Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames
Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077

Old games :: Staré hry na stiahnutie, Abandonware, Retro, Časopisy

Dracula Unleashed
Dracula Unleashed

Ishar

Interactive guide @ www.oldgames.sk/docs/ishar/1/

Ishar1

Keď som Ishar prvý krát uvidel na obrazovke svojej triosemšestky niekedy v '93 bol som samozrejme očarený a unesený. Atmosféra voľnosti v otvorenej krajine, brezové hájiky, jazerá, husté lesy a do toho šum vetra v korunách stromov. Nemal som vtedy ešte sound blaster, takže ten šum vetra by som teraz nazval ukrutným týraním sluchu, ale vtedy to bolo iné... Jasne išlo o wow efekt, ktorý zafungoval na 100% a aj po rokoch keď sa o hrách bavím s podobne postihnutými hráčmi, Ishar je aj u nich v pamäti uložený ako niečo úžasné a nadčasové.

Počas prvého hrania som sa dostal do štádia, kedy som bol hrou síce fascinovaný, predovšetkým prieskumom sveta Kendorie, ale nezaznamenal som prakticky žiaden postup. Krajina pôsobila neskutočne obrovsky, mapa nebola, neustále som bol niekde stratený a o tom čo by bolo nutné urobiť a kde sa dostať som nemal ani páru. Hra teda ostala v štádiu ľahko nakročenej prechádzky po krajine a porúčala sa z disku, ale nostalgicky príjemná spomienka už navždy ostala.

O dva roky neskôr, keď bola na svete celá trilógia a ja osobne skúsenejší a navyše podkutý návodom od ICE-ho zo Score, som sa do toho znova pustil. Samozrejme s úmyslom hru aj zmapovať. Dnes už si to ani neviem predstaviť, ale vtedy som patlal ceruzkou a farebnými pastelkami mapu štvorček za štvorčekom na ohromných 12 kusov A4 - tu je k dispozícii výsledok, ako inak, nedokončený ;-).

Hru som ani v tomto "rune" nedohral, myslím že to bolo kôli neschopnosti namixovať akýkoľvek nápoj, čo bola známa forma protipirátskej ochrany. Originálku som nemal, ani manuál, akurát niekoľko slov z manuálu na ktoré sa hra pýta pri prechode hranicou  zhruba v polovici mapy. Pamätám si, že som bohužiaľ nemal všetky, takže prechodu cez túto hranicu predchádzala tortúra ukladania (Pozor! Save bol spoplatnený hernou menou 1000GP!) a po otázke na ktorú som nemal správne slovo nasledoval loading...

 

No a netrvalo to ani 23 rokov a ja sa vraciam na miesto činu s úmyslom opäť ZMAPOVAŤ KENDORIU!  ...a tentoraz až do konca...

 

 

OK, ale najskôr dojmy z aktuálneho hrania a dohrania 23-th anniversary:

Ishar: Legend of the Fortress - dojmy

Prvý Ishar od francúzkych vývojárov Silmarils nám v roku 1992 do žánru dungeonov priniesol množstvo originálnych prvkov, peknej grafiky a tak trochu špecifickej až zvláštnej hrateľnosti, avšak s parádnou atmosférou.

Bola to zrejme jedna z prvých hier, kde sa objavil náznak vzťahov v skupine hráčom ovládaných postáv. Každý charakter v hre má nastavený parameter (pre hráča neviditeľný) alignment vzhľadom k ostatným postavám, alebo nejakej skupine (pohlavie, rasa, povolanie...). Na základe tohto systému sa tak postavy v partii môžu nenávidieť, tolerovať alebo zamilovať a vedie to často k nedobrovoľnej fluktuácii členov skupiny. Jediným spôsobom ako hráč môže zistiť všeobecný status vzťahov v skupine je návšteva domu Psychoanalytika. V hre sú dvaja a síce sa to tvári ako medik - ponúka "Medical Advice Fee" za 1000 GP - ale výsledkom je len stručný rozbor vzťahov v partii, zistí či je v nej tímový duch alebo je medzi niektorými členmi niečo viac (nenávisť, láska).

 

Teraz po čerstvom dohraní (10/2018 ) môžem bez urážky povedať, že Ishar vôbec nie je zložitá hra. Zložité sú niektoré princípy a užívateľská neprívetivosť ale hra ako taká nie. Vpodstate poviem že je jednoduchá, nenašiel som v nej žiadnu komplexnosť, ktorou sa vyznačovali niektoré hutnejšie konkurenčné tituly z tej doby (Ultima VII, MM4, Amberstar, Wizardry VII), alebo hromady puzzlov a hádaniek ako boli v dungeonoch typu DM, BC, EoB... Hneď ma aj napadajú myšlienky na nejaký ten speedrun, alebo neštandardný priechod (ženská partia, orkovia...) k čomu sa možno ešte dostanem.

Kendoria sa rozkladá na zhruba 270x100 štvorčekoch, čo je celkom dosť, ale nič mimoriadne, v tej dobe sme tu už mali iných rekordérov, všakže - Fate: Gates of Dawn. Jedná sa poväčšinou o veľké, prázne oblasti a klasické dungeony sú tu iba dva. Jeden v lese Rhudgast a ten druhý, kde sa odohráva záver, v regióne Valathar. Okrem toho sú tu dve mestá za hradbami - Urshurak a Elwingil a štyri dedinky ako súčasť vonkajších priestorov, v každej zhruba 5 domov. Mapa je rozdelená na 20 oblastí, ich hranice sú poväčšinou (celkom realisticky) tvorené vodnými plochami ako potoky, rieky, zálivy alebo nepriechodné lesy, pričom zhruba v strede na prechode medzi Rhudgastom a Argarathom je copyprotection - hra tu vyžaduje slovo z manuálu.

Kúzla, aj keď ich je v hre dosť sú vo väčšine nepoužiteľné, každý hráč si vystačí s troma - liečenie (healing), hromadný útok (lightning) a antimagická ochrana (mental shield). Aj keď som to skúšal, nič iné som prakticky nepoužil, aj kôli krkolomnému UI - možnosť vytvoriť si jednu runu s kúzlom, na ktorú sa dá jednoklinúť to nezachráni.

 

Problém s orientáciou v krajine: vtedy veľký, dnes takmer žiadny. Samozrejme prispelo k tomu to že som ju kompletne zmapoval a aj hotovú mapu som mal pred hraním k dispozícii. Podľa kompasu a názvu regiónu je vždy jasné kde zhruba sa nachádzam a stačí zbehnúť k nejakému orientačnému bodu alebo okraju a viem to už presne.

 

Obtiažnosť pre mňa zvyšoval hlavne nulový "feedback" väčšiny akcií, vrátane množstva kúziel alebo vypitia namiešaných fľaštičiek. Stačilo by pri tom tak málo, ikona v efektoch pri portrete postavy alebo krátky textík typu "vypil si potion XYZ a teraz vidíš aj v magickej tme".

 

V prvom Ishare je filozofia hrateľnosti postavená predovšetkým na peniazoch. Je to zaujímavé, ale fakt je to jedna z mála hier, kde vám budú neustále chýbať. Za peniaze získate staminu (physical points), manu (psychic points) napríklad na to aby sa dalo kúzliť Healing - liečenie (je to spolu s Regeneration jediná možnost ako si dopĺňať HP), nové kúzla v školách (tu ide o najdrahšie položky, za kúzla miniete spoľahlivo hernú menu), zvyšovanie vlastností, nakupujete výbavu a samozrejme aj ukladáte hru. Spolu s nemožnosťou predávať vybavenie v obchodoch ide o zdanie funčknej ekonomiky, kedy sa ani na konci hry v peniazoch netopíte.

 

Kiriela Knight Dragon Deloria Morgula Medusa

 

Čo je nutné k dokončeniu hry?

Zabitie Krogha

Morgula áno alebo nie? Otázka, nad ktorou hráči Isharu filozofovali nad návodom zo Score 12 a filozofujú dodnes.

Potvrdzujem a búram mýtus o tom, že je nutné mať v partii Morgulu na zničenie Krogha (ktorá jediná, má účinné kúzlo Anti-Krogh). Nie netreba, stačí na to akákoľvek zbraň, ktorá ho  zraňuje ešte účinnejšie.

Netreba mať ani Jarelov magický meč vytiahnutý z kameňa, stačí naozaj čokoľvek - odskúšané s Long Sword (+2) a Heavy Axe (+4), obe ho zraňovali za cca 620 na zásah, teda rovnako ako Jarelov meč.

 

Aby sa však vôbec dal Krogh zraniť (zbraňou alebo kúzlom) je nutné mať pri vstupe k nemu 5 Runových tabuliek, o ktorých zbieranie vpodstate celú hru ide. Avšak zdá sa, že ich nie je nutné mať všetky.

Zistil som, že je nutné mať pri sebe toľko tabuliek, koľko mám v partii postáv. Setup: 5 postáv + 4 tabuľky = Krogh nezraniľeľný, 2 postavy + 2 tabuľky = Krogh zraniteľný.

Z tohto by sa dalo vydedukovať, že nie je nutné zbierať všetky a tým pádom ani netreba mixovať kritické nápoje z manuálu. Stačí v závere hry zredukovať partiu na počet tabuliek.

 

Runové tabuľky?

 Tabuľka 1: bežne dostupná už na začiatku

 Tabuľka 2: dostupná bez väčších problémov v dungeone pod Rhudgastom

 Tabuľka 3: Gil-Aras - oblasť s "večnou" temnotou, aby bolo vidno je treba namixovať DROULI potion.

Pokiaľ hráč vie ako vysoko je stojan na tabuľku, dá sa zobrať aj v tme, bez nutnosti vypiť túto fľašku a tým pádom nie je nutné kupovať drahú ingredienciu Trapdoor Spider Web (5000).

 Tabuľka 4: Prekliaty dom v Zendorii, pred vstupom musí každý v partii vypiť KRAKOS potion (brain wash).

Jediné ďalšie riešenie je vymeniť všetky postavy v skupine, Takto sme to riešili bez manuálu.

 Tabuľka 5: V záverečnom dungeone

 

Kľúč od záverečného dungeonu - Valathar

Dvere sa dajú odomknúť iba kľúčom od Irvana (Erwan) a ten nám ho dá iba výmenou za privedenú Deloriu.

 

Výmena členov partie?

Áno, toto je nutné urobiť minimálne raz, pri transportovaní Delorie domov k Irvanovi (Erwan), aby sme získali kľúč od záverečného dungeonu. Žiadne ďalšie prepúšťanie už nutné nie je (viď Morgula).

K tomuto questu sa viaže tiež nutnosť namixovať ZARKLUG potion (disrupt charm) do ktorého je potrebné zohnať vzácnu ingredienciu "Turtle Slobber" (nájsť korytnačku a vymeniť ju u tohto obchodníka-špecialistu), pretože ak je v družine muž, vždy sa do Delorie zamiluje a nechce ju pustiť. Ak ho vyhodím/zabijem zamiluje sa do nej ďalší v poradí. Je to samozrejme možné obísť tak, že v partii budeme mať iba ženy ;-)

 

Drak a 5 prsteňov ochrany proti ohňu?

Kôli týmto piatim prsteňom je nutné zabiť dve bytosti: obrneného Rytiera s "Mental Vision Helmet", s ktorou je následne možné zabiť neviditeľného jaštera menom Brazl a ten má u seba 5x "Protection Ring". Okrem tejto helmy je možné Brazla vidieť aj pomocou kúzla "Detect Invisibility", takže nie je nutné zabiť rytiera.

Pri mojom poslednom hraní som s prsteňmi skúšal všeličo - prstene mať len v inventári (nemusia byť v ruke) prestene vyhodiť a ísť k drakovi bez nich - ale zakaždým som bol proti jeho ohňu imúnny. Je možné že sa nastavila nejaká interná premenná už po ich zobratí z mŕtveho Brazla a hre bolo potom jedno či ich mám u seba, alebo ide len o ďalší bug. Proste Drak mi neubližoval, či som prstene mal alebo nie.

 

Mníšske róby?

Áno, je nutné vziať od Thorma v Elwingile toľko rób koľko je postáv v družine a pred týmito dverami v dungeone si ich obliecť.

 

Manuál a herné mechanizmy

Rovno poviem, že na hru tohto typu je absolútne nedostačujúci, poskytuje minimum informácií o herných mechanizmoch, na väčšinu toho ako systém funguje musí hráč zložito prichádzať sám počas hrania. Autori  to evidentne odflákli a ono aj celá hra pôsobí ako taká demoverzia, kde je väčšina možností vytvorená alebo naznačená, ale využitie žiadne (skilly ako lock-picking, languages, kúzla...). Korunu tomu nasadzuje samotný preklad hry, ktorý je v angličtine sprasený (meno dôležitej postavy - v manuáli Irvan v hre Erwan, povolanie Clerk namiesto Cleric, názvy predmetov, kúziel a pod...).

 

Kúzla sú kapitola sama o sebe: z hľadiska kúzliacich povolaní je v tom celkom bordel, sú rozdelené na Cleric a Wizard, pričom je tu napísané, že "Cleric" sú k dispozícii aj pre Rangerov a Paladinov a "Wizard" pre Monkov a Priestov, avšak už sa nepíše, že tie alternatívne povolania sa môžu naučiť iba tri kúzla, ktoré sú na úrovni 1 (urobil som z toho prehľadnú tabuľku kúziel). Ďalej tu máme špecifické postavy ako Kiriela alebo Morgula, ktoré majú preddefinované niektoré konkrétne kúzla napevno. 

Popis kúziel v manuáli je buď veľmi stručný, nejasný alebo žiadny, navyše tie chyby/preklad, napríklad kúzlo "flame spirit" som v hre nenašiel, alebo z francúzkeho originálu "la paralysie" je kúzlo v hre aj manuáli preložené ako "Binding" !!!. Po prvotnej eufórii z toľkých zaujímavo znejúcich kúziel prichádza sklamanie, väčšina kúziel je vpodstate nepoužiteľná, niektoré aj po snahe netuším načo sú, ako sa používajú, alebo či vôbec majú nejaký význam (Charm, Dissolve, Invisibility, Radar, Repulse). S kúzliacimi postavami sa tak vyplatí jedine Healing a Lightning (u dvoch postáv na runách) a v niekoľkých prípadoch Mental Shield (proti kúzelníkom) prípadne Regeneration. Bohužiaľ kúzlenie sa v prvej časti nepodarilo, omnoho lepšie je to v Ishar 2.

 

Mixovanie nápojov podľa receptu

V Manuál obsahuje zoznam ingrediencí a následne zoznam receptúr s ich kódovým názvom, avšak bez akéhokloľvek popisu vzniknutej mixtúry. Na to čo, ktorá fľaštička robí je nutné nájsť jej popis na zvitku v hre, alebo na to prísť experimentovaním (recept namixovať, vypiť a skúmať čo sa stalo). V tej dobe to rozhodne bola zábava, hlavne preto, že srandisti autori v tomto zozname z manuálu vytvorili rovnú polovicu receptov ako fake - čiže po vypití takéhoto dryáku nasleduje otrava. Po mojom rešerši má konečný zoznam pre Ishar 1 celkovo 8 receptov, tu je prehľadná tabuľka.

 

Povolania a rasy: ich veľká rôznorodosť znamená zároveň neprehľadnosť a manuál nič nevysvetľuje, jediná zmienka je pri "Alignment". Je síce pekné, že tu máme rasy a povolania, ktoré majú niekde v hlbinách kódu zapísanú tabuľku s hodnotami vzťahov k iným rasám, povolaniam a zrejme aj pohlaviam, ale bolo by žiadúce ju umiestniť aspoň niekde do manuálu. Takto môžeme len hádať, ktoré povolania a rasy sa navzájom môžu/nemôžu. V hre je možnosť navštíviť psycho-analytika (na dvoch miestach), ktorý za poplatok informuje o vzťahoch v partii. Pri zlej tímovej konštalácii povolania ako "thief", "hypnotist" alebo "spy" odchádzajú z družiny počas spánku v hostincoch, pri ešte horších vzťahoch sa postavy navzájom zraňujú. A naopak, ak má vzťah niektorých dvoch postáv vysokú hodnotu pri odchode jednej odíde aj druhá. Už samotné verbovanie do partie (alebo vyhadzovanie) je hodne náročné vďaka systému hlasovania. Mal som na začiatku chuť to skúmať a urobiť nejaké prehľadné výsledky ale postáv je 33 a robiť to priamo v hre je na palicu, takže nič ;-)

To čo som urobiť vedel je prehľadný zoznam všetkých postáv s parametrami (pohlavie som si overoval až v pokračovaní, kde už je to podľa obrázku inventára jasné) a presným miestom na mape, kde ich naverbovať.

 

...chcel som povedať/napísať o tomto ešte viac ale už teraz vidím, že objem textu veľmi narastá, tak to ukončím a radšej niečo k tomu mappingu...

 

IsharMap companions companions items spells

Mapovanie s grid cartographerom

Už veľmi dlho, odkedy som začal robiť vlastný webový "Dungeon Mapper", sledujem tvorbu Davida Walthersa, ktorý pracuje na vlastnom a takmer dokonalom mapovacom nástroji "Grid Cartographer" aktuálne vo verzii 4, ktorý už je dostupný aj cez Steam.

To čo tento program robí pre nás retro-hráčov tak skvelým je funkcia "GameLink" - v stručnosti ide možnosť prepojiť ho s niektorým z podporovaných emulátorov (DOSBox, Snes9x, NEStopia...) cez ktoré dokáže odosielať niektoré údaje real-time z pamäte do mapy (poloha x,y, smer, poschodie...), čo sa dá následne po nakreslení mapy využiť ako dokonalá Automapa so všetkým čo k nej patrí (teda predovšetkým vkladanie poznámok) a to nie len v dungeonoch, ale aj akčných hrách ako Metroid.

Problémom je samozrejme začiatočná fáza a konfigurácia, je nutné sa najskôr hrabať v pamäti emulátora s danou hrou a tieto dôležité čísla nájsť, spočíva to hlavne v klasickom ukladaní obsahu pamäte a porovnávaní. Do tohto som sa s Isharom pustil, hodnoty zložito našiel "gamelink profile" vytvoril a kompletnú mapu nakreslil. Hotový výsledok už David hodil priamo do aktuálnej verzie a mapu aj na svoje stránky. Ja som okrem toho mapu vyexportoval a vyrobil z toho podobný projekt ako pre King's Bounty - teda interaktívnu verziu mapy pre browser spolu s tabuľkami postáv, predmetov, kúziel a receptov.

 

Ako to funguje v praxi si kuknite na tomto videu

 

Interactive guide @ www.oldgames.sk/docs/ishar/1/

 

Aktuálne články  
Eye of the Beholder - Trilógia: Denník hráča
Eye of the Beholder je naprosto zásadní hra a další dva jeho díly tvoří trilogii, která svým způsobem určila mé priority, co se týče herních žánrů. Ty první pocity, když jsem zapadl v kobce, z vlastního pohledu, s družinou vlastoručně vytvořených a pojmenovaných postav. Dal jsem jim do ikonek rukou meče, otevřel první dveře a porazil prvního Kobolda....to byly začátky 90. let. Neskutečná atmosféra, nádherná grafika, možnost vývoje postav, bludiště plné nástrah. Dovolil bych si nazvat Dungeon žánr jako vznešený a nejbohatší na možnosti, co šlo všechno ve hře dělat.
Ishar 2: Messengers of Doom - Mapovanie
 autor: dj 25.06.2019   
Ishar 2 úspešne zmapovaný. Okrem dojmov z prejdenia hry (2019) tu nájdete veľa technických detailov o vytváraní mapy pre utilitku Grid Cartographer, online interaktívnu mapu pre web, zoznamoch a príručkách a napríklad aj to ako prejsť hru s čisto ženskou partiou bez druida...
Ishar: Legend of the Fortress - Mapovanie
 autor: dj 07.06.2019   
Ako som v poslednej dobe Ishar 1 dohral, dopodrobna preskúmal, zmapoval, interaktívnu mapu Kendorie a príručku vyrobil, príjemne zaspomínal, niekoľko starodávnych mýtov zboril a nakoniec samotnú hru aj manuál kritike triezvej podrobil...
Najnovšie pridané hry:
Monster Bash
74% / 0% ( pridaná: 10.09.2019 )  
[ Download Monster Bash @ GOG.com (buy) ]
1993, Apogee Software, Ltd.   [ Action ]
Monster Bash (počas vývoja známa ako Graveyard) je klasická plošinovková arkáda s postranným scrollingom v EGA grafike od Apogee Software, vydaná v roku 1993. Jej dizajnérom je Frank Maddin a hra je zasadená do hororovej tématiky. Hra je rozdelená na tri epizódy, prvá časť bola distribuovaná ako shareware. Celkom obsahovala 28 plošinovkových úrovní. Hlavným hrdinom je 10 ročný chlapec menom Johnny Dash ktorému hlavný záporák Count Chuck uniesol psa Texa. Ten má na svedomí aj únos ďalších domácich miláčikov. Úlohou Johnnyho bude vydať sa tajným šatníkovým portálom do podzemia, vybavený prakom s nekonečnou zásobou kamienkov bojovať s odpornými monštrami a zachránit všetky uväznené zvieratá...
Yendorian Tales: Book I
63% / 0% ( pridaná: 09.08.2019 )  
[ Download - Yendorian Tales: Book I (zip) ]
1994, SmithWare   [ RPG ]
Yendorian Tales Book I je skupinové fantasy RPG spracované v izometrickom pohľade zhora, podobne ako v hrách Faery Tale Adventure alebo Ultima 6. Hráč si vytvára partiu až šiestich postáv pričom na výber má zhruba 15 povolaní. Súboje prebiehajú na ťahy na samostatnej obrazovke, interakcia s NPC postavami je riešená priamym písaním konverzačných tém ako v Ultimách. Príbej pojednáva o ochrane ťažby vzácnej magickej rudy v baniach krajiny Yendor, ktorú začínajú ohrozovať stále početnejšie nájazdy monštier. Preto sa vládcovia Yendoru rozhodnú vyhľadať pomoc zdatnej skupiny dobrodruhov, ktorých úlohou bude bojovať proti príšerám napádajúcich baníkov...
Excalibur: Sword of Kings
50% / 70% ( pridaná: 10.05.2019 )  
[ Excalibur: Sword of Kings - ZX Spectrum (z80) ]
1987, Ian Smith, Shaun G. McClure   [ Adventure ]
Excalibur: Sword of Kings je textová advetura doplněná o barevné obrázky. Parser rozpoznává dvouslovné příkazy. V Excaliburu je možné prozkoumat 29 obrazovek. Hra vyšla původně pro ZX Spectrum a v roce 2019 byla předělána pro HTML5 a doplněna o tutoriál. Zlá čarodějka Crania pátrala po Merlinovy, aby pohltila jeho moc. Při svém pátrání dorazila na Kamelot a setkala se s králem Artušem. Když nebyla spokojená s tím co se dozvěděla, tak Artuše kletbou uspala. Tvým úkolem, hrdino, je vstoupit do Kamelotu, získat Excalibur a porazit zlou čarodějku...
Home Alone 2: Lost in New York
60% / 60% ( pridaná: 05.02.2019 )  
[ Download Home Alone 2 for DOS (zip) ]
1992, Manley and Associates, Inc.   [ Action ]
Kevin je opět sám, tentokrát se píše rok 1992 a ocitáme se v New Yorku. Hra bohužel oproti prvnímu dílu nepřináší žádné velké inovace. Stejně jako v prvním díle musíte utíkat před zloději Harrym a Marvem a přitom nastražit různé pasti, aby jste je zastavili. Hra obsahuje čtyři úrovně, z toho dvě jsou vnitřní (Hotel, dům strýčka) a dvě venkovní (Central Park, ulice New Yorku)...
Icewind Dale II
85% / 90% ( pridaná: 03.01.2019 )  
[ Download Icewind Dale 2 Complete @ GOG.com (Buy) ]
2002, Black Isle Studios   [ RPG ]
Icewind Dale II je pokračovaním akčne ladeného fantasy RPG v izometrickom pohľade, vytvorenom v Infinity Engine od štúdia Black Isle. Podobne ako prvý diel, odohráva sa aj tento vo svete Forgotten Realms na kontinente Faerûn a využíva pravidlá tretej edície D&D. Hráč má pod kontrolou skupinku až šiestich nájomných žoldnierov z Luskanu, začínajúcich svoje dobrodružstvo v meste Targos. Hra sa opäť odohráva na 'Hřbetu světa', kde je 'Desetiměstí' ohrozované hordami nepriateľov a skupina navštívi známe miesta ako Kuldahar, Dračie oko, Useknutú ruku, Šengarnský brod, Kláštor Čierneho havrana...
Magic Island: The Secret Of Stones
76% / 86% ( pridaná: 23.11.2018 )  
[ Download Magic Island - Amiga CD32 (iso) [cz] ]
1995, ARDA Team   [ RPG ]
Magic Island je klasický dungeon-crawler s pohybom po štvorcoch, real-time súbojmi a ovládaním partie štyroch postáv od českého vývojárskeho tímu ARDA, vytvorený pre platformy Amiga 1200 a Amiga CD32 v roku 1995. Už od pohľadu sa vyznačuje peknou ručne kreslenou grafikou a príjemnou hudbou a v dobe vydania bol pasovaný za najlepšiu českú RPG hru. Hra obsahuje automaping, obchodovanie, jednoduchý crafting predmetov, mixovanie elixírov a klasické vylepšovanie skupiny dobrodruhov. Nakoľko sa jej väčšina odohráva vo vonkajších priestoroch, je často porovnávaná zo sériou Ishar. Hráč je v úlohe syna veľkého bojovníka, ktorý mu na smrteľnej posteli zadá zdanlivo jednoduchú úlohu, doručiť dopis pre svojho starého priateľa...
Bard's Tale Trilogy (Remastered)
75% / 80% ( pridaná: 31.08.2018 )  
[ Download Bard's Tale Trilogy @ GOG.com (buy) ]
2018, Krome Studios   [ RPG ]
The Bard's Tale Trilogy vydala v roku 2018 spoločnosť Briana Farga inXile Entertainment ako remaster pôvodných verzií z roku 1985 (1986,1988). Jedná sa o remaster z kategórie vydarených, vytvorený vývojármi z Krome Studios s úctou k originálu v engine Unity. Za vzor si zobrali verziu pre Apple IIgs/Atari ST, grafika animovaných 2D obrázkov bola ručne prekreslená v rovnakom štýle do vyššieho rozlíšenia, zatiaľ čo grafika 3D výhľadu je kompletne trojrozmerná. Všetky textúry sú verné originálu a celok pôsobí štýlovo, pohyb ostal klasický po štvorcoch s možnosťou plynulého rozhliadania sa v 3D. Z herného hľadiska remaster umožňuje (v Legacy Options sa dajú vypnúť) niekoľko zjednodušení, pridal prehľadnú automapu, nové portréty a napríklad hráč má možnosť vytvoriť si už aj ženské postavy...
Najnovšie prílohy: (20)
Video, Gameplay | 10.09.2019
 Monster Bash
Monster Bash - Part One v2.1 (zip) | 10.09.2019
 Monster Bash
Monster Bash - Part One v1.01 (zip) | 10.09.2019
 Monster Bash
Download Monster Bash - Episode One (exe) | 10.09.2019
 Monster Bash
Covers - Shareware Episode | 10.09.2019
 Monster Bash
Download Monster Bash @ GOG.com (buy) | 10.09.2019
 Monster Bash
Video, Intro and Gameplay | 10.09.2019
 Yendorian Tales: Book I
Video, PC - Retro Nation | 03.09.2019
 Tajemství Oslího Ostrova (Donkey Island)
Readme (txt) | 09.08.2019
 Yendorian Tales: The Tyrants of Thaine
Download - Yendorian Tales: The Tyrants of Thaine (zip) | 09.08.2019
 Yendorian Tales: The Tyrants of Thaine
Readme (txt) | 09.08.2019
 Yendorian Tales: Book I - Chapter 2
Download - Yendorian Tales: Book I - Chapter 2 (zip) | 09.08.2019
 Yendorian Tales: Book I - Chapter 2
Download - Yendorian Tales: Book I (zip) | 09.08.2019
 Yendorian Tales: Book I
Readme (txt) | 09.08.2019
 Yendorian Tales: Book I
Ishar 2 Guide and Interactive Map (HTML) | 25.06.2019
 Ishar 2: Messengers of Doom
Video, Walkthrough | 25.06.2019
 3 Skulls of the Toltecs
Recenze - Ringo 70% [cz] | 22.06.2019
 Rytíři Grálu
Video, Let's Play 001 | 12.06.2019
 Ultima VII: The Black Gate
Ultima 7 - Official Clue Book: Key to the Black Gate (pdf) | 12.06.2019
 Ultima VII: The Black Gate
Video, completed the game with female only party [DJ] | 06.06.2019
 Ishar 2: Messengers of Doom
Najnovšie originálky v zbierkach: (20)
kloki38 | 10.07.2019
 Shannara (1995)
kloki38 | 07.07.2019
 Quarantine (1994)
kloki38 | 04.06.2019
 Lion (1995)
kloki38 | 20.05.2019
 Bram Stoker's Dracula (1995)
zemcak | 31.03.2019
 Dune 2000 (1998)
halo123 | 24.03.2019
 Dreamland (1998)
halo123 | 24.03.2019
 Turok 2 Seeds of Evil (1999)
halo123 | 24.03.2019
 Blood 2: The Chosen (1998)
halo123 | 24.03.2019
 Stonekeep (1995)
vvasha | 26.02.2019
 Operace Flashpoint (2001)
vvasha | 18.02.2019
 Reach for the Skies (1992)
vvasha | 18.02.2019
 1944: Across the Rhine (1995)
vvasha | 13.02.2019
 Dračí Historie (1995)
kloki38 | 12.02.2019
 Descent 2 (1997)
kloki38 | 12.02.2019
 Descent (1996)

Najnovšie komentáre: (10)  
Karol | 02.09.2019, 00:31
 Ambermoon
myslim ze v dokumentoch, by 'scan' mal byt plagat co sa pribaloval ku krabicovej verzii, a 'rip' by mala byt mapa zo suborou samotnej hry. Teda by malo ist o dve rozne mapy, avsak obe mapy su totozne :(
Ringo | 21.08.2019, 20:35
 Death Gate
Mě napadlo snad jediné, že se nakonec narazilo na autorská práva autorů knižní série Death Gate - Margaret Weiss a Tracy Hickman, podle jejichž díla je ta hra dělána, kteří to třeba nepovolili přeprodat GoGu..
Drolin | 20.08.2019, 08:42
 Death Gate
Je zvláštní, že toto bylo odstraněno a Mission Critical zůstává. Takže předpoládám, že s DG má někdo, něco, své plány - exkluzivní distribuci (pravděpodobně), remake nebo snad remastr. Nicméně hádám stále bude k dispozici verze z LTF Abadonware, takž...
2 Richmond: popravdě, když jsem v Ultimě 2 zahlédl screen s kosmodromem z CCCP, tak mě to něčím fascinovalo, že mě to lákalo si to zahrát, více než jedničku a trojku.
Ringo | 18.08.2019, 19:00
 Death Gate
Jak to že to z GoGu odstranili, plánoval jsem si to tam koupit jako zálohu instalačky. Mám to sice na placce, ale jinak teda to jako odstraní z tama všechny Legendovky? Měl jsem v plánu je ponakupovat časem.
Jozo | 18.08.2019, 17:31
 Death Gate
Z GOGu bola táto hra už odstránená.
Kvůli těm časovým branám nebo kvůli vesmíru?
Srandovní je, že ta dvojka mě z té Sosaria trilogie lákala vždycky nejvíce :-)
Koukám, že hodnocení této hry zde krásně variuje od 5 do 100% :) Dal jsem po dohrání 50%, o něco více než Akalabethu a o něco méne než prvnímu dílu.
Kloki38 - myslím že sa dá jedine cez príkaz Equip.
Najnovšie príspevky v diskusii: (10)  
Vězení level 2 - Calandra | V jedné z cel nakonec nacházím i Calandru (to je ta ztracená sestra, kterou sháněla vystrašená žena u vchodu do Darkmoonu). Vypráví mi příběh, který mě nijak nepřekvapil, vlastně jsem jej čekal. Zlí klerikové zotročují lidi pro nějakou temnou prácičk...
Vězení - level 2 | Tady už nejsou ani rytíři. Nacházím tady kromě naštvaných mnichů nějaké skull keye otevírající cely, ty sbírám, otevírám několik místností, hlavně jednu obrovskou a čeká mě tam bitva, jak se patří. Tady už je má parta plně střízlivá a je jí jasné, že...
Vězení - level 1 pokračování | Zloděj byl sice ukecaný, ale stejně jsem jej odehnal. Šmejdím dále, nějaké věci, klíče, vše beru, bude se to hodit. Porážím nějaké strážné a pak jakési zdivočelé nepříčetné vězně. Nacházím nějaká schodiště, tak je zkoumám. V jednom sestupu nacházím p...
Vězení level 1 začátek | Po vstupu do kláštera narážím na schody nahoru, tam je chodbaa v ní zamčené dveře. Narážím na naštvaného klerika, který mi naznačuje, že tam nemám co dělat a mám vypadnout. Tentokráte poslechnu a vydám se schody dolů a pak ještě dolů a jsem v jakémsi...
Darkmoon - vstup | Hned po vstupu nacházím jakousi falešně vypadající dvojici, klerika ženu Nadiu a muže Jorila. Jsou strašně roztomilí a nápomocni, nicméně ženu, kterou hledám, prý neviděli, ale jakmile chci postoupit dále do kláštera, najednou jako by se jim zableskl...
Les | Khelben nás teleportuje do lesa nedaleko Darkmoonu. Jsou zde vlci. Po boji s Xanatharem je tohle první ostrý střet, kdy opět musíme tasit zbraně. Vlky pobíjíme, procházíme kolem podivného hřbitova, kde mě vůbec nenapadlo vykopávat hroby. Stačilo se j...
Khelben | Z relaxu mě od asi 16 pivka vyruší zjevení, nějaký dopis. Si říkám, že bych do toho neměl dávat ty slivovice. Lehký průplesk paladina Aruthy, který zbožně nechlastá, a v rámci motlitby stáhl jen tři litry vína, mě probírá a zjišťuji, že dopis není fa...
Ishar Trilogia dnes v Retronation | Dávam do pozornosti dnešné živé visielanie od Retronation (Dobrovský / Olejník) o 18:00 - https://www.youtube.com/watch?v=K0xQjlaNRtY Z upútavky sa zdá že sa chalani svedomito pripravovali: "Museli jsme proto rozjet velkou pátrací akci po informac...
4, 3, 2, 1.... | Ufff, člověk si snad odpočine po náročném bloudění v kobkách pod Waterdeepem....
Kenku Eggs | No já si právě říkal, jako že je uplatím a co potom? Budou se mi plantat pod nohama. Navíc, mně se Kenku strašně líbily jako příšerky, řekl bych nejhezčí z celé EoB trilogie, takže bych je nezotročil, asi volba attack byla přirozená :-) Jinak z Ke...

Najnovšie pridané časopisy a coverdisky: (10/321)
? | 12.09.2019
 Level 33 [116]
? | 08.09.2019
 Score 46 [132]
MickTheMage | 15.07.2019
 Hráč 3 [40]
Miloš Kaleta | 13.06.2019
 Hráč 7 [40]
DJ | 03.06.2019
 Hráč 1 [40]
? | 14.04.2019
 Riki 36 [64]
? | 07.02.2019
 Score 45 [132]
? | 29.01.2019
 Riki 35 [64]
Hellhouse99 | 19.12.2018
 Excalibur 64 [17]
CGW Museum | 13.09.2018
 Computer Gaming World 5.5 [66]
Najnovšie pridané diskmagy: (10/80)
? | 03.12.2018
 PC Engine 1-94 [87]
DJ | 19.10.2018
 Narsil 20 (12/96) [36]
DJ | 19.10.2018
 Narsil 19 (10/96) [37]
Marek Olejník | 29.11.2017
 PC Engine 3-95 [40]
Marek Olejník | 13.08.2017
 PC Engine 2-95 [29]
Marek Olejník | 22.06.2017
 PC Engine 11-12/94 [28]
DJ | 12.05.2016
 PC Engine 10-94 [33]
DJ | 26.03.2016
 PC Engine 9-94 [34]
MiNH0 | 22.07.2015
 PC Engine 1-95 [56]
DJ | 16.07.2015
 PC Engine 8-94 [29]

Komentáre k obrázkom / stránkam časopisov: (10)
Ringo | 30.06.2019, 14:24
 Kritická mapa (bug)
Rytíři Grálu | Bug to není, dveře se mají vyrazit, což se dělá normálním krokem kupředu směrem do dveří....
Sova | 05.02.2019, 12:57
 Shattered Steel
Level 22 | Chyba mi tu ISO z tejto hry. Bolo by možné ho dodať? ...
HAMS | 07.01.2019, 15:12
 Úvodník
Score 12 | Podľa mňa to nie je nijaká, reálne existujúca hra...to je len vtip/parafráza na vtedajšiu hru čísla Under a Killing Moon...
Bard's Tale 1 - Remaster (2018) | Aha z figuríny. Taky jsme nějaké našel a chvíli mi trvalo (přesněji než jsem se kouknul do manuálu), že je možné z nich ...
Bard's Tale 1 - Remaster (2018) | Ano, Hero je zakuzleny z predmetu, zo sosky. Myslim ze to je zrovna jeden z predmetov co do remasteru dodali z dalsich d...
Bard's Tale 1 - Remaster (2018) | Pěkný seznam jmen :) Z čeho pak to je? :) Ten Hero je výsledkem kouzla (jakého)? Protože má hodně dobrou AC. Taky koukám...
Ladislav | 03.09.2018, 17:12
 Úvodník
Score 12 | nevie niekto co je to za hra? Above a Lethal Sun, vyslo to niekedy? pamatam ze som sa na to tesil ked som to cital....
Swampy | 22.11.2017, 22:48
 Mercs
BiT 06/92 | Citujem: "Hru Mercs naprogramovala v roku 1991 programatorska skupina Capcom...atd." Bit, co clanok to perla....
Swampy | 22.11.2017, 22:43
 Chaos Strikes Back
BiT 03/92 | Aj v tomto clanku sa vyskytuje najslavnejsia chyba v dejinach cesko-slovenskej hernej zurnalistiky....
Richmond | 22.11.2017, 20:20
 Lands of Lore III
GameStar 4/99 | Lands of Lore 3 jako hra měsíce?? Co to bylo za období!? :)...
Najnovšie obrázky pridané užívateľmi: (11)
dj | 10.09.2019, 11:20
 Monster Bash
Preview
dj | 10.09.2019, 11:20
 Monster Bash
Story
dj | 10.09.2019, 11:20
 Monster Bash
Difficulty
dj | 10.09.2019, 11:20
 Monster Bash
Demo
dj | 10.09.2019, 11:19
 Monster Bash
Gameplay
dj | 10.09.2019, 11:19
 Monster Bash
Gameplay
dj | 10.09.2019, 11:19
 Monster Bash
Apogee screen
dj | 10.09.2019, 11:19
 Monster Bash
Installation in progress
dj | 10.09.2019, 11:18
 Monster Bash
Install screen 1
dj | 10.09.2019, 11:18
 Monster Bash
Splash screen
dj | 10.09.2019, 11:17
 Monster Bash
Credits


Fenimore Fillmore: 3 Skulls of the Toltecs
Soutěž ~ tvorba hry pro DOS ~ #hvdosdev2019
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1156
 Prílohy :: 7995
 Komentáre :: 7380
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Wizardry | DOSBox