Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames
Najnovšie skeny časopisov o počítačových hrách v našom archíve

Old games :: Staré hry na stiahnutie, Abandonware, Retro, Časopisy

Police Quest: In Pursuit of the Death Angel - VGA
Police Quest: In Pursuit of the Death Angel - VGA

Posledne som sa v praveku dungeon-crawlerov pohyboval minulý rok, pri prechádzaní prvotiny Richarda Garriota - Akalabeth. Pred pár dňami som si konečne našiel čas a chuť, pozrieť sa do histórie cRPG ešte hlbšie, snáď až k jej samotným koreňom a vyskúšať si niečo z toho na vlastnej koži. Tí ktorí históriu vzniku cRPG aspoň zhruba poznajú (napríklad článok o Hrách ktoré definovali žáner od Micka na našom webe, alebo z knihy Matta Bartona Dungeons & Desktops) už určite vedia, ale aj tak si stručnú teóriu neodpustím :)

PEDIT5 - História vzniku

Reč je o programe z kódovým označením PEDIT5, ktorého autorom je Reginald "Rusty" Rutherford z roku 1975, ktorý toho času pracoval ako programátor systému PLATO pre spoločnosť Population and Energy Group (P&E).

PLATO (Programmed Logic for Automated Teaching Operations) bol vpodstate prvým e-learningovým systémom založeným na báze Mainframe počítača (z dnešného poľadu sa to dá najlepšie prirovnať k "serverovému clusteru" aj keď to nie je presne to isté), ku ktorému bolo v 70 rokoch pripojených niekoľko tisíc terminálov po celom svete. Bol vytvorený na univerzite v Illinois a neskôr nad týmto projektom prevzala kontrolu spoločnosť CDC (Control Data Corporation).

 

Názov programu "PEDIT5": všeobecne známe tvrdenie, že autor mu dal tento vážne znejúci názov, kôli menšej šanci na odhalenie programu ako "hry" a jeho následnému vymazaniu nie je správne. Sám Rutheford hovorí, že pre ich spoločnosť P&E bolo na tejto sieti kôli obmedzenému miestu administrátormi pridelených 5 súborov s preddefinovanými názvami PEDIT1-5, aby v nich mohli vytvárať programy. V súboroch PEDIT1-3 vyvýjali programy pre P&E a v zvyšných dvoch hru - prvý počítačový dungeon-crawler, pričom PEDIT4 bol manuál s inštrukciami a PEDIT5 samotná hra.

Inšpiráciou pre vytvorenie tejto hry na počítači mu bolo jeho hranie papierového RPG s priateľmi podľa prvých pravidiel D&D, ktoré v roku 1974 vydal Gary Gygax. Vývoj PEDIT5 trval zhruba 4-6 týždňov a bol dokončený v zime roku 1975.

Čo sa týka prvenstva, tak na systéme PLATO vznikla hra označená ako m199h, zrejme ešte skôr ako PEDIT5, buhužiaľ jej zdrojový kód sa nezachoval a po zmazaní zanikla navždy. PEDIT5 bol časom tiež zmazaný, ale jeho zdrojový kód sa zachoval u viacerých užívateľov a tak bola na jeho základoch vytvorená nová verzia dungeonu pod názvom Orthanc. Neskôr sa pôvodná stará verzia kódu znovuoživila a dostala názov Orthanc1. Dnes sa na PLATO systéme vyskytuje táto hra pod oboma názvami (pedit5 / orthanc1) ako alias na jednu a tú istú hru.

 

Pedit5

Spracovanie a systém hry

Prvé cRPG je spracované vskutku unikátne. Predovšetkým kôli skutočnosti, že ide o plne grafické rozhranie. Terminály systému PLATO využívali dokonca prvé monochromatické plazmové displeje, vyvinuté interne na univerzite v Illinois, na ktorých musela hra v tej dobe vyzerať naozaj skvele.

PLATO Terminal 1981

 

PEDIT5 by som zadefinoval ako niečo medzi klasickým dungeon-crawlerom s jednou postavou a rogue-like hrou v top-down pohľade na bludisko. Je tiež dôležité spomenúť, že ide o on-line hru, aj keď nie MMORPG, nakoľko pre každú postavu ide o samostatnú hru, avšak pred hrou sú všetky vyvtvorené postavy zdieľané a taktiež Hall of Fame. Po spustení programu je možné zobraziť aj manuál. Hra začína krátkym jednoobrazovkovým textom príbehu s titulkom "It is the year 666 --- the year of The Beast".

Vytvorenie postavy reprezentuje náhodné vygenerovanie 5 čísel: Strength, Inteligence, Constitution, Dexterity, Hits, ďalej názov postavy a tajné heslo, pre možnosť vrátenia sa k svojej hre.

Hráčova postava je reprezentovaná ikonkou rytiera s mečom a štítom, ktorý sa pohybuje v bludisku, pričom dohľad má na 1 políčko do všetkých 4 smerov. Dianie v dungeone je riadené "ťahmi", kde pokiaľ hráč nič nevykonáva, uplynie jden "ťah" za 3 minúty. Každá činnosť následne trvá určitý počet ťahov, ako napríklad pohyb o jedno políčko - 1/4 ťahu, boj - 1 ťah a podobne. Hráč má možnosť sa pohybovať po chodbách, prechádzať dverami (presnejšie povedané vyrážať ich s určitou šancou na úspech), hľadať tajné dvere, zbierať truhlice s pokladmi alebo predmetmi (magic sword +1/+2) a samozrejme bojovať s nepriateľmi. Pri boji je možné pokúsiť sa o útek, zakúzliť kúzlo typu Magic alebo Cleric a bojovať mečom. V každom type je po 8 kúziel rozdelených do 2 levelov, pričom postava na 1. úrovni môže využívať iba Magic kúzla 1. levelu.

Dungeon je pevne daný, teda bludisko je vopred vytvorené, steny majú nulovú hrúbku, sú reprezentované čiarami a dá sa celkom dobre zmapovať na štvorčekovaný papier. Nepriatelia sú v miestnostiach generovaný náhodne, rovnako aj poklady a meče. Cieľom hry je dosiahnuť 20000 bodov skúsenosti (EXP) a vrátiť sa z dungeonu späť živý (a musím povedať že ide zrejme o nadľudský výkon, ktorý závisí hlavne od šťastia).

Start game

 

Zabíjaním nepriateľov (ale aj zbieraním pokladov) získava hráč skúsenosti. Tieto sa "zúžitkujú" až po opustení dungenu (tým istým vchodom, ktorým prišiel) a postave vtedy pribudne level, hitpointy, prípadne level kúziel. Zároveň sa charakter uloží na serveri a možné s ním v budúcnosti pokračovať. Pri opätovnom vstupe do dungeonu sa postave hitpointy doplnia, rovnako ako možnosť kúzliť. Pokiaľ postave v dungeone klesnú Hits pod nulu, je definitívne mŕtva a zo servera zmazaná.

 

Ako a kde si dnes zahrať PEDIT5?

V roku 2004 bol skupinou fanúšikov na serveri www.cyber1.org privedený projekt PLATO opäť k životu s využitím súčasného internetu a ponúka tak prostredníctvom terminálu PTERM zdarma prístup k viac ako 16000 programom - výukovým lekciám.

Samozrejme že PEDIT5 je k dispozícii a aj jeho ďalšie verzie a novšie hry (dnd, Dungeon, Orthanc, Moria, Avatar...).

Ak si chcete tento dungeon zahrať, je nutné na webe cyber1.org vyplniť žiadosť o vytvorenie účtu (ktorý musí urobiť správca a môže to trvať aj niekoľko týždňov), stiahnuť si terminál PTERM (vo verziách pre Windows, Linux, OSX, Java) a pripojiť sa.

Pripojenie pozostáva zo zadania mena užívateľa, pracovnej skupiny a hesla. Následne je možné spustiť akýkoľvek program / výukovú lekciu zadaním jej mena. Pre hranie dungeonu PEDIT5 teda napísaním pedit5 :) Pôvodný terminál má špecifickú klávesnicu, ale nie je s tým žiadny problém, keďže PTERM obsahuje help. Hra má v sebe detailný manuál a pri väčšine úkonov sú zobrazené aj on-line nápovedy čo, akou klávesou vykonať.

 

Denník frustrovaného hráča - prvý pokus

Tak toto nebolo jednoduché. Myslel som si, že to s trochou trpezlivosti dám, veď som už prešiel "iné" dungeony, ale opak bol pravdou. Nedalo sa to. Ani po menších či väčších pauzách, intenzívnom hraní, opakovaniach. Nič.

Nebol som schopný dostať sa s postavou ani na druhý level.

Tu sú dôvody: náhoda a šťastie, nič iné. Nie že by som v "iných" dungeonoch prvok náhody odsudzoval, ale v PEDIT5 je to na ňom postavené absolútne.

Money 4030 Magic Sword Stirge

 

Už samotné generovanie štatistík postavy - aj keď mi padla napríklad Constitution 18, Hit pointov som mal 3. Čiže zrejme medzi "vlastnosťami" postavy pri generovaní žiadny súvis nie je, čo je škoda, ale to je len taký malý problém. Po 15 minútovom nahadzovaní zväčša nejaké tá kombinácia dobrých vlastností padne a hurá do dungeonu. Ale nie nadlho!

Môj plán bol klasický, opatrne postupovať, zmapovať celé bludisko na papier a neskôr cielene chodiť expovať a hľadať poklady. Pod opatrnosťou som myslel, že si po pár  zabitých slabších nepriateľoch "odbehnem " von z dungeonu, aby sa mi doplnili Hits a kúzla a vrátim sa späť. Problém bol so samotnými nepriateľmi. Ich náhodné generovanie v miestnostiach je zrejme úplne náhodné, nezávislé od miesta v dungeone, alebo od levelu postavy. Je teda bežné, že hneď v prvej miestnosti stretnem príšeru levelu 3 alebo 5, kedy je už len teoretická šanca na vyhraný súboj minimálna.

Map of Pedit5

Úvodnú procedúru nahádzať-postavu+putovať-dungeonom-kým-nestretnem-prvého-nepriateľa som absolvoval minimálne 100x z toho zhruba v polovici prípadov som to prežil a vrátil sa úspešne späť a doplnil stratené Hits. Nič to však neriešilo, nakoľko šanca prežiť súboj ďalší bola rovnaká. Celkovo som sa pri 100 pokusoch s dobrými úvodnými štatistikami nedostal cez viac ako 6 súbojov.

Viac krát som našiel poklady, Magic Sword +1 a prvý stret s nepriateľom aj tak skončil smrťou. Proste náhoda. Čím viac som to hral, tým viac som mal pocit, že štatistiky postavy hra vôbec nereflektuje. Veľká škoda.

Death screen

 

Opis niektorej z množstva odohraných sessions: nahadzovanie vlastností - STR 9, INT 9, CON 18, DEX 14, HITS 10 - skvelé, to beriem. Pohyb po dungeone, stretávam prvého nepriateľa (tuším nejaký potkan level 3), kúzlim a dúfam, nič, ostáva mi boj, výhra! Bežím von, doplním hitpointy a opäť vstupujem do dungeonu, nachádzam niekoľko truhlíc s pokladmi a Magic Sword +1, skvelé!  Stretávam nepriateľa (evil men, level 2), kúzlim, nič, bojujem, smrť. Grrrrrrrrrrrrrrrrr znova...

DJ

 

Denník frustrovaného hráča - druhý  pokus

Aby ste si nemysleli, že to len tak vzdám :).

Zhruba po týždni a dopísaní tohto článku som sa do PEDIT5 pustil znova. Za cieľ som si tentokrát dal hlavne dokončiť mapu. Na prvý pohľad sa to nezdalo, ale je tam ešte veľa miestností a začína naberať na rozlohe.

V druhom pokuse som zoptimalizoval jednotlivé vstupy do dungeonu: na rozdiel od generovania vysokej CON a STR pozerám hlavne na INT a v každom súboji kúzlim sleep (ak je level príšery 1-4), alebo charm ak je vyšší, a po úspechu sa vraciam späť. Vtip je v tom, že kúzlo Sleep je na nepriateľov levelu 1-4 (okrem undead) úspešné vždy a potom ich zabijem jednou ranou mečom, Charm môže zlyhať, dá sa však zoslať aj na silnejšie monštrá, ale iba na typ človek/goblin.

Takto so výrazne zvýšil úspešnosť svojich sessions v dungeone a už som vyhral aj 7 súbojov za sebou. Zároveň sa mi podarilo v poslednej hre získať 3080 Experience, ale to len vďaka nájdeniu pokladu s drahokamom (1 piece of jewelry) v hodnote 3000 zlatých. Tým som šmahom ruky dosiahol level 2 s dvoma kúzlami Cleric aj Magic. V ďalšom ťahu do podzemia som však trafil hneď na úvod 6 levelovú príšeru a odporúčal som sa do večných lovíšť.

Mapu stále nemám hotovú, takže pokračujem...

 

Pri niektorom z ďalšej desiatky hrdov so mal heď na začiatku šťastie vo forme pokladu Jewelry a postup o pár levelov. Taktika jednorázového kúzlenia "Sleep" / "Charm" a vracania sa späť mi tentokrát celkom vychádzala a experience pribúdalo. Šťastie prialo a nestretával som nemŕtvych ani nepriateľov s levelom vyšším ako 4. Keď som dosiahol cez 7000 bodov Exp, úroveň hry sa OVEĽA zlepšila a vzrástli možnosti predovšetkým pri kúzlení. Postava získala 3 kúzla Magic level 1, 1 kúzlo Magic level 2, 2 kúzla Cleric level 1 a 1 kúzlo Cleric level 2. S takouto výbavou a 17 HP sa už dalo aj hrať a vydržať v dungeone o niečo dlhšie. Bohužiaľ v jednom z nasledujúcich vstupov som hneď na úvod stretol najsilnejšiu potvoru v hre - Level 6 Dragon a šanca na prežitie bola minimálna. Ani najsilnejšie Cleric kúzlo "Dispel Myth" nebolo efektívne a ... Farewell mighty warrior!

Mapa ešte stále nie je kompletná...

 

Jewelry Table Dragon Level 6

 

Denník šťastného hráča - víťazstvo

Hral som to už vlastne iba kôli dokončeniu mapy, žiadna taktika, žiadne čakanie na dobré vlastnosti, s novou postavou som sa vždy snažil dostať čo najďalej to šlo bez stretnutia nepriateľa silnejšieho ako Level 4. Žiadne vracanie sa späť po zakúzlení, proste jednorázový výlet do dungeonu bez návratu. Ani neviem po koľkých pokusoch som však natrafil na poklad za 6000 a to mi už za návrat stálo. Zrejme mi dnešná konštalácia planét priala, lebo po ďalšom vstupe ma hneď v prvej miestnosti čakal opäť poklad za 6000! Zrazu teda postava s nič moc štatistikami má na konte 12000 Exp, 32 HP a dohromady k dispozícii 10 kúziel. Nádhera.

Sebevražedné misie som si teda odpustil a začal som "normálne" hrať. A išlo to. Pri súbojoch už som nemal pocit že záleží na šťastí, kúzla mi dávali možnosti a keď nevyšli, 32 HP bolo stále dosť na záchranný boj mečom. Experience začínali pribúdať rýchlejšie a pri zhruba 16000 som opäť našiel poklad za 6000 a bolo mi jasné že TOTO JE VÍŤAZSTVO. Ostával som už v dungeone a nevyliezal, nakoľko mi bolo jasné, že hra zrejme po vylezení skončí. Po minutí všetkých kúziel som už nechcel ďalej riskovať a aj keď mapu stále nemám hotovú, vrátil som sa k východu.

 

Congratulations on living through it! You have conquered the dungeon!

All of us bow to you!

Magic spells Magic Sword Victory!

 

The Hall of Fame

Hall of Fame

 

A v Hall of Fame som skončil na prvom mieste ;-)

 

Stručné zhrnutie na záver

PEDIT5 je v kontexte doby vzniku naozaj niečo unikátne - grafické on-line cRPG, avšak z hľadiska hrateľnosti mu toho veľa chýba. Samotné hranie a herný systém sa už po niekoľkých pokusoch približuje k hádzaniu kockou, bez možnosti ovplyvňovať prostredie, či už vzhľadom na číselné charakteristiky postavy, alebo šikovnosť hráča.

 

Map of PEDIT5

zatiaľ nekompletná mapa dungeonu

Zdroje informácií
  • Matt Barton: Dungeons & Desktops
  • Blog Matta Bartona: http://armchairarcade.com/neo/blog/4
  • www.cyber1.org
  • Wikipedia
Aktuálne články  
Ultima Underworld: Denník hráča - Ringo
 autor: dj 04.09.2020   
Ultimu Underworld jsem dávno před léty dohrál a nedávno jsem se rozhodl, že si nutně tuto hru musím zopakovat, protože má pro mě několik nej jako Struktura úrovní, Grafika, Atmosféra a jeskyně plná života, Hudba (podrobněji v textu článku). Tyhle nej vyšvihly Ultimu Underworld na třetí příčku mého TOP 10 PC RPG her a zastavilo ji jen jediné. Akčnější soubojový systém, s kterým se nedá vyhrát tolik jako například v tahových soubojích ve Wizardry VII, která mému TOP 10 kraluje...
Diskmag online - Kelt
 autor: dj 07.04.2020   
KELT online interactive, alebo ako som z DOSového diskmagu Kelt pôvodnému originálu vernú rekonštrukciu pre browser urobil. A za tú kôpku programátorských detailov sa vopred sa ospravedlňujem... Aktuálne mám hotové čísla 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11.
Wizardry 4: Denník hráča - Richmond
 autor: richmond 16.11.2019   
Po dohrání trilogie jsem poměrně dlouhou dobu sbíral síly na čtvrtý kultovní díl. Ač neznaje detaily, věděl jsem z mnoha zdrojů, že jde o díl jednoznačně nejobtížnější. Před dávnou dobou jsem dokonce zahlédl jednu zmapovanou úroveň (netuším kterou) a jen pohled na ni ve mně vyvolával závratě. Tohle bych tedy nechtěl hrát ani podle map, natož si hru mapovat sám! …říkal jsem si tenkrát… Jenže uběhla ta správná doba, přišel jako blesk z čistého nebe crpgaddict a najednou bylo pro mě možné podobné hry hrát s tím, že si je budu i sám mapovat. I ta grafika zčistajasna nebyla absolutně žádný problém. A tak se ke slovu po vyčerpávajícím zmapování každičkého koutu v prvním díle série Might and Magic dostalo i na slavnou sérii Wizardry...
Najnovšie pridané hry:
Outpost
65% / 50% ( pridaná: 17.09.2020 )  
[ Download Outpost - Floppy disk version 1.1 (zip) ]
1994, Sierra On‑Line, Inc.   [ Strategy ]
Outpost je takmer klasická budovateľská real-time vesmírna stratégia v izometrickom pohľade, vytvorená firmou Sierra On‑Line a vydaná pre platformy Windows 3.1 a Macintosh. V nedalekej budúcnosti je planéta Zem zničená veľkým asteroidom s názvom Vulcan's Hammer a jediný pozostatok ľudskej rasy sa nachádza vo vemírnej lodi na obežnej dráhe Jupitera. Úlohou hráča je nájsť novú planétu niekde v známej galaxii, založiť kolóniu a znova vybudovať fungujúcu civilizáciu. Hra funguje pod Windows 3.11 a v CD-ROM verzii je husto prekladaná početnými renderovanými 3D animáciami. Je známa aj množstvom chýb a nefunkčných herných mechaník ako aj neadekvátnym manuálom dodávaným k hre...
Tears
50% / 0% ( pridaná: 14.09.2020 )  
[ Download Tears: Demo (zip) ]
1997, Hypnomagic   [ RPG ]
Tears (nevyšla) malo byť RPG kombinované s prvkami adventúry s izometrickým zobrazením v SVGA grafike, zasadené do prostredia stredovekého fantasy sveta, od českých vývojárov Hypnomagic pod vedením Karla Papíka. Hra bola vo vývoji od roku 1995 a mala veľké ciele ako napríklad systém AI nazvaný "True Brain" vďaka ktorému jednotlivé NPC mali svoj denný režim - dedinčan ráno vstane, pokosí lúku, napojí kone, večer sa zastaví v krčme a po zotmení ide spať, niektoré typy príšer medzi sebou bojujú, chodia sa sami liečiť k magickému amuletu, alebo dokážu zatiahnuť za páky na stenách. Hráč je v úlohe Ratinga, jedného z členov Veľkej rady, ktorá spravuje Thrálske kráľovstvo, jeho úlohou bude uskutočniť politický prevrat a získať moc pre seba...
Manhunter: New York
50% / 65% ( pridaná: 31.08.2020 )  
[ Download Manhunter: New York for PC DOS (zip) ]
1988, Evryware   [ Adventure ]
Manhunter: New York je klasická point-and-click adventúra od firmy Sierra On‑Line z post-apokalyptického prostredia blízkej budúcnosti mesta New York. Hra využíva AGI engine, avšak na rozdiel od väčšiny podobných na tomto engine nepoužíva textový parser a tiež pohľad je first-person. Zem je tu v roku 2004 pod nadvládou Orbov - mimozemšťanov pripomínajúcich veľké oči. Hráč je v úlohe Manhuntera - zamestnanca Orbov, ktorého úlohou je sledovať a trestať ľudí, ktorí porušujú nimi zavedené prísne zákony. Postupne však zisťuje, že Orbovia si ľudí chovajú ako svoju potravu, pridáva sa na stranu hnutia odporu a pomáha zvrhnúť nadvládu mimozemšťanov...
The Operative: No One Lives Forever
85% / 92% ( pridaná: 16.07.2020 )  
[ Download No One Lives Forever 1 GOTY Edition (exe) ]
2000, Monolith Productions, Inc.   [ 3D-Action / FPS ]
The Operative: No One Lives Forever (skrátene NOLF) je first-person strieľačka s prvkami stealth vytvorená firmou Monolith Productions, postavená na ich LithTech engine vo verzii 2.5. Príbehovo založená hra je inšpirovaná klasickými béčkovými filmami a "Bondovkami" zo 60. rokov vo veľmi odľahčenom a humornom duchu. Hlavnou postavou je krásna špiónka Cate Archer, najatá organizácou UNITY - dohliadajúcou na svetový mier - v dobe kedy dochádza k záhadným vraždám ich vlastných agentov a úlohou Cate je zistiť kto za nimi stojí. Okrem bežných strelných zbraní disponuje Cate celou radou špeciálnych a vtipných vychytávok po vzore Jamesa Bonda ako sponka šperhák/jed, vybuchujúci rúž, slnečné okuliare s foťákom, uspávací parfém, zapaľovač alebo robotický pes...
The Godfather: The Action Game
50% / 57% ( pridaná: 07.07.2020 )  
[ Download The Godfather for PC DOS (zip) ]
1991, Creative Materials   [ Action ]
The Godfather: The Action Game je 2D akčná strieľačka s horizontálnym scrollingom, založená na téme slávneho rovnomenného filmu F. F. Coppolu (podľa skvelej knižnej predlohy Maria Puza) o vzostupe sicílskeho mafiánskeho klanu Corleone v Amerike v rokoch 1940-1980. Hra obsahuje päť levelov, pričom každý svojou grafikou predstavuje jednu dekádu v tomto období. Pozícia hráča v mafiánskej rodine (úcta) v tomto čisto akčnom titule sa zvyšuje s počtom trafených nepriateľov a klesá s každým zasiahnutým civilistom. Každá úroveň tiež poskytuje minihru o reflexoch, čo je prestrelka v ktorej je nutné čo najrýchlejšie zabiť len tých nepriateľov, ktorý vytasia svoju zbraň...
Mafia: The City of Lost Heaven
90% / 85% ( pridaná: 26.05.2020 )  
[ Download Mafia @ GOG.com (buy) ]
2002, Illusion Softworks, a.s.   [ 3D-Action / FPS ]
Mafia s podtitulom The City of Lost Heaven je príbehovo založená 3D mestská akčná adventúra videná pohľadom tretej osoby, kombinovaná s automobilovým simulátorom. Vyvinul ju český vývojársky tím Illusion Softworks v réžii Dana Vávru. Hráč sa ocitá v úlohe Toma Angela, radového člena mafie vo fiktívnom meste v Spojených štátoch amerických v 30.-tych rokoch 20. storočia. Hra obsahuje celkom dvadsať misií. Pre hru bol oficiálne vytvorený anglický i český dabing. Hra sa odohráva vo fiktívnom meste Lost Heaven. Hra obsahuje šoférovanie áut aj presun pešo. V hre je 51 klasických amerických áut a 19 bonusových (odomknutých po splnení príbehových misií)...
Ogre King, The
50% / 80% ( pridaná: 07.05.2020 )  
[ Download The Ogre King (buy) ]
2020, Zooperdan   [ RPG ]
Ogre King je klasický dungeon inspirovaný například Dungeon Masterem a unikátní především svým zpracováním. Veškerá grafika byla nakreslena ručně a poté přenesena do enginu Unity. Celá hra je černobílá. Ogre King nabízí 11 levelů a 15 druhů nepřátel. Cílem je osvobodit zemi Garandiel od zlého Ogre Kinga. Celá hra byla vytvořena během jednoho týdne a je ke koupi na itch.io.
Najnovšie prílohy: (20)
Covers, PC DOS (UK, CD-ROM release) | 19.09.2020
 Revolt of Don’s Knights
Intro Music | 19.09.2020
 Revolt of Don’s Knights
Download, PC DOS (Demo, Tomb Raider: City of Vilcabamba, part 2) | 18.09.2020
 Tomb Raider
Hint Sheet (pdf) | 18.09.2020
 Woodruff and The Schnibble of Azimuth
The Official HintBook (pdf) | 18.09.2020
 Woodruff and The Schnibble of Azimuth
Manual (pdf) | 18.09.2020
 Woodruff and The Schnibble of Azimuth
Video, Playable Demo - Official UK Playstation Magazine 1 vol. 2 | 18.09.2020
 Trash It
Download SimCity, Commodore 64 (d64) | 18.09.2020
 SimCity
Download SimCity, Atari ST (st) | 18.09.2020
 SimCity
Manual (pdf) | 18.09.2020
 Shannara
Download The Settlers, Amiga (adf) | 18.09.2020
 Settlers, The
Video, Rise of the Dragon, DOS Version - Longplay | 18.09.2020
 Rise of the Dragon
Video, Rise of the Dragon, Sega CD - Playthrough | 18.09.2020
 Rise of the Dragon
Readme.doc (txt) | 18.09.2020
 Riddle of Master Lu
Manual (pdf) | 18.09.2020
 Quarantine 2: Road Warrior
Copy Protection Codes (table) | 18.09.2020
 Quarantine
The Quarantine Reference Card | 18.09.2020
 Quarantine
Manual, DOS (pdf) | 18.09.2020
 Quarantine
Download Powermonger for Sega Genesis (bin) | 18.09.2020
 Powermonger
Najnovšie originálky v zbierkach: (20)
Yuuki | 24.09.2020
 Jazz Jackrabbit 2 (1998)
Yuuki | 24.09.2020
 Argo Adventure (1998)
kloki38 | 18.09.2020
 Revolt of Don’s Knights (1996)
kloki38 | 17.09.2020
 World War II GI (GT Select) (1999)
adamhojer | 08.09.2020
 Gods: Lands of Infinity (2006)
adamhojer | 08.09.2020
 Gumboy: Crazy adventures (2006)
Adamhojer | 29.08.2020
 Žhavé léto 3 a půl (2005)
Adamhojer | 29.08.2020
 Reprobates (2007)
Adamhojer | 24.08.2020
 Pat & Mat (2009)
Ringo | 13.08.2020
 Ultima 8 (1994)
BlackNugget | 06.08.2020
 Dračí Historie (1995)
Yuuki | 05.08.2020
 Duke Nukem 3D: Atomic Edition (1996)
Adamhojer | 05.08.2020
 ArmA 2: Operace Arrowhead (2010)
blacknugget | 03.08.2020
 UFO:Aftershock (2005)
blacknugget | 03.08.2020
 Polda 4 (2002)
blacknugget | 03.08.2020
 Polda 2 (1999)

Najnovšie komentáre: (10)  
Richmond | 21.09.2020, 17:41
 Revolt of Don’s Knights
Kloki38: Dík za raport :) 55% už není špatný! Ale asi si tohle nechám na nějakej pozdní odpočinek v domově důchodců...Překvapuje ale mě ten slušnej počet lidí, co hru hodnotili.
Kloki38 | 21.09.2020, 13:19
 Revolt of Don’s Knights
Dohrané. RoDK naozaj nie je až tak hrozný, ako sa hovorí - je vidieť, že chlapi z Emeraldu sa naozaj snažili. Jadro hry je dobré. Level design je veľmi dobrý, systém striedania dňa a noci tiež. Grafika neurazí, aj keď na 96 je už zastaralá. Interface...
DJ | 19.09.2020, 19:02
 Revolt of Don’s Knights
Klokimu sa podaril skvely zberatelsky zarez, zohnal originalku vo vybornom stave. Poslal mi aj skeny krabicky takze tu mame konecne aj obrazky z BOX Artu tohto raritneho kusku!
Ringo | 17.09.2020, 16:41
 Outpost
Díky moc za přidání této hry.
Ruthan: ono s verziou pre Amiga CD32 som nemal problem, myslim ze isla v defaultnom nastaveni WinUAE, nic extra som s tym nerobil. Vyskusaj toto: stiahnut najnovsie WinUAE, zohnat CD32 ROM - Kickstart v3.1 rev 40.60 (ak by si nezohnal ozvi sa mailom)...
Nakonec jsem kontaktoval Hoborg sam, ale taky si s tim nevi rady: "Magic Island bohužel nefunguje korektně pod žádným známým nastavením v emulátoru. Kdysi jsem založil požadavek o vytvoření WHDLoad verze, která by mohla problémy pořešit, ale nikdo se...
tak to je velká paráda, konečně si tu hru pořádně vychutnám, díky :) a přeji mnoho zdaru do dalších překladů
Tohle je stejnej pripad jako treba Baldurs Gate jiny precenovany hry, protoze to hrali vsichni, ktery toho jinak tolik nehrali. Herne to takovej zazrak neni, obtiznost je prehnana, strileni logicky diky tomu, ze v ty dobe nebyly kryty a jeste je to...
ruthan | 24.08.2020, 22:38
 Stonekeep
Tohle je skvela hra, az na obcas silene hledani.. je to namluveny, postavy vedle vas, nejsou proste jen nasobit hrdiny, ale fakt zijou. Jsou tam videt zbrane, je tam Wahooka. To by clovek jeste chtel. Akorat se da hra desce zkazit tim, ze spatny...
ruthan | 24.08.2020, 16:37
 Dungeon Master
Skvelej minimalismus, zadny rozhovory a tak, vsechno funguje, puzzly jsou rozumny, na kouzla se da prijit. Skvela uvodni hudba na PC, je totiz jedina. Uprimne nechapu, co tady dela ta dalsi hudba, jestli je to nejaka reedice, nebo to bylo mimo h...
Najnovšie príspevky v diskusii: (10)  
DJ | 24.09.2020, 08:01
 Akú hru aktuálne hráte?
Vaporum: Lockdown | Aktualne som nalozeny v najnovsom Vaporume od Fatbotov. Opat ide o nadpriemerny kusok kvalitneho dungeon-crawlovania a osobne si to uzivam, predovsetkym vsadepritomne priestorove puzzle a skvely subojovy system, tentokrat aj s moznostou "akoze-pauzy"...
The End a pár slov na závěr | Úkol byl tedy splněn, poděkovali mi opět dcera barona i baron sám, který se mi i omluvil, že mě křivě podezíral. Zjeví se mi i Garamon a děkuje za záchranu Britannie. Jeho úkolem teď je, aby nasměroval obyvatelstvo z propasti zpět ke ctnostem, bylo p...
Poslání démona do astrální sféry - dokončení | Naházím všech 8 virtues do jezírka s lávou, kde se zhmotňuje démon. Vtáhne jej to zpět do astrální sféry, jenže mně také. Ocitám se v šíleném prostoru plného podivných zrůd, létají tady blesky a démon mi zasazuje pár ran. Je jasné, že s tímhle bojova...
Level 8 - brána | Vydávám se do levelu 8 a klíčem složeným z Key of Courage, Truth a Love ji otevírám. Vidím za ní démona, snažícího se proniknout do naší sféry.
Garamon - level 5 | Když se prospávám, abych doléčil síly po bojích s fire elementály v levelu 8, zjeví se mi ve snu naposled Tyballův bratr. Prozrazuje mi v něm své jméno, jmenuje se Garamon. Mohl jsem odemknout už bránu hradu v jezírku v levelu 8, ale tenhle úkol ...
Level 8 | Tenhle level má velmi zajímavou strukturu s obřími pilíři s náhorními plošinami vyčuhujících po okrajích obrovského lávového jezera, uprostřed něhož je jakýsi hrad s velkou bránou. Nejprve obíhám okraje jezera. Pobíjím všemožnou havěť, která je zde n...
Key of Truth a Key of Love - levely 6 a 5 | Je zajímavé, jak se ze zdánlivě banálních zmínek vyklubaly pěkné questíky důležité pro dohrání hry. Z levelu 7 se vracím zpátky do levelu 6 a sděluji Illomovi, že jsem našel Gurstanga a že mu vzkazuje slovo Folanae. Konečně tady sehraje roli ta jeji...
Key of Courage z levelu 7 do levelu 3 | Trpaslík mluvil o třech klíčích. Key of Courage bude jeden z nich. Key of Truth bude asi druhý, o něm hovořil Gurstang. V cele, která je na severozápad jde probít zeď a ocitnu se hned blízko těch zamčených severozápadních dveří, které odemykám klí...
Level 7 - Vězení | Procházím trollí hlásku a procházím jednou mříží, která mě měla uvěznit, na konci místnosti směrem na západ je další mříž. Tuhle jsem měl mít dávno odemčenou, po té, co jsem pobil ty trolly v hlásce a vypadl z nich ten klíč. Takže činím tak až nyní a...
Level 7 - baronova dcera | Ještě pro dnešek pár obrázků se sličnou baronovou dcerou a příště se vrhneme na to vězení :-)

Najnovšie pridané časopisy a coverdisky: (10/337)
speccy.cz | 20.09.2020
 Fifo 1 [36]
DJ | 18.09.2020
 Excalibur CD 59 [2]
DJ | 14.09.2020
 Score CD 47 [40]
DJ | 14.09.2020
 Score CD 46 [34]
? | 11.09.2020
 Score 47 [132]
DJ | 04.08.2020
 Score CD 45 [38]
DJ | 03.08.2020
 Score CD 44 [32]
DJ | 06.07.2020
 Score CD 43 [28]
DJ | 09.05.2020
 Score CD 40 [40]
DJ | 31.03.2020
 Score CD 42 [30]
Najnovšie pridané diskmagy: (10/95)
DJ | 06.07.2020
 Kelt 8 [48]
DJ | 12.05.2020
 Kelt 7 [64]
DJ | 10.05.2020
 Kelt 4 [44]
DJ | 14.04.2020
 Kelt 3 [42]
DJ | 12.04.2020
 Kelt 2 [53]
DJ | 03.04.2020
 Kelt 1 [43]
DJ | 02.04.2020
 Guru 17 #2/93 [48]
DJ | 02.04.2020
 Guru 16 #1/93 [3]
DJ | 01.04.2020
 Guru 15 #7/92 [43]
DJ | 31.03.2020
 Kelt 6 [46]

Komentáre k obrázkom / stránkam časopisov: (10)
Level 11 (12/95) | "Dluzno take rici, ze Dun Darach byla jedna z prvnich her od slavnych FTL, ano, tech, kteri o dva roky pozdeji stvo...
Richmond | 22.06.2020, 21:23
 Novinky
Excalibur 17 | Možná by stálo za to přidat tento výtisk (stránku) ke hře Betrayl at Krondor. Je tam až pak recneze/návod z novějšího čí...
Score 3 | Podla mna mal Andrew rozpisany uvod na Police Quest 4, ktory sa objavil v nasledujucom cisle, autorom je vsak iny clen r...
Danny | 02.01.2020, 13:33
 Command & Conquer: Red Alert
Excalibur 58 | Tento Excalibur davali dohromady az takovi noname autori, ze zde pro jistotu radeji chybi tiraz. Po vzniku Score ho vube...
Danny | 02.01.2020, 13:26
 Úvodník
Score 12 | Ten uvodnik byl podle vseho vtip, ktery mi ale z tehdejsi (ne)znalosti anglictiny usel a po teto hre jsem se pozdeji pid...
Score 42 | Ten obrazek je z Tone Rebellion....
Score 42 | Dobry postreh, na strane 21 je rovnaky. Otzka znie, ku ktorej hre patri obrazok? :-|...
Score 42 | Ovšem co je to za obrázek u Pacific General?...
Score 42 | https://www.twitch.tv/videos/522096362 - Macaw hra Tlon, inak som o tejto hre ani nevedel, na toto preview zabudol, bol...
Ringo | 30.06.2019, 14:24
 Kritická mapa (bug)
Rytíři Grálu | Bug to není, dveře se mají vyrazit, což se dělá normálním krokem kupředu směrem do dveří....
Najnovšie obrázky pridané užívateľmi: (11)
kloki38 | 21.09.2020, 12:46
 Revolt of Don’s Knights
Útok na Raymondov hrad
kloki38 | 21.09.2020, 12:46
 Revolt of Don’s Knights
Tajný východ z hradu
kloki38 | 21.09.2020, 12:45
 Revolt of Don’s Knights
Zoznam mien zradcov
dj | 17.09.2020, 14:38
 Outpost
Minning Summary
dj | 17.09.2020, 14:38
 Outpost
Sigma Draconis 4
dj | 17.09.2020, 08:54
 Outpost
Preferences
dj | 17.09.2020, 08:54
 Outpost
Landing animation
dj | 17.09.2020, 08:54
 Outpost
Title
dj | 17.09.2020, 08:54
 Outpost
Main menu, CD-ROM v1.51
dj | 17.09.2020, 08:53
 Outpost
Intro, CD-ROM
dj | 17.09.2020, 08:53
 Outpost
Intro, CD-ROM


Vaporum: Lockdown
 možnosti podpory
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
Outpost, 17.09.2020
Tears, 14.09.2020
Manhunter: New York, 31.08.2020
The Operative: No One Lives Forever, 16.07.2020
The Godfather: The Action Game, 07.07.2020
Mafia: The City of Lost Heaven, 26.05.2020
Ogre King, The, 07.05.2020
Blue Ice, 26.03.2020
Plan 9 From Outer Space, 25.02.2020
Blade Runner, 17.12.2019
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1168
 Prílohy :: 7856
 Komentáre :: 7448
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Wizardry | DOSBox