Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames
Listen to the latest added sondtracks from old games...

Old games :: Staré hry na stiahnutie, Abandonware, Retro, Časopisy

Interactive guide @ www.oldgames.sk/docs/ishar/2/

Krátko po kompletnom zmapovaní, opríručkovaní a zdokumentovaní prvej časti Ishar: Legend of the Fortress som sa samozrejme s rovankým cieľom pustil do pokračovania. Plán bol okrem hrania, mapovania a príručkovania aj podrobnejšie referovanie o postupe prostredníctvom komentárov k tomuto článku, ale ako vidíte, nedokopal som sa k tomu. Nakoniec môžem byť rád, že som mapu a príručku vôbec dokončil aj bez zbytočných kecov okolo ;-)
 
Obsah:
 
 
~ milestone č.1

Gamelink pre Grid Cartographer

Toto bol vpodstate pre mňa impulz, kôli ktorému som vôbec začal hrať. Pre Davida Walthersa a jeho skvelý tool Grid Cartographer som posledne urobil "profil" aj mapu prvého Isharu a mal som chuť to urobiť aj s dvojkou. Pokúsim sa ako-tak detailnejšie popísať čo vlastne vytvorenie "gamelinku" a mapy pre gridcartographer (GC) obnáša.
Gamelink Profile: je vlastne konfiguračný súbor pre konkrétnu hru, ktorý umožní GC zobrať na presných miestach v pamäti podporovaného emulátora určité čísla (ako súradnice X,Y na mape, smer otočenia, poschodie atď.), ktoré potom real-time distribuuje do svojho map-editora.
Pre mňa to teda znamená najskôr nájsť tieto čísla v pamäti DOSBoxu. Ešte predtým treba pre profil v pamäti nájsť určitý unikátny reťazec, podľa ktorého potom GC vie, že je v DOSBoxe spustená táto konkrétna hra (môže sa to líšiť aj verziami, tento gamelink je pre verziu z GOG.com). Pre analýzu pamäte použijem jeden z "memory analyzérov" - pri Ishar 1 som mal LRMEM a pre Ishar 2 MEMSCAN, ktorý David v niektorom z patchov už zakomponoval priamo do GC.
 
Všeobecne známy postup pri takejto forme "hackingu" priamo v pamäti alebo save súboroch je porovnávanie zmien. V hre začnem na určitom mieste * uložím aktuálnu pamäť do súboru * posuniem sa o políčko vpred * uložím pamäť. Tieto dva súbory porovnám a snažím sa takto nájsť presnú pozíciu kde si hra zapisuje polohu X,Y na mape. Bavíme sa samozrejme v HEX čiže porovnávanie binárne, ja som k tomu použil funkciu "Compare by content" priamo v Total Commanderi, na nájdenie offsetu to postačuje.
Veľkosť pamäťe, kôli hromade balastu, je vhodné nastaviť v DOSBoxe na minimálnu požadovanú hodnotu. Ani tak nejde o žiadny jednoduchý proces, toho čo sa v pamäti mení je aj pri jednom kroku na mape veľa a chce to trocha intuície a skúseností. Keď niečo nájdem, otvorím v GC v jednom okne hru, v druhom konzolu s MEMSCANom, vyhľadám si tento offset a počas hrania real-time pozerám, či sa na ňom číslo mení poľa predpokladov. Ak áno, zapisujem do profilového súboru. Pri tejto hre boli dôležité štyri hodnoty: pozícia X, pozícia Y, smer pohľadu, mapa (ostrov). Pre Ishar 1 aj 2 platilo, že tieto hodnoty sa vždy nachádzali v pamäti blízko pri sebe.
Súbor gamelink profilu je XML s celkom bohatými možnosťami jednoduchého "takmer-skriptovania". Tu je ukážka s doležitými hodnotami:
V tagu "peek" mám offsety pamäte, kde sa nachádza x,y,face, mapa - prvé tri sú ďalej presnejšie zadefinované v rámci typu v tagu "class", pričom smer má konkrétne číslo pre každú zo štyroch strán (sever = 1, východ = 2, juh = 3, západ = 4).
Ďalšou úlohou je definícia zobrazení "views" a regiónov, ktoré sa v GC mape potom dokážu prepínať na základe detekovaných čísiel v poslednom offsete.
 
Obe hry Ishar našťastie nemali veľa regiónov, výsledné XML, ktoré som poslal Davidovi má zhruba 100 riadkov, čo je vpodstate nič, keď to porovnám s profilom pre Wizardry 7 na 3000 riadkoch...
Súbory s gamelink profilmi sa nachádzajú v zložke naištalovaného GC na tomto mieste: ...\Grid Cartographer 4\base0.zip\gamelinkprofiles\ , v najnovšej verzii tam už nájdete aj ten pre Ishar 2.
 
 
~ milestone č.2

Mapovanie v GC

Mapu som sa po vzore Ishar 1 pokúsil robiť pekne farebne podľa terénu. Ostrovy sú v hre každý s diametrálne odlišným prostredím (bažina, mesto, zasnežené hory, koruny stromov, dungeony), tak som sa obával že to bude až prehnane vyčačkané ale výsledok nakoniec pôsobí dobre. Na rozdiel od jednoliatej Kendorie v Ishar 1 som tu jednotlivé ostrovy urobil na samostatných záložkách a pri meste (Zach's Island) som využil jedno poschodie (podzemie) s väzením spolu s novou featurou GC - "Onion Skin", kedy po prepnutí na podzemie vidno polopriesvitne aj to, čo je o poschodie vyššie.
Jednotlivým mapám (ostrovom) som sa snažil nakresliť aj obrys, zľahka inšpirovaný in-game mapkami a okolie zapatlal modrou vodou. Zopár vychytávok:
  • Irvan's Island - dva odtiene zelenej podľa terénu (bažina, tráva), ikony stromov som najskôr dával presne tam kde sú, neskôr už iba približne.
  • Zach's Island - pokus o zakreslenie imaginárnych hradieb, prvý krát som využil aj šikmé čiary, stredom mesta som odhadol plavebný kanál, väzenie je ako poschodie (-1).
  • Jon's Island - pokus o zakreslenie výškových rozdielov od bielej až po tmavo sivú (najvyššie/najnižšie).
  • Akeer's Island - hnedo hnedý dungeon, jediným spestrením je zatopená "zelená" oblasť.
  • Thorm's Island - koruny stromov, využil som obrázok lávky (custom tile) ako cesty, hustota stromov (svetlá/tmavá zelená) a samotné kmene stromov hnedým kruhom, neskôr už len približne.
  • Olbar's Island - farebne nič extra, ale obrys som trafil, pokus o zakreslenie okien ;-)
 
Poctivo som popri hraní do mapy vpisoval aj poznámky, vrátane obchodov (tovar + ceny) a krčiem (informácie, postavy, ceny). Väčšina z nich teda funguje ako hinty alebo stručný návod.
 
 
~ milestone č.3

Online interaktívna Mapa pre web

Okrem použitia mapy v GC som ju samozrejme chcel mať aj na webe spolu s príručkou ako pri Ishar 1. Znamenalo to teda najskôr export jednotlivých ostvovov z GC a potom ich umiestnenie na hladinu mora tak, aby to zhruba zodpovedalo ich zakresleniu v in-game mapke.
Rozmery výsledného obrázku: 16384 x 8192 pixelov.
Nasledoval tile-cutting pre 6 zoomov a trocha kódenia, ako map engine som využil Leflet.js. Pri najväčom zažraní sa do projektu som sa pristihol, že robím vpodstate aj vlastný editor markerov, tož keď ho budem mať blbuvzdorne odladený, dám ho k dispozícii aj pre prihlásených užívateľov. Kedže som v GC poctivo zapisoval, mal som s Markermi už menej roboty, texty som vpodstate už len kopíroval. Naviac som si vymyslel pridávanie obrázkov - screenshotov takmer ku každému markeru. Z nich som aspoň mohol neskôr vygenerovať peknú galériu.
Sidebar - trochu som sa inšpiroval tým na google mapách, obsahuje vyhľadávanie a zoznam vrstiev / kategórií s možnosťou ich schovať.
 
 
~ milestone č.4

Príručka, zoznamy a tabuľky

Na webe okrem interaktívnej mapy bude niekoľko ďalších pomôcok k tejto hre, väčšinou koncipovaných ako zoznamy/tabuľky s rôznymi možnosťami filtrovania a zoraďovania.
  • Zoznam postáv - všetkých 53 hrateľných charakterov z Ishar 2, oproti jednotke sa zmenila väčšina ich parametrov. Každý má zaznačenú lokalitu na mape, kde je možné ho pridať do partie. Kúzliace postavy majú vypísaný zoznam všetkých kúziel ktoré sú schopné sa naučiť. Portréty obsahujú oproti jednotke viac farieb, nechýba prepojenie na postavy z Ishar 1.
  • Zoznam predmetov - komplet predmety zo všetkých troch Isharov aj s ikonkami. Pri každom je nejaký ten parameter, popis, lokalita na mape a záznam v ktorej hre sa vyskytuje. Predmetom som tiež priradil kategóriu a typ pre filtrovanie.
  • Zoznam receptov - zo všetkých troch Isharov s názvom, popisom a ingredienciami. Dodávam, že manuály k hrám obsahujú väčšiu časť falošných receptov, po vypití takéhoto POTIONu nasleduje otrava, v tabuľke mám len tie čo fungovali.
  • Zoznam kúziel - kúzlenie je oproti jednotke diametrálne odlišné, ale spoločné aj pre Ishar 3. Tu som preskúmal každú z kúzliacich postáv priamo v hre a zisťoval aké kúzla sa môže naučiť na 20-tom leveli, a zistil som, že ide o 5 skupín povolaní ktoré majú rovnaký typ kúziel. V zozname teda pri podrobnostiach nájdete pri každom kúzle aj konkrétne postavy, ktoré sa ho môžu naučiť. Informáciu o tom na ktorej úrovni sa konkrétne kúzlo postava naučí bohužiaľ nemám. 
 
* Toľko k škaredým technickým detailom, ak ktokoľvek objaví niečo ďalšie vhodné pre lepšie popísanie postavy/predmetu/kúzla/receptu prosím napíšte!
Companions Items Spells Map
 
 

Postrehy a dojmy z hrania Ishar 2

Na siahodlhý podrobný popis sa už necítim takže len skratkovite:
Ishar 2 priniesol viacero pozitívnych zmien, odohráva sa na menších oddelených mapách (ostrovoch), prebieha tu real-time cyklus noc/deň s veľmi peknou zmenou palety farieb, zlepšilo sa (trocha) užívaťeľské rozhranie. Veľká zmena nastala predovšetkým v systéme kúzlenia, tie sa už netreba učiť v školách za peniaze, ale pribúdajú kúzliacim postavám automaticky na určitom leveli. Každé kúzlo má tiež svoju vlastnú úroveň, ktorá sa tiež na niektorých leveloch postavy zvyšuje a je tak účinnejšie. Navyše je viacero kúziel použiteľných a bez niektorých si už hranie ani neviem predstaviť. O kúzlach napíšem viac v samostatnom odstavci.
Hra to nie je ťažká, opäť, podobne ako jednotka trpí nedostatkom indícií / informácií a hlavne mizerným prekladom vrátane manuálu. Vrchol ignorantstva - preklad Karornovho povolania z originálneho "Paladin" na "Knight-errant".
Nachádza sa tu jeden dead-end (iba jeden), konkrétne ak nemáte pri sebe v momente uvrhnutia do žalára "straku", vonku sa nedostanete. V hre som na to nikde nenašiel upozornenie ani indíciu (lost in translation?).
Edit: po tom ako Les správne poznamenal v komentároch, padá aj tento mýtus - mreže v žalári sa naozaj dajú bez problémov otvoriť kúzlom MAGIC KEY. Odskúšané! Spätne sa teda ospravedlňujem za dezinformáciu a môžem prehlásiť že Ishar 2 je bez dead-endov.
Pri debatách počúvam o viacerých dead-endoch v Ishar 2, ale to nie je pravda, mohlo sa to týkať ďalších zavretých mreží na Akeers Island, kde treba použiť opicu, ale odtiaľ sa dá vrátiť a navyše je to len otvorenie alternatívneho exitu z ostrova. Čo sa týka ďalších zvierat, použiť je nutné ešte Orla a Papagája, účel ďalších dvoch - Myš a Mäsožravá rastlina - som neodhalil, pravdepodobne (skôr určite) žiaden nemajú.
Niktoré questy komplikuje nutnosť byť v určitom časovom rozmedzí na určitom mieste, ale ku každému hra dáva celkom slušné hinty, takže u mňa to nebolo nič vážne.
 
Cieľom hry je zničiť zlo v podobe Shandara s pomocou dvojičiek Druidov, bratov Griml a Grimz, z nich prvý bol Shandarom premenený na kameň a druhý zabitý, rozštvrtený (vlastne rozpätený) na päť častí a rozhodený po ostrovoch. Grimz mal ešte aj dcéru, ktorú Shandar oslepil a zamkol naveky do svojho žalára na Akeerovom ostrove. Plán je teda jasný a nutnou podmienkou pre dokončenie hry by malo byť pozbieranie piatich častí druida (Relics), jeho oživenie a najatie do partie. Na pribratie Grimza do skupiny je však nutné mať v nej aj jeho dcéru Grimzel, takže opäť ide o nutné zmeny v zložení partie. Alebo nie?
Overil som, že nič z toho nutné nie je. Jediným dôvodom prečo by sme mali mať druida Grimza v partii je ten, že ako jediná postava v hre disponuje kúzlom "fireproofing" čize skupinovou ochranou proti ohňu, ktorá sa môže zdať ako nevyhnutná proti dvom kľúčovým nepriateľom na Olbarovom ostrove - Ohnivému Elementálovi a Drakovi, ale dajú sa zničiť aj bez toho - viď výzva.
 
Alignment -  alebo obligátny vzťahový systém partie - vlastnosť ktorá ma niekedy fakt vytáčala, nebol som schopný vyskúmať čo konkrétne túto číselnú hodnotu "Team Spirit" ovplyvňuje a ako, ale dá sa s tým žiť. Zlá hodnota sa prejavuje buď odídením niektorej postavy zo skupiny alebo zraňovaním niektorých vlastných členov. To že pri určitej konštalácii skupiny utekajú povolania ako Thief/Hypnotist/Spy alebo Orkovia som ešte bral, ale prečo sa mi lomia v skupine navzájom Aramir a Karorn alebo Zubaran to som netušil. Alignment taktiež ovplyvňujú kúzla - "Inversion" ho otočí, očarované miesto na mape (našiel som dve), alebo zbraň - meč "Chaos Sword" keď sa dá do ruky postave s kladným alignmentom tak ho zrejme otočí (čo sa dá len vytušiť).
Keď sa mi to stalo tak (bohužiaľ dočasne) zafungovalo nechať postavu zomrieť (jed, nepriateľ) a následne oživiť.
 
Hra bavila, oproti jednotke je o kus lepšia. Opäť po rokoch som si užil skvele vykreslenú atmosféru (nezabudnuteľné horské priesmyky na Jonovom ostrove) podporovanú zmenou dennej doby a o trošku viac dungeonovania ako v Ishar 1.

Kúzla

Väčšinu (všetky?) ďalekonosných kúziel je možné zosielať diagonálne! (tj. na políčko šikmo vľavo/vpravo aj keď je predo mnou stena)
Tu sú podrobnosti o mojich najpoužívanejších:
  • "Healing" - bez toho to nejde, jedna z dvoch možností ako obnovit vitalitu (life)
  • "Change of Timescale" - v manuále tragický popis. Kúzlo partiu prenesie niekde do inej dimenzie a času, pričom sa pomaly dopĺňajú všetky dôležité body (vitalita, phy, psy), čím vyššia úroveň tým dlhší čas a viac obnovených bodov. Vpodstate funguje ako perpetum-mobile, keďže kúzelníkovi sa obnoví mana minimálne na opätovné zakúzlenie tohto kúzla...
  • "Paralysis" - na chvíľu paralyzuje akéhokoľvek ŽIVÉHO nepriateľa, vysoko účinné, ale neverili by ste čo všeko v hre nie je "živý" nepriateľ...
  • "Turn Undead" - opäť v manuáli popis oničom. Zisťujem že ide vlastne o Paralýzu akéhokoľvek NEŽIVÉHO nepriateľa, a keď dodám, že neživým je v tejto hre napríklad obávaný Ohnivý Elementál, Drak !!! alebo dokonca hlavný boss Shandar...
  • "Lightning" (salbšie) a "Firestorm" (silnejšie) sú použiteľné útočné kúzla proti skupinkám nepriateľov.
  • "Exorcism" (tri vykricniky) - dokáže okrem zrušenia prekliatia na štvorčeku mapy zistiť, či niektorá postava v skupine netrpí negatívnym efektom [ hláška "One of the companions is under a spell..." ].
  • "Telepathic Reconnaissance" - zobrazí info s presnými hodnotami štatistík (Vit, Agi, Str, Con) bytosti na ktorú ho zakúzlim.
 
 

Výzva - prejsť Ishar 2 s čisto ženskou partiou bez druida

Podarilo sa, aj keď to nebolo úplne od začiatku. Najskôr som hru prešiel klasicky so zbieraním Relikvií plus Grimz a Grimzel v partii. Neskôr som vyskúšal pred odchodom na Olbarov ostrov pobehať po všetkých krčmách a vymeniť celú partiu za ženy, tak aby som mal kúzelníčku (Khalin). Ako jediná z pôvodnej partie ostala scholarka Eliandr, Sheeld a Nasheer zastúpili bojovníkov a Kiriela ako podpora do počtu. Nasledoval exp-grind na skeletonoch Akeerovho dungeonu a odchod na Olbarov ostrov. Ako som už spomenul vyššie tým zásadným prvkom  ktorý umožňuje zničiť ohnivého elementála a draka je kúzlo "Turn Undead" ktoré na týchto dvoch nepriateľov skvele účinkuje. Dosť kecov, pozrite si video.
 

 

www.oldgames.sk/docs/ishar/2/

 

Aktuálne články  
Diskmag online - Kelt
 autor: dj 07.04.2020   
KELT online interactive, alebo ako som z DOSového diskmagu Kelt pôvodnému originálu vernú rekonštrukciu pre browser urobil. A za tú kôpku programátorských detailov sa vopred sa ospravedlňujem... Aktuálne mám hotové čísla 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11.
Wizardry 4: Denník hráča - Richmond
 autor: richmond 16.11.2019   
Po dohrání trilogie jsem poměrně dlouhou dobu sbíral síly na čtvrtý kultovní díl. Ač neznaje detaily, věděl jsem z mnoha zdrojů, že jde o díl jednoznačně nejobtížnější. Před dávnou dobou jsem dokonce zahlédl jednu zmapovanou úroveň (netuším kterou) a jen pohled na ni ve mně vyvolával závratě. Tohle bych tedy nechtěl hrát ani podle map, natož si hru mapovat sám! …říkal jsem si tenkrát… Jenže uběhla ta správná doba, přišel jako blesk z čistého nebe crpgaddict a najednou bylo pro mě možné podobné hry hrát s tím, že si je budu i sám mapovat. I ta grafika zčistajasna nebyla absolutně žádný problém. A tak se ke slovu po vyčerpávajícím zmapování každičkého koutu v prvním díle série Might and Magic dostalo i na slavnou sérii Wizardry...
Eye of the Beholder - Trilógia: Denník hráča
Eye of the Beholder je naprosto zásadní hra a další dva jeho díly tvoří trilogii, která svým způsobem určila mé priority, co se týče herních žánrů. Ty první pocity, když jsem zapadl v kobce, z vlastního pohledu, s družinou vlastoručně vytvořených a pojmenovaných postav. Dal jsem jim do ikonek rukou meče, otevřel první dveře a porazil prvního Kobolda....to byly začátky 90. let. Neskutečná atmosféra, nádherná grafika, možnost vývoje postav, bludiště plné nástrah. Dovolil bych si nazvat Dungeon žánr jako vznešený a nejbohatší na možnosti, co šlo všechno ve hře dělat.
Najnovšie pridané hry:
The Operative: No One Lives Forever
85% / 92% ( pridaná: 16.07.2020 )  
[ Download No One Lives Forever 1 GOTY Edition (exe) ]
2000, Monolith Productions, Inc.   [ 3D-Action / FPS ]
The Operative: No One Lives Forever (skrátene NOLF) je first-person strieľačka s prvkami stealth vytvorená firmou Monolith Productions, postavená na ich LithTech engine vo verzii 2.5. Príbehovo založená hra je inšpirovaná klasickými béčkovými filmami a "Bondovkami" zo 60. rokov vo veľmi odľahčenom a humornom duchu. Hlavnou postavou je krásna špiónka Cate Archer, najatá organizácou UNITY - dohliadajúcou na svetový mier - v dobe kedy dochádza k záhadným vraždám ich vlastných agentov a úlohou Cate je zistiť kto za nimi stojí. Okrem bežných strelných zbraní disponuje Cate celou radou špeciálnych a vtipných vychytávok po vzore Jamesa Bonda ako sponka šperhák/jed, vybuchujúci rúž, slnečné okuliare s foťákom, uspávací parfém, zapaľovač alebo robotický pes...
The Godfather: The Action Game
50% / 57% ( pridaná: 07.07.2020 )  
[ Download The Godfather for PC DOS (zip) ]
1991, Creative Materials   [ Action ]
The Godfather: The Action Game je 2D akčná strieľačka s horizontálnym scrollingom, založená na téme slávneho rovnomenného filmu F. F. Coppolu (podľa skvelej knižnej predlohy Maria Puza) o vzostupe sicílskeho mafiánskeho klanu Corleone v Amerike v rokoch 1940-1980. Hra obsahuje päť levelov, pričom každý svojou grafikou predstavuje jednu dekádu v tomto období. Pozícia hráča v mafiánskej rodine (úcta) v tomto čisto akčnom titule sa zvyšuje s počtom trafených nepriateľov a klesá s každým zasiahnutým civilistom. Každá úroveň tiež poskytuje minihru o reflexoch, čo je prestrelka v ktorej je nutné čo najrýchlejšie zabiť len tých nepriateľov, ktorý vytasia svoju zbraň...
Mafia: The City of Lost Heaven
90% / 87% ( pridaná: 26.05.2020 )  
[ Download Mafia @ GOG.com (buy) ]
2002, Illusion Softworks, a.s.   [ 3D-Action / FPS ]
Mafia s podtitulom The City of Lost Heaven je príbehovo založená 3D mestská akčná adventúra videná pohľadom tretej osoby, kombinovaná s automobilovým simulátorom. Vyvinul ju český vývojársky tím Illusion Softworks v réžii Dana Vávru. Hráč sa ocitá v úlohe Toma Angela, radového člena mafie vo fiktívnom meste v Spojených štátoch amerických v 30.-tych rokoch 20. storočia. Hra obsahuje celkom dvadsať misií. Pre hru bol oficiálne vytvorený anglický i český dabing. Hra sa odohráva vo fiktívnom meste Lost Heaven. Hra obsahuje šoférovanie áut aj presun pešo. V hre je 51 klasických amerických áut a 19 bonusových (odomknutých po splnení príbehových misií)...
Ogre King, The
50% / 80% ( pridaná: 07.05.2020 )  
[ Download The Ogre King (buy) ]
2020, Zooperdan   [ RPG ]
Ogre King je klasický dungeon inspirovaný například Dungeon Masterem a unikátní především svým zpracováním. Veškerá grafika byla nakreslena ručně a poté přenesena do enginu Unity. Celá hra je černobílá. Ogre King nabízí 11 levelů a 15 druhů nepřátel. Cílem je osvobodit zemi Garandiel od zlého Ogre Kinga. Celá hra byla vytvořena během jednoho týdne a je ke koupi na itch.io.
Blue Ice
50% / 57% ( pridaná: 26.03.2020 )  
[ Download Blue Ice for DOS (CD-rip) ]
1996, Psygnosis Limited   [ Adventure ]
Blue Ice je zaujímavá a značne neortodoxná adventúra od Psygnosis a vývojárskeho tímu Art Of Mind na čele s dizajnérkou Carol Nudds. Blue Ice má asi najviac spoločného s hrami ako Myst / 7th Guest s grafikou spracovanou vo forme surrealistických koláží, psychadelickou hudbou a celkovo zvláštnym dojmom, ktorý najlepšie vystihuje postreh, že ide o kríženca dvoch surrealistických maliarov - Salvador Dalí a René Magritte. Príbeh sa odohráva v kráľovstve Icia, kde umiera kráľ Edward 711-ty a na trón má usadnúť jeho 12-ročný syn, ktorý však najskôr musí pochopiť množstvo nezmyselných zákonov svojich predkov, ktorý nimi prekrývali svoje chyby a nedostatky...
Plan 9 From Outer Space
60% / 73% ( pridaná: 25.02.2020 )  
[ Download - Plan 9 From Outer Space, Amiga (adf) ]
1992, Gremlin Graphics   [ Adventure ]
Plan 9 from Outer Space je point-and-click adventúra z first-person pohľadu, ktorú vytvorila Írska pobočka firmy Gremlin Graphics pre Amigu, Atari ST a PC DOS. Hra je licencovaná a inšpirovaná rovnomenným filmom Edwarda D. Wooda z roku 1959, ktorý má kultovný status najhoršieho filmu všetkých čias. Jedno z krabicových vydaní hry obsahuje aj pribalenú VHS kazetu s týmto filmom. Hráč sa v úvode hry od producenta dozvedá, že film bol ukradnutý Lugosiho dvojníkom a jeho úlohou bude nájsť všetkých šesť častí (kotúčov) na rôznych miestach sveta, kde sa film natáčal...
Blade Runner
88% / 92% ( pridaná: 17.12.2019 )  
[ Download Blade Runner @ GOG.com (buy) ]
1997, Westwood Studios, Inc.   [ Adventure ]
Blade Runner je point-and-click adventúra vytvorená firmou Westwood Studios pre počítače s OS Windows v roku 1997. Hra nie je priamou adaptáciou kultového rovnomenného filmu Ridleyho Scotta (na motívy príbehu Philipa K. Dicka), ale rozpráva vlastný originálny príbeh odohrávajúci sa súbežne s filmovovou predlohou, pričom sa občas tieto linky stretnú. Technicky ide o real-time 3D adventúru z pohľadu tretej osoby, ktorá využívala na svoju dobu ambicióznu technológiu - predrenderované pozadia a voxelové 3D postavy, bez nutnosti využitia hardwarových akcelerátorov. Hráč je v úlohe blade runnera menom Ray McCoy v Los Angeles roku 2019, poverený vypátrať skupinu replikantov (androidov ťažko rozoznateľných od človeka), ktorých pobyt na zemi je nelegálny. Nechýbajú tu ani minihry, vrátane skvelého Voight-Kampff testu...
Najnovšie prílohy: (20)
Lithtech TechDemo - Agent Goodman (10/2000) | 20.07.2020
 The Operative: No One Lives Forever
Stealth Walkthrough (Superspy) - Misfortune in Morocco - Scene 1 | 17.07.2020
 The Operative: No One Lives Forever
Introduction | 17.07.2020
 The Operative: No One Lives Forever
NOLF Čeština v1.003 (zip) | 16.07.2020
 The Operative: No One Lives Forever
NOLF Modernizer 1.006 with Patch 3.1 (7z) | 16.07.2020
 The Operative: No One Lives Forever
Covers, PC Windows (2000) | 16.07.2020
 The Operative: No One Lives Forever
Manual (pdf) | 16.07.2020
 The Operative: No One Lives Forever
Download No One Lives Forever 1 GOTY Edition (exe) | 16.07.2020
 The Operative: No One Lives Forever
Covers, PC DOS (UK, CD-ROM Dice release) | 10.07.2020
 Lemmings 3D
The Godfather, Amiga - Longplay | 09.07.2020
 The Godfather: The Action Game
Download The Godfather for Atari ST (st) | 07.07.2020
 The Godfather: The Action Game
Download The Godfather for Amiga (adf) | 07.07.2020
 The Godfather: The Action Game
Download The Godfather for PC DOS (zip) | 07.07.2020
 The Godfather: The Action Game
Covers, Amiga - US release 3.5`` | 07.07.2020
 The Godfather: The Action Game
Covers, PC DOS - US release 5.25`` | 07.07.2020
 The Godfather: The Action Game
Počítačové Hry - Indiana Jones IV, 1993 Grada - Milan Peterka, Vlado Staněk (pdf) | 22.06.2020
 Indiana Jones and the Fate of Atlantis
Mafia Widescreen Fix (patch, zip) | 26.05.2020
 Mafia: The City of Lost Heaven
PC Longplay - Mafia (part 1 / 2) | 26.05.2020
 Mafia: The City of Lost Heaven
Covers, PC Windows (US Release) | 26.05.2020
 Mafia: The City of Lost Heaven
Map - Lost Heaven (scan, png) | 26.05.2020
 Mafia: The City of Lost Heaven
Najnovšie originálky v zbierkach: (20)
BlackNugget | 06.08.2020
 Dračí Historie (1995)
Yuuki | 05.08.2020
 Duke Nukem 3D: Atomic Edition (1996)
Adamhojer | 05.08.2020
 ArmA 2: Operace Arrowhead (2010)
blacknugget | 03.08.2020
 UFO:Aftershock (2005)
blacknugget | 03.08.2020
 Polda 4 (2002)
blacknugget | 03.08.2020
 Polda 2 (1999)
blacknugget | 03.08.2020
 Vietcong Fist Alpha (2003)
blacknugget | 03.08.2020
 Operace Flashpoint (2001)
blacknugget | 03.08.2020
 Fish Fillets (1997)
blacknugget | 03.08.2020
 Hidden adn Dangerous (1999)
blacknugget | 03.08.2020
 Vietcong (2003)
kloki38 | 29.07.2020
 Redneck Rampage (1997)
Adamhojer | 26.07.2020
 ve stínu havrana (1999)

Najnovšie komentáre: (10)  
Yuuki | 08.08.2020, 15:41
 Wacky Wheels
Se sestrou jsme na tom napařili mnoho hodin i přesto, že jsme neměli plnou verzi. :)
Hodnocení Lands of Lore vidím někde mezi 7 a 8 z deseti bodů. Určitě bych šel výše, kdyby tak neodflákli ty tři patra cimeřanského hradu na konci, bylo tam vidět, pocitově člověk vnímá, že už zřejmě vývojáři asi z nedostatku času na dokončení cimeřan...
re: Richmond Ahoj, první díl Ravenloft Strahd's Possession mám někdy v budoucnu určitě v plánu si zahrát, jen kdyby byl na všechno čas. Do konce letošního roku mám už delší dobu v plánu hrát a dohrát tuto pětici videoher: Lands of Lore (ten jsem poko...
re: Marek Máš nějaký speciální důvod, proč přeskočit první Ravenloft? Mně přijde téměř stejně tak dobrý jako Kamenný prorok.
Tak už Lands of Lore pomalu dohrávám, když je teď celý svět ochromený tím Covidem, tak jsem si řekl, že doženu resty v podobě RPG her z 90. let. Sice mi táhne na čtyřicítku a jsem dost zažraný do RPG her, ale z 90. let jsem hrál jen ty RPG z konce é...
Tak konečně letitý rest splněn, bosse, kterého jsem v devadesátkách neporazil jsem teď dal naprosto v pohodě. Prostě chtělo to jedno, trpělivost, kterou jsem kdysi neměl.
Ahoj, pro všechny kdo chtějí dostat do Lands of Lore slovenčinu tady dávám menší návod, protože jak jsem zjistil, není to zase tak triviální věc, věřím že někomu se to může někdy hodit. 1. problém - jak zaznělo níže, budete potřebovat disketovou ve...
Pavel Přibyl | 21.07.2020, 11:22
 Metaltech: Earthsiege
@DJ Bohužel to tak je u spousty CD verzí. Zkusím sepsat a mailnout seznam.
Hra je síce pekne opatchovaná a funkčná, no na niektorých grafických kartách má napriek tomu problém so sekciami pod vodou (po potopení hráč uvidí len čiernu obrazovku). Ak by sa vám toto stalo, stiahnite si najnovšiu verziu dgVoodoo 2 a do adresára ...
DJ | 20.07.2020, 08:36
 Metaltech: Earthsiege
Opravene. Ak ti nefunguje download pri niektorej inej hre, daj vediet, po poslednej migracii webu na novy server su niektore velke subory poskodene, pomaly to davam do poriadku...
Najnovšie príspevky v diskusii: (10)  
paragan | 06.08.2020, 18:18
 Hľadám...
Identifikácia starej hry - scifi + stratégia | Identifikácia starej hry žáner: scifi + stratégia OS: ešte Norton Commander 286ka alebo 486ka Na hernej mape videl hráč planéty - hospodáril so surovinami, postupne ich dobýjal myslím že proti mimozemšťanom, vojaci nešli priamo ovládať iba sa p...
Omyl na Česko/Slovenskej scéne | Swampymu sa podarilo vydolovat dalsiu informaciu do tejto skladacky so zamenou FTL/Gargoyle Games a to v Leveli 11 (12/95), kde tento omyl uspesne prebral Lachtan vo svojej nostalgickej rubrike. Takze po 10 rokoch mensi update tohto clanku ;-)...
DJ | 18.07.2020, 09:59
 Akú hru aktuálne hráte?
Original War | Mas pravdu je to trestuhodne ze mi tu tato zabudnuta a skvela ceska hra chyba, napravim, vdaka za dobry tip ;-)
| Na steame je tento change log - https://store.steampowered.com/newshub/app/235320/view/2521402000902421159
| Ja momentalne hram Original War, na Gogu je momentalne za 0.97 Eur. Po zakupeni sa daju stiahnut dve verzie. Original War vo verzii 2 a vo verzii 3. Vie niekto aky tam je rozdiel. Hra je to super, som prekvapeny ze tu nie je
| Díky. EoB 3 je opravdu skvělá hra a kdyby před ním nebyly předchozí dva díly, tak by na něm vlastně neměli kritici jako na hře co kritizovat :-)
| Taktéž se připojuji ke gratulaci :) EOBIII mě v rámci trilogie taky mile překvapil. Když jsem ho po dvojce rozehrával, tak jsem už do hry vstupoval s kritickým pohledem, který byl vybuzen právě těmi negativními ohlasy a zprvu jsem byl ke hře oprav...
| Ustoupit jsem myslel samozřejmě ustoupit do strany, bylo to jen úhyby doprava, doleva. Spíše jsem měl zvolit výraz úkrok do strany, ustoupit by mohlo vyznít jako dozadu a to by význam nemělo, sesílal pěkné sviňárny i na dálku.
| Také gratuluji k dohrání a dokončení deníčku. Celkový pohled na trilogii máme dost podobný. Jen mě překvapil tvůj popis závěrečného souboje. Já právě také čekal manévrování ve stylu dvojky, ale tady jsem si vlastně stoupl a umlátil ho jen s jediným ú...
| Díky, ad Westwood - na rovinu, ta kritika, že je vidět, že to nedělal Westwood je do značné míry póza. "Už to nedělal Westwood? Nehraji to". Hodně lidí to tak má a podle mě se sami těmito pózami o mnohé připravují. Kdybych nevěděl pozadí, tak ani ...

Najnovšie pridané časopisy a coverdisky: (10/332)
DJ | 04.08.2020
 Score CD 45 [37]
DJ | 03.08.2020
 Score CD 44 [32]
DJ | 06.07.2020
 Score CD 43 [28]
DJ | 09.05.2020
 Score CD 40 [40]
DJ | 31.03.2020
 Score CD 42 [30]
DJ | 29.03.2020
 Score CD 41 [36]
DJ | 28.03.2020
 Score CD 38 [39]
DJ | 28.03.2020
 Score CD 37 [41]
DJ | 28.03.2020
 Score CD 39 [40]
DJ | 28.03.2020
 Score CD 36 [35]
Najnovšie pridané diskmagy: (10/95)
DJ | 06.07.2020
 Kelt 8 [48]
DJ | 12.05.2020
 Kelt 7 [64]
DJ | 10.05.2020
 Kelt 4 [44]
DJ | 14.04.2020
 Kelt 3 [42]
DJ | 12.04.2020
 Kelt 2 [53]
DJ | 03.04.2020
 Kelt 1 [43]
DJ | 02.04.2020
 Guru 17 #2/93 [48]
DJ | 02.04.2020
 Guru 16 #1/93 [3]
DJ | 01.04.2020
 Guru 15 #7/92 [43]
DJ | 31.03.2020
 Kelt 6 [46]

Komentáre k obrázkom / stránkam časopisov: (10)
Level 11 (12/95) | "Dluzno take rici, ze Dun Darach byla jedna z prvnich her od slavnych FTL, ano, tech, kteri o dva roky pozdeji stvo...
Richmond | 22.06.2020, 21:23
 Novinky
Excalibur 17 | Možná by stálo za to přidat tento výtisk (stránku) ke hře Betrayl at Krondor. Je tam až pak recneze/návod z novějšího čí...
Score 3 | Podla mna mal Andrew rozpisany uvod na Police Quest 4, ktory sa objavil v nasledujucom cisle, autorom je vsak iny clen r...
Danny | 02.01.2020, 13:33
 Command & Conquer: Red Alert
Excalibur 58 | Tento Excalibur davali dohromady az takovi noname autori, ze zde pro jistotu radeji chybi tiraz. Po vzniku Score ho vube...
Danny | 02.01.2020, 13:26
 Úvodník
Score 12 | Ten uvodnik byl podle vseho vtip, ktery mi ale z tehdejsi (ne)znalosti anglictiny usel a po teto hre jsem se pozdeji pid...
Score 42 | Ten obrazek je z Tone Rebellion....
Score 42 | Dobry postreh, na strane 21 je rovnaky. Otzka znie, ku ktorej hre patri obrazok? :-|...
Score 42 | Ovšem co je to za obrázek u Pacific General?...
Score 42 | https://www.twitch.tv/videos/522096362 - Macaw hra Tlon, inak som o tejto hre ani nevedel, na toto preview zabudol, bol...
Ringo | 30.06.2019, 14:24
 Kritická mapa (bug)
Rytíři Grálu | Bug to není, dveře se mají vyrazit, což se dělá normálním krokem kupředu směrem do dveří....
Najnovšie obrázky pridané užívateľmi: (11)
Cutscene - Goodman, Volkov
Safe - infrared laser beams
Cate cracks the safe
Entrance to the hidden safe
Administrative building - offices
Administrative building - offices
Administrative building
The construction site
The construction site
Bossfight - Inge Wagner
Bossfight - Inge Wagner


Desperados III
Baldur's Gate: Enhanced Edition
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
The Operative: No One Lives Forever, 16.07.2020
The Godfather: The Action Game, 07.07.2020
Mafia: The City of Lost Heaven, 26.05.2020
Ogre King, The, 07.05.2020
Blue Ice, 26.03.2020
Plan 9 From Outer Space, 25.02.2020
Blade Runner, 17.12.2019
Computer Bismarck, 06.12.2019
Monster Bash, 10.09.2019
Yendorian Tales: Book I, 09.08.2019
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1165
 Prílohy :: 7851
 Komentáre :: 7434
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Wizardry | DOSBox