Časopis Riki 26, strana č. 5

 
Staré hry :: DJ OldGames
Diablo
Diablo « prejsť na stránku s hrou (download)
82% / 84% ( pridaná na OldGames.sk dňa 22.01.2012 )  
1997, Blizzard North / Blizzard Entertainment Inc.
Diablo je významné akčné RPG od firmy Blizzard North, zasadené do temného, hororového fantasy sveta, spracované v 2D izometrickom pohľade. Vytvorilo vlastný subžáner hier, označujúcich sa ako point-and-click action RPG, inšporované hrami ako Rogue, Moria alebo Angband. Príbeh je zasadený do fiktívneho kráľovstva Khaduras, kde je hráč je v úlohe osamoteného hrdinu s cieľom zničiť hordy temnôt na čele so samotným Diablom, pánom teroru. Pod dedinkou Tristram sa nachádza 16 úrovní náhodne generovaných dungeonov, preplnených nepriateľmi, ale aj pokladmi...

Články na tejto stránke (1)

  článok stránky typ platforma skóre hit recenzent hra
 
Diablo
 4 5 Recenzia PC Windows  95%    Ivan Líška (Ivo Ninja) Hra na OldGames.sk

» Časopisy / Riki / Riki 26 (04/1997) / strana č. 5

Diablo

 strana č.5, [ 5/48 ]   |  ««prvá  |  «predchadzajúca  |  zoznam stránok  |  nasledujúca»  |  posledná»»  |  
Stránky je možné listovať aj kliknutím na okraj, alebo pomocou klávesnice (ŠÍPKA VĽAVO, VPRAVO, HOME, END).
Diablo PREV NEXT
rozmery: 960 x 1398 (431,683 kb)
autor skenu: Ľuboš Čellár
obrázok vložený na stránky: 29.12.2011 (dj)
posledná aktualizácia: 28.01.2012 (dj)
Zo začiatku som si myslel, že je to nemožné, hlavne keď som sa dostal k miestnemu zabijákovi s poriadnym sekáčom na mäso. Bol tak rýchly, že mi nedovolil ani raz seknúť. Takže sa môže stať, že sa dostanete ku schodom do nižšieho, čiže ďalšieho levelu a popritom ste vôbec neprešli celé poschodie. Takto som to spravil asi 2-3 krát, že som proste len prebehol o level nižšie bez toho, aby som vyzabíjal všetky príšery v danom levely. To bola chyba. Vy totiž postupom času získavate takzvané "LEVEL UP", to sa vám vždy stanoví, koľko príšer musíte zabiť do určitého číselného bodu. Keď tento bod dosiahnete, získate 5 bodov LEVEL UP, ktoré si môžte rozdeliť medzi silu (strenght), mágiu (magic), vitality (životnosť) alebo dexterity (obratnosť). Body je samozrejme najlepšie rozdelovať podľa toho, za aký charakter hráte, čiže v mojom prípade som si najviac zvyšoval v prvom rade silu, potom životnosť, obratnosť a až na záver mágiu. A na konci hry som mal silu viac než bolo možné (maximum 255) a to rovno 287 bodov zapomoci prsteňov a náhrdelníku, ktorý mi dodával body pre silu a obratnosť. Poväčšinu z vecí, ktoré v podzemí nájdete sú pre vás neznáme a potrebujete ich identifikovať. To môžte taktiež pomocou kúzla, alebo vám ich identifikuje miestny dedinčan. Vždy, keď sa dostanete do dediny, je dobré sa od lekára ošetriť (iba v prípade zranenia samozrejme), čiže získate uzdravenie zdarma. U neho si môžte nakúpiť aj fľaštičky pre čiastočné alebo úplne pridanie životnej energie. Rovnako je to aj s miestnou čarodejkou, od ktorej si môžte zakúpiť čarodejné palice, kúzla alebo fľašky s manou, ktoré sú veľmi užitočné už pre z kníh naučené kúzla. Nie však všetky zbrane a kúzla môžte hneď používať, každá vec vyžaduje určitý bod úrovne, takže aj kúzlo, ktoré vyžaduje 70 bodov mágie nemôžte použiť, ak máte povedzme len 30, a tak je to i so zbraňami, brnením, kompletne so všetkým. V hornej časti dediny pri skalách sedí jeden chlapec, ktorý má často špeciálne veci na predaj, ktoré mnohokrát kováč nemá. Jeho problém je však v tom, že ich má nekresťansky drahé (alebo satansky lacné? :). Okrem klasických 16 levelov sú tu aj dajaké bonusové, v ktorých môžte nájsť akurát rôzne naviac veci, k tým sa však opäť dostanete len ak dôkladne vyčistíte celý priestor a poviem vám, nie je to vôbec také ľahké ako som si myslel ešte v takom 6. leveli. Keď sa dostanete do takého 13. levelu, dáte mi za pravdu. 13. level je totiž pekelné peklo odohrávajúce sa skutočne v pekle a obtiažnosť mi vtedy pripadala pekelne ťažká (dokonca mi bolo aj teplo ako v pekle :), nemal som totiž ešte dostatok peňazí pre kvalitnejší meč a príšer sa na mňa vyrojilo ako sršňov. A boli čím ďalej tým tuhšie. Ku koncu hry som ich však už poväčšinou sekal na jednu ranu a Diablo, záverečný boss bol síce veľmi pekne graficky spracovaný ako celá hra, ale jeho tuhosť ma dosť sklamala. Na pár seknutí bol zdolaný a nasledovala prekrásna záverečná animácia, ktorú si nesmiete ani vy nechať ujsť. Keď už som spomínal tú grafiku. Pozrite sa do tabuľky. Hej, je to presne tak ako vidíte. Žiaden omyl, ani žiadna chyba. Hra Diablo dostala za grafiku 98%, sám sebe sa čudujem, prečo som jej nedal 100%, nemá totiž chyby. Nevidíte jeden drobnučký pixel (iba ak si zapnete pomocou klávesy "Z" zoom :)), je to jednoducho nádhera. Verím tomu, že každý, kto videl túto hru na monitori (obzvlášť u mňa na 20") bol úplne, ale ÚPLNE mimo. Blizzardi opäť zabodovali a začínajú sa u mňa tlačiť do mojej NINJA hitparády, hneď na druhé miesto za WESTWOODom. Sú skutočne geniálny. Nejde totiž len o grafiku, ale aj o samotné zvukové efekty a tú hudbu!! Čitatelia drahí, tá hudba a s ňou súvisiaca atmosféra, to si zaslúži 97% ako vyšitých. Zvuky sú tak neskutočne reálne, že sa tu ani nedajú opísať. To musíte počuť na vlastné uši. A hudba? Tak kvalitnú a prepracovanú hudbu ku hre som v živote nepočul. Normálne som chytal šoky strachu, obzvlášť keď som hral DIABLO o takej druhej v noci v úplnej tme a kde nič tu nič, odrazu sa na mňa vyrútila kopa príšer s hrôzostrašným revom a zavíjaním, normálne som vyskočil zo stoličky (to úplne vážne!!). Hudba je v každom prostredí iná, je pravda, že dosť často sa opakuje, ale je tak geniálna, že som bol normálne rád, že sa zase opakuje. Ako som už spomínal, Blizzard urobili v hre Diablo nehorázne premakanú atmosféru, hudbu, zvuky a grafiku a k tomuto všetkému ešte aj špičkovú hrateľnosť a zábavu a to je presne to, čo si môže znudený drvič v dnešnej dobe priať. V hudbách počujete mnohokrát smianie sa Diabla, plakanie a kričanie detí, jednoducho hra Diablo je vec, ktorú si nemôžte len takto prečítať, vy to musíte mať! Ďalší mimoriadny bonus je, že hra podporuje multiplayer hru a to aj cez modem, cez sieť, ale aj cez internet, cez takzvanú BattleNet položku a musím povedať, že co-operative hra bola taktiež veľmi zábavná akurát jej nevýhoda bola, že sa nedala savenúť narozdiel od normálnej jedno hry (ukladala sa automaticky pri skončení hry a dosť často by sa hodilo aj klasické load, save, load, save). Určite som ešte nespomenul, že Diablo podporuje iba 1 save pozíciu, čo ma mnohokrát nútilo odísť z hry a prekopírovať si save súbor do extra adresára v prípade, že sa niečo nevydarí. Preto ak sa nič nestalo, tak už na tomto RIKI CD je save zo záverečného levelu (pozície boli tak dlhé, že som si ich sem nemohol dovoliť dať zo všetkých levelov, smolka). Diablo je hra hier, avšak ako vidíte, dostala "len" 95%. Prečo nie viac? Aj Diablo má totiž svoje chybičky, napriek tomu, že som spomínal hrateľnosť ako špičkovú, dajakú tú chybičku má. A to keď som potreboval rýchlo použiť fľašku pre dobitie energie. Musel som odísť s kurzorom do dolnej časti obrazovky a medzitým ma príšery zvykli už dávno zabiť. Mohli na to spraviť dajaký HOT KEY. Ďalšie mínus bolo teda to, že hudieb to mohlo byť viac, napriek tomu, že boli, sú a vždy budú tak dokonalé. Okrem toho si myslím, že autori mohli hru spraviť o niečo dlhšiu. Ako posledné mínus by som označil medzianimácie, ktoré Diablo neobsahuje. Osobne si myslím, že by sa veľmi hodili aspoň po každom 4. leveli. Napriek týmto všetkým malým nepostrádateľným chybičkám je hra Diablo najlepšia hra akú som za poslednú dobu vôbec hral a veľmi vám ju odporúčam.
O tejto hre by sa dalo ešte hrozne veľa písať, ale bohužiaľ som ako inak obmedzený miestom, už takto je to riadne dlhé. Boom, ende, som hotový, idem sa konečne nachlastať Fanty. No a čo dodať k záveru? Snáď iba hádanku: Viete aký je najlepší dungeon? No predsa vlastná pivnica.

Ivo Ninja

Komentáre k tejto stránke časopisu (0)


Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |