Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames
Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077

Old games :: Staré hry na stiahnutie, Abandonware, Retro, Časopisy

James Bond: The Stealth Affair (Operation Stealth)
James Bond: The Stealth Affair (Operation Stealth)

System Shock, Box

Nedávno som sa pri listovaní databázou jednej stránky s hrami preklikával všetkými hrami v zozname za účelom hodnotenia. Išiel som od A po Z a každú hru, ktorú som niekedy hral som ohodnotil, pri niektorých extra kúskoch som si aj čítal komentáre a podrobnosti. Až som sa dostal k položke System Shock. Tam som narazil na komentár hráča, ktorý to ako písal "rozohral na maximálnu obtiažnosť" ale niekedy v polovici druhého levelu "radšej reštartoval na nižšom nastavení a neľutoval toho".

 

Priznám sa, že aj keď som na rôznych kombináciach nastavení hru dohral, trojky som nejako nezvykol dávať aj keď som viac rokov chcel skúsiť časovo obmedzenú hru s voľbou "PLOT 3". K tomu som sa nakoniec odhodlal až niekedy minulý rok a hru som aj úspešne dokončil. Bolo to v nastavení 2-2-3-2, teda samé dvojky a jedna 3 na časovo obmedzenú hru. Vyšší index obtiažnosti som nikdy pred tým nemal aj keď zrovna jednotky som si prakticky nedával (možno tak veľmi občas Cyberspace na 1 ale to bolo maximum), nuly už teda absolútne vôbec nikdy. V podstate takmer vždy som hral na 2-2-2-2 sem tam Cyber na 1. Ale pamätám si keď to bolo ako novinka a brat to hral ako prvý a mal vtedy voľbu "PLOT 1", tuším že aj ja som si pri prvom gameplay dal "PLOT 1", ale potom už nikdy viac. Neskôr aj uvediem niektoré zaujímavosti okolo rozdielu medzi 1 a 2 na položke PLOT.

 

Nevydržal som a okomentoval som to s tým, že možno sa aj ja niekedy odvážim na 4-trojky... ale už na druhý deň mi to stále vŕtalo hlavou.... a tak som sa do toho nakoniec naplno vrhol. Musím uznať, že jednoduché to určite nebolo, ale ani extrémne frustrujúce, hra ma bavila a bola to zaujímavá výzva, ale nebolo to prehnané a dalo sa to relatívne normálne hrať. Samozrejme, že to sú dojmy z pohľadu skúseného Shockára, ktorý hru do detailov pozná, niečo iné by bolo keby to chcel hrať úplný začiatočník, ten by si asi moc neškrtol a dosť ťažko by to dokázal stihnúť do konca v časovom limite 7 hodín.

 

System Shock, select difficulty

 

Tak zhruba toto som potreboval uviesť na začiatok, aby som ozrejmil situáciu a dôvody. Teraz však už niečo konkrétnejšie o hre.

 

Voľba Obtiažnosti

Toto je niečo, čo sa malo stať absolútnym štandardom v hernom svete. System Shock všetkým ukázal ako sa to má robiť a v podstate skoro nikto si z toho nevzal vôbec nijaké ponaučenie. Je veľká škoda, že práve prepracovaný systém voľby obtiažnosti ako je v System Shocku sa nestal absolútnym štandardom, niečím ako bol mouselook v Terminator FS pre 3D hry, tak toto sa malo stať štandardom pre hry všeobecne. V System Shocku sú práve vďaka tomuto akoby obsiahnuté 3 úplne odlišné hry - odlišné z pohľadu štýlu hrania, jednoducho povedané 3 rôzne gameplaye.

 

Prečo to tak je. Na to aby to bolo jasné treba vysvetliť ako vlastne ten spomínaný systém volieb funguje. Hráč si vyberie obtiažnostny stupeň v 4 kategóriach, pričom stupňuje od 0 (ľahké) do 3 (ťažké).

 

Kategórie sú
  • COMBAT (Boj) - na stupni 0 sú nepriatelia úbožiaci a nikdy neútočia prvý. Na stupni 3 sú nepriatelia silnejší a početnejší pričom útočia okamžite.
  • PUZZLE (hádanky) - na stupni 0 sú všetky puzzle automaticky už vyriešené takže akoby ani neboli v hre prítomné. Na stupni 3 sú obtiažnejšie ako kedykoľvek pred tým.
  • MISSION (misia, dej) - na stupni 0 sú všetky elementy deja odstránené. Na stupni 3 je hra časovo obmedzená na 7 hodín.
  • CYBER (kyberpriestor) - na stupni 0 je v kyberpriestore vysoký časový limit, ľahké ovládanie aj boj. Na stupni 3 je časový limit krátky, ovládanie sťažené a boj vytuhlý.


Takto môžeme pomocou rôznych kombinácii z hry vytvoriť čistú akčnú FPS bez deja a hádaniek, alebo naopak adventúroidnú mozgovňu s minimálnym elementom FPS, alebo FPS s puzzlami v časovom obmedzení na splnenie. 3 úplne odlišné gameplaye, tá istá hra, ten istý engine, tá istá grafika, ten istý zvuk... 3 rozličné hry. Ak toto nie je geniálne tak potom je celý reálny časopriestor len pošahaná magorina (to je síce aj tak, ale tak predsa len...).

Stačí si predstaviť ako by mohla vyzerať voľba 3-0-0-0 (či 1-3 lebo v cyberi sa tiež shooti), potom 0-3-3-0, potom 3-3-3-3 alebo aj 3-3-3-0.
Naozaj je škoda, že sa drvivá väčšina hier obmedzuje na Easy-Medium-Hard-(prípadne nejaké extra hard) ale žiadna RPG-čkovitejšia možnosť voľby, to znamená že voľba kde sa naozaj niečo konkrétne nastavuje. Samozrejme že sú aj dnes hry, ktoré majú pekne spravené nastavenia budúcej hry, napr. Silent Hunter 3 (4,5) či niektoré stratégie.

Myslím že zmysel jednotlivých volieb je dosť jasný podľa názvu a zadania, ale predsa len ešte rozoberiem trošku to MISSION, keďže tam nemusí byť tak úplne jasné čo to je vlastne ten dej a dejové úlohy, resp. aký je rozdiel medzi 1 a 2 teda zjednodušený dej a štandardný dej.

Bohužiaľ od vtedy, čo sme to hrali s bratom na MISSION 1 už ubehlo nejakých cca 15-16 rokov takže si toho už moc nepamätám ale taký jeden jasný príklad si pamätám úplne presne. V zásade sa pri voľbe 1 toho veľmi veľa nezmení, ale niektoré detaily sú vypustené a netreba tak splniť nejaký ten questík, ktorý je na 2 nutný k dohraniu. Paradoxné je, že na ľahšej obtiažnosti 1 je hráč v určitom momente znevýhodnený oproti hráčovi na obt. 2. Konkrétne na obt.1 nie je možné získať ochranný oblek V2 v level 3 kdežto na obt. 2 ho získať možné je! Začnem ale odhora a to v level 6, kde je treba odpáliť do vesmíru biologicky zamorenú rekreačnú kapsulu, ktorou chce Shodan zničiť (zmutovať) život pozemský. Najprv je treba v 3 kapsulách aktivovať katapultačný systém, potom zapnúť hlavný spínač katapultu a potom katapultovať kapsulu spínačom na katapultovanie kapsule. Na voľbe MISSION 1 to ide takto postupne spraviť a pokračovať do level 7. ALE na MISSION 2 pri prepnutí hlavného spínača katapultu dôjde k závade na relé v údržbárskych tuneloch v level 3. Hráčovi tak vzniká nový problém a musí sa vrátiť do level3 opraviť vadné relé, potom sa vrátiť do level 6 a prepnúť hlavný spínač a potom odpáliť kapsulu.

Tu je vidieť, že dej sa na voľbe 2 viac komplikuje oproti voľbe 1. A teraz sa dostávam k spomínanému obleku v level 3. V dôsledku chyby na relé sa totiž otvoria 4 sekcie údržbárskych tunelov, kde hráč musí nájsť vadné relé a vymeniť ho za nové. Oblek síce nie je v tuneloch, ale súvisí s nimi. Oblek je totiž zavretý v miestosti, ktorá sa dá otvoriť až po znížení "Shodan security" na nejakú nízku hladinu. To sa dosiahne zničením počítačového jadra a ešte k tomu zničením kamier. Problém je, že niektoré kamery sa nachádzajú v údržbárskych tuneloch, ktoré sa ale otvoria až v dôsledku chyby na relé a vďaka tomu sa hráč dostane k možnosti zničiť aj tieto kamery v tuneloch, čím dostatočne zníži security a tak sa dostane do miestnosti s ochranným oblekom V2. Pri hraní na MISSION 1 chyba v relé nenastane, teda sa neotvoria tunely a teda hráč nemôže zničiť kamery a teda sa nedostane do miestnosti s oblekom. Krása, proste nefalšovaná krása.

Aj keď to znie absurdne tak hrať na vyššej obtiažnosti je vlastne niekedy aj lepšie. Škoda, že si už nepamätám ďalšie rozdiely, ale určite tam ešte nejaké zjednodušenia sú. Niečo sa mi marí, že je aj okolo laseru, možno netreba získať kód na aktiváciu alebo niečo ale už si to nepamätám. No a už konečne napíšem aj niečo konkrétne z hrania na MAXIMUM.

Po zdĺhavom nudnom úvode sa konečne dostávam k jadru veci. Stručne popíšem svoje dojmy a postrehy z hrania. Dopredu upozorňujem, že pôjde naozaj len o stručné informácie a NIE o žiadny DENNÍK hráča!!!

Po odklepnutí odvážnej voľby 3-3-3-3 som sa ocitol na začiatku hry. Na prvý pohľad to vyzerá úplne rovnako na na voľbe 2-2-3-2, alebo ako by to vyzeralo na voľbe 0-0-0-0... no už v prvej miestnosti spozorujem prvý rozdiel. Mutant nevydrží obligátne 3-4 údery olovenou trubkou ale rovno 6-7 úderov. Aha tak je to pravda, nepriatelia sú naozaj tuhší :-). Tak isto prvý Cyborgovia vydržia podozrivo viac zásahov z Dart gunu či Sparq beamu... a sú pekelne rýchli, strieľajú naozaj OKAMŽITE ako vás majú v merku. A uberajú O DOSŤ viac zdravia ako si normálne pamätáte, že by mali uberať. Nu což, frekvencia ukladania SAVE bude naozaj vysoká ináč sa z toho zbláznim. Naozaj SAVE, SAVE a SAVE to je základ zdravého rozumu. Takže prvý level sa niesol v duchu vracania sa na štart k regeneračnej a energetickej jednotke. Nepočítane veľa krát, lekárničky naozaj šetrím a radšej sa stále vraciam doliečovať ako by som mal míňať.

Druhý level sa niesol v podobnom duchu, našťastie ako skúsený Shockár viem že vôbec netreba sysliť muníciu a veselo som nepriateľov strieľal z Dart gunom či Pištoľou (Pistol), viem že dart gun aj tak onedlho vyhodím tak jeho muníciu využívam naplno. Pištoľ nabíjam hlavne Standard muníciou a Teflon šetrím na nechutných Hopperov, ktorých sa tu vyskytuje viacero. Class 1 BOT-ov likvidujem Mag Pulsom z level 1, ale keďže mám len 6 nábojov tak zabijem maximálne 2. našťastie sa ich tu ani nejako viac nevyskytuje takže to ide. Priebežne sa chodím regenerovať do level 1, ktorý je odtiaľto ešte pomerne blízko a dostupný. Lekárničky šetrím ako sa len dá. Ale frekvencia návratov pre liečenie je naozaj dosť vysoká. Je tu naozaj citeľný nárast poškodenia od nepriateľských zásahov, ani ten najslabší nepriateľ sa nedá ignorovať a to ani pár sekúnd, fakt dosť peklo.

 

Izotop X-22
Izotop X-22, súčiastka nutná k aktivácii energetického štítu

 

Level 3 je levelom, ktorého som sa už dopredu veľmi obával. Neviditeľný mutanti patria k tomu najodpornejšiemu čo sa na celej stanici Citadel nachádza. Našťastie ako skúsený Shockár viem kam treba hneď z výťahu utekať, aby som hneď zobral laserový meč (ja viem hráči nie sú postavy ale tak no... ehm, chm nooo, ech, chrrr kašl, kašl). Laserák je v podstate jediná zmysluplná zbraň, ktorou sa dajú aspoň trochu rozumne zabíjať, dart gun je nezmysel, Sparq Beam sa síce ako tak dá, ale na COMBAT 3 vydržia už hodne zásahov a je to dosť nebezpečný spôsob, Flechett samopal ešte nemám, tým sa pomerne dajú Splinter muníciou... Pistol je na prdlačku... rapier tak 3 zásahy priemerne zabíja. Občas na 2 zásahy občas na 4, nič lepšie na nich nie je.

A teraz sa hráč dostáva pred voľbu ako pokračovať. Výťah do level 6 je zatiaľ zablokovaný až do odpálenia Laseru. Možnosti sú teda level R (reaktorové jadro) alebo levely 4 a 5. Z hľadiska deja je logické pokračovať do level R, kde sa pripraví pôda na odpálenie laseru v level 2 ALE tu sa dostávam k praktickému postrehu skúseného Shockára. Ísť do level R je úprimne povedané úplná blbosť. Nadviažem na onen komentár hráča z databázy.

Dovolím si citovať, dúfam že to nie je nejaké copyright bla bla bla violation "Jelikož jsem System Shocka už dříve několikrát dohrál, rozhodl jsem se jako starý hráčský kozák nastavit laťku nejvyšší a začal hrát na maximální obtížnost. Brzy jsem však této volby začal litovat..."
a
"Proto asi v polovině druhého patra padlo těžké rozhodnutí, že začnu hrát od znova, na střední obtížnost. Této volby jsem později nelitoval, protože na nejvyšší obtížnost jsou otravní Hoppeři neskutečně tuzí (skolí je až dva výstřely z Magpulse či nespočet teflonových kulek z pistole) a v úrovni reaktoru jich bylo na můj vkus nechutně mnoho. Což - hlavně v počátcích hry a s minimální výzbrojí - je peklo".

No tak toto je síce vskutku pravda, ALE je to presne to čomu sa ľudovo hovorí "chyba lávky". Ja jakožto skúsený Shocker som si bol samozrejme vedomý toho čo by to asi muselo byť pokračovať do level R, kde sú hnusní "Hoppeři", ktorí sa navyše nechutne masovo respawnujú a to donekonečna. Netrebalo veľa rozmýšľať a zamieril som si to do výťahu vedúceho na Level 4 :-0, :-).

V rámci stručnosti v podstate úplne vynechám popis levelov 5 a 6. Jednak tu nie je vlastne nič dejové (takmer ako uvidíme neskôr) ani nič extrémne podstatné z hľadiska celkovej hry. Nepočítajúc teda nutnosť zničenia CPU jadier na získanie čísiel kódu k deštrukcii reaktoru. Samozrejme toto je dôvod, kvôli ktorému je nutné levely 4 a 5 aspoň do určitej miery prejsť.

Takže berme to tak, že prejdeme hru po ose level 1-2-3-4-5-R alebo 1-2-3-R... aký je rozdiel. Ak pôjdeme hneď z L3 do LR tak nastane presne to peklo, ktoré popisoval onen hráč. Zbrane iba Sparq, Dart, Pistol. Hopperi sú hrozne rýchli, dosť vydržia a navyše spôsobujú vysoké poškodenie. Jediná možnosť je Teflon munícia z pištole alebo aj energetický Sparq beam. Obidva spôsoby ale potrebujú pomerne dosť zásahov a Hopperi sa donekonečna respawnujú a to naozaj HOJNE takže sa kľudne môže stať, že zásoby teflonu klesnú na krásnu hodnotu 0,0 a je vymaľované. Osobne si dosť dobre neviem predstaviť ako by som to prechádzal, je to naozaj brutálna záležitosť. Na COMBAt 2 sa to ako tak dá aj keď je to pomerne vopruz, ale na COMBAT 3 to už je čistý Chocholoušek.

A teraz si zoberme môj postup L 1-2-3-4-5-R. Dosť pohoda, to hovorím narovinu. Vďaka návšteve L 4 a 5 hráč získa pomerne slušné zásoby pokročilej munície vrátane zbraní ako Assault Rifle či Flechette samopal, nehovoriac o nejakých zásobníkoch do Mag Pulse gunu. Tak isto muníciu do pištole Magnum2000, ktorú síce hráč môže získať už v level 1 aj 3, ale muníciu nie tej má len na pár výstrelov. Po prejdení L 4 a 5 sa dá v pohode napochodovať do Level R, nabiť Magnum muníciou Slug (silnejšia z 2 volieb) a veselo masakrovať Hopperov len taký fukot... Takto sa dá relatívne v pohode celý level poprechádzať a urobiť odblokovanie laseru, odpáliť laser v Level 2 a pokračovať do Level 6.

V level 6 stojí za zmienku Cyberspace terminál. Cyber je tu značne rozľahlý a nie je šanca prejsť ho v časovom limite 1:20 celý na jeden záťah. Ja som tuším vstupoval 4 či 5 krát kým som aktivoval všetky spínače. Celkovo pomerne tuhý level na boj, veľa security Class 1 botov a tých štíhlych strieborných neviem si spomenúť na meno čo strieľajú ako sviňa rýchlo a robia hrozný damage. Mag Pulse je tu dobrým priateľom hráča, našťastie je tu aj pomerne dosť zásobníkov do tejto zbrane takže na konci je munície dostatok a jednoznačný zisk v množstve. V podstate kombináciou Mag Pulse a Magnum (Slug) sa dá v pohode prejsť celý level. V rekreačných kapsuliach som potom striedal Pistol a Flechette na organických nepriateľov by bol Mag puls nezmysel a Magnum zbytočné plytvanie aj keď zopár Security class 1 botov tu bolo takže pár krát som ten Mag pusle vytiahol. Potom nasledoval návrat do level 3 a oprava vadného relé, návrat do level 6 a odpálenie kontaminovanej kapsuly. Potom som už veselo mohol pokračovať do level 7.

"Sedmička" bola plná silných robotov, Class1, Class2, Strieborní hajzly, a najhorší Enforcery, - takí tí žlto-hnedý nechuťáci s veľkou výdržou a ešte väčším damage. Potešilo získanie absolútne najlepšej zbrane v hre - samopalu Scorpion, ou yéééééa. Scorpion = na všetko živé či robotické rýchla smrť. Ou yééééa. Výhodou bola regeneračná jednotka aj keď na pomerne blbom mieste takže som často aj používal lekárničky lebo sa mi tam nechcelo trepať, holt lenivosť blbá.

Po level 7 nasledoval návrat do level R, spustenie samodeštrukcie, pokus o útek v záchrannom module v level 5, a potom cesta hore smerom k veliteľskému mostíku - Level 8.

Osmička nič zvláštne nepriniesla, kopec nepriateľov takže viac-menj len tuhé súboje, ale kombinácia Magnum-Slug, Mag Pulse a Scorpion tu odviedla svoju robotu na výbornú. Ako skúsenému Shockárovi mi tento level veľa problémov v zmysle puzzle a postupu nerobil. Pre nováčika môže byť ale dosť zradný a frustrujúci z pohľadu hľadania cesty vpred.

A na koniec posledný level hry - Level 9.
Množstvo munície do samopalu Scorpion, ktoré som niesol mi v podstate úplne eliminovalo potrebu meniť zbraň. Celý level som vystrieľal škorpíkom a ešte mi ho aj tak dosť ostalo, len som potom ľutoval že som ho nepoužíval viac už v L7 a aj L8, mohol som si ušetriť loadingy.

 

Vstup do cyberspace vedúci až k Shodanovi
Vstup do cyberspace vedúci až k Shodanovi

 

Nakoniec už len finálny Cyberspace a súboj s Shodanom.

 

DOSBox

Tu ešte pridám jeden postreh. Neviem prečo, ale pri voľbe Dosboxu cycles=max je nejaký glitch v cyberspace. Konkrétne sa jedná o kadenciu streľby, keď mám MAX tak môžem mačkať button na myši ako zbesilý a streľba je tak nejako pomalá. Zničenie ICE je takmer nemožné s výnimkou tých slabších. Keď ale dám cycles=40000 (trebárs) tak je v cyberspace potom rýchlosť streľby úmerná počtu kliknutí myši a je to v pohode. Neviem to dobre vysvetliť, ale je to tak. Napríklad si pamätám, že dávnejšie som išiel zabiť Shodan a mal som cycles=max a vôbec som ho nedokázal zabiť, ale mi skôr prekreslil obrazovku svojim xichtom a bol koniec hry (game over). Potom som namiesto cycles=max dal nejakú číselnú hodnotu a bolo to v pohode a hneď som ho zabil na prvý pokus. Problém je, že v SVGA to musím mať pri hre na max aby to stíhalo plynule hru, ale potom v cyberspace z nejakého dôvodu oveľa pomalšie reaguje na počet kliknutí myši, ako keby bral len každé 3-4 kliknutie. Pri cyclec=číslo vystrelí na každý klik strelu ale pri max nie, nechápem prečo ale je to tak.

Preto som pred posledným cyberom zmenil Dosbox config na cycles=40000, hra síce išla sekane, ale cyberspace sú len paličky takže tam to bolo pomerne v pohode a získal som dostatočnú rýchlosť streľby, tak som Shodana odpálil na prvý pokus. Zvláštna vec, no robí mi to tak.

 

Congratulations

Potom už len outro a štatistika s maximálnou hodnotou Difficulty Index 36, viac sa už fakt nedá dosiahnuť.

 

Finálna štatistika na maximálnej obtiažnosti
Finálna štatistika na maximálnej obtiažnosti

 

Aktuálne články  
Súťaž: tvorba levelu pre Vaporum: Lockdown
 autor: MickTheMage 29.11.2019   
Možno sa vám to už donieslo, možno ešte nie, ale Fatbot Games pripravuje pokračovanie svojho dungeonu Vaporum. Hra bola v komunite hráčov dungeonov veľmi dobre prijatá. Vo Fatbot Games sa preto rozhodli, že dajú hráčom šancu pokúsiť sa navrhnúť vlastnú časť levelu pre dungeon v súťaži Lockdown Level Design Contest.
Wizardry 4: Denník hráča - Richmond
 autor: richmond 16.11.2019   
Po dohrání trilogie jsem poměrně dlouhou dobu sbíral síly na čtvrtý kultovní díl. Ač neznaje detaily, věděl jsem z mnoha zdrojů, že jde o díl jednoznačně nejobtížnější. Před dávnou dobou jsem dokonce zahlédl jednu zmapovanou úroveň (netuším kterou) a jen pohled na ni ve mně vyvolával závratě. Tohle bych tedy nechtěl hrát ani podle map, natož si hru mapovat sám! …říkal jsem si tenkrát… Jenže uběhla ta správná doba, přišel jako blesk z čistého nebe crpgaddict a najednou bylo pro mě možné podobné hry hrát s tím, že si je budu i sám mapovat. I ta grafika zčistajasna nebyla absolutně žádný problém. A tak se ke slovu po vyčerpávajícím zmapování každičkého koutu v prvním díle série Might and Magic dostalo i na slavnou sérii Wizardry...
Rozhovor: Ian Currie - Jagged Alliance
 autor: jofree 07.10.2019   
Hra Jagged Alliance z roku 1995 a jej pokračovanie s číslovkou 2 z roku 1999, 4X stratégie, nadobudli za tie dekády od svojho vzniku nepochybne kultový status a dodnes sú diskutované, či dokonca modifikované prostredníctvom ich fanúšikov. Ich licencované pokračovania, bohužiaľ nikdy nedosiahli ich kvalitu. Za originálnou sériou stojí legendárny kanadský herný dizajnér Ian Currie a jeho tím. Na hrách s ním mimo iných skvelých tvorcov spolupracovala aj istá Brenda Brathwaite (Wizardry 8), hráčom skôr známa ako súčasná žena Johna Romera (Doom)...
Najnovšie pridané hry:
Blade Runner
88% / 0% ( pridaná: 17.12.2019 )  
[ Download Blade Runner @ GOG.com (buy) ]
1997, Westwood Studios, Inc.   [ Adventure ]
Blade Runner je point-and-click adventúra vytvorená firmou Westwood Studios pre počítače s OS Windows v roku 1997. Hra nie je priamou adaptáciou kultového rovnomenného filmu Ridleyho Scotta (na motívy príbehu Philipa K. Dicka), ale rozpráva vlastný originálny príbeh odohrávajúci sa súbežne s filmovovou predlohou, pričom sa občas tieto linky stretnú. Technicky ide o real-time 3D adventúru z pohľadu tretej osoby, ktorá využívala na svoju dobu ambicióznu technológiu - predrenderované pozadia a voxelové 3D postavy, bez nutnosti využitia hardwarových akcelerátorov. Hráč je v úlohe blade runnera menom Ray McCoy v Los Angeles roku 2019, poverený vypátrať skupinu replikantov (androidov ťažko rozoznateľných od človeka), ktorých pobyt na zemi je nelegálny. Nechýbajú tu ani minihry, vrátane skvelého Voight-Kampff testu...
Computer Bismarck
50% / 0% ( pridaná: 06.12.2019 )  
[ Download Computer Bismarck for Apple II (dsk) ]
1980, Strategic Simulations, Inc. (SSI)   [ Strategy ]
Computer Bismarck je prvou oficiálne vydanou hrou firmy Strategic Simulations, Inc. (SSI), ktorú vytvorili programátor John Lyon a Joel Billings v roku 1980 pre počítače Apple II. Ide o subžáner ťahových strategických hier 'wargame'. Hra je založená na historickej skutočnosti - poslednom súboji nemeckej bojovej lode Bismarck proti britským námorným silám v roku 1941. Hráč je v úlohe veliteľa britskej flotily proti nemeckým jednotkám a lodi Bismarck, pričom tieto môžu byť kontrolované počítačom (v možnostiach ako "Otto von Computer"), alebo ďalším hráčom. Súboje sa odohrávajú na mape severného atlantického oceánu s vyznačenými jednotkami a základňami...
Monster Bash
74% / 85% ( pridaná: 10.09.2019 )  
[ Download Monster Bash @ GOG.com (buy) ]
1993, Apogee Software, Ltd.   [ Action ]
Monster Bash (počas vývoja známa ako Graveyard) je klasická plošinovková arkáda s postranným scrollingom v EGA grafike od Apogee Software, vydaná v roku 1993. Jej dizajnérom je Frank Maddin a hra je zasadená do hororovej tématiky. Hra je rozdelená na tri epizódy, prvá časť bola distribuovaná ako shareware. Celkom obsahovala 28 plošinovkových úrovní. Hlavným hrdinom je 10 ročný chlapec menom Johnny Dash ktorému hlavný záporák Count Chuck uniesol psa Texa. Ten má na svedomí aj únos ďalších domácich miláčikov. Úlohou Johnnyho bude vydať sa tajným šatníkovým portálom do podzemia, vybavený prakom s nekonečnou zásobou kamienkov bojovať s odpornými monštrami a zachránit všetky uväznené zvieratá...
Yendorian Tales: Book I
63% / 0% ( pridaná: 09.08.2019 )  
[ Download - Yendorian Tales: Book I (zip) ]
1994, SmithWare   [ RPG ]
Yendorian Tales Book I je skupinové fantasy RPG spracované v izometrickom pohľade zhora, podobne ako v hrách Faery Tale Adventure alebo Ultima 6. Hráč si vytvára partiu až šiestich postáv pričom na výber má zhruba 15 povolaní. Súboje prebiehajú na ťahy na samostatnej obrazovke, interakcia s NPC postavami je riešená priamym písaním konverzačných tém ako v Ultimách. Príbej pojednáva o ochrane ťažby vzácnej magickej rudy v baniach krajiny Yendor, ktorú začínajú ohrozovať stále početnejšie nájazdy monštier. Preto sa vládcovia Yendoru rozhodnú vyhľadať pomoc zdatnej skupiny dobrodruhov, ktorých úlohou bude bojovať proti príšerám napádajúcich baníkov...
Excalibur: Sword of Kings
50% / 70% ( pridaná: 10.05.2019 )  
[ Excalibur: Sword of Kings - ZX Spectrum (z80) ]
1987, Ian Smith, Shaun G. McClure   [ Adventure ]
Excalibur: Sword of Kings je textová advetura doplněná o barevné obrázky. Parser rozpoznává dvouslovné příkazy. V Excaliburu je možné prozkoumat 29 obrazovek. Hra vyšla původně pro ZX Spectrum a v roce 2019 byla předělána pro HTML5 a doplněna o tutoriál. Zlá čarodějka Crania pátrala po Merlinovy, aby pohltila jeho moc. Při svém pátrání dorazila na Kamelot a setkala se s králem Artušem. Když nebyla spokojená s tím co se dozvěděla, tak Artuše kletbou uspala. Tvým úkolem, hrdino, je vstoupit do Kamelotu, získat Excalibur a porazit zlou čarodějku...
Home Alone 2: Lost in New York
60% / 46% ( pridaná: 05.02.2019 )  
[ Download Home Alone 2 for DOS (zip) ]
1992, Manley and Associates, Inc.   [ Action ]
Kevin je opět sám, tentokrát se píše rok 1992 a ocitáme se v New Yorku. Hra bohužel oproti prvnímu dílu nepřináší žádné velké inovace. Stejně jako v prvním díle musíte utíkat před zloději Harrym a Marvem a přitom nastražit různé pasti, aby jste je zastavili. Hra obsahuje čtyři úrovně, z toho dvě jsou vnitřní (Hotel, dům strýčka) a dvě venkovní (Central Park, ulice New Yorku)...
Icewind Dale II
85% / 90% ( pridaná: 03.01.2019 )  
[ Download Icewind Dale 2 Complete @ GOG.com (Buy) ]
2002, Black Isle Studios   [ RPG ]
Icewind Dale II je pokračovaním akčne ladeného fantasy RPG v izometrickom pohľade, vytvorenom v Infinity Engine od štúdia Black Isle. Podobne ako prvý diel, odohráva sa aj tento vo svete Forgotten Realms na kontinente Faerûn a využíva pravidlá tretej edície D&D. Hráč má pod kontrolou skupinku až šiestich nájomných žoldnierov z Luskanu, začínajúcich svoje dobrodružstvo v meste Targos. Hra sa opäť odohráva na 'Hřbetu světa', kde je 'Desetiměstí' ohrozované hordami nepriateľov a skupina navštívi známe miesta ako Kuldahar, Dračie oko, Useknutú ruku, Šengarnský brod, Kláštor Čierneho havrana...
Najnovšie prílohy: (20)
PC Windows - Longplay | 17.12.2019
 Blade Runner
Covers, Windows: UK Release | 17.12.2019
 Blade Runner
Download Blade Runner @ GOG.com (buy) | 17.12.2019
 Blade Runner
Download, CD-ROM (iso) | 16.12.2019
 Drakan: Order of the Flame
Game Maps | 16.12.2019
 Drakan: Order of the Flame
AiO Unofficial Patch, v 2.108 (9/3/2017) | 16.12.2019
 Drakan: Order of the Flame
Manual - scan (pdf) | 15.12.2019
 Castles
Manual (txt) | 15.12.2019
 Castles
Arcade Game: Pac-Man - 1980, Namco (Midway License for US release) | 14.12.2019
 Pac-Man
Recenze, Ringo 90% [cz] | 11.12.2019
 Might and Magic Book One: The Secret of the Inner Sanctum
Download The Journeyman Project 1: Pegasus Prime @ GOG.com (buy) | 10.12.2019
 Journeyman Project, The
Covers, PC Windows: Odi-Um - US Release | 08.12.2019
 Gorky 17
Manual (txt) | 07.12.2019
 Computer Bismarck
Reference Cards (jpg) | 07.12.2019
 Computer Bismarck
Setup Instructions Sheet - scan (jpg) | 07.12.2019
 Computer Bismarck
Download Computer Bismarck for Apple II (dsk) | 07.12.2019
 Computer Bismarck
Map - scan (jpg) | 06.12.2019
 Computer Bismarck
Covers, Apple II | 06.12.2019
 Computer Bismarck
Covers, PC Booter | 05.12.2019
 Alley Cat
Download, Atari ST (st) | 05.12.2019
 Aaargh!
Najnovšie originálky v zbierkach: (20)
Vvasha | 19.02.2020
 Congo: Descent Into Zinj (1995)
halo123 | 23.01.2020
 Silverload (1995)
halo123 | 23.01.2020
 Blade Runner (1997)
halo123 | 22.12.2019
 Zlodej (1996)
halo123 | 22.12.2019
 Torin's Passage (1996)
halo123 | 22.12.2019
 Jagged Alliance 2 (1999)
halo123 | 10.11.2019
 Horde, The (1994)
halo123 | 10.11.2019
 Descent (1995)
halo123 | 10.11.2019
 Worms Reinforcements (1996)
halo123 | 10.11.2019
 Wizardry Gold (1996)
halo123 | 10.11.2019
 Shattered Steel (1996)
halo123 | 10.11.2019
 9 (1997)
halo123 | 10.11.2019
 POD (1997)

Najnovšie komentáre: (10)  
jvempire | 14.02.2020, 09:38
 MDK
Hra je super, moc jsem si jí užil. Nenašla by se dobrá duše, která má cz manuál a je ochotná ho naskenovat? Rád bych porovnal překlad s originálem.
Freddie | 14.01.2020, 20:27
 Baldur's Gate
Tak hranie tejto zaujímavej hry som si pred rokmi dosť pokazil inštaláciou všemožných modov, ktorých k nej existuje do bludu, hlavne keď sa rozhodnete použiť tzv. Big World Project. Po čase mi začali chybne nabiehať Experience points a nakoniec odiši...
This is an excellent (and very interesting) game for Elder Scrolls fans to try out. The graphics are a little primitive and it can feel kind of clunky in some ways, but it's extremely ambitious and complex, especially for the mid 90's. You...
Na vánoční odpočinek, s hrou bez stresu a soubojů, jsem sáhl po této klasice, kterou jsem v minulosti dohrál několikrát a nikdy se neomrzí si ty lokace projít znovu, obzvláště, když po letech člověk zapomene mnohá řešen a zapojí i mozek k tomu, aby n...
Ringo | 20.12.2019, 15:06
 Dark Queen of Krynn, The
The Dark Queen of Krynn dokončen, asi jeden z nejvíce frustrujících závěrů, jaký jsem ve hrách zažil. Jinak mapy zde jsem tedy zkompletoval. Jsou tam všechny lokace. Jediné, co jsem teda nemapoval, byla pustina, tam to nemělo moc význam.
Ringo | 21.11.2019, 21:19
 Dark Queen of Krynn, The
V roce 2015 jsem popravdě nevím proč vyměkl před závěrečnou pasáží hry. Možná jsem rozehrál do toho příliš mnoho dalších her a nastala pauza, na kterou se mi čím dál více nechtělo navazovat a tak vznikla neskutečná 4 letá prodleva, jak v hraní, tak m...
Dohráno, hodně neotřelá pátrací adventura, kterou hodnotím hodně vysoko, i přes pár drobností, které mě mírně rozladily :-)
Tak jak mě Richmond nalomil na tuhle hru, tak jsem ji rozehrál taky a parádní detektivka poirotovského ražení, začal jsem si i sepisovat kdo kde co a jak a mám po pár obrazovkách napsanou pomalu knihu :-D Graficky je to parádní EGA s perfektní atmosf...
carHrozny | 26.10.2019, 00:40
 Legend of Kyrandia, The
Hint book sa k hre nikdy nedával bolo ho treba kúpiť samostatne.Čo je aj logické veď žiadne návody sa k hrám neprikladali....hráči by totiž hry dohrali veľmi rýchlo a to sa v tej dobe nejak nenosilo/dnes je to firmám jedno hlavne keď z vás budú stále...
Swampy | 20.10.2019, 12:42
 Legend of Kyrandia, The
Toto sa pise v Hint Booku, neviem ci bol pribalovany k hre, alebo sa musel dokupovat: "A flower and a gemstone of the same color will generally produce a potion of that color."
Najnovšie príspevky v diskusii: (10)  
Zápis #8 | SVĚTLO A TMA – VĚČNÍ RIVALOVÉ Hned na prvním kroku v novém podlaží jsem se dozvěděl, že zde na mě čekají stvoření Světla a Tmy (nebo Temnoty chcete-li). A skutečně tomu bylo tak. Na celém patře jsou totiž fixně stanovené souboje se zástupci 5 typů j...
Warhammer Dark Omen | Taky jsem tu za poslední týden narazil na pár absentujících her, ale zase si říkám, že to byly vcelku obskurnosti, na které jsem narazil jen proto, že se o nich v souvislosti s prohlíženou hrou psalo ;) I když zrovna takový Planet's Edge by si tu své...
Warhammer Dark Omen | určitě šlo, ale dj nějak nestíhá, stačí se podívat na tu frontu, já už ani nepřidávám další tipy :)
Warhammer Dark Omen | šlo by prosím přidat tuto hru?
| Hoši, české akčné RPG Kingdom Come: Deliverance je zdarma na Epic Games Store!!! Akcia trvá do 20.2. Je to verzia bez dlc, ale aj tak je o čo stáť. Hra normálne stojí bez centu 30 éčok. Tak šup registrovať sa na stránke obchodu a môžete "nakupovať". ...
| Zdravím, sběrači :), měl by někdo z vás zájem o "factory sealed" krabicovku Ve stínu havrana? Má představa je 10.000Kč / 400eur, za krabici včetně pošty, ale jsem ochotný se i domluvit.
Zápis #7 | Nešlo v ani jednom směru. Navíc zevnitř ty dveře vidět ani nebyly, I když teď zpětně koukám, že tam pár těch falešných dveří nemám zakreslených! :) To je tak, když záleží na úhlu pohledu no. Když to poprvé kreslíš, nahodíš plnou stěnu, protože nic j...
Zápis #7 | Ty červené čárkované stěny jsou asi ty falešné dveře, že? Těmi procházet nijak nešlo?
Zápis #7 | KRÁLOVSTVÍ VÍŘÍCÍCH DERVIŠŮ Nové patro poměrně záhy začalo ukazovat svůj vzor. Ten skrýval soustavu oblastí o velikosti 4x4 polí spojených uličkou o šířce jednoho políčka. Do každé takové oblasti vedly vždy jen jedny dveře, ačkoliv zde byly ještě da...

Najnovšie pridané časopisy a coverdisky: (10/322)
DJ | 03.11.2019
 Riki 37 [64]
? | 12.09.2019
 Level 33 [116]
? | 08.09.2019
 Score 46 [132]
MickTheMage | 15.07.2019
 Hráč 3 [40]
Miloš Kaleta | 13.06.2019
 Hráč 7 [40]
DJ | 03.06.2019
 Hráč 1 [40]
? | 14.04.2019
 Riki 36 [64]
? | 07.02.2019
 Score 45 [132]
? | 29.01.2019
 Riki 35 [64]
Hellhouse99 | 19.12.2018
 Excalibur 64 [17]
Najnovšie pridané diskmagy: (10/80)
? | 03.12.2018
 PC Engine 1-94 [87]
DJ | 19.10.2018
 Narsil 20 (12/96) [36]
DJ | 19.10.2018
 Narsil 19 (10/96) [37]
Marek Olejník | 29.11.2017
 PC Engine 3-95 [40]
Marek Olejník | 13.08.2017
 PC Engine 2-95 [29]
Marek Olejník | 22.06.2017
 PC Engine 11-12/94 [28]
DJ | 12.05.2016
 PC Engine 10-94 [33]
DJ | 26.03.2016
 PC Engine 9-94 [34]
MiNH0 | 22.07.2015
 PC Engine 1-95 [56]
DJ | 16.07.2015
 PC Engine 8-94 [29]

Komentáre k obrázkom / stránkam časopisov: (10)
Danny | 02.01.2020, 13:33
 Command & Conquer: Red Alert
Excalibur 58 | Tento Excalibur davali dohromady az takovi noname autori, ze zde pro jistotu radeji chybi tiraz. Po vzniku Score ho vube...
Danny | 02.01.2020, 13:26
 Úvodník
Score 12 | Ten uvodnik byl podle vseho vtip, ktery mi ale z tehdejsi (ne)znalosti anglictiny usel a po teto hre jsem se pozdeji pid...
Score 42 | Ten obrazek je z Tone Rebellion....
Score 42 | Dobry postreh, na strane 21 je rovnaky. Otzka znie, ku ktorej hre patri obrazok? :-|...
Score 42 | Ovšem co je to za obrázek u Pacific General?...
Score 42 | https://www.twitch.tv/videos/522096362 - Macaw hra Tlon, inak som o tejto hre ani nevedel, na toto preview zabudol, bol...
Ringo | 30.06.2019, 14:24
 Kritická mapa (bug)
Rytíři Grálu | Bug to není, dveře se mají vyrazit, což se dělá normálním krokem kupředu směrem do dveří....
Sova | 05.02.2019, 12:57
 Shattered Steel
Level 22 | Chyba mi tu ISO z tejto hry. Bolo by možné ho dodať? ...
HAMS | 07.01.2019, 15:12
 Úvodník
Score 12 | Podľa mňa to nie je nijaká, reálne existujúca hra...to je len vtip/parafráza na vtedajšiu hru čísla Under a Killing Moon...
Bard's Tale 1 - Remaster (2018) | Aha z figuríny. Taky jsme nějaké našel a chvíli mi trvalo (přesněji než jsem se kouknul do manuálu), že je možné z nich ...
Najnovšie obrázky pridané užívateľmi: (11)
deadly | 31.01.2020, 21:08
 Innocent Until Caught
Amiga - ... ale já se zamiloval do této.
deadly | 31.01.2020, 21:08
 Innocent Until Caught
Amiga - ... a že jich tu je.
deadly | 31.01.2020, 21:07
 Innocent Until Caught
Amiga - O ženy tady není nouze.
Ringo | 20.12.2019, 15:17
 Dark Queen of Krynn, The
A ti dobří draci samozřejmě vyhráli.
Ringo | 20.12.2019, 15:16
 Dark Queen of Krynn, The
Zrádní draci poraženi.
Ringo | 20.12.2019, 15:16
 Dark Queen of Krynn, The
A tohle je z úplně poslední bitvy, 24 draků celkem.
Ringo | 20.12.2019, 15:15
 Dark Queen of Krynn, The
Oslavy hrdinů, tedy mě :-)
Ringo | 20.12.2019, 15:15
 Dark Queen of Krynn, The
Král gnomů, ten pravý.
Ringo | 20.12.2019, 15:14
 Dark Queen of Krynn, The
Dobrá taktika a 5 hlavý drak je bez hlav.
Ringo | 20.12.2019, 15:14
 Dark Queen of Krynn, The
Jeden z nejtěžších soubojů ve hře, jde o to jen přežít.
Ringo | 20.12.2019, 15:13
 Dark Queen of Krynn, The
Raistlin.


Blade Runner
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1158
 Prílohy :: 7853
 Komentáre :: 7403
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Wizardry | DOSBox