|
Diskusia | « Späť na zoznam tém
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Počet príspevkov : 43 / 43 |
![]() |
S.F. | | Legalita | 24.05.2013, 07:53:32
|
|---|---|---|---|
|
Ok, priznavam zabudol som na tento paragraf 35.
Nie je vsak uplne jednoznacny. Vsimni si toto: "Oprávnený užívateľ rozmnoženiny počítačového programu môže bez súhlasu autora vyhotoviť rozmnoženinu tejto rozmnoženiny počítačového programu alebo vykonať na nej ÚPRAVU alebo preklad, ak je takáto rozmnoženina, ÚPRAVA alebo preklad nevyhnutný na nahradenie oprávnene nadobudnutej rozmnoženiny počítačového programu (záložná rozmnoženina)." To znamena ze v nasej krajine su povolene cracky, ak vlastnis povodnu hru. :) Ale ako je to s konzolami? Mod chip nie je modifikacia programu ale hardveru. Znamena to ze kopiu hry na PS2 si spravit mozes, ale nikdy ju na orignal PS2 nespustis. (bez 3rd party loadera) |
|||
![]() |
MickTheMage | | | 23.05.2013, 19:15:08
|
|---|---|---|---|
|
Nie som pravnik, takze rezerva, ale co viem, tak zakon je nadradeny EULA.
|
|||
| Tomas Dzamko | | | 23.05.2013, 17:03:04
|
|
|---|---|---|---|
|
Haha, a teraz aby sa v tych paragrafoch diva svina vyznala. Inak dakujem ze ste to viac ozrejmili hlavne takto formalne.
Ja si pamatam, ze v BITe toto riesili a vtedy dostal citatel odpoved v zmysle ako pise Triock ONE, cize moze si urobit kopiu pre vlastne pouzitie/zalohu a moze aj original predat pokial si neponecha kopiu. Samozrejme ktovie z coho vychadzali vtedy oni, kedze sa vsetko piratilo ze ano:-)) Zaujimave by bolo keby prebehol sud a ja by som uviedol § 35 ako dovod zhotovenia kopie a autor hry by uviedol to co pisal S.F a odvolaval sa na EULU. Bol by som zvedavy, ze kto by bol v prave vtedy. |
|||
| Triock One | | Legalita | 23.05.2013, 11:31:47
|
|
|---|---|---|---|
|
Sorry kámo, ale urban legend si tu akurát ty! :D
§ 35 Rozmnožovanie a úprava počítačového programu (1) Oprávnený užívateľ rozmnoženiny počítačového programu môže bez súhlasu autora vyhotoviť rozmnoženinu tejto rozmnoženiny počítačového programu alebo vykonať na nej úpravu alebo preklad, ak je takáto rozmnoženina, úprava alebo preklad nevyhnutný na b) nahradenie oprávnene nadobudnutej rozmnoženiny počítačového programu (záložná rozmnoženina). |
|||
![]() |
DJ | | EULA | 23.05.2013, 10:36:36
|
|---|---|---|---|
|
Presne tak, autor napisanim takejto zmluvy vyslovne nariadi to, ako koncovy zakaznik moze/nemoze s dielom narabat. Urcite si pamatate mnoho starsich hier, pri ktorych bolo vyzadovane urobit si kopiu disku a z neho hrat, nakolko hra neustale prepisovala defaultny stav prostredia.
Cize ako uz swampy dolozil paragrafmi, uzivatel zo zakona program kopirovat nemoze, pokial to sam autor v zmluve nepovoli. To iste plati aj pri onom "poziciavani", pokial si hru kupis, mas pravo ju pouzivat iba ty. Nemozes ju teda nikomu pozicat/dat/darovat atd. A uz vobec nie dalej predat (bazar), na to by si musel mat iny druh zmluvy - obchodny - a uhradit autorovi dohodnutu odmenu... |
|||
![]() |
S.F. | | Legalita | 23.05.2013, 10:10:21
|
|---|---|---|---|
|
Pokial ti kopiu dovoluje priamo vlasnik autorskych prav, tak sa ta zakaz netyka.
Kopirovanie: Zakon 618 Obmedzenia majetkových práv § 24 Vyhotovenie rozmnoženiny zverejneného diela (1) Rozmnoženinu zverejneného diela môže fyzická osoba vyhotoviť bez súhlasu autora pre svoju osobnú potrebu a na účel, ktorý nie je priamo ani nepriamo obchodný; za také použitie nevzniká povinnosť uhradiť autorovi odmenu. Vynimky..... (3) Ustanovenia odsekov 1 a 2 sa nevzťahujú na a) architektonické dielo vo forme projektovej dokumentácie stavby alebo konštrukcie stavby, b) celé literárne dielo ani na jeho podstatnú časť, c) celé kartografické dielo ani na jeho podstatnú časť, d) hudobné dielo zaznamenané v písomnej podobe, e) počítačový program, ak nie je ustanovené inak, f) databázu v elektronickej forme. V bode e) si vsimni dodatok - ak nie je ustanovene inak, toto riesi EULA a dava tak vlastnikovy autorskych prav v podstate plnu moc nad svojim dielom.... |
|||
| Tomas Dzamko | | Legalita | 23.05.2013, 09:49:06
|
|
|---|---|---|---|
|
No vsak kopirovanie nie je modifikacia programu, nijak ho tym neupravujem. A ako si mam teda zalohovat software. To ako ked kupim hru tak si nemozem urobit zalohu pre pripad ze sa mi poskodi CD alebo nieco? Ved Bnet umoznuje stiahnut D3, S2, WoW pokial som ho zakupil digitalne, tak ked chcem mozem tahat mam to zapisane na accounte - prave pre pripad ze by sa mi nieco posahalo. To je pekna somarina nedovolit kopie pre vlastnu potrebu, kopie ktore nesirim.
|
|||
![]() |
S.F. | | Legalita | 23.05.2013, 08:51:44
|
|---|---|---|---|
|
Pridam sa aj ja :)
Slovensky zakon ziadnu zalohu neriesi. Je to len urban legend. Odporucam precitat si plne znenie autorskeho zakona. Vyslovene sa v nom hovori, ktore diela sa mozu kopirovat a ktore nie. Napr. hudobna nahravka sa skopirovat moze, ale nie noty - kvoli tomu boli zavedene poplatky z medii, ktore by mali ist priamo SOZE, LITE atd. Co sa vsak kopirovat nesmie je pocitacovy program, nesmie sa modifikovat, nesmu sa odstranovat bezpecnostne prvky. Modifikacia je povolena len z dovodu spustenia programu a to len do doby napravy od autora. Potom su tam spomenute pripady, kedy vlastnikovy autorskych prav neprinalezi odmena, jedna sa napriklad o skolske pouzitie atd. |
|||
| Tomas Dzamko | | Legalita | 22.05.2013, 21:03:43
|
|
|---|---|---|---|
|
Mas myslim pravo urobit si kopiu hry pre vlastnu potrebu, kopiu ktora je tvoja zaloha a nesiris ju. Rovnako mozes predat hru kamaratovi legalne pokial si neponechas jej kopiu.
|
|||
![]() |
Laco Wolf | | Legalita | 22.05.2013, 20:48:18
|
|---|---|---|---|
|
Nie je to nejak tak, ze pokial si kupis hudbu/hru/knihu a pod., tak mas narok vlastnit aj jej kopiu zhotovenu za ucelom zalohy? Kedysi sme nioeco take riesili ohladom pravidiel hry Draci Doupe a samotny vydavatel nam povedal, ze pokial si kupime knihy, mame narok vlastnit skeny aj ked sme ich nasli na nete. Nie som pravnik, ale dava to tak zmysel. Je sice pravda, ze v EULE moze byt hocico, ale pokial to nekoresponduje so zakonom, neda sa tym ohanat.
|
|||
| Tomas Dzamko | | Legalita | 22.05.2013, 20:33:08
|
|
|---|---|---|---|
|
"Tak ale pokiaľ dobre viem EULA nie je všemocná, kdekto si spíše svoju EULU ale nie je to zákon, ani to zákon neprebije."
Dovolim si nesuhlasit. Je to zmluva a ty jej akceptovanim beres na vedomie to co je napisane. Ze to nik necita je problem uz tych ludi, neznalost neospravedlnuje. To je ako tie problemy ludi, ktori si neprecitaju veci pod ciarou a len podpisu papier co im podstrcia. Rovnako je to s online hrami. Ja mam account vo WoWku(uz znacne dlho neaktivny:D) a ked chcem hrat musim akceptovat eulu pri lognuti a ta hovori o tom, ze hra a postavicka je pre mna len prostriedok a ja nie som vyhradny vlastnik mojej postavy, predmetov atd. ale je to vsetko majetok Blizzardu. Mam to pristupne len ako sluzbu za peniaze ktore zaplatim. Ci su tieto veci spravne, logicke a pod. to tu nebudem riesit, fakt je ten, ze EULA je zmluva a za jej nedodrzanie si moze autor vymahat nahradu skody. ad Sir-Tech: prispevok cloveku, co urobil W7 je znacne galantne, ale je to skor podakovanie za davne casy. On uz mozno nikdy nechce robit hry a uz sa chce zivit niecim inym, takze prispiet mu je rovnako nezmyselne ak nie viac, ako dat to aktualnym vlastnikom licencie kde je aspon sanca, ze sa urobi hra pod timom, ktory bude chciet zachovat cosi zo stareho Wizardry. Ked uz by som mal prispiet, otvorim kickstarter a mozem hned doradu projekty Jane Jensen(GK seria), Lori Cole (Quest for Glory seria), Chris Roberts (Wing Commander) - urcite lepsie darovane peniaze. |
|||
![]() |
Birthdeath | | Legalita | 22.05.2013, 18:00:33
|
|---|---|---|---|
|
Tak ale pokiaľ dobre viem EULA nie je všemocná, kdekto si spíše svoju EULU ale nie je to zákon, ani to zákon neprebije. Už som to dobrých pár rokov nesledoval že či sa to menilo a ako je to minimálne u nás teraz, ale čo si naposledy pamätám tak to fungovalo, že na prípadné "preukázanie" vlastníctva nejakej hry by ti v kľude bola stačila originálka.
Neviem ako s peniazmi narábali v Sir-Techu, ale minimálne keď by som im priamo bol zaplatil tak je to stále bližšie k autorovi ako nejakej partii, ktorá to meno už len dajako podedila za pár drobných. Sir-Tech tím musel minimálne financovať... či? A díky za presun, tuto je to určite lepšie. |
|||
![]() |
DJ | | Legalita | 22.05.2013, 17:22:54
|
|---|---|---|---|
|
Presunul som to do tejto temy, kedze uz sa tu o tomto v minulosti popisalo dost.
To co hovoris si cucas z prstu ;-) tak ta opravim: pri kupe hry (alebo akehokolvek dusevneho diela) si ako koncovy zakaznik nekupujes dielo ako take ale moznost pouzivat ho urcitym sposobom za urcitych podmienok, ktore vymedzuje licencia (ono nikym necitane siahodlhe EULA). Cize ked vlastnis krabicu s hrou (pokial to v EULA nie je napisane) nemas ziadne pravo si ju stiahnut v inej forme. Urcite ti je jasne ze zijeme vo svete kde sa daju prava na cokolvek pomocou licencii predavat alebo dedit a podobne (aj ked v buducnosti sa to mozno nejako zmeni). Aj ked povodny autor diela neexistuje, prava na jeho dielo moze mat niekto iny, ide uz len o to ako s nimi nalozi. Tiez by som bol najradsej aby moje peniaze za Wizardry 6,7 isli priamo D.W.Bradleymu a timu okolo neho, ale tak to nefunguje ;-) Vlastnikom diela (W7) a vsetkych prav nan bola firma Sir-Tech, a Bradley fungoval ako zamestnanec, takze zrejme nemal financny benefit z predaja hry. |
|||
![]() |
Birthdeath | | Wizardry 8 na GOG! | 22.05.2013, 15:54:29
|
|---|---|---|---|
|
Spiky: No tak ale keď si to proste stiahneš z netu potom tak to máš aj s tou kompatibilitou tiež (skoro) vždy vyriešené. A navyše si ani zákon neporušil ani nič, veď tú hru už vlastníš. Ako fanúšik by som radšej poslal šek D.W. Bradleymu ako dával tie peniaze niekomu, kto s tou sériou nemá prakticky nič dočinenia, komu sa tie práva dostali prakticky náhodou.
Ringo: V konkrétnom prípade MOO1 nie je zas až taká veľká hra že by mi bolo ľúto tých pár MB čo zbytočne zaberá na disku keď to nehrám :) ak to nehrám na retro PC samozrejme. A keď už máš krabicu, tak opäť, môžeš si to v kľude spirátiť (kľudne hoc aj GOG verziu) a máš to ešte pohodlnejšie, netreba ani s kreditkou manipulovať... aspoň tak ja si to predstavujem, ak som povedal nejakú nepravdu tak ma opravte. Musím ale povedať, že som asi ovplyvnený aj tým, že mám všeobecne trochu nedôveru ku kupovaniu digitálneho tovaru - asi jediná hra, čo som si takto zatiaľ kúpil bol Unreal World, aj to kvôli tomu, že peniaze išli autorovi (pre ktorého mám veľký rešpekt) priamo do vrecka. Možno ešte prichádza do úvahy určitý aspekt "vytvárania si vlastnej zbierkovej poličky" cez GOG, ale neviem že či fakt až tak veľa ľudí, čo si kupuje napr. M&M sa na to pozerá práve z tohto uhla... Tomas: S tou legalitou je to pravda, ale čo ak tú hru už vlastním? A keď nie, do veľkej miery je to záležitosť "vernosti" pôvodným autorom versus vernosti zákonom o intelektuálnom vlastníctve. Ale to je už nebezpečne blízko diskusiám o politike takže radšej sa tu stopnem. Ad Sirtech, aspoň sa môžeme tešiť z fantastických modderov za napr. JA2 1.13. |
|||
| Spiky | | Wizardry 8 na GOG! | 22.05.2013, 15:05:35
|
|
|---|---|---|---|
|
Nezainteresovany fanusik nepochopi.
Navyse doma originalku nemam, takze je to pre mna jasna volba. V opacnom pripade by som nad kupou asi dlhsie uvazoval, ale vysledok by bol zrejme rovnaky :D A musim suhlasit s Ringom, vela hier co mam doma bud z Levelu alebo original som si zohnal aj cez internet, nie vzdy je ta kombatibilita bez komplexnejsieho zasahu najlepsia a nemusim sa bat, ze jedneho dna mi CD odmietne pracovat. |
|||
![]() |
Richmond | | | 22.05.2013, 09:42:36
|
|---|---|---|---|
|
ad Wiz8 na GOGu - pro mě plus! Vlastním krabici s českou verzí a teď si k tomu koupím anglickou na Gogu.
|
|||
| Ringo | | Wizardry 8 na GOG! | 22.05.2013, 07:26:26
|
|
|---|---|---|---|
|
ano, pro sběratele je krabice, ale já jsem třeba bohužel nesehnal krabici s Master of Orion 1 a tak jsem byl rád, že si to můžu koupit na GoGu, protože jinak bych tu hru neměl, pokud bych ji teda nechtěl skladovat na nějakém warez CD. Takhle to mám prostě origoš. Chápu ten pocit nehmatatelnosti, proto kupuji krabice, ale když není krabice, tak se aspoň potěším tím, že si to dám do police na GoGu.Co se týče kupování toho, co už mám, tak mě prostě nedělá problém k litru, který jsem dal za krabici s disketami ještě dát od 60 Kč do 150 Kč za digitální download, z kterého si pak hru pohodlně stáhnu se vším co je potřeba, abych si tu disketovku mohl i zahrát. Logiku v tom nehledej, je to pro mně prostě princip, kterého se držím:-) Já jsem třeba rozprodal Levelácké a Score CD s plnými hrami, které se objevili i na GoGu, protože mi to na tom GoGu příjde dokonce plnohodnotnější než nějaká placka v časopise plná dem s plnou hrou, kterou tam u těch prvních CD plácli jen tak v nějakém zip archívu.
|
|||
| Tomas Dzamko | | Wizardry 8 na GOG! | 22.05.2013, 00:25:05
|
|
|---|---|---|---|
|
Zmysel to samozrejme ma:
1) Ked tu hru hras nelegalne, tak vlastne okradas majitela, ta seria stale niekomu patri aj ked uz to nie je Sir-Tech. Cize porusujes zakon (to samozrejme nikoho nesere tu na malom SK ale je to dovod;p) 2) Dovod je https://www.wizardrythegame.com/, nema to s povodnou seriou nic spolocne ale je to reklama pre tuto novu "hru" a preto si myslim, ze to dali GoGu velmi lacno uz len preto, ze zasvietia oci klasikov a presunu sa (mozno) na ich novu hru z nostalgie (kapitalizmus je svina:-)) p.s. je strasna skoda, ze dnes neexistuju firmy ako Sir-Tech a nerobia Wizardry, Jagged Alliance v modernom kabate s fyzikalnym enginom a so vsetkym..uz len ta JA seria by tam dostala novy rozmer:( |
|||
![]() |
Birthdeath | | Wizardry 8 na GOG! | 22.05.2013, 00:14:51
|
|---|---|---|---|
|
Akože ak to je ešte hra od nejakého tímu čo ešte veselo žije, vydáva a užije si finančnej podpory, napr. ja neviem prípad Unreal Gold alebo čoho tak to chápem, jasné, alebo ak tú hru GOG nejako zázračne opravili... alebo ak si človek potrebuje upokojiť svoje zberateľské srdce tak ok, ale tak pre zberateľov sú snáď hodnotné predsa hlavne tie fyzické originálky, tie krabice, manuály, mapy, cedla, nie? Ale pri hrách ako sú Wizardry, M&M, ale aj napríklad veci od Sierry, Troiky a Black Isle mi ten zmysel akosi uniká, jediní komu tým "odvďačím" sú GOG (čo je trochen kruhová logika) a eventuálne možno nejakí tí vydavateľskí kati a la EA. A kupovať si navyše niečo v digitáli čo už aj tak fyzicky vlastním je už dvojnásob nezmysel, keďže si to dokonca môžem spirátiť plne legálne. Pritom tie digitálne bonusy mnohokrát sú veci čo nájdem aj na Replacementdocs a Google images za pár minút (česť výnimkám, napr. to video k Outcastu) a zadarmo. Ja proste neviem, asi sa nad tým moc zamýšľam... trochu asi aj offtopic.
|
|||
| Ringo | | Wizardry 8 na GOG! | 21.05.2013, 23:49:20
|
|
|---|---|---|---|
|
no, ono když to vememe kolem a kolem, tohle bysme si mohli říci u kde čeho a zůstali bysme u stahování abandonware s tím, že už tímhle nikomu neuškodíme a případným nákupem abandonwaru za peníze nikomu neprospějeme. Já jsem asi magor, ale já nakupuji na GoGu 1. to, co se mi nepovedlo sehnat originál, 2. i to, co už origoš mám, třeba i v krabici, ale chci to mít zálohované na doby, kdy půjdou CD-ROM média do kytek, tak, jako šly do kytek diskety a za 3. si tím uklidňuji své svědomí z dob, kdy jsme si ty staré hry měnili na disketách, hráli je o 106 a teď si řeknu, tak, a konečně si tu hru i koupím (jasně, kapku alibistické, protože se to prodává za pětinu i méně z původní ceny. Pokud jsem si nastavil zásadu, že na PC, Amize a konzolích počínaje PS1 hraji už jen to, co mám koupené origoš, tak ten GoG příjde docela vhod. Jediné co porušuji jsou hry na Super Nintendo, tam to prostě bezskrupulně kradu, protože to prakticky jinak většinou sehnat nejde a Japonsko je tak nějak daleko, že to člověku ani nepříjde, že to vlastně krade:-) Ale PCčkářský warez ani abandonware už prostě nepoužívám, když nepočítám využití abandonwaru k tomu, abych si zahrál hru, kterou mám na origoš disketch a nemám to z těch disket jak dostat do compu. Zvláštní je, že jsem si takto chtěl podložit origoškou i SNES hry, tak jsem si koupil 4, byly jen v japonštině, a nějak mně to neuspokojilo, protože drtivou většinu mám stejně postahovanou a manuál s písmem sypaného čaje v japonštině si ani nemůžu přečíst, k tomu cartridge do něčeho, co jsem doma v reálné podobě ani nikdy neměl. Takže další podložení SNESovek kupováním origošek už dělat nehodlám, nějak postrádám ten pocit, že mi ta originál hra v japonštině podkládá staženou ROMku s překladacím patchem:-) Jsem magor, že? Ale to já už vím:-)
|
|||
![]() |
Birthdeath | | Wizardry 8 na GOG! | 21.05.2013, 22:24:14
|
|---|---|---|---|
|
Nepochop to zle, ale popravde nevidím moc zmysel v kupovaní digitálnej kópie hry od Sirtechu, keďže sú už vyše desaťročie zbankrotovaní. Nové Wizardry to nefinancuje, autorov to neodmení, digitálna kópia singleplayer hry je prakticky bezcenná... A Wizardry rozhodne nehrozí, že zapadne prachom času, séria je to moc špecifická aby stratila svojich kultových fanúšikov.
Jedna vec, čo ma zaujíma je, že ako sa GOGu podarilo vymámiť tú licenciu od Japoncov, resp. na koľko ich to vlastne vyšlo... |
|||
![]() |
Laco Wolf | | legálnosť=licencia? | 24.01.2012, 22:58:43
|
|---|---|---|---|
|
Idealnym riesenim by asi teda bol inzerat typu: Darujem hry XYZ. Postovne vo vyske 50€ hradi prijemca. Je to cele divne, pretoze pri predaji hier na disketach mozes kludne povedat, ze predavas len media, kedze o mazani (bozechran, to je len priklad) sa v copyrightoch nehovori...
|
|||
![]() |
DJ | | legálnosť=licencia? | 24.01.2012, 14:31:42
|
|---|---|---|---|
|
Asi tusim co mas na mysli, ale v prvom rade by som ti vysvetlil 2 zakladne pojmy a to Autorsky zakon a Licencia.
Autorsky zakon (jeho plne znenie na webe nie je problem najst): Ak vytvorim akekolvek dielo na ktore sa tento zakon v prislusnej krajine vztahuje, mam nanho podla tohto zakona urcite prava, rovnako ako povinnosti. Tento zakon vpodstate chrani dielo ktore som vytvoril. Ked svoje dielo dam k dispozicii aj ostatnym ludom, mozem stanovit podmienky za akych ho mozu uzivat. Licencia: je forma zmluvy medzi pravnymi subjektmi. Ide vpodstate o subor podmienok a prav vymedzujucich co vsetko mozem s dielom autora robit. Moze to byt licencia medzi autorom a uzivatelom, autorom a obchodnikom atd. Autora pred zneuzitim/nedodrzanim takejto zmluvy chrani prave Autorsky zakon. Pri pocitacovych hrach je jasne, ze kazda hra je dielo ktore chrani Autorsky zakon. Firmy taktiez uvadzaju podmienky co vsetko moze uzivatel s hrou robit. Podmienky sa vztahuju na hru ako dielo a nie na nosic. Tieto podmienky byvali pri starsich hrach napisane vacsinou na zaciatku/konci manualu. To ze taketo podmienky pri nejakej hre nie su napisane, neznamena to, ze si uzivatel s nou moze robit co chce. Jednoducho je to stale dielo nejakeho autora, ktore chrani Autorsky zakon. A teraz este zopar poznamok k tvojim otazkam. Ak sa k tebe dostane akykolvek "program nahrany na mediu", ktory vytvoril niekto iny, nikdy nemoze byt tvoj. Aj keby sam autor previedol vlastnictvo tohto programu na teba, stale bude mat (podla Autorskeho zakona) niektore prava, ktorych sa nikdy nemoze vzdat - a to je napriklad PRAVO NA ODMENU Z KAZDEHO DALSIEHO PREDAJA. Ak si kupil hru u nejakeho predajcu, pri ktorej nie je popis prav co s nou mozes robit, nic to neznamena. Pre legalnost predaja je dolezita licencia medzi autorom a predajcom, pricom autor ma vzdy pravo na odmenu z tohto predaja. Ked kupujeme starsie hry "z druhej ruky" - cez eBay, tak vpodstate predajca nekona v sulade s autorskym zakonom, nakolko autor hry nema z takehoto predaja ziadnu odmenu :-) V tvojom pripade s Megalomaniou je mozne ze si nejaky text s licenciou prehliadol (na krabici, v manuali), alebo tam chyba nejaka karticka, ktora v povodnom baleni bola (typickym prikladom su registracne karty, ktore povodny majitel hry riadne vyplnil a poslal). Ale o to nejde, jednoducho staci, ze je to dielo niekoho ineho, kto je oznaceny ako autor, ma tam niekde C v kruzku, alebo vetu "All rights reserved" a ty uz by si mal vediet ako sa "podla zakona" k tomuto softwaru chovat ;-)) V prilohe je napriklad vyrez z mojho manualu k hre Eye of the Beholder, kde je strucny popis toho co mozem/nemozem s manualom a prilozenou hrou robit... |
|||
| carHrozny | | legálnosť=licencia? | 24.01.2012, 12:50:29
|
|
|---|---|---|---|
|
Nedá mi aby som nespomenul jeden závažný factor,ktorý radi vyťahujú obhajcovia autorských práv.A tým je,že na každý program potrebujete licenciu pretože samotné CD s hrou je síce po kúpe vaše ale program nahraný na mediu nie.Keďže predajcovia vymysleli tento trik aby predali čo najviac programov,licencie sú už dlhodobo na DVD CD či už pri inštalovaní alebo niekde v nejakom súbore prípadne v manuale.
A teraz k jadru veci.Na disketách takéto licencie nie sú.Tým chcem povedať,že sa predávali buď že sa na to až tak nehľadalo alebo sa robila licencia vyložene len kupujúcemu pri kúpe.Ja som origo disketovú hru kúpil len Dungeon master a tam som dostal vytlačenú licenciu na moje meno pretože ani na diskete ani v manuale o žiadnej licencii nie ja ani pol slova.Takže z tohoto pohľadu mi to pripadá ako keby sa hry na disketách predávali nelegálne. Má niekto podobné skúsenosti?Aj keď disketové hry tu asi moc ľudí nezažilo(myslím predaj v Slovenských obchodoch)Z ebay mi napríklad prišla zabalená origo megalomania,napriek tomu licencia nie je.Samozrejme,že dnes sa to inak berie ale napriek tomu ma to zaujalo pretože mi to pripadá,že všetci majú plné ústa kupovania origo softwaru ale inak je im to jedno,hlavne nech toho predajú kvantum. |
|||
![]() |
Klokan | | Commander Keen Flash | 09.02.2011, 16:56:22
|
|---|---|---|---|
|
http://www.glenrhodes.com/flashkeen/tilepop.html Flash converzia.
|
|||
![]() |
DJ | | Commander Keen | 08.02.2011, 18:49:26
|
|---|---|---|---|
|
Táto séria skvelých plošinoviek nám tu trestuhodne chýba, takže to určite napravíme.
Avšak diely 1-5 sa stále predávajú (nie sú abandonware), napríklad aj v balíčku na Steame, a preto tu budú na stiahnutie iba sharewarové epizódy... |
|||
![]() |
Isair | | Commander Keen | 08.02.2011, 18:28:52
|
|---|---|---|---|
|
Nezvažujete přidání "Commander Keen" série od id Software? Většina abandonware webů jí již disponuje, pročež mi přijde škoda, že právě zde chybí.
|
|||
![]() |
Liso | | Codemasters | 15.11.2010, 18:07:31
|
|---|---|---|---|
|
to bude treba napraviť :)
|
|||
![]() |
DJ | | Codemasters | 15.08.2010, 22:54:10
|
|---|---|---|---|
|
Myslim ze nie, ich stare hry maju status Abandonware. U mna chybaju len preto ze sa na ne este nik nepytal ;-)
|
|||
![]() |
S.F. | | Codemasters | 15.08.2010, 22:00:47
|
|---|---|---|---|
|
max: Skor ma zaujimalo ci je nejaky dovod na absenciu hier menovanej firmy. Ci nerobi problemy.
|
|||
![]() |
max90 | | Codemasters | 15.08.2010, 14:08:19
|
|---|---|---|---|
|
s.f.: podle mě se již jedná o abandonware. Na jejich oficiálním webu žádnou podporu pro tyto hry nemají. Jinak se dají výše zmíněné hry stáhnout třeba na abandonia.com :-)
|
|||
![]() |
S.F. | | Codemasters | 15.08.2010, 12:42:03
|
|---|---|---|---|
|
Zaujimalo by ma, ako je to s touto firmou, chybaju mi tu ich herne klasiky (Dizzy, Seymour, rozne "simulatory", CJ's, Micromachines...atd) Je to vobec abandon?
|
|||
![]() |
David Kulhan | | Privateer 2 The Darkening vs Wing Commander III,IV,V | 19.11.2009, 09:22:16
|
|---|---|---|---|
|
Tak koukam ze Privateer 2 je abandonware.....ale Wing Commander III a výš nikoli.
To je zajimavy :o) http://www.abandonia.com/en/oldwarez/privateer/0/0/title/ lespon podle tohohle, a CDrip lze bez problemu stahnout na nekolika abandonware strankach. (kdyby byl zajem muzu poskytnout orig 3CD verzi). Mam i vsechny wing commandery a nechapu proc s nima delaj takový caviky kdyz Origin uz daavno neexistuje a hry nepodporuje.. |
|||
| Liso1 | | SIERRA, LUCAS ART | 30.10.2009, 12:36:53
|
|
|---|---|---|---|
|
takisto úplne súhlasím, ale podľa mňa je dobré najprv si stiahnuť hru z netu, vyskúšať ju a potom ju v nejakje zvýhodnenje edícii kúpiť, takto som to už spravil s Gothic Universe, Heroes 3,4,5, UFO Extra Terrastrials a Command & Conquer, peknej krabicovej verzii sa ni nevyrovná
|
|||
| HAMS | | SIERRA, LUCAS ART | 07.08.2009, 08:29:06
|
|
|---|---|---|---|
|
2max90: Absolutne suhlasim. Vlastnit original klasiky je pekna vec, ale pri vsetkej snahe Steamakov si stale myslim, ze krabiovej verzii sa nic nevyrovna - originalka len vo virtualnej podobe mi pride taka neosobna, ako keby som tu hru ani nemal... Na ziskavanie original stariniek uprednostnujem ebay, podarilo sa mi zohnat zopar zaujimavych kuskov....
|
|||
![]() |
max90 | | SIERA, LUCAS ART | 06.08.2009, 21:18:22
|
|---|---|---|---|
|
Tj, přesně tak. Ale mít krabicovou verzi je stejně stokrát lepší, než něco koupit na Steamu. Má to prostě úplně jiné kouzlo...
|
|||
![]() |
DJ | | SIERA, LUCAS ART | 06.08.2009, 17:20:18
|
|---|---|---|---|
|
Presne ako hovoris, a ja by som este dodal ze niekedy je mozno dobre si takymto sposobom vykompenzovat hriechy z mladosti (ked sme vsetci poznali iba nelegalne kopie) ;-)
|
|||
![]() |
max90 | | SIERA, LUCAS ART | 05.08.2009, 21:45:09
|
|---|---|---|---|
|
Njn, ale na druhou stranu je těch pět euro za Heretika doslova symbolický poplatek :-D A návíc tě může hřát pocit, že máš nějakou klasiku legálně koupenou....
|
|||
| Rio Parič | | SIERA, LUCAS ART | 05.08.2009, 20:38:47
|
|
|---|---|---|---|
|
v poslednej dobe teraz pridali niekolko starych hier na steame, ze sa nehambia za take klasiky este brat peniaze...
ja by som privital starsiu hru GENE WARS (nie GENDER) |
|||
| Liso1 | | ESA | 29.03.2009, 00:50:21
|
|
|---|---|---|---|
|
prevracia sa mi žalúdok z tejto firmy, a ešte viac z toho, že zato berú peniaze, chrániť copyrightom hry ktoré sú staré vyše 10 rokov a ešte k tomu nemajú podporu od firiem ktoré ich vytvorili je *****
|
|||
| Rio Parič | | stare hry | 26.03.2009, 22:56:12
|
|
|---|---|---|---|
|
vzdy ked som sem zavital, ma napadla otazka, ci to je vobec dovolene a raz ti to tu nezrusia. snad nie :). stranku navstevujem niekolko krat do tyzdna a som fanusikom starych hier, ale spellcross ma prekvapil :) tu som povazoval za tu mladsiu hru.
|
|||
![]() |
DJ | | Spellcross | 26.03.2009, 21:06:57
|
|---|---|---|---|
|
Rio Paric: dobra pripomienka, z pohladu licencnych prav to legalne nie je. Ono je to ako so vsetkymi starsimi hrami - vid definiciu abandonware, snazim sa davat tu take, ktore splnaju status abandonware, cize ich nie je mozne kupit legalnou cestou u autorizovaneho predajcu, vyrobca sa o hru nestara a nerobi ziadny support aby ju bolo mozne spustit na beznych pocitacoch. Idealne je ak moje balicky vyuziju ludia, ktory maju kupenu originalku, ale nevedia hru spustit.
Samozrejme pokial ma ktokolvek z drzitelov licencie iny nazor, okamzite download zrusim. Je pravda ze Spellcross je aj z mojho pohladu hra nova :). Firma Cauldron ju sice nikde nepredava, avsak vytvorili patch v1.70, ktory by mal umoznit spustenie hry pod XP. Pre DOS verziu, ktora je aj na tychto stankach vsak stale plati, ze je problem ju vobec nainstalovat bez DOSBoxu. Nechcem firme Cauldron uskodit, akonahle by som mal od nich feedback, alebo by sa hra dala niekde zohnat legalne, download stahujem... |
|||
| Rio Paric | | Spellcross | 26.03.2009, 21:04:20
|
|
|---|---|---|---|
|
zdar, a je to legalne davat sem nie az tak staru hru ? inak stranka je vyborna
|
|||
| zobrazených: 43 [ 1-43/43 ] | «predchádzajúce | 0 | nasledujúce» |
| kategórie |
| 3D-Action / FPS |
| Action |
| Adventure |
| Logic |
| Racing |
| RPG |
| Strategy |
| Simulation |
| Sport |
| Demo scene |
| Diskmags |
| Applications |
| hľadaj v názvoch hier | |
| hľadaj v časopisoch | |
| hľadaj všade | |
| posledne pridané hry |
| Legend of Zelda, The, 21.05.2013 |
| Star Control II, 18.05.2013 |
| NHL Hockey 95, 08.05.2013 |
| Eschalon: Book I, 08.05.2013 |
| Dual Orb II, 07.05.2013 |
| Lufia & the Fortress of Doom, 06.05.2013 |
| Outlaws, 24.04.2013 |
| Prokletí Eridenu, 20.04.2013 |
| Mortal Kombat II, 16.04.2013 |
| Corporation, 11.04.2013 |
| najnovšie galérie |
| Uncharted Waters [13], 21.05.2013 |
| Dark Heart of Uukrul, The [16], 21.05.2013 |
| Eschalon: Book I [22], 10.05.2013 |
| NHL Hockey 95 [9], 09.05.2013 |
| Tactics Ogre: Let Us Cling Together [20], 08.05.2013 |
| Maniac Mansion Deluxe [27], 08.05.2013 |
| [ viac ] |
| štatistiky | |
| Hry | :: 1068 |
| Prílohy | :: 7841 |
| Komentáre | :: 5243 |