Kloki38
Kloki38
Bývalý (GZ)Doom modder. Momentálne zberateľ starých hier, drvič RPG.
Kloki38 je na OldGames.sk od: 29.07.2009
naposledy prihlásený: 14.09.2024
Profil
RPG, ktoré by som chcel dohrať:AD&D Gold Box séria, Blackcrypt, Brány Skeldalu, Dungeon Master 1, Eye of the Beholder 3, Knightmare, Ravenloft: Strahd´s Possession, Menzoberranzan
Dohrané RPG:
Advanced Dungeons & Dragons: Pool of Radiance (1988)Prvá časť 9 dielového kolosu tzv. "goldbox" hier. Veľmi príjemné ranné sand-box RPG odohrávajúce sa v zničenom meste Phlan a neskôr aj v priľahlých oblastiach do ktorých sa hráč dostane cestovaním po mape sveta na koni. Škoda, že sú v hre level capy, ktoré obmedzujú vývoj postáv - napríklad maximálna úroveň na ktorú sa cleric môže dostať je level 6. Pokiaľ hráč nemá aspoň základné znalosti stolných AD&D hier, resp. prvej edície (ako napríklad ja), tak môže mať na začiatku problémy navyše - hru som rozohral na asi 5 krát, lebo som si zakaždým zle vygeneroval postavy (odporúčam si dobre naštudovať ako v AD&D funguje AC a THAC0). Taktiež by som odporučil vyvarovať sa čistým mágom a radšej si zvoliť dvojité povolanie - bojovník/mág alebo cleric/mág. Slabý mág na LVL. 1 nemá skoro žiadne hp a vie iba jedno kúzlo, čím ťahá celú partiu dole. Dohrané s pomocou Grid Cartographera. 8.5/10
Advanced Dungeons & Dragons: Curse of the Azure Bonds (1989)Priame pokračovanie Pool of Radiance. K dispozícii je import postáv z POR/Hillsfaru, dve nové povolania - paladin, ranger a príkaz "fix" na automatické vyliečenie celej partie počas campingu. Žiaľ tento diel nie je taký dobrý, ako jeho predchodca. Sandbox je čiastočne oklieštený, väčšina miest nemá mapy - len textové obrazovky (niektoré v sebe majú aspoň menšie extra lokácie/ruiny na preskúmanie - veľa toho v nich ale nie je...). Mapy sú väčšinou o niečo menšie ako v POR. Peňazí je tu z nejakého dôvodu viac než dosť a samozrejme sa nedajú takmer na nič použiť. Tak zlú ekonomiku som v rpg ešte nevidel. Level design je ale celkom dobrý, príbeh ujde. Dohrané s pomocou Grid Cartographera. 7.5/10
Anvil of Dawn (1995)
Na prvý pohľad hra vyzerá ako Stonekeep z Aliexpressu ale nie je tomu celkom tak. Pod podivnou zmesou veľmi kvalitného pixelartu a miestami slabšej pre-renderovanej grafiky sa skrýva prepracované "sandbox" rpg s relatívne normálnou - casual obtiažnosťou. Aj keď na pár miestach to autori nevydržali a do máp dali pár zákernejších chytákov. Systém kúzlenia je trochu zdĺhavý a väčšinu kúziel sa ani neoplatí používať, pretože žerú veľa many a ich účinky sú mizerné, čo je škoda. Najviac ma ale štvali ikonky na pohyb na obrazovke - pri súbojoch s menšími príšerami sa občas podarilo kliknúť na šipku krok späť a postava mi namiesto útoku začala cúvať. Veľmi dobrá hudba. 7.5/10
Dragon Ruins (2024)Kratučký indie dungeon clawler za pár drobných s nádhernými sprajtami (ktoré sú ale žiaľ z voľne dostupnej grafickej knižnice) a hudbou, štýlom napodobňujúci ranné RPGčka ako Akalabeth alebo Wizardry. Herné mechaniky už základnejšie byť ani nemôžu a súboje prebiehajú vždy automaticky. 5/10
Dungeon Master 2 (1995) Veľmi krátke a jednoduché. Mapy sú až moc kompaktné. Od cca druhej polky hry pribúda hrozne otravný respawn robotov - minionov. Extra bod za dobrú hudbu. V porovnaní s konkurenciou vo svojej dobe už nič moc. 5.5/10
Elvira: Mistress of the Dark (1990)Pôsobí viac ako adventúra než RPG. Pekný level design, dobrá grafika, hudba aj atmosféra. Unikátny súbojový systém, na ktorý si treba zvyknúť. 8/10
Eye of the Beholder (1991) Prostredie nie je logicky veľmi ucelené, pôsobilo ma mňa trochu rozdrobene. Príbeh veľmi základný. Inak spokojnosť. 8/10
Eye of the Beholder 2: The Legend of Darkmoon (1992)
Výborný level design, dobré puzzle a zaujímavý príbeh. Pre mňa najlepší diel série a jedno z najlepších rpg aké som hral. 9/10
Ishar: Legend of the Fortress (1992)
Jedno z najhorších RPGčok aké som hral. Celá hra pôsobí amatérsky a nedotiahnuto - povolanie zlodeja je zbytočné, pretože v hre nie sú zámky na páčenie, v mestách sú neoznačené budovy do ktorých treba ísť. Svet je jedna veľká mapa v ktorej skoro nič nie je, AI je mizerné a príbeh vpodstate neexistujúci. Súbojom chýba nejaká forma feedbacku pre hráča. Perličkou je umýselný softlock v jednom z dvoch dungeonov. Z milosti historický extra bod za to, že je to jedno z prvých open-world RPG. Dohrané s pomocou Grid Cartographera. 5/10
Ishar 2: Messengers of Doom (1993)
Silmarils sa našťastie poučil z chýb ktoré napáchal na prechádzajúcom dieli a vytvoril konečne výborné RPG. Zaujímavý príbeh, ktorý sa pomaly odvíja, výborný level design, systém striedania dňa a noci a pekná hudba. Hra ma príjemne prekvapila. Dohrané s pomocou Grid Cartographera. 8/10
Ishar 3: The Seven Gates of Infinity (1994)Tretí diel sa Silmarils nevydaril. Je síce lepší ako prvý diel, ale nie o veľa. S druhým sa nedá ani porovnať. Celá hra je dosť lineárna a vedie hráča vpodstate stále za ruku. Príbeh slabý, level design nič moc. Niektoré mapy sa dokonca opakujú s minimálnymi zmenami - hory, džungľa. Jediné mapy, ktoré podľa mňa za niečo stáli sú Koren-Bahnir a dungeony +580, -9230. Hra mi inak často padala s hláškou null pointer. Grafika je dobrá, len nechápem, prečo Silmarills zrecykloval kreslené portréty postáv z predchádzajúcich dielov a nespravil radšej nové, keď prešiel na digitalizovanú grafiku. V kombinácií s novými postavami ten rozdiel bije do očí. Keďže v hre nie je poriadna automapa a Grid Cartographer ju nepodporuje, tak je I3 prvé rpg, ktoré som dohral s pomocou klasického mapovania na štvorčekový papier. 5.5/10 Lands of Lore: The Throne of Chaos (1993)
Prepracované RPG, ktoré je príbehom akoby niečo od Disney. Hudba je s použitím Roland MT32 neskutočná. 8.5/10
Legend of Grimrock (2012)Pomerne slušná Dungeon Master/Eye of the Beholder-ina od fínskeho indie štúdia. Hra na jednu stranu ponúka kvalitný level design a výborné hádanky, ale na druhú stranu až príliš jednoduchý RPG systém. Na výber je len z troch (!) rás a povolaní, skill systémy sú žiaľ taktiež riešené dosť povrchne. Body za to ale nebudem veľmi uberať. Za čo ale budem je nechutné a neohrabané UI - na tablet je to asi ok, ale pre PC to teda nie je nič moc. Príbeh priemerný. Záverečný boss bol pre mňa veľké sklamanie - neoriginálna sucharina, ktorá sa do RPG moc nehodí. Skôr by som ho dal do nejakej FPSky. 7/10
Legend of Grimrock II (2014)Druhý diel prináša kopec vylepšení ako lepšie UI (hurá), viac rás a povolaní a konečne komplexnejšie skill mechaniky. Veľmi ma potešila možnosť dualwield, ktorá v prechádzajúcom chýbala. Príbeh ok, nie je nič extra ale oproti jednotke je to krok vpred. Nádherný level design, pekná grafika a dobré hádanky (až na tú na moste v katakombách, to je naozaj blbosť, nechápem ako na to mal človek prísť sám). Tento diel ma ale žiaľ definitívne presvedčil o tom, že Almost Human Games nevedia robiť záverečných bossov. Bol síce lepší ako z predošlého dielu, ale nie o veľa. Opäť FPSkové mechaniky a kopec akcie. "Bonusový" boss má v porovnaní so zbytkom hry dosť vysokú obtiažnosť - ani veci u neho nie sú, takže ak hráč dovtedy vyčerpal všetky svoje zásoby, má smolu. 8.5/10
Ravenloft: Stone Prophet (1995)Druhý diel série, tentoraz zasadený do egyptského prostredia. Táto hra bola roky na mojom rest liste - kedysi dávno som ju hral a dostal sa do cca 80%, ale potom som ju z nejakého dôvodu nechal tak. Save čas neprežil, takže som ju rozohral znovu. Relatívne prepracované RPG s dobrým designom, primeranou obťažnosťou a dobrou hudbou. Jediné, čo mi prekážalo, je alternatívny systém bojov riadený besným klikaním kurzoru v hlavnom viewporte, pretože hráčovi v bojoch nedáva žiaden feedback - pripomenulo mi to prvý Ishar. 8/10
Revolt of Don´s Knights (1996)
Slovenské RPG, ktoré bolo vydané iba v UK. Level design je pomerne dobrý, príbeh ujde. Hlavnými problémami sú zastaralý interface a ambiciózny (ale nezvládnutý) súbojový systém, ktorý robí hru v rannej fáze takmer nehrateľnú. 5.5/10
Robinson´s Requiem (1994)
Slušné survival RPG od Silmarils, ktoré ale tiahnú dole chyby a nedostatky v ambicióznom engine s jedným umýselným polo-softlockom. 7/10
Stonekeep (1995)
FMV pre-renderované RPG. Príbeh má pár dier, grafika je celkovo vynikajúca, hudba tiež. Level design výborný. Extra body za denník a mapu, do ktorých je možné kedykoľvek písať. 8/10
Vaporum (2017)Slovenské steampunkové RPG inšpirované Legend of Grimrockom. Kvalitu svojho vzoru však vo všetkom nedosahuje. Príbeh prezentovaný formou zápiskov a hlasových nahrávok s grafikou a skill systémom sú jediné veci, ktoré Fatbot zvládol lepšie ako Almost Human. Level design je priemerný, hádanky sú slabé a tajné miestnosti sú až prehnane dobre skryté. Za najhoršiu stránku hry považujem súboje. Celý čas som mal pocit, akoby bolo Vaporum najskôr nadesignované ako plochá FPSka, do ktorej niekto na poslednú chvíľu pridal klasický pohyb po gride. V hre je tona úzkych doomovských arén, do ktorých je hráč zamknutý a nemôže z nich utiecť dokiaľ nepobije všetkých protivníkov, ktorí sú navyše pomerne dosť tuhí. Do toho samozrejme niekedy hrá aj metalová hudba... Fatbot podľa mňa nie celkom pochopil, ako má správny dungeon crawler vyzerať. 6/10
Vaporum: Lockdown (2020)WIP
Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord (1984)
Prvý diel série a v poradí štvrtý diel ktorý som dohral. V porovnaní s W5 je tu veľký skok v spracovaní. Mapy sú rozlohou menšie, ale zákernejšie, kúziel je menej - niektoré z nich nie sú vo W5, interakcia s prostredím je takmer nulová - jamy sú inak neviditeľné, takže bacha, žiadne NPCčka a len hŕstka kľúčových predmetov. Z 10 levelov sa takmer polka dá preskočiť - ale neodporúčam to kvôli lootu a expovaniu. Dohrané s pomocou Grid Cartographera. 6/10
Wizardry II: The Knight of Diamonds (1984)Druhý diel série. Pre hranie je potrebný import vytrénovanej partie z Proving Grounds. Dnes by sa dal kvalifikovať ako dlcčko. Engine ostal rovnaký, pribudlo pár nových predmetov, niečo nepriateľov a trochu sa zlepšil level design. Príbeh je slabší oproti prvému dielu. Každý level v sebe ukrýva kus zbroje diamantového rytiera, ktorý treba nájsť. Veľmi ma potešilo ,že každá mapa spĺňa nejaký účel a nie je to len náhodný bordel miestností ktoré nie je povinný preskúmavať. Kusy zdroje navyše figurujú ako bossovia. Máp je dokopy iba 6. Napriek tomu ma ale bavil viac ako prvý diel. Dohrané s pomocou Grid Cartographera. 6.5/10
Wizardry III: Legacy of Llylgamyn (1987) Pre hranie je síce opäť potrebný import parie z predchádzajúcich dielov, ale postavy sa po importe zresetujú na level 1. Aligment postáv už nie je iba na vytvorenie ninju, ale v hre zohráva kľúčovú rolu. Začiatok je bez debaty najťažší z celej pôvodnej trilógie - hotový mlynček pre slabé level jednotky. Boltac konečne rozšíril svoju ponuku - pribudli nové zbrane. Potešilo ma, že potiony už nie sú len na jedno použitie. Príbeh priemer, ale lepší ako u KOD. Level design ostáva na úrovni druhého dielu. Škoda, že chýba final boss. Máp je znovu iba 6. Tento diel ma bavil o trochu menej ako druhý, ale pre zaujímavé využitie alignmentov a pre obrázok ostrova na začiatku dávam pol bodu navyše. Dohrané s pomocou Grid Cartographera. 6.5/10
Wizardry IV: Return of Werdna (1987)"Legendárna" štvorka preslávená vysokou obtiažnosťou. Znalosť predchádzajúcich troch dielov pre úspešné dohranie je povinná. Tento diel je peklo. Ale dôkladne premyslené a prepracované peklo.
Autorom sa podarilo z enginu vymačkať skutočne maximum čím vytvorili veľmi náročné
ale neskutočne unikátne RPG. Niečo také človek zrejme už u inej hry
nezažije. Klobúk dole. Dohrané s pomocou Grid Cartographera na good ending. 7.5/10
Wizardry V: The Heart of Maelstrom (1988)
Piaty diel série a zároveň aj prvý diel od D. W. Bradleyho. Pod kabátom už v dobe vydania nie veľmi prívetivého interface a zastaralej CGA grafiky sa skrýva výborne prepracované ale náročné RPG, ktoré hráčovi neustále hádže polená pod nohy. Škoda, že je v hre jeden úmyselný softlock. Dohrané s pomocou Grid Cartographera. 7/10
Wizardry VI: Bane of the Cosmic Forge (1990)
Prvý diel série, ktorý som dohral. Prepracované rpg s dobrým level designom a príbehom. K dispozícii sú tri rôzne konce. Škoda, že je grafika prostredia monotónna - takmer sa nemení - mapy vyzerajú stále skoro rovnako (niečo na štýl Wizardry V, ale trochu lepšie). Dohrané s pomocou Wizardry VI Automap for Dosbox na Bela Ending. 8.5/10
Wizardry VII: Crusaders of the Dark Savant (1992)
Veľmi prepracované, rozsiahle a zároveň aj náročné open-world sandbox RPG predstavujúce vrchol Wizardry série. K dispozícii sú 4 rôzne konce. Herný čas sa pohybuje v mesiacoch. Hra podporuje import postáv z predchádzajúceho dielu. Dohrané s pomocou Wizardry VII Automap for Dosbox na Umpani Ending. Zatiaľ najlepšie RPG aké som hral. 9.5/10
Wizardry 8 (2001)Záverečný diel série. Prvýkrát som ho rozohral v roku 2020 tesne po dohratí Wizardry 7 ale veľmi ma nezaujal. Dal som ho preto bokom. Po 4 rokoch sa mi podarilo vyhrabať zo starého disku transfer save z W7 a rozhodol som sa, že dám W8 ešte druhú šancu. Musím ale povedať, že tento diel ma veľmi neohúril a kvalitatívne je to oproti 6 a 7 krok späť. Za mňa môže poslúžiť ako výborný príklad na yin-yang - niektoré veci sú spravené fantasticky (hudba, boss fighty - hlavne záverečný, príbeh okolo Martena, príbehové prepojenie s W7, level design väčšiny úrovní) a niektoré naopak katastrofálne(nechutný uv mapping, otravný level-scaling, slabé ofenzívne kúzla, neprechodné npc, absencia hide in shadows, bordel/zbytočné komplikácie počas súbojov kvôli nedomyslenému 3D systému, slabé prepojenie s W6 - to jest jeden totálne odfláknutý dialóg). Kvalitatívne hru zaraďujem niekde medzi pôvodné diely od Woodheada - Greenberga a premakané skvosty od Bradleyho. Not great, not terrible. 6.5/10
World of Aden: Entomorph: Plague of the Darkfall (1995)Druhá (a aj posledná hra) zo sveta Adenu. Izometrické RPG od SSI som kedysi skúšal ale vôbec mi nesadli - Dark Sun mi napríklad zdal hrozne pomalý a nudný. Po rokoch som sa rozhodol, že skúsim pre zmenu ešte Entomorph ale nič sa nezmenilo. Úprimne by som túto hru ani nenazval rpg . Žiadne obchody, za zabitia hmyzu nie sú expy, chýba riadne vylepšovanie postavy. Príbeh tiež nič moc. Celkovo nuda. Musel som sa dosť premáhať aby som sa niekam dostal. Po treťom prepadnutí základne rebelov som to už nevydržal a hru vypol. 4/10
World of Aden: Thunderscape (1995)
Prvý projekt, ktorý SSI vydal po strate licencie na AD&D. Ambiciózne RPG v plynulom "Doom engine" s výborným príbehom ale kazí kopa bugov, nepriehľadná automapa a la Cyclones, občas nevhodný výber zvukov príšer - niektoré sú naozaj nepočúvateľné a zlý/odfláknutý design niekoľkých máp uprostred hry. Hudba je na pomery fantasy RPG zvláštna (štýl 80. rokov, pričom niektoré skladby akoby vypadli z Mortal Kombatu alebo inej mlátičky). Podobné kombo som naposledy videl u Zeldy pre CDI a vo filme Jastrabia žena. Bez patchu na verziu 1.1 zrejme nedohrateľné. 7/10
|
posledne pridané hry |
Arx Fatalis, 20.08.2024 |
Alchemix, 11.07.2024 |
Slanina 2, 29.06.2024 |
Firewall: Man vs. Machine, 25.06.2024 |
Tomb Raider II, 22.02.2024 |
Joust, 24.11.2023 |
Fortress of Dr. Radiaki, The, 01.10.2023 |
Rampage, 23.09.2023 |
Lost Vikings 2: Norse by Norsewest, 03.07.2023 |
Falcon, 03.05.2023 |
štatistiky |
Hry |
:: 1275 |
Prílohy |
:: 8241 |
Komentáre |
:: 7786 |
|