Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames
Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077

Old games :: Staré hry na stiahnutie, Abandonware, Retro, Časopisy

D-Fend Reloaded
D-Fend Reloaded

VzburaPo viacerých pokukávaniach na toto nechvalne známe Slovenské RPG, som sa konečne odhodlalal si ho poriadne zahrať. Skúšal som to od doby jeho vydania, resp. umiestnení demoverzie na Score CD 42 mnoho krát, ale vždy som skončil po pár minútach. Podobne ako mnohích ďalších, doslova ma vytočil  a odpudil nezvládnutý súbojový systém a miestami až nezmyselne navrhnuté ovládanie, vrátane interface.

Toto bude tá praktická časť videohernej archeológie, pokúsiť sa dostať k celému obsahu, prípadne dohrať zabudnutú hru, ktorú zrejme nikto nikdy neprešiel.

Súťaž!

Zároveň si dovoľujem vyhlásiť v rámci tohto archeologického vykopávania SÚŤAŽ o prejdenie a zdokumentovanie hry Vzbura Dónskych Rytierov.

Cena? 40 EUR, ktoré víťazovi pošlem na PayPal účet, prípadne si môže vybrať akúkoľvek hru (balíček hier) na GOG.com alebo STEAMe podľa vlastného výberu v tejto hodnote.

 

Výsledky súťaže:  Deň ktorý vstúpi do histórie Vzbury Dónskych Rytierov je 30.6.2013 kedy Cantra regulérne a úspešne dokončil hru na základe spoločne vydedukovaných hintov od ďalších účasníkov tejto tuhej parby - Saxona a DJa, ktorí sú týmto tiež nezmazateľne zapísaní do siene slávy. Celý priebeh intenzívneho a náročného postupu hrou trval celkovo 18 dní a je podrobne zaznamenaný v komentároch tohto článku.

Víťazom je teda oficiálne Cantra ktorému týmto putuje odmena na jeho PayPal účet. Gratulujeme!

   * Platnosť súťaže je odteraz až na veky pokiaľ neznámy hrdina hru nepokorí.

 

Nevájte a zapojte sa aj Vy, pridajte v diskusii svoju časť skladačky, dodajte obrázky, pýtajte sa, poskytujte cenné rady a skúsenosti. Dúfam, že sa takto nakoniec k víťaznému koncu niekto dopracuje. Tento článok by mal okrem týchto úvodných kecov obsahovať samozrejme niečo ako jednoduchého, informačne hodnotného sprievodcu hrou a v diskusii samotný postup hrou dopĺňaný screenshotmi.

Prečo?

Už pri skúšaní demoverzie v roku 1997 ma hra celkom zaujala, hlavne preto, že ja sám som sa pokúšal robiť niečo podobné. Kreslená grafika nebola zlá, ale odradili ma tie súboje. Demo navyše pri ukončení obsahovalo upútavku na obsah z plnej hry, ktorý vyzeral úplne perfektne, bohužiaľ nikdy som sa k nemu nedopracoval a nepoznám nikoho, kto v hre urobil výraznejší progres. Verím tomu že hra má nejaký relatívne kvalitný obsah, ale schovaný pod neuveriteľne tuhou škrupinou; je trestuhodným príkladom toho, ako hráčov odradiť hneď na začiatku.

 

Problémom je, že sa mi doteraz nepodarilo zohnať oficiálne predávanú, plnú slovenskú verziu hry, ktorá podľa všetkého vyšla aj na CD-ROM. Stále dúfam, že bola (bude) aspoň o niečo u(o)pravenejšia ako demo, alebo preložená Anglická verzia, ktoré sú obe v1.0. Podľa aktuálnych informácií od jedného z autorov (Marek Cimmermann) nebola salovenská verzia pre distribúciu nikdy vyrobená, takže sa ani nepredávala. Jedinou možnosťou ako sa k nej dopracovať bude tak Marekova pôvodná verzia niekde na jeho starom disku, z ktorého sa mu ju časom snáď podarí vydolovať.

O hre sme sa mohli prvý krát dočítať v časopise Bit (12/1994), čiže dva roky pred vydaním, kde už boli zverejnené aj prvé obrázky a distribúciu pripravovala firma Ultrasoft.

Slovenské demo pod DOSBoxom neviem rozbehnúť so zvukmi, čo však môže byť aj nejaké jeho obmedzenie, preto som si rovno zahral anglickú verziu s názvom Revolt of Don's Knights. Táto verzia je upravená cracknutá a je v nej odstránená ochrana DRM free ;-)

V rámci prípravy som z demoverzie hry previedol textový manuál z obstarožného kódovania kamenických do normálneho html a pozorne prečítal, z väčšiny textov je jasne badať, že to písal niekto hodne mladý, neskúsený a korektor gramatických/štylistických chýb zrejme nebol o nič lepší :)

Dôležité odkazy:

 

Štartujeme

Vzbura Dónskych Rytierov je klasické, krokové RPG, dianie v jednotlivých úrovniach je real-time a čas plynie (NPC sa pohybujú) nezávisle na hráčových krokoch. Ten ovláda jedinú postavu s pevne danými charakteristikami. Súboje prebiehajú real-time s využitím 6 tlačidiel na klávesnici. Príbeh načrtnutý v manuáli a celkovo úvodná zápletka, kôli ktorej hráč vstupuje do hry je celkom zaujímavá. Po graficky (ale hlavne zvukovo) nie moc podarenom intre nasleduje vhodenie do hry.

Začínam ako budúci záchranca Dónskeho kráľovstva na hrade nášho úhlavného nepriateľa Raymonda s cieľom nájsť tajné dokumenty vedúce k odhaleniu piatich zradcov. Štartovacia miestnosť plná drevených sudov bude zrejme nejaký sklad...

Ovládanie

Je dôležité prijať za svoje prednastavené klávesy [ Insert, Home, Page Up, Delete, End, Page Down ] ktorými sa pohyb ovláda rovnako ako v klasických dungeonoch cez kurzorové klávesy alebo numpad. Pri boji majú tieto klávesy iný význam, viď obrázok z manuálu.

Ovladanie

 

Pohyb je teda relatívne vpohode, stačí si zvyknúť, alebo premapovať klávesy v DOSBoxe. Ťažkopádne a nepochopiteľné je používanie myši na klikanie vo výhľade, nikdy mi totižto nebolo jasné kedy stlačiť ľavé a kedy pravé tlačidlo (LTM, PTM), a preto pri akejkoľvek akcii stále stláčam jedno aj druhé. Príklad: a) mám kurzor ako kľúč, ak chcem odomknúť zámok, musím kliknúť ľavým, b) mám kurzor pohár, ak chcem nabrať vodu z fontánky musím kliknúť pravým. Proste som neustále zmätený.

 

Súboje

Myslím že po niekoľkohodinovom hraní ho môžem jasne prehlásiť za najhoršie spracovanú časť hry. Otrasné, nechce sa mi veriť, že to niekto z vývojárov "normálne" hral. Po stretnutí s nepriateľom sa vo výhľade zobrazí moja postava, chrbtom ku mne s efektom star-trekovského transportéru. Ak mám štít, môžem sa "držaním" klávesy INSERT brániť úderom a vo vhodných okamžikoch stlačiť najskôr naznačenie úderu (PgUP) a následne údrieť (HOME). Bohužiaľ v praxi sa mi nakoniec najviac osvedčilo absolútne zúrivé stláčanie náznaku a úderu, čím rýchlejšie tým lepšie. Ak držím iba úder, postava útočí automaticky, ale každý nepriateľ rany úspešne vykryje a nezraním ho. Silnejší nepriatelia ma zasahujú aj cez obranu a pri útoku. Zabiť prvého nepriateľa sa mi podarilo tamer po polhodine usilovného tréningu a to až s nájdením výbavy (Sekera, Ruby shield, Chain mail a kožené gate). Z boja sa dá uniknúť troma smermi (ak je na príslušných políčkach voľno) ale nepriatelia ma aj tak väčšinou opäť dobehli.

Update: po takmer dvojtýždňovom hraní už je to omnoho lepšie, dokážem v súbojoch uspieť, odhadnúť kedy sa nepriateľ kryje, útočí a podobne. Najjednoduchšou taktikou s dobrým brnením je tzv. oneskorený protiúder - vystihnúť útok protivníka a s malým oneskorením udrieť - vtedy sa nestihne kryť a ja ho zasiahnem. Dôležitá je sila - je zbytočné začínať boj so zníženou silou, nakoľko od tohto parametra sa odvíja veľkosť zranenia nepriateľa, stačí keď ju mám trochu zníženú a niektorých nepriateľov už vôbec nezraním. To isté platí aj pre nepriateľov, je dobré im znížiť silu čo najskôr, ideálne ešte pred súbojom (na diaľku - hodením zbrane), alebo kúzlom, a takto už po zásahu uberajú málo, alebo dokonca vôbec nedokážu zraniť (záleží od brnenia).

Pri súbojoch na blízko sa zvyšuje hodnota SKILL a zlepšujú sa tak reakcie postavy.

Výzbroj

Opäť veľmi nevyvážené. Oplatí sa nazbierať peniaze a kúpiť u kováča iba to najlepšie brnenie, ostatné nemajú význam. Prilba z môjho pohľadu až tak dôležitá nie je. Väčšinu času bola v inventári. To isté platí aj o zbrani, ideálne je čo najskôr kúpiť Magic Sword.

 

Tipy

  • V hrade sa dajú otvárať niektoré časti nábytku, príklad na obrázku...
  • Kľúče poväčšinou pasujú k viacerým zámkom, preto žiadny nevyhadzujte a pri zámkoch vyskúšajte vždy všetky.
  • Civilisti, t.j. bežné otravné postavy, ktoré sa pletú do cesty (a neslúžia k rozhovorom) je nejrozumnejšie zabiť (nevšimol som si že by bola za to nejaká penalizácia). Keďže útočiť na blízko sa z hráčovej iniciatívy nedá, je nutné sa ich zbaviť na diaľku, hádzaním zbrane (zobrať z ruky myšou a kliknúť do výhľadu). Väčšina bežných postáv v hrade sa dá zabiť 4-5x hodením dýky.
  • Predmety určitej hodnoty ako zlaté zvonce, svietniky, mešce a podobne, sa dajú okamžite zmeniť na peniaze, stačí s nimi kliknúť na malý mešec vľavo od portrétu postavy, na obrazovke so zobrazeným vybavením.
  • Nádoby (bowl, glass, mug) sa dajú napĺňať vodou z fontánok, malých sudov alebo mlák na zemi (krypta, jaskyňa). Okrem pitia je možné túto vodu použiť na uhasenie svietnikov na stenách, ktoré potom často fungujú ako tajný spínač, odtvárajúci stenu.
  • Fakľa (Torch) sa používa na osvetlenie tmavých oblastí (krypta, jaskyňa), nedá sa vložiť do inventára, ale je možné ju vložiť do ruky ako zbraň, alebo ju mať neustále ako kurzor, kedy svieti rovnako, avšak celkovo je manipulácia s fakľou vyriešená veľmi neštastne.

 

Mapy

Mapy nie sú kompletné, vznikajú behom hrania podľa toho, koľko toho objavíme a postupne ich dopĺňam. Ak narazíte na dôležité miesto/predmet/postavu proste čokoľvek chýbajúce, dodajte v diskusii screenshot aj s pozíciou na mape.

Map, Floor 1 Map, Floor 2 Map, Floor 3 Map, Dungeon Map, Courtyard 1 Map, Courtyard 2 Map, Garden 1 Map, Garden 2 Map, The Crypt Map, The Cave


Pár slov na záver po prejdení hry

Osobne bolo pre mňa hranie Vzbury Dónskych Rytierov ako cesta časom späť do minulosti, v tom dobrom zmysle-slova. V prvom rade podotýkam, že išlo o hranie hry, o ktorej nebolo možné dodnes zohnať žiadne relevantné informácie. Od ničnehovoriacich recenzií (kde autor hre venoval pár minút) až po neexistenciu akéhokoľvek návodu, príručky, máp a podobne.
A z tohto vyplýva aj môj pocit z hrania, ktorý som už veľmi dávno nezažil. Po úvodnom, úmornom a frustrujúcom prekonávaní základných prekážok s ovládaním, herným interfejsom a viacerými hernými systémami (súboj, vývoj postavy), kedy som mal sto chutí to vzdať a hru vymazať, sa dostavil "vyšší level". Hru som myslím spoznal do detailu, po troch poschodiach hradu a podzemí sa dokážem pohybovať takmer naspamäť. Dostavil sa skvelý pocit z objavovania, riešenia puzzlov a nachádzania zaujímavých a originálnych dizajnérskych nápadov. Navyše, celý tento proces prebiehal "ako za starých časov". Keď som sa niekde zasekol a nevedel čo ďalej, nasledoval už pomaly zabudnutý boj so zákysom, čiže najskôr skúšanie všetkého možného vlastnými silami, všímanie si detailov, čím som zároveň hru a jej úrovne hlbšie spoznával, nasledované konzultovaním postupu v tejto diskusii na webe až po obligátne kontaktovanie vývojára (ktorý však bohužiaľ nepomohol), keď som bol už naozaj zúfalý. Žiadna možnosť typu - keď už naozaj neviem, kuknem do návodu / mapy / let's play videa - tu jednoducho nebola.
Konzultovanie postupu hrou v tejto diskusii s ďalšími hráčmi, menovite Saxon a Cantra (škoda že sa Vás nezapojilo viac) bolo výborné a spolupráca odsýpala na jednotku. Hru som si počas tých dvoch týždňov naozaj užil, je to typ herného zážitku, ktorý mi žiadny moderný interaktívny film nikdy neprinesie. Záver mi síce trochu pokazil fakt, že som ako jediný narazil na bug, znemožňujúci dohranie hry (zmiznutie šľachtického obleku), ale výsledný zážitok to už neovplyvnilo.
Svoje jednoznačne zohral aj fakt, že sme sa "pustili tam, kde ešte nikto nikdy nebol", výsledkom čoho je zmapovanie a zdokumentovanie tohto neznámeho miesta. Z môjho pohľadu je vytvorenie detailného návodu / máp k hre Revolt of Don's Knights po 17 rokoch od jej vydania významným historickým krokom.

Viacerí z Vás mali otázky ohľadom hodnotenia, či je to hra dobrá, či stojí za to a či je relevantné jej označenie ako "prepadák" krátko po vydaní. Pokúsim sa o to.

Vzbura Dónskych Rytierov je dobrá hra. Samozrejme, ako som už spomenul inde, treba sa najskôr do nej dostať a prekonať niekoľko jej nepríjemných vlastností.
 

Súboje: dalo by sa ich opísať jedným slovom, podobne ako množstvo iných parametrov tejto hry - NEVYVÁŽENOSŤ. Spočiatku ukrutne ťažké, po tréningu, získaní správneho vybavenia a skillu boli zaujímavé a navyše originálne. V ktorom starom dungeone v akčných real-time súbojoch môžete vidieť svoju postavu zozadu, používať "akčne" štít a náznaky úderov? Súboje na diaľku vo forme streľby s kuše, pri ktorých platí jeden šíp na jedného nepriateľa, pričom niektorí (vzhľadom na použité brnenie) sú voči šípom odolný. Tiež je možné do nepriateľov zbraň hodiť a tým ich oslabiť / zabiť. Ďalšou možnosťou je využitie klasických bômb so zápalnou šnúrou, ktoré sa dajú hodiť na nepriateľov a majú plošný efekt. Dá sa s nimi zničiť viac aj tých najsilnejších protivníkov súčasne.
 

Kúzla: mágia je opäť veľmi nevyváženou zložkou. Pritom graficky ide o výborne spracované kúzlenie, každé kúzlo má svoj vlastný efekt a je ich naozaj veľa. Bohužiaľ, vždy ide iba o zníženie nepriateľovej sily (útočné kúzla), alebo zvýšenie tej hrdinovej (obranné, healing), jedinou výnimkou je tak Teleport. Kúzla sa tu pripravujú po vzore Elvíry alchymistickým spôsobom - zberom byliniek a ich miešaním v kotlíku, čo je veľmi nepohodlné, zdĺhavé a po nazbieraní potrebných bylín si už aj tak podáte každého nepriateľa bez problémov mečom.
 

Leveldizajn: až na výnimky výborný. Celý hrad vrátane väzenia (dungeon) pod ním sú spracované skvele, miestnosti sú rozmiestnené logicky a zapamätateľne. Nechýbajú početné tajné miesta, prepínače, páky, zamknuté dvere ukrývajúce hodnotné predmety, pasce a podobne. Opäť sa mnohokrát stretnete s originálnymi prvkami (zhasínanie svietnikov vodou aby ich bolo možné otočením použiť ako tajný spínač a podobne). Naproti tomu Krypta je absolútne odfláknutá a nestojí za nič.
 

Ekonomika, obchodovanie: nič moc. Dá sa tu nájsť jediný obchodník so zbraňami a brnením - Kováč, u ktorého však je možné iba nakupovať za zlato, hra neumožňuje predaj predmetov. Nájdené cennosti sa automaticky v inventári dajú zmeniť na zlato. Ďalšími obchodníkmi do počtu sú pekári / krčmár, predávajúci niečo na uhasenie hladu/smädu a zbytočný fľaštičkár.
 

NPC: sú tu. Bežný civilisti pletúci sa pod nohy, ktorích jedinou úlohou je potupne zahynúť. Interakciou sa môže pochváliť iba niekoľko málo príbehovo dôležitých postáv (Biskup, Pisár, Poštár, Kováč...).
 

Grafika: veľmi pekná. Okrem nevydareného intra/outra vyrenderovanom v nejakom 3D programe ide o peknú, ručne kreslenú grafiku. V súbojoch vidno na postavách špecifické brnenie, štít aj zbraň, kúzla majú pekné grafické spracovanie, rovnako tak aj niektoré špeciálne efekty po vyriešení puzzlov.
 

Zvuky, hudba: nič moc. Hudbu je možné počuť iba pri animáciách v intre (bohužiaľ v DOSBoxe nie som schopný ju rozchodiť bez hnusného šumu), v samotnej hre sa nevyskytuje. Zvuky sú OK.
 

Gameplay: zaujímavý v mnohom originálny a navyše absolútne nelineárny. Nenájdete tu žiaden 10 podlažný dungeon s jasne definovanou cestou vpred, žiadneho nepriateľa typu Boss a od začiatku máte prístup takmer do všetkých lokalít.
 

Príbeh: rozhodne má niečo do seba. Sám hrdina ako špión vyslaný do nepriateľského stredovekého hradu s úlohou pozbierať dôkazy o konšpirácii proti kráľovskej korune. Po odhalení piatich mien sprisahancov a zabezpečení pomoci od spojencov, je jeho jedinou záverečnou úlohou z hradu uniknúť.

Celkovo sa mi hra hodnotí veľmi ťažko, nakoľko už mám k nej "vzťah".
Ale aspoň orientačne a so snahou o objektivitu: 50%

 

Reakcie médií
Aktuálne články  
Súťaž: tvorba levelu pre Vaporum: Lockdown
 autor: MickTheMage 29.11.2019   
Možno sa vám to už donieslo, možno ešte nie, ale Fatbot Games pripravuje pokračovanie svojho dungeonu Vaporum. Hra bola v komunite hráčov dungeonov veľmi dobre prijatá. Vo Fatbot Games sa preto rozhodli, že dajú hráčom šancu pokúsiť sa navrhnúť vlastnú časť levelu pre dungeon v súťaži Lockdown Level Design Contest.
Wizardry 4: Denník hráča - Richmond
 autor: richmond 16.11.2019   
Po dohrání trilogie jsem poměrně dlouhou dobu sbíral síly na čtvrtý kultovní díl. Ač neznaje detaily, věděl jsem z mnoha zdrojů, že jde o díl jednoznačně nejobtížnější. Před dávnou dobou jsem dokonce zahlédl jednu zmapovanou úroveň (netuším kterou) a jen pohled na ni ve mně vyvolával závratě. Tohle bych tedy nechtěl hrát ani podle map, natož si hru mapovat sám! …říkal jsem si tenkrát… Jenže uběhla ta správná doba, přišel jako blesk z čistého nebe crpgaddict a najednou bylo pro mě možné podobné hry hrát s tím, že si je budu i sám mapovat. I ta grafika zčistajasna nebyla absolutně žádný problém. A tak se ke slovu po vyčerpávajícím zmapování každičkého koutu v prvním díle série Might and Magic dostalo i na slavnou sérii Wizardry...
Rozhovor: Ian Currie - Jagged Alliance
 autor: jofree 07.10.2019   
Hra Jagged Alliance z roku 1995 a jej pokračovanie s číslovkou 2 z roku 1999, 4X stratégie, nadobudli za tie dekády od svojho vzniku nepochybne kultový status a dodnes sú diskutované, či dokonca modifikované prostredníctvom ich fanúšikov. Ich licencované pokračovania, bohužiaľ nikdy nedosiahli ich kvalitu. Za originálnou sériou stojí legendárny kanadský herný dizajnér Ian Currie a jeho tím. Na hrách s ním mimo iných skvelých tvorcov spolupracovala aj istá Brenda Brathwaite (Wizardry 8), hráčom skôr známa ako súčasná žena Johna Romera (Doom)...
Najnovšie pridané hry:
Blade Runner
88% / 0% ( pridaná: 17.12.2019 )  
[ Download Blade Runner @ GOG.com (buy) ]
1997, Westwood Studios, Inc.   [ Adventure ]
Blade Runner je point-and-click adventúra vytvorená firmou Westwood Studios pre počítače s OS Windows v roku 1997. Hra nie je priamou adaptáciou kultového rovnomenného filmu Ridleyho Scotta (na motívy príbehu Philipa K. Dicka), ale rozpráva vlastný originálny príbeh odohrávajúci sa súbežne s filmovovou predlohou, pričom sa občas tieto linky stretnú. Technicky ide o real-time 3D adventúru z pohľadu tretej osoby, ktorá využívala na svoju dobu ambicióznu technológiu - predrenderované pozadia a voxelové 3D postavy, bez nutnosti využitia hardwarových akcelerátorov. Hráč je v úlohe blade runnera menom Ray McCoy v Los Angeles roku 2019, poverený vypátrať skupinu replikantov (androidov ťažko rozoznateľných od človeka), ktorých pobyt na zemi je nelegálny. Nechýbajú tu ani minihry, vrátane skvelého Voight-Kampff testu...
Computer Bismarck
50% / 0% ( pridaná: 06.12.2019 )  
[ Download Computer Bismarck for Apple II (dsk) ]
1980, Strategic Simulations, Inc. (SSI)   [ Strategy ]
Computer Bismarck je prvou oficiálne vydanou hrou firmy Strategic Simulations, Inc. (SSI), ktorú vytvorili programátor John Lyon a Joel Billings v roku 1980 pre počítače Apple II. Ide o subžáner ťahových strategických hier 'wargame'. Hra je založená na historickej skutočnosti - poslednom súboji nemeckej bojovej lode Bismarck proti britským námorným silám v roku 1941. Hráč je v úlohe veliteľa britskej flotily proti nemeckým jednotkám a lodi Bismarck, pričom tieto môžu byť kontrolované počítačom (v možnostiach ako "Otto von Computer"), alebo ďalším hráčom. Súboje sa odohrávajú na mape severného atlantického oceánu s vyznačenými jednotkami a základňami...
Monster Bash
74% / 85% ( pridaná: 10.09.2019 )  
[ Download Monster Bash @ GOG.com (buy) ]
1993, Apogee Software, Ltd.   [ Action ]
Monster Bash (počas vývoja známa ako Graveyard) je klasická plošinovková arkáda s postranným scrollingom v EGA grafike od Apogee Software, vydaná v roku 1993. Jej dizajnérom je Frank Maddin a hra je zasadená do hororovej tématiky. Hra je rozdelená na tri epizódy, prvá časť bola distribuovaná ako shareware. Celkom obsahovala 28 plošinovkových úrovní. Hlavným hrdinom je 10 ročný chlapec menom Johnny Dash ktorému hlavný záporák Count Chuck uniesol psa Texa. Ten má na svedomí aj únos ďalších domácich miláčikov. Úlohou Johnnyho bude vydať sa tajným šatníkovým portálom do podzemia, vybavený prakom s nekonečnou zásobou kamienkov bojovať s odpornými monštrami a zachránit všetky uväznené zvieratá...
Yendorian Tales: Book I
63% / 0% ( pridaná: 09.08.2019 )  
[ Download - Yendorian Tales: Book I (zip) ]
1994, SmithWare   [ RPG ]
Yendorian Tales Book I je skupinové fantasy RPG spracované v izometrickom pohľade zhora, podobne ako v hrách Faery Tale Adventure alebo Ultima 6. Hráč si vytvára partiu až šiestich postáv pričom na výber má zhruba 15 povolaní. Súboje prebiehajú na ťahy na samostatnej obrazovke, interakcia s NPC postavami je riešená priamym písaním konverzačných tém ako v Ultimách. Príbej pojednáva o ochrane ťažby vzácnej magickej rudy v baniach krajiny Yendor, ktorú začínajú ohrozovať stále početnejšie nájazdy monštier. Preto sa vládcovia Yendoru rozhodnú vyhľadať pomoc zdatnej skupiny dobrodruhov, ktorých úlohou bude bojovať proti príšerám napádajúcich baníkov...
Excalibur: Sword of Kings
50% / 70% ( pridaná: 10.05.2019 )  
[ Excalibur: Sword of Kings - ZX Spectrum (z80) ]
1987, Ian Smith, Shaun G. McClure   [ Adventure ]
Excalibur: Sword of Kings je textová advetura doplněná o barevné obrázky. Parser rozpoznává dvouslovné příkazy. V Excaliburu je možné prozkoumat 29 obrazovek. Hra vyšla původně pro ZX Spectrum a v roce 2019 byla předělána pro HTML5 a doplněna o tutoriál. Zlá čarodějka Crania pátrala po Merlinovy, aby pohltila jeho moc. Při svém pátrání dorazila na Kamelot a setkala se s králem Artušem. Když nebyla spokojená s tím co se dozvěděla, tak Artuše kletbou uspala. Tvým úkolem, hrdino, je vstoupit do Kamelotu, získat Excalibur a porazit zlou čarodějku...
Home Alone 2: Lost in New York
60% / 46% ( pridaná: 05.02.2019 )  
[ Download Home Alone 2 for DOS (zip) ]
1992, Manley and Associates, Inc.   [ Action ]
Kevin je opět sám, tentokrát se píše rok 1992 a ocitáme se v New Yorku. Hra bohužel oproti prvnímu dílu nepřináší žádné velké inovace. Stejně jako v prvním díle musíte utíkat před zloději Harrym a Marvem a přitom nastražit různé pasti, aby jste je zastavili. Hra obsahuje čtyři úrovně, z toho dvě jsou vnitřní (Hotel, dům strýčka) a dvě venkovní (Central Park, ulice New Yorku)...
Icewind Dale II
85% / 90% ( pridaná: 03.01.2019 )  
[ Download Icewind Dale 2 Complete @ GOG.com (Buy) ]
2002, Black Isle Studios   [ RPG ]
Icewind Dale II je pokračovaním akčne ladeného fantasy RPG v izometrickom pohľade, vytvorenom v Infinity Engine od štúdia Black Isle. Podobne ako prvý diel, odohráva sa aj tento vo svete Forgotten Realms na kontinente Faerûn a využíva pravidlá tretej edície D&D. Hráč má pod kontrolou skupinku až šiestich nájomných žoldnierov z Luskanu, začínajúcich svoje dobrodružstvo v meste Targos. Hra sa opäť odohráva na 'Hřbetu světa', kde je 'Desetiměstí' ohrozované hordami nepriateľov a skupina navštívi známe miesta ako Kuldahar, Dračie oko, Useknutú ruku, Šengarnský brod, Kláštor Čierneho havrana...
Najnovšie prílohy: (20)
PC Windows - Longplay | 17.12.2019
 Blade Runner
Covers, Windows: UK Release | 17.12.2019
 Blade Runner
Download Blade Runner @ GOG.com (buy) | 17.12.2019
 Blade Runner
Download, CD-ROM (iso) | 16.12.2019
 Drakan: Order of the Flame
Game Maps | 16.12.2019
 Drakan: Order of the Flame
AiO Unofficial Patch, v 2.108 (9/3/2017) | 16.12.2019
 Drakan: Order of the Flame
Manual - scan (pdf) | 15.12.2019
 Castles
Manual (txt) | 15.12.2019
 Castles
Arcade Game: Pac-Man - 1980, Namco (Midway License for US release) | 14.12.2019
 Pac-Man
Recenze, Ringo 90% [cz] | 11.12.2019
 Might and Magic Book One: The Secret of the Inner Sanctum
Download The Journeyman Project 1: Pegasus Prime @ GOG.com (buy) | 10.12.2019
 Journeyman Project, The
Covers, PC Windows: Odi-Um - US Release | 08.12.2019
 Gorky 17
Manual (txt) | 07.12.2019
 Computer Bismarck
Reference Cards (jpg) | 07.12.2019
 Computer Bismarck
Setup Instructions Sheet - scan (jpg) | 07.12.2019
 Computer Bismarck
Download Computer Bismarck for Apple II (dsk) | 07.12.2019
 Computer Bismarck
Map - scan (jpg) | 06.12.2019
 Computer Bismarck
Covers, Apple II | 06.12.2019
 Computer Bismarck
Covers, PC Booter | 05.12.2019
 Alley Cat
Download, Atari ST (st) | 05.12.2019
 Aaargh!
Najnovšie originálky v zbierkach: (20)
Vvasha | 19.02.2020
 Congo: Descent Into Zinj (1995)
halo123 | 23.01.2020
 Silverload (1995)
halo123 | 23.01.2020
 Blade Runner (1997)
halo123 | 22.12.2019
 Zlodej (1996)
halo123 | 22.12.2019
 Torin's Passage (1996)
halo123 | 22.12.2019
 Jagged Alliance 2 (1999)
halo123 | 10.11.2019
 Horde, The (1994)
halo123 | 10.11.2019
 Descent (1995)
halo123 | 10.11.2019
 Worms Reinforcements (1996)
halo123 | 10.11.2019
 Wizardry Gold (1996)
halo123 | 10.11.2019
 Shattered Steel (1996)
halo123 | 10.11.2019
 9 (1997)
halo123 | 10.11.2019
 POD (1997)

Najnovšie komentáre: (10)  
jvempire | 14.02.2020, 09:38
 MDK
Hra je super, moc jsem si jí užil. Nenašla by se dobrá duše, která má cz manuál a je ochotná ho naskenovat? Rád bych porovnal překlad s originálem.
Freddie | 14.01.2020, 20:27
 Baldur's Gate
Tak hranie tejto zaujímavej hry som si pred rokmi dosť pokazil inštaláciou všemožných modov, ktorých k nej existuje do bludu, hlavne keď sa rozhodnete použiť tzv. Big World Project. Po čase mi začali chybne nabiehať Experience points a nakoniec odiši...
This is an excellent (and very interesting) game for Elder Scrolls fans to try out. The graphics are a little primitive and it can feel kind of clunky in some ways, but it's extremely ambitious and complex, especially for the mid 90's. You...
Na vánoční odpočinek, s hrou bez stresu a soubojů, jsem sáhl po této klasice, kterou jsem v minulosti dohrál několikrát a nikdy se neomrzí si ty lokace projít znovu, obzvláště, když po letech člověk zapomene mnohá řešen a zapojí i mozek k tomu, aby n...
Ringo | 20.12.2019, 15:06
 Dark Queen of Krynn, The
The Dark Queen of Krynn dokončen, asi jeden z nejvíce frustrujících závěrů, jaký jsem ve hrách zažil. Jinak mapy zde jsem tedy zkompletoval. Jsou tam všechny lokace. Jediné, co jsem teda nemapoval, byla pustina, tam to nemělo moc význam.
Ringo | 21.11.2019, 21:19
 Dark Queen of Krynn, The
V roce 2015 jsem popravdě nevím proč vyměkl před závěrečnou pasáží hry. Možná jsem rozehrál do toho příliš mnoho dalších her a nastala pauza, na kterou se mi čím dál více nechtělo navazovat a tak vznikla neskutečná 4 letá prodleva, jak v hraní, tak m...
Dohráno, hodně neotřelá pátrací adventura, kterou hodnotím hodně vysoko, i přes pár drobností, které mě mírně rozladily :-)
Tak jak mě Richmond nalomil na tuhle hru, tak jsem ji rozehrál taky a parádní detektivka poirotovského ražení, začal jsem si i sepisovat kdo kde co a jak a mám po pár obrazovkách napsanou pomalu knihu :-D Graficky je to parádní EGA s perfektní atmosf...
carHrozny | 26.10.2019, 00:40
 Legend of Kyrandia, The
Hint book sa k hre nikdy nedával bolo ho treba kúpiť samostatne.Čo je aj logické veď žiadne návody sa k hrám neprikladali....hráči by totiž hry dohrali veľmi rýchlo a to sa v tej dobe nejak nenosilo/dnes je to firmám jedno hlavne keď z vás budú stále...
Swampy | 20.10.2019, 12:42
 Legend of Kyrandia, The
Toto sa pise v Hint Booku, neviem ci bol pribalovany k hre, alebo sa musel dokupovat: "A flower and a gemstone of the same color will generally produce a potion of that color."
Najnovšie príspevky v diskusii: (10)  
Zápis #8 | SVĚTLO A TMA – VĚČNÍ RIVALOVÉ Hned na prvním kroku v novém podlaží jsem se dozvěděl, že zde na mě čekají stvoření Světla a Tmy (nebo Temnoty chcete-li). A skutečně tomu bylo tak. Na celém patře jsou totiž fixně stanovené souboje se zástupci 5 typů j...
Warhammer Dark Omen | Taky jsem tu za poslední týden narazil na pár absentujících her, ale zase si říkám, že to byly vcelku obskurnosti, na které jsem narazil jen proto, že se o nich v souvislosti s prohlíženou hrou psalo ;) I když zrovna takový Planet's Edge by si tu své...
Warhammer Dark Omen | určitě šlo, ale dj nějak nestíhá, stačí se podívat na tu frontu, já už ani nepřidávám další tipy :)
Warhammer Dark Omen | šlo by prosím přidat tuto hru?
| Hoši, české akčné RPG Kingdom Come: Deliverance je zdarma na Epic Games Store!!! Akcia trvá do 20.2. Je to verzia bez dlc, ale aj tak je o čo stáť. Hra normálne stojí bez centu 30 éčok. Tak šup registrovať sa na stránke obchodu a môžete "nakupovať". ...
| Zdravím, sběrači :), měl by někdo z vás zájem o "factory sealed" krabicovku Ve stínu havrana? Má představa je 10.000Kč / 400eur, za krabici včetně pošty, ale jsem ochotný se i domluvit.
Zápis #7 | Nešlo v ani jednom směru. Navíc zevnitř ty dveře vidět ani nebyly, I když teď zpětně koukám, že tam pár těch falešných dveří nemám zakreslených! :) To je tak, když záleží na úhlu pohledu no. Když to poprvé kreslíš, nahodíš plnou stěnu, protože nic j...
Zápis #7 | Ty červené čárkované stěny jsou asi ty falešné dveře, že? Těmi procházet nijak nešlo?
Zápis #7 | KRÁLOVSTVÍ VÍŘÍCÍCH DERVIŠŮ Nové patro poměrně záhy začalo ukazovat svůj vzor. Ten skrýval soustavu oblastí o velikosti 4x4 polí spojených uličkou o šířce jednoho políčka. Do každé takové oblasti vedly vždy jen jedny dveře, ačkoliv zde byly ještě da...

Najnovšie pridané časopisy a coverdisky: (10/322)
DJ | 03.11.2019
 Riki 37 [64]
? | 12.09.2019
 Level 33 [116]
? | 08.09.2019
 Score 46 [132]
MickTheMage | 15.07.2019
 Hráč 3 [40]
Miloš Kaleta | 13.06.2019
 Hráč 7 [40]
DJ | 03.06.2019
 Hráč 1 [40]
? | 14.04.2019
 Riki 36 [64]
? | 07.02.2019
 Score 45 [132]
? | 29.01.2019
 Riki 35 [64]
Hellhouse99 | 19.12.2018
 Excalibur 64 [17]
Najnovšie pridané diskmagy: (10/80)
? | 03.12.2018
 PC Engine 1-94 [87]
DJ | 19.10.2018
 Narsil 20 (12/96) [36]
DJ | 19.10.2018
 Narsil 19 (10/96) [37]
Marek Olejník | 29.11.2017
 PC Engine 3-95 [40]
Marek Olejník | 13.08.2017
 PC Engine 2-95 [29]
Marek Olejník | 22.06.2017
 PC Engine 11-12/94 [28]
DJ | 12.05.2016
 PC Engine 10-94 [33]
DJ | 26.03.2016
 PC Engine 9-94 [34]
MiNH0 | 22.07.2015
 PC Engine 1-95 [56]
DJ | 16.07.2015
 PC Engine 8-94 [29]

Komentáre k obrázkom / stránkam časopisov: (10)
Danny | 02.01.2020, 13:33
 Command & Conquer: Red Alert
Excalibur 58 | Tento Excalibur davali dohromady az takovi noname autori, ze zde pro jistotu radeji chybi tiraz. Po vzniku Score ho vube...
Danny | 02.01.2020, 13:26
 Úvodník
Score 12 | Ten uvodnik byl podle vseho vtip, ktery mi ale z tehdejsi (ne)znalosti anglictiny usel a po teto hre jsem se pozdeji pid...
Score 42 | Ten obrazek je z Tone Rebellion....
Score 42 | Dobry postreh, na strane 21 je rovnaky. Otzka znie, ku ktorej hre patri obrazok? :-|...
Score 42 | Ovšem co je to za obrázek u Pacific General?...
Score 42 | https://www.twitch.tv/videos/522096362 - Macaw hra Tlon, inak som o tejto hre ani nevedel, na toto preview zabudol, bol...
Ringo | 30.06.2019, 14:24
 Kritická mapa (bug)
Rytíři Grálu | Bug to není, dveře se mají vyrazit, což se dělá normálním krokem kupředu směrem do dveří....
Sova | 05.02.2019, 12:57
 Shattered Steel
Level 22 | Chyba mi tu ISO z tejto hry. Bolo by možné ho dodať? ...
HAMS | 07.01.2019, 15:12
 Úvodník
Score 12 | Podľa mňa to nie je nijaká, reálne existujúca hra...to je len vtip/parafráza na vtedajšiu hru čísla Under a Killing Moon...
Bard's Tale 1 - Remaster (2018) | Aha z figuríny. Taky jsme nějaké našel a chvíli mi trvalo (přesněji než jsem se kouknul do manuálu), že je možné z nich ...
Najnovšie obrázky pridané užívateľmi: (11)
deadly | 31.01.2020, 21:08
 Innocent Until Caught
Amiga - ... ale já se zamiloval do této.
deadly | 31.01.2020, 21:08
 Innocent Until Caught
Amiga - ... a že jich tu je.
deadly | 31.01.2020, 21:07
 Innocent Until Caught
Amiga - O ženy tady není nouze.
Ringo | 20.12.2019, 15:17
 Dark Queen of Krynn, The
A ti dobří draci samozřejmě vyhráli.
Ringo | 20.12.2019, 15:16
 Dark Queen of Krynn, The
Zrádní draci poraženi.
Ringo | 20.12.2019, 15:16
 Dark Queen of Krynn, The
A tohle je z úplně poslední bitvy, 24 draků celkem.
Ringo | 20.12.2019, 15:15
 Dark Queen of Krynn, The
Oslavy hrdinů, tedy mě :-)
Ringo | 20.12.2019, 15:15
 Dark Queen of Krynn, The
Král gnomů, ten pravý.
Ringo | 20.12.2019, 15:14
 Dark Queen of Krynn, The
Dobrá taktika a 5 hlavý drak je bez hlav.
Ringo | 20.12.2019, 15:14
 Dark Queen of Krynn, The
Jeden z nejtěžších soubojů ve hře, jde o to jen přežít.
Ringo | 20.12.2019, 15:13
 Dark Queen of Krynn, The
Raistlin.


Blade Runner
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1158
 Prílohy :: 7853
 Komentáre :: 7403
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Wizardry | DOSBox