Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames
Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077

Old games :: Staré hry na stiahnutie, Abandonware, Retro, Časopisy

VzburaPo viacerých pokukávaniach na toto nechvalne známe Slovenské RPG, som sa konečne odhodlalal si ho poriadne zahrať. Skúšal som to od doby jeho vydania, resp. umiestnení demoverzie na Score CD 42 mnoho krát, ale vždy som skončil po pár minútach. Podobne ako mnohích ďalších, doslova ma vytočil  a odpudil nezvládnutý súbojový systém a miestami až nezmyselne navrhnuté ovládanie, vrátane interface.

Toto bude tá praktická časť videohernej archeológie, pokúsiť sa dostať k celému obsahu, prípadne dohrať zabudnutú hru, ktorú zrejme nikto nikdy neprešiel.

Súťaž!

Zároveň si dovoľujem vyhlásiť v rámci tohto archeologického vykopávania SÚŤAŽ o prejdenie a zdokumentovanie hry Vzbura Dónskych Rytierov.

Cena? 40 EUR, ktoré víťazovi pošlem na PayPal účet, prípadne si môže vybrať akúkoľvek hru (balíček hier) na GOG.com alebo STEAMe podľa vlastného výberu v tejto hodnote.

 

Výsledky súťaže:  Deň ktorý vstúpi do histórie Vzbury Dónskych Rytierov je 30.6.2013 kedy Cantra regulérne a úspešne dokončil hru na základe spoločne vydedukovaných hintov od ďalších účasníkov tejto tuhej parby - Saxona a DJa, ktorí sú týmto tiež nezmazateľne zapísaní do siene slávy. Celý priebeh intenzívneho a náročného postupu hrou trval celkovo 18 dní a je podrobne zaznamenaný v komentároch tohto článku.

Víťazom je teda oficiálne Cantra ktorému týmto putuje odmena na jeho PayPal účet. Gratulujeme!

   * Platnosť súťaže je odteraz až na veky pokiaľ neznámy hrdina hru nepokorí.

 

Nevájte a zapojte sa aj Vy, pridajte v diskusii svoju časť skladačky, dodajte obrázky, pýtajte sa, poskytujte cenné rady a skúsenosti. Dúfam, že sa takto nakoniec k víťaznému koncu niekto dopracuje. Tento článok by mal okrem týchto úvodných kecov obsahovať samozrejme niečo ako jednoduchého, informačne hodnotného sprievodcu hrou a v diskusii samotný postup hrou dopĺňaný screenshotmi.

Prečo?

Už pri skúšaní demoverzie v roku 1997 ma hra celkom zaujala, hlavne preto, že ja sám som sa pokúšal robiť niečo podobné. Kreslená grafika nebola zlá, ale odradili ma tie súboje. Demo navyše pri ukončení obsahovalo upútavku na obsah z plnej hry, ktorý vyzeral úplne perfektne, bohužiaľ nikdy som sa k nemu nedopracoval a nepoznám nikoho, kto v hre urobil výraznejší progres. Verím tomu že hra má nejaký relatívne kvalitný obsah, ale schovaný pod neuveriteľne tuhou škrupinou; je trestuhodným príkladom toho, ako hráčov odradiť hneď na začiatku.

 

Problémom je, že sa mi doteraz nepodarilo zohnať oficiálne predávanú, plnú slovenskú verziu hry, ktorá podľa všetkého vyšla aj na CD-ROM. Stále dúfam, že bola (bude) aspoň o niečo u(o)pravenejšia ako demo, alebo preložená Anglická verzia, ktoré sú obe v1.0. Podľa aktuálnych informácií od jedného z autorov (Marek Cimmermann) nebola salovenská verzia pre distribúciu nikdy vyrobená, takže sa ani nepredávala. Jedinou možnosťou ako sa k nej dopracovať bude tak Marekova pôvodná verzia niekde na jeho starom disku, z ktorého sa mu ju časom snáď podarí vydolovať.

O hre sme sa mohli prvý krát dočítať v časopise Bit (12/1994), čiže dva roky pred vydaním, kde už boli zverejnené aj prvé obrázky a distribúciu pripravovala firma Ultrasoft.

Slovenské demo pod DOSBoxom neviem rozbehnúť so zvukmi, čo však môže byť aj nejaké jeho obmedzenie, preto som si rovno zahral anglickú verziu s názvom Revolt of Don's Knights. Táto verzia je upravená cracknutá a je v nej odstránená ochrana DRM free ;-)

V rámci prípravy som z demoverzie hry previedol textový manuál z obstarožného kódovania kamenických do normálneho html a pozorne prečítal, z väčšiny textov je jasne badať, že to písal niekto hodne mladý, neskúsený a korektor gramatických/štylistických chýb zrejme nebol o nič lepší :)

Dôležité odkazy:

 

Štartujeme

Vzbura Dónskych Rytierov je klasické, krokové RPG, dianie v jednotlivých úrovniach je real-time a čas plynie (NPC sa pohybujú) nezávisle na hráčových krokoch. Ten ovláda jedinú postavu s pevne danými charakteristikami. Súboje prebiehajú real-time s využitím 6 tlačidiel na klávesnici. Príbeh načrtnutý v manuáli a celkovo úvodná zápletka, kôli ktorej hráč vstupuje do hry je celkom zaujímavá. Po graficky (ale hlavne zvukovo) nie moc podarenom intre nasleduje vhodenie do hry.

Začínam ako budúci záchranca Dónskeho kráľovstva na hrade nášho úhlavného nepriateľa Raymonda s cieľom nájsť tajné dokumenty vedúce k odhaleniu piatich zradcov. Štartovacia miestnosť plná drevených sudov bude zrejme nejaký sklad...

Ovládanie

Je dôležité prijať za svoje prednastavené klávesy [ Insert, Home, Page Up, Delete, End, Page Down ] ktorými sa pohyb ovláda rovnako ako v klasických dungeonoch cez kurzorové klávesy alebo numpad. Pri boji majú tieto klávesy iný význam, viď obrázok z manuálu.

Ovladanie

 

Pohyb je teda relatívne vpohode, stačí si zvyknúť, alebo premapovať klávesy v DOSBoxe. Ťažkopádne a nepochopiteľné je používanie myši na klikanie vo výhľade, nikdy mi totižto nebolo jasné kedy stlačiť ľavé a kedy pravé tlačidlo (LTM, PTM), a preto pri akejkoľvek akcii stále stláčam jedno aj druhé. Príklad: a) mám kurzor ako kľúč, ak chcem odomknúť zámok, musím kliknúť ľavým, b) mám kurzor pohár, ak chcem nabrať vodu z fontánky musím kliknúť pravým. Proste som neustále zmätený.

 

Súboje

Myslím že po niekoľkohodinovom hraní ho môžem jasne prehlásiť za najhoršie spracovanú časť hry. Otrasné, nechce sa mi veriť, že to niekto z vývojárov "normálne" hral. Po stretnutí s nepriateľom sa vo výhľade zobrazí moja postava, chrbtom ku mne s efektom star-trekovského transportéru. Ak mám štít, môžem sa "držaním" klávesy INSERT brániť úderom a vo vhodných okamžikoch stlačiť najskôr naznačenie úderu (PgUP) a následne údrieť (HOME). Bohužiaľ v praxi sa mi nakoniec najviac osvedčilo absolútne zúrivé stláčanie náznaku a úderu, čím rýchlejšie tým lepšie. Ak držím iba úder, postava útočí automaticky, ale každý nepriateľ rany úspešne vykryje a nezraním ho. Silnejší nepriatelia ma zasahujú aj cez obranu a pri útoku. Zabiť prvého nepriateľa sa mi podarilo tamer po polhodine usilovného tréningu a to až s nájdením výbavy (Sekera, Ruby shield, Chain mail a kožené gate). Z boja sa dá uniknúť troma smermi (ak je na príslušných políčkach voľno) ale nepriatelia ma aj tak väčšinou opäť dobehli.

Update: po takmer dvojtýždňovom hraní už je to omnoho lepšie, dokážem v súbojoch uspieť, odhadnúť kedy sa nepriateľ kryje, útočí a podobne. Najjednoduchšou taktikou s dobrým brnením je tzv. oneskorený protiúder - vystihnúť útok protivníka a s malým oneskorením udrieť - vtedy sa nestihne kryť a ja ho zasiahnem. Dôležitá je sila - je zbytočné začínať boj so zníženou silou, nakoľko od tohto parametra sa odvíja veľkosť zranenia nepriateľa, stačí keď ju mám trochu zníženú a niektorých nepriateľov už vôbec nezraním. To isté platí aj pre nepriateľov, je dobré im znížiť silu čo najskôr, ideálne ešte pred súbojom (na diaľku - hodením zbrane), alebo kúzlom, a takto už po zásahu uberajú málo, alebo dokonca vôbec nedokážu zraniť (záleží od brnenia).

Pri súbojoch na blízko sa zvyšuje hodnota SKILL a zlepšujú sa tak reakcie postavy.

Výzbroj

Opäť veľmi nevyvážené. Oplatí sa nazbierať peniaze a kúpiť u kováča iba to najlepšie brnenie, ostatné nemajú význam. Prilba z môjho pohľadu až tak dôležitá nie je. Väčšinu času bola v inventári. To isté platí aj o zbrani, ideálne je čo najskôr kúpiť Magic Sword.

 

Tipy

  • V hrade sa dajú otvárať niektoré časti nábytku, príklad na obrázku...
  • Kľúče poväčšinou pasujú k viacerým zámkom, preto žiadny nevyhadzujte a pri zámkoch vyskúšajte vždy všetky.
  • Civilisti, t.j. bežné otravné postavy, ktoré sa pletú do cesty (a neslúžia k rozhovorom) je nejrozumnejšie zabiť (nevšimol som si že by bola za to nejaká penalizácia). Keďže útočiť na blízko sa z hráčovej iniciatívy nedá, je nutné sa ich zbaviť na diaľku, hádzaním zbrane (zobrať z ruky myšou a kliknúť do výhľadu). Väčšina bežných postáv v hrade sa dá zabiť 4-5x hodením dýky.
  • Predmety určitej hodnoty ako zlaté zvonce, svietniky, mešce a podobne, sa dajú okamžite zmeniť na peniaze, stačí s nimi kliknúť na malý mešec vľavo od portrétu postavy, na obrazovke so zobrazeným vybavením.
  • Nádoby (bowl, glass, mug) sa dajú napĺňať vodou z fontánok, malých sudov alebo mlák na zemi (krypta, jaskyňa). Okrem pitia je možné túto vodu použiť na uhasenie svietnikov na stenách, ktoré potom často fungujú ako tajný spínač, odtvárajúci stenu.
  • Fakľa (Torch) sa používa na osvetlenie tmavých oblastí (krypta, jaskyňa), nedá sa vložiť do inventára, ale je možné ju vložiť do ruky ako zbraň, alebo ju mať neustále ako kurzor, kedy svieti rovnako, avšak celkovo je manipulácia s fakľou vyriešená veľmi neštastne.

 

Mapy

Mapy nie sú kompletné, vznikajú behom hrania podľa toho, koľko toho objavíme a postupne ich dopĺňam. Ak narazíte na dôležité miesto/predmet/postavu proste čokoľvek chýbajúce, dodajte v diskusii screenshot aj s pozíciou na mape.

Map, Floor 1 Map, Floor 2 Map, Floor 3 Map, Dungeon Map, Courtyard 1 Map, Courtyard 2 Map, Garden 1 Map, Garden 2 Map, The Crypt Map, The Cave


Pár slov na záver po prejdení hry

Osobne bolo pre mňa hranie Vzbury Dónskych Rytierov ako cesta časom späť do minulosti, v tom dobrom zmysle-slova. V prvom rade podotýkam, že išlo o hranie hry, o ktorej nebolo možné dodnes zohnať žiadne relevantné informácie. Od ničnehovoriacich recenzií (kde autor hre venoval pár minút) až po neexistenciu akéhokoľvek návodu, príručky, máp a podobne.
A z tohto vyplýva aj môj pocit z hrania, ktorý som už veľmi dávno nezažil. Po úvodnom, úmornom a frustrujúcom prekonávaní základných prekážok s ovládaním, herným interfejsom a viacerými hernými systémami (súboj, vývoj postavy), kedy som mal sto chutí to vzdať a hru vymazať, sa dostavil "vyšší level". Hru som myslím spoznal do detailu, po troch poschodiach hradu a podzemí sa dokážem pohybovať takmer naspamäť. Dostavil sa skvelý pocit z objavovania, riešenia puzzlov a nachádzania zaujímavých a originálnych dizajnérskych nápadov. Navyše, celý tento proces prebiehal "ako za starých časov". Keď som sa niekde zasekol a nevedel čo ďalej, nasledoval už pomaly zabudnutý boj so zákysom, čiže najskôr skúšanie všetkého možného vlastnými silami, všímanie si detailov, čím som zároveň hru a jej úrovne hlbšie spoznával, nasledované konzultovaním postupu v tejto diskusii na webe až po obligátne kontaktovanie vývojára (ktorý však bohužiaľ nepomohol), keď som bol už naozaj zúfalý. Žiadna možnosť typu - keď už naozaj neviem, kuknem do návodu / mapy / let's play videa - tu jednoducho nebola.
Konzultovanie postupu hrou v tejto diskusii s ďalšími hráčmi, menovite Saxon a Cantra (škoda že sa Vás nezapojilo viac) bolo výborné a spolupráca odsýpala na jednotku. Hru som si počas tých dvoch týždňov naozaj užil, je to typ herného zážitku, ktorý mi žiadny moderný interaktívny film nikdy neprinesie. Záver mi síce trochu pokazil fakt, že som ako jediný narazil na bug, znemožňujúci dohranie hry (zmiznutie šľachtického obleku), ale výsledný zážitok to už neovplyvnilo.
Svoje jednoznačne zohral aj fakt, že sme sa "pustili tam, kde ešte nikto nikdy nebol", výsledkom čoho je zmapovanie a zdokumentovanie tohto neznámeho miesta. Z môjho pohľadu je vytvorenie detailného návodu / máp k hre Revolt of Don's Knights po 17 rokoch od jej vydania významným historickým krokom.

Viacerí z Vás mali otázky ohľadom hodnotenia, či je to hra dobrá, či stojí za to a či je relevantné jej označenie ako "prepadák" krátko po vydaní. Pokúsim sa o to.

Vzbura Dónskych Rytierov je dobrá hra. Samozrejme, ako som už spomenul inde, treba sa najskôr do nej dostať a prekonať niekoľko jej nepríjemných vlastností.
 

Súboje: dalo by sa ich opísať jedným slovom, podobne ako množstvo iných parametrov tejto hry - NEVYVÁŽENOSŤ. Spočiatku ukrutne ťažké, po tréningu, získaní správneho vybavenia a skillu boli zaujímavé a navyše originálne. V ktorom starom dungeone v akčných real-time súbojoch môžete vidieť svoju postavu zozadu, používať "akčne" štít a náznaky úderov? Súboje na diaľku vo forme streľby s kuše, pri ktorých platí jeden šíp na jedného nepriateľa, pričom niektorí (vzhľadom na použité brnenie) sú voči šípom odolný. Tiež je možné do nepriateľov zbraň hodiť a tým ich oslabiť / zabiť. Ďalšou možnosťou je využitie klasických bômb so zápalnou šnúrou, ktoré sa dajú hodiť na nepriateľov a majú plošný efekt. Dá sa s nimi zničiť viac aj tých najsilnejších protivníkov súčasne.
 

Kúzla: mágia je opäť veľmi nevyváženou zložkou. Pritom graficky ide o výborne spracované kúzlenie, každé kúzlo má svoj vlastný efekt a je ich naozaj veľa. Bohužiaľ, vždy ide iba o zníženie nepriateľovej sily (útočné kúzla), alebo zvýšenie tej hrdinovej (obranné, healing), jedinou výnimkou je tak Teleport. Kúzla sa tu pripravujú po vzore Elvíry alchymistickým spôsobom - zberom byliniek a ich miešaním v kotlíku, čo je veľmi nepohodlné, zdĺhavé a po nazbieraní potrebných bylín si už aj tak podáte každého nepriateľa bez problémov mečom.
 

Leveldizajn: až na výnimky výborný. Celý hrad vrátane väzenia (dungeon) pod ním sú spracované skvele, miestnosti sú rozmiestnené logicky a zapamätateľne. Nechýbajú početné tajné miesta, prepínače, páky, zamknuté dvere ukrývajúce hodnotné predmety, pasce a podobne. Opäť sa mnohokrát stretnete s originálnymi prvkami (zhasínanie svietnikov vodou aby ich bolo možné otočením použiť ako tajný spínač a podobne). Naproti tomu Krypta je absolútne odfláknutá a nestojí za nič.
 

Ekonomika, obchodovanie: nič moc. Dá sa tu nájsť jediný obchodník so zbraňami a brnením - Kováč, u ktorého však je možné iba nakupovať za zlato, hra neumožňuje predaj predmetov. Nájdené cennosti sa automaticky v inventári dajú zmeniť na zlato. Ďalšími obchodníkmi do počtu sú pekári / krčmár, predávajúci niečo na uhasenie hladu/smädu a zbytočný fľaštičkár.
 

NPC: sú tu. Bežný civilisti pletúci sa pod nohy, ktorích jedinou úlohou je potupne zahynúť. Interakciou sa môže pochváliť iba niekoľko málo príbehovo dôležitých postáv (Biskup, Pisár, Poštár, Kováč...).
 

Grafika: veľmi pekná. Okrem nevydareného intra/outra vyrenderovanom v nejakom 3D programe ide o peknú, ručne kreslenú grafiku. V súbojoch vidno na postavách špecifické brnenie, štít aj zbraň, kúzla majú pekné grafické spracovanie, rovnako tak aj niektoré špeciálne efekty po vyriešení puzzlov.
 

Zvuky, hudba: nič moc. Hudbu je možné počuť iba pri animáciách v intre (bohužiaľ v DOSBoxe nie som schopný ju rozchodiť bez hnusného šumu), v samotnej hre sa nevyskytuje. Zvuky sú OK.
 

Gameplay: zaujímavý v mnohom originálny a navyše absolútne nelineárny. Nenájdete tu žiaden 10 podlažný dungeon s jasne definovanou cestou vpred, žiadneho nepriateľa typu Boss a od začiatku máte prístup takmer do všetkých lokalít.
 

Príbeh: rozhodne má niečo do seba. Sám hrdina ako špión vyslaný do nepriateľského stredovekého hradu s úlohou pozbierať dôkazy o konšpirácii proti kráľovskej korune. Po odhalení piatich mien sprisahancov a zabezpečení pomoci od spojencov, je jeho jedinou záverečnou úlohou z hradu uniknúť.

Celkovo sa mi hra hodnotí veľmi ťažko, nakoľko už mám k nej "vzťah".
Ale aspoň orientačne a so snahou o objektivitu: 50%

 

Reakcie médií
Aktuálne články  
Rozhovor: Ian Currie - Jagged Alliance
 autor: jofree 07.10.2019   
Hra Jagged Alliance z roku 1995 a jej pokračovanie s číslovkou 2 z roku 1999, 4X stratégie, nadobudli za tie dekády od svojho vzniku nepochybne kultový status a dodnes sú diskutované, či dokonca modifikované prostredníctvom ich fanúšikov. Ich licencované pokračovania, bohužiaľ nikdy nedosiahli ich kvalitu. Za originálnou sériou stojí legendárny kanadský herný dizajnér Ian Currie a jeho tím. Na hrách s ním mimo iných skvelých tvorcov spolupracovala aj istá Brenda Brathwaite (Wizardry 8), hráčom skôr známa ako súčasná žena Johna Romera (Doom)...
Eye of the Beholder - Trilógia: Denník hráča
Eye of the Beholder je naprosto zásadní hra a další dva jeho díly tvoří trilogii, která svým způsobem určila mé priority, co se týče herních žánrů. Ty první pocity, když jsem zapadl v kobce, z vlastního pohledu, s družinou vlastoručně vytvořených a pojmenovaných postav. Dal jsem jim do ikonek rukou meče, otevřel první dveře a porazil prvního Kobolda....to byly začátky 90. let. Neskutečná atmosféra, nádherná grafika, možnost vývoje postav, bludiště plné nástrah. Dovolil bych si nazvat Dungeon žánr jako vznešený a nejbohatší na možnosti, co šlo všechno ve hře dělat.
Ishar 2: Messengers of Doom - Mapovanie
 autor: dj 25.06.2019   
Ishar 2 úspešne zmapovaný. Okrem dojmov z prejdenia hry (2019) tu nájdete veľa technických detailov o vytváraní mapy pre utilitku Grid Cartographer, online interaktívnu mapu pre web, zoznamoch a príručkách a napríklad aj to ako prejsť hru s čisto ženskou partiou bez druida...
Najnovšie pridané hry:
Monster Bash
74% / 85% ( pridaná: 10.09.2019 )  
[ Download Monster Bash @ GOG.com (buy) ]
1993, Apogee Software, Ltd.   [ Action ]
Monster Bash (počas vývoja známa ako Graveyard) je klasická plošinovková arkáda s postranným scrollingom v EGA grafike od Apogee Software, vydaná v roku 1993. Jej dizajnérom je Frank Maddin a hra je zasadená do hororovej tématiky. Hra je rozdelená na tri epizódy, prvá časť bola distribuovaná ako shareware. Celkom obsahovala 28 plošinovkových úrovní. Hlavným hrdinom je 10 ročný chlapec menom Johnny Dash ktorému hlavný záporák Count Chuck uniesol psa Texa. Ten má na svedomí aj únos ďalších domácich miláčikov. Úlohou Johnnyho bude vydať sa tajným šatníkovým portálom do podzemia, vybavený prakom s nekonečnou zásobou kamienkov bojovať s odpornými monštrami a zachránit všetky uväznené zvieratá...
Yendorian Tales: Book I
63% / 0% ( pridaná: 09.08.2019 )  
[ Download - Yendorian Tales: Book I (zip) ]
1994, SmithWare   [ RPG ]
Yendorian Tales Book I je skupinové fantasy RPG spracované v izometrickom pohľade zhora, podobne ako v hrách Faery Tale Adventure alebo Ultima 6. Hráč si vytvára partiu až šiestich postáv pričom na výber má zhruba 15 povolaní. Súboje prebiehajú na ťahy na samostatnej obrazovke, interakcia s NPC postavami je riešená priamym písaním konverzačných tém ako v Ultimách. Príbej pojednáva o ochrane ťažby vzácnej magickej rudy v baniach krajiny Yendor, ktorú začínajú ohrozovať stále početnejšie nájazdy monštier. Preto sa vládcovia Yendoru rozhodnú vyhľadať pomoc zdatnej skupiny dobrodruhov, ktorých úlohou bude bojovať proti príšerám napádajúcich baníkov...
Excalibur: Sword of Kings
50% / 70% ( pridaná: 10.05.2019 )  
[ Excalibur: Sword of Kings - ZX Spectrum (z80) ]
1987, Ian Smith, Shaun G. McClure   [ Adventure ]
Excalibur: Sword of Kings je textová advetura doplněná o barevné obrázky. Parser rozpoznává dvouslovné příkazy. V Excaliburu je možné prozkoumat 29 obrazovek. Hra vyšla původně pro ZX Spectrum a v roce 2019 byla předělána pro HTML5 a doplněna o tutoriál. Zlá čarodějka Crania pátrala po Merlinovy, aby pohltila jeho moc. Při svém pátrání dorazila na Kamelot a setkala se s králem Artušem. Když nebyla spokojená s tím co se dozvěděla, tak Artuše kletbou uspala. Tvým úkolem, hrdino, je vstoupit do Kamelotu, získat Excalibur a porazit zlou čarodějku...
Home Alone 2: Lost in New York
60% / 46% ( pridaná: 05.02.2019 )  
[ Download Home Alone 2 for DOS (zip) ]
1992, Manley and Associates, Inc.   [ Action ]
Kevin je opět sám, tentokrát se píše rok 1992 a ocitáme se v New Yorku. Hra bohužel oproti prvnímu dílu nepřináší žádné velké inovace. Stejně jako v prvním díle musíte utíkat před zloději Harrym a Marvem a přitom nastražit různé pasti, aby jste je zastavili. Hra obsahuje čtyři úrovně, z toho dvě jsou vnitřní (Hotel, dům strýčka) a dvě venkovní (Central Park, ulice New Yorku)...
Icewind Dale II
85% / 90% ( pridaná: 03.01.2019 )  
[ Download Icewind Dale 2 Complete @ GOG.com (Buy) ]
2002, Black Isle Studios   [ RPG ]
Icewind Dale II je pokračovaním akčne ladeného fantasy RPG v izometrickom pohľade, vytvorenom v Infinity Engine od štúdia Black Isle. Podobne ako prvý diel, odohráva sa aj tento vo svete Forgotten Realms na kontinente Faerûn a využíva pravidlá tretej edície D&D. Hráč má pod kontrolou skupinku až šiestich nájomných žoldnierov z Luskanu, začínajúcich svoje dobrodružstvo v meste Targos. Hra sa opäť odohráva na 'Hřbetu světa', kde je 'Desetiměstí' ohrozované hordami nepriateľov a skupina navštívi známe miesta ako Kuldahar, Dračie oko, Useknutú ruku, Šengarnský brod, Kláštor Čierneho havrana...
Magic Island: The Secret Of Stones
76% / 86% ( pridaná: 23.11.2018 )  
[ Download Magic Island - Amiga CD32 (iso) [cz] ]
1995, ARDA Team   [ RPG ]
Magic Island je klasický dungeon-crawler s pohybom po štvorcoch, real-time súbojmi a ovládaním partie štyroch postáv od českého vývojárskeho tímu ARDA, vytvorený pre platformy Amiga 1200 a Amiga CD32 v roku 1995. Už od pohľadu sa vyznačuje peknou ručne kreslenou grafikou a príjemnou hudbou a v dobe vydania bol pasovaný za najlepšiu českú RPG hru. Hra obsahuje automaping, obchodovanie, jednoduchý crafting predmetov, mixovanie elixírov a klasické vylepšovanie skupiny dobrodruhov. Nakoľko sa jej väčšina odohráva vo vonkajších priestoroch, je často porovnávaná zo sériou Ishar. Hráč je v úlohe syna veľkého bojovníka, ktorý mu na smrteľnej posteli zadá zdanlivo jednoduchú úlohu, doručiť dopis pre svojho starého priateľa...
Bard's Tale Trilogy (Remastered)
75% / 80% ( pridaná: 31.08.2018 )  
[ Download Bard's Tale Trilogy @ GOG.com (buy) ]
2018, Krome Studios   [ RPG ]
The Bard's Tale Trilogy vydala v roku 2018 spoločnosť Briana Farga inXile Entertainment ako remaster pôvodných verzií z roku 1985 (1986,1988). Jedná sa o remaster z kategórie vydarených, vytvorený vývojármi z Krome Studios s úctou k originálu v engine Unity. Za vzor si zobrali verziu pre Apple IIgs/Atari ST, grafika animovaných 2D obrázkov bola ručne prekreslená v rovnakom štýle do vyššieho rozlíšenia, zatiaľ čo grafika 3D výhľadu je kompletne trojrozmerná. Všetky textúry sú verné originálu a celok pôsobí štýlovo, pohyb ostal klasický po štvorcoch s možnosťou plynulého rozhliadania sa v 3D. Z herného hľadiska remaster umožňuje (v Legacy Options sa dajú vypnúť) niekoľko zjednodušení, pridal prehľadnú automapu, nové portréty a napríklad hráč má možnosť vytvoriť si už aj ženské postavy...
Najnovšie prílohy: (20)
Video, All Dave's death animations | 21.10.2019
 Dangerous Dave in the Haunted Mansion
Video, PC - Gameplay | 21.10.2019
 Lotus Esprit Turbo Challenge
Gameplay, Level 8 Inside the Castle | 18.10.2019
 Dangerous Dave's Risky Rescue
Video, Castle Level 1 | 18.10.2019
 Hocus Pocus
Video, Main Tower Level 4 | 18.10.2019
 Alien Breed: Tower Assault
Ishar 3, DOS, Introduction (HD) - CD-ROM version | 17.10.2019
 Ishar 3: The Seven Gates of Infinity
Gameplay, Complete singleplayer run | 17.10.2019
 FX Fighter
Ishar 3, DOS, Introduction (HD) - floppy disk version | 17.10.2019
 Ishar 3: The Seven Gates of Infinity
Video, Duke vs. Rungo | 17.10.2019
 Battle Arena Toshinden
Descent: Levels of the World - Demo | 17.10.2019
 Descent
Gameplay - Level 1 | 17.10.2019
 Corridor 7: Alien Invasion
Gameplay - Level 2 | 17.10.2019
 Dave Goes Nutz!
Video, PC DOS - Introduction (aspect ratio correction) | 17.10.2019
 Eye of the Beholder II: The Legend of Darkmoon
Video, DOS - Intro (aspect ratio correction) | 17.10.2019
 Eye of the Beholder
Video, Introduction - DOS (aspect ratio correction) | 17.10.2019
 Lands of Lore: The Throne of Chaos
Stones & Bones | 17.10.2019
 Pinball Fantasies
Legend of Kyrandia, DOS - Intro (aspect ratio correction) | 17.10.2019
 Legend of Kyrandia, The
The Cycles, DOS - Gameplay (aspect ratio correction) | 17.10.2019
 Cycles, The: International Grand Prix Racing
Syndicate - Intro - HD - DosBox | 17.10.2019
 Syndicate
Video, Intro - PC DOS (HD) | 17.10.2019
 Another World (Out of this World)
Najnovšie originálky v zbierkach: (20)
halo123 | 10.11.2019
 Horde, The (1994)
halo123 | 10.11.2019
 Descent (1995)
halo123 | 10.11.2019
 Worms Reinforcements (1996)
halo123 | 10.11.2019
 Wizardry Gold (1996)
halo123 | 10.11.2019
 Shattered Steel (1996)
halo123 | 10.11.2019
 9 (1997)
halo123 | 10.11.2019
 POD (1997)
halo123 | 10.11.2019
 Micro Machines V3 (1998)
halo123 | 10.11.2019
 Silver (1999)
halo123 | 10.11.2019
 Total Annihilation Kingdoms (1999)
halo123 | 10.11.2019
 Darkstone Evil Reigns (1999)
halo123 | 10.11.2019
 Daikatana (2000)
halo123 | 10.11.2019
 In Cold Blood (2000)
halo123 | 10.11.2019
 Sacrifice (2000)
kloki38 | 10.07.2019
 Shannara (1995)
kloki38 | 07.07.2019
 Quarantine (1994)

Najnovšie komentáre: (10)  
Dohráno, hodně neotřelá pátrací adventura, kterou hodnotím hodně vysoko, i přes pár drobností, které mě mírně rozladily :-)
Tak jak mě Richmond nalomil na tuhle hru, tak jsem ji rozehrál taky a parádní detektivka poirotovského ražení, začal jsem si i sepisovat kdo kde co a jak a mám po pár obrazovkách napsanou pomalu knihu :-D Graficky je to parádní EGA s perfektní atmosf...
carHrozny | 26.10.2019, 00:40
 Legend of Kyrandia, The
Hint book sa k hre nikdy nedával bolo ho treba kúpiť samostatne.Čo je aj logické veď žiadne návody sa k hrám neprikladali....hráči by totiž hry dohrali veľmi rýchlo a to sa v tej dobe nejak nenosilo/dnes je to firmám jedno hlavne keď z vás budú stále...
Swampy | 20.10.2019, 12:42
 Legend of Kyrandia, The
Toto sa pise v Hint Booku, neviem ci bol pribalovany k hre, alebo sa musel dokupovat: "A flower and a gemstone of the same color will generally produce a potion of that color."
lasice | 20.10.2019, 07:37
 Legend of Kyrandia, The
Filip: nad tím jsem taky přemýšlel, no a usoudil jsem že to bude zřejmě metodou pokus omyl, ve hře je více takových míst, třeba i zvonkohra na hradě co otevírá tajnou schránku s klíčem
Filip | 19.10.2019, 23:04
 Legend of Kyrandia, The
Vím, že zapeklitost je typickou vlastností klasických adventur, ale stejně... Dá třeba hra někde alespoň trochu najevo, že se mají lektvary v Zanthiině laboratoři míchat na principu drahokam + květina, nebo se na to bez návodu dá přijít pouze metodou...
code | 18.10.2019, 14:07
 Přítmí (Twilight)
Nevíte co je tohle za zvláštní remake? https://youtu.be/oimCT65Jy_I
prvá naozajstná menežmentovka, ktorú som kedy hral :D Ikeď gameplay je repetitívny a posledná úroveň temer nehrateľná. Autor grafických návrhov- Carsten Wieland má dodnes profil na FB, no ku komiksom ako takým sa veľmi nepriznáva, k Lule už vôbec.
dodnes tomu nerozumiem ako som mohol túzo hardocre záležitosť a jej pokračovanie vôbec prejsť- ajkeď, nikdy sa mi nepodarilo zachrániť všetkých 99 mudokožcov a objaviť ak secret levely a endingy. V sequeli bolo toho ešte viac. Remake jednotky (New n ...
obskúrna blbosť :D celý čas len bežíte- utekáte do strany pred zlodejíčkami. "Dej" hry tvorí pár digitalizovaných fotiez z filmu. :D
Najnovšie príspevky v diskusii: (10)  
Rebricek RPG Codex 2019 | Neviem ci si to niekto vsimol, resp. ci uz to tu bolo postovane... ale je to aspon pre mna zaujimave si ten rebricek pozriet: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1aJ9SdqrDHU13PfLD2mwCeFhw6RoX_iMa8ZshNdZxEz4/edit#gid=238442825
Grafický problém Morrowind | Ahoj, co si vzpomínám, tak tohle souvisí s použitým fontem a stává se to občas v kombinaci s češtinou. Jednak by to mělo jít změnit v souboru morrowind.ini, ale jednodušší a spolehlivější bude sáhnout po nějaké modifikaci k enginu, jako je třeba Morr...
Grafický problém Morrowind | Zdravím, mám problém s okny enchanting předmětů a tvorba kouzel. Okna se zobrazí v pořádku, zadávat parametry také. Ale obě okna jsou jaksi na výšku poněkud "krátké". Protože zvolenou akci nejde ukončit. Nedostanu se na potvrzovací tlačítko. Prosím...
Cryo hry a jejich české verze | The Time Machine vysiel spolu s Devil Inside v edicii "Game4U". Bol to taky "casopis" s jednou ci dvoma hrami, svojho casu som si to kupoval, bolo to lokalizovane. Tymto smerom treba ist, mozno to niekto ponuka na bazaroch.
LEVEL / SCORE / GameStar | Ahojte, ...úprimne povedané dostal som sa sem tak že by sa mi hodilo pár eur a už dlhšie mi vŕtalo hlavou že... možno niektoré z týchto časákov už sú (aj keď úplne low-level, ale aj tak) tak trochu zberateľské artikle... A tak som začal trochu googli...
Cryo hry a jejich české verze | Ahoj, doufám, že nepíšu úplně mimo téma a alespoň trochu jsem se trefila. Různě jsem to tu prošla a usoudila, že by můj dotaz mohl směřovat sem. Zkrátka, pro kompletaci sbírky českých videoherních dabingů sháním tři počiny ze studia Cryo, všechny ...
Videa - YouTube linky | Dal som doporiadku Youtube videa pri hrach, aby vyuzivali najnovsi widget, takze by malo byt vidno vsetky. Problem moze byt ked video z youtube uz medzicasom zmizlo. Nahodil som aj moznost pre uzivatelov pridavat odkazy na Youtube videa.
FastLoaders | Neviem, ci poznate kapelu Fastloaders, ktora preraba hudbu zo starych hier do rockoveho/metaloveho stylu. Doteraz vydali 3 albumy s hudbou z C64 a aktualne im bezi kampan na 3-album Amiga Rocks. Su fakt dobri, na YT sa najdu nejake ukazky z koncertov...
Gratulace | Přidám gratulaci i tady :) Jsem rád, že deník končí i nějakým tím zadumáním o porovnáním s předchozím dílem, tyhle třešničky mám prostě rád :) Sám jsem v pozici, kdy nevím, jestli Eob1 je lepší/horší než druhý díl. To samé mám s UU1/2. Eob2 jsem kdys...
| Díky :-) Ono stojí dohrát i 1 a 3 díl EoB. Ten gameplay je podobný, jen každý díl přinesl nějaké nové prvky.

Najnovšie pridané časopisy a coverdisky: (10/322)
DJ | 03.11.2019
 Riki 37 [64]
? | 12.09.2019
 Level 33 [116]
? | 08.09.2019
 Score 46 [132]
MickTheMage | 15.07.2019
 Hráč 3 [40]
Miloš Kaleta | 13.06.2019
 Hráč 7 [40]
DJ | 03.06.2019
 Hráč 1 [40]
? | 14.04.2019
 Riki 36 [64]
? | 07.02.2019
 Score 45 [132]
? | 29.01.2019
 Riki 35 [64]
Hellhouse99 | 19.12.2018
 Excalibur 64 [17]
Najnovšie pridané diskmagy: (10/80)
? | 03.12.2018
 PC Engine 1-94 [87]
DJ | 19.10.2018
 Narsil 20 (12/96) [36]
DJ | 19.10.2018
 Narsil 19 (10/96) [37]
Marek Olejník | 29.11.2017
 PC Engine 3-95 [40]
Marek Olejník | 13.08.2017
 PC Engine 2-95 [29]
Marek Olejník | 22.06.2017
 PC Engine 11-12/94 [28]
DJ | 12.05.2016
 PC Engine 10-94 [33]
DJ | 26.03.2016
 PC Engine 9-94 [34]
MiNH0 | 22.07.2015
 PC Engine 1-95 [56]
DJ | 16.07.2015
 PC Engine 8-94 [29]

Komentáre k obrázkom / stránkam časopisov: (10)
Ringo | 30.06.2019, 14:24
 Kritická mapa (bug)
Rytíři Grálu | Bug to není, dveře se mají vyrazit, což se dělá normálním krokem kupředu směrem do dveří....
Sova | 05.02.2019, 12:57
 Shattered Steel
Level 22 | Chyba mi tu ISO z tejto hry. Bolo by možné ho dodať? ...
HAMS | 07.01.2019, 15:12
 Úvodník
Score 12 | Podľa mňa to nie je nijaká, reálne existujúca hra...to je len vtip/parafráza na vtedajšiu hru čísla Under a Killing Moon...
Bard's Tale 1 - Remaster (2018) | Aha z figuríny. Taky jsme nějaké našel a chvíli mi trvalo (přesněji než jsem se kouknul do manuálu), že je možné z nich ...
Bard's Tale 1 - Remaster (2018) | Ano, Hero je zakuzleny z predmetu, zo sosky. Myslim ze to je zrovna jeden z predmetov co do remasteru dodali z dalsich d...
Bard's Tale 1 - Remaster (2018) | Pěkný seznam jmen :) Z čeho pak to je? :) Ten Hero je výsledkem kouzla (jakého)? Protože má hodně dobrou AC. Taky koukám...
Ladislav | 03.09.2018, 17:12
 Úvodník
Score 12 | nevie niekto co je to za hra? Above a Lethal Sun, vyslo to niekedy? pamatam ze som sa na to tesil ked som to cital....
Swampy | 22.11.2017, 22:48
 Mercs
BiT 06/92 | Citujem: "Hru Mercs naprogramovala v roku 1991 programatorska skupina Capcom...atd." Bit, co clanok to perla....
Swampy | 22.11.2017, 22:43
 Chaos Strikes Back
BiT 03/92 | Aj v tomto clanku sa vyskytuje najslavnejsia chyba v dejinach cesko-slovenskej hernej zurnalistiky....
Richmond | 22.11.2017, 20:20
 Lands of Lore III
GameStar 4/99 | Lands of Lore 3 jako hra měsíce?? Co to bylo za období!? :)...
Najnovšie obrázky pridané užívateľmi: (11)
Liso1 | 24.10.2019, 00:08
 Settlers, The
PC, Free Gameplay
dj | 10.09.2019, 11:20
 Monster Bash
Preview
dj | 10.09.2019, 11:20
 Monster Bash
Story
dj | 10.09.2019, 11:20
 Monster Bash
Difficulty
dj | 10.09.2019, 11:20
 Monster Bash
Demo
dj | 10.09.2019, 11:19
 Monster Bash
Gameplay
dj | 10.09.2019, 11:19
 Monster Bash
Gameplay
dj | 10.09.2019, 11:19
 Monster Bash
Apogee screen
dj | 10.09.2019, 11:19
 Monster Bash
Installation in progress
dj | 10.09.2019, 11:18
 Monster Bash
Install screen 1
dj | 10.09.2019, 11:18
 Monster Bash
Splash screen


Diablo
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1156
 Prílohy :: 7962
 Komentáre :: 7397
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Wizardry | DOSBox