Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames
Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077

Old games :: Staré hry na stiahnutie, Abandonware, Retro, Časopisy

Elder Scrolls: Arena, The
Elder Scrolls: Arena, The

Interactive guide @ www.oldgames.sk/docs/ishar/2/

Krátko po kompletnom zmapovaní, opríručkovaní a zdokumentovaní prvej časti Ishar: Legend of the Fortress som sa samozrejme s rovankým cieľom pustil do pokračovania. Plán bol okrem hrania, mapovania a príručkovania aj podrobnejšie referovanie o postupe prostredníctvom komentárov k tomuto článku, ale ako vidíte, nedokopal som sa k tomu. Nakoniec môžem byť rád, že som mapu a príručku vôbec dokončil aj bez zbytočných kecov okolo ;-)
 
Obsah:
 
 
~ milestone č.1

Gamelink pre Grid Cartographer

Toto bol vpodstate pre mňa impulz, kôli ktorému som vôbec začal hrať. Pre Davida Walthersa a jeho skvelý tool Grid Cartographer som posledne urobil "profil" aj mapu prvého Isharu a mal som chuť to urobiť aj s dvojkou. Pokúsim sa ako-tak detailnejšie popísať čo vlastne vytvorenie "gamelinku" a mapy pre gridcartographer (GC) obnáša.
Gamelink Profile: je vlastne konfiguračný súbor pre konkrétnu hru, ktorý umožní GC zobrať na presných miestach v pamäti podporovaného emulátora určité čísla (ako súradnice X,Y na mape, smer otočenia, poschodie atď.), ktoré potom real-time distribuuje do svojho map-editora.
Pre mňa to teda znamená najskôr nájsť tieto čísla v pamäti DOSBoxu. Ešte predtým treba pre profil v pamäti nájsť určitý unikátny reťazec, podľa ktorého potom GC vie, že je v DOSBoxe spustená táto konkrétna hra (môže sa to líšiť aj verziami, tento gamelink je pre verziu z GOG.com). Pre analýzu pamäte použijem jeden z "memory analyzérov" - pri Ishar 1 som mal LRMEM a pre Ishar 2 MEMSCAN, ktorý David v niektorom z patchov už zakomponoval priamo do GC.
 
Všeobecne známy postup pri takejto forme "hackingu" priamo v pamäti alebo save súboroch je porovnávanie zmien. V hre začnem na určitom mieste * uložím aktuálnu pamäť do súboru * posuniem sa o políčko vpred * uložím pamäť. Tieto dva súbory porovnám a snažím sa takto nájsť presnú pozíciu kde si hra zapisuje polohu X,Y na mape. Bavíme sa samozrejme v HEX čiže porovnávanie binárne, ja som k tomu použil funkciu "Compare by content" priamo v Total Commanderi, na nájdenie offsetu to postačuje.
Veľkosť pamäťe, kôli hromade balastu, je vhodné nastaviť v DOSBoxe na minimálnu požadovanú hodnotu. Ani tak nejde o žiadny jednoduchý proces, toho čo sa v pamäti mení je aj pri jednom kroku na mape veľa a chce to trocha intuície a skúseností. Keď niečo nájdem, otvorím v GC v jednom okne hru, v druhom konzolu s MEMSCANom, vyhľadám si tento offset a počas hrania real-time pozerám, či sa na ňom číslo mení poľa predpokladov. Ak áno, zapisujem do profilového súboru. Pri tejto hre boli dôležité štyri hodnoty: pozícia X, pozícia Y, smer pohľadu, mapa (ostrov). Pre Ishar 1 aj 2 platilo, že tieto hodnoty sa vždy nachádzali v pamäti blízko pri sebe.
Súbor gamelink profilu je XML s celkom bohatými možnosťami jednoduchého "takmer-skriptovania". Tu je ukážka s doležitými hodnotami:
V tagu "peek" mám offsety pamäte, kde sa nachádza x,y,face, mapa - prvé tri sú ďalej presnejšie zadefinované v rámci typu v tagu "class", pričom smer má konkrétne číslo pre každú zo štyroch strán (sever = 1, východ = 2, juh = 3, západ = 4).
Ďalšou úlohou je definícia zobrazení "views" a regiónov, ktoré sa v GC mape potom dokážu prepínať na základe detekovaných čísiel v poslednom offsete.
 
Obe hry Ishar našťastie nemali veľa regiónov, výsledné XML, ktoré som poslal Davidovi má zhruba 100 riadkov, čo je vpodstate nič, keď to porovnám s profilom pre Wizardry 7 na 3000 riadkoch...
Súbory s gamelink profilmi sa nachádzajú v zložke naištalovaného GC na tomto mieste: ...\Grid Cartographer 4\base0.zip\gamelinkprofiles\ , v najnovšej verzii tam už nájdete aj ten pre Ishar 2.
 
 
~ milestone č.2

Mapovanie v GC

Mapu som sa po vzore Ishar 1 pokúsil robiť pekne farebne podľa terénu. Ostrovy sú v hre každý s diametrálne odlišným prostredím (bažina, mesto, zasnežené hory, koruny stromov, dungeony), tak som sa obával že to bude až prehnane vyčačkané ale výsledok nakoniec pôsobí dobre. Na rozdiel od jednoliatej Kendorie v Ishar 1 som tu jednotlivé ostrovy urobil na samostatných záložkách a pri meste (Zach's Island) som využil jedno poschodie (podzemie) s väzením spolu s novou featurou GC - "Onion Skin", kedy po prepnutí na podzemie vidno polopriesvitne aj to, čo je o poschodie vyššie.
Jednotlivým mapám (ostrovom) som sa snažil nakresliť aj obrys, zľahka inšpirovaný in-game mapkami a okolie zapatlal modrou vodou. Zopár vychytávok:
  • Irvan's Island - dva odtiene zelenej podľa terénu (bažina, tráva), ikony stromov som najskôr dával presne tam kde sú, neskôr už iba približne.
  • Zach's Island - pokus o zakreslenie imaginárnych hradieb, prvý krát som využil aj šikmé čiary, stredom mesta som odhadol plavebný kanál, väzenie je ako poschodie (-1).
  • Jon's Island - pokus o zakreslenie výškových rozdielov od bielej až po tmavo sivú (najvyššie/najnižšie).
  • Akeer's Island - hnedo hnedý dungeon, jediným spestrením je zatopená "zelená" oblasť.
  • Thorm's Island - koruny stromov, využil som obrázok lávky (custom tile) ako cesty, hustota stromov (svetlá/tmavá zelená) a samotné kmene stromov hnedým kruhom, neskôr už len približne.
  • Olbar's Island - farebne nič extra, ale obrys som trafil, pokus o zakreslenie okien ;-)
 
Poctivo som popri hraní do mapy vpisoval aj poznámky, vrátane obchodov (tovar + ceny) a krčiem (informácie, postavy, ceny). Väčšina z nich teda funguje ako hinty alebo stručný návod.
 
 
~ milestone č.3

Online interaktívna Mapa pre web

Okrem použitia mapy v GC som ju samozrejme chcel mať aj na webe spolu s príručkou ako pri Ishar 1. Znamenalo to teda najskôr export jednotlivých ostvovov z GC a potom ich umiestnenie na hladinu mora tak, aby to zhruba zodpovedalo ich zakresleniu v in-game mapke.
Rozmery výsledného obrázku: 16384 x 8192 pixelov.
Nasledoval tile-cutting pre 6 zoomov a trocha kódenia, ako map engine som využil Leflet.js. Pri najväčom zažraní sa do projektu som sa pristihol, že robím vpodstate aj vlastný editor markerov, tož keď ho budem mať blbuvzdorne odladený, dám ho k dispozícii aj pre prihlásených užívateľov. Kedže som v GC poctivo zapisoval, mal som s Markermi už menej roboty, texty som vpodstate už len kopíroval. Naviac som si vymyslel pridávanie obrázkov - screenshotov takmer ku každému markeru. Z nich som aspoň mohol neskôr vygenerovať peknú galériu.
Sidebar - trochu som sa inšpiroval tým na google mapách, obsahuje vyhľadávanie a zoznam vrstiev / kategórií s možnosťou ich schovať.
 
 
~ milestone č.4

Príručka, zoznamy a tabuľky

Na webe okrem interaktívnej mapy bude niekoľko ďalších pomôcok k tejto hre, väčšinou koncipovaných ako zoznamy/tabuľky s rôznymi možnosťami filtrovania a zoraďovania.
  • Zoznam postáv - všetkých 53 hrateľných charakterov z Ishar 2, oproti jednotke sa zmenila väčšina ich parametrov. Každý má zaznačenú lokalitu na mape, kde je možné ho pridať do partie. Kúzliace postavy majú vypísaný zoznam všetkých kúziel ktoré sú schopné sa naučiť. Portréty obsahujú oproti jednotke viac farieb, nechýba prepojenie na postavy z Ishar 1.
  • Zoznam predmetov - komplet predmety zo všetkých troch Isharov aj s ikonkami. Pri každom je nejaký ten parameter, popis, lokalita na mape a záznam v ktorej hre sa vyskytuje. Predmetom som tiež priradil kategóriu a typ pre filtrovanie.
  • Zoznam receptov - zo všetkých troch Isharov s názvom, popisom a ingredienciami. Dodávam, že manuály k hrám obsahujú väčšiu časť falošných receptov, po vypití takéhoto POTIONu nasleduje otrava, v tabuľke mám len tie čo fungovali.
  • Zoznam kúziel - kúzlenie je oproti jednotke diametrálne odlišné, ale spoločné aj pre Ishar 3. Tu som preskúmal každú z kúzliacich postáv priamo v hre a zisťoval aké kúzla sa môže naučiť na 20-tom leveli, a zistil som, že ide o 5 skupín povolaní ktoré majú rovnaký typ kúziel. V zozname teda pri podrobnostiach nájdete pri každom kúzle aj konkrétne postavy, ktoré sa ho môžu naučiť. Informáciu o tom na ktorej úrovni sa konkrétne kúzlo postava naučí bohužiaľ nemám. 
 
* Toľko k škaredým technickým detailom, ak ktokoľvek objaví niečo ďalšie vhodné pre lepšie popísanie postavy/predmetu/kúzla/receptu prosím napíšte!
Companions Items Spells Map
 
 

Postrehy a dojmy z hrania Ishar 2

Na siahodlhý podrobný popis sa už necítim takže len skratkovite:
Ishar 2 priniesol viacero pozitívnych zmien, odohráva sa na menších oddelených mapách (ostrovoch), prebieha tu real-time cyklus noc/deň s veľmi peknou zmenou palety farieb, zlepšilo sa (trocha) užívaťeľské rozhranie. Veľká zmena nastala predovšetkým v systéme kúzlenia, tie sa už netreba učiť v školách za peniaze, ale pribúdajú kúzliacim postavám automaticky na určitom leveli. Každé kúzlo má tiež svoju vlastnú úroveň, ktorá sa tiež na niektorých leveloch postavy zvyšuje a je tak účinnejšie. Navyše je viacero kúziel použiteľných a bez niektorých si už hranie ani neviem predstaviť. O kúzlach napíšem viac v samostatnom odstavci.
Hra to nie je ťažká, opäť, podobne ako jednotka trpí nedostatkom indícií / informácií a hlavne mizerným prekladom vrátane manuálu. Vrchol ignorantstva - preklad Karornovho povolania z originálneho "Paladin" na "Knight-errant".
Nachádza sa tu jeden dead-end (iba jeden), konkrétne ak nemáte pri sebe v momente uvrhnutia do žalára "straku", vonku sa nedostanete. V hre som na to nikde nenašiel upozornenie ani indíciu (lost in translation?).
Edit: po tom ako Les správne poznamenal v komentároch, padá aj tento mýtus - mreže v žalári sa naozaj dajú bez problémov otvoriť kúzlom MAGIC KEY. Odskúšané! Spätne sa teda ospravedlňujem za dezinformáciu a môžem prehlásiť že Ishar 2 je bez dead-endov.
Pri debatách počúvam o viacerých dead-endoch v Ishar 2, ale to nie je pravda, mohlo sa to týkať ďalších zavretých mreží na Akeers Island, kde treba použiť opicu, ale odtiaľ sa dá vrátiť a navyše je to len otvorenie alternatívneho exitu z ostrova. Čo sa týka ďalších zvierat, použiť je nutné ešte Orla a Papagája, účel ďalších dvoch - Myš a Mäsožravá rastlina - som neodhalil, pravdepodobne (skôr určite) žiaden nemajú.
Niktoré questy komplikuje nutnosť byť v určitom časovom rozmedzí na určitom mieste, ale ku každému hra dáva celkom slušné hinty, takže u mňa to nebolo nič vážne.
 
Cieľom hry je zničiť zlo v podobe Shandara s pomocou dvojičiek Druidov, bratov Griml a Grimz, z nich prvý bol Shandarom premenený na kameň a druhý zabitý, rozštvrtený (vlastne rozpätený) na päť častí a rozhodený po ostrovoch. Grimz mal ešte aj dcéru, ktorú Shandar oslepil a zamkol naveky do svojho žalára na Akeerovom ostrove. Plán je teda jasný a nutnou podmienkou pre dokončenie hry by malo byť pozbieranie piatich častí druida (Relics), jeho oživenie a najatie do partie. Na pribratie Grimza do skupiny je však nutné mať v nej aj jeho dcéru Grimzel, takže opäť ide o nutné zmeny v zložení partie. Alebo nie?
Overil som, že nič z toho nutné nie je. Jediným dôvodom prečo by sme mali mať druida Grimza v partii je ten, že ako jediná postava v hre disponuje kúzlom "fireproofing" čize skupinovou ochranou proti ohňu, ktorá sa môže zdať ako nevyhnutná proti dvom kľúčovým nepriateľom na Olbarovom ostrove - Ohnivému Elementálovi a Drakovi, ale dajú sa zničiť aj bez toho - viď výzva.
 
Alignment -  alebo obligátny vzťahový systém partie - vlastnosť ktorá ma niekedy fakt vytáčala, nebol som schopný vyskúmať čo konkrétne túto číselnú hodnotu "Team Spirit" ovplyvňuje a ako, ale dá sa s tým žiť. Zlá hodnota sa prejavuje buď odídením niektorej postavy zo skupiny alebo zraňovaním niektorých vlastných členov. To že pri určitej konštalácii skupiny utekajú povolania ako Thief/Hypnotist/Spy alebo Orkovia som ešte bral, ale prečo sa mi lomia v skupine navzájom Aramir a Karorn alebo Zubaran to som netušil. Alignment taktiež ovplyvňujú kúzla - "Inversion" ho otočí, očarované miesto na mape (našiel som dve), alebo zbraň - meč "Chaos Sword" keď sa dá do ruky postave s kladným alignmentom tak ho zrejme otočí (čo sa dá len vytušiť).
Keď sa mi to stalo tak (bohužiaľ dočasne) zafungovalo nechať postavu zomrieť (jed, nepriateľ) a následne oživiť.
 
Hra bavila, oproti jednotke je o kus lepšia. Opäť po rokoch som si užil skvele vykreslenú atmosféru (nezabudnuteľné horské priesmyky na Jonovom ostrove) podporovanú zmenou dennej doby a o trošku viac dungeonovania ako v Ishar 1.

Kúzla

Väčšinu (všetky?) ďalekonosných kúziel je možné zosielať diagonálne! (tj. na políčko šikmo vľavo/vpravo aj keď je predo mnou stena)
Tu sú podrobnosti o mojich najpoužívanejších:
  • "Healing" - bez toho to nejde, jedna z dvoch možností ako obnovit vitalitu (life)
  • "Change of Timescale" - v manuále tragický popis. Kúzlo partiu prenesie niekde do inej dimenzie a času, pričom sa pomaly dopĺňajú všetky dôležité body (vitalita, phy, psy), čím vyššia úroveň tým dlhší čas a viac obnovených bodov. Vpodstate funguje ako perpetum-mobile, keďže kúzelníkovi sa obnoví mana minimálne na opätovné zakúzlenie tohto kúzla...
  • "Paralysis" - na chvíľu paralyzuje akéhokoľvek ŽIVÉHO nepriateľa, vysoko účinné, ale neverili by ste čo všeko v hre nie je "živý" nepriateľ...
  • "Turn Undead" - opäť v manuáli popis oničom. Zisťujem že ide vlastne o Paralýzu akéhokoľvek NEŽIVÉHO nepriateľa, a keď dodám, že neživým je v tejto hre napríklad obávaný Ohnivý Elementál, Drak !!! alebo dokonca hlavný boss Shandar...
  • "Lightning" (salbšie) a "Firestorm" (silnejšie) sú použiteľné útočné kúzla proti skupinkám nepriateľov.
  • "Exorcism" (tri vykricniky) - dokáže okrem zrušenia prekliatia na štvorčeku mapy zistiť, či niektorá postava v skupine netrpí negatívnym efektom [ hláška "One of the companions is under a spell..." ].
  • "Telepathic Reconnaissance" - zobrazí info s presnými hodnotami štatistík (Vit, Agi, Str, Con) bytosti na ktorú ho zakúzlim.
 
 

Výzva - prejsť Ishar 2 s čisto ženskou partiou bez druida

Podarilo sa, aj keď to nebolo úplne od začiatku. Najskôr som hru prešiel klasicky so zbieraním Relikvií plus Grimz a Grimzel v partii. Neskôr som vyskúšal pred odchodom na Olbarov ostrov pobehať po všetkých krčmách a vymeniť celú partiu za ženy, tak aby som mal kúzelníčku (Khalin). Ako jediná z pôvodnej partie ostala scholarka Eliandr, Sheeld a Nasheer zastúpili bojovníkov a Kiriela ako podpora do počtu. Nasledoval exp-grind na skeletonoch Akeerovho dungeonu a odchod na Olbarov ostrov. Ako som už spomenul vyššie tým zásadným prvkom  ktorý umožňuje zničiť ohnivého elementála a draka je kúzlo "Turn Undead" ktoré na týchto dvoch nepriateľov skvele účinkuje. Dosť kecov, pozrite si video.
 

 

www.oldgames.sk/docs/ishar/2/

 

Aktuálne články  
Wizardry 4: Denník hráča - Richmond
 autor: richmond 16.11.2019   
Po dohrání trilogie jsem poměrně dlouhou dobu sbíral síly na čtvrtý kultovní díl. Ač neznaje detaily, věděl jsem z mnoha zdrojů, že jde o díl jednoznačně nejobtížnější. Před dávnou dobou jsem dokonce zahlédl jednu zmapovanou úroveň (netuším kterou) a jen pohled na ni ve mně vyvolával závratě. Tohle bych tedy nechtěl hrát ani podle map, natož si hru mapovat sám! …říkal jsem si tenkrát… Jenže uběhla ta správná doba, přišel jako blesk z čistého nebe crpgaddict a najednou bylo pro mě možné podobné hry hrát s tím, že si je budu i sám mapovat. I ta grafika zčistajasna nebyla absolutně žádný problém. A tak se ke slovu po vyčerpávajícím zmapování každičkého koutu v prvním díle série Might and Magic dostalo i na slavnou sérii Wizardry...
Rozhovor: Ian Currie - Jagged Alliance
 autor: jofree 07.10.2019   
Hra Jagged Alliance z roku 1995 a jej pokračovanie s číslovkou 2 z roku 1999, 4X stratégie, nadobudli za tie dekády od svojho vzniku nepochybne kultový status a dodnes sú diskutované, či dokonca modifikované prostredníctvom ich fanúšikov. Ich licencované pokračovania, bohužiaľ nikdy nedosiahli ich kvalitu. Za originálnou sériou stojí legendárny kanadský herný dizajnér Ian Currie a jeho tím. Na hrách s ním mimo iných skvelých tvorcov spolupracovala aj istá Brenda Brathwaite (Wizardry 8), hráčom skôr známa ako súčasná žena Johna Romera (Doom)...
Eye of the Beholder - Trilógia: Denník hráča
Eye of the Beholder je naprosto zásadní hra a další dva jeho díly tvoří trilogii, která svým způsobem určila mé priority, co se týče herních žánrů. Ty první pocity, když jsem zapadl v kobce, z vlastního pohledu, s družinou vlastoručně vytvořených a pojmenovaných postav. Dal jsem jim do ikonek rukou meče, otevřel první dveře a porazil prvního Kobolda....to byly začátky 90. let. Neskutečná atmosféra, nádherná grafika, možnost vývoje postav, bludiště plné nástrah. Dovolil bych si nazvat Dungeon žánr jako vznešený a nejbohatší na možnosti, co šlo všechno ve hře dělat.
Najnovšie pridané hry:
Blue Ice
50% / 0% ( pridaná: 26.03.2020 )  
[ Download Blue Ice for DOS (CD-rip) ]
1996, Psygnosis Limited   [ Adventure ]
Blue Ice je zaujímavá a značne neortodoxná adventúra od Psygnosis a vývojárskeho tímu Art Of Mind na čele s dizajnérkou Carol Nudds. Blue Ice má asi najviac spoločného s hrami ako Myst / 7th Guest s grafikou spracovanou vo forme surrealistických koláží, psychadelickou hudbou a celkovo zvláštnym dojmom, ktorý najlepšie vystihuje postreh, že ide o kríženca dvoch surrealistických maliarov - Salvador Dalí a René Magritte. Príbeh sa odohráva v kráľovstve Icia, kde umiera kráľ Edward 711-ty a na trón má usadnúť jeho 12-ročný syn, ktorý však najskôr musí pochopiť množstvo nezmyselných zákonov svojich predkov, ktorý nimi prekrývali svoje chyby a nedostatky...
Plan 9 From Outer Space
60% / 76% ( pridaná: 25.02.2020 )  
[ Download - Plan 9 From Outer Space, Amiga (adf) ]
1992, Gremlin Graphics   [ Adventure ]
Plan 9 from Outer Space je point-and-click adventúra z first-person pohľadu, ktorú vytvorila Írska pobočka firmy Gremlin Graphics pre Amigu, Atari ST a PC DOS. Hra je licencovaná a inšpirovaná rovnomenným filmom Edwarda D. Wooda z roku 1959, ktorý má kultovný status najhoršieho filmu všetkých čias. Jedno z krabicových vydaní hry obsahuje aj pribalenú VHS kazetu s týmto filmom. Hráč sa v úvode hry od producenta dozvedá, že film bol ukradnutý Lugosiho dvojníkom a jeho úlohou bude nájsť všetkých šesť častí (kotúčov) na rôznych miestach sveta, kde sa film natáčal...
Blade Runner
88% / 92% ( pridaná: 17.12.2019 )  
[ Download Blade Runner @ GOG.com (buy) ]
1997, Westwood Studios, Inc.   [ Adventure ]
Blade Runner je point-and-click adventúra vytvorená firmou Westwood Studios pre počítače s OS Windows v roku 1997. Hra nie je priamou adaptáciou kultového rovnomenného filmu Ridleyho Scotta (na motívy príbehu Philipa K. Dicka), ale rozpráva vlastný originálny príbeh odohrávajúci sa súbežne s filmovovou predlohou, pričom sa občas tieto linky stretnú. Technicky ide o real-time 3D adventúru z pohľadu tretej osoby, ktorá využívala na svoju dobu ambicióznu technológiu - predrenderované pozadia a voxelové 3D postavy, bez nutnosti využitia hardwarových akcelerátorov. Hráč je v úlohe blade runnera menom Ray McCoy v Los Angeles roku 2019, poverený vypátrať skupinu replikantov (androidov ťažko rozoznateľných od človeka), ktorých pobyt na zemi je nelegálny. Nechýbajú tu ani minihry, vrátane skvelého Voight-Kampff testu...
Computer Bismarck
50% / 100% ( pridaná: 06.12.2019 )  
[ Download Computer Bismarck for Apple II (dsk) ]
1980, Strategic Simulations, Inc. (SSI)   [ Strategy ]
Computer Bismarck je prvou oficiálne vydanou hrou firmy Strategic Simulations, Inc. (SSI), ktorú vytvorili programátor John Lyon a Joel Billings v roku 1980 pre počítače Apple II. Ide o subžáner ťahových strategických hier 'wargame'. Hra je založená na historickej skutočnosti - poslednom súboji nemeckej bojovej lode Bismarck proti britským námorným silám v roku 1941. Hráč je v úlohe veliteľa britskej flotily proti nemeckým jednotkám a lodi Bismarck, pričom tieto môžu byť kontrolované počítačom (v možnostiach ako "Otto von Computer"), alebo ďalším hráčom. Súboje sa odohrávajú na mape severného atlantického oceánu s vyznačenými jednotkami a základňami...
Monster Bash
74% / 90% ( pridaná: 10.09.2019 )  
[ Download Monster Bash @ GOG.com (buy) ]
1993, Apogee Software, Ltd.   [ Action ]
Monster Bash (počas vývoja známa ako Graveyard) je klasická plošinovková arkáda s postranným scrollingom v EGA grafike od Apogee Software, vydaná v roku 1993. Jej dizajnérom je Frank Maddin a hra je zasadená do hororovej tématiky. Hra je rozdelená na tri epizódy, prvá časť bola distribuovaná ako shareware. Celkom obsahovala 28 plošinovkových úrovní. Hlavným hrdinom je 10 ročný chlapec menom Johnny Dash ktorému hlavný záporák Count Chuck uniesol psa Texa. Ten má na svedomí aj únos ďalších domácich miláčikov. Úlohou Johnnyho bude vydať sa tajným šatníkovým portálom do podzemia, vybavený prakom s nekonečnou zásobou kamienkov bojovať s odpornými monštrami a zachránit všetky uväznené zvieratá...
Yendorian Tales: Book I
63% / 100% ( pridaná: 09.08.2019 )  
[ Download - Yendorian Tales: Book I (zip) ]
1994, SmithWare   [ RPG ]
Yendorian Tales Book I je skupinové fantasy RPG spracované v izometrickom pohľade zhora, podobne ako v hrách Faery Tale Adventure alebo Ultima 6. Hráč si vytvára partiu až šiestich postáv pričom na výber má zhruba 15 povolaní. Súboje prebiehajú na ťahy na samostatnej obrazovke, interakcia s NPC postavami je riešená priamym písaním konverzačných tém ako v Ultimách. Príbej pojednáva o ochrane ťažby vzácnej magickej rudy v baniach krajiny Yendor, ktorú začínajú ohrozovať stále početnejšie nájazdy monštier. Preto sa vládcovia Yendoru rozhodnú vyhľadať pomoc zdatnej skupiny dobrodruhov, ktorých úlohou bude bojovať proti príšerám napádajúcich baníkov...
Excalibur: Sword of Kings
50% / 85% ( pridaná: 10.05.2019 )  
[ Excalibur: Sword of Kings - ZX Spectrum (z80) ]
1987, Ian Smith, Shaun G. McClure   [ Adventure ]
Excalibur: Sword of Kings je textová advetura doplněná o barevné obrázky. Parser rozpoznává dvouslovné příkazy. V Excaliburu je možné prozkoumat 29 obrazovek. Hra vyšla původně pro ZX Spectrum a v roce 2019 byla předělána pro HTML5 a doplněna o tutoriál. Zlá čarodějka Crania pátrala po Merlinovy, aby pohltila jeho moc. Při svém pátrání dorazila na Kamelot a setkala se s králem Artušem. Když nebyla spokojená s tím co se dozvěděla, tak Artuše kletbou uspala. Tvým úkolem, hrdino, je vstoupit do Kamelotu, získat Excalibur a porazit zlou čarodějku...
Najnovšie prílohy: (20)
Download Blue Ice - CD-ROM package (DOSbox) | 26.03.2020
 Blue Ice
Download Blue Ice for DOS (CD-rip) | 26.03.2020
 Blue Ice
Poems (pdf) | 26.03.2020
 Blue Ice
Manual (pdf) | 26.03.2020
 Blue Ice
Covers, PC/MAC | 26.03.2020
 Blue Ice
Arkanoid (1986) [Arcade Longplay] | 24.03.2020
 Arkanoid
Manual, DOS (pdf) | 24.03.2020
 Arkanoid
Diskmag Worldcharts #1 - Future Crew | 23.03.2020
 Worldcharts 1
Unauthorized Guide, 1997 Prima Publishing (pdf) | 17.03.2020
 Lands of Lore 2: Guardians of Destiny
Official Guide + Maps, 1997 Brady Games (pdf) | 17.03.2020
 Lands of Lore 2: Guardians of Destiny
Links | 07.03.2020
 Perihelion: The Prophecy
Lands of Lore 1 - Complete list of Items and Monsters (HTML) | 05.03.2020
 Lands of Lore: The Throne of Chaos
Plan 9 From Outer Space, Amiga - Longplay | 25.02.2020
 Plan 9 From Outer Space
PC DOS, US Release | 25.02.2020
 Plan 9 From Outer Space
Copyprotection codes, DOS (txt) | 25.02.2020
 Plan 9 From Outer Space
Download - Plan 9 From Outer Space, Atari ST (st) | 25.02.2020
 Plan 9 From Outer Space
Download - Plan 9 From Outer Space, DOS (zip) | 25.02.2020
 Plan 9 From Outer Space
Download - Plan 9 From Outer Space, Amiga (adf) | 25.02.2020
 Plan 9 From Outer Space
PC DOS, UK Release | 25.02.2020
 Plan 9 From Outer Space
Manual (pdf) | 21.12.2019
 Blade Runner
Najnovšie originálky v zbierkach: (20)
BlackNugget | 24.03.2020
 Unlimited Warriors (1996)
BlackNugget | 24.03.2020
 Swigridova kletba (1996)
BlackNugget | 24.03.2020
 Prokletí Eridenu (1997)
BlackNugget | 18.03.2020
 Hidden & Dangerous 2 (2003)
BlackNugget | 18.03.2020
 Horké Léto 2 (1999)
BlackNugget | 18.03.2020
 Posel Smrti (2003)
BlackNugget | 16.03.2020
 Vietcong (2003)
vvasha | 13.03.2020
 Prokletí Eridenu (1997)
vvasha | 13.03.2020
 Rytíři Grálu (1996)
vvasha | 13.03.2020
 Ve stínu havrana (1999)
BlackNugget | 13.03.2020
 UFO Aftermath (2003)
BlackNugget | 13.03.2020
 Hidden & Dangerous 2 (2003)
BlackNugget | 12.03.2020
 Polda 2 (1999)
BlackNugget | 09.03.2020
 ARGO Adventure (1998)
BlackNugget | 09.03.2020
 Hovniválové (1997)
BlackNugget | 09.03.2020
 Spellcross (1997)
blacknugget | 08.03.2020
 Polda 3 (2000)

Najnovšie komentáre: (10)  
DJ | 27.03.2020, 21:37
 Teenage Mutant Ninja Turtles
Gratulacka Swampy, a inac skvely research, som netusil ze su medzi nimi take rozdiely. Pridal som tu aj videa z oboch Amiga verzii (US/UK)...
Ja si pamätám, že toto som si na C64 postupom času namasteroval a dohral som to, akurát viem že niekde tesne pred koncom bola taká dlhá chodba kde som objavil chlitch/exploit bez ktorého sa to moc nedalo, tam išli takí zmrdi stále veľkí, ale keď si v...
Connor Steffaan | 23.03.2020, 23:26
 Flight Unlimited
cool, very, fun game.
Swampy | 22.03.2020, 13:30
 Teenage Mutant Ninja Turtles
Splnil som si detsky sen a v dobrovolnej karantene dohral tuto hru. Hned niekolko krat. Hral som obe verzie Hero Turtles aj Ninja Turtles. C64 - Original Ninja Turtles je port z NES a tak zial aj vyzera (a znie). Je to bordel na 4 disketove strany. ...
Jozo | 17.03.2020, 14:28
 Dračí Historie
Musím povedať, že táto hra patrí medzi tie najslabšie adventúry, ktoré som kedy hral. Ťažká facina.... Až sa divím, čo na nej ľudia videli.
Phoenix | 09.03.2020, 08:59
 Dungeons of Avalon
Na stánkách CRPG Addict právě někdo tvrdí, že se mu podařilo porazit finálního bosse.
Liso: Ano mam obraz ISO verzie pre Windows 95, poslem ti mail...
Nemá prosím niekto GOLD verziu pre Windows? Verzia z GOGu je iba pre DOS.
jvempire | 14.02.2020, 09:38
 MDK
Hra je super, moc jsem si jí užil. Nenašla by se dobrá duše, která má cz manuál a je ochotná ho naskenovat? Rád bych porovnal překlad s originálem.
Freddie | 14.01.2020, 20:27
 Baldur's Gate
Tak hranie tejto zaujímavej hry som si pred rokmi dosť pokazil inštaláciou všemožných modov, ktorých k nej existuje do bludu, hlavne keď sa rozhodnete použiť tzv. Big World Project. Po čase mi začali chybne nabiehať Experience points a nakoniec odiši...
Najnovšie príspevky v diskusii: (10)  
Freddie | 30.03.2020, 19:13
 Hľadám...
Score CD | DJ, práve som sa prehrabával vo svojej zbierke starých SCORE CD, ale zatiaľ som objavil len SCORE 56 a vyššie. Ale niekde by som mal mať aj staršie. Pokúsim sa ich ešte nájsť a pomôcť aspoň s niektorými.
W98 SE a kábel | Nad tými sieťovkami som rozmýšlal a zrejme to bude aj najlepšie riešenie. Dal som káblu ešte jednu šancu a nič. Niekde som sa dočítal, že W98 null modem ani normálne nepodporuje a treba tam nastaviť "fake" dial up modem driver cez ktorý sa to má pri...
Kristián | 30.03.2020, 18:03
 Hľadám...
Hladanie hry | Zdravim, chcel by som sa spýtať či náhodou niekto nevie ako sa volá taka hra nahanali sa tam 4 kuriatka bolo to aj pre dvoch dalo sa vybrať zo 4 postav jeden bol rýchly jeden tučny jeden vedel skakať a jedneho si ani nepametám .. každopadne sa tam zb...
W98 SE a kábel | Ahoj, ja som s tym mal tiez problemy svojho casu. Najjednoduchsie to bolo prepojit cez null-modem, teda krizeny serial kabel a subory prenasat cez Norton Commander. Fungovali aj hry v DOSe. Dolezite je mat nastavene rovnake parametre na oboch portoch...
Ren | 28.03.2020, 22:05
 Hľadám...
Score CD | Skoda, ze zrovna ted, kdyz ma clovek cas, nemam jak pomoct. Nevim jak koho z vas, ale me tehdy ani nenapadlo, ze bych mel disky nebo i papirova cisla shranovat, ze by po tom mohla jednou byt jakakoliv poptavka...:-/
W98 SE a kábel | Zdravím, nemá z vás niekto skúsenosti s prepájaním PCčiek s Windows 95/98 cez null modem ? Sám sa v tom moc nevyznám. Vyskúšal som direct cable connection, Laplink pre Windows/Dos a nič. Nech robím čo robím tie pcčká sa nevidia. V nastaveniach má...
lasice | 28.03.2020, 13:54
 Hľadám...
hledám hru | tak a teď tu mám něco pro pamětníky :) v roce 93 nebo 94 jsme na střední škole (průmyslovka Ústí Resslovka;) pokud by to někomu pomohlo v identifikaci) hráli hru kterou marně hledám, byla to adventura, na začatku hry jste (tuším) stáli před domem,...
DJ | 27.03.2020, 21:05
 Hľadám...
Score CD | Ahoj, samozrejme ze tu chcem pridat vsetky coverdisky. Co sa tyka samotneho ISO suboru najrozumnejsie sa mi javi hodit to na archive.org, kde uz pred rokmi niekto uploadol moje obrazy Score CD (https://archive.org/details/scorecdroms) a usetrim miest...
Ren | 24.03.2020, 13:02
 Hľadám...
| Ty jo, tak asi ne.:-/ Kdyby nahodou nekdo nevedel, tak Pareniste je kompletne tady: https://dee.cz/machina/czech.html, ale Score cover disk nebo Kelt neni nikde k mani, kdyz nebudu pocitat tech par prvnich cisel zde. Kdyby to nekomu stalo za to to do...
Herné časopisy | Ahojte, ak by mal niekto záujem predávam všetky herné časopisy čo mám: Zoznam herných časopisov: Excalibur - Rok 2000 - 1,2 (č.75,76) Hráč - Rok 1998 - 2 (č.25) 2002 - 10 (č.50) Gamestar - 1999 - 8,9 (č.8,9) ...

Najnovšie pridané časopisy a coverdisky: (10/327)
DJ | 29.03.2020
 Score CD 41 [36]
DJ | 28.03.2020
 Score CD 38 [39]
DJ | 28.03.2020
 Score CD 37 [41]
DJ | 28.03.2020
 Score CD 39 [40]
DJ | 28.03.2020
 Score CD 36 [35]
DJ | 03.11.2019
 Riki 37 [64]
? | 12.09.2019
 Level 33 [116]
? | 08.09.2019
 Score 46 [132]
MickTheMage | 15.07.2019
 Hráč 3 [40]
Miloš Kaleta | 13.06.2019
 Hráč 7 [40]
Najnovšie pridané diskmagy: (10/85)
DJ | 29.03.2020
 Kelt 5 [59]
DJ | 27.03.2020
 Guru 14 #6/92 [38]
DJ | 27.03.2020
 Guru 13 #5/92 [31]
DJ | 26.03.2020
 Pařeniště 31 [75]
DJ | 21.03.2020
 PC Engine 7-95 [43]
? | 03.12.2018
 PC Engine 1-94 [87]
DJ | 19.10.2018
 Narsil 20 (12/96) [36]
DJ | 19.10.2018
 Narsil 19 (10/96) [37]
Marek Olejník | 29.11.2017
 PC Engine 3-95 [40]
Marek Olejník | 13.08.2017
 PC Engine 2-95 [29]

Komentáre k obrázkom / stránkam časopisov: (10)
Danny | 02.01.2020, 13:33
 Command & Conquer: Red Alert
Excalibur 58 | Tento Excalibur davali dohromady az takovi noname autori, ze zde pro jistotu radeji chybi tiraz. Po vzniku Score ho vube...
Danny | 02.01.2020, 13:26
 Úvodník
Score 12 | Ten uvodnik byl podle vseho vtip, ktery mi ale z tehdejsi (ne)znalosti anglictiny usel a po teto hre jsem se pozdeji pid...
Score 42 | Ten obrazek je z Tone Rebellion....
Score 42 | Dobry postreh, na strane 21 je rovnaky. Otzka znie, ku ktorej hre patri obrazok? :-|...
Score 42 | Ovšem co je to za obrázek u Pacific General?...
Score 42 | https://www.twitch.tv/videos/522096362 - Macaw hra Tlon, inak som o tejto hre ani nevedel, na toto preview zabudol, bol...
Ringo | 30.06.2019, 14:24
 Kritická mapa (bug)
Rytíři Grálu | Bug to není, dveře se mají vyrazit, což se dělá normálním krokem kupředu směrem do dveří....
Sova | 05.02.2019, 12:57
 Shattered Steel
Level 22 | Chyba mi tu ISO z tejto hry. Bolo by možné ho dodať? ...
HAMS | 07.01.2019, 15:12
 Úvodník
Score 12 | Podľa mňa to nie je nijaká, reálne existujúca hra...to je len vtip/parafráza na vtedajšiu hru čísla Under a Killing Moon...
Bard's Tale 1 - Remaster (2018) | Aha z figuríny. Taky jsme nějaké našel a chvíli mi trvalo (přesněji než jsem se kouknul do manuálu), že je možné z nich ...
Najnovšie obrázky pridané užívateľmi: (11)
dj | 26.03.2020, 10:41
 Blue Ice
Map of Icia
dj | 26.03.2020, 10:41
 Blue Ice
Room
dj | 26.03.2020, 10:40
 Blue Ice
Hall
dj | 26.03.2020, 10:40
 Blue Ice
Inside the Pond
dj | 26.03.2020, 10:39
 Blue Ice
House
dj | 26.03.2020, 10:39
 Blue Ice
Info - prince Edward 712th
dj | 26.03.2020, 10:36
 Blue Ice
Info - king Edward 711
dj | 26.03.2020, 10:35
 Blue Ice
First game screen
connor0517 | 23.03.2020, 23:19
 Flight Unlimited
plane crash
connor0517 | 23.03.2020, 23:17
 Flight Unlimited
screenshot from flight unlimited
3Dfx - Full HD, Painting of King Richard


Mortal Kombat 4
Blade Runner
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
Blue Ice, 26.03.2020
Plan 9 From Outer Space, 25.02.2020
Blade Runner, 17.12.2019
Computer Bismarck, 06.12.2019
Monster Bash, 10.09.2019
Yendorian Tales: Book I, 09.08.2019
Excalibur: Sword of Kings, 10.05.2019
Home Alone 2: Lost in New York, 05.02.2019
Icewind Dale II, 03.01.2019
Magic Island: The Secret Of Stones, 23.11.2018
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1160
 Prílohy :: 7850
 Komentáre :: 7411
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Wizardry | DOSBox