Zoznam príspevkov do diskusie

 
Staré hry :: DJ OldGames
Elemir

Elemir

Petr Levák

Petr Levák je na OldGames.sk od: 27.04.2014
naposledy prihlásený: 11.07.2019

Príspevky v Diskusii od užívateľa Elemir

Zoznam príspevkov (60)
Zoradené podľa
výsledkov: 30 [ 1-30/60 ]   «predchádzajúce 01 nasledujúce»
 
23.06.2019, 09:51 
Velká gratulace Ringovi za dohrání a Janovi za pomoc. Už jsem myslel, že to skončí bez outra :) Deník výborný, tentokrát jsem četl vše, RG asi zkoušet nebudu. U těch japončíkáren bych to ještě zvážil, Chrono Trigger by si třeba své čtenáře našel ;)
Zrovna jsem to s těmi savy u Blade of Destiny popsal na DH :D 50 xp byl standardní souboj s bandity, takže během přerušeného spánku se v pohodě vydělalo na save a později už nemělo xp cenu vůbec šetřit. Časový limit je taky v pohodě, jenom nesmíš podcenit počasí. Mě to k Isharu hodně navnadilo, protože já taky vždycky skončil jenom u procházek krajinou. Asi fakt Daggerfall pošlu na chvilku k ledu, ostatně hned po Areně by to asi nebylo úplně ono. Navíc Ishary jsou můj skutečný rest :D
Ahoj, tak oni tuším změnily před nějakou dobou majitele a od té doby to šlo z kopce. Každopádně je jich škoda, diskuze v zákysnících byly mnohdy dost přínosné. Hlavní kontakt je kdyžtak info@abecedaher.cz.
Tak Areny jsem si popravdě nevšiml, asi mám na tuhle hru podvědomý blok :D Simulátory jsem si tipl, ale já myslel, že F16 už máš.
Jo, tohle bylo prima, pustil jsem si to v práci při kontrole papírů. Hezká byla i ta pasáž o disketách, sám jsem je zrovna nedávno sháněl a podařilo se mi získat balík 5.25 HD a 3.5 disket (smíšené) a mohu říci, že to opravdu zrovna levné nebylo, ale jsem rád, že jsem tu aukci vyhrál. Box na diskety by se mi ovšem taky hodil. Jinak na Wiz 6 má docela úctyhodný čas, ale jestli třeba nemapuje, tak je to jasný. I když musím říci, že v hradu nebo v dolech jsem se po čase taky pohyboval víceméně po paměti. Jak jsem věděl, jak ta mapa ve výsledku vypadá na papíře, tak to bylo mnohem snazší. Úplně naslepo bych asi odvahu nenašel.
22.01.2019, 14:08 
Docela si mě tou rozehrávkou Crystal Dragona zaujal. Taky mi tu leží, hned vedle Black Cryptu. Akorát mám problém, že můj notebook začíná být dýchavičný občas i u DOSBoxu (u WinUAE mám dost problém s plynulostí hudby). Má to nějaké hudební pozadí, které by stálo za to, nebo se to dá ignorovat a zcela vypnout?
Které konkrétní slabiny a v jaké podobě ve V2 zůstaly, ti nepoví asi nikdo. Kdo chtěl Grimoire odehrát, dojel ho už ve verzi V1, pro rozehrátí V2 zkrátka důvod není. Pro mě osobně bylo zajímavé rozjet začátek (dříve Act I) akorát s patchem s údajným rebalancingem, abych zjistil, že ta hra je prakticky stejná. A abych si to ještě více ověřil, tak jsem z dřívějšího save navštívil jednu pozdější pasáž hry, která je analogií Hall of Gorrors z Wizardry 7. Velký rozdíl oproti Wizardry 7 je v pocitu z bojů a z vývoje postav. Grimoire jede na univerzální taktiku a vývoj postav je celkem nedůležitý (kdo nechce přijít o rozum, tak si beztak nabere kouzelnické NPC kvůli poolu many, jelikož tvoje vlastní postavy se charakteristice NPC ani zdaleka nepřiblíží). Barbar a jeho Lethal Blow je asi to jediné, co stojí za zmínku - efekt je dokonce lepší jak u Kirijutsu z Wizardry a trénuje se to poměrně snadno. Jinak mezi jednotlivými bojovnickými povoláními nejsou větší rozdíly. Lepší zbroje a zbraně? Magie je základ, proto to craftění nemá velký smysl. Nastavení obtížnosti nemá vliv, RNG je rozbitý. Wizardry 7 je z pohledu puzzlů vyrovnané a hlavní hádanka se proplétá celou hrou (pořád tě to drží v napětí), u Grimoire je propracovaná akorát úvodní část, pak už je to všelijaké a hlavně rozmělněné díky množství lokací (někdy i zbytečných). V puzzle/hádankách jsou občas nelogičnosti. Tohle jsou prostě věci, u nichž jsem si nevšiml, že by je Cleve ve V2 opravoval (určitě by se o tom zmínil). Naopak si dále hraje s rebalancingem, takže až rozkope univerzální taktiku při boji s bossy, tak to bude teprve legrace, což ostatně už zmínil a chystá se na to. Lepší, než to tu popisovat bude, když si zkusíš úvodní část hry. Je to čistá lineárka na 20-25 hodin a vyzkoušíš si v ní prakticky vše, zbytek hry je to samé jen v různých obměnách, ale zase nutno dodat, že je to pak klasický openworld, kdy můžeš jít prakticky kamkoliv, což ve Wiz 7 tak úplně nešlo. Jde to právě díky tomu špatnému balancingu, kdy je družina na levelu 10 už natolik schopná, že těmi rutinnými postupy udolá prakticky vše (u Wiz 7 jsem se cítil schopněji až okolo levelu 20). Ale zase, do levelu 20 se ve Wiz 7 družina opírala více o bojovníky s podporou kouzelníků, nad level 20 teprve přišla plošná magie, Grimoire sází na magii od počátku (za jeden ze začátků to dokonce bez magie nejde vůbec a ještě hůře, nejde to bez kouzelnického NPC). Není to špatná hra, ale Wizardry 7 to prostě není.
Ale to je právě to, co jsem měl víceméně na mysli, pokud je pro tebe V1 polotovar, pak V2 je polotovar taky ;) V2 obsahuje úpravy mechanik, které byly dostupné už v jednom z patchů V1 a nezměnilo se prakticky nic. Ty nové oblasti nebo obecný crafting taky nic nezmění (zrovna crafting je jen do počtu, proto to označuji za kosmetické úpravy), v té hře je to jenom proto, aby Cleve mohl psát, co všechno na hře vylepšuje a co nového přidal (namísto toho, aby upravil ty podstatné věci). Ostatně tohle jsou věci, které už ve hře původně měly být, jen nebyly funkční. Steam fórum bych jinak vůbec nebral v potaz, jednak ho Cleve silně promazává a pak z těch jeho současných hippsterů tu hru dohráli tak dva a to ještě ve verzi V1. Podle mě je to čekání na Godota, ale třeba Cleve ve verzi V3 překvapí, protože jak už je u něj zvykem, oznámení práce na V3 bude důvodem k odkladu manuálu :)
Popravdě mi není moc jasné, proč se ty verze Grimoire tolik řeší. V podstatě jde jen o sérii kosmetických úprav, samotnou hratelnost to nijak nemění. V2, V3, ... to nebude brát konce. Pokud od toho někdo čeká důstojného nástupce Wizardry VII, tak bude asi trochu zklamán. Nicméně pokud jde o ten manuál, kdo zná Wiz 6/7, tak se v Grimoire snadno zorientuje.
Nejspíše ano. Včera jsem znovu koukal na video z KS kampaně a vůbec mi není jasné, co se stalo. Mě přijde, že Joe Fielder přišel k rozdělanému projektu, který před tím část vývojářů opustila a vše to pak jen poslepoval dohromady do jakéhosi rádoby celku. Opravdu jsem se na to těšil a i přes ne zrovna dobré dojmy z bety jsem se tomu snažil dát šanci, ale je to jedno velké zklamání.
Za poslední týdny jsem dokončil obě toliko očekávané novinky letošního podzimu a celkové pocity jsou přinejmenším rozpačité. Může za to hlavně Underworld Ascendant, protože BT 4 je alespoň sympatická hra, jejímž největším problémem je zejména optimalizace. Má sice docela nezáživný začátek, ale po něm se to výrazně zlepší a hlavně má dobře navozenou atmosféru. Příběhově to bude zřejmě tečka za původní trilogií (co jsem tak z toho příběhu pochytil, jelikož BT 1-3 z vlastní zkušenosti neznám). Naproti tomu Underworld Ascendant má jak špatnou optimalizaci, tak i herní náplň. Pathfinder: Kingmaker jsem už raději vynechal :) Nakonec musím konstatovat, že nejlepším "moderním" odkazem na své letité předchůdce je snad jen Might & Magic X a možná bych sem mohl zařadit i Swords and Sorcery. Zvědav jsem ještě na Realms Beyond: Ashes of the Fallen, ale to ještě nějakou dobu potrvá, než hra vyjde.
Ahoj, na Aukru zrovna někdo NXK edici prodává ;)
ICQ jsem nedávno zapnul jenom proto, abych se podíval, kolik kontaktů vůbec ještě "žije" ... výsledek? Nikdo :D Ale mě to svým způsobem nebralo ani v době jeho největší slávy, vždycky jsem dával přednost klasickému diskusnímu fóru apod. K té sbírce ... krom her, ke kterým mám vztah, občas kompletuju i věci, které mě třeba kdysi něčím zaujaly, ale už jsem se k nim nedostal. Občas se přihodí, že realita je pak poněkud jiná, ale jak už jsem psal předtím, i taková volba je pak u mě definitivní. Jednou k tomu třeba najdu cestu a pak by mě to mohlo zamrzet. Jinak ambice na nějakou velkou sbírku taky nemám, většina toho jsou opravdu hry, ke kterým mám vztah a o moc více už se to rozrůstat ani nebude.
Scorpiu už jsem našel, zkoušel jsem do toho nakukovat dneska během práce a musel si dávat pozor, abych se nezačetl až moc :D Hned jsem zkoušel nalistovat M&M II, ale tomu je bohužel věnován jen malý prostor a zrovna to nepsala ona. Jinak z toho seznamu autorů je jednou z mála, kterou tak nějak znám, já mám jinak obecně špatnou paměť na jména, tak si řadu těch lidí nedokážu s ničím asociovat. Navíc si vůbec nedělám iluze, že by mi to i tak mnoho řeklo. Škoda, že rejstřík vzadu není krom jména hry doplněn právě i o zkratku autora příspěvku. Jinak obdivuji ten styl článků, tedy že někdo dokáže na 1-2 stránkách vyzdvihnout vše podstatné. Místy to pro mě bude horší hlavně s angličtinou, s tím to mám jak u her. Něco mi sedne a něco ztuha louskám. Ale když si to DJ načal, o čem by si býval psal?
Jo ták :), mě ty iniciály byly divné, ale začátek jsem víceméně jen prolítl a hned se vrhl na konkrétní články. Projekt jsem zaragistroval už dříve, ale spíš právě ve spojitosti se zmínkou o Grimoire. Hádku na rpgcodexu jsem moc nesledoval, víc jsem koukal na tu část na Steamu, kde Felipemu někdo předhodil zrovna ty Wizardry VII (prý nedohrané apod.). Ostatně ono se to asi opakovalo v obou diskuzích. Mě spíš vadí ta sorta lidí, co se kolem Cleva motá, kvůli nim ani nemělo smysl cokoliv do diskuze psát.
Hm, tak nakonec se mu to podařilo. Zatím jsem si pročetl jen pár věcí, které mě zaujaly a diskutovat by se samozřejmě dalo, ale líbí se mi, že se nebál jít s kůží na trh a klidně přiznal, že si u některých her bez pomoci nevystačil. Nepodává to jako nějaké dogma, ale je to takový souhrn postřehů z pohledu obyčejného hráče. To je mi docela sympatické. Po jeho rozbroji s Clevem B. jsem trochu zapochyboval, proto jsem specielně nalistoval kapitoly Wizardry 6 a 7, no a celkem dobrý ;)
Jména nejsou zrovna ideální, ale jinak za mě taky prima. Možná bych se nebál postovat více obrázků. Každopádně oceňuji to sebezapření, já bych nedokázal pokračovat v něčem, co mě moc nepřesvědčilo. Obvykle si u takového titulu dám pauzu a teprve čas uvidí, jestli se k tomu vrátím nebo ne.
Já bych třeba asi měl s odprodejem problém. Mám tu třeba duplikáty, které se liší kompletností obsahu. Klidně bych mohl ty krabice zkombinovat a to chudší balení poslat zas do světa, ale pro mě má význam i to, jak jsem to sám obdržel. Podobně rozbalené vs zabalené krabice. Tu zabalenou určitě nebudu nikdy otevírat, takže zbavit se rozbaleného balení by pro mě bylo kontraproduktivní :) Vesměs tedy platí, že jakmile to jednou koupím, tak je to definitivní, proto já třeba na svou sbírku nepohlížím ani jako na případnou investici, což manželka třeba ty duplikáty vůbec nechápe. Navíc já tedy kompletuju opravdu jen to, co chci, nebo co jsem si předsevzal, takže já asi to tvoje dilema nebudu muset nikdy řešit. Radil bych ovšem neprodávat, ale třeba odprodej těch Amiga verzí jinému sběrateli, který to lépe zužitkuje, tomu naprosto rozumím. Sám jsem něco podobného zažil, byť to nebyly zrovna hry. S tím odprodejem by jednou mohla přijít chvilka, kdy toho zalituješ. Pokud jsi nad tím ochotný mávnout rukou, pak jsi nejspíše i rozhodnut.
Úplně bych to uzavření ve skříni nezatracoval, pořád je to z pohledu trvanlivosti ideální řešení. U mě je třeba většina vhodných míst pro vitrýnu, o které jakožto o výstavce uvažuju, na místě, kde svítí dost sluníčko a nerad bych riskoval, že to začne sišovat přebaly. Na druhou stranu mi jaksi uniká význam, komu bych se s tím chlubil :) Originál média používám zřídkakdy a doprovodné materiály jsou k tomu mému třeba dobře dostupné na Mocagh nebo tady, tudíž do krabic ani moc nechodím. I když, na druhou stranu si nedělám žádné iluze o tom, co s tím nakonec provedou potomci až to podědí :D eBay už je docela drahá, pokud jde hlavně o USA, ale bohužel to bez toho dost dobře nejde. Naštěstí já si na počátku určil, jakou mám zhruba představu, co všechno bych rád zkompletoval a ten seznam není nijak velký. Občas mi do toho skočí něco nečekaně, ale pořád se tak nějak držím původního plánu. Wizardry bych třeba taky rád zkompletoval, ale musím se holt držet při zemi :D Ono to u sérií dost láká, ale přednost hrajou díly, ke kterým mám nějaký vztah. Jinak prim má u mě stále kompletace tvorby New World Computing, a už jen to vyžaduje kompromisy.
02.01.2018, 21:59 
Mě se nakonec svátky vydařily. Po odmlce v hraní UU1 jsem se do toho zas naplno ponořil a výsledkem bylo, že jsem dneska odjel na noční a teprve na schodech mi došlo, že je úplně jiný den :D Tak jsem si s kolegy dal kafe a odjel domů to dohrát.
Dovolená mimo svátky by bodla víc, u mě to třeba vypadá paradoxně tak, že při pracovním nasazení mezi svátky bych měl toho času více :) Tenhle rok je ale nějaký extra, návštěvy dneškem neskončily :D
Ad 1) kdybych sem napsal před týdnem, tak bych dneska akorát zkonstatoval, že to dopadlo zcela jinak :) Vánoce řeším spíš podle situace, o případném volnu se v práci dozvídám poměrně pozdě a volno u mě není pravidlem. Letos ho zrovna mám, ale hned mě taky něco zlehka skolilo. Ad 2) podle původního plánu jsem měl po UU1 najíždět na UU2, ale v práci to bylo trošku hektičtější, takže jsem neměl tolik volného času, co bych býval potřeboval a tak jsem využil Ubisoftí nabídku s Assassin's Creed IV, z čehož se vyklubala taková nenáročná hříčka bez nutnosti souvislejšího hraní. A teď do toho ještě vlezlo povinné kolečko návštěv. Budu tedy rád alespoň za dohrané UU1. Jinak všem přeji příjemný zbytek svátků a hned přidám Šťastný Nový rok ;)
On to podle mě takhle vůbec nebere, jen si prostě určil své vlastní podmínky a pokud s nimi někdo nesouhlasí, tak on přeci nikoho do ničeho nenutí. Je mu určitě jasné, že upirátit to nebude žádný problém, ale podle jeho vyjádření mu jde o to, že Grimoire je určen pro celkem úzkou a specifickou skupinu lidí a ta s cenou mít problém nebude. Rozhodně si to za plnou palbu nekoupí někdo jen proto, aby to na Steamu potom shazoval, byť zovna v tomhle se mýlil. Pokud jde o eBay a krabicovky, to je samozřejmě dáno poptávkou, ale taky je potřeba si rovnou přiznat, že některé věci jsou dost přestřelené, ale taky je to o tom, zda-li to budeme akceptovat anebo ne. Ostatně nedávno tu byl dotaz na bonusové přídavky k sérii Ishar, co by někteří dali za to, kdyby se alespoň dostali k jejich digitální podobě ;)
Čeština funguje bez problému na verzi 1.0 od Monolithu, problém je akorát v tom, že tahle verze není zrovna kompatibilní s čímkoliv od Windows XP počínaje. GOG verze je tedy upravená původní verze, navíc je u ní odstraněna nutnost vkládat CD do mechaniky. Problém dělá ve skutečnosti jen soubor graphics.res, který stačilo u GOG verze nahradit původním souborem a instalátor češtiny se poté bez problémů rozběhl. Nicméně GOG verze musí být samozřejmě v systému nejprve řádně nainstalována! Když máš tedy obě verze, tak prostě do adresáře s GOG verzí hry nakopíruj soubor graphics.res z té druhé verze a mělo by to fungovat.
Záleží, na kterou verzi hry byla ta čeština tvořena. Nevybavuju si, že by u nás Rage of Mages II vyšlo v nějaké klasické edici, ale v případě dvojky vydal hru Monolith (1999) a později pak ještě Interplay (2001). U GOG verzí bývá v souvislosti se starými češtinami problém v jejich vlastních úpravách. Zkusím na to zítra kouknout.
RoM II jsem ještě ani pořádně nezkoušel, byť to mám samozřejmě v plánu. Odehrál jsem tenkrát akorát jedničku, dvojku jsem si pořídil teprve nedávno, takže musela ustoupit jiným restům. Poslední dobou bych potřeboval, aby mě den víc hodin :)
Rage of Mages byla součástí nějakého starého Gamestaru, takové docela nevýrazné a nic neříkající CD. Hra je normálně dostupná na GOG, jak první tak i druhý díl. Mě to tenkrát docela překvapilo svou hratelností. Je tedy pravdou, že jakmile se postava dohrabe k většímu finančnímu obnosu, tak může verbovat žoldáky o 106 a obtížnost jde rázem dolů, ale ten začátek byl dobrý. Rozehrál jsem to za mága a až do nalezení zkameňující hole jsem se chvilkama docela potil.
 
20.03.2017, 11:14 
Mě to relaxační hraní právě docela sedlo, takový ideál po a před náročnější hrou :) Vyšlo mi to na 12 hodin čistého času. Dneska už jsem ovšem opět zasedl k NWN2.
 
19.03.2017, 21:40 
Dneska jsem dohrál PC konverzi The Keep a jsem spokojený. Není to sice nikterak náročný dungeon, ale je to celkem chytlavé. AI protivníků je hodně slabá, ale rébusy se to nijak nevymyká standardu, byť třeba LoG to nepřekoná. Final fight byl otázka chvilky, ale tak to má být ;) Ještě jenom poznámka k NWN, základní kampaň hry je v podstatě techdemo, vychází navíc zčásti z původní online hry. Za mě je tedy spíše úspěch, že to má hlavu a patu. Nicméně oba datadisky už jsou něco zcela jiného a ty doporučuju určitě. Grafika je ovšem problém, dodnes NWN považuju za odstrašující příklad přechodu 2D do 3D.
výsledkov: 30 [ 1-30/60 ]   «predchádzajúce 01 nasledujúce»


Fenimore Fillmore: 3 Skulls of the Toltecs
Soutěž ~ tvorba hry pro DOS ~ #hvdosdev2019
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1154
 Prílohy :: 7988
 Komentáre :: 7365
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Wizardry | DOSBox