Vzbura Dónskych Rytierov - SÚŤAŽ - hotovo

 
DJ OldGames
Discussion | « Back to Topics  

Theme   Vzbura Dónskych Rytierov - SÚŤAŽ - hotovo

created by: dj, 12.06.2013, 19:23
modified by: dj, 26.05.2016, 17:07
Už pri skúšaní demoverzie v roku 1997 ma hra celkom zaujala, hlavne preto, že ja sám som sa pokúšal robiť niečo podobné. Kreslená grafika nebola zlá, ale odradili ma tie súboje. Demo navyše pri ukončení obsahovalo upútavku na obsah z plnej hry, ktorý vyzeral úplne perfektne, bohužiaľ nikdy som sa k nemu nedopracoval a nepoznám nikoho, kto v hre urobil výraznejší progres. Verím tomu že hra má nejaký relatívne kvalitný obsah, ale schovaný pod neuveriteľne tuhou škrupinou. Aj z tohto dôvodu organizujeme súťaž o prejdenie a zdokumentovanie hry Vzbura Dónskych Rytierov, čo je myslím výzva pre každého hard-core RPG hráča, a retro-hráčov obzvlášť...

VzburaPo viacerých pokukávaniach na toto nechvalne známe Slovenské RPG, som sa konečne odhodlalal si ho poriadne zahrať. Skúšal som to od doby jeho vydania, resp. umiestnení demoverzie na Score CD 42 mnoho krát, ale vždy som skončil po pár minútach. Podobne ako mnohích ďalších, doslova ma vytočil  a odpudil nezvládnutý súbojový systém a miestami až nezmyselne navrhnuté ovládanie, vrátane interface.

Toto bude tá praktická časť videohernej archeológie, pokúsiť sa dostať k celému obsahu, prípadne dohrať zabudnutú hru, ktorú zrejme nikto nikdy neprešiel.

Súťaž!

Zároveň si dovoľujem vyhlásiť v rámci tohto archeologického vykopávania SÚŤAŽ o prejdenie a zdokumentovanie hry Vzbura Dónskych Rytierov.

Cena? 40 EUR, ktoré víťazovi pošlem na PayPal účet, prípadne si môže vybrať akúkoľvek hru (balíček hier) na GOG.com alebo STEAMe podľa vlastného výberu v tejto hodnote.

 

Výsledky súťaže:  Deň ktorý vstúpi do histórie Vzbury Dónskych Rytierov je 30.6.2013 kedy Cantra regulérne a úspešne dokončil hru na základe spoločne vydedukovaných hintov od ďalších účasníkov tejto tuhej parby - Saxona a DJa, ktorí sú týmto tiež nezmazateľne zapísaní do siene slávy. Celý priebeh intenzívneho a náročného postupu hrou trval celkovo 18 dní a je podrobne zaznamenaný v komentároch tohto článku.

Víťazom je teda oficiálne Cantra ktorému týmto putuje odmena na jeho PayPal účet. Gratulujeme!

   * Platnosť súťaže je odteraz až na veky pokiaľ neznámy hrdina hru nepokorí.

 

Nevájte a zapojte sa aj Vy, pridajte v diskusii svoju časť skladačky, dodajte obrázky, pýtajte sa, poskytujte cenné rady a skúsenosti. Dúfam, že sa takto nakoniec k víťaznému koncu niekto dopracuje. Tento článok by mal okrem týchto úvodných kecov obsahovať samozrejme niečo ako jednoduchého, informačne hodnotného sprievodcu hrou a v diskusii samotný postup hrou dopĺňaný screenshotmi.

Prečo?

Už pri skúšaní demoverzie v roku 1997 ma hra celkom zaujala, hlavne preto, že ja sám som sa pokúšal robiť niečo podobné. Kreslená grafika nebola zlá, ale odradili ma tie súboje. Demo navyše pri ukončení obsahovalo upútavku na obsah z plnej hry, ktorý vyzeral úplne perfektne, bohužiaľ nikdy som sa k nemu nedopracoval a nepoznám nikoho, kto v hre urobil výraznejší progres. Verím tomu že hra má nejaký relatívne kvalitný obsah, ale schovaný pod neuveriteľne tuhou škrupinou; je trestuhodným príkladom toho, ako hráčov odradiť hneď na začiatku.

 

Problémom je, že sa mi doteraz nepodarilo zohnať oficiálne predávanú, plnú slovenskú verziu hry, ktorá podľa všetkého vyšla aj na CD-ROM. Stále dúfam, že bola (bude) aspoň o niečo u(o)pravenejšia ako demo, alebo preložená Anglická verzia, ktoré sú obe v1.0. Podľa aktuálnych informácií od jedného z autorov (Marek Cimmermann) nebola salovenská verzia pre distribúciu nikdy vyrobená, takže sa ani nepredávala. Jedinou možnosťou ako sa k nej dopracovať bude tak Marekova pôvodná verzia niekde na jeho starom disku, z ktorého sa mu ju časom snáď podarí vydolovať.

O hre sme sa mohli prvý krát dočítať v časopise Bit (12/1994), čiže dva roky pred vydaním, kde už boli zverejnené aj prvé obrázky a distribúciu pripravovala firma Ultrasoft.

Slovenské demo pod DOSBoxom neviem rozbehnúť so zvukmi, čo však môže byť aj nejaké jeho obmedzenie, preto som si rovno zahral anglickú verziu s názvom Revolt of Don's Knights. Táto verzia je upravená cracknutá a je v nej odstránená ochrana DRM free ;-)

V rámci prípravy som z demoverzie hry previedol textový manuál z obstarožného kódovania kamenických do normálneho html a pozorne prečítal, z väčšiny textov je jasne badať, že to písal niekto hodne mladý, neskúsený a korektor gramatických/štylistických chýb zrejme nebol o nič lepší :)

Dôležité odkazy:

 

Štartujeme

Vzbura Dónskych Rytierov je klasické, krokové RPG, dianie v jednotlivých úrovniach je real-time a čas plynie (NPC sa pohybujú) nezávisle na hráčových krokoch. Ten ovláda jedinú postavu s pevne danými charakteristikami. Súboje prebiehajú real-time s využitím 6 tlačidiel na klávesnici. Príbeh načrtnutý v manuáli a celkovo úvodná zápletka, kôli ktorej hráč vstupuje do hry je celkom zaujímavá. Po graficky (ale hlavne zvukovo) nie moc podarenom intre nasleduje vhodenie do hry.

Začínam ako budúci záchranca Dónskeho kráľovstva na hrade nášho úhlavného nepriateľa Raymonda s cieľom nájsť tajné dokumenty vedúce k odhaleniu piatich zradcov. Štartovacia miestnosť plná drevených sudov bude zrejme nejaký sklad...

Ovládanie

Je dôležité prijať za svoje prednastavené klávesy [ Insert, Home, Page Up, Delete, End, Page Down ] ktorými sa pohyb ovláda rovnako ako v klasických dungeonoch cez kurzorové klávesy alebo numpad. Pri boji majú tieto klávesy iný význam, viď obrázok z manuálu.

Ovladanie

 

Pohyb je teda relatívne vpohode, stačí si zvyknúť, alebo premapovať klávesy v DOSBoxe. Ťažkopádne a nepochopiteľné je používanie myši na klikanie vo výhľade, nikdy mi totižto nebolo jasné kedy stlačiť ľavé a kedy pravé tlačidlo (LTM, PTM), a preto pri akejkoľvek akcii stále stláčam jedno aj druhé. Príklad: a) mám kurzor ako kľúč, ak chcem odomknúť zámok, musím kliknúť ľavým, b) mám kurzor pohár, ak chcem nabrať vodu z fontánky musím kliknúť pravým. Proste som neustále zmätený.

 

Súboje

Myslím že po niekoľkohodinovom hraní ho môžem jasne prehlásiť za najhoršie spracovanú časť hry. Otrasné, nechce sa mi veriť, že to niekto z vývojárov "normálne" hral. Po stretnutí s nepriateľom sa vo výhľade zobrazí moja postava, chrbtom ku mne s efektom star-trekovského transportéru. Ak mám štít, môžem sa "držaním" klávesy INSERT brániť úderom a vo vhodných okamžikoch stlačiť najskôr naznačenie úderu (PgUP) a následne údrieť (HOME). Bohužiaľ v praxi sa mi nakoniec najviac osvedčilo absolútne zúrivé stláčanie náznaku a úderu, čím rýchlejšie tým lepšie. Ak držím iba úder, postava útočí automaticky, ale každý nepriateľ rany úspešne vykryje a nezraním ho. Silnejší nepriatelia ma zasahujú aj cez obranu a pri útoku. Zabiť prvého nepriateľa sa mi podarilo tamer po polhodine usilovného tréningu a to až s nájdením výbavy (Sekera, Ruby shield, Chain mail a kožené gate). Z boja sa dá uniknúť troma smermi (ak je na príslušných políčkach voľno) ale nepriatelia ma aj tak väčšinou opäť dobehli.

Update: po takmer dvojtýždňovom hraní už je to omnoho lepšie, dokážem v súbojoch uspieť, odhadnúť kedy sa nepriateľ kryje, útočí a podobne. Najjednoduchšou taktikou s dobrým brnením je tzv. oneskorený protiúder - vystihnúť útok protivníka a s malým oneskorením udrieť - vtedy sa nestihne kryť a ja ho zasiahnem. Dôležitá je sila - je zbytočné začínať boj so zníženou silou, nakoľko od tohto parametra sa odvíja veľkosť zranenia nepriateľa, stačí keď ju mám trochu zníženú a niektorých nepriateľov už vôbec nezraním. To isté platí aj pre nepriateľov, je dobré im znížiť silu čo najskôr, ideálne ešte pred súbojom (na diaľku - hodením zbrane), alebo kúzlom, a takto už po zásahu uberajú málo, alebo dokonca vôbec nedokážu zraniť (záleží od brnenia).

Pri súbojoch na blízko sa zvyšuje hodnota SKILL a zlepšujú sa tak reakcie postavy.

Výzbroj

Opäť veľmi nevyvážené. Oplatí sa nazbierať peniaze a kúpiť u kováča iba to najlepšie brnenie, ostatné nemajú význam. Prilba z môjho pohľadu až tak dôležitá nie je. Väčšinu času bola v inventári. To isté platí aj o zbrani, ideálne je čo najskôr kúpiť Magic Sword.

 

Tipy

  • V hrade sa dajú otvárať niektoré časti nábytku, príklad na obrázku...
  • Kľúče poväčšinou pasujú k viacerým zámkom, preto žiadny nevyhadzujte a pri zámkoch vyskúšajte vždy všetky.
  • Civilisti, t.j. bežné otravné postavy, ktoré sa pletú do cesty (a neslúžia k rozhovorom) je nejrozumnejšie zabiť (nevšimol som si že by bola za to nejaká penalizácia). Keďže útočiť na blízko sa z hráčovej iniciatívy nedá, je nutné sa ich zbaviť na diaľku, hádzaním zbrane (zobrať z ruky myšou a kliknúť do výhľadu). Väčšina bežných postáv v hrade sa dá zabiť 4-5x hodením dýky.
  • Predmety určitej hodnoty ako zlaté zvonce, svietniky, mešce a podobne, sa dajú okamžite zmeniť na peniaze, stačí s nimi kliknúť na malý mešec vľavo od portrétu postavy, na obrazovke so zobrazeným vybavením.
  • Nádoby (bowl, glass, mug) sa dajú napĺňať vodou z fontánok, malých sudov alebo mlák na zemi (krypta, jaskyňa). Okrem pitia je možné túto vodu použiť na uhasenie svietnikov na stenách, ktoré potom často fungujú ako tajný spínač, odtvárajúci stenu.
  • Fakľa (Torch) sa používa na osvetlenie tmavých oblastí (krypta, jaskyňa), nedá sa vložiť do inventára, ale je možné ju vložiť do ruky ako zbraň, alebo ju mať neustále ako kurzor, kedy svieti rovnako, avšak celkovo je manipulácia s fakľou vyriešená veľmi neštastne.

 

Mapy

Mapy nie sú kompletné, vznikajú behom hrania podľa toho, koľko toho objavíme a postupne ich dopĺňam. Ak narazíte na dôležité miesto/predmet/postavu proste čokoľvek chýbajúce, dodajte v diskusii screenshot aj s pozíciou na mape.

Map, Floor 1 Map, Floor 2 Map, Floor 3 Map, Dungeon Map, Courtyard 1 Map, Courtyard 2 Map, Garden 1 Map, Garden 2 Map, The Crypt Map, The Cave


Pár slov na záver po prejdení hry

Osobne bolo pre mňa hranie Vzbury Dónskych Rytierov ako cesta časom späť do minulosti, v tom dobrom zmysle-slova. V prvom rade podotýkam, že išlo o hranie hry, o ktorej nebolo možné dodnes zohnať žiadne relevantné informácie. Od ničnehovoriacich recenzií (kde autor hre venoval pár minút) až po neexistenciu akéhokoľvek návodu, príručky, máp a podobne.
A z tohto vyplýva aj môj pocit z hrania, ktorý som už veľmi dávno nezažil. Po úvodnom, úmornom a frustrujúcom prekonávaní základných prekážok s ovládaním, herným interfejsom a viacerými hernými systémami (súboj, vývoj postavy), kedy som mal sto chutí to vzdať a hru vymazať, sa dostavil "vyšší level". Hru som myslím spoznal do detailu, po troch poschodiach hradu a podzemí sa dokážem pohybovať takmer naspamäť. Dostavil sa skvelý pocit z objavovania, riešenia puzzlov a nachádzania zaujímavých a originálnych dizajnérskych nápadov. Navyše, celý tento proces prebiehal "ako za starých časov". Keď som sa niekde zasekol a nevedel čo ďalej, nasledoval už pomaly zabudnutý boj so zákysom, čiže najskôr skúšanie všetkého možného vlastnými silami, všímanie si detailov, čím som zároveň hru a jej úrovne hlbšie spoznával, nasledované konzultovaním postupu v tejto diskusii na webe až po obligátne kontaktovanie vývojára (ktorý však bohužiaľ nepomohol), keď som bol už naozaj zúfalý. Žiadna možnosť typu - keď už naozaj neviem, kuknem do návodu / mapy / let's play videa - tu jednoducho nebola.
Konzultovanie postupu hrou v tejto diskusii s ďalšími hráčmi, menovite Saxon a Cantra (škoda že sa Vás nezapojilo viac) bolo výborné a spolupráca odsýpala na jednotku. Hru som si počas tých dvoch týždňov naozaj užil, je to typ herného zážitku, ktorý mi žiadny moderný interaktívny film nikdy neprinesie. Záver mi síce trochu pokazil fakt, že som ako jediný narazil na bug, znemožňujúci dohranie hry (zmiznutie šľachtického obleku), ale výsledný zážitok to už neovplyvnilo.
Svoje jednoznačne zohral aj fakt, že sme sa "pustili tam, kde ešte nikto nikdy nebol", výsledkom čoho je zmapovanie a zdokumentovanie tohto neznámeho miesta. Z môjho pohľadu je vytvorenie detailného návodu / máp k hre Revolt of Don's Knights po 17 rokoch od jej vydania významným historickým krokom.

Viacerí z Vás mali otázky ohľadom hodnotenia, či je to hra dobrá, či stojí za to a či je relevantné jej označenie ako "prepadák" krátko po vydaní. Pokúsim sa o to.

Vzbura Dónskych Rytierov je dobrá hra. Samozrejme, ako som už spomenul inde, treba sa najskôr do nej dostať a prekonať niekoľko jej nepríjemných vlastností.
 

Súboje: dalo by sa ich opísať jedným slovom, podobne ako množstvo iných parametrov tejto hry - NEVYVÁŽENOSŤ. Spočiatku ukrutne ťažké, po tréningu, získaní správneho vybavenia a skillu boli zaujímavé a navyše originálne. V ktorom starom dungeone v akčných real-time súbojoch môžete vidieť svoju postavu zozadu, používať "akčne" štít a náznaky úderov? Súboje na diaľku vo forme streľby s kuše, pri ktorých platí jeden šíp na jedného nepriateľa, pričom niektorí (vzhľadom na použité brnenie) sú voči šípom odolný. Tiež je možné do nepriateľov zbraň hodiť a tým ich oslabiť / zabiť. Ďalšou možnosťou je využitie klasických bômb so zápalnou šnúrou, ktoré sa dajú hodiť na nepriateľov a majú plošný efekt. Dá sa s nimi zničiť viac aj tých najsilnejších protivníkov súčasne.
 

Kúzla: mágia je opäť veľmi nevyváženou zložkou. Pritom graficky ide o výborne spracované kúzlenie, každé kúzlo má svoj vlastný efekt a je ich naozaj veľa. Bohužiaľ, vždy ide iba o zníženie nepriateľovej sily (útočné kúzla), alebo zvýšenie tej hrdinovej (obranné, healing), jedinou výnimkou je tak Teleport. Kúzla sa tu pripravujú po vzore Elvíry alchymistickým spôsobom - zberom byliniek a ich miešaním v kotlíku, čo je veľmi nepohodlné, zdĺhavé a po nazbieraní potrebných bylín si už aj tak podáte každého nepriateľa bez problémov mečom.
 

Leveldizajn: až na výnimky výborný. Celý hrad vrátane väzenia (dungeon) pod ním sú spracované skvele, miestnosti sú rozmiestnené logicky a zapamätateľne. Nechýbajú početné tajné miesta, prepínače, páky, zamknuté dvere ukrývajúce hodnotné predmety, pasce a podobne. Opäť sa mnohokrát stretnete s originálnymi prvkami (zhasínanie svietnikov vodou aby ich bolo možné otočením použiť ako tajný spínač a podobne). Naproti tomu Krypta je absolútne odfláknutá a nestojí za nič.
 

Ekonomika, obchodovanie: nič moc. Dá sa tu nájsť jediný obchodník so zbraňami a brnením - Kováč, u ktorého však je možné iba nakupovať za zlato, hra neumožňuje predaj predmetov. Nájdené cennosti sa automaticky v inventári dajú zmeniť na zlato. Ďalšími obchodníkmi do počtu sú pekári / krčmár, predávajúci niečo na uhasenie hladu/smädu a zbytočný fľaštičkár.
 

NPC: sú tu. Bežný civilisti pletúci sa pod nohy, ktorích jedinou úlohou je potupne zahynúť. Interakciou sa môže pochváliť iba niekoľko málo príbehovo dôležitých postáv (Biskup, Pisár, Poštár, Kováč...).
 

Grafika: veľmi pekná. Okrem nevydareného intra/outra vyrenderovanom v nejakom 3D programe ide o peknú, ručne kreslenú grafiku. V súbojoch vidno na postavách špecifické brnenie, štít aj zbraň, kúzla majú pekné grafické spracovanie, rovnako tak aj niektoré špeciálne efekty po vyriešení puzzlov.
 

Zvuky, hudba: nič moc. Hudbu je možné počuť iba pri animáciách v intre (bohužiaľ v DOSBoxe nie som schopný ju rozchodiť bez hnusného šumu), v samotnej hre sa nevyskytuje. Zvuky sú OK.
 

Gameplay: zaujímavý v mnohom originálny a navyše absolútne nelineárny. Nenájdete tu žiaden 10 podlažný dungeon s jasne definovanou cestou vpred, žiadneho nepriateľa typu Boss a od začiatku máte prístup takmer do všetkých lokalít.
 

Príbeh: rozhodne má niečo do seba. Sám hrdina ako špión vyslaný do nepriateľského stredovekého hradu s úlohou pozbierať dôkazy o konšpirácii proti kráľovskej korune. Po odhalení piatich mien sprisahancov a zabezpečení pomoci od spojencov, je jeho jedinou záverečnou úlohou z hradu uniknúť.

Celkovo sa mi hra hodnotí veľmi ťažko, nakoľko už mám k nej "vzťah".
Ale aspoň orientačne a so snahou o objektivitu: 50%

 

Reakcie médií
Games (1)


Comments: 50
Sort by
Kloki38 Kloki38   | ISO 18.09.2020, 15:22:18     Reply   edit  delete 
Stiahol som si na porovnanie verziu, čo je tu na stránke (vraj disketová) a je iná ako moja. Moja má protipirátsku ochranu vo forme výberu správneho štítu podľa manuálu, hlavné menu funguje - je také isté ako u slovenského dema (len v EN samozrejme), intro relatívne tiež - je plne animované, len trochu seká a hudba nejde. Na starom železe ide ok - skladba je fajn, čakal som horšie. Keby bol záujem, môžem dodať iso.
Attachment Attachments
kloki38_5f64b48a9557c_revolt_004.png kloki38_5f64b48a969ac_revolt_000.png kloki38_5f64b48a98673_revolt_002.png kloki38_5f64b48a9aab0_revolt_003.png
Ringo Ringo   | Už jen čtení tohoto vlákna 13.07.2013, 12:33:59     Reply   edit  delete 
mně vrátilo zpět časem a připadal jsem si jako při čtení starých Excaliburů:-) O to více lituji, že jsem se nezapojil taky, ale čas mi to prostě nedovolil.
DJ DJ   | Vyhodnotenie súťaže 12.07.2013, 21:34:43     Reply   edit  delete 
Deň ktorý vstúpi do histórie Vzbury Dónskych Rytierov je 30.6.2013 kedy Cantra regulérne a úspešne dokončil hru na základe spoločne vydedukovaných hintov od ďalších účasníkov tejto tuhej parby - Saxona a DJa, ktorí sú týmto tiež nezmazateľne zapísaní do siene slávy. Celý priebeh intenzívneho a náročného postupu hrou trval celkovo 18 dní a je podrobne zaznamenaný v komentároch tohto článku.

Víťazom je teda oficiálne Cantra ktorému týmto putuje odmena na jeho PayPal účet. Gratulujeme!
DJ DJ   | Gratulace 12.07.2013, 21:30:59     Reply   edit  delete 
Show Reply to post from Harry Soumen:
Dakujeme!
- vyvojar po kontaktovani pomoc prislubil, rovnako aj kratke interview, bohuzial zrejme z casovych dovodov (nakolko je obdobie dovoleniek) zatial na moj posledny email neodpovedal.
- takmer som zabudol na oficialne prehlasenie, takze najdes ho v dalsom komentari a tiez na zaciatku clanku v okne Sutaz
- ja osobne, ako som uz pisal vo viacerych komentoch, som hru regulerne nedohral koli vyskytnuvsej sa chybe. Dohranie som absolvoval az zo sejvu, ktory mi poskytol Saxon.
Harry Soumen Harry Soumen   | Gratulace 12.07.2013, 15:41:43     Reply   edit  delete 
Dobrá práce a to u této hry doslova :)
Tak mě při čtení summary napadlo:
- proč vývojář nechtěl pomoci?
- jak dopadla tedy soutěž, když si hru dohrál vlastně sám?
- jak jsi pořešil konec hry, když jsi tam měl bug? (napadá mě souborová kopie od někoho jiného)
Harry
Crash Crash   | Stačí se správně hecnout... 02.07.2013, 14:20:12     Reply   edit  delete 
Show Reply to post from Maros S:
Tak to třeba v roce 2023 u příležitosti desetiletého výročí pokoření této hry rozehrajeme společně, i když teď už návod existuje, tak to nebude tak hardcore... :-)

DJ: Pěkný komentář a hodnocení, přesně ten pocit určité exkluzivity a nemožnost si pomoct návodem, protože neexistuje, a obrovská radost z každého malinkatého postupu, protože ho člověk objevil sám, to jsou pocity, kvůli kterým je mi to teď trochu líto, že jsem do toho nešel. Každopádně je mi líto toho bugu, a že si to nemohl dotáhnout do konce. Všichni kdo jsme se s něčím takovým setkali, víme jak to zamrzí.
DJ DJ   | Zhodnotenie 02.07.2013, 13:13:38     Reply   edit  delete 
Osobne bolo pre mňa hranie Vzbury Dónskych Rytierov ako cesta časom späť do minulosti, v tom dobrom zmysle-slova. V prvom rade podotýkam, že išlo o hranie hry, o ktorej nebolo možné dodnes zohnať žiadne relevantné informácie. Od ničnehovoriacich recenzií (kde autor hre venoval pár minút) až po neexistenciu akéhokoľvek návodu, príručky, máp a podobne.
A z tohto vyplýva aj môj pocit z hrania, ktorý som už veľmi dávno nezažil. Po úvodnom, úmornom a frustrujúcom prekonávaní základných prekážok s ovládaním, herným interfejsom a viacerými hernými systémami (súboj, vývoj postavy), kedy som mal sto chutí to vzdať a hru vymazať, sa dostavil "vyšší level". Hru som myslím spoznal do detailu, po troch poschodiach hradu a podzemí sa dokážem pohybovať takmer naspamäť. Dostavil sa skvelý pocit z objavovania, riešenia puzzlov a nachádzania zaujímavých a originálnych dizajnérskych nápadov. Navyše, celý tento proces prebiehal "ako za starých časov". Keď som sa niekde zasekol a nevedel čo ďalej, nasledoval už pomaly zabudnutý boj so zákysom, čiže najskôr skúšanie všetkého možného vlastnými silami, všímanie si detailov, čím som zároveň hru a jej úrovne hlbšie spoznával, nasledované konzultovaním postupu v tejto diskusii na webe až po obligátne kontaktovanie vývojára (ktorý však bohužiaľ nepomohol), keď som bol už naozaj zúfalý. Žiadna možnosť typu - keď už naozaj neviem, kuknem do návodu / mapy / let's play videa - tu jednoducho nebola.
Konzultovanie postupu hrou v tejto diskusii s ďalšími hráčmi, menovite Saxon a Cantra (škoda že sa Vás nezapojilo viac) bolo výborné a spolupráca odsýpala na jednotku. Hru som si počas tých dvoch týždňov naozaj užil, je to typ herného zážitku, ktorý mi žiadny moderný interaktívny film nikdy neprinesie. Záver mi síce trochu pokazil fakt, že som ako jediný narazil na bug, znemožňujúci dohranie hry (zmiznutie šľachtického obleku), ale výsledný zážitok to už neovplyvnilo.
Svoje jednoznačne zohral aj fakt, že sme sa "pustili tam, kde ešte nikto nikdy nebol", výsledkom čoho je zmapovanie a zdokumentovanie tohto neznámeho miesta. Z môjho pohľadu je vytvorenie detailného návodu / máp k hre Revolt of Don's Knights po 17 rokoch od jej vydania významným historickým krokom.

Viacerí z Vás mali otázky ohľadom hodnotenia, či je to hra dobrá, či stojí za to a či je relevantné jej označenie ako "prepadák" krátko po vydaní. Pokúsim sa o to...

... tento komentar plus hodnotenie som napisal aj do clanku kde si ho mozete precitat.
Maros S Maros S   | Stačí se správně hecnout... 02.07.2013, 11:32:56     Reply   edit  delete 
Show Reply to post from Crash:
Gratulujem vsetkym sutaziacim, a najme tomu vitaznemu.

Pravdepodobne si to casom asi zahram, nakoniec sa ukazalo ze treba zatat na uplnom zaciatku zuby a vytrvat
a nakoniec clovek objavi aj pomerne hratelnu hru (pravdepodobne teda, vsetko tomu nasvedcuje). Jasne ze sa nejedna o ziadnu mega-spicovu super hru, ale asi nie tak absolutne nehratelne prisernu ako sa cely cas snazi historia tvrdit. :-0

CRASH - JJ, tiez mam podobny pocit z toho nehrania v sutazi.
Crash Crash   | Stačí se správně hecnout... 02.07.2013, 09:58:26     Reply   edit  delete 
Úžasný! Hra, která je léta považována za nehratelnou a nedohratelnou, je najednou pokořena a ještě se z ní vyklubal docela zajímavý kousek. A to všechno jen díky tomu, že to DJ dobře vyhecoval. Skoro mě mrzí, že jsem do toho taky nešel...

Gratulace a poděkování všem třem za sice zprostředkovaný, ale zajímavý herní zážitek. ;-)
Saxon Saxon   | ostatne konce,save file for Cantra 01.07.2013, 20:35:53     Reply   edit  delete 
Pre úplnosť ,aby sme uspokojili zvedavosť ľudí ,čo sa stane ak neobjavíte všetky mena,pripadne mate všetky mená ,ale neupozornite sever o aliancii Raymonda a kráľa Williama,alebo mate všetky mena,nemate ukradnute dokumenty a neupozornite sever o aliancii Raymonda a kráľa Williama?
Príde outro o vašej porážke,víťazstve Raymonda a kráľ Albert skončí na gilotíne.
Prikladam aj savy pre DJa a Cantru aby si to outro mohli pozrieť.Mena nie su komplet,takže treba otvoriť black box a prečítať si zvitok a sever o aliancii nebol informovaný.Je možne ešte položiť na zem obalky a tak opustiť hrad.
Saxon Saxon   | jaké to teda je? 01.07.2013, 19:49:08     Reply   edit  delete 
Show Reply to post from Ringo:
Mňa osobne hra chytila,zo začiatku to bola hlavne zvedavosť,skúsiť niečo hrať,dohrať,čo pravdepodobne nikto nedohral,pričom hra vôbec nevyzerala na povesť ,ktorú mala.Po prekonaní najväčšieho problému,subojov,sa z hrania stala vášeň objavovať,nájsť všetko čo autori ukryli.Pričom nakoniec ani tie súboje neboli zlá myšlienka,dokonca mi to príde originálne,bojovať s každym bojovníkom osobne,kryť sa štítom,vykrývať uder zbrane zbraňou,naznačiť falošný úder,počkať si až sa bojovník odkryje a udrieť.Autori odstupňovali jednotlivých bojovníkov,od väzňa,ktorý nema žiadne brnenie a zbraň,cez lučištníka s ľahkym brnením a dýkou,bojovníkov s kružkovou zbrojou s a bez štítu,až po oplatovanych rytierov.Pokiaľ najdete kovača,zistíte,že je možnosť sa vybavovať postupne,kúpiť si stale lepšie brnenie a zbraň.Je tu bojová vlastnosť skill,ktorá stúpa s každým vyhratým súbojom a teda sme stale šikovnejší,tak nam každy nasledujúci súboj príde ľahší.Dokonca podľa manualu budeme môcť využiť v subojoch množstvo kuziel.Lenže..LENŽE..ono to realne nefunguje.Podľa môjho názoru bola chyba spojiť život a silu.Ako ja tak aj nepriateľ,čím ma menej života/sily ,tym slabšie udery dava a ma problem preraziť silnejšie brnenie.Čiže počiatočna taktika bola znížiť silu/život protivníka hadzanim zbraní ,aby jednak ak ma aj zraní,ak teda vôbec dokáže preraziť momentálne brnenie,nebude to za veľa a ja ho aj tak upižlám skôr.Takisto nakupovanie brnenia a zbraní postupne je asi nemožne,pretože mincí nikdy nie je dostatok v počiatočnej fáze a tak je lepšie sa sústrediť na nákup najlepšej zbroje a najlepšej zbrane.Kúzlenie?Počas celej hry som využil len heal a teleport.Prečo?Dostať sa k na miesto,kde sa daju vytvarať kúzla nie je problém,ale dostať sa k ingredienciam už chce mať lepšie brnenie,zbraň,skill.Akonáhle som sa dostal do stavu,že som mal skill na maximum a najlepšie brnenie,súboje už boli len ďalšia zložka hry a nie problém,opruz a podobne.Začal som si hru naplno užívať ,venovať sa objavovaniu a táto hra má čo ponúknuť.Nebudem sa opakovať,stačí si pozrieť posty a obrázky z objavovania.
Hru nebudem hodnotiť percentami,neviem to a nikdy som k tomu nemal sklony.Mne sa hra páčila,chytila ma do svojich pazúrov a ja som sa bavil.Som spokojný.
Spiky Spiky   | Gratulacie 01.07.2013, 19:43:21     Reply   edit  delete 
Gratulujem k uspesnemu dohraniu. Az ma mrzi, ze uz je koniec, velmi dobre sa to citalo a kazde rano som checkoval z mobilu, ci nepribudli nove komentare :D DJ by pomalicky nenapadne mohol pokracovat vo WIzardry 7, na to sa hodne tesim, kedze som sa nikdy neodhodlal pustit sa do nej.
Ringo Ringo   | jaké to teda je? 01.07.2013, 17:56:41     Reply   edit  delete 
počkal jsem si teda, až to dohrajete, dle screenů musím říct, že se mi to jako líbí, ne že ne, já mám totiž rád tu klasickou kresbu v krokovacích dungeonech. ale hodnocení hry se pohybuje max. do 30%, tak by mně teda zajímalo, jestli vás to hraní fakt jako bavilo a nebo jste to hráli jen z hecu:-)
Saxon Saxon   | Víťaz 01.07.2013, 11:27:30     Reply   edit  delete 
Show Reply to post from DJ:
Nie DJ,víťaz je Cantra,ja som to len zdokumentoval pre.ludí čo sem chodia sledovať progres a ukazať aj graficky ako pekne to vyzera v hre,tie riešenia.
DJ DJ   | Víťaz 01.07.2013, 08:52:03     Reply   edit  delete 
Kedze ako prvy hru presiel a prejdenie zdokumentoval Saxon, myslim ze ho mozem oznacit za celkoveho vitaza.

Gratulacie, fanfary a predanie ceny.

Saxon: posli mi adresu PayPal uctu!


Som velmi rad ze sa nam to podarilo, svoje dojmy napisem neskor, je toho urcite viac co chcem k tomuto skvelemu hernemu zazitku dodat...
DJ DJ   | Alternative 01.07.2013, 08:43:10     Reply   edit  delete 
Show Reply to post from Cantra:
GJ Cantra!

I have a save before the talk with messenger, BUT I found the bug (peer costume is missing) so, my game is uncompletable ;-(
DJ DJ   | Dokončenie 01.07.2013, 08:39:05     Reply   edit  delete 
Show Reply to post from Saxon:
Congratulations!

Chvilu nie som na webe a uz je hotovo. Som cakal ze tento zakys bude na dlhsie ;-)

Nicmenej, mne sa hru dohrat nepodarilo, nakolko sa mi vyskytol bug so zmiznutim slachtickeho kostymu z k pisarovi sa tak nemozem dostat. Preto vyuzijem Saxonov save.
Cantra Cantra   |  30.06.2013, 23:10:46     Reply   edit  delete 
Thanks for adding those, Saxon, in my excitement I overwrote my current save.
I wonder, does anyone have a save file from before they sent the messenger to report on the alliance? Leaving the castle has three endings, I am sure;
1 - Missing any main objective = bad ending, the same as when you die
2 - Five traitor names, two envelopes, did not send the messenger = ??? the attack would not have been expected so I bet there's another bad ending or not-so-good ending here.
3 - Five traitor names, two envelopes, did send the message - good ending, shown below.

I'd like to see what happens if you haven't completed the optional objective, but you've got the five names and the two envelopes.
Saxon Saxon   | dokončenie fotodokumentacie 30.06.2013, 22:51:06     Reply   edit  delete 
Nasleduje už len outro.Utok kráľa Alberta na Raymonda sa začal a severný utok kráľa Williama bol odrazený. Rebelia bola potlačena a vodca potrestaný.
Pridavam savy,kedže neviem či nakoniec DJ ten Peer costume získal či nie,aby mohol outro zaznamenať ak chce.
Saxon Saxon   | dokončenie fotodokumentacie 30.06.2013, 22:38:57     Reply   edit  delete 
Ulohy komplet splnené.Máme mená piatich zradcov,aj ukradnuté dokumenty o tajnych chodbách vedúcich do hradu kráľa a našli sme aj alliančný list sira Raymonda a kráľa Williama,plus sme poslali varovanie o tejto aliancii na sever.Skontrolujeme či mame v inventári stone vase a dve dosky (plank)prípadne kúzlo teleport,s ktorým mapy prejdeme rýchlejšie.V jaskyni naberieme do stone vase lávu z lavoveho jazierka (cave(2)) a tú potom vylejeme na zablokovaný tajny východ v SE časti jaskyne.Opustením hradu končí naše dobrodružstvo.
Attachment Attachments
Saxon_revolt_152.png Saxon_revolt_154.png Saxon_revolt_156.png Saxon_revolt_158.png
Saxon Saxon   | dokončenie fotodokumentacie 30.06.2013, 22:30:44     Reply   edit  delete 
Ďalšia cesta teda vedie do knižnice (floor 1(NW miestnosť celkom hore))hľadať knihu v ktorej si ukrýva listy baron Raymond,aj ked je to skôr tlačítko na odkrytie tajnej miestnosti .Ako spomenul Cantra kniha ,ktorá otvara tajnu miestnosť sa objaví až ked mame štyri mená zradcov.V tajnej miestnosti je truhla s black box key a stone vase.Kľúčom otvorím black box a mame další svitok s posledným ,piatym menom zradcu:sir Alwil
Attachment Attachments
Saxon_revolt_147.png Saxon_revolt_148.png Saxon_revolt_149.png Saxon_revolt_151.png
Saxon Saxon   | dokončenie fotodokumentacie 30.06.2013, 22:20:37     Reply   edit  delete 
Takže pisarovi posunieme všimné,t.j. akukoľvek cennosť a už sa mu rozviaže jazyk.Vraj baron ukrýva svoje dopisy v falošnej knihe,ktorej nazov začína na počiatočne písmena mien zradcov.Ešte nam chce prezradiť aj adresáta posledneho tajneho dopisu,ale stihne povedať len Baron Al.. a priletí šipka ,ktorá ukončí jeho život.
Attachment Attachments
Saxon_revolt_139.png Saxon_revolt_140.png Saxon_revolt_142.png Saxon_revolt_146.png
Saxon Saxon   | dokončenie fotodokumentacie 30.06.2013, 22:12:29     Reply   edit  delete 
So zvitkom s menom sira Melena pôjdeme k pisárovi v šľachtickom kostýme (Peer costume) a s prazdnymi rukami a konfrontujeme ho s ním,pričom povieme,že sir Raymond ma podozrenie že prezradzuje tajomstvá a spytame sa ho,či napísal aj iný dopis a komu bol adresovaný,avšak pisar nechce prezradiť žiadne meno.
Attachment Attachments
Saxon_revolt_126.png Saxon_revolt_127.png Saxon_revolt_133.png Saxon_revolt_134.png
Saxon Saxon   | dokončenie fotodokumentacie 30.06.2013, 22:06:55     Reply   edit  delete 
Aspoň dokončím fotodokumentaciu,ked sme tu už tolko obrazkov dali,tak nech je to komplet.Čiže v miestnosti s troma obrazmi ,ale len jednym s červenými očami (floor 2 (11)),na ktorý poukázal DJ v predchadzajúcich postoch klikneme na rám a objaví sa nam priehradka so zvitkom a s ďalším menom: sir Melen.
Attachment Attachments
Saxon_revolt_120.png Saxon_revolt_123.png Saxon_revolt_124.png
Saxon Saxon   | Final secrets revealed! 30.06.2013, 21:27:21     Reply   edit  delete 
Show Reply to post from Cantra:
GJ and respect Cantra.

A rešpekt aj pre DJ,jednak že objavil ten portrét s červenými očami a že mal aj pravdu s tou tajnou miestnosťou v knižnici.:D
David Kulhan David Kulhan   | Final secrets revealed! 30.06.2013, 19:26:55     Reply   edit  delete 
Show Reply to post from Cantra:
Respect to everyone :p
Cantra Cantra   | Final secrets revealed! 30.06.2013, 17:48:33     Reply   edit  delete 
Everyone. I have now finished the game 100% legitimately.

DJ, remember that portrait on Level 2, the one with the red eyes? Press either of the lower corners of the frame to reveal it's hiding a secret behind it. Inside is the SCROLL containing the traitor's name, SIR MELEN.

Take this scroll to the scribe on Level 3. Make sure you are wearing the PEER costume, and have nothing in your hands. Give it to the scribe, and you will question him about it, and accuse him of sending secrets to the enemies. He will say there is another scroll that hasn't been sent, but won't say anything further.

Next, give him a valuable item. I tested this with a GOLDEN CROWN and an AMULET, both worked. Other things might work. He will tell you that the last scroll is hidden in a book, the title is a compound of the five traitor's names. He will say the last name is AL... and then he will be assassinated by a Crossbowman who spawns in the room. Quickly grab your weapons and kill him.

Return to Floor 1 and head to the library room that's in the attached pic. You're looking for a book related to the traitor's names, you've got Wells, Almer, Melen, Al... and Riven. One book will be labelled WAMAR, press it to reveal a secret room behind it. This book is NOT present unless you have the four full traitor names and the first two letters of the last, as revealed by the scribe.

Inside the secret room is a chest, and inside the chest is the BLACK BOX KEY and the STONE VASE. Open the main compartment of the BLACK BOX to reveal a SCROLL giving the final traitor's name in full, SIR ALWIL. Then lastly now you've got the STONE VASE, you can head down to the caves to unblock the secret exit and escape!
Attachment Attachments
Cantra_Final.png
Crash Crash   | CENA pro DJ 28.06.2013, 20:11:01     Reply   edit  delete 
Pánové musím přiznat že se u vašich příspěvků překvapivě dobře bavím, ačkoliv ta hra je pro mě v podstatě neznámá, věděl jsem vlastně pouze, že existuje. Určitě je to způsobené i tím, že komentujete ve dvojici, podobně zábavný byl deník k Fate: Gates of Dawn, který psali Maros S a Ringo. Ale abych se konečně dostal k tomu co jsem napsal do předmětu.

Vzhledem k tomu že jste se dostali dost daleko, a rád bych viděl, že to dotáhnete do konce. A vzhledem k tomu, že DJ jakožto pořadatel soutěže by v případě vítězství si udělil cenu sám sobě, vyhlašuji mu tímto následující podporu.

POKUD DJ VYHRAJE TUTO SOUTĚŽ DOSTANE ODE MĚ LIBOVOLNOU HRU V CENĚ 10€ (resp. 13$) dle vlastního výběru z běžně dostupných digitálních distribucí (GOG, Steam, popř. další distribuce dle dohody, pokud by sis zde nevybral).

Cena se sice nerovná výši té tvojí, ale tak trochu doufám, že se ke mě někdo připojí a třeba to společně dorovnáme! ;-)
Saxon Saxon   | Chessboard Solution 27.06.2013, 22:13:09     Reply   edit  delete 
Show Reply to post from DJ:
Ach jaj,tak to som fakt nečakal,že riešením bude obyčajný šikmy pohyb od jedneho svietnika k druhemu a hlavne,že v tej miestnosti budu len poklady a žiaden dôležitý predmet.

Mach (moss) najdený,ukrýval sa u Mr.Smitha.
Attachment Attachments
Saxon_revolt_119.png
DJ DJ   | Chessboard Solution 27.06.2013, 10:38:33     Reply   edit  delete 
Show Reply to post from Cantra:
Thank you again. I try to turn these candles many times but nothing happens. BUT I do this in wrong order!
The right order is turning candles from "left side" as you marked in attached piece of map.

But I still don't understand WHAT does this have with chessboard and bishop moves... ;-)


OK, mame vyriesene aj tieto dere. Spravna kombinacia je otocit svietniky v poradi: G,E,C,A
Bohuzial nic dolezite v tejto miestnosti nie je, iba truhlica s cennostami.
Attachment Attachments
dj_Floor3-chessboard.png dj_revolt_1282.png
Cantra Cantra   | Chessboard Solution 27.06.2013, 00:31:02     Reply   edit  delete 
Attached is the map diagram, the red spots are the candles that need to be turned. When you turn the last one you'll hear a slightly different click, and while the door does not seem to change, it is now unlocked and you can open it manually.
Attachment Attachments
Cantra_Chess.png
Saxon Saxon   | kamenna vaza 26.06.2013, 20:23:44     Reply   edit  delete 
Show Reply to post from DJ:
A jo,maš pravdu,nevšimol som si,zobrať sa neda.Takže nam ostava Strelec a šachovnica.
DJ DJ   | kamenna vaza 26.06.2013, 19:38:56     Reply   edit  delete 
Show Reply to post from Saxon:
Kukni moju moju mapu dungeonu, tu miestnost mam prejdenu. Je tam jedna retaz, ktora otvara stenu (za tou pascou strielajucou sip) a tie dvere sa daju zvnutra otvorit. Na zemi medzi stlpom a dverami je vaza cez ktoru sa neda prejst, zda sa mi ze je to dekor, ale zobrat som ju neskusal...
Saxon Saxon   | kamenna vaza 26.06.2013, 19:16:19     Reply   edit  delete 
Okrem zatvorenej miestnosti na treťom poschodí,je tu ešte uzavreta miestnosť vo väzení.Väzenie je plne kamennych váz,tak možno....
Mach nedokažem nájsť,takže prosím Ťa odskúšaj,či sa nedá dostať teleportom medzi tie stĺpy.
Attachment Attachments
Saxon_revolt_117.png Saxon_revolt_118.png
Saxon Saxon   | žobrak 26.06.2013, 14:23:58     Reply   edit  delete 
Dal som nejake cennosti žobrakom,ale dostal som len poďakovanie,čiže cez nich asi cesta nevedie.

Problem s Cantrom je ten,že on tuto hru nedohral,ale nabural a tak sa presuval cez steny,vyrabal si predmety ktore nenašiel,asi ich zoznam nejako vykutal z hry,čiže vlastne ani on sam nevie poriadne čo a ako.Na druhej strane boli a aj su jeho napovedy aspoň trochu napomocné.:)
Attachment Attachments
Saxon_revolt_074.png
DJ DJ   | progres 26.06.2013, 14:08:21     Reply   edit  delete 
Show Reply to post from Saxon:
Nadhera, tomuto sa vravi spolupraca jak remen ;-)
Toto mna vobec nenapadlo a pritom ked ho pozorujem cez tu dieru, tak on fakt akoby mizol v tom krbe.
Vsetko to funguje, usvedcujuci dopis uz mam aj ja, takze tymto mame aj 2 poschodie preskumane komplet. Zostava posledna zatvorena miestnost na tretom...

Inak ked som si pozeral tie starsie mapy od Cantru, tak v Jaskyni ma napisane, ze na Lavu pouzil Stone Vase (ale netusim kde je) a tu vylial na zablokovany Hidden Exit, hmm...
Saxon Saxon   | poslíček,utok zo severu 26.06.2013, 13:38:21     Reply   edit  delete 
Alliančný list som potom odniesol k poslíčkovi floor 3(10) a prikazal mu odniesť ho na sever grofovi Backhamovi.Poslíček protestoval,že cesta na sever je uzavreta kráľovskymi strážami,tak som mu dal ešte kráľovsky prsteň (Royal ring) ,aby prešiel cez stráže.Síce hovorí,že sa vyda hned na cestu,ale nadalej sa poflakuje po miestnosti.:D

Touto akciou si nie som istý,či by sa nemala urobiť až po zistení mien zradcov,lebo predpokladam,že posielam spravu o alliančnom utoku zo severu rytierovi vernemu kráľovi,ale v tento moment mi ešte chýbaju dve mená.
Attachment Attachments
Saxon_revolt_105.png Saxon_revolt_108.png Saxon_revolt_112.png Saxon_revolt_116.png
Saxon Saxon   | list o alliancii 26.06.2013, 13:02:53     Reply   edit  delete 
Použitím magic ringu na black box,ktorý sme našli floor2 (13) sa otvorila jedna z prehriadok s listom o alliancii kráľa Williama a barona Raymonda.Datum útoku je 12.aprila,čiže do tohoto datumu asi budeme musieť hru dokončiť.
Attachment Attachments
Saxon_druha_schranka_black_boxu.png Saxon_list_alliancie1.png Saxon_list_alliancie2.png
Saxon Saxon   | korunovačne klenoty a magic ring 26.06.2013, 12:57:06     Reply   edit  delete 
Bibliu som odniesol biskupovi floor 2 (1),ten mi podakoval a vyrozpraval príbeh o byvalom brutalnom vladcovi tohto hradu,ktoreho ostatky su pochovane v crpyte v sarkofagu crypt a vraj jeden den po pohrebe sa sarkofag otvoril a korunovačne klenoty odišli do kráľovstva nebeskeho.Duch vladcu nema pokoja a stale ich hľadá.Dal mi diamantový kríž (Diamond cross)vraj otvara cestu do kráľovstva nebeského.Použitím krížu na oltar v kaplnke sa objavia korunovačne klenoty.Tie som odniesol do crypty,dal si šatku kvôli uspavajucemu plynu a postupne ich vložil do sarkofagu crypt (2) ,na boku sarkofagu sa objavil magicky prsteň (magic ring).
Attachment Attachments
Saxon_revolt_078.png Saxon_revolt_090.png Saxon_oltar.png Saxon_magic_ring.png
Saxon Saxon   | progres 26.06.2013, 12:45:51     Reply   edit  delete 
Tak som prešmejdil dungeon skrz na skrz a ten mach sa zatiať stále úspešne skrýva,ale..ALE...vdaka Tebe som urobil progres.To vedro som si absolutne nevšimol.Je u kuchara pod policami,nabral som do neho vodu a utekal vyskúšať zahasiť kozub v miestnosti kde stoji ten astrolog a môžeš ho špehovať cez dieru P3(na Tvojom screene z špehovacej dierky,vyzera akoby vychadzal z toho krbu) .Trochu je to svinstvo,že ked som ho predtým skúšal uhasiť miskou,či poharom,tak nič nenapísalo,že mam malo vody,alebo podobne.S vedrom som to uhasil a objavila sa tajna chodba na konci ktorej som našiel Bibliu(Holy Bible).
Attachment Attachments
Saxon_vedro.png Saxon_uhasi_kozub.png Saxon_chodba_za_kozubom.png Saxon_biblia.png
DJ DJ   | mach,vedro,teleport 26.06.2013, 11:22:55     Reply   edit  delete 
Show Reply to post from Saxon:
Mach bol urcite na zemi.
Vedro, hmm tiez to bolo dakedy na zaciatku, ked som si nerobil poriadne poznamky. Neviem. Ale prave som ho skusil pouzit v studniach a nic.
Teleport - pouzijes flasku, objavi sa aktualna mapa a kliknes kam chces. Ak kliknes na miesto kde sa neda dostat (je neobjavene, alebo niecim bloknute) upozornuje na to zvukova hlaska.

1) mach polozeny na zemi v dungeone
Attachment Attachments
dj_revolt_1258-mach.png
Saxon Saxon   | mach,vedro,teleport 26.06.2013, 10:36:38     Reply   edit  delete 
Uff tak v tom dungeone je to cele zamachovane:D Gratulujem k dobremu oku,nahodou si nepamätáš či ten mach bol na zemi či na stene?
Kde si vzal to vedro?
Ten teleport teda funguje len na miesta kde vidíš alebo sa targetuješ na mape?
DJ DJ   | Zakys - sumarizacia 26.06.2013, 09:47:47     Reply   edit  delete 
OK, myslim ze mozem konstatovat velky zakys, nevieme sa pohnut dalej.
Zatial sme uspesne odhalili 3 mena z 5 (Sir Wells, Sir Almer, Sir Riven) a nasli 2 dokumenty (tuto druhu ulohu mame komplet).

Skusim zosumarizovat co este treba, nejake tipy a otazky:

u mna su evidentne uz iba 2 miesta kde sa neviem dostat, takze treba vyriesit toto:
- Chessboard Puzzle a otvorit tie dvere - Floor 3(5)
- Miestnost (Floor 2), kde mi orb ukazuje este jednu zivu osobu (modry bod juzne odo mna), obrazok c.1
- Ziskat predmety BLACK BOX KEY a BIBLE

Pozorovanie cez Peepholes, Floor 2 (P1-P8) v urcitych casoch:
- ja som tu uz zabil vsetkych civilistov (okrem biskupa) a pri pozerani cez dieru P3 vidim civilistu v obleku astrologa, ktoreho som v tej miestnosti zabil. Ked sa tam teleportnem, nikto tam nie je. Ked este zil, stal v tejto miestnosti hned za dverami a blokoval vchod, nehybal sa. Inac som skusal pozerat do vsetkych dier v casoch ktore su na tom zvitku, ale okrem tej P3 nic. Obrazky v prilohe 2,3.

Otazky:

- Floor 1, miestnost v rohu NW, su tam police s knihami, ktore by sa mohli dat odsunut - smrdi to tam tajnou miestnostou
- Zobraci na trhovisku, skusit im dat mince, nejake drahokamy?
- Studne, neda sa v niektorej pouzit vedro, ktore sa da zobrat do inventara? Garden 2 (NE) si to vyslovene ziada...
- Na co je predmet Cover (velka pokrievka), ktoru som zobral z jedalne?
- Floor 2 miestnost 11, visia tu 3 obrazy, jeden ma cervene oci, nejaky puzzle?
- Floor 3 (8), co s pisarom (Scribe) a Peer Costume, treba mu dat nieco podpisat?
- Dalekohlad Floor 3 (SW), co s nim?
- Dungeon a prepinace v juznej casti?
- Lavove jazierko v Jaskyni, skusal som z neho nabrat do kybla, pise hlasku. Mozno by to chcelo iny predmet (Stone Vase co nasiel Cantra?)
- Jaskyna a Hidden Exit, bude sluzit na konci hry k opusteniu hradu?
Attachment Attachments
dj_revolt_1245.png dj_revolt_1249.png dj_revolt_1250.png dj_revolt_1121.png
DJ DJ   | Kuzla, Mach, Teleport 26.06.2013, 09:00:49     Reply   edit  delete 
Show Reply to post from Saxon:
Mach (Moss) som nasiel, ale otaznik tam mam preto, lebo neviem kde. Z obrazkov som vydedukoval ze to muselo byt este v hrade, pravdepodobne v dungeone, mal som ho v inventari totizto takmer od zaciatku. Ked je polozeny na zemi strasne zle ho vidno.

Inac zobrakovi som skusil dat jedlo, mince som si nikdy nenechal, to by bolo treba skusit ale ja uz ich nemam odkial zobrat, kedze vsetkych civilistov som uz vyzabijal ;-)

Wisdom mam na max, stacilo mi k tomu minut cca 4 kuzla (Fireball, Lightstorm, Healing, Magic Hammer).
V knihe kuziel uz vidim vsetky recepty, vratane "Cone of Cold" v ktorom sa vyuzije ICE FLOWER a asi kusok ladu.
Vyrobil som si kuzlo TELEPORT a skusal som sa dostat na nepristupne miesta v uz preskumanych miestnostiach (cize take co su blokovane nabytkom alebo inym dekorom).

1) Magic Hammer v praxi
2) Cone of Cold - recept na jedno z najsilnejsich utocnych kuziel
3) Teleport vyrobeny, ma zelenu farbu
4) Teleport k pisarovi na "nepristupne" miesto, nemam Peer Costume a nereaguje ;-)
Attachment Attachments
dj_revolt_1240.png dj_revolt_1213.png dj_revolt_1236.png dj_revolt_1253.png
Saxon Saxon   |  26.06.2013, 06:57:51     Reply   edit  delete 
Vonkajšie priestory a zahrady prejdené.Kvetinky sa však spawnuju nahodne,neviem či všetky,alebo len niektoré(podľa Tvojej mapy som umiestnenie kontroloval len zo začiatku),ale ako som pochopil z Tvojich poznámok,tiež si mach (moss) nenašiel.Ak to ešte niekto nááááhodou hraje ,nenašli ste ho? Kvetinky som zatiaľ našiel len na ceste v zahrade,mach som hľadal aj na stromoch,studňach,fontanach,kamennych podstavcoch,ale zatiaľ neúspešne.

V pokladoch občas padli mince,neskúšal si ich dať žobrákom? S kľúčom ,čo bol v sene v zadnej časti nadvoria,som sa dostal do poslednej nepreskumanej veže,kde bol chest key a ďalekohľad.Budeme niekoho šmírovať ,alebo pozorovať hviezdy?Asi nie,vyzera,že je to len dekor.:(

Ulohy ktore su zrejme:Vyriešiť puzzle floor 3(5),najsť mach na kuzlo teleport,otvoriť black box.

Strelec a šachovnica je tuhý oriešok.Skúšal som všeličo,dokonca aj aplikovať realnu šachovnicu ,ktorej velkosť je 8x8 a na výšku ta miestnosť ma 8 políčok,ale čo sa tyka dlžky tam je to otazne.

Mach sa snad ešte niekde objaví,príde mi ,že pri opätovných navštevach sa kvetinky spawnuju zas,ale to môže byť len mylný dojem,kedže ich polohu nemapujem.

Vdaka poslíčkovi floor 3(10) vieme,že každy black box ma dva kľúče.Cantra hru hackol a zistil,že jeden kľúč je black box key(ten si hacknutím vytvoril a predpoklada prepojenie na pisára floor 3(8) a druhy royal ring,ten získame najdením biblie a naslednym používanim vecí.
Attachment Attachments
Saxon_zobrak.png Saxon_dalekohlad.png
Saxon Saxon   | Krypta, Sarkofag 25.06.2013, 17:09:49     Reply   edit  delete 
Show Reply to post from DJ:
Vidím,že crypta na Teba urobila rovnaky dojem ako na mňa (opísanie v predchadzajucich postoch),rozhodne nechapem,že s hradom sa ešte docela pekne pohrali,vyzdobili steny a podobne,dokonca ešte aj väzenia vyzera docela dobre,ale crypta je fakt uboha,aj čo sa tyka vizaže ,aj koristi.Kde inde by si mal človek nahrabať majetok,ked nie vykradaním hrobiek starych kráľov? :D

Sarkofag ,podľa hintu od Cantry ,nevyužijeme skôr ,kym nenajdeme bibliu pre biskupa.Pravdepodobne to bude asi znamenať vyriešenie toho puzzle Strelec a šachovnica floor 3 (5).Cítim v kostiach,že za tymi dverami by mohla byť biblia.
DJ DJ   | Krypta, Sarkofag 25.06.2013, 15:28:18     Reply   edit  delete 
Show Reply to post from Saxon:
Mam zmapovane. A musim povedat, ze Krypta je hodne uboha, nikde nic, nasiel som iba 2 miesta s nejakymi predmetmi. V miestnosti ktoru neskor zablokuje kamenna gula taktiez nic nie je.

V sarkofagu (2) z ktoreho ide ten zeleny dym som nenasiel nic. Ani ty?.
Som cakal ze ked to je jediny otvoritelny sarkofag, pri ktorom sa dokonca vyuzije jeden zaujimavy predmet (Satka), tak ze tam uz daco najdem...
Attachment Attachments
dj_revolt_1074.png dj_revolt_1067.png dj_revolt_1097.png
DJ DJ   | Peer Costume lost 25.06.2013, 15:20:43     Reply   edit  delete 
Show Reply to post from Saxon:
Hmm, vyzera to tak, ze cas ziadnu ulohu nema. Spal som tam, skusal som v noci aj cez den a nic, kostym stale chyba, zrejme bug ;-(
Saxon Saxon   | Peer Costume lost 25.06.2013, 07:18:07     Reply   edit  delete 
Show Reply to post from DJ:
Tak ma napadlo,že ty si prišiel po ten kostým ráno a ja v noci,žeby cez deň majitel ho mal oblečený na sebe a len v noci ho dáva na figurínu?Ak by to tak bolo,že teda čas ma tiež vyznam v tejto hre,tak začínam meniť nazor na tu špehovaciu miestnosť a bude asi potrebne čeknuť tie časy na tom zvitku.
Saxon Saxon   | NPC 24.06.2013, 16:31:50     Reply   edit  delete 
Show Reply to post from DJ:
Nie to druhe npc je ten väzeň,ktorý je teraz "slobodný" a slobodne pobehuje po väzení :D. Mr.Smitha orb berie ako dekor,skúšal som aj pobehovať v tom šľachtickom kostýme po zamku,v jednej miestnosti posedava bohate oblečena šľachtična,tak reku či nenaviažu rozhovor,ale nič,orb ju tiež berie ako dekor.Ani kontakt s Šašom (Jester) ani s krajšie oblečenymi šľachticmi ,biskupom nepriniesol žiaden iny efekt.Pravdepodobne je ten kostým len na toho pisára (Scribe).To že Ti zmizol je teda dosť divné,ak by npc brali veci na zemi tak to sa v prízemi u mňa napakuju.
 shows: 50 [ 1-50/123 ]   «previous 012 next»

Retrogaming merch - HV 1701.cz
 support us
🍺 Buy me a beer
 search game by title
 search in magazines
 search everywhere
 last added games
 Tomb Raider II, 22.02.2024
 Joust, 24.11.2023
 Fortress of Dr. Radiaki, The, 01.10.2023
 Rampage, 23.09.2023
 Lost Vikings 2: Norse by Norsewest, 03.07.2023
 Falcon, 03.05.2023
 Metal Gear, 18.10.2022
 Clock Tower, 26.09.2022
 RoboCop 2, 09.05.2022
 Ztracený ostrov, 01.05.2022
[ more games ]
 diskmags
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 stats
 Games :: 1271
 Extras :: 8235
 Comments :: 7766
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| DJ OldGames| Online Games | Magazines | Discussion forum | Game Galleries | Extras | PC Games | Sitemap | Links | Contacts |
| RSS-games | RSS-comments | RSS-discussion | RSS-magazines | RSS-extras | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Fix-It Felix Jr. online | DOSBox