Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames

Téma   Fate: Gates of Dawn

vytvoril: mazar1234, 25.10.2011, 21:10
modifikoval: dj, 26.05.2016, 17:04
Denník hráčov prechádzajúcich toto vynikajúce a rozľahlé fantasy RPG na Amige / Atari ST. Tiež je tu je priestor pre vaše tipy, rady prípadne obrázky z hry...

Fate

Fate: Gates of dawn je veľmi komplexnou RPG hrou, ktorá obsahuje množstvo realistických prvkov. Okrem takých samozrejmostí ako je cyklus deň a noc, či vplyv počasia na situáciu vo svete hra zohľadňuje napríklad aj vek jednotlivých hrdinov.

RPG systém hry je založený na klasickom získavaní skúseností za rôzne činnosti či súboje a následným postupom na vyššiu skúsenostnú úroveň/level, pri ktorom sa postavám zvýšia hodnoty životov či kúzelníckej many. Zároveň s pribúdajúcimi skúsenosťami postavy získavajú aj tzv. "levelové body" a kúzelníci navyše aj kúzelné body. Za tieto body si potom môžu v rôznych guildách za poplatok zvyšovať základné vlastnosti ako sila, obratnosť, inteligencia atď. Kúzelníci sa ešte môžu navyše za voľné kúzelné body naučiť nové kúzla z niektorej kúzelníckej školy a po naučení sa kompletnej školy získajú možnosť naučiť sa ďalšiu školu v závislosti od svojho základného povolania. Okrem toho je možné niektoré základné vlastnosti zvyšovať do určitej maximálnej hodnoty aj vedením konverzácie s rôznymi postavami.

Hra je celkovo veľmi komplexná a obsahuje netypicky veľké množstvo rôznych možností a volieb, či už pri samotnej interakcii so svetom alebo v prepracovaných voľbách pri konverzácii. Hra tiež obsahuje istú formu automappingu a to dokonca viacerými spôsobmi ako napríklad použitím magického drahokamu, zoslaním kúzla alebo pomocou špeciálnej kúzelnej paličky.

Neštandardný je aj spôsob, akým družina získava skúsenosti. V tejto hre totiž nie je jediným spôsobom bojovanie, ale skúsenosti je možné získať aj rôznymi spôsobmi vyriešenia akejkoľvek vzniknutej situácie. Ďalšou netypickou možnosťou, ktorú táto skvelá hra ponúka je počet hrdinov, ktorých môže hráč ovládať. Hra umožňuje vytvoriť až 4 nezávislé družiny po 7 hrdinov, čo dáva v konečnom výsledku neuveriteľné číslo 28 rôznych hrdinov. Toto prekonáva akúkoľvek mne známu RPG hru a zároveň to svedčí aj o náročnosti a komplikovanosti tejto hry.

Okrem veľkého počtu možností pri riešení rôznych situácii a veľkého počtu hráčom ovládaných hrdinov hra navyše ponúka na výber aj množstvo rôznych kúzelných aj nekúzelných povolaní pre hrdinov. Je tu prítomných asi až 17 kúzelných a 15 bojových povolaní pričom kúzelníci majú na výber až 20 rôznych škôl, ktoré dohromady obsahujú 200 kúziel.

Bohužiaľ hra začala vznikať ešte v dobe pred rokom 1990 a zároveň bola vyvíjaná aj pre Atari ST a je to na nej aj poznať. Celý systém a ovládanie interface hry je kompletne textový a neobsahuje žiadne grafické prvky s možnosťou využitia ovládania pomocou myši. Preto je každá manipulácia s inventárom hrdinov pomerne nepohodlná a zdĺhavá. Hru je možné ovládať aj čisto pomocou klávesnice, kde pomocou F1-F7 si hráč prehadzuje jednotlivých hrdinov a pomocou čísel 1-8 vyberá príslušné voľby zobrazené vo výberovom okne. Ideálne je ovládať hru pomocou kombinácie myš/klávesnica podobne ako u iných hier s týmto typom ovládania (Wizardry 6).

Existujú rôzne siahodlhé povesti o neuveriteľnej náročnosti tejto hry, ba priam dokonca rozprávkové príbehy o tom ako hra zničujúcim spôsobom zvyšuje obtiažnosť súbojov ak hráč často ukladá save pozície.... Je však pravdou, že hra skutočne sleduje ako často hráč využíva možnosť nahrať uloženú save pozíciu a ak tak robí podozrivo príliš často tak naozaj na potrestanie takéhoto hráča zvyšuje hra obtiažnosť súbojov. Jedná sa však o prípady, kedy hráč naozaj zbytočne a príliš často z rôznych dôvodov takto činí a k úspešnému hraniu hry to vôbec nie je potrebné vykonávať. Preto je potrebné uviesť tieto strašidelné povesti na pravú mieru, pri normálnom rozumnom hraní nie je žiadny dôvod znepokojovať sa podobnými nezmyslami a každý aspoň priemerne skúsený hráč dokáže túto hru s úspechom hrať. Nehovoriac o tzv. "hardcore kobkároch", ktorí už majú na konte desiatky RPG hier. Takýto hráči si budú hru užívať a nikdy neoľutujú čas, ktorý investovali do tejto unikátnej a skvelej hry.

Každý pokus o hranie Fate GOD si vyžaduje iba jednu jedinú vec - čas. Problém je začať, akonáhle hráč prežije niekoľko hodín tohto skvelého dobrodružstva, zvykne si na systém ovládania a pochopí základné zákonitosti fungovania sveta bude odmenený fantastickou zábavou v tom najlepšom slova zmysle. Táto hra stojí za každú sekundu, ktorú jej obetujete a ja každému vrelo odporúčam vyskúšať ako vyzerá jedna z absolútne najrozsiahlejších (alebo úplne najrozsiahlejšia?) RPG hier v histórii herného priemyslu ako takého.

Za najväčšiu "chybu" tejto hry je možné považovať neexistenciu PC verzie, v dôsledku čoho je dnes Fate GOD možné hrať iba pomocou emulátora niektorého z počítačov Atari ST či Amigy. Verzií pre Amigu existuje viacero, jednak klasická disketová verzia, potom aj verzia pre harddiskovú inštaláciu (DOS) a nakoniec špeciálne upravená verzia spúšťaná pomocou podprogramu WHDload. Verzia pre WHDload je tou najlepšou možnou voľbou, no k plnej spokojnosti vyžaduje registrovanú verziu WHDloadu. DOS verziu je možné spustiť pomocou systému Workbench a je plne funkčná vo všetkých smeroch.

 

Materiály k hre Fate:

 

Hry súvisiace s touto témou (1)


Počet príspevkov : 21 / 271
Zoradené   
 zobrazených: 21 [ 251-271/271 ]   «predchádzajúce 012345 nasledujúce»
Ringo Ringo   |  29.10.2011, 16:56:55     Odpovedať   edit   delete
Maros S: jo, sjednocovani uz neni problem. To Exchange mi zablbnilo, kdyz jsem to zkusil u party s postavou Huntera. Ted jsem to skousel v jinych kombinacich a uz to funguje normalne. Ono tam asi neajke chybky budou. Uvidime jak to bude fatalni. Mozna to byl taky jeden z duvodu, proc hra nevesla do sirsiho podvedomi hracu a hrali ji spise jen hard core fandove. Kazda rozsahlost ve sve dobe mela i druhou stranu mince. Holt nic neni dokonale.
Maros S Maros S   | Zjednotenie 29.10.2011, 16:19:12     Odpovedať   edit   delete
Tak to s tym exchange mi funguje bez najmensich problemov, pri tomto mi to este zatial nikdy nespadlo, hoci niekedy mi to napriklad zamrzne pri rozhovore a obcas ked dam load game tak mi to restartuje hru od uvodneho loga a potom do dost zmagori takze musim restartovat cele WinUAE.
Ale je tu este jeden sposob, takto mi ide okamzite zjednotit aj partu s jednym clenom. Musis dat funkciu "transfer" a on ho normalne prihodi do party a zrusi tu jednoclennu partu. Len si musis dat pozor aby ti hra vypisala tu hlasku ze "druha parta je v dohlade" inac to nepojde. Takze exchange ti clenov vymiena navzajom, ale transfer ti iba prehodi zvolenych clenov do druhej party bez vymeny odtial.
Ringo Ringo   |  29.10.2011, 15:42:30     Odpovedať   edit   delete
hmm, tak dodam, ze funkce exchange rozhodi hru pokazde, docela problem.

a na sjednoceni party jsem uz prisel. Parta musi mit alespon cleny a nejdrive je treba poslat nekam toho prvniho clena. ten ruhy zustane porad na druhe pzici a neni povazovan za leadera a tim padem jej jde odeslat pak taky do jine party. Tak aspon tohle se podarilo. Hlavne nesmim klikat na exchange a snad to pobezi v pohode.
Ringo Ringo   |  29.10.2011, 15:33:55     Odpovedať   edit   delete
Chjo, nahodne generovani a moznost nasekat do party 4*7 postav ma i sve dane. Chtel jsem vymenit v partach postavy, kliknu na exchange a pres cely obraz mi zacly skakat tecty. Kdyz se to uklidnilo, hra kopodivu bezela dale, ale misto Winwooda jsem mel jakousi postavu VC na levelu 0, huntera. Asi se to nejak mixlo a vygenerovalo to neco jineho. Doufam ze se to moc casto nebude opakovat, asi by me to hodne odradilo.

Jinak nejake prehozeni postav se mi povedlo, ale je to velmi tezkopadne. Najmu 8 postavu, cimz se vytvori druha parta. Tu postavu chci do party k Winwoodovi. No ani za boha, hra pise, ze nejde menit leadera - tedy v parte o jedne postave je proste ta jedna postava leader a proste s tim nehnu. Problem nastal v momente, kdy Winwoodova parta, ktera uz je plna najmula 9. postavu, cimz vznikla 3. partije. Rikam si fajn, vezmu ji a pridam ji do druhe party. Jenze stejny problem, nemohu zrusit leadera, takze musim mit 3 party, byt dve znich maji jen jednoho clona. Jak takove party sjednotit? Neprisel jsem na to nebo to asi nelze. Ale to je pul bidy, vice me trapi to rozhozeni hry, jak jsem zacal menit postavy. Pokud by to byl casty jev, musel bych to prestat hrat.
Maros S Maros S   |  29.10.2011, 15:11:56     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Ringo:
Ucenie > Davam vsetko Winwoodovi, ale uz som dosiahol wisdom 40, takze uz ho nemozem dalej zvysovat, jedine dexteritu. Ono je tam urcite obmedzenie kto ta uci za akych podmienok. Napriklad lesne Nymfy ti sice zvysia +1 na INT WIS CHA, ale iba ak ma postava OBIDVE vlastnosti WIS aj CHA pod 40. Takze tym ze uz mam WIS 40 tak uz mi nic nezvysia. Sila sa zvysovat neda, bohuzial tuto je mozne jedine cez gildy. Napriklad bojovnici zvysuju DEX Skill +1, ale tiez iba ak mas obidve vlastnosti sucasne pod 40. Takze akonahle dosiahnes niektoru z tychto vlastnosti na 40 tak si so zvysovanim cez rozhovor skoncil a musit davat inej postave.

Rozmiestnenie postav - nezda sa mi ze by sa dalo nejako taktizovat systemom ze bojovnici v predu a magovia vzadu. To je aj mozno trosku skoda, ale nezistil som ze by to nejako islo. Inak postavy sa daju umiestnovat prehadzovanim do druhej skupiny, cim sa ti uvolni okienko a tam potom mozes dohodit ineho a takto si ich postupne upratat do vlastneho poradia. Ale je to cisto esteticka zalezitost bez nejakeho vplyvu na hru. V kazdom pripade ak tam nejake "vpredu vzadu" existuje tak som na to este neprisiel.
Ringo Ringo   |  29.10.2011, 14:16:21     Odpovedať   edit   delete
Maros S: aha, ja to takhle zkousel, ale kdyz postava pokazde prisla s tim, ze se nic nedozvedela, tak jsem si rikal, ze to asi nebude ono. Ale zatim se mi dari verbovat na ulici, nacal uz jsem druhou partu, akorat ze nekde uprostred mesta, takze jsem zvedav, jak ji budu hledat, az ji budu chtit pouzit.
Jinak ta hra je silena. Jak nemam rad nahodne generovani vseho mozneho, proto nemam rad The Elder scrolls, tak tady je to udelano tak sikovne, ze me naopak bavi zkouset, co ziskam. Je nahodne, koho potkam, jak se se mnou bude bavit, zda jej podplatim a neco me nauci, nebo se prida ke me do party. Ze skladani party se stava timto kapku strategie. Rekl bych, ze ta hra je unikat.

Jinak jak te neco uci NPC, davas to vsechno Winwoodovi nebo nejak taktizujes, aby kouzelnici ziskali magicke dovednosti, bojovnici silu a pod?

Dalsi vec na kterou jsem neprisel je, jestli nejak zalezi rozmisteni postav v parte nebo je to jedno. Treba jako abych nemel ve predu magy a vzadu fightery. Ale na tohle hra asi moc nehraje, ze? Protoze jak prohodit postavy pozicne v ramci jedne party, na to jsem neprisel.
Maros S Maros S   | Verbovanie v pube 29.10.2011, 13:29:23     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Ringo:
No jo, veru som mohol toto podrobnejsie rozobrat, ved som sam zo zaciatku na tom vytuhol a nechapal som ako na to. Prisiel som na to vlastne nahodou, ale robi sa to cez tu volbu "go around". Najprv si zvolis postavu, ktoru chces vyslat, optimalne je poslat toho co ma vajvyssiu charisma. Niekedy ti vyhlasi ze sa boji ist poobzerat sa, tak skus dat ineho alebo co. Zo zaciatku mi to robil stale Winwood ale potom ako som mal vacsiu partu tak uz to islo v pohode. Po spusteni tejto volby ti postava "zmizne" z druziny, ale to trva iba chvilu a sam sa potom vrati s tym ze nieco zahlasi. Tuto byva rozny vysledok, bud zahlasi ze sa mu nic zaujimave nepodarilo zisti, pripadne ak mas stastnu chvilku tak prinesie nejaku zaujimavu informaciu. Dalsia moznost je ze zahlasi ze nasiel niekoho kto chce "join party". Tam mas potom na vyber "accept ci decline". Bohuzial nevidis dopredu co je to za postavu, takze musis ho prijat a az potom uvidis koho si ziskal.
Tuto volbu "go around" mozes dat iba raz pri navsteve pubu. Ak si neuspesny tak len vyjdi von a zase vojdi dnu a daj znovu tu volbu. Takto to mozes tocit az do nejakeho uspechu. No ak ficis cez savestate tak to mas este jednoduchsie, kedze si mozes dokola loadovat az kym nemas pozadovany vysledok. Este je nutne podotknut ze zverbovana postava je cisto nahodna a pri kazdom loade to bude niekto iny.
Ringo Ringo   |  29.10.2011, 12:56:55     Odpovedať   edit   delete
Nemuzu porad prijit na to verbovani v hospode, porad kupuji drinky a porad nic. Vlastne nevim na co pak kliknout, aby doslo k nejake komunikaci s lidmi v krcme.
Maros S Maros S   | Zvysovanie vlastnosti 29.10.2011, 01:04:11     Odpovedať   edit   delete
Napriek tomu, ze som este zatial nikomu nezvysil ani jedinu zakladnu vlastnost pouzitim volnych bodov v gildach, tak moj hrdina Winwood je o poznanie silnejsi ako bol na zaciatku hry. Toto som dosiahol rozhovormi s roznymi postavami, ktore mi pri uspesnom nadviazani priatelskeho vztahu "poskytnu pomoc", ktora spociva v spominanom zvysovani vlastnosti. Rozne typy postav zvysuju rozne vlastnosti a este navyse postavy v divocine zvysuju viac vlastnosti naraz, kdezto v meste iba jednu. Bohuzial sa takto neda zvysovat aj sila, co je skoda lebo je to dost potrebna vlastnost, uz len kvoli nosnosti. No je tu obmedzenie a maximalne sa daju zvysovat vlastnosti do hodnoty 40, potom uz iba v gildach za levelove body.

priloha c.1 - Winwood na uplnom zaciatku hry
priloha c.2 - Winwood dnes. Hodnotu sily si nevsimajte, je totiz este stale magicky docasne zvysena kuzlom Strength od tej akcie s vytahovanim mrtvoly

Priloha Prílohy
mazar1234_Game_31.png mazar1234_Game_32.png
Maros S Maros S   | Toronar 29.10.2011, 00:54:35     Odpovedať   edit   delete
Tak sa teraz pozrieme trosku blizsie na najnovsi prirastok do druziny. Je nim samozrejme oziveny Warlock menom Toronar. Okrem skveleho magickeho vybavenia ma samozrejme aj vysoky level a k tomu tiez adekvatne kuzla.

priloha c.1 - Zakladne vlastnosti postavy, level 19, vek 48 - no vidim ze ho musim ist skusit omladit, taky starec do druziny nezapadne :)
priloha c.2 - Supersilna zbran Crimstaff je silnejsia ako moj oblubeny Icesword
priloha c.3 - Lichrobe je silnejsim brnenim ako moj Crystscale
priloha c.4 - Toronar kompletne ovlada az 3 magicke skoly - Basnhee, Warlock, Valkyrie
Priloha Prílohy
mazar1234_Game_27.png mazar1234_Game_28.png mazar1234_Game_29.png mazar1234_Game_30.png
Maros S Maros S   | Pokracovanie hrania 29.10.2011, 00:45:03     Odpovedať   edit   delete
Tak dnesny den sa niesol v duchu trenovania a vylepsovania a musim povedat ze skoncil velmi uspesne. Uz v momente ako som vypol WinUAE som si zelal aby bol druhy den a mohol som pokracovat dalej. Frustracia je uz uplne prec, hoci ma obcas este chyti hnev, ale to len v dosledku vlastnej hluposti, resp. lahkovaznosti ked podcenim situaciu a namyslene idem do niecoho do coho by som nemal. Zacinal som na 4-tych leveloch a skoncil som na leveloch s peknym cislom 9. Skupiny krys a hadov vyvrazdujem takmer s absolutnou istotou uspechu, tak isto aj vacsina subojov s roznymi druhmi lupicov konci uspesne. Musim sa priznat, ze hoci zo zaciatku som si nebol tak uplne isty ze vydrzim pri hrani Fate GOD, teraz ma uz hra definitivne zacala bavit. Myslim ze kazdy skuseny RPG-ckar v nej najde zalubu, len si treba na hru zvyknut - pochopit urcite zasady a pravidla fungovania. Vrelo odporucam kazdemu kto to este nehral. Rozhodne DJ si to daj do buffera na dochodok, nebudes lutovat.
Zaciatok herneho dna sa niesol v duchu minania penazi v gildach. Vsetky peniaze som utopil v uceni novych kuziel a zatial som este nikomu nezvysoval zakladne vlastnosti (STR, DEX, INT...). Treba povedat, ze kuzla sa neucia lubovolne podla vole hraca, ale vzdy iba postupne ako je poradie v tabulke v manualy. Kazda skola obsahuje 10 kuziel a az ked sa postava nauci kompletne celu kuzelnu skolu tak sa jej spristupni moznost naucit sa novu kuzelnu skolu, ale zase je to presne dane podla povolania takze sa neda lubovolne vyberat. Teda ono zatial mala dost volnych bodikov na to iba moja Magician menom Inimer, ktora dostala moznost naucit sa skolu Conjurer. Tato postava ale ma vo svojej Magicianskej skole dolezite kuzlo Sila/Strength, ktore som mal uz dlho vyhliadnute. Hned po jeho ziskani som sa v radostnej nadeji vybral k spominanej priepasti s mrtvym telom carodejnika. A skutocne, po zoslani mnozstva kuziel Sila na Winwooda, sa tento - uz teraz docasne disponujuci hodnotou sily 70 - dokazal uspesne vysplhat s mrtvolou na pleciach hore. Nasledne som pripojil mrtvolu k druzine a vydal som sa do mesta ozivovat.
Vyhladal som najblizsi kostol a za pomerne vysoky obnos piastrov som skutocne priviedol mrtvolu k zivotu (resp. oni priviedli :)). Ozivena postava je Warlock menom Toronar. Bohuzial ma postava po uziveni vsetky vlastnosti na minimalnych hodnotach a je potrebne ju najprv ocarovat aby sa tieto vratili na skutocne hodnoty. Ja som to riesil kupenim sluzby v kostole, ale predpokladam ze na to existuje aj nejake kuzlo. Toronar sa stal okamzite vyrazne najmocnejsou postavou druziny a to nie len svojim levelom 19 a znalostou 3 magickych skol ale aj svojim magickym vybavenim. To obsahuje supersilnu zbran Crimstaff a robu Lichrobe. Tieto predmety su silnejsie ako moj Icesword a Crystscale takze je o co stat. V kazdom pripade som uspesne zavrsil prvy velmi dolezity bod v zaciatocnej faze hry a nabuduce sa planujem vydat na prvu navstevu dungeonu v Larvine, teda zostupim do mestskych katakomb.
No naucenie novych kuziel prinieslo aj dalsie pozitivne zistenie. Pomocou Banshee kuzla Zapshield som dokazal uspesne zabit aj dovtedy neporazitelnych Gral`s Wizardov. Tymto kuzlom dokazem zlomit ich ochranu a potom ich uz mozno uspesne posekat aj normalnymi zbranami. Tymto som definitivne dospel k zaveru ze som uspesne ukoncil tu uplne najprvotnejsiu fazu hrania.
Vdaka uspesnym subojom s Wizardami som nahrabal pomerne slusny majetok, z pohladu predchadzajucich dni priam neuveritelny. Vdaka tomu si dokazal zafinancovat kompletne vybavenie mojej primarnej druziny najlepsimi predmetmi, ktore sa pre jednotlive povolania dali kupit. Navstivil som najlepsieho zbrojara v Larvine, teda obchod s peknym nazvom Smith of Darkness. Pre zaujimavost uvediem, ze ninja je tu za pomerne dost fighterne povolanie, pretoze moze pouzivat platovu zbroj, hawk helmu, ocelove rukavice a vojenske boty. Takze rytier-ninja, to je pomerne zabavne zistenie :). Samozrejme magicke povolania su na tom podstatne horsie co sa tyka moznosti pouzivania zbrani a zbroji. Aj ked sa tam najdu niektore vynimky, ako ze Banshee moze vojenske boty, Witch moze zase silnejsiu zbran longdagger, ale v zasade nic svetoborne nezvladnu. Po tomto akte nakupovania sa uz moje financie definitivne dostali na uroven chudoby takze nemam na to aby som si v gildach zvysoval zakladne vlastnosti postav. No citim sa uz celkovo pripraveny do podzemia tak uvidim co z toho nakoniec bude.

priloha c.1 - Lesne vily su najcennejsim zdrojom. Uspesny rozhovor s nimi vedie k zvyseniu az 3 vlastnosti - Wisdom, Charisma, Dexterity o +1 bod
priloha c.2 - Interier gildy, chystam sa utratit nahrabany majetok za nove kuzla
priloha c.3 - Vysledok suboja s partickou 3 Gral`s wizards a 6 Dawn wizards, zatial najvyssi obnos zlata ziskany za jednu akciu
priloha c.4 - Ozivovanie Toronara v kostole, vdaka subojom s Wizardami si to uz v pohode mozem dovolit

Priloha Prílohy
mazar1234_Game_23.png mazar1234_Game_24.png mazar1234_Game_25.png mazar1234_Game_26.png
Maros S Maros S   | druziny 28.10.2011, 23:43:48     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Ringo:
Ak ti aspon nejaka informacia pomohla a ozrejmila ti nejaku nejasnost tak som len rad.
BTW- Viacero druzin, tu sa rysuju hned 2 odpovede. Samozrejme ako si uz naznacil, su v hre naozaj pritomne situacie, kedy je nutne rozdelit druzinmu aby jeden nieco stlacil a druhy sa niekam dostal a tak podobne. Otazka je ako caste tieto situacie vznikaju, ale v kazdom pripade je to to k dohraniu hry urcite nutne zopar krat pouzit (mozno aj casto, neviem).
Zaroven ma napadla este druha moznost ako to vyuzit, aj ked to nesuvisi priamo s prejditelnostou hry ako takou. Umoznuje to totiz fungovat v rezime 24/7/365 (hodina, den, rok). Ked si rozdelis den na dve smeny po 12 hodin, tak potom mozes s jednou druzinou cez den explorovat a s druhou spat. Potom zase na noc to otocis a spis s prvou skupinou a s druhou explorujes. Takto mozes zarabat 24 hodin denne, aj ked je to sice celkovo jedno lebo cas nehra ziadnu rolu vo vztahu k prejditelnosti hry kedze nie si nijako obmedzeny v tomto smere. Ale ako mozna feature je to urcite zaujimave, rozhodne tym autori hre neuskodili.
Takze otazka ci to ide dohrat len s jednou druzinou - ano, ale obcas ju budes musiet rozdelit...
Ringo Ringo   |  28.10.2011, 01:25:34     Odpovedať   edit   delete
Maros S: tak jsemsi ted precetl vsechyn tve reporty ze hry a je to fakt nadherne cteni. Tahle hra je fakt unikat. Je tam spousta napadu, s kterymi jsem se jeste nesetkal. Potesilo me, ze zisk zkusenosti neni jen z fightu. Tohle je snad prvni hra, kde mam pocit, ze neco vyrazne ovlivnuji a jeste za to dostanu expy.

Co se tyce moznosti mit 4 druziny - potesilo me, ze dostavaji levely stejne jako aktivni druzina. Kdyby se to melo trenovat zvlast, tak bych se asi zblaznil. Taky mi prijde, zekazda nova naverbovana postava ma aktualne level stejny jako ,aji postavy v parte. Jinak ale mi vrta hlavou, k cemu jsou dobre 4 druziny? Jde to dohrat jen s jednou? Tak me napada docela zajimava moznost, ze by ve hre byly situace, kdy je treba jednu druzinu trerba odnekad vysekat a k tomu je nutno vyuzit druzinu dalsi:-)
Ringo Ringo   |  28.10.2011, 01:07:01     Odpovedať   edit   delete
Maros S: sakra, jsem si nevsiml, ze to v tomhle vlakne uz jede, takzese zahy pripojim se svymi komentari, i kdyzto nebude tak hutne jak ty tvoje, nosil bych drivi do lesa. Takze ja jsem na tom zatim asi takhle - 1. druzina uz ma 5 clenu, krome prvni postavy tam mam Klericku, Sorcerrera, Rangera a Barbara. V hospode jsem zatim nenajmul nikoho, vsechny mam bud z lesa nebo z ulic Lavrinu. Vsichni uz jsou na levelu 2. Zatim jsem prosmejdil okoli Lavrinu, nasel IceSword. Les kolem mesta je pekne nebezpecny. Potkat Grail wizarda = smrt. Jelikoz jeho potkani je cista nahoda, umiram velmi casto:-) Lavrin jsem zbezneprosmejdil, ale nic jsem v nem zatim nedokazal, po nejakem mensim treningu a nasbirani penez jdu omrknout nejakou lepsi zbroj, popripade do guild naucit skilly.

Postrehy ze hry - hra je opravdu hard core. Jak dopadne ktery souboj je opravdu ve hvezdach. Dopredu neni nikdy jasne, kdo to na vas vlastne jde. Neni to dungeon pro cajicky, kterri jsou zvykli, ze kdyz zautoci kobold, na 100% jej da a zautocit 100x na kobolda znamena zisk nekolika levelu bez rizika. Tady ne. Tady jsou nepratele prezentovani urcitym vzhledem, ale co je to za typ nepritele pozna hrac az v primem setkani a to uz je mnohdy pozde.

Jidlo a voda - nezbytne pro preziti, je treba hlidat zasoby, setrit na ne prachy a dokupovat ve meste.

Atmosfera - byt obtiznost kazdou chvili frustruje a clovek by to nekdy mel chut zabalit, atmosfera by se dala krajet. Ze hry cisi navic jakasi monstroznost, kterou jsem citil snad jen u Wizardry 7. Divim se, ze hra nemam mnohem vetsi vehlas, tohle jeproste zapomenuty skvost.

Grafika - z pocatku pusobi chude, ale jak si clovek zvykne, zjisti, ze tohle je proste krasny dungeon, ctvereckovy dungeon, rozsahly dungeon a to jsou proste nejlepsi hry:-)


Savy resim pres savestat, jinak to nejde, jedu to pres Winuae pres Hoborguv balicek, slape to jako hodinky. Se savestatem jsem nemel zatim jediny problem. Jednou se mi sice stalo, ze hra po te, co jsem sena cosi zeptal jednoho barbara, zamrzla, ale loadnul jsem a uzse to nestalo.

Nekdo zminil, ze caste ukladani hry znamena, ze se hra ztizi. Savestat by to melobejit, nicmene ,nechapu, proc se mi na jednom miste stalo, ze po ulozeni na me vyskocili 3 docela tuzi zeleni trpaslici a pri loadu tam byli zase, po boji a ulozeni pres savestat se objevili opet. Nakonec jsem je udola a ziskal na nich peknou spoustu zkusenostu a penez, ale co to melo jako znamenat netusim:-)
Maros S Maros S   | Nazorne ukazky 27.10.2011, 21:43:15     Odpovedať   edit   delete
priloha c.1 - ziskanie velmi cennej informacie o moznosti naucit sa pouzivat diamanty od mocnej Bansee zijucej v Hernan`s woode. Zatial som ju este neobjavil aj ked som cely les prechodil hore dole niekolko krat, avsak iba cez den. Hadam ked budem dost silny aj na nocne vypravy tak sa mi ju podari objavit.

priloha c.2 - Noci zatial vzdy travim pokojnym spankom v hotelovej izbe, samozrejme lacnejsieho standardu.

priloha c.3 - Winwood na level 4 urovni

priloha c.4 - Zvlastnost, zmenila sa vizaz mojej Witch menom Wastild. Pravdepodobne po tom ako som ju omladil pitim z fontany mladosti... zaujimave ze? Povodnu podobu je mozne vidiet v prilohe c.3 o 2 prispevky nizsie.
Priloha Prílohy
mazar1234_Game_diam_16.png mazar1234_Game_hot_17.png mazar1234_Game_lvl4_18.png mazar1234_Game_witch_22.png
Maros S Maros S   | Pokracovanie hrania 27.10.2011, 21:41:37     Odpovedať   edit   delete
Takze dnes uz sa naozaj tato hra zacala pomalicky rozbiehat dopredu a uz mam za sebou tu uplne prvotnu fazu velkej frustracie a hnevu. Na ovladanie som si pomerne zvykol a hoci je manipulacia s predmetmi pomerne nepohodlna a zdlhava da sa to zniest. Robim to tak ako som to robil aj pri hrani Wizardry 6, vobec predmety neriesim a vzdy raz za dlhsi cas sa zastavim poupratujem a popresuvam si vsetko hore dole a idem dalej. Pomaly zacinam prichadzat na to ako funguje system, hlavne experience. Pomerne dobra sprava je, ze ziskane skusenosti su zdielane vsetkymi skupinami bez ohladu na to kto bojoval. Takto mozem chodit po krajine s vybranou druzinou a zaroven sa zvysuju urovne aj druzine, ktora je odstavena v meste. Neplati to vsak o peniazoch, ktore ma kazda skupina zvlast u seba. Takze ked chcem prilepsit druhej skupine musim prehodit majetnu postavu do nej a prehodit peniaze v ramci druziny.
Dalsia vec je ze skusenosti sa ziskavaju za vsetko mozne, teda vobec nie iba bojovanim. Za kazdu skupinu nejakych postav, ktoru druzina stretne je mozne ziskat experience. Toto sa robi napriklad rozhovorom a naslednym prietelskym rozlucenim. Nepriatelsky naladene postavy ci rovno "prisery" (zvierata) je napriklad mozne aj zastrasit niekolkymi sposobmi ci podplatit a podobne. Za kazdy sposob sa daju ziskat skusenosti hoci je asi rozdiel v mnozstve. No clovek nie je odkazany iba na boj, co je dobre pretoze zaciatocne postavy su velmi slabe na vydrz a aj ked je mozne zabit skupinu nepriatelov je problem urobit to bez straty na zivotoch postav. Nahodou som vsak zistil, ze kuzelnici maju za zoslane kuzla osobne experience, ktore dostanu iba oni a nikto iny. Toto som zistil pri zosielani kuzla heal kedy mi po zoslani vypisalo hlasku ze Cleric postupil na level. Overoval som si to aj pokusom tak ze som si pozrel kolko maju druhe postavy experience a zoslal som dalsi heal a po porovnani som videl ze pribudli iba Clericovi.
Takze som dnes stravil 2 herne dni trenovanim druziny a ziskavanim penazi. Zistil som istu zvlastnost v systeme rozhodenia nepriatelov. Napriklad ked som v nejakej oblasti a okolo mna su skupinky nejakeho druhu, tak ked loadnem hru tak ti vsetci zmiznu a ked prejdem o kusok dalej tak hra zase nahodne rozmiesti nejaky druh do mapy. Je to dost zvlastny system a zalezi na stasti a nahode proti komu bude druzina bojovat. Napriklad je idealne ked nahodi system krysy a zlodejov, ktori sa daju pomerne dobre zabijat a zo zlodejoiv su aj peniaze. Horsie je ked nahodi barbarov a gral wizardov. Barbari su velmi tuhi a gral wizardi su nezabitelni. Ale napriklad som dnes objavil aj nove typy nepriatelov, ktorych som este nevidel, dwarfovia a skriatkovia. Ti sa ukazali byt celkom pozehnanim, hoci su neprijemni kuzelnici. Totiz po boji s nimi vzdy nachadzam velmi nadstandardne mnozstva zlatakov oproti ostatnym druhom. Na konci dna uz mal Winwood okolo 24 000 piastrov co bola este vcera uplne nepredstavitelna suma. Dokonca uz som si aj zalozil sporiaci ucet v banke... ale viem ze peniaze velice moc rychlo miniem, pretoze sa mi uz podarilo vytrenovat CELU zostavu, tzn. vsetky naverbovane postavy co mam, na level 4 a uz mam v informaciach ze maju k dispozicii moznost zvysovat vlastnosti a ucit sa nove kuzla.
Gildy som este zatial neskusal, to si nechavam na zajtra tak uvidim ako to cele funguje a hlavne ako moc je to financne narocne. No najdolezitejsi ciel je naucit moju magicianku kuzlo strength/sila pomocou ktoreho dufam uz konecne vytiahnem spominanu mrtvolu z priepasti. Toto bude moj prvy uspesny "quest". Ked som dnes zacinal hrat, este v pocitoch prevladala frustracia nad zabavou, totiz som len bezcielne behal po krajine a nebol som schopny takmer vobec nic zabit bez straty na zivotoch co je samozrejme neprijatelne. No ako som neskor pochopil ze skusenosti sa ziskavaju aj inac nez bojovanim tak som namiesto vyhladavanie slabsich skupin nepriatelov zacal s kazdym kecat a zastrasovat a tak podobne. Tymto nastal celkovy obrat v efektivite mojej hry. Teraz uz na level 4 som vcelku dost schopny uspesne vybijat zakladne typy nepriatelov lebo hrdinovia uz vydrzia zopar zasahov a priebezne sa chodim doliecovat do fontanky zdravia takze nepotrebujem minat peniaze na liecenie.
Celkove zlozenie druziny uz som konecne dostal do zelanej podoby, takze moja hlavna druzina ma zlozenie:
Winwood - Adventurer (muz)
George - Ninja (muz)
Vincent - Barbarian (muz)
Inimer - Magician (zena)
Ofatsy - Banshee (zena)
Wastild - Witch (zena)
Hotleo - Cleric (muz)
Tu ma potesilo, ze som uz konecne zverboval Clerica, a to len tak z nicoho nic na ceste v divocine.

Druhu, zaloznu skupinu som preriedil a ostalo mi 5 hrdinov v zlozeni:
Jessica - Gladiator (Z)
Rosalyn - Knight (Z)
Krovyd - Sorcerer (M)
Usia - Warlock (Z)
Bianca - Archmage (Z)
Tu ma potesilo zverbovanie Warlocka, ktory je cisto bojovym kuzelnikom a mal by byt v druzine pritomny.

Dolezite je este aj to, ze som si konecne zabezpecil dostatok zasob jedla a pitia pre vsetky postavy na vyse 10 dni. Konecne som sa dostal z tej totalne zufalej situacie v oblasti financii, kedy som ledva pokryl zasoby a byvanie v hotely cez noc. Na konci dnesneho hrania vo mne uz zacal prevladat pocit radosti a zabavy nad pocitom frustracie a hnevu takze sa uz objavilo svetlo na konci tunela a pomalicky sa k nemu priblizujem. No nic, uvidim zajtra pri trenovani ako sa to bude dalej vyvijat.

priloha c1. - oblubene mociarne krysy su pomerne spolahlivym zdrojom skusenosti
priloha c2. - novy typ nepriatela, dwarf kuzelnik
priloha c3. - ziskany poklad od dwarfov je prijemnym prekvapenim
Priloha Prílohy
mazar1234_Game_kr_21.png mazar1234_Game_dwarf_19.png mazar1234_Game_gold_20.png
Maros S Maros S   | Nazorne ukazky 26.10.2011, 21:58:23     Odpovedať   edit   delete
priloha c.1 - VELMI nebezpecna skupina jedovatych hadov
priloha c.2 - Uspesna konverzacia so skupinou magov, ziskal som experience, +1 wisdom, +1 intelligence
priloha c.3 - najnovsi prirastok do druziny pred dverami krcmy v meste Larvin. Sympaticka Wastild the Witch, potrebna postava do buducnosti, cenny ulovok
Priloha Prílohy
mazar1234_Game_9.png mazar1234_Game_14.png mazar1234_Game_15.png
Maros S Maros S   | Nazorne ukazky 26.10.2011, 21:50:27     Odpovedať   edit   delete
priloha c1 - miesto nalezu meca Icesword
prilohy c2 az c4 - popis niektorych najdenych magickych predmetov
Priloha Prílohy
mazar1234_Game_8.png mazar1234_Game_10.png mazar1234_Game_11.png mazar1234_Game_12.png
Maros S Maros S   | Pokracovanie hrania 26.10.2011, 21:44:10     Odpovedať   edit   delete
Takze sa mi dnes par hodin podarilo odohrat. Najhorsie je ze stale sa mi podari niekoho naverbovat a casto je to nejaka zujimava postava, ktoru nedokazem odmietnut a uz sa mi rozrasta aj druha druzina. Neviem ako to ufinancujem kedze obycajne jedlo a pitie je dost drahe, teda aspon z pohladu zaciatocnych financii. Ale uz mam ako tak uspokojivo skompletovanu prvu druzinu podla mojich predstav, teda az na toho Clerica. Takze zatial moja primarna druzina s ktorou chodim a explorujem ma zlozenie:
Winwood - Adventurer (muz)
Amoesette - Knight (zena)
George - Ninja (muz)
Jessica - Gladiator (zena)
Ofatsy - Banshee (zena)
Krovyde - Sorcerer (muz)
Wastild - Witch (zena)
Celkom som rad ze som zohnal Banshee a co je este lepsie aj maximalne odporucanu Witch, ktora ma nejaku velmi dolezitu "special power" vlastnost. Uspokojive bolo aj zistenie ze Knight a Gladiator uz mali vo svojej vybave slusnejsie brnenia a mece, takze som im zatial nemusel nic kupovat a su pomerne schopni.
No zaroven sa mi uz vytvara aj druha druzina, ktoru mam zatial iba necinne odstavenu pri mestskej brane a zatial si do nej len odkladam postavy co sa mi pacili. Tam mam zatial 5 postav
Eddie - Adventurer (muz)
Azathan - Enchanter (muz)
Inimer - Magician (zena)
Bianca - Archmage (zena)
Indamet - Wizard (zena)
Eddie a Azathan boli medzi uplne prvymi postavami co sa mi podarilo naverbovat bez toho ze by som si vyberal (bol som stastny ze vobec niekoho mam). Teraz uz si vyberam a beriem len zaujimave postavy, ktore ocakavam ze mi vydrzia aj do buducnosti. Zatial si tychto dvoch este nechavam, ale pravdepodobne ich vymenim za lepsie ulovky. Hlavne zhanam Clerica, ktoreho sa mi stale nedari nikde zohnat.
Nastastie mam mapu oblasti (Runetek :)), takze som obehal vsetky miesta kde su magicke predmety a tak som ziskal niektore velmi zaujimave kusky do vybavy. Menovite predovsetkym Ice sword, ktory sa ukazal byt velice mocnou zbranou s viacerymi utokmi za kolo (tusim az 3). Potom Crystalbow - silny luk. Potom aj dost tazku ale celkom slusne ucinnu zbroj Crystscale ci topanky Bloodboots a dvoje rukavice Icegloves a Moongloves. Dalej sa v okolitej divocine na zapade nachadza aj fontana mladosti, ktora naozaj omladzuje postavy az kym nevyhlasia ze uz su dost mladi a odmietnu pit viacej. Na vychode je naopak fontana zdravia, ktora lieci zranenia no bohuzial nie aj otravu. Juzne od mesta Larvin, ktore vyzera byt asi najvacsim mestom vobec, je v lesiku aj priepast s mrtvolou mocneho carodeja. Zatial vsak nemam dostatocnu silu aby som dokazal mrtvolu vyzdvihnut z priepasti takze ho nemozem ani ozivit hoci je mi jasne ze to bude urcite mimoriadne cenny ulovok do druziny. Celkovo je zaciatocna oblast nepriechodne uzavreta a su tu len 2 mesta. Cela oblast je oddelena od okoliteho sveta a jedina moznost ako sa dostat von je pomocou podzemnej zeleznice. A kedze tuto zastavil mocny zly mag Miras Athran je ciel prveho velkeho questu uplne jasny. Co vsak zatial nie je tak uplne jasne je sposob akym to dosiahnut. V kazdom pripade musim prve dni aj tak venovat cisto len ziskavaniu skusenosti a zarabaniu penazi aby som ziskal nejake vyssie levely a trosku si zabezpecil zakladne prezitie. Znicenie zleho maga zatial este musi pockat, aj tak by som na leveloch 1 az 2 asi tazko mohol mat nejaku sancu sa k nemu vobec dostat.
Suboje su dost caste a este aj pomerne dost velmi narocne. Kazdu chvilu mi niekoho zabiju, postavy na nizkych leveloch vydrzia iba velmi malo aj ked v utoku som pomerne dost ucinny a celkom uspesne zabijam nepriatelov. Tu sa velmi osvedcil Icesword s troma utokmi, niekedy v jednom kole odpravym 3 nepriatelov len s Winwoodom, a zbytok v pohode dorazi Nijna a Fighterne postavy. Ani moc nepotrebujem kuzlit. Zaciatky v RPG hrach casto byvaju tazke alebo velmi tazke. Fate je ten druhy pripad a sam som zvedavy kedy zacnem pocitovat aspon aku taku silu druziny v oblasti celkoveho prezitia. Momentalne je moj ciel jasny, ziskat mrtvolu z priepasti a ozivit ju. Potom sa skusim prvy krat vypravit aj do dungeonu, ten je v tomto pripade reprezentovany mestskymi katakombami pod Larvinom. No viem ze teraz by som tam neprezil ani 5 sekund takze to ani neskusam.
Pre informaciu prikladam screenshot mojej obrazovky, takto nejako to vyzera ked hram Fate.
Priloha Prílohy
mazar1234_Monitor_screenshot.png
Maros S Maros S   | Nazorne ukazky 25.10.2011, 23:16:00     Odpovedať   edit   delete
Priloha c.1 Tu vidime vysledok uspesneho priatelskeho rozhovoru s potulnymi carodejmi. Kedze sa mi podarilo uspesne nadviazat priatelsky vztah, nakoniec ma za maly poplatok nieco naucili, konkretnbe som ziskal nejake skusenosti a jeden bod do Wisdom. Inac aj ine typy postav mozu nieco naucit, napriklad som stretol tlupu zlodejov a nakoniec po pokece som ziskal +1 Dexterity a v dobrom sme sa rozisli. Da sa takto s inymi postavami ziskat aj Sila a Inteligencia. Takze priatelske rozhovory su velmi dolezite pre vyvoj postavy.

Prilohy c.2 a 3 zobrazuju najnovsie prirastky do druziny. Banshee a Ninja.
Priloha Prílohy
mazar1234_wbench31_003.png mazar1234_wbench31_004.png mazar1234_wbench31_005.png
Maros S Maros S   | Zaciatok hrania 25.10.2011, 23:09:43     Odpovedať   edit   delete
Tak uz to pre dnesok balim. Prvych par hodin tejto monstroznej sialenosti mam za sebou. Zo zaciatku som nebol velmi nadseny, predovsetkym system interface ovladania je ciste textovy, takze je pohodlny asi ako Wizardry 6 aj ked je trosku na inom principe a ma ine ficurie, ale v zasade je rovnako "pohodlny". Treba proste zatat zuby, hrat a clovek si casom zvykne a uz mu to tak hrozne nepride hoci samozrejme by graficke ovladanie cez prenosne ikonky predmetov a tak uvital. Ale napriklad grafika je krasne retro atmosfericka a velmi sa mi paci, bohuzial zvukova stranka je dost uboha, na pomery Amigy priam absolutne zalostna. Skoda ze doba v ktorej hra vznikla velmi nepriala kolosalnym hram na 5-6 disketach a tak tvorcovia radsej usetrili na ozvuceni a hudbe. Postupne prichadzam na to ako funguju jednotlive zlozky interakcie v hre - boj, verbovanie postav, obchodovanie, rozhovory a ziskavanie informacii. Je to pomerne zrozumitelne a kazdy priemerne skuseny hrac sa do toho pomerne rychlo dostane. Treba len skusat, pripadne ked sa nieco pokasle loadnut a skusat dalej. Horsi problem je zvolit zlozenie druziny, pretoze pocet povolani v hre je mimoriadne obrovsky nejako okolo 15 nemagickych a 17 magickych (alebo opacne) povolani. To je uz teda riadne nadstandardne cislo a clovek fakt nevie co je lepsie, ale hadam casom nieco zbucham tak aby to bolo vyvazene a zivotaschopne. Aj ked mozem mat az 4 skupiny po 7 hrdinov no zo zaciatku by som take mnozstvo aj tak nedokazal ufinancovat a skor pocitam tak s dvoma skupinami po 5 ludi alebo tak nieco. uvidim ako sa to vyvinie.
Zatial nemam taku druzinu ako by som chcel, momentalne zlozenie je jedna plna skupina teda 7 hrdinov. Povolania su 2x Adventurer, Magician, Enchanter, Sorcerer. K tomu som chcel doplnit nejakeho liecitela/Priesta a Fightera ale zatial som ziadneho nedokazal ziskat. Namiesto toho som zverboval jednu Banshee o ktorej viem ze je dobra volba a je to velmi odporucana postava do kazdej druziny, podla vsetkeho patri k najmocnejsim kuzelnikom v hre takze uvidim. No a v jednej krcme sa mi podarilo objavit nieco uplne necakane a to konkretne - ta da da da - NINJU !!! Ej po nom som hned lacne skocil, dufam ze bude aspon z polovice tak silny ako vo Wiardry :).
Zatial som len dost slabo vyzbrojeny a brnenia nemam prakticky ziadne (hoci mam kopec kuzelnikov a ti aj tak nemozu) ale penazi bolo len na najlepsie topanky pre kazdeho a trochu zasob na cestu. Takze som aspon dobre obuty :). Momentalne som opustil brany mesta a planujem trosku exploringu po okolitych lesoch a horach kde ocakavam nalez niekolkych magickych predmetov, dufam ze nejako prezijem v divocine aj ked zatial len cez den. Podla vsetkeho by som v noci neprezil ani 5 sekund. Takze savegame je ulozena a hadam sa mi podari zajtra nieco poriesit.
 zobrazených: 21 [ 251-271/271 ]   «predchádzajúce 012345 nasledujúce»

Retrogaming merch - HV 1701.cz
 možnosti podpory
🍺 Buy me a beer
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
Tomb Raider II, 22.02.2024
Joust, 24.11.2023
Fortress of Dr. Radiaki, The, 01.10.2023
Rampage, 23.09.2023
Lost Vikings 2: Norse by Norsewest, 03.07.2023
Falcon, 03.05.2023
Metal Gear, 18.10.2022
Clock Tower, 26.09.2022
RoboCop 2, 09.05.2022
Ztracený ostrov, 01.05.2022
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1271
 Prílohy :: 8235
 Komentáre :: 7766
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Fix-It Felix Jr. online | DOSBox