Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames
Listen to the latest added sondtracks from old games...

Old games :: Staré hry na stiahnutie, Abandonware, Retro, Časopisy

Countdown
Countdown
Wizardry 6

Sprievodca hrou

Wizardry 6: Bane of the Cosmic Forge je výborné RPG.
Celá séria Wizardry mi prirástla k srdcu a šiesty diel bol prvý, do ktorého som sa svojho času pustil, ale nikdy nedohral. Potom keď vyšlo Wizardry 7 a ja som ho mal nainštalované na PC, trvalo takmer rok kým som ho dohral. S odstupom času musím skonštatovať, že Wiz7 je síce krajšie, pohodlnejšie sa ovláda, ale je neskutočne rozsiahle čo je jeho slabina a dohrať sa ho podarí málokomu. Wiz6 je napriek svojmu spracovaniu skvelé, kompaktnejšie a tak akurát rozľahlé. Bola to prvá hra v tejto dlhoročnej sérii s novým grafickým enginom a množstvom vylepšení oproti predchádzajúcim dielom a tiež s novým príbehom začínajúc tak obrovskú trilógiu pokračujúcu hrami Wizardry 7 a Wizardry 8.

Pre všetkých čo sa rozhodnú si toto RPG zahrať sa tu pokúsim zosumarizovať všetky potrebné informácie, moje postrehy a spolu s Vami sa pustím do hry. Preto neváhajte ani vy so svojimi komentármi, cennými radami alebo otázkami. Tento článok nemá za úlohu byť podrobným návodom, ale stručnou príručkou pri hraní.
Vopred upozorňujem ze sa nebudem snažiť hrať Powergaming (štýl zameraný na maximalizovanie vlastností/skillov/štatistík/kúziel), ale mne bližší Role-playing (RP). Vo Wizardry to znamená predovšetkým postavám NEMENIŤ POVOLANIE počas hry, hrať od začiatku do konca s plnou partiou (6 kusov), dvíhať postavám také skilly aké im pasujú k povolaniu atď.

Čo budeme potrebovať
  • Wizardry 6: Bane of the Cosmic Forge - ideálne v tomto inštalačnom balíčku aj s emulátorom pre WindowsXP/Vista. Je to cracknutá verzia, takže nie je problém so zadávaním ochranných kódov. Ďalej som hru pre pohodlnejšie generovanie postáv upravil patchom, ktorý zabezpečí takmer vždy ten najvyšší počet bonus bodov (čiže odpadá praveké celodenné generovanie jednej postavy kôli čo najlepším bonus pointom).
  • Manuál (pdf) - doporučujem všetkým aspoň prelistovať. Pri hraní ho určite využijete, je tam popísaná každá vlastnosť, rasa, povolanie a kúzla.
  • Playmaster's Compendium (Hint Book) - oskenoval som komplet svoju originálnu príručku, ktorá obsahuje všetko potrebné, vrátane máp, všetkých textov, rozhovorov, zoznamu vecí aj monštier.
  • Mapy - od Filpa Reynoldsa aby ste si nemuseli kresliť vlastné
  • Návod - od autora máp, ktorý môžete využiť ak nebudete vedieť čo ďalej. Nedoporučujem hrať striktne podľa návodu aby ste si hru nepokazili.
  • Návod a Popis všetkých predmetov - ďalší podrobný návod, jeho veľkou devízou sú kompletné popisy všetkých predmetov a ich vlastností.
  • Video - z kompletného prechádzania hrou, môžete tu pochytiť pre začiatok základy ovládania
  • Trpezlivosť - ak nemáte vlastnú, stiahnite si z netu :), kde sa tiež dá nájsť množstvo cheatov, editorov a ďalších utilitiek, ktoré ak sa rozhodnete použiť si s najväčšou pravdepodobnosťou pokazíte herný zážitok...
Začíname
Wizardry 6 - PC Popíšem tu zopár mojich základných postupov, preto ak máte nejaké vlastné, lepšie napíšte do príspevkov nech majú ostatný hráči viac možností.
Prvým krokom je spustenie hry, pokiaľ s tým máte problém dajte vedieť.
Druhým krokom je vytvorenie našej šesťčlennej partičky (ne)ohrozených hrdinov. V krajnom prípade môžete použiť aj niektoré z mnou vytvorených postáv. Takže zvolíme CHARACTER MENU a CREATE PC.

Základom je vytvoriť vyváženú partiu, ktorá by mala s vami prejsť celé dobrodržstvo. Vo Wizardry platí pol-na-pol čiže 3 postavy schopné bojovať na blízko a 3 kúzliace postavy. Tomu zodpovedá aj rozloženie v skupine, keď na nepriateľa pred vami môžu zaútočiť (zbraňou jednotkovej dĺžky) iba prvé tri postavy. Pohlavie v hre znamená malú úpravu parametrov a to tak, že ženy majú postih k STR a bonus k PER, preto mám iba jednu a to Valkýru. Ľudí ako rasu pre postavy si nevyberajte, sú moc univerzálny a nič nevydržia :).  Tu je moja družina (budem sa snažiť neprekladať anglické termíny nech v tom nie je bordel):
  1. FIGHTER, M, Lizardman - bojovník, tank v prvej línii, je to jašteričí muž, zdá sa mi že lizardman je tou najvhodnejšou rasou pre bojovníka, má dosť sily (STR), zdravia (VIT), rýchlosti (SPD, DEX) a viacero dobrých odolností. Bude to jediná postava, ktorá nedokáže kúzliť. Dôležitými vlastnosťami do ktorých treba vraziť BONUS POINTS sú STR (vyššia nosnosť, silnejší úder), VIT (viac zdravia HP a výdrže - Staminy). Čo ostane pridať k DEX (lepšie AC) a SPD (viac útokov za kolo). Zo skillpointov bude využívať iba WEAPONRY, takže všetko dávam do šermovania (SWORD) a jeden bodík do SHIELD.
  2. VALKYRIE, F, DWARF - trpasličia žena, amazonka - Valkýra, ďalšía bojová postava do prvej línie schopná obliecť dobré brnenie a časom kúzliť ozdravovacie kúzla (PRIEST). Dôležité parametre STR, VIT, PIE, DEX, SPD. Valkýra je dobrá s oštepom takže skill points dávam do POLE-STAFF a po jednom bode do ORATORY, MYTHOLOGY, THEOLOGY.
  3. SAMURAI, M, FELPURR - posledný bojovník, Samuraj rýchly ako mačka, útočná smršť schopný bojovať dvoma mečmi súčasne - Katana, Wakizashi. Aj keď neoblečie hocijaké brnenie a dlho bude chodiť iba v základných handrách, vyplatí sa. Investovať do SPD, STR, DEX, VIT, INT, časom bude zvládať niektoré kúzla Mága. Zo skillpointov je dôležité KIRIJUTSU pre kritické zásahy (smrť jedným úderom), a samozrejme SWORD, časom kôli kúzleniu MYTHOLOGY, ORATORY, THAUMATURGY.
  4. PRIEST, M, RAWULF - chlpatý ličiteľ schopný obliecť ľahšie brnenie a v prípade nutnosti aj zaútočiť zo zadných radov dlhou palicou. Takisto bude nosiť a distribuovať všemožné drogy ako uzdravujúce a posiľňujúce fľaštičky. Dôležité parametre PIE, PER, INT, STR. Skill pointy dávam do THEOLOGY, ORATORY a POLE-STAFF.
  5. MAGE, M, ELF - plnohodnotný elfský Mág, špicatá čiapka, žiadne brnenie iba kúzlenie. Ak dôjdu kúzla zapojí sa zo zadných radov streľbou z praku, luku, prípadne niečo vrhne (nožík, bombu?, granát?). Dôležitý parameter INT, a napríklad DEX, PIE. Skillpointy so dal do THAUMATURGY, ORATORY a SLING.
  6. BARD, M, FAERIE - extra postavička typického darmožráča, zlodejíčka a speváka oplzlých pesničiek, ktorý nevie dokopy nič. Bardov obrovský prínos je na začiatku v tom že má vo výbave gitaru (LUTE), a môže ju v súbojoch NEOBMEDZENE používať ako plošné kúzlo SLEEP na uspanie celých skupín nepriateľov. Je to proste služba k nezaplateniu. Zvolil som krehkú víliu rasu FAERIE, takže nemôže na seba navliecť žiadne brnenie, ale bude odolný na mágiu, hodne inteligentný a šikovný pri zlodejine. Jeho osudom bude tiež komunikácia s NPC. Dôležité parametre INT, DEX, PER, SPD. Skillpointy so dal do MUSIC, SKULLDUGGERY (na páčenie zámkov) a SLING, BOW. Okrem hrania na hudobné nástroje bude zo zadných radov strieľať lukom alebo prakom.
Partia hotová, ide sa do dungeonu. Nezabudnite každého hrdinu osobne obliecť a vyzbrojiť nech nevbehnete medzi príšery s holým zadkom.

Postrehy, Tipy, Rady
  • Pokiaľ ste hrali niektorý z nasledujúcich dielov Wizardry bude vám chvíľu trvať zvyknúť si na ovládanie, keďže vo Wiz6 sa nedá hovoriť o plnohodnotnom myšoidnom interface, budeme používať hodne klávesnicu. Na obrázky vo výhľade sa proste klikať nedá, vždy treba klikať na názovy v spodných riadkoch.
  • Ukladanie pozície je takisto životne dôležité, ukladajte vždy a všade, pred dverami, pred súbojom, po súboji, pred spaním, po spaní aj počas neho :). Pozícia sa ukladá iba do jedného súboru s názvom SAVEGAME.DBS a preto si ho sem-tam prekopírujte niekde do zálohy.
  • Niektoré SKILLY sa zvyšujú automaticky počas nejakej akcie (čiže väčšinou v súbojoch), majte to na pamäti pri prechode na vyšší level a neinvestujte SKILL POINTS zbytočne. Sú to hlavne všetky zbraňové skilly vo WEAPONRY (ak má postava v ruke zbraň a útočí, ak má štít a bráni sa BLOCK), ORATORY (pri kúzlení - vyslovovaní kúziel) na začiatok je však dobré pre každú postavu čo chce kúzliť pridať aspon 3-4 body aby kúzlo nezlyhalo, MUSIC (pri bardovom použití hudobného nástroja), NINJUTSU (ak sa postava pri súboji schováva do tieňa HIDE), SKULDUGGERY (pri každom úspešnom otvorení zámku, odpastení truhly), SCRIBE, ARTIFACT (ak v súboji použije zvitok SCROLL alebo predmet s nejakým kúzelným účinkom), MYTHOLOGY (pri každom zistení pravého mena nepriateľa počas súboja, rastie dosť pomaly), a ďalšie.
  • Akonáhle sa naučíte boostovacie kúzla ARMORPLATE (zlepšuje brnenie), ENCHANTED BLADE (zvyšuje presnosť zbraní) a MAGIC SCREEN (zvyšuje odolnosť pred kúzlami), nezabudnite si ich vždy po spánku zakúziť, platia na celú partiu a ich trvanie sa zobrazuje aktívnymi ikonkami v ľavej hornej časti obrazovky.
  • Ďalším dobrým aktívnym kúzlom je mágove DETECT SECRET - ikonka oka, ktoré začne blikať na každom mieste, kde sa dá niečo nájsť (SEARCH), alebo použiť.
  • Kúzlo WIZARD EYE zobrazí Mapu najbližšieho okolia, ktorej veľkosť je úmerná sile zakúzlenia.
  • NPC postavy: každú priateľsky naklonenú postavu poriadne vyspovedajte rozhovorom (TALK). Je dobré sa vždy spýtať na niečo o nej - "YOU", väčšinou povedia zopár slov na ktoré sa dá ďalej pýtať. Ďalšie dôležité slovo je "RUMORS", postava povie zaujímavé klebety, niekedy kľúčové pre postup v hre. Tiež sa môžete opýtať kde sa nachádza niektorá lokalita, osoba alebo predmet o ktorom NPC vie, začať treba slovami "WHERE IS THE ..."
  • ...ďalšie tipy budú pribúdať postupne...
Odomykanie dverí, Páčenie zámkov, Odpasťovanie truhlíc
Všetky devere sa dajú otvoriť určitým kľúčom/predmetom. Niektoré sa dajú vyvaliť postavou s vysokou silou (STR), alebo vypáčiť postavou s natrénovaným skillom SKULLDUGGERY. Páčenie je v prvom rade o výške tohto skillu a tiež o postrehu, kedy je nutné kliknúť na tlačidlo vtedy, keď svieti zelená. Viac bodov v SKULLDUGGERY znamená častejšie zelenú (Pri hraní cez DOSBox sa toto dá veľmi zjednodušiť znížením rýchlosti emulácie - klávesa CTRL+F11 na hodnotu zhruba 500 cycles).
Vo Wizardry 6 je vynikajúco vyriešené odpasťovanie truhlíc pomocou slovného/písmenkového hlavolamu. Takisto je tu dôležitý skill SKULLDUGGERY. Daná postava musí najskôr pascu obhliadnuť (INSPECT), a to jej zobrazí niekoľko písmen. Podľa výšky skillu sa zobrazí počet písmen, ktoré sú obsiahnuté v plnom názve pasce, avšak v náhodnom, poprehadzovanom poradí. Zelená farba = písmenko sa v názve nachádza určite, červená farba = možno. Zakúzlením DIVINE TRAP sa tiež zvýši šanca na správnu identifikáciu. Po tomto úkone už stačí zvoliť DISARM a vybrať správny názov pasce. Pre úspešné odpastenie je však aj pri tomto potrebný skill SKULLDUGGERY a niekedy to proste ani pri správnom zvolení názvu nevyjde.

Pred začatím hry si prečítajte krátky úvod z manuálu aby ste pochopili o čo ide, a mohli sa vžiť do atmosféry príbehu...

CASTLE, úvodný dungeon
Naši hrdinovia sa ocitnú v prízemí neveľkého hradného sídla. Celý hrad má v podstate 5 úrovní, je obdĺžnikového tvaru a po obvode má 4 veže so schodmi z pivnice až na vrchol. Prízemie bude slúžiť ako tréningová hala pre postavy pokiaľ nedosiahnu aspoň level 3 s ktorým sa môžeme pustiť do prechádzania ostatných poschodí. Dôležité bude otvoriť všetky zamknuté dvere, na ktorých sa môže trénovať zlodej (aj keď môj Bard na to ešte nebol a dvere som otváral/vykopával bojovníkom cez FORCE). Každú miestnosť (zvlášť rohy) nezabudnite preskúmať SEARCH, prečítate si zaujímavé veci, pochopíte súvislosti a hlavne nájdete dôležité predmety. Všetky by mali byť zakreslené číslami v mapkách.
V pivnici, mapa CASTLE LOWER LEVEL 1 je prvá NPC postava Queequeg (2) s ktorou je možné okrem klasického kecania (TALK) o  najnovších klebetách (RUMOR) aj obchodovať. Dá sa k nemu dostať bezproblémov aj na nízkom leveli, vždy keď od neho odídete a vrátite sa, zmení trochu ponuku sortimentu, dá sa u neho značne vylepšiť úvodná výzbroj partie.
A ako prísť na začiatku k peniazom? Hneď v prvých dvoch truhlách v hale (1,2) nájdete AMULET OF LIFE, ktorý obsahuje kúzlo RESSURECT, ale keďže oživovať neplánujeme (stačí nám často ukladať) dá sa predať za dobrých 11000 GP. Ďalšou NPC je L'Montes v juhovýchodnej hradnej veži, s ktorým je tiež možné obchodovať, ale nemá taký výber ako QueeQueg, za STUFFED BEAGLE vymení strieborný kľúčik od klietky u pirátskeho kapitána.
Po celom hrade je nutné otvárať dvere a železné mreže. Niektoré "ľahšie" dvere sa dajú odomknúť zlodejom/bardom/ninjom, otvoriť kúzlom alebo vyvaliť silnou postavou. Na mreže však platia iba kľúče, od obyčajných (IRON, COPPER) až po špeciálne, ktoré po otvorení všetkých mreží/dverí do ktoých pasujú autmaticky zmiznú z inventára.

tu je zbierka kľúčov môjho kľúčiara
Robin

V hrade je nutné nájsť predovšetkým predmety KINGS DIARY, GOAT MASK a DAGGER OF RAMM, ktoré sú potrebné na konci hry. Oba nájdete v komnate Kráľa v truhlici za tajným vchodom, mrežu otvoríte kľúčom KEY of RAMM. Knihu KINGS DIARY rozkódujete až na konci hry. V knihe BOOK of RAMM je odpoveď na správnu sekvenciu tlačidiel v miestnosti s oltárom ALTAR of RAMM.
Dôležitým bodom v tejto časti je tiež získanie železného háku z mŕtveho piráta a lana z truhlice vo zvonici. Ich spojením dostaneme predmet pomocou ktorého sa dá prekonať priepasť v Hazardous Area a dostať sa tak ďalej do kopcov  a trpasličích baní.

Mountain Area, Mines level 1-4
Mountain area je veľká kopcovitá oblasť a keďže tu nie sú steny, každý chybný krok znamená smrteľný pád. Je tu 6 vchodov do podzemnej bane o rozsahu 4 poschodí, pričom prvý level je najrozložitejší a posledný najmenší. Mines sú náročná oblasť a bez mapy sa tu nedá ani pohnúť, medzi jednotlivými poschodiami je množstvo schodov a postup je vždy dobré naplánovať podľa mapy. Vyskytujú sa tu aj úplne tmavé miestnosti, kde nepomôže žiadne svetlo, takže opäť dôležitá mapa.

takto vyzeralo moje potulovanie sa po baniach :-)
Mines

Nachádza sa tu samozrejme aj zopár príjemných miest (Mines Level 2) ako kováč - trpaslík SMITTY (30), ktorý má na predaj hlavne množstvo dobrých zbraní a liečivá fontánka v miestnosti kde sa nepohybujú nepriatelia (31), ktorú moja partia využívala hlavne pri spamätávaní sa z početných otráv a podobných neduhov.
V baniach je dôležité získať nôž Miner's Chisel a pomocou neho rozbiť obrovský diamant v prostriedku 4 levelu tak, že ho treba použiť raz na každej zo 4 svetových strán. Týmto činom oslobodíme tak trochu schizofrenického ducha kúzelníka Xorphitusa a nájdeme artefakty Key of Wizard Cave a Wizard Ring.
Okrem toho je nutné zabiť 4 gumáky (RUBBER BEAST) a pospájaním z nich získať pevnú gumu RUBBER BAND, šplhaním na strmé vrcholky hôr treba nájsť jeden veľký, ťažký balvan (BOULDER) a opraviť u kováča SMITTYho časť zničeného zariadenia (BROKEN SPROCKED). S týmto vybavením sa dá sprevádzkovať CATAPULT a partia si môže jeho použitím prestreliť cestu ďalej.
Záver tohto veľkého bludiska je súboj s kamenným strážcom (Guardian of the Rock), v súboji s ním sa osvedčilo ochranné kúzlo MISSILE SHIELD. Doležitým predmetom po jeho zabití je prvý drahokam Rubínového oka (RUBY EYEBALL).

Pyramid
Pyramída začína vstupným dungeonom (Pyramid Entrance), má 4 úrovne a jedno prízemie (Pyramid Basement). Je to podobné viacúrovňové bludisko ako bane, avšak už nie tak rozľahlé. Hlavným cieľom tejto veľmi zaujímavej časti je získať druhý drahokam (RUBY EYEBALL) od ohnivého strážcu menom MAU-MU-MU ktorého uctievajú domorodé polohané amazonky na čele s kráľovnou, ako svojho boha. Rovnako doležité je získať kostený kľúč (BONE KEY).
Cesta k nemu však nie je jednoduchá, pretože sa nachádza až za komnatou kráľovnej amazoniek, na najvyššej úrovni pyramídy, ku ktorej sa dá dostať len otvorením brány pomocou sošky IDOL of MAU-MU-MU. Soška sa nachádza v prízemnej časti pyramídy (ktorá je plná nemŕtvych Faraónov a Amazoniek - veľmi pomáha kúzlo DISPEL UNDEAD - a tiež množstva pascí ako prepadliská, alebo valiace sa kamenné gule) na jednom oltári. Oltár stráži Faraón AMEN-TUT-BUTT schopný zosielať plošné ohnivé kúzla.
Samotná soška IDOL of MAU-MU-MU sa dá zobrať pomocou techniky Indiana Jonesa (ostatne celá táto úroveň je určite inšpirovaná filmom Indiana Jones a Dobyvatelia Stratenej Archy), teda ako závažie namiesto sošky (aby sa nespustila pasca) poslúži sáčok naplnený pieskom (BAG of SAND).
Ďalším originálnym puzzlom je "chytenie" truhlice s pokladom (BONE KEY), ktorá sa neustále pohybuje medzi štyrmi výklenkami. Je nutné najskôr zabiť zelenú príšeru rastlinného typu (GOOP GLOOPS), po ktorej ostane na zemi lepkavá hmota (GLOOP SPLOCH), s ňou natrieť ľubovoľný výklenok a tam truhlicu "nahnať" aby sa prilepila a otvoriť :-).
Pri každom stretnutí s kráľovnou Amazoniek je vhodné na prvú otázku odpovedať nie (NO) a na druhú áno (YES) a samozrejme ju obdarovať nejakou zbytočnosťou z inventára (GIVE). Po rozhovore s kráľovnou nasleduje možnosť obchodovať s kšeftárkou menom KUMALI KUBONA a od nej je dobré kúpiť púder na nohy (FOOT POWDER). Týmto púdrom si hrdinovia posypú nohy pred vstupom k MAU-MU-MU aby sa nespálili na žhavých uhlíkoch. Samotný ohnivý strážca je známy útočnými plošnými ohnivými kúzlami, takže pomôžu samozrejme ohnivé ochrany a v útoku kúzla zo školy vodných živlov (ICEBALL).

Získaním oboch rubínových očí (RUBY EYEBALL) sa dá považovať aj táto oblasť za ukončenú. Návrat do hradu bude trošku nudný, ale pomôže skratka - v Pyramid Entrance sa dá prekopať stena, ktorá vedie do Mountain Area, nedaleko výťahu späť do Hazardous Area.

Castle
V najnižšej úrovni Lower Level 2 sa nachádza za mrežou a dverami izba mŕtveho kúzelníka. Mreža sa dá otvoriť jeho prsteňom (WIZARDS RING) a okrem súboja s démonickou mačkou (DEMONIC HELLCAT) sa tu dajú nájsť jeho zápisky, ktoré pomôžu v ďalšom postupe.
Nasledovať by malo preskúmanie východnej veže hradu (SPIRE), kde sa nachádza mreža - odomknúť pomocou SPIRE KEY a dvere - odomknúť druhým kľúčom KEY of SPADE. V miestnosti sa objaví duch a po krátkom monológu zanechá dôležitý predmet, trúbu HORN of SOULS, ktorou sa dá privolať prievozník CHARON na rieke Styx.
Jednými z posledných nedostupných dverí sú tie v Lowev Level 2 s oceľovou lebkou. Tu treba použiť obe rubínové oči (RUBY EYEBALL) a za dverami sa nachádza oblasť - RIVER STYX.

River Styx
Na privolanie Charona sa používa HORN of SOULS na vyznačenom brehu rieky. CHARON bude chcieť za prevoz 500 zlatých a prevezie partiu na ostrov kráľa Minosa. Je tiež možné dať Charonovi popol (CYLINDER of ASH) - v NPC menu TRADE - GIVE, za prvý cylider dostanete 500 zlatých, za druhý zvýši hodnotu dvoch základných parametrov každej postave v partii (u mňa STR a VIT), a za tretí dostanete kľúč KEY of THE DEAD a popol vám vráti.
Charon
Rieka je príjemným spestrením, nachádza sa na nej viacero ostrovov a na oboch koncoch je prepojená, takže sa dá po nej predchádzať dookola. Pohybovať sa tu dá buď s Charonom na loďke, na Rafte a nakoniec úplne slobodne použitím lietajúcich topánok (WATER WINGS) od Sirén. Začať doporučujem na ISLE OF MINOS, kde preváža Charon, tu kľúčom KEY OF THE DAMNED otvoriť všetky mreže, zabiť Minotaura (MINO DAEMON) a získať okrem iného kľúč KEY OF MINOS. Tento kľúč otvára hrobku TOMB OF THE DAMNED v ktorej je Mauzoleum a mŕtvi tu strážia zaujímavé predmenty, napríklad aj knihu s kompletnou piesňou Sirén. Tiež sa tu nachádzajú hneď za vchodom dve fontány, jedna doplňuje zdravie/staminu a druhá kúzelné body, čiže tento ostrov bude ideálne miesto pre domovskú základňu.
Plť (RAFT) prevezie partiu ku skale so spievajúcimi sirénami, po správnej odpovedi získate WATER WINGS - dokážete sa v nich vznášať nad vodou, ich kúzlo však funguje iba v oblasti RIVER STYX.
Hlavným cieľom je dostať sa do HALL of the DEAD na ostrove ISLE OF THE DEAD a to pomocou kľúča KEY of THE DEAD a popola CYLINDER of ASH. Celú rieku, hlavne brehy pozorne poprechádzajte, nájdete niekoľko truhlíc s pokladmi, v jednej rybársku udicu (spojiť FISHING LINE a HOOK) a korkovú zátku CORK BOBBER. Na ostrove ISLE of the KEEP je obchodníčka MAI-LAI, ktorá predáva najlepšie veci v hre, takže tu môžete minúť väčšinu úspor.
Rybársky quest: Na ostrove ISLE of the LOST je na stene nápis, udávajúci miesto kde použiť udicu - "od červeného X 3 kroky na východ a 1 krok na sever", vylovíte dôležitý kľúč EAST EXIT KEY otvárajúci mrežu do bažín - Swamp.
Hľadanie vodnej fajky: Prerastený chrobák v bažinách - Caterpillar založil v obchode u MAI-LAI svoju fajku, obchodníčka vám po slovách RECLAMATION však odmietne vec vydať pokiaľ jej nepoviete presné číslo - CLAIM NUMBER. Caterpillar si ho samozrejme nepamätá, ale napíše lístok pre orákulum a vysvetlí vám ako funguje. Do fľaše od vína WINE BOTTLE dajte správu, zatvorte zátkou CORK BOBBER a vhoďte na príslušné miesto v rieke označené ako BOTTLE ORACLE. Odpoveď vo fľaši si vyzdvihnete neďaleko po prúde na brehu ostrova ISLE of the LOST. Caterpillar vám dá za odmenu čarovné huby RED MUSHROOM a nezabudnite si od neho kúpiť tiež INCENSE.

Hall of the Dead
Pri urne bojovníka THE LOST WARRIOR použite CYLINDER of ASH aby sa otvorila mreža, a potom aj INCENSE aby ste predišli nepríjemnej ujme na zdraví od padajúcich kameňov a ďalších nástrah. V dlhej chodbe pred halou vojdite do každého výklenku, čaká vás mnoho súbojov a v jednom so šialeným kostlivcom získate SKELETON KEY otvárajúci mrežu do haly.
Hala je vpodstate symetrická, dá sa tu nájsť fontánka doplňujúca život + manu a 6 zatvorených hrobiek. V štyroch hrobkách na východe a západe sú telá veľkých bojovníkov - strážcov, ktorých porazenie je nepovinné, ale každý má na sebe unikátnu výbavu (Elf - Ranger, Bojovník, Valkýra a Samuraj). Do troch hrobiek nájdete príslušné kľúče vo veľkých miestnostiach v truhliciach, ktoré sa objavia po súboji s duchmi. Vchod do hrobky Samuraja je cez tajný prechod z hrobky amazonky - Valkýry.
Robin Windmarne
Robin Windmarne Robin Windmarne - Loot

Sir Geofrey
Black Knight Black Knight - Loot

Brigerd Woltan
Brigerd Brigerd - Loot

Haiyato Daikuta
Haiyato Haiyato - Loot

V severnej miestnosti sa prvý krát stretnete s Kráľom v nečakanej podobe, a je tu aj kľúč od južnej hrobky Kráľovny. Kráľ vás napadne, s cieľom odhadnúť silu partie, ale zraniť sa vám ho pravdepodobne nepodarí a po pár kolách zmizne. Kráľovná vyrozpráva dlhý príbeh a je na vás či jej uveríte alebo nie. Dostanete od nej KEY of EVIL, SILVER CROSS a úlohu zabiť Kráľa a jej dcéru - bastarda. V jej hrobke je tiež tlačidlo otvárajúce prechod do ďalšej časti.

Toto je miesto, kde sa nasledujúce udalosti a jeden zo štyroch rôznych koncov, budú odvíjať podľa toho či si necháte u seba strieborný kríž SILVER CROSS s úmyslom zabiť Kráľa, alebo ho odhodíte.

V ďalšej časti sa nachádza hrobka TOMB OF THE CHILD, ktorú otvoríte kľúčom KEY of EVIL a objaví sa Rebecca. Bez ohľadu na vaše odpovede vás zhypnotizuje, odvedie za Kráľom a uvrhne do žalára.
V žalári nepite zo žiadnej fontánky, sú otrávené. Zamknutá brána sa dá otvoriť nožom DAGGER OF RAMM a schody vedú na okraj začarovaného lesa pred vchod do TEMPLE of RAMM. V jednej zo stien nájdete malú puklinu, použite tu huby RED MUSHROOM, tým sa zmenšíte a preleziete na druhú stranu, kde je prechod do čarovného lesa.

Enchanted Forest
V začarovanom lese je cieľom získať informácie o tom ako poraziť kráľa (BANE KING) a jeho dcéru, a tiež magickú palicu STAFF of ARAM, ktorá umožní prechod cez priepasť v TEMPLE of RAMM. Palicu aj informácie vám podá veštiareň DELPHI, nachádzajúca sa v temnej časti lesa. To ako odpovedať na jeho otázky bude vedieť kráľovná víl FAERIE QUEEN, ktorú privoláte pomocou TINKER BELL. Pri rozhovore jej treba povedať vetu "HOW TO TALK DELPHI". Prv ako pôjdete k DELPHI, nakúpte u kráľovnej čo uznáte za vhodné, pretože veštiareň vám zabaví všetky zostávajúce peniaze.
Pre ďalší postup bude dôležité nájsť tieto predmety: drevené kolíky HOLY STAKES of WOOD (v starej lodi hneď na začiatku), svätenú vodu HOLY H2O(+) a štyri kamene ROCKS of REFLECTION (na skalu ROCK of TRUTH použiť krompáč - MINERS PICK).
Pred vchodom do TEMPLE of RAMM po prvom súboji so strážcami oblečte niekomu GOAT MASK, aby vás vpustili ako člena.

Temple of Ramm
Po úvodnom prejdení priepasti pomocou palice STAFF of ARAM (treba ju mať v ruke), je cesta týmto chrámom koncipovaná ako priamočiara séria skúšok - súbojov s tuhými skupinami nepriateľov, kde si partia príde na peknú kopu EXP a určite každý člen povýši o pár úrovní. Vždy je tu truhlica, v nej kľúč od mreže a za ňou dve miestnosti s nepriateľmi - v tej druhej je teleport do ďalšej časti a celkovo sú štyri. Skryté tlačidlo vás vráti na začiatok, ak ste niečo zabudli. Po absolvovaní všetkých skúšok prichádza kúzelník Xorphitus - teda jeho druhá, horšia polovica - a na pomoc si vezme dvoch pekelných démonov používajúcich ohnivé plošné kúzla.
Po jeho ďalšej smrti mu na otázku prečo ste prišli, odpovedzte "COSMIC FORGE", a prejdite ďalej až k stene cez ktorú sa dá prejsť.

Záver hry
Konečné vyúčtovanie bude záležať na tom či ste v HALL of the DEAD zobrali strieborný kríž SILVER CROSS, resp. nevyhodili ho. Ak ho máte u seba, máte v úmysle Kráľa aj jeho dcéru zabiť a čaká vás súboj. Neplatia ne nich žiadne klasické zbrane ani útočné kúzla, tak nimi zbytočne neplýtvajte. Vyzbrojte bojovníkov drevenými kolíkmi HOLY STAKES of WOOD a do druhej ruky dajte každému kameň ROCK of REFLECTION aby vás nemohli zhypnotizovať. V prvom kole treba použiť SILVER CROSS. Ďalej na nich platí svätená voda HOLY H2O. Pri súboji sa kúzelníkmi sústreďte na obranné kúzla a ochrany. Po súboji získate prsteň RING of STARS, hromadu skúseností a dozviete sa ďalšiu časť príbehu.

Ak ste SILVER CROSS vyhodili, vypočujete si príbeh podaný z ich strany, Rebecca vám nechá prsteň RING of STARS a tiež kľúč od zadných dverí BACK DOOR KEY. Ak jej na otázku odpoviete "I LOVE YOU" dostanete DIAMOND RING s výbornými liečacimi vlastnosťami, ktorý sa dá použiť aj v ďalších dieloch.
Bane King

Prsteň RING of STARS použite na kráľov denník KINGS DIARY a dozviete sa heslo pre vstup do CHAMBER of the COSMIC FORGE.

Možnosti ukončenia
V Chamber of the COSMIC FORGE sa nachádza samotný veľký artefakt, ktorý môžete zobrať a KONIEC č.1 je za nami.
Ak sa rozhodnete ísť ďalej, neberte ho a vojdite tajnou stenou k zadným dverám. Ak máte kľúč B.D. KEY otvorte ich. Ak kľúč nemáte musí váš zlodej dvere vypáčiť, čo je aj so SKULDUGGERY na maxime veľmi náročné, ale dá sa to. Stretnete sa s obrovským drakom menom BELA. Ak máte u seba SILVER CROSS - zaútočí a po vyhratom súboji získate kľúč KEY of STARS. Otvorte ním mrežu za tajnou stenou a nastúpte do železného monštra STARSHIP - KONIEC č.2.
Ak strieborný kríž nemáte ponúke vám možnosť stíhať kozmického lorda, ak súhlasíte je tu KONIEC č.3. Ak nesúhlasíte dostanete od neho kľúč KEY of STARS. Týmto kľúčom otvoríte poslednú mrežu v hre za poslednou tajnou stenou a je tu KONIEC č.4.

Po každom ukončení a textových gratulačkách bude partia teleportovaná do oblasti ENCHANTED FOREST. Tu si môžete hru uložiť a túto pozíciu - súbor SAVEGAME.DBS importovať v pokračovaní Crusaders of the Dark Savant.

Suma sumárum sú v hre 3 rôzne konce a podľa nich sa bude odvíjať začiatok v ďalšej časti. Nazvem ich rovnako ako na Wikipedii, aby som abytočne nezavádzal nové termíny:
  • Koniec "Bela": mierové riešenie, vyžaduje odhodenie SILVER CROSS v Hall of the Dead a súhlasenie s Belom
  • Koniec "Ship": zabitie Kráľa a jeho dcéry, vyžaduje mať pri sebe SILVER CROSS v Hall of the Dead, zabitie Belu a nastúpenie do Kozmickej lode
  • Koniec "Cosmic Forge": úplne nezávislé od toho či máte SILVER CROSS alebo nie, dôležité je zobrať samotné pero

Aktuálne články  
Diskmag online - Kelt
 autor: dj 07.04.2020   
KELT online interactive, alebo ako som z DOSového diskmagu Kelt pôvodnému originálu vernú rekonštrukciu pre browser urobil. A za tú kôpku programátorských detailov sa vopred sa ospravedlňujem... Aktuálne mám hotové čísla 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11.
Wizardry 4: Denník hráča - Richmond
 autor: richmond 16.11.2019   
Po dohrání trilogie jsem poměrně dlouhou dobu sbíral síly na čtvrtý kultovní díl. Ač neznaje detaily, věděl jsem z mnoha zdrojů, že jde o díl jednoznačně nejobtížnější. Před dávnou dobou jsem dokonce zahlédl jednu zmapovanou úroveň (netuším kterou) a jen pohled na ni ve mně vyvolával závratě. Tohle bych tedy nechtěl hrát ani podle map, natož si hru mapovat sám! …říkal jsem si tenkrát… Jenže uběhla ta správná doba, přišel jako blesk z čistého nebe crpgaddict a najednou bylo pro mě možné podobné hry hrát s tím, že si je budu i sám mapovat. I ta grafika zčistajasna nebyla absolutně žádný problém. A tak se ke slovu po vyčerpávajícím zmapování každičkého koutu v prvním díle série Might and Magic dostalo i na slavnou sérii Wizardry...
Eye of the Beholder - Trilógia: Denník hráča
Eye of the Beholder je naprosto zásadní hra a další dva jeho díly tvoří trilogii, která svým způsobem určila mé priority, co se týče herních žánrů. Ty první pocity, když jsem zapadl v kobce, z vlastního pohledu, s družinou vlastoručně vytvořených a pojmenovaných postav. Dal jsem jim do ikonek rukou meče, otevřel první dveře a porazil prvního Kobolda....to byly začátky 90. let. Neskutečná atmosféra, nádherná grafika, možnost vývoje postav, bludiště plné nástrah. Dovolil bych si nazvat Dungeon žánr jako vznešený a nejbohatší na možnosti, co šlo všechno ve hře dělat.
Najnovšie pridané hry:
Mafia: The City of Lost Heaven
90% / 0% ( pridaná: 26.05.2020 )  
[ Download Mafia @ GOG.com (buy) ]
2002, Illusion Softworks, a.s.   [ 3D-Action / FPS ]
Mafia s podtitulom The City of Lost Heaven je príbehovo založená 3D mestská akčná adventúra videná pohľadom tretej osoby, kombinovaná s automobilovým simulátorom. Vyvinul ju český vývojársky tím Illusion Softworks v réžii Dana Vávru. Hráč sa ocitá v úlohe Toma Angela, radového člena mafie vo fiktívnom meste v Spojených štátoch amerických v 30.-tych rokoch 20. storočia. Hra obsahuje celkom dvadsať misií. Pre hru bol oficiálne vytvorený anglický i český dabing. Hra sa odohráva vo fiktívnom meste Lost Heaven. Hra obsahuje šoférovanie áut aj presun pešo. V hre je 51 klasických amerických áut a 19 bonusových (odomknutých po splnení príbehových misií)...
Ogre King, The
50% / 80% ( pridaná: 07.05.2020 )  
[ Download The Ogre King (buy) ]
2020, Zooperdan   [ RPG ]
Ogre King je klasický dungeon inspirovaný například Dungeon Masterem a unikátní především svým zpracováním. Veškerá grafika byla nakreslena ručně a poté přenesena do enginu Unity. Celá hra je černobílá. Ogre King nabízí 11 levelů a 15 druhů nepřátel. Cílem je osvobodit zemi Garandiel od zlého Ogre Kinga. Celá hra byla vytvořena během jednoho týdne a je ke koupi na itch.io.
Blue Ice
50% / 57% ( pridaná: 26.03.2020 )  
[ Download Blue Ice for DOS (CD-rip) ]
1996, Psygnosis Limited   [ Adventure ]
Blue Ice je zaujímavá a značne neortodoxná adventúra od Psygnosis a vývojárskeho tímu Art Of Mind na čele s dizajnérkou Carol Nudds. Blue Ice má asi najviac spoločného s hrami ako Myst / 7th Guest s grafikou spracovanou vo forme surrealistických koláží, psychadelickou hudbou a celkovo zvláštnym dojmom, ktorý najlepšie vystihuje postreh, že ide o kríženca dvoch surrealistických maliarov - Salvador Dalí a René Magritte. Príbeh sa odohráva v kráľovstve Icia, kde umiera kráľ Edward 711-ty a na trón má usadnúť jeho 12-ročný syn, ktorý však najskôr musí pochopiť množstvo nezmyselných zákonov svojich predkov, ktorý nimi prekrývali svoje chyby a nedostatky...
Plan 9 From Outer Space
60% / 73% ( pridaná: 25.02.2020 )  
[ Download - Plan 9 From Outer Space, Amiga (adf) ]
1992, Gremlin Graphics   [ Adventure ]
Plan 9 from Outer Space je point-and-click adventúra z first-person pohľadu, ktorú vytvorila Írska pobočka firmy Gremlin Graphics pre Amigu, Atari ST a PC DOS. Hra je licencovaná a inšpirovaná rovnomenným filmom Edwarda D. Wooda z roku 1959, ktorý má kultovný status najhoršieho filmu všetkých čias. Jedno z krabicových vydaní hry obsahuje aj pribalenú VHS kazetu s týmto filmom. Hráč sa v úvode hry od producenta dozvedá, že film bol ukradnutý Lugosiho dvojníkom a jeho úlohou bude nájsť všetkých šesť častí (kotúčov) na rôznych miestach sveta, kde sa film natáčal...
Blade Runner
88% / 92% ( pridaná: 17.12.2019 )  
[ Download Blade Runner @ GOG.com (buy) ]
1997, Westwood Studios, Inc.   [ Adventure ]
Blade Runner je point-and-click adventúra vytvorená firmou Westwood Studios pre počítače s OS Windows v roku 1997. Hra nie je priamou adaptáciou kultového rovnomenného filmu Ridleyho Scotta (na motívy príbehu Philipa K. Dicka), ale rozpráva vlastný originálny príbeh odohrávajúci sa súbežne s filmovovou predlohou, pričom sa občas tieto linky stretnú. Technicky ide o real-time 3D adventúru z pohľadu tretej osoby, ktorá využívala na svoju dobu ambicióznu technológiu - predrenderované pozadia a voxelové 3D postavy, bez nutnosti využitia hardwarových akcelerátorov. Hráč je v úlohe blade runnera menom Ray McCoy v Los Angeles roku 2019, poverený vypátrať skupinu replikantov (androidov ťažko rozoznateľných od človeka), ktorých pobyt na zemi je nelegálny. Nechýbajú tu ani minihry, vrátane skvelého Voight-Kampff testu...
Computer Bismarck
50% / 82% ( pridaná: 06.12.2019 )  
[ Download Computer Bismarck for Apple II (dsk) ]
1980, Strategic Simulations, Inc. (SSI)   [ Strategy ]
Computer Bismarck je prvou oficiálne vydanou hrou firmy Strategic Simulations, Inc. (SSI), ktorú vytvorili programátor John Lyon a Joel Billings v roku 1980 pre počítače Apple II. Ide o subžáner ťahových strategických hier 'wargame'. Hra je založená na historickej skutočnosti - poslednom súboji nemeckej bojovej lode Bismarck proti britským námorným silám v roku 1941. Hráč je v úlohe veliteľa britskej flotily proti nemeckým jednotkám a lodi Bismarck, pričom tieto môžu byť kontrolované počítačom (v možnostiach ako "Otto von Computer"), alebo ďalším hráčom. Súboje sa odohrávajú na mape severného atlantického oceánu s vyznačenými jednotkami a základňami...
Monster Bash
74% / 85% ( pridaná: 10.09.2019 )  
[ Download Monster Bash @ GOG.com (buy) ]
1993, Apogee Software, Ltd.   [ Action ]
Monster Bash (počas vývoja známa ako Graveyard) je klasická plošinovková arkáda s postranným scrollingom v EGA grafike od Apogee Software, vydaná v roku 1993. Jej dizajnérom je Frank Maddin a hra je zasadená do hororovej tématiky. Hra je rozdelená na tri epizódy, prvá časť bola distribuovaná ako shareware. Celkom obsahovala 28 plošinovkových úrovní. Hlavným hrdinom je 10 ročný chlapec menom Johnny Dash ktorému hlavný záporák Count Chuck uniesol psa Texa. Ten má na svedomí aj únos ďalších domácich miláčikov. Úlohou Johnnyho bude vydať sa tajným šatníkovým portálom do podzemia, vybavený prakom s nekonečnou zásobou kamienkov bojovať s odpornými monštrami a zachránit všetky uväznené zvieratá...
Najnovšie prílohy: (20)
Mafia Widescreen Fix (patch, zip) | 26.05.2020
 Mafia: The City of Lost Heaven
PC Longplay - Mafia (part 1 / 2) | 26.05.2020
 Mafia: The City of Lost Heaven
Covers, PC Windows (US Release) | 26.05.2020
 Mafia: The City of Lost Heaven
Map - Lost Heaven (scan, png) | 26.05.2020
 Mafia: The City of Lost Heaven
Manual [en] (pdf) | 26.05.2020
 Mafia: The City of Lost Heaven
Manual [cz/sk] (pdf) | 26.05.2020
 Mafia: The City of Lost Heaven
Download Mafia @ GOG.com (buy) | 26.05.2020
 Mafia: The City of Lost Heaven
Instructions (txt) | 07.05.2020
 Ogre King, The
The Ogre King (gameplay demo) | 07.05.2020
 Ogre King, The
Download The Ogre King (buy) | 07.05.2020
 Ogre King, The
Covers, NES | 07.05.2020
 Final Fantasy
Covers, PC DOS (US, CD-ROM) | 06.05.2020
 Lost in Time
Copy Protection Codes (txt) | 05.05.2020
 Battle Bugs
Covers, PC DOS (US release) | 05.05.2020
 Battle Bugs
Covers, PC DOS (US, CD-ROM release) | 05.05.2020
 Gabriel Knight: Sins of the Fathers
Covers, PC DOS (US, floppy disks) | 04.05.2020
 Inca
Covers, PC DOS | 02.05.2020
 Amberstar
Hint Book (pdf) | 27.04.2020
 Codename: ICEMAN
Map, Submarine Navigation Chart - Western Hemisphere | 27.04.2020
 Codename: ICEMAN
StarCraft Original Pre-Release Screenshots Overview (1996–1998) | 26.04.2020
 StarCraft
Najnovšie originálky v zbierkach: (20)
vvasha | 12.05.2020
 Sid Meier's Colonization (1994)
vvasha | 20.04.2020
 F-16 Combat Pilot (1989)
vvasha | 20.04.2020
 WWF Wrestlemania (1991)
vvasha | 20.04.2020
 Hired Guns (1993)
BlackNugget | 06.04.2020
 Polda 1 (1998)
blacknugget | 01.04.2020
 DreamLand (1998)
BlackNugget | 24.03.2020
 Unlimited Warriors (1996)
BlackNugget | 24.03.2020
 Swigridova kletba (1996)
BlackNugget | 24.03.2020
 Prokletí Eridenu (1997)
BlackNugget | 18.03.2020
 Hidden & Dangerous 2 (2003)
BlackNugget | 18.03.2020
 Horké Léto 2 (1999)
BlackNugget | 18.03.2020
 Posel Smrti (2003)
BlackNugget | 16.03.2020
 Vietcong (2003)
vvasha | 13.03.2020
 Prokletí Eridenu (1997)
vvasha | 13.03.2020
 Rytíři Grálu (1996)
vvasha | 13.03.2020
 Ve stínu havrana (1999)
BlackNugget | 13.03.2020
 UFO Aftermath (2003)

Najnovšie komentáre: (10)  
Figomor | 17.05.2020, 20:45
 Death Gate
Fantastická vec. Kúpil som až v 98-mom, ale užil som si to naplno.
Ahoj. Vy chcete tvrdit, že tuhle hru máte? Hledám už několik let někoho, kdo by mi ji půjčil, zkopíroval nebo prodal! Nebo emuloval do pc! Prosím ozvěte se, pokud máte jakékoliv řešení! Kdysi jsem ji hrával na CD32 u známého a já prostě lepší hru, kt...
Ďakujem :) Vybral som si koniec s Umpani, tak som zvedavý ako to bude pokračovať v 8.
Taktéž gratuluji. U importu do osmičky akorát bacha, některým (mě nevyjímaje) se stalo, že hra po importu ze sedmičky výrazně ztuhla.
Kloki38 : Gratulace k dokončení hry!
Tak som konečne po pár mesačnej pauze po takmer roku dohral W7. Musím povedať, že svoju dobu je to fakt výborne prepracované open world rpg, ktoré je ale ťažké ako sviňa (6 je tiež ťažká podľa mňa, ale je aspoň lineárna). Hral som to v upravenej verz...
Birthdeath, koľko zhruba trvá dohranie tejto hry? Približuje sa aspoň sčasti svojou kvalitou MM? Mimochodom, hral si aj prvú časť? Tá je spracovaním úplne odlišná a vyzerá dosť lákavo. Rozmýšľam, že by som sa do nej pustil po dohratí Throne of Bhaal....
Tony | 07.05.2020, 14:24
 Duke Nukem 3D
Opravdu nesmrtelná střílečka, na kterou nejde zapomenout ani po dvacetičtyř letech od jejího vydání. Doporučuji všem
Anika Sayed | 24.04.2020, 17:51
 Blue Ice
Difficult to understand the game as well as the gameplay...
DJ | 23.04.2020, 08:33
 Crystal Dragon
HAMS vdaka za report, opravene. Pan Hoborg zmenil url svojich downloadov tak som to musel fixnut aj ja...
Najnovšie príspevky v diskusii: (10)  
Mages Guild Underground level 3 (Mapa 14) | Na skok do otvoru otevřenou mříží je třeba nejprve použít kouzla Water Breathing. Díky tomu můžeme pod vodou vydržet déle bez jakéhokoliv zranění. Jedné z nejslabších postav dávám helmu of Water Breathing, to kdyby kouzlo došlo, tak ta postava bude s...
Mages Guild Underground level 2 (Mapa 13) | Po sestoupení do druhého podzemního patra věže nacházím hned pod schody hák s provazem. Pro jistotu jej beru s sebou, bude se jistě hodit. Přede mnou se otevírá dlouhá chodba a hned si všímám, jaká kulišárna tady byla ušita na případné dobrodruhy. Ma...
Gratulace | Kdyby ses rozhodl to někdy vázat, udělej výtisk i pro mě, koupím. Beze srandy. Toho kritika si pamatuji, prásknu, že to bylo na Okounovi, kam moc teda nechodím, ale zrovna jsem tam na tohle natrefil. Mimochodem i mně vyčítal nudu na mém blogu, že ...
Gratulace | Díky! Svázané bych to chtěl mít, ne že bych si o tom myslel bůhvíco, ale byla by to pěkná památka na určité období :) Jinak se se setkal i s negativním ohlasem na deníček. Nebudu jmenovat (ani naznačovat), jen prostě bylo to na toho člověka děsná nud...
Mages Guild Underground level 1 (Mapa 12) | Po teleportaci do podzemní části věže jsem hned napaden rytíři. To jejich brnění by chtělo naolejovat, prozradili se už z dálky příšerným vrzáním. Postupuji na sever a je jasné, že mé mapovací schopnosti měl design chodeb zmást, vypadá totiž podobně ...
| On EoB 3 není jen nástuppem EoBů, ale řekl bych, že stylově je následníkem celkové produkce SSI, má v sobě rovněž hodně nátury z Gold Boxů a za mě je to jasný klad. Někdo jak tam nevidí ty plastické xichtíky Westwood grafiků, tak to hned sepsuje, ale...
Gratulace | Velká gratulace a taky poklona super deníku, myslím, že deníky na Wiz 1 - 4 jsou tady raritní perla, která nikde jinde nemá obdoby. Perfektní čtení, chtělo by to vydat knižně.
| No, prolamování limitů je jasná motivace, ale ... on si to člověk bez zkušenosti nedokáže představit a jaksi má přirozený blok ;) Což o to, taky jsem na MMI a spol. léta jen koukal, ale najít tu odvahu, to opravdu zabralo roky. Rozhodně toho nelituji...
| Elemir + jojobutn: Díky :) ad limity - ty jsou od toho aby se prolamovaly :) Já si pamatuju sebe, jak jsem v počátku 90.let hleděl na grafiku her jako byly Pool of radiance nebo nedej bože Might and Magic 1 :) ad konce - je jich myslím 5, ale kladn...
congrat | Gratulujem, ja so to tiež čítal , ako aj tri predchádzajúce. Koľko koncov má mať vlastne hra?

Najnovšie pridané časopisy a coverdisky: (10/329)
DJ | 09.05.2020
 Score CD 40 [40]
DJ | 31.03.2020
 Score CD 42 [30]
DJ | 29.03.2020
 Score CD 41 [36]
DJ | 28.03.2020
 Score CD 38 [39]
DJ | 28.03.2020
 Score CD 37 [41]
DJ | 28.03.2020
 Score CD 39 [40]
DJ | 28.03.2020
 Score CD 36 [35]
DJ | 03.11.2019
 Riki 37 [64]
? | 12.09.2019
 Level 33 [116]
? | 08.09.2019
 Score 46 [132]
Najnovšie pridané diskmagy: (10/94)
DJ | 12.05.2020
 Kelt 7 [64]
DJ | 10.05.2020
 Kelt 4 [44]
DJ | 14.04.2020
 Kelt 3 [42]
DJ | 12.04.2020
 Kelt 2 [53]
DJ | 03.04.2020
 Kelt 1 [43]
DJ | 02.04.2020
 Guru 17 #2/93 [48]
DJ | 02.04.2020
 Guru 16 #1/93 [3]
DJ | 01.04.2020
 Guru 15 #7/92 [43]
DJ | 31.03.2020
 Kelt 6 [46]
DJ | 29.03.2020
 Kelt 5 [59]

Komentáre k obrázkom / stránkam časopisov: (10)
Score 3 | Podla mna mal Andrew rozpisany uvod na Police Quest 4, ktory sa objavil v nasledujucom cisle, autorom je vsak iny clen r...
Danny | 02.01.2020, 13:33
 Command & Conquer: Red Alert
Excalibur 58 | Tento Excalibur davali dohromady az takovi noname autori, ze zde pro jistotu radeji chybi tiraz. Po vzniku Score ho vube...
Danny | 02.01.2020, 13:26
 Úvodník
Score 12 | Ten uvodnik byl podle vseho vtip, ktery mi ale z tehdejsi (ne)znalosti anglictiny usel a po teto hre jsem se pozdeji pid...
Score 42 | Ten obrazek je z Tone Rebellion....
Score 42 | Dobry postreh, na strane 21 je rovnaky. Otzka znie, ku ktorej hre patri obrazok? :-|...
Score 42 | Ovšem co je to za obrázek u Pacific General?...
Score 42 | https://www.twitch.tv/videos/522096362 - Macaw hra Tlon, inak som o tejto hre ani nevedel, na toto preview zabudol, bol...
Ringo | 30.06.2019, 14:24
 Kritická mapa (bug)
Rytíři Grálu | Bug to není, dveře se mají vyrazit, což se dělá normálním krokem kupředu směrem do dveří....
Sova | 05.02.2019, 12:57
 Shattered Steel
Level 22 | Chyba mi tu ISO z tejto hry. Bolo by možné ho dodať? ...
HAMS | 07.01.2019, 15:12
 Úvodník
Score 12 | Podľa mňa to nie je nijaká, reálne existujúca hra...to je len vtip/parafráza na vtedajšiu hru čísla Under a Killing Moon...
Najnovšie obrázky pridané užívateľmi: (11)
dj | 27.05.2020, 07:21
 Mafia: The City of Lost Heaven
Gas station (Full HD)
dj | 27.05.2020, 07:20
 Mafia: The City of Lost Heaven
Tramway (Full HD)
dj | 27.05.2020, 07:19
 Mafia: The City of Lost Heaven
Mission (Full HD)
dj | 27.05.2020, 07:18
 Mafia: The City of Lost Heaven
Vincenzo (Full HD)
dj | 27.05.2020, 07:17
 Mafia: The City of Lost Heaven
Ralph (Full HD)
dj | 27.05.2020, 07:17
 Mafia: The City of Lost Heaven
Salieri Bar - pool (Full HD)
dj | 27.05.2020, 07:16
 Mafia: The City of Lost Heaven
Cutscene in the Bar (Full HD)
dj | 26.05.2020, 13:03
 Mafia: The City of Lost Heaven
Running Mission (Full HD)
dj | 26.05.2020, 13:03
 Mafia: The City of Lost Heaven
Giuliano Bridge (Full HD)
dj | 26.05.2020, 13:02
 Mafia: The City of Lost Heaven
Cops (Full HD)
dj | 26.05.2020, 13:02
 Mafia: The City of Lost Heaven
First mission (Full HD)


Baldur's Gate: Enhanced Edition
Mortal Kombat 4
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
Mafia: The City of Lost Heaven, 26.05.2020
Ogre King, The, 07.05.2020
Blue Ice, 26.03.2020
Plan 9 From Outer Space, 25.02.2020
Blade Runner, 17.12.2019
Computer Bismarck, 06.12.2019
Monster Bash, 10.09.2019
Yendorian Tales: Book I, 09.08.2019
Excalibur: Sword of Kings, 10.05.2019
Home Alone 2: Lost in New York, 05.02.2019
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1163
 Prílohy :: 7845
 Komentáre :: 7417
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Wizardry | DOSBox