Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames
Zahrajte si svoje staré hry online priamo v prehliadači alebo mobile...

Old games :: Staré hry na stiahnutie, Abandonware, Retro, Časopisy

Blockout
Blockout

Ishar

Interactive guide @ www.oldgames.sk/docs/ishar/1/

Ishar1

Keď som Ishar prvý krát uvidel na obrazovke svojej triosemšestky niekedy v '93 bol som samozrejme očarený a unesený. Atmosféra voľnosti v otvorenej krajine, brezové hájiky, jazerá, husté lesy a do toho šum vetra v korunách stromov. Nemal som vtedy ešte sound blaster, takže ten šum vetra by som teraz nazval ukrutným týraním sluchu, ale vtedy to bolo iné... Jasne išlo o wow efekt, ktorý zafungoval na 100% a aj po rokoch keď sa o hrách bavím s podobne postihnutými hráčmi, Ishar je aj u nich v pamäti uložený ako niečo úžasné a nadčasové.

Počas prvého hrania som sa dostal do štádia, kedy som bol hrou síce fascinovaný, predovšetkým prieskumom sveta Kendorie, ale nezaznamenal som prakticky žiaden postup. Krajina pôsobila neskutočne obrovsky, mapa nebola, neustále som bol niekde stratený a o tom čo by bolo nutné urobiť a kde sa dostať som nemal ani páru. Hra teda ostala v štádiu ľahko nakročenej prechádzky po krajine a porúčala sa z disku, ale nostalgicky príjemná spomienka už navždy ostala.

O dva roky neskôr, keď bola na svete celá trilógia a ja osobne skúsenejší a navyše podkutý návodom od ICE-ho zo Score, som sa do toho znova pustil. Samozrejme s úmyslom hru aj zmapovať. Dnes už si to ani neviem predstaviť, ale vtedy som patlal ceruzkou a farebnými pastelkami mapu štvorček za štvorčekom na ohromných 12 kusov A4 - tu je k dispozícii výsledok, ako inak, nedokončený ;-).

Hru som ani v tomto "rune" nedohral, myslím že to bolo kôli neschopnosti namixovať akýkoľvek nápoj, čo bola známa forma protipirátskej ochrany. Originálku som nemal, ani manuál, akurát niekoľko slov z manuálu na ktoré sa hra pýta pri prechode hranicou  zhruba v polovici mapy. Pamätám si, že som bohužiaľ nemal všetky, takže prechodu cez túto hranicu predchádzala tortúra ukladania (Pozor! Save bol spoplatnený hernou menou 1000GP!) a po otázke na ktorú som nemal správne slovo nasledoval loading...

 

No a netrvalo to ani 23 rokov a ja sa vraciam na miesto činu s úmyslom opäť ZMAPOVAŤ KENDORIU!  ...a tentoraz až do konca...

 

 

OK, ale najskôr dojmy z aktuálneho hrania a dohrania 23-th anniversary:

Ishar: Legend of the Fortress - dojmy

Prvý Ishar od francúzkych vývojárov Silmarils nám v roku 1992 do žánru dungeonov priniesol množstvo originálnych prvkov, peknej grafiky a tak trochu špecifickej až zvláštnej hrateľnosti, avšak s parádnou atmosférou.

Bola to zrejme jedna z prvých hier, kde sa objavil náznak vzťahov v skupine hráčom ovládaných postáv. Každý charakter v hre má nastavený parameter (pre hráča neviditeľný) alignment vzhľadom k ostatným postavám, alebo nejakej skupine (pohlavie, rasa, povolanie...). Na základe tohto systému sa tak postavy v partii môžu nenávidieť, tolerovať alebo zamilovať a vedie to často k nedobrovoľnej fluktuácii členov skupiny. Jediným spôsobom ako hráč môže zistiť všeobecný status vzťahov v skupine je návšteva domu Psychoanalytika. V hre sú dvaja a síce sa to tvári ako medik - ponúka "Medical Advice Fee" za 1000 GP - ale výsledkom je len stručný rozbor vzťahov v partii, zistí či je v nej tímový duch alebo je medzi niektorými členmi niečo viac (nenávisť, láska).

 

Teraz po čerstvom dohraní (10/2018 ) môžem bez urážky povedať, že Ishar vôbec nie je zložitá hra. Zložité sú niektoré princípy a užívateľská neprívetivosť ale hra ako taká nie. Vpodstate poviem že je jednoduchá, nenašiel som v nej žiadnu komplexnosť, ktorou sa vyznačovali niektoré hutnejšie konkurenčné tituly z tej doby (Ultima VII, MM4, Amberstar, Wizardry VII), alebo hromady puzzlov a hádaniek ako boli v dungeonoch typu DM, BC, EoB... Hneď ma aj napadajú myšlienky na nejaký ten speedrun, alebo neštandardný priechod (ženská partia, orkovia...) k čomu sa možno ešte dostanem.

Kendoria sa rozkladá na zhruba 270x100 štvorčekoch, čo je celkom dosť, ale nič mimoriadne, v tej dobe sme tu už mali iných rekordérov, všakže - Fate: Gates of Dawn. Jedná sa poväčšinou o veľké, prázne oblasti a klasické dungeony sú tu iba dva. Jeden v lese Rhudgast a ten druhý, kde sa odohráva záver, v regióne Valathar. Okrem toho sú tu dve mestá za hradbami - Urshurak a Elwingil a štyri dedinky ako súčasť vonkajších priestorov, v každej zhruba 5 domov. Mapa je rozdelená na 20 oblastí, ich hranice sú poväčšinou (celkom realisticky) tvorené vodnými plochami ako potoky, rieky, zálivy alebo nepriechodné lesy, pričom zhruba v strede na prechode medzi Rhudgastom a Argarathom je copyprotection - hra tu vyžaduje slovo z manuálu.

Kúzla, aj keď ich je v hre dosť sú vo väčšine nepoužiteľné, každý hráč si vystačí s troma - liečenie (healing), hromadný útok (lightning) a antimagická ochrana (mental shield). Aj keď som to skúšal, nič iné som prakticky nepoužil, aj kôli krkolomnému UI - možnosť vytvoriť si jednu runu s kúzlom, na ktorú sa dá jednoklinúť to nezachráni.

 

Problém s orientáciou v krajine: vtedy veľký, dnes takmer žiadny. Samozrejme prispelo k tomu to že som ju kompletne zmapoval a aj hotovú mapu som mal pred hraním k dispozícii. Podľa kompasu a názvu regiónu je vždy jasné kde zhruba sa nachádzam a stačí zbehnúť k nejakému orientačnému bodu alebo okraju a viem to už presne.

 

Obtiažnosť pre mňa zvyšoval hlavne nulový "feedback" väčšiny akcií, vrátane množstva kúziel alebo vypitia namiešaných fľaštičiek. Stačilo by pri tom tak málo, ikona v efektoch pri portrete postavy alebo krátky textík typu "vypil si potion XYZ a teraz vidíš aj v magickej tme".

 

V prvom Ishare je filozofia hrateľnosti postavená predovšetkým na peniazoch. Je to zaujímavé, ale fakt je to jedna z mála hier, kde vám budú neustále chýbať. Za peniaze získate staminu (physical points), manu (psychic points) napríklad na to aby sa dalo kúzliť Healing - liečenie (je to spolu s Regeneration jediná možnost ako si dopĺňať HP), nové kúzla v školách (tu ide o najdrahšie položky, za kúzla miniete spoľahlivo hernú menu), zvyšovanie vlastností, nakupujete výbavu a samozrejme aj ukladáte hru. Spolu s nemožnosťou predávať vybavenie v obchodoch ide o zdanie funčknej ekonomiky, kedy sa ani na konci hry v peniazoch netopíte.

 

Kiriela Knight Dragon Deloria Morgula Medusa

 

Čo je nutné k dokončeniu hry?

Zabitie Krogha

Morgula áno alebo nie? Otázka, nad ktorou hráči Isharu filozofovali nad návodom zo Score 12 a filozofujú dodnes.

Potvrdzujem a búram mýtus o tom, že je nutné mať v partii Morgulu na zničenie Krogha (ktorá jediná, má účinné kúzlo Anti-Krogh). Nie netreba, stačí na to akákoľvek zbraň, ktorá ho  zraňuje ešte účinnejšie.

Netreba mať ani Jarelov magický meč vytiahnutý z kameňa, stačí naozaj čokoľvek - odskúšané s Long Sword (+2) a Heavy Axe (+4), obe ho zraňovali za cca 620 na zásah, teda rovnako ako Jarelov meč.

 

Aby sa však vôbec dal Krogh zraniť (zbraňou alebo kúzlom) je nutné mať pri vstupe k nemu 5 Runových tabuliek, o ktorých zbieranie vpodstate celú hru ide. Avšak zdá sa, že ich nie je nutné mať všetky.

Zistil som, že je nutné mať pri sebe toľko tabuliek, koľko mám v partii postáv. Setup: 5 postáv + 4 tabuľky = Krogh nezraniľeľný, 2 postavy + 2 tabuľky = Krogh zraniteľný.

Z tohto by sa dalo vydedukovať, že nie je nutné zbierať všetky a tým pádom ani netreba mixovať kritické nápoje z manuálu. Stačí v závere hry zredukovať partiu na počet tabuliek.

 

Runové tabuľky?

 Tabuľka 1: bežne dostupná už na začiatku

 Tabuľka 2: dostupná bez väčších problémov v dungeone pod Rhudgastom

 Tabuľka 3: Gil-Aras - oblasť s "večnou" temnotou, aby bolo vidno je treba namixovať DROULI potion.

Pokiaľ hráč vie ako vysoko je stojan na tabuľku, dá sa zobrať aj v tme, bez nutnosti vypiť túto fľašku a tým pádom nie je nutné kupovať drahú ingredienciu Trapdoor Spider Web (5000).

 Tabuľka 4: Prekliaty dom v Zendorii, pred vstupom musí každý v partii vypiť KRAKOS potion (brain wash).

Jediné ďalšie riešenie je vymeniť všetky postavy v skupine, Takto sme to riešili bez manuálu.

 Tabuľka 5: V záverečnom dungeone

 

Kľúč od záverečného dungeonu - Valathar

Dvere sa dajú odomknúť iba kľúčom od Irvana (Erwan) a ten nám ho dá iba výmenou za privedenú Deloriu.

 

Výmena členov partie?

Áno, toto je nutné urobiť minimálne raz, pri transportovaní Delorie domov k Irvanovi (Erwan), aby sme získali kľúč od záverečného dungeonu. Žiadne ďalšie prepúšťanie už nutné nie je (viď Morgula).

K tomuto questu sa viaže tiež nutnosť namixovať ZARKLUG potion (disrupt charm) do ktorého je potrebné zohnať vzácnu ingredienciu "Turtle Slobber" (nájsť korytnačku a vymeniť ju u tohto obchodníka-špecialistu), pretože ak je v družine muž, vždy sa do Delorie zamiluje a nechce ju pustiť. Ak ho vyhodím/zabijem zamiluje sa do nej ďalší v poradí. Je to samozrejme možné obísť tak, že v partii budeme mať iba ženy ;-)

 

Drak a 5 prsteňov ochrany proti ohňu?

Kôli týmto piatim prsteňom je nutné zabiť dve bytosti: obrneného Rytiera s "Mental Vision Helmet", s ktorou je následne možné zabiť neviditeľného jaštera menom Brazl a ten má u seba 5x "Protection Ring". Okrem tejto helmy je možné Brazla vidieť aj pomocou kúzla "Detect Invisibility", takže nie je nutné zabiť rytiera.

Pri mojom poslednom hraní som s prsteňmi skúšal všeličo - prstene mať len v inventári (nemusia byť v ruke) prestene vyhodiť a ísť k drakovi bez nich - ale zakaždým som bol proti jeho ohňu imúnny. Je možné že sa nastavila nejaká interná premenná už po ich zobratí z mŕtveho Brazla a hre bolo potom jedno či ich mám u seba, alebo ide len o ďalší bug. Proste Drak mi neubližoval, či som prstene mal alebo nie.

 

Mníšske róby?

Áno, je nutné vziať od Thorma v Elwingile toľko rób koľko je postáv v družine a pred týmito dverami v dungeone si ich obliecť.

 

Manuál a herné mechanizmy

Rovno poviem, že na hru tohto typu je absolútne nedostačujúci, poskytuje minimum informácií o herných mechanizmoch, na väčšinu toho ako systém funguje musí hráč zložito prichádzať sám počas hrania. Autori  to evidentne odflákli a ono aj celá hra pôsobí ako taká demoverzia, kde je väčšina možností vytvorená alebo naznačená, ale využitie žiadne (skilly ako lock-picking, languages, kúzla...). Korunu tomu nasadzuje samotný preklad hry, ktorý je v angličtine sprasený (meno dôležitej postavy - v manuáli Irvan v hre Erwan, povolanie Clerk namiesto Cleric, názvy predmetov, kúziel a pod...).

 

Kúzla sú kapitola sama o sebe: z hľadiska kúzliacich povolaní je v tom celkom bordel, sú rozdelené na Cleric a Wizard, pričom je tu napísané, že "Cleric" sú k dispozícii aj pre Rangerov a Paladinov a "Wizard" pre Monkov a Priestov, avšak už sa nepíše, že tie alternatívne povolania sa môžu naučiť iba tri kúzla, ktoré sú na úrovni 1 (urobil som z toho prehľadnú tabuľku kúziel). Ďalej tu máme špecifické postavy ako Kiriela alebo Morgula, ktoré majú preddefinované niektoré konkrétne kúzla napevno. 

Popis kúziel v manuáli je buď veľmi stručný, nejasný alebo žiadny, navyše tie chyby/preklad, napríklad kúzlo "flame spirit" som v hre nenašiel, alebo z francúzkeho originálu "la paralysie" je kúzlo v hre aj manuáli preložené ako "Binding" !!!. Po prvotnej eufórii z toľkých zaujímavo znejúcich kúziel prichádza sklamanie, väčšina kúziel je vpodstate nepoužiteľná, niektoré aj po snahe netuším načo sú, ako sa používajú, alebo či vôbec majú nejaký význam (Charm, Dissolve, Invisibility, Radar, Repulse). S kúzliacimi postavami sa tak vyplatí jedine Healing a Lightning (u dvoch postáv na runách) a v niekoľkých prípadoch Mental Shield (proti kúzelníkom) prípadne Regeneration. Bohužiaľ kúzlenie sa v prvej časti nepodarilo, omnoho lepšie je to v Ishar 2.

 

Mixovanie nápojov podľa receptu

V Manuál obsahuje zoznam ingrediencí a následne zoznam receptúr s ich kódovým názvom, avšak bez akéhokloľvek popisu vzniknutej mixtúry. Na to čo, ktorá fľaštička robí je nutné nájsť jej popis na zvitku v hre, alebo na to prísť experimentovaním (recept namixovať, vypiť a skúmať čo sa stalo). V tej dobe to rozhodne bola zábava, hlavne preto, že srandisti autori v tomto zozname z manuálu vytvorili rovnú polovicu receptov ako fake - čiže po vypití takéhoto dryáku nasleduje otrava. Po mojom rešerši má konečný zoznam pre Ishar 1 celkovo 8 receptov, tu je prehľadná tabuľka.

 

Povolania a rasy: ich veľká rôznorodosť znamená zároveň neprehľadnosť a manuál nič nevysvetľuje, jediná zmienka je pri "Alignment". Je síce pekné, že tu máme rasy a povolania, ktoré majú niekde v hlbinách kódu zapísanú tabuľku s hodnotami vzťahov k iným rasám, povolaniam a zrejme aj pohlaviam, ale bolo by žiadúce ju umiestniť aspoň niekde do manuálu. Takto môžeme len hádať, ktoré povolania a rasy sa navzájom môžu/nemôžu. V hre je možnosť navštíviť psycho-analytika (na dvoch miestach), ktorý za poplatok informuje o vzťahoch v partii. Pri zlej tímovej konštalácii povolania ako "thief", "hypnotist" alebo "spy" odchádzajú z družiny počas spánku v hostincoch, pri ešte horších vzťahoch sa postavy navzájom zraňujú. A naopak, ak má vzťah niektorých dvoch postáv vysokú hodnotu pri odchode jednej odíde aj druhá. Už samotné verbovanie do partie (alebo vyhadzovanie) je hodne náročné vďaka systému hlasovania. Mal som na začiatku chuť to skúmať a urobiť nejaké prehľadné výsledky ale postáv je 33 a robiť to priamo v hre je na palicu, takže nič ;-)

To čo som urobiť vedel je prehľadný zoznam všetkých postáv s parametrami (pohlavie som si overoval až v pokračovaní, kde už je to podľa obrázku inventára jasné) a presným miestom na mape, kde ich naverbovať.

 

...chcel som povedať/napísať o tomto ešte viac ale už teraz vidím, že objem textu veľmi narastá, tak to ukončím a radšej niečo k tomu mappingu...

 

IsharMap companions companions items spells

Mapovanie s grid cartographerom

Už veľmi dlho, odkedy som začal robiť vlastný webový "Dungeon Mapper", sledujem tvorbu Davida Walthersa, ktorý pracuje na vlastnom a takmer dokonalom mapovacom nástroji "Grid Cartographer" aktuálne vo verzii 4, ktorý už je dostupný aj cez Steam.

To čo tento program robí pre nás retro-hráčov tak skvelým je funkcia "GameLink" - v stručnosti ide možnosť prepojiť ho s niektorým z podporovaných emulátorov (DOSBox, Snes9x, NEStopia...) cez ktoré dokáže odosielať niektoré údaje real-time z pamäte do mapy (poloha x,y, smer, poschodie...), čo sa dá následne po nakreslení mapy využiť ako dokonalá Automapa so všetkým čo k nej patrí (teda predovšetkým vkladanie poznámok) a to nie len v dungeonoch, ale aj akčných hrách ako Metroid.

Problémom je samozrejme začiatočná fáza a konfigurácia, je nutné sa najskôr hrabať v pamäti emulátora s danou hrou a tieto dôležité čísla nájsť, spočíva to hlavne v klasickom ukladaní obsahu pamäte a porovnávaní. Do tohto som sa s Isharom pustil, hodnoty zložito našiel "gamelink profile" vytvoril a kompletnú mapu nakreslil. Hotový výsledok už David hodil priamo do aktuálnej verzie a mapu aj na svoje stránky. Ja som okrem toho mapu vyexportoval a vyrobil z toho podobný projekt ako pre King's Bounty - teda interaktívnu verziu mapy pre browser spolu s tabuľkami postáv, predmetov, kúziel a receptov.

 

Ako to funguje v praxi si kuknite na tomto videu

 

Interactive guide @ www.oldgames.sk/docs/ishar/1/

 

Aktuálne články  
Prokletí Eridenu: Denník hráča - Mortarion
Prokletí Eridenu - klasické akčné RPG typu dungeon-crawler s pohybom po štvorcoch a súbojmi v reálnom čase od českých vývojárov z Napalm Soft. Hráč ovláda jednu postavu, pričom na začiatku má možnosť vybrať si z deviatich dostupných a každá má tri základné atribúty - silu, manu, zdravie. Podobne ako v Dungeon Masterovi, aj tu je nutné strarať sa o hlad a smäd svojho zverenca. Príbeh sa odohráva v ruinách tajomného, zakliateho mesta Eriden, v ktorého podzemných kobkách musí hlavný hrdina zničiť štyri kúzelné zrkadlá...
Ultima V: Warriors of Destiny - Denník hráča
Muž nespokojený s lidstvem a jeho chováním na Zemi přemýšlí na procházce lesem o lepším světě, když jeho pozornost upoutá zvláštní medailon ležící na podivné mýtině obrostlé duby. Medailon zvedne, ten se rozzáří a na mýtině se objeví nějaký portál. Muž do něj vstupuje a rázem se ocitá ve zcela jiném světě. Jeho zjevení překvapí místního obyvatele, kácejícího stromy a ten se v tomto šoku zraní sekyrou. Překvapivě si však zranění zhojí nějakou nadpřirozenou silou, představí se jako Shamino a jme se vyslýchat cizince, jak se zde objevil a odkud pochází. Když mu muž odvětí, že je z Cambridge z Britských ostrovů, pojmenuje jej místní muž Britishem...
Ultima Underworld: Denník hráča - Ringo
 autor: dj 04.09.2020   
Ultimu Underworld jsem dávno před léty dohrál a nedávno jsem se rozhodl, že si nutně tuto hru musím zopakovat, protože má pro mě několik nej jako Struktura úrovní, Grafika, Atmosféra a jeskyně plná života, Hudba (podrobněji v textu článku). Tyhle nej vyšvihly Ultimu Underworld na třetí příčku mého TOP 10 PC RPG her a zastavilo ji jen jediné. Akčnější soubojový systém, s kterým se nedá vyhrát tolik jako například v tahových soubojích ve Wizardry VII, která mému TOP 10 kraluje...
Najnovšie pridané hry:
RoboCop (Ocean)
65% / 0% ( pridaná: 26.12.2021 )  
 
1988, Ocean Software Ltd.   [ Action ]
RoboCop je akčná plošinovka typu beat 'em up/run-and-gun, založená na rovnomennom kultovom filme od P. Verhoevena, vyvinutá a publikovaná spoločnosťou Ocean. Ide o port hry pre 8-bitové domáce počítače je inšpirovaný verziou pre arkádové automaty a pridáva aj niekoľko nových prvkov, ako napríklad scenár s rukojemníkmi, kedy vo first-person pohľade zločinec drží nevinnú osobu a RoboCop musí presne zamieriť a trafiť iba kriminálnika, nie civilistu. Ďalším novým prvkom v hre je puzzle minihra o vyskladaní zločincovej tváre pomocou identi-kitu (vlasy, brada, oči, atď.) v časovom limite...
RoboCop
73% / 80% ( pridaná: 08.11.2021 )  
 
1988, Data East   [ Action ]
RoboCop je akčná plošinovka typu beat 'em up/run-and-gun vyvinutá a publikovaná spoločnosťou Data East pre arkádové automaty v roku 1988 na základe rovnomenného sci-fi filmu z roku 1987. V roku 1989 boli vytvorené aj porty pre domáce 16-bitové počítače. Hráč ovláda cyborga RoboCopa (Alex Murphy) s cieľom vyčistiť ulice mesta Detroit od generických zločincov. Nechýbajú tu ani súboje s bossmi ako nebezpečný mech ED-209, alebo tréning na strelnici v FPS pohľade.
Castlevania: Dracula X
68% / 0% ( pridaná: 06.11.2021 )  
 
1995, Konami Industry Co. Ltd.   [ Action ]
Castlevania: Dracula X (v Európe vyšla pod titulom Castlevania: Vampire's Kiss) je pokračovaním úspešných akčných plošinoviek inšpirovaných dielom Brama Stokera a jeho Drákulu, vytvorená a vydaná firmou Konami pre konzolu SNES v roku 1995. Ide o remake pôvodného titulu Castlevania: Rondo of Blood z roku 1993 vydaného v japonsku pre konzolu PC Engine Super CD-ROM² System od dizajnéra Toru Hagihara.
Second Samurai
80% / 77% ( pridaná: 17.10.2021 )  
 
1993, Vivid Image   [ Action ]
Second Samurai je pokračovaním úspešnej akčnej plošinovky so samurajom v hlavnej úlohe - First Samurai od dizajnéra Raffale Cecco z Vivid Image, vydaná v roku 1993 pre počítače Amiga a konzoly Sega Mega Drive / Genesis. Demon King na konci predchádzajúcej časti uteká časom späť do starovekého feudálneho Japonska a náš hrdine ho samozrejme nasleduje. Okrem toho hra ponúka úrovne aj v iných časových obdobiach ako prehistorický alebo futuristický level. Second Samurai umožňuje aj hru pre dvoch hráčov súčasne, v Amiga verzii je to mužský protagonista v zelenom oblečení, zatiaľ čo vo verzii pre Genesis je druhým hráčom ženská samurajka v bielom kimone...
Mario Teaches Typing
75% / 80% ( pridaná: 11.10.2021 )  
 
1992, Interplay Entertainment Corp.   [ Logic ]
Mario Teaches Typing je akčná edukatívna hra so slávnou postavičkou v hlavnej úlohe navrhnutá tak, aby sa deti mohli zábavnou formou učiť správne písať na klávesnici. Bola vytvorená a vydaná firmou Interplay v roku 1992 pre počítače o MS-DOS a neskôr aj pre Macintosh. Vyšla v disketovej aj CD-ROM verzii, kde bol Mario prvý krát nahovorený hercom Charlesom Andre Martinetom, ktorý ho neskôr daboval aj v ďalších hrách. Hráči si môžu vybrať jednu zo štyroch hier s pribúdajúcou obtiažnosťou (ako Mario, Luigi alebo princezná Peach): Mario's Smash & Dash, Mario's Wet World Challenge, Mario's Tunnel Of Doom, Mario's Expert Express.
Super Star Wars: Return of the Jedi
70% / 71% ( pridaná: 24.09.2021 )  
 
1994, LucasArts   [ Action ]
Super Star Wars: Return of the Jedi je akčná plošinovka vydaná v roku 1994 pre konzoly Super Nintendo Entertainment System, založená na pokračovaní filmu Hviezdne Vojny: Jediho Návrat z roku 1983. Hra si udržuje štandard stanovený predchádzajúcimi dvoma hrami zo série Super Star Wars, pričom sa vracajú aj voliteľné postavy (v niektorých úrovniach) pseudo-3D sekvencie (Mode 7) ako jazda na speedroch alebo pilotovanie vesmírnych stíhačiek. Príbeh hry kopíruje dej filmovej predlohy s niektorými pridanými scénami, ako napríklad Luke Skywalker, ktorý sa musí prebojovať cez Hviezdu smrti, aby sa dostal k Imperátorovi Palpatinemu. Hrateľnými postavami sú Luke Skywalker, Han Solo, Chewbacca, princezná Leia a Wicket. Ako záverečný bossovia sa objavia Jabba Hutt, príšera Rancor, Darth Vader a samozrejme Imperátor Palpatine...
Super Star Wars: The Empire Strikes Back
70% / 80% ( pridaná: 23.09.2021 )  
 
1993, LucasArts   [ Action ]
Super Star Wars: The Empire Strikes Back je akčná plošinovka vydaná v roku 1993 pre konzoly Super Nintendo Entertainment System, založená na pokračovaní filmu Hviezdne Vojny: Impérium vracia úder z roku 1980. Ide o druhú časť trilógie Super Star Wars postavenej na rovnakom hernom engine s možnosťou hry za viacero postáv a niekoľkými pseudo-3D (Mode 7) sekvenciami ako je pilotovanie lodí X-Wing, Millennium Falcon, alebo omotávanie obrovských AT-AT lanom zo snežného skútra. Hrateľnými postavami sú Luke Skywalker, Han Solo a Chewbacca pričom každý môže používať primárnu aj sekundárnu zbraň. Ako finálny boss sa tu objaví samozrejme sithský lord Darth Vader...
Najnovšie prílohy: (20)
Video, ZX Spectrum | 27.12.2021
 RoboCop (Ocean)
Download, PC DOS (zip) | 27.12.2021
 RoboCop (Ocean)
Covers, NES | 27.12.2021
 RoboCop
Covers, Commodore 64 | 27.12.2021
 RoboCop (Ocean)
Download, Commodore 64 (d64) | 27.12.2021
 RoboCop (Ocean)
Covers, ZX Spectrum | 27.12.2021
 RoboCop (Ocean)
Download, ZX Spectrum (tap) | 26.12.2021
 RoboCop (Ocean)
Covers, MSX | 26.12.2021
 RoboCop (Ocean)
Covers, Game Boy | 26.12.2021
 RoboCop (Ocean)
Manual, ZX Spectrum (pdf) | 26.12.2021
 RoboCop (Ocean)
Download, Apple II (do) | 26.12.2021
 RoboCop
Video, PC DOS | 08.11.2021
 RoboCop
Video, Arcade | 08.11.2021
 RoboCop
Maps, Arcade (png) | 08.11.2021
 RoboCop
Manual, 16-bit computers (pdf) | 08.11.2021
 RoboCop
Download, Atari ST (st) | 08.11.2021
 RoboCop
Download, Amiga (adf) | 08.11.2021
 RoboCop
Covers, PC DOS | 08.11.2021
 RoboCop
Download, PC DOS (zip) | 08.11.2021
 RoboCop
Installation and Service Manual, Arcade (pdf) | 08.11.2021
 RoboCop
Najnovšie originálky v zbierkach: (20)
Clous | 20.01.2022
 Duke Nukem 3D (1996)
Ringo | 30.11.2021
 Stronghold (1993)
Ringo | 14.11.2021
 Genesia (1993)
halo123 | 11.11.2021
 Veil of Darkness (1993)
halo123 | 11.11.2021
 Ressurection Rise 2 (1996)
wlkus | 28.10.2021
 DooMsday:lost echoes (2016)
wlkus | 28.10.2021
 Guild of thieves (1987)
wlkus | 28.10.2021
 Mechwarrior 2 (1995)
kloki38 | 04.10.2021
 NAM (1998)
kloki38 | 21.09.2021
 Star Wars: Dark Forces (1995)
Ringo | 01.09.2021
 ShadowCaster (1993)
dj | 30.07.2021
 SlamTilt Resurrection [DE] (1999)
dj | 30.07.2021
 Kohan: Immortal Sovereigns [DE] (2001)
dj | 30.07.2021
 Europa Universalis II [CZ] (2001)
dj | 30.07.2021
 Ultimate Golf Simulation [DE] (2000)
Wlkus | 01.07.2021
 dark seed 2 (1995)
kloki38 | 21.06.2021
 The Dame Was Loaded (1996)
mrazikcomp | 17.06.2021
 harpoon classic 97 (1997)

Najnovšie komentáre: (10)  
Petr Levák | 26.01.2022, 08:20
 Knightmare
Mno, tohle byl docela dobrý úlet :) Pustil jsem se do toho s tím, že mi byl povědomý název, a když mi byl povědomý, tak určitě proto, neboť mi to musel někdo doporučit :D Teprve dodatečně jsem zjistil, proč to znám, tedy kde jsem o Knightmare slyšel....
HAMS | 14.01.2022, 18:11
 In Pursuit of Greed
ISO .zip súbor sa nedá stiahnuť, vyhodí error, .exe package ide OK.
DJ: díky. Mapky jsem ti poslal mailem. Nemám k tomu akorát popisky, co kde bylo apod. Ona jak hra obsahuje automapping, tak už nemám vůli si to poznamenávat. Něco je v deníčku, ale předpokládám, že si to chceš spíš sám zahrát a doplnit si to podle to...
Elemir: znova musim pochvalit vyborny dennicek na tvojom fore, a predovsetkym dolezite technicke info ohladom emulacie. Na recenziu sa tesim. Inac by som rad pouzil tvoje mapy, ako podklady pre moje mapy v DungeonMapperi. Vopred diky ;-)
DJ | 02.01.2022, 14:18
 Icewind Dale II
Andrej: dik za report, bolo tam starsie API ani som si nevsimol ze uz nefunguje. Opravene, zrenovovane a opat funkcne...
Magic Island byl docela milé překvapení, obzvláště poté, co jsem si většinu hry dal nuceně 2x :) Hodnocení je trošku rozpačité, protože není úplně jasné, co je technický problém hry a co je pro změnu způsobeno emulací. V žádném případě to ale není pr...
Nakonec se ukázalo, že CD32 verze je trochu odlišná. Disketová verze třeba nekontroluje kompletnost lokací/pater. CD32 je navíc svižnější, jedinou vadou na kráse je save na disketu, který využívám (je citelně pomalejší než save na HDD). Na druhou st...
Andrej | 25.12.2021, 22:05
 Icewind Dale II
Spell list web stránka nefunguje. Je možné ju opraviť? Ďakujem https://i.imgur.com/FNuq820.png
666joxer | 25.12.2021, 19:26
 Asghan: The Dragon Slayer
Teraz som hodinu skysol v postupe pri takej somarine, ze pokial nevyrobim kuzlo Vymietanie, tak sa neotvoria vrata do jezerni vesnice. (tady ten anglicky navod je na dve veci) Pretoze hlasitost hudby sa na 10 neda ovplyvnit, tak som si prerobil pria...
Ke vší smůle mohu potvrdit, že disketová verze je opravdu nedohratelná. Patro Undeground Study 2 (Pracovny 2) je totálně rozbité (nesedí stěny, dveře a další). Někde v půlce patra to pak vyhodí fatální chybu. Zkoušel jsem všechny možné obrazy disket,...
Najnovšie príspevky v diskusii: (10)  
| Ok, rozbehal som to v emulátore. Nie úplne najštastnejšie riešenie, ale aspoň všetko funguje korektne :)
Kelt | Ako prehrávate Score engine na modernom PC? Čísla 50+ mi fungujú v poriadku, ale tie pod 50 majú pokazené farby (https://i.imgur.com/5flA19W.png). Skúšal som klasické triky s ForceDirectDrawEmulation, ale nepomáhalo to. Prehrávate to vo virtuálke?
| Zdravíčko všem :) Začal jsem natáčet Longplaye ke hrám, které mají Češtinu nebo Slovenštinu. Spolupracují přímo s DJ old games, a budu moc rád za vaše komentáře, nebo nápady :) https://www.youtube.com/channel/UCIVuAyNFXmEZSiy_Oh_cO2g
Labůžo 32 - Herní Archeolog UgraUgra | Herní Archeolog UgraUgra v Nekonečným Labůžu č. 32: ...
| Zdravíčko :) Zde přidávám popis některých kouzel, které mi moc a moc pomohli. Začal jsem natáčel Longplaye z Českých a Slovenských her zde https://www.youtube.com/channel/UCIVuAyNFXmEZSiy_Oh_cO2g s podporou Dj Oldgames, a budu rád, pokud moje videa ...
jcbio11 | 05.11.2021, 14:01
 Hľadám...
Hladam hru Pacho 98 | Ahoj Dreamy, dakujem ti za odpoved. Suhlas sa mi podarilo ziskat. Neviem, ci si kontrolujes spravy. Pisal som ti spravu na tejto stranke aj s mojim emailom.
Might and Magic 6 7 8 "Merge mod" , KeeperFX | Zdravím hoši :) Dlouho sem tu nebyl, tak nevím jestli to tu již někde je , ale pokud neznáte, vřele musím doporučit tenhle "mod". Jedná se o spojení všech Might and Magic her do jednoho společného světa v enginu MM8. Samo podpora fullHD, mouse look...
Veil of Darkness zvuk | Diky za skvelý tip na hudbozvuk k tejto hre. Pridám to potom priamo tam. A ináč som teda rád že si vyliezol zo svojich temných kobiek (naplnených až po plafon bigboxami) a hodil tu po viac ako roku nejaký príspevok :-) ~ retru zdar
Veil of Darkness zvuk | Mam zaujimavy postreh k hre Veil of Darkness ohladom zvukov. !!!!Postreh je na original zelezo ziaden emulator!!!! Ak chcete v hre efekty a hudbu tak mne to funguje nasledovne.... i486 dx2 66 8mb edo s3 trio 64v+ 1mb SB CT2290 cize sb16 setup...
Startovac - Level archiv | https://www.startovac.cz/projekty/level/ - paradoxne ma najviac zaujali az dodatocne ciele - knihy zatial som prispel ciastkou za knihy Rozhovory a Retro, nad Historiou ceskych hier este premyslam. mozno keby slo o ceskoslovensku tvorbu... ;)

Najnovšie pridané časopisy a coverdisky: (10/343)
speccy.cz | 22.07.2021
 Fifo 4 [36]
speccy.cz | 22.07.2021
 Fifo 3 [36]
speccy.cz | 20.07.2021
 Fifo 2 [36]
CGW Museum | 14.03.2021
 Computer Gaming World 25 [50]
? | 23.12.2020
 Score 48 [132]
Archiarian | 01.12.2020
 GameStar 6/99 [100]
speccy.cz | 20.09.2020
 Fifo 1 [36]
DJ | 18.09.2020
 Excalibur CD 59 [2]
DJ | 14.09.2020
 Score CD 47 [40]
DJ | 14.09.2020
 Score CD 46 [34]
Najnovšie pridané diskmagy: (10/96)
DJ | 26.04.2021
 Kelt 9 [52]
DJ | 06.07.2020
 Kelt 8 [48]
DJ | 12.05.2020
 Kelt 7 [64]
DJ | 10.05.2020
 Kelt 4 [44]
DJ | 14.04.2020
 Kelt 3 [42]
DJ | 12.04.2020
 Kelt 2 [53]
DJ | 03.04.2020
 Kelt 1 [43]
DJ | 02.04.2020
 Guru 17 #2/93 [48]
DJ | 02.04.2020
 Guru 16 #1/93 [3]
DJ | 01.04.2020
 Guru 15 #7/92 [43]

Komentáre k obrázkom / stránkam časopisov: (10)
Richmond | 07.08.2021, 09:35
 Dopisy čtenářů
Excalibur 17 | Teď po 30 letech si prohlížím inzerece a dopisy čtenářů a vidím, že jsem tenkrát chodil měnit hry i ke "gamesníku&q...
Richmond | 06.08.2021, 21:20
 Inzercia
Excalibur 11 | Koukám v inzerci i Jindřich Skeldal/Napoleno Rohlík! A nabízí skvělé hry dle seznamu :)...
DJ | 26.07.2021, 15:27
 RPG
Excalibur 18 | Richmond: no on ma este druhy diel v cisle 21 (/mag/excalibur-21/page/45/) a tam je nicnehovoriaci pseudonym T.D.T from ...
Richmond | 25.07.2021, 14:51
 RPG
Excalibur 18 | Je vůbec známo, kdo tenhle článek psal? Když si vezmu, o jakých crpg hrách se v Excaliburu psalo, tak hry zde uvedené do...
Peter Krajčovič | 20.05.2021, 22:06
 BiT - Koniec
Excalibur 41 | Toto bol -luis-...
Swampy | 07.05.2021, 15:41
 Zak MC Kracken
Excalibur 9 | Presne ten isty obrazok (Zak) ako v Bite 10/91. Nahoda?...
Adam | 03.04.2021, 12:07
 BiT - Koniec
Excalibur 41 | -yves- Ďakujeme ...
Score 32 | Ak by to niekoho zaujímalo, tak tie screenshoty zo Shadow Warriora pochádzajú z alpha verzie z 8. septembra 1995. http...
Kloki38 | 02.04.2021, 13:05
 Heretic
Riki 7 | Vidím, že s obrázkami sa moc nebabrali. Tie prvé tri obrázky hore sú propagačné screenshoty z nikdy nepublikovanej beta ...
Swampy | 07.02.2021, 18:10
 Inzeráty
Excalibur 8 | Haha, tak tu to Riki dobre schytal. V strede, dole....
Najnovšie obrázky pridané užívateľmi: (11)
Poslední strážce
Skladiště na hřbitově
Velmi účinné kouzlo
Zdánlivě neužitečný sarkofág
Rozhovor s duchem
Smečka rohatých prasat
Nabídka bylinkářky
Kněžna
Před hospodou v Nizanu
Rozhovor na tržnici
Mapa města


Demon's Winter
Retrogaming merch - HV 1701.cz
 možnosti podpory
🍺 Buy me a beer
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
RoboCop (Ocean), 26.12.2021
RoboCop, 08.11.2021
Castlevania: Dracula X, 06.11.2021
Second Samurai, 17.10.2021
Mario Teaches Typing, 11.10.2021
Super Star Wars: Return of the Jedi, 24.09.2021
Super Star Wars: The Empire Strikes Back, 23.09.2021
Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II, 15.09.2021
Star Wars (1991), 13.09.2021
Super Star Wars, 10.09.2021
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1254
 Prílohy :: 8114
 Komentáre :: 7646
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Fix-It Felix Jr. online | DOSBox