Zoznam komentárov k hrám

 
Staré hry :: DJ OldGames
Fredka

Fredka

Freddie

 »
Freddie je na OldGames.sk od: 17.07.2009
naposledy prihlásený: 24.04.2019

Komentáre k hrám od užívateľa Fredka

Zoznam komentárov (47)
Zoradené podľa
výsledkov: 30 [ 1-30/47 ]   «predchádzajúce 01 nasledujúce»
|  Freddie
23.04.2019, 18:56 
Táto časť Ultimy určite nie je na 100 hodín. Oproti Ultime 7 je to len taká Ultima light. Samozrejme netvrdím, že je to zlá hra. Má peknú grafiku, fajn príbeh a atmosféru, ale oproti spracovaniu ťahá vo všetkých aspektoch v porovnaní s Ultimou 7 za kratší koniec. Ľuďom vadili akčné prvky ako napríklad skákanie, ale tie mne osobne v opatchovanej verzii nejak nevadili. Hru som v pohode dohral.Jediným problémom je fakt len tá redukcia obsahu a značné zmenšenie sveta oproti starým dielom. A ja mám rád epické RPG.
|  Freddie
15.04.2019, 19:08 
Ringo --> Tak toto ti vyšlo. :-) O 10 rokov verzia 1.0 a potom ešte ďalších 5 rokov updaty.
|  Freddie
15.04.2019, 16:34 
Tak nejak som to pochopil aj ja. No škoda, jednotka ma veľmi príjemne prekvapila atmosférou a vkusnou kreslenou grafikou. Dohral som ju jedným dychom hneď po vydaní. A grafika dvojky? Jedným slovom nádhera...ale asi si budeme musieť nechať zájsť chuť. :-(
|  Freddie
11.04.2019, 19:46 
Autor ešte pred cca 2 rokmi aktualizoval informácie o vývoji hry na tomto fóre http://www.say-realm.com/forum3/viewtopic.php?f=8&t=45. Bohužiaľ, link je už dlhšiu dobu nefunkčný. Funkčná je už len hlavná stránka http://www.say-realm.com/. Tam o skončení vývoja ani zmienka. ???
|  Freddie
11.04.2019, 19:17 
Vie niekto v akom štádiu je tvorba Cardhalie 2? Akosi sa neviem už dopátrať k žiadnym novým informáciám. Že by RIP?
|  Freddie
07.04.2019, 18:42 
Ringo - Čo sa týka časopisu SCORE, nemal som na mysli recenzie, ale skôr tu a tam občasné narážky. Inak Andrewowu recenziu v Excalibure som čítal a to číslo časopisu sa stále u mňa povaľuje aj po tých rokoch. Hru hodnotil celkom pozitívne, ale nebol z nej ani zďaleka tak nadšený ako napr. z Albionu. Vadilo mu pomalé nahrávanie a technické problémy, ale hru ako takú odporúčal.
|  Freddie
06.04.2019, 18:51 
Ringo --> Vďaka za recenziu aj v tomto prípade. Vidím, že to s tým Beholderom 3 vôbec nie je také zlé ako to neustále omieľajú v časopise SCORE. Hru som kvôli zlej povesti nehral, len zbežne vyskúšal. Inak pre záujemcov zverejňujem odkaz na fanúšikmi opatchovanú verziu. Behá rýchlejšie a plynulejšie ako originál. Link: http://www.indieretronews.com/2014/04/eye-of-beholder-3-dungeon-crawler-fans.html. A ako bonus je tu odkaz na jednoduchý automapping: http://ase3.zorbus.net/
|  Freddie
01.04.2019, 20:45 
Ringo --> Nechcem zbytočne spamovať, ale prečítal som si tvoju recenziu hry a musím vysloviť 100% súhlas s názorom. Wiz7 je jednoznačne najlepší a najkomplexnejší dungeon a to jediné negatívum, t.j. občas otravné náhodne generované súboje, si tiež presne vystihol. Wizards and Warriors od toho istého autora síce priniesli podobný zážitok, ale napriek snahe už to nebolo celkom ono.
|  Freddie
10.03.2019, 21:41 
Neviem posúdiť, ale už recenzenti v čase, keď hra vyšla spomínali, že rýchlosťou neoplýva a kvôli tomu má aj problematické súboje.
|  Freddie
05.03.2019, 16:24 
DJ: Vďaka. :-) Priznám sa, že do hry som sa pustil hlavne kvôli tvojej web stránke. Je super, že ju stále udržiavaš. Ešte spomeniem jeden problém, s ktorým som sa počas hrania Magic Islandu stretol. Hra vás často nepustí ďalej do novej oblasti v prípade, že ste niečo nesplnili. Jednoducho vypíše niečo v zmysle, že úroveň nie je kompletná. Problém ale je, že sa mi to v chráme stalo asi 2x aj v prípadoch, keď som všetko potrebné urobil a zmapoval. Podľa mňa tu ide o chybu v programe. V tej chvíli som zúfalo behal po leveli, znovu čítal zvitky a odkazy a dúfal, že program sa umúdri a pustí ma ďalej. Nakoniec chvalabohu pustil. Upozorním ešte na jednu vec. Pred vstupom do mesta určite urobte a zmapujte všetko potrebné. Po vstupe sa už totiž do predchádzajúcich oblastí nebudete môcť vrátiť. Odporúčam v lese naplniť prázdne fľašky vodou, ktorá tu funguje rovnako ako jedlo. Aby ste neskôr netrpeli hladom, ktorý sa v tejto hre dostavuje dosť rýchlo.
|  Freddie
01.03.2019, 16:54 
Hru som včera úspešne dokončil a pridal som nejaké screenshoty na stránku. Silnou stránkou hry je na pomery dungeon crawlerov chytľavý príbeh a slušná grafika. Hra je dlhá tak akurát, aby vás do konca neprestala baviť. Za silnú stránku hry pokladám aj obtiažnosť. Magic Island si jednoducho vyžaduje vašu pozornosť a nič nedá zadarmo. Určite vždy zmapujte celú oblasť, dôsledne zbierajte predmety a hlavne čítajte odkazy v listoch a na múroch a poznačte si ich. Niekedy sa v nich skrýva kľúčový postup ďalej. Šetrite jedlom, aby vás (ako mňa) nepostihol v podzemí hlad. Cesta do mesta dala zabrať, ale hra v skutočnosti začína až tam. Budete prekvapený, koľko vás toho po vstupe do chrámu v meste ešte čaká. Určite si najmite v meste Alchymistu a Wizarda, ak ich nemáte. Hra bez nich nie je dohrateľná a v istom momente si vyžaduje súčinnosť oboch týchto povolaní. Hra má samozrejme svoje slabosti. Interface je podľa mňa žalostný, zvolený font písma ťažko čitateľný, hudba priemerná. Najväčšou slabinou je ale rýchlosť alebo, presnejšie, pomalosť programu ako takého a kvôli tomu hra často opozdene reaguje na vaše príkazy. Je to na nervy hlavne pri súbojoch, pri ktorých si často z chuti zanadávate. Situácia sa zlepší, keď hráte v okne. Pre mňa to ale bolo príliš malé, takže som ostal pri fullscreen zobrazení. Ešte dodám, že hra sa mi zdá na stránkach oldgames trošku nadhodnotená a hodnotenie 89% od užívateľov si podľa mňa nezaslúži. Hlavne kvôli problémom, ktoré som spomínal. Ja dávam 75%. Hru som si užil, ale na klasiky žánru napriek nesporným kvalitám nedosahuje. Môj skromný názor. :-)
|  Freddie
03.02.2019, 19:14 
Hru som nedávno dohral. Vzhľadom na fakt, že ju robil v podstate jeden človek je to úctyhodné dielo hlavne čo sa spracovania týka. Prehľadný interface, príjemná grafika a veľmi slušná hudba, ktorá robí ideálny podmaz. Je však škoda, že to nie je party-based RPG, ale celú hru máte len jednu postavu. To dosť ochudobňuje hrateľnosť a boj na ťahy sa stáva celkovo nudným. Konkurenčný Avadon to mal rozhodne riešené lepšie a jeho taktické boje boli zábavnejšie. Príbeh má zaujímavé momenty, ktoré však podľa mňa nie sú celkom dotiahnuté a rozhodne sa z inak dobrého nápadu (strata pamäti, hľadanie identity...) dalo vyťažiť viac. Najväčším mínusom je však podľa mňa nevyladená obtiažnosť a v poslednej tretine hry ste už v podstate superman. Na svedomí to má aj náhodné generovanie obsahu väčšiny truhlíc, takže keď si trpezlivo počkáte (ako ja) máte čoskoro luxusnú výbavičku. Keď už nič iné, aspoň záverečný súboj mohol autor trošku okoreniť a zvýšiť jeho obtiažnosť. Ja som ho vyhral bez straty hitpointu a to je už fakt trošku moc. A nejaký puzzle navyše by tiež nezaškodil. No márna sláva, my hardcore pařani odchovaní na Star Trail a Wizardry prichádzame trošku skrátka. Nedajte sa však odradiť trochou kritiky, tá hra je dobrá, príjemne plynie a jej mechaniky pochopíte bez namáhavého štúdia manuálu. Hlavne keď nemáte fúru voľného času a chcete si vo chvíľach voľna zahrať klasické Rpg, je Eschalon veľmi dobrou voľbou.
|  Freddie
30.01.2019, 18:28 
DJ, vedel by som dohodiť niekoľko screenov z pokročilejšej fázy hry, ak je záujem. V akom rozlíšení by mali byť? Môže byť použitý NULL filter vo WinUAE? Netuším totiž vôbec v akom pôvodnom rozlíšení hra beží. Na denník z hrania bohužiaľ nemám čas. :-(
|  Freddie
25.01.2019, 21:17 
Tak som rozbehal CD32 verziu cez najnovší WinUAE. Je fajn, že človek nemusí obraz CD vložiť do virtual drive, ale emulátor je schopný image načítať sám. Problém je akurát, že kvôli ukladaniu stavov som si musel v emulátore vyrobiť adf disk a ten ešte vo Workbenchi (=amiga operačný systém) naformátovať. Hra má problematické súboje z hľadiska rýchlosti útokov nepriateľov a je potrebné nastaviť čo najvernejšie emulovanie Amigy 1200 - cycle exact atď. To spôsobuje celkový pomalší chod programu, ale dá sa to prežiť a zvyknete si. Prvú mapku už mám prebehnutú celú, práve som vstúpil do Dračí sluje. Skúšal som inštalovať anglickú verziu na amiga harddisk, ale neúspešne, tak sa povenujem českej CD32 verzii. Úvod je fakt hardcore, ale keď prežijete prvé tri-štyri súboje,celkom sa dá do toho zažrať a je to zábavka.
|  Freddie
21.10.2018, 15:34 
Pred pár rokmi som dohral remake tejto hry v engine Dungeon Siege pod názvom Ultima V: Lazarus. Remake je zdarma, len potrebujete mať nainštalovanú hru Dungeon Siege, ktorá je k dostaniu na Steame za cca 7 Eur. Pôvodnú Ultimu V som nehral, takže neviem porovnať, ale mne sa remake veľmi páčil a každému ho odporúčam.
|  Freddie
07.08.2018, 19:24 
Originálku českej verzie som si kedysi kúpil a doteraz ju vlastním. Tlačený český manuál je tenučký a má asi 8 strán. Kompletný je na CD. Produkce cz verzie: Miroslav Papež Layout cz verzie: Pavel Mázl Hlasy: Ivana Meričková, Jaromír Meduna, Alice Laksarová, Tomáš Žalud, František Švihlík, Roman Hájek, Petr Štépánek, Vladmír Kudla, Josef Rajchl, Pavel Šrom. Dúfam, že som trošku pomohol.
|  Freddie
28.12.2017, 10:59 
Vladimir, s disketovou verziou hry by som už nestrácal čas, keď môžeš hrať plne dabovanú CD verziu. Kúpiš ju za pár eur na GOG.com spolu s dvojkou a máš po starostiach. Inak, nedávno som túto peknú hru dohral. Musím sa priznať, že ako odchovanec Wizardry VII a Star Trail som ju na začiatku trochu podcenil. Týka sa to hlavne náročnosti súbojov, ktorá časom pekne stúpne a dá zabrať hlavne vo White Tower a v samotnom zámku na konci hry. A záverečný súboj so Scotiou by som bez pomoci návodu tiež nebol zvládol. A to som na začiatku čakal, že ma čaká pohodové light RPG, ktoré pokorím za pár večerov.
|  Freddie
20.07.2017, 07:29 
Hru sa mi po niekoľkých týždňoch pohodového hrania (cca 1 hodina denne)podarilo konečne dokončiť bez návodu. Hra je skutočným umeleckým dielom a oceňujem hlavne fakt, že sa hráč v inak fiktívnom príbehu dozvie mnoho zo skutočnej histórie Templárov. Čo dodať? Príbeh prepracovaný, grafika nadčasová, filmová hudba presne sadne k deju a patrične graduje v kľúčových momentoch, dialógy humorné aj poučné. Niektoré zákysové miesta dajú fakt zabrať, ale bez toho predsa dobrá adventúra nemôže byť. Jednoznačne odporúčam. Vôbec sa nečudujem, že Revolution už v ďalších dieloch nedokázali prekonať latku, ktorú si sami nastavili pilotným dielom. Lepšie to už totiž nemôže byť.
|  Freddie
23.02.2017, 18:26 
Chcel by som sa opýtať Marosa S, či súhlasí s názorom Chestera, že hra po splnení cavetrain questu už začína byť nudnou a zdĺhavou. Mal si tie isté pocity? Úprimne, čakal som, že hra od neho dostane vyššie hodnotenie ako tých 45 bodov.
|  Freddie
09.01.2016, 23:36 
QfG 1 a 3 verzie zo SCORE sa dali dohrať až do konca bez problémov. Obidva diely som v pohode prešiel. Takže tu si musím Anastasova a jeho vtedajšiu redakciu SCORE zastať. Zniesla sa na neho neskôr vlna kritiky, ale pre mňa ostáva najlepším recenzentom hier v dejinách.
|  Freddie
09.11.2013, 10:32 
No konečne!!! Už som o túto hru dávnejšie žiadal v jednom zo svojich príspevkov. Hru som dohral začiatkom 90tych rokov na C64 a dodnes ju spolu s Dragon Wars pokladám za najlepšiu hru na 8 bitoch. Vyšla na všemožných platformách a zo zvedavosti som na emulátoroch rozbehol v podstate všetky. Najviac ma zaujala asi DOS verzia, ale to je len môj skromný názor. Asi sa do nej ešte raz pustím lebo po dohraní c64 verzie mi nefungovalo záverečné outro. Dôvod je asi každému jasný - v počítačovom praveku vlastnil originálky tak 1 človek zo 100 a ja som ním určite nebol.
|  Freddie
02.01.2013, 09:15 
Ak sa môžem do toho zamiešať, ja osobne savestatom v emulátoroch nedôverujem. Mal som s nimi problém už pri hraní Hoborgovej verzie Amberstaru - hru mi normálne v menu ukladať nešlo a keď som hru uložil cez savestat, tak mi vždy zmizli na automape tie časti dungeonu, ktoré som mal už dávno zmapované. Hru som si tak radšej nainštaloval sám na amiga hard disk a ukladal pekne z herného menu. Navyše ja si rád upravujem vzhľad hier (rozlíšenie+ nejaký ten filter) a moju konfiguráciu často savestat nepodporuje. Ďalší ešte brutálnejší problém som zažil pri hraní SNES verzie Wizardry 6. Opisoval som ho v komentári, takže len stručne poviem, že mi pri savestatoch hra vôbec neumožnila zobrať dôležitý quest item, konkrétne gold key. Pri ukladaní z herného menu sa ten problém už nezopakoval. Možno sú to len moje osobné skúsenosti, ale zdalo sa mi dôležité na to upozorniť aj vás. P.S. Poslúchol som radu Ringa a rozhodol sa dohrať všetky rozjeté hry a až potom sa venovať FATE. Takže od včera dokončujem Amberstar a potom ma ešte čaká Might and Magic VII.
|  Freddie
29.12.2012, 09:52 
Tak prirovnanie ku Wizardry znie lákavejšie zato hrozba pařanského pekla už menej. Ale mohol som očakávať, že sa niekto ozve zo širokého zástupu veriacich, zoberie na seba rolu inkvizítora a pohrozí mi kacírstvom. Ale ja si za názorom stojím, avšak s jednou výnimkou - Fallout 2 bol skvelý. A myslím, že v pařanskom pekle sme po roku 2000 už vlastne dávno skončili pri všetkých tých mainstreamových hrách, ktoré v SCORE výstižne označujú ako babička-friendly. Nechcem to ďalej rozvádzať, lebo sa to ako komentár moc nehodí ku profilu tejto hry a pripadá mi to ako zbytočný spam.
|  Freddie
29.12.2012, 09:07 
Ringo: Tým prirovnaním ku Elder Scrolls si ma moc nepotešil, nakoľko mám už roky pocit, že práve TES spolu s hrami od Black Isle "zabil" princípy RPG hier, ktoré som ja tak obľuboval na RPG dungeonoch ako Dragon Wars, Wizardry 7 (a teraz konečne už aj 6), a z časti aj vynikajúce Ultima VII - Black Gate a Star Trail. Čo ma dožiera je jednoduchosť. Akákoľvek TES hra a v podstate aj pre mnohých posvätná ikona Baldur´s Gate ťa vedú za ručičku a robia z teba buď "hitmana" alebo "postmana" a to prosím pekne takmer celú hru. Je pekné mať stovky možností vývoja charakteru a desiatky guild, ale tým hrám chýba skutočná hĺbka a hlavne VÝZVA. Oblivion som dohrával skoro rok kvôli neskutočnému množstvu poštárskych questov a dungeonov, ktorým chýbala akákoľvek myšlienka a podobali sa jeden druhému ako vajce vajcu. Som smutný z toho, že aj sám Bradley (t.j. autor Wizardry 6 a 7) už 7 rokov vydáva a hlavne PREDÁVA tú istú hru v inom balení a nedajbože ju dokončiť k plnej spokojnosti a hlavne funkčnosti. Však aj jeho posledný pokus s Dungeon Lords dostal od recenzentov poriadne na frak. Ach jo. Ale aby som toľko neodbočoval, ten čas na Fate by sa hlavne teraz v zime aj našiel, ale bude treba poriadne preniknúť do systému. V každom prípade vďaka za cenné rady a postrehy a v prípade potreby si preštudujem vašu diskusiu s Marosom S na tomto webe.
|  Freddie
29.12.2012, 08:17 
DJ: Ok, vzdávam sa. :-) Problém je len v tom, že som mal pripravenú celú sadu zaujímavých snímok a pravidlá som si prečítal až potom. Takže je za mnou slušný kus zbytočnej roboty. Never mind, mám uložené nejaké savy z hry, takže dnes večer porobím zopár screenshotov a zajtra ráno Ti ich pošlem na zverejnenie.
|  Freddie
28.12.2012, 10:23 
Maros S a Ringo: Vďaka za promptné odpovede. Ak sa teda odhodlám, tak určite zvolím HD verziu z Runetekovej stránky. Kedysi som ju v pohode rozbehal a Amiga harddisk mám zálohovaný na externom disku. Sorry za otravné otázky, ale mám ešte jednu. Koľko partií v hre využívate?
|  Freddie
27.12.2012, 09:22 
Maros S alebo Ringo: Už nejakú dobu rozmýšľam, že sa pustím do hrania tohto hardcore RPG. Mám niekoľko otázok: 1. Je používanie Magical Jewel za účelom zobrazenia mapky okolia v hre nejako obmedzené? 2. Ako často môžem ukladať stav hry, aby som sa nedostal do problému, že mi hra začne zvyšovať náročnosť súbojov? Mám totiž zvyk hru ukladať cca. každých 10 minút. 3. Niekde som čítal, že v hre existuje aj iný spôsob automappingu okrem Magical Jewel? Je to pravda? Ak áno, o čo presne ide? Vopred vďaka za odpovede.
|  Freddie
27.12.2012, 08:36 
DJ: Pozerám, že sú tu dosť prísne pravidlá na vzhľad screenshotov. Problém je v tom, že SNES emulátor robí screenshoty v rozlíšení 256x224 a na ich prezeranie sú potrebné dosť silné dioptrie. Ja som ich preto upravoval v programe Faststone Image Viewer do rozlíšenia 1000x875 a ich veľkosť je niečo cez 40kb. Ich vzhľad je verný a nebol použitý žiadny filter. Môže byť alebo nie? Jeden screenshot som zaslal na ukážku v sekcii SCREENSHOTS. V prípade potreby som ochotný rozlíšenie upraviť na požadovaných 1024x768, ale zverejňovať tu pôvodné obrázky z emulátora podľa mňa nestojí za to. S pozdravom Freddie.
|  Freddie
24.12.2012, 08:40 
Vďaka hoši za osvietenie aj za gratulácie! Tak je to tak, ako som predpokladal. Aj v oficiálnej príručke, kde sú jednotlivé konce podrobne rozpísané za vetou "I´ll take that!" už nič neuvádzajú. Vyskúšal som aj ostatné možné konce a myslím, že tie sú už v poriadku. Pokúsim sa autora skontaktovať, no neviem, či sa mi to podarí. Našiel som len nejaký jeho starý mail a nie som si istý, či bude fungovať. V každom prípade je to len drobná vada na kráse. Čo sa týka screenshotov, pokúsim sa v emulátore niečo pre Vás nafotiť z neskoršej fázy. Dúfam, že to pôjde hladko a medzi sviatkami ich nahodím.
|  Freddie
23.12.2012, 07:45 
Predvčerom som popri čakaní na Armageddon dokončil SNES verziu tohto klasického dungeonu. Chcel by som sa s Vami podeliť o svoje dojmy a postrehy z tejto verzie a na záver pridať jednu otázku pre herných veteránov sveta WIZARDRY. Na úvod sa priznám, že som PC verziu nikdy nedokončil, ale drobnú ochutnávku som pred pár rokmi stihol. Odradila ma však jednotvárna grafika a hlavne chýbajúci automapping, ktorý pokladám za nevyhnutnú podmienku pohodlnej a zábavnej „pařby“. Navyše som mal sedmičku už dávno dokončenú (mimochodom, najlepšia hra pod slnkom) a nemal som tak záujem o import postáv do ďalšieho dielu. Práve preto ma veľmi potešil preklad SNES verzie do angličtiny, ktorý vyšiel zhruba pred 2 a pol rokom. Bol však označený ako verzia 0.99 a tak som ešte čakal, že autor (myslím. že ide o nejakého Maďara) preklad vyšperkuje a dokončí. Nestalo sa tak a ďalšia verzia už nevyšla. A tak som asi koncom leta tohto roku rozohral verziu 0.99. Chybu som rozhodne neurobil a tu sú moje postrehy pre prípadných záujemcov: 1. Hra má kompletný automapping so systémom „kde si raz bol, tam to poznáš“. Chýba však kompas a za účelom jeho získania je potrebné zakúzliť kúzlo DIRECTION. Toto je hlavná výhoda SNES verzie a pomocník na nezaplatenie hlavne v úrovni MINES. 2. SNES verzia má vylepšenú grafiku prostredia, ktorá už nie je natoľko jednotvárna a príjemne dokresľuje celkovú atmosféru. Úrovne ako SWAMPLAND a FOREST sa už naozaj podobajú na močiar resp. les a je to vítané spestrenie inak čistého „kobkovania“. Myslím však, že Japončíci mohli ísť v tomto smere ešte trošku ďalej a použiť viacero druhov stien. Často sa v jednotlivých úrovniach opakuje ten istý grafický motív a jediné, čo sa zmení, je farba. Niečo na štýl AMBERSTARU. 3. Dialógový systém je zjednodušený a upravený pre hernú konzolu. To znamená, že jednotlivé výrazy nezadávate ručne na klávesnici, ale automaticky sa vám objavujú v rámci rozhovoru. Nenechajte sa však odradiť. Pokiaľ niečo dôležité nevykonáte, dialógová možnosť sa neobjaví a vy si môžete pokojne lámať hlavu, čo ďalej. Napr. (POZOR, nasleduje spoiler!!!) ak nenavštívite ISLE OF THE KEEP a nevyspovedáte tamojšiu „pracovníčku“ na tému úschovňa predmetov, v rozhovore so „zhúleným hríbikom“ v oblasti SWAMPLAND sa ďalej nedostanete a tak podobne. 4. Hra obsahuje denník, v ktorom si môžete kedykoľvek prehrať už absolvované rozhovory s NPC a tak si ich nemusíte zapisovať ručne na papier. Občas celkom užitočná pomôcka. 5. Obtiažnosť hry je pevne nastavená a nie je možné ju zmeniť. Myslím, že sa pohybuje niekde na rozhraní NORMAL a EXPERT a je celkom slušne vyvážená. Niektoré príšery (hlavne ich veľký počet) dajú zabrať aj skúsenej partii, a súboj so záverečným „drakodémonom“ menom BELA je ozajstná skúška ohňom. Takže v tomto smere relatívna spokojnosť, aj keď neustále obnovovanie príšer po návrate do už zdolanej úrovne je trošku brnkanie na nervy a zbytočné naťahovanie hracej doby. Ale aspoň máte možnosť získať kopu XP bodov. 6. POZOR NA DRUHÚ!!! Stav hry ukladajte zásadne z herného menu a nikdy nepoužívajte možnosť SAVE STATE poskytovanú emulátorom (v mojom prípade SNES9x v1.53 64bit). Môžete sa tak dostať do slušného srabu. Mne sa napr. stalo, že som vôbec nenašiel GOLD KEY v prvej časti hry a nebol som schopný ďalej pokračovať. Myslel som, že sa jedná o klasický zásek, ktorý je koniec koncov vo Wizardry celkom bežný. Trvalo mi týždeň tápania, kým som pomocou oficiálnej príručky prišiel na koreň veci a mohol začať poctivo od začiatku. :-) 7. Preklad, ako som už spomínal, nie je úplne dokončený. Ale pozor! Chýbajú len drobnosti. Napr. vrhnete na nepriateľa kúzlo SILENCE a tým mu znemožníte kúzliť. Ak sa v ďalšom kole pokúsi na vás zoslať kúzlo, jeho zlyhanie je vám oznámené v japončine. Podobne pri kúzlach MISSILE SHIELD (zlyhal zásah z luku) a DETECT SECRET (objavenie tajného predmetu). Questy, rozhovory a vôbec celý príbeh sú doslova preložené z pôvodnej anglickej verzie a tak v žiadnom prípade NIE JE pravda, že sa jedná o nekvalitný preklad. Škoda niektorých preklepov a chýb v hláskovaní, ale tomu sa vyhne máloktorá „ukecaná“ hra. V súvislosti s prekladom mám na záver jednu otázku pre zasvätených, ktorí dokončili pôvodnú verziu hry. Hra má niekoľko koncov v závislosti od vašich rozhodnutí. Ak sa rozhodnem hneď po zabití BANE KING-a a REBECCY zobrať pero COSMIC FORGE a nepokračovať ďalej za BELOM, objaví sa nejaký vesmírny podivín a povie „I´ll take that!“. Potom mi hra začne vypisovať, že vidím nejakého čierneho draka sedieť na tróne atď. Tým myslia určite BELA, ale ja ho predsa vidieť nemôžem, keď som za ním na sever nešiel. Tu sa asi autor prekladu zmýlil a mal preložiť iný text. Vie niekto z Vás aký? Čo sa vlastne stane v pôvodnej PC verzii za tým ako hra po pokuse vziať pero vypíše „I´ll take that!“? Ak by sa fakt jednalo o chybu, poslal by som autorovi prekladu mail a požiadal o prípadnú opravu.
výsledkov: 30 [ 1-30/47 ]   «predchádzajúce 01 nasledujúce»


Fenimore Fillmore: 3 Skulls of the Toltecs
Soutěž ~ tvorba hry pro DOS ~ #hvdosdev2019
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1154
 Prílohy :: 7988
 Komentáre :: 7365
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Wizardry | DOSBox