Comments on games by Spiky
parada. kedysi davno som o tejto hre cital, ale nikdy som sa k nej nedostal. snad si ju konecne aj vyskusam :) vdaka
vzhladom na to, ze uz sa hra na GOG nepredava a prava drzi bohvie kto, neslo by hru opat pridat na stiahnutie?
po rokoch tu mame novu oficialu verziu, 0.74-2 a navyse bola oznamena 0.75, ktora coskoro vstupi do regresného testovania
neviem, ci je to tou pokrocilou hodinou, ale zacinam byt zufaly. ako sakra v DOSBoxe prekopirujem cely folder z jedneho disku na druhy? prikaz copy vzdy skopiruje len subory a podpriecinky neskopiruje
Tak prvy krat sa mi dnes podarilo objavit Sybex strategy guide v digitalnej podobe. Stihanut si ju mozete tu: http://mocagh.org/sir-tech/wiz8-hintbook.pdf
Narazil som na velmi podrobne spracovany herny dennik nazvany "From Monastery to Ascension Peak 2013". Bohuzial som sa nedopatral, kto za nim stoji. Link na stiahnutie: https://www.google.sk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwjWyYbx2KvUAhUBPBoKHWOCCVYQFgghMAA&url=http://folk.uib.no/fciop/index_htm_files/Wiz8.pdf&usg=AFQjCNEYRfFP77lNA6DUmzEJef6K_CxY9Q&sig2=wphQuemDB0zHZoVHTZ4RDA&cad=rja
jedna z prvych hier, ktore som mal.. parada
Vedel by niekto poskytnut povodne subory tejto hry, popripade image originalneho CD?
nie nie, magicku part ma asi Karol. mam blade dancera, barbara, runepriesta a paladina.
keby som mal partu robit teraz, paladina by som vynechal. nie je ani bojovnik, ani kuzelnik. nie je zbytocny, ma nejake support kuzla a tiez group heal, revive, ale urcite by som si vedel za neho predstavit lepsiu nahradu.
runepriest rozdava criticaly kade chodi, to je radost pouzivat plosne kuzla. blade dancer pri troche stastia a dobrej taktike dokaze vymlatit sam nacatu partu nepriatelov vdaka vsemoznym bonusom no a barbar mlaticka s poriadnym damage.
to mal byt len pokus o vtip, ocividne velmi zly :D
inak mam uz u vsetkych postav grandmaster questy porobene a aj vsetky blessings pozbierane. side questy az na jeden hotove, pritom som stale len niekde v priebehu actu III. ostavaju mi 2 nepreskumane dungy, pricom uz velmi dlho som nenarazil (a uz zrejme nenarazim) na ziadny challenge
uz je to par dni, co som pri hrani Legacy narazil na bossa, s ktorym to vyzera byt nadlho. zrejme sa nejaku dobu dalej nepohnem
...
SKUSKOVE :D
pamatam take boje z wizardry 8, tam nebolo vynimkou bojovat aj pol hodinu. hlavne, ked sa do boja postupne pridavali dalsi a dalsi protivnici :D
uz aspon viem, co po MMX rozohram :)
fuha, tak to si neviem predstavit, ako to s cisto might alebo magic ide dohrat, predsa len niektori nepriatelia maju silnu odolnost voci jednemu alebo druhemu.
trochu ma zacina stvat az neuveritelne zle vybalancovanie v ramci jedneho poschodia dungeonu. v pevnosti vran som sa k suboju s bossom dostal takpovediac s prstom v nose, ale ten mi potom jednym kuzlom zabil jedneho clena party a dvoch omracil.
dalsia nepochopitelna vec pre mna bol pavuci boss. myslim, ze to bolo v stratenom meste uroven 3. bol taktiez extremne OP, ale vdaka priserne nascriptovanej AI som ho dokazal porazit.
tak som zase narazil na par neprijemnych bugov:
- po par hodinovom hrani sa stane, ze po boji vam ostane hrat bojova hudba. na prvy pohlad to mozno nevyzera zle, ale velmi rychlo to zacne ist na nervy. nastastie staci vypnut a zapnut hru
- pri vykuzleni nebeskeho stitu som si vsimol, ze popisok ukazuje hodnotu zasahovych bodov, po ktore bude stit aktivny. podla logu moj stit obcas vydrzi takmer dvojnasobok. velmi casto sa mi tiez stane, ze stit nevydrzi a nejaky damage sa dostane aj na skupinu. napriek tomu ikonka stitu stale sveti.
co sa priebehu hry tyka, particka je zatial na 21. leveli a predpokladam, ze som pred dokoncenim 3. aktu
EDIT: na jednu vec nemozem prist. ako sa da sakra posuvat minimapa?
Karol: v podstate si uhadol presne, ako trenujem partu (ork ma 2h mace). co s bugov tyka, par krat sa nepriatelia zle rozostavili na policku a prekryvali sa jeden cez druheho. tiez sa pocas rozhovorov pri stlaceni Continue sem-tam nestopol hlas, takze som pocul staru aj novu spravu sucasne. su to povacsinou taketo drobnosti, ale ja by som taketo chyby videl rad opravene. tiez som rad, ze takato hra vznikla. osobne ju mam ovela radsej ako grimrocky, kedze som zastancom tahovych subojov, pokial sa jedna o dungeony... a tiez absencia pribehu, questov, interakcia s NPCs a obchodnikmi, trenermi mi taktiez chybala. Wizardry 9 by som bral asi len od tvorcov 8. dielu a toho sa uz nedockame. MMXI, ktora by sa niesla v duchu X (s lepsim post-release servisom) by som sa ale urcite nebranil :)
skusim teda dwarfa trenovat aj na magiu zeme, momentalne som sa snazil vylepsit magicke zaostrovanie
elf - blade dancer - female
orc - barbarian - male
dwarf - rune priest - male
human - crusader - male
popravde som tvorbe party nevenoval neprimerane velku pozornost, pocas hry si odomykam tie vlastnosti, ktore potrebujem a zatial si idem relativne bez problemov. dlho som MM nehral, takze ten model bol pre mna na zaciatku novy, ale zvykam si.
paci sa mi gui, vidno, ze presne vedeli, co chcu vytvorit. no zaroven mam pocit, ze este k dokonalosti chyba nejaky ten patch (ktory uz zial neuvidime).
hra sa mi napriklad nedarila ulozit, ked sa pocitadlo dostalo niekde na uroven 250 ulozenych pozicii (realne som mal saveov len okolo 10),pri ulozeni som dostal spravu, ze hra bola ulozena, co vsak nebola pravda. musel som savy premazat, pretoze okrem quick save a autosave mi custom savy nefungovali. tiez mam obcas pocit, ze gui sa obcas sprava dost nepredvidatelne
aby som len nekydal, skutocne sa pri hrani bavim. zatial som niekolko hodin po dokonceni actu I
tak som sa po dlhom vahani (uplay, steam) pustil do MMX a musim povedat, ze lepsie som sa bavil len u Wizardry8. uz druhy den za sebou taham do rannych hodin
ziadnym sposobom sa mi nedari spustit hru vo fullscreen. mam windows 8.1. bez pouzitia rezimu kompatibility vyskoci chybove hlasenie, spojene s grafickou kartou.
ked hru vo fullscreen spustim, pri nabehnuti loga napoleon games sa prekresluje len lava cast obrazovky a a ta ma navyse len obmedzenu farebnu paletu. vie niekto poradit?
intenzivne o kupe MMX uvazujem, ale najradsej by som tak urobil na GOG. myslite, ze je vydanie hry na GOG realne?
Mobilna verzia je uz niekolko dni vonku. Ja som po precitani mnozstva nazorov radsej ani neskusal.
Tak som nakoniec objednal Sybex strategy guide, tato kratka ochutnavka ma presvedcila ftp://ftp.sybex.com/2466/2466ch06.pdf
Z britskeho amazonu kupujem prvy krat, tak bude hadam vsetko v poriadku, seller mal referencie vyborne.
Uprimne, pre mna je W8 srdcovka, kvalitny obsah by bol velkym plus, ale nie je to rozhodujuce. Skor ma zaujimalo, ci tuto knihu niekto vlastni a vedel by mi ju trochu priblizit ;)
Vlastní niekto túto http://www.amazon.com/Wizardry-VIII-Official-Strategies-Strategy/dp/0782124666/ref=lh_ni_t knihu a vedel by povedať, či stojí za to ju kúpiť?
Podarilo sa mi zohnať herný manuál s textami v super 10/10 kvalite. Obrázky majú síce nižšiu kvalitu, ale aspoň to nie sú krivolako skenované stránky ;)
http://www.edisk.sk/sk/stahni/81667/Wizardry_8_Manual_EN.pdf_577.98KB.html
Enjoy
Medzi odkazmi mi chýba výborne spracovaná fan stránka, tak ju pridám aspoň sem: http://www.flamestryke.com/wizardry8/flamestrykes_w8.html
V návode[sk] je chyba. Poradie u zvonkohry je nesprávne uvedené, má byť: zelený-> biely-> zlatý-> modrý.
Kde si našiel tie farebné mapy? Pýtam sa, lebo všade nachádzam len čierno-biele. Ak by boli aj mapy dungeonov, mohol by si ich sem tiež postnúť ;)
DJ: vďaka za patchnutú verziu, poďme sa do toho pomaly pustiť :-)
Odkaz k návodu http://www.oldgames.sk/game/wizardry-6-bane-of-the-cosmic-forge/download/5716/ (Návod [sk], DJ) nefunguje
http://master.hook.sweb.cz/ - vynikajúci web o Wizardry 7, bohužiaľ nedokončený
Neviem ako vy, ale mne robili problém primárne schopnosti, jednoducho som strácal orientáciu, čo napríklad znamená Piety. Dovolil som si týchto 8 schopností preložiť, snáď kvalita prekladu nikoho neurazí.
STRENGTH (STR): Ovplyvňuje ľubovolný manéver, vyžadujúci fyzickú
silu - od zásahu nepriateľa po vyrazenie dverí z pántov. Sila
ďalej ovplyvňuje veľkosť nákladu a odolnosť.
INTELLIGENCE (INT): Ovplyvňuje schopnosť postavy používať a učiť
sa kúzla, rozpoznať pascu na pokladnici a ostatné schopnosti,
ktoré závisia na duševnej povahe. Napomáha postave učiť sa novým
schopnostiam.
PIETY (PIE): Celková oddanosť postavy, pomáha rozvýjať schopnosti
a učiť sa nové kúzla. Tiež ovplyvňuje veľkosť sily kúzla, ktoré
charakter dostane pri prechode na ďalšiu úroveň, ďalej ovplyvňuje
rýchlosť regenerácie sily kúzla. Niekedy, napriek nízkej
inteligencii, sa extrémne zasvätená a nezlomná postava môže naučiť
veci tak rýchlo, ako jeho/jej bystrejší priatelia.
VITALITY (VIT): Životná sila postavy, ovplyvňuje množstvo
zásahových bodov (HP) a odolnosť, ktorú postava dostane.
Ovplyvňuje schopnosť liečiť a byť oživený, pomáha chrániť postavu
pred nákazou, nemocou, paralýzou a smrťou. Keď napríklad dosiahne
nulovú hranicu, postava nemôže byť oživená.
DEXTERITY (DEX): Schopnosť vyhnúť sa zásahu či zneškodniť pascu.
Vlastne je to schopnosť hýbať celým telom a reagovať tak na rôzne
situácie. Akokoľvek je dôležitá k pohybu, ide aj o prírodné
brnenie("dodge"). V boji sa prenáša na množstvo zásahov počas
jedného útoku.
SPEED (SPD): Je to čas, ktorý postava potrebuje, aby vykonala
zadanú činnosť. Vyššia rýchlosť, rýchle pohyby, precízna práca. V
boji vyjadruje počet útokov za jedno kolo. Ako obratnosť, aj
rýchlosť poskytuje lepšiu prirodzenú ochranu.
PERSONALITY (PER): Vľúdnosť postavy, ovplyvňuje komunikáciu s NPC.
Postavy s vysokou PER sú charizmatickí, naopak nízka hodnota PER z
nich robí introvertov. Zmes osobností v partii nie je na škodu.
KARMA (KAR): Ovplyvňuje činnosti postavy. Jedná sa o akýsi etický
merač. V podstate sa jedná o zmýšlanie danej postavy, napríklad
postavy s vysokou karmou budú pravdepodobne štastné a bude sa im
dariť. Zmes rôznych hodnôt je opäť prospešná, čiastočne otvorí
nové možnosti pri komunikácii s NPC.
Tak som trochu zisťoval, preklad bude v poriadku, ale sú problémy s výpisom anglického textu. Dúfam, že to nejak spraví...
Tak po cca mesiaci dohrané. Čo ma najviac sklamalo, je záverečný boj a snáď aj celá 2. polovica hry. Príbeh super, ale obtiažnosť súbojov oproti začiatkom zaostávala. Hral som na normal (iron man by nebol pre mňa, často ukladám :D ), ale za celý čas som nepoužíval lektvary či prášky, snáď až na pár výnimiek.
Parta bard, warr, ranger, lord, ninja, mage, ak bude chuť, v najbližších dňoch spíšem nejaké info o týchto postavách, aj nejaké rady ako ich hrať, do čoho investovať atď.
no ten preklad teda nič moc, korekcia asi ešte nebola alebo čo.. ale škoda, grafika vyzerá pekne, keby mal ten preklad úroveň, aj by som si zahral :-)
Ja som sa Goldku dlho snažil zohnať, ale teraz zdieľam tvoje dojmy.. bohužiaľ :-(
Keep hunting, hehe :-)
Not simple, however still possible to find it. If you interested, contact me, my email adress: patrik.hlinka[@]centrum.sk
lasice: začiatok je najťažší, často budeš utekať a zabíjať skupinky nepriateľov po jednom, ale len čo "dostaneš" od Barloneho korpusový prút, karta sa obráti ^.^
Ja som ju s predchádzajúcimi partami vždy obchádzal, tak prakticky ľahla na prvý pokus :-)
Tak som skúsil Nessie(26) na 18-20 úrovni a šla prekvapivo ľahko, asi bolo treba prísť skôr :)
http://www.youtube.com/watch?v=et5OJ0vbVnE
Mne tam sci-fi bohovsky sedí, navyše tam aj hrá svoju úlohu v príbehu, takže by som ten mix nebral ako mínus. U mňa najlepšie RPG aké som kedy hral (hrám :) )
|
Partners
|