Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames

Téma   System Shock @ Maximum Difficulty 3-3-3-3

vytvoril: mazar1234, 10.08.2012, 09:50
modifikoval: dj, 26.05.2016, 17:06
System Shock, hru ktorá sa nachádza v elitnej kategórii malého množstva hier s názvom "najlepšia hra aká existuje" dodnes čas od času hrávam. Priznám sa, že aj keď som na rôznych kombináciach nastavení hru dohral, trojky som nejako nezvykol dávať aj keď som viac rokov chcel skúsiť časovo obmedzenú hru s voľbou "PLOT 3". K tomu som sa nakoniec odhodlal až niekedy minulý rok a hru som aj úspešne dokončil. Bolo to v nastavení 2-2-3-2, teda samé dvojky a jedna 3 na časovo obmedzenú hru. Vyšší index obtiažnosti som nikdy pred tým nemal aj keď zrovna jednotky som si prakticky nedával...

System Shock, Box

Nedávno som sa pri listovaní databázou jednej stránky s hrami preklikával všetkými hrami v zozname za účelom hodnotenia. Išiel som od A po Z a každú hru, ktorú som niekedy hral som ohodnotil, pri niektorých extra kúskoch som si aj čítal komentáre a podrobnosti. Až som sa dostal k položke System Shock. Tam som narazil na komentár hráča, ktorý to ako písal "rozohral na maximálnu obtiažnosť" ale niekedy v polovici druhého levelu "radšej reštartoval na nižšom nastavení a neľutoval toho".

 

Priznám sa, že aj keď som na rôznych kombináciach nastavení hru dohral, trojky som nejako nezvykol dávať aj keď som viac rokov chcel skúsiť časovo obmedzenú hru s voľbou "PLOT 3". K tomu som sa nakoniec odhodlal až niekedy minulý rok a hru som aj úspešne dokončil. Bolo to v nastavení 2-2-3-2, teda samé dvojky a jedna 3 na časovo obmedzenú hru. Vyšší index obtiažnosti som nikdy pred tým nemal aj keď zrovna jednotky som si prakticky nedával (možno tak veľmi občas Cyberspace na 1 ale to bolo maximum), nuly už teda absolútne vôbec nikdy. V podstate takmer vždy som hral na 2-2-2-2 sem tam Cyber na 1. Ale pamätám si keď to bolo ako novinka a brat to hral ako prvý a mal vtedy voľbu "PLOT 1", tuším že aj ja som si pri prvom gameplay dal "PLOT 1", ale potom už nikdy viac. Neskôr aj uvediem niektoré zaujímavosti okolo rozdielu medzi 1 a 2 na položke PLOT.

 

Nevydržal som a okomentoval som to s tým, že možno sa aj ja niekedy odvážim na 4-trojky... ale už na druhý deň mi to stále vŕtalo hlavou.... a tak som sa do toho nakoniec naplno vrhol. Musím uznať, že jednoduché to určite nebolo, ale ani extrémne frustrujúce, hra ma bavila a bola to zaujímavá výzva, ale nebolo to prehnané a dalo sa to relatívne normálne hrať. Samozrejme, že to sú dojmy z pohľadu skúseného Shockára, ktorý hru do detailov pozná, niečo iné by bolo keby to chcel hrať úplný začiatočník, ten by si asi moc neškrtol a dosť ťažko by to dokázal stihnúť do konca v časovom limite 7 hodín.

 

System Shock, select difficulty

 

Tak zhruba toto som potreboval uviesť na začiatok, aby som ozrejmil situáciu a dôvody. Teraz však už niečo konkrétnejšie o hre.

 

Voľba Obtiažnosti

Toto je niečo, čo sa malo stať absolútnym štandardom v hernom svete. System Shock všetkým ukázal ako sa to má robiť a v podstate skoro nikto si z toho nevzal vôbec nijaké ponaučenie. Je veľká škoda, že práve prepracovaný systém voľby obtiažnosti ako je v System Shocku sa nestal absolútnym štandardom, niečím ako bol mouselook v Terminator FS pre 3D hry, tak toto sa malo stať štandardom pre hry všeobecne. V System Shocku sú práve vďaka tomuto akoby obsiahnuté 3 úplne odlišné hry - odlišné z pohľadu štýlu hrania, jednoducho povedané 3 rôzne gameplaye.

 

Prečo to tak je. Na to aby to bolo jasné treba vysvetliť ako vlastne ten spomínaný systém volieb funguje. Hráč si vyberie obtiažnostny stupeň v 4 kategóriach, pričom stupňuje od 0 (ľahké) do 3 (ťažké).

 

Kategórie sú
  • COMBAT (Boj) - na stupni 0 sú nepriatelia úbožiaci a nikdy neútočia prvý. Na stupni 3 sú nepriatelia silnejší a početnejší pričom útočia okamžite.
  • PUZZLE (hádanky) - na stupni 0 sú všetky puzzle automaticky už vyriešené takže akoby ani neboli v hre prítomné. Na stupni 3 sú obtiažnejšie ako kedykoľvek pred tým.
  • MISSION (misia, dej) - na stupni 0 sú všetky elementy deja odstránené. Na stupni 3 je hra časovo obmedzená na 7 hodín.
  • CYBER (kyberpriestor) - na stupni 0 je v kyberpriestore vysoký časový limit, ľahké ovládanie aj boj. Na stupni 3 je časový limit krátky, ovládanie sťažené a boj vytuhlý.


Takto môžeme pomocou rôznych kombinácii z hry vytvoriť čistú akčnú FPS bez deja a hádaniek, alebo naopak adventúroidnú mozgovňu s minimálnym elementom FPS, alebo FPS s puzzlami v časovom obmedzení na splnenie. 3 úplne odlišné gameplaye, tá istá hra, ten istý engine, tá istá grafika, ten istý zvuk... 3 rozličné hry. Ak toto nie je geniálne tak potom je celý reálny časopriestor len pošahaná magorina (to je síce aj tak, ale tak predsa len...).

Stačí si predstaviť ako by mohla vyzerať voľba 3-0-0-0 (či 1-3 lebo v cyberi sa tiež shooti), potom 0-3-3-0, potom 3-3-3-3 alebo aj 3-3-3-0.
Naozaj je škoda, že sa drvivá väčšina hier obmedzuje na Easy-Medium-Hard-(prípadne nejaké extra hard) ale žiadna RPG-čkovitejšia možnosť voľby, to znamená že voľba kde sa naozaj niečo konkrétne nastavuje. Samozrejme že sú aj dnes hry, ktoré majú pekne spravené nastavenia budúcej hry, napr. Silent Hunter 3 (4,5) či niektoré stratégie.

Myslím že zmysel jednotlivých volieb je dosť jasný podľa názvu a zadania, ale predsa len ešte rozoberiem trošku to MISSION, keďže tam nemusí byť tak úplne jasné čo to je vlastne ten dej a dejové úlohy, resp. aký je rozdiel medzi 1 a 2 teda zjednodušený dej a štandardný dej.

Bohužiaľ od vtedy, čo sme to hrali s bratom na MISSION 1 už ubehlo nejakých cca 15-16 rokov takže si toho už moc nepamätám ale taký jeden jasný príklad si pamätám úplne presne. V zásade sa pri voľbe 1 toho veľmi veľa nezmení, ale niektoré detaily sú vypustené a netreba tak splniť nejaký ten questík, ktorý je na 2 nutný k dohraniu. Paradoxné je, že na ľahšej obtiažnosti 1 je hráč v určitom momente znevýhodnený oproti hráčovi na obt. 2. Konkrétne na obt.1 nie je možné získať ochranný oblek V2 v level 3 kdežto na obt. 2 ho získať možné je! Začnem ale odhora a to v level 6, kde je treba odpáliť do vesmíru biologicky zamorenú rekreačnú kapsulu, ktorou chce Shodan zničiť (zmutovať) život pozemský. Najprv je treba v 3 kapsulách aktivovať katapultačný systém, potom zapnúť hlavný spínač katapultu a potom katapultovať kapsulu spínačom na katapultovanie kapsule. Na voľbe MISSION 1 to ide takto postupne spraviť a pokračovať do level 7. ALE na MISSION 2 pri prepnutí hlavného spínača katapultu dôjde k závade na relé v údržbárskych tuneloch v level 3. Hráčovi tak vzniká nový problém a musí sa vrátiť do level3 opraviť vadné relé, potom sa vrátiť do level 6 a prepnúť hlavný spínač a potom odpáliť kapsulu.

Tu je vidieť, že dej sa na voľbe 2 viac komplikuje oproti voľbe 1. A teraz sa dostávam k spomínanému obleku v level 3. V dôsledku chyby na relé sa totiž otvoria 4 sekcie údržbárskych tunelov, kde hráč musí nájsť vadné relé a vymeniť ho za nové. Oblek síce nie je v tuneloch, ale súvisí s nimi. Oblek je totiž zavretý v miestosti, ktorá sa dá otvoriť až po znížení "Shodan security" na nejakú nízku hladinu. To sa dosiahne zničením počítačového jadra a ešte k tomu zničením kamier. Problém je, že niektoré kamery sa nachádzajú v údržbárskych tuneloch, ktoré sa ale otvoria až v dôsledku chyby na relé a vďaka tomu sa hráč dostane k možnosti zničiť aj tieto kamery v tuneloch, čím dostatočne zníži security a tak sa dostane do miestnosti s ochranným oblekom V2. Pri hraní na MISSION 1 chyba v relé nenastane, teda sa neotvoria tunely a teda hráč nemôže zničiť kamery a teda sa nedostane do miestnosti s oblekom. Krása, proste nefalšovaná krása.

Aj keď to znie absurdne tak hrať na vyššej obtiažnosti je vlastne niekedy aj lepšie. Škoda, že si už nepamätám ďalšie rozdiely, ale určite tam ešte nejaké zjednodušenia sú. Niečo sa mi marí, že je aj okolo laseru, možno netreba získať kód na aktiváciu alebo niečo ale už si to nepamätám. No a už konečne napíšem aj niečo konkrétne z hrania na MAXIMUM.

Po zdĺhavom nudnom úvode sa konečne dostávam k jadru veci. Stručne popíšem svoje dojmy a postrehy z hrania. Dopredu upozorňujem, že pôjde naozaj len o stručné informácie a NIE o žiadny DENNÍK hráča!!!

Po odklepnutí odvážnej voľby 3-3-3-3 som sa ocitol na začiatku hry. Na prvý pohľad to vyzerá úplne rovnako na na voľbe 2-2-3-2, alebo ako by to vyzeralo na voľbe 0-0-0-0... no už v prvej miestnosti spozorujem prvý rozdiel. Mutant nevydrží obligátne 3-4 údery olovenou trubkou ale rovno 6-7 úderov. Aha tak je to pravda, nepriatelia sú naozaj tuhší :-). Tak isto prvý Cyborgovia vydržia podozrivo viac zásahov z Dart gunu či Sparq beamu... a sú pekelne rýchli, strieľajú naozaj OKAMŽITE ako vás majú v merku. A uberajú O DOSŤ viac zdravia ako si normálne pamätáte, že by mali uberať. Nu což, frekvencia ukladania SAVE bude naozaj vysoká ináč sa z toho zbláznim. Naozaj SAVE, SAVE a SAVE to je základ zdravého rozumu. Takže prvý level sa niesol v duchu vracania sa na štart k regeneračnej a energetickej jednotke. Nepočítane veľa krát, lekárničky naozaj šetrím a radšej sa stále vraciam doliečovať ako by som mal míňať.

Druhý level sa niesol v podobnom duchu, našťastie ako skúsený Shockár viem že vôbec netreba sysliť muníciu a veselo som nepriateľov strieľal z Dart gunom či Pištoľou (Pistol), viem že dart gun aj tak onedlho vyhodím tak jeho muníciu využívam naplno. Pištoľ nabíjam hlavne Standard muníciou a Teflon šetrím na nechutných Hopperov, ktorých sa tu vyskytuje viacero. Class 1 BOT-ov likvidujem Mag Pulsom z level 1, ale keďže mám len 6 nábojov tak zabijem maximálne 2. našťastie sa ich tu ani nejako viac nevyskytuje takže to ide. Priebežne sa chodím regenerovať do level 1, ktorý je odtiaľto ešte pomerne blízko a dostupný. Lekárničky šetrím ako sa len dá. Ale frekvencia návratov pre liečenie je naozaj dosť vysoká. Je tu naozaj citeľný nárast poškodenia od nepriateľských zásahov, ani ten najslabší nepriateľ sa nedá ignorovať a to ani pár sekúnd, fakt dosť peklo.

 

Izotop X-22
Izotop X-22, súčiastka nutná k aktivácii energetického štítu

 

Level 3 je levelom, ktorého som sa už dopredu veľmi obával. Neviditeľný mutanti patria k tomu najodpornejšiemu čo sa na celej stanici Citadel nachádza. Našťastie ako skúsený Shockár viem kam treba hneď z výťahu utekať, aby som hneď zobral laserový meč (ja viem hráči nie sú postavy ale tak no... ehm, chm nooo, ech, chrrr kašl, kašl). Laserák je v podstate jediná zmysluplná zbraň, ktorou sa dajú aspoň trochu rozumne zabíjať, dart gun je nezmysel, Sparq Beam sa síce ako tak dá, ale na COMBAT 3 vydržia už hodne zásahov a je to dosť nebezpečný spôsob, Flechett samopal ešte nemám, tým sa pomerne dajú Splinter muníciou... Pistol je na prdlačku... rapier tak 3 zásahy priemerne zabíja. Občas na 2 zásahy občas na 4, nič lepšie na nich nie je.

A teraz sa hráč dostáva pred voľbu ako pokračovať. Výťah do level 6 je zatiaľ zablokovaný až do odpálenia Laseru. Možnosti sú teda level R (reaktorové jadro) alebo levely 4 a 5. Z hľadiska deja je logické pokračovať do level R, kde sa pripraví pôda na odpálenie laseru v level 2 ALE tu sa dostávam k praktickému postrehu skúseného Shockára. Ísť do level R je úprimne povedané úplná blbosť. Nadviažem na onen komentár hráča z databázy.

Dovolím si citovať, dúfam že to nie je nejaké copyright bla bla bla violation "Jelikož jsem System Shocka už dříve několikrát dohrál, rozhodl jsem se jako starý hráčský kozák nastavit laťku nejvyšší a začal hrát na maximální obtížnost. Brzy jsem však této volby začal litovat..."
a
"Proto asi v polovině druhého patra padlo těžké rozhodnutí, že začnu hrát od znova, na střední obtížnost. Této volby jsem později nelitoval, protože na nejvyšší obtížnost jsou otravní Hoppeři neskutečně tuzí (skolí je až dva výstřely z Magpulse či nespočet teflonových kulek z pistole) a v úrovni reaktoru jich bylo na můj vkus nechutně mnoho. Což - hlavně v počátcích hry a s minimální výzbrojí - je peklo".

No tak toto je síce vskutku pravda, ALE je to presne to čomu sa ľudovo hovorí "chyba lávky". Ja jakožto skúsený Shocker som si bol samozrejme vedomý toho čo by to asi muselo byť pokračovať do level R, kde sú hnusní "Hoppeři", ktorí sa navyše nechutne masovo respawnujú a to donekonečna. Netrebalo veľa rozmýšľať a zamieril som si to do výťahu vedúceho na Level 4 :-0, :-).

V rámci stručnosti v podstate úplne vynechám popis levelov 5 a 6. Jednak tu nie je vlastne nič dejové (takmer ako uvidíme neskôr) ani nič extrémne podstatné z hľadiska celkovej hry. Nepočítajúc teda nutnosť zničenia CPU jadier na získanie čísiel kódu k deštrukcii reaktoru. Samozrejme toto je dôvod, kvôli ktorému je nutné levely 4 a 5 aspoň do určitej miery prejsť.

Takže berme to tak, že prejdeme hru po ose level 1-2-3-4-5-R alebo 1-2-3-R... aký je rozdiel. Ak pôjdeme hneď z L3 do LR tak nastane presne to peklo, ktoré popisoval onen hráč. Zbrane iba Sparq, Dart, Pistol. Hopperi sú hrozne rýchli, dosť vydržia a navyše spôsobujú vysoké poškodenie. Jediná možnosť je Teflon munícia z pištole alebo aj energetický Sparq beam. Obidva spôsoby ale potrebujú pomerne dosť zásahov a Hopperi sa donekonečna respawnujú a to naozaj HOJNE takže sa kľudne môže stať, že zásoby teflonu klesnú na krásnu hodnotu 0,0 a je vymaľované. Osobne si dosť dobre neviem predstaviť ako by som to prechádzal, je to naozaj brutálna záležitosť. Na COMBAt 2 sa to ako tak dá aj keď je to pomerne vopruz, ale na COMBAT 3 to už je čistý Chocholoušek.

A teraz si zoberme môj postup L 1-2-3-4-5-R. Dosť pohoda, to hovorím narovinu. Vďaka návšteve L 4 a 5 hráč získa pomerne slušné zásoby pokročilej munície vrátane zbraní ako Assault Rifle či Flechette samopal, nehovoriac o nejakých zásobníkoch do Mag Pulse gunu. Tak isto muníciu do pištole Magnum2000, ktorú síce hráč môže získať už v level 1 aj 3, ale muníciu nie tej má len na pár výstrelov. Po prejdení L 4 a 5 sa dá v pohode napochodovať do Level R, nabiť Magnum muníciou Slug (silnejšia z 2 volieb) a veselo masakrovať Hopperov len taký fukot... Takto sa dá relatívne v pohode celý level poprechádzať a urobiť odblokovanie laseru, odpáliť laser v Level 2 a pokračovať do Level 6.

V level 6 stojí za zmienku Cyberspace terminál. Cyber je tu značne rozľahlý a nie je šanca prejsť ho v časovom limite 1:20 celý na jeden záťah. Ja som tuším vstupoval 4 či 5 krát kým som aktivoval všetky spínače. Celkovo pomerne tuhý level na boj, veľa security Class 1 botov a tých štíhlych strieborných neviem si spomenúť na meno čo strieľajú ako sviňa rýchlo a robia hrozný damage. Mag Pulse je tu dobrým priateľom hráča, našťastie je tu aj pomerne dosť zásobníkov do tejto zbrane takže na konci je munície dostatok a jednoznačný zisk v množstve. V podstate kombináciou Mag Pulse a Magnum (Slug) sa dá v pohode prejsť celý level. V rekreačných kapsuliach som potom striedal Pistol a Flechette na organických nepriateľov by bol Mag puls nezmysel a Magnum zbytočné plytvanie aj keď zopár Security class 1 botov tu bolo takže pár krát som ten Mag pusle vytiahol. Potom nasledoval návrat do level 3 a oprava vadného relé, návrat do level 6 a odpálenie kontaminovanej kapsuly. Potom som už veselo mohol pokračovať do level 7.

"Sedmička" bola plná silných robotov, Class1, Class2, Strieborní hajzly, a najhorší Enforcery, - takí tí žlto-hnedý nechuťáci s veľkou výdržou a ešte väčším damage. Potešilo získanie absolútne najlepšej zbrane v hre - samopalu Scorpion, ou yéééééa. Scorpion = na všetko živé či robotické rýchla smrť. Ou yééééa. Výhodou bola regeneračná jednotka aj keď na pomerne blbom mieste takže som často aj používal lekárničky lebo sa mi tam nechcelo trepať, holt lenivosť blbá.

Po level 7 nasledoval návrat do level R, spustenie samodeštrukcie, pokus o útek v záchrannom module v level 5, a potom cesta hore smerom k veliteľskému mostíku - Level 8.

Osmička nič zvláštne nepriniesla, kopec nepriateľov takže viac-menj len tuhé súboje, ale kombinácia Magnum-Slug, Mag Pulse a Scorpion tu odviedla svoju robotu na výbornú. Ako skúsenému Shockárovi mi tento level veľa problémov v zmysle puzzle a postupu nerobil. Pre nováčika môže byť ale dosť zradný a frustrujúci z pohľadu hľadania cesty vpred.

A na koniec posledný level hry - Level 9.
Množstvo munície do samopalu Scorpion, ktoré som niesol mi v podstate úplne eliminovalo potrebu meniť zbraň. Celý level som vystrieľal škorpíkom a ešte mi ho aj tak dosť ostalo, len som potom ľutoval že som ho nepoužíval viac už v L7 a aj L8, mohol som si ušetriť loadingy.

 

Vstup do cyberspace vedúci až k Shodanovi
Vstup do cyberspace vedúci až k Shodanovi

 

Nakoniec už len finálny Cyberspace a súboj s Shodanom.

 

DOSBox

Tu ešte pridám jeden postreh. Neviem prečo, ale pri voľbe Dosboxu cycles=max je nejaký glitch v cyberspace. Konkrétne sa jedná o kadenciu streľby, keď mám MAX tak môžem mačkať button na myši ako zbesilý a streľba je tak nejako pomalá. Zničenie ICE je takmer nemožné s výnimkou tých slabších. Keď ale dám cycles=40000 (trebárs) tak je v cyberspace potom rýchlosť streľby úmerná počtu kliknutí myši a je to v pohode. Neviem to dobre vysvetliť, ale je to tak. Napríklad si pamätám, že dávnejšie som išiel zabiť Shodan a mal som cycles=max a vôbec som ho nedokázal zabiť, ale mi skôr prekreslil obrazovku svojim xichtom a bol koniec hry (game over). Potom som namiesto cycles=max dal nejakú číselnú hodnotu a bolo to v pohode a hneď som ho zabil na prvý pokus. Problém je, že v SVGA to musím mať pri hre na max aby to stíhalo plynule hru, ale potom v cyberspace z nejakého dôvodu oveľa pomalšie reaguje na počet kliknutí myši, ako keby bral len každé 3-4 kliknutie. Pri cyclec=číslo vystrelí na každý klik strelu ale pri max nie, nechápem prečo ale je to tak.

Preto som pred posledným cyberom zmenil Dosbox config na cycles=40000, hra síce išla sekane, ale cyberspace sú len paličky takže tam to bolo pomerne v pohode a získal som dostatočnú rýchlosť streľby, tak som Shodana odpálil na prvý pokus. Zvláštna vec, no robí mi to tak.

 

Congratulations

Potom už len outro a štatistika s maximálnou hodnotou Difficulty Index 36, viac sa už fakt nedá dosiahnuť.

 

Finálna štatistika na maximálnej obtiažnosti
Finálna štatistika na maximálnej obtiažnosti

 

Hry súvisiace s touto témou (1)


Počet príspevkov : 20 / 20
Zoradené   
 zobrazených: 20 [ 1-20/20 ]   «predchádzajúce 0 nasledujúce»
carHrozny carHrozny   | A vubec 20.08.2012, 11:46:26     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Nuž dám mu šancu presvedčiť ma,že je to jedna z tých naj hier :-) Keď sa mu to nepodarí tak skončí v regále medzi ostatnými hrami ako zberatelský kus resp. v tom regále skončí tak či tak.O predaji by som neuvažoval,pokiaľ nemáš a chceš origo mal by si zablúdiť na nemeckú ebay,tam tie ceny sú relatívne lepšie.Ak ti vadí nemčina v hre,stačí ten súbor CYBSTRNG.RES vymeniť za anglický resp.český.

http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l2736&_nkw=system+shock+PC
Maros S Maros S   | A vubec 18.08.2012, 15:06:54     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od carHrozny:
Super, dik ze si mi ho u seba odlozil... Teraz uz len doriesit kedy budes v BA a ci ti staci povedzme 8 Eur... EHM, EHM. A nie ze nie...

Ale vazne, co s nim planujes urobit?
carHrozny carHrozny   | A vubec 17.08.2012, 23:36:33     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Ringo:
Ja síce nejak system shock nemusím resp. ma obišiel sirokým oblúkom ale.....Zrovna včera som šiel znova do Hráča kde zdá sa prehrabali tie svoje staré zásoby a naďabil som tam zrovna na túto hru,enhanced verziu,EA CD ROM classics balenie.Taká malá krabica asi o 2 cm vačšia ako origo balenie Beholdera 1 a asi preto tam šupli cenu 6,60 eur.Tak som si povedal,že to tam len tak nenechám ležať :-)

Už som tu raz o tom písal,že to mali,potom to záhadne zmizlo a teraz to vyhrabali.Zabudol som a opýtať na UU,pokial ma pamať neklame pred rokom tam bola tiež.No asi tam zajtra zajdem znova.
Ringo Ringo   | CD verzia 14.08.2012, 23:54:29     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
ja jsem mel CD verzi kdysi, ale byla tam moznost hrat i disketovou verzi. No a v te fungoval ten cheat s lekarnickou. Polozis ji na zem a kliknes na ni (ted uz nevim s cim presne) a ona te doleci a pak ji muzes zase zvednout a jit dal, misto aby zmizela, zustane ti. Tim padem jsem se neomezene lecil. Je fakt, ze takve prkotiny hru zkazi, protoze pak setam citis neohrozeny a nevyuzivas vse, co bys v tom systemu mel pouzivat. Ja vlastne poradne ani nevim, co me vedlo kdysi k tomu to nedohrat a prodat to. Neco me tam proste znechutilo kolem 6. levelu, mozna neslo neco projit, uz nevim a tak jsem se nastval a ziskal ke hre nesmyslnou averzi na dalsi leta. Teda az doted, co jsi prisel s tim denikem a ja si ze srandy jen tak rekl, jak ze se to hralo? Vyzkousim. Nainstaloval, zkusil a pak jsem si rikal, jeste projdu tuhle chodbu a vypinam to. Pak jeste otevru tyhle dvere a vypinam to. No neslo to vypnout ani zaboha, musel jsem jit dal a dal:-)

No a pak jsem prisel na to, co je vlastne na te hre genialni. A to prostredi a design urovni. Pal cert grafiku, na tu si lze zvyknout a jsou tam i hezke pasaze. Nejvice se mi libi ty modre a pak ty sede:-) Ale i kdyz je tohle FPS, tak ma jeden obrovsky klad. To prostredi zije, nuti te sbirat veci, pouzivat je. Neni to jen tupe bum pask, najdi klic ke trem vderim v levelu a hura do dalsiho. Ja jsem na FPS dost gramlavy, ale tohle je fakt dobre. Hlavne proto, ze to neni o horde nepratel, kteri na teb utoci ze vsech stran a ty se jen otacis a kosis to rotacakem. Ono to ma fakt nadech dungeonu diky tomu pouzivani veci, reseni puzzlu, sbirani stripku dejove linie zruznych logu a zaznamu. Ten kec, ze z te hry nejsem odvareny beru zpet. To byla proste ta nesmyslna averze z toho, ze me tam kdysi neco otravilo a v pameti mi z toho vseho utkvel hlavne cybrspace, kteremu bohuzel asi neprijdu na chut nikdy, ale pokud jde ignorovat, tak je to dobre (i kdyz jestli se nepletu, tak v nem byly dulezite nejake klice nebo kody k postupu do dalsich urovni:-)
Maros S Maros S   | CD verzia 14.08.2012, 22:58:34     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Ringo:
Ringo - na CD verzii je vyborne (teda okrem SVGA grafiky) ze ma odstranene tie cheaty co mala disketovka takze ta to donuti hrat poctivo. Ja som pri prvej hre CD verzie mal normalne aj problemy, lebo som bol dovtedy zvyknuty ze si pomocou "booster V2 energy cheatu" vzdy zrusim spotrebu elektriny a tak mozem cely cas behat so stitom a lampou. V CD verzii pochopis ako moc vela zerie stit a vyuzijes ho naozaj iba na kratke momenty boja a potom vzdy vypnut. Ale casom som si zvykol na 100% poctivu hru a k disketovej verzii som sa uz potom nikdy nevratil. Pritomnost lahko dostupneho cheatu je hrozne lakave svinstvo a je mooooc tazke nepodlahnut... ked tam ten cheat nie je tak si hrac nakoniec vychutnava zaujimavejsi gameplay, co sa ale tazko chape.

Richmond - juuuj, mas stastie ze ta nepoznam, lebo inac uz by si bol mrtvy :-).
Ringo Ringo   |  14.08.2012, 22:09:28     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Richmond:
Richmond: a duvod? Co te k tomu vedlo? Ja udelal plno pitomosti, ale vzdycky jsem hru alespon prodal. Hodit do kose by me nenapadlo. Vis za kolik se SS dneska prodava na eBayi? Jednim z duvodu, proc jsem neplanovane chnapl po te placce za necelych 700 bylo prave to, e byla jen za 700:-) Prakticky slo pravdepodobne o posledni moznost ziskat nazpet tu hru do sbirky, i kdyz bez krabice a manualu.
Richmond Richmond   |  14.08.2012, 21:13:56     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Ringo:
To byla disketova verze. Komplet celou krabici :)
Ringo Ringo   |  14.08.2012, 20:58:48     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Richmond:
to jsi jako vyhodil celou hru? I s tou plackou?
Ringo Ringo   | A vubec 14.08.2012, 20:58:25     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od MickTheMage:
ja to origos CD koupil v prepoctu za 679 Kc (jen ted doufam, ze mi to jeste nechytnou celnici a nenapali k tomu dalsich 20%. Ja mel kdysi i krabici, ale bylo to z JRC a nevim jak oni to delali, ale vypadalo to jako normalni krabce z venku, ale vevnitr jen kartonova vypln, CD v papiru a nasizeny manual o par stranek jen s popisem klaves na ovladani. Takze svym zpusoem mi te krabice nemusi bytz zase az tak lito. Lito mi je spise tech penez, protoze jsem to nejdrive za 600 koupil z JRC, pak jsem to za 200 prodal a ted jsem si to znova koupl za 679, ale bez te krabice:-) Kazdopadne me tesi, ze to origos CD s Enchanced verzi mam zpatky:-)
Richmond Richmond   |  14.08.2012, 20:27:38     Odpovedať   edit   delete
Ja kdysi svou fungl novou krabici se System shockem hodil do kose behem jednoho zajimaveho obdobi :-)
MickTheMage MickTheMage   | A vubec 14.08.2012, 20:22:03     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Ringo:
Bah, to prave nechcem. Len originalka s krabicou stoji tak 100 libier :) Co teda akoze, nehrozi.
Ringo Ringo   | A vubec 14.08.2012, 19:53:28     Odpovedať   edit   delete
prave jsem si znovu koupil originalku, bohuzel jen CD bez krabice a manualu, ale like new, tak aspon neco. Projel jsem si totiz prvni level a dostavil se podobny efekt jako u Areny. Libi se mi to dneska vice nez kdysi:-)
Ringo Ringo   | Pěkný článek 13.08.2012, 22:32:19     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Maros S:
Tak ono to neni tak, ze bych hru nejak nenavidel nebo ze me nebavila vubec. Me se moc libila hudba a atmosfera a dneska jsem ji cvicne na hodku zkusil a rikal jsem si, ze to neni vubec spatne. Muj problem byl spise v tom, ze jsem postupem hry kdysi mel pocit, ze jsou textury jakoby schvalne cim dal hnusnejsi, az z toho nekdy oci bolely. Druha vec byla, ze jsem si hru kazil cheatem na lekarnicku, protoze na tech rejnocich jsem vzdycky prisel o naboje a nez jsem dosel z lecici kabinky zpet do bodu, kde jsem u rejnoka skoncil, byl tam respawnovany dalsi. Tyhle veci mi dost vadily. A to halo kolem toho tomu taky moc nepridalo, podle me to neni spatna hra, ma vynikajici atmosferu, ale ze by to byla bomba, kterou bych nazyval nejlepsi hrou vsech dob, to urcite ne, to spise Ultima Underworld I. Ono to je taky mozna tim, ze ja SS hral az nekdy v roce 99 a to tema pocitacem obvladane lidstvo uz nebylo az tak neotrele. Vsude plno Terminatoru a Matrixu, tak jsem si rikal, co na te myslence porad kdo vidi co revolucniho:-) Ale ten prodej originalky me mozna casem bude mrzet. Az bude vice casu a budu mit dohrane vse co mam na seznamu, tak takovy SS by se mozna siknul. Ono je to takove chytlave zacit tam sbirat typredmety, cist ty logy a pobijet prvni mutanty:-)
Maros S Maros S   | Pěkný článek 13.08.2012, 22:19:23     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Crash:
Crash - samozrejme ze ctrl+F11 F12 funguje a v reale netreba fyzicky prepisovat config.

Ladislav - myslim ze si mal jednu 3 zapnutu, lebo mas rovnaky difficulty index ako som mal ja na hre 2-2-3-2. Nemal si nahodou nepriatelov na 3?

David - dakujem, a nie je to nejako sialene tazke pre hraca ktory hru pozna, pravdu povediac ocakaval som ze to bude horsie a frustrujucejsie nez to realne bolo.

Ringo - ze ta to moc neberie urcite neznamena ze by si bol lama, ja sa napriklad necitim lamou zato ze ma vobec nebavila trebars mega-vychvalovana super-ultra hra Mafia, mna to vobec nebavilo, nikdy som to nepresiel a ani vobec neplanujem este niekedy tu hru hrat. Tak isto Tomb Raider - 0 bodov, GTA - 0 bodov.... a takych veci je viac. Ziadna mega hra nebavi uplne kazdeho... Ked ta to nebavi tak na to kasli, hrat to len perto aby si to hral, lebo kazdy hovori ake je to super je asi zbytocne.

BTW- teraz som si len tak zo srandy hodil testovacie spustenie na volbe 0-0-0-0 ze co to spravi... je to na smiech, nepriatelia tam len chodia hore dole a ignoruju hraca, po utoku by mal ten koho utok zasiahne opatovat utok, ale vzhladom na to ze som cokolvek zabil 1 ranou olovenej trubky a to vratane CLASS1-BOT tak je vlastne otazne ze kto vobec by dokazal na hraca zautocit. Okolo stojaci enemaci vobec nereaguju na okolite vrazdenie kolegov takze naoaj o nejakej FPS sa tu ani neda hovorit.

Dalsia vec bola skutocnost, ze su odstranene veskere passwordy, shodan-security zamky a vobec vsetko co bejako obmedzovalo hracove moznosti otvarat dvere a zamky ci pouzivat zablokovane vytahy naviazane na nejaky plot-quest. Na co hrac klikne to sa hned otvori, bez ohladu na to ako silno je to blokovane pri normalnej hre. Hrac sa tak na volbe MISSION 0 moze uplne volne pohybovat po celej stanici ako sa mu zachce a dostane sa uplne vsade. NAvyse v kombinacii s PUZZLE 0 su vsetky zamky odomknute

CYBER 0 - existenciu cyverspace to sice neodstrani, ale v podstate z toho urobi uplnu frasku,ktoru jednoducho hrac musi prejst. Okrem toho nespominam si ze by bol v skutocnosti niektory cyberspace NUTNY k dohraniu hry, skor je to len taky bonusovac, obsahuje nejake texty s napovedou, otvara niektore dvere s vybavenim ale to je vsetko. Nie je to povinne, s vynimkou posledneho v level9 kde je Shodan, tam sa musi ist aby ho bolo mozne znicit. Aj ked hrac na normalnej hre ignoruje terminaly mal by hru celu dokoncit, akurat neziska nejake zasoby - municiu, lekarnicky, granaty a to je tak vsetko. Na volbe CYBER 0 su navyse nepriatelske softy pasivne a hraca ignoruju pokym nezautoci, tak isto miny asi vobec neuberaju zdravie hraca ako som otestoval. Nehovoriac o prehnane obrovskom casovomlimite 30 minut (na CYBER3 je to 1:20 - :-) ).

Ak by si to hral na Cyber0 tak by si to preluskal s lahkostou a navyse ich asi mozes aj uplne ignorovat za cenu nejakych bonusov.
Ringo Ringo   | Cyber 13.08.2012, 17:14:29     Odpovedať   edit   delete
jak funguje ten cyber link kdyz ho dam na nulu? Bez toho cyber prostoru bych si to mozna i znovu zahral.
David Kulhan David Kulhan   | SS 13.08.2012, 08:04:16     Odpovedať   edit   delete
Tak na tuhle obtiznost jsem si nikdy netroufl a priznam se, ze to asi zkouset nebudu :) Jinak velka gratulace, pomyslně smekám.
Ladislav Ladislav   | k Porovnaniu 12.08.2012, 10:38:00     Odpovedať   edit   delete
asi som tez hral na 2ky ale mam 18h odohratych, moc som asi nenahlil, a troska viac kills a tym padom aj skore, velmi dobra hra
Priloha Prílohy
lacid_cdshock_000.png
Ringo Ringo   | SS 10.08.2012, 14:49:50     Odpovedať   edit   delete
asi jsem lama, ale me tahle hra nikdy nebrala. Zboznuji Ultimu Underworld, jeden z nejlepsich dungeonu vsech doba tak jsem si rikal, tohle se mi taky musi libit. 3D prostor je sice jako takovy zpracovan dobre, ale uz od pocatku jsem nechapal tu odpornost a chudost tech textur, pasaze, kdy se hraje v jakesi virtualni realite mi prisly obzvlastne otravne a nechutne.

ale hra neni o grafice, ma to byt o atmosfere, tak jse mse do toho pustil a skoncil jsem to v nejakem sestem levelu s tim, ze me to proste celou tu dobu nejak nebavi. Co se tyce obtiznosti, tak jsem levy na
3D akce a SS je cista 3D akce, co si budeme nalhavat, nikdy jsem nepochopil, proc tomu nekdo rika RPG. Z kazde zabite potvory ma mpendrek, nekdy akorat ubrane zivoty a lekarnicek je opravdu pomalu. A kdyz se potvory jeste k tomu respawnuji, tak uz je to megahnus.

Takze pro me tato hra velke zklamani a nechapu, jak to nekdo jeste muze sponovat vyssi obtiznosti, to musi byt uz snad masochismus:-) Ja jsem se po nekolikerem respavnu tech hnusnych rejnoku tusim v lvl 2 neubranil pouziti lekarnickoveho cheatu. Krabicovou originalku jsem prodal asi za dve kilca uz ani nevim komu:-)
Crash Crash   | Pěkný článek 10.08.2012, 14:35:30     Odpovedať   edit   delete
Je to zajímavý článek, dobře, že to DJ vysosnul z fóra. System Shock je jeden z dalších mých restů, které jsem nikdy nehrál, už se těším.

Btw, kvůli nastavení cyklů nemusíš přeci měnit config, stačí CTRL+F10 na snížení a CTRL+F11 na zvýšení cyklů za běhu. Nebo to v tomto případě nezabíralo?
Maros S Maros S   | Porovnanie 09.08.2012, 22:37:30     Odpovedať   edit   delete
Len pre porovnanie záverečné screenshoty z hry.

1. screenshot, ktorý je v adresári Capture po inštalácii DJ balíčka, DJ-ova záverečná štatistika
2. môj screenshot z hry na obtiažnosti 2-2-3-2
3. môj screenshot na maximálnej 3-3-3-3 obtiažnosti

Phoenix spomínal, že hral na 3-3-2-3 a mal okolo 4,5 milióna bodov. To mi nepríde ako moc keď to porovnám s rozdielom medzi screenom 2 a 3. Pričom na maximálnej voľbe je to skoro dvojnásobné skóre a iba o jeden bodík vyšší súčet obtiažnosti. Kto vie ako to hra počíta, ale nejako sa to asi násobí.

DJ tu naopak pôsobí ako "žabař" so smiešnym difficulty idexom aj skóre :-0. Ehm. Čo je ale zvláštne je skutočnosť, že má na konte skoro rovnako zabitých nepriateľov ako ja na MAX. Jeho čas tiež svedčí o tom, že by to stihol aj na MISSION 3 voľbe - síce VEĽMI adrenalínovo tesne ale stihol.
Priloha Prílohy
mazar1234_DJ_score_final.png mazar1234_2-2-3-2_score_final.png mazar1234_Maximum_score_final.png
 zobrazených: 20 [ 1-20/20 ]   «predchádzajúce 0 nasledujúce»

Retrogaming merch - HV 1701.cz
 možnosti podpory
🍺 Buy me a beer
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
Arx Fatalis, 20.08.2024
Alchemix, 11.07.2024
Slanina 2, 29.06.2024
Firewall: Man vs. Machine, 25.06.2024
Tomb Raider II, 22.02.2024
Joust, 24.11.2023
Fortress of Dr. Radiaki, The, 01.10.2023
Rampage, 23.09.2023
Lost Vikings 2: Norse by Norsewest, 03.07.2023
Falcon, 03.05.2023
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1275
 Prílohy :: 8241
 Komentáre :: 7797
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Fix-It Felix Jr. online | DOSBox