Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames
Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077

Old games :: Staré hry na stiahnutie, Abandonware, Retro, Časopisy

Legend of Kyrandia, The
Legend of Kyrandia, The

Interactive guide @ www.oldgames.sk/docs/ishar/2/

Krátko po kompletnom zmapovaní, opríručkovaní a zdokumentovaní prvej časti Ishar: Legend of the Fortress som sa samozrejme s rovankým cieľom pustil do pokračovania. Plán bol okrem hrania, mapovania a príručkovania aj podrobnejšie referovanie o postupe prostredníctvom komentárov k tomuto článku, ale ako vidíte, nedokopal som sa k tomu. Nakoniec môžem byť rád, že som mapu a príručku vôbec dokončil aj bez zbytočných kecov okolo ;-)
 
Obsah:
 
 
~ milestone č.1

Gamelink pre Grid Cartographer

Toto bol vpodstate pre mňa impulz, kôli ktorému som vôbec začal hrať. Pre Davida Walthersa a jeho skvelý tool Grid Cartographer som posledne urobil "profil" aj mapu prvého Isharu a mal som chuť to urobiť aj s dvojkou. Pokúsim sa ako-tak detailnejšie popísať čo vlastne vytvorenie "gamelinku" a mapy pre gridcartographer (GC) obnáša.
Gamelink Profile: je vlastne konfiguračný súbor pre konkrétnu hru, ktorý umožní GC zobrať na presných miestach v pamäti podporovaného emulátora určité čísla (ako súradnice X,Y na mape, smer otočenia, poschodie atď.), ktoré potom real-time distribuuje do svojho map-editora.
Pre mňa to teda znamená najskôr nájsť tieto čísla v pamäti DOSBoxu. Ešte predtým treba pre profil v pamäti nájsť určitý unikátny reťazec, podľa ktorého potom GC vie, že je v DOSBoxe spustená táto konkrétna hra (môže sa to líšiť aj verziami, tento gamelink je pre verziu z GOG.com). Pre analýzu pamäte použijem jeden z "memory analyzérov" - pri Ishar 1 som mal LRMEM a pre Ishar 2 MEMSCAN, ktorý David v niektorom z patchov už zakomponoval priamo do GC.
 
Všeobecne známy postup pri takejto forme "hackingu" priamo v pamäti alebo save súboroch je porovnávanie zmien. V hre začnem na určitom mieste * uložím aktuálnu pamäť do súboru * posuniem sa o políčko vpred * uložím pamäť. Tieto dva súbory porovnám a snažím sa takto nájsť presnú pozíciu kde si hra zapisuje polohu X,Y na mape. Bavíme sa samozrejme v HEX čiže porovnávanie binárne, ja som k tomu použil funkciu "Compare by content" priamo v Total Commanderi, na nájdenie offsetu to postačuje.
Veľkosť pamäťe, kôli hromade balastu, je vhodné nastaviť v DOSBoxe na minimálnu požadovanú hodnotu. Ani tak nejde o žiadny jednoduchý proces, toho čo sa v pamäti mení je aj pri jednom kroku na mape veľa a chce to trocha intuície a skúseností. Keď niečo nájdem, otvorím v GC v jednom okne hru, v druhom konzolu s MEMSCANom, vyhľadám si tento offset a počas hrania real-time pozerám, či sa na ňom číslo mení poľa predpokladov. Ak áno, zapisujem do profilového súboru. Pri tejto hre boli dôležité štyri hodnoty: pozícia X, pozícia Y, smer pohľadu, mapa (ostrov). Pre Ishar 1 aj 2 platilo, že tieto hodnoty sa vždy nachádzali v pamäti blízko pri sebe.
Súbor gamelink profilu je XML s celkom bohatými možnosťami jednoduchého "takmer-skriptovania". Tu je ukážka s doležitými hodnotami:
V tagu "peek" mám offsety pamäte, kde sa nachádza x,y,face, mapa - prvé tri sú ďalej presnejšie zadefinované v rámci typu v tagu "class", pričom smer má konkrétne číslo pre každú zo štyroch strán (sever = 1, východ = 2, juh = 3, západ = 4).
Ďalšou úlohou je definícia zobrazení "views" a regiónov, ktoré sa v GC mape potom dokážu prepínať na základe detekovaných čísiel v poslednom offsete.
 
Obe hry Ishar našťastie nemali veľa regiónov, výsledné XML, ktoré som poslal Davidovi má zhruba 100 riadkov, čo je vpodstate nič, keď to porovnám s profilom pre Wizardry 7 na 3000 riadkoch...
Súbory s gamelink profilmi sa nachádzajú v zložke naištalovaného GC na tomto mieste: ...\Grid Cartographer 4\base0.zip\gamelinkprofiles\ , v najnovšej verzii tam už nájdete aj ten pre Ishar 2.
 
 
~ milestone č.2

Mapovanie v GC

Mapu som sa po vzore Ishar 1 pokúsil robiť pekne farebne podľa terénu. Ostrovy sú v hre každý s diametrálne odlišným prostredím (bažina, mesto, zasnežené hory, koruny stromov, dungeony), tak som sa obával že to bude až prehnane vyčačkané ale výsledok nakoniec pôsobí dobre. Na rozdiel od jednoliatej Kendorie v Ishar 1 som tu jednotlivé ostrovy urobil na samostatných záložkách a pri meste (Zach's Island) som využil jedno poschodie (podzemie) s väzením spolu s novou featurou GC - "Onion Skin", kedy po prepnutí na podzemie vidno polopriesvitne aj to, čo je o poschodie vyššie.
Jednotlivým mapám (ostrovom) som sa snažil nakresliť aj obrys, zľahka inšpirovaný in-game mapkami a okolie zapatlal modrou vodou. Zopár vychytávok:
  • Irvan's Island - dva odtiene zelenej podľa terénu (bažina, tráva), ikony stromov som najskôr dával presne tam kde sú, neskôr už iba približne.
  • Zach's Island - pokus o zakreslenie imaginárnych hradieb, prvý krát som využil aj šikmé čiary, stredom mesta som odhadol plavebný kanál, väzenie je ako poschodie (-1).
  • Jon's Island - pokus o zakreslenie výškových rozdielov od bielej až po tmavo sivú (najvyššie/najnižšie).
  • Akeer's Island - hnedo hnedý dungeon, jediným spestrením je zatopená "zelená" oblasť.
  • Thorm's Island - koruny stromov, využil som obrázok lávky (custom tile) ako cesty, hustota stromov (svetlá/tmavá zelená) a samotné kmene stromov hnedým kruhom, neskôr už len približne.
  • Olbar's Island - farebne nič extra, ale obrys som trafil, pokus o zakreslenie okien ;-)
 
Poctivo som popri hraní do mapy vpisoval aj poznámky, vrátane obchodov (tovar + ceny) a krčiem (informácie, postavy, ceny). Väčšina z nich teda funguje ako hinty alebo stručný návod.
 
 
~ milestone č.3

Online interaktívna Mapa pre web

Okrem použitia mapy v GC som ju samozrejme chcel mať aj na webe spolu s príručkou ako pri Ishar 1. Znamenalo to teda najskôr export jednotlivých ostvovov z GC a potom ich umiestnenie na hladinu mora tak, aby to zhruba zodpovedalo ich zakresleniu v in-game mapke.
Rozmery výsledného obrázku: 16384 x 8192 pixelov.
Nasledoval tile-cutting pre 6 zoomov a trocha kódenia, ako map engine som využil Leflet.js. Pri najväčom zažraní sa do projektu som sa pristihol, že robím vpodstate aj vlastný editor markerov, tož keď ho budem mať blbuvzdorne odladený, dám ho k dispozícii aj pre prihlásených užívateľov. Kedže som v GC poctivo zapisoval, mal som s Markermi už menej roboty, texty som vpodstate už len kopíroval. Naviac som si vymyslel pridávanie obrázkov - screenshotov takmer ku každému markeru. Z nich som aspoň mohol neskôr vygenerovať peknú galériu.
Sidebar - trochu som sa inšpiroval tým na google mapách, obsahuje vyhľadávanie a zoznam vrstiev / kategórií s možnosťou ich schovať.
 
 
~ milestone č.4

Príručka, zoznamy a tabuľky

Na webe okrem interaktívnej mapy bude niekoľko ďalších pomôcok k tejto hre, väčšinou koncipovaných ako zoznamy/tabuľky s rôznymi možnosťami filtrovania a zoraďovania.
  • Zoznam postáv - všetkých 53 hrateľných charakterov z Ishar 2, oproti jednotke sa zmenila väčšina ich parametrov. Každý má zaznačenú lokalitu na mape, kde je možné ho pridať do partie. Kúzliace postavy majú vypísaný zoznam všetkých kúziel ktoré sú schopné sa naučiť. Portréty obsahujú oproti jednotke viac farieb, nechýba prepojenie na postavy z Ishar 1.
  • Zoznam predmetov - komplet predmety zo všetkých troch Isharov aj s ikonkami. Pri každom je nejaký ten parameter, popis, lokalita na mape a záznam v ktorej hre sa vyskytuje. Predmetom som tiež priradil kategóriu a typ pre filtrovanie.
  • Zoznam receptov - zo všetkých troch Isharov s názvom, popisom a ingredienciami. Dodávam, že manuály k hrám obsahujú väčšiu časť falošných receptov, po vypití takéhoto POTIONu nasleduje otrava, v tabuľke mám len tie čo fungovali.
  • Zoznam kúziel - kúzlenie je oproti jednotke diametrálne odlišné, ale spoločné aj pre Ishar 3. Tu som preskúmal každú z kúzliacich postáv priamo v hre a zisťoval aké kúzla sa môže naučiť na 20-tom leveli, a zistil som, že ide o 5 skupín povolaní ktoré majú rovnaký typ kúziel. V zozname teda pri podrobnostiach nájdete pri každom kúzle aj konkrétne postavy, ktoré sa ho môžu naučiť. Informáciu o tom na ktorej úrovni sa konkrétne kúzlo postava naučí bohužiaľ nemám. 
 
* Toľko k škaredým technickým detailom, ak ktokoľvek objaví niečo ďalšie vhodné pre lepšie popísanie postavy/predmetu/kúzla/receptu prosím napíšte!
Companions Items Spells Map
 
 

Postrehy a dojmy z hrania Ishar 2

Na siahodlhý podrobný popis sa už necítim takže len skratkovite:
Ishar 2 priniesol viacero pozitívnych zmien, odohráva sa na menších oddelených mapách (ostrovoch), prebieha tu real-time cyklus noc/deň s veľmi peknou zmenou palety farieb, zlepšilo sa (trocha) užívaťeľské rozhranie. Veľká zmena nastala predovšetkým v systéme kúzlenia, tie sa už netreba učiť v školách za peniaze, ale pribúdajú kúzliacim postavám automaticky na určitom leveli. Každé kúzlo má tiež svoju vlastnú úroveň, ktorá sa tiež na niektorých leveloch postavy zvyšuje a je tak účinnejšie. Navyše je viacero kúziel použiteľných a bez niektorých si už hranie ani neviem predstaviť. O kúzlach napíšem viac v samostatnom odstavci.
Hra to nie je ťažká, opäť, podobne ako jednotka trpí nedostatkom indícií / informácií a hlavne mizerným prekladom vrátane manuálu. Vrchol ignorantstva - preklad Karornovho povolania z originálneho "Paladin" na "Knight-errant".
Nachádza sa tu jeden dead-end (iba jeden), konkrétne ak nemáte pri sebe v momente uvrhnutia do žalára "straku", vonku sa nedostanete. V hre som na to nikde nenašiel upozornenie ani indíciu (lost in translation?).
Edit: po tom ako Les správne poznamenal v komentároch, padá aj tento mýtus - mreže v žalári sa naozaj dajú bez problémov otvoriť kúzlom MAGIC KEY. Odskúšané! Spätne sa teda ospravedlňujem za dezinformáciu a môžem prehlásiť že Ishar 2 je bez dead-endov.
Pri debatách počúvam o viacerých dead-endoch v Ishar 2, ale to nie je pravda, mohlo sa to týkať ďalších zavretých mreží na Akeers Island, kde treba použiť opicu, ale odtiaľ sa dá vrátiť a navyše je to len otvorenie alternatívneho exitu z ostrova. Čo sa týka ďalších zvierat, použiť je nutné ešte Orla a Papagája, účel ďalších dvoch - Myš a Mäsožravá rastlina - som neodhalil, pravdepodobne (skôr určite) žiaden nemajú.
Niktoré questy komplikuje nutnosť byť v určitom časovom rozmedzí na určitom mieste, ale ku každému hra dáva celkom slušné hinty, takže u mňa to nebolo nič vážne.
 
Cieľom hry je zničiť zlo v podobe Shandara s pomocou dvojičiek Druidov, bratov Griml a Grimz, z nich prvý bol Shandarom premenený na kameň a druhý zabitý, rozštvrtený (vlastne rozpätený) na päť častí a rozhodený po ostrovoch. Grimz mal ešte aj dcéru, ktorú Shandar oslepil a zamkol naveky do svojho žalára na Akeerovom ostrove. Plán je teda jasný a nutnou podmienkou pre dokončenie hry by malo byť pozbieranie piatich častí druida (Relics), jeho oživenie a najatie do partie. Na pribratie Grimza do skupiny je však nutné mať v nej aj jeho dcéru Grimzel, takže opäť ide o nutné zmeny v zložení partie. Alebo nie?
Overil som, že nič z toho nutné nie je. Jediným dôvodom prečo by sme mali mať druida Grimza v partii je ten, že ako jediná postava v hre disponuje kúzlom "fireproofing" čize skupinovou ochranou proti ohňu, ktorá sa môže zdať ako nevyhnutná proti dvom kľúčovým nepriateľom na Olbarovom ostrove - Ohnivému Elementálovi a Drakovi, ale dajú sa zničiť aj bez toho - viď výzva.
 
Alignment -  alebo obligátny vzťahový systém partie - vlastnosť ktorá ma niekedy fakt vytáčala, nebol som schopný vyskúmať čo konkrétne túto číselnú hodnotu "Team Spirit" ovplyvňuje a ako, ale dá sa s tým žiť. Zlá hodnota sa prejavuje buď odídením niektorej postavy zo skupiny alebo zraňovaním niektorých vlastných členov. To že pri určitej konštalácii skupiny utekajú povolania ako Thief/Hypnotist/Spy alebo Orkovia som ešte bral, ale prečo sa mi lomia v skupine navzájom Aramir a Karorn alebo Zubaran to som netušil. Alignment taktiež ovplyvňujú kúzla - "Inversion" ho otočí, očarované miesto na mape (našiel som dve), alebo zbraň - meč "Chaos Sword" keď sa dá do ruky postave s kladným alignmentom tak ho zrejme otočí (čo sa dá len vytušiť).
Keď sa mi to stalo tak (bohužiaľ dočasne) zafungovalo nechať postavu zomrieť (jed, nepriateľ) a následne oživiť.
 
Hra bavila, oproti jednotke je o kus lepšia. Opäť po rokoch som si užil skvele vykreslenú atmosféru (nezabudnuteľné horské priesmyky na Jonovom ostrove) podporovanú zmenou dennej doby a o trošku viac dungeonovania ako v Ishar 1.

Kúzla

Väčšinu (všetky?) ďalekonosných kúziel je možné zosielať diagonálne! (tj. na políčko šikmo vľavo/vpravo aj keď je predo mnou stena)
Tu sú podrobnosti o mojich najpoužívanejších:
  • "Healing" - bez toho to nejde, jedna z dvoch možností ako obnovit vitalitu (life)
  • "Change of Timescale" - v manuále tragický popis. Kúzlo partiu prenesie niekde do inej dimenzie a času, pričom sa pomaly dopĺňajú všetky dôležité body (vitalita, phy, psy), čím vyššia úroveň tým dlhší čas a viac obnovených bodov. Vpodstate funguje ako perpetum-mobile, keďže kúzelníkovi sa obnoví mana minimálne na opätovné zakúzlenie tohto kúzla...
  • "Paralysis" - na chvíľu paralyzuje akéhokoľvek ŽIVÉHO nepriateľa, vysoko účinné, ale neverili by ste čo všeko v hre nie je "živý" nepriateľ...
  • "Turn Undead" - opäť v manuáli popis oničom. Zisťujem že ide vlastne o Paralýzu akéhokoľvek NEŽIVÉHO nepriateľa, a keď dodám, že neživým je v tejto hre napríklad obávaný Ohnivý Elementál, Drak !!! alebo dokonca hlavný boss Shandar...
  • "Lightning" (salbšie) a "Firestorm" (silnejšie) sú použiteľné útočné kúzla proti skupinkám nepriateľov.
  • "Exorcism" (tri vykricniky) - dokáže okrem zrušenia prekliatia na štvorčeku mapy zistiť, či niektorá postava v skupine netrpí negatívnym efektom [ hláška "One of the companions is under a spell..." ].
  • "Telepathic Reconnaissance" - zobrazí info s presnými hodnotami štatistík (Vit, Agi, Str, Con) bytosti na ktorú ho zakúzlim.
 
 

Výzva - prejsť Ishar 2 s čisto ženskou partiou bez druida

Podarilo sa, aj keď to nebolo úplne od začiatku. Najskôr som hru prešiel klasicky so zbieraním Relikvií plus Grimz a Grimzel v partii. Neskôr som vyskúšal pred odchodom na Olbarov ostrov pobehať po všetkých krčmách a vymeniť celú partiu za ženy, tak aby som mal kúzelníčku (Khalin). Ako jediná z pôvodnej partie ostala scholarka Eliandr, Sheeld a Nasheer zastúpili bojovníkov a Kiriela ako podpora do počtu. Nasledoval exp-grind na skeletonoch Akeerovho dungeonu a odchod na Olbarov ostrov. Ako som už spomenul vyššie tým zásadným prvkom  ktorý umožňuje zničiť ohnivého elementála a draka je kúzlo "Turn Undead" ktoré na týchto dvoch nepriateľov skvele účinkuje. Dosť kecov, pozrite si video.
 

 

www.oldgames.sk/docs/ishar/2/

 

Aktuálne články  
Eye of the Beholder - Trilógia: Denník hráča
Eye of the Beholder je naprosto zásadní hra a další dva jeho díly tvoří trilogii, která svým způsobem určila mé priority, co se týče herních žánrů. Ty první pocity, když jsem zapadl v kobce, z vlastního pohledu, s družinou vlastoručně vytvořených a pojmenovaných postav. Dal jsem jim do ikonek rukou meče, otevřel první dveře a porazil prvního Kobolda....to byly začátky 90. let. Neskutečná atmosféra, nádherná grafika, možnost vývoje postav, bludiště plné nástrah. Dovolil bych si nazvat Dungeon žánr jako vznešený a nejbohatší na možnosti, co šlo všechno ve hře dělat.
Ishar 2: Messengers of Doom - Mapovanie
 autor: dj 25.06.2019   
Ishar 2 úspešne zmapovaný. Okrem dojmov z prejdenia hry (2019) tu nájdete veľa technických detailov o vytváraní mapy pre utilitku Grid Cartographer, online interaktívnu mapu pre web, zoznamoch a príručkách a napríklad aj to ako prejsť hru s čisto ženskou partiou bez druida...
Ishar: Legend of the Fortress - Mapovanie
 autor: dj 07.06.2019   
Ako som v poslednej dobe Ishar 1 dohral, dopodrobna preskúmal, zmapoval, interaktívnu mapu Kendorie a príručku vyrobil, príjemne zaspomínal, niekoľko starodávnych mýtov zboril a nakoniec samotnú hru aj manuál kritike triezvej podrobil...
Najnovšie pridané hry:
Monster Bash
74% / 0% ( pridaná: 10.09.2019 )  
[ Download Monster Bash @ GOG.com (buy) ]
1993, Apogee Software, Ltd.   [ Action ]
Monster Bash (počas vývoja známa ako Graveyard) je klasická plošinovková arkáda s postranným scrollingom v EGA grafike od Apogee Software, vydaná v roku 1993. Jej dizajnérom je Frank Maddin a hra je zasadená do hororovej tématiky. Hra je rozdelená na tri epizódy, prvá časť bola distribuovaná ako shareware. Celkom obsahovala 28 plošinovkových úrovní. Hlavným hrdinom je 10 ročný chlapec menom Johnny Dash ktorému hlavný záporák Count Chuck uniesol psa Texa. Ten má na svedomí aj únos ďalších domácich miláčikov. Úlohou Johnnyho bude vydať sa tajným šatníkovým portálom do podzemia, vybavený prakom s nekonečnou zásobou kamienkov bojovať s odpornými monštrami a zachránit všetky uväznené zvieratá...
Yendorian Tales: Book I
63% / 0% ( pridaná: 09.08.2019 )  
[ Download - Yendorian Tales: Book I (zip) ]
1994, SmithWare   [ RPG ]
Yendorian Tales Book I je skupinové fantasy RPG spracované v izometrickom pohľade zhora, podobne ako v hrách Faery Tale Adventure alebo Ultima 6. Hráč si vytvára partiu až šiestich postáv pričom na výber má zhruba 15 povolaní. Súboje prebiehajú na ťahy na samostatnej obrazovke, interakcia s NPC postavami je riešená priamym písaním konverzačných tém ako v Ultimách. Príbej pojednáva o ochrane ťažby vzácnej magickej rudy v baniach krajiny Yendor, ktorú začínajú ohrozovať stále početnejšie nájazdy monštier. Preto sa vládcovia Yendoru rozhodnú vyhľadať pomoc zdatnej skupiny dobrodruhov, ktorých úlohou bude bojovať proti príšerám napádajúcich baníkov...
Excalibur: Sword of Kings
50% / 70% ( pridaná: 10.05.2019 )  
[ Excalibur: Sword of Kings - ZX Spectrum (z80) ]
1987, Ian Smith, Shaun G. McClure   [ Adventure ]
Excalibur: Sword of Kings je textová advetura doplněná o barevné obrázky. Parser rozpoznává dvouslovné příkazy. V Excaliburu je možné prozkoumat 29 obrazovek. Hra vyšla původně pro ZX Spectrum a v roce 2019 byla předělána pro HTML5 a doplněna o tutoriál. Zlá čarodějka Crania pátrala po Merlinovy, aby pohltila jeho moc. Při svém pátrání dorazila na Kamelot a setkala se s králem Artušem. Když nebyla spokojená s tím co se dozvěděla, tak Artuše kletbou uspala. Tvým úkolem, hrdino, je vstoupit do Kamelotu, získat Excalibur a porazit zlou čarodějku...
Home Alone 2: Lost in New York
60% / 60% ( pridaná: 05.02.2019 )  
[ Download Home Alone 2 for DOS (zip) ]
1992, Manley and Associates, Inc.   [ Action ]
Kevin je opět sám, tentokrát se píše rok 1992 a ocitáme se v New Yorku. Hra bohužel oproti prvnímu dílu nepřináší žádné velké inovace. Stejně jako v prvním díle musíte utíkat před zloději Harrym a Marvem a přitom nastražit různé pasti, aby jste je zastavili. Hra obsahuje čtyři úrovně, z toho dvě jsou vnitřní (Hotel, dům strýčka) a dvě venkovní (Central Park, ulice New Yorku)...
Icewind Dale II
85% / 90% ( pridaná: 03.01.2019 )  
[ Download Icewind Dale 2 Complete @ GOG.com (Buy) ]
2002, Black Isle Studios   [ RPG ]
Icewind Dale II je pokračovaním akčne ladeného fantasy RPG v izometrickom pohľade, vytvorenom v Infinity Engine od štúdia Black Isle. Podobne ako prvý diel, odohráva sa aj tento vo svete Forgotten Realms na kontinente Faerûn a využíva pravidlá tretej edície D&D. Hráč má pod kontrolou skupinku až šiestich nájomných žoldnierov z Luskanu, začínajúcich svoje dobrodružstvo v meste Targos. Hra sa opäť odohráva na 'Hřbetu světa', kde je 'Desetiměstí' ohrozované hordami nepriateľov a skupina navštívi známe miesta ako Kuldahar, Dračie oko, Useknutú ruku, Šengarnský brod, Kláštor Čierneho havrana...
Magic Island: The Secret Of Stones
76% / 86% ( pridaná: 23.11.2018 )  
[ Download Magic Island - Amiga CD32 (iso) [cz] ]
1995, ARDA Team   [ RPG ]
Magic Island je klasický dungeon-crawler s pohybom po štvorcoch, real-time súbojmi a ovládaním partie štyroch postáv od českého vývojárskeho tímu ARDA, vytvorený pre platformy Amiga 1200 a Amiga CD32 v roku 1995. Už od pohľadu sa vyznačuje peknou ručne kreslenou grafikou a príjemnou hudbou a v dobe vydania bol pasovaný za najlepšiu českú RPG hru. Hra obsahuje automaping, obchodovanie, jednoduchý crafting predmetov, mixovanie elixírov a klasické vylepšovanie skupiny dobrodruhov. Nakoľko sa jej väčšina odohráva vo vonkajších priestoroch, je často porovnávaná zo sériou Ishar. Hráč je v úlohe syna veľkého bojovníka, ktorý mu na smrteľnej posteli zadá zdanlivo jednoduchú úlohu, doručiť dopis pre svojho starého priateľa...
Bard's Tale Trilogy (Remastered)
75% / 80% ( pridaná: 31.08.2018 )  
[ Download Bard's Tale Trilogy @ GOG.com (buy) ]
2018, Krome Studios   [ RPG ]
The Bard's Tale Trilogy vydala v roku 2018 spoločnosť Briana Farga inXile Entertainment ako remaster pôvodných verzií z roku 1985 (1986,1988). Jedná sa o remaster z kategórie vydarených, vytvorený vývojármi z Krome Studios s úctou k originálu v engine Unity. Za vzor si zobrali verziu pre Apple IIgs/Atari ST, grafika animovaných 2D obrázkov bola ručne prekreslená v rovnakom štýle do vyššieho rozlíšenia, zatiaľ čo grafika 3D výhľadu je kompletne trojrozmerná. Všetky textúry sú verné originálu a celok pôsobí štýlovo, pohyb ostal klasický po štvorcoch s možnosťou plynulého rozhliadania sa v 3D. Z herného hľadiska remaster umožňuje (v Legacy Options sa dajú vypnúť) niekoľko zjednodušení, pridal prehľadnú automapu, nové portréty a napríklad hráč má možnosť vytvoriť si už aj ženské postavy...
Najnovšie prílohy: (20)
Video, Gameplay | 10.09.2019
 Monster Bash
Monster Bash - Part One v2.1 (zip) | 10.09.2019
 Monster Bash
Monster Bash - Part One v1.01 (zip) | 10.09.2019
 Monster Bash
Download Monster Bash - Episode One (exe) | 10.09.2019
 Monster Bash
Covers - Shareware Episode | 10.09.2019
 Monster Bash
Download Monster Bash @ GOG.com (buy) | 10.09.2019
 Monster Bash
Video, Intro and Gameplay | 10.09.2019
 Yendorian Tales: Book I
Video, PC - Retro Nation | 03.09.2019
 Tajemství Oslího Ostrova (Donkey Island)
Readme (txt) | 09.08.2019
 Yendorian Tales: The Tyrants of Thaine
Download - Yendorian Tales: The Tyrants of Thaine (zip) | 09.08.2019
 Yendorian Tales: The Tyrants of Thaine
Readme (txt) | 09.08.2019
 Yendorian Tales: Book I - Chapter 2
Download - Yendorian Tales: Book I - Chapter 2 (zip) | 09.08.2019
 Yendorian Tales: Book I - Chapter 2
Download - Yendorian Tales: Book I (zip) | 09.08.2019
 Yendorian Tales: Book I
Readme (txt) | 09.08.2019
 Yendorian Tales: Book I
Ishar 2 Guide and Interactive Map (HTML) | 25.06.2019
 Ishar 2: Messengers of Doom
Video, Walkthrough | 25.06.2019
 3 Skulls of the Toltecs
Recenze - Ringo 70% [cz] | 22.06.2019
 Rytíři Grálu
Video, Let's Play 001 | 12.06.2019
 Ultima VII: The Black Gate
Ultima 7 - Official Clue Book: Key to the Black Gate (pdf) | 12.06.2019
 Ultima VII: The Black Gate
Video, completed the game with female only party [DJ] | 06.06.2019
 Ishar 2: Messengers of Doom
Najnovšie originálky v zbierkach: (20)
kloki38 | 10.07.2019
 Shannara (1995)
kloki38 | 07.07.2019
 Quarantine (1994)
kloki38 | 04.06.2019
 Lion (1995)
kloki38 | 20.05.2019
 Bram Stoker's Dracula (1995)
zemcak | 31.03.2019
 Dune 2000 (1998)
halo123 | 24.03.2019
 Dreamland (1998)
halo123 | 24.03.2019
 Turok 2 Seeds of Evil (1999)
halo123 | 24.03.2019
 Blood 2: The Chosen (1998)
halo123 | 24.03.2019
 Stonekeep (1995)
vvasha | 26.02.2019
 Operace Flashpoint (2001)
vvasha | 18.02.2019
 Reach for the Skies (1992)
vvasha | 18.02.2019
 1944: Across the Rhine (1995)
vvasha | 13.02.2019
 Dračí Historie (1995)
kloki38 | 12.02.2019
 Descent 2 (1997)
kloki38 | 12.02.2019
 Descent (1996)

Najnovšie komentáre: (10)  
Karol | 02.09.2019, 00:31
 Ambermoon
myslim ze v dokumentoch, by 'scan' mal byt plagat co sa pribaloval ku krabicovej verzii, a 'rip' by mala byt mapa zo suborou samotnej hry. Teda by malo ist o dve rozne mapy, avsak obe mapy su totozne :(
Ringo | 21.08.2019, 20:35
 Death Gate
Mě napadlo snad jediné, že se nakonec narazilo na autorská práva autorů knižní série Death Gate - Margaret Weiss a Tracy Hickman, podle jejichž díla je ta hra dělána, kteří to třeba nepovolili přeprodat GoGu..
Drolin | 20.08.2019, 08:42
 Death Gate
Je zvláštní, že toto bylo odstraněno a Mission Critical zůstává. Takže předpoládám, že s DG má někdo, něco, své plány - exkluzivní distribuci (pravděpodobně), remake nebo snad remastr. Nicméně hádám stále bude k dispozici verze z LTF Abadonware, takž...
2 Richmond: popravdě, když jsem v Ultimě 2 zahlédl screen s kosmodromem z CCCP, tak mě to něčím fascinovalo, že mě to lákalo si to zahrát, více než jedničku a trojku.
Ringo | 18.08.2019, 19:00
 Death Gate
Jak to že to z GoGu odstranili, plánoval jsem si to tam koupit jako zálohu instalačky. Mám to sice na placce, ale jinak teda to jako odstraní z tama všechny Legendovky? Měl jsem v plánu je ponakupovat časem.
Jozo | 18.08.2019, 17:31
 Death Gate
Z GOGu bola táto hra už odstránená.
Kvůli těm časovým branám nebo kvůli vesmíru?
Srandovní je, že ta dvojka mě z té Sosaria trilogie lákala vždycky nejvíce :-)
Koukám, že hodnocení této hry zde krásně variuje od 5 do 100% :) Dal jsem po dohrání 50%, o něco více než Akalabethu a o něco méne než prvnímu dílu.
Kloki38 - myslím že sa dá jedine cez príkaz Equip.
Najnovšie príspevky v diskusii: (10)  
emulator | ahojte, hladam nejaky emulator ako je tento - https://vosveteit.sk/zahrajte-si-na-vasom-smartfone-poldu-alebo-warcraft-dosbox-aplikacie/ ale na Android. Poznate nieco dobre? ...
Návrat ke vchodu do chrámu | V chrámu projdu dostupné místa, pobiji pár mnichů a pak se teleportem vracím zpět, Dark Moon klíči si otevírám cestu po schodech ven. Po cestě narážím na zámek, ke kterému mám klíč, otevře výklenek ve zdi. Vycházím schody a vejdu zpět do levelu 2,...
Vězení level 3 část B a odchod | S mravenci jsme si poradili, s impy taky, cílem bylo získat další dva darkmoon key, otevírající dvoje dveře vedoucí ven z tohodle pekla. Ještě musím zmínit místnost s šesti nášlapnými plošinkami, za nimi byly dveře, které se otevřely až po zatížen...
Vězení level 3 část B | Ti impové jsou docela bastardi, rodí se tu jako na bežícím páse (trochu naruším atmosféru přesunem k realitě, autoři hry tady kapánek přepálili respawn, impové jsou schopni se vám "narodit" před očima). V mezipatře tohoto levelu, do kterého se ses...
Vězení level 3 | Vstupuji do levelu 3. Zlověstně vypadající dveře, které jsem už viděl v 10 a 11 patře pod Waterdeepem, akorát v zeleném provedení, se za mnou nenávratně zavírají. Vypadá to, že jsem v pasti. Útočí tu na mě podivné zelené slizy obdélníkového tvaru. Je...
Mapa lesa a mapa vězení levelu 2 | Na konci levelu 2 jsou popraskané zdi a jedna z nich jde rozbít. Otevře se tak chodba se schodištěm do levelu 3.
Vězení level 2 - Calandra | V jedné z cel nakonec nacházím i Calandru (to je ta ztracená sestra, kterou sháněla vystrašená žena u vchodu do Darkmoonu). Vypráví mi příběh, který mě nijak nepřekvapil, vlastně jsem jej čekal. Zlí klerikové zotročují lidi pro nějakou temnou prácičk...
Vězení - level 2 | Tady už nejsou ani rytíři. Nacházím tady kromě naštvaných mnichů nějaké skull keye otevírající cely, ty sbírám, otevírám několik místností, hlavně jednu obrovskou a čeká mě tam bitva, jak se patří. Tady už je má parta plně střízlivá a je jí jasné, že...
Vězení - level 1 pokračování | Zloděj byl sice ukecaný, ale stejně jsem jej odehnal. Šmejdím dále, nějaké věci, klíče, vše beru, bude se to hodit. Porážím nějaké strážné a pak jakési zdivočelé nepříčetné vězně. Nacházím nějaká schodiště, tak je zkoumám. V jednom sestupu nacházím p...
Vězení level 1 začátek | Po vstupu do kláštera narážím na schody nahoru, tam je chodbaa v ní zamčené dveře. Narážím na naštvaného klerika, který mi naznačuje, že tam nemám co dělat a mám vypadnout. Tentokráte poslechnu a vydám se schody dolů a pak ještě dolů a jsem v jakémsi...

Najnovšie pridané časopisy a coverdisky: (10/321)
? | 12.09.2019
 Level 33 [116]
? | 08.09.2019
 Score 46 [132]
MickTheMage | 15.07.2019
 Hráč 3 [40]
Miloš Kaleta | 13.06.2019
 Hráč 7 [40]
DJ | 03.06.2019
 Hráč 1 [40]
? | 14.04.2019
 Riki 36 [64]
? | 07.02.2019
 Score 45 [132]
? | 29.01.2019
 Riki 35 [64]
Hellhouse99 | 19.12.2018
 Excalibur 64 [17]
CGW Museum | 13.09.2018
 Computer Gaming World 5.5 [66]
Najnovšie pridané diskmagy: (10/80)
? | 03.12.2018
 PC Engine 1-94 [87]
DJ | 19.10.2018
 Narsil 20 (12/96) [36]
DJ | 19.10.2018
 Narsil 19 (10/96) [37]
Marek Olejník | 29.11.2017
 PC Engine 3-95 [40]
Marek Olejník | 13.08.2017
 PC Engine 2-95 [29]
Marek Olejník | 22.06.2017
 PC Engine 11-12/94 [28]
DJ | 12.05.2016
 PC Engine 10-94 [33]
DJ | 26.03.2016
 PC Engine 9-94 [34]
MiNH0 | 22.07.2015
 PC Engine 1-95 [56]
DJ | 16.07.2015
 PC Engine 8-94 [29]

Komentáre k obrázkom / stránkam časopisov: (10)
Ringo | 30.06.2019, 14:24
 Kritická mapa (bug)
Rytíři Grálu | Bug to není, dveře se mají vyrazit, což se dělá normálním krokem kupředu směrem do dveří....
Sova | 05.02.2019, 12:57
 Shattered Steel
Level 22 | Chyba mi tu ISO z tejto hry. Bolo by možné ho dodať? ...
HAMS | 07.01.2019, 15:12
 Úvodník
Score 12 | Podľa mňa to nie je nijaká, reálne existujúca hra...to je len vtip/parafráza na vtedajšiu hru čísla Under a Killing Moon...
Bard's Tale 1 - Remaster (2018) | Aha z figuríny. Taky jsme nějaké našel a chvíli mi trvalo (přesněji než jsem se kouknul do manuálu), že je možné z nich ...
Bard's Tale 1 - Remaster (2018) | Ano, Hero je zakuzleny z predmetu, zo sosky. Myslim ze to je zrovna jeden z predmetov co do remasteru dodali z dalsich d...
Bard's Tale 1 - Remaster (2018) | Pěkný seznam jmen :) Z čeho pak to je? :) Ten Hero je výsledkem kouzla (jakého)? Protože má hodně dobrou AC. Taky koukám...
Ladislav | 03.09.2018, 17:12
 Úvodník
Score 12 | nevie niekto co je to za hra? Above a Lethal Sun, vyslo to niekedy? pamatam ze som sa na to tesil ked som to cital....
Swampy | 22.11.2017, 22:48
 Mercs
BiT 06/92 | Citujem: "Hru Mercs naprogramovala v roku 1991 programatorska skupina Capcom...atd." Bit, co clanok to perla....
Swampy | 22.11.2017, 22:43
 Chaos Strikes Back
BiT 03/92 | Aj v tomto clanku sa vyskytuje najslavnejsia chyba v dejinach cesko-slovenskej hernej zurnalistiky....
Richmond | 22.11.2017, 20:20
 Lands of Lore III
GameStar 4/99 | Lands of Lore 3 jako hra měsíce?? Co to bylo za období!? :)...
Najnovšie obrázky pridané užívateľmi: (11)
dj | 10.09.2019, 11:20
 Monster Bash
Preview
dj | 10.09.2019, 11:20
 Monster Bash
Story
dj | 10.09.2019, 11:20
 Monster Bash
Difficulty
dj | 10.09.2019, 11:20
 Monster Bash
Demo
dj | 10.09.2019, 11:19
 Monster Bash
Gameplay
dj | 10.09.2019, 11:19
 Monster Bash
Gameplay
dj | 10.09.2019, 11:19
 Monster Bash
Apogee screen
dj | 10.09.2019, 11:19
 Monster Bash
Installation in progress
dj | 10.09.2019, 11:18
 Monster Bash
Install screen 1
dj | 10.09.2019, 11:18
 Monster Bash
Splash screen
dj | 10.09.2019, 11:17
 Monster Bash
Credits


Fenimore Fillmore: 3 Skulls of the Toltecs
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1156
 Prílohy :: 7995
 Komentáre :: 7380
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Wizardry | DOSBox