Zoznam príspevkov do diskusie

 
Staré hry :: DJ OldGames
Richmond

Richmond

Richmond

 »
Richmond je na OldGames.sk od: 22.06.2009
naposledy prihlásený: 18.09.2019

Príspevky v Diskusii od užívateľa richmond

Zoznam príspevkov (599)
Zoradené podľa
výsledkov: 30 [ 1-30/599 ]   «predchádzajúce 012345678910111213141516171819 nasledujúce»
09.09.2019, 23:13 
Tak co mátě rozehráno? Moc updatů tu nevidím :) Já po dohrání Ultimy 2 rozjel Eschalon Book 1, celkem horká novinka, ale musím říct, že mě to baví. Za mága docela těžké v počátcích. Pak ještě rozehraný Colonel's Bequest, kterou zatím zkouším bez návodu, uvidím, kdy poprvé narazím na dead end, že jsem něco neudělal do nějakého pomyslného limitu (s mým rozvážným tempem hraní).
Jsem rád, že jsem byl jeden ze tří přeživších! (chudák Wolfus....) :-D Ale tedy ti drowové! Kruci hned bych to dal potřetí.
Gratulace ke znovudohrání, tentokrát se vším všudy :) Já mám Eob1 jako jednu ze svou rpg her, které jsem dohrál 2x právě druhé dohrání bylo u amiga verze s módem pro automaping. A ono to i odráží skutečnost, že jedničku mám nejraději, i když dvojka přišla s pěknými nápady a expteriéry. Bohužel jsem ani při jednom dohrání nedokázal pořešit ty jednotlivé level questy, bo jsem o nich ani nevěděl :) Snad někdy napotřetí!
28.08.2019, 18:30 
Tak crpgaddict dohrál i Treasures. Tím pádem je jasné, že z jeho pohledu nejlepší díl je paradoxně ten první - Pool of Radiance, následovaný druhým dílem Curse of Azure Bonds. crpgaddictovo odůvodnění je celkem zřejmé. Je to škoda, že ač se lepšila grafika, tak po stránce herní už to nahoru nešlo.
Od koupě krabice Ultimy 5 ve skvělém stavu číhám na eBay na aukci pouhého obsahu hry bez krabice. Důvodem je, že jsem obdržel v krabici jen letáčky, diskety, manuál k něčemu jinému a mapu taky nemám. Vlastně jen krabici (jako novou pravda) a média. Takže pár let už sháním nějakou vhodnou aukci. Ta se konečně naskytla! Chlapík prodává 2 brožurky a látkovou mapu. Sakra tak to nemusí stát tolik ne? Aukce v té době byla na 0,99 usd a poštovné na dotaz. Tak píšu dotaz. Dostanu odpověd, že 16 euro...no nic moc na to, že to vše váží prd. Horší ale je, že mezitím se aukce šplhá už k 18 dolarům. Děs!! Kdo tyhle cetky jako kupuje? Komu tím pomůže??!! P5ece nebudu kupovat pár stránek papírů a jeden kapesník za litr?! Když už mám krabici minimálěn taky za litr? Doufám, že v tom nejede nikdo z vás!!
Takze není problém přečíst knížku před rozheráním hry?
Cetl jsi tu knížku, co je dodávaná s hrou (sběratelská ediceú)?
Velká gratulace (protože já to beru, žes to dohrál). Deník super, bylo vidět, že to píšeš plný dojmů ze hry, která možná příjemně překonala očekávání (vlastně i ta moje, protože já jsem ji bral jako nepovedený pokud české partičky udělat dungeon). Jsem zvědav, jaký bude další kandidát na deník. Co takhle tedy nějaká ta japončíkárna? :)
no hádej :) Ale Aréna už je fuč. F16 letadlo je trochu jen kampaň, takže asi nakonec nevezmu nic. Ale o víkendu to ještě projdu.
Určitě mám zájem o 2 hry, naspal jsem Ti zprávu :)
Tak to je pro mě docela překvapivá informace...Sakra a to jsem před pár lety (cca 5-6 let) vyhazoval jeden celkem unikátní Compaq 486, takovej model all in one. JSem si říkal, že už to přece nespustím...Mohl jsem ti ho nechat. Ale ty ceny mě šokujou.
Gratulace k dohrání, rozhodně to je epesní zářez na pažbě! Líbilo se mi i závěrečné zhodnocení. Bohužel pro mě tedy 32x32 je maso rozměr...Mně dělalo problémy i síto 20x20 u MM nebo Wizardry. Navíc 28 levelů...fíha! Kolik tak bys odhandul počet hodin (včetně mapování)?
Normálně tyhl věci nedělám, ale jsem přítomen a koukám taky :)
Wow U8 by byla špice!
zkusím pát tipanů :) ad 1) rád bych viděl Texe Murphyho, ale spíš ty starší - Martina Memorandum třeba? ad 2) Hoboken! ad 3) Hero-U - souhlas! ad 4) Heaet of China? ad 5) Riddle of Master Lu!! ano!
Gratulace k prvnímu hernimu denicku. Navic dokoncenemu! Ona to neni legrace, protoze entuziasmus na zacatku je vzdy, ale vydrzet a nepolevit neni vzdy snadne. Jak jsme psal uz drive, herni denicek k adventure me prekvapil a byl jsme zvedav, jak to uchopis. Vzhledem k omezeni na 4 obrazky k prispevku to bylo velmi povedene! Bez spoileru to asi u tohoto zanru nejde. Takze jsi vlastne prukopnikem :)) Takze jeste jednou diky za prolomenu tabu! :) Ke hre: Zatim jsem nehral zadnou hru ze serie. Ale graficky mi prijde uplne paradni. Ta zminena ujetost muze byt pro me problem, moc tyhle crazy adventury nemusim. Nedokazu odhadnout delku hry, ale z prispevku a jejich cteni mi prislo, ze to je docela rozsahla hra, nebo se mylim? Mas v planu dalsi denicek?
No to je docela zajímavá myšlenka ,zvolit jiný styl hraní kvůli tvorbě deníčku. Já musím dodat, že i já to měl podobně. Tedy ne že bych měnil svůj styl hraní (to koneckonců ani není zrovna u série Wizardry možné), ale více jsem si všímal detailů, které bych bez tvorby deníku nechal bez povšimnutí. Takto jsem měl pořád připravený zápisníček a psal i různé bezvývnamné postřehy a teprve později při zápisu na web jsem některé vyhodil, protože bych šel už do detailů. A ono to má i ten efekt, že si ty 3 díly pořád skvěle pamatuju. Člověk prostě jde víc do hloubky :) Takže piš dál, je to tedy občas maso ty rébusy, co tam řešíš. :)
Je skvělé, že se deníčky rozmáhají a že konečně také někdo pokrývá i staré dobré adventury! Jsem moc rád, že se toho chopil Tomas, protože ho mám z jeho působení zde zaškatulkovaného jako přemýšlivého hráče rpgček a adventur. Psát deník na adventuru si myslím, že je opravdu složité, ale z těch prvních příspěvků si myslím, že to je udělané skvěle. Super, že jsi Tomasi dal přednost původní verzi, tady z každé obrazovky čiší spousta detailů (nejvíc se mi líbí ten obrázek se stoly a židla alá muchomůrky).
 
28.01.2019, 21:30 
Death Gate se mi taky nesmazatelně vryla do paměti. Úžasná hra.
Devil Whiskey mám koupený tuším na Gamersgate nebo jak to dnes jmenuje. To bych mohl vyzkoušet, protože jsem si instalačky stáhnul, kdyby náhodou se obchod rozhodl vše ukončit :)
24.12.2018, 09:03 
Tak přeji všem oldgamesákům krásné svátky vánoční! Štastné a veselé! :)
Shlédnul jsem, fajn debata. Cokoliv s Cervem me proste bavi.
Koukám, že sis zabral celou stárnku posledních přírůstků do sbírek!! Jsi se stal vládcem Ebay ne? :)
Gratulace! Sběratelů Wizardry není nikdy dost! :)) Co to znamená lacino? UPDATE: Už jsem si to našel ve sbírkách. To jsou fakt dobré ceny!
Ač tenhle žánr primárně nehraju, obrázky z recenze ve Score mě dodnes lákají :)
No to je slovo do pranice! Věčné téma našich disusí na icq (je tu vůbec někdo, kdo ještě používá ICQ?) :) Ono hodně záleží, jak člověk tu sbírku pojme, jestli sběratelsky nebo jen pocitově, kdy sbírá jen tituly, ke který má nějaký vztah. Já jsem asi spíš sběratel, i když taky ne ten ultimátní, nemusím mít všechny cRPG, taky si dost vybírám. Ale třeba Fate bych si možná nechal (pokud bych ho už měl). Ale těžko říct. Teď ještě, aby Červ nafotil svou sbírku sem, ať to tu houstne! :) Neodpustím Ti ale ty Shadowlands!
[b]ŠESTÉ PATRO[/b] Ačkoliv byla touha začít se rozhlížet po závěrečném patře veliká, bylo nutné nejprve rozhodnout, na čí bedra bude uvalena zodpovědnost a tím pádem i kterou cestou se vybraná skupina vydá. Rozhodnutí to bylo nelehké. Pojďme se tedy podívat, jaké výhody a nevýhody se nabízely. Pro evil skupinu mluvilo především porovnání obou kněžích. Evil kněz Nobal byl o úroveň výše, což by až tolik neznamenalo, kdyby však neuměl sesílat kouzla osmé úrovně. Mezi nimi je třeba kouzlo pro kompletní uzdravení nebo plošné útočné kouzlo LORTO. Jako další možná výhoda se nabízela bishopka Palla. Jenže její jediná cenná schopnost identifikovat předměty se mi zdála v posledním patře už trochu zbytečná. V případě nutnosti bych se spokojil s identifikací předmětů až po návratu do města. Ani vzdálenost z pátého patra oproti cestě ze čtvrtého nebyla kratší, šlo zhruba o podobnou délku. Oproti tomu strana dobra nabízela druhého silného mága Tarata, který byl důstojným souputníkem Treona, jenž byl díky zaskakování v obou partách od začátku hry nejzkušenějším hrdinou. A to také nakonec rozhodlo. S velkými rozpaky jsem pak musel ze 3 bojovníků vybrat jen 2 a z kola nakonec vypadl Richmond. Přednost dostal Burcas, protože Storin byl díky zdaleka největšímu HP jasná volba. Zloděj Flamus spolu s Treonem měli předem jistou pozici. Zloděj Snurf již byl po smrti a za mága Treona nebyla náhrada od počátku hry. Přestěhoval jsem tedy všechny důležité předměty do inventářů těchto vybraných jedinců a vydal se přes čtvrté patro pln obav i očekávání do závěrečné lokace. [b]PŘEKVAPIVÁ L’KBRETH [/b] První akcí v novém patře je vždy zjištění souřadnic. Bohužel, v celém patře (alespoň si to myslím) kouzlo DUMAPIC nefunguje. S povzdechem jsem tedy začal dělat mapu naslepo a tajně doufal, že mě nebudou překvapovat spinnery a teleporty. Cesta několika místnostmi s 2x2 políčky mne nakonec dovedla až k samotné L’kbreth. Byl jsem hodně překvapen, že finální souboj začíná takto brzy! Nebylo to tak, že bych náhodou našel nejkratší cestu k ní. Jinudy to nešlo, hra mne na tento souboj sama navedla! Nasadil jsem tedy veškerou útočnou sílu. Zapojil se i zloděj Flamus sesláním uspávacího kouzla z koupených svitků. V prvním kole bojovníci minuli a dračice všechna kouzla neutralizovala. Během svého tahu sama útočila svým dechem. Poškození ohněm naštěstí nebylo příliš vážné. Druhé kolo proběhlo úplně stejně. Nyní už byly oba mágové a zloděj na hranici smrti. Zvolil jsem tedy ve třetím kole ústup a najednou jsem byl teleportován do čtvrtého patra na místo, odkud jsem do šestého patra vstoupil. Vrátil jsem se do města, vyléčil zranění a šel znovu změřit síly. A výsledek byl úplně stejný. Po 4 pokusech, kdy nedošlo k jedinému zásahu mi došlo, že asi souboj tímto způsobem nevyhraju a tudíž, že zde bude jiná cesta, jiné řešení. Byl čas projít inventář a pokusit se něco udělat s těmi krystaly dobra a zla. [img]/discussion/att/2018/03/richmond_wiz3_26_lkbreth.png[/img] [i]Nepřemožitelná L'kbreth[/i] [b]CHEATAŘŮV KOUTEK[/b] První, co jsem udělal, bylo, že oba krystaly jsem dal Treonovi (neutrál) a equipnul krystal dobra. Hra se dotázala, zda chci vyvolat sílu uvnitř krystalu. Odpověděl jsem ano. Oba krystaly spolu interagovaly, ale výsledkem byla zpráva, že pouze extrémy (asi síly dobra nebo zla) mohou toto provést. Jenže se něco zvrtlo. Oba krystaly z inventáře zmizely, žádný nový předmět se neobjevil. Představa, že nyní musím projít znovu 4. a 5. patro, abych krystaly znovu získal, mne hluboce zasáhla. Sáhl jsem tedy po záložním souboru, který uchovával pozici na konci pátého patra. Nyní jsem ale dal oba krystaly do rukou kněze Horula (good). Vyvolal jsem sílu krystalu dobra a opakovala se stejná situace. Třetí pokus a tentokrát Horul aktivoval krystal zla. Teprve nyní došlo k té správné reakci a výsledkem byl Crystal of Neutral. Škoda, že v průběhu hry jsem nenarazil na žádný hint, který by tento postup vysvětloval. Tedy že postava dobra bude muset aktivovat předmět zla (zřejmě funguje i reverzní postup, tedy postava zla aktivuje předmět dobra). S nově získaným krystalem jsem se vydal k dračici. A opravdu nyní dračice nebojovala! Nechala mne projít do další části patra. Bylo tu ale jedno drobné ale…Cesta zpět se uzavřela. Musel jsem hledat zpáteční cestu jinudy. Navíc jsem tu asi měl hledat ještě něco, co ve městě očekávají. [b]NÁLEZ, KTERÝ NEPOTĚŠIL[/b] Pravidlo pravé ruky mne zavedlo do jihovýchodní části. Zde se vyplatilo i mé důsledné zkoušení tajných stěn. A to i přesto, že kouzlo LOMILWA (i další kouzla, krom toho jediného DUMAPIC) fungovalo a mělo odhalovat tajné průchody. Za tajných průchodem se skrývala místnost se dveřmi, které byly dostupné až po zodpovězení hádanky: [i]On my roll, you move forward. My turn is you turn.[/i] Vyzkoušel jsem několik slov, o kterých jsem si myslel, že by mohly vyhovovat (Ball, circle, sphere…), ale nakonec to správné bylo až to, které by mělo normálního zdravého člověka napadnout jako první – WHEEL :) Za dveřmi pak byla socha držící v jedné ruce krystal, který zářil. Krystal jsem vzal a pln nadšení jsem přemítal, kudy nejkratší cestou domů. Jenže šesté patro se ukázalo být jedním velkým bludištěm. Netušil jsem absolutně, kudy se vydat, takže jsem nakonec prošel východním koncem na západ a tam po nějaké době skutečně našel tajný průchod (jednosměrný) do místnosti, ze které jsem vstoupil do lokace s L’kbreth. Cesta domů byla volná! V posledním patře jsem absolvoval jen pár soubojů. Potkal jsem i nové nepřátele – elfí mágy nebo berserky. Ale ač to byli silní nepřátelé, mé postavy dokázaly díky mocným kouzlům vše ustát. Ovšem když jsem se dostal do města, nic se nestalo. Předal jsem krystal bishopce, aby ho identifikovala. Ukázalo se, že je to Crystal of Mahfuuzes. Co to je za nehezké jméno? A co s tím teď? Je to konec hry? Není? Zkusil jsem jít znovu do šestého patra, ale nešlo to! Ze schodů ze čtvrtého patra mne hra vrátila rovnou do města! Něco mi chybělo…aha…L’kbreth si ten krystal neutrality vzala…A já našel asi něco, co mi nyní je k ničemu. [b]ZNOVU A TENTOKRÁT LÉPE![/b] Opět jsem tedy svévolně zneužil pozice z konce pátého patra, vytvořil krystal neutrality a šel do šestého patra znovu pátrat. Pochopitelně jsem nyní měl výhodu již zmapované části během první návštěvy. Nyní jsem se tedy vydal jiným směrem – severovýchodním. A tam se najednou přede mnou objevil vstup do temné části bez světla. Tušil jsem, že pro nalezení toho správného předmětu asi bude nutné do těchto neradostných prostor vstoupit. Začal jsem tedy používat metodu lawnmovingu, tedy postupného „sekání trávy“ směrem na sever. Cesta vedla přes nultou souřadnici na do jižních částí. A tam se skrýval další tajný průchod, který vedl do místnosti velmi podobné té s krystalem divného jména. I zde byla hádanka: [i]Black figure on a black hores. He carries the white rose. The rising sun – change will come. It follows wherever he goes. What card is he?[/i] Hm, podobná otázka, jako byla v pátém patře. Opět karty…Asi nejlogičtější bylo podívat se na taroty, byť zde nebyla už zmínka o počtu v balíčku. Mezi tarotovými karta jsem našel kartu smrtky v černém brnění s vlajkou s bílou růží, avšak jedoucí na bílém, nikoliv na černém koni. Přesto jsem zkusil název této karty a odpověď byla přijata! I zde za dveřmi byla socha třímají v ruce krystal. Tentokrát to sakra musí už být on!! [img]/discussion/att/2018/03/richmond_wiz3_27_crystal.png[/img] [i]Zde se nalézá ten pravý krystal[/i] Hledání cesty zpět byl vskutku jeden velký adrenalin. Východ z bludiště jsem tentokrát hledal přes temnou oblast, protože jsem si říkal, že přece východ musí být někde poblíž. Jenže poblíž to úplně nebylo. Navíc temná oblast skrývala místnost o velikosti jednoho políčka se čtyřmi dveřmi a uvnitř čekalo na návštěvníky mnoho silných nepřátel. A právě zde v souboji zemřel kněz Horul. Tím pádem bylo už nemožné postavy léčit. Zbyly akorát 2 svitky s léčivým kouzlem. Po dalším náhodném souboji v temné oblasti zemřely rovnou dvě postavy – zloděj Flamus a mág Tarat. Šance byly už minimální, cesta zpět v nedohlednu. Nicméně temná oblast směrem na západ nakonec skončila a pravidlo pravé ruky zbývající hrdiny přivedlo do místnost se 3 malými chodbami. Jedna z nich byla zakončena dveřmi. Zde přišlo veliké dilema. Všechny dveře v tomto patře, kromě těch za hádankami, znamenaly souboj. Byl jsem přesvědčen, že i zde bude souboj. Jenže měl jsem na vybranou? Tak co. Buď to přežiju a budu pokračovat dál anebo všichni zemřou a v tom případě začnu znovu od konce pátého patra. Spoléhal jsme se na Treona, který pořád měl velikou sílu ve svých kouzlech. Vstoupil jsem do dveří a najednou jsem se ocitl ve městě a následoval dotaz, zda chci Crystal of Earithin (to už je lepší jméno!) věnovat mudrcům z města, aby ho použili na odvrácení pohrom, které království sužují. Jako správný kladný hrdina jsem odpověděl ano. Následovaly gratulace k dokončení hry. [img]/discussion/att/2018/03/richmond_wiz3_28_congratulations.png[/img] [i]Ale čte se to krásně...[/i] Tři přeživší hrdinové dostaly hvězdičku na prýmky a mohl jsem si ještě vybrat, které 3 další postavy obdrží toto vyznamenání. Věnoval jsem je těm 3 postavám, které se nemohly výpravy zúčastnit. Poté se mi povedlo v chrámu oživit 3 mrtvé a zjistil jsem, že všichni získali velké zkušenostní body. Nechal jsme tedy všem zvýšit úrovně (všichni se dostali na level 13). No a to byl konec přátelé! Jen tak z plezíru jsem opustil město a vrátil se do první lokace, kde na mě hned vyskočil souboj…Asi se toho moc nezměnilo a stále to tam bude nebezpečné. Ale třeba to tak má být. To už není moje starost. Výprava skončila úspěchem, a to je přece to hlavní. Ale že to bylo dobrodružství! [img]/discussion/att/2018/03/richmond_wiz3_29_map.PNG[/img] [i]Nedokončená mapa posledního patra[/i] Pochopitelně jsem se ještě s nabušenou partou vydal do druhého patra, abych zjistil, co se skrývalo na konci té chodby se spoustou vážných varování. Inu, smrt…A to všech členů party a okamžitě a střelhbitě. Je to tak, v této hře mají varování svůj smysl! Závěrečné dojmy si dovolím sepsat v dalším příspěvku.
[b]PÁTÉ PATRO[/b] Do pátého patra vstupovala družina evil/neutral postav s velkou obavou. Nepříjemná zkušenost se třetím patrem dávala tušit, že i tahle lokace bude zkouškou. Díky ostrůvku v prvním patře byla zpřístupněna velice rychlá a pohodlná cesta a startovní bod na patře byl v téměř samotném jihovýchodním rohu. Hned první dveře odkryly chodbu sestávající ze 6 políček zakončenou sestupem do třetího patra. Z chodby vedly dveře po obou stranách každého políčka. Páté patro začalo optimisticky! Takový začátek by mohl znamenat, že nebudu muset opakovat dlouhou chodbu při opakovaných návštěvách. Brzy se ukázalo, že některé dveře z hlavní chodby vedou pouze do jedno-políčkových prázdných místností. První zajímavý objev byly dveře na samém východním konci zhruba uprostřed. Na nich bylo varování před vstupem do soukromých komnat jakéhosi chrámu (kultu?) Fung. Varování jsem si vzal k srdci s tím, že tam vlétnu později, až prozkoumám další oblasti. Další síly jsem nasměroval do západní části, ve které se nacházela místnost, ze které vedly 4 dveře do všech směrů. Kromě dveří, kterými jsem prošel, vedly ty východní do prázdné místnosti. Ale zbývající dvoje dveře byly opravdu klíčové. [b]ZNÁTE TAROT?[/b] Dveře na východ obsahovaly hádanku: [i]I am one of the deck of seventy-eight and victory I fortell. Two bold steeds draw me forth and stars shine from my crown. What car am I? [/i]Počet karet v balíčku bylo jasné vodítko. Takový počet mají tarotové karty. Nejsem odborník na tarot, takže jsem si nechal zobrazit seznam tarotových karet a hledal mezi nimi kartu, kde se vyskytují 2 oři. Karta s válečným vozem mi pak vyšla jako celkem jasný tip, který se ukázal být správným tipem. Radost z překonání nástrahy v podobě hádanky ale neměla dlouhého trvání. Za dveřmi se skrývala kaskáda jedno-políčkových oblastí propojených dveřmi. Ačkoliv nepřátelé se dosud na tomto patře nejevili jako příliš obtížní soupeři, přeci jen se povedlo v jednom náhodném souboji vícero mágům zakouzlit spánek na 2 z mých bojovníků, čímž se do popředí posunul (jako vždy) zloděj Snurf. Zloději obecně ve hře nemají přiliš nízké AC, takže nevydrží příliš mnoho fyzických útoků. Snurfa tedy dostihla smrt. Souboj nakonec vyhrál můj mág Treon devastačními kouzly, ale Snurfa bylo potřeba donést do města a nechat ho oživit. Nic, co by už se nestalo několikrát předtím. Jenže tentokrát se oživení nepovedlo ani na jeden pokus. A tak se ze Snurfa stal nejprve popel a později byl pohřben definitivně na hřbitově ve městě Llylgamyn. Při této smutné příležitosti se musím přiznat k malému cheatu…Po kompletaci každého patra si dělám zálohu souboru, do kterého hra zapisuje aktuální stav při ukončení hry. Mám ho pro případ, že by došlo k nějaké katastrofické situaci, jako je např. zničení/ztráta klíčového předmětu, smrt všech postav nebo eventuálně nějaký dead end. Definitivní smrt jedné postavy ale není takový případ, takže jsem Snurfa oplakal, zavzpomínal na jeho úspěchy i neúspěchy při otvírání truhel, ale život jde dál. Snurf byl zlého přesvědčení, ale štěstí v neštěstí bylo, že druhý zloděj Flamus je neutrál. Takže mohl podobně jako mág Treon alternovat v obou družinách. Jinými slovy ztráta Snurfa, ač nepříjemná, neměla velký dopad na celkové směřování expedice. S ještě větším odhodláním se družina vrátila do oblastí, kde Snurf zemřel a dokončila mapování. Nalezla schody do posledního patra, a to byla ta správná odměna za veškerou snahu. Snurf by jistě měl radost! [b]ZÓNA NICOTY[/b] Zbývá popsat ještě dveře vedoucí na sever. Tam ovšem bylo jedno velké - NIC. Přesněji řečeno zde nebylo světlo, nebylo zde možné kouzlit a k tomu všemu šlo o velice rozsáhlou oblast se spoustou děr, které partu zraňovaly. K ulehčení utrpení zde byla (opět!) vyhlášená taxi služba zdejšího obyvatele Abdula, který za slušný poplatek vzal družinu do bezpečí. No a pak tu ještě byl teleport směřovaný do již navštívených oblastí a toť vše. Na to, kolik políček tato zóna zabírala, trochu málo. Opravdu, ale opravdu nebylo jednoduché zmapovat 144 políček bez možnosti získat kouzlem souřadnice v naprosté „tmě“. Jediné, co mě utěšilo, byla absence spinnerů, jinak bych to asi mapoval doteď… [img]/discussion/att/2018/03/richmond_wiz3_22_taxi.PNG[/img] [i]I v temných místech mohou fungovat některé užitečné služby![/i] [b]KRYSTAL DOBRA[/b] V centrální oblasti pátého patra bylo nutné podstoupit souboj, který otestoval schopnosti družiny opravdu komplexně. Proti hrdinům se totiž postavila skupina ve složení 6x Soul trapper, 3x Crusader Lord a 3x Crusader. Na první pohled velká výzva. Podstatným prvkem k výhře bylo mít iniciativu. Jelikož cca v 70% soubojů má iniciativu moje parta, dost jsem se na to spoléhal. A vyšlo to. I přesto souboj probíhal několik kol a vítězství nebylo dlouho jasné. Mrtvá těla Burcase a Pally naštěstí v chrámu byla úspěšně oživena a všichni se tak mohli radovat z tajemného předmětu, jímž byl Crystal of Good. Máme tedy již druhý krystal a uvidíme k čemu budou dobré. [b]CHRÁM FUNG[/b] Jako poslední na mě čekal chrám kněžích Fung. Varování, které stálo před vstupními dveřmi se ukázalo jako dobře míněná rada. [img]/discussion/att/2018/03/richmond_wiz3_23_warning.PNG[/img] [i]Realita za dveřmi je opravdu děsivá.[/i] Za dveřmi čekaly postupně 4 souboje se skupinkami kněžích chrámu Fung. A souboje s nimi byly vždy o život. Kněží se spoléhali jen na svá kouzla, která ale byla smrtelně nebezpečná. Především kouzlo BADI, které při úspěšném seslání umožňuje zabít protivníka, pokud kouzlu neodolá. Počet nepřátel v soubojích se liší. Počet skupin byl od 2 do 4. V každé skupině byly minimálně 3 kněží, maximálně 7. Na rovinu je třeba říct, že počet pokusů projít těmito 4 souboji byl opravdu vysoký. Vyhrát souboj nebyl až tak velký problém. Vždy jsem věděl, že souboj bude vítězný. Šlo o to překonat touhu po pomstě v případě, že někdo z party zemřel, a vrátit se do města. A pak tedy absolvovat znovu to kolečko soubojů. Bohužel i zde to jednou nevyšlo. Samuraj Lysander se stal další obětí. Jeho smrti mi bylo dvojnásob líto, protože to nebylo dlouho, co se z něj stal samuraj a já byl na něj opravdu pyšný. Lysander hrál velmi významnou roli v prvních dílech Wizardry (ano vím, že tyto postavy jsou jen reinkarnace). A proto je jeho ztráta bolestnější než v případě Snurfa. Počet postav se tedy opět snížil a opět šlo o postavu se zlým přesvědčením. Jako jediná možnost zbývala používat Storina jakožto neutrála. Z postav se zlým přesvědčením tak zbyly jen kněz Nobal a bishopka Palla. Pokusy „dobýt“ chrám Fung pokračovaly s neztenčenou měrou. Nakonec se to povedlo a družina se dostala do vnitřních prostor chrámu. První část chrámu ale nic neodhalila. Až v té druhé se objevila známá postava – Abdul. Nabídl družině něco, co prý bude potřebovat. Za cenu 25 000! Jaké štěstí, že jsem poctivě vždy nalezené předměty, které jsem nepotřeboval vždy prodával a šetřil tak na krušné časy (primárně na oživování postav či na léčení jejich paralýzy/zkamenění). Potřebnou částku jsem tedy měl a dokonce mi i zbylo asi 13 000 zlaťáčků. Ten předmět, který stál takové peníze, je Rod of Fire. Nevím ale, zda mi bude k užitku. Umožňuje seslat kouzlo MAHALITO, což je takový menší fireball. Jenže toto kouzlo používají moji mágové pro zabíjení slabších nepřátel nebo na hromadné doražení silných protivníků. Možná to je předmět, který bude někdo v šestém patře vyžadovat? V každém případě to je předmět, který stál život Lysandera, takže má cenu nevyčíslitelnou! Po získání předmětu jsem se chtěl vrátit bezpečnou cestou zpět, jenže k Abdulovi vedla pouze jednosměrná cestička. Hra nás vedla další chodbou, kde bylo třeba vybojovat ještě další 2 souboje s kněžími. Jelikož nebyl možný návrat v případě neúspěchu, bylo mi jasné, že musím prostě přežít s alespoň jednou postavou. Naštěstí počet kněžích byl o poznání menší a oba souboje jsem nakonec vyhrál K.O. před limitem. Pocit, kdy jsem se vrátil z tohoto výletu, byl nepopsatelný. Dle mého největší válečný úspěch za celé 3 díly Wizardry! [img]/discussion/att/2018/03/richmond_wiz3_24_fight.PNG[/img] [i]Jeden ze soubojů s kněžími chrámu Fung[/i] [b]ZÁVĚR[/b] Vše podstatné bylo napsáno. Před námi je poslední patro. Mám 2 krystaly, se kterými nevím, co činit (přesněji zatím je nechávám jen v inventáři). Nadobro jsem přišel o 2 postavy. Čeká mě rozhodnutí, kdo vlastně půjde do toho závěru a taky jakou cestu zvolit? Zda z pátého patra (s evil postavami) nebo ze čtvrtého. Nějakou představu již mám, ale s tou se vytasím až v dalším příspěvku. [img]/discussion/att/2018/03/richmond_wiz3_25_map.PNG[/img] [i]Mapa pátého patra aneb křesťanský kříž otočený o 90 stupňů[/i] [b]Poznámky pod čarou[/b] [i]- V antimagické zóně není možné používat magii, což mělo pozitivní i negativní dopad. Soupeři mohli útočit jen na první 3 postavy a protože to často byli mágové, zmateně zkoušeli seslání kouzel a tím pádem byly terčem mého posměchu. Přesto proti nám nestáli žádní nazdárkové a po několika soubojích byly některé postavy na pokraji smrti. Tehdy jsem hodně postrádal možnost zakouzlit léčení. - I po opuštění antimagické zóny postavy nemohou kouzlit, dokud neopustí podlaží. Trochu divné, ale naštěstí to až tolik nevadilo.[/i]
[b]ČTVRTÉ PATRO[/b] Bezpochyby významná část celé hry! Toto patro mělo totiž poměrně zásadní význam jak pro vývoj postav v družině "dobráků", tak i dle mého očekávání pomohlo odhalit dosud neprozkoumanou část ve druhém patře. Jedna z prvních lokací, které jsem v tomto podlaží objevil byla soustava několik menších či větších místností v jihovýchodním sektoru. Byla zajímavá tím, že zde na několika místech vyskočila všeříkající zpráva "[i]Look out![/i]". Jak jsem po chvilce zjistil, znamenala jediné. Každý následující pohyb znamenal souboj. Jejich umístění navíc bylo schválně zákeřné, protože se některým z nich nešlo vyhnout. Bohužel ale celá tato oblast nic zajímavého nepřinesla, pokud nepočítám nalezené předměty v truhlách po soubojích, ale o tom až v závěru příspěvku. [b]ZKRATKA PŘES OSTROV[/b] Poměrně brzy jsem našel sestup přímo do prvního patra, ale pozor! Objevil jsem se na tom ostrůvku, jehož obrázek se vyjímá v jednom z prvních zápisků. Protože jsem nemohl vstoupit do okolní vodní plochy, myslel jsem, že se budu muset vrátit zpět, ale na ostrůvku je ještě jedno pole, které umožňuje výstup do pátého podlaží. Zatím tak jen soudím, protože když jsem chtěl tyto schody použít, vrátilo mne to zpět do města. Takže dle mého je to pouze pro evil/neutral družinu. Což mi ale v tuto chvíli nevadilo, ideální zkratka v případě velké nouze, kterou jsem ve čtvrtém patře často pociťoval. V centrální části stojí za zmínku dvě místa. První z nich je louže či jezírko, které vzniklo z kapající olejovité černé tekutiny ze stropu. Tentokrát jsem výzvě neodolal a zloděj Flamus zkusil jezírko přebrouzdat. Tak trochu očekávaně to na něm zanechalo následky. Skončil paralyzovaný...Avšak nic tragického, kněz Horul kouzlo pro odstranění paralýzy umí, takže se po tomto incidentu pokračovalo v průzkumu a nebezpečné místo se na mapě patřičně označilo. Mnohem důležitější byla místnost, do níž bylo nutné se prokutat přes sled malých místnůstek s jedněmi dveřmi. V této místnosti jsem potkal muže s turbanem, který se na družinu podíval a šeptem pronesl: "[i]Tell them Abdul sent you[/i]". Neměl jsem důvod mu nevěřit a radu si zapsal. Hned vedle muže v turbanu bylo pole, které mě přeneslo do druhého patra. Do části, kterou jsem předtím nemohl prozkoumat. A tak mi přišlo logické, že si dám přestávku v mapování čtyřky a pustím se do dokončení druhého patra. [img]/discussion/att/2018/03/richmond_wiz3_17_pwd.png[/img] [i]Rada muže s turbanem[/i] [b]DRUHÁ ČÁST DRUHÉHO PATRA[/b] Po nějaké době mě chodby zavedly do místnosti, které vévodil záhadný nápis: [i]S.E.G. PO'LE. Grand wizard. Office hours by appointment only. The wizard is OUT.[/i] Z místnosti vedly 3 dveře, Jedny dveře vedly do krátké chodby, kde jsem nic neobjevil. Druhé dveře vedly do jižní části, což asi měl být čarodějův budoár. Tam jsem našel zajímavý předmět - Staff of Earth (později při pokusech jsem zjistil, že umí vyvolat kouzlo způsobující paralýzu). Nejdůležitější ale byly dveře vedoucí do severních oblastí. Tam totiž strážila přístup do dalších prostor žena, která po nás chtěla heslo. Vzpomněl jsem si na muže v turbanu a s úsměvem na tváři jsem napsal "Abdul". Nic se nestalo. Aha, druhý pokus. "Abdul sent us". Také bez úspěchu. Bylo ale jasné, že heslo má souvislost s radou toho muže v turbanu a tak, ač mi to moc nedávalo smysl, jsem jeho radu doslovně napsal a tentokrát jsem nebyl odstrčen zpět. Cesta dál byla volná! Kousek za takto hlídanými dveřmi byl teleport do zbylé neprozkoumané části druhého patra. A byl jsem rád, když jsem jako první našel cestu po schodech do čtvrtého patra. Během dalších opětovných návštěv jsem zkoumal zbytek severovýchodního sektoru. Zde se nacházela kuchyň a vinné sklepy zmíněného čaroděje. A právě ve vinných sklepech jsem čaroděje našel a bylo to setkání plné nedorozumění. Čaroděj totiž využil překvapení a seslal kouzlo Tiltowait, což je jednoduše kouzlo s největším účinkem v celé hře. Výsledek úvodního kola byla družina se 3 mrtvými postavami. Druhé kolo jsem už nepřipustil a dal se na útěk. Ocenil jsem, že jsem jsem už cestu zpět znal a tudíž jsem šel na jisto. Během návratu družině přálo štěstí a 2 náhodné souboje ustála. Bylo ale jasné, že se tam musím vrátit a čarodějovi (jmenoval se Po'le) důrazně domluvit, že takto se s návštěvou nejedná (a v duchu si přál, ať je to alespoň férový souboj, hlavně ať nezačne on). Druhé setkání proběhlo ještě překvapivěji. Po'le i jeho minion ze souboje utekli, aniž by se cokoliv stalo. Na místě zanechali Amulet of Air, který jsem pak zkusil použít v souboji a zjistil, že umožňuje vyvolat kouzlo DALTO (silný útok ledem). [img]/discussion/att/2018/03/richmond_wiz3_18_mightywizard.png[/img] [i]Vizitka mocného mága[/i] [b]ZPĚT DO ČTVRTÉHO PATRA[/b] Spokojený se zmapováním celého druhé patra jsem se vrátil k dokončení téhož u čtyřky. Zbývala celá severní část. Kromě 2 teleportů, které ale přemístily družinu jen v rámci patra, jsem objevil v jedné místnosti postavu jménem Delf. Souboj byl opravdu tuhý. Delf byl celkem obklopen silnými příšerami a on sám byl imunní vůči magii. Přesto ale zemřel (předtím ale zabil 2 mé postavy). Delf nám po své smrti zůstavil Crystal of Evil, což je předmět, který od té doby s úctou a bázní nosím v inventáři a nehodlám s ním nic dělat, dokud nebude potřeba. Cokoliv je spojeného se zlem, je dobré pokud možno nepoužívat anebo použít v situaci, kdy to bude zřejmé. Zatím nevím, co s ním. I v tomto patře na mě čekala hádanka. Její znění: [i]Ours is an uneasy friendship. Your fathers toiled long to tame me. But even now I will go my onw way if you do not tend me well. I am a powerful destroyer. Yet my frailty is great. What am I?[/i] Přišlo mi, že to je nějaký odkaz na minulé díly, proto jsem zkoušel jména postav (Werdna, Gnilda...), ale nic z toho nepomáhalo. Zkoušel jsem i jiné abstraktní jména pro něco, co člověk zkouší zkrotit, ale nejde mu to. Tyto pokusy uhodnout jsem činil vždy, když jsem procházel kolem. Prostě jsem zkusil pár tipů. Nakonec jsem prohlížel inventář a dal některé předměty do souvislosti s hádankou na druhém patře. Posuďte sami. V inventáři předměty jako Staff of Earth a Amulet of Air. Odpověď na první hádanku sice nechci prozrazovat, ale asi se každý dovtípí, co jsem zkoušel za další odpovědi a že nakonec bylo jasné, co ode mne chtějí. Naplněn zvědavostí jsem se pak konečně vrhnul na 2 políčka, která mě tak dlouho byla odpírána. A ono přišlo zklamání. Nic. Jen teleport na míst, kde jsem již byl. Taková škoda. Objevil jsme i schody do posledního šestého patra. Tedy alespoň si myslím, že to je 6.patro. Když jsem schody objevil poprvé, tak mě hra vrátila rovnou do města. Z čehož jsem usoudil, že mi něco chybí. Když jsem měl patro celé prochozené, tak se mi po schodech povedlo vystoupat. Jenže jakmile jsem zakouzlil DUMAPIC, abych zjistil souřadnice, objevila se důvěrně známá odpověď - FIZZLE! Takže antimagická zóna. Ale soudím, že páté patro je pro evil/neutral postavy, takže to musí vést do posledního šestého patra. Což mě přivádí k myšlence, jaké že kombinace postav jsou v posledním patře povolené? Nebo tam není žádné omezení? V každém případě na to budu mít spoustu času přemýšlet, protože nastal čas pro družinu evil/neutral. Páté patro bude jistě výzvou :) [b]ZTRÁTY A NÁLEZY[/b] Přišel čas pochlubit, co všechno nabídly truhličky, pracně odpastěné skvělým zlodějem Flamusem po dobře zvládnutých bitvách. Ve hře platí, že čím vyšší patro, tím hodnotnější poklady v truhlách. Asi nejzajímavější nález je Ship in Bottle. Jde o lodičku, která umožňuje pohyb po vodních plochách v prvním patře. Není ani potřeba ji mít equippnutou nebo ji použít příkazem Use. Prostě jen stačí mít ji v inventáři. Tento enormně důležitý předmět zkracuje cestu do čtvrtého (a potažmo zřejmě i do pátého) patra na minimum! Postupně jsem těchto lodiček v láhvi našel hodně, ale mně stačí jedna loď na družinu, takže každou další vyhazuju. Všechny ostatní předměty už posloužily čistě jako zbroj nebo zbraně. Minimálně šlo vždy o předmět +1 a našlo se i pár +2 zbraní (battle axe) a zbrojí (hauberk). Dále speciální zbraně určené pro good/evil postavy - Ivory Blade či Ebony Blade. Tyto nálezy měla opravdu velký dopad na obranu (AC u bojovníků šla až na -3) a především do útoku. Storin i Richmond nyní často rozdávají poškození, které se už blíží ke stovce. Jediný předmět, u kterého nevím, co jest jeho účelem (kromě zmíněného Crystal of Evil), je Salamander Ring. Nosí jej kněz Horul, ale nezaznamenal jsem žádný dopad na jeho statistiky a ani v boji mi nepřišlo, že mu nějakým způsobem pomáhá. [img]/discussion/att/2018/03/richmond_wiz3_19_items.png[/img] [i]Některé z nalezených cenných předmětů[/i] I tentokrát musím napsat zmínku o vysátých levelech. Už je to skoro tradice (kterou ovšem nesnáším!). Horul i Storin se vrátili o úroveň níže. U Horula je to už poněkolikáté, chudák je stále na úrovni 10, jako jediný. [b]Poznámky pod čarou[/b] [i]- Při soubojích sice ten, kdo překvapí, má kolo zdarma nemůže použít kouzla, ale toto neplatí pro seslání kouzel ze svitků (což je skvělé, takže můj zloděj má v zásobě svitky pro uspání) - Fičůrku pro útěk z boje jsem v předchozích dílech nikdy nepoužil. Zde se mi povedlo utéci z boje náhodně tím, že jsem se umáčknul a pak chvíli koukal, co se stalo. Jak se mi to nyní hodí v soubojích, když vidím ihned, že je vše špatně a že je potřeba okamžitě z bojiště utéct za každou cenu. - Obecně lze říct, že třetí díl nabízí snad ještě větší variabilitu předmětů, které lze získat z truhel po soubojích - Hodně mi chybí detailnější popis/statistika zbraní. U zbroje to lze celkem s jistotou zjistit z AC hodnoty. U zbraní snad jedině protihodnotou, kterou nabízí Boltac při odkupu. Bohužel hra neposkytuje přehled o tom, jaké jsou rezistence postav proti kouzlům. Za celou dobu hraní všech dílů jsem to nezjistil.[/i] [img]/discussion/att/2018/03/richmond_wiz3_20_map.PNG[/img] [i]Mapa konečně dokončeného 2.patra[/i]
výsledkov: 30 [ 1-30/599 ]   «predchádzajúce 012345678910111213141516171819 nasledujúce»


Fenimore Fillmore: 3 Skulls of the Toltecs
Soutěž ~ tvorba hry pro DOS ~ #hvdosdev2019
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1156
 Prílohy :: 7995
 Komentáre :: 7380
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Wizardry | DOSBox