Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames
Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077

Old games :: Staré hry na stiahnutie, Abandonware, Retro, Časopisy

Legacy of the Ancients
Legacy of the Ancients

System Shock, Box

Nedávno som sa pri listovaní databázou jednej stránky s hrami preklikával všetkými hrami v zozname za účelom hodnotenia. Išiel som od A po Z a každú hru, ktorú som niekedy hral som ohodnotil, pri niektorých extra kúskoch som si aj čítal komentáre a podrobnosti. Až som sa dostal k položke System Shock. Tam som narazil na komentár hráča, ktorý to ako písal "rozohral na maximálnu obtiažnosť" ale niekedy v polovici druhého levelu "radšej reštartoval na nižšom nastavení a neľutoval toho".

 

Priznám sa, že aj keď som na rôznych kombináciach nastavení hru dohral, trojky som nejako nezvykol dávať aj keď som viac rokov chcel skúsiť časovo obmedzenú hru s voľbou "PLOT 3". K tomu som sa nakoniec odhodlal až niekedy minulý rok a hru som aj úspešne dokončil. Bolo to v nastavení 2-2-3-2, teda samé dvojky a jedna 3 na časovo obmedzenú hru. Vyšší index obtiažnosti som nikdy pred tým nemal aj keď zrovna jednotky som si prakticky nedával (možno tak veľmi občas Cyberspace na 1 ale to bolo maximum), nuly už teda absolútne vôbec nikdy. V podstate takmer vždy som hral na 2-2-2-2 sem tam Cyber na 1. Ale pamätám si keď to bolo ako novinka a brat to hral ako prvý a mal vtedy voľbu "PLOT 1", tuším že aj ja som si pri prvom gameplay dal "PLOT 1", ale potom už nikdy viac. Neskôr aj uvediem niektoré zaujímavosti okolo rozdielu medzi 1 a 2 na položke PLOT.

 

Nevydržal som a okomentoval som to s tým, že možno sa aj ja niekedy odvážim na 4-trojky... ale už na druhý deň mi to stále vŕtalo hlavou.... a tak som sa do toho nakoniec naplno vrhol. Musím uznať, že jednoduché to určite nebolo, ale ani extrémne frustrujúce, hra ma bavila a bola to zaujímavá výzva, ale nebolo to prehnané a dalo sa to relatívne normálne hrať. Samozrejme, že to sú dojmy z pohľadu skúseného Shockára, ktorý hru do detailov pozná, niečo iné by bolo keby to chcel hrať úplný začiatočník, ten by si asi moc neškrtol a dosť ťažko by to dokázal stihnúť do konca v časovom limite 7 hodín.

 

System Shock, select difficulty

 

Tak zhruba toto som potreboval uviesť na začiatok, aby som ozrejmil situáciu a dôvody. Teraz však už niečo konkrétnejšie o hre.

 

Voľba Obtiažnosti

Toto je niečo, čo sa malo stať absolútnym štandardom v hernom svete. System Shock všetkým ukázal ako sa to má robiť a v podstate skoro nikto si z toho nevzal vôbec nijaké ponaučenie. Je veľká škoda, že práve prepracovaný systém voľby obtiažnosti ako je v System Shocku sa nestal absolútnym štandardom, niečím ako bol mouselook v Terminator FS pre 3D hry, tak toto sa malo stať štandardom pre hry všeobecne. V System Shocku sú práve vďaka tomuto akoby obsiahnuté 3 úplne odlišné hry - odlišné z pohľadu štýlu hrania, jednoducho povedané 3 rôzne gameplaye.

 

Prečo to tak je. Na to aby to bolo jasné treba vysvetliť ako vlastne ten spomínaný systém volieb funguje. Hráč si vyberie obtiažnostny stupeň v 4 kategóriach, pričom stupňuje od 0 (ľahké) do 3 (ťažké).

 

Kategórie sú
  • COMBAT (Boj) - na stupni 0 sú nepriatelia úbožiaci a nikdy neútočia prvý. Na stupni 3 sú nepriatelia silnejší a početnejší pričom útočia okamžite.
  • PUZZLE (hádanky) - na stupni 0 sú všetky puzzle automaticky už vyriešené takže akoby ani neboli v hre prítomné. Na stupni 3 sú obtiažnejšie ako kedykoľvek pred tým.
  • MISSION (misia, dej) - na stupni 0 sú všetky elementy deja odstránené. Na stupni 3 je hra časovo obmedzená na 7 hodín.
  • CYBER (kyberpriestor) - na stupni 0 je v kyberpriestore vysoký časový limit, ľahké ovládanie aj boj. Na stupni 3 je časový limit krátky, ovládanie sťažené a boj vytuhlý.


Takto môžeme pomocou rôznych kombinácii z hry vytvoriť čistú akčnú FPS bez deja a hádaniek, alebo naopak adventúroidnú mozgovňu s minimálnym elementom FPS, alebo FPS s puzzlami v časovom obmedzení na splnenie. 3 úplne odlišné gameplaye, tá istá hra, ten istý engine, tá istá grafika, ten istý zvuk... 3 rozličné hry. Ak toto nie je geniálne tak potom je celý reálny časopriestor len pošahaná magorina (to je síce aj tak, ale tak predsa len...).

Stačí si predstaviť ako by mohla vyzerať voľba 3-0-0-0 (či 1-3 lebo v cyberi sa tiež shooti), potom 0-3-3-0, potom 3-3-3-3 alebo aj 3-3-3-0.
Naozaj je škoda, že sa drvivá väčšina hier obmedzuje na Easy-Medium-Hard-(prípadne nejaké extra hard) ale žiadna RPG-čkovitejšia možnosť voľby, to znamená že voľba kde sa naozaj niečo konkrétne nastavuje. Samozrejme že sú aj dnes hry, ktoré majú pekne spravené nastavenia budúcej hry, napr. Silent Hunter 3 (4,5) či niektoré stratégie.

Myslím že zmysel jednotlivých volieb je dosť jasný podľa názvu a zadania, ale predsa len ešte rozoberiem trošku to MISSION, keďže tam nemusí byť tak úplne jasné čo to je vlastne ten dej a dejové úlohy, resp. aký je rozdiel medzi 1 a 2 teda zjednodušený dej a štandardný dej.

Bohužiaľ od vtedy, čo sme to hrali s bratom na MISSION 1 už ubehlo nejakých cca 15-16 rokov takže si toho už moc nepamätám ale taký jeden jasný príklad si pamätám úplne presne. V zásade sa pri voľbe 1 toho veľmi veľa nezmení, ale niektoré detaily sú vypustené a netreba tak splniť nejaký ten questík, ktorý je na 2 nutný k dohraniu. Paradoxné je, že na ľahšej obtiažnosti 1 je hráč v určitom momente znevýhodnený oproti hráčovi na obt. 2. Konkrétne na obt.1 nie je možné získať ochranný oblek V2 v level 3 kdežto na obt. 2 ho získať možné je! Začnem ale odhora a to v level 6, kde je treba odpáliť do vesmíru biologicky zamorenú rekreačnú kapsulu, ktorou chce Shodan zničiť (zmutovať) život pozemský. Najprv je treba v 3 kapsulách aktivovať katapultačný systém, potom zapnúť hlavný spínač katapultu a potom katapultovať kapsulu spínačom na katapultovanie kapsule. Na voľbe MISSION 1 to ide takto postupne spraviť a pokračovať do level 7. ALE na MISSION 2 pri prepnutí hlavného spínača katapultu dôjde k závade na relé v údržbárskych tuneloch v level 3. Hráčovi tak vzniká nový problém a musí sa vrátiť do level3 opraviť vadné relé, potom sa vrátiť do level 6 a prepnúť hlavný spínač a potom odpáliť kapsulu.

Tu je vidieť, že dej sa na voľbe 2 viac komplikuje oproti voľbe 1. A teraz sa dostávam k spomínanému obleku v level 3. V dôsledku chyby na relé sa totiž otvoria 4 sekcie údržbárskych tunelov, kde hráč musí nájsť vadné relé a vymeniť ho za nové. Oblek síce nie je v tuneloch, ale súvisí s nimi. Oblek je totiž zavretý v miestosti, ktorá sa dá otvoriť až po znížení "Shodan security" na nejakú nízku hladinu. To sa dosiahne zničením počítačového jadra a ešte k tomu zničením kamier. Problém je, že niektoré kamery sa nachádzajú v údržbárskych tuneloch, ktoré sa ale otvoria až v dôsledku chyby na relé a vďaka tomu sa hráč dostane k možnosti zničiť aj tieto kamery v tuneloch, čím dostatočne zníži security a tak sa dostane do miestnosti s ochranným oblekom V2. Pri hraní na MISSION 1 chyba v relé nenastane, teda sa neotvoria tunely a teda hráč nemôže zničiť kamery a teda sa nedostane do miestnosti s oblekom. Krása, proste nefalšovaná krása.

Aj keď to znie absurdne tak hrať na vyššej obtiažnosti je vlastne niekedy aj lepšie. Škoda, že si už nepamätám ďalšie rozdiely, ale určite tam ešte nejaké zjednodušenia sú. Niečo sa mi marí, že je aj okolo laseru, možno netreba získať kód na aktiváciu alebo niečo ale už si to nepamätám. No a už konečne napíšem aj niečo konkrétne z hrania na MAXIMUM.

Po zdĺhavom nudnom úvode sa konečne dostávam k jadru veci. Stručne popíšem svoje dojmy a postrehy z hrania. Dopredu upozorňujem, že pôjde naozaj len o stručné informácie a NIE o žiadny DENNÍK hráča!!!

Po odklepnutí odvážnej voľby 3-3-3-3 som sa ocitol na začiatku hry. Na prvý pohľad to vyzerá úplne rovnako na na voľbe 2-2-3-2, alebo ako by to vyzeralo na voľbe 0-0-0-0... no už v prvej miestnosti spozorujem prvý rozdiel. Mutant nevydrží obligátne 3-4 údery olovenou trubkou ale rovno 6-7 úderov. Aha tak je to pravda, nepriatelia sú naozaj tuhší :-). Tak isto prvý Cyborgovia vydržia podozrivo viac zásahov z Dart gunu či Sparq beamu... a sú pekelne rýchli, strieľajú naozaj OKAMŽITE ako vás majú v merku. A uberajú O DOSŤ viac zdravia ako si normálne pamätáte, že by mali uberať. Nu což, frekvencia ukladania SAVE bude naozaj vysoká ináč sa z toho zbláznim. Naozaj SAVE, SAVE a SAVE to je základ zdravého rozumu. Takže prvý level sa niesol v duchu vracania sa na štart k regeneračnej a energetickej jednotke. Nepočítane veľa krát, lekárničky naozaj šetrím a radšej sa stále vraciam doliečovať ako by som mal míňať.

Druhý level sa niesol v podobnom duchu, našťastie ako skúsený Shockár viem že vôbec netreba sysliť muníciu a veselo som nepriateľov strieľal z Dart gunom či Pištoľou (Pistol), viem že dart gun aj tak onedlho vyhodím tak jeho muníciu využívam naplno. Pištoľ nabíjam hlavne Standard muníciou a Teflon šetrím na nechutných Hopperov, ktorých sa tu vyskytuje viacero. Class 1 BOT-ov likvidujem Mag Pulsom z level 1, ale keďže mám len 6 nábojov tak zabijem maximálne 2. našťastie sa ich tu ani nejako viac nevyskytuje takže to ide. Priebežne sa chodím regenerovať do level 1, ktorý je odtiaľto ešte pomerne blízko a dostupný. Lekárničky šetrím ako sa len dá. Ale frekvencia návratov pre liečenie je naozaj dosť vysoká. Je tu naozaj citeľný nárast poškodenia od nepriateľských zásahov, ani ten najslabší nepriateľ sa nedá ignorovať a to ani pár sekúnd, fakt dosť peklo.

 

Izotop X-22
Izotop X-22, súčiastka nutná k aktivácii energetického štítu

 

Level 3 je levelom, ktorého som sa už dopredu veľmi obával. Neviditeľný mutanti patria k tomu najodpornejšiemu čo sa na celej stanici Citadel nachádza. Našťastie ako skúsený Shockár viem kam treba hneď z výťahu utekať, aby som hneď zobral laserový meč (ja viem hráči nie sú postavy ale tak no... ehm, chm nooo, ech, chrrr kašl, kašl). Laserák je v podstate jediná zmysluplná zbraň, ktorou sa dajú aspoň trochu rozumne zabíjať, dart gun je nezmysel, Sparq Beam sa síce ako tak dá, ale na COMBAT 3 vydržia už hodne zásahov a je to dosť nebezpečný spôsob, Flechett samopal ešte nemám, tým sa pomerne dajú Splinter muníciou... Pistol je na prdlačku... rapier tak 3 zásahy priemerne zabíja. Občas na 2 zásahy občas na 4, nič lepšie na nich nie je.

A teraz sa hráč dostáva pred voľbu ako pokračovať. Výťah do level 6 je zatiaľ zablokovaný až do odpálenia Laseru. Možnosti sú teda level R (reaktorové jadro) alebo levely 4 a 5. Z hľadiska deja je logické pokračovať do level R, kde sa pripraví pôda na odpálenie laseru v level 2 ALE tu sa dostávam k praktickému postrehu skúseného Shockára. Ísť do level R je úprimne povedané úplná blbosť. Nadviažem na onen komentár hráča z databázy.

Dovolím si citovať, dúfam že to nie je nejaké copyright bla bla bla violation "Jelikož jsem System Shocka už dříve několikrát dohrál, rozhodl jsem se jako starý hráčský kozák nastavit laťku nejvyšší a začal hrát na maximální obtížnost. Brzy jsem však této volby začal litovat..."
a
"Proto asi v polovině druhého patra padlo těžké rozhodnutí, že začnu hrát od znova, na střední obtížnost. Této volby jsem později nelitoval, protože na nejvyšší obtížnost jsou otravní Hoppeři neskutečně tuzí (skolí je až dva výstřely z Magpulse či nespočet teflonových kulek z pistole) a v úrovni reaktoru jich bylo na můj vkus nechutně mnoho. Což - hlavně v počátcích hry a s minimální výzbrojí - je peklo".

No tak toto je síce vskutku pravda, ALE je to presne to čomu sa ľudovo hovorí "chyba lávky". Ja jakožto skúsený Shocker som si bol samozrejme vedomý toho čo by to asi muselo byť pokračovať do level R, kde sú hnusní "Hoppeři", ktorí sa navyše nechutne masovo respawnujú a to donekonečna. Netrebalo veľa rozmýšľať a zamieril som si to do výťahu vedúceho na Level 4 :-0, :-).

V rámci stručnosti v podstate úplne vynechám popis levelov 5 a 6. Jednak tu nie je vlastne nič dejové (takmer ako uvidíme neskôr) ani nič extrémne podstatné z hľadiska celkovej hry. Nepočítajúc teda nutnosť zničenia CPU jadier na získanie čísiel kódu k deštrukcii reaktoru. Samozrejme toto je dôvod, kvôli ktorému je nutné levely 4 a 5 aspoň do určitej miery prejsť.

Takže berme to tak, že prejdeme hru po ose level 1-2-3-4-5-R alebo 1-2-3-R... aký je rozdiel. Ak pôjdeme hneď z L3 do LR tak nastane presne to peklo, ktoré popisoval onen hráč. Zbrane iba Sparq, Dart, Pistol. Hopperi sú hrozne rýchli, dosť vydržia a navyše spôsobujú vysoké poškodenie. Jediná možnosť je Teflon munícia z pištole alebo aj energetický Sparq beam. Obidva spôsoby ale potrebujú pomerne dosť zásahov a Hopperi sa donekonečna respawnujú a to naozaj HOJNE takže sa kľudne môže stať, že zásoby teflonu klesnú na krásnu hodnotu 0,0 a je vymaľované. Osobne si dosť dobre neviem predstaviť ako by som to prechádzal, je to naozaj brutálna záležitosť. Na COMBAt 2 sa to ako tak dá aj keď je to pomerne vopruz, ale na COMBAT 3 to už je čistý Chocholoušek.

A teraz si zoberme môj postup L 1-2-3-4-5-R. Dosť pohoda, to hovorím narovinu. Vďaka návšteve L 4 a 5 hráč získa pomerne slušné zásoby pokročilej munície vrátane zbraní ako Assault Rifle či Flechette samopal, nehovoriac o nejakých zásobníkoch do Mag Pulse gunu. Tak isto muníciu do pištole Magnum2000, ktorú síce hráč môže získať už v level 1 aj 3, ale muníciu nie tej má len na pár výstrelov. Po prejdení L 4 a 5 sa dá v pohode napochodovať do Level R, nabiť Magnum muníciou Slug (silnejšia z 2 volieb) a veselo masakrovať Hopperov len taký fukot... Takto sa dá relatívne v pohode celý level poprechádzať a urobiť odblokovanie laseru, odpáliť laser v Level 2 a pokračovať do Level 6.

V level 6 stojí za zmienku Cyberspace terminál. Cyber je tu značne rozľahlý a nie je šanca prejsť ho v časovom limite 1:20 celý na jeden záťah. Ja som tuším vstupoval 4 či 5 krát kým som aktivoval všetky spínače. Celkovo pomerne tuhý level na boj, veľa security Class 1 botov a tých štíhlych strieborných neviem si spomenúť na meno čo strieľajú ako sviňa rýchlo a robia hrozný damage. Mag Pulse je tu dobrým priateľom hráča, našťastie je tu aj pomerne dosť zásobníkov do tejto zbrane takže na konci je munície dostatok a jednoznačný zisk v množstve. V podstate kombináciou Mag Pulse a Magnum (Slug) sa dá v pohode prejsť celý level. V rekreačných kapsuliach som potom striedal Pistol a Flechette na organických nepriateľov by bol Mag puls nezmysel a Magnum zbytočné plytvanie aj keď zopár Security class 1 botov tu bolo takže pár krát som ten Mag pusle vytiahol. Potom nasledoval návrat do level 3 a oprava vadného relé, návrat do level 6 a odpálenie kontaminovanej kapsuly. Potom som už veselo mohol pokračovať do level 7.

"Sedmička" bola plná silných robotov, Class1, Class2, Strieborní hajzly, a najhorší Enforcery, - takí tí žlto-hnedý nechuťáci s veľkou výdržou a ešte väčším damage. Potešilo získanie absolútne najlepšej zbrane v hre - samopalu Scorpion, ou yéééééa. Scorpion = na všetko živé či robotické rýchla smrť. Ou yééééa. Výhodou bola regeneračná jednotka aj keď na pomerne blbom mieste takže som často aj používal lekárničky lebo sa mi tam nechcelo trepať, holt lenivosť blbá.

Po level 7 nasledoval návrat do level R, spustenie samodeštrukcie, pokus o útek v záchrannom module v level 5, a potom cesta hore smerom k veliteľskému mostíku - Level 8.

Osmička nič zvláštne nepriniesla, kopec nepriateľov takže viac-menj len tuhé súboje, ale kombinácia Magnum-Slug, Mag Pulse a Scorpion tu odviedla svoju robotu na výbornú. Ako skúsenému Shockárovi mi tento level veľa problémov v zmysle puzzle a postupu nerobil. Pre nováčika môže byť ale dosť zradný a frustrujúci z pohľadu hľadania cesty vpred.

A na koniec posledný level hry - Level 9.
Množstvo munície do samopalu Scorpion, ktoré som niesol mi v podstate úplne eliminovalo potrebu meniť zbraň. Celý level som vystrieľal škorpíkom a ešte mi ho aj tak dosť ostalo, len som potom ľutoval že som ho nepoužíval viac už v L7 a aj L8, mohol som si ušetriť loadingy.

 

Vstup do cyberspace vedúci až k Shodanovi
Vstup do cyberspace vedúci až k Shodanovi

 

Nakoniec už len finálny Cyberspace a súboj s Shodanom.

 

DOSBox

Tu ešte pridám jeden postreh. Neviem prečo, ale pri voľbe Dosboxu cycles=max je nejaký glitch v cyberspace. Konkrétne sa jedná o kadenciu streľby, keď mám MAX tak môžem mačkať button na myši ako zbesilý a streľba je tak nejako pomalá. Zničenie ICE je takmer nemožné s výnimkou tých slabších. Keď ale dám cycles=40000 (trebárs) tak je v cyberspace potom rýchlosť streľby úmerná počtu kliknutí myši a je to v pohode. Neviem to dobre vysvetliť, ale je to tak. Napríklad si pamätám, že dávnejšie som išiel zabiť Shodan a mal som cycles=max a vôbec som ho nedokázal zabiť, ale mi skôr prekreslil obrazovku svojim xichtom a bol koniec hry (game over). Potom som namiesto cycles=max dal nejakú číselnú hodnotu a bolo to v pohode a hneď som ho zabil na prvý pokus. Problém je, že v SVGA to musím mať pri hre na max aby to stíhalo plynule hru, ale potom v cyberspace z nejakého dôvodu oveľa pomalšie reaguje na počet kliknutí myši, ako keby bral len každé 3-4 kliknutie. Pri cyclec=číslo vystrelí na každý klik strelu ale pri max nie, nechápem prečo ale je to tak.

Preto som pred posledným cyberom zmenil Dosbox config na cycles=40000, hra síce išla sekane, ale cyberspace sú len paličky takže tam to bolo pomerne v pohode a získal som dostatočnú rýchlosť streľby, tak som Shodana odpálil na prvý pokus. Zvláštna vec, no robí mi to tak.

 

Congratulations

Potom už len outro a štatistika s maximálnou hodnotou Difficulty Index 36, viac sa už fakt nedá dosiahnuť.

 

Finálna štatistika na maximálnej obtiažnosti
Finálna štatistika na maximálnej obtiažnosti

 

Aktuálne články  
Diskmag online - Kelt 1
 autor: dj 07.04.2020   
KELT 1 online interactive, alebo ako som z DOSového diskmagu Kelt pôvodnému originálu vernú rekonštrukciu pre browser urobil. A za tú kôpku programátorských detailov sa vopred sa ospravedlňujem...
Wizardry 4: Denník hráča - Richmond
 autor: richmond 16.11.2019   
Po dohrání trilogie jsem poměrně dlouhou dobu sbíral síly na čtvrtý kultovní díl. Ač neznaje detaily, věděl jsem z mnoha zdrojů, že jde o díl jednoznačně nejobtížnější. Před dávnou dobou jsem dokonce zahlédl jednu zmapovanou úroveň (netuším kterou) a jen pohled na ni ve mně vyvolával závratě. Tohle bych tedy nechtěl hrát ani podle map, natož si hru mapovat sám! …říkal jsem si tenkrát… Jenže uběhla ta správná doba, přišel jako blesk z čistého nebe crpgaddict a najednou bylo pro mě možné podobné hry hrát s tím, že si je budu i sám mapovat. I ta grafika zčistajasna nebyla absolutně žádný problém. A tak se ke slovu po vyčerpávajícím zmapování každičkého koutu v prvním díle série Might and Magic dostalo i na slavnou sérii Wizardry...
Rozhovor: Ian Currie - Jagged Alliance
 autor: jofree 07.10.2019   
Hra Jagged Alliance z roku 1995 a jej pokračovanie s číslovkou 2 z roku 1999, 4X stratégie, nadobudli za tie dekády od svojho vzniku nepochybne kultový status a dodnes sú diskutované, či dokonca modifikované prostredníctvom ich fanúšikov. Ich licencované pokračovania, bohužiaľ nikdy nedosiahli ich kvalitu. Za originálnou sériou stojí legendárny kanadský herný dizajnér Ian Currie a jeho tím. Na hrách s ním mimo iných skvelých tvorcov spolupracovala aj istá Brenda Brathwaite (Wizardry 8), hráčom skôr známa ako súčasná žena Johna Romera (Doom)...
Najnovšie pridané hry:
Blue Ice
50% / 45% ( pridaná: 26.03.2020 )  
[ Download Blue Ice for DOS (CD-rip) ]
1996, Psygnosis Limited   [ Adventure ]
Blue Ice je zaujímavá a značne neortodoxná adventúra od Psygnosis a vývojárskeho tímu Art Of Mind na čele s dizajnérkou Carol Nudds. Blue Ice má asi najviac spoločného s hrami ako Myst / 7th Guest s grafikou spracovanou vo forme surrealistických koláží, psychadelickou hudbou a celkovo zvláštnym dojmom, ktorý najlepšie vystihuje postreh, že ide o kríženca dvoch surrealistických maliarov - Salvador Dalí a René Magritte. Príbeh sa odohráva v kráľovstve Icia, kde umiera kráľ Edward 711-ty a na trón má usadnúť jeho 12-ročný syn, ktorý však najskôr musí pochopiť množstvo nezmyselných zákonov svojich predkov, ktorý nimi prekrývali svoje chyby a nedostatky...
Plan 9 From Outer Space
60% / 76% ( pridaná: 25.02.2020 )  
[ Download - Plan 9 From Outer Space, Amiga (adf) ]
1992, Gremlin Graphics   [ Adventure ]
Plan 9 from Outer Space je point-and-click adventúra z first-person pohľadu, ktorú vytvorila Írska pobočka firmy Gremlin Graphics pre Amigu, Atari ST a PC DOS. Hra je licencovaná a inšpirovaná rovnomenným filmom Edwarda D. Wooda z roku 1959, ktorý má kultovný status najhoršieho filmu všetkých čias. Jedno z krabicových vydaní hry obsahuje aj pribalenú VHS kazetu s týmto filmom. Hráč sa v úvode hry od producenta dozvedá, že film bol ukradnutý Lugosiho dvojníkom a jeho úlohou bude nájsť všetkých šesť častí (kotúčov) na rôznych miestach sveta, kde sa film natáčal...
Blade Runner
88% / 92% ( pridaná: 17.12.2019 )  
[ Download Blade Runner @ GOG.com (buy) ]
1997, Westwood Studios, Inc.   [ Adventure ]
Blade Runner je point-and-click adventúra vytvorená firmou Westwood Studios pre počítače s OS Windows v roku 1997. Hra nie je priamou adaptáciou kultového rovnomenného filmu Ridleyho Scotta (na motívy príbehu Philipa K. Dicka), ale rozpráva vlastný originálny príbeh odohrávajúci sa súbežne s filmovovou predlohou, pričom sa občas tieto linky stretnú. Technicky ide o real-time 3D adventúru z pohľadu tretej osoby, ktorá využívala na svoju dobu ambicióznu technológiu - predrenderované pozadia a voxelové 3D postavy, bez nutnosti využitia hardwarových akcelerátorov. Hráč je v úlohe blade runnera menom Ray McCoy v Los Angeles roku 2019, poverený vypátrať skupinu replikantov (androidov ťažko rozoznateľných od človeka), ktorých pobyt na zemi je nelegálny. Nechýbajú tu ani minihry, vrátane skvelého Voight-Kampff testu...
Computer Bismarck
50% / 100% ( pridaná: 06.12.2019 )  
[ Download Computer Bismarck for Apple II (dsk) ]
1980, Strategic Simulations, Inc. (SSI)   [ Strategy ]
Computer Bismarck je prvou oficiálne vydanou hrou firmy Strategic Simulations, Inc. (SSI), ktorú vytvorili programátor John Lyon a Joel Billings v roku 1980 pre počítače Apple II. Ide o subžáner ťahových strategických hier 'wargame'. Hra je založená na historickej skutočnosti - poslednom súboji nemeckej bojovej lode Bismarck proti britským námorným silám v roku 1941. Hráč je v úlohe veliteľa britskej flotily proti nemeckým jednotkám a lodi Bismarck, pričom tieto môžu byť kontrolované počítačom (v možnostiach ako "Otto von Computer"), alebo ďalším hráčom. Súboje sa odohrávajú na mape severného atlantického oceánu s vyznačenými jednotkami a základňami...
Monster Bash
74% / 90% ( pridaná: 10.09.2019 )  
[ Download Monster Bash @ GOG.com (buy) ]
1993, Apogee Software, Ltd.   [ Action ]
Monster Bash (počas vývoja známa ako Graveyard) je klasická plošinovková arkáda s postranným scrollingom v EGA grafike od Apogee Software, vydaná v roku 1993. Jej dizajnérom je Frank Maddin a hra je zasadená do hororovej tématiky. Hra je rozdelená na tri epizódy, prvá časť bola distribuovaná ako shareware. Celkom obsahovala 28 plošinovkových úrovní. Hlavným hrdinom je 10 ročný chlapec menom Johnny Dash ktorému hlavný záporák Count Chuck uniesol psa Texa. Ten má na svedomí aj únos ďalších domácich miláčikov. Úlohou Johnnyho bude vydať sa tajným šatníkovým portálom do podzemia, vybavený prakom s nekonečnou zásobou kamienkov bojovať s odpornými monštrami a zachránit všetky uväznené zvieratá...
Yendorian Tales: Book I
63% / 100% ( pridaná: 09.08.2019 )  
[ Download - Yendorian Tales: Book I (zip) ]
1994, SmithWare   [ RPG ]
Yendorian Tales Book I je skupinové fantasy RPG spracované v izometrickom pohľade zhora, podobne ako v hrách Faery Tale Adventure alebo Ultima 6. Hráč si vytvára partiu až šiestich postáv pričom na výber má zhruba 15 povolaní. Súboje prebiehajú na ťahy na samostatnej obrazovke, interakcia s NPC postavami je riešená priamym písaním konverzačných tém ako v Ultimách. Príbej pojednáva o ochrane ťažby vzácnej magickej rudy v baniach krajiny Yendor, ktorú začínajú ohrozovať stále početnejšie nájazdy monštier. Preto sa vládcovia Yendoru rozhodnú vyhľadať pomoc zdatnej skupiny dobrodruhov, ktorých úlohou bude bojovať proti príšerám napádajúcich baníkov...
Excalibur: Sword of Kings
50% / 85% ( pridaná: 10.05.2019 )  
[ Excalibur: Sword of Kings - ZX Spectrum (z80) ]
1987, Ian Smith, Shaun G. McClure   [ Adventure ]
Excalibur: Sword of Kings je textová advetura doplněná o barevné obrázky. Parser rozpoznává dvouslovné příkazy. V Excaliburu je možné prozkoumat 29 obrazovek. Hra vyšla původně pro ZX Spectrum a v roce 2019 byla předělána pro HTML5 a doplněna o tutoriál. Zlá čarodějka Crania pátrala po Merlinovy, aby pohltila jeho moc. Při svém pátrání dorazila na Kamelot a setkala se s králem Artušem. Když nebyla spokojená s tím co se dozvěděla, tak Artuše kletbou uspala. Tvým úkolem, hrdino, je vstoupit do Kamelotu, získat Excalibur a porazit zlou čarodějku...
Najnovšie prílohy: (20)
Video, Amiga - Teenage Mutant Hero Turtles (UK Version) | 27.03.2020
 Teenage Mutant Ninja Turtles
Flight Unlimited - Gameplay | 26.03.2020
 Flight Unlimited
Manual (pdf) | 26.03.2020
 Duke Nukem 3D
Blue Ice - Gameplay HD | 26.03.2020
 Blue Ice
Download Blue Ice - CD-ROM package (DOSbox) | 26.03.2020
 Blue Ice
Download Blue Ice for DOS (CD-rip) | 26.03.2020
 Blue Ice
Poems (pdf) | 26.03.2020
 Blue Ice
Manual (pdf) | 26.03.2020
 Blue Ice
Covers, PC/MAC | 26.03.2020
 Blue Ice
Arkanoid (1986) [Arcade Longplay] | 24.03.2020
 Arkanoid
Manual, DOS (pdf) | 24.03.2020
 Arkanoid
Diskmag Worldcharts #1 - Future Crew | 23.03.2020
 Worldcharts 1
Unauthorized Guide, 1997 Prima Publishing (pdf) | 17.03.2020
 Lands of Lore 2: Guardians of Destiny
Official Guide + Maps, 1997 Brady Games (pdf) | 17.03.2020
 Lands of Lore 2: Guardians of Destiny
Links | 07.03.2020
 Perihelion: The Prophecy
Lands of Lore 1 - Complete list of Items and Monsters (HTML) | 05.03.2020
 Lands of Lore: The Throne of Chaos
Plan 9 From Outer Space, Amiga - Longplay | 25.02.2020
 Plan 9 From Outer Space
PC DOS, US Release | 25.02.2020
 Plan 9 From Outer Space
Copyprotection codes, DOS (txt) | 25.02.2020
 Plan 9 From Outer Space
Download - Plan 9 From Outer Space, Atari ST (st) | 25.02.2020
 Plan 9 From Outer Space
Najnovšie originálky v zbierkach: (20)
BlackNugget | 06.04.2020
 Polda 1 (1998)
blacknugget | 01.04.2020
 DreamLand (1998)
BlackNugget | 24.03.2020
 Unlimited Warriors (1996)
BlackNugget | 24.03.2020
 Swigridova kletba (1996)
BlackNugget | 24.03.2020
 Prokletí Eridenu (1997)
BlackNugget | 18.03.2020
 Hidden & Dangerous 2 (2003)
BlackNugget | 18.03.2020
 Horké Léto 2 (1999)
BlackNugget | 18.03.2020
 Posel Smrti (2003)
BlackNugget | 16.03.2020
 Vietcong (2003)
vvasha | 13.03.2020
 Prokletí Eridenu (1997)
vvasha | 13.03.2020
 Rytíři Grálu (1996)
vvasha | 13.03.2020
 Ve stínu havrana (1999)
BlackNugget | 13.03.2020
 UFO Aftermath (2003)
BlackNugget | 13.03.2020
 Hidden & Dangerous 2 (2003)
BlackNugget | 12.03.2020
 Polda 2 (1999)
BlackNugget | 09.03.2020
 ARGO Adventure (1998)
BlackNugget | 09.03.2020
 Hovniválové (1997)

Najnovšie komentáre: (10)  
Jozef Melich | 03.04.2020, 20:34
 Mutation of J.B.
Ahojte, odporúčam určite túto adventúru, je naozaj zábavná, pekne nakreslené a príbeh je tiež zaujímavý. Je to klasická adventúrka pri ktorej sa občas aj zapotíte, no stojí za to. Nahovorená známymi hlasmi ako bol Jožo Pročko atď.. Pamätám si ešte, a...
paliva | 02.04.2020, 17:45
 Blade Runner
popiči gameska
Môžeš to poslať aj mne ? Ja by som sa na to tiež rád pozrel :-)
Nepošleš jeden taký mail aj mne? :-) GOG verzia, ktorú mám, pôvodná DOS-ovská, som zvedavý na tie prídavné scnáre v CD verzii + hudba by mala byť kvalitnejšia. Tiež by mal byť pridaný map editor a generátor scenárov...či?
DJ | 27.03.2020, 21:37
 Teenage Mutant Ninja Turtles
Gratulacka Swampy, a inac skvely research, som netusil ze su medzi nimi take rozdiely. Pridal som tu aj videa z oboch Amiga verzii (US/UK)...
Ja si pamätám, že toto som si na C64 postupom času namasteroval a dohral som to, akurát viem že niekde tesne pred koncom bola taká dlhá chodba kde som objavil chlitch/exploit bez ktorého sa to moc nedalo, tam išli takí zmrdi stále veľkí, ale keď si v...
Connor Steffaan | 23.03.2020, 23:26
 Flight Unlimited
cool, very, fun game.
Swampy | 22.03.2020, 13:30
 Teenage Mutant Ninja Turtles
Splnil som si detsky sen a v dobrovolnej karantene dohral tuto hru. Hned niekolko krat. Hral som obe verzie Hero Turtles aj Ninja Turtles. C64 - Original Ninja Turtles je port z NES a tak zial aj vyzera (a znie). Je to bordel na 4 disketove strany. ...
Jozo | 17.03.2020, 14:28
 Dračí Historie
Musím povedať, že táto hra patrí medzi tie najslabšie adventúry, ktoré som kedy hral. Ťažká facina.... Až sa divím, čo na nej ľudia videli.
Phoenix | 09.03.2020, 08:59
 Dungeons of Avalon
Na stánkách CRPG Addict právě někdo tvrdí, že se mu podařilo porazit finálního bosse.
Najnovšie príspevky v diskusii: (10)  
Eye of the Beholder 3 - Assault on Myth Drannor - start | Po osvobození kraje vymýcením zla v klášteře Darkmoon se parta odebrala do hospůdky a při popíjení vyprávěla svá dobrodružství okolním zvědavcům, kteří vyprávěčům doslova visely na rtech. Celou seanci však, stejně jako posledně, přerušuje posel, kter...
CZ klávesnice s diakritikou - přepíná klávesa F12 ve hře | Jen aby to nezapadlo a někdo se s tím zbytečně netrápil, v záhlaví připomínám, že klávesou F12 se přepíná přímo ve hře klávesnice. ad bugy: V tom lese se mi to stávalo taky. Ale šlo to pak obejít tím, že do něj vstoupíš z jiné strany. Co se ...
DJ | 08.04.2020, 17:44
 Diskmag online - Kelt 1
update | Doplnil som na spodnu listu systemove menu a tiez nieco na co som zabudol - Titulny obrazok. Na rozdiel od originalu je to trosku sviznejsie (tam FadeIn trval snad 30 sekund) a je moznost si ho pozriete aj kliknutim na "title" v spodnej liste...
Labůžo 28 | Velmi vyzivne labuzo, dufam ze v karantennom case takychto vznikne viac ;-) A samozrejme dakujem Cervovi za male promo a odkaz na moj web. ...
Příběh 1. fakticky příběhový dungeon | Veru ako vravíš, pomohol som ti s tým. Teraz už ani neviem, ako som zmenil tú pozíciu v hre tak, aby si sa tej príšerke vyhol, pretože pri prechode schodami ti príšerka spôsobila pád hry tým, že bola na tom istom štvorci, ako si bol ty. Toto by sa...
Labůžo 28 | Vyšlo nové Labůžo, se dvěma Jakubama, objeví se i ICE, vzpomíná se na LLG a na konci se i konečně dozvíme, proč si Červ dělá sbírki amigáckých bigboxů :)
pro znalce Wizardry 7 | Ano hitpointy ako hovoríš,ale ak sa dobre pamätám mana stúpa pekne(asi aj kuzla si môžeš pridavať) a skillpointy.
pro znalce Wizardry 7 | dotaz na zdejší milovníky a znalce této skvělé hry změnil jsem povolaní a při každém postupu levelu mi to geneneruje pouze + 1 hitpoint má to tak být? až postava dosáhne svého původního lvl bude se zase generovat náhodně i více hitpointů jako tomu b...
W98 SE a kábel | Nakoniec sa mi to podarilo rozchodiť podľa inštrukcií z tejto stránky: https://forums.techguy.org/threads/using-direct-cable-connection.19964/ Všetko som preinštaloval, vymazal fake dial-up modem čo som niekde našiel (je to zbytočná hovadina) a da...
Příběh 1. fakticky příběhový dungeon | Cesta k diakritice je mnohem snažší. Na klávesnici s diakritikou přepíná přímo ve hře klávesa F12. Jinak bug v posledním levelu, jestli myslíš ty neotevřitelné dveře, tak to není bug, překvapivě totiž asi tady nikdo přede mnou nezkoušel dveře vyra...

Najnovšie pridané časopisy a coverdisky: (10/328)
DJ | 31.03.2020
 Score CD 42 [30]
DJ | 29.03.2020
 Score CD 41 [36]
DJ | 28.03.2020
 Score CD 38 [39]
DJ | 28.03.2020
 Score CD 37 [41]
DJ | 28.03.2020
 Score CD 39 [40]
DJ | 28.03.2020
 Score CD 36 [35]
DJ | 03.11.2019
 Riki 37 [64]
? | 12.09.2019
 Level 33 [116]
? | 08.09.2019
 Score 46 [132]
MickTheMage | 15.07.2019
 Hráč 3 [40]
Najnovšie pridané diskmagy: (10/90)
DJ | 03.04.2020
 Kelt 1 [43]
DJ | 02.04.2020
 Guru 17 #2/93 [48]
DJ | 02.04.2020
 Guru 16 #1/93 [3]
DJ | 01.04.2020
 Guru 15 #7/92 [43]
DJ | 31.03.2020
 Kelt 6 [46]
DJ | 29.03.2020
 Kelt 5 [59]
DJ | 27.03.2020
 Guru 14 #6/92 [38]
DJ | 27.03.2020
 Guru 13 #5/92 [31]
DJ | 26.03.2020
 Pařeniště 31 [75]
DJ | 21.03.2020
 PC Engine 7-95 [43]

Komentáre k obrázkom / stránkam časopisov: (10)
Danny | 02.01.2020, 13:33
 Command & Conquer: Red Alert
Excalibur 58 | Tento Excalibur davali dohromady az takovi noname autori, ze zde pro jistotu radeji chybi tiraz. Po vzniku Score ho vube...
Danny | 02.01.2020, 13:26
 Úvodník
Score 12 | Ten uvodnik byl podle vseho vtip, ktery mi ale z tehdejsi (ne)znalosti anglictiny usel a po teto hre jsem se pozdeji pid...
Score 42 | Ten obrazek je z Tone Rebellion....
Score 42 | Dobry postreh, na strane 21 je rovnaky. Otzka znie, ku ktorej hre patri obrazok? :-|...
Score 42 | Ovšem co je to za obrázek u Pacific General?...
Score 42 | https://www.twitch.tv/videos/522096362 - Macaw hra Tlon, inak som o tejto hre ani nevedel, na toto preview zabudol, bol...
Ringo | 30.06.2019, 14:24
 Kritická mapa (bug)
Rytíři Grálu | Bug to není, dveře se mají vyrazit, což se dělá normálním krokem kupředu směrem do dveří....
Sova | 05.02.2019, 12:57
 Shattered Steel
Level 22 | Chyba mi tu ISO z tejto hry. Bolo by možné ho dodať? ...
HAMS | 07.01.2019, 15:12
 Úvodník
Score 12 | Podľa mňa to nie je nijaká, reálne existujúca hra...to je len vtip/parafráza na vtedajšiu hru čísla Under a Killing Moon...
Bard's Tale 1 - Remaster (2018) | Aha z figuríny. Taky jsme nějaké našel a chvíli mi trvalo (přesněji než jsem se kouknul do manuálu), že je možné z nich ...
Najnovšie obrázky pridané užívateľmi: (11)
dj | 26.03.2020, 10:41
 Blue Ice
Map of Icia
dj | 26.03.2020, 10:41
 Blue Ice
Room
dj | 26.03.2020, 10:40
 Blue Ice
Hall
dj | 26.03.2020, 10:40
 Blue Ice
Inside the Pond
dj | 26.03.2020, 10:39
 Blue Ice
House
dj | 26.03.2020, 10:39
 Blue Ice
Info - prince Edward 712th
dj | 26.03.2020, 10:36
 Blue Ice
Info - king Edward 711
dj | 26.03.2020, 10:35
 Blue Ice
First game screen
connor0517 | 23.03.2020, 23:19
 Flight Unlimited
plane crash
connor0517 | 23.03.2020, 23:17
 Flight Unlimited
screenshot from flight unlimited
3Dfx - Full HD, Painting of King Richard


Mortal Kombat 4
Blade Runner
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
Blue Ice, 26.03.2020
Plan 9 From Outer Space, 25.02.2020
Blade Runner, 17.12.2019
Computer Bismarck, 06.12.2019
Monster Bash, 10.09.2019
Yendorian Tales: Book I, 09.08.2019
Excalibur: Sword of Kings, 10.05.2019
Home Alone 2: Lost in New York, 05.02.2019
Icewind Dale II, 03.01.2019
Magic Island: The Secret Of Stones, 23.11.2018
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1160
 Prílohy :: 7850
 Komentáre :: 7415
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Wizardry | DOSBox