Zoznam príspevkov do diskusie

 
Staré hry :: DJ OldGames
Crash

Crash

Crash

 »
Crash je na OldGames.sk od: 16.04.2010
naposledy prihlásený: 26.12.2023

Príspevky v Diskusii od užívateľa Crash

Zoznam príspevkov (579)
Zoradené podľa
výsledkov: 30 [ 1-30/579 ]   «predchádzajúce 012345678910111213141516171819 nasledujúce»
Jé díky, jo tohle byl megalomanský projekt. Jsem sice rád, že jsem to tehdy dotáhl do konce, občas se do toho začtu a vzpomínky začnou vyskakovat, ale už bych do takovýho deníku nikdy nešel. :D
 
21.08.2016, 20:43 
A jak se říká, štěstí přeje připraveným. Velká gratulace a díky za výborný deníček, o čemž svědčí to, že při jeho čtení mě svrběly prsty a měl jsem chuť se do toho také pustit. :)
10.08.2016, 23:47 
Čtvrtým??? No panečku, ty se o tu herní populaci pěkně staráš. :D Tak tedy gratuluji dodatečně jak k životnímu jubileu tak i k čtvrtému potomkovi.
 
05.09.2015, 12:53 
Já mám pocit, že v TES sérii obecně se ručně daly umlátit všechny postavy, které měly nějakou odolnost na určitý typ zbraně. Samozřejmě pokud si "karate" skill měl na dostatečné výši. :)
04.09.2015, 17:45 
Sakra to jsem vůbec nevěděl, že při konverzaci poznám podle pozadí portrétu,jak s postavou mluvit, jsem to vždycky nějak tipoval. :)
 DJ
13.07.2015, 18:39 
Tak to se taky přidávám, vše nej nej.
11.01.2015, 18:11 
Je to na GOGu.
11.11.2014, 14:59 
Udělat ze mě a Mároše PR agenty Steamu, to si značně přestřelil. Myslím, že si oba velmi dobře uvědomujeme jeho nevýhody, ale i ty výhody, právě protože ho dlouhodobě používáme. A vedle takových majstrštiků jako je zaplaťpánbůh umírající Game for Windows Live, nebo Origin od EA popř Uplay od Ubisoftu, je Steam pořád slušně fungující služba. Zpět k tvému problému, oba ti tu tvrdíme, že nás Steamguard nespamuje, tzn. že problém je někde jinde. Buď to dělá nějaká třetí aplikace jak tvrdí Mároš a nebo mě napadlo že taky někdo může disponovat tvými přihlašovacími údaji ke Steamu a čas od času to zkouší, jestli už sis Steamguard vypnul. A vzhledem k tomu, že si tak podle svého posledního příspěvku učinil, tak bych si radši na Steamu rychle změnil heslo, pokud se na účet stále ještě dostaneš. ;-)
08.11.2014, 17:19 
Nechodíš na Steam přes web a nepoužíváš u toho nějaký anonymní režim? Protože Raptr používám několik let a rozhodně mi zasílání Steamguard kódů nezpůsobuje. U webu se mi to zřídka stává, že mě Steam jakoby zapomene. Ale rozhodně teda nemám takovou záplavu emailů, pes je zakopán někde jinde.
20.10.2014, 20:48 
Jojo vím, řešili jsme to už na DH, takže jsem zvědavý, a i celkem psychicky připraven, že to třeba i kvůli tomu vzdám. Ale rozhodně to chci zkusit, začátek zatím dobrý, i když drobné kolísání rychlosti tam je znát už teď.
20.10.2014, 09:00 
Sakra co se to tu děje? Kouknu do diskuzí a vidím Legend of Grimrock 2, Alien Isolation, Dragon Age: Origins... kde je kurňa to retro??? Jdu vám to kazit, rozehrál jsem Wing Commandera! ;-)
Že mají bratři Robert a Norman Sirotkové, zakladatelé Sir-Techu, české kořeny, to jsem věděl. <a href="http://youtu.be/BHXz7oSI564?t=1m11s">Ale že nebýt českého Kinoautomatu, možná by žádný Sir-Tech nevznikl, to jsem netušil.</a>
Narazil jsem na <a href="http://www.oldgames.sk/mag/excalibur-48/page/22/">tento článek</a>, který je propojený se hrou Pinball Dreams, což je v pořádku, ale jedná se o kompilaci Pinball Dreams a Pinball Fantasies (slovo Fantasy v názvu je chyba, viz text článku). A Pinball Fantasies tu na stránkách taky je, takže by ten článek chtěl propojit i s touhle hrou. Jak to děláme, musíme vytvořit do databáze ten článek po druhé? Zkoušel jsem připojit k článku další hru, ale to nejde, jde jen jedna, tak se radši ptám, abych v tom neudělal zbytečně bordel.
Já ti dám nekamenujte mě, naopak miřte všichni pokud možno přesně mezi oči, třeba ho ještě zachráníme!!! ;-)
 
30.04.2014, 13:18 
No to si na tom Games.cz <a href="http://games.tiscali.cz/video/retro-gamesplay-zaznam-z-hrani-obtizne-klasiky-another-world-237524">snad dělají legraci</a> ne?! Jako mám jejich web docela rád, považuji ho za to lepší, co na českým internetu o hrách je, ale fakt jim to nepřijde blbý?
Já jsem Heart of the Alien hrál asi před 3 roky po dohrání Another World a taky jsem čekal průšvih, který se překvapivě až tak úplně nedostavil. Je to podle mě celkem slušná hra, kterou nejspíš vydatně srazilo i "očekávání" bomby jakožto pokračování Another World. Nicméně jestli jsem si u Another World vystačil s metodou pokus omyl, tak tady už jsem párkrát musel jít do návodu, jinak bych se asi dál nedostal. No a pak po tý příběhový stránce je to trochu ždímání jedničky. Takže zájemce bych úplně neodrazoval, klidně a´t to zkusí, ale jako další Retro Let's Play by to asi bylo zbytečné, protože moc nového oproti Another World tam neuvidíme a nostalgiků taky nebude moc, takže bude asi lepší zalovit zase v jiných vodách.
Není to sice stará hra (no vlastně už je), ale třeba někdo bude mít zájem. Mám navíc jeden Steam klíč na akční hru Enclave a nějak ho nemůžu udat. Na DH jsem ho nabízel už asi třikrát a na službách jako Steamgifts není Enclave povoleno (před časem se někde rozdávaly klíče zdarma, a tyhle portály byly zahlceny). Tenhle jsem získal v balíčku her na Groupees, kde dodatečně přidali klíč na Steam, ale já už hru na Steamu mám. Takže kdyby měl někdo zájem, tak se ozvěte, samozřejmě za to nic nechci. ;-)
No já už to právě tehdy nesledoval, proto jsem se teď v tom trochu hrabal, abych zjistil, co se o tom dá dneska najít. Samozřejmě všechny ty články beru z rezervou, zvláště ty osobní vyjádření jednotlivých aktérů, ale jedna věc mi z toho jako fakt vychází a to že v roce 2000 Score skutečně problémy mělo: jedno číslo nevyšlo, pak slíbili dvojčíslo, to taky nevyšlo vyšlo jen normální, prej ještě na nějakým hrozným papíře, výrazný pád prodejů a hlavně došlo k odkupu časopisu společností Omega Publishing, která ho vydává dodnes. Jestli to mělo souvislost s tím vytunelováním Art Consulting Elfmarkem, jak tvrdil Andrew, nebo se nic takového nestalo, to nemám tušení. Ale že by nic nenaznačovalo, že Score tehdy nebylo v problémech, to bych si tedy vzhledem k těmto skutečnostem nedovolil tvrdit.
Trošku jsem zalovil v hlubinách internetu, teda konkrétně Bonuswebu a vylovil tohle, kdyby to někoho zajímalo: <a href="http://bonusweb.idnes.cz/andrej-anastasov-o-odchodu-ze-score-duy-/Magazin.aspx?c=A000131_andrewscore_bw">Andrej o odchodu ze Score - 06/1999</a> <a href="http://bonusweb.idnes.cz/slavomir-pavlicek-bleskove-o-score-kauze-fpa-/Magazin.aspx?c=A000131_slavomirpavlicekscore_bw">Slavomír Pavlíček bleskově o Score kauze - 06/1999</a> <a href="http://bonusweb.idnes.cz/otevreny-dopis-andreje-anastasova-d5h-/Magazin.aspx?c=A000915_ananasotvdopis_bw">Otevřený dopis A. Anastasova - 09/2000</a> <a href="http://bonusweb.idnes.cz/lez-andreje-anastasova-07c-/Magazin.aspx?c=A000917_jindrichrohlik000917_bw">Reakce J. Rohlíka na Andrejův otevřený dopis - 09/2000</a> <a href="http://bonusweb.idnes.cz/objevi-se-score-jeste-nekdy-na-stancich-dyu-/Magazin.aspx?c=A001029_scoreproblemy_bw">Následné problémy s vycházením Score - 10/2000</a> <a href="http://bonusweb.idnes.cz/odpovedi-na-otazky-tykajici-se-score-dvr-/Magazin.aspx?c=A001107_scorevychazeni_bw">Další info k problémům Score - 11/2000</a> <a href="http://bonusweb.idnes.cz/andrej-anastasov-porad-parim-bejbata-dvm-/Magazin.aspx?c=A010313_andrejanastasov010314_bw">Chat s Andrejem - 03/2001</a>
Taky jsem se zájmem koukal, ale na druhou stranu by možná pánové měli zůstat u toho vzpomínání, tam by se určitě dalo vydolovat víc zajímavých historek než pokec o jejich hraní Dark Souls, které mě moc nezaujalo. Spíš mě zaujala Červova neznalost hry FEZ, což na Indie scéně považuji za pojem a dost známou hru i mimojiné díky "učinkování" v Indie The Movie, potom mě překvapilo vychválení hry Limbo a to právě v kontrastu, kdy furt mluví o hardcore hrách. Přitom Limbo podle mě hardcore není ani omylem a naopak působí hlavně tím vizuálem, spíš to byla taková procházka zajímavým černobílým prostředím, kde snad jen na dvou místech jsem se na chvilku zasekl, než jsem přišel na řešení. Naopak mi tedy v této sestavě chybí takový Super Meat Boy, který nabízí přesně to o čem Andrew mluvil, "chcípání každou chvíli a plánování každého kroku"...
13.03.2014, 11:27 
Aha, tak to jsem tu strategii hrubě podcenil.
12.03.2014, 19:10 
Vracel jsem se do Balmory, kde jsem si nejprve schrupnul a zdál se mi další děsivý sen, a zároveň jsem zvýšil level postavy na 25. Caisu Cosades si ode mě vzal zprávu s informacemi, které jsem získal ve Vivecu a knihu Progress of Truth. Po jejich prostudování se rozhodl, že potřebujeme informace přímo od Ashlanderů, což nebude tak jednoduché. Ale v Ald'Ruhnu se prý nachází chlapík jménem Hassour Zainsubani, který opustil pustiny, aby se stal bohatým obchodníkem a tak by mohl být ochotný nám něco sdělit. Caius mi dal 100 zlatek, protože Ashlandeři se rádi obdarovávají, musím tedy zjistit, jaký dárek by mu udělal radost a pak ho sehnat. Potom mi snad Hassour něco sdělí jako o Ashlanderech tak i o Nerevarinově kultu. Ald'Ruhn se nacházel severně od Balmory. Vzal jsem to pěšky, protože tyhle končiny jsem zatím neměl moc prozkoumány. Cesta vedla přes město Caldera. Kousek před hradbami jsem potkal seveřanku Aetu Wawe-Breaker, kterou okradla nějaká tlupa zlodějů vedená khajiitem Dro'Zhirrem a mimo jiné ji ukradli nějaké rodinné šperky. Slíbil jsem, že se po té bandě podívám. V Caldeře jsem se od jednoho bosmera dozvěděl, že Dro'Zhirova banda se skrývá v nějaké jeskyni na východ od města. Asi největší zajímavostí tohoto města je dům Ghorak Manor obývaný bandou Orků, ve kterém se překvapivě nachází scamp Creeper. Na rozdíl od ostatních všiváků stejného původu, tento není nepřátelský, naopak je velmi užitečný protože je ochoten koupit skoro vše a navíc disponuje částkou 5000 zlatých, což je zdaleka nejvíc, než jsem zatím u jakéhokoliv obchodníka viděl. A ke všemu ještě vykupuje předměty za plnou cenu. Mimochodem Creeper je vlastně takový Easter Egg, kterého vytvořil Mark Nelson na základě svého přítele, bubeníka, který přišel v té době o zaměstnání. Při průzkumu Caldery jsem se dozvěděl o jednom chvástavci, který se prý v hospodě opil a pak vychloubal, kolik mají u nich v jeskyni nakradených pokladů a pak odkráčel západním směrem, takže to vypadá, že někde na západě je bohatý úkryt. Taky jsem narazil na kolegyni z Blades, pohlednou ženu a také kouzelnici Surane Leoriane, takže jsme spolu potrénovali pár kouzel z různých magických škol. Navštívil jsem i místní hrádek, kde jsem se setkal (na popud Crassia Curia) s místním šlechticem Odralem Hlelvim a nabídl mu své služby. Odral mě požádal, abych doručil Tenisi Lladri zapečetěné rozkazy do Vivecu do pokladnice Hlaalu. Hlavně mi kladl na srdce, abych je v žádném případě nedával šéfovi pokladnice Barenu Alenovi. To bylo dost podezřelé, takže jsem se rozhodl, že s tím radši zajdu za Crassiem. Do Vivecu jsem se ale ještě nechystal, nejprve jsem se vydal na obhlídku okolí Caldery. Prozkoumal jsme důl Abaelun a jeskyni Shushishi, kde jsem také narazil na Dro'Zhirrovu bandu. Ale přece jen to byl khajiit, tak jsem se s ním pokusil nějak domluvit. Kupodivu byl nakonec ochotný přistoupit na dohodu, a vydal mi Aetiny šperky za slib, že mu dám polovinu odměny, kterou za nález dostanu. Netušil, že se sem rozhodně nehodlám vracet. Obrázky: 1) Aeta Wawe-Breaker 2) Caldera 3) Obchodník Creeper v Caldeře 4) Vůdce zlodějské bandy Dro'Zhirr
Tenhle mezistav jsem měl taky poměrně dlouho, kdy jsem považoval komunismus za nejvýhodnější řešení a demokracii jsem nedokázal hrát, jenže ty ekonomický výhody demokracie jsou prostě proti komunismu dost výrazný, a problém s vyhlášením války se dal řešit plánovanou anarchii, následným vyhlášením války a obnovením demokracie. Sice to občas přineslo nějaký oběti, ale většinou to nebylo nic podstatného. Pokud byl soupeř mnohem slabší tak se stejně ani v období anarchie na nic nezmohl, a pokud byl silný tak variantou bylo i vyčkávání na to, že vyhlásí on válku mě.
Průzkum Vivecu pokračoval kantonem obývaným dalším Dunmerským domem Telvanni. Cestou jsem přijal nějaký podřadný quest na likvidaci krys, ale zajímavější bylo setkání v jedné hospodě. Zde jsem potkal Norda Enbjofa, kterými za žejdlík piva svěřil tajemství o tajném hrobu nordského hrdiny Olmgerda the Outlaw, syna Haralda Hands-Free krále Skyrimu ještě z dob Prvního Věku, a s ním je prý pohřbena také legendární sekera Stormkiss. Hrob by měl být v nějaké pradávné Dunmerské hrobce na ostrově mezi svatyní Zaintiraris a Tel Branorou. Z Telvanni kantonu jsem pokračoval do St. Olms, kde na náměstí jsem sedal do řeči s dunmerkou Ginadurou Andrethi, která mi vyprávěla o ubohé krčmářce Moroni Uvelas, která se strachuje o svého manžela. Daran Uvelas se již několik dní nevrátil domů, jenže není to žádný svatoušek, je závislý na Skoomě prý se často s kamarádíčky ukrývají v kanálech. Zašel jsem za ní do krčmy a slíbil, že se po jejím manželovi podívám. Při průzkumu kantonu jsem v jednom opuštěném bytě našel zvláštní věcičku Marandus Propylon index. Jak mi dříve vysvětlil Crazy-Legs Arantamo měl by to být klíč k transportnímu systému ve starých dunmerských pevnostech. Později jsem našel ještě jeden, už ani nevím kde, ovšem netušil jsem, že nestačí mít jen jeden propylon index, ale že každý propylon index umožňuje transport jen do jedné konkrétní pevnosti stejného názvu. Takže jsem naprosto chybně ho nechal bez povšimnutí ležet. Ale zas taková tragedie to nebyla. Při hledání Danara Uvelase v kanálech St.Olms jsem narazil na mnohem zajímavější osobu: khajiitku Adhirranirr, za kterou mě poslal Caius Cosades. Adhiranirr byla ovšem k smrti vyděšená, protože po ní pátral nějaký agent z císařského daňového úřadu. Jedinou možností, jak od ní získat potřebné informace bylo to, že se pokusím zbavit toho agenta. Duvianosovi Platoriusovi (tak se agent jmenoval) jsem tedy nakukal, že Adhirranirr odjela z Vvardenfellu na pevninu, a poslal ho tak po špatné stopě. Adhirranirr mi samozřejmě byla vděčná a ochotná mi říct vše, co ví o kultu Šestého domu. O Nerevarinovi nevěděla nic, respektive tvrdila, že to proroctví je úplný nesmysl. O Šestém domě ovšem měla zajímavou informaci, prý je nyní spousta pašeráků vytížena novým zákazníkem, kterým jeprávě Šestý Dům a platí prý velmi dobře. Adhirranirr ovšem nevěděla, co je předmětem tak velkého pašování, pašeráci jsou prý strašně tajemní, což je ovšem zarážející, protože normálně to jsou pěkní chvastouni. Ve zbylé části kanálů jsem narazil na tajnou daedrickou svatyni a taky překvapivě na monstrum trpící nevyléčitelnou nemocí Corprus. Obával jsem se že půjde o nebohého Darana Uvelase, což se později potvrdilo, když jsem jeho ženě předal prsten, který jsem u té zrůdy našel. Pak už jsem spěchal do Síní moudrosti, kde jsem měl najít Mehru Milo, ale jak mi kladl Caius na srdce, nesměl jsem se naní vyptávat, abych neprozradil že je ve spojení s cizinci. Mehru se mi podařilo najít v chrámové knihovně. Po získání důvěry se Mehra rozpovídala o Odpadlích kněžích, kteří pochybují o doktríně hlásané Chrámem a jsou také kvůli tomu pronásledováni a potíráni ze strany Ordinátorů, chrámových bojovníků. Odpadlíci napadají čistotu a božství Tribunálu a hlásají, že jejich moc je čarovného původu a ne božského, a dokonce že je stejného původu jako moc Dagoth Ura. Chrám se samozřejmě bojí oslabování své víry a proto Odpadlíky nemilosrdně pronásleduje. Pokud se Caius zajímá o učení odpadlíků, měl bych mu sehnat knihu Progress of Truth, kde jsou sepsány všechny pochyby Odpadlíků o pravé víře. Kniha je ovšem zakázaná, jeden výtisk mají sice zde v knihovně, ale Mehra mi ho odmítla půjčit, doporučila mi, ať se porozhlédnu v některých knihkupectvích, sem tam se dá pod rukou sehnat. Knihu se mi podařilo sehnat hned na první pokus v knihkupectví u Jobashy ve Vivecu. Kniha skutečně pokládala zajímavé otázky a naznačovala, že božská síla Tribunálu a Dagoth Ura pochází z prokletých kozelných předmětů, které vytvořil dwemerský čaroděj Kagrenac pro stavbu svého Numidia (poslušného ale děsivého sluhy a nejmocnější zbraně). Odpadlíci tvrdí, že Chrám měl vždy dvě tváře, tu veřejnou vyzařující jistotu a sílu, a pak tu skrytou, kde se ukazovaly pochyby, nejistoty, nekonzistentnosti víry a osobní záměry povýšené nad záměry celku. Podle Odpadlíků navíc Chrám urputně tají skutečnost, že Tribunál ztrácí svou sílu a nebude věčně schopen odolávat a ubránit Dunmerský lid před zkázou Dagotha Ura. Knihapak dále rozebírá další podivnosti a vynáší další otázky ohledně jednání a chování jak samotného božského Tribunálu tak i chrámových kněží a řádu Ordinátorů. Obrázky: 1) Telvanni kanton ve Vivecu 2) Adhirranirr v kanálech St. Olms 3) Mehra Milo v chrámové knihovně Síní moudrosti
11.03.2014, 18:09 
Teda ještě že jsem na to koukal ze záznamu, u online bych se asi na četu neudržel. :D Ale každopádně skvělý let's play, ne že by to Tomáš zahrál nějak dokonale, ale výborně se mu povedlo ukázat několik průšvihů, kterými jsme si u Civky asi všichni prošli. Chytal jsem se za hlavu, jak se rozhodl s tou naloženou bárkou zaútočit na tu nepřátelskou loď a řval jsem na monitor "Vylož je, nejdřív je vylož!!!" :D A každopádně teda alespoň pro mě originální (a trochu šílená) strategie, takhle mě to teda nikdy nenapadlo hrát. Každopádně, aby tahle strategie byla úspěšná, musíš co nejrychleji ty ostatní civilizace zlikvidovat, protože jinak tě musí v pozdějším věku převálcovat, právě kvůli chybějícím stavbám. Dlouho jsem například kroutil hlavou nad výrokem, že Velká zeď je k ničemu, pro mě to byl jeden z klíčových divů světa, protože postavení Velké zdi má v celé říši stejný efekt jako městské hradby v každém městě, tzn. zdvojnásobení obrany města, což mi vždy obrovsky uvolnilo ruce, protože hradby byly skoro vždy to první co jsem ve městě postavil. Na Prince obtížnost jsem to hrál nejčastěji a v pohodě se to dá hrát jak na vesmírné závody tak na zničení všech civilizací. Akorát musí mít člověk už dopředu poměrně slušně vymyšlený postup výzkumu a ne to tam střílet od boku. Normálně jsem měl rozkreslený stromy jak na sebe technologie navazují, a stanovený klíčový technologie, který musím do kdy nejpozději dosáhnout, abych byl furt napřed. To mě v podstatě na Civilizaci nejvíc bavilo, vytváření tohohle postupu, protože to samozřejmě znamenalo spoustu neúspěšných pokusů, než na to člověk přišel, pak už to byla rutina. Horší je ta vyšší obtížnost a tu nejvyšší jsem snad nikdy nehrál...
 
27.02.2014, 10:29 
Ringo: No mouchy to je trochu na delší povídání, ale dovedu si představit, že bys s tím už dávno seknul, jak jsem tě tu pozoroval u hraní Areny nebo Daggerfallu. Souhrnně to nazvu "stereotypem", furt ty samé hrobky, jeskyně, svatyně, zříceniny než člověk objeví něco nového řekněme unikátního. V podstatě zásadně řeším, jestli dál věnovat i nějaký čas prozkoumávání světa, což mě v Aréně a Daggerfallu vůbec netrápilo, protože tam to byla nesplnitelná mise, kdežto tady je to sice náročný, ale dosažitelný cíl, který mě sice láká, nicméně čím dál méně uspokojuje. Stejně tak questy, tedy ta hlavní linie mě docela baví, vzhledem k tomu, že odhaluji zase nějaké dějové pozadí související s historií světa, ale ty sady questů pro různé guildy a spolky jsou dost bída. Připadám si jak loutka, jdi tam a tam udělej to a to (přines, zabij, doruč, ukradni, promluv si) pak se vrať, výborně tady máš tisíc zlatých a povýšení. Povýšení je víceméně k ničemu, jestli se nepletu, tak v Daggerfallu mi to v magické gildě postupně zpřístupňovalo alchymii, enchanting, vyvolávání daedry = artefaktové questy, atd. Tady akorát zpřístupní služby některých členů což se omezuje na pouhý prodej a výcvik, o které většinou ani nemám zájem. Nějaké logické hádanky tahle hra nezná, se smutkem na tváři vzpomínám na jeden z prvních sidequestů, kdy jsem pátral po vrahovi výběrčího daní, to byl snad nejzajímavější quest ve hře, od té doby jsem spíš poslíček. Škoda. Ekonomika je katastrofická, ještě tak na začátku to trochu fungovalo, ale poměrně záhy jsem se dostal do fáze, že jsem nevěděl co s penězma, jedinou nákladnou věcí zůstal enchanting, ale teď už jsem ve fázi, že si můžu dovolit i ten a docela suverénně si nechávám okouzlit kde co konstantnímy efekty. Nevěda co s penězi, začal jsem využívat veškeré trenéry co kde potkám, takže z akrobata je teď "Skillus Maximus" co si může dovolit vše. Tím pádem nemám problém s žádnou potvorou nebo nepřítelem a podám si jednoznačně každého na pár ran, takže výzva nulová, navíc soubojový systém je dost hrozný, což mě mrzí, to švenkování myší v Aréně a Daggerfallu mě bavilo. Zní to tedy dost negativně, a tím pádem se vracím k tomu, co jsem napsal v předchozím příspěvku, člověk musí být trochu magor, aby v tomhle pokračoval, ale zatím mě ještě pořád táhne ten hlavní příběh, který jsem ze začátku spíš šolíchal a odkládal na později a taky přeci jen ta zvědavost z co je v těch neodkrytých částech světa a vlastně tak i trochu očekávám, že ještě zažiju nějaký zajímavý quest, i když moc nedoufám. Takže asi tak.
[i]Pánové mi nenápadně připomínají, že se s deníkem flákám, takže pokračujeme v krasojízdě. Jen znovu upozorňuji, že to bude ještě hodně dlouhý! Trochu jsem se utopil ve vedlejších questech. Už párkrát jsem si říkal, že na to kašlu a dojedu čistě main quest a finito, a nakonec zas neodolám a zase lezu tuhle někoho zabít ve jménu Morag Tong, támhle něco čmajznout pro Zlodějskou gildu, a ani ostatní gildy nezůstávají zkrátka. Sice mě to zatím pořád docela baví (nahráno přes 230 hodin), ale velmi dobře rozumím i negativním ohlasům na tuto hru, na tohle prostě musí mít člověk trochu náturu, být trochu megaloman a taky trochu magor... [/i] --- Vrátil jsem se na skok do Balmory prodat některé předměty, něco schovat do své skrýše a hlavně nahlásit Nileno Dorvayne splnění úkolu. Rolasa Oren bude nakupovat guaří kůže od Hlaalu. Další úkol mě měl zavést do Ald'Ruhnu, kam Nileno potřebovala doručit nové příkazy pro obchodnici s oblečením Bivale Teneran, která zároveň funguje jako očko Domu Hlaalu. Nicméně jsem se vrátil znovu do Vivecu, měl jsem tam ještě nějakou práci, ale hlavně jsem potřeboval přesvědčit Crassia Curia aby se stal mým sponzorem. Cílem tedy byl kanton Hlaalu. Na náměstí jsem potkal orka Nar gro-Shagrampha, který mi poměrně ochotně předal prsten pro Lorbumola z Bojovnické gildy. Pak už jsem spěchal do Curiova sídla. Proutník Crassius ani tentokrát nezklamal, byl celkem potěšen mojí žádostí, aby se stal mým sponzorem, ovšem pod jednou podmínkou, že se kompletně svléknu. Po této trapné záležitosti jsem se ovšem mohl pyšnit titulem "Kinsman" v Domě Hlaalu, co by khajiit neudělal pro kariéru. Po zábavě ovšem následovala práce, a tak mi Crassius uložil, vydat se do Caldery a promluvit si s Odralem Hervim. Mám se najmout do jeho služeb, ale pokud by mi přišel jakýkoliv úkol podivný, mám to přijít konzultovat s Crassiem. Jo jo interní politika v Domě Hlaalu... Konečně jsem se taky dostal k návštěvě Edryno Arethi, pro kterou jsem měl 800 zlatých od Murundiuse z Hla-Oadu. Edryno mi byla sice moc vděčná, ale to jí nebránilo, aby po mě chtěla další službu. Mám doprovodit jakéhosi chlápka z Vivecu do Pelagiadu. No co se dalo dělat, ale nakonec i v Pelagiadu jsem měl nějakou prácičku. Cestou nás zastavil nějaký bandita a chtěl za volný průchod peníze, ale dostal mečem mezi žebra. Tarvyna jsem odvedl do hostince v Pelagiadu a rozloučil se. Bylo potřeba osvobodit kolegu z místního vězení, o což mě před časem požádala Habassi. Nejprve jsem tedy ukradl nějaký dwemerský předmět v Mebestienově obchodě a s ním jsem šel obvinit orkskou strážkyni Shadbag gra-Burbug v Pelagiadské pevnosti z korupce a krytí nezákonných obchodů s dwemerskými předměty. Shadbag na lest skočila a slíbila že zařídí propuštění New-Shoes Bragora, když si tu záležitost nechám pro sebe. Vrátil jsem se do Balmory nahlásit úspěšnou misi a hned jsem dostal další. Habassi chtěla abych našel jakéhosi altmerského mistra zámků a pastí, který prý žije zde v Balmoře ale Habassi nezná jeho jméno, prý by ho ráda najala na zlepšení zabezpečení South Wall Clubu. Dole v klubu jsem se od khajiiťanky Chirrannir dozvěděl o každém Altmerovi, žijícím v Balmoře, takže je stačilo oběhnout a zjistit, že dotyčným mistrem je noblesní muž jménem Hecerinde, který celkem ochotně souhlasil se spoluprací. Čímž jsem si ve zlodějské gildě vysloužil povýšení do hodnosti Operative a také vyčerpal zásobu questů, které pro mě Habassi měla. O další si můžu říct v Ald'Ruhnu nebo v Sadrith Mora. Znovu jsme se vrátil do Vivecu dokončit průzkum jednotlivých kantonů. Pokračoval jsem tedy průzkumem Redoranské čtvrti, kde jsem nenarazil celkem na nic zajímavého. Snad jedině hrobka redoranských předků skýtala překvapení v podobě setkání s "Corprus Stalkerem". Zajímavější byl sousední kanton tzv. Aréna. Nejsem si vědom, že by některý z předchozích dílů (včetně TES Arena) obsahoval jakýkoli odkaz na původní koncept prvního dílu, tedy akční hru, kde parta válečníků měla cestovat z města do města a utkávat se v arénách s místními bojovníky, takže jsem docela překvapen, že najednou zde taková Aréna skutečně je a to se vším všudy. Aréna navíc skrývala ještě další překvapení, protože v podzemí jsem nalezl tajný úkryt popravčí organizace Morag Tong. Už jsem dříve naznačil, že pokud najdu její sídlo, tak asi do ní vstoupím, a tak se také stalo. Guildmaster Eno Hlaalu si mě ale nejprve chtěl vyzkoušet, abych tedy mohl získat plné členství, musím nejprve zabít Felulena Orana z Hlaalu kantonu. Obrázky: 1) Krásná noční obloha na cestě do Vivecu 2) Úplatná strážkyně Shadbag gra-Burbug v pevnosti Pelagiad 3) Corprus Stalker v Redoranské hrobce 4) Eno Hlaalu guildmaster Morag Tong
Pokračoval jsem v průzkumu cizinecké čtvrti Vivecu, zastavil jsem se znovu u alchymistky Aurarne Frernis a obdržel další úkol. Tentokrát mám sehnat nějakou vzácnou květinu Roland's Tear, která roste jen v daedrických ruinách Ald Sotha severovýchodně od Vivecu, ale to zatím počká. Mnohem důležitější bylo setkání v klubu Black Shalk, kde jsem potkal argoniana Huleeyu. Ten se ovšem zrovna zapletl do nějakého konfliktu se třemi místními dunmery a pokud jsem chtěl z něj dostat informace o Nerevarinově kultu, musel jsem mu pomoci, což se nakonec neobešlo bez násilí. Po likvidaci dunmerů jsme se s Huleeyou přesunuli k jeho příteli knihkupci Jobashovi, kde jsme měli klid na rozhovor. Abych porozuměl Nerevarinovu kultu, musím porozumět historii Ashlanderů. Nerevar totiž pro ně znamená něco jiného, než co znamená pro dunmerské Velké Domy. V První Éře tamrielského kalendáře byli kočovní Ashlandeři a usazení Dunmeři rovnoprávní obyvatelé Morrowindu, teprve po Prvním Koncilu a ustavení Velkých Domů, začali být Ashlandeři postupně vytěsňováni do těch nejchudších oblastí Morrowindu, většina právě do Vvardenfellských pustin. Ashlandeři věří, že znovuzrozený Nerevar jim navrátí jejich právoplatné místo v dunmerské společnosti. Další spor mezi Ashlandery a Velkými Domy je v náboženské rovině. Ashlandeři prohlašují, že po vítězné válce u Rudé Hory to byli mocichtiví chánové Velkých Domů (nynější představitelé Tribunálu - Vivec, Sotha Sil a Almalexia), kteří zradili a v tajnosti zabili Nerevara a prohlásili se za bohy. Ale Ashladeři věří, že Nerevar se vrátí a silou svého prstenu sesadí falešné bohy a navrátí skutečnou víru v duchy předků a potlačí falešné uctívání Tribunálu. Chrám Tribunálu samozřejmě prohlásil uctívání Nereverinova kultu za kacířství, a snaží se kacíře tvrdě postihovat, vězením dokonce i popravami. V minulosti se již několik osob prohlásilo za znovuzrozeného Nerevara, nejznámějším je jakýsi Peakstar, mystická osoba, zjevující se čas od času v Pustině během posledních 30 let. Ačkoliv jsou tito lidé samotnými Ashlandary označování za neúspěšné ztělesnění Nerevara, přesto je považují za důkaz pravdivosti Nerevarinova proroctví. To bylo asi vše co mi Huleeya o Nerevarionovi pověděl, o kultu Šestého domu nevěděl nic. Pokračoval jsem v průzkumu cizinecké čtvrti Vivecu a v podzemních kanálech jsem narazil na úkryt samotného guildmastera Zlodějské gildy, Getlemena Jima Staceyho. Jim mi vyprávěl pověst o legendárním zloději Bal Molagmerovi, který svého zlodějského umění využíval ve prospěch páchání dobra a spravedlnosti. Bal Molagmer zmizel na začátku Třetí éry a od té doby nebyl spatřen. Jim si myslí, že je čas na znovuzrození Bal Molagmera, aby nám pomohl v boji proti Camonna Tong a získaní důvěry dunmerského lidu ve Zlodějskou gildu a ukázat tak, že naše umění může být prospěšné i obyčejným lidem. Jim si k tomuto úkolu vybral mě a dal mi rukavice Bal Molagmera, které mám nosit při plnění úkolů jako jeho odkaz. Hned jsem dostal svůj první úkol. Mám najít rodinnou památeční brož chudého horníka Braynase Hlervu, který jí musel dát výběrčímu daní, aby mohl daně zaplatit. Brož bych měl najít ve Venimově sídle v Ald'Ruhnu. Kromě Jima se v úkrytu nacházel ještě Crazy-Legs Arantamo, který mi prozradil, že dunmeři mají ve svých pevnostech jakýsi magický transportní systém. K tomu abych ho mohl použít, potřebuji ovšem "propylon index" což by měl být jakýsi klíč. Bohužel je velmi těžko sehnatelný, ale Arantamo má informaci, že prý jeden z držitelů tohoto klíče měl namířeno do daedrické svatyně Maelkashishi a nikdy se odsud nevrátil. Možná, že tam bych mohl klíč najít. Nejdřív jsem ale chtěl dokončit průzkum Vivecu. V nejspodnější části cizinecké čtvrti jsem narazil na tajnou daedrickou svatyni Ibishammus, kterou bránili orkští bojovníci, takže mě čekali těžké souboje ale odměnou byl zisk orkského brnění a daedrického šaršounu, takže to stálo za to. Obrázek 1) Huleeya 2) Gentleman Jim Stacey 3) Svatyně Ibishammus 4) Daedric Claymore
Po úspěšné likvidaci balmorských členů Camonna Tong jsem pelášil do pevnosti Moonmoth, zvěstovat Larriusovi Varrovi úspěch při plnění jeho úkolu. Larrius byl potěšen i tím, že vše se obešlo bez nějakých problémů se zákonem a obdaroval mě prstenem s kouzlem Chameleon v ceně 12 tisíc a knihou Biography of Wolf Queen. Z Moonmoth jsem se vydal celkem náhodně na průzkum okolí Pelagiadu, navštívil jsem tak dvě jeskyně Adanumuran a Punammu. Ta druhá byla zajímavá svým nalezištěm diamantů a také se mi podařilo už zvýšit postavu na 20. level. S plným inventářem jsem se teleportoval do Balmory, prodal co se dalo, z ingrediencí namíchal nějaké lektvary a díky tomu jsem udělal významný pokrok v Alchemii. Tento skill se mi totiž podařilo zvýšit na 30, což mi zpřístupnilo druhý (do této chvíle pro mě neznámý) efekt u každé ingredience. Tím se mi samozřejmě zvedl počet mísitelných ingrediencí. Nicméně tu byl zase problém, a už jsem se o tom zmiňoval, ten interface tomu výběru správných ingrediencí prostě vůbec nepomáhá. A tak zjistit, jestli k jedné ingredienci máte v inventáři něco co se s tím dá míchat, je dost opruz a já jsem nakonec skončil jen u několika vybraných lektvarů (Restore Health, Restore Magicka, Restore Fatigue, Levitation, Feather,...) jejichž ingredience jsem si postupně zapamatoval a ty jsem míchal stále dokola. Již po několikáté jsem se vydal na průzkum Vivecu, který jsem zatím nedokončil, tentokrát jsem chtěl prolézt i kanály uvnitř každé čtvrti. Začal jsem ovšem úplně na druhé straně na vrcholu čtvrti nazývané Plazza. Konkrétně v cizinecké čtvrti jsem narazil na redguardského zbrojíře Allusarona, který měl problémy se svou konkurencí. Kovář Ralen Tilvur prý získává všechny velké objednávky, a tak Allusaron vymyslel, takovou malou lest. Potřeboval, abych Ralenovi ukradl poslední objednávku, co dostal. On jí tak nebude schopen splnit a zatím si Allusaron zajistí všechno potřebné zboží, a tím mu kšeft vyfoukne. Takovou levárnu, jsem samozřejmě nemohl odmítnout, a hned jsem se pustil do práce. Pro zkušeného zloděje to nebyl žádný problém. Další "zajímavou" osobou, kterou jsem zde potkal byla khajiiťanka Tsrazami. Vyklubala se z ní totiž členka Dark Brotherhood, ale daleko, jsme se nedostali. Označila mě za agenta Morag Tong a prohlásila, že kvůli mě bratrstvo nezradí, čímž zajímavá konverzace skončila. Zvláštní je, že ovšem členem Morag Tong nejsem, ale když už mě za něj považují, tak jsem si řekl, že bych tedy mohl být, kdybych ovšem věděl, kde najdu jejich guildmastera. Od jedné dunmerky jsem se nakonec ale dozvěděl zajímavější informaci, související s Morag Tong. Členem Morag Tong je totiž argonian Huleeya, jeden ze tří osob, s nimiž se mám setkat, a najdu ho prý v klubu Black Shalk a nebo u knihkupce Jobashy. Na náměstí měly také sídlo dvě gildy, magická a bojovníků. U bojovníků mi orkský velitel Lorbumol gro-Aglah uložil abych vyzvedl nějaký prsten od nějakého muže z Hlaalu čtvrti, nic moc obtížného. V magické gildě jsem sice dosáhl dalšího povýšení, tentokrát do hodnosti Evoker, pak jsem ovšem od guildmastera obdržel šílený úkol. Mám prostě jen zjistit, co se stalo s Dwemery. Prostě mám jen tak vlézt do nějakých dwmerských zřícenin, rozhlídnout se a vyřešit jednu z největších tamrielských záhad?! Brzy jsem ovšem pochopil, že guildmaster Trebonnius Artorius to nemá v hlavě úplně v pořádku, a členové gildy ho neberou moc vážně. Přesunul jsem se o patro níž a zde dokončil úkol přemluvit Rolasu Oren aby nakupovala guaří kůže jen od domu Hlaalu, stačilo trochu vyhrožování a Rolasa ochotně souhlasila. Z argonianského obchodníka Miun-Gei, kterému jsem kdysi pomáhal odehnat žebrajícího herce, jsem se dozvěděl, že Tsrazami je skutečně spojkou na Dark Brotherhood, prý jí mám říct, že mě posílá on. V in-game žurnálu se mi pak navíc objevila informace, že bych to měl nahlásit Guildmasterovi, ale vůbec nevím jakému. Zdá se, že jsem zde naskočil doprostřed plnění nějakého questu, jehož zadání jsem ovšem neobdržel... Obrázky: 1) Naleziště diamantů v jeskyni Punnami 2) Objednávka na dodávku zbraní 3) Poblázněný guildmaster Magické gildy chce zjistit, co se stalo s Dwemery. 4) Zvláštní zápis v deníku ohledně Tsrazami, agenta Dark Brotherhhod.
Tak moc toho v noci neuteklo, vzhledem k tomu, že tam Deus Ex vydržel viset 6,5 hodiny.
výsledkov: 30 [ 1-30/579 ]   «predchádzajúce 012345678910111213141516171819 nasledujúce»


Retrogaming merch - HV 1701.cz
 možnosti podpory
🍺 Buy me a beer
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
Tomb Raider II, 22.02.2024
Joust, 24.11.2023
Fortress of Dr. Radiaki, The, 01.10.2023
Rampage, 23.09.2023
Lost Vikings 2: Norse by Norsewest, 03.07.2023
Falcon, 03.05.2023
Metal Gear, 18.10.2022
Clock Tower, 26.09.2022
RoboCop 2, 09.05.2022
Ztracený ostrov, 01.05.2022
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1271
 Prílohy :: 8235
 Komentáre :: 7766
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Fix-It Felix Jr. online | DOSBox