MickTheMage je na OldGames.sk od: 26.10.2010
naposledy prihlásený: 25.03.2024
Príspevky v Diskusii od užívateľa MickTheMage
No vida, potom je zaujimave vyzistit ako kedysi k tejto miskomunikacii doslo - mozno neznalost manualu(? - malo pravdepodobne) alebo skratka co sa tradovalo v miestnych casakoch sa bralo ako overena a hotova vec :)
Jop. Myslim, ze z hrdinov v knizke (ak si este dobre spominam), ktoreho mozes stretnut aj v hre je len Athan. Teda z pohladu hraca, vodca bandy amaterov, ktora to pred vami nezvladla. :) Ako co si pamatam, tak to bola celkom fajn adaptacia klasickeho strihu.
Hrat som hru zacal na prelome rokov 2016/2017. Prvy zaznam na blogu je z 2. januara 2017... odvtedy nam akosi preslo hodne casu, ze? :) Mno, takze 24. juna 2019 o cca 22:00 som konecne dohral Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor. Kratke poznatky:
A) Nie je to uplne tak zla hra ako sa o nej tradovalo
B) Ale zas to nie je ziaden skryty klenot
C) Hra by mohla ucit ako nenavrhovat dungeony
D) Casto ma ubijala nudou
E) Boli aj miesta, ktore ma bavili (vsetky nie dungeony)
F) Je to dungeons & dragons so vsetkym co k tomu patri
Tak ja som sa pocas novorocneho vikendu vratil do Faerunu, aspon na chvilu. Podarilo sa mi najst posledny orb, takze mozem cestovat medzi vrtiacimi sa obeliskmi. Jeej. Ehm. Ale normalne sa musim vratit spat do drowskeho podzemia. Ostava mi este preliezt druhu polovicu First Cellar. Nemat to tahove suboje, uz s tou hrou asi davno seknem :)
DJ - btw. mapa - ten kod na aktivaciu [21,31] sa generuje kazdu hru novy, takze to v podstate nie je ziaden spoiler. :) Kazdy hrac si musi najst tu noticku, aby sa dostal dalej (pre teba to bolo 22332, pre inych to bude ine cislo).
Toto je trochu uchylka, mozno :) Ale mam v databaze ulozenu kolekciu goldbox hier, a trosku ma privadzalo do zufalstva, ze Unlimited Adventures a Buck Rogers vycnievaju z rady. Tak som im vyrobil goldbox like predny cover. Ak by sa niekomu hodili, prihadzujem sem. :)
Imho zalezi nakolko to chces autenticke. Ja som dohral ako povodny Pool of Radiance (teda prvu hru v goldbox serii), tak par dalsich. Pool of Radiance je prvy a ma uz dneska svoje problemy, hlavne na fronte ovladania a uzivatelskej privetivosti. Ak si ochotny sa tomu poddat, tak samozrejme by som isiel do originalnych hier. Ale... minuly rok som Pool of Radiance dohral znova, tentoraz v jeho prevedeni ako modulu pre Untlimited Adventures. Vyhoda tohto je, ze mas k dispozicii o nieco privetivejsie ovladanie (modernejsich goldbox hier) a preklopenu VGA grafiku. A samozrejme nie je to 100% preklopenie Pool of Radiance. Niekotre veci v tejto verzii chybaju.
Inak by som uz len opakoval, co tu napisal Richmond :)
Pokial su dostupne info spravne, tak to vyslo len na sytemy Amiga, Game Gear, Genesis a Master System.
Tiez hovorim, ja som z toho zoznamu sice hral vacsinu, ale prevaznu vacsinu nikdy nedohral :) Ak to dobre pocitam, tak som dohral len 5 hier z toho zoznamu. A ani nemusim napisat, ktore to su - tie najviac predpokladatelne :) Bard's Tale som pred par rokmi vzdal niekde v polovici, pretoze ma to nebavilo. Z hier, ktore som nikdy nevyskusal je na zozname len jedna - Starflight. A musim povedat, ze ma to obcas laka. Ale teraz mam aj tak dost veci na hranie, takze... niekedy, mozno.
Tak, od Aprila som to nehral. Zase som sa k tomu vratil minuly tyzden. Ale mam tam nahratych okolo 30 hodin. A teda ma to tentoraz hodne bavilo, az som sa divil. Po par hodinkach ma to vsak zase preslo. Tie podzemia im v tejto hre skratka nevysli :) Ta stredna cast, na povrchu, v jednotlivych castiach Myth Drannoru bola vsak hodne dobra.
Tak som sa na chvilu rozhodol pokracovat :) Uz je to s prostredim trochu lepsie, ked clovek netrci v tom uvodnom dungeone, v ktorom som stravil celu vecnost. Mam taky pocit.
Preto som pisal "pokial viem" (pretoze viem, ze mam ultra sklerozu ;)) a planoval som sa mrknut aj do Barttona. Ale to zaradenie (stale by som bol skor za pre-MUD hry), no ale dobre. :)
Inak v casaku je potom viac veci, ktore vnimam ako opomenutie (nic zavazne, ale mohlo to tam byt spomenute alebo lepsie formulovane) - prva Duna vraj nie je strategia (welp, ona prave je z polovice aj strategia :)), pri clanku o UFO by som rozhodne niekde v ramceku spomenul OpenXcom (ak by to cital niekto, kto by si chcel zahrat, OpenXcom je dnes jasna volba); v clanku o Westwoode tiez boli len pre papagajovane zname veci - ziadna pridana hodnota. Tu by som kludne prihodil nejake hry, o ktorych sa malo vie a ich autorom bol Westwood - pokojne ako ramecek (nemuseli by byt v hlavnom texte) atd.
Ja viem, je to uplne zbytocny "bitching", ale tak ked uz nieco take "pekne" mame v rukach, tak preco to len chvalit :) Chvali sa uz len tym, ze som si to chcel kupit a kupil to. :)
Po tyzdni zhanania sa mi podarilo dostat sa k retro Score... tyzdni v Bratislave! Ale to nie je podstatne. Prave som sa divil, ze tu nikto nekritizuje :) A nechcel som byt prvy, nastastie ma Richmond predbehol.
RPG, hned zaciatok, pedit5, moria, oubliette...MUDy? Pokial ja viem, to boli single-player RPGcka, prve pokusy, teda. Jasne, neskor prave z nich MUDy vznikau - resp. stylovo cerpaju. Kde mohla nastat chyba? A hadajte co? Rovnaka blbost je napisana i na wiki, ked hladate info o MUDoch. A autor to bez rozmyslania a studovania dalsich zdrojov opisal. Ehm, oukej... Nie nadarmo nas v skole varovali pred opisovanim vsetkeho co je na wiki :)
Ale zatial som len na zaciatku celeho casaku. Ale uz som mrkol aj na niektore dalsie clanky. Obsahovo sa k nim vyjadrit este neviem, ale... Je tu jeden specificky autor, ktoreho styl pisania (a postavenie sa k latke) mi nevyhovoval uz za jeho autorskych cias v Gamestari (myslim, ze to bol tento casak) a nevyhovuje mi ani teraz. :)
Aby rec nestala :) <a href="http://www.mickthemage.sk/2017/04/pool-of-radiance-ruins-of-myth-drannor.html" target="_blank">http://www.mickthemage.sk/2017/04/pool-of-radiance-ruins-of-myth-drannor.html</a> A nejake tie screeny, ktore sa mi uz nevosli do blogu :)
Si mi to pripomenul a ja som to dnes loadol... Myslim, ze viem kde som skoncil, ale netusim co dalej, takze pri odpocinku od Pool2 si mozno odskocim sem :) Len sa budem musiet mrknut do nejakeho navodu. Ja si to uz fakt nepamatam :) (btw. plati pre Richmonda obrazok s dialogom - neklikat a necitat - SPOILER!)
Ale co sa mi potvrdilo, ze ta hra ma imho stale perfekntu atmosferu. Ja to skratka milujem.
Po 4 hodinach zatial pozitivne dojmy. Svet je velmi zaujimavy, a zda sa, ze i charaktery maju co povedat. Aj ked to beriem s rezervou. Co su to 4 hodiny, ze? :) Pozitivne - aspon pre mna - je, ze som za tie 4 hodiny prakticky nebojoval (ked nepocitam ten uvodny "tutorial" suboj). Co ma nesmierne tesi!!!!! Druha vec je, ze subojovy system sa netvari bohovia vedia ako komplexne. A teda to je cisty odhad. Pretoze ako som povedal, suboj som videl jedine v uvode. Ale vraj i po zacati suboja sa da z neho vykecat. Co mi pride hodne dobra vlastnost.
Zacal som to nejako spisovat. Zatial celkovy obkec o hre a zaciatky http://www.mickthemage.sk/2017/01/pool-of-radiance-ruins-of-myth-drannor.html
Snad mi to vydrzi este aspon na par casti :)
Ono, niekde hodne neskoro v hre je aj par vonkajsich map - pokial viem. Ale 90% v podstate tvori jeden dungeon. Teraz som v Halls of Stone, nazrel som to Halls of Light a samozrejme uz spominanych Deep Halls... vsetko vyzera uplne rovnako. Samotne tahove suboje su stale zabavne, ale to behanie okolo, stale v rovnakom prostredi nie je uplne zabavne.
Halls of Stone sa mi podarilo pribrat do druziny dalsieho bojovnika. Uvidim ci bude k niecomu dobry. Hordy nemrtvych, nejake tie chybajuce kluce a specialne "words of power", ktore nemam. Ak som to spravne pochopil, niektore studne a veci na poschodiach su ovplyvnovane inymi na inych poschodiach. Ale pomaly ma to zacina ubijat stereotypom. :(
Mno, tak cca okolo 6 hodin (mozno trochu viac?) a mam prejdenu celu Main Halls mapu. Uprimne, vcera ma to uz totalne ubijalo k smrti - ked som musel prebehnut z jedneho konca mapy na druhy... a nikde sa nic nedialo. Obzvlast ked clovek nemoze posunut vyhlad za dosah "zorneho pola" druziny. To je imho ten najvacsi problem, neda sa kliknut niekde na mapu a pockat nez druzina dobehne. Dalsiu facku som dostal, ked som vstupil do Deep Halls a privitalo ma uplne rovnake prostredie. Jeeej, to je vesele. Ta hra ma svoje svetle momenty a kopec ubijajucich.
Inak je to standardka - clovek prechadza dungeon, hlada kluce, bojuje s priserami, oslobodzuje uvaznanych tajtrlikov. Ozaj, nasa druzina tak prisla k dalsiemu carodejovi do party. Bol uvazneny v kameni. Na jeho vyslobodenie to chcelo vyriesit hadanku. I tu sa vyskytol maly technicky problem. Ale nakoniec to nejako slo. Este mame v druzine volne jedno miesto.
Momentalne sme vsetci Level 8, az na oslobodeneho tajtrlika, ten je tusim 6?
Hmm, je tu niekto (okrem mna), kto hru uz niekedy hral? Ja mam z nej totiz strasne zmiesane pocity. Na jednej strane ma bavi... na druhej strane je tam kopec veci, ktore ma stvu (napriklad: pri postupne do novej urovne hrac nevybera nic, okrem kuziel pre postavy; Main Halls je ohromne velky dungeon a uz to zacina byt trosku nuda :); pouzivatelske rozhranie mohlo byt lepsie navrhnute; jeden model pre vsetko - zda sa atd.)
Mimochodom, pod Windows 10 hra bezi v pohode - tj. spusti sa a da sa hrat. Akurat v inventari (a obcas pocas tahov, ale tam to tolko nevadi) mam pocit, ze klesa framrate. Poznate to, ako ked vam nevladze hra a mate pocit, ze sa mysou (kurzorom) nedokazete spravne trafit, pretoze to akoby sekalo.
Musim povedat, ze ako ma stvu niektore technicke veci (nieco som si pamatal, nieco uz nie :)), tak ma uvodne cca 3 hodinky celkom bavili. I ked zdaleka to nie je dokonala a dobra hra.
1. Myslel som si, ze som sa tento rok uz dohral. Odohral som co bolo treba a... ak dostanem na Vianoce novych Pokemonov, ehm, no uvidime :) ALE... nedalo mi to a nainstaloval som si tu hruzu, co je pokracovanim vynikajucej hry. Vid. obrazky. Fuh, ani neviem kde zacat s kritikou. Ci to dohram? Eh, uvidime ci si zvyknem na ovladanie a ci to nebude zabugovane az moc.
2. Pri oldies je to - ako pride, tak pride. (tento rok som dokoncil znova Pool of Radiance a Curse of Azure Bonds, plus tu nestastnu LOTR hru na GameCube). Na co dostanem chut, to este neviem. Plus som v Unlimited Adventures vytvoril dobrodruzstvo, ktore nikto z vas ani nechcel otestovat :( Takze ani neviem ci je k niecomu :)
Ale, resty mam White March dlc druhy diel pre Pillars of Eternity, novy Torment planujem, niekde by som do toho mohol strcit aj Dishonored 2, konecne si zahrat Memoriu a tak... Backlog mam rozhodne OBROVSKY. Ja som vlastne este nedohral... uhm... no nic. Hrat rozhodne je co.
3. A to je prave ten problem. Niekedy ma to uz ani nebavi. Potrebujem nieco specificke a skor by som hry vytvaral (ale neviem to :)), ako ich hral. Resp. vytvaral nieco. Dokoncil som uz spominane dobrodruzstvo pre UA, vytvoril dizajn kartovej hry, upravil a previedol do virtualnej podoby "glorifikovane clovecko" mojho mladsieho ja, spravil par kozmetickych veci pre Project Highrise, soldier class pre XCOM2... Ak sa pocita za kreativno aj "vizualny koncept modernej goldbox hry", tak to je dalsia vec :)... Ale stale sa mi nepodarilo dokoncit ten Shadowrun :( V podstate sa hram stale, len trochu inym smerom. Skoda, ze to k nicomu nie je.
Ma to byt cisto v duchu Trivial Pursuit , cize karticky s otazkami a odpovedami.
Ked uz mame kategorie, teraz este vymysliet ako co najjednoduchsie vytvorit karticky :) (a samozrejme otazky, ale par testovacich zo seba vysukam, to az zacne ist do tuheho bude treba help. Idealny stav je totiz tak cca 100 otazok na kategoriu, 50 aby sa to dalo slusne hrat. Ale na to je este teraz trochu cas.
Som sa nedavno tak trosku hral s Tabletop Simulatorom http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=784222377 a cosi mi napadlo. Co takto spravit Trivia hru postavenu na otazka okolo pocitacovych (konzolovych) RPG. Konkretne "re-themeovat" Trivial Pursuit (pre zaciatok jeho blitz variant) na podobne ucely.
Problem, ktory momentalne riesim (otazky pridu na rad neskor) je 6 kategorii, podla ktorych by tie otazky mali byt rozdelene. Za kazdy dobry napad budem len vdacny!
V zavere vlastneho uvazovania som dospel k tymto siestim:
Tvorcovia, Historia, Postavy, Bossovia/Potvory, Artefakty (=zbrane, itemy a pod.), Geografia (miesta, dungeony a pod.)
Budem rad za akukolvek kritiku (a neskor aj pomoc pri vymyslani otazok :) ).
Ak by sa este nasiel niekto kto by ten moj Unlimited Adventures vytvor chcel testovat, nech mi da vediet. I ked ja uz som za tie 3 (skoro 4) mesiace uz aj pomaly zabudol ako sa s tym robi. Aby som tam vedel este veci opravovat :)
Nakolko je vlastne dokoncena? Stale je to ta verzia 0.6?
Pripajam sa ku gratulacii, pretoze sam som zacal BT hrat zaciatkom minuleho roka, ale hra ma ubila svojou neskonalou nudou (aka grindom). Pokial si spomianm vzdal som to niekde okolo katakomb. Aby clovek slusne hru presiel, musel strasne grindovat urovne - aspon to bol moj pocit z toho. Ta hra imho dnes uz nedrzi dobre po hromade. Aj ked jej mozno este dam sancu v tom remaku. Pochybujem vsak, ze u nej vydrzim. Grind a nikdy nekonciace suboje boli vzdy mojou achliovkou a dokazali ma odradit od inak dobrych hier.
Aj ked to je otazka. Je hra naozaj dobra, pokial je zavisla na nekonecnom gridne? RPG Filozofia 101 ;)
Mno remake, je to "Refine" ako to ma v nazve. Cize nejake extra zmeny by som od toho necakal. A podla tych sprav, ktore som linkoval par dni dozadu by to malo stat 19,99$. Cize celkom dost. Pravdepodobne to pojde do wishlistu a pocka na nejaku tu zlavu :)
Le spominany link http://gematsu.com/2016/09/princess-maker-2-refine-coming-pc-via-steam-english-october-3
Nie nutne, poslem ti PM (ak tu funguje) aj s komplet linkom s celym Unlimited Adventures. Len mountnes do dosboxu a hras. :)
Zda sa to neuveritelne, ale podarilo sa mi dokoncit modul (dobrodruzstvo) pre Unlimited Adventures. Boli to 4 tyzdne intenzivnej roboty, ale hra by sa mala dat (teoreticky) prejst od zaciatku do konca. Kym to verejne niekam nahodim, potreboval by som niekoho na betatest. Najlepsie niekoho kto rad goldbox hry. Pretoze, Unlimited Adventures su goldbox hra, ze. A pevnymi nervami. A niekoho, kto si betatestovanim dobrovolne pokazi zazitok, pretoze to tak je :) Bude to teda chciet nainstalovany UA spolus UAShell, pretoze v tej malickosti pouzivam nejaky ten hack. Odhadovany herny cas cca 2-3 hodinky (?).
Ak by mal niekto zaujem, dajte vediet. V priebehu buduceho tyzdna by som to nejako spiskal.
|
[ viac ]
[ viac ]
partneri
|