Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames

Téma   Eye of the Beholder - Remake (MOD pre Legend of Grimrock)

vytvoril: dj, 04.10.2012, 12:11
modifikoval: dj, 17.03.2019, 14:37
S vydaním prvej verzie editora pre Legend of Grimrock som sa pokúšal vytvoriť MOD podľa môjho obľúbeného dungeon-crawlera Eye of the Beholder. Časom som sa dostal hlbšie do temných zákutí skriptovania, upravovania, modovania a textúrovania až nakoniec vznikla myšlienka na kompletku, t.j. niečo ako Eye of the Beholder Total Conversion Mod pre Grimrock. Aktuálna verzia s názvom EOB: Waterdeep Sewers obsahuje prvé 2 levely s pôvodnými hernými mechanizmami, vlastným wallsetom, množstvom detailov a jedným zaujímavým rozšírením...

Eye of the Beholder modifikácia pre Legend Grimrock

Cieľom tohto projektu je vytvoriť dungeon, ktorý sa bude približovať čo najviac svojej originálnej predlohe, ako to len bude možné, predovšetkým s prihliadnutím na detaily.

Mod som začal patlať hneď po vydaní bety Editora na steame, začiatkom septembra 2012. Po prvom pokuse s default wallsetom a bežnými funkciami editora som však spokojný nebol, chýbala tomu tá správna EOB atmosféra.

 

EOB Remake 1 EOB Remake 2 EOB Remake 3 EOB Remake 4

 

Prvá vážna vec ktorú som chcel zmeniť bola samozrejme grafika. Tu mi pomohol prvý oficiálny MOD aj so zdrojákmi od autora Grimrocku "anttiho" s názvom "This Rotten Place" ktorý som do detailu rozobral a s troškou "hackingu" v hexa editore upravil modely stien a objektov tak, aby som mohol použiť vlastné materiály. Netrvalo dlho a mal som prvú červenú stenu v stokách z Amiga verzie EOB v engine Grimrocku. Stále to však nebolo ono, predsa len pre novú hru je potrebné troška detailnejšie rozlíšenie, tak som vytvoril textúry od podlahy (podľa reálnej steny) vo vysokom rozlíšení s patrične upavenou farbou a následne na to aj Normal a Specular mapu. Hneď to vyzeralo o dve triedy lepšie. Zároveň som zistil čo všetko bude vytvorenie môjho vlastného Wallsetu (s názvom Sewers) vyžadovať. Tak som začal upravovať jednotlivé objekty, dekorácie, stropy, podlahy až som mal pre Level 1 všetko potrebné. Túto rannú verziu som vypustil aj na steam.

Ďalším krokom bolo prispôsobenie hernej mechaniky. Už na úvod bolo jasné že sa nebude dať urobiť prepis pravidiel AD&D pre vývoj postáv, ten je v Grimrocku urobený natvrdo. Avšak nejaké "nadstavby" sa okľukami budú dať vytvoriť. Ak som to ešte nespomenul, skriptovacím jazykom pre Grimrock je LUA, je veľmi jednoduchý a veľmi vhodný :) Ničmenej pre to čo som chcel dosiahnuť mi tam chýbali podstatné veci, na všetko som musel robiť množstvo "workaroud" skriptov. Zlom prišiel, keď na modérske fórum zavítal programátor s nickom JKos a predviedol svoj framework pre "advanced" skriptovanie. S jeho pomocou sme ho odladili do solídne fungujúceho štádia a k dnešnému dňu už má môj "framework.lua" cez 700 riadkov kódu pre custom objekty v EOB.

Týmto som si zabezpečil unikátne objekty napríklad pre priechodzie steny (illusion walls), virtuálne diery (ktoré nemusia byt reálne prepojené s nižším podlažím), mrežovité dvere cez ktoré sa dajú hádzať predmety, dvere ktoré je možné vyvalit (force) s využitím sily partie, alebo menšie detaily ako rebríky :-)

Pre dokonalejšiu atmosféru, čo sa grafiky týka, som vytvoril celkom dobre vyzerajúcu zelenú plíživú hmlu (custom particle efect), takže to v stokách vyzerá opäť o niečo lepšie.

V súčasnej dobe, pokiaľ si nájdem čas, prerábam textúry do trošku realistickejšieho odtieňa, predsa len je tá červená hodne výrazná (sorry Amiga).

 

Ale dosť technického tliachania. Hlavný dôvod pre ktorý tento článok píšem je ten, že pre mnohích z Vás je prvý EOB dôverne známy a nájdu sa tu aj naslovovzatí experti. Na oficiálnom moderskom fóre (www.grimrock.net/forum/) som síce aktívny, ale nenašiel som tam žiadneho vyloženého znalca EOB, ale predovšetkým vďaka svojej chabej angličtine nie som schopný vysvetliť všetko presne tak, ako potrebujem :-) Preto chcem tu v komentároch prebrať niekoľko dôležitých vecí, týkajúcich sa hernej mechaniky, puzzlov a podobne.

Takisto by som bol rád, keby sa našlo viac ľudí ochotných s týmto projektom pomôcť, akýmkoľvek spôsobom, od vytvárania obsahu až po testovanie a cenné rady. Osobne nemám skoro žiadne skúsenosti s 3D modelovaním, preto moje snaženie je obmedzené na pár jednoduchých stien a hranatých objektov urobených v Blenderi.

 

Zmeny oproti pôvodnej hre týkajúce sa dizajnu levelov

V prvom rade je to prispôsobenie sa objektom, ktoré sú v grimrocku wall-mounted. Teda napríklad dvere tu nezaberajú celé jedno políčko ale majú realistickú hrúbku a dajú sa umiestniť na každú zo 4 stien políčka. Koncept mapy to nijako nenabúra, skôr si myslím, že je to krok správnym smerom.

Tajné steny / miznúce steny / objavujujúce sa steny - tuto som sa rozhodol využívať "secret wall" z grimrocku, ide teda o nepriechodné dvere, ktoré vyzerajú ako stena a po aktivovaní triggera sa môžu vysunúť prípadne zasunúť. Je to oveľa atmosférickejšie a uveriteľnejšie ako jednoduché zmiznutie steny. Pri potrebe urobiť takto napríklad celé jedno políčko, je teda nutné umiestniť naň 4 takéto dvere, ale to nie je problém.

 

Intro

Intro je zatiaľ tak ako som ho urobil na prvý šup, bude chcieť ešte hodne vylepšení. Problém je ten, že Grimrock umožňuje iba statické a navyše celobrazovkové obrázky ako pozadie k textu. Ako hudbu som použil tú najlepšiu - z intra v Amiga verzii :-) Obrázky z intra PC verzie, okrem úvodného, ktorým som trošku rozšíril "background story".

 

Wentlyho zápisky

Jedna z posledných vecí ktorými som tento mod vylepšil sú zápisky z predchádzajúcej expedície do kanálov mesta Waterdeep, písané "veľkým" archeológom menom Wently Kelso. Tento nápad vznikol na základe oficiálnej knižky ClueBook a Toorumových poznámok v Grimrocku. Takto som sa snažil vytvoriť pre hráčov celkom zaujímavé rozšírenie pôvodného priebehu hrania EOB, ktoré bude fungovať aj ako "hint" systém a zároveň môže slúžiť aj ako hodnotiaci prvok. Počet zodvihnutých poznámok sa totižto interne ráta a navyše niektoré poznámky v ClueBooku sú aj celkom vtipné...

 

Mapy

EOB Remake Level 1 EOB Remake Level 2

 

Odkazy na MOD EOB Waterdeep Sewers
Download

Ako spustiť mod:
Samotné modifikácie (custom dungeons) je možné hrať v Grimrocku od verzie 1.4 (v nižších iba vo verzii pre Steam). Ak chcete hrať MOD zo steamu threba na ňom vo worshope zaškrtnúť "subscribe" a on sa automaticky stiahne medzi "custom dungeons". Pokiaľ si stiahnete priamo .DAT súbor, ako napriklad z odkazu vyššie, nakopírujte si ho tam, kde máte uložené pozície do adresára "Dungeons" (štandardne v \Documents\Almost Human\Legend of Grimrock\Dungeons). Portréty pre import nakopírujte do adresára "Portraits" (štandardne v \Documents\Almost Human\Legend of Grimrock\Portraits).

 

Zdrojové materiály

Source code - zdrojový kód pre Grimrock Editor

| Aktuálna verzia, zdieľaná a vytváraná prostredníctvom GitHub (obsahuje aj všetky textúry, modely, zvuky) |

Mapy

Mapy levelov vyextrahované z originálnej verzie pre použitie v Grimrock Editore. Autorom programu je Miro (Bifrost).

| Level 1| Level 2 | Level 3 | Level 4 | Level 5 | Level 6 | Level 7 | Level 8 | Level 9 | Level 10 | Level 11 | Level 12 |

Levely sú aj s predpripravenými objektami z defaultného wall-setu Grimrocku.

EOBConverter

| https://github.com/xBifrost/EobConverter/tree/master/releases - program na vyextrahovanie a konverziu máp, predmetov, príšer a skriptov z pôvodného EOB do formátu pre Grimrock Editor. Ide o aplikáciu v Jave a jeho autorom je Bifrost v spolupráci s Tomekom.

 

Grafika / Textúry

Hudba / Zvuky

| Zoznam dostupných skladieb v MP3 formáte |

 

Tutoriály, ako vytvárať vlastné dungeony v Grimrock Editore
Hry súvisiace s touto témou (3)


Počet príspevkov : 50 / 301
Zoradené   
 zobrazených: 50 [ 251-300/301 ]   «predchádzajúce 0123456 nasledujúce»
DJ DJ   | EOB level converter by Bifrost 11.10.2012, 08:20:14     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Tomek Mrugalski:
Hi Tomek,
is nice to see some skilled engineer here ;-)

Sources: I'm working hard on my code cleaning in this mod, so I could give it to you for download.
Bifrost work on exporter, I ask him about source code...

1. You see right, only 6 levels for now, more levels = WIP [work in progress...]
2. No, everything in this code was added by converter (exporter). Yes, we work on something like "design pattern" for all entities names, used by EOB mod as instances. All objects must have prefix "eob_" and next prefix for specific wallset like "sewers_" if it is necessary.
3. Fixed now.
4. Thank you for suggestions, new version 0.02.9 (steam/nexus) has the whole "Eye of the Beholder" name.

My inspiration for actual textures was the Amiga version. But for the Grimrock engine, we need some more realistic (brownish?) ;-)
Tomek Mrugalski Tomek Mrugalski   | EOB level converter by Bifrost 10.10.2012, 21:59:30     Odpovedať   edit   delete
Hi there!
First of all, sorry for a post in English, but my Slovakian is somewhere between pathetic and non-existent :)

I like your work a lot and would like to help a bit. I don't have much time to dedicate, but I'll do my best to help.
I'm a software engineer, so I could help the converter Bifrost is developing. Are sources to it available somewhere?

1. I see that there are only first 6 levels, with only level 1 with objects. Why the other levels are not available? Is there a problem w the converter? If that is so, I take a look at the issues.

2. The first level comes with objects. Are they added manually or the converted did it? In both cases, we should use custom clones with no overrides. That will allow us to switch all instances of a given object to something else once we have more EOB looking assets.

3. The link after "Autorom programu je Miro" is broken. It should be /user/, not /users/.

4. Finally, I'd like to repeat my suggestion made on grimrock.net forum. When you upload updated version of the mod, make sure you use the whole Eye of the Beholder name, not EOB or EOTB abbreviation. Many people browse steam and look for the whole name (or just "beholder") and they end up in a wrong dungeon!

Cheers,
Tomek

p.s.
That red brick wallset looks awesome. It brings back memories. :)


DJ DJ   | Spuštění 10.10.2012, 12:21:21     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od edemski:
Ide to iba v najnovsej verzii, takze ak mas z GOGu, stiahni si update (novu verziu), ta zo steamu sa updatuje automaticky. Hned v uvodnom menu musia byt polozky "Dungeon Editor" a "Custom Dungeon"...
edemski edemski   | Spuštění 10.10.2012, 10:26:57     Odpovedať   edit   delete
DJ, nakopiroval jsem .DAT do Dungeon a jak to spustím? Mám verzi 1.1.4 a žádná volba módu tam není. Jen u nové hry možnost změnit Podzemí, ale tam je jen Grimrock
edemski edemski   | EoB 10.10.2012, 09:42:03     Odpovedať   edit   delete
Tak to je paráda DJ!!! Těším se jak před těmi 20ti lety, co jsem ho hrál na 286ce :-) Kdyby jsi potřeboval nějaké textury, tak mrkni sem http://www.cgtextures.com/ Pro modely bych být tebou zkusil oslovit na www.maxarea.cz, třeba se najde modeler/animák, co by něco spíchnul. Já sem jen na vizožky interiérů pro archály ;-) Držím palce a ať se dílo daří!!!
David Kulhan David Kulhan   | wow 10.10.2012, 07:50:54     Odpovedať   edit   delete
Zdravicko, no par dni sem tu nebyl a koukam a smekam :) parada naprosta
Laco Wolf Laco Wolf   | Hudba 08.10.2012, 17:59:20     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Tomas Dzamko:
Tak to je jasne, ze takato muzika by bola najlepsia, Hippela ja teda mozem :) Akurat legalnostou si nie som moc isty, napriek tomu, ze to je nekomercne vyuzitie. Ako som pisal aj DJ-ovi do mailu, tie hudby, ktore som nahodil by mali byt volne siritelne, ale splietali tam nieco o tom, ze len v ramci USA a este neviem co. Moj problem je, ze tieto pravnicke "hovadziny" nedokazem v hlave rozumne spracovavat a po par riadkoch sa menim na berserkra :) Takze len kvoli tomu sa s tym tolko morim. Inac by som tam tiez radsej nahadzal nejaky idealny playlist z Amigy :)

DJ: Ten rebrik je (podla mna - amatera) paradny!
DJ DJ   | Rebrik 08.10.2012, 17:10:52     Odpovedať   edit   delete
Mame hotovy prvy novy custom 3D objekt! (by Juppstein)
Este to chce doladit detaily a potom pockat, kym bude fungovat import .obj aj s normalami.
Priloha Prílohy
dj_sewers-ladder-001.jpg dj_sewers-ladder-002.jpg
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   |  08.10.2012, 15:38:36     Odpovedať   edit   delete
Hm mne sa pacia hudby z Amigy, ja by som to urobil ako tribute tej amigackej verzii a hudby urobil presne takym stylom. Nesnazil by som sa hladat nejake orchestralne skladby ako mal BG ale nieco ako
http://www.youtube.com/watch?v=8KLhgcR0LGA.

Zvuky a ambienty by som uz nechal kvalitne, realisticke.
DJ DJ   | Hudba na stiahnutie 08.10.2012, 14:23:19     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Laco Wolf:
Je toho hodne, akurat to tu popri robote pocuvam. Dam to vsetko k dispozicii aj na stiahnutie, nech je ten vyber trosku verejnejsi, zatial som vsak na nic vhodneho do "kanalov" nenarazil ;-)

Edit: Vsetko co uploadol Laco som dal do extra adresara s generovanym zoznamom obsahu. Linka je hore v "Zdrojovych materialoch", takze cakam na vsetky tipy a doporucenia ohladom hudby...
Laco Wolf Laco Wolf   | Hudba 08.10.2012, 11:33:03     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
DJ: Bolo nieco z tej hudby pouzitelne? Zhanam este dalsie veci, ale zatial som moc nepokrocil. Dostal som par tipov, tak este poskusam zajtra...
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   |  06.10.2012, 17:22:20     Odpovedať   edit   delete
Zahral som si ten waterdeep sewers level, moje postrehy:
1) vyhod tie hnede particle "dymu", toto bude treba urobit inak alebo to inak nastavit. Je tam strasne vidiet ako sa zarezavaju do stien a do podlahy
2) tu stenu bude treba upravit ta farba je horsia in game nez ked som si klikol obrazok tu na fore:) skusim s tym nieco urobit ale nie som grafik takze cakaj skor programatorske riesenie:D (no uz som nekreslil s tabletom mesiac:DD)
3) intro ma niektore texty overlapnute mimo obrazovky
4) intro sa mi pacilo, ale chce to tie obrazky dat do high-res, proste je tam hodne vidiet ten rip zo stareho EOB a potom to bude nekonzistentne ked tam budu obrazky z 320x200 a high res. Ale portrety su napriklad v pohode.
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   |  06.10.2012, 17:07:36     Odpovedať   edit   delete
DJ: vzorec na ratanie hodnoty pri rozbijani dveri
(str1 + str2 + str3 + str4) + (k1*int1 + k2*int2 + k3*int3 +k4*int4)/4 = ... vyslednu hodnotu porovnas na nejake hody kockami + silu dveri

kde str1...str4 su sily postav, int1..int4 su inteligencie postav a k1..k4 su koeficienty postav podla classy a to nasledovne: mag ma k = 0.3 a vsetko ostatne ma k = 0.1

priklad:
sila int
20 20 20 20 10 10 10 10 4x war
10 10 10 10 20 20 20 20 4x mag
20 15 15 10 10 15 15 20 1x war, 1xmag, 2x random

4*20 + 4*10* 4*0.1/4 = 80 + 40*0.1 = 84
4*10 + 4*20* 4*0.3/4 = 40 + 80*0.3 = 64
60 + 60*(0.3+0.1+0.1+0.1)/4 = 60 + 60*0.15= 69

Je vidiet, ze najlepsie to da silna parta, najmenej to da parta 4 magov a o trochu lepsie parta kde je 1 mag a 1 war a 2x random. To ako lepsie to da miesana parta zavisi od ich sily a intky (viac od sily) co je celkom rozumne. Hodnoty som dal orientacne tak ako som si +- pamatal tieto hodnoty z hrania AD&D hier.

Ak v tomto priklade bude sila dveri 60 a pridas 1d20 tak warovia vyrazia vzdy ak nehodis 1, magovia musia hodit 20ku alebo 2,3,4 no a miesana parta musi hodit v tomto pripade 20, 2, 3, 4, 5, 6 ,7 ,8, 9 co je cca 50% sanca ze to daju.
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   |  06.10.2012, 16:45:36     Odpovedať   edit   delete
Priserky:
Urcite treba mat 3D modely s texturami, robit nejake 2D potvory z povodneho EOB1 nema zmysel. Jednak nemame tak vysoke rozlisenia aby to vyzeralo dobre, za dalsie tie prisery maju stovky spritov podla toho v akej perspektive sa nachadzaju (kolko policok, na akej strane atd.). Aboslutne nepripustne, to je lepsie urobit rucne 10 polygonove cuda v blenderi a dat tam rozumne textury. Mozno, mozno keby bol nejaky schopny grafik, ktory by tie sprity znovu rozkreslil a dodal kvalitne textury, potom by priserky mohli byt len 1 polygon na ktorom bude prislusna textura. Ale to by sa este musel spravit algoritmus, ktory vybere tu spravnu podla pozicia hraca a pohladu atd.
DJ DJ   | Prisery a NPC postavy 06.10.2012, 14:33:11     Odpovedať   edit   delete
ano toto je najvacsi problem remaku.

Co sa tyka modelovania, bud casom zozenieme schopneho modelera (jedneho uz na grimrock fore mam, aktualne robi rebrik), alebo modely stiahnem a kupim z netu (http://www.turbosquid.com/). Nasiel som tam pekny model Kobolda.
Zatial je cely proces importu modelov vo faze vyvoja. Jeden doktor (John Wordsworth - http://www.johnwordsworth.com/grimrock-model-toolkit/) robi grimrock model toolkit, pomocou ktoreho to casom pojde, zatial je import/export modelov z wavefront formatu .OBJ hotovy na 90%
Ako som uz spomenul mam s 3D modelovanim minimalne skusenosti, aktualne v Blenderi upravujem len jednoduche modely stien...

@Ringo: Pavuci v Grimrocku su vynikajuci, bude stacit zmenit textury. Model trpaslika uz mam, buhuzial import je zatial v stadiu vyvoja, a to nehovorim o animaciach. Ale casom to snad niekto dokaze importnut.

Dalsou vecou pri priserach bude vyladenie ich vlastnosti, tak aby to bolo dobre hratelne. Hodim tu skript pre vsetky prisery co tam zatial mam a mozete ho upravovat, aby to bolo co najlepsie.
Priloha Prílohy
dj_gmt-dwarf01.jpg
DJ DJ   | MOD 06.10.2012, 14:10:03     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Tomas Dzamko:
@Tomas, dufal som ze sa zapojis ;-), tvoje rady akozto skuseneho developera si rozhodne cenim.

1. OK, skus napisat presny vzorec, zakladne udaje postav su: Sila (8-21), Willpower (7-20)
2. Ked dam k dispozicii zdrojaky, mozes kuknut skripty a nieco vylepsit, ale skor by som potreboval pomoc s grafikou
3. Textury - na konci clanku je zdrojak k novej texture, mozes ju skusit urobit podla seba, pripadne dodat aj Normal a Specular mapu.
4. Jasne, snazim sa, ak si ten mod uz hral uvidis ze hmlu som vytvoril, ked dodam skripty mozes si pozriet aj konkretny skript pre tento "particle efekt" a pripadne ho patricne vylepsit. V Grimrocku su particle efekty absolutne modifikovatelne, skladaju sa z 2D textury castice, mnozstva parametrov (gravitacia, rozptyl, rychlost vzniku/zaniku atd.) a su kombinovatelne, t.j. na jeden efekt sa da takychto skriptov pouzit niekolko.

... a EOB1 si rozhodne zahraj! ;-)
Maros S Maros S   | Zaciatocna vybava 06.10.2012, 12:12:29     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
Ci sa to neda naviazat na ciselne hodnoty skillov... proste by si to precitalo ake ma postava hodnoty skillov a podla toho to daval. Ak ma Axe tak da sekeru ak ma Mace tak da mace atd. Tak isto kuzla ak je Ice da mu zakladne ice kuzlo, Fire da zakladne fire kuzlo atd. Neviem ci sa to fyzicky da spravit kedze do skriptovania nevidim.
DJ DJ   | Zaciatocna vybava 06.10.2012, 11:53:40     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Uvodna vybava postav: toto samozrejme musime vyladit. Zatial to co som postavam dal je iba skusobne. V skriptoch to riesim nasledovne:
V cykle prechadzam vsetky 4 postavy
- ak rasa=x + povolanie=y hodim do invetara nejake veci

toto by som od vas ako testerov potreboval, aby to bolo prisposobene povolaniam/rasam/pohlaviam pripadne skilom postav v grimrocku
Ringo Ringo   | Pekne 06.10.2012, 01:18:08     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
ad potvory - tak tak, jak jsem psal ize, misto cervu sneci...lepsi by byly puvodni potvory. Jinak ve 4. levelu byly jedovati pavouci, v patem levelu byli sprateleni trpaslici, pokud jsi na ne neutocil + zase pavouci a Kenku byli az v levelu 6.
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   |  05.10.2012, 22:08:11     Odpovedať   edit   delete
Ahoj, skusim napista ku viacerym veciam nieco:

ad 1: vyrazanie dveri - ja by som zakomponoval nejak do toho inteligenciu nejaky k*INT parameter kde k je nejaka konstanta podla classy. Hlupi warriori sa spolahnu na silu a ma vacsiu vahu nez int, 4 kuzelnici vyuziju intku a ovela menej silu. Miesana parta to ma tak akurat. Vysledok by bol taky ako nastavis konstantu, cize ked das vyssi koeficient na warroch, tak castejsie vyrazia aj ked nemaju taku intku lebo sila ma vacsiu vahu. No snad mi rozumies:D

ad 2: Neviem ako velmi na tom potrebujes aktivnych ludi, ale mozno by som si obcas nasiel nejaky volny cas. S LUA skriptami robim kazdy den v praci, v podstate som v tom jazyku urobil uz asi 6 projektov, tak mozno s niecim budem vediet pomoct. Kedze sa mi na moj projekt nepodarilo zohnat ludi, tak ho trochu ukladam k ladu na chvilku.

ad 3: Textury - ta tehlova stena sa mi nepaci, je podla mna prilis saturovana, podla mna su oku lahodiacejsie farby ktore maju saturaciu niekde na polovici. Ale zase to je mozno len moj nazor. Napriklad podlaha je farebne uplne super. aj tie tlacitkan a stenach super. Ta tehla ktoru mas o par postov nizsie vyzera ovela lepsie. Neviem ci je to ta ista, ale potom este moze zohrat ulohu nasvetlenie.

ad 4: Viem, ze je to remake, ale mozno by bolo fajn sa pohrat aj s dynamickym svetlom a tienami, skusit pridat fog, stiahnut ambient a pod. doda to atmosferu a vytazis z toho moderneho enginu. Kazdy to bude hrat prave pre tu atmosferu, ak si ma zahrat iba plain EOB 3D, tak to si stiahen radsej povodnu verziu.

no dufam, ze to nebolo prilis kriticke, fandim ti:-)

p.s.: EOB 1 som nehral (hanba mi), EOB 2 som dohral a nejak som sa do ostatnych dieloch neskusal pustat.
Maros S Maros S   | Pekne 05.10.2012, 21:25:40     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Laco Wolf:
No teraz si nacal jeden z najhlavnejsich problemov celeho "remaku".

Nepriatelia a ich podoba, fakt by bolo ziaduce implementovat EOB-ackych nepriatelov. bez toho to nebude nikdy tak uplne ono. neviem si perdstavit level 11 bez Mantis warriorov, level 4(?) bez Kenguu (Kenku?)... atd, atd.... Toto uz ale chce nejakeho skuseneho manika co to naozaj vie realne spravit ako 3D modely a animacie k tomu. Zasadny problem.

Inac som akurat presiel do level 3 schodov a musim uznat ze je to skvele. Akurat ma trochu sralo, ze som si dal Ice-maga a nenasiel som vobec zvitok na Ice-utocne kuzlo takze som ho vobec nemohol vyuzit (a nechcelo sa mi hladat moj papierik s kuzlami z hrania Grimrocku). Taktiez ma sralo ze som nemal ziadny Mace ked som si vytvoril Mace skill postavu a ta mala na starte v ruke sekeru. neviem ci to zavisi od rasy alebo od coho (bol to Lizard) ale mozno keby sa dalo upravit startovne vybavenie tak aby dalo do ruky zbran podla toho aky ma postava najvyssi skill aktivny.
Laco Wolf Laco Wolf   | Pekne 05.10.2012, 20:22:38     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Klokan:
tie otacajuce sa 2D placky by tam asi nerobili dobrotu ;) Jedine, ze by ich niekto premodeloval do 3D, to by bola jaka bomba...
Klokan Klokan   | Pekne 05.10.2012, 19:58:13     Odpovedať   edit   delete
Klobuk dole DJ.Vyzera to skvele ! Planujes aj import priser z origin. EOB?
Laco Wolf Laco Wolf   | Hudba 05.10.2012, 17:09:23     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
Skoda, ze som si nepodonasal zdrojaky do roboty - akurat dnes som tu do polnoci, aspon by mi to rychlejsie zbehlo... Zajtra skusim vyskladat nejaky playlist. Kolko by malo byt vo finale levelov? Mam aj celkom slusnu databazu ruchov a atmosfer, tak mozem pohladat aj nejake skreky a buchnaty :)
MickTheMage MickTheMage   | Pokus 05.10.2012, 16:43:38     Odpovedať   edit   delete
Pokusil som sa trocha zmenit "spinu" na tej tvojej texture. Len experiment, nic extra http://dl.dropbox.com/u/84455150/sewers_hd_wall02_final2.png

Ad hudba: toto znie dobre ako podklad pod nejaku story (len neviem ci melodia nie je original z dvojky) http://www.amigaremix.com/listen/2235/AmiGamer%20-%20Eye%20of%20the%20Beholder%20Wrath%20of%20Xanathar%20Remix.mp3
DJ DJ   | Zapojenie do projektu - Textury 05.10.2012, 14:42:26     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od MickTheMage:
Pre vsetkych co si chcu vyskusat vytvorit/upravit textury davam do pozornosti "Zdrojove materialy" na konci clanku. Momentalne som tam hodil texturu steny, ktoru mam rozrobenu (ale nie hotovu). Mozete si ju upravovat, alebo najst nejaku vhodnu(lepsiu) nahradu a prislusne upravit. Potrebujem vzdy dve verzie, jednu cistu (pre vytvorenie kvalitnejsej normal mapy) a druhu napriklad s efektom spiny - zamazanu co sa na to nalepi.
Upozornujem ze pri vytvarani textur pouzivajte vzdy rozlisenie (1024x1024) a bezstratovy format (PNG). Ak si stiahnete nekvalitny JPG ako zaklad pre vyrobu textury je to zle, nakolko v konecnom vysledku v engine hry (pri vysokom rozliseni) bude vidno kazdy detail, obzvlast u Normal mapy.
DJ DJ   | Hudba 05.10.2012, 14:35:41     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Laco Wolf:
Skvele, dodat mozes hned ;-) Uploadni na FTP a daj vediet.
V editore sa da nastavit hudba (.ogg format) ako podmaz vzdy pre cely konkretny level. Cize je dobre aby to bola nejaka "nevtierava" hudbicka.
Dalsie "custom zvuky" sa daju prehravat skriptom pri akejkolvek triggerom spustanej akcii. Aktualne tam mam zvuk padajucich kamenov na starte, a zvuk krokov po kovovom rebriku...
Laco Wolf Laco Wolf   | Hudba 05.10.2012, 14:12:56     Odpovedať   edit   delete
Planujes aj nejaky hudobny podmaz hry ako takej? Netusim, ako je to s pouzitim copyrightovanej hudby v takychto pripadoch (free fandovske zalezitosti), ale mohol by som dodat nejake skladby, za ktore by nemohol nikto nikoho popotahovat...
MickTheMage MickTheMage   | Zapojenie do projektu 05.10.2012, 12:28:41     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
Ja mam sice nejake male skusenosti s modovanim, ale nikdy som nic nedokoncil :( vid. napriklad: http://www.youtube.com/watch?v=xZPzntlNj-k Alebo ako som o tom napisal na blogu: http://mickthemage.blogspot.sk/2010/02/zabudnute-zvitky-shadows-of-northmoor.html

To plati aj o dobrodruzstve pre Brany Skeldalu alebo "planovanej" Stargate adventure. Skratka, pokial ide o skripty, som v keli - uplne a naveky :)

Co sa grafiky tyka...tam je to tiez nie dobre, 3D studio som nevidel uz 2 (ak nie viac) roky. Reinstalaciou som aj tak dosiel o verziu (pochybneho povodu :) ), takze ani nemozem vyskusat ci si este nieco pamatam. I ked vela pocuvam o Blenderi... Asi mi ostane len ponuknut moje chabe skusenosti s Photoshopom :) Skusenosti nejake mam, ved som sa navytvaral par textur pre tie svoje nedokoncene pokusy.

Inak, vcera som mal chvilu cas a vyskusal tvoje dielo a zatial fajn. Akurat - a to si uz niekde pisal - steny su asi moc cervene. Imho by mali byt, viac vyblednute, nie tolko ziarive (farebne).
DJ DJ   | Steam vs. GOG 05.10.2012, 11:45:12     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Nie, neexistuje. Ak mas GOG verziu, na Steame si ju neaktivujes ;-(
Maros S Maros S   | Zapojenie do projektu 05.10.2012, 11:07:46     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
Nevies ci existuje moznost aktivovat si nejako Steam verziu ked mam GOG?

Vo photoshope trochu robim v robote, ale vacsinou len take jednoduche serepeticky.
DJ DJ   | Zapojenie do projektu 05.10.2012, 10:04:11     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Samozrejme, budem rad ak sa vas co najviac bude podielat na tomto dungeone. Ked troska "ocistim kod" dam tu k dispozicii kompletny zdrojak aby ste sa kazdy mohol pozriet ako to funguje, prípadne nieco vylepsit, menit textury, objekty a podobne.
Co sa tyka videa, snad nejake urobim, pokusim sa tu dodat aj zakladne tutorialy typu "Ako vytvorit textury".
Pre pracu s texturami potrebujes skusenosti s grafikou, program (Photoshop/Gimp) a nejaky exporter do DDS formatu (ja pouzivam plugin do fotosopu priamo od Nvidia) - vysvetlim neskor...
DJ DJ   | Download 05.10.2012, 09:18:33     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Prave som dopisal do clanku info "ako nato" a doplnil aj linky na priame stiahnutie modu. Cerstve verzie budem najskor davat tu, upload na steam je nieco hrozne...
Takze kukni vyssie pod odkazy, kde je download.
Maros S Maros S   | Download 05.10.2012, 09:05:30     Odpovedať   edit   delete
Sakra, neviem to downloadnut. Zo steamu netusim ako, asi treba mat steam verziu alebo co. A z toho nexusu, no, whm, neznasam tie debilne hlasky typu "you must register to download files more than 2MB", aaaaaaaaa do prdele s nimi.

Tak som sa registroval, ale uz je to dobrych 20 minut a konfirmacny e-mail mi stale neprisiel takze nic sa nekona. Skusim potom vecer poriesit, ale DJ by mohol na FTP urobit samostatnu zlozku EOB Grimrock na veci okolo toho keby bolo treba a davat tam aj download na verzie dungeonu.
Maros S Maros S   | Nove textury 05.10.2012, 08:42:16     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
Nespravil by si nejake tutorial video, "How do you work". Keby som videl ako to asi tak robis a co to obnasa, trebars by som mozno vedel nieco vyrobit pripadne aj ini uzivatelia co si vedia, EHM, "zadovazit" Photoshop, EHM. Ale takto nemam ani najmensiu predstavu ako vlastne zacnes, ako potom pokracujes a ako to zfinisujes Teda asi najprv zgrabujes sceenshot textury a potom ju nejako zacnes enhancovat, ale Ako to netusim.

Proste ze by si len ukladal nejake viea z race na texture as A po Z a hodil to na FTP alebo nieco, by som si to rad pozrel aby som posudil ci na to mam (co je vcelku mozne ze ano). Keby sa este naslo par ludi co by to tiez vedel;i tak by si usetril koooopec casu na grafike a mohol by si vytvarat komplikovanejsie programovanie.

Grimrock som si vcera stiahol z GOGU, pisana verzia 1.4. Akurat som to spustil a spustil som editor. na prvy pohlad vyzera dost dobre a jednoducho, aspon co sa tyka vytvarania mapy a umiestnovania blbosticiek do mapy. Ovsem skripty su uz mimo moje schopnosti. Ale vyzera to ze sa v nom pracuje fakt rychlo aspon co sa tyka zakladneho vytvorenia mapy, to je dobre a dava to cas na piplanie s detailami.

Este nejako vyskusat ten custom made dungeon.
Ringo Ringo   | Nove textury 04.10.2012, 23:30:06     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
Ja jsem z toho asi blbe pochopil, ze to rude je finalni podoba, k cemu jsi dosel pri snaze zvysit rozliseni oproti puvodnim texturam EOBa. Jako ta ruda je nejblize Eobovi, ale nesmela by byt nasvicena, musela b mit odstin tak, jaoby byla porad ve stinu. Asi nejidealnejsi vidim tu cihlovou barvu z obrazku co jsou v priloze tveho postu. Je to sice spise odstin a la Dungeons of Avalon, ale aspon to tak nebije do oci.
DJ DJ   | Nove textury 04.10.2012, 23:03:54     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Ringo:
Ak si si precital clanok, urcite si zmienku o texturach nasiel. Aktualne ich prerabam na realistickejsie - viac tehlovejsie. Su v prilohe.
Problem ze sa v novych hrach vsetko leskne ako psie gule mam aj ja ;-) Pri texturach som sa vsak snazil odleskom co najviac zabranit, chcem mat tie stoky proste matne, ale ide to tazko. Specular mapy pre texturu musim robit s citom, ked to prezeniem nevidno na stenach nic iba cierne diery...

BTW: uz ste si ten mod vyskusali? Nova verzia Grimrocku je oficialne vonku.
Priloha Prílohy
dj_sewers_hd_wall02_dif.jpg dj_sewers_hd_wall02_normal.jpg dj_sewers_hd_wall02_spec.jpg
Ringo Ringo   | Stucked Door 04.10.2012, 22:10:37     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
ja bych to vubec nespojoval se statistikami party. Proste jsou to dvere, ktere jsou zasekle a je potreba do nich treba 4x zatlacit. Takze bych to spise resil jako puzzlovou zalezitost nez zalezitost RPG vyvoje postav.


Jeste dodatek k texturam - EOB mel docela male okno a ta cerven tam vyznela tak nejak prirozene. Ale jak je to ve fullscreenu, tak to strasne razi a je to takove jakesi nalestene (btw ta nalestenost je jedna z veci ,ktera mi na grafice novych her vzdycky strasne vadila, vse vypada jak kdyby to bylo za sklem). Neslo by ten odstin cervene kapku ztmavit a nechat to i vice prorust tim zelenym slizem?:-)
Laco Wolf Laco Wolf   | Stucked Door 04.10.2012, 21:01:27     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Jo, ten kriticky neuspech je tam tiez - slo mi hlavne o to, ako ti slabingeri otvorili dvere :)

Co sa tyka spajania sil, logicky by mal vyrazat asi najsilnejsi clen, pripadne dvaja predni. Zadni by asi vyrazili akurat tak dych tym prednym :) Najjednoduchsi bude asi variant s najsilnejsim clenom. Ono je to ale cele hlavne o otravnosti klikania. Proste raz sa to podari, ale zabijem s tym furu casu. Na druhej strane vytvorit dvere vyrazitelne az od nejakej konkretnej sily by bolo trochu hnusne. Niekto by sa mohol zaseknut pred koncom len preto, ze si nenahadzal bojovnika s o jedno vyssou silou. Pravdu povediac by som sa asi na vyrazanie dveri vykaslal. Nie je to ani tak o rieseni situacie ako skor o to, koho to prveho prestane bavit...
DJ DJ   | Stucked Door 04.10.2012, 21:00:49     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Laco Wolf:
Jasne, este otazka je dobre to dat ako sucet sily celej skupiny, alebo sa o vyrazanie vzdy pokusa iba jedna postava?
Ono vyladit to bude celkom problem. Chcel som dosiahnut to aby slabsia skupina potrebovala viac pokusov ako silnejsia. Momentalne to s priemernou skupinou ide dobre, silnejsia to vyrazi vzdy a 4 magovia sa cez to nedostanu nikdy ;-)
Maros S Maros S   | Stucked Door 04.10.2012, 20:25:10     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Laco Wolf:
Ano 20, ale zaroven je tam aj hodenie 1 co znamena critical failure, takze aj postava so silou 100000000 hodi 1 tak ma smolu a nic neotvori.

Ale tu konkretne suhlasim s Ringom, ze je to skor len zmatocny element na oblbnutie hraca nez nejaka vysoka matematika.
Laco Wolf Laco Wolf   | Stucked Door 04.10.2012, 20:10:54     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
DJ: Pokusim sa Ti s tymi dverami poradit. Mechanizmus si vymyslel v podstate dobre. Ide akurat o to, ze v papierovej verzii D&D plati jedno pravidlo: Ked padne na kocke 20 (Alebo jedna? Sakra, ta moja hlava...), je to VZDY uspech. Preto asi tvoji magovia dvere vyvalili na prvy pokus - padol im "critical" :) V originali hodis 20-stennou kockou (D20), priratas tuhost dveri a toto vysledne cislo musi byt NIZSIE ako sila vyrazajuceho. Proste vyssiu silu lahsie podhodis. Tu to komplikuju rozdielne rozsahy hodnot vlastnosti postav v AD&D a Grimrocku.
Ringo Ringo   | Stucked Door 04.10.2012, 20:07:08     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
nejsem si jisty, ze tyto dvere jakkoliv odrazi vlastnosti postav. Protoze vlastnosti jsou vlastne v druhe verzi AD&D nemenne, takze zadna ztrata sily se v EOBovi podle me nekona. Ty dvere jsem otevrel vzda vzdy to chtelo par kliku. Podle me proste na zmateni hrace, ktery to jednou vyzkousi a nic, tak se na totreba vykasle a pak bloudi. Me se to po trech a ctyrech klicich vzdycky otevrelo.
Ringo Ringo   | Beholder 04.10.2012, 20:01:05     Odpovedať   edit   delete
Muj prvni dungeon vubec co jsem hral a proto taky muj nejoblibenejsi (tim rozhodne nerikam nejlepsi, ale proste tam je ta citova vazba:-). Jak koukam na ty screeny, tak me mrazi v zadech. Ja bych se otrocke kopie nebal, protoze nejak nevim, co by melo v te hre byt vice:-) Jinak koukam, ze cervy vprvnim levelu vystridali sneci.
Maros S Maros S   | Stucked Door 04.10.2012, 19:20:23     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od DJ:
V prvom rade by si to mal ponat v zmysle Black Mesa, teda nie za kazdu cenu otrocku kopiu ale naopak vyuzit moznosti noveho enginu a tak. Osobne by som ale nedaval sucet sily celej druziny, ked si to predstavim tak mi to pride ako nezmysel. Ako budu 4 postavy SUCASNE busit do dveri na tom malom priestore v chodbe. Bud by som bral silu najsilnejsej postavy alebo este lepsie silu aktivnej postavy ak sa to da. A naozaj iba postavit proti sebe cisla a nejaku premennu hodu kockou.

Netusim ako by sa dalo implementovat "Thieving" a pacenie zamkov, pripadne kuzlo Open door, ale tych dveri nezamknutych klucom je tam asi celkovo malicko na to aby to bolo kuzlo nejako zmysluplne.
Wolf Wolf   | poklona 04.10.2012, 18:23:24     Odpovedať   edit   delete
Pane DJ, smekam pred tebou! Jak jsem to tu uvidel, malem jsem pustil neco do kalhot.. Vyzera to fantasticky snad se konecne dockame smysluplne beholdri predelavky? kdyby mohl bidny vlk s necim pomoci, jsem plne k dispozici, pro zacatek na tvou pocest dnes objetuji cerneho kohouta, abych jeho krvi mohl v obyvacke nakreslit na podlahu pentagram. Do kazdeho vybezku pentagramu pro jistotu dam zapalenou svici, necht te temne sily ve tve tvorbe provazeji!
DJ DJ   | Stucked Door 04.10.2012, 17:30:15     Odpovedať   edit   delete
Prvy problem som mal s tym zistit, na akom principe hra spracovava "vyrazanie dveri". V druhom leveli su zaseknute dvere (je tam takych viacero), ktore moze partia vyrazit (force) jednoduchym klikanim na ich spodnu cast. Po par pokusoch sa vypise hlaska o uspechu a dvere sa otvoria. Myslel som si ze hra inteligentne zrata silu vsetkych hrdinov v partii, nasledne hodi kockou + pripocita silu dveri a porovna cisla - ak je sila partie vacsia dvere budu vyrazene. Proste podla naznakov v hre aj v cluebooku mi prislo viac ako iste ze slaba partia by dvere vyrazit nemohla - a tak som to nastavil. Za minimum som povazoval priemerne silnu partiu teda cislo 40 + silu dveri a toto sa priratalo k nahodnemu cislu 1-20.
Slaba partia tyeda nemala sancu dvere vyrazit, co je problem. Skusil som si pre istotu v originale partiu 4 slabych magov (sila 6-8 na osobu) a dvere vyrazili na prvy sup. Teda ide zrejme o cistu nahodu, sila sa nerata.

Nemate nejaky tip na to, ako toto urobit trochu zmysluplne, pripadne urobit na tomto mieste viacero moznosti pre pouzitie sily/magie/zlodejiny. Proste chcel by som ten povodny princip (o ktorom som bol presvedceny ze zohladnuje vlastnosti) takto vylepsit...
Priloha Prílohy
dj_start_040.png
DJ DJ   | Uznanie DJ 04.10.2012, 17:12:30     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Prvy problem ku konzultacii popisem v dalsom prispevku.
Fotky hrdinov som prachsproste vygraboval z EOB, trochu orezal a pridal Grimrock pozadie, a to iba tie 4 pre default partiu. Mimochodom ak ste to nevedeli tak EOB1 ma naozaj default partiu (Allabar, Ariel, Valanau a Tenmiyana) ktora je na originalkach ako ulozena hra, cize v nasich cracknutych verziach sa uz nevyskytovala ;-)

Custom Spells: ano, daju sa vytvarat aj kuzla, konkretne Create Food som mal vyrobene ako prve, pretoze hned v 2 leveli sa nachadza Potion of Vitality, co je v EOB vpodstate doplnenie jedla, prehodit tuto funkciu z flasky na vlastne kuzlo uz nebude problem. Akurat mi mozes poradit aku kombinaciu Run na to pouzit.
Mal by som niekde zacat spisovat vsetky custom veci/kuzla/objekty co som povytvaral...
Maros S Maros S   | Uznanie DJ 04.10.2012, 15:40:01     Odpovedať   edit   delete
Nooo, odvazny pocin na aky ja nemam ziadne schopnosti-dovednosti. Programovanie je pre mna asi to co pre Papuanca jadrova fyzika. Rad by som nejako pomohol ale proste neviem cim, nic podstatne v tejto oblasti neovladam. Na EOB som sice relativne ako tak expert, ale na EOB2 som uz asi grandmaster. V kazdom pripade je konzultacia cluebooku urcite dostatocne hodnotnym zdrojom detailnych informacii aj o veciach, ktore ako hrac nepoznam.
Drzim palce DJ, je to narocna uloha hodna obdivu. A dufam ze zmaknes celu trilogiu a prihodis aj self-made EOB4, EHM, UHM....

Este k tym fotkam xichtov hrdinov. To si len vygraboval screenshoty a vyrezal, alebo su nbejako manualne prerabane? Lebo ked ten typek hodil do obehu tie DM xichty pre Grimrock tak ja a aj ini ludia potom tiez mu pisali prosby o xichty z EOB-oviek.

A este by ma zaujimalo ako je to z kuzlami, to bude celkom problem predpokladam. Trebars Create-food kuzlo ci moze existovat a podobne.
Laco Wolf Laco Wolf   | Dobrá práce 04.10.2012, 14:31:58     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Crash:
No teda, parada! Bohuzial na EoB ziadny expert nie som, takze moc neporadim, ale drzim palce!
 zobrazených: 50 [ 251-300/301 ]   «predchádzajúce 0123456 nasledujúce»

Retrogaming merch - HV 1701.cz
 možnosti podpory
🍺 Buy me a beer
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
Tomb Raider II, 22.02.2024
Joust, 24.11.2023
Fortress of Dr. Radiaki, The, 01.10.2023
Rampage, 23.09.2023
Lost Vikings 2: Norse by Norsewest, 03.07.2023
Falcon, 03.05.2023
Metal Gear, 18.10.2022
Clock Tower, 26.09.2022
RoboCop 2, 09.05.2022
Ztracený ostrov, 01.05.2022
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1271
 Prílohy :: 8235
 Komentáre :: 7766
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Fix-It Felix Jr. online | DOSBox