Neviem, ci poznate kapelu Fastloaders, ktora preraba hudbu zo starych hier do rockoveho/metaloveho stylu. Doteraz vydali 3 albumy s hudbou z C64 a aktualne im bezi kampan na 3-album Amiga Rocks. Su fakt dobri, na YT sa najdu nejake ukazky z koncertov, hrali nazivo aj s Chrisom Huelsbeckom, Reynom Ouwehandom, Robom Hubbardom alebo s nebohym Benom Daglishom.
Ja to este raz zhhrniem, lebo niektore veci mohli ostat z blogu nepochopene (bohuzial nemame este v hre vizual tychto veci takze sa to dalo len opisat):
- Postava hraca je sucastou pribehu a ako taka neziskava ziadne skilly, staty ani nic (predstavme si mna ako par dni beham po dungeone s mecom, asi zo mna nebude obavany bojovnik)
- Hrac najde po chvilke hrania oblek - suit, ktory je reprezentaciou RPG systemu (podobne ako v EvE Online je pilot len postavicka a lodka je to dolezite)
- Oblek ma sloty na skilly (gadgets), inventar, weapon sloty atd.
- Hrac neziskava experience ale tzv. power co si predstavme ako elektricku energiu/napatie/...
- Level Up je vlastne nazbieranie dostatok power
- Kazde 3 levely si mozete vybrat jeden z 3 perkov, co si predstavme ako spojenie drotov na obleku. Tato zmena je nevratna a 2 nevybrate perky si v hre uz nevyberiete. Je to preto, aby ste pr idalsom hrani mohli robit postavicku inak
Z tohto je jasne, ze nejake generovanie postavy pred zacatim hry tu nema zmysel. Ale dovod na toto nebol Oblivion, ani ina taka hra, skor treba hladat za tym ten steampunk. Urcite nebude dotaznik aby hra zistila ci ste warrior. Mne napriklad vadi v Beholderoch, ze si sice narollujem partu co je pekne, ale pocas hry menim len equip a ziskam nejake hp a vyberem si dalsie kuzla na memorovanie. To mi pride dost slabe ako rpg system, z hladiska pocitacovej hry (hral som stolne D&D a tam mi to nevadilo lebo tam boli ine skvele prvky ktore do hry autori nedali)
ad moja reakcia: Ked sme zverejnili video, blog a FB page, tak prisli reakcie ludi pochopitelne. A z niektorych reakcii ex-Cauldron kolegov mi bolo na vracanie. Neviem ci je to tym, ze zavidia ze nerobia rpg hru, alebo je to taka nasa vlastnost zdrbat kazdu cz/sk hru uz len z principu. Vsimol som si, ze domace hry (ceske aj slovenske) su podrobene ovela vacsej kritike nez zahranicne a to co by sa v pohode prepieklo nejakej Bethesde, tak v nasej hre je to ultramegafail.Ja samozrjeme chapem, ze hraci budu nespokojni lebo kazdemu taky system nevyhovuje, ale niekedy im pride, ze je to uz tak nasa mentalita hanit svoje vyrobky:-) Asi to suvisi s tym, ze v 90tych rookch sa vyrobili strasne moc spatnych hier u nas.
Vývoj postavy "za behu" bol predstavený v Oblivione. Kde si človek na začiatku zvolil len "look" a rasu. Ako nasledoval panovníka katakombami, hra sledovala jeho aktivity. Na konci katakomb si potom mohol prijať build podľa svojich činností, predrobené buildy (warrior, bard...) alebo si si spravil úplne custom (vlastný). Pre mnohých fanúšikov Morrowindu to bolo proti srsti, aj keď Morrowind začínal podobne (odpovedáš na otázky). Ale novým hráčom to celkom vyhovovalo. Ja síce mám rád tvorbu postavy (baldurs gate, arena...) ale viem žiť aj bez toho (System Shock 2).
Netvrdil by som že ten/henten štýl je zlý. Aj keď niektoré aspekty danej hry mi môžu spôsobovať niekedy nechcené zimomriavky, no uvedomujem si že ide len o "absťák" z inej hry, ktorá ma už zásadne ovplyvnila (príklad: skok z Fallout 1,2 na Fallout Tactics). Vedome teda zimomriavky potlačím až ich úplne prestanem vnímať a nechám si vyrozprávať nový príbeh spôsobom, aký si vybral tvorca hry.
Pri čítaní kníh zažívam to isté... niekedy až hnus a odpor, ale je to moja chyba, viac ako chyba autora a dôkazom je, že ak ten hnus prekonám, veľmi často som odmenený vynikajúcim príbehom, ktorý ma donúti nespať 2 dni v kuse.
Chalan čo robí Underrail a tiež zavádza vlastné štýly (možno nie úplne vlastné, ale skrátka mnoho hráčov desia) tiež je vidieť, že má sem tam plné zuby kritikov (ktorí to ani nemyslia ako kritiku, skôr ako radu alebo len názor... ale mne je jasné že mu sem tam prasknú nervy, sa asi cíti ako autobusár, ktorý sa hodinu serie s opravou autobusu a retardovaný pasažier mu začne dávať rozumy "viem čo tomu je... je to pokazené" ...až na to, že kým v tom autobuse je taký pasažier jeden, na internete je ich podstatne viac. Ja sám som mu (Stygovi) do toho kecal, až zverejnil vyhlásenie v ktorom upozorňuje, že štýl hry (level up, reward system, quests..) je plne v jeho kompetencii a early access slúži ako benefit pre nás a na bug report a nie na hovorenie mu ako čo má robiť.
Ono zas tvorba postavy je zábava, ale vie byť aj kontraproduktívna : V Grimrocku som si vytvoril partičku, ktorá mala byť podľa mojich predstáv OP a opak bol pravdou. Hlavne že som tvorbou zabil desiatky minúť, musel som sa vrátiť na bod NULA a vytvoriť si partu novú. Je to aj o tom, že ak hráte úplne novú hru, ktorej battle engine ako aj celkový challange a systém nepoznáte, ťažko si na prvý šup vytvoríte dobrú postavu/partu.
Albion má tiež predrobené postavy (ako aj Ambermoon, Amberstar) a aj tak mal človek z nich dokonalý RPG feeling.
V pohode, ja len nerozumiem tomu v com je pre teba odlisne to, ze:
a) Kliknes na start, zvolis si warriora a das mu meno MickTheMage
b) Kliknes na start, dostanes postavu bez zaradenia a toho warriora si vyklikas pocas hrania.
Chces si tu postavu pomenovat? Alebo si chces dat vlastny portret? Lebo mne teda pride viac role play ked si tu postavu rozvijam hrou, tj. mozem si vybrat +2 mece na lvl 3 tak si dam +2 mece. Na lvl 5 si dam +10% hp a pod. Oproti tomu vyvoj trebars v AD&D je dost chudobny, narolujes na starte postavy a zvysok hry si len hadzes constitution na hp a kuzla na memorovanie.
Otazky sa mi nezdali konfliktne, len vies...pride taky Maros S, ktory prejde RPG len tym ze sa pozrie na krabicu a spyta sa, ci mu v hre dame aj nejaky challenge alebo to len prejde start=ciel bez zastavenia. Potom dojde Ringo, ze chce explorovanie a outdoory, nasledne dojde DJ ze chce obchodovanie, social a crafting.
Takze nemozes to brat tak, ze ked tebe ta hra nesadla niecim, ze to je naschval. A ked napises "Mojou otazkou som si len overaloval, ci je typ hry, ktory chcem mat okamzite alebo niekedy inokedy"..no tak ano tak si ju mozno nekupis. Nemozem teraz povedat dizajnerovi, pocuj podme prerobit vyvoj postavy lebo jednemu hracovi sa to nepaci.
p.s. Ja si celkom dobre spominam ako ludia drzkovali na Icewind Dale, ze je to mlaticka oproti BG, ze Wizardry 7 je az prilis rozlahle a ma tam scifi prvky, ze Fate nie je na PC a je tazka jak prasa,... no nie kazdemu tie hry sadli a to uz su ake RPGcka. Nasa filozofia je, ze mame nejaku predstavu, ale ked komunita bude proti, tak to upravime. Nebudeme robit hru o ktoru ludia nemaju zaujem, ale zase nebudeme vsetko menit kvoli jednemu hlasu.
Ale ved som napisal, ze mne je to jasne. Otazkou som sa len informoval. A mimochodom, pri Dungeon Heroes som sa spytal dobre (a logicky). Pri tejto hre tiez - OK, netvoris si postavu ako taku - howg chapem. Chcel som to vediet, odpovedal si mi.
Co sa tyka samotneho systemu, proti nemu som nepovedal ani popel. Vyjadroval som sa k utvaraniu postavy k obrazu svojmu - ako takej. Z toho co som si precital, som pochopil, ze to bude zrejme defaultny chlapik. A len som si potreboval overit detaily, ktore si mi dodal.
P.S. Jop, to uz je lepsi priklad, ale napriek tomu, ze je to vyborna hra - co sa mna tyka - neptari medzi moje najoblubenejsie, pretoze... :)
P.S.S. A teda prepac, ak sa ti zdali byt moje otazky nejako konfliktne alebo... nevhodne? (trochu som mal z tvojej odpovedi ten pocit) Urcite v tom nic take nehladaj. Len zakaznicka preferencia. :) Inak kade chodim, tade tento projekt spominam!
Ja neviem ty mas potrebu sa vyjadrovat, ale pritom si si vobec neprecital clanok, a ani to co som ti napisal. Uz som si to vsimol v topicu Dungeon Heroes kde si pisal podobne veci a samozrejme si nemal pravdu.
Takze este raz:
1) Postavu sice na zaciatku dostanes bez generovania, ale ta postava je hola, nema nic, ziadny skill, ziadny perk nic. Kratko po starte najdes suit kde budes moct ukladat skilly a kazde 3 levely ziskas moznost volby jedneho z troch perkov. Takze tvoja veta "robit dungeon bez tvorby postavy" je cisty nezmysel. Postavu si tvoris akurat nie na zaciatku hry.
2) Mna nezaujima co teba sralo na Cardhalii, alebo aka hra ta na KS oslovi. Si len jeden hrac z miliona (z mnoha). Je uplne jasne, ze nasa predstava nebude po chuti kazdemu hracovi. Niekto neznasa, ked si musi hned navolit 6 postav v parte a travit rolovanim hodinu pred hrou a naopak vyhovuje mu to v priebehu hry.
3) My si pozorne precitame nazory vsetkych a az sa majoritna cast zaujemcov vyjadri, ze chce mat partu a nie jednu postavu alebo, ze chce klasicke povolania a vyberat si to pred zacatim hry, tak potom to prehodnotime. Rovnako je to napr. s combatom, je real time a je jasne, ze hraci co radi turn based tak tych hra neoslovi.
My nerobime univerzalne rpg pre kazdeho nie je to v nasich silach, robime normalne rpg.
p.s.: Ok tak iny priklad miesto Areny. Stonekeep - tam si dostal postavu a hral si ju a rozvijal ako si chcel ale az pocas hry. Aj do party prisli NPC pocas hry a nemal si nad nimi kontrolu. A pritom to bolo skvele rpg. Inak Stonekeep je pre nas jednou z inspiracii:-)
A nie, v Arene som hral za postavu, za ktoru som chcel hrat ja. Co je vyrazny rozdiel :). Ale ako hovorim, budem mozno znechuteny, hru nebudem kupovat day one (ako ju vydate), ale to je tak vsetko co s tym mozem urobit. Kedze je to vase autorske rozhodnutie robit dungeon bez tvorby postavy. Mojou otazkou som si len overaloval, ci je typ hry, ktory chcem mat okamzite alebo niekedy inokedy. (pre mna je totiz tam ta pre mnohych nepodstatna vec dolezita - just, osobna preferencia)
Alebo iny priklad - ak autori na kickstarteri slubia vytvaranie postavy/postav maju u mna takmer iste nejake prihodenie. Inak tazko. Ostatne nevytvaranie postav ma sralo uz pri ceskej freeware veci Cardhalia a pritom je to velmi dobra hra, takze... ja len, ze v anglictine sa mam malokedy moznost postazovat - v slovencine mi to ide lepsie a mam moznost :)
Hras jednu postavu nie partu. Ta postava je sucastou pribehu, ktory ti povie preco je tam, kto to je a ako so vsetkym suvisi.
Co sa tyka vyvoja postavy, tak ziskas suit, ktory si naplnas gadgetmi (skills) ktore najdes a mozes si volit perky kazde 3 levely cim tu postavu posuvas do nejakeho smeru aky ti vyhovuje. Je to preto, ze nechceme konkretizovat ze ty si bojovnik a ty kuzelnik uz od zaciatku, ale chceme aby si to hrac sam urcil tym vyberom skillov a perkov (vzdialene Ultima Online).
Alebo potom neviem co presne sa pytas? V Arene si tiez dostal nemenovaneho tajtrlika, len si na zaciatku urcil ze ma bojove skilly alebo kuzelne a urcil si si smer na starte hry. Tu si to menis v priebehu hry a nevolis exaktne povolanie.
Ten random system sa mi paci. Odstranuje zbytocne rizika uplnej generacie urovni, ale zaroven rozsiruje hru do peknej sirky (nie len v otazke replayability ale aj prveho hrania, ked hrac vie, ze nie je vsestko "upletene" do bodky exaktne a moze v kutiku hracskej duse dufat ze prave on sa dostane k super veciam skor ako ku super nepriatelom)
Zdravim oldgames komunitu. V jednej z predoslych diskusii som spominal projekt, na ktorom s kamaratmi robime vo volnom case (niektori aj full time kedze su bez prace zatial). Ide o "klon" Legend of Grimrock v steampunk prostredi.
Ak sa vam hra zapacila, tak zdielajte dalej, pomoze nam to. Ak mate nejake otazky o hre, pokusim sa ich zodpovedat. Dufam, ze neprezradim nic co nemam:-))
Coskoro pribudne aj video.
Koľkí z vás už počuli o maďarskej RPG šialenosti pre C64 menom Newcomer? Hral som len malý kúsok Enhanced verzie, ale odradilo ma nekonečné swapovanie disketových imagov vo Vice a podivné ovládanie. Finálna Ultimate verzia, ktorá má byť optimalizovaná pre Vice je podľa všetkého za dverami. Trúfam si povedať, že podľa toho popisku táto vec rozsiahlosťou tromfne možno aj Fate: Gates of Dawn.
Osobne odporucam. Heroes of Broken Land je naozaj s duchom starych krokovych dungeonov s jemnymi prvkami strategie.
Mozete mat viac partii po 6 hrdinov a tych mozete medzi timami miesat ako sa vam hodi. (mozete vyskusat len 6 bojovnikov, alebo len 6 magov bez toho aby ste museli zacinat novu hru)
Kdyby měl někdo chuť na něco nového co vypadá jako něco hodně starého, tak se mrkněte na Heroes of a Broken Land. ... zatím v beta verzi, a k dispozici je tam demo.
Fuha, no vidim ze sa tu riadne hnevate na ten RoA remake. Chapem, chapem. Ale aj tak som osobne vdacny za snahu urobit remake k tejto hre.
Ono by to totiz s tym zrenim mohlo dopadnut tak ako s nespocet inymi fan-non-commercial projektami - by zanikli skor ako by uzreli svetlo sveta.
Ja osobne (kedze som si remake kupil) len dufam, ze to dopatchuju... akoze, presiel som to, ale fakt taka slaba beta verzia :(
fakt, jo? fiha. me trochu znejistilo to, jka si hrdina klade ruce na zed apod, to byla prvni vec, ktere me trochu vykolejila :) tak jenom aby to nebylo preskriptovany
Opravim a mozeme zadzemovat. Ak sa Ti teda bude chcet prist "na dzedzinu" :) Ja som v BA obden, takze mozem pripadne zobrat Amigu so sebou a zastavit sa po praci. Ale to sa uz potom dohodneme mailom, nech tu nespamujeme.
Ide to na Unreal 4 engine. Okrem toho je k dispozicii gameplay z demoverzie od viacerych ludi na youtube takze je to realne z hry. Grafika je naozaj AAA ako uvadzaju. Ja uz teda s napatim ocakavam 4 september.
jeden by si z thoo videa nadelal do gati. ale to video vypadalo az moc dobre, az mam pochybnosti, jestli to je zaber z hrani nebo jenom pripravene video
Tak hej Chaos Engine 2 je uz cisto Spy vs Spy battle, to poznam, hlavne teda z clankov De Sade takze viem vo co gou. Gameplay ale s prvym dielom nic spolocne nema kedze to nie je "coop" ale naopak "player against player".
VOLE > oprav druhy joystick, zastavim sa na parbu. Na klavesnici to je pomerne shit, urcite by som uprednostnil 2-joy riesenie. Navyse vidiet po cca 16 rokoch v akcii zivu realnu Amigu by mi tiez nevadilo.
Lem ta obtiaznost, to je fakt masaker nie?. A to hovorim ako milovnik Metal Mutanta.
"No cely problem tejto kauzy vyplyva z toho ze nemam ziadneho suseda s Amigou a dvoma joystickmi."
Ale nic nepoviem a mlcim jak indian, ne? :D Aspon by som mal dovod dokopat sa k oprave druheho joysticku... Ale multak sa da hrat aj na jednom compe a WinUAE. Pri troche nepohodlia aj na jednej klaveske, pricom jeden joy je uplna vyhra.
Inac vysiel aj Chaos Engine 2, co je multiplayerovo uplne brutalna rezba.
No cely problem tejto kauzy vyplyva z toho ze nemam ziadneho suseda s Amigou a dvoma joystickmi. Tudiz je pre mna moznost online coop ako idealne riesenie. Kedze mam typka s ktorym hravam coopy online (Steam verzie hier) tak je to pre mna najlepsia moznost. Najlepsia lebo je dostupna, zatial co local coop je pre mna nedostupny lebo nie je skym. (typek nie je z BA tudiz online je jedina moznost).
Dohrali sme takto napr. Portal 2 ktory bol az prekvapivo vymakany, kazdemu odporucam zahrat v coope. Tiez sme si presli Trine 2, hravame spolu aj CS:GO, momentalne planujeme skusit Saints Row 3. Skusali sme aj Dead Space 3 ale to sa ukazalo ako hrozna sracka tak to mozno uz ani nebudeme pokracovat. Tiez sme si nedavno kupili Mortal KOmbat a rezieme sa aj tam, tiez spolu hravame Magic 2014... je to uplne ine ako single playerovanie, navyse ked si pri tom volame cez microphone-chat.
Klokan > nevysiel uz ten optimalizacny patch? som cital ohlasy ze sa to rapidne zlepsilo co sa tyka poctu FPS.
To nic, pozrite si Rise of the Triad 2013-tam to zase nezvladli po grafickej stránke. Grafika ako z roku 2005 ale tie požiadavky su brutalne.Chaos E.-Ja to tiež zatiaľ nekupujem-ak je to naozaj len remake. To si radšej spustim winuae.
Hahahaha to su strasne sracky.
Ako mozu len odrbavat ludi a klamat a lakat aby kupili blbosti.
Ako pises podla mna tam vobec nie je online coop, a v tom pripade nechapem nijak dovod toho remaku. Kym clovek caka ako to nakoniec naozaj je tak si moze zahrat nadherny original:-)
Ale tak ja zasa az tak hejtersky naladeny nie som. Bude to mat online-coop coz by mohlo byt vyborne, konecne by som si tuto hru zahral v coope s clovekom, co je vec ktoru som straaasne chcel a nikdy sa mi ju nepodarilo absolvovat.
Hadam bude aj upravena (znizena) obtiaznost, lebo original bol niekde na urovni Ultra-hard / Practically impossible :-)
Jediny sposob ako som to dokazal nejako prechadzat bol savestate.
BTW - je to OT ale videli ste niekto "Outlast" ? http://store.steampowered.com/app/238320/
Ja uz som to pre-orderol.