Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames
Zahrajte si svoje staré hry online priamo v prehliadači alebo mobile...

Old games :: Staré hry na stiahnutie, Abandonware, Retro, Časopisy

Might and Magic VI: The Mandate of Heaven
Might and Magic VI: The Mandate of Heaven

Interactive guide @ www.oldgames.sk/docs/ishar/2/

Krátko po kompletnom zmapovaní, opríručkovaní a zdokumentovaní prvej časti Ishar: Legend of the Fortress som sa samozrejme s rovankým cieľom pustil do pokračovania. Plán bol okrem hrania, mapovania a príručkovania aj podrobnejšie referovanie o postupe prostredníctvom komentárov k tomuto článku, ale ako vidíte, nedokopal som sa k tomu. Nakoniec môžem byť rád, že som mapu a príručku vôbec dokončil aj bez zbytočných kecov okolo ;-)
 
Obsah:
 
 
~ milestone č.1

Gamelink pre Grid Cartographer

Toto bol vpodstate pre mňa impulz, kôli ktorému som vôbec začal hrať. Pre Davida Walthersa a jeho skvelý tool Grid Cartographer som posledne urobil "profil" aj mapu prvého Isharu a mal som chuť to urobiť aj s dvojkou. Pokúsim sa ako-tak detailnejšie popísať čo vlastne vytvorenie "gamelinku" a mapy pre gridcartographer (GC) obnáša.
Gamelink Profile: je vlastne konfiguračný súbor pre konkrétnu hru, ktorý umožní GC zobrať na presných miestach v pamäti podporovaného emulátora určité čísla (ako súradnice X,Y na mape, smer otočenia, poschodie atď.), ktoré potom real-time distribuuje do svojho map-editora.
Pre mňa to teda znamená najskôr nájsť tieto čísla v pamäti DOSBoxu. Ešte predtým treba pre profil v pamäti nájsť určitý unikátny reťazec, podľa ktorého potom GC vie, že je v DOSBoxe spustená táto konkrétna hra (môže sa to líšiť aj verziami, tento gamelink je pre verziu z GOG.com). Pre analýzu pamäte použijem jeden z "memory analyzérov" - pri Ishar 1 som mal LRMEM a pre Ishar 2 MEMSCAN, ktorý David v niektorom z patchov už zakomponoval priamo do GC.
 
Všeobecne známy postup pri takejto forme "hackingu" priamo v pamäti alebo save súboroch je porovnávanie zmien. V hre začnem na určitom mieste * uložím aktuálnu pamäť do súboru * posuniem sa o políčko vpred * uložím pamäť. Tieto dva súbory porovnám a snažím sa takto nájsť presnú pozíciu kde si hra zapisuje polohu X,Y na mape. Bavíme sa samozrejme v HEX čiže porovnávanie binárne, ja som k tomu použil funkciu "Compare by content" priamo v Total Commanderi, na nájdenie offsetu to postačuje.
Veľkosť pamäťe, kôli hromade balastu, je vhodné nastaviť v DOSBoxe na minimálnu požadovanú hodnotu. Ani tak nejde o žiadny jednoduchý proces, toho čo sa v pamäti mení je aj pri jednom kroku na mape veľa a chce to trocha intuície a skúseností. Keď niečo nájdem, otvorím v GC v jednom okne hru, v druhom konzolu s MEMSCANom, vyhľadám si tento offset a počas hrania real-time pozerám, či sa na ňom číslo mení poľa predpokladov. Ak áno, zapisujem do profilového súboru. Pri tejto hre boli dôležité štyri hodnoty: pozícia X, pozícia Y, smer pohľadu, mapa (ostrov). Pre Ishar 1 aj 2 platilo, že tieto hodnoty sa vždy nachádzali v pamäti blízko pri sebe.
Súbor gamelink profilu je XML s celkom bohatými možnosťami jednoduchého "takmer-skriptovania". Tu je ukážka s doležitými hodnotami:
V tagu "peek" mám offsety pamäte, kde sa nachádza x,y,face, mapa - prvé tri sú ďalej presnejšie zadefinované v rámci typu v tagu "class", pričom smer má konkrétne číslo pre každú zo štyroch strán (sever = 1, východ = 2, juh = 3, západ = 4).
Ďalšou úlohou je definícia zobrazení "views" a regiónov, ktoré sa v GC mape potom dokážu prepínať na základe detekovaných čísiel v poslednom offsete.
 
Obe hry Ishar našťastie nemali veľa regiónov, výsledné XML, ktoré som poslal Davidovi má zhruba 100 riadkov, čo je vpodstate nič, keď to porovnám s profilom pre Wizardry 7 na 3000 riadkoch...
Súbory s gamelink profilmi sa nachádzajú v zložke naištalovaného GC na tomto mieste: ...\Grid Cartographer 4\base0.zip\gamelinkprofiles\ , v najnovšej verzii tam už nájdete aj ten pre Ishar 2.
 
 
~ milestone č.2

Mapovanie v GC

Mapu som sa po vzore Ishar 1 pokúsil robiť pekne farebne podľa terénu. Ostrovy sú v hre každý s diametrálne odlišným prostredím (bažina, mesto, zasnežené hory, koruny stromov, dungeony), tak som sa obával že to bude až prehnane vyčačkané ale výsledok nakoniec pôsobí dobre. Na rozdiel od jednoliatej Kendorie v Ishar 1 som tu jednotlivé ostrovy urobil na samostatných záložkách a pri meste (Zach's Island) som využil jedno poschodie (podzemie) s väzením spolu s novou featurou GC - "Onion Skin", kedy po prepnutí na podzemie vidno polopriesvitne aj to, čo je o poschodie vyššie.
Jednotlivým mapám (ostrovom) som sa snažil nakresliť aj obrys, zľahka inšpirovaný in-game mapkami a okolie zapatlal modrou vodou. Zopár vychytávok:
  • Irvan's Island - dva odtiene zelenej podľa terénu (bažina, tráva), ikony stromov som najskôr dával presne tam kde sú, neskôr už iba približne.
  • Zach's Island - pokus o zakreslenie imaginárnych hradieb, prvý krát som využil aj šikmé čiary, stredom mesta som odhadol plavebný kanál, väzenie je ako poschodie (-1).
  • Jon's Island - pokus o zakreslenie výškových rozdielov od bielej až po tmavo sivú (najvyššie/najnižšie).
  • Akeer's Island - hnedo hnedý dungeon, jediným spestrením je zatopená "zelená" oblasť.
  • Thorm's Island - koruny stromov, využil som obrázok lávky (custom tile) ako cesty, hustota stromov (svetlá/tmavá zelená) a samotné kmene stromov hnedým kruhom, neskôr už len približne.
  • Olbar's Island - farebne nič extra, ale obrys som trafil, pokus o zakreslenie okien ;-)
 
Poctivo som popri hraní do mapy vpisoval aj poznámky, vrátane obchodov (tovar + ceny) a krčiem (informácie, postavy, ceny). Väčšina z nich teda funguje ako hinty alebo stručný návod.
 
 
~ milestone č.3

Online interaktívna Mapa pre web

Okrem použitia mapy v GC som ju samozrejme chcel mať aj na webe spolu s príručkou ako pri Ishar 1. Znamenalo to teda najskôr export jednotlivých ostvovov z GC a potom ich umiestnenie na hladinu mora tak, aby to zhruba zodpovedalo ich zakresleniu v in-game mapke.
Rozmery výsledného obrázku: 16384 x 8192 pixelov.
Nasledoval tile-cutting pre 6 zoomov a trocha kódenia, ako map engine som využil Leflet.js. Pri najväčom zažraní sa do projektu som sa pristihol, že robím vpodstate aj vlastný editor markerov, tož keď ho budem mať blbuvzdorne odladený, dám ho k dispozícii aj pre prihlásených užívateľov. Kedže som v GC poctivo zapisoval, mal som s Markermi už menej roboty, texty som vpodstate už len kopíroval. Naviac som si vymyslel pridávanie obrázkov - screenshotov takmer ku každému markeru. Z nich som aspoň mohol neskôr vygenerovať peknú galériu.
Sidebar - trochu som sa inšpiroval tým na google mapách, obsahuje vyhľadávanie a zoznam vrstiev / kategórií s možnosťou ich schovať.
 
 
~ milestone č.4

Príručka, zoznamy a tabuľky

Na webe okrem interaktívnej mapy bude niekoľko ďalších pomôcok k tejto hre, väčšinou koncipovaných ako zoznamy/tabuľky s rôznymi možnosťami filtrovania a zoraďovania.
  • Zoznam postáv - všetkých 53 hrateľných charakterov z Ishar 2, oproti jednotke sa zmenila väčšina ich parametrov. Každý má zaznačenú lokalitu na mape, kde je možné ho pridať do partie. Kúzliace postavy majú vypísaný zoznam všetkých kúziel ktoré sú schopné sa naučiť. Portréty obsahujú oproti jednotke viac farieb, nechýba prepojenie na postavy z Ishar 1.
  • Zoznam predmetov - komplet predmety zo všetkých troch Isharov aj s ikonkami. Pri každom je nejaký ten parameter, popis, lokalita na mape a záznam v ktorej hre sa vyskytuje. Predmetom som tiež priradil kategóriu a typ pre filtrovanie.
  • Zoznam receptov - zo všetkých troch Isharov s názvom, popisom a ingredienciami. Dodávam, že manuály k hrám obsahujú väčšiu časť falošných receptov, po vypití takéhoto POTIONu nasleduje otrava, v tabuľke mám len tie čo fungovali.
  • Zoznam kúziel - kúzlenie je oproti jednotke diametrálne odlišné, ale spoločné aj pre Ishar 3. Tu som preskúmal každú z kúzliacich postáv priamo v hre a zisťoval aké kúzla sa môže naučiť na 20-tom leveli, a zistil som, že ide o 5 skupín povolaní ktoré majú rovnaký typ kúziel. V zozname teda pri podrobnostiach nájdete pri každom kúzle aj konkrétne postavy, ktoré sa ho môžu naučiť. Informáciu o tom na ktorej úrovni sa konkrétne kúzlo postava naučí bohužiaľ nemám. 
 
* Toľko k škaredým technickým detailom, ak ktokoľvek objaví niečo ďalšie vhodné pre lepšie popísanie postavy/predmetu/kúzla/receptu prosím napíšte!
Companions Items Spells Map
 
 

Postrehy a dojmy z hrania Ishar 2

Na siahodlhý podrobný popis sa už necítim takže len skratkovite:
Ishar 2 priniesol viacero pozitívnych zmien, odohráva sa na menších oddelených mapách (ostrovoch), prebieha tu real-time cyklus noc/deň s veľmi peknou zmenou palety farieb, zlepšilo sa (trocha) užívaťeľské rozhranie. Veľká zmena nastala predovšetkým v systéme kúzlenia, tie sa už netreba učiť v školách za peniaze, ale pribúdajú kúzliacim postavám automaticky na určitom leveli. Každé kúzlo má tiež svoju vlastnú úroveň, ktorá sa tiež na niektorých leveloch postavy zvyšuje a je tak účinnejšie. Navyše je viacero kúziel použiteľných a bez niektorých si už hranie ani neviem predstaviť. O kúzlach napíšem viac v samostatnom odstavci.
Hra to nie je ťažká, opäť, podobne ako jednotka trpí nedostatkom indícií / informácií a hlavne mizerným prekladom vrátane manuálu. Vrchol ignorantstva - preklad Karornovho povolania z originálneho "Paladin" na "Knight-errant".
Nachádza sa tu jeden dead-end (iba jeden), konkrétne ak nemáte pri sebe v momente uvrhnutia do žalára "straku", vonku sa nedostanete. V hre som na to nikde nenašiel upozornenie ani indíciu (lost in translation?).
Edit: po tom ako Les správne poznamenal v komentároch, padá aj tento mýtus - mreže v žalári sa naozaj dajú bez problémov otvoriť kúzlom MAGIC KEY. Odskúšané! Spätne sa teda ospravedlňujem za dezinformáciu a môžem prehlásiť že Ishar 2 je bez dead-endov.
Pri debatách počúvam o viacerých dead-endoch v Ishar 2, ale to nie je pravda, mohlo sa to týkať ďalších zavretých mreží na Akeers Island, kde treba použiť opicu, ale odtiaľ sa dá vrátiť a navyše je to len otvorenie alternatívneho exitu z ostrova. Čo sa týka ďalších zvierat, použiť je nutné ešte Orla a Papagája, účel ďalších dvoch - Myš a Mäsožravá rastlina - som neodhalil, pravdepodobne (skôr určite) žiaden nemajú.
Niktoré questy komplikuje nutnosť byť v určitom časovom rozmedzí na určitom mieste, ale ku každému hra dáva celkom slušné hinty, takže u mňa to nebolo nič vážne.
 
Cieľom hry je zničiť zlo v podobe Shandara s pomocou dvojičiek Druidov, bratov Griml a Grimz, z nich prvý bol Shandarom premenený na kameň a druhý zabitý, rozštvrtený (vlastne rozpätený) na päť častí a rozhodený po ostrovoch. Grimz mal ešte aj dcéru, ktorú Shandar oslepil a zamkol naveky do svojho žalára na Akeerovom ostrove. Plán je teda jasný a nutnou podmienkou pre dokončenie hry by malo byť pozbieranie piatich častí druida (Relics), jeho oživenie a najatie do partie. Na pribratie Grimza do skupiny je však nutné mať v nej aj jeho dcéru Grimzel, takže opäť ide o nutné zmeny v zložení partie. Alebo nie?
Overil som, že nič z toho nutné nie je. Jediným dôvodom prečo by sme mali mať druida Grimza v partii je ten, že ako jediná postava v hre disponuje kúzlom "fireproofing" čize skupinovou ochranou proti ohňu, ktorá sa môže zdať ako nevyhnutná proti dvom kľúčovým nepriateľom na Olbarovom ostrove - Ohnivému Elementálovi a Drakovi, ale dajú sa zničiť aj bez toho - viď výzva.
 
Alignment -  alebo obligátny vzťahový systém partie - vlastnosť ktorá ma niekedy fakt vytáčala, nebol som schopný vyskúmať čo konkrétne túto číselnú hodnotu "Team Spirit" ovplyvňuje a ako, ale dá sa s tým žiť. Zlá hodnota sa prejavuje buď odídením niektorej postavy zo skupiny alebo zraňovaním niektorých vlastných členov. To že pri určitej konštalácii skupiny utekajú povolania ako Thief/Hypnotist/Spy alebo Orkovia som ešte bral, ale prečo sa mi lomia v skupine navzájom Aramir a Karorn alebo Zubaran to som netušil. Alignment taktiež ovplyvňujú kúzla - "Inversion" ho otočí, očarované miesto na mape (našiel som dve), alebo zbraň - meč "Chaos Sword" keď sa dá do ruky postave s kladným alignmentom tak ho zrejme otočí (čo sa dá len vytušiť).
Keď sa mi to stalo tak (bohužiaľ dočasne) zafungovalo nechať postavu zomrieť (jed, nepriateľ) a následne oživiť.
 
Hra bavila, oproti jednotke je o kus lepšia. Opäť po rokoch som si užil skvele vykreslenú atmosféru (nezabudnuteľné horské priesmyky na Jonovom ostrove) podporovanú zmenou dennej doby a o trošku viac dungeonovania ako v Ishar 1.

Kúzla

Väčšinu (všetky?) ďalekonosných kúziel je možné zosielať diagonálne! (tj. na políčko šikmo vľavo/vpravo aj keď je predo mnou stena)
Tu sú podrobnosti o mojich najpoužívanejších:
  • "Healing" - bez toho to nejde, jedna z dvoch možností ako obnovit vitalitu (life)
  • "Change of Timescale" - v manuále tragický popis. Kúzlo partiu prenesie niekde do inej dimenzie a času, pričom sa pomaly dopĺňajú všetky dôležité body (vitalita, phy, psy), čím vyššia úroveň tým dlhší čas a viac obnovených bodov. Vpodstate funguje ako perpetum-mobile, keďže kúzelníkovi sa obnoví mana minimálne na opätovné zakúzlenie tohto kúzla...
  • "Paralysis" - na chvíľu paralyzuje akéhokoľvek ŽIVÉHO nepriateľa, vysoko účinné, ale neverili by ste čo všeko v hre nie je "živý" nepriateľ...
  • "Turn Undead" - opäť v manuáli popis oničom. Zisťujem že ide vlastne o Paralýzu akéhokoľvek NEŽIVÉHO nepriateľa, a keď dodám, že neživým je v tejto hre napríklad obávaný Ohnivý Elementál, Drak !!! alebo dokonca hlavný boss Shandar...
  • "Lightning" (salbšie) a "Firestorm" (silnejšie) sú použiteľné útočné kúzla proti skupinkám nepriateľov.
  • "Exorcism" (tri vykricniky) - dokáže okrem zrušenia prekliatia na štvorčeku mapy zistiť, či niektorá postava v skupine netrpí negatívnym efektom [ hláška "One of the companions is under a spell..." ].
  • "Telepathic Reconnaissance" - zobrazí info s presnými hodnotami štatistík (Vit, Agi, Str, Con) bytosti na ktorú ho zakúzlim.
 
 

Výzva - prejsť Ishar 2 s čisto ženskou partiou bez druida

Podarilo sa, aj keď to nebolo úplne od začiatku. Najskôr som hru prešiel klasicky so zbieraním Relikvií plus Grimz a Grimzel v partii. Neskôr som vyskúšal pred odchodom na Olbarov ostrov pobehať po všetkých krčmách a vymeniť celú partiu za ženy, tak aby som mal kúzelníčku (Khalin). Ako jediná z pôvodnej partie ostala scholarka Eliandr, Sheeld a Nasheer zastúpili bojovníkov a Kiriela ako podpora do počtu. Nasledoval exp-grind na skeletonoch Akeerovho dungeonu a odchod na Olbarov ostrov. Ako som už spomenul vyššie tým zásadným prvkom  ktorý umožňuje zničiť ohnivého elementála a draka je kúzlo "Turn Undead" ktoré na týchto dvoch nepriateľov skvele účinkuje. Dosť kecov, pozrite si video.
 

 

www.oldgames.sk/docs/ishar/2/

 

Aktuálne články  
HráCZSKé Archívy
 autor: dj 08.03.2022   
Youtube kanál - archiv starých her, kde naleznete Longplaye her s buď již profesionální češtinou/slovenštinou, nebo fanoušky přidanou. Na začátku her naleznete vždy krátkou slovní recenzi, a poté se už můžete jen ponořit do vod nostalgie a užívat si průchod hrou bez mluveného komentáře :) (textový komentář lze vypnout nebo zapnout u samotného videa)...
Prokletí Eridenu: Denník hráča - Mortarion
Prokletí Eridenu - klasické akčné RPG typu dungeon-crawler s pohybom po štvorcoch a súbojmi v reálnom čase od českých vývojárov z Napalm Soft. Hráč ovláda jednu postavu, pričom na začiatku má možnosť vybrať si z deviatich dostupných a každá má tri základné atribúty - silu, manu, zdravie. Podobne ako v Dungeon Masterovi, aj tu je nutné strarať sa o hlad a smäd svojho zverenca. Príbeh sa odohráva v ruinách tajomného, zakliateho mesta Eriden, v ktorého podzemných kobkách musí hlavný hrdina zničiť štyri kúzelné zrkadlá...
Ultima V: Warriors of Destiny - Denník hráča
Muž nespokojený s lidstvem a jeho chováním na Zemi přemýšlí na procházce lesem o lepším světě, když jeho pozornost upoutá zvláštní medailon ležící na podivné mýtině obrostlé duby. Medailon zvedne, ten se rozzáří a na mýtině se objeví nějaký portál. Muž do něj vstupuje a rázem se ocitá ve zcela jiném světě. Jeho zjevení překvapí místního obyvatele, kácejícího stromy a ten se v tomto šoku zraní sekyrou. Překvapivě si však zranění zhojí nějakou nadpřirozenou silou, představí se jako Shamino a jme se vyslýchat cizince, jak se zde objevil a odkud pochází. Když mu muž odvětí, že je z Cambridge z Britských ostrovů, pojmenuje jej místní muž Britishem...
Najnovšie pridané hry:
Tomb Raider II
80% / 85% ( pridaná: 22.02.2024 )  
 
1997, Core Design Ltd.   [ 3D-Action / FPS ]
Tomb Raider 2 je 3D akčná adventúra z roku 1997, ktorú vyvinula spoločnosť Core Design a vydala spoločnosť Eidos Interactive. Prvýkrát bola vydaná pre Windows a PlayStation. Je to druhý diel úspešnej série Tomb Raider a sleduje archeologičku a dobrodružku Laru Croft, pri jej pátraní po magickej dýke Xian v konkurencii talianskej mafie. Hlavná ženská protagonistka prechádza úrovňami rozdelenými do viacerých oblastí a komplexov miestností, pričom bojuje s nepriateľmi a rieši hádanky, aby mohla napredovať. Niektoré oblasti najnovšie umožňujú alebo vyžadujú aj používanie vozidiel. Nasledujúci rok vyšiel rozširujúci datadisk s podtitulom The Golden Mask, ktorý obsahoval nové úrovne zamerané na Larinu výpravu za zlatou maskou na Aljaške...
Joust
50% / 0% ( pridaná: 24.11.2023 )  
 
1982, Williams Entertainment Inc.   [ Action ]
Joust je akčná hra vyvinutá spoločnosťou Williams Electronics a vydaná v roku 1982 pre arkádové automaty. Hoci hra Joust nebola prvou kooperatívnou videohrou pre dvoch hráčov, jej úspech a vybrúsené prevedenie tento koncept spopularizovali. Hráči preberajú úlohu rytierov vyzbrojených kopijami a posadených na veľkých vtákoch (pštros pre hráča 1, bocian pre hráča 2), ktorí musia lietať po obrazovke a porážať nepriateľských rytierov. Hru môžu hrať až dvaja hráči súčasne. Ovládanie pre každého hráča pozostáva z joysticku a tlačidla. Obrazovka obsahuje niekoľko plošiniek, pričom ľavý a pravý okraj sú navzájom prepojené. Každé stlačenie tlačidla rozkmitá krídla jazdca; na základe rýchlosti jeho stlačenia môže rytier stúpať alebo klesať požadovanou rýchlosťou alebo sa vznášať vo vzduchu...
Fortress of Dr. Radiaki, The
50% / 60% ( pridaná: 01.10.2023 )  
 
1994, Maelstrom Software, Future Visionary   [ 3D-Action / FPS ]
The Fortress of Dr. Radiaki je strieľačka z pohľadu prvej osoby vyvinutá spoločnosťami Maelstrom Software a Future Visionary. Bola vydaná v roku 1994 pre MS DOS spoločnosťou Merit Studios. Hra využíva 2,5D grafický engine, podobný tomu, ktorý bol použitý v hre Wolfenstein 3D. Zápletka hry spočíva v tom, že šialený vedec menom Dr. Radiaki sa chystá zničiť svet, ak sa na jeho účet nevloží suma 1 miliardy dolárov. Hráč ovláda špeciálneho agenta menom Mack Banner, ktorého úlohou je zabiť Dr. Radiakiho. Cieľom hry je nájsť východ z každej úrovne, aby ste mohli postúpiť do ďalšej, pričom každá úroveň je zamorená nepriateľmi, ktorí útočia na hráča, vrátane strážcov, zmutovaných príšer a robotov atď...
Rampage
60% / 80% ( pridaná: 23.09.2023 )  
 
1986, Bally Midway Mfg Co.   [ Action ]
Rampage je arkádová hra od spoločnosti Bally Midway z roku 1986. Hráči ovládajú trojicu gigantických monštier, ktoré sa snažia prežiť proti nájazdom vojenských síl. Každé kolo je ukončené, keď je určité mesto úplne premenené na trosky. Spoločnosť Warner Bros. v súčasnosti vlastní všetky práva na túto hru prostredníctvom kúpy spoločnosti Midway Games a inšpiruje sa filmami o príšerách. V hre hráči ovládajú trojicu príšer: George, Lizzie a Ralph, ide vpodstate o ľudí, ktorí sa v dôsledku rôznych experimentálnych nešťastí zmenili na príšery. Cieľom je ničiť mestá a bojovať proti vojenským silám a zároveň si zachovať zdravie. Hra sa odohráva počas 128 dní v mestách po celej Severnej Amerike, pričom každý cyklus sa opakuje päťkrát... Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Lost Vikings 2: Norse by Norsewest
70% / 95% ( pridaná: 03.07.2023 )  
 
1997, Blizzard Entertainment Inc.   [ Logic ]
Lost Vikings 2 je akčná puzzle hra z roku 1997 vyvinutá spoločnosťou Blizzard (SNES) / Beam Software a publikovaná firmou Interplay. Ide o priame pokračovanie hry The Lost Vikings, obsahuje pôvodné tri postavy plus dve nové hrateľné postavy: vlkolaka Fanga a draka Scorcha. Hranie zostáva do značnej miery rovnaké, hoci všetky tri postavy Vikingov majú nové alebo upravené schopnosti. Vydania pre MS-DOS, Microsoft Windows, PlayStation a Saturn obsahujú predrenderovanú 3D grafiku, hudbu na CD a dabing postáv. Verzia pre SNES od Blizzard Entertainment pokračovala v používaní pixel-artového grafického štýlu, ktorý sme videli v pôvodnej hre...
Falcon
70% / 87% ( pridaná: 03.05.2023 )  
 
1987, Sphere, Inc.   [ Simulation ]
Falcon je simulátor bovej stíhačky F-16 Fighting Falcon, vydaná v roku 1987 pre platformy MS DOS a Macintosh. Hra bola vytvorená firmou Sphere, Inc. / Spectrum HoloByte a stala sa jednou z prvých leteckých vojenských simulácií, ktoré sa stali populárnymi u hráčov po celom svete. V hre hráč ovláda jednu z viacerých letiek, vrátane F-16 Fighting Falcon, a snaží sa plniť rôzne úlohy v rámci vojenských operácií. Hra obsahuje realistickú fyziku letu, ktorá sa môže javiť ťažká pre nových hráčov, ale zároveň poskytuje autentický zážitok z lietania. Falcon bola vydávaná s manuálom na niekoľko stoviek strán, ktorý obsahoval detailné informácie o lietadle, zbrane a taktikách, ktoré sa dajú v hre použiť. Hráči sa museli naučiť plánovať lety, koordinovať útoky a zvládať rôzne situácie, aby mohli úspešne splniť úlohy...
Metal Gear
65% / 90% ( pridaná: 18.10.2022 )  
 
1987, Konami Industry Co. Ltd.   [ Action ]
Metal Gear je zhora videná akčná adventúra, vytvorená a vydaná firmou Konami v roku 1987 pre počítače MSX2 v Japponsku a časti Európy. Ide o hru ktorá spopularizovala žáner stealth a zároveň prvá ktorej autorom je Hideo Kojima. Hráč ovláda agenta špeciálnej jednotky FOXHOUND menom Solid Snake, ktorý sa vydáva na samostatnú infiltračnú misiu do opevneného štátu Outer Heaven, aby zničil Metal Gear, dvojnohý kráčajúci tank schopný odpaľovať jadrové strely odkiaľkoľvek na svete a jeho úlohou je tiež zachrániť niekoľkých kolegov agentov, ktorých zajal nepriateľ. Neskôr bol vydaný aj port hry pre Famicom už bez autorskej účasti Kojimu, ktorý sa neskôr dočkal vydania na medzinárodných trhoch pre NES v priebehu nasledujúcich dvoch rokov...
Najnovšie prílohy: (20)
Manual (pdf) [cz] | 05.03.2024
 Husita
Covers, PlayStation | 25.02.2024
 Tomb Raider II
Covers, SNES | 23.02.2024
 Sid Meier's Civilization
Tomb Raider II (1997) - Playthrough | 23.02.2024
 Tomb Raider II
Manual (pdf) | 23.02.2024
 Tomb Raider II
Tomb Raider 2 - Demo 2: Venice | 23.02.2024
 Tomb Raider II
Tomb Raider 2 - Demo 1: Great Wall | 23.02.2024
 Tomb Raider II
Download Tomb Raider 1+2+3 @ GOG.com (buy) | 23.02.2024
 Tomb Raider II
Covers, PC Windows | 22.02.2024
 Tomb Raider II
Joust - Arcade (1982 Williams) | 27.11.2023
 Joust
Manual, NES (pdf) | 27.11.2023
 Joust
Covers, NES | 24.11.2023
 Joust
Covers, Atari 2600 | 24.11.2023
 Joust
Covers, PC DOS | 24.11.2023
 Joust
Download Joust for PC DOS (zip) | 24.11.2023
 Joust
Manual, Arcade (pdf) | 24.11.2023
 Joust
Príbeh [sk] | 08.11.2023
 Wizardry 2: The Knight of Diamonds
Discworld - Longplay s českými titulky | 19.10.2023
 Discworld
Another world - Hráczské archívy - Longplay | 19.10.2023
 Another World (Out of this World)
The Fortress of Dr. Radiaki CD (DOSBox) | 01.10.2023
 Fortress of Dr. Radiaki, The
Najnovšie originálky v zbierkach: (20)
Vejce | 12.04.2024
 Magix music maker (1999)
Vejce | 12.04.2024
 Screamer 2 (1996)
Vejce | 12.04.2024
 The Humans (1992)
Vejce | 12.04.2024
 Oddworld: Abe's Oddysee (1997)
Vejce | 12.04.2024
 Worms (1995)
Vejce | 12.04.2024
 Roadkill (1995)
Vejce | 12.04.2024
 Skidmarks (1993)
Vejce | 12.04.2024
 Super Skidmarks (1995)
kloki38 | 12.04.2024
 Strife: Quest for the Sigil (1996)
halo123 | 28.03.2024
 Outlaws (1997)
halo123 | 28.03.2024
 Last Rites (1997)
halo123 | 28.03.2024
 KKND (1997)
halo123 | 28.03.2024
 Descent 2 (1996)
halo123 | 28.03.2024
 Time Gate: Knight's Chase (1995)
halo123 | 28.03.2024
 System Shock (1994)
Ringo | 25.03.2024
 The Summoning (1992)

Najnovšie komentáre: (10)  
hypnos | 09.04.2024, 11:09
 Fallout 2
F2 v engine F4.. taky zajímavý. Project Arroyo - https://www.youtube.com/watch?v=NZALCWjZADw
hypnos | 05.04.2024, 23:36
 Fallout 2
Hele.. F2 jako 3D FPS? Není to nějkaá sranda jenom? Edit: zapomněl jsem vložit link :D https://jonasz-o.itch.io/fallout2remake3d . Jsou tam i obrázky. Na YT je i nějaké video ze hry - https://www.youtube.com/watch?v=8dKn0aZwqIY
Daniel Zima | 13.03.2024, 15:05
 Ambermoon
Dokončil jsem českou lokalizaci Ambermoon.net https://www.labros.cz/novinky#h.1lskfk4zrtjb
@HAMS: Vyšlo to na několika japonských platformách, ale pokud se nemýlím, tak v angličtině jen na SNES. Takže ano, popisek mohl být tedy přesnější v tom, že v angličtině si jej lze zahrát jen na SNESu.
Popsisok k hre uvádza, že tento diel je len na SNES, ale na MobyGames je platforiem podstatne viac...
Kloki38: Ten blender jsem tak nevěděl, ALE! Ono to nějaký smysl dávalo. Jak jsem našel v deníku, tak když si v google zadáš blade cuisinart, vylezou ti obrázky čepelí mixéru, což tak nějak odpovídá blenderu :) Kde jej získat pak už bylo jednoduché, p...
Jsem si odskočil na týdenní dovolenou a hle, takový zářez, rovněž velká gratulace a zpětně i Richmondovi. Já se teď vrátím k rozehrané trojce a potom si to chci užít se čtverkou. Ani jsem netušil, že to má tolik konců, teď to ve mně bude hlodat :). ...
Ďakujem :) Vieš čo, podľa mňa sú oba neštandardné konce (dobrý a grandmaster) pritiahnuté za vlasy. V živote by som neprišiel na to, že "blender" čo chcela odo mňa čarodejnica do lekvaru je v skutočnosti Blade Cusinart, ktorý má u seba iba jedna pa...
Tak těžká gratulace! :) Souhlasím, že to je naprosto unikátní hra, která nemá sobě rovnou. A zpětně tu hru doceňuji víc a víc. Mně se také nepovedlo získat titul grandmastera, ale ono není divu, pokud sis našel, jak toho dosící, tak asi tušíš, že bě...
Marek | 19.02.2024, 12:44
 Riddle of Master Lu
Tu chybu v Gdaňsku má každý dosbox, je to známá chyba, která se dá lehce opravit přes cykly, třeba nastavit v configu dosboxu cykly na 9050, pak proběhne rozhovor se zahradníkem v pořádku. Samozřejmě po tom rozhovoru to vrátit na cykly auto, protože ...
Najnovšie príspevky v diskusii: (10)  
Ambermoon.net v češtině | Před nějakou dobou jsem se pustil do lokalizace projektu Ambermoon.net, překlad proběhl se souhlasem autora a od verze 1.9.7 je součástí hry. Informace o překladu, korekci a aktualizacích na https://www.labros.cz
Výstava Retrogaming ve Vsetíně | Kdo se bude pohybovat v okolí Vsetína, tak možná bude stát za návštěvu: http://www.muzeumvalassko.cz/akce-a-vystavy/retrogaming
Problem s ISO imagmi | Laci to bol moj problem na hostingu, takze vdaka za upozornenie, vyriesil som ;-)
Problem s ISO imagmi | Tento problem stale pretrvava, mnohe hry maju odkaz na starehry.eu, napr. Dark Seed. EDIT: Dnes to uz funguje - ten isty pocitac, ten isty prehliadac... Asi aj pocitace maju svoje dni :-) Kazdopadne napriklad Rise of the Dragon hadze "Space Invade...
| https://github.com/tomysshadow/OldCPUSimulator/releases
| Nemá někdo zkušenost s dobrým (pokud možno moderním) zpomalovačem CPU? Kdysi jsem používal MoSlo, ale ten už snad bude dávno překonaný (a ani nevím, jestli by šel spustit)
Radio | DJ, pustil jsem si tvoje rádio, a hned na mě vybaflo něco, co jsem si v první chvíli myslel, že je z Duny 2. Ale nebylo, nějaká jiná MIDI zřejmě. Nedalo by se k rádiu přidat popisek, co právě hraje?
The Fortress of Dr. Radiaki | Poprosil by som o pridanie FPSky The Fortress of Dr. Radiaki. Teraz túto "chuťovku" hrám a môžem potom dodať screenshoty.
Cromworx | Diky za tip. Dungeon Synth tak poloaktivne sledujem ale tento Slovensky projekt mi unikol.
Cromworx | Dávam do pozornosti slovenský hudobný projekt s názvom Cromworx. https://www.youtube.com/watch?v=0dTv6OhkZ80 Ide z toho atmosféra starých RPG.

Najnovšie pridané časopisy a coverdisky: (10/346)
speccy.cz | 05.03.2022
 Fifo 7 [36]
speccy.cz | 05.03.2022
 Fifo 6 [36]
speccy.cz | 26.02.2022
 Fifo 5 [36]
speccy.cz | 22.07.2021
 Fifo 4 [36]
speccy.cz | 22.07.2021
 Fifo 3 [36]
speccy.cz | 20.07.2021
 Fifo 2 [36]
CGW Museum | 14.03.2021
 Computer Gaming World 25 [50]
? | 23.12.2020
 Score 48 [132]
Archiarian | 01.12.2020
 GameStar 6/99 [100]
speccy.cz | 20.09.2020
 Fifo 1 [36]
Najnovšie pridané diskmagy: (10/97)
Karel Ondráček | 05.06.2022
 Narsil 8 (12/94) [35]
DJ | 26.04.2021
 Kelt 9 [52]
DJ | 06.07.2020
 Kelt 8 [48]
DJ | 12.05.2020
 Kelt 7 [64]
DJ | 10.05.2020
 Kelt 4 [44]
DJ | 14.04.2020
 Kelt 3 [42]
DJ | 12.04.2020
 Kelt 2 [53]
DJ | 03.04.2020
 Kelt 1 [43]
DJ | 02.04.2020
 Guru 17 #2/93 [48]
DJ | 02.04.2020
 Guru 16 #1/93 [3]

Komentáre k obrázkom / stránkam časopisov: (10)
HAMS | 30.01.2024, 11:11
 Warhammer: Dark Crusaders
Score 31 | Zaujímavé je, že táto hra oficiálne nikdy nevyšla, bola zrušená, čo samozrejme nebol dôvod, aby bola v SCORE normálne zr...
Wizardry 1: Proving Grounds of the Mad Overlord | Karol: Pokiaľ viem, tak nie, jedine 1-3 a 5 (v 4 hráš len za 1 postavu - Werdnu) a potom 6-8, takže celkovo 2 resp. 3 pa...
Wizardry 1: Proving Grounds of the Mad Overlord | Som si vedomy o prenose postav medzi W7 a W8, ale ak to slo uz od jednotky, je technicky mozne preniest si partiu skrz c...
Swampy | 23.04.2023, 22:31
 Komando 2
BiT 12/92 | Dalsi yvesov blud. Elite a Schwarzenegger...panenka skakava....
Richmond | 07.08.2021, 09:35
 Dopisy čtenářů
Excalibur 17 | Teď po 30 letech si prohlížím inzerece a dopisy čtenářů a vidím, že jsem tenkrát chodil měnit hry i ke "gamesníku&q...
Richmond | 06.08.2021, 21:20
 Inzercia
Excalibur 11 | Koukám v inzerci i Jindřich Skeldal/Napoleno Rohlík! A nabízí skvělé hry dle seznamu :)...
DJ | 26.07.2021, 15:27
 RPG
Excalibur 18 | Richmond: no on ma este druhy diel v cisle 21 (/mag/excalibur-21/page/45/) a tam je nicnehovoriaci pseudonym T.D.T from ...
Richmond | 25.07.2021, 14:51
 RPG
Excalibur 18 | Je vůbec známo, kdo tenhle článek psal? Když si vezmu, o jakých crpg hrách se v Excaliburu psalo, tak hry zde uvedené do...
Peter Krajčovič | 20.05.2021, 22:06
 BiT - Koniec
Excalibur 41 | Toto bol -luis-...
Swampy | 07.05.2021, 15:41
 Zak MC Kracken
Excalibur 9 | Presne ten isty obrazok (Zak) ako v Bite 10/91. Nahoda?...
Najnovšie obrázky pridané užívateľmi: (11)
deadly | 07.04.2024, 13:06
 Crazy Cars 3
Amiga (1994), Vsázím na své vítěství
deadly | 07.04.2024, 13:02
 Crazy Cars 3
Amiga (1994), ... ale taky ve dvou.
deadly | 07.04.2024, 12:58
 Crazy Cars 3
Amiga (1994), ... a taky ve městě
deadly | 07.04.2024, 12:57
 Crazy Cars 3
Amiga (1994), Závodí se v pošti
deadly | 07.04.2024, 12:50
 Crazy Cars 3
Amiga (1994), Výběr lokace
deadly | 07.04.2024, 12:49
 Crazy Cars 3
Amiga (1994), Titulní obrazovka
dj | 06.03.2024, 09:56
 Tomb Raider II
Remaster 2024, Venice: Boat
dj | 06.03.2024, 09:56
 Tomb Raider II
Remaster 2024, Venice
dj | 06.03.2024, 09:56
 Tomb Raider II
Remaster 2024, Venice
dj | 06.03.2024, 09:56
 Tomb Raider II
Remaster 2024, Great Wall: Killing the T-Rex
dj | 06.03.2024, 09:56
 Tomb Raider II
Remaster 2024, Great Wall: Killing the Spiders


Retrogaming merch - HV 1701.cz
 možnosti podpory
🍺 Buy me a beer
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
Tomb Raider II, 22.02.2024
Joust, 24.11.2023
Fortress of Dr. Radiaki, The, 01.10.2023
Rampage, 23.09.2023
Lost Vikings 2: Norse by Norsewest, 03.07.2023
Falcon, 03.05.2023
Metal Gear, 18.10.2022
Clock Tower, 26.09.2022
RoboCop 2, 09.05.2022
Ztracený ostrov, 01.05.2022
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1271
 Prílohy :: 8235
 Komentáre :: 7768
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Fix-It Felix Jr. online | DOSBox