Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames
Listen to the latest added sondtracks from old games...

Old games :: Staré hry na stiahnutie, Abandonware, Retro, Časopisy

VzburaPo viacerých pokukávaniach na toto nechvalne známe Slovenské RPG, som sa konečne odhodlalal si ho poriadne zahrať. Skúšal som to od doby jeho vydania, resp. umiestnení demoverzie na Score CD 42 mnoho krát, ale vždy som skončil po pár minútach. Podobne ako mnohích ďalších, doslova ma vytočil  a odpudil nezvládnutý súbojový systém a miestami až nezmyselne navrhnuté ovládanie, vrátane interface.

Toto bude tá praktická časť videohernej archeológie, pokúsiť sa dostať k celému obsahu, prípadne dohrať zabudnutú hru, ktorú zrejme nikto nikdy neprešiel.

Súťaž!

Zároveň si dovoľujem vyhlásiť v rámci tohto archeologického vykopávania SÚŤAŽ o prejdenie a zdokumentovanie hry Vzbura Dónskych Rytierov.

Cena? 40 EUR, ktoré víťazovi pošlem na PayPal účet, prípadne si môže vybrať akúkoľvek hru (balíček hier) na GOG.com alebo STEAMe podľa vlastného výberu v tejto hodnote.

 

Výsledky súťaže:  Deň ktorý vstúpi do histórie Vzbury Dónskych Rytierov je 30.6.2013 kedy Cantra regulérne a úspešne dokončil hru na základe spoločne vydedukovaných hintov od ďalších účasníkov tejto tuhej parby - Saxona a DJa, ktorí sú týmto tiež nezmazateľne zapísaní do siene slávy. Celý priebeh intenzívneho a náročného postupu hrou trval celkovo 18 dní a je podrobne zaznamenaný v komentároch tohto článku.

Víťazom je teda oficiálne Cantra ktorému týmto putuje odmena na jeho PayPal účet. Gratulujeme!

   * Platnosť súťaže je odteraz až na veky pokiaľ neznámy hrdina hru nepokorí.

 

Nevájte a zapojte sa aj Vy, pridajte v diskusii svoju časť skladačky, dodajte obrázky, pýtajte sa, poskytujte cenné rady a skúsenosti. Dúfam, že sa takto nakoniec k víťaznému koncu niekto dopracuje. Tento článok by mal okrem týchto úvodných kecov obsahovať samozrejme niečo ako jednoduchého, informačne hodnotného sprievodcu hrou a v diskusii samotný postup hrou dopĺňaný screenshotmi.

Prečo?

Už pri skúšaní demoverzie v roku 1997 ma hra celkom zaujala, hlavne preto, že ja sám som sa pokúšal robiť niečo podobné. Kreslená grafika nebola zlá, ale odradili ma tie súboje. Demo navyše pri ukončení obsahovalo upútavku na obsah z plnej hry, ktorý vyzeral úplne perfektne, bohužiaľ nikdy som sa k nemu nedopracoval a nepoznám nikoho, kto v hre urobil výraznejší progres. Verím tomu že hra má nejaký relatívne kvalitný obsah, ale schovaný pod neuveriteľne tuhou škrupinou; je trestuhodným príkladom toho, ako hráčov odradiť hneď na začiatku.

 

Problémom je, že sa mi doteraz nepodarilo zohnať oficiálne predávanú, plnú slovenskú verziu hry, ktorá podľa všetkého vyšla aj na CD-ROM. Stále dúfam, že bola (bude) aspoň o niečo u(o)pravenejšia ako demo, alebo preložená Anglická verzia, ktoré sú obe v1.0. Podľa aktuálnych informácií od jedného z autorov (Marek Cimmermann) nebola salovenská verzia pre distribúciu nikdy vyrobená, takže sa ani nepredávala. Jedinou možnosťou ako sa k nej dopracovať bude tak Marekova pôvodná verzia niekde na jeho starom disku, z ktorého sa mu ju časom snáď podarí vydolovať.

O hre sme sa mohli prvý krát dočítať v časopise Bit (12/1994), čiže dva roky pred vydaním, kde už boli zverejnené aj prvé obrázky a distribúciu pripravovala firma Ultrasoft.

Slovenské demo pod DOSBoxom neviem rozbehnúť so zvukmi, čo však môže byť aj nejaké jeho obmedzenie, preto som si rovno zahral anglickú verziu s názvom Revolt of Don's Knights. Táto verzia je upravená cracknutá a je v nej odstránená ochrana DRM free ;-)

V rámci prípravy som z demoverzie hry previedol textový manuál z obstarožného kódovania kamenických do normálneho html a pozorne prečítal, z väčšiny textov je jasne badať, že to písal niekto hodne mladý, neskúsený a korektor gramatických/štylistických chýb zrejme nebol o nič lepší :)

Dôležité odkazy:

 

Štartujeme

Vzbura Dónskych Rytierov je klasické, krokové RPG, dianie v jednotlivých úrovniach je real-time a čas plynie (NPC sa pohybujú) nezávisle na hráčových krokoch. Ten ovláda jedinú postavu s pevne danými charakteristikami. Súboje prebiehajú real-time s využitím 6 tlačidiel na klávesnici. Príbeh načrtnutý v manuáli a celkovo úvodná zápletka, kôli ktorej hráč vstupuje do hry je celkom zaujímavá. Po graficky (ale hlavne zvukovo) nie moc podarenom intre nasleduje vhodenie do hry.

Začínam ako budúci záchranca Dónskeho kráľovstva na hrade nášho úhlavného nepriateľa Raymonda s cieľom nájsť tajné dokumenty vedúce k odhaleniu piatich zradcov. Štartovacia miestnosť plná drevených sudov bude zrejme nejaký sklad...

Ovládanie

Je dôležité prijať za svoje prednastavené klávesy [ Insert, Home, Page Up, Delete, End, Page Down ] ktorými sa pohyb ovláda rovnako ako v klasických dungeonoch cez kurzorové klávesy alebo numpad. Pri boji majú tieto klávesy iný význam, viď obrázok z manuálu.

Ovladanie

 

Pohyb je teda relatívne vpohode, stačí si zvyknúť, alebo premapovať klávesy v DOSBoxe. Ťažkopádne a nepochopiteľné je používanie myši na klikanie vo výhľade, nikdy mi totižto nebolo jasné kedy stlačiť ľavé a kedy pravé tlačidlo (LTM, PTM), a preto pri akejkoľvek akcii stále stláčam jedno aj druhé. Príklad: a) mám kurzor ako kľúč, ak chcem odomknúť zámok, musím kliknúť ľavým, b) mám kurzor pohár, ak chcem nabrať vodu z fontánky musím kliknúť pravým. Proste som neustále zmätený.

 

Súboje

Myslím že po niekoľkohodinovom hraní ho môžem jasne prehlásiť za najhoršie spracovanú časť hry. Otrasné, nechce sa mi veriť, že to niekto z vývojárov "normálne" hral. Po stretnutí s nepriateľom sa vo výhľade zobrazí moja postava, chrbtom ku mne s efektom star-trekovského transportéru. Ak mám štít, môžem sa "držaním" klávesy INSERT brániť úderom a vo vhodných okamžikoch stlačiť najskôr naznačenie úderu (PgUP) a následne údrieť (HOME). Bohužiaľ v praxi sa mi nakoniec najviac osvedčilo absolútne zúrivé stláčanie náznaku a úderu, čím rýchlejšie tým lepšie. Ak držím iba úder, postava útočí automaticky, ale každý nepriateľ rany úspešne vykryje a nezraním ho. Silnejší nepriatelia ma zasahujú aj cez obranu a pri útoku. Zabiť prvého nepriateľa sa mi podarilo tamer po polhodine usilovného tréningu a to až s nájdením výbavy (Sekera, Ruby shield, Chain mail a kožené gate). Z boja sa dá uniknúť troma smermi (ak je na príslušných políčkach voľno) ale nepriatelia ma aj tak väčšinou opäť dobehli.

Update: po takmer dvojtýždňovom hraní už je to omnoho lepšie, dokážem v súbojoch uspieť, odhadnúť kedy sa nepriateľ kryje, útočí a podobne. Najjednoduchšou taktikou s dobrým brnením je tzv. oneskorený protiúder - vystihnúť útok protivníka a s malým oneskorením udrieť - vtedy sa nestihne kryť a ja ho zasiahnem. Dôležitá je sila - je zbytočné začínať boj so zníženou silou, nakoľko od tohto parametra sa odvíja veľkosť zranenia nepriateľa, stačí keď ju mám trochu zníženú a niektorých nepriateľov už vôbec nezraním. To isté platí aj pre nepriateľov, je dobré im znížiť silu čo najskôr, ideálne ešte pred súbojom (na diaľku - hodením zbrane), alebo kúzlom, a takto už po zásahu uberajú málo, alebo dokonca vôbec nedokážu zraniť (záleží od brnenia).

Pri súbojoch na blízko sa zvyšuje hodnota SKILL a zlepšujú sa tak reakcie postavy.

Výzbroj

Opäť veľmi nevyvážené. Oplatí sa nazbierať peniaze a kúpiť u kováča iba to najlepšie brnenie, ostatné nemajú význam. Prilba z môjho pohľadu až tak dôležitá nie je. Väčšinu času bola v inventári. To isté platí aj o zbrani, ideálne je čo najskôr kúpiť Magic Sword.

 

Tipy

  • V hrade sa dajú otvárať niektoré časti nábytku, príklad na obrázku...
  • Kľúče poväčšinou pasujú k viacerým zámkom, preto žiadny nevyhadzujte a pri zámkoch vyskúšajte vždy všetky.
  • Civilisti, t.j. bežné otravné postavy, ktoré sa pletú do cesty (a neslúžia k rozhovorom) je nejrozumnejšie zabiť (nevšimol som si že by bola za to nejaká penalizácia). Keďže útočiť na blízko sa z hráčovej iniciatívy nedá, je nutné sa ich zbaviť na diaľku, hádzaním zbrane (zobrať z ruky myšou a kliknúť do výhľadu). Väčšina bežných postáv v hrade sa dá zabiť 4-5x hodením dýky.
  • Predmety určitej hodnoty ako zlaté zvonce, svietniky, mešce a podobne, sa dajú okamžite zmeniť na peniaze, stačí s nimi kliknúť na malý mešec vľavo od portrétu postavy, na obrazovke so zobrazeným vybavením.
  • Nádoby (bowl, glass, mug) sa dajú napĺňať vodou z fontánok, malých sudov alebo mlák na zemi (krypta, jaskyňa). Okrem pitia je možné túto vodu použiť na uhasenie svietnikov na stenách, ktoré potom často fungujú ako tajný spínač, odtvárajúci stenu.
  • Fakľa (Torch) sa používa na osvetlenie tmavých oblastí (krypta, jaskyňa), nedá sa vložiť do inventára, ale je možné ju vložiť do ruky ako zbraň, alebo ju mať neustále ako kurzor, kedy svieti rovnako, avšak celkovo je manipulácia s fakľou vyriešená veľmi neštastne.

 

Mapy

Mapy nie sú kompletné, vznikajú behom hrania podľa toho, koľko toho objavíme a postupne ich dopĺňam. Ak narazíte na dôležité miesto/predmet/postavu proste čokoľvek chýbajúce, dodajte v diskusii screenshot aj s pozíciou na mape.

Map, Floor 1 Map, Floor 2 Map, Floor 3 Map, Dungeon Map, Courtyard 1 Map, Courtyard 2 Map, Garden 1 Map, Garden 2 Map, The Crypt Map, The Cave


Pár slov na záver po prejdení hry

Osobne bolo pre mňa hranie Vzbury Dónskych Rytierov ako cesta časom späť do minulosti, v tom dobrom zmysle-slova. V prvom rade podotýkam, že išlo o hranie hry, o ktorej nebolo možné dodnes zohnať žiadne relevantné informácie. Od ničnehovoriacich recenzií (kde autor hre venoval pár minút) až po neexistenciu akéhokoľvek návodu, príručky, máp a podobne.
A z tohto vyplýva aj môj pocit z hrania, ktorý som už veľmi dávno nezažil. Po úvodnom, úmornom a frustrujúcom prekonávaní základných prekážok s ovládaním, herným interfejsom a viacerými hernými systémami (súboj, vývoj postavy), kedy som mal sto chutí to vzdať a hru vymazať, sa dostavil "vyšší level". Hru som myslím spoznal do detailu, po troch poschodiach hradu a podzemí sa dokážem pohybovať takmer naspamäť. Dostavil sa skvelý pocit z objavovania, riešenia puzzlov a nachádzania zaujímavých a originálnych dizajnérskych nápadov. Navyše, celý tento proces prebiehal "ako za starých časov". Keď som sa niekde zasekol a nevedel čo ďalej, nasledoval už pomaly zabudnutý boj so zákysom, čiže najskôr skúšanie všetkého možného vlastnými silami, všímanie si detailov, čím som zároveň hru a jej úrovne hlbšie spoznával, nasledované konzultovaním postupu v tejto diskusii na webe až po obligátne kontaktovanie vývojára (ktorý však bohužiaľ nepomohol), keď som bol už naozaj zúfalý. Žiadna možnosť typu - keď už naozaj neviem, kuknem do návodu / mapy / let's play videa - tu jednoducho nebola.
Konzultovanie postupu hrou v tejto diskusii s ďalšími hráčmi, menovite Saxon a Cantra (škoda že sa Vás nezapojilo viac) bolo výborné a spolupráca odsýpala na jednotku. Hru som si počas tých dvoch týždňov naozaj užil, je to typ herného zážitku, ktorý mi žiadny moderný interaktívny film nikdy neprinesie. Záver mi síce trochu pokazil fakt, že som ako jediný narazil na bug, znemožňujúci dohranie hry (zmiznutie šľachtického obleku), ale výsledný zážitok to už neovplyvnilo.
Svoje jednoznačne zohral aj fakt, že sme sa "pustili tam, kde ešte nikto nikdy nebol", výsledkom čoho je zmapovanie a zdokumentovanie tohto neznámeho miesta. Z môjho pohľadu je vytvorenie detailného návodu / máp k hre Revolt of Don's Knights po 17 rokoch od jej vydania významným historickým krokom.

Viacerí z Vás mali otázky ohľadom hodnotenia, či je to hra dobrá, či stojí za to a či je relevantné jej označenie ako "prepadák" krátko po vydaní. Pokúsim sa o to.

Vzbura Dónskych Rytierov je dobrá hra. Samozrejme, ako som už spomenul inde, treba sa najskôr do nej dostať a prekonať niekoľko jej nepríjemných vlastností.
 

Súboje: dalo by sa ich opísať jedným slovom, podobne ako množstvo iných parametrov tejto hry - NEVYVÁŽENOSŤ. Spočiatku ukrutne ťažké, po tréningu, získaní správneho vybavenia a skillu boli zaujímavé a navyše originálne. V ktorom starom dungeone v akčných real-time súbojoch môžete vidieť svoju postavu zozadu, používať "akčne" štít a náznaky úderov? Súboje na diaľku vo forme streľby s kuše, pri ktorých platí jeden šíp na jedného nepriateľa, pričom niektorí (vzhľadom na použité brnenie) sú voči šípom odolný. Tiež je možné do nepriateľov zbraň hodiť a tým ich oslabiť / zabiť. Ďalšou možnosťou je využitie klasických bômb so zápalnou šnúrou, ktoré sa dajú hodiť na nepriateľov a majú plošný efekt. Dá sa s nimi zničiť viac aj tých najsilnejších protivníkov súčasne.
 

Kúzla: mágia je opäť veľmi nevyváženou zložkou. Pritom graficky ide o výborne spracované kúzlenie, každé kúzlo má svoj vlastný efekt a je ich naozaj veľa. Bohužiaľ, vždy ide iba o zníženie nepriateľovej sily (útočné kúzla), alebo zvýšenie tej hrdinovej (obranné, healing), jedinou výnimkou je tak Teleport. Kúzla sa tu pripravujú po vzore Elvíry alchymistickým spôsobom - zberom byliniek a ich miešaním v kotlíku, čo je veľmi nepohodlné, zdĺhavé a po nazbieraní potrebných bylín si už aj tak podáte každého nepriateľa bez problémov mečom.
 

Leveldizajn: až na výnimky výborný. Celý hrad vrátane väzenia (dungeon) pod ním sú spracované skvele, miestnosti sú rozmiestnené logicky a zapamätateľne. Nechýbajú početné tajné miesta, prepínače, páky, zamknuté dvere ukrývajúce hodnotné predmety, pasce a podobne. Opäť sa mnohokrát stretnete s originálnymi prvkami (zhasínanie svietnikov vodou aby ich bolo možné otočením použiť ako tajný spínač a podobne). Naproti tomu Krypta je absolútne odfláknutá a nestojí za nič.
 

Ekonomika, obchodovanie: nič moc. Dá sa tu nájsť jediný obchodník so zbraňami a brnením - Kováč, u ktorého však je možné iba nakupovať za zlato, hra neumožňuje predaj predmetov. Nájdené cennosti sa automaticky v inventári dajú zmeniť na zlato. Ďalšími obchodníkmi do počtu sú pekári / krčmár, predávajúci niečo na uhasenie hladu/smädu a zbytočný fľaštičkár.
 

NPC: sú tu. Bežný civilisti pletúci sa pod nohy, ktorích jedinou úlohou je potupne zahynúť. Interakciou sa môže pochváliť iba niekoľko málo príbehovo dôležitých postáv (Biskup, Pisár, Poštár, Kováč...).
 

Grafika: veľmi pekná. Okrem nevydareného intra/outra vyrenderovanom v nejakom 3D programe ide o peknú, ručne kreslenú grafiku. V súbojoch vidno na postavách špecifické brnenie, štít aj zbraň, kúzla majú pekné grafické spracovanie, rovnako tak aj niektoré špeciálne efekty po vyriešení puzzlov.
 

Zvuky, hudba: nič moc. Hudbu je možné počuť iba pri animáciách v intre (bohužiaľ v DOSBoxe nie som schopný ju rozchodiť bez hnusného šumu), v samotnej hre sa nevyskytuje. Zvuky sú OK.
 

Gameplay: zaujímavý v mnohom originálny a navyše absolútne nelineárny. Nenájdete tu žiaden 10 podlažný dungeon s jasne definovanou cestou vpred, žiadneho nepriateľa typu Boss a od začiatku máte prístup takmer do všetkých lokalít.
 

Príbeh: rozhodne má niečo do seba. Sám hrdina ako špión vyslaný do nepriateľského stredovekého hradu s úlohou pozbierať dôkazy o konšpirácii proti kráľovskej korune. Po odhalení piatich mien sprisahancov a zabezpečení pomoci od spojencov, je jeho jedinou záverečnou úlohou z hradu uniknúť.

Celkovo sa mi hra hodnotí veľmi ťažko, nakoľko už mám k nej "vzťah".
Ale aspoň orientačne a so snahou o objektivitu: 50%

 

Reakcie médií
Aktuálne články  
Diskmag online - Kelt
 autor: dj 07.04.2020   
KELT online interactive, alebo ako som z DOSového diskmagu Kelt pôvodnému originálu vernú rekonštrukciu pre browser urobil. A za tú kôpku programátorských detailov sa vopred sa ospravedlňujem... Aktuálne mám hotové čísla 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11.
Wizardry 4: Denník hráča - Richmond
 autor: richmond 16.11.2019   
Po dohrání trilogie jsem poměrně dlouhou dobu sbíral síly na čtvrtý kultovní díl. Ač neznaje detaily, věděl jsem z mnoha zdrojů, že jde o díl jednoznačně nejobtížnější. Před dávnou dobou jsem dokonce zahlédl jednu zmapovanou úroveň (netuším kterou) a jen pohled na ni ve mně vyvolával závratě. Tohle bych tedy nechtěl hrát ani podle map, natož si hru mapovat sám! …říkal jsem si tenkrát… Jenže uběhla ta správná doba, přišel jako blesk z čistého nebe crpgaddict a najednou bylo pro mě možné podobné hry hrát s tím, že si je budu i sám mapovat. I ta grafika zčistajasna nebyla absolutně žádný problém. A tak se ke slovu po vyčerpávajícím zmapování každičkého koutu v prvním díle série Might and Magic dostalo i na slavnou sérii Wizardry...
Eye of the Beholder - Trilógia: Denník hráča
Eye of the Beholder je naprosto zásadní hra a další dva jeho díly tvoří trilogii, která svým způsobem určila mé priority, co se týče herních žánrů. Ty první pocity, když jsem zapadl v kobce, z vlastního pohledu, s družinou vlastoručně vytvořených a pojmenovaných postav. Dal jsem jim do ikonek rukou meče, otevřel první dveře a porazil prvního Kobolda....to byly začátky 90. let. Neskutečná atmosféra, nádherná grafika, možnost vývoje postav, bludiště plné nástrah. Dovolil bych si nazvat Dungeon žánr jako vznešený a nejbohatší na možnosti, co šlo všechno ve hře dělat.
Najnovšie pridané hry:
The Godfather: The Action Game
50% / 0% ( pridaná: 07.07.2020 )  
[ Download The Godfather for PC DOS (zip) ]
1991, Creative Materials   [ Action ]
The Godfather: The Action Game je 2D akčná strieľačka s horizontálnym scrollingom, založená na téme slávneho rovnomenného filmu F. F. Coppolu (podľa skvelej knižnej predlohy Maria Puza) o vzostupe sicílskeho mafiánskeho klanu Corleone v Amerike v rokoch 1940-1980. Hra obsahuje päť levelov, pričom každý svojou grafikou predstavuje jednu dekádu v tomto období. Pozícia hráča v mafiánskej rodine (úcta) v tomto čisto akčnom titule sa zvyšuje s počtom trafených nepriateľov a klesá s každým zasiahnutým civilistom. Každá úroveň tiež poskytuje minihru o reflexoch, čo je prestrelka v ktorej je nutné čo najrýchlejšie zabiť len tých nepriateľov, ktorý vytasia svoju zbraň...
Mafia: The City of Lost Heaven
90% / 86% ( pridaná: 26.05.2020 )  
[ Download Mafia @ GOG.com (buy) ]
2002, Illusion Softworks, a.s.   [ 3D-Action / FPS ]
Mafia s podtitulom The City of Lost Heaven je príbehovo založená 3D mestská akčná adventúra videná pohľadom tretej osoby, kombinovaná s automobilovým simulátorom. Vyvinul ju český vývojársky tím Illusion Softworks v réžii Dana Vávru. Hráč sa ocitá v úlohe Toma Angela, radového člena mafie vo fiktívnom meste v Spojených štátoch amerických v 30.-tych rokoch 20. storočia. Hra obsahuje celkom dvadsať misií. Pre hru bol oficiálne vytvorený anglický i český dabing. Hra sa odohráva vo fiktívnom meste Lost Heaven. Hra obsahuje šoférovanie áut aj presun pešo. V hre je 51 klasických amerických áut a 19 bonusových (odomknutých po splnení príbehových misií)...
Ogre King, The
50% / 80% ( pridaná: 07.05.2020 )  
[ Download The Ogre King (buy) ]
2020, Zooperdan   [ RPG ]
Ogre King je klasický dungeon inspirovaný například Dungeon Masterem a unikátní především svým zpracováním. Veškerá grafika byla nakreslena ručně a poté přenesena do enginu Unity. Celá hra je černobílá. Ogre King nabízí 11 levelů a 15 druhů nepřátel. Cílem je osvobodit zemi Garandiel od zlého Ogre Kinga. Celá hra byla vytvořena během jednoho týdne a je ke koupi na itch.io.
Blue Ice
50% / 57% ( pridaná: 26.03.2020 )  
[ Download Blue Ice for DOS (CD-rip) ]
1996, Psygnosis Limited   [ Adventure ]
Blue Ice je zaujímavá a značne neortodoxná adventúra od Psygnosis a vývojárskeho tímu Art Of Mind na čele s dizajnérkou Carol Nudds. Blue Ice má asi najviac spoločného s hrami ako Myst / 7th Guest s grafikou spracovanou vo forme surrealistických koláží, psychadelickou hudbou a celkovo zvláštnym dojmom, ktorý najlepšie vystihuje postreh, že ide o kríženca dvoch surrealistických maliarov - Salvador Dalí a René Magritte. Príbeh sa odohráva v kráľovstve Icia, kde umiera kráľ Edward 711-ty a na trón má usadnúť jeho 12-ročný syn, ktorý však najskôr musí pochopiť množstvo nezmyselných zákonov svojich predkov, ktorý nimi prekrývali svoje chyby a nedostatky...
Plan 9 From Outer Space
60% / 73% ( pridaná: 25.02.2020 )  
[ Download - Plan 9 From Outer Space, Amiga (adf) ]
1992, Gremlin Graphics   [ Adventure ]
Plan 9 from Outer Space je point-and-click adventúra z first-person pohľadu, ktorú vytvorila Írska pobočka firmy Gremlin Graphics pre Amigu, Atari ST a PC DOS. Hra je licencovaná a inšpirovaná rovnomenným filmom Edwarda D. Wooda z roku 1959, ktorý má kultovný status najhoršieho filmu všetkých čias. Jedno z krabicových vydaní hry obsahuje aj pribalenú VHS kazetu s týmto filmom. Hráč sa v úvode hry od producenta dozvedá, že film bol ukradnutý Lugosiho dvojníkom a jeho úlohou bude nájsť všetkých šesť častí (kotúčov) na rôznych miestach sveta, kde sa film natáčal...
Blade Runner
88% / 92% ( pridaná: 17.12.2019 )  
[ Download Blade Runner @ GOG.com (buy) ]
1997, Westwood Studios, Inc.   [ Adventure ]
Blade Runner je point-and-click adventúra vytvorená firmou Westwood Studios pre počítače s OS Windows v roku 1997. Hra nie je priamou adaptáciou kultového rovnomenného filmu Ridleyho Scotta (na motívy príbehu Philipa K. Dicka), ale rozpráva vlastný originálny príbeh odohrávajúci sa súbežne s filmovovou predlohou, pričom sa občas tieto linky stretnú. Technicky ide o real-time 3D adventúru z pohľadu tretej osoby, ktorá využívala na svoju dobu ambicióznu technológiu - predrenderované pozadia a voxelové 3D postavy, bez nutnosti využitia hardwarových akcelerátorov. Hráč je v úlohe blade runnera menom Ray McCoy v Los Angeles roku 2019, poverený vypátrať skupinu replikantov (androidov ťažko rozoznateľných od človeka), ktorých pobyt na zemi je nelegálny. Nechýbajú tu ani minihry, vrátane skvelého Voight-Kampff testu...
Computer Bismarck
50% / 82% ( pridaná: 06.12.2019 )  
[ Download Computer Bismarck for Apple II (dsk) ]
1980, Strategic Simulations, Inc. (SSI)   [ Strategy ]
Computer Bismarck je prvou oficiálne vydanou hrou firmy Strategic Simulations, Inc. (SSI), ktorú vytvorili programátor John Lyon a Joel Billings v roku 1980 pre počítače Apple II. Ide o subžáner ťahových strategických hier 'wargame'. Hra je založená na historickej skutočnosti - poslednom súboji nemeckej bojovej lode Bismarck proti britským námorným silám v roku 1941. Hráč je v úlohe veliteľa britskej flotily proti nemeckým jednotkám a lodi Bismarck, pričom tieto môžu byť kontrolované počítačom (v možnostiach ako "Otto von Computer"), alebo ďalším hráčom. Súboje sa odohrávajú na mape severného atlantického oceánu s vyznačenými jednotkami a základňami...
Najnovšie prílohy: (20)
Download The Godfather for Atari ST (st) | 07.07.2020
 The Godfather: The Action Game
Download The Godfather for Amiga (adf) | 07.07.2020
 The Godfather: The Action Game
Download The Godfather for PC DOS (zip) | 07.07.2020
 The Godfather: The Action Game
Covers, Amiga - US release 3.5`` | 07.07.2020
 The Godfather: The Action Game
Covers, PC DOS - US release 5.25`` | 07.07.2020
 The Godfather: The Action Game
Počítačové Hry - Indiana Jones IV, 1993 Grada - Milan Peterka, Vlado Staněk (pdf) | 22.06.2020
 Indiana Jones and the Fate of Atlantis
Mafia Widescreen Fix (patch, zip) | 26.05.2020
 Mafia: The City of Lost Heaven
PC Longplay - Mafia (part 1 / 2) | 26.05.2020
 Mafia: The City of Lost Heaven
Covers, PC Windows (US Release) | 26.05.2020
 Mafia: The City of Lost Heaven
Map - Lost Heaven (scan, png) | 26.05.2020
 Mafia: The City of Lost Heaven
Manual [en] (pdf) | 26.05.2020
 Mafia: The City of Lost Heaven
Manual [cz/sk] (pdf) | 26.05.2020
 Mafia: The City of Lost Heaven
Download Mafia @ GOG.com (buy) | 26.05.2020
 Mafia: The City of Lost Heaven
Instructions (txt) | 07.05.2020
 Ogre King, The
The Ogre King (gameplay demo) | 07.05.2020
 Ogre King, The
Download The Ogre King (buy) | 07.05.2020
 Ogre King, The
Covers, NES | 07.05.2020
 Final Fantasy
Covers, PC DOS (US, CD-ROM) | 06.05.2020
 Lost in Time
Copy Protection Codes (txt) | 05.05.2020
 Battle Bugs
Covers, PC DOS (US release) | 05.05.2020
 Battle Bugs
Najnovšie originálky v zbierkach: (20)
deadly | 06.07.2020
 K240 (1994)
deadly | 23.06.2020
 Combat Air Patrol (1993)
deadly | 23.06.2020
 Hired Guns (1993)
deadly | 09.06.2020
 BloodNet (1995)
deadly | 09.06.2020
 Lure of the Temptress (1992)
deadly | 09.06.2020
 Eye of the Beholder (1991)
deadly | 09.06.2020
 Reach For The Skies (1993)
deadly | 09.06.2020
 Knights of the Sky (1990)
deadly | 09.06.2020
 MicroProse Golf (1991)
deadly | 09.06.2020
 Aces of the Deep (1994)
deadly | 09.06.2020
 Wizardry 8 (2001)
vvasha | 12.05.2020
 Sid Meier's Colonization (1994)
vvasha | 20.04.2020
 F-16 Combat Pilot (1989)
vvasha | 20.04.2020
 WWF Wrestlemania (1991)
vvasha | 20.04.2020
 Hired Guns (1993)
BlackNugget | 06.04.2020
 Polda 1 (1998)
blacknugget | 01.04.2020
 DreamLand (1998)
BlackNugget | 24.03.2020
 Unlimited Warriors (1996)

Najnovšie komentáre: (10)  
Saxon | 07.07.2020, 22:18
 Caesar III
Pre info ak náhodou ešte niekto nevie (ako ani ja som nevedel),existuju módy pre tento herný skvost.Mód Julius (odporuča aj GOG)opravuje par bugov,ale nič podstatne nemení herne,mód Augustus(čo je upravený mód Julius) pridava aj roadblock a dava možn...
Znovu jsem po dlouhých létech rozjel tuhle pecku. Rozhodl jsem se tentokráte nezklamat u posledního bosse, kterého jsem bohužel nikdy nedal, protože to přeskakování mraků, na to jsem neměl nervy. Ale tentokrát do toho jdu s novým odhodláním, že to dá...
jojobutn | 02.06.2020, 19:16
 Lemmings
To zvieratko je po slovensky Lumík nórsky :)
Jednotku som iba trochu oťukol, je to dosť krkolomejšie spracovaná hra a priznám sa že trpezlivosť som na ňu moc nemal. Prostredia ani grafika nie sú v kvalite M&M ale ten jednoduchý svižný gameplay sa im podarilo zreplikovať celkom dobre. Hrubý odha...
DJ: díky, přesně tohle jsem potřeboval slyšet :D Jsem zvědav na ten srpnový výsledek s remakem. Původně jsem si pořídil i GOG verzi Mafie a ke vší hrůze jsem zjistil, že tomu chybí některé audio tracky, takže by je mohli zase vrátit právě v tom remak...
DJ | 30.05.2020, 10:13
 Mafia: The City of Lost Heaven
Elemir: ale ano cas nam plynie rychlejsie, uz si stary dedek ;-) Osobne by som sice Mafiu za 'staru' neoznacil ale dajme tomu oslovenie 'zrela 18-tka' by jej sedelo dobre. Inac stale je to velmi kvalitna hra, chcel som povodne len vytipat nejake obr...
Mě to opravdu nedá :) Když tu člověk vidí zařazené tituly jako Mafia, tak si prostě říká, že to snad ani není možné - ten čas přeci takhle rychle neletí ... nebo jo? Mafia je pro mě celkem nová hra, za což může tak trochu náhoda. Dobře si pamatuji na...
Figomor | 17.05.2020, 20:45
 Death Gate
Fantastická vec. Kúpil som až v 98-mom, ale užil som si to naplno.
Ahoj. Vy chcete tvrdit, že tuhle hru máte? Hledám už několik let někoho, kdo by mi ji půjčil, zkopíroval nebo prodal! Nebo emuloval do pc! Prosím ozvěte se, pokud máte jakékoliv řešení! Kdysi jsem ji hrával na CD32 u známého a já prostě lepší hru, kt...
Ďakujem :) Vybral som si koniec s Umpani, tak som zvedavý ako to bude pokračovať v 8.
Najnovšie príspevky v diskusii: (10)  
| Díky. EoB 3 je opravdu skvělá hra a kdyby před ním nebyly předchozí dva díly, tak by na něm vlastně neměli kritici jako na hře co kritizovat :-)
| Taktéž se připojuji ke gratulaci :) EOBIII mě v rámci trilogie taky mile překvapil. Když jsem ho po dvojce rozehrával, tak jsem už do hry vstupoval s kritickým pohledem, který byl vybuzen právě těmi negativními ohlasy a zprvu jsem byl ke hře oprav...
| Ustoupit jsem myslel samozřejmě ustoupit do strany, bylo to jen úhyby doprava, doleva. Spíše jsem měl zvolit výraz úkrok do strany, ustoupit by mohlo vyznít jako dozadu a to by význam nemělo, sesílal pěkné sviňárny i na dálku.
| Také gratuluji k dohrání a dokončení deníčku. Celkový pohled na trilogii máme dost podobný. Jen mě překvapil tvůj popis závěrečného souboje. Já právě také čekal manévrování ve stylu dvojky, ale tady jsem si vlastně stoupl a umlátil ho jen s jediným ú...
| Díky, ad Westwood - na rovinu, ta kritika, že je vidět, že to nedělal Westwood je do značné míry póza. "Už to nedělal Westwood? Nehraji to". Hodně lidí to tak má a podle mě se sami těmito pózami o mnohé připravují. Kdybych nevěděl pozadí, tak ani ...
| Gratulujem k dohraniu hry. Dennik som precital uplne cely a uzil som si to. K hre mam otazku. Mnoho kritickych recenzii spominalo nieco v style, ze na hre uz nerobil Westwood a je to vidiet. Je to vidiet? A ak ano, co je teda to co tomu chyba, co ...
Gratulace | Ta symetričnost v EoB 3 je ale mnohdy dána tím, že jde jeden rozkouskovaný level, když se dobře vleze a zapasuje poskládat do toho 30x30 leveu. Třeba ten les, co jsem rozkouskoval taky vleze při troše snahy do 30x30, ale nechal jsem jej schválně rozd...
Gratulace | Přesně tak, samotný vizuál může maximálně jen lehce napovědět, proto jsem to zmínil. Já osobně třeba mám moc rád mapy, kde není využito vše do posledného místa, klidně i lehce asymetrické. Přijde mi to takové "reálnější".
Gratulace | Díky. Ad design map - no ono otázka je, co je to vlastně leveldesign po vizuální stránce na mapě na čtverečkovaném papíře. Pro mě je to dění v dané oblasti a to z pohledu na chodbičky nepoznáš. Při takovém pohledu vlastně nevím, co je o tolik úžas...
Gratulace | Gralutace k dohrání, ale především k dokončení deníku, to je vždy záslužná věc! :) Osobně mě velmi těší Tvůj pozitivní pohled na ten kontroverzní díl série, protože ten jediný jsem nehrál a o to víc se na něj těším. Bohužel z toho důvodů jsem jednotl...

Najnovšie pridané časopisy a coverdisky: (10/330)
DJ | 06.07.2020
 Score CD 43 [28]
DJ | 09.05.2020
 Score CD 40 [40]
DJ | 31.03.2020
 Score CD 42 [30]
DJ | 29.03.2020
 Score CD 41 [36]
DJ | 28.03.2020
 Score CD 38 [39]
DJ | 28.03.2020
 Score CD 37 [41]
DJ | 28.03.2020
 Score CD 39 [40]
DJ | 28.03.2020
 Score CD 36 [35]
DJ | 03.11.2019
 Riki 37 [64]
? | 12.09.2019
 Level 33 [116]
Najnovšie pridané diskmagy: (10/95)
DJ | 06.07.2020
 Kelt 8 [48]
DJ | 12.05.2020
 Kelt 7 [64]
DJ | 10.05.2020
 Kelt 4 [44]
DJ | 14.04.2020
 Kelt 3 [42]
DJ | 12.04.2020
 Kelt 2 [53]
DJ | 03.04.2020
 Kelt 1 [43]
DJ | 02.04.2020
 Guru 17 #2/93 [48]
DJ | 02.04.2020
 Guru 16 #1/93 [3]
DJ | 01.04.2020
 Guru 15 #7/92 [43]
DJ | 31.03.2020
 Kelt 6 [46]

Komentáre k obrázkom / stránkam časopisov: (10)
Richmond | 22.06.2020, 21:23
 Novinky
Excalibur 17 | Možná by stálo za to přidat tento výtisk (stránku) ke hře Betrayl at Krondor. Je tam až pak recneze/návod z novějšího čí...
Score 3 | Podla mna mal Andrew rozpisany uvod na Police Quest 4, ktory sa objavil v nasledujucom cisle, autorom je vsak iny clen r...
Danny | 02.01.2020, 13:33
 Command & Conquer: Red Alert
Excalibur 58 | Tento Excalibur davali dohromady az takovi noname autori, ze zde pro jistotu radeji chybi tiraz. Po vzniku Score ho vube...
Danny | 02.01.2020, 13:26
 Úvodník
Score 12 | Ten uvodnik byl podle vseho vtip, ktery mi ale z tehdejsi (ne)znalosti anglictiny usel a po teto hre jsem se pozdeji pid...
Score 42 | Ten obrazek je z Tone Rebellion....
Score 42 | Dobry postreh, na strane 21 je rovnaky. Otzka znie, ku ktorej hre patri obrazok? :-|...
Score 42 | Ovšem co je to za obrázek u Pacific General?...
Score 42 | https://www.twitch.tv/videos/522096362 - Macaw hra Tlon, inak som o tejto hre ani nevedel, na toto preview zabudol, bol...
Ringo | 30.06.2019, 14:24
 Kritická mapa (bug)
Rytíři Grálu | Bug to není, dveře se mají vyrazit, což se dělá normálním krokem kupředu směrem do dveří....
Sova | 05.02.2019, 12:57
 Shattered Steel
Level 22 | Chyba mi tu ISO z tejto hry. Bolo by možné ho dodať? ...
Najnovšie obrázky pridané užívateľmi: (11)
dj | 07.07.2020, 16:58
 The Godfather: The Action Game
Game Over
dj | 07.07.2020, 16:58
 The Godfather: The Action Game
Gameplay
dj | 07.07.2020, 16:58
 The Godfather: The Action Game
Gameplay
dj | 07.07.2020, 16:58
 The Godfather: The Action Game
Gameplay
dj | 07.07.2020, 16:57
 The Godfather: The Action Game
The Story
dj | 07.07.2020, 16:57
 The Godfather: The Action Game
The Story
dj | 07.07.2020, 16:57
 The Godfather: The Action Game
Legal info - Paramount Pictures
dj | 27.05.2020, 07:21
 Mafia: The City of Lost Heaven
Gas station (Full HD)
dj | 27.05.2020, 07:20
 Mafia: The City of Lost Heaven
Tramway (Full HD)
dj | 27.05.2020, 07:19
 Mafia: The City of Lost Heaven
Mission (Full HD)
dj | 27.05.2020, 07:18
 Mafia: The City of Lost Heaven
Vincenzo (Full HD)


Desperados III
Baldur's Gate: Enhanced Edition
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
The Godfather: The Action Game, 07.07.2020
Mafia: The City of Lost Heaven, 26.05.2020
Ogre King, The, 07.05.2020
Blue Ice, 26.03.2020
Plan 9 From Outer Space, 25.02.2020
Blade Runner, 17.12.2019
Computer Bismarck, 06.12.2019
Monster Bash, 10.09.2019
Yendorian Tales: Book I, 09.08.2019
Excalibur: Sword of Kings, 10.05.2019
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1164
 Prílohy :: 7852
 Komentáre :: 7423
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Wizardry | DOSBox