Zoznam komentárov k hrám

 
Staré hry :: DJ OldGames
Chulanbetra

Chulanbetra

Tomas Dzamko

old school gamer

 »
Tomas Dzamko je na OldGames.sk od: 24.03.2010
naposledy prihlásený: 02.05.2019

Komentáre k hrám od užívateľa chulanbetra

Zoznam komentárov (49)
Zoradené podľa
výsledkov: 30 [ 1-30/49 ]   «predchádzajúce 01 nasledujúce»
|  Tomas Dzamko
13.05.2014, 18:51 
Kedysi boli adventury plne tychto dead-endov sposobenych nespravnym pouzitim itemov. Myslim si, ze uz je to prezitok a aj ked mnohe adventurky boli fajn, tak toto ich tahalo dole (napr. Legend of Kyrandia). Moderna adventura uz vyzaduje, aby hra bola uhratelna kedykolvek a musi zabezpecit vsetky mozne postupy hraca aby sa nezasekol s nutnostou loadu. Este by sa dalo tolerovat okamzite failnutie ako je to napr. u Elviry alebo Quest for glory, kde proste chyba znamena load hned a nie po XY hodinach hrania.
|  Tomas Dzamko
01.02.2014, 17:43 
Dik, skusil som to malo by to byt ulozene...ta opacha:DD
|  Tomas Dzamko
01.02.2014, 15:28 
No jasne preto si to aj mapujem, ze kde som co nasiel. Kedze toto ako pises nie je nahodne, tak sa ta mapa oplati (ano ak nepouzijem nejaku inu). Druha vec je, ze tie mapy mi neprisli moc kvalitne, boli dost neprehladne kreslene a boli to scany z papiera. Inak co sa tyka savu, tak savujem normalne aj savestate a backupujem to. A hram kym neumriem, ak sa nieco podari, tak savnem. Ak niekam chcem ist (napr. do mesta) tak si savnem aby som po nahodnom encounteri a umrti nemusel tolko behat. Inak hram a explorujem a kreslim mapu a ked umriem tak kreslim zase inu cast, nebeham 2x po tom istom pokial tam nic nebolo. Hra je kazdopadne super, mam este lepsi pocit ze hram pen&paper RPG ako ked som hrak Arkaniu. Grafika mi je prijemenjsia ako to co som videl v MMX.
|  Tomas Dzamko
01.02.2014, 14:23 
Maros S: Je pravda, ze tie outdoory su prazdne a malo clenite cim sa to dost tazko mapuje. Ale nasiel som itemy a aj magichelmu len tym ze som chodil po vonku. Ano z pohladu toho, ze sa obash toho priestoru generuje nahodne to zmysel nema, otazka znie ci aj tie itemy sa generuju to neviem prave a nechce sa mi to skusat. Mozno ma to prestane bavit uvidime, je to fakt velke:-)) DJ: 200x200 som si nahodil odhadom lebo mi to nestacilo na 60x60. Chcel som mat priestor na kreslenie. Je pravda, ze ani to nebude stacit asi, uvidime. Este mi pls povedz ako to zavesim online tu mapu? V exporte si mozem zobrat len ten text a nikde som nevide moznost nejakeho ulozenia. KEd si dam my maps tak tam nic nevidim. Dik.
|  Tomas Dzamko
01.02.2014, 00:12 
Tak dnesny vecer som urputne exploroval a bojoval:-)) Tu hru musel robit sialenec co nemal nic lepsie na praci len sediet a vymyslat hru:D Podarilo sa mi naverbovat Barbariana lvl 2 a Witch lvl 4. Nejake male skupinky viem pobit, akonahle je toho viac tak umieram. Snazim sa loadnut az ked umrem uplne. Zacinam mat ale jeden vcelku vaaazny problem:D Ta outdoor mapa je sialene velka, dal som si v mapperi rozmer 200x200 a zacina to mierne lagovat ked sa snazim scrollovat a kreslit:D A to mam toho na mapovanie este moc moc moc.
|  Tomas Dzamko
31.01.2014, 14:08 
Maros S: no prave to je super, ze som stretol huntera a zvysil mi dex a skill ked som s nim pekne pokecal. Skusam vsak robit aj to, ze po zacati rozhovoru dam wait ale neviem ci ej to moc dobra volba lebo mam pocit, ze viac na mna utocia NPC (napr. chcu peniaze ktore im samozrejme nedam:D) Ringo: no asi to proste necham tak a budem hrat normalne a ked sa zaseknem tak sa skusim opytat, kedze vidim ze ste tu dvaja co to este maju v zivej pamati. Este mam otazku ohladne penazi. Viem, ze toho na zaciatku hier nebyva vela, ale tym ze si kreslim mapu a cas plynie tak hrdina byva castejsie unaveny a hladny. Tak ma zaujima ci jedlo a pitie nie je problem, aby sa nestalo ze kym domapujem do mesta tak umriem:)))
|  Tomas Dzamko
31.01.2014, 12:24 
Este k tomu generovaniu postav. Ja sice nie som este v meste len v divocine (ale asi plati to iste co si pisal o generovani). Stalo sa mi vsak, ze som hral a stretol barbarku a neskor huntera. Do party som nikoho neukecal ale hunter mi zvysil dex class a skill class ked som bol na neho mily. Potom som vsak umrel a ked som hru rozohral znovu tak uz tam tie postavy neboli. Takze ta hra sa da prakticky znovuhrat a clovek zazije vzdy inu situaciu to je brutalne na to ze je to hra z roku 1991.
|  Tomas Dzamko
31.01.2014, 12:17 
Ringo: dik za tipy. No ja sa snazim kecat s kazdym s kym sa da byt za dobre. Akurat ako som pisal obcas sa ukliknem a postava odide a este som sa nepytal na vsetko. Ale ako si pisal, mozem to nechat tak a spytat sa dalsej. Tie klucove asi budem vidiet jasne a asi ani nezmiznu len tak po konci rozhovoru (ci?) Poflakovanie - som myslel, ze chodim a mapujem je to dost rozsiahle. Cize hrac co by uz po ceste siel niekam do mesta by bol asi dalej, ale ja to mapujem cele no. Inak mi vyhovuje len chodit a savovat a hrat to ako realne stolne RPG kde proste nejde "loadnut". Hlavne pokial veci idu vyriesit v ramci moznosti. Este otazka znie, ked postavu ukecavam a pomozem si vtipom a pod. ale stale nechce joinut, tak ci je este sanca alebo to uz nechat tak a ist dalej (proste nemam charismu tak asi viac nedostanem).
|  Tomas Dzamko
31.01.2014, 12:01 
Maros S: Diky za odpovede. ad 1) mne sa to stava lebo kvoli zaciatocnej prehladnosti som si dal delays na clicks a ked klikam na continue tak sa obcas ukliknem a odidem z rozhovoru bez Bye pripadne bez dalsich otazok co som sa chcel spytat. Druha vec je, ci je toproblem, mozno nie, mozno len stratim nejaku nie vyznamnu informaciu. Totiz ja rpg hry hravam tak, ze ked nejaky rozhovor nevyjde dobre, tak to loadnem aby som pozrel aj ine moznosti pokecu a ziskal tak item a pod. ad 2) No ja som si inak nevsimol ze co ten poison presne robi, nejak som si nevsimol ze by mi dlho pri chodzi ubudalo HP a zabil som asi 10 hadov a kazdy ma otravil. Zaujimave. ad 3) Pokial teda postava ktora priastupi ku mne a ja sa jej na meno spytam nie je klucova, tak potom v pohode. Ja som si myslel, ze kazda postava ktora takto pristupi a da sa s nou kecat moze byt joinuta alebo moze byt niecim dolezita. Hmm s tou gemstaffou ma pokusas, ja si to mapujem cez DJov mapper ale toto by celkom stratilo zmysel ak budem mat nevycerpatelny zdroj mapovania. Zase ja si znacim aj umiestnenia ludi/veci, trebars kusok od startu hry som nasiel vynikajucu magichelm.
|  Tomas Dzamko
31.01.2014, 11:25 
Tak o savovanie nejde, savovat mozem hocikde ako chcem a ako casto chcem. Ide o load, ze ci mam loadovat, alebo je ta hra tak ferova, ze ked missnem nejake NPC tak sa nestucknem nadobro. Napr. vcera som si mapoval divocinu, neloadol som ani raz a po pol hodine som stretol wizarda ktoreho som sekal snad 10 min (udery za 20+) a nakoniec ma po 2 dmg zabil on. Ineho rovnako vyzerajuceho wizarda som vsak zabil 5 ranami. Nechapem to, ked som mapoval tak mi hra po pol hodine napisala hint, ze by som sa mal niekam dostat, tak ci aj necheckuje to ci sa flakam na malom mieste:D
|  Tomas Dzamko
31.01.2014, 00:36 
Mam otazku na ludi co to hrali. V manuali sa pise, ze caste loadovanie robi hru tazsou (celkom logicke ak nechcem jewelovat celu mapu save-load mechanikou). Ja sa chcem opytat, ze ci mam byt v tomto velmi opatrny alebo nie. Uvediem priklad: 1) Hram a stretnem NPC, kecame a ukliknem sa a omylom fightim. Mam loadnut? 2) Hram, fightim hada, som poisoned. Neviem ako daleko dojdem kym najdem liek. Mam load alebo to proste skusit a loadnut az ked naozaj umriem? 3) Stretnem NPC, ktore ukecavam aby joinulo, ale ukliknem sa a opustim konverzaciu (NPC zmizne). Mam to loadnut? Su to dost kriticke veci, lebo ak neloadnem, mozem (mozno) dojst k stucknutiu alebo k strate niecoho co som mohol ziskat (quest itemy, kvalitne itemy, dobry bojovnik do party, klucove NPC). Zase ak to mam hrat velmi opatrne, tak nechcem prist do stavu, ze v polke hry nikoho nedam kvoli castemu loadu. Thx za odpovede.
|  Tomas Dzamko
22.07.2013, 17:00 
Ringo: hm zalezi aky casual hrac to teda je:D Ta obtiaznost pekne narasta, ten difficulty ramping je velmi dobre nastaveny. Na zaciatku to neni tak tazke a kazde riesenie je odmenene to by hracov mohlo tahat to dokoncit aj potom neskor ked je to uz tazke. Zase az take strasne veci ako strafing a zacuvanie do invisible wall pokus omyl ako v DM2 alebo komplexnost Wizardry 7 to nie je. Pripominalo mi to Albion, ten mal tiez tazke dungy a tiez sa to stupnovalo, ale dalo sa to. Na LoL2 ma nelakaj, dnes idem kupit Avernum:-))
|  Tomas Dzamko
22.07.2013, 14:01 
Infinity hram treba podakovat za to, ze RPG zaner nevymrel. V case ked sa robili filmove "hry" a 3D FPSky a RTSky uz nebol priestor na RPG hry a boli vytlacene. Kedysi toho bolo plno a kazdy pol rok nejaka dobra hra a v polke 90tych len raz za rok nejaka ta RPG. Ja ani neviem ake RPG vyslo napr. v 97om, v 96om bol Albion a to bolo vsetko a potom az prisli BG, Fallouty atd. Treba tym seriam podakovat a miesto v RPG sieni slavy urcite maju. Inak ako Ringo spomenul to Dark Sun, to je tak podcenena seria. Tie hry su genialne je skoda, ze sa v nich nepokracovalo. Ten svet bol neskutocne spracovany. A inak offtopic nie sme, imho LoL je tiez RPG pre masy, ma obtiazne dungy ale nechcipa sa tak drsne, netreba zrat, pit, nemame milion statistik...LoL urcite pritiahlo hodne casual hracov k RPG
|  Tomas Dzamko
21.07.2013, 19:43 
Ale ten prvy screen z LoL2 je fakt pekny hlavne nasvetlenie na tu dobu
|  Tomas Dzamko
21.07.2013, 19:20 
Jasne no niekomu nesadnu hry ktore hraci prijali kladne napr. WoW. Ale to je dobre kazdy ma iny vkus. IWD2 som uz ani nehral a BG2 som nedohral, nehral som ani datadisk. Ale BG1 aj IWD1 ma bavili. Ravneloft vs LoL2 - ja som len naznacil ze porovnavas nieco co sa nemoze porovnavat. Je tam ine rozlisenie to ako keby som porovnaval Simon Sorcerer a Broken Sword:)
|  Tomas Dzamko
21.07.2013, 18:28 
ad EoB2: netvrdim ze suboj je tazky, len ze nie je na to nadizajnovany vhodny priestor ako keby autori riesili ako vyzera ten priestor graficky a nie ake je to ucelne ad LoL2: no a prave preto by si to nemal porovnavat s Ravenloftom lebo je to nerovny boj. Porovnaj to s Albionom ten vysiel tusim rok alebo dva predtym. ad BG: no nebolo to rucne kreslene ako Albion, ale stale to bola kvalitna hra, pribeh, ozvucenie... dnes by som dal cokolvek za taku hru
|  Tomas Dzamko
21.07.2013, 16:50 
Este som zabudol par veci: ad screenshots LoL2 vs Ravenloft: Neda sa to porovnavat, lebo Ravenloft ma 320x400 a LoL2 ma 640x480 hoci maju rovnaku paletu tak proste digitalizovane obrazky na vyssom rozliseni budu vzdy vyzerat lepsie (pokial to nie je odflaknuta robota). Ak by malo LoL2 to iste rozlisko ako Ravenflot tak ste blili z toho. ad simon: Zahraj si Albion, podla mna uplne v pohode anglictina, aj hra vyborna aj ked torchu tazsia (ale to si pisal ze ti nevadi)
|  Tomas Dzamko
21.07.2013, 16:39 
1) Suhlasim s Phoenixom, ze hra by nemala skryvat info pre hraca co robi aj DM aj LoL. Tiez mam rad prehladnost, kolko dmg cim davam, kolko mam expov, kolko som hodil kockami. Ked uz nic ine aspon RP hodnotenie by to malo mat napr. average, good, excellent. 2) White Tower 3: presiel som to bez cube, Baccata mal 2x emerald sword (300+ dmg niektorymi hitmi) a zvysok castil 4kove healy a bolo to ok, jedine co ma sralo bolo ked som sa musel posuvat lebo na mna utocili zo steny kam som na nich nevidel a nemohol. Preto ma obcas obklucili a bol load, ale to neni obtiaznost to je frustracia a takto by sa hry nemali stavat. ad kyselina a brnenie: V dungeons to robili prisery v tom ohnivom (druhy variant som neskusal), dalej to robili prisery v castle lvl 2. Je to uplne streleny napad a imho len chceli umelo natiahnut cas hrania uplne zbytocne. Naopak boje v lvl 3 boli fajn aj ked mi pulloval zbrane tak aspon nenicil armor a bolo to zaujimave. Este chcem vyzdvihnut final boss fight, urobili na to prekrasnu arenu kde sa da pekne hybat, trebars v EoB2 to nemali vychytane a tu to bolo doslova pripravene pre hraca aby mohol pred nou utekat a premyslat co dalej a nezasiel do slepej ulicky. 3) Grafika digitalizacia vs rucne kreslena. Je to subjektivne ja mam radsej rucne kreslenu a to nielen oproti digitalizovanym obrazkom ale aj renderom ako je aj napr. Grimrock. Vzdy som si spajal fantazy s artom ktory bol kresleny rucne, fantasy a kreslene obrazky vzdy islo dokopy. Preto mi trebars imponuje grafika BG, IWD a pod. hlavne IWD ma hudbu a grafiku uplne dokonalu a atmosfera je 100%. Skoda, ze hra je postavena na subojoch hlavne. Anyway Stonekeep mal digitalizaciu a bol vynikajuci ale bol by imho este lepsi keby bol rucne kresleny nijak by tomu neublizilo. Bohuzial vtedy chceli ist s dobou a modernymi trendami a FMV vtedy skoro znicilo RPG zaner kde sa naozaj nedalo vyrobit tymto sposobom zaujimave prostredie, kazdy si radsej zahral LoL1, EoB, Wizardry, M&M alebo DM.
|  Tomas Dzamko
20.07.2013, 23:13 
No ta veza bola frustrujuca len tymi bojmi a len v 3tom podlazi. A aj tak len preto, ze utocili na teba zo sten ya ty si na nich nemohol. To je dalsia blbost co tam nemali davat. Hrac by mal mat vzdy moznost opatovat utok pokial nema paralyzu alebo nieco ine. Ked tak mali urobit nejake jewelry aby si duchov videl a inak by si to podlazie ani nepresiel a pod. Dungy boli obtiazne ano, ale rozhodne pre zaciatocnikov je to prijemnejsie nez Wizardry 7 a ta obtiaznost aj pekne stupala. ad LoL2: Moze byt, ze teraz sa to zniest da, ale rozmyslam skor nad izmoetriou s tahmi ako je to TOEE, Eschalon / Avernum veci. Ale musim si dat mensiu pauzu lebo hra bola dost vycerpavajuca kedze som to hral dost intenzivne:D
|  Tomas Dzamko
20.07.2013, 22:51 
Tak som po par dnoch intenzivneho hrania dohral tuto klasiku. skutocne skvela hra, vyborny pribeh a twisty v nom. Neuveritelna grafika, hudba, zvuky a animacie aj na dnesnu dobu, naozaj grafici Westwoodu tu VGA pushli az za hranice. Co sa mi nepacilo, bola jednoduchost hry co s tyka statistik, kuzlenia atd. proste je to vhodne pre zaciatocnikov a ta obtiaznost je nastavena v puzzloch v dungeonoch skor. Co mi vsakvadilo boli rozne spawny do chrbta a obklucenie priser ktore sa len tak spawnli pri mne. Ak islo o svine co mi potiahli zbrane alebo znicili armor tak to bol load 100%. Toto skutocne pokazili neviem naco tam su prisery co nicia armor hrac si to loadne a iba to frustruje (alebo teda ja som nenasiel ziadnu ochranu na to okrem boja z dialky co nie vzdy islo). Celkovo vsak vyborna hra, skoda ze Westwood presiel na digitalizovane postavy v dalsich dieloch a uz tie dalsie diely mi neprisli moc pritazlive aj ked som ich nehral.
|  Tomas Dzamko
19.09.2012, 12:55 
Na tejto hre je asi aj tak najlepsi ten uvod, pristatie v Nakiridaani, prve suboje, objavovanie krajiny. No a potom este keltsky ostrov a dungeon. Tie prve 2 casti hry ma bavili najviac a mali neskutocnu atmosferu, nespominam si ze by dnes nejaka hra s 1600:900, hdr, parallax a neviem cim s orchestralnymi hudbami a profi voicami dokazala mat taku atmosferu.
|  Tomas Dzamko
18.09.2012, 19:22 
Len dodam, ze autorom tejto skvelej hry je Bill Williams, ktory uz bohuzial zomrel vo veku 38 rokov. Celkom pekny clanok o nom: http://www.abc.net.au/tv/goodgame/stories/s3353566.htm
|  Tomas Dzamko
14.09.2012, 18:02 
Prve RPG ktore som presiel bez navodu s vlastnymi rucne kreslenymi mapkami. Sice som hral skorej DM2 a Wizardry 7 a tusim aj Albion, ale tie som len hral a nepresiel. Dodnes som hrdy na to, ze som to presiel sam bez navodu. Spolu s prejdenim Quest for Glory 1 a Simon Sorcerer 1 je to moj najvacsi herny vykon asi:-))
|  Tomas Dzamko
05.09.2012, 16:38 
Tuto hru som dohral kratko po tom co vysla. Hral som ju po BG1 a neskutocne ma bavila. Vtedy som sa nevedel rozhodnut ci nie je aj lepsia nez BG1. Samozrejme je to hack&slash a nie je to tak zaplnene RPG situaciami ako BG1, ale pacili sa mi nie prilis rozlahle dungeony, perfektna atmosfera a hudba (pri druidoch bola najlepsia aj som si ju vygraboval a len tak pocuval:-)). Je zaujimave ako ma dokazala bavit tak jednoducha hra kde sa fakt len bojuje a an i tie predmety sa nemenia v style Diabla tak rychlo, nuz Black Isle boli majstri.
|  Tomas Dzamko
15.07.2012, 19:49 
Existuje nova verzia pre iPhone, na ktorej som aj ja vyrobil par levelov. Ide o povodnu myslienku a su tam povodne levely + asi 30 novych tusim. http://www.iphoneappstorm.com/iphone-games/adventure/sk.top3line.puzzleexpedition/puzzle-expedition.php?id=446330927
|  Tomas Dzamko
31.01.2012, 15:37 
Vyzera to vynikajuco aj dnes!
|  Tomas Dzamko
26.01.2012, 13:58 
DJ: Ano v podstate s tebou suhlasim. Pamatam si hodiny programovania v skole, kde sa zurivo klikalo. Doteraz sa divim tomu profakovi, ze mu neprislo divne aby niekto takto "programoval" :D
|  Tomas Dzamko
26.01.2012, 12:41 
Myslim si, ze to zahranicne oznacenie dungeon crawler je dostatocne a kludne to moze definovat celu jednu kategoriu hier. Aj ten grimrock co teraz ma vyjst bude taktiez dungeon crawler. Potom je osobitne zaner RPG kam idu vsetky fallouty,bg, ultimy, albion atd. A potom este mozeme mat mix zanrov RPG a akcna hra a tam by slo zrejme Diablo, Zelda, Gauntlet alebo nove God of War.
|  Tomas Dzamko
26.01.2012, 11:36 
Ringo: no ved v Diable funguje statistika, cim mas lepsie itemy tym mas lepisu damage, presnejsie triafas, viac vydrzis. To ci ma zabiju nepriatelia ohnom nemusim riesit len uhybanim ale aj nastackovanim resistov. Ale inak chapem co chces povedat.:-)
|  Tomas Dzamko
26.01.2012, 11:33 
Ja si naopak myslim, ze dobre poctive dungeony zabil prechod z 2D do 3D (aj BG resp. hry na Infinity engine su 2D). A to je presne to obdobie kedy to nastalo 1998+ ked sa rozsirili 3D karty a spopularizovali 3D hry na vsetky sposoby (3rd person, FPS, racingy,..). Samozrejme je par dobrych RPG aj v 3D ale uz to neni tak uplne ono.
výsledkov: 30 [ 1-30/49 ]   «predchádzajúce 01 nasledujúce»


Fenimore Fillmore: 3 Skulls of the Toltecs
Soutěž ~ tvorba hry pro DOS ~ #hvdosdev2019
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1154
 Prílohy :: 7988
 Komentáre :: 7366
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Wizardry | DOSBox