Space Shock
Hra by mala spájať atmosféru sci-fi filmových klasík ako Alien a herných napríklad Space Hulk, System Shock a hlavne Incubation. Mixom týchto menovaných ingrediencií vzniká sci-fi dungeon crawler, kde hráč presúva partiu hrdinov po vesmírnej lodi, maximálny počet štyri, typickým poskakovaním po štvorcoch. Konflikty sa riešia v ťahových súbojoch, mierne pripomínajúc práve Incubation. Možno sa mnohí opýtajú, či je vôbec možné pomiešať tieto rôzne herne štýly. Podľa tvorcov áno. Uvidíme.
Hlavné vlastnosti
-
Hutná sci-fi atmosféra
-
Prieskum častí zdanlivo opustenej transportnej vesmírnej lode
-
Taktický ťahový súbojový systém
-
Nebezpeční nepriatelia mechanického (roboti, androidi, bezpečnostný systém...) alebo organického (humanoidi, mutanti, votrelci...) pôvodu
-
Dejové zvraty
Exploračná fáza
Táto fáza nie je nič iné, ako klasické presúvanie hráčovej partie po štvorcoch, rovnako ako v drvivej väčšine iných dungeon crawlerov. Obrovská transportná loď ponúka celú škálu rôznych typov prostredí.
Hráč sa bude „plaziť“ v úzkych koridoroch a systémom ventilačných šácht. Navštívi hangáre, skladiská, nemocničné priestory, ubykácie posádky, strojovne, laboratóriá... V tejto fáze bude treba prekonať množstvo prekážok hackovaním terminálov, uvolňovaní si cesty odstraňovaním prekážok pomocou rôznych zariadení, ku slovu sa dostanú aj výbušniny a mnoho ďalších činností, ktoré nahradia obvyklé plošinkové puzzles z klasických dungeon crawlerov.
Súbojový systém
Ten je veľmi podobný štýlu bojov v Incubation, poprípade X-Com. Boj vždy začína rozmiestnením hráčových jednotiek, ako v Incubation, podľa situácie, ktorá sa hráčovi naskytne po vstupe do bojovej fázy. Odolnejšie jednotky tam, kde sa očakáva stret s nepriateľom a hrozí najväčšie nebezpečenstvo v prvých fázach boja. Hráč presúva svoje jednotky na čo najvýhodnejšie pozície, kde sa môže kryť a z bezpečia útočiť na nepriateľov. Na presun mu slúžia tzv. „Movement points“. Kedykoľvek môže hráč zaútočiť zbraňami a využiť špeciálne schopnosti, ktoré sú špecifické pre jedno z piatich povolaní, ktoré sú na výber.
Povolania, talenty a špeciálne schopnosti
Space Shock ponúka na výber päť rôznych povolaní:
-
Soldier (tank, physical damage dealer)
-
Adept (support-healer, PSI damage dealer)
-
Engineer (tech specialist, explosive specialist, disabler)
-
Sentinel (PSI damage dealer, disabler)
-
Mercenary (physical damage dealer, disabler)
Každé z povolaní bude mat k dispozícii tri talentové stromy , cez ktoré postava získa nové schopnosti, alebo vylepší tie stávajúce investovaním talent points, ktoré sa získavajú prechodom na vyššiu úroveň.
Zbrane a ostatné predmety
Na rozdiel od iných dungeon crawlerov v Space Shocku sú predmety, ktoré hráč nachádza, reprezentované ako ikonky, podobne ako vo World of Warcraft. Tie hráč nachádza v rôznych kontaineroch (skrinky, debny, rozbité zariadenia, ako loot zo zabitých nepriateľov ...), kupuje v termináloch. Známe kopy predmetov tu nenájdeme.
Zbrane budú prevažne strelné, rôznych typov (pištoľ, samopal, útočná puška, ťažké zbrane). Ak už príde na boj z blízka, dostane sa skôr na rôzne prídavky na strelných zbraniach (bodáky, ostré čepele, paralyzéry, pílky...).
Keďže na hrateľnom prototype hry sa už nejaký čas pracuje a blížime sa do finálnej fázy, bude si môcť každý vyskúšať ako tento mix funguje.
Screenshoty
Roman Pajdlhauser