Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames

Téma   Wizardry 7: Crusaders of the Dark Savant

vytvoril: dj, 12.08.2010, 17:45
modifikoval: dj, 26.05.2016, 17:03
Tento článok obsahuje Sprievodcu hrou - detailné informácie o hre Wizardry 7: Crusaders of the Dark Savant. V komentároch pod textom je "denník hráča" z pohľadu postáv, ktoré som pridával po odohraní určitého úseku a snažil som sa v nich zároveň podať herný príbeh. Zoradením komentárov od najstaršieho po najnovšie, si celý priebeh hry môžete prečítať od začiatku...
Wizardry 7

Sprievodca hrou

Wizardry VII je ďalšie RPG v poradí, ktoré sa chystám so svojou partičkou dobrodruhov pokoriť. Prvý krát to budem hrať pomocou Importu postáv z predchádzajúcej časti Wizardry 6, ktorú som nedávno dokončil. Väčšinu tipov pri vytváraní svojej partie a tiež popis mojej súčasnej skupiny, nájdete tam.
Opäť, podobne ako pri Wizardry VI musím upozorniť, že budem hrať štýlom RP (Role-play) a nie Powergaming, čo pri Wizardry znamená predovšetkým NEMENIŤ POVOLANIA počas hry a hrať vždy s plnou 6-člennou partiou.
Avšak aj pre tích, ktorí chcú hrať Wizardry 7 so skupinou nabúchaných hrdinov s namaxovanými skillmi a kúzlami, dodám niekoľko tipov: ideálna je skupina 4 hrdinov, budú rýchlejšie pribúdať skúsenosti a zároveň je dosť miesta v inventári pre špeciálne predmety. Vždy, zhruba na 10-13 úrovni niekomu (iba jednému) z partie zmeňte povolanie - spadnú mu vlastnosti, EXP na nulu, ale rýchlo to s podporou silnejších členov doženie a čo je podstatné, ostanú mu Skilly aj Kúzla. Takto si z každej postavy urobíte hrdinu s levelom 200, všetkými skillmi na 100% a kúzlami na 999. Doporučujem vytvoriť aspoň jednu postavu Faerie Ninja.

Tiež sa budem snažiť na tomto mieste napísať zopár stručných rád a tipov pri postupe hrou.

Čo budeme potrebovať
  • Wizardry 7: Crusaders of the Dark Savant.
  • Manuál (pdf) - pre prvých 7 dielov Wizardry, kde od strany 185 začína ten pre Wizardry 7.
  • Mapa - pokúsil som sa pospájať jednotlivé mapy oblastí z hry a vytvoril tam jednu veľkú, podrobnú, prehľadnú mapu všetkého na povrchu Guardie. Tiež som do nej zaznačil všetky 4 rôzne miesta štartu.
  • Ak je pre nikoho potrebný návod (v češtine), v Excalibure vyšla perfektná stručná príručka a v deviatich číslach Score aj podrobný návod, alebo môže použiť návod od Toma Needhama v angličtine.
  • Savegame (DJ) - kto má záujem, môže si stiahnuť uloženú pozíciu mojej vypracovanej partie, ktorú som Importol z predchádzajúcej hry, ukončenej koncom "Bela Ending". Partia sa objavila na pozícii "Start #4" severne od mesta Ukpyr a po strastiplnej a ukrutne náročnej ceste som ich dostal na pozíciu "Start #1" blízko úvodného Beginners Dungeonu.
Zmeny
Keďže systém hry, hlavne vytváranie a vývoj postáv, je takmer rovnaký ako pri Wizardry 6, zmienim sa tu o rozdieloch a novinkách.
Wizardry 7 obsahuje 4 možné začiatky vrátane iného intra, 3 sa odohrávajú po Importe - podľa toho ako vaša partia ukončila predchádzajúci diel a štvrtý je pre novo vytvorenú skupinu hrdinov. Stručné znenie príbehov pre všetky štyri začiatky nájdete v popise hry.
Skilly
Nové skilly: DIPLOMACY - dôležitý komunikačný skill pri spriateľovaní sa s NPC postavami, zdvíhajte ho postave ktorá má vysokú vlastnosť PERSONALITY, táto nech potom funguje ako diplomat partie (u mňa je to Bard - Robin). SWIMMING, CLIMBING - fyzické skilly pričom SWIMMING je životne dôležitý pre všetky postavy aspoň na hodnote 10, aby mohli prejsť 1 políčko po vode, inak zahynú. Ďalej sa tento skill zvyšuje automaticky o 1 bod s každým vstupom do vody. MAPPING je skill zabezpečujúci kvalitnejšie zobrazovanie mapy (pri použití automapy - JOURNEY MAP KIT), stačí ho zvyšovať u jednej postavy.
Personal skills: Sú to osobné skilly, ktoré sa môžu naučiť jednotlivé postavy počas hry, alebo im ich nastavia špeciálne predmety.
  • Firearms - schopnosť používať ručné strelné zbrane. Môže ho získať každá postava v armádnom výcvikovom tábore Umpani v Ukpyre.
  • Snake Speed - zvyšuje rýchlosť postavy vo všetkých aspektoch hry. Získa ho jedna postava pri plnení nepovinného questu pre Xen Xhenga z mesta Munkharama - nájdením a spojením piatich vzácnych kvetov.
  • Reflextion - znižuje možnosť na zasiahnutie postavy v boji, ktorá sa pre útočníka javí ako rozdvojená. V rattkin Ruins sa opýtajte slepca na "REFLEXTION", získate možnosť odkúpiť prsteň s touto schopnosťou za 12000 zlatých.
  • Power Strike - schopnosť zasiahnuť v boji nepriateľa s maximálnym zranením a občas aj väčším, vhodná pre bojovníka na blízko. Získate ju z predmetu Gem of Power, ktorý sa nachádza v Orkogre Castle v miestnosti Murkato's Inner Sanctum.
  • Eagle Eye - zameranie nepriateľa a takmer istý zásah s úžasnou presnosťou. Získate ho z Helazoid Pendant od Dame Ke-Li v City of Sky.
  • Mind Control - zlepšuje postave kontrolu nad myšliankami. Zvyšuje sa tak odolnosť voči Psionickým kúzlam a uspaniu. V Dane Tower v Temple of Eternal Night meditujte a každá postava ktorá nezaspí, získa tento skill.
Pri prechode na nový Level už nie sú "bonus body" na jednej hromade, ale každá skupina skillov má vlastné, ktoré je nutné priradiť.
NPC Postavy
Toto je naozaj veľká zmena. Vo Wizardry 7 sa po svete neustále pohybujú - cestujú, dôležitý obyvatelia Guardie. Sú to unikátne postavy s vlastnými menami, uzatvárajú medzi sebou alebo inými skupinami aliancie a niektoré z nich sú tu z rovnakého dôvodu ako vaša partia - nájsť Astral Dominae. Niekedy nachádzajú predmety nutné pre postup v hre prv ako vy (sú to mapy ako *TEMPLE*, *CRYSTAL*...) a to pre vás znamená, že ich treba od nich získať (odkúpiť, ukradnúť, vybojovať). Upozorňujem, že nie je dobré s nimi bojovať a už vôbec ich zabíjať, zvlášť na začiatku hry. Jednak sú to zdatní nepriatelia a za druhé si ich smrťou rozhneváte niekoľko ich ďalších priateľov a stratíte tak prístup k zaujímavým questom a predmetom.
Pri komunikácii s NPC pribudli nové možnosti a to hlavne TRUCE, čo znamená akési vyjednávanie o spriatelení sa. Je dobré pokúsiť sa nadviazať priateľský vzťah s každou NPC postavou v hre, nakoľko až potom je možné s ňou obchodovať alebo sa rozprávať. Po vybratí TRUCE, nasleduje viacero možností ako NPC presvedčiť. Je to BRIBE - podplácanie a GIVE - darovanie, obe je nutné aplikovať aj niekoľko krát pred začatím vyjednávania po dobrom = PEACE, alebo vyhrážaním sa = FORCE. Pred začiatkom tiež veľmi pomáha zakúzliť na NPC kúzlo CHARM.
Vyjednávanie u BELCANZORA v New City
TRUCE - Belcanzor
Ďalšou novinkou je LORE - akási výmena dôležitých, aktuálnych informácií. Podľa toho, koľko noviniek sa vy od rôznych NPC postáv dozviete, povedia vám ony niečo nové. Pozor na postavy, ktoré to môžu zneužiť, teda také, ktoré sú v aliancii s vašimi nepriateľmi. Dozvedieť sa takto môžete predovšetkým to, kde sa nachádzajú MAPY, kto s kým uzatvoril alianciu / je vo vojnovom stave, alebo kde sa práve nachádzajú niektoré NPC postavy. Pokiaľ vám teda niekto povie, že videl napríklad postavu "MICK THE PICK" v NEW CITY, vy tam pôjdete a poprechádzate sa mestom, určite ho aj niekoľkokrát stretnete.

Striedanie dňa a noci, čas
Na oblohe sa pohybujú Slnko (cez deň) a Mesiac (v noci). Samozrejme herný engine je aj naďalej ťahový (turn-based), takže akákoľvek zmena času sa udeje až po akcii hráča - pokiaľ stojíte na mieste a nič nerobíte, v hre (ani na pozadí) sa nič nepohybuje a čas neplynie. Po akejkoľvek akcii ako pohyb, otočenie, kúzlenie, použitie predmetu, prebehne jedna časová jednotka, posunú sa telesá na oblohe, pohnú sa NPC a nepriatelia (ktorých pohyb je aj nadalej pre hráča skrytý). Hra zmenu dňa a noci využíva, príkladom môže byť BELCANZOR v New City, ktého tam nájdete iba v noci, cez deň je na inom mieste - v Dane Tower.

Páčenie zámkov, Odpasťovanie truhlíc
Pri páčení zámkov na dverách je všetko pri starom, to znamená, že treba stlačiť tlačidlo vtedy keď svieti zelená. Trvanie zelenej závisí na úrovni skillu SKULLDUGGERY.
Rozdiel je pri odstraňovaní pascí z truhlíc. Z môjho pohľadu autori pokazili vynikajúci systém z predchádzajúceho dielu a nahradili ho systémom, kde všetko závisí od reakcií hráča / kvality myši / rýchlosti PC. Pri odpasťovaní (DISARM) zlodej najskôr preskúma pascu, aby zistil jej typ (INSPECT). Miesta s hviezdičkami (*), sú určite časťou pasce, otázniky (?) znamenajú možno, a pomlčky (-) nie sú súčasťou. Presnosť Inšpekcie závisí od skillu SKULLDUGGERY a tiež pomôže zakúzlenie DIVINE TRAP pred akciou. Po Inšpekcii si posuvníkom na kraji tohto menu treba vybrať TYP PASCE, ktorý najviac vyhovuje zisteným skutočnostiam (hviezdičky a otázdniky boli na tých miestach, kde sú čísla). Nasleduje samotné deaktivovanie pasce, a to stláčaním príslušných tlačidiel v poradí určenom číslami. Toto by bolo OK, pokiaľ autori neurobili to, že každá akcia (stlačenie) je závislá na stave blikajúceho svetielka: ak je farba zelená = úspech, žltá = možnosť opakovať, červená = zlyhanie. V dnešnej dobe pri hraní v emulátore sa však dá rýchlosť blikania veľmi jednoducho regulovať - v DOSBoxe znížením cyklov na cca 300 zvládnu kliknúť na zelenú aj tí pomalší z nás (v minulosti som to riešil vypínaním Turba na mojej 386SX :).

Hry súvisiace s touto témou (1)


Počet príspevkov : 34 / 34
Zoradené   
 zobrazených: 34 [ 1-34/34 ]   «predchádzajúce 0 nasledujúce»
lasice lasice   |  30.04.2020, 05:06:13     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Petr Levák:
dík za info
Petr Levák Petr Levák   |  27.04.2020, 13:09:50     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od lasice:
Nikoliv, spadnou ti na minimální hodnoty toho povolání, které sis nově vybral.
lasice lasice   |  26.04.2020, 17:50:51     Odpovedať   edit   delete
ještě jeden dotaz, když změním povolání, spadnout staty jako str int atd. spadnou na původní hodnoty které jsem měl při tvorbě postavy na začátku nebo je to také náhodné?
Saxon Saxon   | pro znalce Wizardry 7 06.04.2020, 20:25:42     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od lasice:
Ano hitpointy ako hovoríš,ale ak sa dobre pamätám mana stúpa pekne(asi aj kuzla si môžeš pridavať) a skillpointy.
lasice lasice   | pro znalce Wizardry 7 05.04.2020, 19:47:58     Odpovedať   edit   delete
dotaz na zdejší milovníky a znalce této skvělé hry
změnil jsem povolaní a při každém postupu levelu mi to geneneruje pouze + 1 hitpoint má to tak být? až postava dosáhne svého původního lvl bude se zase generovat náhodně i více hitpointů jako tomu bylo před změnou povolání?
hrál jsem to před cca 20ti lety a nepamatuji si jak to bylo/je ;)
jan jan   |  25.06.2012, 15:38:41     Odpovedať   edit   delete
zaroven sa daju este lahko preniest bascinet&camail, armet, plate armor, quilt armory, ring of stars, diamond ring, buckler shield, potiony
jan jan   | Import postav z Wizardry 6 25.06.2012, 15:35:27     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
to vies ze tak uplne nie je pravda - s tou nahodou pri importe z w6. To by sa ti skutocne stavalo, ze dostanes aj ultra-expert-uber predmety, napr. Avenger. Zdaleka to teda nie je nahoda. Presne algoritmicky sa hra riadi pri kazdom jednom importe. Vec sa ma vsak tak, ze existuje aj na nete navod, ako importovat predmety. Podla tohto navodu som postupoval aj ja, a tak som si napr. importoval pre FIG a LOR blade of cuisnart (2x), leather armory pre vsetkych, robes of enchant (U) pre MON, anointed cloak pre PRI, dalej maenad's lance pre VAL, a cat'o nine tails pre BAR. Zistil som, ze importovany SPECIALNY predmet moze byt len 1 pre kazdu postavu, musi byt EQUIPPED a PRVY V INVENTARI. Potom ti importne vzdy, ci to spustis 100x ci 2x. Obycajne predmety ti importne vzdy. To je komplet leather armor, napr leather helm, leather hauberk, legging aj boots. Ale tiez cuir gauntlets. Toto sa da bezne kupit po konci hry u queequega. No takyto startovaci inventar, no neber to :P
Stranka s navodom ako importovat: http://faqs.neoseeker.com/Games/PC/wizardry_vi.txt - je tam toho ovela viac, ale zacina to uz na SECTION 6B. Treba povedat, ze mne vyslo, ze aj ked ma postava viac tier4 specialnych zbrani alebo brneni, prenasa sa vzdy ta prva v inventary zlava odhora. Zopakoval som to niekolkokrat, vzdy s rovnakym vysledkom.
DJ DJ   | Mapy 20.11.2011, 21:31:45     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Quido:
Som rad ze vidim dalsie umelecke diela, podobne aj Maros, vitajte v klube mapovacov Wiz7 ;-)
Ja som robil kompletnu mapu tento rok, grabovanim obrazkov z editora. Tvoja vyzera ako lepena pouzivanim casti priamo z hry takze klobuk dolu. Co sa tyka stvorcekovaneho papiera, tiez mam podklady v osobitnych zositoch z roku 93. Vacsinu zo stranok vsak zaberaju rucne vypisane texty z hry, ktore som potom prekladal pomocou slovnika mimo pocitaca. Ked si to tak zoberiem, na Wiz7 som ziskal velmi slusne zaklady anglictiny :)

Quido: Rozhodne posli celu mapku nech ju mozem vystavit spolu s dalsimi (daj to do PNG). Specialne som zvedavy na ten vas program aj s popiskami, sem s nim...
Ringo Ringo   | ingame mapa celeho sveta 20.11.2011, 20:23:21     Odpovedať   edit   delete
ta mapa celeho sveta se tu uz ke stazeni ale povaluje delsi dobu, ne? Viz. mapa DJe a Matrixe.
Quido Quido   | Wizardry mapping 19.11.2011, 14:38:43     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Tim nezmapovanym uzemim v podzemi na Isle of Crypts myslis napr. toto? To bylo hodne zazivny :-) Pri nejvyssi obtiznosti byli Fiends of 9 worlds dokonce 2 :-) kvuli nemu jsme trenovali a levelovali cca 3 dny realneho casu, ve vyssich levelech se stavas de facto imunni vuci kouzlum, takze se pak da porazit..
Priloha Prílohy
Quido_W72.jpg
Quido Quido   | Wizardry mapping 19.11.2011, 14:32:31     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Tak takhle jsme mapovali taky, kdyz jsme W7 hrali popre, nekdy kolem roku 93 nebo 94 :-) Jeste ty mapy mam, jsou hodne podobny tem tvym, dokonce i kocku jsme meli :-)))) Ma to svoje kouzlo, uznavam.. Pri druhem hrani (cca rok 2006) uz jsme ale pouzivali jeden muj program na umistovani popisku a komentaru do map, ktere jsme tim programem zaroven tipali a skladali (hrali jsme zaroven verzi W7Gold, ktera mela automapu, a verzi klasik, ktera zase neobsahovala chyby, ktere branily v Goldu pouzivat skill Diplomacy..). Opet ukazka v priloze.

No, je to slozite vysvetlovani, casem poslu DJ ten program, aby jej treba i zverejnil, jsou tam veskere popisky, co se ve hre vyskytuji, dialogy, umisteni klicovych predmetu apod. Vim, ze na to existuji editory, ale tohle jsme proste udelali sami bez externi pomoci nebo navodu, cheatu apod., takze z toho ma clovek vetsi radost :-)
Priloha Prílohy
Quido_W7_morg.jpg
Triock One Triock One   | Wizardry mapping 19.11.2011, 13:41:09     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Maros: Parádna práca. A vidím. že ti pri tom pomáhal aj kocúr (alebo mačka). ;)
Maros S Maros S   | Wizardry mapping 19.11.2011, 13:18:39     Odpovedať   edit   delete
Posledne, samozrejme to nie je vsetko, bolo by toho moc vela.
V ramci celej hry nemam takto zmapovane iba tie 2 pobrezia na mori - na vychode a na zapade, kde su jastery a tak. Potom tie male poschodia s prieduchmi Tomb of Gorrors mam asi len prve 3 levely z 8 a potom uz nic, takze ani to uplne posledne bludisko kde sa ukladaju mapy na prislusne miesta.
Inac to vidim na takych cca 90-95% hry, to tiez nie je uplne najhorsi vykon.
Priloha Prílohy
mazar1234_DSCN1119.JPG mazar1234_DSCN1121.JPG mazar1234_DSCN1122.JPG
Maros S Maros S   | Wizardry mapping 19.11.2011, 13:15:04     Odpovedať   edit   delete
Dalsie kusky.
Priloha Prílohy
mazar1234_DSCN1114.JPG mazar1234_DSCN1116.JPG mazar1234_DSCN1117.JPG mazar1234_DSCN1118.JPG
Maros S Maros S   | Wizardry mapping 19.11.2011, 13:14:27     Odpovedať   edit   delete
Noo, pekny kus zabavky si mal pri tom zliepani Quido.... tento typ in-game mapy mam najradej, lebo je najprehladnejsi. Tak ako pri Albione ci Ambermoone to bolo super tak pozeram ze aj viacero ludi si dalo namahu s Wizardry7.

Ja ale prinasam ine masochisticke zabavky a to klasicke rucne mapovanie takmer absolutne celej Wizardry 7 !!! Dnes uz len nad tym krutim hlavou, ze ako toto mohlo vzniknut ale vzniklo.

Priloha Prílohy
mazar1234_DSCN1108.JPG mazar1234_DSCN1110.JPG mazar1234_DSCN1111.JPG mazar1234_DSCN1112.JPG
Quido Quido   | Koniec dobrodruzstva 19.11.2011, 11:41:49     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Zdravim! Mapovani Wizardry 7 je lahudka, dali jsme si praci a "slepili" jednotlive dilci mapky do kompletu 1:1 realne mapy (viz priloha, samozrejme zmensena. BMP verze pripravena pro tisk ma 19 MB, 2747x2495px). Vsimnete si pretrzky na trech mistech mapy (vse blizko New City), jsou zpusobeny nepresnosti samotnych autoru, kdy pracovali kvuli omezene RAM jen s castmi mapy, a tak jim to o par policek pri pruchodu celym "okruhem" a napasovani casti vedle sebe nevyslo.
Je to nase dlouhodoba Nr.1 game!
Priloha Prílohy
Quido_W7.jpg
DJ DJ   | Orkogre Castle ~ denník hráča 11.07.2011, 12:43:40     Odpovedať   edit   delete
New City sme opustili branou na vychode a pokracovali dalej podla instrukcii od kapitana Boerigarda. Cestou hustym lesom sme zviedli niekolko tuhych subojov so skupinami zlodejskych banditov.
Rattkins D`Rang T`Rang
Na ceste nas prekvapilo stretnutie s predstavitelom rasy T'Rang - D'Rangom. Ani kombinacia kuziel, podplacania a schopnosti nasho diplomata nam nebola nic platna a D'Rang sa choval agresivne. Neostalo nam nic ine ako diplomaticky utiect.
Dalsie stretnutie sme absolvovali s Rattkinom menom Mick the Pick, priatelsky pokecali, predali mu nejake zbytocnosti a vymenili sme si s nim mhoho zaujimavych informacii.

Zrejme sme prenikli na uzemie Gornskeho Kralovstva, narazame na skupiny nepriatelskych, zelenych a zubatych Gornov, ktorych specialitou je boj ostepmi.
Lord Galiere Orkogre Castle
Konecne stretavame Lorda Galiereho, odovzdavame mu list od Boerigarda a dozvedame sa mnoho uzitocnych informacii, predovsetkym o obcianskej vojne rozdelujucej kralovstvo, o vrahoch, ktori infiltrovali Orkogre Castle a zavrazdili velkeho kuzelnika Murkatosa.
Vchod do samotnej pevnosti bol dobre ukryty, na malej cistinke uprostred nepreniknutelnej hradby stromov. Po vstupe dovnutra sa cela nasa partia zaradovala, dychol na nas zavan starych casov, zda sa, ze opat stravime par dni v temnych chodbach.

Pripraveni na temne zakutia, rebriky, dvere, tajne spinace a truhlice s pokladmi sme vyrazili obratit tuto pevnost hore nohami. Clenovia disponujuci magickou silou nahodili ochranne a informacne kuzla, konkretne Oromis velmi uzitocne Detect Secret, no a DJ nabrusil okrem meca aj ceruzku a z mapovacej supravy vytiahol stvorcekovany papier.
Zazili sme tu toho mnoho, preto nasledujuce udalosti opisem iba v skratke. Nachadza sa tu napriklad klasicke vazenie, alebo Zbrojnica, ktoru sme nalezite vybrakovali s umyslom spenazit nepotrebne haraburdie u Palukeho v meste. Tiez sme tu nasli nieco odporne, hromadu ludskeho masa Munkov a ich vnutornosti ulozne vo flaskach. Jediny Regis bol schopny spravit podrobny prieskum a ako skuseni dobrodruhovia sme sa zhodli na tom, ze by mal minimalne jednu vzorku zobrat, co ak sa to na nieco zide.

Na ceste k miestnemu vladcovi nas cakala ohromna atrakcia - zabijacka opica menom Gorkunga v klietke so sklenenym oknom. Ked zbadala strapec bananov v nasich rukach, nacvicenym skokom potiahla paku na stene, otvorila okno, zobrala banany a zmizla s nimi v chodbach. Cesta ku kralovskemu tronu tak bola volna.
Killer Ape King Ulgar
Kral Ulgar nas privital neprilis nadsene, evidentne ma toho stresu na stare kolena vyse hlavy. DJ vahal ci mu ma vobec oznamit negativnu spravu, mat na svedomi infarkt krala by bola blba vizitka. No nakoniec sme to riskli. Stary Ulgar bol samozrejme prekvapeny, no potom zacal rozmyslat ako spravny Kral, navrhol novu strategiu a presiel na plan B. Na dovazok nam venoval kluc od jeho osobnej truhlice v spalni s tym, ze ak ju pred nami este nevylupili zradcovia najdeme v nej cenny kus papiera. Navahali sme ani chvilu, spalnu prehladali nasli kosteny hreben so stetcami, otvorili staru truhlicu a v nej zachovaly papier - jednu z map o ktorych v tejto krajine vsetci hovoria. Oromis po blizsom preskumani zistuje ze je to mapa *TEMPLE*.

Odist sme vsak este neplanovali, bolo tu stale mnoho nepreskumanych miestnosti. Vyriesili sme jednoduchy puzzle s odrazenim svetelneho luca pomocou vylesteneho oceloveho stitu a dostali sa tak do vonkajsich izieb neboheho kuzelnika Murkatosa. Nasli sme zvazok klucov a listok s narychlo naskrabanou spravou naznacujucou, ze pokracovat by sme mali vo vazeni. Odtial to uz bola klasika, otvaranie mrezi, suboje a prepadlisko priamo do Murkatosovho Inner Sanctum.
Murkatos Murkatos
Tu nas cakal suboj so strazcom v nehmotnej forme a hned za nim sa objavil priatelsky duch samotneho Murkatosa. Nestastny Murkatos teraz trpi za to, ze pre vidinu bohatstva a moci zradil svoj lud, a Gornska Risa je jeho vinou v troskach. Mame sa z toho poucit a zaroven nam prezradil ze niekde v Nyctalinthe v hrobke Vilet Kanebe najdeme nieco co hladame. Hmm, tak to sme zvedavi...

Bonsai! To nam nikto neuveri, ale v tejto ztuchnutej diere lezal krasne formovany maly bonsai aj s kvetinacom. Sun-Tse sa k nemu vrhol a uz ho nepustil. Sice bez slov, ale bolo nam jasne ze odteraz si ho bude v kazdej volnej chvili tvarovat a udrziavat tou svojou nabrusenou katanou. No ked ho to bavi...
Gem of Power
Okrem toho sme tu absolvovali celkom narocne suboje s mnozstvom havranov zosielajucich psionicke kuzla, stalo to vsak za to. Okrem beznych cennosti sme nasli napriklad aj vzacny Gem of Power. DJ ho hned aj pouzil, cim ziskal schopnost rozdavat v boji obrovske zranenia, musi ju vsak nadalej trenovat a rozvijat. Na konci nas cakal uz len rebrik hore a fontanka s priezracnou vodou, doplnujuca magicku energiu. Momentalne uz nam bola platna jak mrtvemu zimnik.
Hotovo, balime vrecia s nazbieranymi zbytocnostami tak, aby sa prepchali otvorom v strope a vyrazame ich spenazit do New City.

Postavy su po odchode z Orkogre Castle na leveli 9, az na DJa s levelom 10.
DJ DJ   | Pokracovanie pribehu 08.07.2011, 20:06:07     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Aby som to uviedol na pravu mieru, tento rok (2011) som to este spustene nemal ;-)
Nicmenej to co som zacal mam rozohrate, len som to nepisal do dennika. Moj posledny save je v Rattkin Ruins u slepca. Preto jedinym mojim voditkom pri pisani tohto dennika spatne, su obrazky ktore som robil pocas hrania. V adresari CAPTURE mam 654 screenshotov, ale ej tak to nie je ono. Nie je to spravny postup, ale nechce sa mi to koli pisaniu hrat od New City, a je mi jasne ze sa dopustim obcasnych nepresnosti. Budem sa snazit to napisat trocha strucnejsie, aby som v Rattkin Ruins uz mohol pokracovat normalne, t.j. odohram - zapisem.
Karticku som v Umpani Detache nenasiel, ale zrejme to bolo niekde vo vedlajsom baraku (pretoze screenshot hned pred najdenim Black Wafer mam dvere s napisom Umpani Detache ;-). A s otazkou ARCHIVES mas pravdu, musim to opravit (to som pisal cisto z pamati), kuknem save ci mam u seba vobec ten kluc.
Maros S Maros S   | Pokracovanie pribehu 08.07.2011, 16:00:47     Odpovedať   edit   delete
Tak sa ti nakoniec podarilo pokracovat, vyborne uz sa tesim na dalsie dobrodruzstva a prihody.
Maly dotaz, urcite si karticku nasiel v Umpani detache? tam sa da dostat az teleportom z Ukpyru... a este by ma zaujimalo ci sa da iba priamo z rozhovoru s knihovnikom prist na to ze sa ho treba opytat na Archives, lebo si spominam ze az niekde v Rattkin ruins ci Funhouse je niekde hlaska ze Ask librarian about archives.
Takze Dane nie su priatelia s Umpani, vidis tu mas jeden z dosledkov tvojej importovanej povesti. S Trangami si asi tiez moc nepokecas, no co uz CHARM to isti :).
DJ DJ   | New City ~ denník hráča 08.07.2011, 15:05:12     Odpovedať   edit   delete
Postavy mam v New City zhruba na 8 urovni, suboje teda stale zvladame bez vacsich tazkosti v meste aj jeho okoli.

New City lezi na pobrezi mora, nikto z nas este nikdy nebol v tak velkom a zaludnenom meste.
New City Savant Guards
Pri brane sme stretli prve hliadky - Savantovych Stracov, Oromis tvrdi, ze su to umele bytosti. Pri prehladavani budov sme s nimi zviedli viacero tuhych subojov, ako zbrane pouzivaju zvlastne paralyzujuce ostepy, schopne vystrelovat "elektricke" vyboje.

V krcme u mnicha Dungoreho, sme sa dobre vyspali, najedli a napili, teda hlavne Robin, ten bol vo svojom zivle. Do rana s Dungorem presedeli pri chlaste a preberali najnovsie klebety, dokonca dostal od neho info o ciernom trhu v Argusovom obchode so zbranami. Tiez sme si u neho kupili exoticke ovocie - Banany.
Dungore Palukes
Zbrojmajster Paluke pochadza z Gornskeho kralovstva, vysvetlil nam, ze casy su zle a zuri u nich obcianska vojna. Z toho vyplyva aj jeho biedna ponuka vyzbroje, kedze vacsinu tovaru musi predavat s nulovym ziskom vojakom. To vsak nic nemeni na tom, ze je to obchodnik vykupujuci od nas tovar za najlepsie ceny! Samozrejme sme mu hned predali zvysnu Mapovaciu supravu.

V meste sme stravili mnoho dni, zoznamili sa s dolezitymi osobami a preskumali takmer vsetky domy, okrem tych, ktorych dvere odolali Robinovym paklucom.
Arms of Argus Father Rulae
V Arms of Argus sa daju u Rossariana pod pultom (BLACK MARKET) nakupit poriadne zbrane a brnenia. Je tu zatvorena Banka na ktorej trezor si robi zalusk nas zlodej; spinava pristavna krcma, kde barman rozprava historky o morskych priserach; Muzeum, Thesminsterske Opatstvo s otcom Rulae; Belcanzorov obchod Magik Emporium, ktoreho je tu mozne zastihnut iba cez den; Zabudnuty vchod do Stareho Mesta; Kniznica, vaznica a v strede mesta jazierko so sochou Phoonzanga - stvoritela tohto sveta.

U Belcanzora, ktory nam nebol priatelsky nakloneny sme sa zdrzali vyjednavanim a podplacanim az kym sa s nim nedalo rozumne pozhovarat, predava najroznejsie magicke predmety. V kniznici nam stary okuliarnaty profesor Wunderland urobil prednasku o historii Stareho Mesta (Old City) a podelil sa s nami o svoje znalosti ziskane dlhorocnym vyskumom. Z nasej partie to zaujalo predovsetkym Oromisa, tu je jeho strucna interpretacia:

V davnych casoch zili vsetci obyvatelia roznych ras spolu, v jednom meste - v Old City. Zakladnym zakonom, ktory vtedy vsetci respektovali a riadili sa nim, bol "Posvatny Kamen", zrejme nejake prastare texty vytesane do kamena. Ako cas plynul zacali sa nazory na zivot a posvatne texty lisit, kazda skupina prisla s vlastnou "pravou" interpretaciou tychto zakonov a vytvorila si vlastny "Posvatny Kamen". Povodne texty boli stratene. Kratko na to zacali jednotlive skupiny z Old City odchadzat a zakladat vlastne nove mesta v okoli. Kazda sa vyvijala samostatne. Zacalo obdobie vojen a Old City bolo zabudnute. Takto presli stovky rokov, az sa jedneho dna objavili zvlastni cudzinci, nazyvajuci sami seba Higardi, ktori tvrdili ze zili v nepristupnych vrchoch. Ich kultura, znalosti a technicka vyspelost bola ohromujuca, navyse chceli tieto vedomosti zdielat aj s ostatnymi skupinami. Vznikla potreba postavit neutralne mesto, kde by sa mohli vsetci s nimi stretavat a tak vzniklo New City, vybudovane priamo na rozvalinach Stareho Mesta. Kratko na to Higardi zmizli, presne tak ako sa objavili, nikto nevie co sa stalo a preco...

Pri behani po ulickach mesta sme zaculi z okna vaznice volanie o pomoc. Samozrejme nas nenapadlo nic ine, ako vlamat sa tam a zistit kto to je. Nebolo to zas az tak jednoduche, devere boli zabezpecene mechanizmom vyzadujucim stvormiestny farebny kod. Nastastie sme v jednej straznici pri vychodnej brane nasli na zemi pipajucu ciernu karticku s kodom.
Black Wafer Boerigard
V jednej z ciel nachadzame Gornskeho bojovnika - Kapitana Boerigarda. Vysvetlil nam, ze bol zradeny skupinou najomnych vrahov a spionov patrajucich po Orkogre Castle - tajnej pevnosti Gornskeho Imperia, ktorej polohu pozna iba hrstka outsiderov. Museli sme mu slubit ze nikomu nic nepovieme, aby nam prezradil jej polohu. Vysvetlil nam, ze Gornske Imperium prezilo roky vojen s ich nepriatelmi (Dane a Munkovia), ale teraz sa objavuju nove posily a on sa musi pokusit najst vlastizradcov prv ako prezradia, kde sa Orkogre Castle nachadza. Dal nam za ulohu tam odcestovat a varovat Krala!
Mame mu oznamit dolezitu spravu - "The Dartaen Alliance is Broken". On by to uz mal pochopit a urobit co treba. Tiez nam napisal list pre velitela specialnej divizie straziacej hranice uzemia - Lorda Galiereho, ktory nas pusti dalej ak sa nim preukazeme.

Uloha je jasna, takze bude nacase vypadnut z mesta smerom na vychod.
DJ DJ   | Koniec dobrodruzstva 04.07.2011, 21:22:13     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Som ti nestihol ani pogratulovat, o pripojeni sa k hre ani nehovorim ;-))
Ja som celkom zvedavy ako sa prejavi moje spojenectvo s Umpani...
Maros S Maros S   | Koniec dobrodruzstva 02.07.2011, 09:55:06     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od HAMS:
Velmi pekne dakujem, len dodam ze nie len jedno z najrozsiahlejsich ale zaroven aj jedno z absolutne najkrvavejsich RPG, moja konecna statistika ukazala ze pocet nepriatelov zabitych mojou druzinou skoncil na cisle, - a teraz si radsej sadnite, presne 12076 kusov, pricom navacsim zabijakom sa stal Samuraj Katana s 3132 killmi :) (holt, silny bojovnik schopny zosielat nuclear blast je dobra vizitka).
HAMS HAMS   | Koniec dobrodruzstva 02.07.2011, 05:09:10     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
@Maross S: Gratulujem. Každý, kto dokáže pokoriť W7 (a teraz nemyslím operačný systém od M$:-)), si zaslúži úprimný obdiv. Pokoriť jedno z najrozsiahlejších RPG nie je len tak.
Maros S Maros S   | Koniec dobrodruzstva 30.06.2011, 23:04:53     Odpovedať   edit   delete
Tak sa mi dnes podarilo po MESIACI INTENZIVNEJ parby uspesne zakoncit dobrodruzstvo na planete Guardia, Dark Savant to prekvapujuco prezil a utiekol prec ale aspon som zachranil krasnu Vi Dominu, ktoru este urcite v buducnosti stretnem (vid. Wizardry 8). Podarilo sa mi zmapovat prakticky uplne kazde jedno policko v hre, okrem niekolko malo tazko dostupnych vodnych policok v niektorych dungeonoch. Este aj Tomb of gorrors som skoro uplne vyraboval, nedokazal som zabit iba nehorazneho Fiend of 9 worlds, ten uz bol fakt nad moje sily. Skvela hra, podarilo sa mi zopakovat to co som naposledy zvladol v stredoskolskych casoch, vtedy som presiel Wizardry 7 prvy krat cele az do konca, pomahal som si s navodom z Excaliburu, ktory aj ked sa zda nehorazne strucny (v porovnani s ultra rozsiahlym Score) obsahuje UPLNE vsetko co je nutne k uspesnemu dohraniu hry, ale nechava mnozstvo veci na samotneho hraca a neskuseny sviatocny hrac by to podla neho asi nezvladol. Ale na druhej strane casual hrac by nemal ani dovod zacinat hru ako Wizardry, prisla by mu neuveritelne podivna, nudna a extremne zlozita a prakticky nehratelna ... Takze druhe dobrodruzstvo mojej udatnej skupiny je na konci a ja odlietam z Guardie za novym dobrodruzstvom.
Je pomerne nestandardne ako postavy ziskavaju leveli, kedy poslednych 25 levelov som ziskal za OVELA kratsi cas ako prvych 20, v poslednom dungeone pri rozmiestnovani map po zemi druzina stretava iba rozne typy bojovych robotov, za ktorych je tolko skusenosti ze prakticky po kazdom druhom boji ziskaju novy level. Postavy uz ani neziskavali nove kuzla lebo uz mali vsetky naucene, jedini Bishopovia sa este ucili nove kuzla aj na konci kedze maju 2 skoly naraz.
Maros S Maros S   | Importovana povest 27.06.2011, 10:13:07     Odpovedať   edit   delete
Je tam aj urcity negativny dosledok toho ze ma D. Savant spoji s Trang, povest vo svete potom dava druzinu do pozicie spojencov s Trang co sa ale samozrejme vobec nepaci Umpani, ktori sa so mnou vobec nemienia bavit, tym padom nemozem nic kupit v black market a preto potom nemozem vstupit do Ukpyru bez bojovania. Problem sa da vyriesit asi iba fintou s kuzlenim (mozno aj velmi vysokou hodnotou diplomacy a stastnymi hodmi pomyselnej kocky), kuzlo Charm (samozrejme dosledne sejvovat pred rozhovorom) na black market predavaca a skusat PEACE volbu 3-4 krat uspesene a potom sa podari upravit povest na kamaratsku, co umozni obchodovat a neskor aj vstupit do Ukpyr mierovou cestou.
Kvoli tomu som isiel uplne nestandardnou cestou pri hrani, po ose New city - Munkharama - Giants cave - Witch mountains - Sever od Ukpyru - Orkogre castle - Rattkin ruins - Ukpyr - Nyctalinth - Rattkin Funhouse - Tower of dane. Potom samozrejme aktivovat lod kompletne zmapovat absolutne cele more s riekou a lesmi na vychodnom a zapadnom pobrezi a potom k Brombadegovi. Celkovo mam zmapovane prakticky uplne kazde jedno policko hry kam sa dalo vstupit a to v uplne kazdej lokacii co existuje, takze skusenosti som nazbieral pozehnane, velmi dobre pole na harvestovanie skusenosti je prave more, kde na obtiaznosti expert stretavam vzdy maximalne skupiny pirani (40-45 kazdy boj), co ale Nuclear blasty a Word of deady elegantne vyriesia v priebehu prveho kola.
Maros S Maros S   | Import postav z Wizardry 6 02.06.2011, 22:21:27     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
Presne tak, mas uplnu pravdu - predsa nenecham nazive nejaku upirsku cvargu a este s dvomi bishopmi v parte. Prave ze som sam tu tvoju mapu vyuzil aby som vedel kde zacnem. A darmo chce Dark Savant aby som sa spojil s T`Rang, s takou odpornou a absolutne nesympatickou rasou sa urcite bratrickovat nebudem :) ved jediny uzitok z nich je jedna jedina informacia (aj ked kriticky potrebna). Vlastne v konecnom dosledku zradim skoro kazdeho :).
V tejto Wizardry 7 sa da dosiahnut velmi vysoky level, treba v momente ked ziskaju postavy kuzla hromadneho nicenia (nuclear blast, word of death, mind flay...) prehodit obtiaznost na Expert a skusenosti sa posypu takym tempom ze az clovek nestiha prerozdelovat skillpointy :).
Ale mapy pouzivam svoje starobile, rucne kreslene este z mojich stredoskolskych casov... akurat z nejakeho zahadneho dovodu mi chyba Orkogre castle inac mam kompletne vsetko okrem mora a tych dvoch pobreznych lesov na E a W (ci ostrovov?) kde ani nic nie je (okrem EXP). Najlepsi je Funhouse v Rattkin ruins, ked sa na to pozeram tak ani nechapem ako som to vobec dokazal zmapovat.
DJ DJ   | Import postav z Wizardry 6 01.06.2011, 18:37:17     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Vidim ze si W6 zakoncil inak ako ja a zrejme si zabil upirov. Podla toho co som ja skusal by teda v Intre tvoja partia mala padnut do ruk Dark Savanta, ktory ta navadza na spojenie s rasou T'Rangov v meste Nyctalinth ;-))
Ked si pozries moju mapu, zaznacil som poziciu vsetkych 4 zaciatkov, ty si sa zrejme objavil na mieste #3, ja s mojou partiou na #4.
Ale ked pozeram na to ake predmety ti ostali, tak si na tom dost dobre. Ono je to vzdy o nahode, neda sa to nicim ovplyvnit.

Ja som pozrel svoj posledny save, a zistujem ze mam particku niekde v Rattkin Ruins, snad sa mi podari podla screenshotov ktore robim opisat svoj postup.
Maros S Maros S   | Import postav z Wizardry 6 30.05.2011, 20:45:49     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
Takze import prebehol bez problemov a uz zacinam preskumavat rozsiahly svet Guardie. Prvy rozdiel vidim uz na tom obrazku z intra, kde ty mas na obrazku draka Bella a ja tam mam iba prazdnu chodbu :). Inac trosicku mi ubralo aj z niektorych zakladnych vlastnosti, napr Samuarj mal STR 18 a po importe mal iba 17, tak isto Bishop mal PIE 18 a po importe len 17 a takychto bolo viac, ale nezobralo to tolko ako by mal na 5 leveli vo wizardry 6. Este Bishopovia po prechode na LVL 6 mali na vyber az 3 nove kuzla. Bohuzial mi neimportol ebony heaume, ale obidvom bishopom ostali palice Holy basher co je dobre. Samurajovi zasa ostala iba prilba Kabuto a nohavice Hi-kane, hrudny pancier zmizol, co je zle. A vobec celkovo brnenia mi nepreniesol skoro vobec ziadne. Lepsie je to so zbranami a prstenmi ci robami.
Cesta zo startu v okoli mesta Nyctalinth na klasicky start pri New city prebehla pomerne dobre a take problemy ako si opisoval ty som nemal. Stretaval som iba chrobaky, motyle, zopar vran a iba na jednom kratkom useku sa objavovali Bantari co bol jediny problem celej cesty, tam som musel viac krat loadovat. Aj ked som sa trosku obaval ze sa mi nepodari prekonat to pole uspavacich orchidei ale po vstupe do neho ma to prenieslo na to miesto na druhej strane, kde sa parta objavi aj ked tam vstupuje smerom od New city takze sa to vyriesilo bez problemov.
Zacalo to celkom dobre, uvidime ako dlho mi to vydrzi. Skutocnost ze ma cela importovana druzina vysoko nadpriemerne zbrane ulahcuje zaciatocnu fazu hry oproti novo vytvorenej hre.
DJ DJ   | Start, Beginners Dungeon ~ denník hráča 01.09.2010, 16:50:53     Odpovedať   edit   delete
Dlhu a hodne obtiaznu cestu od miesta nasho pristatia na standardny zaciatok (aby som svoj postup priblizil co najsirsiemu publiku), radsej zhrniem do strucnych cisel: pri subojoch som zhruba 50x loadoval, kazdy clen partie postupil zhruba o 3 urovne (z levelu 5 na level 8) a pouzil som 6 x resurrect (vzkriesenie).
OK, je to za nami, nasleduju prve dojmy mojich zverencov z noveho sveta.

Je tu krasne. Slnko nam svieti nad hlavou, vsade sama zelen, pocut sum listov, spev vtakov v korunach stromov a niekde v dialke aj morsky priboj. Nase prve kroky viedli k najdeniu cesty z husteho lesa. Zazili sme suboje s velkymi chrobakmi, ciernymi havranmi a tiez zvlastnymi 7-nohymi rastlinami. Vsetko co sme sa v bojovych umeniach naucili, teraz bohato vyuzivame, suboje zvladame s prehladom a minimalnymi zraneniami. Coskoro sme dosli k brehu mora a pred nami sa otvorila uchvatna sceneria, mame chut lahnut si na plaz, len tak sa vyvalovat a pozerat na zapad slnka. DJ opatrne skusa vodu, je prijemna, niekto by mohol do nej vojst, ale zakratko zistuje ze ani jeden z nas nevie plavat. Regis zapisuje do dennicka skupiny poznamku "Plavecky trening: kazdy clen vypravy, min. 1 hodinu denne pod dozorom ostatnych".
Sea First Treasure
Po chvili Robin zbada pod nedalekym stromom truhlicu a uz je opat vo svojom zivle. Sikovnymi prstami a odbornym okom skuma zamok, hlada skrytu pascu a nakoniec ju aj bez ujmy na zdravi otvara. Tvrdi sice nieco o tom, ze mechanizmus pracuje na uplne inom principe ako doteraz videl, ale to uz sa zvysok skupiny prehrabava v obsahu truhlice. Na prvy poklad to teda nie je nic moc, navyse sme tam nasli druhu mapovaciu supravu a kedze jednu uz pouziva nas vrchny kreslic DJ, tuto sa pokusime pri najblizsej prilezitosti vyhodne spenazit.

Ked sme konecne vybehli z krovia na cestu, naskytol sa nam uchvatny pohlad na mladu, dobre vyvinutu blondynu, sediacu na lietajucom skutri. Vsetci sme s ustami dokoran pocuvali ako nas uvitala v Guardii, rozpravala ze nas tu prislo "z hviezd" mnoho, a tiez nieco o osude a kriziakoch, co sme vsak velmi nepochopili. Prv ako prisli na rad nase otazky, dievcina zmizla na oblohe. Sonja mala mnozstvo otazok, tykajucich sa prevazne jej oblecenia, neslo jej do hlavy co to mohla mat za zvlastne brnenie, zahalujuce len taku malu cast tela a zaroven v tom tak dobre vyzeral jej zadok. Ak ju este niekedy stretneme, Robin sa na to uz urcite opyta.
Helazoid

Mame tu prvy, nefalsovany dungeon - zatuchle kobky, sive steny, tajne chodby, temnota, klaustrofobia. Konecne sa citime ako doma! Co sa tyka rozlohy tak nic moc - dve poschodia, ale nasli sme zopar pokladov, stary papierik s menom Palukes, fontanku doplnujucu zdravie a jednu hrobku RA-SEP-RE-TEPa so sprachnivenou obzivlou mumiou vo vnutri. Rozsekali sme ho na drobno, ale zrejme to nebol jeho posledny vyskyt, vsetky kusky co po nom zostali, zmizli v prilahlej vodnej nadrzi. Oromis ma neustale aktivne kuzlo DETECT SECRET, takze nemame problem si vsimnut zvlastnosti a tajne priechody. Este si tu jednu noc zdriemneme a vypadneme.
Beginners Dungeon RA-SEP-RE-TEP

Dalsia zastavka bude vo velkom meste New City!
DJ DJ   | Zaciatok ~ denník hráča 17.08.2010, 13:43:25     Odpovedať   edit   delete
Sedime v kozmickej lodi! Nasim sprievodcom je kamarat Bela - velky drak a cielom polapenie Cosmic Lorda!
Taketo nieco sa nam nesnivalo ani najdivokejsich snoch. Cely nas pohlad na `zivot, vesmir a vobec`, sa rapidne zmenil. Celkovo vzate, sme opat o nieco mudrejsi a osvietenejsi. Snad len nas udatny bojovnik DJ to este nechape, cumi ako koza na nove vrata a je evidentne v strese - kazdy blikajuci gombik alebo pipajucu skrinku sa pokusa seknut svojim obojrucakom. No nesie to statocne, to sa musi uznat.
Bela

Este prv ako sme sa vydali na vypravu ozilo akesi komunikacne zariadenie a objavil sa obraz zvlastneho tvora (to uz sme vsetci drzali DJa na zemi), predstavil sa ako zastupca rasy Umpani a porozpraval zaujimave veci: Niekde medzi hviezdami sa nachadza planeta Lost Guardia, miesto ukryvajuce mocny artefakt Astral Dominae. Spomenul aj svojich uhlavnych nepriatelov, rasu T'Rangov.
Umpani T`Rang

Dalej hovoril o obrovskej temnej lodi prinasajucej zahubu, ktora sa objavila pri Guardii. Na jej palube bol Dark Savant nazyvajuci sam seba Bohom, evidentne bohom zla. Prisli s nim aj jeho strazcovia/otroci a jedna mlada dievcina menom Vi Domina, ktora ma s artefaktom nieco spolocne.
Dark Savant Vi Domina

Po skonceni prenosu (a pusteni DJa) Bela navrhol, ze ma plan ako chytit Cosmic Lorda. Vsetci sme sa vratili k podstavcu s perom Cosmic Forge a cakali. Netrvalo dlho, objavila sa zvlastna humaniodna postava s kablikmi v hlave a pero vzala. Bela vykrikol ze je to Cosmic Lord, nastartoval motory nasej lode a velke prenasledovanie zacalo.

Je to hrozne, Oromis tvrdi ze mame ponorkovu chorobu. Uz mesiace zijeme v malej vesmirnej lodi - to by este uslo, ale tlacime sa v ubytovacich priestoroch s obrovskym ciernym drakom, ktory obcas vypusta smradlavy dym - to je horsie ako Regisove prdy. A neustale prenasledujeme lod na ktorej je podla Belu Cosmic Lord. To ze sme sa konecne dostali do atmosfery planety Guardia bolo ako vyslobodenie. Hned sme chceli vystupit.
Space Ship Guardia

Bela je vsak v tom svojom prenasledovani Cosmic Lorda uplny fanatik, tvrdi ze ten tu vobec nezastavuje a on tak musi pokracovat, ale ak chceme ze nam pribrzdi. Zatial co on pojde dalej my sa mame pokusit najst Astral Dominae. Nestihneme ani zaprotestovat, ked on uz drzi prst na nejakom tlacidle so slovami "Pripravte sa na vylodenie!". Kazdy v rychlosti schmatol nejaku cast zo svojej vybavy, niekto helmu, niekto zbran, dalsi male prstene a uz sa valame na zemi.
Space Ship Party

Je noc, vsade okolo su stromy, priroda, na juhu oblohu ozaruju svetla nejakeho mesta, zrejme zamierime tam.
Mali by sme sa troska skonsolidovat, poobliekat sa, pripravit zbrane, kuzla a vyrazit, ktovie co nas tu caka...
Laco Wolf Laco Wolf   |  16.08.2010, 19:18:55     Odpovedať   edit   delete
Pekneee, gratulujem!
DJ DJ   | Clue Book 16.08.2010, 13:13:18     Odpovedať   edit   delete
Pochvalim sa novym prirastkom do zbierky: dnes k mojej originalke pricestovala z ostrovov aj dlho zhanana prirucka - Crusaders of the Dark Savant - CLUE BOOK. Tu je zopar stranok:

Wizardry 7 - Clue Book Cover Wizardry 7 - Clue Book 48-49 Wizardry 7 - Clue Book 148-149

Ak budem mat raz kopec casu tak to oskenujem cele ;-)
David Kulhan David Kulhan   | Import postav z Wizardry 6 14.08.2010, 11:35:03     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
hehe, koukam ze autori ti ten zacatek s importem moc neusnadnili :o))
u Isharu se s importem prenesou postavy i s levelama a kouzlama...ale, nepratele maji jakoby stejny lvl a vice hitpointu, takze vyhoda silnejsich kouzel a vice many je knicemu protoze mas vetsi spotrebuju a vyjde to uplne nastejno :))) tak to maj wizardry lepsi kdyz mas moznost pouzivat nejake super itemy :) kazdopadne smekam, zkousel jsem wiz6 a moc daleko jsem se nedostal :o)
DJ DJ   | Import postav z Wizardry 6 ~ denník hráča 13.08.2010, 22:24:04     Odpovedať   edit   delete
Tak a sme spat. Hru mam rozohranu a dufam ze sa mi podari obcas nieco z postupu napisat. Wizardry 6 som ukoncil mierovym riesenim, koncom znamym ako "Bela Ending".

Co ma po Importovani postav z Wizardry 6 prekvapilo bol okrem odlisneho intra aj ine miesto zaciatku na planete Lost Guardia. Predstavte si ze sme sa objavili niekde vo Witch Mountains, severne od mesta Ukpyr. Po konzultacii s mapou som zistil ze je to snad to uplne najhorsie miesto kde sme sa mohli vyskytnut. Podme vsak po poriadku.
Statistiky postav: pri zbeznom omrknuti sa mi zda ze zakladne vlastnosti (STR, INT, VIT...) ostali nezmenene, cize na rovnakej urovni ako na konci Wiz6. Ostatne cisla ako Skilly, Kuzla, Expy a Level poklesli a upravili sa (kazdy ma uroven Level 5).
Predmety: tu som bol celkom prekvapeny ked mi ostali niektore unikatne a silne predmety z vybavy postav (napriklad samurajovi ostal ten najlepsi mec - Muramasa Blade, Bojovnikovi prilba Ebony Heaume, a tiez dva mocne prstene - Ring of Stars a Diamond Ring od Rebeky).

Ale to nic nezmenilo na fakte, ze uz prvy suboj som nedokazal vyhrat. Chvilu som bol znacne zmateny, ale ked som loadoval hru 5 krat doslo mi ze tuto urobili vyvojari zrejme mensiu chybu a hra s Inportovanymi postavami sa stava neuveritelne narocnou a v uvode velmi nevyvazenou. Severne od Ukpyru, kym sme s dostali do mesta na nas vybiehali velmi silny nepriatelia, ktorych sme neboli schopny zdolat, ked ich bolo viac ako dvaja. Snazil som sa s partiou dojst na "Normalny zaciatok" pred mestom New City. Nakoniec sa nam to aj podarilo, museli sme absolvovat niekolko strasne tuhych subojov (Save/Load pokial sa neobjavil jen jeden alebo dvaja nepriatelia) a ziskali sme tym hned niekolko Levelov. Tiez sme minuli vsetky zasoby ozivovacich flasticiek Resurrection.

Takze sa prave nachadzame na normalnom starte, so znacne vysokymi skusenostami a suboje s tunajsimi nepriatelmi tak nie su ziadnou vyzvou. Myslim ze prvych par oblasti prejdeme ako noz maslom a suboje nebudu stat za pozornost...
 zobrazených: 34 [ 1-34/34 ]   «predchádzajúce 0 nasledujúce»

Retrogaming merch - HV 1701.cz
 možnosti podpory
🍺 Buy me a beer
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
Tomb Raider II, 22.02.2024
Joust, 24.11.2023
Fortress of Dr. Radiaki, The, 01.10.2023
Rampage, 23.09.2023
Lost Vikings 2: Norse by Norsewest, 03.07.2023
Falcon, 03.05.2023
Metal Gear, 18.10.2022
Clock Tower, 26.09.2022
RoboCop 2, 09.05.2022
Ztracený ostrov, 01.05.2022
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1271
 Prílohy :: 8235
 Komentáre :: 7766
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Fix-It Felix Jr. online | DOSBox