Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames
Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077

Old games :: Staré hry na stiahnutie, Abandonware, Retro, Časopisy

Hero Quest 2: Legacy of Sorasil
Hero Quest 2: Legacy of Sorasil

Ishar

Interactive guide @ www.oldgames.sk/docs/ishar/1/

Ishar1

Keď som Ishar prvý krát uvidel na obrazovke svojej triosemšestky niekedy v '93 bol som samozrejme očarený a unesený. Atmosféra voľnosti v otvorenej krajine, brezové hájiky, jazerá, husté lesy a do toho šum vetra v korunách stromov. Nemal som vtedy ešte sound blaster, takže ten šum vetra by som teraz nazval ukrutným týraním sluchu, ale vtedy to bolo iné... Jasne išlo o wow efekt, ktorý zafungoval na 100% a aj po rokoch keď sa o hrách bavím s podobne postihnutými hráčmi, Ishar je aj u nich v pamäti uložený ako niečo úžasné a nadčasové.

Počas prvého hrania som sa dostal do štádia, kedy som bol hrou síce fascinovaný, predovšetkým prieskumom sveta Kendorie, ale nezaznamenal som prakticky žiaden postup. Krajina pôsobila neskutočne obrovsky, mapa nebola, neustále som bol niekde stratený a o tom čo by bolo nutné urobiť a kde sa dostať som nemal ani páru. Hra teda ostala v štádiu ľahko nakročenej prechádzky po krajine a porúčala sa z disku, ale nostalgicky príjemná spomienka už navždy ostala.

O dva roky neskôr, keď bola na svete celá trilógia a ja osobne skúsenejší a navyše podkutý návodom od ICE-ho zo Score, som sa do toho znova pustil. Samozrejme s úmyslom hru aj zmapovať. Dnes už si to ani neviem predstaviť, ale vtedy som patlal ceruzkou a farebnými pastelkami mapu štvorček za štvorčekom na ohromných 12 kusov A4 - tu je k dispozícii výsledok, ako inak, nedokončený ;-).

Hru som ani v tomto "rune" nedohral, myslím že to bolo kôli neschopnosti namixovať akýkoľvek nápoj, čo bola známa forma protipirátskej ochrany. Originálku som nemal, ani manuál, akurát niekoľko slov z manuálu na ktoré sa hra pýta pri prechode hranicou  zhruba v polovici mapy. Pamätám si, že som bohužiaľ nemal všetky, takže prechodu cez túto hranicu predchádzala tortúra ukladania (Pozor! Save bol spoplatnený hernou menou 1000GP!) a po otázke na ktorú som nemal správne slovo nasledoval loading...

 

No a netrvalo to ani 23 rokov a ja sa vraciam na miesto činu s úmyslom opäť ZMAPOVAŤ KENDORIU!  ...a tentoraz až do konca...

 

 

OK, ale najskôr dojmy z aktuálneho hrania a dohrania 23-th anniversary:

Ishar: Legend of the Fortress - dojmy

Prvý Ishar od francúzkych vývojárov Silmarils nám v roku 1992 do žánru dungeonov priniesol množstvo originálnych prvkov, peknej grafiky a tak trochu špecifickej až zvláštnej hrateľnosti, avšak s parádnou atmosférou.

Bola to zrejme jedna z prvých hier, kde sa objavil náznak vzťahov v skupine hráčom ovládaných postáv. Každý charakter v hre má nastavený parameter (pre hráča neviditeľný) alignment vzhľadom k ostatným postavám, alebo nejakej skupine (pohlavie, rasa, povolanie...). Na základe tohto systému sa tak postavy v partii môžu nenávidieť, tolerovať alebo zamilovať a vedie to často k nedobrovoľnej fluktuácii členov skupiny. Jediným spôsobom ako hráč môže zistiť všeobecný status vzťahov v skupine je návšteva domu Psychoanalytika. V hre sú dvaja a síce sa to tvári ako medik - ponúka "Medical Advice Fee" za 1000 GP - ale výsledkom je len stručný rozbor vzťahov v partii, zistí či je v nej tímový duch alebo je medzi niektorými členmi niečo viac (nenávisť, láska).

 

Teraz po čerstvom dohraní (10/2018 ) môžem bez urážky povedať, že Ishar vôbec nie je zložitá hra. Zložité sú niektoré princípy a užívateľská neprívetivosť ale hra ako taká nie. Vpodstate poviem že je jednoduchá, nenašiel som v nej žiadnu komplexnosť, ktorou sa vyznačovali niektoré hutnejšie konkurenčné tituly z tej doby (Ultima VII, MM4, Amberstar, Wizardry VII), alebo hromady puzzlov a hádaniek ako boli v dungeonoch typu DM, BC, EoB... Hneď ma aj napadajú myšlienky na nejaký ten speedrun, alebo neštandardný priechod (ženská partia, orkovia...) k čomu sa možno ešte dostanem.

Kendoria sa rozkladá na zhruba 270x100 štvorčekoch, čo je celkom dosť, ale nič mimoriadne, v tej dobe sme tu už mali iných rekordérov, všakže - Fate: Gates of Dawn. Jedná sa poväčšinou o veľké, prázne oblasti a klasické dungeony sú tu iba dva. Jeden v lese Rhudgast a ten druhý, kde sa odohráva záver, v regióne Valathar. Okrem toho sú tu dve mestá za hradbami - Urshurak a Elwingil a štyri dedinky ako súčasť vonkajších priestorov, v každej zhruba 5 domov. Mapa je rozdelená na 20 oblastí, ich hranice sú poväčšinou (celkom realisticky) tvorené vodnými plochami ako potoky, rieky, zálivy alebo nepriechodné lesy, pričom zhruba v strede na prechode medzi Rhudgastom a Argarathom je copyprotection - hra tu vyžaduje slovo z manuálu.

Kúzla, aj keď ich je v hre dosť sú vo väčšine nepoužiteľné, každý hráč si vystačí s troma - liečenie (healing), hromadný útok (lightning) a antimagická ochrana (mental shield). Aj keď som to skúšal, nič iné som prakticky nepoužil, aj kôli krkolomnému UI - možnosť vytvoriť si jednu runu s kúzlom, na ktorú sa dá jednoklinúť to nezachráni.

 

Problém s orientáciou v krajine: vtedy veľký, dnes takmer žiadny. Samozrejme prispelo k tomu to že som ju kompletne zmapoval a aj hotovú mapu som mal pred hraním k dispozícii. Podľa kompasu a názvu regiónu je vždy jasné kde zhruba sa nachádzam a stačí zbehnúť k nejakému orientačnému bodu alebo okraju a viem to už presne.

 

Obtiažnosť pre mňa zvyšoval hlavne nulový "feedback" väčšiny akcií, vrátane množstva kúziel alebo vypitia namiešaných fľaštičiek. Stačilo by pri tom tak málo, ikona v efektoch pri portrete postavy alebo krátky textík typu "vypil si potion XYZ a teraz vidíš aj v magickej tme".

 

V prvom Ishare je filozofia hrateľnosti postavená predovšetkým na peniazoch. Je to zaujímavé, ale fakt je to jedna z mála hier, kde vám budú neustále chýbať. Za peniaze získate staminu (physical points), manu (psychic points) napríklad na to aby sa dalo kúzliť Healing - liečenie (je to spolu s Regeneration jediná možnost ako si dopĺňať HP), nové kúzla v školách (tu ide o najdrahšie položky, za kúzla miniete spoľahlivo hernú menu), zvyšovanie vlastností, nakupujete výbavu a samozrejme aj ukladáte hru. Spolu s nemožnosťou predávať vybavenie v obchodoch ide o zdanie funčknej ekonomiky, kedy sa ani na konci hry v peniazoch netopíte.

 

Kiriela Knight Dragon Deloria Morgula Medusa

 

Čo je nutné k dokončeniu hry?

Zabitie Krogha

Morgula áno alebo nie? Otázka, nad ktorou hráči Isharu filozofovali nad návodom zo Score 12 a filozofujú dodnes.

Potvrdzujem a búram mýtus o tom, že je nutné mať v partii Morgulu na zničenie Krogha (ktorá jediná, má účinné kúzlo Anti-Krogh). Nie netreba, stačí na to akákoľvek zbraň, ktorá ho  zraňuje ešte účinnejšie.

Netreba mať ani Jarelov magický meč vytiahnutý z kameňa, stačí naozaj čokoľvek - odskúšané s Long Sword (+2) a Heavy Axe (+4), obe ho zraňovali za cca 620 na zásah, teda rovnako ako Jarelov meč.

 

Aby sa však vôbec dal Krogh zraniť (zbraňou alebo kúzlom) je nutné mať pri vstupe k nemu 5 Runových tabuliek, o ktorých zbieranie vpodstate celú hru ide. Avšak zdá sa, že ich nie je nutné mať všetky.

Zistil som, že je nutné mať pri sebe toľko tabuliek, koľko mám v partii postáv. Setup: 5 postáv + 4 tabuľky = Krogh nezraniľeľný, 2 postavy + 2 tabuľky = Krogh zraniteľný.

Z tohto by sa dalo vydedukovať, že nie je nutné zbierať všetky a tým pádom ani netreba mixovať kritické nápoje z manuálu. Stačí v závere hry zredukovať partiu na počet tabuliek.

 

Runové tabuľky?

 Tabuľka 1: bežne dostupná už na začiatku

 Tabuľka 2: dostupná bez väčších problémov v dungeone pod Rhudgastom

 Tabuľka 3: Gil-Aras - oblasť s "večnou" temnotou, aby bolo vidno je treba namixovať DROULI potion.

Pokiaľ hráč vie ako vysoko je stojan na tabuľku, dá sa zobrať aj v tme, bez nutnosti vypiť túto fľašku a tým pádom nie je nutné kupovať drahú ingredienciu Trapdoor Spider Web (5000).

 Tabuľka 4: Prekliaty dom v Zendorii, pred vstupom musí každý v partii vypiť KRAKOS potion (brain wash).

Jediné ďalšie riešenie je vymeniť všetky postavy v skupine, Takto sme to riešili bez manuálu.

 Tabuľka 5: V záverečnom dungeone

 

Kľúč od záverečného dungeonu - Valathar

Dvere sa dajú odomknúť iba kľúčom od Irvana (Erwan) a ten nám ho dá iba výmenou za privedenú Deloriu.

 

Výmena členov partie?

Áno, toto je nutné urobiť minimálne raz, pri transportovaní Delorie domov k Irvanovi (Erwan), aby sme získali kľúč od záverečného dungeonu. Žiadne ďalšie prepúšťanie už nutné nie je (viď Morgula).

K tomuto questu sa viaže tiež nutnosť namixovať ZARKLUG potion (disrupt charm) do ktorého je potrebné zohnať vzácnu ingredienciu "Turtle Slobber" (nájsť korytnačku a vymeniť ju u tohto obchodníka-špecialistu), pretože ak je v družine muž, vždy sa do Delorie zamiluje a nechce ju pustiť. Ak ho vyhodím/zabijem zamiluje sa do nej ďalší v poradí. Je to samozrejme možné obísť tak, že v partii budeme mať iba ženy ;-)

 

Drak a 5 prsteňov ochrany proti ohňu?

Kôli týmto piatim prsteňom je nutné zabiť dve bytosti: obrneného Rytiera s "Mental Vision Helmet", s ktorou je následne možné zabiť neviditeľného jaštera menom Brazl a ten má u seba 5x "Protection Ring". Okrem tejto helmy je možné Brazla vidieť aj pomocou kúzla "Detect Invisibility", takže nie je nutné zabiť rytiera.

Pri mojom poslednom hraní som s prsteňmi skúšal všeličo - prstene mať len v inventári (nemusia byť v ruke) prestene vyhodiť a ísť k drakovi bez nich - ale zakaždým som bol proti jeho ohňu imúnny. Je možné že sa nastavila nejaká interná premenná už po ich zobratí z mŕtveho Brazla a hre bolo potom jedno či ich mám u seba, alebo ide len o ďalší bug. Proste Drak mi neubližoval, či som prstene mal alebo nie.

 

Mníšske róby?

Áno, je nutné vziať od Thorma v Elwingile toľko rób koľko je postáv v družine a pred týmito dverami v dungeone si ich obliecť.

 

Manuál a herné mechanizmy

Rovno poviem, že na hru tohto typu je absolútne nedostačujúci, poskytuje minimum informácií o herných mechanizmoch, na väčšinu toho ako systém funguje musí hráč zložito prichádzať sám počas hrania. Autori  to evidentne odflákli a ono aj celá hra pôsobí ako taká demoverzia, kde je väčšina možností vytvorená alebo naznačená, ale využitie žiadne (skilly ako lock-picking, languages, kúzla...). Korunu tomu nasadzuje samotný preklad hry, ktorý je v angličtine sprasený (meno dôležitej postavy - v manuáli Irvan v hre Erwan, povolanie Clerk namiesto Cleric, názvy predmetov, kúziel a pod...).

 

Kúzla sú kapitola sama o sebe: z hľadiska kúzliacich povolaní je v tom celkom bordel, sú rozdelené na Cleric a Wizard, pričom je tu napísané, že "Cleric" sú k dispozícii aj pre Rangerov a Paladinov a "Wizard" pre Monkov a Priestov, avšak už sa nepíše, že tie alternatívne povolania sa môžu naučiť iba tri kúzla, ktoré sú na úrovni 1 (urobil som z toho prehľadnú tabuľku kúziel). Ďalej tu máme špecifické postavy ako Kiriela alebo Morgula, ktoré majú preddefinované niektoré konkrétne kúzla napevno. 

Popis kúziel v manuáli je buď veľmi stručný, nejasný alebo žiadny, navyše tie chyby/preklad, napríklad kúzlo "flame spirit" som v hre nenašiel, alebo z francúzkeho originálu "la paralysie" je kúzlo v hre aj manuáli preložené ako "Binding" !!!. Po prvotnej eufórii z toľkých zaujímavo znejúcich kúziel prichádza sklamanie, väčšina kúziel je vpodstate nepoužiteľná, niektoré aj po snahe netuším načo sú, ako sa používajú, alebo či vôbec majú nejaký význam (Charm, Dissolve, Invisibility, Radar, Repulse). S kúzliacimi postavami sa tak vyplatí jedine Healing a Lightning (u dvoch postáv na runách) a v niekoľkých prípadoch Mental Shield (proti kúzelníkom) prípadne Regeneration. Bohužiaľ kúzlenie sa v prvej časti nepodarilo, omnoho lepšie je to v Ishar 2.

 

Mixovanie nápojov podľa receptu

V Manuál obsahuje zoznam ingrediencí a následne zoznam receptúr s ich kódovým názvom, avšak bez akéhokloľvek popisu vzniknutej mixtúry. Na to čo, ktorá fľaštička robí je nutné nájsť jej popis na zvitku v hre, alebo na to prísť experimentovaním (recept namixovať, vypiť a skúmať čo sa stalo). V tej dobe to rozhodne bola zábava, hlavne preto, že srandisti autori v tomto zozname z manuálu vytvorili rovnú polovicu receptov ako fake - čiže po vypití takéhoto dryáku nasleduje otrava. Po mojom rešerši má konečný zoznam pre Ishar 1 celkovo 8 receptov, tu je prehľadná tabuľka.

 

Povolania a rasy: ich veľká rôznorodosť znamená zároveň neprehľadnosť a manuál nič nevysvetľuje, jediná zmienka je pri "Alignment". Je síce pekné, že tu máme rasy a povolania, ktoré majú niekde v hlbinách kódu zapísanú tabuľku s hodnotami vzťahov k iným rasám, povolaniam a zrejme aj pohlaviam, ale bolo by žiadúce ju umiestniť aspoň niekde do manuálu. Takto môžeme len hádať, ktoré povolania a rasy sa navzájom môžu/nemôžu. V hre je možnosť navštíviť psycho-analytika (na dvoch miestach), ktorý za poplatok informuje o vzťahoch v partii. Pri zlej tímovej konštalácii povolania ako "thief", "hypnotist" alebo "spy" odchádzajú z družiny počas spánku v hostincoch, pri ešte horších vzťahoch sa postavy navzájom zraňujú. A naopak, ak má vzťah niektorých dvoch postáv vysokú hodnotu pri odchode jednej odíde aj druhá. Už samotné verbovanie do partie (alebo vyhadzovanie) je hodne náročné vďaka systému hlasovania. Mal som na začiatku chuť to skúmať a urobiť nejaké prehľadné výsledky ale postáv je 33 a robiť to priamo v hre je na palicu, takže nič ;-)

To čo som urobiť vedel je prehľadný zoznam všetkých postáv s parametrami (pohlavie som si overoval až v pokračovaní, kde už je to podľa obrázku inventára jasné) a presným miestom na mape, kde ich naverbovať.

 

...chcel som povedať/napísať o tomto ešte viac ale už teraz vidím, že objem textu veľmi narastá, tak to ukončím a radšej niečo k tomu mappingu...

 

IsharMap companions companions items spells

Mapovanie s grid cartographerom

Už veľmi dlho, odkedy som začal robiť vlastný webový "Dungeon Mapper", sledujem tvorbu Davida Walthersa, ktorý pracuje na vlastnom a takmer dokonalom mapovacom nástroji "Grid Cartographer" aktuálne vo verzii 4, ktorý už je dostupný aj cez Steam.

To čo tento program robí pre nás retro-hráčov tak skvelým je funkcia "GameLink" - v stručnosti ide možnosť prepojiť ho s niektorým z podporovaných emulátorov (DOSBox, Snes9x, NEStopia...) cez ktoré dokáže odosielať niektoré údaje real-time z pamäte do mapy (poloha x,y, smer, poschodie...), čo sa dá následne po nakreslení mapy využiť ako dokonalá Automapa so všetkým čo k nej patrí (teda predovšetkým vkladanie poznámok) a to nie len v dungeonoch, ale aj akčných hrách ako Metroid.

Problémom je samozrejme začiatočná fáza a konfigurácia, je nutné sa najskôr hrabať v pamäti emulátora s danou hrou a tieto dôležité čísla nájsť, spočíva to hlavne v klasickom ukladaní obsahu pamäte a porovnávaní. Do tohto som sa s Isharom pustil, hodnoty zložito našiel "gamelink profile" vytvoril a kompletnú mapu nakreslil. Hotový výsledok už David hodil priamo do aktuálnej verzie a mapu aj na svoje stránky. Ja som okrem toho mapu vyexportoval a vyrobil z toho podobný projekt ako pre King's Bounty - teda interaktívnu verziu mapy pre browser spolu s tabuľkami postáv, predmetov, kúziel a receptov.

 

Ako to funguje v praxi si kuknite na tomto videu

 

Interactive guide @ www.oldgames.sk/docs/ishar/1/

 

Aktuálne články  
Súťaž: tvorba levelu pre Vaporum: Lockdown
 autor: MickTheMage 29.11.2019   
Možno sa vám to už donieslo, možno ešte nie, ale Fatbot Games pripravuje pokračovanie svojho dungeonu Vaporum. Hra bola v komunite hráčov dungeonov veľmi dobre prijatá. Vo Fatbot Games sa preto rozhodli, že dajú hráčom šancu pokúsiť sa navrhnúť vlastnú časť levelu pre dungeon v súťaži Lockdown Level Design Contest.
Wizardry 4: Denník hráča - Richmond
 autor: richmond 16.11.2019   
Po dohrání trilogie jsem poměrně dlouhou dobu sbíral síly na čtvrtý kultovní díl. Ač neznaje detaily, věděl jsem z mnoha zdrojů, že jde o díl jednoznačně nejobtížnější. Před dávnou dobou jsem dokonce zahlédl jednu zmapovanou úroveň (netuším kterou) a jen pohled na ni ve mně vyvolával závratě. Tohle bych tedy nechtěl hrát ani podle map, natož si hru mapovat sám! …říkal jsem si tenkrát… Jenže uběhla ta správná doba, přišel jako blesk z čistého nebe crpgaddict a najednou bylo pro mě možné podobné hry hrát s tím, že si je budu i sám mapovat. I ta grafika zčistajasna nebyla absolutně žádný problém. A tak se ke slovu po vyčerpávajícím zmapování každičkého koutu v prvním díle série Might and Magic dostalo i na slavnou sérii Wizardry...
Rozhovor: Ian Currie - Jagged Alliance
 autor: jofree 07.10.2019   
Hra Jagged Alliance z roku 1995 a jej pokračovanie s číslovkou 2 z roku 1999, 4X stratégie, nadobudli za tie dekády od svojho vzniku nepochybne kultový status a dodnes sú diskutované, či dokonca modifikované prostredníctvom ich fanúšikov. Ich licencované pokračovania, bohužiaľ nikdy nedosiahli ich kvalitu. Za originálnou sériou stojí legendárny kanadský herný dizajnér Ian Currie a jeho tím. Na hrách s ním mimo iných skvelých tvorcov spolupracovala aj istá Brenda Brathwaite (Wizardry 8), hráčom skôr známa ako súčasná žena Johna Romera (Doom)...
Najnovšie pridané hry:
Blade Runner
88% / 0% ( pridaná: 17.12.2019 )  
[ Download Blade Runner @ GOG.com (buy) ]
1997, Westwood Studios, Inc.   [ Adventure ]
Blade Runner je point-and-click adventúra vytvorená firmou Westwood Studios pre počítače s OS Windows v roku 1997. Hra nie je priamou adaptáciou kultového rovnomenného filmu Ridleyho Scotta (na motívy príbehu Philipa K. Dicka), ale rozpráva vlastný originálny príbeh odohrávajúci sa súbežne s filmovovou predlohou, pričom sa občas tieto linky stretnú. Technicky ide o real-time 3D adventúru z pohľadu tretej osoby, ktorá využívala na svoju dobu ambicióznu technológiu - predrenderované pozadia a voxelové 3D postavy, bez nutnosti využitia hardwarových akcelerátorov. Hráč je v úlohe blade runnera menom Ray McCoy v Los Angeles roku 2019, poverený vypátrať skupinu replikantov (androidov ťažko rozoznateľných od človeka), ktorých pobyt na zemi je nelegálny. Nechýbajú tu ani minihry, vrátane skvelého Voight-Kampff testu...
Computer Bismarck
50% / 0% ( pridaná: 06.12.2019 )  
[ Download Computer Bismarck for Apple II (dsk) ]
1980, Strategic Simulations, Inc. (SSI)   [ Strategy ]
Computer Bismarck je prvou oficiálne vydanou hrou firmy Strategic Simulations, Inc. (SSI), ktorú vytvorili programátor John Lyon a Joel Billings v roku 1980 pre počítače Apple II. Ide o subžáner ťahových strategických hier 'wargame'. Hra je založená na historickej skutočnosti - poslednom súboji nemeckej bojovej lode Bismarck proti britským námorným silám v roku 1941. Hráč je v úlohe veliteľa britskej flotily proti nemeckým jednotkám a lodi Bismarck, pričom tieto môžu byť kontrolované počítačom (v možnostiach ako "Otto von Computer"), alebo ďalším hráčom. Súboje sa odohrávajú na mape severného atlantického oceánu s vyznačenými jednotkami a základňami...
Monster Bash
74% / 85% ( pridaná: 10.09.2019 )  
[ Download Monster Bash @ GOG.com (buy) ]
1993, Apogee Software, Ltd.   [ Action ]
Monster Bash (počas vývoja známa ako Graveyard) je klasická plošinovková arkáda s postranným scrollingom v EGA grafike od Apogee Software, vydaná v roku 1993. Jej dizajnérom je Frank Maddin a hra je zasadená do hororovej tématiky. Hra je rozdelená na tri epizódy, prvá časť bola distribuovaná ako shareware. Celkom obsahovala 28 plošinovkových úrovní. Hlavným hrdinom je 10 ročný chlapec menom Johnny Dash ktorému hlavný záporák Count Chuck uniesol psa Texa. Ten má na svedomí aj únos ďalších domácich miláčikov. Úlohou Johnnyho bude vydať sa tajným šatníkovým portálom do podzemia, vybavený prakom s nekonečnou zásobou kamienkov bojovať s odpornými monštrami a zachránit všetky uväznené zvieratá...
Yendorian Tales: Book I
63% / 0% ( pridaná: 09.08.2019 )  
[ Download - Yendorian Tales: Book I (zip) ]
1994, SmithWare   [ RPG ]
Yendorian Tales Book I je skupinové fantasy RPG spracované v izometrickom pohľade zhora, podobne ako v hrách Faery Tale Adventure alebo Ultima 6. Hráč si vytvára partiu až šiestich postáv pričom na výber má zhruba 15 povolaní. Súboje prebiehajú na ťahy na samostatnej obrazovke, interakcia s NPC postavami je riešená priamym písaním konverzačných tém ako v Ultimách. Príbej pojednáva o ochrane ťažby vzácnej magickej rudy v baniach krajiny Yendor, ktorú začínajú ohrozovať stále početnejšie nájazdy monštier. Preto sa vládcovia Yendoru rozhodnú vyhľadať pomoc zdatnej skupiny dobrodruhov, ktorých úlohou bude bojovať proti príšerám napádajúcich baníkov...
Excalibur: Sword of Kings
50% / 70% ( pridaná: 10.05.2019 )  
[ Excalibur: Sword of Kings - ZX Spectrum (z80) ]
1987, Ian Smith, Shaun G. McClure   [ Adventure ]
Excalibur: Sword of Kings je textová advetura doplněná o barevné obrázky. Parser rozpoznává dvouslovné příkazy. V Excaliburu je možné prozkoumat 29 obrazovek. Hra vyšla původně pro ZX Spectrum a v roce 2019 byla předělána pro HTML5 a doplněna o tutoriál. Zlá čarodějka Crania pátrala po Merlinovy, aby pohltila jeho moc. Při svém pátrání dorazila na Kamelot a setkala se s králem Artušem. Když nebyla spokojená s tím co se dozvěděla, tak Artuše kletbou uspala. Tvým úkolem, hrdino, je vstoupit do Kamelotu, získat Excalibur a porazit zlou čarodějku...
Home Alone 2: Lost in New York
60% / 46% ( pridaná: 05.02.2019 )  
[ Download Home Alone 2 for DOS (zip) ]
1992, Manley and Associates, Inc.   [ Action ]
Kevin je opět sám, tentokrát se píše rok 1992 a ocitáme se v New Yorku. Hra bohužel oproti prvnímu dílu nepřináší žádné velké inovace. Stejně jako v prvním díle musíte utíkat před zloději Harrym a Marvem a přitom nastražit různé pasti, aby jste je zastavili. Hra obsahuje čtyři úrovně, z toho dvě jsou vnitřní (Hotel, dům strýčka) a dvě venkovní (Central Park, ulice New Yorku)...
Icewind Dale II
85% / 90% ( pridaná: 03.01.2019 )  
[ Download Icewind Dale 2 Complete @ GOG.com (Buy) ]
2002, Black Isle Studios   [ RPG ]
Icewind Dale II je pokračovaním akčne ladeného fantasy RPG v izometrickom pohľade, vytvorenom v Infinity Engine od štúdia Black Isle. Podobne ako prvý diel, odohráva sa aj tento vo svete Forgotten Realms na kontinente Faerûn a využíva pravidlá tretej edície D&D. Hráč má pod kontrolou skupinku až šiestich nájomných žoldnierov z Luskanu, začínajúcich svoje dobrodružstvo v meste Targos. Hra sa opäť odohráva na 'Hřbetu světa', kde je 'Desetiměstí' ohrozované hordami nepriateľov a skupina navštívi známe miesta ako Kuldahar, Dračie oko, Useknutú ruku, Šengarnský brod, Kláštor Čierneho havrana...
Najnovšie prílohy: (20)
PC Windows - Longplay | 17.12.2019
 Blade Runner
Covers, Windows: UK Release | 17.12.2019
 Blade Runner
Download Blade Runner @ GOG.com (buy) | 17.12.2019
 Blade Runner
Download, CD-ROM (iso) | 16.12.2019
 Drakan: Order of the Flame
Game Maps | 16.12.2019
 Drakan: Order of the Flame
AiO Unofficial Patch, v 2.108 (9/3/2017) | 16.12.2019
 Drakan: Order of the Flame
Manual - scan (pdf) | 15.12.2019
 Castles
Manual (txt) | 15.12.2019
 Castles
Arcade Game: Pac-Man - 1980, Namco (Midway License for US release) | 14.12.2019
 Pac-Man
Recenze, Ringo 90% [cz] | 11.12.2019
 Might and Magic Book One: The Secret of the Inner Sanctum
Download The Journeyman Project 1: Pegasus Prime @ GOG.com (buy) | 10.12.2019
 Journeyman Project, The
Covers, PC Windows: Odi-Um - US Release | 08.12.2019
 Gorky 17
Manual (txt) | 07.12.2019
 Computer Bismarck
Reference Cards (jpg) | 07.12.2019
 Computer Bismarck
Setup Instructions Sheet - scan (jpg) | 07.12.2019
 Computer Bismarck
Download Computer Bismarck for Apple II (dsk) | 07.12.2019
 Computer Bismarck
Map - scan (jpg) | 06.12.2019
 Computer Bismarck
Covers, Apple II | 06.12.2019
 Computer Bismarck
Covers, PC Booter | 05.12.2019
 Alley Cat
Download, Atari ST (st) | 05.12.2019
 Aaargh!
Najnovšie originálky v zbierkach: (20)
Vvasha | 19.02.2020
 Congo: Descent Into Zinj (1995)
halo123 | 23.01.2020
 Silverload (1995)
halo123 | 23.01.2020
 Blade Runner (1997)
halo123 | 22.12.2019
 Zlodej (1996)
halo123 | 22.12.2019
 Torin's Passage (1996)
halo123 | 22.12.2019
 Jagged Alliance 2 (1999)
halo123 | 10.11.2019
 Horde, The (1994)
halo123 | 10.11.2019
 Descent (1995)
halo123 | 10.11.2019
 Worms Reinforcements (1996)
halo123 | 10.11.2019
 Wizardry Gold (1996)
halo123 | 10.11.2019
 Shattered Steel (1996)
halo123 | 10.11.2019
 9 (1997)
halo123 | 10.11.2019
 POD (1997)

Najnovšie komentáre: (10)  
jvempire | 14.02.2020, 09:38
 MDK
Hra je super, moc jsem si jí užil. Nenašla by se dobrá duše, která má cz manuál a je ochotná ho naskenovat? Rád bych porovnal překlad s originálem.
Freddie | 14.01.2020, 20:27
 Baldur's Gate
Tak hranie tejto zaujímavej hry som si pred rokmi dosť pokazil inštaláciou všemožných modov, ktorých k nej existuje do bludu, hlavne keď sa rozhodnete použiť tzv. Big World Project. Po čase mi začali chybne nabiehať Experience points a nakoniec odiši...
This is an excellent (and very interesting) game for Elder Scrolls fans to try out. The graphics are a little primitive and it can feel kind of clunky in some ways, but it's extremely ambitious and complex, especially for the mid 90's. You...
Na vánoční odpočinek, s hrou bez stresu a soubojů, jsem sáhl po této klasice, kterou jsem v minulosti dohrál několikrát a nikdy se neomrzí si ty lokace projít znovu, obzvláště, když po letech člověk zapomene mnohá řešen a zapojí i mozek k tomu, aby n...
Ringo | 20.12.2019, 15:06
 Dark Queen of Krynn, The
The Dark Queen of Krynn dokončen, asi jeden z nejvíce frustrujících závěrů, jaký jsem ve hrách zažil. Jinak mapy zde jsem tedy zkompletoval. Jsou tam všechny lokace. Jediné, co jsem teda nemapoval, byla pustina, tam to nemělo moc význam.
Ringo | 21.11.2019, 21:19
 Dark Queen of Krynn, The
V roce 2015 jsem popravdě nevím proč vyměkl před závěrečnou pasáží hry. Možná jsem rozehrál do toho příliš mnoho dalších her a nastala pauza, na kterou se mi čím dál více nechtělo navazovat a tak vznikla neskutečná 4 letá prodleva, jak v hraní, tak m...
Dohráno, hodně neotřelá pátrací adventura, kterou hodnotím hodně vysoko, i přes pár drobností, které mě mírně rozladily :-)
Tak jak mě Richmond nalomil na tuhle hru, tak jsem ji rozehrál taky a parádní detektivka poirotovského ražení, začal jsem si i sepisovat kdo kde co a jak a mám po pár obrazovkách napsanou pomalu knihu :-D Graficky je to parádní EGA s perfektní atmosf...
carHrozny | 26.10.2019, 00:40
 Legend of Kyrandia, The
Hint book sa k hre nikdy nedával bolo ho treba kúpiť samostatne.Čo je aj logické veď žiadne návody sa k hrám neprikladali....hráči by totiž hry dohrali veľmi rýchlo a to sa v tej dobe nejak nenosilo/dnes je to firmám jedno hlavne keď z vás budú stále...
Swampy | 20.10.2019, 12:42
 Legend of Kyrandia, The
Toto sa pise v Hint Booku, neviem ci bol pribalovany k hre, alebo sa musel dokupovat: "A flower and a gemstone of the same color will generally produce a potion of that color."
Najnovšie príspevky v diskusii: (10)  
Zápis #8 | SVĚTLO A TMA – VĚČNÍ RIVALOVÉ Hned na prvním kroku v novém podlaží jsem se dozvěděl, že zde na mě čekají stvoření Světla a Tmy (nebo Temnoty chcete-li). A skutečně tomu bylo tak. Na celém patře jsou totiž fixně stanovené souboje se zástupci 5 typů j...
Warhammer Dark Omen | Taky jsem tu za poslední týden narazil na pár absentujících her, ale zase si říkám, že to byly vcelku obskurnosti, na které jsem narazil jen proto, že se o nich v souvislosti s prohlíženou hrou psalo ;) I když zrovna takový Planet's Edge by si tu své...
Warhammer Dark Omen | určitě šlo, ale dj nějak nestíhá, stačí se podívat na tu frontu, já už ani nepřidávám další tipy :)
Warhammer Dark Omen | šlo by prosím přidat tuto hru?
| Hoši, české akčné RPG Kingdom Come: Deliverance je zdarma na Epic Games Store!!! Akcia trvá do 20.2. Je to verzia bez dlc, ale aj tak je o čo stáť. Hra normálne stojí bez centu 30 éčok. Tak šup registrovať sa na stránke obchodu a môžete "nakupovať". ...
| Zdravím, sběrači :), měl by někdo z vás zájem o "factory sealed" krabicovku Ve stínu havrana? Má představa je 10.000Kč / 400eur, za krabici včetně pošty, ale jsem ochotný se i domluvit.
Zápis #7 | Nešlo v ani jednom směru. Navíc zevnitř ty dveře vidět ani nebyly, I když teď zpětně koukám, že tam pár těch falešných dveří nemám zakreslených! :) To je tak, když záleží na úhlu pohledu no. Když to poprvé kreslíš, nahodíš plnou stěnu, protože nic j...
Zápis #7 | Ty červené čárkované stěny jsou asi ty falešné dveře, že? Těmi procházet nijak nešlo?
Zápis #7 | KRÁLOVSTVÍ VÍŘÍCÍCH DERVIŠŮ Nové patro poměrně záhy začalo ukazovat svůj vzor. Ten skrýval soustavu oblastí o velikosti 4x4 polí spojených uličkou o šířce jednoho políčka. Do každé takové oblasti vedly vždy jen jedny dveře, ačkoliv zde byly ještě da...

Najnovšie pridané časopisy a coverdisky: (10/322)
DJ | 03.11.2019
 Riki 37 [64]
? | 12.09.2019
 Level 33 [116]
? | 08.09.2019
 Score 46 [132]
MickTheMage | 15.07.2019
 Hráč 3 [40]
Miloš Kaleta | 13.06.2019
 Hráč 7 [40]
DJ | 03.06.2019
 Hráč 1 [40]
? | 14.04.2019
 Riki 36 [64]
? | 07.02.2019
 Score 45 [132]
? | 29.01.2019
 Riki 35 [64]
Hellhouse99 | 19.12.2018
 Excalibur 64 [17]
Najnovšie pridané diskmagy: (10/80)
? | 03.12.2018
 PC Engine 1-94 [87]
DJ | 19.10.2018
 Narsil 20 (12/96) [36]
DJ | 19.10.2018
 Narsil 19 (10/96) [37]
Marek Olejník | 29.11.2017
 PC Engine 3-95 [40]
Marek Olejník | 13.08.2017
 PC Engine 2-95 [29]
Marek Olejník | 22.06.2017
 PC Engine 11-12/94 [28]
DJ | 12.05.2016
 PC Engine 10-94 [33]
DJ | 26.03.2016
 PC Engine 9-94 [34]
MiNH0 | 22.07.2015
 PC Engine 1-95 [56]
DJ | 16.07.2015
 PC Engine 8-94 [29]

Komentáre k obrázkom / stránkam časopisov: (10)
Danny | 02.01.2020, 13:33
 Command & Conquer: Red Alert
Excalibur 58 | Tento Excalibur davali dohromady az takovi noname autori, ze zde pro jistotu radeji chybi tiraz. Po vzniku Score ho vube...
Danny | 02.01.2020, 13:26
 Úvodník
Score 12 | Ten uvodnik byl podle vseho vtip, ktery mi ale z tehdejsi (ne)znalosti anglictiny usel a po teto hre jsem se pozdeji pid...
Score 42 | Ten obrazek je z Tone Rebellion....
Score 42 | Dobry postreh, na strane 21 je rovnaky. Otzka znie, ku ktorej hre patri obrazok? :-|...
Score 42 | Ovšem co je to za obrázek u Pacific General?...
Score 42 | https://www.twitch.tv/videos/522096362 - Macaw hra Tlon, inak som o tejto hre ani nevedel, na toto preview zabudol, bol...
Ringo | 30.06.2019, 14:24
 Kritická mapa (bug)
Rytíři Grálu | Bug to není, dveře se mají vyrazit, což se dělá normálním krokem kupředu směrem do dveří....
Sova | 05.02.2019, 12:57
 Shattered Steel
Level 22 | Chyba mi tu ISO z tejto hry. Bolo by možné ho dodať? ...
HAMS | 07.01.2019, 15:12
 Úvodník
Score 12 | Podľa mňa to nie je nijaká, reálne existujúca hra...to je len vtip/parafráza na vtedajšiu hru čísla Under a Killing Moon...
Bard's Tale 1 - Remaster (2018) | Aha z figuríny. Taky jsme nějaké našel a chvíli mi trvalo (přesněji než jsem se kouknul do manuálu), že je možné z nich ...
Najnovšie obrázky pridané užívateľmi: (11)
deadly | 31.01.2020, 21:08
 Innocent Until Caught
Amiga - ... ale já se zamiloval do této.
deadly | 31.01.2020, 21:08
 Innocent Until Caught
Amiga - ... a že jich tu je.
deadly | 31.01.2020, 21:07
 Innocent Until Caught
Amiga - O ženy tady není nouze.
Ringo | 20.12.2019, 15:17
 Dark Queen of Krynn, The
A ti dobří draci samozřejmě vyhráli.
Ringo | 20.12.2019, 15:16
 Dark Queen of Krynn, The
Zrádní draci poraženi.
Ringo | 20.12.2019, 15:16
 Dark Queen of Krynn, The
A tohle je z úplně poslední bitvy, 24 draků celkem.
Ringo | 20.12.2019, 15:15
 Dark Queen of Krynn, The
Oslavy hrdinů, tedy mě :-)
Ringo | 20.12.2019, 15:15
 Dark Queen of Krynn, The
Král gnomů, ten pravý.
Ringo | 20.12.2019, 15:14
 Dark Queen of Krynn, The
Dobrá taktika a 5 hlavý drak je bez hlav.
Ringo | 20.12.2019, 15:14
 Dark Queen of Krynn, The
Jeden z nejtěžších soubojů ve hře, jde o to jen přežít.
Ringo | 20.12.2019, 15:13
 Dark Queen of Krynn, The
Raistlin.


Blade Runner
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1158
 Prílohy :: 7853
 Komentáre :: 7403
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Wizardry | DOSBox