Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames

Téma   Amberstar: príbehy z Lyramionu (1)

vytvoril: dj, 30.09.2008, 15:06
modifikoval: dj, 26.05.2016, 17:03
Začať Amberstar je nutné vygenerovaním svojho hrdinu, a to spustením súboru MAKECHAR.EXE. Je tu možnosť výberu obrázku tváre, mena, pohlavia a samotné (takmer náhodné) generovanie parametrov, reprezentované kockami. Po pár minútach (pätnástich) klikania na kocky mi padá číalo 60 na silu (STR) a keďže plánujem hrať za bojovníka, ďalej neklikám. Padlo mi tiež 60 na inteligenciu (INT), čo dáva tušiť, že môj hrdina nebude vyzerať tak sprosto ako bežný bojovník. Škoda nízkeho parametra rýchlosť (SPE), ktorý je dôležitý pre iniciatívu v súbojoch. Môj vek generátor odhadol na 18 rokov, hmm to už bolo dávno. Vyberám teda vhodný bradatý face, zadávam meno a poďme na to...

Amberstar, príbehy z Lyramionu (1)

DJ - Character generationZačať hru je nutné vygenerovaním svojho hrdinu, a to spustením súboru MAKECHAR.EXE. Je tu možnosť výberu obrázku xichtu, mena, pohlavia a samotné (takmer náhodné) generovanie parametrov, reprezentované kockami. Po pár minútach (pätnástich) klikania na kocky mi padá číalo 60 na silu (STR) a keďže plánujem hrať za bojovníka, ďalej neklikám. Padlo mi tiež 60 na inteligenciu (INT), čo dáva tušiť, že môj hrdina nebude vyzerať tak sprosto ako bežný bojovník. Škoda nízkeho parametra rýchlosť (SPE), ktorý je dôležitý pre iniciatívu v súbojoch. Môj vek generátor odhadol na 18 rokov, hmm to už bolo dávno. Vyberám teda vhodný bradatý face, zadávam meno a poďme na to...

Dojímavá scéna. Stojím na cintoríne nad hrobom ochoch svojich rodičov. Zabili ich zákerný Orkovia, ktorý prepadli dostavník v ktorom sa viezli. Prečo som len nebol s nimi? (asi by som bol mŕtvy). V ruke zvieram kúsok šatky, jedinú vec čo mi zostala po matke, ležal  na kraji cesty, pravdepodobne sa jej odtrhol počas boja. Je na čase opustiť hrob, rodný dom a možno aj toto mesto.
Zatlačím slzu a moje prvé kroky vedú ku krypte na cintoríne. Dá sa vojsť aj dnu, ale od miestnosti čo sa tu nachádza nemám kľúč. Skúsim sa tu mrknúť ešte aj večer, možno tu straší...
Opúšťam cintorín a ocitám sa v meste Twinlake, ktoré by som mal dobre poznať, keďže som tu žil spolu s rodičmi. Ale pravda je iná, netuším kde som, zrejme ťažko znášam stratu rodičov, ešte že mám po ruke automapu.

A preto som prvé chvíle svojho putovania venoval dôkladnému zmapovaniu celého mesta Twinlake, snáď moja mapka pomôže aj ostatným podobne postihnutým sirotám...

Neďaleko nachádzam vchod do mestskej stoky, našťastie je zamknutý, ešte by tam mohol nejaký blbec vojsť. Náhoda chcela, že prvé otvorené dvere sú dvere do krčmy. Tož, kuknem čo tu čapujú. Nič. Taverna sa volá u Tancujúceho Draka, nachádzam tu množstvo rôznych indivíduí a s každým si náležite pokecám (ústna ikonka). Ja som to tušil! Hneď prvý opilec mi hovorí historku o duchovi, čo straší na miestnom cintoríne o polnoci v hrobke Sira Marilliona, a tvrdí že by som tam nemal chodiť ak ešte nechcem zomrieť. To sa ešte uvidí!
Jeden chlapík menom Silk sa mi zdôveril že hľadá cech zlodejov, a že by radšej išiel so mnou, ako tu sedel na zadku a dával zarábať miestnemu krčmárovi. Jeho prístup sa mi pozdáva, takže ho beriem do partie. V krátkosti si prezriem jeho parametre: človek, o rok starši ako ja, výborné čísla v parametroch ako hľadanie pascí, deaktivovanie pascí, páčenie zámkov, čo ho predurčuje na kariéru zlodeja, a preto mu tú jeho gildu pomôžem nájsť.

Beggar Silk
 

Ďalšie postavy v hostinci, čo majú nejaký problém sú Breth, ktorého trápi nebezpečný sliz vo vínnej pivnici, Oldamiel, ktorý stratil svoj starý prsteň a jedna mačka, ktorá čisto teoreticky ani žiadny problém mať nemusí, ale zatiaľ s ňou neviem nadviazať rozhovor. V hostinci sa dá samozrejme za poplatok aj prespať a ako súčasť pobytu all inclusive na jednu noc je v cene aj ľudový liečiteľ. Niečo mi hovorí že tu pár nocí ešte strávim. No dosť bolo zábavy, ide sa späť do ulíc, hľadať vlastný dom.
Našli sme ho v severozápadnej časti mesta. Neďaleko od vchodu sme stretli malé dievča menom Sunny, stratil sa jej kocúrik Felix, a podľa toho čo hovorí ho večer uniesla zubatá príšera. Vchod do rodičovského domu je zamknutý, ale čisto náhodou mám u seba kľúč, takže odomykám, pozývam dnu aj Silka a do očí sa mi tlačia slzy. Vo svojej izbe nachádzam truhlicu a v nej kabát a zopár faklí. Lepšie je na tom truhlica môjho otca, kde je krúžková košľa, meč, štít, šípy a nejaké fľaštičky. Brnenie ani meč a štít zatiaľ neviem na seba navliecť, ževraj nie som bojovník, no s tým musím dačo urobiť. Zaujímavou vecičkou je magický obraz, keď som ho použil, hneď je mi jasné ako je na tom slnko s mesiacom, teda či je Noc alebo Deň. V kuchyni je teritórium psa menom Spike, jeho štekot bolo počuť po celom dome, zrejme nemá rád Silka. Akoby mi chcel niečo naznačiť, ale ja mu nerozumiem ani štek. Nič ďalšie sme tu už nenašli, takže znova do ulíc.

Sunny Family House
 

Po chvíli nachádzam cech bojovníkov, ale guildmaster tvrdí že nemám ani jednu skúsenosť z boja, tak ma nemôže prihlásiť. Škoda. Nachádzam obchod s potravinami a aj miestny hypermarket "zmiešaný tovar" so 14 položkami na predaj. Samozrejme nakúpim zopár faklí, v partii zatiaľ žiadneho Gandalfa nemáme a preto musíme byť pripravený posvietiť si v tme aj menej sofistikovaným spôsobom. V potravinách nakupujem jedlo, neviem teda, koľko toho Silk skonzumuje, ale 10 kúskov by malo zatiaľ stačiť. Je tu aj obchod s Raftami, tu skočím keď pôjdeme splavovať miestne divoké rieky. Nakoniec sme našli obydlie šéfa miestnych politických štruktúr, Lorda Karwaina. Ten nám dal za úlohu vyčistiť mestské stoky od obrovských potkanov. OK, toto bude pre nás začiatočníkov to pravé na získanie sebavedomia, beriem si od Karwaina kľúč od stoky a ide sa deratizovať.
Keďže sa zotmelo skočíme prv na cintorín omrknúť toho ducha v krypte. Našli sme tam ducha samotného sira Marilliona, bývalého paladina. Spomenul som mu meno jeho lásky Gwendolyn, a on mi dal kľúč od svojej hrobky, kde sa nachádza brnenie a obojručný meč pre paladina, ktoré však zatiaľ nevyužijeme.

Lord Karwain Graveyard
 

Quest: Mestské Stoky

Po odomknutí a vstupe do stoky sme ešte vybrakovali jeden sud, zobrali z neho nejaké fakle a zliezli po rebríku do toho smradu. Prekvapila nás čiernočierna tma. Ešte že máme tie fakle. Pre poriadok ešte krátky pohľad do inventára, vyzbrojím sa kuchynským nožom, Silk má svoj obušok a nahádžeme na seba čo sa dá, teda kabáty a topánky. Po pár krokoch v stokách už vidíme prvého prerasteného potkana a zahájime krátky frontálny ťahový útok. Neviem čo je so Silkom (či nemá náhodou v gatiach), lebo ani raz sa netrafil, nakoniec som musel potkana doraziť sám drastickým úderom noža za 4LP ( za 4 LP by to bol smrteľný úder aj pre nás so Silkom, keďže máme obaja po 4 životy). O kúsok ďalej nás čakal ďalší súboj, tentokrát vyrovnanejší, proti 2 veľkým potkanom. No a Silk sa opäť zdržal akéhokoľvek zásahu, snáď nemá niečo s očami. Ku cti nám môže slúžiť aj to, že nás zatiaľ vôbec nezasiahli. Sme obratný a rýchly ako hadove nohy, teda hlavne Silk.

Giant Rat First Fight!
 

Prechádzame ďalšie zákruty v kanáloch a v jednej rúre s vytekajúcou vodou nachádzame cenné veci, menovite strieborný prsteň, starý prsteň, náhrdelník a ručičkové hodinky. Strieborný prsteň si nasadzujem, zvyšuje obranné číslo. Ručičkové hodiny po použití miznú a pridávajú digitálny merač času na hlavnú obrazovku, zaujímavá to forma mágie. Teraz už vieme okrem dňa aj noci aj presný čas, takže nás už nebudú vyhadzovať z obchodov, mimo otváracích hodín do nich nepolezieme. Pomaly prechádzame kanálmi, pálime ďalšie fakle a v jednej z chodieb nachádzame vedľa mŕtveho tela nejaké predmety: sekera, kožená vesta, luk, šípy a pakľúče, ktoré si hneď berie Silk. Pozerám do automapy, čoskoro objavíme aj posledné čierne miesto na mape a vykynožíme populáciu kanálových potkanov raz a navždy.

Sewers below Twinlake Map
 

Vchádzame cez kovové dvere do ďalšej miestnosti, kde sa nám naskytne hrôzostrašný obraz: samotný hovoriaci Kráľ Veľkých Potkanov sa chystá na oltári rituálne zavraždiť čiernu mačku. To musí byť Sunnin Félix. S bojovým pokrikom "za Fééélixááá" sa obaja vrháme na Rat Kinga a jeho troch strážcov. Tento súboj však vôbec neprebieha podľa našich predpokladov. Z kráľa potkanov sa vykľuje inteligentný a v magických kúzlach sa vyznajúci sviniar. Nie že by som chcel ukazovať prstom, ale Silk schytal plnú dávku, je absolutne vytuhnutý (Stunned) a navyše otrávený (Poisoned), takže jeho "obratnosť" je nám už naprt, a moje šance na vyhratie súboja to značne znižuje. Netrvá to dlho a môj spolubojovník padá mŕtvy na zem po sérii presných 3 bodových zásahov potkanov. Ako na potvoru, aj Kráľ sa triafa a úderom za 5 LP ma posiela do večných lovíšť bohyne Bala, ktorá nám otvára bránu...

Rat King Death
 

V hre sa dá samozrejme ukladať pozícia, škoda že iba jedna (avšak nie je problém po uložení v hre zabaliť celý adresár s hrou a uložiť si ho ako pozíciu). Takže Load a ide sa znova, ale teraz sa ešte pred záverečným súbojom v stokách vrátim do mesta.
 


30.9.2008, DJ

Hry súvisiace s touto témou (1)


Počet príspevkov : 1 / 1
Zoradené   
 zobrazených: 1 [ 1-1/1 ]   «predchádzajúce 0 nasledujúce»
DJ DJ   | Presun 10.10.2011, 07:00:00     Odpovedať   edit   delete
Tento clanok bol presunuty z inej sekcie...
 zobrazených: 1 [ 1-1/1 ]   «predchádzajúce 0 nasledujúce»

Retrogaming merch - HV 1701.cz
 možnosti podpory
🍺 Buy me a beer
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
Tomb Raider II, 22.02.2024
Joust, 24.11.2023
Fortress of Dr. Radiaki, The, 01.10.2023
Rampage, 23.09.2023
Lost Vikings 2: Norse by Norsewest, 03.07.2023
Falcon, 03.05.2023
Metal Gear, 18.10.2022
Clock Tower, 26.09.2022
RoboCop 2, 09.05.2022
Ztracený ostrov, 01.05.2022
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1271
 Prílohy :: 8235
 Komentáre :: 7766
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Fix-It Felix Jr. online | DOSBox