Zahrajte si svoje staré hry online priamo v prehliadači alebo mobile...
Old games :: Staré hry na stiahnutie, Abandonware, Retro, ČasopisyInteractive guide @ www.oldgames.sk/docs/ishar/2/
Krátko po kompletnom zmapovaní, opríručkovaní a zdokumentovaní prvej časti Ishar: Legend of the Fortress som sa samozrejme s rovankým cieľom pustil do pokračovania. Plán bol okrem hrania, mapovania a príručkovania aj podrobnejšie referovanie o postupe prostredníctvom komentárov k tomuto článku, ale ako vidíte, nedokopal som sa k tomu. Nakoniec môžem byť rád, že som mapu a príručku vôbec dokončil aj bez zbytočných kecov okolo ;-)
Obsah:
~ milestone č.1
Gamelink pre Grid Cartographer
Toto bol vpodstate pre mňa impulz, kôli ktorému som vôbec začal hrať. Pre Davida Walthersa a jeho skvelý tool Grid Cartographer som posledne urobil "profil" aj mapu prvého Isharu a mal som chuť to urobiť aj s dvojkou. Pokúsim sa ako-tak detailnejšie popísať čo vlastne vytvorenie "gamelinku" a mapy pre gridcartographer (GC) obnáša.
Gamelink Profile: je vlastne konfiguračný súbor pre konkrétnu hru, ktorý umožní GC zobrať na presných miestach v pamäti podporovaného emulátora určité čísla (ako súradnice X,Y na mape, smer otočenia, poschodie atď.), ktoré potom real-time distribuuje do svojho map-editora.
Pre mňa to teda znamená najskôr nájsť tieto čísla v pamäti DOSBoxu. Ešte predtým treba pre profil v pamäti nájsť určitý unikátny reťazec, podľa ktorého potom GC vie, že je v DOSBoxe spustená táto konkrétna hra (môže sa to líšiť aj verziami, tento gamelink je pre verziu z GOG.com). Pre analýzu pamäte použijem jeden z "memory analyzérov" - pri Ishar 1 som mal LRMEM a pre Ishar 2 MEMSCAN, ktorý David v niektorom z patchov už zakomponoval priamo do GC.
Všeobecne známy postup pri takejto forme "hackingu" priamo v pamäti alebo save súboroch je porovnávanie zmien. V hre začnem na určitom mieste * uložím aktuálnu pamäť do súboru * posuniem sa o políčko vpred * uložím pamäť. Tieto dva súbory porovnám a snažím sa takto nájsť presnú pozíciu kde si hra zapisuje polohu X,Y na mape. Bavíme sa samozrejme v HEX čiže porovnávanie binárne, ja som k tomu použil funkciu "Compare by content" priamo v Total Commanderi, na nájdenie offsetu to postačuje.
Veľkosť pamäťe, kôli hromade balastu, je vhodné nastaviť v DOSBoxe na minimálnu požadovanú hodnotu. Ani tak nejde o žiadny jednoduchý proces, toho čo sa v pamäti mení je aj pri jednom kroku na mape veľa a chce to trocha intuície a skúseností. Keď niečo nájdem, otvorím v GC v jednom okne hru, v druhom konzolu s MEMSCANom, vyhľadám si tento offset a počas hrania real-time pozerám, či sa na ňom číslo mení poľa predpokladov. Ak áno, zapisujem do profilového súboru. Pri tejto hre boli dôležité štyri hodnoty: pozícia X, pozícia Y, smer pohľadu, mapa (ostrov). Pre Ishar 1 aj 2 platilo, že tieto hodnoty sa vždy nachádzali v pamäti blízko pri sebe.
Súbor gamelink profilu je XML s celkom bohatými možnosťami jednoduchého "takmer-skriptovania". Tu je ukážka s doležitými hodnotami:
V tagu "peek" mám offsety pamäte, kde sa nachádza x,y,face, mapa - prvé tri sú ďalej presnejšie zadefinované v rámci typu v tagu "class", pričom smer má konkrétne číslo pre každú zo štyroch strán (sever = 1, východ = 2, juh = 3, západ = 4).
Ďalšou úlohou je definícia zobrazení "views" a regiónov, ktoré sa v GC mape potom dokážu prepínať na základe detekovaných čísiel v poslednom offsete.
Obe hry Ishar našťastie nemali veľa regiónov, výsledné XML, ktoré som poslal Davidovi má zhruba 100 riadkov, čo je vpodstate nič, keď to porovnám s profilom pre Wizardry 7 na 3000 riadkoch...
Súbory s gamelink profilmi sa nachádzajú v zložke naištalovaného GC na tomto mieste: ...\Grid Cartographer 4\base0.zip\gamelinkprofiles\ , v najnovšej verzii tam už nájdete aj ten pre Ishar 2.
~ milestone č.2
Mapovanie v GC
Mapu som sa po vzore Ishar 1 pokúsil robiť pekne farebne podľa terénu. Ostrovy sú v hre každý s diametrálne odlišným prostredím (bažina, mesto, zasnežené hory, koruny stromov, dungeony), tak som sa obával že to bude až prehnane vyčačkané ale výsledok nakoniec pôsobí dobre. Na rozdiel od jednoliatej Kendorie v Ishar 1 som tu jednotlivé ostrovy urobil na samostatných záložkách a pri meste (Zach's Island) som využil jedno poschodie (podzemie) s väzením spolu s novou featurou GC - "Onion Skin", kedy po prepnutí na podzemie vidno polopriesvitne aj to, čo je o poschodie vyššie.
Jednotlivým mapám (ostrovom) som sa snažil nakresliť aj obrys, zľahka inšpirovaný in-game mapkami a okolie zapatlal modrou vodou. Zopár vychytávok:
Poctivo som popri hraní do mapy vpisoval aj poznámky, vrátane obchodov (tovar + ceny) a krčiem (informácie, postavy, ceny). Väčšina z nich teda funguje ako hinty alebo stručný návod.
~ milestone č.3
Online interaktívna Mapa pre web
Okrem použitia mapy v GC som ju samozrejme chcel mať aj na webe spolu s príručkou ako pri Ishar 1. Znamenalo to teda najskôr export jednotlivých ostvovov z GC a potom ich umiestnenie na hladinu mora tak, aby to zhruba zodpovedalo ich zakresleniu v in-game mapke.
Rozmery výsledného obrázku: 16384 x 8192 pixelov.
Nasledoval tile-cutting pre 6 zoomov a trocha kódenia, ako map engine som využil Leflet.js. Pri najväčom zažraní sa do projektu som sa pristihol, že robím vpodstate aj vlastný editor markerov, tož keď ho budem mať blbuvzdorne odladený, dám ho k dispozícii aj pre prihlásených užívateľov. Kedže som v GC poctivo zapisoval, mal som s Markermi už menej roboty, texty som vpodstate už len kopíroval. Naviac som si vymyslel pridávanie obrázkov - screenshotov takmer ku každému markeru. Z nich som aspoň mohol neskôr vygenerovať peknú galériu.
Sidebar - trochu som sa inšpiroval tým na google mapách, obsahuje vyhľadávanie a zoznam vrstiev / kategórií s možnosťou ich schovať.
~ milestone č.4
Príručka, zoznamy a tabuľky
Na webe okrem interaktívnej mapy bude niekoľko ďalších pomôcok k tejto hre, väčšinou koncipovaných ako zoznamy/tabuľky s rôznymi možnosťami filtrovania a zoraďovania.
* Toľko k škaredým technickým detailom, ak ktokoľvek objaví niečo ďalšie vhodné pre lepšie popísanie postavy/predmetu/kúzla/receptu prosím napíšte!
Postrehy a dojmy z hrania Ishar 2
Na siahodlhý podrobný popis sa už necítim takže len skratkovite:
Ishar 2 priniesol viacero pozitívnych zmien, odohráva sa na menších oddelených mapách (ostrovoch), prebieha tu real-time cyklus noc/deň s veľmi peknou zmenou palety farieb, zlepšilo sa (trocha) užívaťeľské rozhranie. Veľká zmena nastala predovšetkým v systéme kúzlenia, tie sa už netreba učiť v školách za peniaze, ale pribúdajú kúzliacim postavám automaticky na určitom leveli. Každé kúzlo má tiež svoju vlastnú úroveň, ktorá sa tiež na niektorých leveloch postavy zvyšuje a je tak účinnejšie. Navyše je viacero kúziel použiteľných a bez niektorých si už hranie ani neviem predstaviť. O kúzlach napíšem viac v samostatnom odstavci.
Hra to nie je ťažká, opäť, podobne ako jednotka trpí nedostatkom indícií / informácií a hlavne mizerným prekladom vrátane manuálu. Vrchol ignorantstva - preklad Karornovho povolania z originálneho "Paladin" na "Knight-errant".
Nachádza sa tu jeden dead-end (iba jeden), konkrétne ak nemáte pri sebe v momente uvrhnutia do žalára "straku", vonku sa nedostanete. V hre som na to nikde nenašiel upozornenie ani indíciu (lost in translation?).
Edit: po tom ako Les správne poznamenal v komentároch, padá aj tento mýtus - mreže v žalári sa naozaj dajú bez problémov otvoriť kúzlom MAGIC KEY. Odskúšané! Spätne sa teda ospravedlňujem za dezinformáciu a môžem prehlásiť že Ishar 2 je bez dead-endov.
Pri debatách počúvam o viacerých dead-endoch v Ishar 2, ale to nie je pravda, mohlo sa to týkať ďalších zavretých mreží na Akeers Island, kde treba použiť opicu, ale odtiaľ sa dá vrátiť a navyše je to len otvorenie alternatívneho exitu z ostrova. Čo sa týka ďalších zvierat, použiť je nutné ešte Orla a Papagája, účel ďalších dvoch - Myš a Mäsožravá rastlina - som neodhalil, pravdepodobne (skôr určite) žiaden nemajú.
Niktoré questy komplikuje nutnosť byť v určitom časovom rozmedzí na určitom mieste, ale ku každému hra dáva celkom slušné hinty, takže u mňa to nebolo nič vážne.
Cieľom hry je zničiť zlo v podobe Shandara s pomocou dvojičiek Druidov, bratov Griml a Grimz, z nich prvý bol Shandarom premenený na kameň a druhý zabitý, rozštvrtený (vlastne rozpätený) na päť častí a rozhodený po ostrovoch. Grimz mal ešte aj dcéru, ktorú Shandar oslepil a zamkol naveky do svojho žalára na Akeerovom ostrove. Plán je teda jasný a nutnou podmienkou pre dokončenie hry by malo byť pozbieranie piatich častí druida (Relics), jeho oživenie a najatie do partie. Na pribratie Grimza do skupiny je však nutné mať v nej aj jeho dcéru Grimzel, takže opäť ide o nutné zmeny v zložení partie. Alebo nie?
Overil som, že nič z toho nutné nie je. Jediným dôvodom prečo by sme mali mať druida Grimza v partii je ten, že ako jediná postava v hre disponuje kúzlom "fireproofing" čize skupinovou ochranou proti ohňu, ktorá sa môže zdať ako nevyhnutná proti dvom kľúčovým nepriateľom na Olbarovom ostrove - Ohnivému Elementálovi a Drakovi, ale dajú sa zničiť aj bez toho - viď výzva.
Alignment - alebo obligátny vzťahový systém partie - vlastnosť ktorá ma niekedy fakt vytáčala, nebol som schopný vyskúmať čo konkrétne túto číselnú hodnotu "Team Spirit" ovplyvňuje a ako, ale dá sa s tým žiť. Zlá hodnota sa prejavuje buď odídením niektorej postavy zo skupiny alebo zraňovaním niektorých vlastných členov. To že pri určitej konštalácii skupiny utekajú povolania ako Thief/Hypnotist/Spy alebo Orkovia som ešte bral, ale prečo sa mi lomia v skupine navzájom Aramir a Karorn alebo Zubaran to som netušil. Alignment taktiež ovplyvňujú kúzla - "Inversion" ho otočí, očarované miesto na mape (našiel som dve), alebo zbraň - meč "Chaos Sword" keď sa dá do ruky postave s kladným alignmentom tak ho zrejme otočí (čo sa dá len vytušiť).
Keď sa mi to stalo tak (bohužiaľ dočasne) zafungovalo nechať postavu zomrieť (jed, nepriateľ) a následne oživiť.
Hra bavila, oproti jednotke je o kus lepšia. Opäť po rokoch som si užil skvele vykreslenú atmosféru (nezabudnuteľné horské priesmyky na Jonovom ostrove) podporovanú zmenou dennej doby a o trošku viac dungeonovania ako v Ishar 1.
Kúzla
Väčšinu (všetky?) ďalekonosných kúziel je možné zosielať diagonálne! (tj. na políčko šikmo vľavo/vpravo aj keď je predo mnou stena)
Tu sú podrobnosti o mojich najpoužívanejších:
Výzva - prejsť Ishar 2 s čisto ženskou partiou bez druida
Podarilo sa, aj keď to nebolo úplne od začiatku. Najskôr som hru prešiel klasicky so zbieraním Relikvií plus Grimz a Grimzel v partii. Neskôr som vyskúšal pred odchodom na Olbarov ostrov pobehať po všetkých krčmách a vymeniť celú partiu za ženy, tak aby som mal kúzelníčku (Khalin). Ako jediná z pôvodnej partie ostala scholarka Eliandr, Sheeld a Nasheer zastúpili bojovníkov a Kiriela ako podpora do počtu. Nasledoval exp-grind na skeletonoch Akeerovho dungeonu a odchod na Olbarov ostrov. Ako som už spomenul vyššie tým zásadným prvkom ktorý umožňuje zničiť ohnivého elementála a draka je kúzlo "Turn Undead" ktoré na týchto dvoch nepriateľov skvele účinkuje. Dosť kecov, pozrite si video.
autor: dj 08.03.2022
Youtube kanál - archiv starých her, kde naleznete Longplaye her s buď již profesionální češtinou/slovenštinou, nebo fanoušky přidanou. Na začátku her naleznete vždy krátkou slovní recenzi, a poté se už můžete jen ponořit do vod nostalgie a užívat si průchod hrou bez mluveného komentáře :) (textový komentář lze vypnout nebo zapnout u samotného videa)...
autor: dj 02.08.2021
Prokletí Eridenu - klasické akčné RPG typu dungeon-crawler s pohybom po štvorcoch a súbojmi v reálnom čase od českých vývojárov z Napalm Soft. Hráč ovláda jednu postavu, pričom na začiatku má možnosť vybrať si z deviatich dostupných a každá má tri základné atribúty - silu, manu, zdravie. Podobne ako v Dungeon Masterovi, aj tu je nutné strarať sa o hlad a smäd svojho zverenca. Príbeh sa odohráva v ruinách tajomného, zakliateho mesta Eriden, v ktorého podzemných kobkách musí hlavný hrdina zničiť štyri kúzelné zrkadlá...
autor: dj 08.10.2020
Muž nespokojený s lidstvem a jeho chováním na Zemi přemýšlí na procházce lesem o lepším světě, když jeho pozornost upoutá zvláštní medailon ležící na podivné mýtině obrostlé duby. Medailon zvedne, ten se rozzáří a na mýtině se objeví nějaký portál. Muž do něj vstupuje a rázem se ocitá ve zcela jiném světě. Jeho zjevení překvapí místního obyvatele, kácejícího stromy a ten se v tomto šoku zraní sekyrou. Překvapivě si však zranění zhojí nějakou nadpřirozenou silou, představí se jako Shamino a jme se vyslýchat cizince, jak se zde objevil a odkud pochází. Když mu muž odvětí, že je z Cambridge z Britských ostrovů, pojmenuje jej místní muž Britishem...
Najnovšie pridané hry:
1997, Core Design Ltd. [ 3D-Action / FPS ]
Tomb Raider 2 je 3D akčná adventúra z roku 1997, ktorú vyvinula spoločnosť Core Design a vydala spoločnosť Eidos Interactive. Prvýkrát bola vydaná pre Windows a PlayStation. Je to druhý diel úspešnej série Tomb Raider a sleduje archeologičku a dobrodružku Laru Croft, pri jej pátraní po magickej dýke Xian v konkurencii talianskej mafie. Hlavná ženská protagonistka prechádza úrovňami rozdelenými do viacerých oblastí a komplexov miestností, pričom bojuje s nepriateľmi a rieši hádanky, aby mohla napredovať. Niektoré oblasti najnovšie umožňujú alebo vyžadujú aj používanie vozidiel. Nasledujúci rok vyšiel rozširujúci datadisk s podtitulom The Golden Mask, ktorý obsahoval nové úrovne zamerané na Larinu výpravu za zlatou maskou na Aljaške...
1982, Williams Entertainment Inc. [ Action ]
Joust je akčná hra vyvinutá spoločnosťou Williams Electronics a vydaná v roku 1982 pre arkádové automaty. Hoci hra Joust nebola prvou kooperatívnou videohrou pre dvoch hráčov, jej úspech a vybrúsené prevedenie tento koncept spopularizovali. Hráči preberajú úlohu rytierov vyzbrojených kopijami a posadených na veľkých vtákoch (pštros pre hráča 1, bocian pre hráča 2), ktorí musia lietať po obrazovke a porážať nepriateľských rytierov. Hru môžu hrať až dvaja hráči súčasne. Ovládanie pre každého hráča pozostáva z joysticku a tlačidla. Obrazovka obsahuje niekoľko plošiniek, pričom ľavý a pravý okraj sú navzájom prepojené. Každé stlačenie tlačidla rozkmitá krídla jazdca; na základe rýchlosti jeho stlačenia môže rytier stúpať alebo klesať požadovanou rýchlosťou alebo sa vznášať vo vzduchu...
1994, Maelstrom Software, Future Visionary [ 3D-Action / FPS ]
The Fortress of Dr. Radiaki je strieľačka z pohľadu prvej osoby vyvinutá spoločnosťami Maelstrom Software a Future Visionary. Bola vydaná v roku 1994 pre MS DOS spoločnosťou Merit Studios. Hra využíva 2,5D grafický engine, podobný tomu, ktorý bol použitý v hre Wolfenstein 3D. Zápletka hry spočíva v tom, že šialený vedec menom Dr. Radiaki sa chystá zničiť svet, ak sa na jeho účet nevloží suma 1 miliardy dolárov. Hráč ovláda špeciálneho agenta menom Mack Banner, ktorého úlohou je zabiť Dr. Radiakiho. Cieľom hry je nájsť východ z každej úrovne, aby ste mohli postúpiť do ďalšej, pričom každá úroveň je zamorená nepriateľmi, ktorí útočia na hráča, vrátane strážcov, zmutovaných príšer a robotov atď...
1986, Bally Midway Mfg Co. [ Action ]
Rampage je arkádová hra od spoločnosti Bally Midway z roku 1986. Hráči ovládajú trojicu gigantických monštier, ktoré sa snažia prežiť proti nájazdom vojenských síl. Každé kolo je ukončené, keď je určité mesto úplne premenené na trosky. Spoločnosť Warner Bros. v súčasnosti vlastní všetky práva na túto hru prostredníctvom kúpy spoločnosti Midway Games a inšpiruje sa filmami o príšerách. V hre hráči ovládajú trojicu príšer: George, Lizzie a Ralph, ide vpodstate o ľudí, ktorí sa v dôsledku rôznych experimentálnych nešťastí zmenili na príšery. Cieľom je ničiť mestá a bojovať proti vojenským silám a zároveň si zachovať zdravie. Hra sa odohráva počas 128 dní v mestách po celej Severnej Amerike, pričom každý cyklus sa opakuje päťkrát...
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
1997, Blizzard Entertainment Inc. [ Logic ]
Lost Vikings 2 je akčná puzzle hra z roku 1997 vyvinutá spoločnosťou Blizzard (SNES) / Beam Software a publikovaná firmou Interplay. Ide o priame pokračovanie hry The Lost Vikings, obsahuje pôvodné tri postavy plus dve nové hrateľné postavy: vlkolaka Fanga a draka Scorcha. Hranie zostáva do značnej miery rovnaké, hoci všetky tri postavy Vikingov majú nové alebo upravené schopnosti. Vydania pre MS-DOS, Microsoft Windows, PlayStation a Saturn obsahujú predrenderovanú 3D grafiku, hudbu na CD a dabing postáv. Verzia pre SNES od Blizzard Entertainment pokračovala v používaní pixel-artového grafického štýlu, ktorý sme videli v pôvodnej hre...
1987, Sphere, Inc. [ Simulation ]
Falcon je simulátor bovej stíhačky F-16 Fighting Falcon, vydaná v roku 1987 pre platformy MS DOS a Macintosh. Hra bola vytvorená firmou Sphere, Inc. / Spectrum HoloByte a stala sa jednou z prvých leteckých vojenských simulácií, ktoré sa stali populárnymi u hráčov po celom svete. V hre hráč ovláda jednu z viacerých letiek, vrátane F-16 Fighting Falcon, a snaží sa plniť rôzne úlohy v rámci vojenských operácií. Hra obsahuje realistickú fyziku letu, ktorá sa môže javiť ťažká pre nových hráčov, ale zároveň poskytuje autentický zážitok z lietania. Falcon bola vydávaná s manuálom na niekoľko stoviek strán, ktorý obsahoval detailné informácie o lietadle, zbrane a taktikách, ktoré sa dajú v hre použiť. Hráči sa museli naučiť plánovať lety, koordinovať útoky a zvládať rôzne situácie, aby mohli úspešne splniť úlohy...
1987, Konami Industry Co. Ltd. [ Action ]
Metal Gear je zhora videná akčná adventúra, vytvorená a vydaná firmou Konami v roku 1987 pre počítače MSX2 v Japponsku a časti Európy. Ide o hru ktorá spopularizovala žáner stealth a zároveň prvá ktorej autorom je Hideo Kojima. Hráč ovláda agenta špeciálnej jednotky FOXHOUND menom Solid Snake, ktorý sa vydáva na samostatnú infiltračnú misiu do opevneného štátu Outer Heaven, aby zničil Metal Gear, dvojnohý kráčajúci tank schopný odpaľovať jadrové strely odkiaľkoľvek na svete a jeho úlohou je tiež zachrániť niekoľkých kolegov agentov, ktorých zajal nepriateľ. Neskôr bol vydaný aj port hry pre Famicom už bez autorskej účasti Kojimu, ktorý sa neskôr dočkal vydania na medzinárodných trhoch pre NES v priebehu nasledujúcich dvoch rokov...
Najnovšie prílohy: (20)
Manual (pdf) [cz] | 05.03.2024 HusitaCovers, PlayStation | 25.02.2024 Tomb Raider IICovers, SNES | 23.02.2024 Sid Meier's CivilizationTomb Raider II (1997) - Playthrough | 23.02.2024 Tomb Raider IIManual (pdf) | 23.02.2024 Tomb Raider IITomb Raider 2 - Demo 2: Venice | 23.02.2024 Tomb Raider IITomb Raider 2 - Demo 1: Great Wall | 23.02.2024 Tomb Raider IIDownload Tomb Raider 1+2+3 @ GOG.com (buy) | 23.02.2024 Tomb Raider IICovers, PC Windows | 22.02.2024 Tomb Raider IIJoust - Arcade (1982 Williams) | 27.11.2023 JoustManual, NES (pdf) | 27.11.2023 JoustCovers, NES | 24.11.2023 JoustCovers, Atari 2600 | 24.11.2023 JoustCovers, PC DOS | 24.11.2023 JoustDownload Joust for PC DOS (zip) | 24.11.2023 JoustManual, Arcade (pdf) | 24.11.2023 JoustPríbeh [sk] | 08.11.2023 Wizardry 2: The Knight of DiamondsDiscworld - Longplay s českými titulky | 19.10.2023 DiscworldAnother world - Hráczské archívy - Longplay | 19.10.2023 Another World (Out of this World)The Fortress of Dr. Radiaki CD (DOSBox) | 01.10.2023 Fortress of Dr. Radiaki, TheNajnovšie originálky v zbierkach: (20)
Vejce | 12.04.2024 Magix music maker (1999)Vejce | 12.04.2024 Screamer 2 (1996)Vejce | 12.04.2024 The Humans (1992)Vejce | 12.04.2024 Oddworld: Abe's Oddysee (1997)Vejce | 12.04.2024 Super Skidmarks (1995)kloki38 | 12.04.2024 Strife: Quest for the Sigil (1996)halo123 | 28.03.2024 Last Rites (1997)halo123 | 28.03.2024 Command & Conquer: Red Alert (1996)halo123 | 28.03.2024 Time Gate: Knight's Chase (1995)halo123 | 28.03.2024 I Have No Mouth and I Must Scream (1995)halo123 | 28.03.2024 System Shock (1994)halo123 | 28.03.2024 Woodruff and The Schnibble of Azimuth (1994)Ringo | 25.03.2024 The Summoning (1992)kloki38 | 03.03.2024 Wizardry 4: The Return of Werdna (1987)F2 v engine F4.. taky zajímavý. Project Arroyo - https://www.youtube.com/watch?v=NZALCWjZADw
Hele.. F2 jako 3D FPS? Není to nějkaá sranda jenom? Edit: zapomněl jsem vložit link :D https://jonasz-o.itch.io/fallout2remake3d . Jsou tam i obrázky. Na YT je i nějaké video ze hry - https://www.youtube.com/watch?v=8dKn0aZwqIY
Daniel Zima | 13.03.2024, 15:05 AmbermoonDokončil jsem českou lokalizaci Ambermoon.net
https://www.labros.cz/preklady/ambermoon-cestina
Ringo | 10.03.2024, 20:27 Nobunaga's Ambition: Lord of Darkness@HAMS: Vyšlo to na několika japonských platformách, ale pokud se nemýlím, tak v angličtině jen na SNES. Takže ano, popisek mohl být tedy přesnější v tom, že v angličtině si jej lze zahrát jen na SNESu.
HAMS | 09.03.2024, 19:27 Nobunaga's Ambition: Lord of DarknessPopsisok k hre uvádza, že tento diel je len na SNES, ale na MobyGames je platforiem podstatne viac...
Richmond | 28.02.2024, 20:33 Wizardry 4: The Return of WerdnaKloki38: Ten blender jsem tak nevěděl, ALE! Ono to nějaký smysl dávalo. Jak jsem našel v deníku, tak když si v google zadáš blade cuisinart, vylezou ti obrázky čepelí mixéru, což tak nějak odpovídá blenderu :) Kde jej získat pak už bylo jednoduché, p...
Klohan | 26.02.2024, 05:30 Wizardry 4: The Return of WerdnaJsem si odskočil na týdenní dovolenou a hle, takový zářez, rovněž velká gratulace a zpětně i Richmondovi. Já se teď vrátím k rozehrané trojce a potom si to chci užít se čtverkou.
Ani jsem netušil, že to má tolik konců, teď to ve mně bude hlodat :). ...
Kloki38 | 24.02.2024, 18:35 Wizardry 4: The Return of WerdnaĎakujem :)
Vieš čo, podľa mňa sú oba neštandardné konce (dobrý a grandmaster) pritiahnuté za vlasy. V živote by som neprišiel na to, že "blender" čo chcela odo mňa čarodejnica do lekvaru je v skutočnosti Blade Cusinart, ktorý má u seba iba jedna pa...
Richmond | 22.02.2024, 07:47 Wizardry 4: The Return of WerdnaTak těžká gratulace! :)
Souhlasím, že to je naprosto unikátní hra, která nemá sobě rovnou. A zpětně tu hru doceňuji víc a víc. Mně se také nepovedlo získat titul grandmastera, ale ono není divu, pokud sis našel, jak toho dosící, tak asi tušíš, že bě...
Marek | 19.02.2024, 12:44 Riddle of Master LuTu chybu v Gdaňsku má každý dosbox, je to známá chyba, která se dá lehce opravit přes cykly, třeba nastavit v configu dosboxu cykly na 9050, pak proběhne rozhovor se zahradníkem v pořádku. Samozřejmě po tom rozhovoru to vrátit na cykly auto, protože ...
Daniel Zima | 06.04.2024, 04:39 Novinky, Aktuality a Správy zo sveta Starých hierAmbermoon.net v češtině | Před nějakou dobou jsem se pustil do lokalizace projektu Ambermoon.net, překlad proběhl se souhlasem autora a od verze 1.9.7 je součástí hry.
Informace o překladu, korekci a aktualizacích na https://www.labros.cz
Klohan | 25.01.2024, 13:06 Novinky, Aktuality a Správy zo sveta Starých hierVýstava Retrogaming ve Vsetíně | Kdo se bude pohybovat v okolí Vsetína, tak možná bude stát za návštěvu:
http://www.muzeumvalassko.cz/akce-a-vystavy/retrogaming
DJ | 29.12.2023, 11:02 Pripomienky k týmto stránkam, návrhy, zlepšenia, nové témyProblem s ISO imagmi | Laci to bol moj problem na hostingu, takze vdaka za upozornenie, vyriesil som ;-)
Laco Wolf | 27.12.2023, 23:14 Pripomienky k týmto stránkam, návrhy, zlepšenia, nové témyProblem s ISO imagmi | Tento problem stale pretrvava, mnohe hry maju odkaz na starehry.eu, napr. Dark Seed.
EDIT: Dnes to uz funguje - ten isty pocitac, ten isty prehliadac... Asi aj pocitace maju svoje dni :-) Kazdopadne napriklad Rise of the Dragon hadze "Space Invade...
Andrej | 24.11.2023, 20:10 Diskusia o počítačových hrách, všeobecne | https://github.com/tomysshadow/OldCPUSimulator/releases
hypnos | 24.11.2023, 12:05 Diskusia o počítačových hrách, všeobecne | Nemá někdo zkušenost s dobrým (pokud možno moderním) zpomalovačem CPU?
Kdysi jsem používal MoSlo, ale ten už snad bude dávno překonaný (a ani nevím, jestli by šel spustit)
hypnos | 24.11.2023, 11:56 Pripomienky k týmto stránkam, návrhy, zlepšenia, nové témyRadio | DJ, pustil jsem si tvoje rádio, a hned na mě vybaflo něco, co jsem si v první chvíli myslel, že je z Duny 2. Ale nebylo, nějaká jiná MIDI zřejmě. Nedalo by se k rádiu přidat popisek, co právě hraje?
Kloki38 | 01.10.2023, 11:13 Napíšte si o starú hru, ktorú by ste chceli na týchto stránkachThe Fortress of Dr. Radiaki | Poprosil by som o pridanie FPSky The Fortress of Dr. Radiaki. Teraz túto "chuťovku" hrám a môžem potom dodať screenshoty.
simon | 21.09.2023, 20:32 Odkazovač, pozdravy, pochvalyCromworx | Diky za tip. Dungeon Synth tak poloaktivne sledujem ale tento Slovensky projekt mi unikol.
ambermoon | 13.09.2023, 21:39 Odkazovač, pozdravy, pochvalyCromworx | Dávam do pozornosti slovenský hudobný projekt s názvom Cromworx.
https://www.youtube.com/watch?v=0dTv6OhkZ80
Ide z toho atmosféra starých RPG.
Najnovšie pridané časopisy a coverdisky: (10/346)
speccy.cz | 05.03.2022 Fifo 7 [36]speccy.cz | 05.03.2022 Fifo 6 [36]speccy.cz | 26.02.2022 Fifo 5 [36]speccy.cz | 22.07.2021 Fifo 4 [36]speccy.cz | 22.07.2021 Fifo 3 [36]speccy.cz | 20.07.2021 Fifo 2 [36]CGW Museum | 14.03.2021 Computer Gaming World 25 [50]? | 23.12.2020 Score 48 [132]Archiarian | 01.12.2020 GameStar 6/99 [100]speccy.cz | 20.09.2020 Fifo 1 [36][ zoznam časopisov ]
Najnovšie pridané diskmagy: (10/97)
Karel Ondráček | 05.06.2022 Narsil 8 (12/94) [35]DJ | 26.04.2021 Kelt 9 [52]DJ | 06.07.2020 Kelt 8 [48]DJ | 12.05.2020 Kelt 7 [64]DJ | 10.05.2020 Kelt 4 [44]DJ | 14.04.2020 Kelt 3 [42]DJ | 12.04.2020 Kelt 2 [53]DJ | 03.04.2020 Kelt 1 [43]DJ | 02.04.2020 Guru 17 #2/93 [48]DJ | 02.04.2020 Guru 16 #1/93 [3][ zoznam časopisov ]
Komentáre k obrázkom / stránkam časopisov: (10)
HAMS | 30.01.2024, 11:11 Warhammer: Dark CrusadersScore 31 | Zaujímavé je, že táto hra oficiálne nikdy nevyšla, bola zrušená, čo samozrejme nebol dôvod, aby bola v SCORE normálne zr...
Triock One | 31.08.2023, 02:35 Koniec. Čas na import do druhého dielu :)Wizardry 1: Proving Grounds of the Mad Overlord | Karol: Pokiaľ viem, tak nie, jedine 1-3 a 5 (v 4 hráš len za 1 postavu - Werdnu) a potom 6-8, takže celkovo 2 resp. 3 pa...
Karol | 26.08.2023, 12:33 Koniec. Čas na import do druhého dielu :)Wizardry 1: Proving Grounds of the Mad Overlord | Som si vedomy o prenose postav medzi W7 a W8, ale ak to slo uz od jednotky, je technicky mozne preniest si partiu skrz c...
BiT 12/92 | Dalsi yvesov blud. Elite a Schwarzenegger...panenka skakava....
Richmond | 07.08.2021, 09:35 Dopisy čtenářůExcalibur 17 | Teď po 30 letech si prohlížím inzerece a dopisy čtenářů a vidím, že jsem tenkrát chodil měnit hry i ke "gamesníku&q...
Excalibur 11 | Koukám v inzerci i Jindřich Skeldal/Napoleno Rohlík! A nabízí skvělé hry dle seznamu :)...
Excalibur 18 | Richmond: no on ma este druhy diel v cisle 21 (/mag/excalibur-21/page/45/) a tam je nicnehovoriaci pseudonym T.D.T from ...
Excalibur 18 | Je vůbec známo, kdo tenhle článek psal? Když si vezmu, o jakých crpg hrách se v Excaliburu psalo, tak hry zde uvedené do...
Peter Krajčovič | 20.05.2021, 22:06 BiT - KoniecExcalibur 41 | Toto bol -luis-...
Swampy | 07.05.2021, 15:41 Zak MC KrackenExcalibur 9 | Presne ten isty obrazok (Zak) ako v Bite 10/91. Nahoda?...
Najnovšie obrázky pridané užívateľmi: (11)
deadly | 07.04.2024, 13:06 Crazy Cars 3Amiga (1994), Vsázím na své vítěství
deadly | 07.04.2024, 13:02 Crazy Cars 3Amiga (1994), ... ale taky ve dvou.
deadly | 07.04.2024, 12:58 Crazy Cars 3Amiga (1994), ... a taky ve městě
deadly | 07.04.2024, 12:57 Crazy Cars 3Amiga (1994), Závodí se v pošti
deadly | 07.04.2024, 12:50 Crazy Cars 3Amiga (1994), Výběr lokace
deadly | 07.04.2024, 12:49 Crazy Cars 3Amiga (1994), Titulní obrazovka
dj | 06.03.2024, 09:56 Tomb Raider IIRemaster 2024, Venice: Boat
dj | 06.03.2024, 09:56 Tomb Raider IIRemaster 2024, Venice
dj | 06.03.2024, 09:56 Tomb Raider IIRemaster 2024, Venice
dj | 06.03.2024, 09:56 Tomb Raider IIRemaster 2024, Great Wall: Killing the T-Rex
dj | 06.03.2024, 09:56 Tomb Raider IIRemaster 2024, Great Wall: Killing the Spiders
|
[ viac ]
[ viac ]
partneri
|