Discussion | « Back to Topics
Vzbura Dónskych Rytierov - SÚŤAŽ - hotovocreated by: dj, 12.06.2013, 19:23
modified by: dj, 26.05.2016, 17:07
Už pri skúšaní demoverzie v roku 1997 ma hra celkom zaujala, hlavne preto, že ja sám som sa pokúšal robiť niečo podobné. Kreslená grafika nebola zlá, ale odradili ma tie súboje. Demo navyše pri ukončení obsahovalo upútavku na obsah z plnej hry, ktorý vyzeral úplne perfektne, bohužiaľ nikdy som sa k nemu nedopracoval a nepoznám nikoho, kto v hre urobil výraznejší progres. Verím tomu že hra má nejaký relatívne kvalitný obsah, ale schovaný pod neuveriteľne tuhou škrupinou. Aj z tohto dôvodu organizujeme súťaž o prejdenie a zdokumentovanie hry Vzbura Dónskych Rytierov, čo je myslím výzva pre každého hard-core RPG hráča, a retro-hráčov obzvlášť...
Po viacerých pokukávaniach na toto nechvalne známe Slovenské RPG, som sa konečne odhodlalal si ho poriadne zahrať. Skúšal som to od doby jeho vydania, resp. umiestnení demoverzie na Score CD 42 mnoho krát, ale vždy som skončil po pár minútach. Podobne ako mnohích ďalších, doslova ma vytočil a odpudil nezvládnutý súbojový systém a miestami až nezmyselne navrhnuté ovládanie, vrátane interface. Toto bude tá praktická časť videohernej archeológie, pokúsiť sa dostať k celému obsahu, prípadne dohrať zabudnutú hru, ktorú zrejme nikto nikdy neprešiel. Súťaž!Zároveň si dovoľujem vyhlásiť v rámci tohto archeologického vykopávania SÚŤAŽ o prejdenie a zdokumentovanie hry Vzbura Dónskych Rytierov. Cena? 40 EUR, ktoré víťazovi pošlem na PayPal účet, prípadne si môže vybrať akúkoľvek hru (balíček hier) na GOG.com alebo STEAMe podľa vlastného výberu v tejto hodnote.
Výsledky súťaže: Deň ktorý vstúpi do histórie Vzbury Dónskych Rytierov je 30.6.2013 kedy Cantra regulérne a úspešne dokončil hru na základe spoločne vydedukovaných hintov od ďalších účasníkov tejto tuhej parby - Saxona a DJa, ktorí sú týmto tiež nezmazateľne zapísaní do siene slávy. Celý priebeh intenzívneho a náročného postupu hrou trval celkovo 18 dní a je podrobne zaznamenaný v komentároch tohto článku. Víťazom je teda oficiálne Cantra ktorému týmto putuje odmena na jeho PayPal účet. Gratulujeme!
* Platnosť súťaže je odteraz až
Nevájte a zapojte sa aj Vy, pridajte v diskusii svoju časť skladačky, dodajte obrázky, pýtajte sa, poskytujte cenné rady a skúsenosti. Dúfam, že sa takto nakoniec k víťaznému koncu niekto dopracuje. Tento článok by mal okrem týchto úvodných kecov obsahovať samozrejme niečo ako jednoduchého, informačne hodnotného sprievodcu hrou a v diskusii samotný postup hrou dopĺňaný screenshotmi. Prečo?Už pri skúšaní demoverzie v roku 1997 ma hra celkom zaujala, hlavne preto, že ja sám som sa pokúšal robiť niečo podobné. Kreslená grafika nebola zlá, ale odradili ma tie súboje. Demo navyše pri ukončení obsahovalo upútavku na obsah z plnej hry, ktorý vyzeral úplne perfektne, bohužiaľ nikdy som sa k nemu nedopracoval a nepoznám nikoho, kto v hre urobil výraznejší progres. Verím tomu že hra má nejaký relatívne kvalitný obsah, ale schovaný pod neuveriteľne tuhou škrupinou; je trestuhodným príkladom toho, ako hráčov odradiť hneď na začiatku.
Problémom je, že sa mi doteraz nepodarilo zohnať oficiálne predávanú, plnú slovenskú verziu hry, O hre sme sa mohli prvý krát dočítať v časopise Bit (12/1994), čiže dva roky pred vydaním, kde už boli zverejnené aj prvé obrázky a distribúciu pripravovala firma Ultrasoft.
Slovenské demo pod DOSBoxom neviem rozbehnúť so zvukmi, čo však môže byť aj nejaké jeho obmedzenie, preto som si rovno zahral anglickú verziu s názvom Revolt of Don's Knights. Táto verzia je upravená V rámci prípravy som z demoverzie hry previedol textový manuál z obstarožného kódovania kamenických do normálneho html a pozorne prečítal, z väčšiny textov je jasne badať, že to písal niekto hodne mladý, neskúsený a korektor gramatických/štylistických chýb zrejme nebol o nič lepší :) Dôležité odkazy:
ŠtartujemeVzbura Dónskych Rytierov je klasické, krokové RPG, dianie v jednotlivých úrovniach je real-time a čas plynie (NPC sa pohybujú) nezávisle na hráčových krokoch. Ten ovláda jedinú postavu s pevne danými charakteristikami. Súboje prebiehajú real-time s využitím 6 tlačidiel na klávesnici. Príbeh načrtnutý v manuáli a celkovo úvodná zápletka, kôli ktorej hráč vstupuje do hry je celkom zaujímavá. Po graficky (ale hlavne zvukovo) nie moc podarenom intre nasleduje vhodenie do hry. Začínam ako budúci záchranca Dónskeho kráľovstva na hrade nášho úhlavného nepriateľa Raymonda s cieľom nájsť tajné dokumenty vedúce k odhaleniu piatich zradcov. Štartovacia miestnosť plná drevených sudov bude zrejme nejaký sklad... OvládanieJe dôležité prijať za svoje prednastavené klávesy [ Insert, Home, Page Up, Delete, End, Page Down ] ktorými sa pohyb ovláda rovnako ako v klasických dungeonoch cez kurzorové klávesy alebo numpad. Pri boji majú tieto klávesy iný význam, viď obrázok z manuálu.
Pohyb je teda relatívne vpohode, stačí si zvyknúť, alebo premapovať klávesy v DOSBoxe. Ťažkopádne a nepochopiteľné je používanie myši na klikanie vo výhľade, nikdy mi totižto nebolo jasné kedy stlačiť ľavé a kedy pravé tlačidlo (LTM, PTM), a preto pri akejkoľvek akcii stále stláčam jedno aj druhé. Príklad: a) mám kurzor ako kľúč, ak chcem odomknúť zámok, musím kliknúť ľavým, b) mám kurzor pohár, ak chcem nabrať vodu z fontánky musím kliknúť pravým. Proste som neustále zmätený.
SúbojeMyslím že po niekoľkohodinovom hraní ho môžem jasne prehlásiť za najhoršie spracovanú časť hry. Otrasné, nechce sa mi veriť, že to niekto z vývojárov "normálne" hral. Po stretnutí s nepriateľom sa vo výhľade zobrazí moja postava, chrbtom ku mne s efektom star-trekovského transportéru. Ak mám štít, môžem sa "držaním" klávesy INSERT brániť úderom a vo vhodných okamžikoch stlačiť najskôr naznačenie úderu (PgUP) a následne údrieť (HOME). Bohužiaľ v praxi sa mi nakoniec najviac osvedčilo absolútne zúrivé stláčanie náznaku a úderu, čím rýchlejšie tým lepšie. Ak držím iba úder, postava útočí automaticky, ale každý nepriateľ rany úspešne vykryje a nezraním ho. Silnejší nepriatelia ma zasahujú aj cez obranu a pri útoku. Zabiť prvého nepriateľa sa mi podarilo tamer po polhodine usilovného tréningu a to až s nájdením výbavy (Sekera, Ruby shield, Chain mail a kožené gate). Z boja sa dá uniknúť troma smermi (ak je na príslušných políčkach voľno) ale nepriatelia ma aj tak väčšinou opäť dobehli. Update: po takmer dvojtýždňovom hraní už je to omnoho lepšie, dokážem v súbojoch uspieť, odhadnúť kedy sa nepriateľ kryje, útočí a podobne. Najjednoduchšou taktikou s dobrým brnením je tzv. oneskorený protiúder - vystihnúť útok protivníka a s malým oneskorením udrieť - vtedy sa nestihne kryť a ja ho zasiahnem. Dôležitá je sila - je zbytočné začínať boj so zníženou silou, nakoľko od tohto parametra sa odvíja veľkosť zranenia nepriateľa, stačí keď ju mám trochu zníženú a niektorých nepriateľov už vôbec nezraním. To isté platí aj pre nepriateľov, je dobré im znížiť silu čo najskôr, ideálne ešte pred súbojom (na diaľku - hodením zbrane), alebo kúzlom, a takto už po zásahu uberajú málo, alebo dokonca vôbec nedokážu zraniť (záleží od brnenia). Pri súbojoch na blízko sa zvyšuje hodnota SKILL a zlepšujú sa tak reakcie postavy. VýzbrojOpäť veľmi nevyvážené. Oplatí sa nazbierať peniaze a kúpiť u kováča iba to najlepšie brnenie, ostatné nemajú význam. Prilba z môjho pohľadu až tak dôležitá nie je. Väčšinu času bola v inventári. To isté platí aj o zbrani, ideálne je čo najskôr kúpiť Magic Sword.
Tipy
MapyMapy nie sú kompletné, vznikajú behom hrania podľa toho, koľko toho objavíme a postupne ich dopĺňam. Ak narazíte na dôležité miesto/predmet/postavu proste čokoľvek chýbajúce, dodajte v diskusii screenshot aj s pozíciou na mape.
|
Comments: 50 |
Kloki38 | | ISO | 18.09.2020, 15:22:18 | |
---|---|---|---|
Stiahol som si na porovnanie verziu, čo je tu na stránke (vraj disketová) a je iná ako moja. Moja má protipirátsku ochranu vo forme výberu správneho štítu podľa manuálu, hlavné menu funguje - je také isté ako u slovenského dema (len v EN samozrejme), intro relatívne tiež - je plne animované, len trochu seká a hudba nejde. Na starom železe ide ok - skladba je fajn, čakal som horšie. Keby bol záujem, môžem dodať iso.
|
Ringo | | Už jen čtení tohoto vlákna | 13.07.2013, 12:33:59 | |
---|---|---|---|
mně vrátilo zpět časem a připadal jsem si jako při čtení starých Excaliburů:-) O to více lituji, že jsem se nezapojil taky, ale čas mi to prostě nedovolil.
|
DJ | | Vyhodnotenie súťaže | 12.07.2013, 21:34:43 | |
---|---|---|---|
Deň ktorý vstúpi do histórie Vzbury Dónskych Rytierov je 30.6.2013 kedy Cantra regulérne a úspešne dokončil hru na základe spoločne vydedukovaných hintov od ďalších účasníkov tejto tuhej parby - Saxona a DJa, ktorí sú týmto tiež nezmazateľne zapísaní do siene slávy. Celý priebeh intenzívneho a náročného postupu hrou trval celkovo 18 dní a je podrobne zaznamenaný v komentároch tohto článku.
Víťazom je teda oficiálne Cantra ktorému týmto putuje odmena na jeho PayPal účet. Gratulujeme! |
DJ | | Gratulace | 12.07.2013, 21:30:59 | |
---|---|---|---|
Reply to post from Harry Soumen:
Dakujeme!
- vyvojar po kontaktovani pomoc prislubil, rovnako aj kratke interview, bohuzial zrejme z casovych dovodov (nakolko je obdobie dovoleniek) zatial na moj posledny email neodpovedal. - takmer som zabudol na oficialne prehlasenie, takze najdes ho v dalsom komentari a tiez na zaciatku clanku v okne Sutaz - ja osobne, ako som uz pisal vo viacerych komentoch, som hru regulerne nedohral koli vyskytnuvsej sa chybe. Dohranie som absolvoval az zo sejvu, ktory mi poskytol Saxon. |
Harry Soumen | | Gratulace | 12.07.2013, 15:41:43 | |
---|---|---|---|
Dobrá práce a to u této hry doslova :)
Tak mě při čtení summary napadlo: - proč vývojář nechtěl pomoci? - jak dopadla tedy soutěž, když si hru dohrál vlastně sám? - jak jsi pořešil konec hry, když jsi tam měl bug? (napadá mě souborová kopie od někoho jiného) Harry |
Crash | | Stačí se správně hecnout... | 02.07.2013, 14:20:12 | |
---|---|---|---|
Reply to post from Maros S:
Tak to třeba v roce 2023 u příležitosti desetiletého výročí pokoření této hry rozehrajeme společně, i když teď už návod existuje, tak to nebude tak hardcore... :-)
DJ: Pěkný komentář a hodnocení, přesně ten pocit určité exkluzivity a nemožnost si pomoct návodem, protože neexistuje, a obrovská radost z každého malinkatého postupu, protože ho člověk objevil sám, to jsou pocity, kvůli kterým je mi to teď trochu líto, že jsem do toho nešel. Každopádně je mi líto toho bugu, a že si to nemohl dotáhnout do konce. Všichni kdo jsme se s něčím takovým setkali, víme jak to zamrzí. |
DJ | | Zhodnotenie | 02.07.2013, 13:13:38 | |
---|---|---|---|
Osobne bolo pre mňa hranie Vzbury Dónskych Rytierov ako cesta časom späť do minulosti, v tom dobrom zmysle-slova. V prvom rade podotýkam, že išlo o hranie hry, o ktorej nebolo možné dodnes zohnať žiadne relevantné informácie. Od ničnehovoriacich recenzií (kde autor hre venoval pár minút) až po neexistenciu akéhokoľvek návodu, príručky, máp a podobne.
A z tohto vyplýva aj môj pocit z hrania, ktorý som už veľmi dávno nezažil. Po úvodnom, úmornom a frustrujúcom prekonávaní základných prekážok s ovládaním, herným interfejsom a viacerými hernými systémami (súboj, vývoj postavy), kedy som mal sto chutí to vzdať a hru vymazať, sa dostavil "vyšší level". Hru som myslím spoznal do detailu, po troch poschodiach hradu a podzemí sa dokážem pohybovať takmer naspamäť. Dostavil sa skvelý pocit z objavovania, riešenia puzzlov a nachádzania zaujímavých a originálnych dizajnérskych nápadov. Navyše, celý tento proces prebiehal "ako za starých časov". Keď som sa niekde zasekol a nevedel čo ďalej, nasledoval už pomaly zabudnutý boj so zákysom, čiže najskôr skúšanie všetkého možného vlastnými silami, všímanie si detailov, čím som zároveň hru a jej úrovne hlbšie spoznával, nasledované konzultovaním postupu v tejto diskusii na webe až po obligátne kontaktovanie vývojára (ktorý však bohužiaľ nepomohol), keď som bol už naozaj zúfalý. Žiadna možnosť typu - keď už naozaj neviem, kuknem do návodu / mapy / let's play videa - tu jednoducho nebola. Konzultovanie postupu hrou v tejto diskusii s ďalšími hráčmi, menovite Saxon a Cantra (škoda že sa Vás nezapojilo viac) bolo výborné a spolupráca odsýpala na jednotku. Hru som si počas tých dvoch týždňov naozaj užil, je to typ herného zážitku, ktorý mi žiadny moderný interaktívny film nikdy neprinesie. Záver mi síce trochu pokazil fakt, že som ako jediný narazil na bug, znemožňujúci dohranie hry (zmiznutie šľachtického obleku), ale výsledný zážitok to už neovplyvnilo. Svoje jednoznačne zohral aj fakt, že sme sa "pustili tam, kde ešte nikto nikdy nebol", výsledkom čoho je zmapovanie a zdokumentovanie tohto neznámeho miesta. Z môjho pohľadu je vytvorenie detailného návodu / máp k hre Revolt of Don's Knights po 17 rokoch od jej vydania významným historickým krokom. Viacerí z Vás mali otázky ohľadom hodnotenia, či je to hra dobrá, či stojí za to a či je relevantné jej označenie ako "prepadák" krátko po vydaní. Pokúsim sa o to... ... tento komentar plus hodnotenie som napisal aj do clanku kde si ho mozete precitat. |
Maros S | | Stačí se správně hecnout... | 02.07.2013, 11:32:56 | |
---|---|---|---|
Reply to post from Crash:
Gratulujem vsetkym sutaziacim, a najme tomu vitaznemu.
Pravdepodobne si to casom asi zahram, nakoniec sa ukazalo ze treba zatat na uplnom zaciatku zuby a vytrvat a nakoniec clovek objavi aj pomerne hratelnu hru (pravdepodobne teda, vsetko tomu nasvedcuje). Jasne ze sa nejedna o ziadnu mega-spicovu super hru, ale asi nie tak absolutne nehratelne prisernu ako sa cely cas snazi historia tvrdit. :-0 CRASH - JJ, tiez mam podobny pocit z toho nehrania v sutazi. |
Crash | | Stačí se správně hecnout... | 02.07.2013, 09:58:26 | |
---|---|---|---|
Úžasný! Hra, která je léta považována za nehratelnou a nedohratelnou, je najednou pokořena a ještě se z ní vyklubal docela zajímavý kousek. A to všechno jen díky tomu, že to DJ dobře vyhecoval. Skoro mě mrzí, že jsem do toho taky nešel...
Gratulace a poděkování všem třem za sice zprostředkovaný, ale zajímavý herní zážitek. ;-) |
Saxon | | ostatne konce,save file for Cantra | 01.07.2013, 20:35:53 | |
---|---|---|---|
Pre úplnosť ,aby sme uspokojili zvedavosť ľudí ,čo sa stane ak neobjavíte všetky mena,pripadne mate všetky mená ,ale neupozornite sever o aliancii Raymonda a kráľa Williama,alebo mate všetky mena,nemate ukradnute dokumenty a neupozornite sever o aliancii Raymonda a kráľa Williama?
Príde outro o vašej porážke,víťazstve Raymonda a kráľ Albert skončí na gilotíne. Prikladam aj savy pre DJa a Cantru aby si to outro mohli pozrieť.Mena nie su komplet,takže treba otvoriť black box a prečítať si zvitok a sever o aliancii nebol informovaný.Je možne ešte položiť na zem obalky a tak opustiť hrad. |
Saxon | | jaké to teda je? | 01.07.2013, 19:49:08 | |
---|---|---|---|
Reply to post from Ringo:
Mňa osobne hra chytila,zo začiatku to bola hlavne zvedavosť,skúsiť niečo hrať,dohrať,čo pravdepodobne nikto nedohral,pričom hra vôbec nevyzerala na povesť ,ktorú mala.Po prekonaní najväčšieho problému,subojov,sa z hrania stala vášeň objavovať,nájsť všetko čo autori ukryli.Pričom nakoniec ani tie súboje neboli zlá myšlienka,dokonca mi to príde originálne,bojovať s každym bojovníkom osobne,kryť sa štítom,vykrývať uder zbrane zbraňou,naznačiť falošný úder,počkať si až sa bojovník odkryje a udrieť.Autori odstupňovali jednotlivých bojovníkov,od väzňa,ktorý nema žiadne brnenie a zbraň,cez lučištníka s ľahkym brnením a dýkou,bojovníkov s kružkovou zbrojou s a bez štítu,až po oplatovanych rytierov.Pokiaľ najdete kovača,zistíte,že je možnosť sa vybavovať postupne,kúpiť si stale lepšie brnenie a zbraň.Je tu bojová vlastnosť skill,ktorá stúpa s každým vyhratým súbojom a teda sme stale šikovnejší,tak nam každy nasledujúci súboj príde ľahší.Dokonca podľa manualu budeme môcť využiť v subojoch množstvo kuziel.Lenže..LENŽE..ono to realne nefunguje.Podľa môjho názoru bola chyba spojiť život a silu.Ako ja tak aj nepriateľ,čím ma menej života/sily ,tym slabšie udery dava a ma problem preraziť silnejšie brnenie.Čiže počiatočna taktika bola znížiť silu/život protivníka hadzanim zbraní ,aby jednak ak ma aj zraní,ak teda vôbec dokáže preraziť momentálne brnenie,nebude to za veľa a ja ho aj tak upižlám skôr.Takisto nakupovanie brnenia a zbraní postupne je asi nemožne,pretože mincí nikdy nie je dostatok v počiatočnej fáze a tak je lepšie sa sústrediť na nákup najlepšej zbroje a najlepšej zbrane.Kúzlenie?Počas celej hry som využil len heal a teleport.Prečo?Dostať sa k na miesto,kde sa daju vytvarať kúzla nie je problém,ale dostať sa k ingredienciam už chce mať lepšie brnenie,zbraň,skill.Akonáhle som sa dostal do stavu,že som mal skill na maximum a najlepšie brnenie,súboje už boli len ďalšia zložka hry a nie problém,opruz a podobne.Začal som si hru naplno užívať ,venovať sa objavovaniu a táto hra má čo ponúknuť.Nebudem sa opakovať,stačí si pozrieť posty a obrázky z objavovania.
Hru nebudem hodnotiť percentami,neviem to a nikdy som k tomu nemal sklony.Mne sa hra páčila,chytila ma do svojich pazúrov a ja som sa bavil.Som spokojný. |
Spiky | | Gratulacie | 01.07.2013, 19:43:21 | |
---|---|---|---|
Gratulujem k uspesnemu dohraniu. Az ma mrzi, ze uz je koniec, velmi dobre sa to citalo a kazde rano som checkoval z mobilu, ci nepribudli nove komentare :D DJ by pomalicky nenapadne mohol pokracovat vo WIzardry 7, na to sa hodne tesim, kedze som sa nikdy neodhodlal pustit sa do nej.
|
Ringo | | jaké to teda je? | 01.07.2013, 17:56:41 | |
---|---|---|---|
počkal jsem si teda, až to dohrajete, dle screenů musím říct, že se mi to jako líbí, ne že ne, já mám totiž rád tu klasickou kresbu v krokovacích dungeonech. ale hodnocení hry se pohybuje max. do 30%, tak by mně teda zajímalo, jestli vás to hraní fakt jako bavilo a nebo jste to hráli jen z hecu:-)
|
Saxon | | Víťaz | 01.07.2013, 11:27:30 | |
---|---|---|---|
Reply to post from DJ:
Nie DJ,víťaz je Cantra,ja som to len zdokumentoval pre.ludí čo sem chodia sledovať progres a ukazať aj graficky ako pekne to vyzera v hre,tie riešenia.
|
DJ | | Víťaz | 01.07.2013, 08:52:03 | |
---|---|---|---|
Kedze ako prvy hru presiel a prejdenie zdokumentoval Saxon, myslim ze ho mozem oznacit za celkoveho vitaza.
Gratulacie, fanfary a predanie ceny. Saxon: posli mi adresu PayPal uctu! Som velmi rad ze sa nam to podarilo, svoje dojmy napisem neskor, je toho urcite viac co chcem k tomuto skvelemu hernemu zazitku dodat... |
DJ | | Alternative | 01.07.2013, 08:43:10 | |
---|---|---|---|
Reply to post from Cantra:
GJ Cantra!
I have a save before the talk with messenger, BUT I found the bug (peer costume is missing) so, my game is uncompletable ;-( |
DJ | | Dokončenie | 01.07.2013, 08:39:05 | |
---|---|---|---|
Reply to post from Saxon:
Congratulations!
Chvilu nie som na webe a uz je hotovo. Som cakal ze tento zakys bude na dlhsie ;-) Nicmenej, mne sa hru dohrat nepodarilo, nakolko sa mi vyskytol bug so zmiznutim slachtickeho kostymu z k pisarovi sa tak nemozem dostat. Preto vyuzijem Saxonov save. |
Cantra | | | 30.06.2013, 23:10:46 | |
---|---|---|---|
Thanks for adding those, Saxon, in my excitement I overwrote my current save.
I wonder, does anyone have a save file from before they sent the messenger to report on the alliance? Leaving the castle has three endings, I am sure; 1 - Missing any main objective = bad ending, the same as when you die 2 - Five traitor names, two envelopes, did not send the messenger = ??? the attack would not have been expected so I bet there's another bad ending or not-so-good ending here. 3 - Five traitor names, two envelopes, did send the message - good ending, shown below. I'd like to see what happens if you haven't completed the optional objective, but you've got the five names and the two envelopes. |
Saxon | | dokončenie fotodokumentacie | 30.06.2013, 22:51:06 | |
---|---|---|---|
Nasleduje už len outro.Utok kráľa Alberta na Raymonda sa začal a severný utok kráľa Williama bol odrazený. Rebelia bola potlačena a vodca potrestaný.
Pridavam savy,kedže neviem či nakoniec DJ ten Peer costume získal či nie,aby mohol outro zaznamenať ak chce. |
Saxon | | dokončenie fotodokumentacie | 30.06.2013, 22:38:57 | |
---|---|---|---|
Ulohy komplet splnené.Máme mená piatich zradcov,aj ukradnuté dokumenty o tajnych chodbách vedúcich do hradu kráľa a našli sme aj alliančný list sira Raymonda a kráľa Williama,plus sme poslali varovanie o tejto aliancii na sever.Skontrolujeme či mame v inventári stone vase a dve dosky (plank)prípadne kúzlo teleport,s ktorým mapy prejdeme rýchlejšie.V jaskyni naberieme do stone vase lávu z lavoveho jazierka (cave(2)) a tú potom vylejeme na zablokovaný tajny východ v SE časti jaskyne.Opustením hradu končí naše dobrodružstvo.
|
Saxon | | dokončenie fotodokumentacie | 30.06.2013, 22:30:44 | |
---|---|---|---|
Ďalšia cesta teda vedie do knižnice (floor 1(NW miestnosť celkom hore))hľadať knihu v ktorej si ukrýva listy baron Raymond,aj ked je to skôr tlačítko na odkrytie tajnej miestnosti .Ako spomenul Cantra kniha ,ktorá otvara tajnu miestnosť sa objaví až ked mame štyri mená zradcov.V tajnej miestnosti je truhla s black box key a stone vase.Kľúčom otvorím black box a mame další svitok s posledným ,piatym menom zradcu:sir Alwil
|
Saxon | | dokončenie fotodokumentacie | 30.06.2013, 22:20:37 | |
---|---|---|---|
Takže pisarovi posunieme všimné,t.j. akukoľvek cennosť a už sa mu rozviaže jazyk.Vraj baron ukrýva svoje dopisy v falošnej knihe,ktorej nazov začína na počiatočne písmena mien zradcov.Ešte nam chce prezradiť aj adresáta posledneho tajneho dopisu,ale stihne povedať len Baron Al.. a priletí šipka ,ktorá ukončí jeho život.
|
Saxon | | dokončenie fotodokumentacie | 30.06.2013, 22:12:29 | |
---|---|---|---|
So zvitkom s menom sira Melena pôjdeme k pisárovi v šľachtickom kostýme (Peer costume) a s prazdnymi rukami a konfrontujeme ho s ním,pričom povieme,že sir Raymond ma podozrenie že prezradzuje tajomstvá a spytame sa ho,či napísal aj iný dopis a komu bol adresovaný,avšak pisar nechce prezradiť žiadne meno.
|
Saxon | | dokončenie fotodokumentacie | 30.06.2013, 22:06:55 | |
---|---|---|---|
Aspoň dokončím fotodokumentaciu,ked sme tu už tolko obrazkov dali,tak nech je to komplet.Čiže v miestnosti s troma obrazmi ,ale len jednym s červenými očami (floor 2 (11)),na ktorý poukázal DJ v predchadzajúcich postoch klikneme na rám a objaví sa nam priehradka so zvitkom a s ďalším menom: sir Melen.
|
Saxon | | Final secrets revealed! | 30.06.2013, 21:27:21 | |
---|---|---|---|
Reply to post from Cantra:
GJ and respect Cantra.
A rešpekt aj pre DJ,jednak že objavil ten portrét s červenými očami a že mal aj pravdu s tou tajnou miestnosťou v knižnici.:D |
David Kulhan | | Final secrets revealed! | 30.06.2013, 19:26:55 | |
---|---|---|---|
Reply to post from Cantra:
Respect to everyone :p
|
Cantra | | Final secrets revealed! | 30.06.2013, 17:48:33 | |
---|---|---|---|
Everyone. I have now finished the game 100% legitimately.
DJ, remember that portrait on Level 2, the one with the red eyes? Press either of the lower corners of the frame to reveal it's hiding a secret behind it. Inside is the SCROLL containing the traitor's name, SIR MELEN. Take this scroll to the scribe on Level 3. Make sure you are wearing the PEER costume, and have nothing in your hands. Give it to the scribe, and you will question him about it, and accuse him of sending secrets to the enemies. He will say there is another scroll that hasn't been sent, but won't say anything further. Next, give him a valuable item. I tested this with a GOLDEN CROWN and an AMULET, both worked. Other things might work. He will tell you that the last scroll is hidden in a book, the title is a compound of the five traitor's names. He will say the last name is AL... and then he will be assassinated by a Crossbowman who spawns in the room. Quickly grab your weapons and kill him. Return to Floor 1 and head to the library room that's in the attached pic. You're looking for a book related to the traitor's names, you've got Wells, Almer, Melen, Al... and Riven. One book will be labelled WAMAR, press it to reveal a secret room behind it. This book is NOT present unless you have the four full traitor names and the first two letters of the last, as revealed by the scribe. Inside the secret room is a chest, and inside the chest is the BLACK BOX KEY and the STONE VASE. Open the main compartment of the BLACK BOX to reveal a SCROLL giving the final traitor's name in full, SIR ALWIL. Then lastly now you've got the STONE VASE, you can head down to the caves to unblock the secret exit and escape! |
Crash | | CENA pro DJ | 28.06.2013, 20:11:01 | |
---|---|---|---|
Pánové musím přiznat že se u vašich příspěvků překvapivě dobře bavím, ačkoliv ta hra je pro mě v podstatě neznámá, věděl jsem vlastně pouze, že existuje. Určitě je to způsobené i tím, že komentujete ve dvojici, podobně zábavný byl deník k Fate: Gates of Dawn, který psali Maros S a Ringo. Ale abych se konečně dostal k tomu co jsem napsal do předmětu.
Vzhledem k tomu že jste se dostali dost daleko, a rád bych viděl, že to dotáhnete do konce. A vzhledem k tomu, že DJ jakožto pořadatel soutěže by v případě vítězství si udělil cenu sám sobě, vyhlašuji mu tímto následující podporu. POKUD DJ VYHRAJE TUTO SOUTĚŽ DOSTANE ODE MĚ LIBOVOLNOU HRU V CENĚ 10€ (resp. 13$) dle vlastního výběru z běžně dostupných digitálních distribucí (GOG, Steam, popř. další distribuce dle dohody, pokud by sis zde nevybral). Cena se sice nerovná výši té tvojí, ale tak trochu doufám, že se ke mě někdo připojí a třeba to společně dorovnáme! ;-) |
Saxon | | Chessboard Solution | 27.06.2013, 22:13:09 | |
---|---|---|---|
Reply to post from DJ:
Ach jaj,tak to som fakt nečakal,že riešením bude obyčajný šikmy pohyb od jedneho svietnika k druhemu a hlavne,že v tej miestnosti budu len poklady a žiaden dôležitý predmet.
Mach (moss) najdený,ukrýval sa u Mr.Smitha. |
DJ | | Chessboard Solution | 27.06.2013, 10:38:33 | |
---|---|---|---|
Reply to post from Cantra:
Thank you again. I try to turn these candles many times but nothing happens. BUT I do this in wrong order!
The right order is turning candles from "left side" as you marked in attached piece of map. But I still don't understand WHAT does this have with chessboard and bishop moves... ;-) OK, mame vyriesene aj tieto dere. Spravna kombinacia je otocit svietniky v poradi: G,E,C,A Bohuzial nic dolezite v tejto miestnosti nie je, iba truhlica s cennostami. |
Cantra | | Chessboard Solution | 27.06.2013, 00:31:02 | |
---|---|---|---|
Attached is the map diagram, the red spots are the candles that need to be turned. When you turn the last one you'll hear a slightly different click, and while the door does not seem to change, it is now unlocked and you can open it manually.
|
Saxon | | kamenna vaza | 26.06.2013, 20:23:44 | |
---|---|---|---|
Reply to post from DJ:
A jo,maš pravdu,nevšimol som si,zobrať sa neda.Takže nam ostava Strelec a šachovnica.
|
DJ | | kamenna vaza | 26.06.2013, 19:38:56 | |
---|---|---|---|
Reply to post from Saxon:
Kukni moju moju mapu dungeonu, tu miestnost mam prejdenu. Je tam jedna retaz, ktora otvara stenu (za tou pascou strielajucou sip) a tie dvere sa daju zvnutra otvorit. Na zemi medzi stlpom a dverami je vaza cez ktoru sa neda prejst, zda sa mi ze je to dekor, ale zobrat som ju neskusal...
|
Saxon | | kamenna vaza | 26.06.2013, 19:16:19 | |
---|---|---|---|
Okrem zatvorenej miestnosti na treťom poschodí,je tu ešte uzavreta miestnosť vo väzení.Väzenie je plne kamennych váz,tak možno....
Mach nedokažem nájsť,takže prosím Ťa odskúšaj,či sa nedá dostať teleportom medzi tie stĺpy. |
Saxon | | žobrak | 26.06.2013, 14:23:58 | |
---|---|---|---|
Dal som nejake cennosti žobrakom,ale dostal som len poďakovanie,čiže cez nich asi cesta nevedie.
Problem s Cantrom je ten,že on tuto hru nedohral,ale nabural a tak sa presuval cez steny,vyrabal si predmety ktore nenašiel,asi ich zoznam nejako vykutal z hry,čiže vlastne ani on sam nevie poriadne čo a ako.Na druhej strane boli a aj su jeho napovedy aspoň trochu napomocné.:) |
DJ | | progres | 26.06.2013, 14:08:21 | |
---|---|---|---|
Reply to post from Saxon:
Nadhera, tomuto sa vravi spolupraca jak remen ;-)
Toto mna vobec nenapadlo a pritom ked ho pozorujem cez tu dieru, tak on fakt akoby mizol v tom krbe. Vsetko to funguje, usvedcujuci dopis uz mam aj ja, takze tymto mame aj 2 poschodie preskumane komplet. Zostava posledna zatvorena miestnost na tretom... Inak ked som si pozeral tie starsie mapy od Cantru, tak v Jaskyni ma napisane, ze na Lavu pouzil Stone Vase (ale netusim kde je) a tu vylial na zablokovany Hidden Exit, hmm... |
Saxon | | poslíček,utok zo severu | 26.06.2013, 13:38:21 | |
---|---|---|---|
Alliančný list som potom odniesol k poslíčkovi floor 3(10) a prikazal mu odniesť ho na sever grofovi Backhamovi.Poslíček protestoval,že cesta na sever je uzavreta kráľovskymi strážami,tak som mu dal ešte kráľovsky prsteň (Royal ring) ,aby prešiel cez stráže.Síce hovorí,že sa vyda hned na cestu,ale nadalej sa poflakuje po miestnosti.:D
Touto akciou si nie som istý,či by sa nemala urobiť až po zistení mien zradcov,lebo predpokladam,že posielam spravu o alliančnom utoku zo severu rytierovi vernemu kráľovi,ale v tento moment mi ešte chýbaju dve mená. |
Saxon | | list o alliancii | 26.06.2013, 13:02:53 | |
---|---|---|---|
Použitím magic ringu na black box,ktorý sme našli floor2 (13) sa otvorila jedna z prehriadok s listom o alliancii kráľa Williama a barona Raymonda.Datum útoku je 12.aprila,čiže do tohoto datumu asi budeme musieť hru dokončiť.
|
Saxon | | korunovačne klenoty a magic ring | 26.06.2013, 12:57:06 | |
---|---|---|---|
Bibliu som odniesol biskupovi floor 2 (1),ten mi podakoval a vyrozpraval príbeh o byvalom brutalnom vladcovi tohto hradu,ktoreho ostatky su pochovane v crpyte v sarkofagu crypt a vraj jeden den po pohrebe sa sarkofag otvoril a korunovačne klenoty odišli do kráľovstva nebeskeho.Duch vladcu nema pokoja a stale ich hľadá.Dal mi diamantový kríž (Diamond cross)vraj otvara cestu do kráľovstva nebeského.Použitím krížu na oltar v kaplnke sa objavia korunovačne klenoty.Tie som odniesol do crypty,dal si šatku kvôli uspavajucemu plynu a postupne ich vložil do sarkofagu crypt (2) ,na boku sarkofagu sa objavil magicky prsteň (magic ring).
|
Saxon | | progres | 26.06.2013, 12:45:51 | |
---|---|---|---|
Tak som prešmejdil dungeon skrz na skrz a ten mach sa zatiať stále úspešne skrýva,ale..ALE...vdaka Tebe som urobil progres.To vedro som si absolutne nevšimol.Je u kuchara pod policami,nabral som do neho vodu a utekal vyskúšať zahasiť kozub v miestnosti kde stoji ten astrolog a môžeš ho špehovať cez dieru P3(na Tvojom screene z špehovacej dierky,vyzera akoby vychadzal z toho krbu) .Trochu je to svinstvo,že ked som ho predtým skúšal uhasiť miskou,či poharom,tak nič nenapísalo,že mam malo vody,alebo podobne.S vedrom som to uhasil a objavila sa tajna chodba na konci ktorej som našiel Bibliu(Holy Bible).
|
DJ | | mach,vedro,teleport | 26.06.2013, 11:22:55 | |
---|---|---|---|
Reply to post from Saxon:
Mach bol urcite na zemi.
Vedro, hmm tiez to bolo dakedy na zaciatku, ked som si nerobil poriadne poznamky. Neviem. Ale prave som ho skusil pouzit v studniach a nic. Teleport - pouzijes flasku, objavi sa aktualna mapa a kliknes kam chces. Ak kliknes na miesto kde sa neda dostat (je neobjavene, alebo niecim bloknute) upozornuje na to zvukova hlaska. 1) mach polozeny na zemi v dungeone |
Saxon | | mach,vedro,teleport | 26.06.2013, 10:36:38 | |
---|---|---|---|
Uff tak v tom dungeone je to cele zamachovane:D Gratulujem k dobremu oku,nahodou si nepamätáš či ten mach bol na zemi či na stene?
Kde si vzal to vedro? Ten teleport teda funguje len na miesta kde vidíš alebo sa targetuješ na mape? |
DJ | | Zakys - sumarizacia | 26.06.2013, 09:47:47 | |
---|---|---|---|
OK, myslim ze mozem konstatovat velky zakys, nevieme sa pohnut dalej.
Zatial sme uspesne odhalili 3 mena z 5 (Sir Wells, Sir Almer, Sir Riven) a nasli 2 dokumenty (tuto druhu ulohu mame komplet). Skusim zosumarizovat co este treba, nejake tipy a otazky: u mna su evidentne uz iba 2 miesta kde sa neviem dostat, takze treba vyriesit toto: - Chessboard Puzzle a otvorit tie dvere - Floor 3(5) - Miestnost (Floor 2), kde mi orb ukazuje este jednu zivu osobu (modry bod juzne odo mna), obrazok c.1 - Ziskat predmety BLACK BOX KEY a BIBLE Pozorovanie cez Peepholes, Floor 2 (P1-P8) v urcitych casoch: - ja som tu uz zabil vsetkych civilistov (okrem biskupa) a pri pozerani cez dieru P3 vidim civilistu v obleku astrologa, ktoreho som v tej miestnosti zabil. Ked sa tam teleportnem, nikto tam nie je. Ked este zil, stal v tejto miestnosti hned za dverami a blokoval vchod, nehybal sa. Inac som skusal pozerat do vsetkych dier v casoch ktore su na tom zvitku, ale okrem tej P3 nic. Obrazky v prilohe 2,3. Otazky: - Floor 1, miestnost v rohu NW, su tam police s knihami, ktore by sa mohli dat odsunut - smrdi to tam tajnou miestnostou - Zobraci na trhovisku, skusit im dat mince, nejake drahokamy? - Studne, neda sa v niektorej pouzit vedro, ktore sa da zobrat do inventara? Garden 2 (NE) si to vyslovene ziada... - Na co je predmet Cover (velka pokrievka), ktoru som zobral z jedalne? - Floor 2 miestnost 11, visia tu 3 obrazy, jeden ma cervene oci, nejaky puzzle? - Floor 3 (8), co s pisarom (Scribe) a Peer Costume, treba mu dat nieco podpisat? - Dalekohlad Floor 3 (SW), co s nim? - Dungeon a prepinace v juznej casti? - Lavove jazierko v Jaskyni, skusal som z neho nabrat do kybla, pise hlasku. Mozno by to chcelo iny predmet (Stone Vase co nasiel Cantra?) - Jaskyna a Hidden Exit, bude sluzit na konci hry k opusteniu hradu? |
DJ | | Kuzla, Mach, Teleport | 26.06.2013, 09:00:49 | |
---|---|---|---|
Reply to post from Saxon:
Mach (Moss) som nasiel, ale otaznik tam mam preto, lebo neviem kde. Z obrazkov som vydedukoval ze to muselo byt este v hrade, pravdepodobne v dungeone, mal som ho v inventari totizto takmer od zaciatku. Ked je polozeny na zemi strasne zle ho vidno.
Inac zobrakovi som skusil dat jedlo, mince som si nikdy nenechal, to by bolo treba skusit ale ja uz ich nemam odkial zobrat, kedze vsetkych civilistov som uz vyzabijal ;-) Wisdom mam na max, stacilo mi k tomu minut cca 4 kuzla (Fireball, Lightstorm, Healing, Magic Hammer). V knihe kuziel uz vidim vsetky recepty, vratane "Cone of Cold" v ktorom sa vyuzije ICE FLOWER a asi kusok ladu. Vyrobil som si kuzlo TELEPORT a skusal som sa dostat na nepristupne miesta v uz preskumanych miestnostiach (cize take co su blokovane nabytkom alebo inym dekorom). 1) Magic Hammer v praxi 2) Cone of Cold - recept na jedno z najsilnejsich utocnych kuziel 3) Teleport vyrobeny, ma zelenu farbu 4) Teleport k pisarovi na "nepristupne" miesto, nemam Peer Costume a nereaguje ;-) |
Saxon | | | 26.06.2013, 06:57:51 | |
---|---|---|---|
Vonkajšie priestory a zahrady prejdené.Kvetinky sa však spawnuju nahodne,neviem či všetky,alebo len niektoré(podľa Tvojej mapy som umiestnenie kontroloval len zo začiatku),ale ako som pochopil z Tvojich poznámok,tiež si mach (moss) nenašiel.Ak to ešte niekto nááááhodou hraje ,nenašli ste ho? Kvetinky som zatiaľ našiel len na ceste v zahrade,mach som hľadal aj na stromoch,studňach,fontanach,kamennych podstavcoch,ale zatiaľ neúspešne.
V pokladoch občas padli mince,neskúšal si ich dať žobrákom? S kľúčom ,čo bol v sene v zadnej časti nadvoria,som sa dostal do poslednej nepreskumanej veže,kde bol chest key a ďalekohľad.Budeme niekoho šmírovať ,alebo pozorovať hviezdy?Asi nie,vyzera,že je to len dekor.:( Ulohy ktore su zrejme:Vyriešiť puzzle floor 3(5),najsť mach na kuzlo teleport,otvoriť black box. Strelec a šachovnica je tuhý oriešok.Skúšal som všeličo,dokonca aj aplikovať realnu šachovnicu ,ktorej velkosť je 8x8 a na výšku ta miestnosť ma 8 políčok,ale čo sa tyka dlžky tam je to otazne. Mach sa snad ešte niekde objaví,príde mi ,že pri opätovných navštevach sa kvetinky spawnuju zas,ale to môže byť len mylný dojem,kedže ich polohu nemapujem. Vdaka poslíčkovi floor 3(10) vieme,že každy black box ma dva kľúče.Cantra hru hackol a zistil,že jeden kľúč je black box key(ten si hacknutím vytvoril a predpoklada prepojenie na pisára floor 3(8) a druhy royal ring,ten získame najdením biblie a naslednym používanim vecí. |
Saxon | | Krypta, Sarkofag | 25.06.2013, 17:09:49 | |
---|---|---|---|
Reply to post from DJ:
Vidím,že crypta na Teba urobila rovnaky dojem ako na mňa (opísanie v predchadzajucich postoch),rozhodne nechapem,že s hradom sa ešte docela pekne pohrali,vyzdobili steny a podobne,dokonca ešte aj väzenia vyzera docela dobre,ale crypta je fakt uboha,aj čo sa tyka vizaže ,aj koristi.Kde inde by si mal človek nahrabať majetok,ked nie vykradaním hrobiek starych kráľov? :D
Sarkofag ,podľa hintu od Cantry ,nevyužijeme skôr ,kym nenajdeme bibliu pre biskupa.Pravdepodobne to bude asi znamenať vyriešenie toho puzzle Strelec a šachovnica floor 3 (5).Cítim v kostiach,že za tymi dverami by mohla byť biblia. |
DJ | | Krypta, Sarkofag | 25.06.2013, 15:28:18 | |
---|---|---|---|
Reply to post from Saxon:
Mam zmapovane. A musim povedat, ze Krypta je hodne uboha, nikde nic, nasiel som iba 2 miesta s nejakymi predmetmi. V miestnosti ktoru neskor zablokuje kamenna gula taktiez nic nie je.
V sarkofagu (2) z ktoreho ide ten zeleny dym som nenasiel nic. Ani ty?. Som cakal ze ked to je jediny otvoritelny sarkofag, pri ktorom sa dokonca vyuzije jeden zaujimavy predmet (Satka), tak ze tam uz daco najdem... |
DJ | | Peer Costume lost | 25.06.2013, 15:20:43 | |
---|---|---|---|
Reply to post from Saxon:
Hmm, vyzera to tak, ze cas ziadnu ulohu nema. Spal som tam, skusal som v noci aj cez den a nic, kostym stale chyba, zrejme bug ;-(
|
Saxon | | Peer Costume lost | 25.06.2013, 07:18:07 | |
---|---|---|---|
Reply to post from DJ:
Tak ma napadlo,že ty si prišiel po ten kostým ráno a ja v noci,žeby cez deň majitel ho mal oblečený na sebe a len v noci ho dáva na figurínu?Ak by to tak bolo,že teda čas ma tiež vyznam v tejto hre,tak začínam meniť nazor na tu špehovaciu miestnosť a bude asi potrebne čeknuť tie časy na tom zvitku.
|
Saxon | | NPC | 24.06.2013, 16:31:50 | |
---|---|---|---|
Reply to post from DJ:
Nie to druhe npc je ten väzeň,ktorý je teraz "slobodný" a slobodne pobehuje po väzení :D. Mr.Smitha orb berie ako dekor,skúšal som aj pobehovať v tom šľachtickom kostýme po zamku,v jednej miestnosti posedava bohate oblečena šľachtična,tak reku či nenaviažu rozhovor,ale nič,orb ju tiež berie ako dekor.Ani kontakt s Šašom (Jester) ani s krajšie oblečenymi šľachticmi ,biskupom nepriniesol žiaden iny efekt.Pravdepodobne je ten kostým len na toho pisára (Scribe).To že Ti zmizol je teda dosť divné,ak by npc brali veci na zemi tak to sa v prízemi u mňa napakuju.
|
shows: 50 [ 1-50/123 ] | «previous | 012 | next» |
support us |
|
categories |
3D-Action / FPS |
Action |
Adventure |
Logic |
Racing |
RPG |
Strategy |
Simulation |
Sport |
Demo scene |
Diskmags |
Applications |
search game by title | |
search in magazines | |
search everywhere | |
last added games |
Arx Fatalis, 20.08.2024 |
Alchemix, 11.07.2024 |
Slanina 2, 29.06.2024 |
Firewall: Man vs. Machine, 25.06.2024 |
Tomb Raider II, 22.02.2024 |
Joust, 24.11.2023 |
Fortress of Dr. Radiaki, The, 01.10.2023 |
Rampage, 23.09.2023 |
Lost Vikings 2: Norse by Norsewest, 03.07.2023 |
Falcon, 03.05.2023 |
[ more games ] |
stats | |
Games | :: 1275 |
Extras | :: 8241 |
Comments | :: 7797 |