Diskusia | « Späť na zoznam tém
|
Počet príspevkov : 20 / 20 |
zobrazených: 20 [ 1-20/20 ] | «predchádzajúce | 0 | nasledujúce» |
![]() |
Tomas Dzamko | | Soundtrack | 26.05.2014, 18:01:18
![]() ![]() |
---|---|---|---|
![]() Mne sa zda tiez, ze pokial autor hudby zacal s tvorobu na 16 bit tak je to kvalitne, ak robil na 8-bite a este robil hudub pre obe platformy, tak sa vyhral s 8-bit a ten 16 bit tak nejak dal.
Ale mozno je to len moje zdanie, ja teda nemam az taky prehlad, ale trebars David Whittaker, Chris Hülsbeck aspon pre mna su cisto 16-bitovy composeri, zatial co od Fuku som tusim ani ine nez 8-bitove nepocul a ak aj mal nejake 16-bitove tak neverim, ze prekonal svoje ZX spectrum hudby. |
![]() |
Laco Wolf | | Soundtrack | 26.05.2014, 17:35:27
![]() ![]() |
---|---|---|---|
![]() V podstate sa to tak da povedat, ale plati to len obcas a vacsinou pri konverziach. Exkluzivne 16-bitove tituly su samozrejme hudobne niekde inde.
|
![]() |
Tomas Dzamko | | Soundtrack | 26.05.2014, 11:20:51
![]() ![]() |
---|---|---|---|
![]() Ono je to aj o tej vyzve a sutazivosti, ktora vtedy bola na 8-bitoch. Vytvorit kvalitnu hudbu s moznostami 8-bitov bolo naozaj umenie a autori sa tym mohli pochvalit. Na 16-bite boli vacsie moznosti a hudba sa tam robila ovela jednoduchsie, zrejme preto to uz nebol pre autorov taky challenge a snazili sa len vytvorit akusi standardnu hudbu. To je taky moj nazor, ktory som nadobudol aj z prednasky Frantiska Fuku o pocitacovej hudbe (inak vyborna prednaska odporucam).
|
![]() |
Laco Wolf | | Soundtrack | 26.05.2014, 09:48:06
![]() ![]() |
---|---|---|---|
![]() Tak toto je jedna parada! Diky moc. Doteraz som nazivo pocul len SID 8580 a Amigu. Musim povedat, ze najviac sa mi paci hudba z C64 a prekvapivo zo Spectra. Tvorcovia fakt vydolovali z ich chipov co sa dalo a je to pocut. Naopak 16-bity su velkym sklamanim (Amiga ma dobre znejuce sample, ale hudobnik to odflakol a AtariST znie vyslovene strasne) a SoundBlaster, ktory stal vo svojej dobe neskutocne prachy radsej ani nekomentujem. Este raz diky :)
|
![]() |
Swampy | | Soundtrack | 22.05.2014, 23:44:37
![]() ![]() |
---|---|---|---|
...tato hra mi neda pokoj :) Po umornom boji sa mi podarilo vytvorit soundtrack k tejto hre pre skoro vsetky domace pocitace.
Vynechal som originalnu arcade verziu, konzoly a z pocitacov Amstrad CPC, ktory zial este stale nemam. Ak niekoho zaujima aky je rozdiel medzi SID 6581 a 8580 tak sa to dozvie tu :) http://www.youtube.com/watch?v=LBIx-b-sjGQ |
![]() |
S.F. | | 8 bit | 04.12.2012, 09:25:22
![]() ![]() |
---|---|---|---|
![]() Aj C64 rovnako ako ZX Spectrum trpel atributovou grafikou. Skuste si zahrat Dizzy 1 na C64. Rozdiely tam vsak su.
C64 ma dedikovany graficky cip znamy ako VIC II. Tento cip nema vlastnu video pamat, preto je zdielana so system ram. Ma niekolko vrstiev. Nas zaujima color ram. Tam sa uklada informacia o farbe pixela. Z dovodu setrenia pamate sa vytovrili tzv. atributy, ako uz bolo spomenute su to stvorce alebo obdlzniky o pevnej velkosti povedzme 8x8 pixelov. Cela obrazovka bola v mriezke pricom jeden stvorec mohol mat 2 farby - pozadie a popredie. Tato architektura drasticka znizila pamatove naroky ale akonahle sa priblizil na miesto atributu pixel, ktory mal inu farbu, zmenil sa cely stvorec, atribut. Obrovska vyhoda VIC II oproti ZX Spectrum cipu, myslim ze sa volal ULA, tkvie v moznosti znizovat rozlisenia obrazovky a presuvat video ram do color ram. Takto fungovali aj 8-bitove Atari. Ma to za nasledok znizenie rozlisenia na 160x200 a nasledny dubbling a zmensenie color ram atributov, mam taky pocit ze na 4x2 pri 4 farbach. Tieto dva zakladne mody sa na C64 volaju Hi-color a Multi-color. Neskor, v podstate az na konci ery C64 sa prislo na rozne triky s registrami VIC II a podarilo sa zobrazit vsetky dostupene farby v ramci atributu - format FLI a jeho derivacie (Intro screen Prince of Persia). Alebo pouzit trik interlaced - napr. Crazy Cars III - na opticke zjemnenie rozlisenia, na LCD paneloch mi to vsak nefunguje. Este jedna poznamka. Najvacsi rozdiel v spracovani animacii C64 vs Spectrum sa ukryva tiez v cipe VIC II. Su to sprajty. Male obrazky kontrolovane grafickym cipom, nie procesorom. Maju nezavyslu video ram a nekoliduju s atributmi v color ram. Ako vsetci vieme C64 ma extremne pomaly procasor. Tym ze animaciu architekti presunuli do dedikovaneho cipu, odlahcili hlavny procesor a ten sa mohol venovat len pozadiu popripade animacii, ktore neboli riadene VIC II. C64 hardverovo "akceleroval" 8 sprajtov. Iny pripad je pri 3D a hi-res grafike. Tam C64 vdaka pomalemu procesoru proti Spectru prehrava na plnej ciare. Porovnaj Great Escape (1987 Ocean). |
![]() |
Tomas Dzamko | | | 02.11.2012, 14:27:24
![]() ![]() |
---|---|---|---|
![]() Ano to je presne o tom obmedzeni 2 farieb, takze ked mas postavicku co ma 4 farby, tak jej na pozadi ktore nie je cierne koliduju farby. Postavicka zdiela farbu pozadia. Krasne je to vidiet napr. v tomto videu:
http://www.youtube.com/watch?v=EMXp-xEcycc Aby tento efekt nenastaval, tak hry boli bud kompletne monochromaticke, alebo mali minimalne monochromaticku postavicku (Exolon - ale aj tu je to vidiet obcas) |
![]() |
Maros S | | | 02.11.2012, 14:10:23
![]() ![]() |
---|---|---|---|
![]() Super, teraz si to vysvetlil pekne "polopate" takze to jasne pochopil aj taky noob ako ja. Takze vlastne iba 7 farieb dvojakej tmavosti (svetlosti).
Sa mi teraz nieco vynara v pamati s tym prefarbovanim pixelov podla pozadia ze tymto tusim trpel Turrican na ZX. |
![]() |
Tomas Dzamko | | | 02.11.2012, 11:19:43
![]() ![]() |
---|---|---|---|
![]() No ked si pozorne pozries ten moj post tak uvidis dve podstatne veci, ktore to sposobuju:
1) 16 farieb vs 15 farieb kde je to ale cierna + 7 farieb v dvoch odtienoch. Cize je rozdiel ci mas 7 farieb a 2 brightness levely alebo 16 roznych farieb k dispozicii. 2) Ta najpodstatnejsia vec je, ze ZX vedelo na 8x8 pixelov zobrazit 2 farby, C64 az 4 farby. Na ZX tych 8x8 pixelov zdielalo 1 farbu popredia a 1 pozadia, takze tam vznikali presne tie problemy, ked sa ti pri animacii cast postavicky farbila podla pozadia v nejakych pixeloch a ina cast podla pozadia v inych pixeloch. Preto boli casto pouzivane 2 farby na ZX aby toto nevznikalo = mrte vela monochromatickych hier (alebo fake farebnych, napr. ciernomodra, ciernozlta,..) |
![]() |
Maros S | | | 02.11.2012, 09:20:03
![]() ![]() |
---|---|---|---|
![]() Tomas v com bol potom problem ZX, ved prakticky absolutne ziadna hra nevyuzivala ani zdaleka take farebne kombinacie. Toto mi pride dost divne, mal som spoluziaka co mal ZX a videl som (aj hral) vela roznych hier ale v podstate ani jedna jedina sa graficky nedala porovnat s C64. Papierovo to pritom vyzera ze by to tak v pohode malo byt.
|
![]() |
Tomas Dzamko | | | 02.11.2012, 00:18:16
![]() ![]() |
---|---|---|---|
Fakty:
ZX Spectrum - 7 farieb kazda 2 odtiene + cierna cize spolu 15, v oblasti 8x8 pixelov sa shareovala jedna foreground color a jedna background color. Rozlisko 256x192 C64 - 16 farieb, v oblasti 8x8 pixelov sa dali pozuit 4 farby (multicolor - pouzivala vacsina hier). Rozlisko 160x200. Ak mal C64 vyblednutu paletu, tak ZX malo 99% hier monochromatickych (ano aj zltocierna, modrocierna a pod. su pre mna monochromaticke). |
![]() |
Maros S | | | 01.11.2012, 23:42:08
![]() ![]() |
---|---|---|---|
![]() No presne tak co sa pamatam tak C64 stal dvojnasobok ceny ZX... no ale tvrdit ze ZX ma lepsiu paletu farieb... hmmmmmm.
A ano C64 je po vsetkych strankach lepsi (vykonnejsi - ovela viac farieb, viac RAM, ZVUK....) preto bol aj podstatne drahsi co je logicke. |
![]() |
Laco Wolf | | | 01.11.2012, 21:01:56
![]() ![]() |
---|---|---|---|
![]() A tak urciteee... C64 ma naozaj ovela horsiu paletu, preto je vacsina hier na ZX ciernobielych. Ale chapem, ze ZX je starsi (a asi aj lacnejsi) pocitac a preto je trosku neobjektivne ich porovnavat.
|
![]() |
rasticsk | | | 01.11.2012, 20:35:03
![]() ![]() |
---|---|---|---|
C64 je horsi od zx spectrum napriklad v hnusnej vyblednutej palete farieb,v pomalom procesore ktory nestiha v izometrickych hrach.
|
![]() |
Maros S | | 8-bit C64 | 28.09.2012, 18:27:53
![]() ![]() |
---|---|---|---|
![]() Ano, toto bol jeden z velkych plusov C64 oproti fakt ubohemu ZX. Nepodcenili zvuk, ale naopak mu venovali dolezitost, vyborny tah ktory len prispel k tomu ze C64 je po vsetkych strankach daleko lepsi pocitac nez bol ZX a to je objektivne konstatovanie. (nehovoriac o palete farieb, nativnej podpore joysticku....)
|
![]() |
MickTheMage | | 8-bit C64 | 27.09.2012, 23:53:01
![]() ![]() |
---|---|---|---|
![]() No myslim, ze tu sa nie je co cudovat. C64 je predsa znama kvalitou svojho zvukoveho cipu, pokial ma pamat neklame :) Okrem toho, pokial to ide, dodnes sa pouziva na tvorenie chiptune muziky.
|
![]() |
Laco Wolf | | 8-bit C64 | 27.09.2012, 23:29:29
![]() ![]() |
---|---|---|---|
![]() Este k tej C64 verzii. Prave som si na YT spravil dokladny resers hudieb pre viacere verzie GA a musim povedat, ze v ramci moznosti platformy ma podla mna prave C64 verzia najnamakanejsiu hudbu. Predci gokonca HW ovela dokonalejsi Megadrive a to je uz co povedat. Jeroen Tel je pan muzikant, citit to aj po kompozicnej stranke, krasne je pocut vsetky "nastroje" a celkovo ta hudba znie totalne famozne. Neuveritelne, co do tych 4 stop dokazal narvat.
http://www.youtube.com/view_play_list?annotation_id=annotation_259879&feature=iv&p=BEAD376D9D8C7E04&src_vid=zFoN1ZMmNUA |
![]() |
Laco Wolf | | 8-bit C64 | 10.09.2012, 23:11:33
![]() ![]() |
---|---|---|---|
![]() Maros, musis si nastavit v quickstaroch model A500 (Kick 1.2) a spustit z ADF, co som prave dal na FTP. Prave som to testol a ide to. Skusal som volakedy aj PC verziu, ale na 386SX to bol pomaly a nehratelny shit. C64 verzia bola prva, co som skusal a vtedy sa mi zdala OK. Teraz by som ju asi nezvladol :) Arcade by som si niekedy rad vyskusal na naozajstnom automate...
|
![]() |
DJ | | Objav - Arcade verzia | 10.09.2012, 21:01:18
![]() ![]() |
---|---|---|---|
Necakal som ze by ma na Golden Axe mohlo nieco prekvapit a vcul...
Pustil som Arcade verziu a zazvonil telefon, tak som tam hned na zaciatku s trpaslikom iba tak stal, netusim ako dlho a ked som sa pohol, objavili sa tito dvaja cierny kosteni sudruhovia, obaja rychly ako blesk ;-) |
![]() |
Maros S | | 8-bit C64 | 10.09.2012, 19:21:05
![]() ![]() |
---|---|---|---|
No za seba musim povedat ze zrovna verzia pe Commodore 64 je uplne hrozna a hratelnost je tam na bode mrazu.... vobec nestoji za straveny cas a patri rovno do odpadkov.
A Amiga verziu som nikdy nedokazal spustit, vzdy mi to na zaciatku zmagorilo grafiku a koniec a to som nad tym stravil dost casu tak neviem, skusal som viacero roznych ADF kopii z roznych zdrojov a nikdy nic..... |
zobrazených: 20 [ 1-20/20 ] | «predchádzajúce | 0 | nasledujúce» |
možnosti podpory |
🍺 Buy me a beer |
kategórie |
3D-Action / FPS |
Action |
Adventure |
Logic |
Racing |
RPG |
Strategy |
Simulation |
Sport |
Demo scene |
Diskmags |
Applications |
hľadaj v časopisoch | |
hľadaj všade | |
posledne pridané hry |
Fortress of Dr. Radiaki, The, 01.10.2023 |
Rampage, 23.09.2023 |
Lost Vikings 2: Norse by Norsewest, 03.07.2023 |
Falcon, 03.05.2023 |
Metal Gear, 18.10.2022 |
Clock Tower, 26.09.2022 |
RoboCop 2, 09.05.2022 |
Ztracený ostrov, 01.05.2022 |
Mixed-Up Mother Goose Deluxe, 26.04.2022 |
Ax Battler: A Legend of Golden Axe, 23.04.2022 |
časopisy |
Databáza článkov z časopisov |
BIT |
Excalibur |
Joystick |
Level |
Riki |
Score |
Computer Gaming World |
Zzap!64 |
štatistiky | |
Hry | :: 1269 |
Prílohy | :: 8219 |
Komentáre | :: 7742 |