Zoznam príspevkov do diskusie

 
Staré hry :: DJ OldGames
mortarion

mortarion

Marek

 »
Marek je na OldGames.sk od: 27.05.2019
naposledy prihlásený: 04.01.2022

Príspevky v Diskusii od užívateľa mortarion

Zoznam príspevkov (29)
Zoradené podľa
výsledkov: 29 [ 1-29/29 ]   «predchádzajúce 0 nasledujúce»
Díky DJ, z toho dema si pamatuji jenom to, jak jsem bojoval s tím zlobrem, přece jenom už je to dvacet let :-) . Ten obličej hlavního hrdiny mi je taky povědomý.
S těma save pozicema by to mělo být tak jak to píšeš, i když já jsem tu kombinaci save state a regulérní save dohromady nezkoušel. Pokud někdy budeš hrát demo Prokletí Eridenu, tak zkus prosím porovnat mapu s těma co jsem upnul, zajímalo by mě, jestli je v demu část ze hry nebo mapa udělaná speciálně pro demoverzi.
DJ a ještě ti posílám na doplnění kouzla, která jsem našel, bohužel účinek znám jen u dvou z nich: rudá magie: GEMINORIS 2 8 4 8 ohnivý déšť ARMAGEDONIS BELZEBUBE 3 3 8 8 ACHOR 5 5 5 5 CHOSOR 4 5 4 5 RIXORIX 8 2 7 3 METAMATUM 8 6 3 4 GEMINORIS HAVES 4 8 4 8 ohnivý déšť METAFIRUM 8 6 1 4 PLENGOR 3 5 3 5 FRIZORA 8 2 7 2 CITHAR DROS 6 2 7 3 RIXORA 8 2 7 1 PORTUS MAVES 1 7 4 2 zelená magie: BELZEBUBE HAUFE 6 7 8 5 MEDERI DARSI 8 8 2 2 MEDERI NOCTIS 4 4 2 2 modrá magie: TRAZIRE 4 2 4 5 DERSIA GURASTRA ERA 2 3 8 8 STERIDEUM 6 1 6 6 HABRES DACER 4 1 4 5 Držím palce v domapování celé hry pomocí dungeon mapperu!
No a nakonec tyto dvě patra dávám do jednoho postu, protože jsou oproti jiným úrovním-patrům mnohem menší. Díky tomu jsem pak tuto hru i poměrně rychle dohrál. Vývojáře už možná tlačil čas nebo docházely nápady. Každopádně v sedmém patře už není žádné extra zákysové místo a skládá se z celkem tří sektorů. Osmé patro je tak trochu zajímavé v tom, že první sektor vypadá, jako by ho vytvářel nějaký šílenec z blázince :-) . Je doslova přetlačítkován a leveldesign je opravdu jakoby pocházel z nějaké šílené mysli, to se prostě musí vidět a zažít. Poslední osmé patro se skládá ze dvou hlavních sektorů, přičemž ten druhý sektor má menší dva postranní sektory. Na konci osmého patra vás pak čeká drak, respektive jeho vylepšená verze z pátého patra. Podruhé mu musíte vhodit krystal z druhého patra pod nohy a ten se nabije na finální sílu. Poražení vylepšené verze draka se mi s mou sílou na samém konci hry zdálo velmi snadné. Pak jsem po poražení draka a sebrání nabitého krystalu zpod jeho nohou stiskl tlačítko na otevření stěny k finálnímu zrcadlu, jenže ouha, na samém konci chodby nebylo zrcadlo ale jen holá stěna. Tak jsem důmal co jsem udělal blbě, chvíli jsem šmejdil po místnosti kde byl drak a našel jsem poslední chyták autorů hry. Skryté tlačítko na stěně, které otevřelo v chodbě zeď a tam už bylo konečně finální zrcadlo. Pak následovalo outro ve formě několika obrázků. Pár jsem jich poslal DJ, takže se pak můžete podívat sami. Takže finíto hra pokořena. Můj finální pohled na hru si pak můžete přečíst v recenzi, kterou jsem už poslal DJ.
Tento level má celkem šest sektorů. První sektor je doslova obří a vy musíte v druhém sektoru najít klíč pro jedny ze dvou zamčených dveří v sektoru prvním. Tady jsem zakysl, nakonec jsem našel tento klíčový klíč v oblasti se žlutooranžovými stěnami na samém konci druhého sektoru. Klíč jsem přehlédl na podlaze, která měla podobnou barvu jako onen zapeklitý klíč. Zbylé sektory v tomto patře už nečiní žádné větší obtíže.
Tak jsem nakonec ten klíč v šestém patře včera večer nalezl, splýval s podlahou a hru jsem před chvílí dohrál. Ufff byla to fakt makačka, doplním obrázky k této hře, na co si dát v jednotlivých patrech pozor a pošlu DJ recenzi na tuto hru (moje celkové zhodnocení této hry - kdyby měl někdo zájem si přečíst). Takže můžu směle říct, že poslední dungeon na CZ/SK scéně z 90. let, který ještě neměl návod nebo deník úspěšně padl!
To máš pravdu, taky se začínám cítit jako důchodce, a to mám teprve 38. Myslím, že tady jsme všichni nebo aspoň většina v rozmezí věku 30 až 50. S hrami jsem začínal v roce 1995 a můj první časopis byl Score č. https://www.oldgames.sk/mag/score-19/ A s prvním číslem jsem těm časákům propadl. Ten výtisk co jsem měl já, tak byl trochu divný, protože byl špatně vytištěný v tiskárně a některé stránky se tam opakovaly a chyběly tak ty stránky co tam měly být. Až tady na oldgames jsem si mohl prolistovat celé číslo :-) . Právě k Prokletí Eridenu mám zvláštní nostalgický vztah, protože to byl můj první dungeon crawler, který jsem hrál (bylo to jen demo a bylo to na střední). Tak jsem se po letech rozhodl tuto hru regulérně zahrát a dohrát. Někdy si říkám, jestli ty hry např. z devadesátek bude někdo hrát ještě za padesát let nebo na konci tohoto století. My to právě všichni hrajeme, protože k tomu máme vztah. Ale čistě teoreticky (filozoficky) bude tady kolem roku 2100 ještě třeba x86 architektura, windows nebo dosbox? Jasně jsou emulátory, ale někdo to bude muset přizpůsobit těm systémům, co přijdou (nikdo nedokáže odhadnout co přijdou za architektury za tak dlouhou dobu, teď např. dokážeme odhadnout, že tranzistory vystřídají kvantové tečky, optické spoje, uhlík místo křemíku, kvantové výpočetní systémy atd.). Důležité pak bude, aby někdo naprogramoval nové emulátory, jenže budou to dělat lidé, kteří nemají k hrám z devadesátek vztah, protože nezažili tu dobu? Já osobně jsem velmi rád za to, že jsem zažil tu dobu papírových herních časopisů a dosových her. Podle mě by hry z devadesátek bavily i dnešní děti, jenže ony v drtivé většině případů nemají jak se dostat k těm hrám, protože žijí v těch svých sociálních bublinách, tak jako jsme kdysi žili my. Dnešní děti raději než by si nějakou hru zahrály, tak ji pasivně sledují na youtube (to nikdy třeba nepochopím). Dále aby se ty děti vůbec dozvěděly o těch hrách z devadesátek, tak by ji musel propagovat ten youtuber, kterého sledují. Bohužel dneska už asi nenastane případ, kdy by si teenager začal listovat třeba starým pdf score, excaliburu nebo levelu. Přitom dětem zase až tak "ošklivá retro" grafika nevadí, když jsou zvyklí na hry z mobilů nebo hrají minecraft apod. Je to prostě začarovaný kruh, a klidně se může stát, že ty staré hry prostě umřou s námi.
DJ jak rychle jsi vyřešil v druhém sektoru druhého patra ten problém s těmi třemi dveřmi bez klíčů, hned jak ses teleportoval :-) ? Předpokládám, že jsi neměl z prvního sektoru už žádný klíč jako já. Jo a ve třetím sektoru jsou poslední dveře, které jsem neotevřel - jsou v zóně s oranžovými zdmi. Tak snad najdeš někde klíč.
Ahoj Adame, jsem rád, že jsi tady napsal. Aspoň vím, že ten deník někdo čte i mimo mě a DJ :-) . Nechceš Adame taky začít hrát? Jak se říká, více hlav více ví. DJ už opravil to s těmi savy přes save state, takže můžeš pohodlně hrát. Snad se nějak pak všichni dopracujeme zdárně až ke konci - finále osmého patra.
Tak jsem brutálně zakysl v šestém patře, nemůžu nikde najít klíč ke dveřím (k jedněm z dvojice dveří, viz. obr), jde o první sektor z kterého se člověk dostane přes teleporty do dvou dalších sektorů. Ty dva další sektory jsem bohužel prolezl a nikde nenašel klíč k jedněm ze dvou dveří v prvním sektoru. Na konci třetího sektoru vás to vyhodí teleportem na začátek prvního sektoru, kde jsou ty dvoje dveře, takže z toho usuzuji, že byste měli najít klíč k těm dveřím v jednom ze sektorů dva nebo tři. Všechno jsem prohledal a nic - možná se jenom blbě dívám, možná je to šedý klíč, který splývá s podlahou, fakt nevím. Budu nad tím usilovně dumat, ale možná že mě DJ doženeš v mapování než to rozlousknu :-D
Jo a DJ u druhého sektoru, až pak najdeš klíč, tak s ním otevři severní mříže, já otevřel západní a pak se nedostal do severních :-) - dal jsem to pak jako volitelnou část do mapy, na konci severní části je klíč k západní.
Byly to spodní dveře, kde jsi našel šíp, tak ty jsem neotevřel. Bohužel jsem spotřeboval klíč na jiné dveře, takže už vím kde byla chyba, ten klíč navíc je v té místnosti, kterou jsi otevřel klíčem z červené sekce. Taky jsem nepoužíval luk a šípy. Takto vypadají moje statistiky v šestém patře - viz. obrázek. To růžové je nabitý krystal dračím dechem (předtím byl bílý), důležitý quest item (rozhodně nevyhazovat) :-)
Já si koupil v tom obchodě palcát, samého by mě zajímalo, jak zjistím sílu zbraní, nikde jsem ji neobjevil jenom váhu. Jo a DJ jeden poznatek, pokud klikneš v inventáři pravým tlačítkem na svůj portrét, tak se objeví popisek jak máš velkou fyzickou sílu, magickou sílu a číselné brnění (celkové) Jsem zvědavý, jestli v prvním sektoru levelu 2 otevřeš ty jedny dveře do místnosti v chodbách s rudými zdmi.
Vidíš DJ, tak jsi přišel na to jak otevřít ty dveře co já ne. Jinak velká gratulace ke zdolání prvního patra. A aspoň máme potvrzení, že v té hře se opravdu nesbírají žádná zrcadla, ale že to zrcadlo je myšleno ten výstup z dungeonu - patra.
Tak jsem dokončil páté patro, to se skládá celkem ze tří sektorů. Jednoho středně velkého, dalšího menšího a posledního opravdu obřího. Obecně k tomuto patru: co vám může dělat potíže jsou šedé klíče na šedé podlaze, dají se snadno přehlédnout. Ve třetím sektoru pak bacha na gem, musíte si vybrat, do které ze tří zdířek ho vložíte - správná cesta je ta prostřední. Dále je ve třetím patře past na zacyklení se v počtu klíčů, když otevřete jedny špatné dveře, tak je to zřejmě konečná. Na mapě jsem je zobrazil jako zavřené dveře. Na konci třetího sektou si pak můžete vybrat, kterými dveřmi půjdete, buď vlevo nebo vpravo - obě dvě cesty vedou k prvnímu bossovi této hry drakovi. Drak vás při lehčí nepozornosti může opravdu rychle zabít. U draka vás čeká důležitý úkol. V druhém patře jste získali magický diamant, který teď musíte drakovi vhodit pod nohy, tedy vhodíte diamant na zem a drak si na něho musí stoupnout (možná v ten moment musí i plivnout oheň - ale to už fakt nevím), každopádně nabitý drahokam dračím ohněm poznáte tak, že změní barvu.
DJ právě jsem mrkl na tvůj postup a myslím, že jsi zakysl. Neměl jsi otevřít ty dveře kde jsi našel sandále a teleport, ale ty dveře na severu (směrem na severní oblast, kde jsou dvojko železné mříže za sebou). Je to jedna z pastí autorů na spotřebování klíčů a zacyklení se.
Tak zatím jsem zmapoval tato kouzla co tady ještě nejsou: rudá magie: AGNIRES TREMERIS 0 3 3 7 magická střela - červená AGNIRES TREMERIS HAVES 7 3 3 7 magická střela - červená INSIGNE TORE 4 5 1 8 ohnivá koule MULTE TORE 5 5 1 8 ohnivá koule MITTERE 4 8 0 8 energetický paprsek MITTERE MAGE 4 8 0 6 energetický paprsek MAGIUS TRASUS 0 6 4 4 vystřelí šíp PREDITARIM ERAS 3 8 3 3 BRAVUUS TRASUS 2 6 4 4 vystřelí šíp METAFIRUM 8 6 1 4 PREDITORIM 2 8 3 3 METAMATUM 8 6 3 4 MUTES DILIS 6 6 1 6 PREDITARIMIS 4 8 3 3 PREDITARI ERAS 3 8 3 3 zelená magie: CORTEX NEIS 3 8 3 2 LAURIDES 1 2 6 2 NUTRIDO 5 1 3 7 vykouzlí jídlo CORTEXI EDERA NOSTRA 1 6 1 8 MEDERI 4 4 1 1 uzdravující kouzlo MEDERI DARSI 8 8 2 2 modrá magie: MAGNES VISIS 4 6 1 7 odkryje část mapy TRAZIRE 4 2 4 5 SEMUDO VANDIO 8 3 6 0 LANGERI ASTRUM 0 1 7 4 DERSIA GURASTRA ERA 2 3 8 8 Jo a DJ u té mé mapy prvního patra podzemí třetího sektoru můžeš začernit boky odkryté kouzlem MAGNES VISIS (to kouzlo okrývá i okraje za stěnami, kde se nic nemá mapovat), v dalších levelech jsem se toto kouzlo už snažil nepoužívat na odkrývání mapy, kvůli fotkám map (jenom ještě druhý level to má u pár místností), kde mi nevyšly klíče, však sám uvidíš.
DJ s kouzly ti samozřejmě pomůžu. Už jsem jich objevil několik desítek, bude jich už více než 30 a stále nacházím další. Roztřídit je do těch tří kategorií dokážu, ale horší bude odhadnout přesný účinek kouzla, no věřím, že se nějak k popisu co a jak dělají dopracujeme. Já totiž v té hře kouzlím jenom sporadicky (drtivou většinu tvorů umlátím zbraněmi na blízko - používám tu taktiku co jsi ukázal na videu k Prokletí Eridenu, tedy šipky vpravo a vlevo a žádná potvora tě nezasáhne), ale samého by mě teda dost zajímalo, jak zakouzlit kouzlo na otevírání dveří, prý by tam něco takového mělo být ... . Zatím jsem takové kouzlo nezjistil. Ale podle tvého popisu z manuálu tipuji, že to bude jedno z modrých kouzel. Jo a za manuál moc díky bude se určitě hodit, prý je v sedmém patře kontrola (protipirátská ochrana) na slova z manuálu. Takže oni tam nakonec dali dvě protipirátské ochrany (první je to s těmi savy) a jak vypustili tu hru jako freeware, tak je tam samozřejmě nechali - zajímavá politika Zima Software :-)
DJ to je paráda, že jsi to taky rozehrál a vytváříš ručně ty mapy (prohlížím si tvoje mapy a jsou úplně boží). Věřím, že se společně dostaneme až na samý konec - 8 patro. Já před chvílí dokončil čtvrté patro. Čtvrté patro je protkáno sítí různých teleportů a dalo by se říci, že má 11 sektorů. Některé jsou celkem prťavé a některé na druhou stranu dost velké, poslal jsem mapu do screenshotů. Patro je celkem pohodové, až na dva menší zádrhely třeba pro někoho. První je hnedka v prvním sektoru, kde je klikaté bludiště bez dveří a musíte osahávat stěny, abyste se dostali dále. V posledním sektoru tohoto patra jsou pak svícny, jeden otevírá stěnu a druhý další stěnu zavírá, pokud zmáčknete jen jeden svícen a necháte otevřenou druhou stěnu, čeká vás dost tuhý boj s celkem třemi příšerami co vypadají jako bažináč, byl to první souboj co byl v této hře výzvou :-) . Takže čtvrté patro a polovina hry zdolána. Byla to celkem fuška, ti vývojáři v té hře nedělají zrovna malé mapy :-) . Jo a DJ dej vědět, jestli jsi ve třetím sektoru nějak otevřel ty mříže s tím slizákem za nimi, lámal jsem si nad tím hlavu a nic jsem nevymyslel, jak je otevřít. Ale určitě nějaký způsob bude. Jinak rada, jestli ti pak zbudou nějaké klíče ve vyšších levelech z nižších levelů, tak je raději nepoužívej, můžeš si nabourat posloupnost otevírání dveří a možná vytvořit neřešitelný problém. Další věc na co jsem přišel, že některé zdánlivě neaktivní dekorace na stěně jdou stisknout a otevřou se zdi, to jsem třeba netušil, zkoušel jsem to u šipky nakreslené na stěně křídou a pak u meče co visel na pavučině - na to si dávej pozor, můžou sloužit jako tlačítka. Jsem zvědavý na druhou polovinu hry :-) a přikládám pár obrázků pokročilejších protivníků ze hry. Snad dokážeme navnadit na hraní více lidí.
Tak třetí patro podzemí úspěšně zdoláno. Třetí patro se skládá z celkem čtyř sektorů: první je středně velký, druhý je obří s třemi menšími oblastmi od teleportů, třetí sektor je středně velký a čtvrtý je pak prťavý. Ve třetím patře se objevil první hlavolam ve hře (projít mnoha teleporty, přičemž špatná kombinace vás vyhodí na začátek). Každopádně ve třetím patře už není žádný vyloženě brutální zákysový okamžik. Jen si dávejte pozor ve druhém a třetím sektoru na dveře, pokud otevřete špatné dveře jako návnadu na spotřebování omezených klíčů, tak je to konečná. Zatím teda musím říct, že úplně nejhorší bylo to druhé patro. Takže tři patra hotová a zmapovaná (poslal jsem už DJ mapu) - zbývá ještě 5 pater
Uff tak jsem právě před chvílí dokončil celé druhé patro dungeonu. Vývojáři museli být tak trochu šílení (jako nic ve zlém), představte si to druhé patro má celkem 7 sektorů (menších map). No zase tak malé nejsou, jeden ten sektor je klidně tak velký jako celé jedno patro u jiných dungeon crawlerů (her). Celkem jsem v druhém patře narazil na tři brutální záseky, kdy jsem si už myslel, že je to konečná a nehnu se dále. Vytrval jsem, napadla mě jedna prostá věc, prostě začít zkoumat stěny v zaseklém místě i několik místnosti kolem. Vždy pomůže zatlačit zeď nebo hledat nějaký špatně viditelný spínač. No každopádně to byla fuška, takže menší rekapitulace, menší vodítka pro hráče, aby se nezasekli jako já: (celou mapu všech sektorů jsem poslal DJ): První sektor - pohoda, jen jsem nepřišel na to, jak otevřít jedny dveře, místnost je přesto zmapována kouzlem, dále v oblasti cel vám nevyjde počet klíčů, takže se pak musíte rozhodnout, které cely otevřete (podle itemů v celách) - tři cely zůstanou neotevřeny Druhý sektor - brutální zákys hnedka na začátku sektoru, máte tři dveře a žádný klíč nenajdete, náhodou jsem přišel na řešení, když jsem začal ohmatávat stěny (samozřejmě ve hře), jedna šla zatlačit. Dále za vrchními dveřmi je nepovinná oblast, kterou nemusíte prolézat - DJ jsem ji poslal jako samostatnou minimapku. Třetí sektor - víceméně pohoda, jenom se mi nepodařilo otevřít jedny dveře v místností s červenými zdmi - hledal jsem všude Čtvrtý sektor - druhý brutální zákys, postupně se dopracujete ke klíči a jedněm dveřím, které tím klíčem nejdou otevřít, tak si řeknete jak sakra dále? No něco jste museli přehlédnout, třeba celou jednu větší oblast, která je skryta tajným spínačem (hned na začátku levelu (spínač je v chodbě co vypadá jako trojzubec - dole u paty stěny) Pátý sektor - třetí brutální zákys hnedka na začátku, otevřete všechny dveře, pak najdete tajný spínač, ten otevře + chodbu a dále se nejde dostat, takže ještě musí být někde špatně viditelný spínač, a taky že byl, tentokrát hůře viditelnější než v předchozí místnosti. Další takový menší zákys tam je, že nesmíte otevřít jedny se dvou slepých dveří (raději obě dvě ne), jinak vám bude chybět klíč pro další postup v tomto sektoru (klasický špek s plýtvání klíči na místnosti bez užitku). Ty místnosti určitě poznáte. Šestý sektor - z pátého sektoru vám zbude pár klíčů navíc možná, no raději je vyhoďte, protože se může stát, že si nabouráte posloupnost hledání klíčů v tomto sektoru a několik dveří pak neotevřete. Některé klíče z pátého sektoru jdou použít i v tomto, možná je to záměrně uděláno Sedmý sektor - konečně poslední sektor druhého patra, celkem pohodové, jenom pozor na to, že musíte sebrat důležitý quest item na konci levelu - drahokam ze země do inventáře. S tímto drahokamem pak projděte do dalšího, tedy třetího patra Stále mi pak vrtá hlavou to s těmi zrcadly, jestli se musí sebrat někde, no nikde jsem žádné nenašel, ani v prvním ani druhém patře. Ale vždy na konci levelu vypadá východ jako zrcadlo, takže možná se myslí ten průchod do dalšího patra dungeonu?
DJ: Díky, snad to půjde nakonfigurovat tak, aby to šlo pod windows 10 spustit opakovaně (po uložení hry) a nemusel být vždy reinstal. Já doufám, že se mi podaří tady někoho navnadit, aby začal hrát a měl bych tak s kým konzultovat postup :-) . Prokletí Eridenu je poslední CZ/SK dungeon, který nemá žádný návod, deník nebo aspoň mapy. Bylo by super zkompletovat aspoň těch 8 map (pater). Pár postřehů k prvnímu patru (někoho to může potrápit): První sektor: Po vložení gemu do zelené zdířky vejdete do relativně prázdné místnosti, a zdá se, že je to konečná. Musíte se vrátit zpátky ke dveřím, a tam je spínač, který vám otevře postup dále. Druhý sektor: Teleport vás vyplivne do místnosti bez východu, pokud si dobře pamatuju, tak jsem tam neobjevil žádné viditelné tlačítko, ale jedna ze stěn šla zatlačit, takže jsem mohl postupovat dále Třetí sektor: Tam jsem narazil na tři problémy: 1. přehlédl jsem jeden spínač na stěně. 2. najdete jeden klíč, který pasuje ke dvou mřížím. Pokud zvolíte špatné mříže, tak to byla aspoň u mě konečná, naštěstí jsem měl save před nalezením klíče (musíte s ním otevřít mříž, ze kterou je další mříž). 3. A poslední kiks byl s odhalením spínače na samém konci, aby se otevřely tajné dveře s klíči ke trojici kulatých dveří. V části dungeonu se zeleným zbarvením stěn je v rohu u jedné stěny dole u paty rohu tlačítko (všiml jsem si čistou náhodou), které otevírá tajnou místnost s třemi klíči ke kulatým dveřím. Zatím nevyřešeno v prvním patře: Na konci jsou zavřené mříže (klíč jsem nikde nenašel, ani žádný tajný spínač). Přesto mě to pustilo přes teleport do druhého patra, tak doufám, že tam není třeba nějaký klíčový předmět pro postup dále ve hře. Je to ale jenom oblast 2x1 čtvereček (viz. screen mapy, co jsem poslal DJ)
Tak jsem se pustil do hraní tohoto dungeon crawleru, ale ten dosbox balíček pod windows 10 dělá neplechu. Hra po prvním spuštění běží parádně, ale pokud ji člověk uloží (save) a vypne, tak zapnout už nejde - píše to pak, že jde o ilegální kopii. DJ dokážeš to opravit? Dělá to jenom, když člověk uloží hru, bez uložení hry jde hra zapnout opakovaně. Zatím jsem přišel jenom na toto řešení: Po ukončení hry se musí savy nakopírovat jinde, hru odinstalovat, pak znovu nainstalovat a savy nakopčit, pak hra jde spustit a hrát, pokračovat v uložené hře, jenže po dalším uložení a vypnutí hry, se musí všechno opakovat. Je to fakt na ... . Můžeš udělat nový dosbox balíček, kde by to už bylo opraveno?
Ahoj, hraju teď plošinovku Colony 28 a narazil jsem na problém, se kterým si nedokážu sám poradit, proto se tady zeptám, snad se najde někdo s radou. Ve hře se mi stala nepříjemnost, že nejde skočit s rozběhem na levou stranu, což mi zabraňuje dokončit level. Vpravo s rozběhem se skáče šipka vpravo+alt+šipka nahoru, to funguje. Vlevo se má skočit šipka vlevo+alt+šipka nahoru, bohužel když zmáčknou v této trojici šipku nahoru, tak to nereaguje na skok. Bez skoku s rozběhem vlevo tuto hru opravdu nedokončím. Doslechl jsem se, že to může občas dělat u plošinovek. Čím je to tedy způsobeno a jak to opravit? V samotné hře Colony 28 nikde není přemapování kláves, takže to nemůžu ani namapovat třeba na jiné klávesy. Poradí mi prosím někdo? Rád bych tuto hru dohrál. EDIT: Tak problém vyřešen - nebudu to mazat, kdyby měl někdo podobný problém se starými plošinovkami pod Dosboxem, tak je tady rada. Některé emulátory (nejenom dosbox) a určité hry mají problém s šipkama, vlevo, vpravo a zmáčknutí klávesy nahoru pro skok a k tomu ještě klávesu pro běh, tedy tři klávesy najednou - neregistruje se pak skok. Jak to vyřešit tedy? Když se setkáte s takovým problémem, tak si namapujte u emulátoru šipkové klávesy třeba na W,S,A,D. Pak vám už bude ta trojkombinace směr, skok a běh fungovat. U Dosboxu se to mapuje přes klávesy Ctrl+F1. Toť vše.
Tak problém s municí do odstřelovací pušky úspěšně vyřešen. Ve městečku Colorado Springs prodávají speciální munici do sniperky dva obchodníci, celkem mají pod dvě stovky nábojů dohromady, tak nějaký čas, by to mělo vydržet :-) . Ono je to i logické, v pustinách se nebude tak vzácná munice povalovat na ledacjakém místě. Snajperka je totiž ultimátní zbraň, která podobně jako v reálu na jeden výstřel prakticky do jakékoliv části těla zabije člověka. Munice není ale zase až tak levná záležitost, za jeden náboj do snajperky si účtují obchodníci 5 dolarů, za dva už pak 11 :-), a tak to roste, vyplatí se proto kupovat náboje vždy po jednom a máte to za stejnou cenu 5 dolarů. Nájezdníky ve Wastelandu trojce většinou vyřídí snajper na jeden jediný výstřel. Totéž i střelba ze samopalu dávkou nebo z útočné pušky dávkou vyřídí prakticky kohokoliv za jeden tah. Do útočných pušek a samopalů lze nábojů nalézt ve světě dost, nemusí se kupovat. Podle wikiny to vypadá zatím na 80+ hodin hru. Hra by měla obsahovat 109 Questů + tutoriál a na průzkum je prý připraveno 68 lokací. Zatím to vypadá, že největší zrůdy v tomto díle budou lidé a ne nějací mutanti nebo roboti. Na to už i upozorňuje intro, že největší monstrem na planetě je člověk a nikdo jiný. Jsem celkem zvědavý jak se bude dále vyvíjet děj, nechci tady příliš spojlerovat.
Hrajete už někdo Wasteland trojku? Po pár hodinách a několika prvních lokacích musím říct, že to vypadá na parádní zážitek (minimálně se to vyrovná dvojce, možná ji i předčí, zatím je brzo na odhad). Hra je opravdu krvák (což může na druhou stranu někoho odradit), přirovnal bych boje k Falloutu, kdy si vyberete perk krvák, tedy kdy vidíte umírat nepřátele tím opravdu nejbrutálnějším způsobem. Příběh se točí okolo příjezdu padesátky rangerů z Arizony do věčnou radioaktivní zimou zmítaného Koloráda. Pokud jste hráli dvojku, tak určitě víte, co se na konci stalo, děj přímo navazuje tam kde končí dvojka, takže vlivem událostí z dvojky musíte hledat azyl v Kolorádu, kde vám tajemný Patriarcha nabídl zřídit novou základnu rangerů a dal vám příslib zásob pro lid v Arizoně výměnou za jistou službu, kdy máte přivést k rozumu jeho tři potomky, kteří usilují svrhnout patriarchát otce (dva synové a jedna dcera) a nahradit ho svou mnohem pro okolní lid děsivější vládou (např. jeho dcera by ráda udělala ze všech obyvatel Koloráda otroky a nevolníky). Zatím to vypadá, že ty dětičky Patriarchy budou pěkní sviňáci, i když pravda může být i někde jinde. A do toho ještě proroctví o krvavé potopě, která utopí celý starý svět v rudé lázni. Dvojici startovních postav jsem zvolil velitele skupiny - tvrďáka ovládajícího samopaly a dále ženu snajpera, co si poradí s otvíráním zámků a hackováním, takovou techno rogunu :-) . Co autoři moc nedomysleli jsou náboje do snajperky v úvodní lokaci. Snajper má ze začátku jen do desíti nábojů a v úvodní lokaci najde jen jeden náboj, takže za chvíli došly náboje a snajper nemohl bojovat, tady se vývojáři fakt vyznamenali, jiné zbraně kromě granátů nemůže snajper používat, když se to nenaučí, takže po těch pár vystřílených nábojích byla odkázána na několik granátů, no a pak boj pro ní skončil, proto uvažuji, že bude lepší snajpera naučit používat pistole a brokovnice, je to dovednost na obě dvě zbraně jedna. Ani po několika lokacích zatím po nábojích do snajperky ani vidu, ani slechu :-) . Druhá věc , která tak trochu vadí je, že ve hře neexistuje pauza, když zmáčknete ESC, tak se ukáže nabídka, ale hra na pozadí jede vesele dál. Ale když se přenesete přes tyto dvě věci, tak hra se zatím hraje dobře a má spád.
Díky za kontakt, už jsem jim napsal, tak snad na to někdo mrkne. Horší bude když třeba ztratili obsah a nemají zálohu, tak to by bylo na dvě věci.
Ahoj hráči, možná to bude trochu mimo téma, ale neví někdo náhodou co se děje s webem abecedaher.cz? Už asi měsíc mají úplně rozdrbané stránky. Zobrazuje se jen úvodní stránka a při jakémkoliv prokliku na odkaz jako třeba návody, zákysník apod. to přesměruje zase na hlavní stránku. Tipuji, že se jim rozdrbala databáze, takže to musí někdo od nich spravit nebo nahodit zálohu. Bohužel žádný kontakt tam na Admina jsem nenašel, nemá někdo ze starých harcovníků na něho kontakt nebo že by mu napsal osobně že stránky nefachčí (teda doufám, že to nedělá jen mi)? Snad to není nějaká vážná chyba. Bylo by škoda přijít o desítky, stovky cz/sk návodů her z let 2000 až 2010 .
výsledkov: 29 [ 1-29/29 ]   «predchádzajúce 0 nasledujúce»


Demon's Winter
Retrogaming merch - HV 1701.cz
 možnosti podpory
🍺 Buy me a beer
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
RoboCop (Ocean), 26.12.2021
RoboCop, 08.11.2021
Castlevania: Dracula X, 06.11.2021
Second Samurai, 17.10.2021
Mario Teaches Typing, 11.10.2021
Super Star Wars: Return of the Jedi, 24.09.2021
Super Star Wars: The Empire Strikes Back, 23.09.2021
Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II, 15.09.2021
Star Wars (1991), 13.09.2021
Super Star Wars, 10.09.2021
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1254
 Prílohy :: 8114
 Komentáre :: 7645
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Fix-It Felix Jr. online | DOSBox