Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames
Zahrajte si svoje staré hry online priamo v prehliadači alebo mobile...

Old games :: Staré hry na stiahnutie, Abandonware, Retro, Časopisy

Descent: FreeSpace - The Great War
Descent: FreeSpace - The Great War

System Shock, Box

Nedávno som sa pri listovaní databázou jednej stránky s hrami preklikával všetkými hrami v zozname za účelom hodnotenia. Išiel som od A po Z a každú hru, ktorú som niekedy hral som ohodnotil, pri niektorých extra kúskoch som si aj čítal komentáre a podrobnosti. Až som sa dostal k položke System Shock. Tam som narazil na komentár hráča, ktorý to ako písal "rozohral na maximálnu obtiažnosť" ale niekedy v polovici druhého levelu "radšej reštartoval na nižšom nastavení a neľutoval toho".

 

Priznám sa, že aj keď som na rôznych kombináciach nastavení hru dohral, trojky som nejako nezvykol dávať aj keď som viac rokov chcel skúsiť časovo obmedzenú hru s voľbou "PLOT 3". K tomu som sa nakoniec odhodlal až niekedy minulý rok a hru som aj úspešne dokončil. Bolo to v nastavení 2-2-3-2, teda samé dvojky a jedna 3 na časovo obmedzenú hru. Vyšší index obtiažnosti som nikdy pred tým nemal aj keď zrovna jednotky som si prakticky nedával (možno tak veľmi občas Cyberspace na 1 ale to bolo maximum), nuly už teda absolútne vôbec nikdy. V podstate takmer vždy som hral na 2-2-2-2 sem tam Cyber na 1. Ale pamätám si keď to bolo ako novinka a brat to hral ako prvý a mal vtedy voľbu "PLOT 1", tuším že aj ja som si pri prvom gameplay dal "PLOT 1", ale potom už nikdy viac. Neskôr aj uvediem niektoré zaujímavosti okolo rozdielu medzi 1 a 2 na položke PLOT.

 

Nevydržal som a okomentoval som to s tým, že možno sa aj ja niekedy odvážim na 4-trojky... ale už na druhý deň mi to stále vŕtalo hlavou.... a tak som sa do toho nakoniec naplno vrhol. Musím uznať, že jednoduché to určite nebolo, ale ani extrémne frustrujúce, hra ma bavila a bola to zaujímavá výzva, ale nebolo to prehnané a dalo sa to relatívne normálne hrať. Samozrejme, že to sú dojmy z pohľadu skúseného Shockára, ktorý hru do detailov pozná, niečo iné by bolo keby to chcel hrať úplný začiatočník, ten by si asi moc neškrtol a dosť ťažko by to dokázal stihnúť do konca v časovom limite 7 hodín.

 

System Shock, select difficulty

 

Tak zhruba toto som potreboval uviesť na začiatok, aby som ozrejmil situáciu a dôvody. Teraz však už niečo konkrétnejšie o hre.

 

Voľba Obtiažnosti

Toto je niečo, čo sa malo stať absolútnym štandardom v hernom svete. System Shock všetkým ukázal ako sa to má robiť a v podstate skoro nikto si z toho nevzal vôbec nijaké ponaučenie. Je veľká škoda, že práve prepracovaný systém voľby obtiažnosti ako je v System Shocku sa nestal absolútnym štandardom, niečím ako bol mouselook v Terminator FS pre 3D hry, tak toto sa malo stať štandardom pre hry všeobecne. V System Shocku sú práve vďaka tomuto akoby obsiahnuté 3 úplne odlišné hry - odlišné z pohľadu štýlu hrania, jednoducho povedané 3 rôzne gameplaye.

 

Prečo to tak je. Na to aby to bolo jasné treba vysvetliť ako vlastne ten spomínaný systém volieb funguje. Hráč si vyberie obtiažnostny stupeň v 4 kategóriach, pričom stupňuje od 0 (ľahké) do 3 (ťažké).

 

Kategórie sú
  • COMBAT (Boj) - na stupni 0 sú nepriatelia úbožiaci a nikdy neútočia prvý. Na stupni 3 sú nepriatelia silnejší a početnejší pričom útočia okamžite.
  • PUZZLE (hádanky) - na stupni 0 sú všetky puzzle automaticky už vyriešené takže akoby ani neboli v hre prítomné. Na stupni 3 sú obtiažnejšie ako kedykoľvek pred tým.
  • MISSION (misia, dej) - na stupni 0 sú všetky elementy deja odstránené. Na stupni 3 je hra časovo obmedzená na 7 hodín.
  • CYBER (kyberpriestor) - na stupni 0 je v kyberpriestore vysoký časový limit, ľahké ovládanie aj boj. Na stupni 3 je časový limit krátky, ovládanie sťažené a boj vytuhlý.


Takto môžeme pomocou rôznych kombinácii z hry vytvoriť čistú akčnú FPS bez deja a hádaniek, alebo naopak adventúroidnú mozgovňu s minimálnym elementom FPS, alebo FPS s puzzlami v časovom obmedzení na splnenie. 3 úplne odlišné gameplaye, tá istá hra, ten istý engine, tá istá grafika, ten istý zvuk... 3 rozličné hry. Ak toto nie je geniálne tak potom je celý reálny časopriestor len pošahaná magorina (to je síce aj tak, ale tak predsa len...).

Stačí si predstaviť ako by mohla vyzerať voľba 3-0-0-0 (či 1-3 lebo v cyberi sa tiež shooti), potom 0-3-3-0, potom 3-3-3-3 alebo aj 3-3-3-0.
Naozaj je škoda, že sa drvivá väčšina hier obmedzuje na Easy-Medium-Hard-(prípadne nejaké extra hard) ale žiadna RPG-čkovitejšia možnosť voľby, to znamená že voľba kde sa naozaj niečo konkrétne nastavuje. Samozrejme že sú aj dnes hry, ktoré majú pekne spravené nastavenia budúcej hry, napr. Silent Hunter 3 (4,5) či niektoré stratégie.

Myslím že zmysel jednotlivých volieb je dosť jasný podľa názvu a zadania, ale predsa len ešte rozoberiem trošku to MISSION, keďže tam nemusí byť tak úplne jasné čo to je vlastne ten dej a dejové úlohy, resp. aký je rozdiel medzi 1 a 2 teda zjednodušený dej a štandardný dej.

Bohužiaľ od vtedy, čo sme to hrali s bratom na MISSION 1 už ubehlo nejakých cca 15-16 rokov takže si toho už moc nepamätám ale taký jeden jasný príklad si pamätám úplne presne. V zásade sa pri voľbe 1 toho veľmi veľa nezmení, ale niektoré detaily sú vypustené a netreba tak splniť nejaký ten questík, ktorý je na 2 nutný k dohraniu. Paradoxné je, že na ľahšej obtiažnosti 1 je hráč v určitom momente znevýhodnený oproti hráčovi na obt. 2. Konkrétne na obt.1 nie je možné získať ochranný oblek V2 v level 3 kdežto na obt. 2 ho získať možné je! Začnem ale odhora a to v level 6, kde je treba odpáliť do vesmíru biologicky zamorenú rekreačnú kapsulu, ktorou chce Shodan zničiť (zmutovať) život pozemský. Najprv je treba v 3 kapsulách aktivovať katapultačný systém, potom zapnúť hlavný spínač katapultu a potom katapultovať kapsulu spínačom na katapultovanie kapsule. Na voľbe MISSION 1 to ide takto postupne spraviť a pokračovať do level 7. ALE na MISSION 2 pri prepnutí hlavného spínača katapultu dôjde k závade na relé v údržbárskych tuneloch v level 3. Hráčovi tak vzniká nový problém a musí sa vrátiť do level3 opraviť vadné relé, potom sa vrátiť do level 6 a prepnúť hlavný spínač a potom odpáliť kapsulu.

Tu je vidieť, že dej sa na voľbe 2 viac komplikuje oproti voľbe 1. A teraz sa dostávam k spomínanému obleku v level 3. V dôsledku chyby na relé sa totiž otvoria 4 sekcie údržbárskych tunelov, kde hráč musí nájsť vadné relé a vymeniť ho za nové. Oblek síce nie je v tuneloch, ale súvisí s nimi. Oblek je totiž zavretý v miestosti, ktorá sa dá otvoriť až po znížení "Shodan security" na nejakú nízku hladinu. To sa dosiahne zničením počítačového jadra a ešte k tomu zničením kamier. Problém je, že niektoré kamery sa nachádzajú v údržbárskych tuneloch, ktoré sa ale otvoria až v dôsledku chyby na relé a vďaka tomu sa hráč dostane k možnosti zničiť aj tieto kamery v tuneloch, čím dostatočne zníži security a tak sa dostane do miestnosti s ochranným oblekom V2. Pri hraní na MISSION 1 chyba v relé nenastane, teda sa neotvoria tunely a teda hráč nemôže zničiť kamery a teda sa nedostane do miestnosti s oblekom. Krása, proste nefalšovaná krása.

Aj keď to znie absurdne tak hrať na vyššej obtiažnosti je vlastne niekedy aj lepšie. Škoda, že si už nepamätám ďalšie rozdiely, ale určite tam ešte nejaké zjednodušenia sú. Niečo sa mi marí, že je aj okolo laseru, možno netreba získať kód na aktiváciu alebo niečo ale už si to nepamätám. No a už konečne napíšem aj niečo konkrétne z hrania na MAXIMUM.

Po zdĺhavom nudnom úvode sa konečne dostávam k jadru veci. Stručne popíšem svoje dojmy a postrehy z hrania. Dopredu upozorňujem, že pôjde naozaj len o stručné informácie a NIE o žiadny DENNÍK hráča!!!

Po odklepnutí odvážnej voľby 3-3-3-3 som sa ocitol na začiatku hry. Na prvý pohľad to vyzerá úplne rovnako na na voľbe 2-2-3-2, alebo ako by to vyzeralo na voľbe 0-0-0-0... no už v prvej miestnosti spozorujem prvý rozdiel. Mutant nevydrží obligátne 3-4 údery olovenou trubkou ale rovno 6-7 úderov. Aha tak je to pravda, nepriatelia sú naozaj tuhší :-). Tak isto prvý Cyborgovia vydržia podozrivo viac zásahov z Dart gunu či Sparq beamu... a sú pekelne rýchli, strieľajú naozaj OKAMŽITE ako vás majú v merku. A uberajú O DOSŤ viac zdravia ako si normálne pamätáte, že by mali uberať. Nu což, frekvencia ukladania SAVE bude naozaj vysoká ináč sa z toho zbláznim. Naozaj SAVE, SAVE a SAVE to je základ zdravého rozumu. Takže prvý level sa niesol v duchu vracania sa na štart k regeneračnej a energetickej jednotke. Nepočítane veľa krát, lekárničky naozaj šetrím a radšej sa stále vraciam doliečovať ako by som mal míňať.

Druhý level sa niesol v podobnom duchu, našťastie ako skúsený Shockár viem že vôbec netreba sysliť muníciu a veselo som nepriateľov strieľal z Dart gunom či Pištoľou (Pistol), viem že dart gun aj tak onedlho vyhodím tak jeho muníciu využívam naplno. Pištoľ nabíjam hlavne Standard muníciou a Teflon šetrím na nechutných Hopperov, ktorých sa tu vyskytuje viacero. Class 1 BOT-ov likvidujem Mag Pulsom z level 1, ale keďže mám len 6 nábojov tak zabijem maximálne 2. našťastie sa ich tu ani nejako viac nevyskytuje takže to ide. Priebežne sa chodím regenerovať do level 1, ktorý je odtiaľto ešte pomerne blízko a dostupný. Lekárničky šetrím ako sa len dá. Ale frekvencia návratov pre liečenie je naozaj dosť vysoká. Je tu naozaj citeľný nárast poškodenia od nepriateľských zásahov, ani ten najslabší nepriateľ sa nedá ignorovať a to ani pár sekúnd, fakt dosť peklo.

 

Izotop X-22
Izotop X-22, súčiastka nutná k aktivácii energetického štítu

 

Level 3 je levelom, ktorého som sa už dopredu veľmi obával. Neviditeľný mutanti patria k tomu najodpornejšiemu čo sa na celej stanici Citadel nachádza. Našťastie ako skúsený Shockár viem kam treba hneď z výťahu utekať, aby som hneď zobral laserový meč (ja viem hráči nie sú postavy ale tak no... ehm, chm nooo, ech, chrrr kašl, kašl). Laserák je v podstate jediná zmysluplná zbraň, ktorou sa dajú aspoň trochu rozumne zabíjať, dart gun je nezmysel, Sparq Beam sa síce ako tak dá, ale na COMBAT 3 vydržia už hodne zásahov a je to dosť nebezpečný spôsob, Flechett samopal ešte nemám, tým sa pomerne dajú Splinter muníciou... Pistol je na prdlačku... rapier tak 3 zásahy priemerne zabíja. Občas na 2 zásahy občas na 4, nič lepšie na nich nie je.

A teraz sa hráč dostáva pred voľbu ako pokračovať. Výťah do level 6 je zatiaľ zablokovaný až do odpálenia Laseru. Možnosti sú teda level R (reaktorové jadro) alebo levely 4 a 5. Z hľadiska deja je logické pokračovať do level R, kde sa pripraví pôda na odpálenie laseru v level 2 ALE tu sa dostávam k praktickému postrehu skúseného Shockára. Ísť do level R je úprimne povedané úplná blbosť. Nadviažem na onen komentár hráča z databázy.

Dovolím si citovať, dúfam že to nie je nejaké copyright bla bla bla violation "Jelikož jsem System Shocka už dříve několikrát dohrál, rozhodl jsem se jako starý hráčský kozák nastavit laťku nejvyšší a začal hrát na maximální obtížnost. Brzy jsem však této volby začal litovat..."
a
"Proto asi v polovině druhého patra padlo těžké rozhodnutí, že začnu hrát od znova, na střední obtížnost. Této volby jsem později nelitoval, protože na nejvyšší obtížnost jsou otravní Hoppeři neskutečně tuzí (skolí je až dva výstřely z Magpulse či nespočet teflonových kulek z pistole) a v úrovni reaktoru jich bylo na můj vkus nechutně mnoho. Což - hlavně v počátcích hry a s minimální výzbrojí - je peklo".

No tak toto je síce vskutku pravda, ALE je to presne to čomu sa ľudovo hovorí "chyba lávky". Ja jakožto skúsený Shocker som si bol samozrejme vedomý toho čo by to asi muselo byť pokračovať do level R, kde sú hnusní "Hoppeři", ktorí sa navyše nechutne masovo respawnujú a to donekonečna. Netrebalo veľa rozmýšľať a zamieril som si to do výťahu vedúceho na Level 4 :-0, :-).

V rámci stručnosti v podstate úplne vynechám popis levelov 5 a 6. Jednak tu nie je vlastne nič dejové (takmer ako uvidíme neskôr) ani nič extrémne podstatné z hľadiska celkovej hry. Nepočítajúc teda nutnosť zničenia CPU jadier na získanie čísiel kódu k deštrukcii reaktoru. Samozrejme toto je dôvod, kvôli ktorému je nutné levely 4 a 5 aspoň do určitej miery prejsť.

Takže berme to tak, že prejdeme hru po ose level 1-2-3-4-5-R alebo 1-2-3-R... aký je rozdiel. Ak pôjdeme hneď z L3 do LR tak nastane presne to peklo, ktoré popisoval onen hráč. Zbrane iba Sparq, Dart, Pistol. Hopperi sú hrozne rýchli, dosť vydržia a navyše spôsobujú vysoké poškodenie. Jediná možnosť je Teflon munícia z pištole alebo aj energetický Sparq beam. Obidva spôsoby ale potrebujú pomerne dosť zásahov a Hopperi sa donekonečna respawnujú a to naozaj HOJNE takže sa kľudne môže stať, že zásoby teflonu klesnú na krásnu hodnotu 0,0 a je vymaľované. Osobne si dosť dobre neviem predstaviť ako by som to prechádzal, je to naozaj brutálna záležitosť. Na COMBAt 2 sa to ako tak dá aj keď je to pomerne vopruz, ale na COMBAT 3 to už je čistý Chocholoušek.

A teraz si zoberme môj postup L 1-2-3-4-5-R. Dosť pohoda, to hovorím narovinu. Vďaka návšteve L 4 a 5 hráč získa pomerne slušné zásoby pokročilej munície vrátane zbraní ako Assault Rifle či Flechette samopal, nehovoriac o nejakých zásobníkoch do Mag Pulse gunu. Tak isto muníciu do pištole Magnum2000, ktorú síce hráč môže získať už v level 1 aj 3, ale muníciu nie tej má len na pár výstrelov. Po prejdení L 4 a 5 sa dá v pohode napochodovať do Level R, nabiť Magnum muníciou Slug (silnejšia z 2 volieb) a veselo masakrovať Hopperov len taký fukot... Takto sa dá relatívne v pohode celý level poprechádzať a urobiť odblokovanie laseru, odpáliť laser v Level 2 a pokračovať do Level 6.

V level 6 stojí za zmienku Cyberspace terminál. Cyber je tu značne rozľahlý a nie je šanca prejsť ho v časovom limite 1:20 celý na jeden záťah. Ja som tuším vstupoval 4 či 5 krát kým som aktivoval všetky spínače. Celkovo pomerne tuhý level na boj, veľa security Class 1 botov a tých štíhlych strieborných neviem si spomenúť na meno čo strieľajú ako sviňa rýchlo a robia hrozný damage. Mag Pulse je tu dobrým priateľom hráča, našťastie je tu aj pomerne dosť zásobníkov do tejto zbrane takže na konci je munície dostatok a jednoznačný zisk v množstve. V podstate kombináciou Mag Pulse a Magnum (Slug) sa dá v pohode prejsť celý level. V rekreačných kapsuliach som potom striedal Pistol a Flechette na organických nepriateľov by bol Mag puls nezmysel a Magnum zbytočné plytvanie aj keď zopár Security class 1 botov tu bolo takže pár krát som ten Mag pusle vytiahol. Potom nasledoval návrat do level 3 a oprava vadného relé, návrat do level 6 a odpálenie kontaminovanej kapsuly. Potom som už veselo mohol pokračovať do level 7.

"Sedmička" bola plná silných robotov, Class1, Class2, Strieborní hajzly, a najhorší Enforcery, - takí tí žlto-hnedý nechuťáci s veľkou výdržou a ešte väčším damage. Potešilo získanie absolútne najlepšej zbrane v hre - samopalu Scorpion, ou yéééééa. Scorpion = na všetko živé či robotické rýchla smrť. Ou yééééa. Výhodou bola regeneračná jednotka aj keď na pomerne blbom mieste takže som často aj používal lekárničky lebo sa mi tam nechcelo trepať, holt lenivosť blbá.

Po level 7 nasledoval návrat do level R, spustenie samodeštrukcie, pokus o útek v záchrannom module v level 5, a potom cesta hore smerom k veliteľskému mostíku - Level 8.

Osmička nič zvláštne nepriniesla, kopec nepriateľov takže viac-menj len tuhé súboje, ale kombinácia Magnum-Slug, Mag Pulse a Scorpion tu odviedla svoju robotu na výbornú. Ako skúsenému Shockárovi mi tento level veľa problémov v zmysle puzzle a postupu nerobil. Pre nováčika môže byť ale dosť zradný a frustrujúci z pohľadu hľadania cesty vpred.

A na koniec posledný level hry - Level 9.
Množstvo munície do samopalu Scorpion, ktoré som niesol mi v podstate úplne eliminovalo potrebu meniť zbraň. Celý level som vystrieľal škorpíkom a ešte mi ho aj tak dosť ostalo, len som potom ľutoval že som ho nepoužíval viac už v L7 a aj L8, mohol som si ušetriť loadingy.

 

Vstup do cyberspace vedúci až k Shodanovi
Vstup do cyberspace vedúci až k Shodanovi

 

Nakoniec už len finálny Cyberspace a súboj s Shodanom.

 

DOSBox

Tu ešte pridám jeden postreh. Neviem prečo, ale pri voľbe Dosboxu cycles=max je nejaký glitch v cyberspace. Konkrétne sa jedná o kadenciu streľby, keď mám MAX tak môžem mačkať button na myši ako zbesilý a streľba je tak nejako pomalá. Zničenie ICE je takmer nemožné s výnimkou tých slabších. Keď ale dám cycles=40000 (trebárs) tak je v cyberspace potom rýchlosť streľby úmerná počtu kliknutí myši a je to v pohode. Neviem to dobre vysvetliť, ale je to tak. Napríklad si pamätám, že dávnejšie som išiel zabiť Shodan a mal som cycles=max a vôbec som ho nedokázal zabiť, ale mi skôr prekreslil obrazovku svojim xichtom a bol koniec hry (game over). Potom som namiesto cycles=max dal nejakú číselnú hodnotu a bolo to v pohode a hneď som ho zabil na prvý pokus. Problém je, že v SVGA to musím mať pri hre na max aby to stíhalo plynule hru, ale potom v cyberspace z nejakého dôvodu oveľa pomalšie reaguje na počet kliknutí myši, ako keby bral len každé 3-4 kliknutie. Pri cyclec=číslo vystrelí na každý klik strelu ale pri max nie, nechápem prečo ale je to tak.

Preto som pred posledným cyberom zmenil Dosbox config na cycles=40000, hra síce išla sekane, ale cyberspace sú len paličky takže tam to bolo pomerne v pohode a získal som dostatočnú rýchlosť streľby, tak som Shodana odpálil na prvý pokus. Zvláštna vec, no robí mi to tak.

 

Congratulations

Potom už len outro a štatistika s maximálnou hodnotou Difficulty Index 36, viac sa už fakt nedá dosiahnuť.

 

Finálna štatistika na maximálnej obtiažnosti
Finálna štatistika na maximálnej obtiažnosti

 

Aktuálne články  
Prokletí Eridenu: Denník hráča - Mortarion
Prokletí Eridenu - klasické akčné RPG typu dungeon-crawler s pohybom po štvorcoch a súbojmi v reálnom čase od českých vývojárov z Napalm Soft. Hráč ovláda jednu postavu, pričom na začiatku má možnosť vybrať si z deviatich dostupných a každá má tri základné atribúty - silu, manu, zdravie. Podobne ako v Dungeon Masterovi, aj tu je nutné strarať sa o hlad a smäd svojho zverenca. Príbeh sa odohráva v ruinách tajomného, zakliateho mesta Eriden, v ktorého podzemných kobkách musí hlavný hrdina zničiť štyri kúzelné zrkadlá...
Ultima V: Warriors of Destiny - Denník hráča
Muž nespokojený s lidstvem a jeho chováním na Zemi přemýšlí na procházce lesem o lepším světě, když jeho pozornost upoutá zvláštní medailon ležící na podivné mýtině obrostlé duby. Medailon zvedne, ten se rozzáří a na mýtině se objeví nějaký portál. Muž do něj vstupuje a rázem se ocitá ve zcela jiném světě. Jeho zjevení překvapí místního obyvatele, kácejícího stromy a ten se v tomto šoku zraní sekyrou. Překvapivě si však zranění zhojí nějakou nadpřirozenou silou, představí se jako Shamino a jme se vyslýchat cizince, jak se zde objevil a odkud pochází. Když mu muž odvětí, že je z Cambridge z Britských ostrovů, pojmenuje jej místní muž Britishem...
Ultima Underworld: Denník hráča - Ringo
 autor: dj 04.09.2020   
Ultimu Underworld jsem dávno před léty dohrál a nedávno jsem se rozhodl, že si nutně tuto hru musím zopakovat, protože má pro mě několik nej jako Struktura úrovní, Grafika, Atmosféra a jeskyně plná života, Hudba (podrobněji v textu článku). Tyhle nej vyšvihly Ultimu Underworld na třetí příčku mého TOP 10 PC RPG her a zastavilo ji jen jediné. Akčnější soubojový systém, s kterým se nedá vyhrát tolik jako například v tahových soubojích ve Wizardry VII, která mému TOP 10 kraluje...
Najnovšie pridané hry:
RoboCop (Ocean)
65% / 0% ( pridaná: 26.12.2021 )  
 
1988, Ocean Software Ltd.   [ Action ]
RoboCop je akčná plošinovka typu beat 'em up/run-and-gun, založená na rovnomennom kultovom filme od P. Verhoevena, vyvinutá a publikovaná spoločnosťou Ocean. Ide o port hry pre 8-bitové domáce počítače je inšpirovaný verziou pre arkádové automaty a pridáva aj niekoľko nových prvkov, ako napríklad scenár s rukojemníkmi, kedy vo first-person pohľade zločinec drží nevinnú osobu a RoboCop musí presne zamieriť a trafiť iba kriminálnika, nie civilistu. Ďalším novým prvkom v hre je puzzle minihra o vyskladaní zločincovej tváre pomocou identi-kitu (vlasy, brada, oči, atď.) v časovom limite...
RoboCop
73% / 80% ( pridaná: 08.11.2021 )  
 
1988, Data East   [ Action ]
RoboCop je akčná plošinovka typu beat 'em up/run-and-gun vyvinutá a publikovaná spoločnosťou Data East pre arkádové automaty v roku 1988 na základe rovnomenného sci-fi filmu z roku 1987. V roku 1989 boli vytvorené aj porty pre domáce 16-bitové počítače. Hráč ovláda cyborga RoboCopa (Alex Murphy) s cieľom vyčistiť ulice mesta Detroit od generických zločincov. Nechýbajú tu ani súboje s bossmi ako nebezpečný mech ED-209, alebo tréning na strelnici v FPS pohľade.
Castlevania: Dracula X
68% / 0% ( pridaná: 06.11.2021 )  
 
1995, Konami Industry Co. Ltd.   [ Action ]
Castlevania: Dracula X (v Európe vyšla pod titulom Castlevania: Vampire's Kiss) je pokračovaním úspešných akčných plošinoviek inšpirovaných dielom Brama Stokera a jeho Drákulu, vytvorená a vydaná firmou Konami pre konzolu SNES v roku 1995. Ide o remake pôvodného titulu Castlevania: Rondo of Blood z roku 1993 vydaného v japonsku pre konzolu PC Engine Super CD-ROM² System od dizajnéra Toru Hagihara.
Second Samurai
80% / 77% ( pridaná: 17.10.2021 )  
 
1993, Vivid Image   [ Action ]
Second Samurai je pokračovaním úspešnej akčnej plošinovky so samurajom v hlavnej úlohe - First Samurai od dizajnéra Raffale Cecco z Vivid Image, vydaná v roku 1993 pre počítače Amiga a konzoly Sega Mega Drive / Genesis. Demon King na konci predchádzajúcej časti uteká časom späť do starovekého feudálneho Japonska a náš hrdine ho samozrejme nasleduje. Okrem toho hra ponúka úrovne aj v iných časových obdobiach ako prehistorický alebo futuristický level. Second Samurai umožňuje aj hru pre dvoch hráčov súčasne, v Amiga verzii je to mužský protagonista v zelenom oblečení, zatiaľ čo vo verzii pre Genesis je druhým hráčom ženská samurajka v bielom kimone...
Mario Teaches Typing
75% / 80% ( pridaná: 11.10.2021 )  
 
1992, Interplay Entertainment Corp.   [ Logic ]
Mario Teaches Typing je akčná edukatívna hra so slávnou postavičkou v hlavnej úlohe navrhnutá tak, aby sa deti mohli zábavnou formou učiť správne písať na klávesnici. Bola vytvorená a vydaná firmou Interplay v roku 1992 pre počítače o MS-DOS a neskôr aj pre Macintosh. Vyšla v disketovej aj CD-ROM verzii, kde bol Mario prvý krát nahovorený hercom Charlesom Andre Martinetom, ktorý ho neskôr daboval aj v ďalších hrách. Hráči si môžu vybrať jednu zo štyroch hier s pribúdajúcou obtiažnosťou (ako Mario, Luigi alebo princezná Peach): Mario's Smash & Dash, Mario's Wet World Challenge, Mario's Tunnel Of Doom, Mario's Expert Express.
Super Star Wars: Return of the Jedi
70% / 71% ( pridaná: 24.09.2021 )  
 
1994, LucasArts   [ Action ]
Super Star Wars: Return of the Jedi je akčná plošinovka vydaná v roku 1994 pre konzoly Super Nintendo Entertainment System, založená na pokračovaní filmu Hviezdne Vojny: Jediho Návrat z roku 1983. Hra si udržuje štandard stanovený predchádzajúcimi dvoma hrami zo série Super Star Wars, pričom sa vracajú aj voliteľné postavy (v niektorých úrovniach) pseudo-3D sekvencie (Mode 7) ako jazda na speedroch alebo pilotovanie vesmírnych stíhačiek. Príbeh hry kopíruje dej filmovej predlohy s niektorými pridanými scénami, ako napríklad Luke Skywalker, ktorý sa musí prebojovať cez Hviezdu smrti, aby sa dostal k Imperátorovi Palpatinemu. Hrateľnými postavami sú Luke Skywalker, Han Solo, Chewbacca, princezná Leia a Wicket. Ako záverečný bossovia sa objavia Jabba Hutt, príšera Rancor, Darth Vader a samozrejme Imperátor Palpatine...
Super Star Wars: The Empire Strikes Back
70% / 80% ( pridaná: 23.09.2021 )  
 
1993, LucasArts   [ Action ]
Super Star Wars: The Empire Strikes Back je akčná plošinovka vydaná v roku 1993 pre konzoly Super Nintendo Entertainment System, založená na pokračovaní filmu Hviezdne Vojny: Impérium vracia úder z roku 1980. Ide o druhú časť trilógie Super Star Wars postavenej na rovnakom hernom engine s možnosťou hry za viacero postáv a niekoľkými pseudo-3D (Mode 7) sekvenciami ako je pilotovanie lodí X-Wing, Millennium Falcon, alebo omotávanie obrovských AT-AT lanom zo snežného skútra. Hrateľnými postavami sú Luke Skywalker, Han Solo a Chewbacca pričom každý môže používať primárnu aj sekundárnu zbraň. Ako finálny boss sa tu objaví samozrejme sithský lord Darth Vader...
Najnovšie prílohy: (20)
Video, ZX Spectrum | 27.12.2021
 RoboCop (Ocean)
Download, PC DOS (zip) | 27.12.2021
 RoboCop (Ocean)
Covers, NES | 27.12.2021
 RoboCop
Covers, Commodore 64 | 27.12.2021
 RoboCop (Ocean)
Download, Commodore 64 (d64) | 27.12.2021
 RoboCop (Ocean)
Covers, ZX Spectrum | 27.12.2021
 RoboCop (Ocean)
Download, ZX Spectrum (tap) | 26.12.2021
 RoboCop (Ocean)
Covers, MSX | 26.12.2021
 RoboCop (Ocean)
Covers, Game Boy | 26.12.2021
 RoboCop (Ocean)
Manual, ZX Spectrum (pdf) | 26.12.2021
 RoboCop (Ocean)
Download, Apple II (do) | 26.12.2021
 RoboCop
Video, PC DOS | 08.11.2021
 RoboCop
Video, Arcade | 08.11.2021
 RoboCop
Maps, Arcade (png) | 08.11.2021
 RoboCop
Manual, 16-bit computers (pdf) | 08.11.2021
 RoboCop
Download, Atari ST (st) | 08.11.2021
 RoboCop
Download, Amiga (adf) | 08.11.2021
 RoboCop
Covers, PC DOS | 08.11.2021
 RoboCop
Download, PC DOS (zip) | 08.11.2021
 RoboCop
Installation and Service Manual, Arcade (pdf) | 08.11.2021
 RoboCop
Najnovšie originálky v zbierkach: (20)
Clous | 20.01.2022
 Duke Nukem 3D (1996)
Ringo | 30.11.2021
 Stronghold (1993)
Ringo | 14.11.2021
 Genesia (1993)
halo123 | 11.11.2021
 Veil of Darkness (1993)
halo123 | 11.11.2021
 Ressurection Rise 2 (1996)
wlkus | 28.10.2021
 DooMsday:lost echoes (2016)
wlkus | 28.10.2021
 Guild of thieves (1987)
wlkus | 28.10.2021
 Mechwarrior 2 (1995)
kloki38 | 04.10.2021
 NAM (1998)
kloki38 | 21.09.2021
 Star Wars: Dark Forces (1995)
Ringo | 01.09.2021
 ShadowCaster (1993)
dj | 30.07.2021
 SlamTilt Resurrection [DE] (1999)
dj | 30.07.2021
 Kohan: Immortal Sovereigns [DE] (2001)
dj | 30.07.2021
 Europa Universalis II [CZ] (2001)
dj | 30.07.2021
 Ultimate Golf Simulation [DE] (2000)
Wlkus | 01.07.2021
 dark seed 2 (1995)
kloki38 | 21.06.2021
 The Dame Was Loaded (1996)
mrazikcomp | 17.06.2021
 harpoon classic 97 (1997)

Najnovšie komentáre: (10)  
HAMS | 14.01.2022, 18:11
 In Pursuit of Greed
ISO .zip súbor sa nedá stiahnuť, vyhodí error, .exe package ide OK.
DJ: díky. Mapky jsem ti poslal mailem. Nemám k tomu akorát popisky, co kde bylo apod. Ona jak hra obsahuje automapping, tak už nemám vůli si to poznamenávat. Něco je v deníčku, ale předpokládám, že si to chceš spíš sám zahrát a doplnit si to podle to...
Elemir: znova musim pochvalit vyborny dennicek na tvojom fore, a predovsetkym dolezite technicke info ohladom emulacie. Na recenziu sa tesim. Inac by som rad pouzil tvoje mapy, ako podklady pre moje mapy v DungeonMapperi. Vopred diky ;-)
DJ | 02.01.2022, 14:18
 Icewind Dale II
Andrej: dik za report, bolo tam starsie API ani som si nevsimol ze uz nefunguje. Opravene, zrenovovane a opat funkcne...
Magic Island byl docela milé překvapení, obzvláště poté, co jsem si většinu hry dal nuceně 2x :) Hodnocení je trošku rozpačité, protože není úplně jasné, co je technický problém hry a co je pro změnu způsobeno emulací. V žádném případě to ale není pr...
Nakonec se ukázalo, že CD32 verze je trochu odlišná. Disketová verze třeba nekontroluje kompletnost lokací/pater. CD32 je navíc svižnější, jedinou vadou na kráse je save na disketu, který využívám (je citelně pomalejší než save na HDD). Na druhou st...
Andrej | 25.12.2021, 22:05
 Icewind Dale II
Spell list web stránka nefunguje. Je možné ju opraviť? Ďakujem https://i.imgur.com/FNuq820.png
666joxer | 25.12.2021, 19:26
 Asghan: The Dragon Slayer
Teraz som hodinu skysol v postupe pri takej somarine, ze pokial nevyrobim kuzlo Vymietanie, tak sa neotvoria vrata do jezerni vesnice. (tady ten anglicky navod je na dve veci) Pretoze hlasitost hudby sa na 10 neda ovplyvnit, tak som si prerobil pria...
Ke vší smůle mohu potvrdit, že disketová verze je opravdu nedohratelná. Patro Undeground Study 2 (Pracovny 2) je totálně rozbité (nesedí stěny, dveře a další). Někde v půlce patra to pak vyhodí fatální chybu. Zkoušel jsem všechny možné obrazy disket,...
Crash | 25.12.2021, 08:17
 Death Knights of Krynn
Ahoj ve spolek. Náhodou jsem zjistil, že je ke hře chybně namapovaný článek z časopisu Gamestar, který se týká hry Knights and Merchants a ne tohohle.
Najnovšie príspevky v diskusii: (10)  
| Ok, rozbehal som to v emulátore. Nie úplne najštastnejšie riešenie, ale aspoň všetko funguje korektne :)
Kelt | Ako prehrávate Score engine na modernom PC? Čísla 50+ mi fungujú v poriadku, ale tie pod 50 majú pokazené farby (https://i.imgur.com/5flA19W.png). Skúšal som klasické triky s ForceDirectDrawEmulation, ale nepomáhalo to. Prehrávate to vo virtuálke?
| Zdravíčko všem :) Začal jsem natáčet Longplaye ke hrám, které mají Češtinu nebo Slovenštinu. Spolupracují přímo s DJ old games, a budu moc rád za vaše komentáře, nebo nápady :) https://www.youtube.com/channel/UCIVuAyNFXmEZSiy_Oh_cO2g
Labůžo 32 - Herní Archeolog UgraUgra | Herní Archeolog UgraUgra v Nekonečným Labůžu č. 32: ...
| Zdravíčko :) Zde přidávám popis některých kouzel, které mi moc a moc pomohli. Začal jsem natáčel Longplaye z Českých a Slovenských her zde https://www.youtube.com/channel/UCIVuAyNFXmEZSiy_Oh_cO2g s podporou Dj Oldgames, a budu rád, pokud moje videa ...
jcbio11 | 05.11.2021, 14:01
 Hľadám...
Hladam hru Pacho 98 | Ahoj Dreamy, dakujem ti za odpoved. Suhlas sa mi podarilo ziskat. Neviem, ci si kontrolujes spravy. Pisal som ti spravu na tejto stranke aj s mojim emailom.
Might and Magic 6 7 8 "Merge mod" , KeeperFX | Zdravím hoši :) Dlouho sem tu nebyl, tak nevím jestli to tu již někde je , ale pokud neznáte, vřele musím doporučit tenhle "mod". Jedná se o spojení všech Might and Magic her do jednoho společného světa v enginu MM8. Samo podpora fullHD, mouse look...
Veil of Darkness zvuk | Diky za skvelý tip na hudbozvuk k tejto hre. Pridám to potom priamo tam. A ináč som teda rád že si vyliezol zo svojich temných kobiek (naplnených až po plafon bigboxami) a hodil tu po viac ako roku nejaký príspevok :-) ~ retru zdar
Veil of Darkness zvuk | Mam zaujimavy postreh k hre Veil of Darkness ohladom zvukov. !!!!Postreh je na original zelezo ziaden emulator!!!! Ak chcete v hre efekty a hudbu tak mne to funguje nasledovne.... i486 dx2 66 8mb edo s3 trio 64v+ 1mb SB CT2290 cize sb16 setup...
Startovac - Level archiv | https://www.startovac.cz/projekty/level/ - paradoxne ma najviac zaujali az dodatocne ciele - knihy zatial som prispel ciastkou za knihy Rozhovory a Retro, nad Historiou ceskych hier este premyslam. mozno keby slo o ceskoslovensku tvorbu... ;)

Najnovšie pridané časopisy a coverdisky: (10/343)
speccy.cz | 22.07.2021
 Fifo 4 [36]
speccy.cz | 22.07.2021
 Fifo 3 [36]
speccy.cz | 20.07.2021
 Fifo 2 [36]
CGW Museum | 14.03.2021
 Computer Gaming World 25 [50]
? | 23.12.2020
 Score 48 [132]
Archiarian | 01.12.2020
 GameStar 6/99 [100]
speccy.cz | 20.09.2020
 Fifo 1 [36]
DJ | 18.09.2020
 Excalibur CD 59 [2]
DJ | 14.09.2020
 Score CD 47 [40]
DJ | 14.09.2020
 Score CD 46 [34]
Najnovšie pridané diskmagy: (10/96)
DJ | 26.04.2021
 Kelt 9 [52]
DJ | 06.07.2020
 Kelt 8 [48]
DJ | 12.05.2020
 Kelt 7 [64]
DJ | 10.05.2020
 Kelt 4 [44]
DJ | 14.04.2020
 Kelt 3 [42]
DJ | 12.04.2020
 Kelt 2 [53]
DJ | 03.04.2020
 Kelt 1 [43]
DJ | 02.04.2020
 Guru 17 #2/93 [48]
DJ | 02.04.2020
 Guru 16 #1/93 [3]
DJ | 01.04.2020
 Guru 15 #7/92 [43]

Komentáre k obrázkom / stránkam časopisov: (10)
Richmond | 07.08.2021, 09:35
 Dopisy čtenářů
Excalibur 17 | Teď po 30 letech si prohlížím inzerece a dopisy čtenářů a vidím, že jsem tenkrát chodil měnit hry i ke "gamesníku&q...
Richmond | 06.08.2021, 21:20
 Inzercia
Excalibur 11 | Koukám v inzerci i Jindřich Skeldal/Napoleno Rohlík! A nabízí skvělé hry dle seznamu :)...
DJ | 26.07.2021, 15:27
 RPG
Excalibur 18 | Richmond: no on ma este druhy diel v cisle 21 (/mag/excalibur-21/page/45/) a tam je nicnehovoriaci pseudonym T.D.T from ...
Richmond | 25.07.2021, 14:51
 RPG
Excalibur 18 | Je vůbec známo, kdo tenhle článek psal? Když si vezmu, o jakých crpg hrách se v Excaliburu psalo, tak hry zde uvedené do...
Peter Krajčovič | 20.05.2021, 22:06
 BiT - Koniec
Excalibur 41 | Toto bol -luis-...
Swampy | 07.05.2021, 15:41
 Zak MC Kracken
Excalibur 9 | Presne ten isty obrazok (Zak) ako v Bite 10/91. Nahoda?...
Adam | 03.04.2021, 12:07
 BiT - Koniec
Excalibur 41 | -yves- Ďakujeme ...
Score 32 | Ak by to niekoho zaujímalo, tak tie screenshoty zo Shadow Warriora pochádzajú z alpha verzie z 8. septembra 1995. http...
Kloki38 | 02.04.2021, 13:05
 Heretic
Riki 7 | Vidím, že s obrázkami sa moc nebabrali. Tie prvé tri obrázky hore sú propagačné screenshoty z nikdy nepublikovanej beta ...
Swampy | 07.02.2021, 18:10
 Inzeráty
Excalibur 8 | Haha, tak tu to Riki dobre schytal. V strede, dole....
Najnovšie obrázky pridané užívateľmi: (11)
Poslední strážce
Skladiště na hřbitově
Velmi účinné kouzlo
Zdánlivě neužitečný sarkofág
Rozhovor s duchem
Smečka rohatých prasat
Nabídka bylinkářky
Kněžna
Před hospodou v Nizanu
Rozhovor na tržnici
Mapa města


Demon's Winter
Retrogaming merch - HV 1701.cz
 možnosti podpory
🍺 Buy me a beer
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
RoboCop (Ocean), 26.12.2021
RoboCop, 08.11.2021
Castlevania: Dracula X, 06.11.2021
Second Samurai, 17.10.2021
Mario Teaches Typing, 11.10.2021
Super Star Wars: Return of the Jedi, 24.09.2021
Super Star Wars: The Empire Strikes Back, 23.09.2021
Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II, 15.09.2021
Star Wars (1991), 13.09.2021
Super Star Wars, 10.09.2021
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1254
 Prílohy :: 8114
 Komentáre :: 7645
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Fix-It Felix Jr. online | DOSBox