílohy
dj_146.png dj_149.png dj_151.png dj_150.png
DJ DJ   | Dungeony - prve dva 28.07.2012, 19:20:53   Odpovedať   edit   delete
AKo prvy sme nasli ten vychodne od Pegana (D1), po jeho prejdeni nasledoval prechod Pegana-BrindilBun s hadankovou hlavou a vybrakovani jeho tajnych miestnosti. V Brindil-Bun sme ozrali hradne straze dvoma flaskami najdenymi v prvom dungeone a kralovi ponukli diamant. Dobranur tak ziskal velmi silnu magicku vrhaciu sekeru. V druhom dungeone zabil sam skoro vsetkych nepriatelov. Co bola blbost, kedze ziskal takmer vsetky expy a ostatni sa tak nevyvijali. Toto musime pri dalsich subojoch zmenit...

1. Suboj s Gnollmi, vzadu truhlica s pokladom
2. Toto sme nasli v 4 leveli dungeonu D1
3. Bola to takato pekna mapa levelu, skoda ze ich nie je viac...
Priloha Prílohy
dj_dung-001.png dj_dung-002.png dj_dung-003.png
DJ DJ   | Nimraviel 28.07.2012, 19:08:40   Odpovedať   edit   delete
Elfske mesto, staci ist po ceste juzne od Pegana, zatial som ho preskumal iba minimalne...

Drugstore (Cildra) - daju sa tu kupit Fakle, Klobuk, Flauta, Kompas
Grocery (Triviel) - predava najlacnejsie jedlo 2/10ks
U jedneho z kovacov sa da kupit Luk, podstatna a velmi ucinna zbran pre Andariel.

1. Nimraviel na mape sveta
2. Vstup do hradu strazia elfovia, bohuzial zatial nemam dalsie flasky s chlastom
3. Socha, opat dalsi pop-kulturny odkaz...
Priloha Prílohy
dj_town-nimraviel-1.png dj_town-nimraviel-2.png dj_town-nimraviel-3.png
DJ DJ   | Brindil-Bun 28.07.2012, 18:43:05   Odpovedať   edit   delete
Trpaslicie mesto, da sa tu dostat cez prechod v kopcoch, chraneny "hadankovou hlavou".

Domy:
c.33 - trpaslicia zena, poradi, ze kralovo sluzobnictvo je zhovorcive a mam skusit stastie pri zadnom vchode do hradu
c.1 - mlady trpaslik, hovori ze kral prijme ako dar iba ten najkvalitnejsi kus drahokamu
c.30 - Kortan, zraneny bojovnik. Dal som mu jeden Healing Potion (N), pytal dalsiu...
c.24 - Benglur. Tvrdi ze dal svoju cast mapy bratrancovi menom Ostul v Drombule na c.5
c.43 - Etandor, za drahokam (Amethyst) porozpraval pribeh o elfovi a chrame Sotul...
c.28 - trpaslicka, posle nas za susedkou Nadinou c.26
c.26 - Nadina. Mam navstivit stareho Breganura v straznej vezi a tiez ma posle za svojim bratom Etandorom c.43, jazyk mu rozviaze nejaky sperk...

Socha - opat popkulturny odkaz, tentokrat na spisovatela J.R.R. Tolkiena
Hradna straz - dat im obom po jednom Brandy (Potion R) a odidu sa flakat.
Kral trpaslikov - dat mu diamant a ziskame magicku sekeru (mag. Battlehatchet)

1. Pred kralovsky palacom
2. Strazam stacilo dat po flaske toto "alkoholu" a odidu sa flakat
3. Za diamant nam kral venoval tuto genialnu magicku sekeru, schopnu boja na dialku. Dobranur bol nadseny!
Priloha Prílohy
dj_057.png dj_059.png dj_063.png
DJ DJ   | Drombul ~ denník hráča 28.07.2012, 18:34:35   Odpovedať   edit   delete
Dedinka uprostred lesa severo-vychodne od Pegana
- daju sa tu kupit lacno fakle od mladeho muza pri fontanke za cenu 1GP/ks, kupil som ich tu hned 50 ;-)
Priloha Prílohy
dj_151.png dj_152.png
DJ DJ   | Pegana ~ denník hráča 28.07.2012, 18:12:39   Odpovedať   edit   delete
Hodim tu len v strucnosti svoje poznamky, co som si zapisal, zatial bez obrazkov.

Socha - na jej podstavci je napis "To Gary Gygax, with whom everything started."
Mlady muz (young man) vpravo od fontanky - hovori, ze jeho brat je obchodnik a predava fakle v dedinke Drombul, ktora lezi v lese na severo-vychode.
Zobrak (unkempt man) nad domom c.36/4 - mozete mu darovat peniaze a zvysovat si tak Character points.
Rebonur, trpaslik nad univerzitou - hovori o svojom priatelovi z Port Pylon menom Grebik, ktoremu treba ukazat jeden kus mapy sveta.
Farmar Agliman (obchod v pravom hornom rohu) predava najlacnejsie jedlo v meste (5/10ks).
Dom c.37 - Eipap, stary trpaslici bojovnik. Bladus od neho dostane jeho kratky mec (shortsword).
Dom c.18 - Maly muz vyzerajuci ako zlodej, tvrdi ze mu Andoverin dlzi 30 zlatych.
Dom c.51 - Elf Andoverin, hovori o hladani prechodu pod horami. Za 30 zlatych vyslovi meno stavitela tohto prechodu - ZOFINUR.
Dom c.42 - Elkamur, dokaze identifikovat vsetky Potions na poziadanie.
 zobrazených: 33 [ 1-33/33 ]   «predchádzajúce 0 nasledujúce»

Mafia: The City of Lost Heaven
Divinity: Original Sin 2
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
Oddworld: Abe's Oddysee, 12.08.2017
King's Bounty, 02.05.2017
Zurk's Learning Safari, 11.04.2017
Wizard's Crown, 03.02.2017
Trolls, 22.11.2016
Deus Ex, 04.10.2016
Inherit the Earth: Quest for the Orb, 19.05.2016
Tunnels & Trolls: Crusaders of Khazan, 14.04.2016
Abadía del Crimen Extensum, La, 02.04.2016
R-Type, 13.02.2016
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 najnovšie galérie
 Vaporum [31], 10.10.2017
 King's Bounty: The Legend [0], 11.09.2017
 StarCraft [32], 18.08.2017
 Oddworld: Abe's Oddysee [12], 30.07.2017
 King's Bounty [19], 26.06.2017
 DOSBox [5], 14.06.2017
[ viac ]
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1144
 Prílohy :: 8036
 Komentáre :: 7128
[ viac ]
Copyright © 2017 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | DOSBox | Albion | Dune 2000 | Road Rash | Monkey Island | Doom | Bomberman | Daggerfall | Wizardry | Dangerous Dave