Staré hry a časopisy, Retrogaming

 
Staré hry :: DJ OldGames

Téma   Simon the Sorcerer 2: Denník hráča

vytvoril: dj, 08.02.2019, 00:10
modifikoval: dj, 09.02.2019, 11:01
Simon the sorcerer 2 je pokračovanie prvého dielu o bláznivom “kúzelníkovi” Simonovi. Obe hry vyrobila firma Adventuresoft, ktorá vytvorila ešte pod hlavičkou Horrorsoft sériu Elvira. Prvý diel bola vôbec prvá adventure, ktorú som prešiel sám a bez návodu (internet vtedy ešte nebol dostupný), k druhému dielu som sa dostal už veľmi neskoro a hoci som ho rozohral dvakrát, tak som sa vždy zasekol a nedohral ho. Keďže som nedávno dohral Death Gate, tak som si povedal, že je škoda to hrať len tak sám a nepodeliť sa o dojmy z hry, a tak som sa rozhodol písať k tejto hre aj denník...

Simon2

Simon the Sorcerer 2: 25th Anniversary Edition

 
Toto je prvýkrát čo idem písať denník k hre. Predtým som párkrát  prispel do iných denníkov a aj hral tú hru, ale takto sám som to ešte neskúsil. V prvom rade chcem napísať niečo k mojej adventure minulosti, nech sa trochu pochválim (lebo ked Simona 2 nedohrám, tak nebude už čím :-). Pochádzam z malého kúpeľného mestečka, kde nás nebolo viac než sto, takže som mal veľký problém získať nové hry. Už odkedy som čítal Bit a SCORE som vedel, že chcem hrať inteligentnejšie hry (DM, Wizardry, Indyho a Monkey Islandy). Bohužiaľ, všetci okolo hrali len akčné záležitosti, takže k RPG a adventúram som sa dostal až keď som začal chodiť na strednú do mesta. Ani tam to nikto nehrával, ale aspoň to mali. Raz mi spolužiak doniesol Simon the sorcerer 1, lebo som mu furt vyplakával, že chcem hrať niečo iné než Fifu a Dooma. Dal mi to so slovami “Tu máš, ja som to pustil ale je to riadna p**ovina”. Samozrejme čo pre neho bola nuda, pre mňa bola úplná extáza. Zároveň s touto hrou mi druhý spolužiak doniesol Quest for Glory 1 (VGA verzia), ktorú mu otec doniesol z USA ako originálku (a ja blbec som ju nekúpil ked mi ju ponúkal). Takže som mal hneď dve adventúrky a obe som dohral bez návodu sám do konca. Už neviem presne, ktorú som dohral skorej ale myslím, že to bol ten Simon 1. Každopádne som hrdý, že som ich obe dohral. Neskôr som sa dostal už aj k RPG, preto som sa k druhému dielu o Simonovi dostal veľmi neskoro.
 
Tento denník bude tak trochu experiment, pretože keď pozriem na iné denníky, tak je to takmer všetko samé RPG. Ja mám malého syna a nemám teraz čas rozohrávať siahodlhé RPG. Sám som zvedavý, či sa to bude vôbec čítať, predsalen je iné písať o nových leveloch, kúzlach, predmetoch a bojoch. Tu nič také nebude, takže musím prísť s niečím iným.
Čo sa týka samotnej verzie hry, kúpil som ju na GoG spolu s prvým dielom, ide o tzv. 25th anniversary s rôznymi vylepšeniami. Na rovinu však poviem, že sa mi tieto vylepšenia vôbec nepáčia, ani nová grafika, ani nové ikonky akcii (vyzerajú ako z nejakého lacného detského TV kanálu). Takže radšej budem hrať pomalšie a všetko klikať, ale budem hrať pôvodnú verziu akurát tuším dabing je nový, nevadí. Taktiež budem prvýkrát hrať v systéme GoG Galaxy, čo je taká aplikácia z ktorej si nastavujem options, viem nahrať a uložiť hru, čiže neukladám priamo v hre ale ma to prepína do tejto aplikácie. Uvidíme aké to bude.
 
Samotná hra začína prenesením Simona do Calypsovho obchodu (Calypso je starý kúzelník, ktorého sme v prvom dieli zachránili pred zlým čarodejom Sordidom), čo má na svedomí práve Sordid, aj keď pôvodne chcel Simona preniesť až do svojej pevnosti. Na to aby sme sa dostali naspäť musíme získať pre našu teleportačnú skriňu 1.2 GW (narážka na Back to the Future) špeciálnu vzácnu hmotu tzv. mucusade. Calypso nám poradí, že sa nachádza v kráľovskej pokladnici a tak naše prvé kroky smerujú na hrad.
 
~ Tomas
Hry súvisiace s touto témou (1)


Počet príspevkov : 50 / 89
Zoradené   
 zobrazených: 50 [ 1-50/89 ]   «predchádzajúce 01 nasledujúce»
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Gratulace 31.03.2019, 22:32:05     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od Richmond:
Hra je pomerne dlha, ale nepride mi to take rozsiahle ako Broken Sword alebo Gabriel Knight. Co ju natiahlo su prave spominane nelogicke puzzle. Ja sa priznam ze moc nie som fanusik vtipnych hier, ktore mavaju plno takychto "rieseni". Ale taketo kraviny si nepamatam ani v Monkey Island a ani v Simon 1, je to fakt skoda. Teraz som pozeral ze rtomu dali v SCORE 9/10, ja by som dal 7-8/10 max. Ale ked som cital recenziu tak som mal pocit ze tam zohrala ulohu aj vojna proti FMV hram:-)

Co sa tyka dalsieho dennka alebo hrania urobim samostatny post na to lebo tam je viac moznosti.
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Super denník + poznámka ku katalógu 31.03.2019, 22:28:16     Odpovedať   edit   delete
Zobraziť Odpoveď na príspevok od madhamster:
Jo dik, uz to vidim, ja som to neprehliadol len som na to zabudol. A nepozrel som si vlastny dennik, lebo som sa vlastne nezasekol. Ta hra automaticky otvori cestu dalej staci mat ten katalog v inventari.
madhamster madhamster   | Super denník + poznámka ku katalógu 31.03.2019, 16:06:00     Odpovedať   edit   delete
Super denník, prečítal som ho celý :) Hru by som si asi nikdy nezahral, ale čítať ma to bavilo. Inak k tomu katalógu. Pozri si obrázok k príspevku z 22.03.2019, 02:27:07, tam jeden z démonov akurát hovorí, že jeho boss vravel, že so sebou prinesieš nejaký katalóg so vzorkami. Takže ono to tam zaznelo, možno si to prehliadol. Ale inak super, teším sa na ďalší denník :)
Ringo Ringo   | Good Job 31.03.2019, 11:32:03     Odpovedať   edit   delete
Gratuluji k dohrání, super deníček.
Richmond Richmond   | Gratulace 31.03.2019, 10:41:46     Odpovedať   edit   delete
Gratulace k prvnímu hernimu denicku. Navic dokoncenemu! Ona to neni legrace, protoze entuziasmus na zacatku je vzdy, ale vydrzet a nepolevit neni vzdy snadne. Jak jsme psal uz drive, herni denicek k adventure me prekvapil a byl jsme zvedav, jak to uchopis. Vzhledem k omezeni na 4 obrazky k prispevku to bylo velmi povedene! Bez spoileru to asi u tohoto zanru nejde. Takze jsi vlastne prukopnikem :)) Takze jeste jednou diky za prolomenu tabu! :)
Ke hre:
Zatim jsem nehral zadnou hru ze serie. Ale graficky mi prijde uplne paradni. Ta zminena ujetost muze byt pro me problem, moc tyhle crazy adventury nemusim. Nedokazu odhadnout delku hry, ale z prispevku a jejich cteni mi prislo, ze to je docela rozsahla hra, nebo se mylim?

Mas v planu dalsi denicek?
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Outro 30.03.2019, 23:19:38     Odpovedať   edit   delete
Outro
Nasledujú už len posledné obrázky, kde je Sordid (teda ja) obeťou posmeškov a šikany na námestí, zatiaľ čo skutočný Sordid už plánuje robiť zlo v mojom svete. Takže otvorený koniec, žiadny happyend a trochu neočakávané, keď to porovnám s prvým dielom. Neviem aké sú ďalšie pokračovania, neoslovili ma, a tuším ani na nich nerobili pôvodní autori. Takže neviem ani, či príbeh pokračoval alebo to bol úplne iný tzv. spin-off, ale neplánujem tieto diely hrať lebo neboli prijaté veľmi kladne.

Čo dodať na záver...Toto je môj prvý denník, navyše k adventúre, čo je trochu odlišné oproti RPG hrám. V mnohom sa to podobá až na návod, lebo tu proste nie je možné len tak vynechať nejaké udalosti a potom sa na ne odvolávať. Taktiež ma obmedzovali štyri screenshoty na post, takže som často musel nejakú udalosť rozdeliť do viacerých postov a potom to stratilo trochu náväznosť. Určite by bolo lepšie mať jeden post s desiatimi obrázkami, situácie v adventúre predsalen stoja viac na obrázkoch a sú veľmi unikátne. Nedá sa teda robiť taký generickejší denník ako pre RPG hru. Snáď ste teda ten spam prežili a možno aj čo to prečítali.

Teraz k hre samotnej. Je to výborná adventúra, veľmi vtipná, nádherne nakreslená a pekne ozvučená. Určite stojí za zahratie pre skalných fanúšikov adventúr alebo hráčov prvého dielu. Bohužial sú v nej sekvencie, kde hráč netuší ako postupovať a mnohé riešenia sú uletené a krkolomné, na ktoré skoro nemá šancu logicky prísť. Mnoho vecí som vyriešil náhodou alebo kombinovaním naslepo. Hre nepomáha ani inventár, kde sa hromadia použité veci a komplikuju kombinovanie alebo hráča vyslovene zavádzajú do riešení, ktoré nikdy autori neplánovali. Absentuje pixel hunting, takže aspoň toto nemusíme trpieť.

Na záver musím bohužiaľ poznamenať, že u prvého dielu som sa bavil podstatne viac, zakysol som podstatne menej a to len na pixel huntingu. Nikdy som nemusel robiť nelogickú akciu alebo takú, na ktorú by som nemal šancu prísť. Taktiež sa tam prečisťoval inventár, tak neviem prečo to tu bol problém. Ak ste nehrali ani jeden diel, začnite určite prvým dielom. Dvojka je skvelá, ale pre mňa nedosahuje kvality prvého dielu.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-25_0115_1.png chulanbetra_2019-03-25_0116_1.png chulanbetra_2019-03-25_0117_1.png chulanbetra_2019-03-25_0119_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Outro 30.03.2019, 23:01:20     Odpovedať   edit   delete
Outro
Nakoniec teda "zachránime seba", aby sme mohli pokračovať a dostať sa do tohto momentu :-) Moje prvé ja je teda zachránené a bude hľadať cestu do pevnosti. Moje druhé ja, to aktuálne, je naopak chytené kúzelníkom a odvedené k Sordidovi (jeho schránke) aby sa mohol začať rituál. Nasleduje sekvencia z pekla, kde je Sordid kŕmený kašou od svojej mamy, ktorú neznáša (tú kašu a aj svoju mamu:-))) Následne je vytrhnutý z pekla vďaka rituálu a prevtelený do mňa. Čiže ja som Sordid a Sordid som ja:-) Calypso, ktorý bol privolaný, toto nerozozná a pošle Sordida v mojej podobizni naspäť do reality pomocou skrine. Sordidov plán bol využiť ma na cestu do môjho sveta a ovládnuť ho.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-25_0109_1.png chulanbetra_2019-03-25_0109_2.png chulanbetra_2019-03-25_0112_1.png chulanbetra_2019-03-25_0113_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Outro 30.03.2019, 22:54:17     Odpovedať   edit   delete
Outro
Po predošlej akcii nasleduje už koniec hry, ale prebieha vo forme in-game animácie, ktorá je dosť dlhá a preto ju ešte zachytím v niekoľkých postoch.
Najprv stretnem poskoka Sordida - mladého kúzelníka, s ktorým sa budeme naháňať po chodbách pevnosti. Nakoniec s stretneme sami zo sebou kvoli kúzelnej vetvičke, ktorú sme mu ukradli a tým sa dovysvetlí situácia s útekom (viz pár postov dozadu).
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-25_0107_1.png chulanbetra_2019-03-25_0107_2.png chulanbetra_2019-03-25_0107_3.png chulanbetra_2019-03-25_0108_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Fortress 30.03.2019, 22:50:07     Odpovedať   edit   delete
Fortress
Dostal som sa k cele kde nás s Alix väznili a všimol som si ďalší bug. Dvere nejdu otvoriť a ani nemôžem použiť sponku od Alix, ktorú mám stále v inventári, tak ako som to urobil predtým. Toto je ďalší moment, kedy sa ukazuje chybné rozhodnutie ponechať predmety v inventári.

Vo veži som našiel akúsi strojovňu alebo laboratórium, kde je mechanický oblek Sordida (jeho duch je nestabilný a ešte nemá plné vedomie a kontrolu lebo je stále v pekle). Odskrutkujem mechanickú ruku a priložím ju k čítačke otiskov prstov.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-25_0103_3.png chulanbetra_2019-03-25_0105_1.png chulanbetra_2019-03-25_0106_1.png chulanbetra_2019-03-25_0106_2.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Fortress 28.03.2019, 22:15:50     Odpovedať   edit   delete
Fortress
Prišiel čas použiť psa :-)) Toto je zjavne obľúbené riešenie problémov v tejto hre. Po použití psa ho Simon začaruje a vyrobí z neho papuče. V nich potom potichu prejde okolo príšery. Tak, nezmyselné puzzle máme za sebou, vychutnám si aspoň peknú grafiku pevnosti...
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-25_0101_3.png chulanbetra_2019-03-25_0101_4.png chulanbetra_2019-03-25_0102_2.png chulanbetra_2019-03-25_0103_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Fortress 28.03.2019, 22:12:34     Odpovedať   edit   delete
Fortress
Úloha je jasná, prejsť okolo obludy ďalej. Vedľa goblina je páka, ktorou vypnem prívod elektriny do pevnosti. V tme ma nie je vidieť, ale príšera ma dokáže zacítiť, takže musím odstrániť svoj pach.
Zatiaľ som získal koberec, ktorý som namočil do potu goblina (ako behá v kolese, tak z neho kvapká pot a vznikla mláčka). Následne som vyžmýkal koberec do flašky v ktorej bol postrek na rastliny. Vystriekam miestnosť s príšerou a tá už ma necíti, je tu však ešte jeden problém. Stále ma počuje kráčať.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-25_0100_1.png chulanbetra_2019-03-25_0100_2.png chulanbetra_2019-03-25_0101_1.png chulanbetra_2019-03-25_0101_2.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Fortress 28.03.2019, 21:59:32     Odpovedať   edit   delete
Fortress
V pevnosti sa nachádza niekoľko zvláštnych miestností. V prvej vyrába elektrinu goblin, bežiaci v kolese, v ďalšej je zase hnusná príšera, ktorá simona vystraší na smrť. Nedovolí nám prejsť lebo jej úloha je požierať tých, čo sa o to pokúsia. Ale inak je priateľská a je s ňou veľmi vtipná konverzácia.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-25_0053_1.png chulanbetra_2019-03-25_0053_2.png chulanbetra_2019-03-25_0053_3.png chulanbetra_2019-03-25_0055_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Fortress Gate 27.03.2019, 00:36:12     Odpovedať   edit   delete
Fortress Gate
Prišiel som pred bránu a démoni ma hneď oslovili, či mám pre nich katalóg. Vôbec netuším ako k tejto konverzácii došlo, asi som poriadne nesledoval prvý rozhovor, akurát si pamätám, že ma nechceli pustiť. Nespomínam si, že by vyžadovali na vstup katalóg a nevidím za tým žiadnu logiku. Našťastie hra tu urobí prácu za mňa a mám vstup do pevnosti otvorený.

Opäť je tu záležitosť s inventárom. Po tom, čo démoni akceptujú katalóg, tak môžem pokračovať ďalej. Ale katalóg mám stále v inventári a budem ho mať aj po vstupe do pevnosti. Toto je už vyslovene bug a takéto veci by sa v takejto kvalitnej adventúre nemali diať. Čo už, vstupujem do pevnosti plný očakávania
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-25_0052_1.png chulanbetra_2019-03-25_0052_3.png chulanbetra_2019-03-25_0052_4.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | House 25.03.2019, 00:50:08     Odpovedať   edit   delete
House
Samozrejme, že falošné kocky sú úspešné a ja vyhrávam. Za výhru dostanem od nerdov hráčsky katalóg aj so samolepkami. No netuším ako mi toto má pomôcť dostať sa do pevnosti, ale už som vyčerpal asi všetky možnosti v lokáciach. Všetko som vyriešil a s každým ukončil nejakú interkaciu. Už ostávajú iba démoni pred bránou.

Ešte trochu k hre a inventári. Ak som spochybňoval opakované využitie predmetov, tak už to mám aj overené. Opäť aj v tejto sekcii všetky predmety po použití ostávajú v inventári. Jediný predmet, ktorý sa opakovane používa je sóda a tam to je špeciálne, lebo ju môžem opakovane zbierať a mať ju v inventári dvakrát, takže tam je to jasne naznačené. Škoda, keby hra odstraňovala použité predmety, bolo by to menej zavádzajúce a pomohlo by to hrateľnosti.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-24_0127_2.png chulanbetra_2019-03-24_0127_3.png chulanbetra_2019-03-24_0127_4.png chulanbetra_2019-03-24_0127_5.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Camp 25.03.2019, 00:42:38     Odpovedať   edit   delete
Camp
V tábore použijem sódu na oheň a počas vzniknutej pary ukradnem trochu zlata jednému z orkov. Samozrejme sa pohádajú a začnú sa biť, kocky nechajú na zemi, takže si ich privlastním. Inak tu bola aj indícia, že ten väčší ork stále vyhrával, takže tie kocky sú zjavne falošné a to presne potrebujem. Takže mal by som hádzať dobré čísla teraz. Vraciam sa do hry poraziť príšeru pomocou mojich kociek.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-24_0125_1.png chulanbetra_2019-03-24_0125_2.png chulanbetra_2019-03-24_0126_2.png chulanbetra_2019-03-24_0127_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | House 25.03.2019, 00:39:31     Odpovedať   edit   delete
House
Prišiel som naspäť medzi hráčov a ponúkol im nápoj. Jeden odvážlivec ho vyskúšal a premenil sa na psa, ktorého som vzal do inventára (obsesia autorov nosiť v inventári psov zrejme nemá v adventúrach obdobu). Môžem teda hrať, ale narážam na ďalší problém - nevieme poraziť príšeru lebo kocky nepadajú správne. Spomenul som si, že v campe hrali kocky orkovia, takže tam smeruje moja cesta.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-24_0116_1.png chulanbetra_2019-03-24_0119_1.png chulanbetra_2019-03-24_0120_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Dark Woods 24.03.2019, 01:14:25     Odpovedať   edit   delete
Dark Woods
Čarodejnice majú hendikepy a tie odstránim získanými predmetmi. Hluchej čarodejnici podám roh (horn), ktorý som zobral orkovi čo strážil vstup do tábora. Slepej čarodejnici podám lupu a tej čo nevie hovoriť zase drevený chrup. Konečne mi môžu pripraviť čarovný nápoj, ktorý podľa ich tvrdenia urobí premenu na zviera. Použijem prázdnu flašku od sódy a nápoj je môj.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-21_2306_1.png chulanbetra_2019-03-21_2306_2.png chulanbetra_2019-03-21_2307_1.png chulanbetra_2019-03-21_2308_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Camp 24.03.2019, 01:10:49     Odpovedať   edit   delete
Camp
Je čas vysporiadať sa s metrosexualnym elfom. Na elfa použijem korenie až začne kýchať. Potom mu podám použitú vreckovku, ktorú som našiel v chatrči kde hraju nerdi hru. Flašku od voňavky naplním sódou a toto skvelé homeopatikum podám elfovi. Ten nič necíti a tak uverí, že sme mu dali voňavku. Získal som drevo a to som nechal opracovať červom v lese. Vznikol umelý resp. drevený chrup. Myslím, že môžem navštíviť čarodejnice.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-21_2300_1.png chulanbetra_2019-03-21_2300_2.png chulanbetra_2019-03-21_2303_1.png chulanbetra_2019-03-21_2305_2.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Dark Woods 22.03.2019, 02:27:07     Odpovedať   edit   delete
Dark Woods
Ešte predtým než pôjdem do Dark Woods, si vezmem jednu sódu. V Dark Woods dám malému chlapcovi najprv sódu a potom instantné jedlo. Ako sa dalo čakať chlapca nafúkne ako balón a lupa je moja. Ostáva mi teda ešte pomôcť elfovi (ten mi sľúbil za odmenu kus dreva, ktorý zase budem potrebovať pre červy) a čarodejniciam, ktoré varia nápoj. Taktiež mám v ponuke rozhovoru možnosť zahrať si hru v chatrči s geekmi, ale nemajú miesto, takže možno budem musieť jedného odstrániť. Ešte pripojím obrázok so vstupom do Sordidovej pevnosti, ktorú strážia démoni.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-21_2302_2.png chulanbetra_2019-03-21_2258_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Camp 22.03.2019, 02:21:54     Odpovedať   edit   delete
Camp
V tábore orkov je niekoľko zaujímavých lokácii. Je tu veľký stan, v ktorom som zobral instantné jedlo a korenie, vonku je uväznený elf, ktorý veľmi dbá o svoj vzhľad a potrebuje parfém (dá nám, prázdnu fľaštičku od neho). Ďalej sú tu dvaja orkovia, čo hraju kocky a potom východ z tábora k Sordidovej pevnosti kam ma nepustia démoni. Spomenul som si, že malý chlapec bol hladný a vymení svoju lupu za jedlo, tak moja cesta povedie do Dark Woods.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-21_2252_2.png chulanbetra_2019-03-21_2255_1.png chulanbetra_2019-03-21_2256_1.png chulanbetra_2019-03-21_2256_2.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Volcano 22.03.2019, 02:17:51     Odpovedať   edit   delete
Volcano
V brlohu s hráčmi je mačka a vždy ujde, keď sa ju pokúsim zobrať. Zavrel som dvere a tentokrát narazila do nich. Mám ju! Zobral som sódu čo majú hráči pod stolom a jednu som vypil a jednu plnú si vzal. Pri mäsožravej rastline som vytiahol mačku a rasltina začala púšťať jedovaté sliny, ktoré som pozbieral do prázdnej flaše. Tú som podstrčil orkom pri bráne a tí po vypití zaspali. Tábor je otvorený...
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-21_2249_2.png chulanbetra_2019-03-21_2250_1.png chulanbetra_2019-03-21_2250_2.png chulanbetra_2019-03-21_2251_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Volcano 20.03.2019, 22:21:13     Odpovedať   edit   delete
Volcano
Prechádzam ďalšie lokácie, opäť je tu výborná ručne kreslená grafika. Je tu lokácia s mäsožravou rastlinou, brloh hráčov parodujúcich hranie Dungeons & Dragons (keďže fantasy je pre nich reálny život, tak hrajú v prostredí našeho sveta, nejaká ekonomika a tak podobne:-)) a jaskyňa čarodejníc. Čarodejnice sú tiež vtipné, jedna nevidí, druhá nepočuje a tretia nevie poriadne hovoriť. Komunikácia s nimi a medzi nimi, je teda prekomplikovaná a samozrejme zábavná. Pripravujú nejaký nápoj ale netuším aký a ešte ho nedokončili. Pozbieral som nejaké veci, ale zatiaľ netuším čo robiť. Predpokladám, že sa musím dostať do tábora orkov a odtiaľ zrejme nájdem cestu do pevnosti. Zdá sa, že k nám zavítal opäť náš kamoš zákys...
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-19_2246_1.png chulanbetra_2019-03-19_2246_2.png chulanbetra_2019-03-19_2251_1.png chulanbetra_2019-03-19_2253_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Volcano 20.03.2019, 22:13:33     Odpovedať   edit   delete
Volcano
Do tábora orkov sa nedostanem lebo ma nepustia stráže, tak som odišiel mimo lokáciu a... Aha, hra sa opäť spomalila a dáva mi k dispozícii niekoľko nových lokácii, medzi ktorými sa viem presúvať na mape podobne ako v meste. Na mape dominuje Sordidova pevnosť, ktorá ale ešte nie je aktívna. Nasleduje teda prieskum lokácii, zber predmetov, rozprávanie s postavami, proste klasické adventúrenie. V jednej lokácii som narazil znovu na malého chlapca, ktorému som daroval balónik na ostrove. Tentoraz naznačuje, že je hladný. Za ním ďalej sa nachádzajú starí známi z prvého dielu - červy v dreve (woodworms). Tentoraz chystajú petíciu za svoje práva (veľmi vtipná konverzácia:-)). Okrem toho mi môžu opracovať drevo zdarma ak nejaké donesiem.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-19_2236_2.png chulanbetra_2019-03-19_2238_1.png chulanbetra_2019-03-19_2239_1.png chulanbetra_2019-03-19_2240_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Prison 20.03.2019, 22:07:57     Odpovedať   edit   delete
Pridon
Z väzenia som sa dostal pomerne rýchlo, Alix mi dala sponku z vlasov a dvere som pomocou nej otvoril (samozrejme s výdatným slovníkom:-)). Alix som kázal ostať v cele a ja som sa porozhliadol po pevnosti. Nasledovala in-game animácia, v ktorej som otvorením dverí zhodil na zem Sordidovho pomocníka, ktorý naháňal môjho dvojníka. Nasledovala zvláštna konverzácia medzi mnou a mojim dvojníkom, kde ma dvojník prinútil chytiť sa kúzelnej vetvy a tá ma preteleportovala mimo pevnosť priamo pred tábor orkov. Alix však ostala v pevnosti, musím sa tam teda vrátiť a zachrániť ju.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-16_0236_1.png chulanbetra_2019-03-16_0236_2.png chulanbetra_2019-03-19_2235_1.png chulanbetra_2019-03-19_2236_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Journey 19.03.2019, 22:16:39     Odpovedať   edit   delete
Journey
Cesta k Sordidovej pevnosti je jednou z dlhších animácii a berem ju ako odmenu za to, že som sa dostal až sem. Putujeme rozmanitými časťami krajiny, zastihne nás zima, púšť aj voda. Animácia je veľmi pekná a prepracovaná, tu je pár screenshotov z nej...

Animácia končí tak, že Simon pristane v stane orkov, ktorí práve rozoberajú taktiku ako ho chytiť a doniesť Sordidovi :-) Takže ho hneď chytia a strčia do väzenia, kde sa nachádza aj Alix. Tak aspoň toto mám už vyriešené. Teraz potrebujem dostať nás oboch preč, nájsť leva a vrátiť sa ku Calypsovi. Niečo mi však hovorí, že sa to všetko ešte viac zamotá...
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-16_0233_2.png chulanbetra_2019-03-16_0233_3.png chulanbetra_2019-03-16_0233_4.png chulanbetra_2019-03-16_0234_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Calypso 19.03.2019, 22:10:35     Odpovedať   edit   delete
Calypso
Som naspäť u Calypsa ale čo to? Calypso je spútaný a jeho vnučka Alix je preč! Uniesli ju prisluhovači Sordida. Ako pravý hrdina chcem odísť, veď som splnil čo som mal, mám palivo a Calypso mi sľúbil pomoc :-) Calypso však má súčiastku zo skrine a nepustí ma domov, kým mu neprinesiem jeho vnučku (hnusný vydierač:-)) Na cestu k Sordidovej pevnosti využijem domáce zvieratko Alix - leva. Ten pozná cestu a donesie ma k Alix. Tak teda poďme, nech to máme za sebou...
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-16_0229_2.png chulanbetra_2019-03-16_0231_1.png chulanbetra_2019-03-16_0232_2.png chulanbetra_2019-03-16_0233_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Island 19.03.2019, 22:04:36     Odpovedať   edit   delete
Island
Použil som kávu na flašu s džinom a dúfam, že ho to preberie dostatočne na to, aby ma poslal ku Calypsovi. Pár kúzelných slov, aaaaa...podarilo sa! Ostrovná lokácia je pokorená hurá...
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-16_0228_1.png chulanbetra_2019-03-16_0228_2.png chulanbetra_2019-03-16_0228_3.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Island 17.03.2019, 23:08:41     Odpovedať   edit   delete
Island
Konečne sme sa niekam posunuli, píšťalka donúti psa bežať aj keď na ňu zapískam v inej lokácii. Tým pádom je aj chlapík na skale mučený a vydáva zvuky. No a presne toto som využil pri súťaži v podliezaní tyče. Kým ľudia otočili hlavu a počúvali pazvuky mučenia, tak som preskočil tyč a tváril sa že som ju podliezol. Nikto nič nemohol dokázať a tak som víťaz a mám tri banga doláre. Tie vymením u veksláka za kofeinové tabletky a nasypem do kávy. Tak a mám kávu, ktorou preberem džina z opilosti.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-16_0226_1.png chulanbetra_2019-03-16_0226_3.png chulanbetra_2019-03-16_0226_4.png chulanbetra_2019-03-16_0227_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Island 17.03.2019, 23:04:20     Odpovedať   edit   delete
Island
Ako som predpokladal, pes rozbehol generátor a mučiace zariadenie začalo pracovať. Zatiaľ, ale žiadny výsledok z toho nie je, nemám ani predmet, ani nijaký posun v deji.
Každopádne je to aspoň vtipné.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-15_2315_1.png chulanbetra_2019-03-15_2315_2.png chulanbetra_2019-03-15_2316_2.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Island 16.03.2019, 00:09:24     Odpovedať   edit   delete
Island
Na ostrove sú aj ďalšie lokácie napr. súťaž v podliezaní tyče (rekord je 10 cm), elektrický generátor a mučiaci prístroj na ktorom sa striedajú vlastníci, aby sa využila kapacita :-))
Podarilo sa mi aj prejsť do kaviarne, psa ktorý ju strážil bolo nutné vziať (doslova pick up). Spolu s podaním balónika mimo inventára boli toto najťažšie hádanky a zákysy doteraz.
Kaviareň ukáže ďalšiu in-game sekvenciu so Sordidom (hláška z Terminátora), ktorého duch zase opustil dočasnú schránku a nedarí sa mu získat stálu podobu. V kaviarni získam kávu (čo iné).

Mojím ďalším cieľom bude pokus využiť kávu na prebratie džina, ktorý by ma mohol konečne teleportovať ku Calypsovi a myslím si, že pes by mohol rozbehnúť generátor (doslova) a spustiť mučiaci prístroj.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-15_0043_1.png chulanbetra_2019-03-15_0102_1.png chulanbetra_2019-03-15_2309_1.png chulanbetra_2019-03-15_2310_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Island 15.03.2019, 01:20:34     Odpovedať   edit   delete
Island
S mucusade som sa pobral do jaskyne a džinovi vyslovil želanie, aby ma preniesol ku Calypsovi. Vo vtipnej in-game animácii som sa ocitol vo vesmíre pri mimozemšťanovi, následne som sa ocitol znovu v jaskyni. Džin je opitý a potrebuje vytriezvieť inak ma neprenesie kam si želám. Predpokladám, že z kaviarne budem musieť doniesť kávu, aby ho prebrala. Avšak nepustí ma pes, ktorý stráži pred vchodom.
Mám píšťaľku, ktorá by ho mohla odlákať, ale pískať na nej mi hra dovolí len mimo obrazovky so psom a tam to nič neurobí. Zdá sa, že ma čaká ďalší zákys...
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-15_0039_2.png chulanbetra_2019-03-15_0040_1.png chulanbetra_2019-03-15_0041_1.png chulanbetra_2019-03-15_0041_2.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Island 12.03.2019, 11:46:10     Odpovedať   edit   delete
Island
Chamtivý zberač sa samozrejme chytil a vo vtipnej animovanej in-game sekvencii spadol do diery. Vozík s vecami ostal hore, takže som si privlastnil mucusade a vozík postrčil do diery za ním :-)
Mám teda palivo do skrine, ale potrebujem sa vrátit ku Calypsovi. No a tu to bude trochu zapeklité, lebo ako som písal neviem kde som, neviem, či je Calypso v poriadku a ešte ani netuším ako sa k nemu prenesiem.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-10_2242_2.png chulanbetra_2019-03-10_2243_1.png chulanbetra_2019-03-10_2243_2.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Island 12.03.2019, 11:43:05     Odpovedať   edit   delete
Island
Malému chlapcovi som podal balónik a ten ho odniesol preč. Stihol mi dať ešte mušľu (shell). Bolo to trochu yáludné, musel som použiť príkaz give na predmet v lokácii a nie v inventári. Na pláži sa zberač priznal, že jeho špecialitou je zber mušlí, ale ked som mu ponúkal moju tak ju nechcel. Musel som teda prísť s nápadom na pascu. Lopatou som urobil dieru v piesku (a postavil hrad), následne ju prikryl uterákom a na to položil mušľu.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-10_2239_1.png chulanbetra_2019-03-10_2241_1.png chulanbetra_2019-03-10_2241_2.png chulanbetra_2019-03-10_2242_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Island 10.03.2019, 22:27:30     Odpovedať   edit   delete
Island
Pridávam obrázky z ďalších lokácii. Ak som na nič nezabudol, tak je to celý ostrov (samozrejme lokácia kaviareň kam som sa nedostal). Cesty v džungli sú však veľmi nevýrazné a tak je možné, že som niečo prehliadol, ak áno tak na tom zakysnem :-) Ako je vidieť máme tu lokáciu, kde je tzv. limbo competition čo je podliezanie tyče. Potom je tu generátor, na ktorý je napojený nejaký mučiaci nástroj alebo čo a zrejme to mučí človeka priviazaného ku skale (prometeus maybe). Je tu vekslák, ktorý snáď bude mať zaujímavé veci, no každopádne čaká ma adventúrenie. Zatiaľ sa teda kochajte obrázkami, sú fakt pekné.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-08_2136_3.png chulanbetra_2019-03-08_2137_3.png chulanbetra_2019-03-08_2138_1.png chulanbetra_2019-03-08_2138_2.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Island 10.03.2019, 00:48:25     Odpovedať   edit   delete
Island
Ako som už písal, na ostrove je veľa pekných lokácii, kde je opäť skvelá grafika. Našiel som opäť malého chlapca, čo chce balónik, jaskyňu s flašou a džinom, čo plní želania alebo akúsi kaviareň v domorodom domčeku, ktorú stráži pes. Taktiež som pozbieral nejaké predmety a môžem zase adventúriť. Keď som minule rozoberal pacing, tak mi tento ostrov prišiel krásne ako príklad zmeny pacingu. Na lodi sa mi minuli lokácie a možnosti, až ostávala jedna, akcia aby sa dej pohol dopredu (bohužial bola pre mňa dosť nelogická a ešte ma zdržalo veľa možností v podobe veľkého počtu predmetov). Takže pacing pomaly klesal až do bodu, kde sa dej nedal pohnúť a možnosti skoro neexistovali. Teraz som prišiel na ostrov a hra ponúka množstvo nových lokácii, predmetov a postáv. Dej sa teda začne zase rozbiehať až do bodu, kým nevyriešim väčšinu puzzlov. Potom hra začne zase spomaľovať až odídem z ostrova (dúfam, že zase nebudem musieť prekonať nejaký šialený zákys)
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-08_2128_1.png chulanbetra_2019-03-08_2131_1.png chulanbetra_2019-03-08_2136_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Island 10.03.2019, 00:40:04     Odpovedať   edit   delete
Island
Na ostrove som našiel niekoľko nových a zaujímavých lokácii. Hneď na začiatku som prišiel o mucusade (zase), keď mi ho vzal zberač odpadkov na pláži. No nič, snáď to nejak vytrejdujem. Aj tak s tým mucusade bez Calypsa nič neurobím, nemám skriňu na presun a neviem kde je Calypso. Tým sa dostávam k dvom hlavným questom (ak sa nezmení situácia):

1) Získať mucusade od plážového zberača
2) Dostať sa z ostrova naspäť ku Calypsovi

Hlavne ten druhý quest je problém. Ja totiž netuším, čo sa vlastne u Calypsa presne stalo. Neviem, či preteleportoval mňa, alebo len zakryl lokáciu kúzlom, a či tí démoni ho neuniesli k Sordidovi a pod. Taktiež neviem, čo sú toto za lokácie a ako ďaleko sú od mesta a prístavu. Uvidíme.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-08_2127_1.png chulanbetra_2019-03-08_2127_2.png chulanbetra_2019-03-08_2128_2.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Calypso, Island 07.03.2019, 22:14:06     Odpovedať   edit   delete
Calypso
Kým som sa dostal na ostrov, bol som ešte svedkom in-game animácie, kde som sa dozvedel čo sa stal so Calypsom. Presnejšie, prišli si po mňa démoni od Sordida. Calypso zjavne, aby ma chránil, urobil kúzlo, ktorým ma preniesol inde akonáhle vojdem do jeho obchodu. čo sa s ním, jeho obchodom a skriňou stalo potom netuším.

Island
Po zničení lode sa ocitám na ostrove a moj cieľ je dostať sa z ostrova a hlavne ku Calypsovi. Mám síce mucusade, ale neviem kde je Calypso a skriňa a bez toho sa vrátiť neviem. Pri úteku z lode som prišiel o všetky veci a na ostrove mám čistý inventár. Ak tie veci už nezískam, tak to len demonštruje zlý dizajn inventára. Boli tam totiž minimálne štyri veci, ktoré som nikde nepoužil a mnoho ďalších, ktoré už boli použité a taktiež nepotrebné. Oveľa lepšie by bolo použité predmety odstraňovať, aby sa nehromadili a ponechať len tie, ktoré sa využijú opakovane. Rovnako je nezmysel dovoliť zbierať veci, ktoré sa vôbec nepoužijú. Je fajn mať nejaké aktívne miesta alebo postavy, ktoré poslúžia len ako red herring, ale predmety v inventári, to je už nezmysel. Je to škoda, lebo tá hra by fungovala perfektne aj bez toho a ani si nemyslím, že by sa nejak výrazne skrátil gameplay.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-05_2338_2.png chulanbetra_2019-03-05_2338_3.png chulanbetra_2019-03-05_2340_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Ship 07.03.2019, 22:04:52     Odpovedať   edit   delete
Ship
Zákys úspešne odstránený! Bohužial na toto som nemal šancu prísť a nakoniec som to vyriešil skúšaním všetkého na všetko. Našťastie vypadli dve lokácie v lodi, ale aj tak to bolo veľa možností, čím sa dostávam k negatívnej veci tejto hry a to je inventár. Obsahuje predmety, ktoré uŽ boli použité. Samozrejme nejaké sa použijú opakovane, takže nie je šanca rozlíšiť, čo už nie je potrebné a čo áno. Navyše nejaké veci som nepoužil ani raz a v ďalšom poste naznačím, že sa ani nepoužijú a boli len zavádzajúce. Nemám rád takéto umelé navyšovanie obtiažnosti, príde mi, že autorom dochádzali nápady a chceli hráča spomaliť, ale nevedeli to urobiť hernými prvkami ako ďalšie lokácie a hádanky, tak nechali zaplniť inventár.

Ale poďme k riešeniu problému. Po tom, čo som vymenil živého papagája za vypchatého, som už piráta za kormidlom neriešil. Môj myšlienkový pochod bol, že cieľ je živý papagáj a jeho použitie inde. Nebolo to tak a cieľ ostal práve ten navigátor a vypchatý papagáj. Totiž ten papagáj mal sklopenu hlavu a nemoohl "navigovať" piráta. Riešenie bolo použiť swamp gum na vyrovnanie papagája. Po tomto kroku, keďže už ostatné boli hotové, loď zmenila smer a prišla k ostrovu, kde bola potopená paľbou z inej lode a ja som sa ocitol na pláži.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-05_2337_1.png chulanbetra_2019-03-05_2337_2.png chulanbetra_2019-03-05_2337_3.png chulanbetra_2019-03-05_2338_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Zákys 04.03.2019, 20:38:19     Odpovedať   edit   delete
Kým vyriešim zákys, tak by som chcel povedať niečo o tom aký pacing táto hra má. Pacing je to, ako rýchlo prebieha dej hry a udalosti, samozrejme toto ovplyvňujú aktuálne možnosti hráča, počet prístupných lokácii atď. Tu by sa dali adventúry rozdeliť na tri skupiny:

1) Konštantný pacing:
Sem patria väčšinou slabé hry, napr. nejaké české adventúry. Dej hry prebieha rovnako, hráč má stále rovnaké možnosti a postupuje rovnako rýchlo. Konštantný pacing je nuda, keby to niekomu nedošlo:-)

2) Dynamický pacing:
Toto majú všetky výborné tituly ako Monkey Islandy, Indy 4,... a patrí sem aj Simon 2. Dej hry, udalosti a prístupné lokácie sa dynamicky menia, niekedy je hra pomalá ako napr. na začiatku, keď je veľa lokácii, ktoré je možné preskúmať, veľa NPC s ktorými sa dá rozprávať a dosť predmetov a akívnych miest. Postupne ako toto ubúda sa hra zrýchľuje a hráč pendluje nakoniec medzi dvoma, troma obrazovkami, rozpráva sa s pár postavami a aktívne využiva len málo predmetov. Toto bola situácia tesne predtým ako som získal mucusade. Tým chcem povedať, že hra sa pomaly rozbieha, potom naberá obrátky a príde zásek, keď ten vyriešime, tak sa zase otvoria nové možnosti, nové predmety, lokácie a postavy a zase sa hra spomalí. A je to dynamické a dobre vybalancované, lebo aj zle zvolené balancovanie hru pokazí nech má aj dynamický pacing koľko chce.

3) Random pacing:
Sem patria hry, ktoré sú nehrateľné a majú síce pacing, ale nevhodne zvolený, lebo príliš dlho trvá fáza rozbiehania prípadne je hra priamočiara bez zákysu a hráč ju len prebehne. Také hry sú napr. Discworld kde je veľa lokácii a predmetov a hoci sa dej hýbe a lokácie odbúdajú, tak stále prichádza veľa nových aj novách postáv a predmetov, takže hráč je zahltený a vôbec nemá pocit, Že hra plynie a dej pekne ubieha. Druhá možnost je priamočiara hra, síce otvára nové lokácie a zase obmedzuje možnosti ako sa hráč posúva v deji, ale je tak ľahká, že hráč to vôbec nerozlišuje. Má pocit, že hra má konštantný pacing aj keď ho nemá. Toto je ešte horšie, ako keď je hra nehrateľne ťažká, lebo toto je príliš nudné hranie.
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Ship 03.03.2019, 03:42:53     Odpovedať   edit   delete
Ship
Vošiel som do podpalubia a tam majú piráti uložené všetko, čo nakradli. Je tu aj môj mucusade, tak si ho znovu privlastním. Teraz sa potrebujem dostať preč z lode aj keď neviem ešte ako. Podarilo sa mi vymeniť živého papagája, ktorý navigoval pri kormidle piráta za vypchatého a presvedčil som piráta, že je to nový model navigácie :-) Vyšplhal som po sieti hore na sťažeň a vložil do teleskopu fotografiu s ostrovom a plážou, ktorú som našiel v kapitánovom denníku. Pirát, čo má sledovať okolie totiž zaspal.

No a tu som sa viacmenej zasekol. Potrebujem sa dostať z lode a zjavne k tomu vedie cesta pomocou zničenia navigácie a oblbnutia piráta za teleskopom. Nedarí sa mi ho však prebudiť ani neviem zatiaľ vykonať inú akciu na lodi, ktorá by ma posunula ďalej. Tak snáď mi bude šťastie priať a čoskoro na to prídem.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-03_0327_1.png chulanbetra_2019-03-02_0052_2.png chulanbetra_2019-03-03_0313_1.png chulanbetra_2019-03-03_0315_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Ship 03.03.2019, 03:34:52     Odpovedať   edit   delete
Ship
Na lodi sa nachádzajú zavreté dvere previazané reťazou, určite je za nimi niečo cenné. Neviem ich však otvoriť, lebo ma zastaví kapitán.
Postrčím piráta do vody a privlastním si jeho kladivo a klince. Vezmem tiež dosku a pribijem ju k dverám odkiaľ vychádzal kapitán. Teraz už iba zničiť reťaz zváračkou a cesta je voľná.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-03_0311_1.png chulanbetra_2019-03-03_0324_1.png chulanbetra_2019-03-03_0326_2.png chulanbetra_2019-03-03_0326_3.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Ship 02.03.2019, 01:00:59     Odpovedať   edit   delete
Ship
Trochu sa nám z toho stáva Monkey Island:-)
Porozhliadol som sa po lodi, ale mucusade som zatiaľ nenašiel. Pobral som však nejaké predmety a porozprával sa s pirátmi. Zatiaľ je toho na lodi dosť, čo sa dá robiť, zákys by nemal hroziť.
Veľmi sa mi páči táto lokácia a aj tá zmena z mesta na loď. Hra sa zaujímavo vyvýja, sám som zvedavý, aké zvraty ma ešte čakajú a ako sa to skončí. Prikladám nejaké obrázky z lodi...
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-03-02_0044_1.png chulanbetra_2019-03-02_0046_1.png chulanbetra_2019-03-02_0049_1.png chulanbetra_2019-03-02_0054_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Ship 01.03.2019, 02:18:34     Odpovedať   edit   delete
Ship
Snažím sa vyslobodiť z pút, ale nedarí sa mi. Kolega väzeň nemá záujem spolupracovať (je to predloha Sergeanta Bosca Baracusa z A-Team) a tak sa pokúsim odčarovať putá kúzelnou knihou (spell book). Podarilo sa, cesta von je voľná, ale zastaví ma kapitán Silver. Nasleduje veľmi vtipný a dlhý rozhovor, ktorý nijako nemôžem ovplyvniť. V ňom sa kapitán Silver najprv rozhodne, že nás nepredá ale rovno zabije. Avšak zistí, že nemá nič na lodi ani okolo, čím by nás dokázal popraviť :-)) Tak sa rozhodne, že budem jeho sluha (cabin boy) kým nevyrieši, čo s nami. A možno si ma nechá ak budem dobrý. Toto je pre mňa šanca, mám možnosť sa pohybovať po lodi. Musím nájsť mucusade a rýchlo vypadnúť.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-02-28_0256_2.png chulanbetra_2019-02-28_0306_1.png chulanbetra_2019-02-28_0308_1.png chulanbetra_2019-02-28_0309_2.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Calypso 28.02.2019, 02:53:41     Odpovedať   edit   delete
Calypso
Celý natešený som sa rozbehol do Calypsovho obchodu dúfajúc, že mi pomôže dostať sa domov. Ale čo to??? Neobjavil som sa pred obchodom, ale niekde na neznámej lokácii! Toto musia byť nejaké kúzla.
Ani som sa poriadne nerozhliadol a hneď na mňa zautočili piráti a odvliekli ma na loď. Tam mi ich kapitán Long John Silver povedal, že som zajatec a ja aj môj spoluväzeň budeme predaní do otroctva v najbližšom prístave. Zdá sa, že namiesto cesty domov absolvujem cestu niekde úplne inde. Čo sa však mohlo pokaziť? Kde je Calypso, kde som ja? A ako sa teraz dostanem domov? Dokonca som prišiel aj o mucusade...
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-02-27_0241_1.png chulanbetra_2019-02-27_0241_2.png chulanbetra_2019-02-27_0245_1.png chulanbetra_2019-02-27_0245_2.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Treasury 27.02.2019, 03:00:57     Odpovedať   edit   delete
Tresaury
Som v pokladnici, ale Mucusade nikde nevidím. Začnem skúmať okolie a zrazu sa prepadnem cez koberec niekam dole do neznáma...
Tu nachádzam množstvo zlata a peňazí, ale aj vytúžený Mucusade. Ešte sa pobavím na démonoch zakliesnených do seba a odchádzam tak, ako som prišiel - balónmi.
Teraz už len návrat ku Calypsovi a čaká ma cesta domov...
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-02-27_0238_1.png chulanbetra_2019-02-27_0238_2.png chulanbetra_2019-02-27_0239_2.png chulanbetra_2019-02-27_0239_3.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Street of Traders 27.02.2019, 02:57:00     Odpovedať   edit   delete
Street of Traders
Tu som sa mierne zasekol. Démoni sú síce chytení, ale nemôžem aj tak prejsť ďalej. Použil som najmocnejšiu zbraň proti zákysu - vlastný denník :-)
Dávnejšie som sa pokúšal dostať do pokladnice pomocou balónov a zostrelil ma strážca - jeden z démonov. Takže teraz už nemôže, vrátil som sa na ulicu obchodníkov, zobral balóny priviazané o plot a preletel som do pokladnice. Tentokrát ma už nik nezastaví...
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-02-27_0237_1.png chulanbetra_2019-02-27_0237_2.png chulanbetra_2019-02-27_0237_3.png chulanbetra_2019-02-27_0237_4.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Castle 27.02.2019, 02:52:52     Odpovedať   edit   delete
Castle
Cestou do pokladnice som stretol starých známych z prvého dielu - dvoch démonov. Opäť strážia cestu ďalej a nechcú ma pustiť. Použil som na pentagram swamp shake a prilepili sa o seba ako v prvom dieli :-)
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-02-23_0233_1.png chulanbetra_2019-02-23_0233_3.png chulanbetra_2019-02-23_0234_1.png chulanbetra_2019-02-23_0234_2.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Muc Swamplings, Castle 26.02.2019, 01:03:04     Odpovedať   edit   delete
Muc Swamplings
Lízanku som podal malým swamplingom a tí s radosťou odhodili mlieko. Tento problém je teda konečne vyriešený. Idem naspäť do hradu uspať dieťa. Je celkom možné, že táto lokácia mi už nepomôže v ceste za mucusade. Aj keď ešte je tu zadný vchod a okienko, cez ktoré kuchári berú veci do jedla. Uvidíme.

Castle
Dieťa mlieko vypilo, odgrglo si a zaspalo. Kráľovská úloha je splnená a ja mám otvorenú cestu do kráľovskej pokladnice. Dúfam, že sa už do nej konečne dostanem a získam vytúžený mucusade na cestu domov...
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-02-23_0226_1.png chulanbetra_2019-02-23_0227_1.png chulanbetra_2019-02-23_0227_2.png chulanbetra_2019-02-23_0228_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Castle 26.02.2019, 00:58:25     Odpovedať   edit   delete
Castle
Trochu som sa zasekol. Vedel som, čo mám asi dosiahnuť, ale nevedel som, ako postupovať. V podstate sa problémy dali zhrnúť do troch bodov:

1) Uspať dieťa v hrade - toto je hlavná úloha, ktorá ma pustí ďalej do pokladnice v hrade
2) Zobudiť princeznú - táto úloha by mi mala pomôcť vyriešiť prvú, lebo princezná vie ako uspať dieťa
3) Získať mlieko od baby swamplingov - tu neviem, či to už je možné urobiť a len tuším, že mi to pomôže pri riešení úlohy jedna

Ohraničil som lokácie na hrad a MucSwamplings a začal som skúšať používať (Use) alebo darovať (Give) nové predmety, ktoré mi pribudli v inventári (pea-shooter, spell book, potápačský oblek, kyslíkové nádrže atď.). Nakoniec zafungovalo keď som vložil hrášok (pea) do matracov v izbe princeznej. To ju zobudilo a dala mi lízanku pre dieťa. Dieťa chvíľu pozeralo na lízanku a potom ju vyhodilo von oknom. Nuž, tak znovu za princeznou, tentoraz mi iba poradila, aby som mu dal mlieko a išla ďalej spať. Takže je to jasné, mlieko od baby swamplingov vyrieši môj problém, cestou do MucSwamplings som ešte zdvihol lízanku, na nádvorí hradu.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-02-23_0220_3.png chulanbetra_2019-02-23_0221_1.png chulanbetra_2019-02-23_0222_2.png chulanbetra_2019-02-23_0225_1.png
Tomas Dzamko Tomas Dzamko   | Swamp 24.02.2019, 22:10:49     Odpovedať   edit   delete
Swamp
Na ostrove sa nachádza slávny meč upevnený v skale. Nič iné sa tu už nenachádza. Tak som sa pokúsil zobrať meč a ... podarilo sa!!! Netestoval som to, ale predpokladám, že som hoden vziať ho, pretože mám tetovanie s korunkou a mečmi.

Castle
Vrátil som sa do hradu a odovzdal meč drzému princovi. Na oplátku som získal pea-shooter a pea, čiže pľuvátko a oriešok ako muníciu.
Priloha Prílohy
chulanbetra_2019-02-22_0211_3.png chulanbetra_2019-02-22_0212_1.png chulanbetra_2019-02-22_0214_3.png
 zobrazených: 50 [ 1-50/89 ]   «predchádzajúce 01 nasledujúce»

Retrogaming merch - HV 1701.cz
 možnosti podpory
🍺 Buy me a beer
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
Arx Fatalis, 20.08.2024
Alchemix, 11.07.2024
Slanina 2, 29.06.2024
Firewall: Man vs. Machine, 25.06.2024
Tomb Raider II, 22.02.2024
Joust, 24.11.2023
Fortress of Dr. Radiaki, The, 01.10.2023
Rampage, 23.09.2023
Lost Vikings 2: Norse by Norsewest, 03.07.2023
Falcon, 03.05.2023
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1275
 Prílohy :: 8241
 Komentáre :: 7797
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Fix-It Felix Jr. online | DOSBox