Zoznam komentárov k hrám

 
Staré hry :: DJ OldGames
Kloki38

Kloki38

Kloki38

Bývalý (GZ)Doom modder. Momentálne zberateľ starých hier, drvič RPG.

Kloki38 je na OldGames.sk od: 29.07.2009
naposledy prihlásený: 25.03.2024

Komentáre k hrám od užívateľa Kloki38

Zoznam komentárov (175)
Zoradené podľa
výsledkov: 30 [ 1-30/175 ]   «predchádzajúce 012345 nasledujúce»
|  Kloki38
24.02.2024, 18:35 
Ďakujem :) Vieš čo, podľa mňa sú oba neštandardné konce (dobrý a grandmaster) pritiahnuté za vlasy. V živote by som neprišiel na to, že "blender" čo chcela odo mňa čarodejnica do lekvaru je v skutočnosti Blade Cusinart, ktorý má u seba iba jedna partia v jednom leveli v Cosmic Cube a v loot screene figuruje pod označením "weapon"... Maze of Wandering bol u mňa vpohode - steny som si značil v dvoch farbách - červenou pre tie čo ostali na mieste a žltou pre miznúce/objavujúce sa. Vymotať sa už z toho potom dalo pomerne ok. Ale zase nemapoval som to 100% ručne ako ty... No vidím, že máš pred sebou ešte kopec práce. Teším sa potom na denníky :)
|  Kloki38
18.02.2024, 21:19 
S radosťou oznamujem, že som dokončil Return of Werdna, čím som po rokoch konečne dohral celú sériu Wizardry. Tento diel je peklo. Ale dôkladne premyslené a prepracované peklo. Autorom sa podarilo z enginu vymačkať maximum a vytvorili veľmi náročné ale neskutočne unikátne RPG. Niečo také človek zrejme už u inej hry nezažije. Klobúk dole. Rada na úvod - deklarovaná nutnosť znalosti prvého dielu je absolútne minimum čo hráč na dohratie potrebuje. Naozaj ideálne je znalosť všetkých 3 predchádzajúcich dielov. W4 napríklad recykluje príšery pre spawn z predošlých dielov - kto ich hral/najlepšie aj prešiel, tak príšery zo zoznamu väčšinou spozná, vie čoho sú schopné a ľahšie sa mu vyberá. Kto ich nepozná musí viac experimentovať a šanca že dostane dobre na hubu od npc skupín sa niekoľkonásobne zvýši. Niektoré ponúkané príšery sú naozaj biedne a nepraktické - zlodeji sú napríklad úplne zbytoční. Najlepšie je brať také príšery, ktoré disponujú útokom breath alebo kúzlami schopnými zraniť/zabiť viacero npc naraz.Prípadne aj útokmi, ktoré dávaju npc buď nejaký status effect - paralyze, poison alebo level drain -masívne degraduje HP points. Suboje sú veľmi náročné a npc sú takmer vždy o trochu silnejšie ako Werdna a spol. V Cosmic Cube na konci dungeonu sú niekoľkonásobne silnejšie, takmer až neporaziteľné. Ukladať sa dá našťastie kdekoľvek a kedykoľvek až do 8 slotov, ale po nahratí sa všetky npc a pasti zresetujú, takže ideálne je ukladať pri pentagramoch. Nie vždy sa to ale vyplatí... Niekedy je lepšie sa pokúsiť prejsť daný level na "jeden záťah". Mapy som prechádzal väčšinou na dve fázy - v prvej - mapovacej som len mapoval. Šiel som kam sa dalo, všetko zakresloval a zisťoval kde sú pentagramy, čo treba spraviť atď. A keď ma zabili, tak som nahral save a šiel znovu preskúmavať. Mapa 8 sa napríklad inak ani nedá prejsť, lebo to je bludisko zložené z neviditeľných mín... V druhej fáze som už šiel "naostro." Aj tak to ale nebolo jednoduché - prejdenie každej mapy pre mňa predstavovalo malé víťazstvo a krok vpred k dokončeniu. Časť v Cosmic Cube bola čisté peklo - vďaka za Grid Cartographer, ručne by som ju nikdy nedokázal zmapovať, nieto sa v nej ešte zorientovať. Koncept je rovnaký ako u Tomb of Astral Dominae z W7 - séria máp navzájom poprepájaných prepadliskami, schodiskami a teleportami. V tomto prípade ešte okorenený hordami silných npc, schopných zabiť Werdnu aj s príšerami na jeden ťah. Musel som sa ale pozrieť do návodu parkrát - nevedel som sa dostať k Dreampainterovi, resp som nevedel na čo je tá mrkva, čo s tou bránou do pekla a kde použiť granát tety Ock :) Hru som dohral na good ending - čo som pôvodne neplánoval - chcel som grandmaster. Ani som nevedel, že niečo také existuje :D Som si myslel, že sú iba 3 "zlé" a tajný grandmaster... Keď som vyšiel z dungeonu, tak som sa pozrel do návodu čo mi chýba a zistil som, že mám nakročené aj na good ending, lebo som sa v mape 4 vykúpal v jazierku, ktoré spravilo Werdnu neutrálnym. Musel som sa ale vrátiť späť pre pár vecí... Tak či onak, koniec v ktorom sa Werdna zbaví zla a stane sa kráľom Llylgamynu považujem za viac ako dostačujúci. Možno sa neskôr vrátim k savu pred záverečnou "očistou" a kuknem si ešte evil a možno aj ten grandmaster. Obrázky som nahral. Moje výsledné skóre tiež.
|  Kloki38
30.01.2024, 19:38 
Zmena aligmentu nie zase až taký veľký problém - teda aspoň u PC. To, že sa v Gilgamesh tavern nedá poskladať partia zložená z dobrých a zlých postáv sa dá veľmi ľahko obísť. Napr. u zlých si z nich stačí spraviť skupinu, tú vyklopiť do dungeonu, zo zvyšku čo ostal si spraviť ďalšiu a následne obe spojiť v dungeone cez inspect. V hrade sa skupina síce zase rozpadne, ale to je už detail. Tento trik mi fungoval v 3 a 5.
|  Kloki38
24.01.2024, 20:51 
Pridávam sa ku gratulácii. Medzi PC a Apple verziami je pár rozdielov - dokonca aj PCčkové verzie nie sú rovnaké. Verzie z Archives sú aktualizované a majú napríklad fixnutý exploit pre zálohovanie postáv cez transfer. Dáí sa povedať, že PC verzie sú vpodstate remaky. Apple II verzia okrem iného napríklad neberie ohľad na to koľko friendly partií hráč zabije - aligment postáv sa nikdy na rozdiel od PC nezmení. Druhý diel je s natrénovanými postavami pomerne ľahký - za mňa najľahší z celej pôvodnej série. Časti brnenia dokážu niekedy dobre prikúriť(štít a rukavice) ale celkovo to nebolo také zlé. V PC verzii som o veci po importe prišiel, ostal mi iba balík peňazí, ktorý mi vpoho vystačil na celú hru. Vidím, že u Apple to budeš mať bez peňazí zložitejšie...
|  Kloki38
23.01.2024, 00:29 
Tak som konečne po rokoch dokončil sériu Dark Savant. Pôvodne som W8 rozohral ešte v roku 2020 po skončení W7 ale nejako ma nechytil, tak som ho odložil bokom. Transfer save s postavami, ktoré si prešli ešte W6 našťastie dobu prežil, tak som sa pred Vianocami rozhodol, že dám W8 ešte jednu šancu - na Return of Werdna nie som stále psychicky pripravený :D Musím ale povedať, že tento diel ma veľmi neohúril a kvalitatívne je to oproti 6 a 7 krok späť. Je to už pár rokov čo som ich dohral, ale pamätám si, že som sa u nich bavil viac. W8 je ako yin-yang - niektoré veci sú spravené fantasticky a iné sú naopak hrozne nedomyslené a nedotiahnuté. Klady: Príbehové spojenie so W7 výborné, len mi prišlo divné, že so mnou T´Rangovia chceli mať dačo spoločné, keď som im na Lost Guardia zabil kráľovnú. Level design bol väčšinou dobrý, jediná mapa, ktorá mi vadila bol Rapax camp - kvôli vežiam, o tom neskôr. Hudba výborná, rozhodne najlepšia z celej série. Príbeh okolo hľadania Destinae Dominus bol výborný, skoro ako od Bradleyho. A teraz negatíva. Ako prvé spomeniem najmenšie zlo - otrasné textúrovanie meshov, resp. zlý UV-mapping plôch. Textúry sú miestami scalenuté až do rozmazania - na zemi veľmi častý jav, zle pootáčané, nesediace. Niečo takéto som u hry z tohto obdobia ešte nevidel - ani hry na ps1 nemali takéto problémy. Level scaling bola vec, ktorá ma otravovala asi najviac - feature, ktorá v predchádzajúcich dieloch nikdy nebola. Hra si jednoducho scaluje levely spawnutých npc podľa levelu hráča. Redukuje to síce grinding ale na druhú stranu to hrozne otravuje, keď sa hráč potrebuje cez nejakú lokalitu dostať rýchlo niekam inam - z pár minútovej cesty sa kľudne stane aj 20 minútová Hra síce ponúka možnosť npc v mapách obísť, ale v praxi je to komplikované - hlavne na úzkych mapách okolo Arniky - lokality, ktorou hráč na začiatku často prechádza sem a tam. Po spatrení som buď hneď dostal fight, často s castermi vo veľkých vzdialenostiach - čo je ďalší problém, ku ktorému sa dostanem. Npc ds v skratke na mňa lepili ako magnet a keď som sa im skryl tak ostali trčať mieste na ceste... Neskôr som našiel kúzlo a potiony na maskovanie ale úprimne, žiaden rozdiel som si nevšimol. Prehnané vzdialenosti npc počas súbojov sú ďalší problém - ok, nech kúzla a strelné zbrane majú vzdialenosť do akej sa dajú použiť, ale nech z toho nie je sniper duel cez celú lúku - hlavne keď sú v tomto dieli ofenzívne kúzla slabšie. V Rapax Camp boli lukostrelci schovaní vo vežiach, do ktorých sa počas súboj nedalo vyliezť - kým som ich zabil šípmi tak to trvalo až-až. Počas súbojov je niekedy problém zistiť kto je kde, prípadne mieriť s kúzlami na špecifické npc, lebo sa npcčka navzájom prekrývajú. Keď je ich veľa, tak je to dobrý bordel. Kliknutie na skupinu niekedy nepomôže, lebo sú prekryté značky. Chodiace priateľské npc sa nevedia hráčovi vyhnúť. V lepšom prípade hráča odsotia, v horšom sa niekde všetci spolu zaseknú. Toto sa mi niekoľkokrát stalo v Tryntone. Návrat Bellu bolo príjemné prekvapenie a možnosť mu vrátiť prsteň od Rebeky z Bane of the Cosmic Forge výborný nápad, ale ten dialóg je otrasný. Nejaká zmienka o hrade ? Kráľovi ? Nič... To, že ma nespoznal chápem, hra nemá ako zistiť, že som s ním šiel do W7, ale tento dialóg by bola dobrá príležitosť aspoň na nejakú zmienku typu - Oh, I remember you now ! You were in our castle a long time ago. Alebo niečo také...Škoda. Design Dark Savanta mi prišiel slabší ako vo W7. Pôvodný Darth Vaderovský štýl bol za mňa lepší ako to neohrabané špicaté brnenie čo má tu.
|  Kloki38
03.12.2023, 12:25 
Ďakujem. Hej, lebo bez super grindingu nemáš šancu ten začiatok prežiť. Prednastavené - povinné boje s moat monsters a hliadkami Garians to tiež dosť komplikujú. Do druhej mapy som zo začiatku vždy vstupoval s dobre dobitou partiou a po cca 1-2 bojoch som sa musel vrátiť. Loď vo fľaši mi grind dosť uľahčila. To nič, ja som zase poriadne nezmapoval tretí level :D
|  Kloki38
22.11.2023, 20:31 
Dohrané :) Začiatok bol fakt masaker. Pre mňa zatiaľ najťažší z celej série. Pôvodne som za najťažší začiatok považoval začiatok Wizardry 7 s importovanými postavami zo šestky na Bela ending, ale to sa už nedá porovnať. Hra takmer stále na hráča hádže veľké počty príšer - aj zo 10, väčšinou rozdelených do dvoch skupín. Pre slabé level jednotky to bol hotový mlynček a zomierali jedna za druhou. Jedinou možnosťou bolo pre mňa tie skupiny bombardovať katinom a utiecť alebo sa pokúsiť ich pobiť ak ich nebolo veľa. Situácia sa mierne zlepšila po tom, ako sa katino naučil aj bishop, ale naozaj iba mierne. Až na leveli 5/6 sa súboje stali zvládateľnými. Ostatné mapy boli síce tiež náročné, ale ani zďaleka nie tak prvá. Grind je opäť nutný, kdže sa postavy po importe resetujú na level 1. Záver ma trochu sklamal - čakal som, že ma tam bude čakať drak L´Kbreth ako final boss :) Rovnako ako Richmondovi, aj mne sa "poštastilo" najskôr objaviť a zobrať Orb of Mhuuzfes namiesto Orb of Earithin. Sa mi to zdalo nejaké príliš jednoduché :) Počas hrania som ale používal zoznam dostupných predmetov s popiskami/štatistikami, takže po zobratí som hneď vedel, že som urobil blbosť, ale od reloadu backup savu ma to už nezachránilo... Nakoniec som vchod do miestnosti Orb of Earithin našiel, ale samozrejme bol klasicky skrytý na debilnom mieste. Potešilo ma,že že aligment postavy už nie je iba na vytvorenie ninju, ale v hre zohráva kľúčovú rolu. Dobrá mechanika, ktorú hru trochu osviežila. Príbeh ok. Level design bol fajn, hádanky dobré. Bonusový bod za obrázok s ostrovom a "plavbu" na lodi :D Z pôvodnej trilógie je toto pre mňa najlepší diel - aj napriek tomu pošahanému začiatku. Na štvrtý diel sa plánujem pozrieť, ale najskôr sa naň musím psychicky pripraviť :)
|  Kloki38
18.11.2023, 18:36 
Ďakujem. Trojku mám už rozohranú a úvod za sebou - bol to fakt masaker :)
|  Kloki38
08.11.2023, 23:48 
Dohrané. Som prekvapený, ako rýchlo sa mi podarilo KOD dohrať - za 6 dní. Viem, že je to "iba" 6 máp. ale aj tak som čakal, že to bude na dlhšie. Dohrané ako vždy s pomocou Grid Cartographera Importoval som si partiu z prvého dielu s postavami na leveloch 12-13 podľa rád z netu - je to úplne dostačujúca kombinácia. Možnosť hneď od začiatku castovať tiltowait,malikto,lokto a madalto hru v prvej polke veľmi uľahčilo. Protivníci v tejto fáze nevedeli mojej partii veľmi ublížiť. V druhej polke už ale prituhlo. Posledný level je už klasické staré wizardry, keď je malá skupinka schopná celú partiu na jedno kolo vymazať zo zeme a ešte jej popritom drainúť 4 levely. Príbeh mi prišiel slabší ako u predchádzajúceho dielu. Podľa mňa má dosť dier - kde boli hrdinovia keď sa začal prevrat ? Prečo je chrám Gnildy pod kráľovským hradom, keď tam má byť Werdnov labyrint ? To sú na seba naskladané ako lego alebo čo :) Na druhu stranu sa mi veľmi páčil koncept zbierania častí brnenia KOD. Mapy mali konečne nejaký hlbší zmysel než len nájdi schodisko do nižšieho levelu alebo výťah(ktorý inak v hre nie je, na transport treba používať malor). To, že časti brnenia figurovali aj ako bossovia bol tiež dobrý nápad. Najťažšie boli za mňa rukavice vrhajúce tiltowait - na tých som párkrát skapal. Jediné čo ma naozaj štvalo bol občasný respawn už získaných častí - bug ? Tieto "duplikáty" som potom vyhadzoval aby som nenarušil balanc hry - to brnenie je dosť op (-18 AC+regeneration). Grind je vpodstate zbytočný - u postáv na 12/13 leveli hra na level-up žiada kvantá expov, ktoré sú časovo náročné nazbierať. Za celú hru som postúpil iba o dva levely. Level design je o niečo lepší ako u Proving Grounds, dokonca aj neviditeľných jám bolo menej... Peniaze neboli problém - z Proving Grounds som mal za zabitie Werdny toľko, že som ich nemusel vôbec riešiť. Nič som ani nemusel predávať. Celkovo ma KOD bavil viac ako Proving Grounds. Už sa teším na Legacy :)
|  Kloki38
01.10.2023, 19:57 
Ďakujem za pridanie, to bola rýchlovka :D No hru som pred chvíľou dokončil a musím povedať že niečo takého som ešte nehral a dúfam ,že už ani nikdy hrať nebudem. Terminator Rampage je deluxe hra oproti tejto. Pred asi 10 rokmi som prešiel jeden level, takže som do toho teraz už šiel s tým, že to bude shit ale napriek tomu ma dobre ovalilo :D Hra takmer kompletne ignoruje všetko, čo vo svojej dobe bolo pre FPS žáner štandardom. Origo som si zohnal iba kvôli tomu, že je hra taká kvalitná. Na úvod ešte spomeniem, že autormi tejto podivnosti je skupinka bývalých pracovníkov z Originu, ktorí okrem iného pracovali aj na sérii Wing Comander... Podľa informácii čo som našiel neboli spokojní s platmi. Preto odišli, založili Maestrom Software a toto splodili... Jediná poľahčujúca okolnosť je, že na hre pracovali iba traja ľudia s minimálnym budgetom a vývoj enginu s tvorbou hry zabral dokopy iba 7 mesiacov. V prvom rade sa hra snaží byť vtipná - od príbehu až po design nepriateľov - niečo ako No One Lives Forever, no humor mi tu prišiel trápny a tématicky nekonzistentný - momenty, ktoré ma pobavili spočítam na jednej ruke - intro, death animácia robota s granátometom, jedna breaking the fourth wall cutscéna a jeden intermission screen. Zbytok bol o ničom. Zbraní je dokopy 7 - baseballová pálka, katana, Colt, samopal Thompson 1920, plameňomet, granátomet a nejaký blaster, ktorý mal Radiaki namiesto ruky - je iba na zabitie záverečného bossa. Kvôli nedokonalému enginu je mierenie hrozne nepresné a trafiť niečo na väčšiu vzdalenosť je takmer nemožné. Všetky strelné zbrane majú obmedzenú kapacitu a je ich nutné prebíjať medzerníkom - na svoju dobu fakt neštandartná featura. Engine je neskutočne nechutný - s renderom nie je niečo v poriadku. Steny sa často zle zobrazujú/ohýbajú, textúry sú občas na niektorých miestach zle nascalované. Ovládanie je tažkopádne a nepresné. Myš ani nebudem rozoberať - nechápem ako si niekto mohol myslieť, že premeniť myš na analógový joystick je dobrý nápad... AI nepriateľov je mizerné - buď ma úplne ignorovalo (aj keď som pred ním stál) alebo začalo strieľať v momente čo ma uvidelo. Level design je vpodstate neexistujúci - všetky mapy sú náhodný bordel pospájaných čiar pod rôznymi, často vysokými uhľami a hľadať v nich nejakú logiku je zbytočné. Ako niečo z AI generátora. V každej mape treba pozbierať pár kľúčov, prípadne hárok s kódom pre zamknuté dvere a nájsť exit. Dekorácii je minimum - videl som iba stĺpy a pár svietnikov na konci hry. Paleta textúr je veľmi malá, preto sa často opakujú a úrovne sa na seba dosť podobajú. Tajné miestnosti tu sú ,ale veľmi zle sa hľadajú, pretože väčšinu času majú dvere rovnakú textúru ako okolie. Mapa tu síce tiež je, ale nefunguje ako napr. v Doome - zapisujú sa do nej iba políčka, na ktoré hráč stúpil a nie steny ktoré už videl. Pre plné zmapovanie miestností je preto nevyhnuté ich celé "ošahať" aby neostali prázdne miesta. Niekedy sa na nej objavia aj dvere do tajných miestností. Hudba je celkom ok a predstavuje jedné +. Obtiažnosť na strednú úroveň nebola extrémne vysoká, s výnimkou máp Robot Town a záverečného labáku - zabiť Radiakiho poctivo po útokoch niekoľkých skupiniek tažko opancierovaných samurajov je nemožné. Nalákal som ho pretom ho do jednej z tajných miestností a zabil splash damageom z granátometu cez stenu. Toto bol za celú hru jediný moment kedy som sa musel vracať do predchádzajúcich úrovní pre náboje a životy - áno, hra to umožnuje. Autori asi hrali Blake Stone. Posledná poznámka - finálna mapa nemá lekárničky, iba náboje.
|  Kloki38
29.07.2023, 19:43 
No mňa táto hra veľmi sklamala. Úprimne by som ju ani nenazval rpg. Žiadne obchody, poriadne questy/úlohy, za zabíjanie hmyzu nie sú expy a nič z nich po smrti nevypadáva - súboje sú tak často úplne zbytočné. Chýba riadne vylepšovanie postavy - mutácia je len slabá záplata. Príbeh nič moc. Celkovo nuda. Musel som sa po úvodnom ostrove dosť premáhať aby som sa niekam dostal. U včiel som to už nevydržal a zabalil to. Za mňa sa hru veľmi hodí Andrewovo prirovnanie k prázdnemu hrnčeku od medu z recenzie na Anvil of Dawn : "Člověk by mlsal, ale není co. Všecho je vyžraný." Thunderscape ma bavil omnoho viac napriek bugom a odfláknutým mapám uprostred hry.
|  Kloki38
19.07.2023, 16:32 
V Dosboxe-X to zatiaľ ide vpoho. Diki !
|  Kloki38
18.07.2023, 16:28 
Podarilo sa niekomu rozbehať túto hru pod Windows 3.1 v Dosboxe ? Pokúšam sa o to už druhý deň, ale furt sa jej niečo nepáči. Najskôr som vyskúšal balíčky tu zo stránky - "čistý" priamo z profilu 3.1 a potom aj s nainštalovaným Dark Seed 2. V obidvoch prípadoch mi hra po spustení vyhodila chybovú hlášku "unexpected dos error: 21". Tak som si ho nainštaloval nanovo sám z images čo mám z českej originálky. Driver na grafiku S3 som si stiahol z netu a Win32s sa mi nainštaloval automaticky po spustení setupu z cd hry. Hra sa spustila vpoho ale po vstupe do dediny mi vždy vyhodí chybovú hlášku " the instruction at 86C64FFB referenced memory at 0D4F4E4C The memory could not be read from".
|  Kloki38
04.07.2023, 22:15 
Ďakujem :) No to sa mám na čo tešiť, ak sa odvážim na IV. II, III si chcem zahrať, ale u IV veľmi váham. Po tomto komente ešte viac XD. Súhlasím, prvá polka mi tiež prišla lepšia, lebo sú v nej aspoň nejaké quest predmety. Druhá polka je čistý grindfest.
|  Kloki38
01.07.2023, 20:36 
Dohrané. Čo povedať....hmmm. Bolo to trochu iné ako Wizardry V. Menšie ale zákernejšie mapy - klobúk dole tým, ktorí si mapy robili ručne. Nekonečné/opakujúce sa chodby, kopec jednosmerných dverí, náhodné teleporty - čerešnička na torte bol pre mňa teleport v ôsmej mape čo hádže do miestnosti so spinnermi. Vďaka za Grid Cartographer. Na niečo také by som nemal trpezlivosť. Hrozne sa mi ale "páčilo", že jamy sú neviditeľné - niekoľkokrát som kvôli nim musel oživovať nejakú z postáv. Vďaka nim som ale zistil takú srandu, že postavy skapú iba keď majú menej ako 0 HP. Raz som spadol do jamy a postava vpohode fungovala aj s 0 hp. V praxi to nie je veľmi užitočné, ale dávam to sem len tak pre zaujímavosť. Súboje mi na začiatku prišli o čosi vyrovnanejšie ako v 5 - medzi levelmi neboli také vysoké úrovňové skoky. Najhoršie pre mňa boli mapy 3,7,9,10. Kvôli týmto som musel trochu grindovať. "Potešilo" ma, že už v tomto dieli je decapitate - niektoré npc môžu zabiť postavy na jednu ranu odseknutím hlavy. Že to vedia samurajovia a nindžovia, ok, má to logiku, ale na vorpal bunnies v štvrtej mape nemám slov... Pre pohodlie a šetrenie nervov som si tak ako aj u W5 robilbackupy savu vždy keď som sa vrátil do hradu. A veľmi sa hodili. Uznávam,že to nie je košer spôsob hrania, ale inak by som to hral ešte tak pol roka... Ževraj sa to dalo robiť aj v pôvodných verziách - cez transfer. Neskúšal som, lebo som hral verziu z Archives. Posledná mapa je jedna veľká lotéria - aby sa hráč dostal k Werdnovej pracovni musí najskôr prejsť niekoľkými arénami s príšerami - niečo na štýl W6 v záverečnom paláci. Niekedy hra spawne iba jedného slabého rytiera, inokedy tlupu mágov, priestov s drakmi čo pri prekvapení zabijú v prvom kole polku partie. Pri štastí je ale možné arénami prekĺznuť takmer bez problémov. Neviem, na koľké pokusy sa mi podarilo dostať ku dverám Werdnovej pracovne, ale s istotou viem, že sú to dvojciferné čísla. Werdnu som zabil úspešne až na druhý pokus - pri prvom moju skupinu prekvapil a zabil mi polku partie ako nič. U druhého som ho pre zmenu prekvapil ja - v prvom kole som ho načal bojovníkmi a odplašil pár upírov priestom a bishopom. V druhom kole som ich zbombardoval kombinácoiu Tiltowaitu a Malikta a bolo vybavené.
|  Kloki38
22.06.2023, 11:23 
Tak konenčne nastal čas, aby som zobral čo som sa naučil pri hraní W5 a pokúsil sa dohrať aj tento diel. Chvíľu po spustení som si všimol niekoľko zmien, z ktorých ma pár moc nepotešilo. Teraz preskúmávam druhý level. Na mapovanie opäť používam Grid Cartographer - sleduje mi len pozíciu/rotáciu na mape, ostatné si kreslím sám. Vytvorené postavy sú o trochu mladšie ako ich náprotivníci vo W5. Tu začínajú ako 15/16 ročné, vo W5 začínali ako 17/18 ročné. Možno je to kvôli tomu aby mal hráč viac "času" ? Strata atribútov pri level-upoch je v tomto dieli už naozaj niečo. Vo W5 to bolo tak raz za pár levelov, tu je to pri každom. Som na to čumel ako vyoraná myš, koľko toho môžu stratiť. Bude ešte sranda.... Po pozretí sortimentu v Boltac´s a pár súbojoch som začal rozmýšľať nad pointou profesie zlodeja. V tomto dieli neexistuje výborný hide in shadows - ten bol pridaný až vo W5. Má teda zlodej okrem páčenia zámkov ešte dáku funkciu ? V zozname predmetov nevidím žiadne luky/kuše, resp. niečo čím by sa mohol brániť na diaľku. Hneď prvá mapa ma nepríjemne zaskočila, keď som zistil, že v chodbách a v stenách sú neviditeľné teleporty, ktoré hráča premiestnia na opačnú stranu mapy. Niečo takéto som vo Wizardry ešte nevidel. Hlavne keď sú umiestnené priamo v hraničnej stene a najlepšie ešte v tme. Nie je začiatok o niečo jeddnoduchší ako u W5 ? Tam som hneď na začiatku dostával od NPCčok pekne po hube, tu sa mi to zdá miernejšie. Ale môže to byť aj tým, že som tu pri vytvární partie bral väčší ohľad na štatistiky kedže ich budem musieť potom importovať do W2... EDIT: Som to zakríkol XD Som v treťom leveli a už dobre prituhlo (konečne). Už mám za sebou dve oživovania postáv - obete samurajov. Kúziel je pochopiteľne menej ako vo W5, ale zdajú sa mi menej praktické. Napr. DILTO ma moc neohúrilo.
|  Kloki38
15.02.2023, 21:45 
Po Wizardy V som sa rozhodol dať si pre zmenu nejakú oddychovku. Napadlo mi, že Robinson by mohol byť ok. Kedysi som ho chvíľu hral, ale veľmi ďaleko som sa nedostal, lebo ma to prestalo baviť. Oprášil som teda moju francúzsku CD verziu a pustil sa do hry. Chyba ! Musím povedať že takúto kovbojku som u RPG ešte nezažil - ani u Wizardry. Úspešne som RQ dokončil až na tretí pokus. Pri prvých dvoch sa mi v rôznych fázach podarilo vyrobiť soft-lock. Prvý spôsobil triceratops v púšti, v druhom som nemal plynovú masku - všetko pred koncom hry, grr... U tretieho som sa s hrou už moc nebabral a dal speedrun - z toho opakovania sa z Treplieva stal super-robinson a z planéty ušiel za 3 herné dni :D Mapy sú pomerne malé a dajú sa prejsť veľmi rýchlo ak človek vie kam ísť. Sú to viacmenej bludíská v ktorých sú namiesto stien skaly/kopce. Terén v ktorom sa hráč môže pohybovať je pomerne plochý, výškových predelov v hre nie je veľa - tri kopce a tri mosty. Grafika je celkom fajn, len into u CD verzie je zbytočne dlhé. Mechaniky prežitia sú na svoju dobu spravené celkom dobre. Každé prostredie má svoje špecifické nástrahy a vyžaduje iný postup. Triepliev sa môže počas hry nakaziť maláriou, dostať chrípku, zlomiť si ruky, nohy alebo prísť o oko. Potešila ma možnosť prenášať oheň pomocou pochodní a ušetriť tak pár zápaliek. Za toto musím dať extra bod. Za kameň úrazu považujem celkovú obtiažnosť. Takto, samotná hra je v jadre fajn, ide o veci čo sú okolo - a časť z toho je aj design. Zle prehľadný terén v ktorom sa AI zasekáva - v prípade praľudí, opíc, tigrov to nebolo na škodu, ale u robotov s laserami, ktorých bolo treba rýchlo zničiť to bola katastrofa. Potvory sa po opustení mapy neresetujú, takže ak vás prenasledovala pred vchod do jaskyne skupinka zvierat (alebo v mojom prípade dinosaurus), tak si tam na vás počká, čo môže neskôr vyústiť aj do resetu hry. V žiadnom prípade neodporúčam na začiatku zabíjať jediného priateľského Robinsona. Aj návod v Score na to navádza, ale je to chyba. Treba ho zabiť až ku koncu hry, inak z neho nevypadne plynová maska potrebná na pohodové dokončenie hry. Bez nej treba byť vo finálnej jaskyni stále v pohybe, čo je veľmi tažké vzhľadom na lávové jazierka čo sa tam nachádzajú a pre vysoký počet robotov, ktorých treba rýchlo postrieľať. RQ ale napriek tomu hodnotím pozitívne. Je to prvá survival adventúra s ambicióznym enginom, celkom peknou grafikou a dobrými mechanikami o prežití, len niektoré aspekty nie sú celkom domyslené/dotiahnuté. Možno keby vyšla neskôr....
|  Kloki38
05.02.2023, 01:08 
Ďakujem za gratulácie. Keď som sem začal písať, tak som hru mal rozohratú už 2 dni. Takže celkový herný čas je 12 dní. Samozrejme by sa to dalo hrať o dosť dlhšie - ak by to človek chcel hrať 100% poctivo. Bez Grid Cartographera sa v hre dosť zle orientuje, lebo všetko vyzerá rovnako. G. C. mi inak hrozne pomohol - použil som ho ako kompas a sledovač políčok cez ktoré som už prešiel - W5 je plne podporovaná, takže si G. C. vie z pamäti hry vyloviť pozíciu hráča. Stačilo už iba dokresliť steny,dvere apod. Tento diel sa ale dá ako som počas hrania zistil dobre vytrollovať. Treba pravidelne quicksavovať - neviem, či to predchádzajúce diely podporujú, ale tento hej cez klávesu Q - hra sa spýta či sa chce hráč vrátiť do hradu - treba dať N a hra sa uloží, robiť si zálohy savu bokom a keď sa niečo pokašle - level/stat drain, smrť viacerých postáv bez možnosti oživenia, pasca bez východu, tak je lepšie reštartovať Dosbox a nahrať save. Hra sa automaticky uloží iba pri vstupe do hradu. Či by sa to dalo aj na reálnom HW je otázne, ale teoreticky by sa to asi dalo - backupovať diskety so savom a keď sa dačo pokašle tak rýchlo zresetovať PC. Každopádne týmto opadá nutnosť vytvárať si nové postavy v prípade perma smrti predošlých. A toto hrozne šetrí čas. Takžie je dobré si prečítať The Myths and Muses of the Maelstrom - sú v tom schované nápovedy. Čo sa týka hádaniek/questov, tak tie boli relatívne vpohode - okrem levelu 5 v ktorom bolo jedno NPC spomenuté v The Myths and... schované v úplne odveci zastrčenej tajnej miestnosti - to som zabudol minule spomenúť a levelu 6, kde bolo treba ukradnúť NPC jeden amulet o ktorom som nikde nenašiel zmienku že ho u seba má - možno som dačo len prehliadol , lebo ostatné veci boli vždy priamo/nepriamo vysvetlené. Pýtajte sa NPC na všetko. Hľadanie predmetov je naštastie dobre spravené - zo začiatku som sa bál, že budem musieť prehľadávať všetky políčka v mape cez príkaz search, ale nie je to tak. V hre sú nápovedy kde treba v mape hľadať, prípadne popisok pri vstupe do políčka kde niečo je - napríklad že je tu kopa mŕtvol. Niektoré predmety sú uložené v takých altánkoch podobných výklenkom z W6 v ktorých boli tie gumenné mäsožravky. Hľadanie tajných dverí bolo našťastie taktiež relatívne ok - väčšinou je to jasné z nákresu mapy (okrem toho NPC v 6. leveli, to sa fakt nedalo). Napríklad dlhá slepá chodba. Na začiatku som skúmal steny ako debil, kým som neprišiel na tento fígel. Niekedy ich treba preskúmať viackrát, kým ich parta nájde. Na grindovanie nemusíš behať po celej mape, stačí keď sa budeš niekde točiť na mieste :D Ťah ako ťah, hre je to jedno. Pre skvalitnenie života okrem Grid Cartographera odporúčam aj túto stránku - nebolo by od veci ju dať do linkov: https://www.tk421.net/wizardry/ . Tie zoznamy predmetov pre jednotlivé hry som využil aj u W6 a 7 a veľmi mi to pomohlo.
|  Kloki38
04.02.2023, 00:18 
Prekreslil som jednu moju mapku -prvý level z Grid Cartographera sem do Dungeon Mappera na test. Vyzerá to ok, takže pridám potom aj zbytok.
|  Kloki38
03.02.2023, 15:35 
Tak dohrané :D Ku koncu to bola riadna makačka - musel som trochu grindovať a zmeniť class jednej postavy aby som dal záverečného bossa. W5 je za mňa rozhodne ťažia ako W6 - zastaralý engine do toho nepočítam. Design je taký všeliaký, ale celkovo je W5 dobrá hra, aj keď graficky je na tom (aj na svoju dobu) dosť zle. Inak je sranda, že niektoré sprity príšer sú veľmi pekne nakreslené - vyzerajú podľla mňa ako ilustrácie vytlačené na ihličkovej tlačiarni - kostlivec, drak, warlock, Sorn, a iné sú naopak hrozné pixelové shity - Gorila ,Toga Llama, démoni. By ma zaujímalo či na grafike nepracovalo viacero ľudí, keď je v nej taký kvalitatívny rozdiel. Obrázky z hry som nahral do galérie - len ich musí ešte DJ schváliť. Dávam si pauzu a potom skúsim prvý diel. Mapy: Level 1 - Dobrá úvodná mapa, bez mimoriadne hnusných pastí/chytákov. V neskorššej fáze hry slúži ako HUB. Level 2 - Podľa designu to asi má byť jaskyňa s hrobkou. Jednoduché puzzle. Level 3 - Rozsiahle bludisko s jamami s do Wizardry sa nehodiacim symbolom uprosted - pochybujem že to bol zámer, ale aj tak... Inak mi design tejto mapy dosť pripomína MAP13 z Witchaven 1. Level 4 - Podivná mapa rozdelená na dva tématické celky. Puzzle v druhej časti je dobre spravené. Za mňa najlepšia mapa v hre. Level 5 - Najskôr som chcel túto mapu označiť za najlepšiu ale žiaľ už nemôžem, lebo v nej nachádza dobre debilná pasť, z ktorej sa partia už živá nedostane (ani kúzlami) - hráč tak príde o svoju partiu ak sa do nej dostane. Rozhodne odporúčam si spraviť backup predtým ako do tejto mapy vkročíte. Je niečo podobné aj v predchádzajúcich dieloch ? Level 6 - V tejto mape treba v istej fáze okradnúť jedno NPCčko o predmet, ktorý ani nepredáva - neviem odkiaľ to má hráč vedieť, na žiadny hint som v hre nenarazil. Inak sa okráda dosť blbo, takže odporúčam quicksave. Level 7/8 - Záverečné mapy. Sú navzájom poprepájané puzzlom a hádankami s unikátnymi mini-bossami. Na záverečného bossa odporúčam partiu s členmi na min. 20 úrovni. Level 777 A/B/C - Malé mapky s démonmi, duchami a s tajným vchodom do nory Lala Moo-Moo. Lala Moo-Moo - Mapa s tajným bossom. Na jeho porazenie treba mať veľmi dobre vymakanú partiu. Neuspel som. Táto mapa nemá exit, takže bacha.
|  Kloki38
25.01.2023, 15:45 
Uvidíme :) Tej straty som sa zo začiatku bál, lebo som nevedel ako často to bude robiť, ale v tejto forme je to za mňa v pohode. Momentálne som v 4. leveli a už začína prituhovať - hra už na mňa vyťahuje drakov a wightov :)
|  Kloki38
24.01.2023, 16:28 
V rámci doháňania RPG restov som sa po Ishare 2 pustil do PC verzie W5 (1,2,3 a možno aj 4 si nechám na neskôr). Vybral som si ju preto, lebo je vraj zo starej pentalógie najjednoduchšia. Kedže samozrejme nemá automapping, tak som si k nej pre lepšiu orientáciu pustil Grid Cartographer - nechal som si aktívnu iba pozíciu hráča v mapách - tie si kreslím vlastné, lebo "oficiálne" z grid. cartog. webu obsahujú kopec spoilerov. Pár poznámok z toho čo som si všimol/zistil : Vo verzii z Wizardry Archives je bug s nadmerným strácaním atribútov pri level-up údajne opravený - šanca, že postava dačo stratí je podľa mňa pomerne malá, takže asi to tak bude - zatiaľ sa mi to za celú hru stalo iba dvakrát - postavy sú teraz na lv. 9. Pre "trochu krajšiu" grafiku odporúčam v konfigu Dosboxu nastaviť machine na CGA - namiesto tej hnusnej rúžovkastej farby bude zobrazovať červenú (bude to vidno aj na mojich screenshotoch, ktoré som teraz nahral do obrázkov).
|  Kloki38
05.01.2023, 20:06 
Dohrané. Dvojka je rozhodne lepšia ako predchádzajúci diel - pestré prostredie, veľmi dobrý level design, originálne puzzle a to striedanie dňa a noci... jednoducho perfektné. Jediné čo ma naštvalo bol EN preklad - tyapped a sale namiesto sail v intre som ešte rozchodil, ale Knight-errant (akože paladin) bolo už moc. Tak som si to prepol do FR, ktorú sa už nejaký čas učím, tak som to mal aj na precvičenie :D Čo sa týka tej chýbajúcej nápovedy k strake vo väzení, tak po FR má označenie Pie Voleuse - straka zlodejka, čo by sa už s privretým okom dalo klasifikovať ako určitá forma nápovedy. Čo sa týka toho debilného popisku na kúzlo Turn Undead - že človek ani nevie čo to kúzlo má presne robiť, tak po FR je to presne rovnaká hovadina.
|  Kloki38
02.01.2023, 19:54 
Morgula zožerie aj vola, to som zistil veľmi rýchlo :D HP začali strácať hneď ako som vyšiel po pridaní z krčmy, takže phys mali plný. A nebolo to naraz ale postupne, cca každých 10 sekúnd - nepočítal som to ale interval bol podla mňa rovnaký ako u toho prekliatia z domu.
|  Kloki38
02.01.2023, 11:07 
Som sa rozhodol prejsť nejaké RPG resty čo mám a začal som týmto Isharom. Môj celkový dojem je rozporuplný - ranné predwizardry 7 "sandbox" rpg s pomerne veľkou mapou a netradičnými hernými mechanikami. Na druhú stranu mi hra prišla dosť monotónna a amatérsky pôsobiaca - vpodstate všetky krajiny vyzerajú rovnako a bez mapovania sa v nich blbo orientuje, generic súboje, nie veľmi príjemné a zabugované UI - miznúci popisok exit v action menu, bugnutý ukazovateľ exp u jednej z postáv, ukladanie za peniaze robí problém len na začiatku hry - neskôr si človek vie grindením na orkoch v Erwingle nahromadiť tisíce, podivné prekrývanie obrazoviek a debilné skratky pre action cez F klávesy. Čerešničkou bola softlocková páčka v krypte - toto by som čakal skôr v ranných dieloch Wizardry, a jeden debilný bug pred ktorým ma zachránil starší save (teda aspoň myslím že to bol bug). Ku koncu hry som sa rozhodol spraviť čistku v parte - vyhodil som 3 postavy a nabral nové - rytiera Unknowna, Zelorana a Morgulu. Problém bol v tom, že po pridaní začali strácať HP a po chvíli skapali. Najskôr som si myslel, že si "nesadli" so zvyškom a bijú sa medzi sebou, ale "psychológ" mi povedal, že vzťahy v parte boli ok. Po pár minútam experimentovania mi napadlo, či to nie je tým prekliatym domom s tabuľkou, do ktorého som predtým vošiel ešte so starou partiou - btw potiony Brainwash som im pred vstupom dal. Tak som nahral starší save ešte pred vstupom, vymenil postavy a všetko šlo ako malo... Ak v tej hre je nejaký tag, ktorým sa po vstupe permanentne označí celá partia ako cursed namiesto individuálnych postáv, tak je to fakt kvalitné programko - starých postáv čo predtým vypili ten potion sa to nedotkne ale nových bez imunity hej. Teraz som rozohral druhý diel a zatiaľ to vyzerá veľmi dobre. Som rád, že sa poučili z chýb a všetko prekopali.
|  Kloki38
12.12.2022, 14:45 
Tak dohrané. Design celkom dobrý, hrateľnosť dobrá - strieľanie zo zbrane a zbieranie predmetov pomocou myšky mi pripomínalo Realms of the Haunting. Grafika a zvuk neurazia - až na tie rušivé fanfáry pri zabití protivníkov. Celkovo ale žiaľ hra pôsobí dosť odfláknuto - len 3 mapy - sú síce pomerne rozsiahle ale aj tak, outro je zložené len z jednej kartičky s textom "Dracula is Dead !" Keby tých máp bolo viac a boli trochu menšie - dajme tomu 5/6, tak by z tohto mohla byť celkom zaujímavá hra. V tomto stave na mňa pôsobí ako nejaký experiment/ tech demo. Level 1: Cintorín - Z hľadiska designu najjednoduchšia a najkratšia mapa, ktorá hráča relatívne oboznámi so základmi hry. Level 2: Carfax Abbey - Náhodný bordel miestností pospájaný schodiskami, v ktorom som mal problém sa orientovať. Jedna vonkajšia miestnosť na konci mapy je schovaná za barikádou, ktorú treba deaktivovať niekoľkými stisknutiami neďalekého tlačítka. Za mňa najhoršia mapa v hre. Level 3: Drakulov Hrad - Táto mapa ma príjemne prekvapila - výborný, prehľadný level design na štýl HUBu - hráč musí najskôr pozbierať niekoľko kusov Ruby Key aby si odomkol jednotlivé časti mapy, v ktorých zbiera Night Keys na odomknutie Drakulovej hrobky cca v strede mapy. Nedostatok oplátok na začiatku je vykompenzovaný vyšším počtom zásobníkov.
|  Kloki38
10.05.2021, 17:08 
Tak moja originálka je čiastočne tiež "obeťou" toho rozpakovávacieho setupu. Našťastie je to dual vydanie a predošlý majiteľ si takto "vytunil" len 3.5" verziu - 5,25" je ok. Ako niekomu mohlo takéto niečo napadnúť - to nemali peniaze na normálny setup alebo im to nedoplo ? Keď už, tak mohli dať aspoň varovanie na nálepku - najlepšie veľkým červeným písmom...
|  Kloki38
16.03.2021, 22:23 
Tak som skončil už aj ja - v misii 30. Ničiť takmer nezničiteľné konvoje lodí pomocou nepresných navádzaných striel je už pre mňa moc. Savestate v tomto prípade nepomôže. Po 3 dňoch skúšania som začal hľadať nejaké riešenia/triky a zistil som, že hra má dokopy minimálne 60 misií (!) Keď si len zoberiem, koľko roboty ma stálo dostať sa do misie 30, tak si ani nechcem predstaviť, čo je napríklad v 50tej. S tým znižovaním hodnotenia kvôli vysokej obtiažnosti tiež nesúhlasím (teda, ak nie je spôsobená zlým dizajnom) , ale Darker je fakt o hubu. Nie je to zlá hra, ale vyžaduje naozaj veľkú dávku trpezlivosti, ktorá mi v misii 30 došla. A zistenie, že som bol sotva v polke hry bol pre mňa už posledný klinec do rakvy.
|  Kloki38
03.03.2021, 21:03 
Tak som začal hrať Darkera. Misie nad mestom sú fajn. Základ je naučiť sa koordináty základne pre lepšiu orientáciu (14x06) a mať po ruke tú mapku mesta, lebo bez nej sa nedá zistiť kam treba letieť. Hrozne som bol zvedavý na tú misiu 17, ktorá Andrewa tak dožrala že kvôli ktorej dal Darkerovi v Score 5/10. Musím povedať, že tých ICEových 30 sekúnd je dobrá hovadina - za ten čas sa dá dať tak maximálne úvodná sekcia. Skoro celá mapa je akoby jedna veľká autodráha v tuneli. Takmer po celý čas je nutné lietať v takých pruhoch, ktoré rakete dobýjajú energiu a držia ju na ceste. Ak z nich vyletíte pri plnej rýchlosti, tak je je to skoro zaručený koniec ( v zákrutách sto percentný). Jedna sekcia je potom v takých tuneloch/kanáloch v štýle Rebel Assault 2 - je nutné vyhýbať sa prekážkam. Andrew mal pravdu - tá misia je naozaj ťažká a nečudujem sa mu, že to nechal tak. EDIT: Zistil som, že klávesou backspace sa dá v tuneloch brzdiť. Dosť to pomáha, ale napriek tomu je to furt hrozne ťažké. Už ma nebavilo po každom faile stále opakovať začiatok, tak som prešiel na Dosbox X, ktorý vie robiť save staty a prešiel to na ňom. Misia 17 je fakt dobrá podpásovka pre hráčov, čo od Darkera očakávali casual sci-fi simulátor.
|  Kloki38
13.12.2020, 12:46 
Ďakujem za pridanie. Túto informáciu som už spomínal inde, ale dám ju aj sem: Cyclones patrí do kategórie hier dosť háklivých na cycles/rýchlosť Pc. Pri nižších nastaveniach seká, pri vysokých zase blbne myš a nedá sa pozerať hore/dole. Preto odporúčam Dosbox nastaviť na približne 40000 cycles s core dynamic.
výsledkov: 30 [ 1-30/175 ]   «predchádzajúce 012345 nasledujúce»


Retrogaming merch - HV 1701.cz
 možnosti podpory
🍺 Buy me a beer
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
Tomb Raider II, 22.02.2024
Joust, 24.11.2023
Fortress of Dr. Radiaki, The, 01.10.2023
Rampage, 23.09.2023
Lost Vikings 2: Norse by Norsewest, 03.07.2023
Falcon, 03.05.2023
Metal Gear, 18.10.2022
Clock Tower, 26.09.2022
RoboCop 2, 09.05.2022
Ztracený ostrov, 01.05.2022
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1271
 Prílohy :: 8235
 Komentáre :: 7766
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Fix-It Felix Jr. online | DOSBox