Flashback je technologickým nástupcom hry Another World a je založená na podobnom engine. Hlavnou devízou tohto enginu je aj naďalej schopnosť plynule zobrazovať "celoobrazovkové", plne vektorové animácie a to na akejkoľvek 16-bit platforme. Pri vytváraní animácií bola využitá technika rotoskopie, čiže prekresľovanie z videozáznamu (filmových políčok). Na rozdiel od AW sú herné animácie (sprajty) aj pozadia vytvorené ako bitmapy, vektorové ostali iba celoobrazovkové animácie (intro, cutscény, outro), ktoré neskôr na niektorých platformách (PCCD, SegaCD, 3DO), boli nahradené predrenderovanými.
Pre hru bolo (z programátorského hľadiska veľmi šikovne) zvolené rozlíšenie s horizontálnou dĺžkou obrazu 256 bodov, čo umožňovalo adresy pixelov veľmi pohodlne ukladať do 16-bit registrov. Vektorové animácie sa zobrazovali v menšom okne o veľkosti 240x128 bodov.
Amiga a PC verzia obsahujú Zoom - 2x (4x) zväčšenie časti obrazovky v blízkom okolí Conrada - s možnosťou jeho automatického zapínania.
Amiga (1992)
Pôvodná verzia Flashbacka, ktorá bola vydaná ako prvá.
Grafika v úvodnom menu je roztiahnutá na celú šírku obrazovky a menu obsahuje iba 3 položky. 64 farieb na Amige hra využíva do posledného detailu, avšak oproti iným verziám sa rozdiely prejavujú pri animáciách a sprajtoch, ktoré trpia nižším počtom detailov. Conrad aj jeho nepriatelia nemajú viac ako 8 farieb. Oproti PC verzii je zmenu vidno hlavne v odlišnej farbe a detailoch niektorých nepriateľov: modré oblečenie mutantov v džungli, červený plášť strážcov s jetpackmi (tí sú navyše bez prilby), modrá farba strážcov "teleportérov" (tiež bez prilby), zelená farba morfov v slizovitej podobe, zeleno-červená v humanoidnej.
Videá sú vektorové, ale oproti neskoršej PC verzii sú kratšie, viacero scén chýba.
Hudba je vynikajúca, aj v porovnaní s neskoršími CD soundtrackmi.
Textová správa v závere hry je úplne iná ako vo všetkých ďalších verziách. Tu je jej kompletné znenie: "Here is the story as far as I know. My current position is unknown. I can't find the galaxy I am in on any of my many star-maps. With no start point I cannot even calculate a return trajectory so I seem doomed to a life of aimless drifting...".
PC DOS - Floppy disk (1993)
Pre PC DOS vznikol naozaj výborný port.
Grafika pozadí ostala bezo zmien, avšak všetky sprajty v animáciách boli prekreslené s využitím plnej palety 256 farieb. Hlavné menu má obrázok zmenšený na rozlíšenie 256 bodov a sú v ňom pridané ďalšie 3 položky. Nepriateľom pribudlo viacero detailov a nové farby: zeleno-hnedé oblečenie mutantov v džungli, modro-fialový plášť strážcov s jetpackmi (majú už aj prilbu), hnedá farba strážcov "teleportérov" (aj prilba), modrá farba morfov v slizovitej podobe, modro-červená v humanoidnej. Zmenila sa aj paleta farieb v niektorých pozadiach, napríklad v Death Tower je farba stĺpov a nosných konštrukcií fialová, na rozdiel od modrej v Amiga verzii.
Videá sú vektorové a rozšírené. Oproti Amiga verzii bolo pridaných množstvo menších scén (Intro: "otvorenie" dverí, detail streľby z laserového kanóna).
Hudba je v MIDI ale tá z Amigy je rozhodne lepšia :)
Textová správa v závere hry bola oproti pôvodnej verzii zmenená: "That's my story, just the way I lived it. The galaxy I am in today doesn't appear on any of our navigation charts. It's impossible for me to calculate my return trajectory. I'll probably drift in space for a very long time...".
Acorn Archimedes (1993)
Osobne som hral iba Demo v emulátore, neviem či pre Acorn vyšla aj plná verzia.
Grafika je rovnaká ako v PC verzii, nakoľko Acorn Archimedes bol schopný zobrazovať 256 farieb. Paleta farieb sa mi zdá troška zmenená smerom k teplejším odtieňom (viac červenej zložky), ale to mohlo byť spôsobené aj emulátorom - Arculator.
Videá sú vektorové a rozšírené, ako v PC verzii.
Sega Mega Drive / Genesis (1993)
Konzolový port pre Sega Mega Drive. Podobne ako v ďalších portoch, bola tu zrušená možnosť Zoomu.
Grafika v úvodnom menu je zmenená oproti Amige a PC. Slovo Flashback je rozdelené na 2 časti a vpravo je statický obrázok hlavného hrdinu so zbraňou. Pozadia sú rovnaké ako v PC verzii, teda využívajú rozšírenú paletu farieb, zato sprajty v animáciách nepriateľov sú z Amiga verzie, s tým rozdielom, že majú iné farby - fialové odtiene oblečenia.
Videá sú vektorové a skrátené, ako v Amiga verzii.
SNES (1993)
Konzolový port pre Super Nintendo Entertainment System.
Grafika v úvodnom menu rovnaké ako pri Sega Mega Drive. Pozadia v hre aj sprajty v animáciách sú rovnaké ako v PC verzii a využívajú 256 farebnú paletu. Zaujímavosťou SNES verzie je cenzúra (ako je to bežne zvykom u tejto "rodinnej" značky), konkrétne veža smrti (Death Tower) je premenovaná na kybervežu (Cyber Tower) vo všetkých textoch aj grafike.
Videá sú vektorové a skrátené, ako v Amiga verzii.
PC DOS, CD-ROM (1994)
Nové vydanie pre PC na CD-ROM, vyšlo iba ako Jewel Case (bez krabice).
Grafika v úvodnom menu aj celej hre je rovnaká ako v disketovej PC verzii.
Videá sú všetky nanovo prerobené do "modernejšieho" kabátu, ako predrenderované FMV scény s novými zvukmi a nadabovanými hlasmi.
Hudba je rovnaká ako pri disketovej verzii.
3DO (1994)
Port pre next-gen kozolu Panasonic 3DO.
Grafika úvodného menu zobrazuje rotujúcu animáciu Conrada. Grafika hry je rovnaká ako pri PC verzii s rozdielom v spracovaní inventára, ktorý sa po otvorení zobrazuje v spodnom riadku obrazovky.
Videá sú predrenderované, rovnaké ako pri PC CD-ROM verzii.
Sega CD (1994)
Port pre kozolu Sega CD.
Grafika úvodného menu, podobne ako pri 3DO zobrazuje rotujúcu animáciu Conrada, ale v zníženej palete farieb. Grafika hry je rovnaká ako pri Sega Mega Drive verzii.
Videá sú predrenderované, rovnaké ako pri PC CD-ROM verzii, ale zobrazujú sa v zníženej palete farieb, za čo si zaslúžia status nahnusnejších videí zo všetkých portov.
Hudba je tvorená ako 8 CD Audio stôp na médiu vo vysokej kvalite. Zaujímavosťou je tiež to, že Sega CD verzia ako jediná obsahuje nahovorené texty aj priamo v hre.
FM Towns, CD-ROM (1994)
Japonský port pre Fujitsu FM Towns na CD-ROM.
Grafika je rovnaká ako v PC verzii s tým rozdielom, že používa "obrovské" fonty pre písmo.
Videá sú vektorové a rozšírené, ako v PC verzii.
Hudba je vo forme CD Audio stôp.
Jaguar (1995)
Port pre kozolu Atari Jaguar.
Grafika úvodného menu zobrazuje rotujúcu animáciu Conrada ako 3DO verzia. Grafika hry je rovnaká ako pri PC verzii s rozdielom v spracovaní inventára, ktorý sa (rovnako ako pri 3DO verzii) po otvorení zobrazuje v spodnom riadku obrazovky.
Videá sú vektorové a skrátené, ako v Amiga verzii.
Macintosh (1995)
Port pre počítače Apple Macintosh. Túto verziu považujem za graficky najkrajšiu a zároveň za pohodlne sa hrajúcu, hlavne kôli funkcii uloženia pozície pri automate do akéhokoľvek súboru a jej načítanie kedykoľvek z menu.
Grafika celej hry je v zdvojnásobenom rozlíšení 512x448 bodov. Úvodné menu je rovnaké ako pri PC, pôvodný obrázok je zrastrovaný na vyššie rozlíšenie. Grafika hry je rovnaká ako pri PC verzii, pozadia sú zrastrované na vyššie rozlíšenie, ale nepôsobia hrubo, grafici odviedli slušnú robotu aj pri orezávaní. Na mnohých miestach v pozadiach tiež boli pridané nové detaily. Sprajty v animáciách a aktívnych objektoch sú nanovo prekreslené do vyššieho rozlíšenia a obsahujú množstvo nových detailov (napríklad väčšina humanoidov už má aj tvár).
Videá sú vektorové a rozšírené, ako v PC verzii. Zobrazujú sa vo vyššom rozlíšení 512x448 bodov.
iPhone (2009)
Port pre smartfón s dotykovým displejom. Túto verziu som nehral, obrázky z nej dodal Max90 a podobne ako všemožné porty starých hier na zariadenia s dotykovou obrazovkou zrejme nebude veľmi hrateľná.
Grafika je zrejme rovnaká ako pri PC verzii. Obraz je samozrejme roztiahnutý na celú šírku displeja
Videá by mali byť vektorové a rozšírené, ako v PC verzii.