Old Games download, Abandonware

 
Staré hry :: DJ OldGames

Téma   Wizardry 6: Bane of the Cosmic Forge

vytvoril: dj, 15.05.2009, 08:57
modifikoval: dj, 26.05.2016, 17:03
Tento článok obsahuje detailné informácie o hre Wizardry 6: Bane of the Cosmic Forge, zapisované počas jej hrania. V komentároch pod textom je "denník hráča" z pohľadu postáv, ktoré som pridával po odohraní určitého úseku a snažil som sa v nich zároveň podať herný príbeh. Zoradením komentárov od najstaršieho po najnovšie, si celý priebeh hry môžete prečítať od začiatku...
Wizardry 6

Sprievodca hrou

Wizardry 6: Bane of the Cosmic Forge je výborné RPG.
Celá séria Wizardry mi prirástla k srdcu a šiesty diel bol prvý, do ktorého som sa svojho času pustil, ale nikdy nedohral. Potom keď vyšlo Wizardry 7 a ja som ho mal nainštalované na PC, trvalo takmer rok kým som ho dohral. S odstupom času musím skonštatovať, že Wiz7 je síce krajšie, pohodlnejšie sa ovláda, ale je neskutočne rozsiahle čo je jeho slabina a dohrať sa ho podarí málokomu. Wiz6 je napriek svojmu spracovaniu skvelé, kompaktnejšie a tak akurát rozľahlé. Bola to prvá hra v tejto dlhoročnej sérii s novým grafickým enginom a množstvom vylepšení oproti predchádzajúcim dielom a tiež s novým príbehom začínajúc tak obrovskú trilógiu pokračujúcu hrami Wizardry 7 a Wizardry 8.

Pre všetkých čo sa rozhodnú si toto RPG zahrať sa tu pokúsim zosumarizovať všetky potrebné informácie, moje postrehy a spolu s Vami sa pustím do hry. Preto neváhajte ani vy so svojimi komentármi, cennými radami alebo otázkami. Tento článok nemá za úlohu byť podrobným návodom, ale stručnou príručkou pri hraní.
Vopred upozorňujem ze sa nebudem snažiť hrať Powergaming (štýl zameraný na maximalizovanie vlastností/skillov/štatistík/kúziel), ale mne bližší Role-playing (RP). Vo Wizardry to znamená predovšetkým postavám NEMENIŤ POVOLANIE počas hry, hrať od začiatku do konca s plnou partiou (6 kusov), dvíhať postavám také skilly aké im pasujú k povolaniu atď.

Čo budeme potrebovať
  • Wizardry 6: Bane of the Cosmic Forge - ideálne v tomto inštalačnom balíčku aj s emulátorom pre WindowsXP/Vista. Je to cracknutá verzia, takže nie je problém so zadávaním ochranných kódov. Ďalej som hru pre pohodlnejšie generovanie postáv upravil patchom, ktorý zabezpečí takmer vždy ten najvyšší počet bonus bodov (čiže odpadá praveké celodenné generovanie jednej postavy kôli čo najlepším bonus pointom).
  • Manuál (pdf) - doporučujem všetkým aspoň prelistovať. Pri hraní ho určite využijete, je tam popísaná každá vlastnosť, rasa, povolanie a kúzla.
  • Playmaster's Compendium (Hint Book) - oskenoval som komplet svoju originálnu príručku, ktorá obsahuje všetko potrebné, vrátane máp, všetkých textov, rozhovorov, zoznamu vecí aj monštier.
  • Mapy - od Filpa Reynoldsa aby ste si nemuseli kresliť vlastné
  • Návod - od autora máp, ktorý môžete využiť ak nebudete vedieť čo ďalej. Nedoporučujem hrať striktne podľa návodu aby ste si hru nepokazili.
  • Návod a Popis všetkých predmetov - ďalší podrobný návod, jeho veľkou devízou sú kompletné popisy všetkých predmetov a ich vlastností.
  • Video - z kompletného prechádzania hrou, môžete tu pochytiť pre začiatok základy ovládania
  • Trpezlivosť - ak nemáte vlastnú, stiahnite si z netu :), kde sa tiež dá nájsť množstvo cheatov, editorov a ďalších utilitiek, ktoré ak sa rozhodnete použiť si s najväčšou pravdepodobnosťou pokazíte herný zážitok...
Začíname
Wizardry 6 - PC Popíšem tu zopár mojich základných postupov, preto ak máte nejaké vlastné, lepšie napíšte do príspevkov nech majú ostatný hráči viac možností.
Prvým krokom je spustenie hry, pokiaľ s tým máte problém dajte vedieť.
Druhým krokom je vytvorenie našej šesťčlennej partičky (ne)ohrozených hrdinov. V krajnom prípade môžete použiť aj niektoré z mnou vytvorených postáv. Takže zvolíme CHARACTER MENU a CREATE PC.

Základom je vytvoriť vyváženú partiu, ktorá by mala s vami prejsť celé dobrodržstvo. Vo Wizardry platí pol-na-pol čiže 3 postavy schopné bojovať na blízko a 3 kúzliace postavy. Tomu zodpovedá aj rozloženie v skupine, keď na nepriateľa pred vami môžu zaútočiť (zbraňou jednotkovej dĺžky) iba prvé tri postavy. Pohlavie v hre znamená malú úpravu parametrov a to tak, že ženy majú postih k STR a bonus k PER, preto mám iba jednu a to Valkýru. Ľudí ako rasu pre postavy si nevyberajte, sú moc univerzálny a nič nevydržia :).  Tu je moja družina (budem sa snažiť neprekladať anglické termíny nech v tom nie je bordel):
  1. FIGHTER, M, Lizardman - bojovník, tank v prvej línii, je to jašteričí muž, zdá sa mi že lizardman je tou najvhodnejšou rasou pre bojovníka, má dosť sily (STR), zdravia (VIT), rýchlosti (SPD, DEX) a viacero dobrých odolností. Bude to jediná postava, ktorá nedokáže kúzliť. Dôležitými vlastnosťami do ktorých treba vraziť BONUS POINTS sú STR (vyššia nosnosť, silnejší úder), VIT (viac zdravia HP a výdrže - Staminy). Čo ostane pridať k DEX (lepšie AC) a SPD (viac útokov za kolo). Zo skillpointov bude využívať iba WEAPONRY, takže všetko dávam do šermovania (SWORD) a jeden bodík do SHIELD.
  2. VALKYRIE, F, DWARF - trpasličia žena, amazonka - Valkýra, ďalšía bojová postava do prvej línie schopná obliecť dobré brnenie a časom kúzliť ozdravovacie kúzla (PRIEST). Dôležité parametre STR, VIT, PIE, DEX, SPD. Valkýra je dobrá s oštepom takže skill points dávam do POLE-STAFF a po jednom bode do ORATORY, MYTHOLOGY, THEOLOGY.
  3. SAMURAI, M, FELPURR - posledný bojovník, Samuraj rýchly ako mačka, útočná smršť schopný bojovať dvoma mečmi súčasne - Katana, Wakizashi. Aj keď neoblečie hocijaké brnenie a dlho bude chodiť iba v základných handrách, vyplatí sa. Investovať do SPD, STR, DEX, VIT, INT, časom bude zvládať niektoré kúzla Mága. Zo skillpointov je dôležité KIRIJUTSU pre kritické zásahy (smrť jedným úderom), a samozrejme SWORD, časom kôli kúzleniu MYTHOLOGY, ORATORY, THAUMATURGY.
  4. PRIEST, M, RAWULF - chlpatý ličiteľ schopný obliecť ľahšie brnenie a v prípade nutnosti aj zaútočiť zo zadných radov dlhou palicou. Takisto bude nosiť a distribuovať všemožné drogy ako uzdravujúce a posiľňujúce fľaštičky. Dôležité parametre PIE, PER, INT, STR. Skill pointy dávam do THEOLOGY, ORATORY a POLE-STAFF.
  5. MAGE, M, ELF - plnohodnotný elfský Mág, špicatá čiapka, žiadne brnenie iba kúzlenie. Ak dôjdu kúzla zapojí sa zo zadných radov streľbou z praku, luku, prípadne niečo vrhne (nožík, bombu?, granát?). Dôležitý parameter INT, a napríklad DEX, PIE. Skillpointy so dal do THAUMATURGY, ORATORY a SLING.
  6. BARD, M, FAERIE - extra postavička typického darmožráča, zlodejíčka a speváka oplzlých pesničiek, ktorý nevie dokopy nič. Bardov obrovský prínos je na začiatku v tom že má vo výbave gitaru (LUTE), a môže ju v súbojoch NEOBMEDZENE používať ako plošné kúzlo SLEEP na uspanie celých skupín nepriateľov. Je to proste služba k nezaplateniu. Zvolil som krehkú víliu rasu FAERIE, takže nemôže na seba navliecť žiadne brnenie, ale bude odolný na mágiu, hodne inteligentný a šikovný pri zlodejine. Jeho osudom bude tiež komunikácia s NPC. Dôležité parametre INT, DEX, PER, SPD. Skillpointy so dal do MUSIC, SKULLDUGGERY (na páčenie zámkov) a SLING, BOW. Okrem hrania na hudobné nástroje bude zo zadných radov strieľať lukom alebo prakom.
Partia hotová, ide sa do dungeonu. Nezabudnite každého hrdinu osobne obliecť a vyzbrojiť nech nevbehnete medzi príšery s holým zadkom.

Postrehy, Tipy, Rady
  • Pokiaľ ste hrali niektorý z nasledujúcich dielov Wizardry bude vám chvíľu trvať zvyknúť si na ovládanie, keďže vo Wiz6 sa nedá hovoriť o plnohodnotnom myšoidnom interface, budeme používať hodne klávesnicu. Na obrázky vo výhľade sa proste klikať nedá, vždy treba klikať na názovy v spodných riadkoch.
  • Ukladanie pozície je takisto životne dôležité, ukladajte vždy a všade, pred dverami, pred súbojom, po súboji, pred spaním, po spaní aj počas neho :). Pozícia sa ukladá iba do jedného súboru s názvom SAVEGAME.DBS a preto si ho sem-tam prekopírujte niekde do zálohy.
  • Niektoré SKILLY sa zvyšujú automaticky počas nejakej akcie (čiže väčšinou v súbojoch), majte to na pamäti pri prechode na vyšší level a neinvestujte SKILL POINTS zbytočne. Sú to hlavne všetky zbraňové skilly vo WEAPONRY (ak má postava v ruke zbraň a útočí, ak má štít a bráni sa BLOCK), ORATORY (pri kúzlení - vyslovovaní kúziel) na začiatok je však dobré pre každú postavu čo chce kúzliť pridať aspon 3-4 body aby kúzlo nezlyhalo, MUSIC (pri bardovom použití hudobného nástroja), NINJUTSU (ak sa postava pri súboji schováva do tieňa HIDE), SKULDUGGERY (pri každom úspešnom otvorení zámku, odpastení truhly), SCRIBE, ARTIFACT (ak v súboji použije zvitok SCROLL alebo predmet s nejakým kúzelným účinkom), MYTHOLOGY (pri každom zistení pravého mena nepriateľa počas súboja, rastie dosť pomaly), a ďalšie.
  • Akonáhle sa naučíte boostovacie kúzla ARMORPLATE (zlepšuje brnenie), ENCHANTED BLADE (zvyšuje presnosť zbraní) a MAGIC SCREEN (zvyšuje odolnosť pred kúzlami), nezabudnite si ich vždy po spánku zakúziť, platia na celú partiu a ich trvanie sa zobrazuje aktívnymi ikonkami v ľavej hornej časti obrazovky.
  • Ďalším dobrým aktívnym kúzlom je mágove DETECT SECRET - ikonka oka, ktoré začne blikať na každom mieste, kde sa dá niečo nájsť (SEARCH), alebo použiť.
  • Kúzlo WIZARD EYE zobrazí Mapu najbližšieho okolia, ktorej veľkosť je úmerná sile zakúzlenia.
  • NPC postavy: každú priateľsky naklonenú postavu poriadne vyspovedajte rozhovorom (TALK). Je dobré sa vždy spýtať na niečo o nej - "YOU", väčšinou povedia zopár slov na ktoré sa dá ďalej pýtať. Ďalšie dôležité slovo je "RUMORS", postava povie zaujímavé klebety, niekedy kľúčové pre postup v hre. Tiež sa môžete opýtať kde sa nachádza niektorá lokalita, osoba alebo predmet o ktorom NPC vie, začať treba slovami "WHERE IS THE ..."
  • ...ďalšie tipy budú pribúdať postupne...
Odomykanie dverí, Páčenie zámkov, Odpasťovanie truhlíc
Všetky devere sa dajú otvoriť určitým kľúčom/predmetom. Niektoré sa dajú vyvaliť postavou s vysokou silou (STR), alebo vypáčiť postavou s natrénovaným skillom SKULLDUGGERY. Páčenie je v prvom rade o výške tohto skillu a tiež o postrehu, kedy je nutné kliknúť na tlačidlo vtedy, keď svieti zelená. Viac bodov v SKULLDUGGERY znamená častejšie zelenú (Pri hraní cez DOSBox sa toto dá veľmi zjednodušiť znížením rýchlosti emulácie - klávesa CTRL+F11 na hodnotu zhruba 500 cycles).
Vo Wizardry 6 je vynikajúco vyriešené odpasťovanie truhlíc pomocou slovného/písmenkového hlavolamu. Takisto je tu dôležitý skill SKULLDUGGERY. Daná postava musí najskôr pascu obhliadnuť (INSPECT), a to jej zobrazí niekoľko písmen. Podľa výšky skillu sa zobrazí počet písmen, ktoré sú obsiahnuté v plnom názve pasce, avšak v náhodnom, poprehadzovanom poradí. Zelená farba = písmenko sa v názve nachádza určite, červená farba = možno. Zakúzlením DIVINE TRAP sa tiež zvýši šanca na správnu identifikáciu. Po tomto úkone už stačí zvoliť DISARM a vybrať správny názov pasce. Pre úspešné odpastenie je však aj pri tomto potrebný skill SKULLDUGGERY a niekedy to proste ani pri správnom zvolení názvu nevyjde.

Pred začatím hry si prečítajte krátky úvod z manuálu aby ste pochopili o čo ide, a mohli sa vžiť do atmosféry príbehu...

CASTLE, úvodný dungeon
Naši hrdinovia sa ocitnú v prízemí neveľkého hradného sídla. Celý hrad má v podstate 5 úrovní, je obdĺžnikového tvaru a po obvode má 4 veže so schodmi z pivnice až na vrchol. Prízemie bude slúžiť ako tréningová hala pre postavy pokiaľ nedosiahnu aspoň level 3 s ktorým sa môžeme pustiť do prechádzania ostatných poschodí. Dôležité bude otvoriť všetky zamknuté dvere, na ktorých sa môže trénovať zlodej (aj keď môj Bard na to ešte nebol a dvere som otváral/vykopával bojovníkom cez FORCE). Každú miestnosť (zvlášť rohy) nezabudnite preskúmať SEARCH, prečítate si zaujímavé veci, pochopíte súvislosti a hlavne nájdete dôležité predmety. Všetky by mali byť zakreslené číslami v mapkách.
V pivnici, mapa CASTLE LOWER LEVEL 1 je prvá NPC postava Queequeg (2) s ktorou je možné okrem klasického kecania (TALK) o  najnovších klebetách (RUMOR) aj obchodovať. Dá sa k nemu dostať bezproblémov aj na nízkom leveli, vždy keď od neho odídete a vrátite sa, zmení trochu ponuku sortimentu, dá sa u neho značne vylepšiť úvodná výzbroj partie.
A ako prísť na začiatku k peniazom? Hneď v prvých dvoch truhlách v hale (1,2) nájdete AMULET OF LIFE, ktorý obsahuje kúzlo RESSURECT, ale keďže oživovať neplánujeme (stačí nám často ukladať) dá sa predať za dobrých 11000 GP. Ďalšou NPC je L'Montes v juhovýchodnej hradnej veži, s ktorým je tiež možné obchodovať, ale nemá taký výber ako QueeQueg, za STUFFED BEAGLE vymení strieborný kľúčik od klietky u pirátskeho kapitána.
Po celom hrade je nutné otvárať dvere a železné mreže. Niektoré "ľahšie" dvere sa dajú odomknúť zlodejom/bardom/ninjom, otvoriť kúzlom alebo vyvaliť silnou postavou. Na mreže však platia iba kľúče, od obyčajných (IRON, COPPER) až po špeciálne, ktoré po otvorení všetkých mreží/dverí do ktoých pasujú autmaticky zmiznú z inventára.

tu je zbierka kľúčov môjho kľúčiara
Robin

V hrade je nutné nájsť predovšetkým predmety KINGS DIARY, GOAT MASK a DAGGER OF RAMM, ktoré sú potrebné na konci hry. Oba nájdete v komnate Kráľa v truhlici za tajným vchodom, mrežu otvoríte kľúčom KEY of RAMM. Knihu KINGS DIARY rozkódujete až na konci hry. V knihe BOOK of RAMM je odpoveď na správnu sekvenciu tlačidiel v miestnosti s oltárom ALTAR of RAMM.
Dôležitým bodom v tejto časti je tiež získanie železného háku z mŕtveho piráta a lana z truhlice vo zvonici. Ich spojením dostaneme predmet pomocou ktorého sa dá prekonať priepasť v Hazardous Area a dostať sa tak ďalej do kopcov  a trpasličích baní.

Mountain Area, Mines level 1-4
Mountain area je veľká kopcovitá oblasť a keďže tu nie sú steny, každý chybný krok znamená smrteľný pád. Je tu 6 vchodov do podzemnej bane o rozsahu 4 poschodí, pričom prvý level je najrozložitejší a posledný najmenší. Mines sú náročná oblasť a bez mapy sa tu nedá ani pohnúť, medzi jednotlivými poschodiami je množstvo schodov a postup je vždy dobré naplánovať podľa mapy. Vyskytujú sa tu aj úplne tmavé miestnosti, kde nepomôže žiadne svetlo, takže opäť dôležitá mapa.

takto vyzeralo moje potulovanie sa po baniach :-)
Mines

Nachádza sa tu samozrejme aj zopár príjemných miest (Mines Level 2) ako kováč - trpaslík SMITTY (30), ktorý má na predaj hlavne množstvo dobrých zbraní a liečivá fontánka v miestnosti kde sa nepohybujú nepriatelia (31), ktorú moja partia využívala hlavne pri spamätávaní sa z početných otráv a podobných neduhov.
V baniach je dôležité získať nôž Miner's Chisel a pomocou neho rozbiť obrovský diamant v prostriedku 4 levelu tak, že ho treba použiť raz na každej zo 4 svetových strán. Týmto činom oslobodíme tak trochu schizofrenického ducha kúzelníka Xorphitusa a nájdeme artefakty Key of Wizard Cave a Wizard Ring.
Okrem toho je nutné zabiť 4 gumáky (RUBBER BEAST) a pospájaním z nich získať pevnú gumu RUBBER BAND, šplhaním na strmé vrcholky hôr treba nájsť jeden veľký, ťažký balvan (BOULDER) a opraviť u kováča SMITTYho časť zničeného zariadenia (BROKEN SPROCKED). S týmto vybavením sa dá sprevádzkovať CATAPULT a partia si môže jeho použitím prestreliť cestu ďalej.
Záver tohto veľkého bludiska je súboj s kamenným strážcom (Guardian of the Rock), v súboji s ním sa osvedčilo ochranné kúzlo MISSILE SHIELD. Doležitým predmetom po jeho zabití je prvý drahokam Rubínového oka (RUBY EYEBALL).

Pyramid
Pyramída začína vstupným dungeonom (Pyramid Entrance), má 4 úrovne a jedno prízemie (Pyramid Basement). Je to podobné viacúrovňové bludisko ako bane, avšak už nie tak rozľahlé. Hlavným cieľom tejto veľmi zaujímavej časti je získať druhý drahokam (RUBY EYEBALL) od ohnivého strážcu menom MAU-MU-MU ktorého uctievajú domorodé polohané amazonky na čele s kráľovnou, ako svojho boha. Rovnako doležité je získať kostený kľúč (BONE KEY).
Cesta k nemu však nie je jednoduchá, pretože sa nachádza až za komnatou kráľovnej amazoniek, na najvyššej úrovni pyramídy, ku ktorej sa dá dostať len otvorením brány pomocou sošky IDOL of MAU-MU-MU. Soška sa nachádza v prízemnej časti pyramídy (ktorá je plná nemŕtvych Faraónov a Amazoniek - veľmi pomáha kúzlo DISPEL UNDEAD - a tiež množstva pascí ako prepadliská, alebo valiace sa kamenné gule) na jednom oltári. Oltár stráži Faraón AMEN-TUT-BUTT schopný zosielať plošné ohnivé kúzla.
Samotná soška IDOL of MAU-MU-MU sa dá zobrať pomocou techniky Indiana Jonesa (ostatne celá táto úroveň je určite inšpirovaná filmom Indiana Jones a Dobyvatelia Stratenej Archy), teda ako závažie namiesto sošky (aby sa nespustila pasca) poslúži sáčok naplnený pieskom (BAG of SAND).
Ďalším originálnym puzzlom je "chytenie" truhlice s pokladom (BONE KEY), ktorá sa neustále pohybuje medzi štyrmi výklenkami. Je nutné najskôr zabiť zelenú príšeru rastlinného typu (GOOP GLOOPS), po ktorej ostane na zemi lepkavá hmota (GLOOP SPLOCH), s ňou natrieť ľubovoľný výklenok a tam truhlicu "nahnať" aby sa prilepila a otvoriť :-).
Pri každom stretnutí s kráľovnou Amazoniek je vhodné na prvú otázku odpovedať nie (NO) a na druhú áno (YES) a samozrejme ju obdarovať nejakou zbytočnosťou z inventára (GIVE). Po rozhovore s kráľovnou nasleduje možnosť obchodovať s kšeftárkou menom KUMALI KUBONA a od nej je dobré kúpiť púder na nohy (FOOT POWDER). Týmto púdrom si hrdinovia posypú nohy pred vstupom k MAU-MU-MU aby sa nespálili na žhavých uhlíkoch. Samotný ohnivý strážca je známy útočnými plošnými ohnivými kúzlami, takže pomôžu samozrejme ohnivé ochrany a v útoku kúzla zo školy vodných živlov (ICEBALL).

Získaním oboch rubínových očí (RUBY EYEBALL) sa dá považovať aj táto oblasť za ukončenú. Návrat do hradu bude trošku nudný, ale pomôže skratka - v Pyramid Entrance sa dá prekopať stena, ktorá vedie do Mountain Area, nedaleko výťahu späť do Hazardous Area.

Castle
V najnižšej úrovni Lower Level 2 sa nachádza za mrežou a dverami izba mŕtveho kúzelníka. Mreža sa dá otvoriť jeho prsteňom (WIZARDS RING) a okrem súboja s démonickou mačkou (DEMONIC HELLCAT) sa tu dajú nájsť jeho zápisky, ktoré pomôžu v ďalšom postupe.
Nasledovať by malo preskúmanie východnej veže hradu (SPIRE), kde sa nachádza mreža - odomknúť pomocou SPIRE KEY a dvere - odomknúť druhým kľúčom KEY of SPADE. V miestnosti sa objaví duch a po krátkom monológu zanechá dôležitý predmet, trúbu HORN of SOULS, ktorou sa dá privolať prievozník CHARON na rieke Styx.
Jednými z posledných nedostupných dverí sú tie v Lowev Level 2 s oceľovou lebkou. Tu treba použiť obe rubínové oči (RUBY EYEBALL) a za dverami sa nachádza oblasť - RIVER STYX.

River Styx
Na privolanie Charona sa používa HORN of SOULS na vyznačenom brehu rieky. CHARON bude chcieť za prevoz 500 zlatých a prevezie partiu na ostrov kráľa Minosa. Je tiež možné dať Charonovi popol (CYLINDER of ASH) - v NPC menu TRADE - GIVE, za prvý cylider dostanete 500 zlatých, za druhý zvýši hodnotu dvoch základných parametrov každej postave v partii (u mňa STR a VIT), a za tretí dostanete kľúč KEY of THE DEAD a popol vám vráti.
Charon
Rieka je príjemným spestrením, nachádza sa na nej viacero ostrovov a na oboch koncoch je prepojená, takže sa dá po nej predchádzať dookola. Pohybovať sa tu dá buď s Charonom na loďke, na Rafte a nakoniec úplne slobodne použitím lietajúcich topánok (WATER WINGS) od Sirén. Začať doporučujem na ISLE OF MINOS, kde preváža Charon, tu kľúčom KEY OF THE DAMNED otvoriť všetky mreže, zabiť Minotaura (MINO DAEMON) a získať okrem iného kľúč KEY OF MINOS. Tento kľúč otvára hrobku TOMB OF THE DAMNED v ktorej je Mauzoleum a mŕtvi tu strážia zaujímavé predmenty, napríklad aj knihu s kompletnou piesňou Sirén. Tiež sa tu nachádzajú hneď za vchodom dve fontány, jedna doplňuje zdravie/staminu a druhá kúzelné body, čiže tento ostrov bude ideálne miesto pre domovskú základňu.
Plť (RAFT) prevezie partiu ku skale so spievajúcimi sirénami, po správnej odpovedi získate WATER WINGS - dokážete sa v nich vznášať nad vodou, ich kúzlo však funguje iba v oblasti RIVER STYX.
Hlavným cieľom je dostať sa do HALL of the DEAD na ostrove ISLE OF THE DEAD a to pomocou kľúča KEY of THE DEAD a popola CYLINDER of ASH. Celú rieku, hlavne brehy pozorne poprechádzajte, nájdete niekoľko truhlíc s pokladmi, v jednej rybársku udicu (spojiť FISHING LINE a HOOK) a korkovú zátku CORK BOBBER. Na ostrove ISLE of the KEEP je obchodníčka MAI-LAI, ktorá predáva najlepšie veci v hre, takže tu môžete minúť väčšinu úspor.
Rybársky quest: Na ostrove ISLE of the LOST je na stene nápis, udávajúci miesto kde použiť udicu - "od červeného X 3 kroky na východ a 1 krok na sever", vylovíte dôležitý kľúč EAST EXIT KEY otvárajúci mrežu do bažín - Swamp.
Hľadanie vodnej fajky: Prerastený chrobák v bažinách - Caterpillar založil v obchode u MAI-LAI svoju fajku, obchodníčka vám po slovách RECLAMATION však odmietne vec vydať pokiaľ jej nepoviete presné číslo - CLAIM NUMBER. Caterpillar si ho samozrejme nepamätá, ale napíše lístok pre orákulum a vysvetlí vám ako funguje. Do fľaše od vína WINE BOTTLE dajte správu, zatvorte zátkou CORK BOBBER a vhoďte na príslušné miesto v rieke označené ako BOTTLE ORACLE. Odpoveď vo fľaši si vyzdvihnete neďaleko po prúde na brehu ostrova ISLE of the LOST. Caterpillar vám dá za odmenu čarovné huby RED MUSHROOM a nezabudnite si od neho kúpiť tiež INCENSE.

Hall of the Dead
Pri urne bojovníka THE LOST WARRIOR použite CYLINDER of ASH aby sa otvorila mreža, a potom aj INCENSE aby ste predišli nepríjemnej ujme na zdraví od padajúcich kameňov a ďalších nástrah. V dlhej chodbe pred halou vojdite do každého výklenku, čaká vás mnoho súbojov a v jednom so šialeným kostlivcom získate SKELETON KEY otvárajúci mrežu do haly.
Hala je vpodstate symetrická, dá sa tu nájsť fontánka doplňujúca život + manu a 6 zatvorených hrobiek. V štyroch hrobkách na východe a západe sú telá veľkých bojovníkov - strážcov, ktorých porazenie je nepovinné, ale každý má na sebe unikátnu výbavu (Elf - Ranger, Bojovník, Valkýra a Samuraj). Do troch hrobiek nájdete príslušné kľúče vo veľkých miestnostiach v truhliciach, ktoré sa objavia po súboji s duchmi. Vchod do hrobky Samuraja je cez tajný prechod z hrobky amazonky - Valkýry.
Robin Windmarne
Robin Windmarne Robin Windmarne - Loot

Sir Geofrey
Black Knight Black Knight - Loot

Brigerd Woltan
Brigerd Brigerd - Loot

Haiyato Daikuta
Haiyato Haiyato - Loot

V severnej miestnosti sa prvý krát stretnete s Kráľom v nečakanej podobe, a je tu aj kľúč od južnej hrobky Kráľovny. Kráľ vás napadne, s cieľom odhadnúť silu partie, ale zraniť sa vám ho pravdepodobne nepodarí a po pár kolách zmizne. Kráľovná vyrozpráva dlhý príbeh a je na vás či jej uveríte alebo nie. Dostanete od nej KEY of EVIL, SILVER CROSS a úlohu zabiť Kráľa a jej dcéru - bastarda. V jej hrobke je tiež tlačidlo otvárajúce prechod do ďalšej časti.

Toto je miesto, kde sa nasledujúce udalosti a jeden zo štyroch rôznych koncov, budú odvíjať podľa toho či si necháte u seba strieborný kríž SILVER CROSS s úmyslom zabiť Kráľa, alebo ho odhodíte.

V ďalšej časti sa nachádza hrobka TOMB OF THE CHILD, ktorú otvoríte kľúčom KEY of EVIL a objaví sa Rebecca. Bez ohľadu na vaše odpovede vás zhypnotizuje, odvedie za Kráľom a uvrhne do žalára.
V žalári nepite zo žiadnej fontánky, sú otrávené. Zamknutá brána sa dá otvoriť nožom DAGGER OF RAMM a schody vedú na okraj začarovaného lesa pred vchod do TEMPLE of RAMM. V jednej zo stien nájdete malú puklinu, použite tu huby RED MUSHROOM, tým sa zmenšíte a preleziete na druhú stranu, kde je prechod do čarovného lesa.

Enchanted Forest
V začarovanom lese je cieľom získať informácie o tom ako poraziť kráľa (BANE KING) a jeho dcéru, a tiež magickú palicu STAFF of ARAM, ktorá umožní prechod cez priepasť v TEMPLE of RAMM. Palicu aj informácie vám podá veštiareň DELPHI, nachádzajúca sa v temnej časti lesa. To ako odpovedať na jeho otázky bude vedieť kráľovná víl FAERIE QUEEN, ktorú privoláte pomocou TINKER BELL. Pri rozhovore jej treba povedať vetu "HOW TO TALK DELPHI". Prv ako pôjdete k DELPHI, nakúpte u kráľovnej čo uznáte za vhodné, pretože veštiareň vám zabaví všetky zostávajúce peniaze.
Pre ďalší postup bude dôležité nájsť tieto predmety: drevené kolíky HOLY STAKES of WOOD (v starej lodi hneď na začiatku), svätenú vodu HOLY H2O(+) a štyri kamene ROCKS of REFLECTION (na skalu ROCK of TRUTH použiť krompáč - MINERS PICK).
Pred vchodom do TEMPLE of RAMM po prvom súboji so strážcami oblečte niekomu GOAT MASK, aby vás vpustili ako člena.

Temple of Ramm
Po úvodnom prejdení priepasti pomocou palice STAFF of ARAM (treba ju mať v ruke), je cesta týmto chrámom koncipovaná ako priamočiara séria skúšok - súbojov s tuhými skupinami nepriateľov, kde si partia príde na peknú kopu EXP a určite každý člen povýši o pár úrovní. Vždy je tu truhlica, v nej kľúč od mreže a za ňou dve miestnosti s nepriateľmi - v tej druhej je teleport do ďalšej časti a celkovo sú štyri. Skryté tlačidlo vás vráti na začiatok, ak ste niečo zabudli. Po absolvovaní všetkých skúšok prichádza kúzelník Xorphitus - teda jeho druhá, horšia polovica - a na pomoc si vezme dvoch pekelných démonov používajúcich ohnivé plošné kúzla.
Po jeho ďalšej smrti mu na otázku prečo ste prišli, odpovedzte "COSMIC FORGE", a prejdite ďalej až k stene cez ktorú sa dá prejsť.

Záver hry
Konečné vyúčtovanie bude záležať na tom či ste v HALL of the DEAD zobrali strieborný kríž SILVER CROSS, resp. nevyhodili ho. Ak ho máte u seba, máte v úmysle Kráľa aj jeho dcéru zabiť a čaká vás súboj. Neplatia ne nich žiadne klasické zbrane ani útočné kúzla, tak nimi zbytočne neplýtvajte. Vyzbrojte bojovníkov drevenými kolíkmi HOLY STAKES of WOOD a do druhej ruky dajte každému kameň ROCK of REFLECTION aby vás nemohli zhypnotizovať. V prvom kole treba použiť SILVER CROSS. Ďalej na nich platí svätená voda HOLY H2O. Pri súboji sa kúzelníkmi sústreďte na obranné kúzla a ochrany. Po súboji získate prsteň RING of STARS, hromadu skúseností a dozviete sa ďalšiu časť príbehu.

Ak ste SILVER CROSS vyhodili, vypočujete si príbeh podaný z ich strany, Rebecca vám nechá prsteň RING of STARS a tiež kľúč od zadných dverí BACK DOOR KEY. Ak jej na otázku odpoviete "I LOVE YOU" dostanete DIAMOND RING s výbornými liečacimi vlastnosťami, ktorý sa dá použiť aj v ďalších dieloch.
Bane King

Prsteň RING of STARS použite na kráľov denník KINGS DIARY a dozviete sa heslo pre vstup do CHAMBER of the COSMIC FORGE.

Možnosti ukončenia
V Chamber of the COSMIC FORGE sa nachádza samotný veľký artefakt, ktorý môžete zobrať a KONIEC č.1 je za nami.
Ak sa rozhodnete ísť ďalej, neberte ho a vojdite tajnou stenou k zadným dverám. Ak máte kľúč B.D. KEY otvorte ich. Ak kľúč nemáte musí váš zlodej dvere vypáčiť, čo je aj so SKULDUGGERY na maxime veľmi náročné, ale dá sa to. Stretnete sa s obrovským drakom menom BELA. Ak máte u seba SILVER CROSS - zaútočí a po vyhratom súboji získate kľúč KEY of STARS. Otvorte ním mrežu za tajnou stenou a nastúpte do železného monštra STARSHIP - KONIEC č.2.
Ak strieborný kríž nemáte ponúke vám možnosť stíhať kozmického lorda, ak súhlasíte je tu KONIEC č.3. Ak nesúhlasíte dostanete od neho kľúč KEY of STARS. Týmto kľúčom otvoríte poslednú mrežu v hre za poslednou tajnou stenou a je tu KONIEC č.4.

Po každom ukončení a textových gratulačkách bude partia teleportovaná do oblasti ENCHANTED FOREST. Tu si môžete hru uložiť a túto pozíciu - súbor SAVEGAME.DBS importovať v pokračovaní Crusaders of the Dark Savant.

Suma sumárum sú v hre 3 rôzne konce a podľa nich sa bude odvíjať začiatok v ďalšej časti. Nazvem ich rovnako ako na Wikipedii, aby som abytočne nezavádzal nové termíny:
  • Koniec "Bela": mierové riešenie, vyžaduje odhodenie SILVER CROSS v Hall of the Dead a súhlasenie s Belom
  • Koniec "Ship": zabitie Kráľa a jeho dcéry, vyžaduje mať pri sebe SILVER CROSS v Hall of the Dead, zabitie Belu a nastúpenie do Kozmickej lode
  • Koniec "Cosmic Forge": úplne nezávislé od toho či máte SILVER CROSS alebo nie, dôležité je zobrať samotné pero

Hry súvisiace s touto témou (1)


Počet príspevkov : 44 / 44
Zoradené   
 zobrazených: 44 [ 1-44/44 ]   «predchádzajúce 0 nasledujúce»
Maros S Maros S   | Koniec s Cosmic forge 23.12.2012, 12:02:28   Odpovedať   edit   delete
Davam screenshot z konca hry zobratim Cosmic forge, roZhodne sa tam ale nic take ako pises o tej SNES verzii v PC verzii nepise.

Priloha Prílohy
mazar1234_wroot_000.png
Ringo Ringo   | Wizard Ring 08.10.2011, 00:58:30   Odpovedať   edit   delete
Tak jsem se bohuzel nevyhnul uz nekolikeremu kouknuti do navodu. Posledni totalni zasek byl, ze me nenapadlo na zamcene dvere pouzivat nic jineho nez klice, vubec me nenapadlo pouzit Wizard Ring. Mozna mi v nejakem rozhovoru nekde unikla podstatna informace, tak by me teda zajimalo, kde se vlastne dozvim, ze wizard Ring slouzi k otevreni mrize do konnat wizarda a navic, ke kterym dverim to vlastne pasuje, protoze mam v hrade jeste asi cca 3 neodemcene mrize.
Laco Wolf Laco Wolf   | Styx 29.05.2011, 15:41:51   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
V řiti divů? To je nejaka XXX verzia? ;) Inac ju prave zacinam citat kvoli replayu Gray Matter, ktory sa na nu odvolava.
Maros S Maros S   | Finish 29.05.2011, 10:06:01   Odpovedať   edit   delete
Hej hou, hej hou, uz postavy importovat jdou...
Tak je to za mnou, vcerajsi den prial paranstvu a mal som dost casu prist az pred dvere posledneho levelu v hre. Teraz som uz iba dorazil tu upirsku rodinku aj s drakom a odletel som za novym dobrodruzstvom, takze hru som ukoncil volbou Ship ending.
Doporucujem tuto hru vsetkym RPG hracom, je to vyborne dielo hoci ma dost nepohodlny interface ovladania, najme pracu s inventarom a chybajucu volbu "terminate game" (ako vo Wizardry7) pri subojoch. Treba prekusnut ten zaciatok, potom si hrac celkom zvykne a uz viac vychutnava samotnu atmosferu hry. Cim dlhsie hru hrajete tym viac vas bavi.
Tak to bola tento rok uz stvrta hra od Sir-techu ktoru som uspesne dohral (Jagged alliance, JA: deadly games a Jagged alliance 2). Dufam ze stihnem do konca roku aj Wizardry 7 a potom sa vrhnem na Wizards & Warriors, ak sa mi ho podari uspesne rozchodit na mojej hardwarovej konfiguracii. A to uz par rokov planujem Faery tales adventure 2, na ktoru vzdy nejako pozabudnem takze mam co robit.
Maros S Maros S   | Styx 27.05.2011, 19:41:06   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
Dj mas uplnu pravdu, Huseniciak sedi na opacne sfarbenej muchotravke, neviem aku vlciu tmu som mal.
Tak som nakoniec skoncil vo vazeni a dufam, ze zajtra uz budem planovat utek. Momentalne mam vsetkych clenov druziny na 12 leveli. Nikde som sa nezastavoval kvoli expovaniu, hoci na to bola idealna prilezitost v Hall of death, restovacia fontana poruke a slusne ohodnotene skupiny nepriatelov v okoli. Uz ked som prisiel az sem urcite to nevzdam a hru planujem uspesne dokoncit. Treba ale povedat, ze vsetci kto sa boja Wizardry 6 z dovodu obrovskej rozsiahlosti sa mylia. Tato hra je velkostou na urovni normalny RPG priemer, to akurat Wizardry 7 je taka extremne velka a mozno dokonca aj najrozsiahlejsia RPG vobec. Napr taky Eye of beholder 2 alebo Black crypt je mozno rozlohou vacsi ako Wiz6, hoci cas hrania je u tychto hier kratsi.
DJ DJ   | Styx 27.05.2011, 00:59:21   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Mas pravdu, sprznil som mu meno, spravne to ma byt Húseničiak ;-)
Ale na svoju obzalobu musim dodat, ze knihu som cital, a bolo davno a v cestine (Alenka v řiti divů ;-), takze si ho pamatam ako Houseňáka.
A inac v hre na hribe sedi, je to zrejme nejaky zvlastny druh bielej muchotravky s cervenymi bodkami.

Drzim palec do dalsej casti, a napis na akom leveli mas postavy.
Maros S Maros S   | Styx 26.05.2011, 17:57:41   Odpovedať   edit   delete
Rieka Styx a okolite lokacie predstavuju najrozsiahlejsiu oblast v celej hre. Tradicne nove prostredia priniesli aj nove typy nepriatelov v roznych stupnoch sily. Okrem ineho som si zarybarcil a v bazine pokecal s huseniciakom (ktoreho DJ nazval velmi nepresne "prerasteny chrobak), ktory na rozdiel od kniznej predlohy nesedel na hribe ani nebafkal z vodnej fajky, k tomu mu vsak ja dopomozem v ramci klasickeho wizardry questu.
pozn. pre DJ, nariadujem povinne citanie Alica v krajine zazrakov, aj deti budu mat radost aj si dplnis dolezite informacie potrebne pre zivot :).
Maros S Maros S   | Report 23.05.2011, 07:33:37   Odpovedať   edit   delete
Tak som konecne dorazil az k brehom rieky Styx. Pomaly sa chystam privolat Charona a zacat splavovat tuto pomerne rozsiahlu oblast. No uz vidim ze to nebude ziadna prechadzka ruzovou zahradou, prva skupinka sympaticky vyzerajucich krabov ma rozsekala na male kusky v priebehu par kol. Valkyra na 10 level zabita na 3 rany, to nevyzera prilis dobre. Uvidime akych dalsich nepriatelov tato oblast skryva.
Maros S Maros S   | Start new game 21.05.2011, 10:24:55   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
Nabozensky zalozena parta - treba uviest na pravu mieru ze plati zakladna direktiva vsetkych RPG hier = hraci nie su postavy =
Este k tym Bishopom, s nimi je to take zvlastne, pretoze im treba rozdelovat body medzi Thaumaturgy/Theology tak trva dlhsie kym ziskaju silnejsie kuzla, ale na druhej strane maju potom nakoniec najsilnejsie kuzla od obidvoch povolani co im velmi zvysuje mnozstvo many a stavaju sa tak z nich ultimatne masiny na Nuclear blast + Word of death (Death wish moc nepouzivam, predsa len relativne casto neucinkuje a WOD mi pride praktickejsi kedze ubera zdravie a tym padom ucinkuje skoro stale). A vobec tym ze maju aj fire, ice kuzla od priesta maju potom ovela viac many ako by mal v tej kategorii cisty mag.
Polovicka hry? to hadam trosku prehanas, ved som este nenasiel prakticky takmer ani jedinu vyuzitelnu magicku zbran a o brneni ani nehovorim. To potom Wizardry 7 je ale OVELA vacsie. Fire shield uz na 9 leveli mam, (teraz tuzobne ocakavam Iceball ktory stale neprichadza )ale zase az tak moc potrebny mi nepripada, sice obcas proti mne pustaju energy blasty, tie ale dost casto nezaucinkuju, s fireballom je to horsie ale ten nebyva zas tak moc castym javom, hrajem na obtiaznosti Normal.
S tym Faerie mas recht.
DJ DJ   | Faerie Ninja 21.05.2011, 01:31:32   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Richmond:
Urobit si vo Wizardry postavu Faerie Ninja povazujem uz z principu za nieco co kazi dojem z hry. Faerie je totizto krehka bytost, vila s kridlami, vyuzivajuca svoje magicke alebo zlodejske zrucnosti, takze si ju z pohladu RP neviem predstavit v prvej linii ;-)
Wiz 7 som si raz tak zahral (jedina postava), samozrejme bolo to na doporucenie nejakych tipov/trikov a cielom bola unikatna palica Cane of Corpus, zakratko nato uz som nemal problem so ziadnym subojom a mal som pocit ako by som si ju upravil editorom - proste boh. Ono mi pripada ze autori to tam dali prave pre to, ked uz to ma niekto odohrate viac krat a skusa extremy. Ked si postavu vytvara normalny hrac, bez toho aby dopredu vedel co ho caka, urcite by po strastiplnom generovani nepridelil svojej postave s vynimocnymi kuzelnickymi schopnostami povolanie Ninja a nepostavil ju do prveho radu, ci? ;-))
DJ DJ   | Start new game 21.05.2011, 01:14:10   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Pekna particka, aj ked zrejme dost nabozensky zalozena, vzhladom na dvoch biskupov ;-)
Inac ti to pekne odsypa, Pyramida to uz je takmer v polovici hry. A ako zvladas ohnive kuzla nepriatelov? Ja som sa tu potrapil, lebo moj kuzelnik este nemal kuzlo FIRE SHIELD. Drzim palec, co sa tyka bludiska tak pyramida je posledna, co je takto neprijemne `poschodovo` riesena, dalej uz to bude len lepsie ;-))
Maros S Maros S   | Gameplay progress update 20.05.2011, 23:03:18   Odpovedať   edit   delete
Tak som sa dnes zacal trapit s pyramidou. Rozlohou nie velmi velky dungeon, ale stavbou ciste peklo. Komplikovane bludisko schodov hore dole, kopec skrytych tlacidiel. Bez mapy by to bolo totalne frustrujuce. Pozitivom su niektori sympaticki (na pohlad) nepriatelia, ale na druhej strane aj neprijemni nemrtvi.
Maros S Maros S   | Start new game 20.05.2011, 22:56:35   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Richmond:
No jo, ja viem ale ked ja tie Faerie krehotinky absolutne neznasam, nikdy si ich nedavam aj ked viem o urcitych veciach, jednoducho sa mi nepacia. No zober si takeho DJ-ja, to je borec, ten si nedal vobec ziadneho Ninju, cim sa stal prvym clovekom hrajucim Wizardry o ktorom viem ze to niekedy urobil, pre mna je ninja uplne zakladny clen druziny a keby som si mal dat iba jednu postavu bol by to urcite ninja. Je to najuniverzalnejsie povolanie zo vsetkych, velmi silny bojovnik, zlodej a este ma aj heal wounds, cure poison a pod.
Richmond Richmond   | Start new game 20.05.2011, 22:38:58   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Pekna sestava! Mozna ale bych prave s ohledem na Wiz7/8 vzal alespon jednu Faery/ninju :)
Maros S Maros S   | Start new game 19.05.2011, 22:35:15   Odpovedať   edit   delete
Vo svete Wizardry 6 sa vytvorila nová skupina udatných hrdinov, ktorí sa pokúsia pokoriť všetky dungeony a úspešne odletieť za ďalším dobrodružstvom na planétu Guardia. Vyzývatelia sú:

1. KATANA, Felpurr samurai, expert na boj s mečmi schopný spôsobovať kritické zranenia a neskôr aj nebezpečný kúzelník vládnuci ohňu i mrazu. Je veľmi silnou bojovou postavou hoci má veľmi obmedzený výber brnenia.

2. SAITO, Felpurr ninja, expert na boj bez zbrane aj výborný šermiar schopný používať unikátne zbrane a aj spôsobovať kritické zranenia, plní úlohu zlodeja pri páčení zámkov a odstraňovaní pascí, neskôr dokonca ovládne aj tajomstvá alchýmie. Je tichým zabijakom a v družine vždy stojí v prvej línii.

3. GARDIA, Dwarf valkyrie, silná bojovníčka, ktorá sa šikovne oháňa halapartňou aj obojručným mečom či sekerou. Pomerne rýchlo sa naučí ovládať aj širokú paletu kňažských kúziel. Po oblečení kompletnej rytierskej zbroje sa stane takmer nezničiteľnou.

4. ZATOICI, Mook monk, nenápadný mních oblečený iba v róbe a vyzbrojený pútnickou palicou či holými rukami je oveľa silnejší ako sa zdá na prvý pohľad. Ovláda kritické zásahy a rýchlo sa naučí aj tajomné psionické kúzla.

5. Teonus, Rawulf bishop, biskup nie je silným bojovníkom, môže používať iba pomerne málo druhov zbraní a obliecť iba ľahšie kožené brnenia, ale ovláda až 2 magické školy naraz, je mágom aj kňazom zároveň a hoci zo začiatku nie je vôbec silný časom sa z neho stane mimoriadne mocný čarodej schopný v jednom kole likvidovať celé armády nepriateľov.

6. ELVIRA, Elf bishop, krehká Elfská žena je predurčená stať sa mocnou kúzelníčkou ovládajúcou najmocnejšie kúzla mágov aj kňazov.

Členov svojej družiny som si vyberal po dôkladnom zvážení a s ohľadom na plánovaný transfer do ďalších častí hry. Keďže na Wizardry (najmä 7 ale pomerne aj na 8) som dosť dobrý expert, ktorý už má odohraných pekných pár hodín tak som dospel k názoru že Bishopovia SÚ najlepší a najsilnejší kúzelníci. Nikdy pred tým som si nedal dvoch, vždy som mal mága a bishopa, ale takto bude družina ešte o niečo silnejšia. No inak musím povedať že úplne vždy som mal družiny v zložení Samurai, Ninja, Mage, Bishop. K tomu zvyšné 2 postavy podľa nálady pri generovaní postáv, jednou bol vždy Lord alebo Valkyria a posledný väčšinou Monk ale niekedy aj alchymista alebo ranger vo Wiz8 potom gadgeteer ale o túto voľbu importovaním prídem, čo je škoda lebo sa mi veľmi páčil. Toto ale samozrejme platí IBA pre RP gaming, pre potreby Power Gamingu sú bishopovia úplne zlou voľbou tam je jasné že treba točiť Mage/Priest. Ale keďže powergame nikdy nerobím lebo je to neskutočná nuda tak ma to nemusí trápiť. Inak ale na powergaming už Wizardry 8 vôbec vhodné nie je, no 7-čka je ako stvorená na takýto štýl hrania a vidí sa mi že 6-tka asi tiež.

Tak som dnes vyhral hráčsky maratón, mám na konte asi 9 hodín Wizardrenia. Celá partia je na Level 9 a chystám sa vstúpiť do pyramídy. Pomáham si tým úplne perfektným návodom od F. Reynoldsa, tie mapy sú k nezaplateniu, Dwarven mines by boli bez nich prakticky nehrateľné.
DJ DJ   | Cosmic Forge, The End 11.08.2010, 18:14:47   Odpovedať   edit   delete
Cerstvo oddychnuty sme pokracovali do slepej ulicky, kde bol tajny prechod do Hradu. Stretli sme sa s prekliatym Kralom aj s Rebeccou a dozvedeli sa ich velmi zaujimavy pribeh...


Kral sa s nami tentokrat rozpraval uplne otvorene. Trapi ho to ze sa zmenil na priseru a svoju nesmrtelnost berie ako prekliatie. Neustale zapasi so zivotom bez emocii, neschopny cokolvek ludskeho pocitit. Jeho terajsi zivot mu pripada horsi ako smrt, preto sa rozhodne ho ukoncit. Sam vybera zaostreny dreveny kolik a vraza si ho priamo do srdca.
Bane King

Rebecca toho povedala ovela viac. Uviedla na pravu mieru klamstva, ktore nam narozpravala Kralovna. Pred mnohymi rokmi, ked Kral s Kralovnou este zili na hrade, prisiel k nim tajomny cudzinec menom Vicar so svojou snubenicou a malou dcerkou, demonom Rebeccou. Po urcitej dobe z hradu odisli a zanechali Rebeccu na starosti Kralovi. Ten sa o nu zacal starat ako o vlastnu a tento opatrovnicky vztah neskor prerastol do lasky. Kralovna zacala na Rebeccu ziarlit, vo svojej zlosti pouzila Cosmic Forge s umyslom zabit Rebeccu. Napisala pomocou pera, ze si zela smrt "bosorky", co si mocny artefakt vylozil ako jej vlastnu smrt. Kralovna sa posmykla, spadla priamo na svoj noz a zabila sa.


Romanticka chvilka: namiesto odpovede na otazku jej nas bojovnik DJ vyznal svoju lasku. Vsetci sme cakali co sa stane, ci ho pobozka alebo znici. Rebecca nepovedala nic, ale dala mu za to nadherny prsten s obrovskym Diamantom. Dalej hovorila o tom, ze ma este nevlastneho brata, dosledok romaniku medzi svojim otcom Vicarom a Kralovnou. Ma rad sukromie a zije skryty v tajnej komnate hned za oltarom Cosmic Forge. Dava nam kluc od jeho dveri, poprosi aby sme sa onho postarali a odchadza.
Rebecca


Vstup do dalsej casti je zablokovany mrezou vyzadujucou slovne heslo. To najdeme v Kralovom denniku, rozkodujeme ho pomocou prstena Ring of Stars, ktory nam nechala Rebecca a tiez sme heslo poculi aj z jej ust pri nasom poslednom rozhovore. Nasleduje chodba priamo k samotnemu artefatu, peru COSMIC FORGE. Po tom ako sme sa dozvedeli co vsetko dokaze sa rozhodneme nechat ho na pokoji. So svojou nepredstavitelnou mocou je pre nas, obycajnych smrtelnikov velmi nebezpecne.
Security Code Cosmic Forge


Opustame Cosmic Forge a za nim vchadzame do tajnej steny k zadnym dveram, uz ked sme tu, musime predsa navstivit toho Rebekinho brata ako jej DJ slubil. A je to prekvapenie vskutku velkych rozmerov - za dverami nas caka urasteny Drak predstavujuci sa ako BELA. No a to co nam povedal zatial nikto z nas nepochopil, snad casom ked si to nechame ulezat v hlavach. Rozpraval ako sa uz roky snazi vyrobit palivo z "pozostatkov dinosaura" pre nejaku lod, schopnu letiet vesmirom. Prave v tejto chvili ho ma dostatok na odlet a pozyva nas na velke prenasledovanie Kozmickeho Lorda. Dobrodruzna povaha nasej partie sa nezaprie, preto nevahame a ideme do toho s nim.
Bela the Dragon BELA


To je ono. Zelezne monstrum schopne plavby vesmirom, v ktorom stravime niekolko nasledujucich dni/rokov nasho zivota a snad este zazijeme nejake dalsie dobrodruzstva...
Starship
DJ DJ   | Temple of Ramm 08.08.2010, 11:32:50   Odpovedať   edit   delete
Straze nas pri pohlade na masku opat bezproblemov vpustaju dnu. Vnutri sa prvy krat osobne stretavame s fyzickou podobou zleho kuzelnika Xorphitusa, musi byt uz riadne stary. Navyse je pekne arogantny, tvrdi ze sa bez mocnej sily dalej nedostaneme a ze nasim osudom bude pad o priepasti. Ha! Dedo jeden plesnivy, este netusi ze my uz mame v rukach mocny atrefakt STAFF of ARAM a cez priepast sa tymto dostavame ako po masle.
Temple of Ramm Xorphitus
Mame zrejme mensi problem, SUN-TSE nevyzera dobre, pri boji nepodava take vykony na ake sme unho zvyknuty. Regis ako liecitel pomocou magie obhliadne vsetko co ma na sebe a zistuje, ze ta hnusna maska clenov klubu je prekliata. Pre istotu obhliadne aj ostatne predmety a nachadza dalsi - prekliata je aj palica Staff of Ramm. Po prejdeni cez priepast ju spolu s maskou schovava do ruksaku.


Chram je pravdepodobne nejaka forma testu - skuska ako daleko sa dostaneme. Napadaju nas hordy tych najpodivnejsich a najtvrdsich nepriatelov, s ktorymi su suboje velmi narocne. Nasi kuzelnici pocas boja musia zapajat vsemozne kombinacie ochrannych aj utocnych kuziel. Aj tak sme takmer po kazdom na pokraji sil a neustale spime.
Eerie Mages Ninjas
Priests Pit fiends
Po uspesnom zdolani styroch miestnosti nas opat cakalo stretnutie s Xorphitusom, evidentne prekvapenym ze sme sa dostali tak daleko. Toto nas vsetkych povzbudilo, stupol nam adrenalin a mame vacsiu chut pred dalsimi subojmi.


Bolo to narocne, avsak tieto suboje nas riadne zocelili. Vsetci v partii ziskali obrovske mnozstva skusenosti a postupili vo svojich profesiach o niekolko urovni. Oromis s Regisom si pochvaluju niekolko mocnych kuziel, ktore sa naucili.

V zaverecnej casti chramu nas cakal stary Xorphitus. Jeho pociatocne prekvapenie vystriedal strach - zacina sa nas bat, namiesto blbych reci vyhlasuje poplach a povolava k sebe obrovskych pekelnych Demonov. Zacina Suboj Titanov!
Xorphitus Xorphitus and Demons
Nebudem to dlho rozoberat, aj tak je nad slnko jasnejsie ze sme zvitazili. Samotneho Xorphitusa sme slozili behom par kol, problem bol vsak s Demonmi a neobislo sa to bez strat. Sun-Tse, Oromis a Robin zaplatili zivotom. Regis pouziva ozivovacie flasticky, posledne zbytky hojivych kuziel a vsetci sa odporucame oddychovat.
DJ DJ   | Jail, Enchanted Forest 08.08.2010, 00:10:23   Odpovedať   edit   delete
Hned po precitnuti z hypnozy zaciname prehladavat svoje vazenie. Nic originalneho - tie iste sive steny ako v celom hrade, a zamknute mreze. Robin skusa mrezu otvorit nozom DAGGER of RAMM, ktory vlaci v ruksaku uz celu vecnost a hned mame na krku hordu strazcov v maskach. Po ich eliminacii sme vpodstate volni a dalsie schodiska vedu k zamknutemu vchodu do chramu RAMM. V rohu nasho vazenia je vsak v stene este mala prasklina, ktorou by mohla preliezt akurat tak mys. Tento detail si budeme pamatat...
Guardians of Ramm Crack in the Wall
Pri pokuse vojst do chramu RAMM nas opat napadnu strazcovia v maskach, preto si pred dalsim pokusom nas chrabry samuraj SUN-TSE nasadzuje rovnaku masku, ktoru sme nasli este v Hrade. Funguje to! Chlapi nas povazuju za clenov klubu a my vchadzame dovnutra. No daleko sa nedostavame, v dalsom postupe nam brani obrovska priepast. Vraciame sa do zalara k puknutej stene a Regis vytahuje z vaku susene cervene huby od Caterpillara. Po ich konzumacii mame divny pocit, ze sa vsetko okolo nas zrazu zvacsuje (alebo my sa zmensujeme). Prebiehame teda cez dieru v stene a znova je tu ten blby pocit... Po chvilke odpocinku je vsak uz zas vsetko normalne a my sa vydavame na prieskum dalsej neznamej oblasti.


Stretli sme sa v suboji s tymito dvoma tuhymi hadimi muzmi. Na tom by nebolo este nic zaujimave, ale tito hadi si obliekali podprsenky a to dokonca kozusinove, je to fakt, mame to zdokumentovane. Kam ten svet speje...
Snake Man Fur Halter


Dorazili sme do rozpravkoveho zacarovaneho lesa - "Nedrazdite Zvierata a Nefajcite Prosim", dobre pokusime sa, Oromis da na par chvil pokoj svojej fajke. Aj ked sa spravame slusne a nikoho nedrazdime, neustale na nas utocia Goblini alebo Gremlini v mnohopocetnych skupinach.
Enchanted Forest Goblins


Prijemnym stretnutim bolo to s kralovnou vil QUEEN of FAERIES, s ktorou sa dalo obchodovat a hlavne porozpravat. Prezradila nam ze sa v tunajsej oblasti menom temny les nachadza vestiaren DELPHI a vysvetlila vsetky formality, ako odpovedat na jeho otazky. Mohli by sme tam najst odpoved na to ako sa dostat do chramu RAMM.
Queen of Faeries Queen of Faeries


Vestiaren Delphi - zvlastna duchovi podobna postava zahalena v tmavom plasti. Okrem odpovedi na dve otazky ziada aj nase peniaze, berie si komlpet vsetko nenechava nam ani cent. Po chvilke nam ukazuje vizie Krala a horsej polovice kuzelnika Xorphitusa, vysvetluje ako mozeme upira porazit. Urcite nanho platia zaostrene drevene koliky, svetena voda a ako ochranu pred zhypnotizovanim mame pouzit leskle kamienky. Pred odchodom nam este zanechal palicu STAFF of ARAM.
Delphi Staff of Aram
Vsetky veci ktore spomenul sme nakoniec v lese nasli, aj ked netusime ci budu potrebne. DJ nas pohana nech uz odtialto cim skor vypadneme, nas bojovnik sa uz par dni sprava podivne, evidentne sa zamiloval do tej demonky Rebeky a nemoze sa dockat dalsieho stretnutia.
Wes P Wes P   | DJ 07.08.2010, 20:04:54   Odpovedať   edit   delete
Je to fakt paráda... a ke všemu docela slušný horor. DJ, parádní čtení!
HAMS HAMS   | Hall of the Dead 07.08.2010, 19:28:15   Odpovedať   edit   delete
Dobré, dobré - v duchu predošlých dielov. A slovný obrat - 'v hale mŕtvych je dosť živo' si budem ešte dlho pamätať, lol...
DJ DJ   | Hall of the Dead 07.08.2010, 13:52:47   Odpovedať   edit   delete
Na ostrove mrtvych vchadzame do podzemia a na hrob strateneho bojovnika vraciame urnu s popolom. Zda sa ze jeho duch bude spokojny a pred nami sa otvara mreza do dalsej casti. Cakala nas dlha zatuchnuta chodba s mnozstvom vyklenkov, plna nastrah - padajuce kamene a hnusnej havede - obrovske pavuky, kostlivci. Spomeniem jeden suboj so sialenym kostlivcom a jeho mrtvymi kumpanmi, ktory nam nedobrovolne zanechal kluc od mreze na konci. Regis sa osvedcuje ako hrdina, pretoze jeho vynikajuco natrenovane kuzlo DISPEL UNDEAD posiela tieto mrtve tela hufne na dalsi odpocinok.
Lost Warrior insane Skeleton


Dostali sme sa do haly mrtvych, je tu dost zivo - vsade same hroby, duchovia a kostlivci. Najlepsie na tom vsak je skutocnost, ze sme nasli dalsiu fontanku doplnujucu zdravie aj manu, zda sa, ze sa aj tu zaobideme bez spanku. Nasli sme hrobku strazcu prveho radu - temneho elfa menom Robin. Nas bard si robi srandu, citujem "ked tam vsetci chcipneme, ja uz budem mat aspon vytesany nahrobok s menovkou".
Fountain Robin Windmarne
Ale nic takeho sa nestalo, nasli sme celkom 4 hrobky strazcov (tu si mozete pozriet ich obrazky a vybavu), v kazdej bol unikatny a tuhy nepriatel samozrejme aj so spolocnostou. Bojovnici si prislina uzasne zbrane a brnenia, ktore nikto z nas este nevidel. V hrobke amazonky Bridgerd Woltan nasiel Robin hudobny nastroj - Prometeov Roh z ktoreho po zatrubeni vyleti ohniva gula - Fireball. Nas profesor magie Oromis nemoze pochopit ako je mozne, ze taky nevzdelanec a budizknicomu je schopny zoslat kuzlo vyssieho radu. Kedze tu bol doteraz jediny znaly tohto kuzla, jeho autorita tymto znacne utrpela...


A je to tu, v severnej hrobke prebehlo nase prve stretnutie s Kralom. Zistili sme dolezite skutocnosti - on este zije a je z neho Upir. Fantasticke! Teda fantasticke to bolo dovtedy kym na nas nezautocil. Nikto z nas ho ani len neskrabol, kuzelnici vyskusali vsetky utocne kuzla - nic. Nastastie to po par kolach vzdal a odletel premeneny na netopiera. Este stale tomu nemozeme uverit, zrejme nas iba skusal. Nachadzame tu aj kluc od hrobky jeho zeny. Dufame ze ju nenajdeme tiez nazive.
Tomb of the King Bane King


Kralovnu nachadzame mrtvu a objavuje sa jej hystericky duch. Vyrozpravala nam dlhy pribeh - Kral vo svojej tuzbe po moci pouzil pero COSMIC FORGE na to, aby ziskal absolutnu nesmrtelnost. To z neho urobilo Upira a prebudilo v nom jeho zlu stranku. Dalej nam rozpravala ako ju nutil sulozit s pekelnym demonom a z tohto spojenia vzisiel bastard - dcera Rebecca, napoly clovek napoly demon. Kral si z nej neskor urobil milenku a pomocou COSMIC FORGE nariadil Kralovnej aby zomrela. Dava nam kluc od miesta kde obaja ziju a strieborny kriz, pomocou ktoreho ich mame zabit.
Spirit of Queen Bane King
Vsetci sme sa zhodli na tom, ze duch Kralovnej posobi dost zmatene a akosi velmi si zela ich smrt. Netusime ci jej mozeme verit. Pred vchodom do dcerinej hrobky hlasujeme, kto je za to aby sme ich zabili.


Kedze v nasej skupinke su zrejme sami dobraci, jednoznacne sme schvalili mierove riesenie, teda ze sa s nimi najskor porozpravame. DJ odhadzuje strieborny kriz na zem, aby si nemysleli ze k nim prichadzame v zlom a vstupujeme do poslednej Hrobky Dietata. Prekvapenie! Dceruska je totizto velmi dobre vyzerajuca demonka, bez podprsenky v ciernych cizmach na vysokom podpatku. Sice je trosku zelena a ma kridla, ale to nezabrani nasim chlapom aby na nu nezizali s otvorenou hubou. Na otazku ci sme ju prisli zabit DJ odpoveda jednoznacne nie. Rebecca vsak tvrdi ze nam nemoze verit a behom sekundy sme vsetci zhypnotizovani a vleceni k jej otcovi.
Rebecca Rebecca and Bane King
Tatko Kral Upir sa tiez nevie rozhodnut co s nami a ci nam moze verit. Na nase zdesenie kazdemu zakusol do krku a napil sa nasej krvi. Po kratkom monologu nas vrha do zalara a spolu s Rebeccou zmiznu prec...
Patrik Hlinka Patrik Hlinka   | Rieka Styx 06.08.2010, 22:57:01   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
Bude pokračovanie? Myslím od rieky po záver hry, fakt sa to dobre číta, navyše v tejto forme si to užijem viac ako keby som to hral ja sám :-)

Čo teraz? W7? :-D
Wes P Wes P   | Rieka Styx 06.08.2010, 21:09:57   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
Budu se opakovat, ale je to prostě parádní čtení...
DJ DJ   | Rieka Styx 06.08.2010, 15:25:44   Odpovedať   edit   delete
Tu je niekolko momentiek z naseho splavovania rieky Styx tecucej v podzemi pod hradom:

Na brehu rieky nam DJ precistil usne bubienky ked zahucal na roh, aby privolal lod. A uz prichadza, malicka vratka lodka a na nej uzasna postava - vysusena kostra oblecena do fialoveho habitu. Predstavil sa ako Charon a hned od nas pyta peniaze - 500 zlatych! Robin tvrdi ze podla starej greckej legendy prevazal Charon mrtvych za dve mince polozene na oci. Holt doba sa meni, inflacia rastie a kazdy potrebuje z niecoho zit, alebo to je tym ze nie sme mrtvi. No nic, davame hotovost na drevo a Charon nas prevaza na ostrov krala Minosa.
Charon Isle of Minos
Na ostrove nas cakalo v zatuchnutych miestnostiach mnoho tuhych subojov a v jednej MINO-DEMON, ktoreho zabitim sme vyslobodili uvazneneho ducha. Za branou nachadzame dve ozdravujuce fontanky a zakladame pri nich tabor do ktoreho sa neustale vraciame, jedna lieci vsetky zranenia a druha doplna nasim kuzelnikom manu.


V podzemi ostrova sme nasli mauzoleum. Uspesne sa nam podarilo vyplienit vsetky hroby a poslat zmrtvychpovstane prisery na svoj druhy vecny odpocinok. Tiez pri jednom brehu nachadzame zabudnutu plt a po kratkom hlasovani (proti bol len stary Oromis) nastupujeme. To bola jazda! Zastavujeme sa az pri velkej skale, plnej spievajucich polonahych rybozien - Siren. V polovici piesne nam vsak pokladaju otazku o dalsej slohe. Toho sa chyta nas bard Robin, ktory si v mauzoleu zapamatal komplet celu pesnicku z jednej knihy, a svojim zvucnym hlasom to dospieva. Dievcata su nadmieru uspokojene a za odmenu dostavame zvlastne topanky WATER WINGS.
Raft Sirens
Tieto topanky obsahuju mocne kuzlo schopne celu nasu partiu nadnasat tesne nad riekou, takze mozeme bez problemov celu oblast preskumat.


Tato na prvy pohlad mrtva rieka az taka mrtva nie je. Napadaju nas pocetne skupiny kdeakej havede, morske hady, obrovske kraby, komare a dokonca aj bojovne naladene Sireny. Nasli sme viacero ostrovov, na jednom stratenom bol na stene napis o skvelom mieste pre rybacku. Kedze sme tiez objavili kompletne rybarske nacinie, skusame nahodit. DJ vsak namiesto ryby vytahuje staru truhlicu, aspon ze je v nej jeden dolezity kluc. Na dalsom ostrove nachadzame obchodnicku Africkej narodnosti s Cinskym menom MAI-LAI, ktora si tu otvorila bazar. Okrem ineho predava velmi zaujimave a pouzitelne predmety, takze kazdy z partie prichadza o vacsinu uspor.
Sea Serpents Mai-Lai
Rieku sme teda prechodili krizom krazom a pozname ju lepsie ako Regis svoje gate. Dalsou zaujimavou oblastou suvisiacou s riekou su smradlave baziny.


V bazinach nachadzame tuto komicku postavicku - prerasteneho, sklerotickeho cervika menom Caterpillar, hladajuceho svoju stratenu vodnu fajku. To nam nikto neuveri. Dal nam za ulohu fajku pohladat. Po kratkom rozhovore vsak zistujeme, ze ju blbec nestratil ale zalozil u MAI-LAI v bazari. Slapeme nazad k obchodnicke, ale ta nam odmieta predmet vydat pokial je nepovieme presne cislo pod ktorym je zalozeny. Opat spovedame Caterpillara, ten si vsak nemoze spomenut, ale tvrdi ze niekde na rieke je Orakulum schopne na vsetko odpovedat a napise nam teda prenho listok. Listok davame do prazdnej flase od vina, zastoplujeme korkovou zatkou a hadzeme do orakula. Na piesku Isle of the Lost nachadzame vo flasi odpoved.
Caterpillar Bottle Oracle
Ked davame MAI-LAI spravne cislo, obchod napadne obor BORK, obchodnicka sa s jacanim vrha do vody a plava prec. Uz sme ju viac nevideli. Po vitaznom suboji berieme vodnu fajku a zanesieme ju Caterpillarovi. Je stastim bez seba, huli ako zmyslov zbaveny a za odmenu dostavame zvlastne cervene huby. Zrejme halucinogenne, a uz nam je jasne z coho ma taku deravu pamat.

Este posledny krat zavolame stareho Charona, ktory prvy krat od nas pytal popol, a davame mu vsetky 3 urny CYLINDER of ASH ktore sme nasli. Dostavame kluc od ostrova mrtvych a jednu urnicku spat, aby sme ju vratili do hrobu na tomto ostrove.
Neviem ci je vhodne to spominat, ale myslim ze za cely cas na rieke sme ani raz nespali (okrem pripadov ked bol niekto okuzleny pocas boja). Mozu za to dve fontanky na ostrove MINOSa, neustale sme sa tam vracali a sme pri plnej sile a kuzelnici nemaju problem s manou...
Patrik Hlinka Patrik Hlinka   | gz 05.08.2010, 19:07:59   Odpovedať   edit   delete
Gratulujem k dohraniu, ja už niečo smolím ku W8, keď bude čo to hotové, pošlem.
DJ DJ   | Navrat do Hradu 29.07.2010, 15:24:50   Odpovedať   edit   delete
Cesta spat nakoniec nebola az taka zlozita ako som sa obaval, v casti Pyramid Entrance sme pomocou krompaca prekopali stenu a div sa svete, vyliezli v horach nedaleko vytahu do Hazardous Area. Potom nasledovala nicim nerusena, nudna prechadzka az na samotny zaciatok v hrade, odkial sme sa na dobrodruzstvo vydali. Cesta bola pokojna, bezpecna a nestalo sa nic mimoriadne - nikto nezomrel, nikto sa nepridal, ani nikto neotehotnel ;-)

Najvyssi cas na trocha bilancie a statistik: vsetci clenovia nasej partie su omnoho skusenejsi, mudrejisi, starsi a zdatnejsii. Celkova hodnota skusenosti u kazdeho je zhruba 330000 EXP, traja dosiahli level 10 a traja 9. Najcastejsie umierajucimi clenmi su fyzicky najslabsi Oromis (3x) a Robin (2x). Tiez si vsetci celkom dobre zarobili, kazdy takmer 3000 v zlate.

No dost bolo oddychovania, je nacase pustit sa dalej:

Prve nase kroky viedli do Castle Lower Level 2, kde sa nachadza komnata velkeho kuzelnika. Mrezu predo dvermi sa podarilo otvorit pomocou prstena Wizard's Ring, ktory uz ma Oromis samozrejme na prste. Varovny napis na dverach "POZOR NA MACKU" naozaj neklamal, vnutri nas cakala prerastena puma, krizena s pekelnym demonom - ktorej specialitou bolo chrlenie ohna. Grrrrrr Oromis by vymenil aj gate za kuzlo Fire Shield...
Wizards Lair Demonic Hellcat


Po zabiti macky mame radost, prehladavame a rabujeme. Samozrejme nas pyrotechnik Robin je najzamestnavanejsi pri odhalovani a odstranovani pasci z truhlic, no ale moc mu to nejde - partia trpi castymi otravami, paralyzovanim alebo popalenim. Oromis studuje najdene zapisky stareho kuzelnika, z ktorych sa dozveda zaujimave veci, obzvlast co sa tyka nasho dalsieho postupu.
V rohu miestnosti nachadzame stol plny sklenych nadob, flasticiek, chemikalii a nasmu alchymistovi-amaterovi Regisovi to hned ruky podava. Kym vsak ktokolvek staci zaprotestovat, miestnostou otriasa mohutny vybuch. Vsetkym nam huci v hlavach, ale zijeme, Regis dostava napomenutie. Vybuch prerazil stenu v ktorej nachadzame tajny prechod do trpaslicich bani...
Wizards Record Table of Potions


Podla toho co Oromis vycital sa este v hrade nachadza tajomne miesto vo vychodnej vezi. Stupame teda nekonecnym schodiskom, mrezu otvarame klucom Spire Key a za dverami v zatuchnutej miestnosti sa objavuje duch. Zanechava nam trubu Horn of Souls s ktorou sa da privolat prievoznik do rise mrtvych...
Ghost


V hrade nam uz vela zamknutych casti neostava, vydavame sa teda do Lower Level 2, kde sa nachadzaju dvere s ocelovou lebkou s prazdnymi ocami a poniektori (asi dvaja) z nas uz aj tusia co do nich vlozit. Vkladame teda obidve tazko ziskane oci strazcov (Ruby Eyebal), lebka sa usmieva a dvere sa otvaraju. Stojime na brehu temnej, zahmlenej rieky Styx...
Door River Styx
Wes P Wes P   | Pyramida 29.06.2010, 10:58:42   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
Také se mi to líbí...
Richmond Richmond   | Pyramida 29.06.2010, 09:10:24   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
Opět skvelé! čím dál víc mě přesvědčuješ, že to jednou dohraju (až to koupím na eBay) :)
HAMS HAMS   | Pyramida 29.06.2010, 01:15:39   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
Vtipne, putave, dobre sa to cita... jednoznacne davam pomyselny facebookovy 'like'. Som zvedavy na dalsie dobrodruzstva tejto, ako hovoria v Cechach, 'vykutalenej' particky...
DJ DJ   | Pyramida 25.06.2010, 14:46:58   Odpovedať   edit   delete
Nasi hrdinovia si opat nasli cas na kusok dobrodruzstva a tentokrat sa im podarilo pokorit komplet celu Pyramidu aj s ohnivym strazcom na vrchole. Tu su pohladnice, ktore zaslali z tejto narocnej vypravy:

Ako prvu zaujimavu vec sme nasli v jednej truhlici prazdny sacok. Mag Oromis si spomenul, ze pri vchode videl miestnost so sypajucim sa pieskom, dal si to dohromady a uz vsetci slapeme spat nabrat plny sacok piesku. Aj ked netusime naco nam to bude dobre. Esteze sa my chlapi na tejto ture mame na co pozerat - vid Samanka na fotke - ktoru vsak nasa jedina zena v partii Sonja hned pretiahne po chrbte svojim oblubenym korbacom `Zizka Star` (zrejme zavidi)...
Empty Sack Shamaness


Dalsim momentom vhodnym spomenutia bol suboj s hnusnou pachnucou priserou rastlinneho typu GOOP GLOOPS. Bitka nebola velmi tazka, ale neviete si ani predstavit co za smradlavy lepkavy hnus z nej vytiekol po zabiti. Jedine Regis -trocha zbehly v alchymii- sa podujal ze tento bordel zoberie do rupsaku. Najblizsich par kilometrov potom slapal s vhodnym niekolkometrovym odstupom od nasej partie...
Goop Gloops


Presuvajuca sa truhlica! To sme este nevideli, na jej dolapenie sa podujal nas chrabry bojovnik DJ. Pobehoval po celej miestnosti ako saso, ale truhlica sa vzdy tesne pred jeho jastericimi rukami presunula dalej. Dve mudre hlavy (Oromis a Regis) sa samozrejme v rohu rehotali ako kone. Nakoniec Regis napatlal tu hnusnu lepkavu hmotu do jedneho vyklenku a truhlica sa tam plilepila. Hura! ziskali sme kosteny kluc a hlavne sme sa zbavili toho smradu. Regis dostal ocistny kupel vodou, a k tomu niekolkymi desiatkami parfemov a specialnych kuziel...
Chest is Caught


V spodnej casti pyramidy sme narazili v prvom rade na uzasne pasce, prepadliska, tajne spinace a tiez na bohvieakodlho mrtvych faraonov z ktorych sa vykluli hotovy pyromani. Kazdy jeden dokaze zakuzlit nejake ohnive kuzlo. Este ze mame hudobnika Robina, ktory ich vie tym svojim vrzganim na harfe uspat. Aj tak mame vsetci mensie popaleniny a Oromis prisiel o polovicu svojej bielej brady. Tazkym orieskom bol hlavne posledny faraon AMEN-TUT-BUTT aj so svojimi poskokmi, ktory nam viac krat usmrtil niekolkych clenov partie. Este ze Regis so sebou vlaci zopar flasticiek Resurrection...
Pharaohs of Phyre Amen Tut Butt


Po zabiti Faraona a zozbierani vsetkych jeho cennosti skumame sosku MAU-MU-MU na malom podstavci, pre ktoru sme tu prisli. Oromis tusi ze je to pasca so zahadnym mechanizmom. Spomina ze pred mnohymi rokmi cital jednu zaprasenu knihu (nejake dobrodruzstva Indyho Jonesa ?!@#$), kde hlavny hrdina vymenil za cennost na podstavci vrecko s pieskom, ktore malo podobnu vahu. Hmm, vrecko davame do ruk nasmu Samurajovi s bleskovymi reflexmi a odstupujeme o dva kroky. Sun-Tse to zvladol, soska je nasa. Vystupujeme na vrchol pyramidy poziadat o audienciu miestnu kralovnu...
Idol


Kralovna Amazoniek ku ktorej sme sa dostali ukazanim sosky MAU-MU-MU. Jej prva otazka je ci sme sem prisli pre kamen. Aj ked sme tu prenho prisli, samozrejme zatlkame, nechceme si ju rozhnevat. Nasledne, ako to uz chodi pri stretnutiach s nacelnikmi takychto primitivov, ponukame dar - nejaku bezcennu tretku ako palicu, luk alebo nejaky papier s kuzlom. Po rozhovore prichadza jedna Amazonka kseftarka menom Kumali Kubona, ktorej predavame dalsie zbytocnosti, kupujeme puder na nohy Foot Powder a flasticku Resurrection, urcite sa bude hodit...
Amazon Queen Kumali Kubona


Strazca menom MAU-MU-MU. Dostat sa k nemu po zeravych uhlikoch bolo celkom jednoduche, kedze nam Regis poprasil nohy specialnym pudrom Foot Powder. Jednoduchy uz vsak nebol suboj. Tento velky, horiaci kus lavy na nas zosielal jedno ohnive kuzlo za druhym, opat sme sa nevyhli stratam na zivotoch vo vlastnych radoch. Vsetko je to Oromisova vina, on ako velky Mag prerusil studium na univerzite v 83. rocniku, takze sa este nedostal ku kuzlu FIRE SHIELD, zabit ho je malo. Resurrect potion!...
Guardian of Rock


A to je uz vsetko. Po zabiti tohto ohnivaka mame v batohu dalsi drahokam RUBY EYEBALL a mozeme sa pustit na dlhu, nebezpecnu a trocha nudnu cestu spat do uvodneho hradu. Ohnive kuzla nechceme uz ani vidiet, v najblizsich dnoch si tu nikto nezapali ani fajku...
Laco Wolf Laco Wolf   |  07.03.2010, 11:09:57   Odpovedať   edit   delete
Skoda tch amazoniek... ;)
DJ DJ   | Vstup do Pyramídy 03.03.2010, 17:39:52   Odpovedať   edit   delete
Takmer po pol roku som si opat pustil Wizardry6 a stretol sa so svojou vyckavajucou partickou. Predstavte si to ako sa potesili. Pre mna to bolo sice trosku narocnejsie, pripomenut si ovladanie/inventar/statistiky, ale mojim hrdinom sa nic nestalo - oddychnuty, cerstvy a nadrzany na dalsie dobrodruzstvo hned za najblizsou tajnou stenou.
Posledne sme zliezli z vysokych vrchov a pokracujeme dalej v nizsich nadmorskych vyskach, mali by sme coskoro objavit vchod do starobylej pyramidy:

Chvilku sme bludili temnymi chodbami, az v jednej koniec; teda podla vyskocivsieho textu by sa mohla dat stena prekopat pouzitim krompaca. Este stastie ze mame v partii blbcov co su schopny nosit a pouzit taketo tazke harampadie, takze sup do toho...
Entrance


Prekopali sme sa do vstupnej casti pyramidy pripominajucej stavby juhoamerickych indianov. Hned za prvym rohom na nas vybehli tieto nechutne vyzerajuce a pachnuce zbytky amazoniek v pokrocilom stadiu rozkladu. Moji hrdinovia nejavia ziadne znamky prekvapenia a zombie sa v kratkom case poberaju na svoj druhy vecny odpocinok...
Zombies


Pyramida je pobobne bludisko ako bane, ale na stastie trosku mensia, ale aj tak nasim rozumovo nadanym hlavam v zadnych radoch da logistika dalsieho postupu naramne zabrat. Obcas narazime na tieto popinave hroznovite rasliny...
Vines


Wow! Konecne nieco zaujimavejsie. Ked sme prvy krat stretli tieto domorode, polonahe, prsate Amazonky, nasim bojovnikom isli oci vypadnut, hlavne samuraj Sun-Tse bol uplne mimo az kym nedostal ostepom po ..... a potom sme museli bojovat. No co uz, skoda, mozno vedeli dobre varit ;-)
Amazuli1 Amazuli2


A to uz je vsetko z kratkej momentky v spodnej casti pyramidy, nabuduce sa pokusime prebojovat vyssie.
DJ DJ   | Pokračování 04.09.2009, 16:26:52   Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Richmond:
Pokracovanie urcite bude, este stale mam chut, len si najst troska casu...
Richmond Richmond   | Pokračování 30.08.2009, 16:28:25   Odpovedať   edit   delete
Tak jednak musím poblahopřát DJ ke skvělému popisu úvodních kobek a druhak mám otázku, kdy bude pokračování? :)
DJ DJ   | Mountain Area 16.06.2009, 16:20:25   Odpovedať   edit   delete
Tak po dlhsom case som sa na chvilu opat pustil do hry. S partickou sme si uzili hlavne vysokohorskej turistiky a splhania v kombinacii s pobehovanim medzi jednotlivymi poschodiami bani. Nechybalo mnozstvo tuhych subojov v ktorych sa vacsina postav vypracovala na slusnu uroven 9 a dokonca sme si aj z Katapultu vystrelili.
Sem tam sme si urobili aj nejaku fotku z ciest, tu je niekolko klucovych momentov:

Po narocnom vystupe na jeden z vrcholov tohto pohoria sme konecne objavili tajnu skrysu s truhlicou o ktorej rozpraval piratsky kapitan. Po jej otvoreni zistujeme ze nas uz predbehol mrcha kamarat Queequeg, no co uz, neoplati sa pustat si hubu na spacir...
Treasure


Zaujimavym spestrenim bolo opravovanie katapultu a nasledna strelba na terc, zhruba na piaty pokus sa zadarilo, prechod dalej je otvoreny a nas nosic DJ sa konecne zbavil 35 kiloveho balvanu co nosil v ruksaku...
Catapult


No a tu ich mame, dvojcata Grynsovie, dvaja nemecky hovoriaci obri, bratia Frytz a Klaus. Suboj to bol tuhy, az pokial sa nasmu samurajovi nepodaril Critical Hit na Frytza, potom to uz islo ako po masle...
Gryns Twins


Toto uz je posledna pohladnica z dnesnej turistickej vypravy, suboj s kamennym strazcom, ktory nam po narocnom dohovore prenechal svoje rubinove oko (Ruby Eyeball). V suboji sa nadmieru osvedcilo Oromisove obranne kuzlo Missile Shield a tiez zopar vyvolanych Pseudo Drakov plujucich kyselinu...
Guardian of the Rock
Laco Wolf Laco Wolf   | Wizardry 27.05.2009, 17:53:49   Odpovedať   edit   delete
Napriek tomu, ze som RPG pozitivny som ziadne Wizardry nikdy nepresiel. Sedmicku som rozohral asi 3x a vzdy som ju po case desnej frustracie nechal lezat. Desivo ma tam sral inventar. Starsi Amberstar ho mal perfektny, ten vo Wiz7 bol oproti nemu neprehladny. A tie suboje a hadanky... Pomaky cele dialogy si trebalo prepisovat kvoli nejakemu klucovemu slovu. Nedaj boze nejaky odkliknut!
DJ DJ   | Dokoncenie Mines 26.05.2009, 16:50:53   Odpovedať   edit   delete
Tak sme hadam v baniach hotovy, mame 5 kusov gumovych trakov z RUBBER BEAST a tiez Kluc a Prsten od kuzelnika.
Postavy su po rozbiti diamantu zhruba na 8 urovni. Pomaly sa chystame dokoncit oblast Mountain Area, opravit katapult a posunut sa dalej...
DJ DJ   | Mines 26.05.2009, 16:16:55   Odpovedať   edit   delete
Niekolko zaujimavych momentov z vysokych hor a hlbokych bani:

pred vstupom do Mountain Area nas cakali viac-hlave masozrave rastliny, celkom pohodovy suboj
Hydra Plant


sem-tam sme natrafili na skupinky takychto velkych jedovatych mravcov, skvele na nich ucinkuje magove kuzlo fireball
Giant Ants


jedno z mnohych stretnuti s tpaslicim kovacom Smittym, ktory okrem fajnovych zbrani predava aj vo vlastnej vyhni prazenu kukuricu
Smitty


celkom tuhy suboj na jednom moste vo vrchoch, kde na nas vybehla znama fantasy postava - Troll vyberajuci myto. mal chut na 5000 gp, co sme jemu aj pozvanym hostom samozrejme vytlkli z hlavy...
Toll Troll


v temnej miestnosti sme sa stretli s roznymy druhmi hnusneho slizu, kde si Regis zobral na pomoc dva pseudo-draky pomocou vyvolavacieho kuzla Confusion...
Slimes


konecne, na samom dne bani sa nachadza obrovsky diamant ktory sme museli rozbit zo vsetkych 4 svetovych stran, vnutri nas cakal monolog stareho, senilneho a schizofrenickeho ducha kuzelnika Xorphitusa, jedneho z obyvatelov hradu. Porozpraval nam ako pred 120 rokmi pri svojich vyskumoch pouzil pero COSMIC FORGE na to, aby ziskal vsetku mudrost vesmiru. Ako to vsak uz chodi vsetko ma svoju temnu stranku. Jeho osobnost sa tym rozdelila na dve casti. S jednou (tou lepsou) sme sa prave dorozpravali a druha (ta horsia) este beha niekde po svete vo fyzickej forme. Zrejme bude uz dost stara...
Diamond Wizard
Lako Lako   |  25.05.2009, 21:40:21   Odpovedať   edit   delete
Tak som si povedal ze skusim rozohrat aj ja tuto hru. Ide mi to celkom pomaly, hrajem len ked mam cas, co je malo kedy. Po tyzdni som sa este len dopracoval ku FAT RAT a aj ta ma pekne potrapila. Ale celkom ma to chytilo, takze sa uz tesim na dalsi postup v hre.
DJ DJ   | Suboje 19.05.2009, 08:23:32   Odpovedať   edit   delete
Tu je zopar subojov s nepriatelmi co stoja za povsimnutie:

Tuhy boj s prerastenou krysou FAT RAT v Castle lower level 1, nasa partia zvladla az na 5 leveli. Velmi pomohla Robinova uspavanka, ktoru vie tak bezchybne zahrat na svojej gitare (LUTE)
FAT RAT


Po vyrieseni hadanky pomocou BOOK of RAMM sme sa prepadli o poschodie nizsie a cakal nas tam tento slizky had schopny otravovat. Zdolali sme ho na 6 leveli ale kedze dokazal hryzt aj do zadnych radov vzdy nam chcipol nekto zo slabsich, takze tu sme pvy raz ozivovali Oromisa. Hodne pomohlo (okrem silnych ohnivych kuziel) aj kuzlo BLINDING FLASH z jedneho prstena ktory sme cestou nasli.
SERPENT


Piratsky kapitan s ktorym sme sa namiesto chlastania rozhodli bojovat, bol pekny hajzlik a samozrejme zapojil do suboja aj vsetkych svojich zlodejskych kamaratov, na ktorych sme uz vsak mali prichystane (ne)prijemne prekvapenie v podani Oromisovho FIREBALLu
CAPTAIN MATEY

DJ DJ   | Castle takmer hotovy 19.05.2009, 08:14:10   Odpovedať   edit   delete
Uz sme poprechadzali vacsinu miestnosti, vyriesili mnozstvo hadaniek, pozbierali kila klucov, celkom dobre sa na zaciatok vyzbrojili a zvladli niekolko tuhych subojov.
Partia je zhruba na 7 leveli, prave sme ziskali od QueeQuega tajne heslo do piratskej zakladne (po rozkodovani dennika mrtveho muza pomocou dekodovacieho prstena), porazili kapitana piratov a zobrali ocelovy hak. Takisto sme vybehli hore na zvonicu a ziskali dlhe lano. S tymito dvoma vecami budeme moct zrejme prejst cez obrovsku priepast v HAZARDOUS AREA, kde sme videli zvlastne tmave, pomalovane zeny. Uvidime co nas tam caka, tu je zatial par pohladnic, dalsie pridu neskor...

Pozrite sa co sme nasli v tajnej miestnosti Kralovninej komnaty. Ciernu latexovu podprsenku, vysoke cizmy a kozeny bicik. Kralovna bola zrejme na sado-maso a pekne si to uzivala, pred sto rokmi to tu teda museli byt zaujimave mejdany.
Dalsie foto je z miestnosti s oltarom, kde sme museli riesit zapeklitu hadanku. Nastastie sa vsak nase mudre hlavy Oromis s Regisom spojili a vyriesili to s pomocou najdenej knihy. To ze sme sa potom prepadli o poschodie nizsie, priamo k obrovskemu jedovatemu hadovi, to uz sa tam zrejme nedocitali, zabit ich je malo...
Queens chest Altar of Ramm
Ladislav Ladislav   | vy ste teda.. 15.05.2009, 21:49:22   Odpovedať   edit   delete
..ja by som to hral, keby bol cas :( hral som dark heart of uukrul i ked nie som az z tak starej skoly, ale dalo sa to, mam save dakde z polky, mladi hraju nove hry a stari uz nemaju cas na stare, ten cas sa minul(kde?!) taka nostlagia, ze oldgames :) , je to krasne a mile, az slzy tecu, lez buducnost je Tokyo.. a amon tobin je skvela hudba :) cavte
Patrik Hlinka Patrik Hlinka   | Wiz6 15.05.2009, 19:35:10   Odpovedať   edit   delete
DJ, opäť si ma potešil svojim výberom, tiež som veľký fanúšik série Wizardry. Momentálne mám rozohraté Wiz8 a už som pekne ďaleko, vlastne sa motám po jednej z poslených lokalít - Ascension Peak - avšak ďalej sa nie a nie dostať. Rozohral som si to asi pred 5 rokmi :) s mizernou partiou a tak sa mi nedarí dostat ďalej, sú tam skutočne tuhí nepriatelia. Cez leto by som to opäť rád rozohral, ale už v českej verzii.

Čo sa týka Wiz6, raz som ho chcel vyskúšať, ale pri tej stereotypnej grafike som nevydržal dlhšie ako 15 minút. Tak ti držím palce, aby si to tentokrát už úspešne dotiahol dokonca. A možno sa snáď potom zameriaš aj na ďalší skvelý diel, Wiz7, ktorý by som rád konečne prešiel.
DJ DJ   | Wizardry 6 15.05.2009, 13:58:03   Odpovedať   edit   delete
Tak nech sa paci do hry!
Urcite to nebude dohrate za par dni (na to mam malo casu), ale postupne sa snad dopracujeme ku koncu.
Ja sa s partiou akurat rozbieham, jedna postava ma LVL5 ostatne LVL4. Zatial sa plaholcime v CASTLE LOWER LEVEL 1, a trenujeme aby sme mohli zabit velku tlstu krysu FAT RAT (5), ktora nam doteraz vzdy natrhla prdel :-)

Moji hrdinovia posielaju aj niekolko fotografii s komentarmi, ale naskor ich predstavim:

DJ - prerastena jasterica, statny bojovnik ohanajuci sa mecom a pouzivajuci predovsetkym svaly, rozumu vela nepobral, ale to nevadi. Na tuto vypravu sa podujal urcite zo zistnych dovodov a tiez si planuje zlepsit fyzicku kondiciu.
Sonja - krasna, aj ked troska mensia a zavalitejsia zena, trpaslicia Valkyra z dalekeho severu. Je to bojovnicka pouzivajuca dlhy ostep a seversky bohovia jej tiez dali do vienku magicku moc, takze moze kuzlit.
Sun-Tse - Samuraj, zastupca chlpatej rasy z dalekeho vychodu, zlta pokozka, sikme oci a na ranajky kopka ryze. Je to malovravny, introvertny clen, s reflexami macky, kazdu volnu chvilu meditujuci alebo trenujuci bojove umenia.
Regis - knaz, mastickar, bylinkar, liecitel a alchymista amater v jednej osobe. Na hlave neustale nosi kapucnu a v batohu kila kdeakych flasticiek. Je velmi priatelsky a kazdemu rad pomoze s kazdym skrabancom alebo aj transplantaciou pecene.
Oromis - pravy elfsky kuzelnik a v prvom rade dolezity ucenec nabity vedomostami, studovana hlava, profesor niekolkych magickych univerzit. Je najstarsim clenom partie, neustale vsetkych poucuje, nosi spicaty modry klobuk, lahky zupan a v ruke kuzelnicku palicu.
Robin - bard, spevak, darebak, bavic a balic zien, predstavitel krehkej rasy faerie. Vyslovene najukecanejsia postava, neustale vrzga na svojej gitare, rozprava vtipy alebo spieva oplzle pesnicky a obtazuje nasu chladnu krasku Sonju. Je dobry v hre na vsetky hudobne nastroje, vie strielat z luku a hlavne dokaze vypacit zamknute dvere a truhlice.

Na dobrodruzstvo sme sa okrem ineho podujali aj preto, ze sa v tomto hradnom sidle podla starych povesti nachadza mocny artefakt COSMIC FORGE, pero ktorym napisane slova sa stavaju skutocnostou. Hrad je uz 120 rokov opusteny, a nikto nevie co sa stalo s jeho poslednymi obyvatelmi - Kralom, Kralovnou a starym Kuzelnikom.
Vstup do hradu Poklad
Zaciatok je ako v horore, hned po vstupe sa za nami obidve brany zatvorili a sme tam... v prdeli. Okrem pokladov teda budeme hladat aj cestu spat. Druha fotku urobil Robin, ked sa chcel zvecnit pri odstranovani pasce z truhlice, co dopadlo nakoniec tak, ze vacsina clenov partie je otravena alebo paralyzovana...


Po par dnoch stravenych v tomto hnusnom, rozpadajucom sa hrade zistujeme, ze tu ziju hlavne velke krysy, netopiere, plazive rastliny a ina haved. Prekvapenim boli pivnicne priestory, kde sa zliezla zrejme ta najhorsia banda zlodejov a hrdlorezov z celeho okolia. Nasli sme tu vsak aj priatelskeho obchodnika QUEEQUEGGA u ktoreho si pravidelne doplname vybavu. Tiez pozna hodne klebiet, takze po veceroch s Robinom debatuju a chlastaju...
Bats Queequegg
 zobrazených: 44 [ 1-44/44 ]   «predchádzajúce 0 nasledujúce»

Dragon's Dogma: Dark Arisen
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
Zurk's Learning Safari, 11.04.2017
Wizard's Crown, 03.02.2017
Trolls, 22.11.2016
Deus Ex, 04.10.2016
Inherit the Earth: Quest for the Orb, 19.05.2016
Tunnels & Trolls: Crusaders of Khazan, 14.04.2016
Abadía del Crimen Extensum, La, 02.04.2016
R-Type, 13.02.2016
Superbike Challenge, 30.10.2015
Lula: The Sexy Empire, 27.10.2015
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 najnovšie galérie
 DOSBox [5], 14.06.2017
 Zurk's Learning Safari [10], 11.04.2017
 Wizard's Crown [5], 03.02.2017
 Trolls [13], 22.11.2016
 Deus Ex [10], 04.10.2016
 Brány Skeldalu: 7 mágů [13], 29.07.2016
[ viac ]
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1143
 Prílohy :: 8016
 Komentáre :: 7105
[ viac ]
Copyright © 2017 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | DOSBox | Albion | Dune 2000 | Road Rash | Monkey Island | Doom | Bomberman | Daggerfall | Wizardry | Dangerous Dave