Escape from Hell :: OldGames Blog

Account login » login?
 
DJ OldGames
Blog | « list articles  
Most of the blog articles are written in Slovak language, please use this google translator feature to translate all text to your language.

Escape from Hell

created by: mazar1234, 21.04.2012, 22:19
modified by: dj, 22.04.2012, 11:41
Denník hráča: Escape from Hell je RPG s ťahovými súbojmi, využívajúce engine hry Wasteland s jednoduchším systémom skillov, zameraných predovšetkým na bojové vlastnosti postáv. Okrem prvkov hororu sa tu objavuje aj čierny humor a komédia, prejavujúce sa hlavne v dialógoch, a člemni partie môžu byť známe historické osobnosti ako Stalin, Hitler, Mozart alebo Genghis Khan...

Escape from HellEscape from hell je hra z roku 1990 vydaná pod taktovkou (dnes už asi nenávideného) Electronic Arts výlučne na platforme PC, čo je asi aj dosť škoda, pretože Amiga verzia mohla do hry pridať zvukovú stránku, ktorá je na PC absolútne smiešna. Hra je tiež známa aj pod názvom "Richard and Alan's Escape from Hell" a je to tak trošku narážka na hru (film) "Bill & Ted's Excelent Adventure" s ktorou má spoločné predovšetkým parodické, komediálne zameranie. Je to však primárne hra z kategórie RPG hoci býva označovaná aj ako "light RPG". Mamutí podiel na hre majú najmä dvaja ľudia - Richard L. Seaborne, ktorý sa postaral o dizajn a programovanie a potom Alan J. Murphy, ktorý má na svedomí grafiku hry.

 

Po technickej stránke sa jedná o hru veľmi zastaralú a niet sa ani čo čudovať, keď engine je z roku 1988. Grafika je maximálne na úrovni MCGA, EGA alebo horšie. Zvuk je otrasný a úplne úbohý. Interface hry vôbec nepoužíva myš a ovláda sa výlučne pomocou klávesnice. Samotná hra je v tzv. "Top-down" pohľade a každé menu či inventár predmetov je čisto v textovom prevedení.

 

RPG prvok hry je zastúpený jednak klasickým získavaním skúseností a zvyšovaním levelov a potom aj rôznymi vlastnosťami a dovednosťami (skills). Za zmienku stojí fakt, že skúsenosti získava vždy iba postava, ktorá zasadila smrtiacu ranu čo je myslím zhodné s hrou Ultima 4.

 

Dovednosti sa zvyšujú pri rozhovore s trénermi, ktorí buď dokážu postavy naučiť nové dovednosti, alebo zvýšia dovednosti, ktoré už postavy ovládajú. Súboje prebiehajú na ťahy, podobne ako v Bards Tale 3. Zbrane sú klasicky rozdelené na strelné a melee. Inventár je tu ale mimoriadne obmedzený a každá postava môže mať u seba maximálne 10 predmetov. Družinu môžu tvoriť najviac 3 postavy, čo dáva maximálny počet predmetov, ktorý dokáže družina niesť 30 kusov. V tom je zarátané všetko vybavenie ako sú zbrane, brnenia a čokoľvek iné. Už po krátkom čase majú všetky postavy zaplnené položky a hráč musí každú chvíľu vyhadzovať nejaké veci aby mohol zobrať lepšie či questové.

 

RPG zložku ako už bolo povedané tvoria najmä vlastnosti a skilly. Vlastnosti sú klasické ako Strength, Intelligence, Piety, Agility, Stamina, Psychic force... Dovednosti sú rozdelené do 2 skupín, pasívne a aktívne. Pasívne sa používajú automaticky a Aktívne treba používať aktívne. Medzi pasívne patria zbraňové dovednosti ako Melee weapons, Archery, Rifle combat, Dueling, Pistol combat, Automatic/SMG, Rocket Launcher..., medzi aktívne patria rôzne zručnosti ako Parachuting, Picklock, Electrical, Explosives, Bluffing, Swimming, Steal...

 

Ďalšou dôležitou zložkou hry sú rôzne puzzle a questy, spočívajúce v používaní predmetov a dovedností. A potom tie súboje, sú dosť početné a obtiažnosť nie je vždy zrovna ľahká. Veľkým problémom hry je systém ukladania savegame pozícií. Nie že by bolo podstatné, že má hra iba jeden save slot, to je len taký detail a vyplýva z použitého enginu Wastelandu, ktorý mal tiež iba jedinú pozíciu na ukladanie. Horšie je, že po loadnutí sa obnovia všetky príšerky v danej lokácii, takže aj saveovať treba z rozvahou, aby sa človek nedostal do fatálnej situácie, kedy sa po loadnutí objaví uprostred masy nepriateľských skupín, je to dosť problémová záležitosť. Druhá vec je spôsob akým si hra ukladá informácie o predmetoch a celkovej situácií v určitej lokalite. Vždy po opustení nejakej lokality sa uložia údaje priamo do súborov samotnej hry a nie do súboru savegame. Vďaka tomu sa dajú aplykovať rôzne cheaty, tak ako vo Wastelande, kde sa dajú robiť zálohy mapových súborov a pomocou prechodu lokáciami, loadovaním a kopírovaním starých mapových súborov na nové sa obnovujú predmety v truhlách a podobne, takže sa dá donekonečna ryžovať. Nebudem to rozvádzať, sú toho popísané celé články a ja nemám v pláne tieto cheaty používať.

 

To by hádam v stručnosti mohlo stačiť na to aby sa čitatelia trošku zorientovali a urobili si aspoň akú takú predstavu o hre Escape from Hell. Tí čo hrali Wasteland vedia pomerne dobre ako hra vyzerá a funguje a ostatní môžu aspoň vyskúšať, kľudne aj obidve hry :-). Ja som síce Wasteland nikdy nehral, ale nevadí... príde na psa mráz.

 

Maros S

 

And now for something completely different....

Games (2)


Comments: 38
Sort by
Maros S Maros S   | Grafika 16.05.2012, 19:49:57   Reply   edit  delete 
Show Reply to post from Crash:
No čo sa týka grafiky tak tým najlepším čo v celej hre je sú naozaj práve tie príšerky. To bol aj jeden z dôvodov prečo som sa ich snažil uploadnúť pomerne čo najviac. Prakticky úplne všetky sú super a to som ich samozrejme neukázal úplne všetky ale celkovo pomerne dosť.

Samozrejme celkovo je grafika hry ako svet a tak mizerná... engine z roku 1988 bol už v 1990 úplne mimo mísu, hoci ešte do roku 1991 možno ešte občas až 1992 vychádzali hry s textovým interface ovládania (Wizardry 6 či známe Fate GOD ale aj koooooopec iných). Hoci pre mňa osobne je to dosť nepochopiteľné, lebo keď si zoberieme že už v roku 1988 svet videl ako to má vyzerať v Dungeon Masterovi. Prečo ešte niekto po tejto hre vyrábal hry ktoré nemali myšoidno-grafický ikonkovitý interface je v podstate úplná záhada a je to v rozpore s tvrdením že človek je tvor inteligentný ale bolo to tak hoci je to úplne nepochopiteľné. Predsa na to nebol žiadny copyright tak prečo?

Keď si zoberieme podobný technologicko-ovládací prelom, ktorým bolo Bethesdácke X-ngnige v Terminator FS tak v podstate už pár dní po tejto hre začali vychádzať všetky FPS okamžite s plným mouselookom a kto vydal nemouselookovu hru tak bol v momente odsúdený na absolútny krach. Zaujímavé že po vydaní DM sa ešte celé roky vyrábali - a to vo veľkom počte - hry s tak zúfalo predpotopným a archaickým interface akým bol textový interface ovládania. Grrrrr, pár ľudí by si vtedy zaslúžilo poriadne nafackovať.

Ale že by bola grafika napr. v mestách nejako vyslovene neprehľadná si nemyslím, viac menej je vždy jasné kde si, čo si, čo sa tam asi tak nachádza a podobne. Mapa sveta je už na tom horšie a niekedy je "vopruz" hľadať cestu z bodu A do bodu B, aj keď sa niektoré cesty javia ako priechodné tak nie sú a podobne, človek ta potom musí obchádzať hore dolu územie a hľadať nejakú tú správnu skulinku kadiaľ sa dá preniknúť niekam. Ale zasa nie že by to bolo vyslovene frustrujúce to nie, len občas to trochu zdržuje a komplikuje cestu ale celkovo sa to dá hrať pomerne v pohode.



Crash Crash   | Grafika 16.05.2012, 08:47:20   Reply   edit  delete 
Nevím jak to vnímáš ve hře, ale jak tady sleduji ty postované obrázky, tak mám z tý grafiky velmi smíšené pocity. Musím říct, že se mi moc líbí ztvárnění většiny příšer (nepřátel), které jsi tu zveřejnil ať už jsou to Crashed Pilots, Evangelists nebo Ninjové, a nebo ty tři v předposledním příspěvku. Každopádně vypadají docela nebezpečně tak jak nepřátelé mají vypadat a jsou dost rozmanití.

Svět jako takový (levely, města) se mi moc nelíbí příde mi to takový nepřehledný, ale hlavně se mi to prostě čistě subjektivně a pocitově nelíbí. Ale co tak nějak vůbec nechápu je grafika těch známých osobností. Hamlet a Spartakus, ty jsou ještě v pohodě. Ale co má být ten Capone? Lucifer v nátělníku s bouchačkou? Nebo Cézar ten zas vypadá jak rohatá babička v šátku a sukni a podobu Rommela jsem vůbec nepochopil. Nevím já osobně bych uvítal jejich klasické podoby možná trochu stylizované do pekelna, ale udělat z nich takový "směšný" čerty, to mi příjde dost mimo mísu.
Maros S Maros S   | Death alley 13.05.2012, 14:42:55   Reply   edit  delete 
Túto základňu tvorí iba jeden dlhokánsky rovný most nad ohnivou priepasťou, ktorý má v strede malú odpočinkovú plošinu. Most je plný vytuhlých nepriateľov a bez najsilnejších zbraní nemá družina vôbec šancu prežiť. Ešteže má Richard slušnú zásobu pištoliek “Dark pistol“ ináč by to bol vážny problém. Na konci mosta je malá plošina s telefónnou búdkou. Táto slúži ako priama cesta do srdca Satanovej pevnosti “Satans fortress“, v ktorej sa okrem hlavného zloducha Satana nachádza aj hľadaná Alison.

Po vstúpení do búdky Richard automaticky použije z inventára predmety “Laptop computer“ a “Phreaker box“. Vďaka tomu sa družina bez problémov prenesie do pevnosti a tým začne záverečnú fázu hry.

obr 1 - vstupná časť základne
obr 2 - odpočinková plošina v strede mosta
obr 3 - objavenie telefónnej búdky
obr 4 - automatické použitie predmetov v búdke
Attachment Attachments
mazar1234_escape_297.png mazar1234_escape_299.png mazar1234_escape_300.png mazar1234_escape_302.png
Maros S Maros S   | Level 3 13.05.2012, 14:27:32   Reply   edit  delete 
Celý svet level 3 je plný silných skupín nepriateľov a bez použitia najsilnejších zbraní je šanca na prežitie prakticky úplne nulová. Celá družina je teraz vyzbrojená Dark pistolami a vďaka tomu sa jej pomerne úspešne darí postupovať až k bránam vojenskej základne “Death alley“.

obr - rôzne druhy nepriateľov vo svete level 3
Attachment Attachments
mazar1234_escape_295.png mazar1234_escape_279.png mazar1234_escape_278.png
Maros S Maros S   | Dismal land 13.05.2012, 14:25:40   Reply   edit  delete 
Dismal land je neveľké mesto s niekoľkými zaujímavými postavami. V prvom rade je to “Scrooge“, ktorý po rozhovore daruje Richardovi dôležitý predmet “Phreaker box“ potrebný na preniknutie do Satanovej pevnosti. Ďalšou postavou je “Eric the Viking“, ktorý výmenou za zbraň Dark pistol vytrénuje dovednosť plávanie “swimming“. Okrem toho sú tu aj dve postavy ochotné pridať sa k družine – pirát Čierna brada “Blackbeard“ a doktor Jekyll. Richard však ich ponuku odmieta a pokračuje bez zmeny v zložení družiny.

Po preskúmaní Dismal land sa družina vracia do sveta level 3 pokračuje v ceste na severozápad.

obr 1 - brána do mesta Dismal land na mape sveta level 3
obr 2 - Scrooge
obr 3 - príbytok doktora Jekylla
Attachment Attachments
mazar1234_escape_281.png mazar1234_escape_283.png mazar1234_escape_293.png
Maros S Maros S   | Dachau 13.05.2012, 14:11:56   Reply   edit  delete 
Hneď po vstupe do tábora je jasné, že sa skutočne jedná o nacistický koncentračný tábor. Všadeprítomné dekorácie v podobe nacistickej svastiky nenechajú Richarda na pochybách.

V samotnom tábore sa nachádza množstvo nacistov, ktorí sú však družine aj k úžitku. Hneď prvý rozhovor s poľným maršálom Modelom “Model“ vedie k zvýšeniu dovednosti “Rifle“ a rozhovor s líškou púšte Rommelom “Rommel“ zvýši hodnotu dovednosti “Rocket launchers“.

Ďalší významný nacista Goering družinu informuje o tom, že hľadajú nejakých “dobrých “ ľudí, alebo presnejšie v ich prípade “zlých“ ľudí, ktorí by im pomohli. Plánujú totiž zvrhnúť satana a zmocniť sa vlády nad peklom. Veď kto už by mohol lepšie vládnuť peklu ako Hitler? Potom ešte Richarda ubezpečí, že za pomoc určite vráti hľadanú Alison Richardovi.

V jednej cele nachádza družina pripútaného generála Guderiana “Heinz Guderian“, ktorého uväznil Hitler, pretože mu už neverí. Vďaka vysokej hodnote dovednosti páčenia zámkov sa Richardovi podarí generála oslobodiť a ten sa z vďačnosti ponúkne do družiny. Richard ale jeho služby odmieta a družina tak pokračuje ďalej bez zmeny.
V jednej budove Richard stretáva Talianskeho diktátora Mussoliniho “Mussolini“, ktorý ho informuje o tom, že je už očakávaný samotným Hitlerom. O kúsok ďalej stojí aj nejaká žena. Pri rozhovore Richard zisťuje, že je to Hitlerova milenka Eva Braunová , ktorá však nič zaujímavé nepovie. Poslednou osobou v budove je samotný zloduch a nacistický diktátor Hitler.

Hitler chce, aby sa Richard pridal na jeho stranu a v prípade, že mu dokáže zapálenie pre jeho vec tak je dokonca ochotný pripojiť sa k družine. Pri prehliadke budovy Richard v jednej skrinke objavuje aj vodcovu knihu “Mein Kampf“, no vzhľadom na to, že sa s ním neplánuje paktovať tak túto publikáciu zahadzuje a pokračuje ďalej v skúmaní sveta level 3.

Po preskúmaní tábora Dachau sa družina vracia do sveta level 3 pokračuje smerom na východ.

obr 1 - za bránou Dachau
obr 2 - rozhovor s Rommelom
obr 3 - budova s Mussolinym, Braunovou a Hitlerom
obr 4 - uväznený Guderian
Attachment Attachments
mazar1234_escape_256.png mazar1234_escape_265.png mazar1234_escape_273.png mazar1234_escape_267.png
Maros S Maros S   | Level 3 13.05.2012, 14:08:36   Reply   edit  delete 
Po vytočení získaného čísla, je družina okamžite prenesená do sveta level 3. Richard sa tak objavuje približne uprostred sveta level 3 a hneď po opustení telefónnej búdky musí absolvovať niekoľko súbojov. Prítomné príšerky patria k tomu najhoršiemu, čo sa v celom pekle nachádza a bez použitia najsilnejších zbraní je šanca na prežitie veľmi malá.

Kúsok na západ od miesta vstupu družina objavuje vchod do tábora “Dachau“.

obr 1 - začiatočná pozícia v level 3 po prenesení z čakárne v level 1
obr 2 - prvá príšera v level 3
obr 3 - vchod do Dachau na mape sveta level 3
Attachment Attachments
mazar1234_escape_249.png mazar1234_escape_251.png mazar1234_escape_254.png
Ringo Ringo   | Maros S 29.04.2012, 18:38:37   Reply   edit  delete 
jako člověče, ty chceš, abych do toho všeho, co už mám, rozehrál ještě i tohleto?? Zjistil jsem, že to správné navnadní na hru je pro mě daleko větší smrt než hra samotná:-) Ale nene, neboj, prioritou je pro mě pořád dohrání Fate. Škoda že mám tak málo času a každý herní večer, co se k tomu dostanu, skončí smrtí v Grottos:-) Legendy nelhaly:-)
Maros S Maros S   | City on the edge of eternity 29.04.2012, 16:37:10   Reply   edit  delete 
V meste je našťastie všetko v poriadku a nie je nijako postihnuté katastrofou. Richard v čakárni súdnej budovy odovzdáva databázu úradníčke, ktorá je veľmi šťastná a posiela ho za svojou sestrou, tiež prítomnou v meste. Okrem toho Richardovi prezradí aj volacie číslo pre vstup do sveta level 3, ktoré je možné vytočiť na telefónnom automate hneď vedľa úradníčky. V čakárni je aj úbohé žieňa Júlia, ktorá sa celá uplakaná sťažuje, že sa o ňu vôbec nikto nestará a nezaujíma. Richard jej preto daruje náramok záujmu a za to sa celej družine dostane požehnania v podobe anjelskej sily "Angelic power", ktorá by mala Richardovi pomôcť uniknúť z pekla.

Od sestry na juhovýchode mesta družina získava spomínaný odznak "Consultant badge" a k tomu ešte aj špeciálne plášte "Superior cloak". Po získaní potrebného odznaku sa družina vracia do súdnej budovy a zamieri si to priamo k telefónnemu automatu. Richard vytáča získané číslo a celá družina je v momente prenesená do nového sveta level 3.

obr 1 - získané informácie od úradníčky
obr 2 - sestra úradníčky
obr 3 - telefónny automat v čakárni súdnej budovy
Attachment Attachments
mazar1234_escape_243.png mazar1234_escape_0244.png mazar1234_escape_247.png
Maros S Maros S   | Level 1 29.04.2012, 16:28:25   Reply   edit  delete 
Teleport z Caponeho mesta premiestňuje družinu do severovýchodného rohu "Lucifers Landing". Na prvý pohľad je vidieť, že sa tu stalo niečo zlé. Celé územie je úplne zničené a jedinými bytosťami, ktoré sa tu pohybujú sú rôzne formy nemŕtvych. Zbežná prehliadka okolia potvrdzuje absenciu akéhokoľvek života, ktorý tu bol pôvodne prítomný. Zmizli všetci strážcovia aj Moriarty či priateľský kapitán Flicka. Pri obhliadke Flickovho miesta Richard objavil cenný šperk - náramok záujmu "Care bracelet". Potom už družina čo najrýchlejšie uteká do mesta so súdnou budovou.

obr - zičené územie Lucifers Landing
Attachment Attachments
mazar1234_escape_240.png mazar1234_escape_242.png
Maros S Maros S   | Satan's Halo 29.04.2012, 13:14:21   Reply   edit  delete 
Toto mestečko je pomerne malé a nachádza sa tu iba centrálne námestie a 3 budovy - na západe, na východe a na severe. Dohromady nič podstatné sa tu nenachádza, iba niekoľko historických postáv ako Byron či Kopernik. okrem toho sú tu aj 3 postavy, ktoré sa dajú vziať do družiny - Billy Bob, Mozart a Blondínka. V zákutiach mesta sa povaľujú nejaké zbrane, preto sa oplatí preskúmať každý zapadnutý kút. Podľa rady Jesse Jamesa družina nájde aj malý sklad silných zbraní a tým je návšteva mestečka úspešne zakončená.

Teraz už je potrebné iba zastaviť sa v meste "Los Diablos" a vymeniť si nádoby s krvou za nové nepriestrelné obleky. Popri tom si družina v tomto meste aj vymení všetky poloprázdne zásobníky za plné a potom už je definitívne na ceste do Caponeho mesta s teleportom do level 1.

obr 1 - vchod do mestečka "Satans Halo" na mape level 2
obr 2 - v mestečku "Satans Halo"
obr 3 - klub Moranda
obr 4 - Wolfgang Amadeus Mozart

Attachment Attachments
mazar1234_escape_208.png mazar1234_escape_213.png mazar1234_escape_228.png mazar1234_escape_237.png
Maros S Maros S   | Zaujímavosť 29.04.2012, 12:28:47   Reply   edit  delete 
Pri hraní som si všimol istú zaujímavosť. V čase Caponeho vlády je jeho dovolenková rezidencia v meste "Gangster's Guillotine" pri vchode vyzdobená vlajkami ako na obrázku č. 1. Po jeho smrti, keď sa na trón vracia Cézar sa vlajky zmenia na nacistickú svastiku ako je vidieť na obrázku č.2. Kto vie či si túto hru niekedy všimli priblblé Nemecké anti-herné inštitúcie, ktoré zakázali napr. Wolfensteina a podobne.

Attachment Attachments
mazar1234_escape_119.png mazar1234_escape_196.png
Maros S Maros S   | Gangster's Guillotine 29.04.2012, 12:17:40   Reply   edit  delete 
Po Caponeho smrti sa život v meste mení. Do budovy, ktorá pôvodne slúžila ako Caponeho dovolenkové sídlo sa už stihol nasťahovať bývalý vládca Cézar "Caesar". Strážca v jeho novej rezidencii družinu ochotne púšťa dovnútra a Cézar aj hneď Richardovi poskytuje audienciu.

Cézar poďakuje Richardovi za zabitie Caponeho a hovorí mu o tom, že je síce Satanovým Arch Devilom ale to neznamená že ho zakaždým aj poslúcha. Práve to vraj dalo Satanovi dôvod na to aby ho nahradil Capone vo funkcii správcu sveta level 2. Potom Richarda upozorňuje na to, že asi určite bude chcieť databázový program pre súdnu miestnosť v level 1. Databázový program značne urýchli chod súdu a za odmenu Richard získa informáciu o tom ako je možné získať "Consultant badge", ktorý je nutný pre vstup do diablovej pevnosti "Devils fortress".

Databázový program je v Cézarovom počítači a Richard si ho aj hneď zaradí do inventára. Zariadenie je označené ako "Infernal Business Machine" teda skratka je IBM. Po prehliadke Cézarovej rezidencie, ktorá rozšírila inventár družiny o pár maličkostí ako plameňomet a podobne sa Richard vydáva na cestu do Caponeho mesta aby sa pomocou teleportu mohol preniesť späť do level 1. V level 1 plánuje odovzdať databázu úradníčke v čakárni a potom sa pokúsi nejako dostať do level 3, v ktorom sa podľa získaných informácii nachádza aj Alison. Cestou do "Capones city", ešte pred tým ako družina opustí level 2 preskúma mestečko "Satan's Halo ", v ktorom ešte vôbec nebola.

Pred ďalekou cestou si ešte družina vybaví jednu maličkosť, ktorou je návšteva banky "BOA". Účelom je získať ďalšie 3 nádoby s krvou, ktoré potom môže vymeniť za nové nepriestrelné obleky. V početných súbojoch sa všetky brnenia opotrebovávajú a časom už poskytujú oveľa menšiu ochranu než keď boli nové. Po Caponeho smrti je už v banke prítomný aj Clyde, ktorý výmenou za samopal "Tommy gun" naučí a vytrénuje družinu v dovednosti "Automatic/SMG" na úroveň 15. Bonnie ochotne vydá Richardovi 3 nádoby s krvou a takto vybavená družina sa vracia do sveta level 2.

obr 1 - Cézar na tróne
obr 2 - rozhovor s Cézarom
obr 3 - Clyde

Attachment Attachments
mazar1234_escape_200.png mazar1234_escape_201.png mazar1234_escape_239.png
Maros S Maros S   | Prison of the damned. 29.04.2012, 11:58:22   Reply   edit  delete 
Do väzenia sa družina vracia pomocou teleportu - pentagramu v meste "Los Diablos". Keďže Richard už cestu do budovy s nádržou pozná, zamieri priamo k nej. Pomocou kladiva v Alanovom inventári rozbije sklenenú stenu nádrže a vyslobodí mučeného muža. Odmena je presne taká ako hovoril Wyatt Earp. Richardovi zvýši dovednosť "Bluffing" na hodnotu 20 a daruje mu jeden azbestový oblek.

Po tomto "intermezze" vo väzení sa Richard rozhodne vrátiť do mesta "Gangster's Guillotine". Obyvatelia mesta sú určite nadšení z Caponeho smrti a vďaka tomu môže Richard získať aj nejakú tú odmenu.

obr 1 - miestnosť s nádržou po rozbití nádrže
obr 2 - východ z väzenia vedúci do sveta level 2
obr 3 - stráže vo väzení
obr 4 - súboj za bránou väzenia v level 2
Attachment Attachments
mazar1234_escape_205.png mazar1234_escape_206.png mazar1234_escape_208.png mazar1234_escape_209.png
Maros S Maros S   | Gangster's Guillotine 28.04.2012, 14:49:00   Reply   edit  delete 
Kúsok za bránou Richard vyhľadá Alana, ktorý je už teraz v poriadku a Richarda bez problémov spoznáva. Okamžite sa pridáva k družine, ktorú tak opúšťa Hamlet. Alan má v inventári kladivo "Sledgehammer", preto sa družina rozhodne vrátiť sa do väzenia a oslobodiť muža v nádrži.

obr - rozhovor s Alanom po zničení ovládača mysli

Attachment Attachments
mazar1234_escape_194.png mazar1234_escape_195.png
Maros S Maros S   | Capone's City 28.04.2012, 14:47:13   Reply   edit  delete 
Po strastiplnej ceste sa družina konečne nachádza pre bránou do obávaného mesta veľkého šéfa Caponeho. Návštevu mesta nikto nepodceňuje a preto si každý člen družiny oblieka nepriestrelný oblek a do ruky vezme najsilnejšiu zbraň. U Richarda je to Dark rifle a Hamlet s Wild Billom majú Dark pistol.

V meste družina intuitívne postupuje na sever po širokom chodníku, pričom cestou likviduje množstvo silných nepriateľov. Po chvíli už družina stojí pred vchodom do Caponeho luxusnej rezidencie a bez váhania vstupuje dnu. Hneď v prevej miestnosti Richard stretáva aj samotného Caponeho so svojou ochrankou. Capone na družinu neútočí a dá sa s ním normálne rozprávať. Capone ponúka družine členstvo u pekelných strážcov pričom vychvaľuje pracovné podmienky - voľno každý piatok 13. a tri skazené jedlá denne. Rozprávať sa dá aj jeho elitným strážcom, ktorým je sám veľký gangster Dillinger, ktorého Richard nakoniec oklame a presvedčí o tom že práve on je slávnym lupičom, ktorý 2 krát vykradol Fort Knox (US sklad zlata).

Rečami však Richard nikdy peklo nezbaví tohto nenávideného tyrana Al Caponeho a preto bez varovania družina zaútočí. Richard v súboji nič nenecháva na náhodu a hneď na začiatku na Caponeho používa supermocný artefakt "Holy cross" so začiatočnej truhlice hry. Tento posvätný predmet na 2 použitia dokáže instantne zničiť akéhokoľvek pekelníka proti ktorému je použitý. Zvyšok jeho strážcov už potom rýchlo dorazia presné salvy z Dark rifle a Dark pištolí. Po úspešnom útoku, ktorý zbavuje peklo obávaného šéfa družina zahajuje prehliadku jeho luxusného príbytku. V truhliciach sa tu nachádza niekoľko zbraní Dark rifle a Dark pistol, ktoré sú vítaným prilepšením. V severovýchodnej časti obydlia je aj hľadaný prístroj na kontrolu vedomia "Mind Magnifier". Richard prístroj ihneď rozmláti na malé kúsky a potom sa družina poberá späť do mesta Gangster's Guillotine za Alanom.

Ešte dodám, že v Caponeho meste sa na západe nachádzajú aj teleporty označené ako cesta do level 1 a cesta do level 3.


obr 1 - vstupná časť Caponeho mesta
obr 2 - Al Capone so svojou ochrankou
obr 3 - rozhovor s Caponem
obr 4 - teleporty do levelov
Attachment Attachments
mazar1234_escape_176.png mazar1234_escape_183.png mazar1234_escape_185.png mazar1234_escape_189.png
Maros S Maros S   | Level 2 grounds 28.04.2012, 14:42:28   Reply   edit  delete 
Cesta do Caponeho mesta predstavuje pomerne komplikovanú záležitosť, do mesta vedie iba jediná úzka cestička komplikovane sa tiahnuca pomedzi hory a ohne. Počas Cesty družina absolvuje množstvo súbojov s rôznymi typmi nepriateľov, z ktorých sú najhorší Evangelisti, nachádzajúci sa tesne pred bránou do Caponeho mesta.

obr - súboje s nepriateľmi
Attachment Attachments
mazar1234_escape_126.png mazar1234_escape_130.png mazar1234_escape_131.png mazar1234_escape_174.png
Maros S Maros S   | Prison of the damned. 28.04.2012, 14:10:27   Reply   edit  delete 
Väzenie je plné vyhladovaných úbožiakov a navyše aj niekoľko zaujímavých ľudí. V prvom rade je to slávny Spartakus "Sparticus", ktorý ponúka členstvo v družine, ale Richard ho odmieta. Potom istý Harry, ktorý ponúka výmenný obchod, zbraň Dark rifle za naučenie dovednosti. S ťažkým srdcom mu Richard pušku dáva a Harry zvyšuje jeho dovednosť páčenia zámkov "Lockpick" na úroveň 20!
V jednom z domčekov v centrálnej časti väznice družina stretáva skupinku teroristov. Abdhul ho naučí dovednosti zaobchádzania s výbušninami "Exolosives" a vedľa stojaca skupinka mu zakaždým daruje jednu bombu. Pri prehliadke ich domčeka Richard objavuje aj jednu Dark rifle a jednu Dark pistol, ktoré výborne obohatia bojovú silu družiny.

V severnej budove na nádvorí je aj spomínaný "VIP person". Jedná so nejakého muža, ktorý je zavretý v sklenenej nádrži s vodou, pričom ho ešte zozadu škrtí nejaká žena. Nanešťastie nikto nemá v inventári kladivo a tak Richard odchádza preč. Z južnej časti nádvoria vedie chodník vedúci k hlavnej bráne väzenia a družina sa touto bránou vracia na územie sveta level 2 niekde v juhovýchodnej časti levelu.

Ďalšie kroky družiny smerujú do Caponeho mesta v juhozápadnom rohu mapy.

obr 1 - Spartakus
obr 2 - domček teroristov
obr 3 - muž v nádrži
obr 4 - príšerka zo sveta level 2
Attachment Attachments
mazar1234_escape_158.png mazar1234_escape_163.png mazar1234_escape_167.png mazar1234_escape_172.png
Maros S Maros S   | Los Diablos. 28.04.2012, 13:46:09   Reply   edit  delete 
Vchod do mesta družina úspešne objavuje približne v strede východnej časti level 2. Za bránami čaká niekoľko skupín strážcov, ktorí sú priateľskí a na družinu neútočia.

Západne od brány sa nachádza budova banky "Bank of the undead". Družina vstúpi dnu a za pultom banky objavuje samotného grófa Vladimíra von Drakulu "count Vladimir von Dracula". Drakula Richarda upozorní, že sú úplne bez krvi a dodáva, že za každý otvorený účet s krvnou zásobou dávajú zákazníkom nepriestrelný oblek "Bulletproof suit". Družina okamžite vymieňa svoje tri nádoby s krvou za tri nepriestrelné obleky, ktoré poskytujú výbornú ochranu pred nepriateľskou paľbou. Už v prvom meste v level 1 jedna banda vandrákov Richarda upozorňovala na to, že v Caponeho meste sa bez takýchto oblekov vôbec nedá prežiť. Teraz už je ale družina podľa všetkého dostatočne vybavená na to aby sa do tohto mesta mohla odvážiť vstúpiť.

Mestské stráže síce na družinu neútočia, ale po meste sa potuluje pomerne dosť veľa rôznych pištoľníkov, ktorí bez váhania útočia takže na nedostatok súbojov sa Richard nemôže sťažovať. V miestnom bare družina stretáva slávneho Billy the Kida, ale nič zaujímavé sa od neho nedozvedá. Návšteva baru sa nakoniec skončí prestrelkou a vyčistením celého baru od agresívnych zákazníkov s výnimkou priateľského Kida.

Pri skupine hrobov v centre mesta stojí aj slávny strážca zákona Wyatt Earp. Tento priateľský pištoľník Richardovi odporučí vydať sa na juh do väzenia, v ktorom vraj mučia nejakú VIP osobu. Vraj bude potrebné rozbiť nejakú nádrž pomocou kladiva, ale táto VIP osoba dokáže naučiť Richarda dovednosť blafovania "Bluffing" a okrem toho mu daruje aj azbestový oblek chrániaci proti ohňu. Na záver ešte ponúka družine tréning v ovládaní pušiek, ale vzhľadom na to že už družina podobný tréning absolvovala u seržanta vo výcvikovom tábore tak ho nie je potrebné absolvovať.

Budova označená ako "Al's Automatic Answers" ukrýva prekvapujúce tajomstvo. Nachádza sa v nej 6 stolov, ktoré slúžia na výmenu 6 druhov použitých zbraní za nové. Vynikajúca služba, ktorá umožňuje pri rozumnom hospodárení so strelivom (nevystrieľať všetky náboje v zbrani, ale pri hodnote munície 1 zbraň vymeniť za inú) nekonečnú zásobu vynikajúcich zbraní ako sú Assault rifle, SMG či ultimátna puška dark rifle. Družina si hneď aj povymieňa poloprázdne zásobníky za plné a potom sa pozhovára s vedľa stojacim Jesse Jamesom. Ten prezradí Richardovi informáciu o ukrytej zásobe automatických zbraní v meste "Satans Halo" severovýchodne odtiaľto.

Posledným zaujímavým stretnutím v meste je Wild Bill (Divoký Bill), ktorý sa chváli skvelou výbavou a ponúka svoje členstvo v družine. Richard legendárneho pištoľníka prijíma a Horatio tak družinu opúšťa. V Billovom inventári sa nachádzajú tie najlepšie existujúce zbrane - Dark rifle, Dark pistol, ktoré nepodliehajú časovým zmenám a fungujú v akejkoľvek dobe... dobrá voľba.

Pozn. časové zmeny sú spôsobené manipuláciou so zlatými trojzubcami, ktoré sa nachádzajú všelikde po mape ako level 1 tak aj level 2. Niektoré zmenia časové obdobie do minulosti a vtedy prestávajú fungovať moderné zbrane ako Assault rifle, Uzi SMG a podobne.

Severne od mestskej brány je na zemi pentagram, ktorý slúži ako teleport do väzenia. Po vstupe na pentagram, ale Richard ostáva na mieste pretože stráže uznávajú jeho odznak strážcu "Hell badge" a tak nevidia dôvod na jeho uväznenie. Richard preto vyhadzuje odznak z inventára a po opätovnom vstupe na pentagram je okamžite zatknutý a prenesený do väzenia.

obr 1 - vchod do mesta na mape sveta level 2
obr 2 - interiér banky s grófom Drakulom
obr 3 - Wyatt Earp pri hroboch
obr 4 - Pentagram slúžiaci ako teleport do väzenia
Attachment Attachments
mazar1234_escape_133.png mazar1234_escape_140.png mazar1234_escape_141.png mazar1234_escape_146.png
Maros S Maros S   | Gangster's Guillotine. 28.04.2012, 13:42:08   Reply   edit  delete 
V meste je našťastie bezpečne a skupinky strážnikov na družinu neútočia, preto sa môže Richard bez problémov venovať prieskumu mestských exteriérov. Strážnici ešte odporučia družine, aby išli s prúdom vďaka čomu môžu urobiť slušnú kariéru v poriadkových zložkách.

Už o chvíľu zahajuje prvý rozhovor s obyvateľmi mesta - povolaním bankoví lupiči - a dozvedá sa nejaké informácie o tom, že Bonnie and Clyde sú odsúdení k mukám spočívajúcim v tom, že sú uviaznutí v banke a každý deň musia podstúpiť nejakú bankovú lúpež bez toho, že by mali možnosť niečo s tým urobiť. Dokonalý pekelný trest pre notorických lupičov, ktorí musia na večné časy znášať pocit bezmocnosti okradnutých. Zároveň sa však zhovorčiví lupiči čudujú, prečo sa vôbec niekto obťažuje s ich okrádaním, pretože jediné čo majú sú zásoby krvi a kto by chcel mať na rukách všetku tú krv.

O kúsok ďalej Richard stretáva svojho priateľa Alana. Skutočne je to hľadaný Alan, ale niečo s ním nie je v poriadku. Vôbec Richarda nespoznáva a navyše ho ešte aj odhovára od jeho snaženia. Vraj je predsa jasné, že to nemá význam, že Satana aj tak nie je možné poraziť a preto by sa mal Richard vzdať. Alana tak vôbec nie je možné vziať do družiny a evidentne je niekde nejaký zatiaľ bližšie nešpecifikovaný problém, ktorý bude potrebné vyriešiť.

Ed elektrikár, je ďalším priateľským obyvateľom mesta a okrem sťažností na vedenie mesta Richarda ochotne naučí všetko čo vie o elektrotechnike. Richard tak získava novú dovednosť a to hneď na dosť vysokej úrovni znalosti.

Ďalšou zhovorčivou obyvateľkou je divožienka, ktorá si želá len to aby im dal Arch devil Capone pokoj a oni si mohli osamote znášať svoje pekelné muky. Dodáva, že Capone je schopný pomocou prístroja zvaného "Mind Magnifier" ovládať každého koho sa mu zachce. Richard už teraz začína tušiť, prečo sa Alan správa tak podivne a zároveň je mu jasné, že tento prístroj musí byť zničený.

Ďalšia skupina divožienok Richardovi hovorí o tom, že Capone už v tomto meste nebýva, hoci je tu pánom a kontroluje všetko čo sa tu deje. Odkedy sa stal veľkým šéfom tak je poriadne namyslený a presťahoval sa do mesta "Capones City" juhozápadne odtiaľto.

Po preskúmaní vonkajších priestorov mesta, sa družina pustila do prehliadky jednotlivých mestských budov.

Prvou budovou je klub "Sunday night dead club", ale nenachádza v nej nič dôležité, iba niekoľko bezvýznamných bláznov.

Druhou budovou, je luxusná rezidencia na sever. Hneď po vstupe však prítomná stráž posiela družinu preč, pretože budova je novým dovolenkovým sídlom Caponeho a nepovolané osoby tam nemajú čo hľadať. Richard sídlo zatiaľ opúšťa a pokračuje k budove na východe.

Tretia budova je označená ako banka "The bank of Avernus (BOA)". Vo vnútri je vidieť iba jedného zákazníka, pobehujúcu ženu za pultom a skupinku strážnikov. Zákazník Richardovi prezradí informáciu o tom, že v banke "Bank of the undead" v meste "Los Diablos" zúfalo potrebujú krv a každému, kto si tam otvorí účet darujú niečo cenné.

Žena za pultom sa nakoniec ukáže ako samotná Bonnie, jej partnera Clydea však nikde nevisieť. Bonnie si myslí, že Richard je iba ďalším lupičom a s povzdychnutím mu dáva nádobu s krvou v domnienke že ju prišiel ulúpiť. Na základe rady od zákazníka, si Richard takto vezme ešte ďalšie dve nádoby, aby si mohli otvoriť účty aj ostatní členovia družiny... cenných darčekom nie je nikdy dosť.

Po preskúmaní mesta sa družina vráti späť do divočiny level 2 pokračuje smerom k spomínanému mestu " Los Diablos".

obr 1 - Alan pri mestskej bráne
obr 2 - rozhovor s Alanom
obr 3 - občas sa vyskytujúci nepriatelia
obr 4 - interiér banky BOA s Bonnie
Attachment Attachments
mazar1234_escape_101.png mazar1234_escape_102.png mazar1234_escape_109.png mazar1234_escape_122.png
Maros S Maros S   | Level 2 28.04.2012, 13:36:36   Reply   edit  delete 
Po úspešnom parašutistickom zoskoku družina zisťuje, že miesto dopadu je práve uprostred veľkého množstva nepriateľských skupín. Boj však prebieha dobre a nikto v ňom neutrpí vážnejšie zranenia. Hneď kúsok severne od miesta dopadu je vidieť vchod do nejakého mesta. Informačná tabuľa pred vstupom návštevníkom oznamuje" Gangster's Guillotine".

obr 1 - nepriatelia v okolí miesta dopadu z level 1
obr 2 - začiatočná pozícia v level 2 po súboji
Attachment Attachments
mazar1234_escape_095.png mazar1234_escape_096.png
Crash Crash   | Flicka 22.04.2012, 21:55:53   Reply   edit  delete 
Jediná "populární" postava se jménem Flicka, kterou znám, je kůň ze stejnojmenného filmu. Ten je sice z roku 2006, ale byl natočen podle románu "Můj přítel Flicka" a ten je mnohem starší a jak jsem se právě dočetl na wikipedii byl poprvé zfilmován už v roce 1943 a v padesátých letech pak ve státech běžel i seriál, který v 80. letech znovu vysílal i Disney Channel, takže určitá šance že se s ním autoři setkali tu je. Navíc ty Hell captains skutečně vypadají trochu jako koně, tak nevím...

Btw Flicka je švédské slovo a znamená "dívka"...
Laco Wolf Laco Wolf   | Hell 22.04.2012, 20:53:06   Reply   edit  delete 
Tato hra si mi ako citatelovi veeeelmi paci. Ma to ten spravne streleny naboj, ktory sa mi paci. A mierne mi pripomina posledneho Kulhanka, co je uplne super :) Kedze ma prave skolila chripka... No, s tym, co vsetko mam rozohrate neviem, ale raz by som si ju urcite dal!
Maros S Maros S   | Lucifer's landing 22.04.2012, 20:44:14   Reply   edit  delete 
Toto zvláštne miesto tvorí ohnivá priekopa, ktorá je na niekoľkých miestach premostená a rozľahlý močiar, v ktorom sú 2 oddelené labyrinty plné nepriateľov a truhlíc s predmetmi. Stráž pri moste na družinu síce zazerá, ale bez nejakých vážnejších problémov ju púšťa ďalej. Močiar je rozdelený dlhou rovnou cestou v streda na 2 oddelené časti - severnú a južnú. V severnej časti Richard stretáva Moriartyho, ktorý mu ponúka výmenu informácie o poklade za pištoľ. Richard na výmenu pristúpi a Moriarty prezradí súradnice pokladu. Miesto je však neprístupné a na jeho dosiahnutie družina potrebuje nejaký čln alebo niečo podobné.

Napravo od Moriartyho je starý kapitán strážcov menom Flicka (to by ma zaujímalo čo to znamená, lebo napr. v EOB sa jedna +5 dýka volala Flicka), ktorý je Richardovi priateľsky naklonený. Je už v službe tak strašne dlho, že dospel do bodu kedy úplne znenávidel tento pekelný systém aj všetkých čo ho reprezentujú a preto Richardovi ochotne pomôže na jeho ceste. Všetky postavy v družine naučí bojovú dovednosť "Machine gun/SMG" (ovládanie samopalov).

Za kapitánom je aj vstup do severného labyrintu, ktorý je tvorený spleťou cestičiek v močiari a nachádzajú sa v ňom početné skupiny nepriateľov a množstvo truhlíc s predmetmi. Po vyčistení a prehľadaní celej oblasti sa družina presúva do južnej oblasti močiara.

Po vstupe do južného labyrintu sa všetky prítomné skupiny stávajú nepriateľskými a vyčistenie oblasti je pomerne náročné, no odmena v získaných predmetoch a skúsenostiach zato stojí. Približne v strede labyrintu sa nachádza aj jeden priateľský seržant, ktorý je ochotný vymeniť telefónne slúchadlo za "Demon shield".

Pred vstupom do južného labyrintu sa úplne v juhovýchodnom rohu mapy nachádza temná diera, ktorá je spomínanou bránou do sveta level 2 a je prístupná iba pomocou zoskoku s padákom. Richard zavrie oči, zadrží dych a pomaly sa neochotne vrhne do temnoty...

obr 1 - vstup do Lucifers landing na mape sveta level 1
obr 2 - stráž pri moste v Lucifers landing
obr 3 - priateľský seržant, ktorý je ochotný obchodovať
obr 4 - brána do level 2 a vstup do južného labyrintu
Attachment Attachments
mazar1234_escape_090.png mazar1234_escape_091.png mazar1234_escape_093.png mazar1234_escape_095.png
Maros S Maros S   | Limbo - Ulysses 22.04.2012, 18:41:17   Reply   edit  delete 
Show Reply to post from Crash:
Hmm, asi to bude skôr ten Odysseus ako Grant. Len jediný Ulysses ktorého poznám je generál Grant tak som to tam nahodil. No nič, nechám to tak, nech si každý vyberie čo sa mu páči viac :-). Tých všeliakých osobností naprieč históriou a geolokáciou je tam toľko, že istotu asi mať nebudem. Ale v Limbe je aj Helena Trójska čo má k Odysseovi dosť blízko, a aj iní starí gréci ako Thucydides, Sokrates atď.... vyzerá to na Odyssea.

Limbo - jo v Slovencine je to to iste.
Crash Crash   | Limbo 22.04.2012, 18:32:24   Reply   edit  delete 
Show Reply to post from Maros S:
Ještě připojím jedno malé doplnění k názvu města. "Limbo" nebo také "Limbus" je latinský název pro předpeklí. Nevím jak ve slovenštině ale v češtině se často používá spojení "být v limbu" což znamená, že buď někdo tvrdě usnul, nebo je něco nenávratně ztraceno...

Crash Crash   | Limbo - Ulysses 22.04.2012, 18:14:07   Reply   edit  delete 
Show Reply to post from Maros S:
Ulysses je latinské jméno Odyssea, často také používané v angličtině, který je podle mého názoru populárnější postavou než generál Grant, takže si od boku troufnu tvrdit, že jsi potkal Odyssea a ne Granta...

http://en.wikipedia.org/wiki/Odysseus
Maros S Maros S   | Recruiting cave 22.04.2012, 18:00:08   Reply   edit  delete 
Keďže som medzičasom loadoval hru tak musím absolvovať všetky súboje v jaskyni ešte raz :-). No nič, pri zamknutých dverách Richard používa svoju vytrénovanú dovednosť páčenia a bez problémov zamknuté dvere otvorí. Za nimi už čaká hladná príšerka, ktorá sa po krátkom súboji odoberá do pekla, teda ehm, vlastne neviem kam sa odoberá... kam sa ide z pekla??? :-). V malej miestnosti je truhla, ktorú príšerka strážila a v nej sa nachádza dôležitý Démonský štít "Demon shield".

Podľa získaných informácií by už teraz Richard mal byť schopný dostať sa do level 2 pekla. Má padák aj s tréningom, má "Demon shield" a má aj "Hell badge". Podľa darebáka s cigaretou zo súdnej čakárne sa brána do level 2 nachádza v " Lucifer's landing", čo je logicky ďalšie miesto kam sa snaží družina dostať.

obr 1 - zamknuté dvere
obr 2 - súboj s príšerou

Attachment Attachments
mazar1234_escape_082.png mazar1234_escape_083.png
Maros S Maros S   | Training camp 22.04.2012, 17:42:41   Reply   edit  delete 
Hneď po vstupe do tábora na družinu zaútočia strážcovia. Tak isto počas prehliadky exteriérov tábora na družinu útočia všetky skupiny strážcov a v severnej časti aj nemŕtve Zombie. V tábore sú 2 budovy a centrálne oplotené cvičisko. Pri vchode na pole cvičiska stojí priateľský seržant, ktorý naučí všetky postavy bojovú dovednosť "Rifle combat" na úroveň 15. Niekde v exteriéroch je aj ďalší priateľský seržant, ktorý zasa naučí "Dueling sword" na úroveň 15. To sa veľmi hodí práve Hamletovi a Horatiovi, ktorí práve touto dovednosťou disponujú na nízkej úrovni. Richard sa túto dovednosť naučiť nemôže.

Okrem toho sú v tábore ešte aj 2 postavy, ktoré sa dajú zverbovať do družiny a to úplne o ničom postava Dante, ktorý už síce v minulosti z pekla unikol, ale len nato aby sa tam po smrti zasa vrátil. Druhým adeptom je John Wilkes Booth (vrah Abrahama Lincolna), ktorý je celkom slušný v narábaní s pištoľou a ako podmienku na pripojenie sa k družine požaduje aby mu Richard daroval pištoľ no ja som ho do družiny nezobral.

Okrem toho ešte pri vchode na cvičisko postáva vykrádač hrobov Quasimodo, ktorý je ochotný vymeniť lopatu za súbojový meč "dueling sword", ale keďže Horatio má lopatu v inventári automaticky už od začiatku tak to nie je potrebné.

Za nasledujúci krok si družina vybrala prehliadku 2 budov v SV a SZ časti tábora. Pred vchodom stoja početné skupiny strážcov, cez ktorých je nutné prebojovať sa dovnútra. Hneď za dverami však súboje pokračujú a tentoraz už strážcovia patria k silnejším druhom, konkrétne sa jedná o pekelných kapitánov "Hell captain". Po vyčistení budovy sa družina dostane do dvoch miestností s truhlami. Dohromady je tam 8 truhiel s náhodnými predmetmi.

Postup pri prehliadke druhej budovy je úplne totožný a nachádza sa v nej tak isto 8 truhlíc. V jednej z nich družina objaví aj odznak strážcov "Hell badge".

Nakoniec družina vstupuje na výcvikové pole ohraničené ostnatým drôtom. na poli sa v strede nachádzajú 4 zlaté trojzubce. Manipuláciou s trojzubcami sa mení časopriestor oblasti pekla.

Ľavý trojzubec zmení okolie na výcvikové miesto pre páčenie zámkov, pretože sa často strácajú kľúče a tak je potrebné aby regrúti dokázali sami prekonať zamknuté dvere. Richard použije svoju nízku dovednosť páčenia zámkov "Lockpick" na dvere, ktoré sa objavili a hneď sa mu hodnota zvýši na úroveň 10.

Horný trojzubec zmení priestor na cintorín plný hrobov. V jednom z nich družina lopatou vykope starý nacistický zbrojný sklad a získa tak do inventára niekoľko rôznych strelných zbraní a iného vybavenia.

Pravý trojzubec zmení priestor tábora na koncentračný tábor Dachau, v ktorom však vôbec nič a nikto nie je.

Dolný trojzubec zmení všetko do pôvodného stavu.

S vytrénovaným páčením zámkov sa družina rozhodne vrátiť do náborovej jaskyne, kde sú nejaké zamknuté dvere.

obr 1 - súboj so Zombie
obr 2 - súboj s Hell captains
obr 3 - interiér budovy s vybranými truhlami
obr 4 - tábor Dachau, vpravo je vidieť zlatý trojzubec meniaci časopriestor
Attachment Attachments
mazar1234_escape_077.png mazar1234_escape_078.png mazar1234_escape_080.png mazar1234_escape_081.png
Maros S Maros S   | Hell ground level 1 22.04.2012, 17:39:51   Reply   edit  delete 
Pri pátraní po tréningovom tábore družina objavila v severovýchodnom rohu mapy osamelého muža, ktorý stál pri nejakom stole. V rozhovore prezrádza svoju túžbu po čítaní časopisu Tudes a prosí Richarda, aby mu nejaký výtlačok zaobstaral a za to mu ponúka parašutistický kurz aj s kompletnou výbavou. Našťastie už má Richard jedno číslo v inventári, takže jeho želanie okamžite aj splní. Muž naozaj Richardovi daruje padák a naučí ho aj to ako sa používa.

Južne od parašutistu je na mape vidieť nejaký vchod do jaskyne, preto sa družina presúva k nemu. V jaskyni sú zhromaždení záujemcovia o vstup do strážnych jednotiek, ktorí čakajú aby sa dostali na radu k náborovému seržantovi sediacemu za stolom. Pri pokuse družiny prejsť ďalej do chodby za seržantom všetci prítomní zaútočia na družinu. Po boji je už pokoj a seržant stále nerušene sedí za stolom. V jaskyni za ním sa nachádza jedna miestnosť strážená nebezpečnými mäsiarmi-doktormi ozbrojenými motorovými pílami a chodba ďalej. "Doktori" okamžite zaútočia na družinu, ale tá ich zabije skôr ako stihnú narobiť nejaké väčšie škody. V miestnosti je v jednej skrini kniha, ktorá Richardovi zvýši hodnotu dovednosti "Pistol". Chodba ďalej vedie k strážcovi a za ním sa nachádzajú zamknuté dvere, ktoré ešte nikto v družine nedokáže odomknúť. Družina preto odchádza z jaskyne a pokračuje na ceste do tréningového tábora, ktorý aj po chvíli úspešne objaví.

obr 1 - parašutista zadáva quest
obr 2 - amputácielační doktori-mäsiari s motorovými pílami
Attachment Attachments
mazar1234_escape_073.png mazar1234_escape_075.png
Maros S Maros S   | Limbo 22.04.2012, 15:57:41   Reply   edit  delete 
Za bránou Limba družina ihneď začína prehľadávať exteriéry mesta a potom sa plánuje presunúť do jednotlivých budov. Prvý zaujímavý človek, s ktorým sa Richard rozpráva je Ulysses (asi generál Grant, tipujem). Ulysses mu prezradí dôležitú informáciu, všimne si totiž, že Richard je nejaký iný než ostatní obyvatelia pekla. Vraj má okolo seba akúsi zvláštnu auru, ktorá takmer svieti. Spomína si, že pred nedávnom videl aj iného človeka s takou istou aurou, ktorý sa volá Alan. Zároveň dodáva, že počul o tom ako bol tento Alan vydaný do područia Caponeho.

Neďaleko od Ulyssesa stretáva družina samotného majstra Shakespeara, ktorý hovorí o tom, že Hamlet a Horatio nemali byť nikdy rozdelený, že Hamlet si dosť vytrpel keď zomrel Yorick a vzápätí podáva Richardovi lebku. Tú má vraj odniesť Hamletovi, ktorému by mala pomôcť rozpamätať sa na Yoricka. Tu je vidieť, že zverbovanie Hamleta sa dá urobiť aj inou cestou než akú som popísal ja. Zábavné je, že hra si nijako nerozlišuje čo už hráč urobil a napriek tomu že mám v družine ako Hamleta tak aj Horatia mi Shakespeare dáva rady ako ich dať dokopy.

Po meste sa pohybuje aj Helena Trójska, ktorá sa sťažuje na to, že napriek tomu že o ňu bojovali muži celé stáročia tak Richardov priateľ Alan myslel iba na Alison. Potom ho však chytil Satan a daroval ho Caponemu.

Dobre skončilo stretnutie s Markom Antóniom (Marc Anthony, Riman), ktorý sa predstavil ako vyslanec imperátora. Imperátor bol zvrhnutý a Markus pre neho zháňa podporu. Pýta sa či mu Richardova družina pomôže späť na trón, pretože jeho miesto zaujal skutočne zlý muž menom Capone. Nakoniec zvyšuje postavám dovednosť "melee weapons" na úroveň 15. Richard však túto dovednosť neovláda a ani sa ju nemôže naučiť, takže sa to týka iba Hamleta s Horatiom.

Po preskúmaní vonkajších priestorov mesta sa družina presunula do veľkej budovy mestskej knižnice. Prvým človekom je tu Thucydides, ktorý sa predstaví ako otec histórie. Rozpráva o tom, že si Satan vybudoval pevnosť v level 3. Dodáva že pôvodne bolo peklo veľké asi ako Limbo, ale postupom času sa rozrástlo a pomaly ale iste sa stalo príliš veľkým na jeden svet a preto ho Satan rozšíril dimenzionálne. Najprv z jednej úrovne (level) na 2 úrovne a teraz už na 3 úrovne. Na konci rozhovoru ešte ponúka lekciu v lukostreľbe a zvyšuje Richardovi dovednosť Archery na 15. Archery je dovednosť, ktorú sa tu môže naučiť iba Richard.

Hneď vedľa stojí Aristoteles (Aristotle), ktorý hneď filozofuje o tom, že z pekla nikto nemôže utiecť. Dodáva však, že premisou k tomuto argumentu je fakt, že sú mŕtvi, ale keďže teda Richard je živý tak tomuto zákonu nepodlieha a naopak utiecť môže.

Ešte sú to aj mnohé iné postavy ako napríklad Sokrates (Socrates), ktorý Richardovi nedáva šancu uspieť v úteku. Nero, ktorý si pochvaľuje, že peklo je vynikajúce miesto na hranie, pretože tam stále niečo horí. Tamerlán (Tamerlaine) dodáva, že je ľahšie podmaniť si Áziu než zabiť Arch-diabla. Vyhlásený majster bojových umení Ach-Chu sa ponúka, že pomôže Richardovi zachrániť Alison ak ho vezme do partie. Konfúcius (Confucius, sakra čo ten robí v pekle? :-) ), ktorý filozoficky poradí ako uspieť na ceste za záchranou.

V jednej budove družina stretáva Benedicta Arnolda, ktorý žiada o prinesenie plánov zbrane vytvorenej Burrom. Tu dodám, že quest nie je problém splniť, ale po odovzdaní týchto plánov sa stanú všetky stráže v meste nepriateľskými takže je asi výhodnejšie tento quest neplniť.

V ďalšej budove sa nachádza aj Aaron Burr, konštruktér zbraní, v ktorého izbe sa dajú zobrať aj plány pištole pre B. Arnolda.

Druhú izbu obýva starý druid, ktorý by rád navštívil svojho kamaráta v level 2, ale do level 2 sa dá podľa neho dostať iba pomocou padáku a nikto v okolí žiadny padák nemá. Keby mohol opustiť Limbo a chvíľu sa túlať po svete určite by niekoho s padákom našiel, ale z mesta ho nikdy nepustia von.

Cicero slúži iba na pobavenie, pretože hovorí iba o tom akí sú tvorcovia tejto hry úžasní a skvelí ľudia. Na záver dodáva, že to je presne to čo mu prikázali hovoriť.

Po prehliadke mesta sa skupina na radu jedného majstra šermiara vydáva na cestu do tréningového tábora strážcov. V blízkosti brány však ešte na jednom stolíku ležia voľne časopisy "Tudes tape" tak si Richard jeden výtlačok vezme so sebou.

obr 1 - prehľadanie stolíka s časopismi
obr 2 - exteriéry mesta Limbo
obr 3 - prehľadávanie záchoda v budove, tento záchod ukrýva pištoľ
Attachment Attachments
mazar1234_escape_058.png mazar1234_escape_064.png mazar1234_escape_067.png
Crash Crash   | Obrázky 22.04.2012, 12:56:37   Reply   edit  delete 
Poslušně hlásím že pečlivě tvé příspěvky čtu! ;-) Mám jen úplně drobnou připomínku, můžeš přiložené obrázky pojmenovávat podle jejich obsahu? Ne že bych si nedokázal dát do souvislostí obrázek s tvým textem, ale čtenářova lenost jest nekonečná... :-)
Maros S Maros S   | Hell ground level 1 22.04.2012, 12:05:06   Reply   edit  delete 
Súboj s kostlivcom naozaj netrvá dlho a je to práve Genghis Khan, ktorý mu pohotovo zasadil mocný úder širokým mečom čím ho zmetie z cesty. Cesta do diaľok level 1 je konečne voľná a tak sa družina opatrne vydáva na prieskum tejto nebezpečnej oblasti.

Neďaleko na juhovýchode Richard stretáva muža stojaceho pri náhrobku, pri ktorom sa povaľuje kopa ľudských lebiek. Tento muž sa volá Horatio a snaží sa kopať hrob, no steny sa mu zakaždým zosypú a tak stále začína odznovu, pričom zakaždým vykope aj lebku. Zlostne odvrkne "prekliaty Yorick, koľko lebiek asi tak môže mať jeden muž?" a odhodí lebku na kopu pri hrobe. Richard si jednu lebku vezme a družina sa presúva ďalej.

Nie veľmi ďaleko na juh družina stretáva ďalšieho osamelého muža. Ukáže sa, že je to sám Dánsky princ Hamlet, ktorý si túžobne povzdychne a hovorí "Byť v pekle, či nebyť v pekle... to nikdy nebola otázka a teraz keď som tu si želám aby bola. Keby som si tak dokázal spomenúť prečo som tu, čo som komu urobil... keby som tak mal niečo čím by som nakopol svoju pamäť".

Richarda napadne, že Yorickova lebka by mu mohla pripomenúť niečo zo života a preto mu ju hneď aj daruje. Hamlet si skutočne na Yoricka spomenie a spomenie si aj na ďalšie skutočnosti zo svojho života. Uvedomí si že je Dánskym princom a či je tam niečo skazené alebo nie je tak Richardovi ochotne ponúkne členstvo v družine. Richard súhlasí a posiela preč Stalina, ktorého Hamlet skvele nahradí. Stalin nie je ani dobrý bojovník, ani neovláda žiadne cenné dovednosti, pričom Hamlet je skvelým šermiarom duelistom.

S Hamletom v družine sa Richard vracia k hrobu za Horatiom, ktorý potešený Hamletovou prítomnosťou okamžite zatúži pridať sa k družine. Richard preto prepúšťa Genghis Khana a jeho miesto zaujíma druhý skúsený šermiar-duelista Horatio.

Na vysvetlenie dodám, že pri hraní používam určitý hint-list, ktorý obsahuje informácie o všetkých postavách v hre. Drvivá väčšina charakterov má jednu nepríjemnú vlastnosť a to takú, že pri vstupe do niektorých lokalít opustia družinu aj so všetkými predmetmi v inventári. Práve postavy Hamlet a Horatio toto nerobia a ostávajú v družine všade, preto je dosť výhodné používať práve ich. Samozrejme je to na hráčovi, ktorý môže používať kombinácie postáv podľa svojho želania. Napríklad Stalin zvykne dezertovať pri prechode do level 2, Genghis Khan pri vstupe do jednej lokality v level 2 a podobne.

Po skompletovaní družiny sa táto presúva smerom na juhozápad, smerom kde by malo ležať mesto Limbo. Vstup do mesta sa po absolvovaní niekoľkých súbojov družine skutočne podarí objaviť a tá bez váhania vstupuje dnu.

obr 1 - Horatio pri hrobe
obr 2 - prvý rozhovor s Hamletom
Attachment Attachments
mazar1234_escape_041.png mazar1234_escape_044.png
Maros S Maros S   | City on the edge of eternity 22.04.2012, 12:02:17   Reply   edit  delete 
Mesto sa rozkladá na pomerne dosť veľkej ploche a nachádza sa tu sieť chodníkov s niekoľkými rôzne veľkými budovami. Najprv Richard preskúma celý vonkajší priestor a potom postupne jednotlivé budovy. V pravom dolnom rohu stretáva skupinku nejakých po zuby ozbrojených vandrákov, ktorý mu dajú nejaké rady. Najprv mi chcú dať nejakú neodmietnuteľnú "ponuku", ale potom si to rozmyslia, pretože práve toto ich dostalo do pekla a oni nechcú aby ich Minos poslal dole po rieke Styx do obávaného Caponeho mesta, pretože aby tam človek prežil potrebuje nepriestrelnú vestu a tá sa nedá získať skôr ako v level 2.

Neskôr Richard stretáva rozčúleného mnícha, ktorý tvrdí že žil podľa predpisov a prikázaní takže tu musí byť určite omylom. Nakoniec dodá, že vlastne toto musí byť tým pádom nebo, takže brožúrky evidentne informačne zavádzali...

Po stretnutí s niekoľkými bezvýznamnými existenciami Richard začne prehľadávať jednotlivé mestské budovy. Prvá, do ktorej vstúpi je označená ako "Kapitalisti za slobodné peklo" (Capitalists for a free hell). Interiér malej budovy obsahuje iba sedačku, pár kresiel, stôl a niekoľko skriniek. Na sedačka sedí nejaký muž a pri rozhovore s ním Richard zisťuje, že je to sám Stalin. Stalin vraví, že prichádza nový vek a všetci sa musia spoločne postaviť za volebné právo a slobodné demokratické peklo. Tvrdí, že v kapitalizme je budúcnosť a je ochotný pripojiť sa ku mne do partie aby mi pomohol zvrhnúť toho červeného diabla. Nakoniec Richardovi daruje odznak " Capitalists for a free hell". Po skončení konverzácie sa skutočne pridáva k Richardovi do partie. Potom Richard pokračuje v prieskume mestských budov.

Budova označená ako pošta má na dverách varovanie, ktoré neodporúča nikomu vstupovať pod trestom smrti.

Družina preto pokračuje ďalej a prichádza k veľkej budove označenej ako súdna čakáreň "Court waiting room". Po vstupe vidí Richard pri dverách zariadenie na výdaj časeniek a hneď si jednu vezme, ukazuje však číslo 2 123 237 666. Okrem toho je na nej uvedený aj približný čakací čas, ktorý uvádza dátum 1. apríl 3024, plus mínus niekoľko desaťročí v závislosti od výkonnosti úradníkov, obedových prestávok, kávičkových prestávok a nenáboženských sviatkov. Na paneli pri okienku svieti neónový nápis "práve obsluhujeme číslo 224".

V čakárni je pomerne dosť veľa rôznych úbožiakov a tak Richard postupne skúša s každým zahájiť rozhovor. Hneď prvý zatratenec si povzdychne, že je tu už od čias keď bol v úrade Coolidge (30. prezident USA 1923-29) a dodnes sa nijako nepriblížil k rozsudku. Vtom si uvedomí, že rozpráva s Richardom, ktorý je hľadaným utečencom a varuje ho aby sa správal nenápadne, lebo bude identifikovaný. Vôbec by sa nemal približovať k recepčnej, pretože tá má identifikačnú kameru.

Richard sa preto opatrne prešmykne okolo recepčnej a o kúsok vyššie stretáva divožienku, ktorá sa mu posťažuje že nedokáže spracovať vyše 2 miliardy klientov a ich papierovačky. Bez DATABÁZY je vraj jej počítač k ničomu a keďže Richard žiadnym databázovým programom nedisponuje tak ho posiela preč. Evidentne je tu prvý quest.

O niečo ďalej sedí v kresle nebezpečne vyzerajúci darebák, ktorý by chcel fajčiť ale nemá si čím zapáliť cigaretu. Našťastie má Richard od začiatku v inventári krabičku zápaliek a tak mu hneď pripáli cigaretu. Natešený darebák sa usmeje žltými zubami a poriadne zhlboka si potiahne s cigarety. Potom Richardovi prezradí, že na to aby sa dostal do "Lucifers landing" potrebuje odznak strážcov "Guard badge" a štít démona "Demon shield". Podľa neho sa v "Lucifers landing" nachádza brána vedúca do level 2. Nakoniec mu daruje ešte plne nabitú pištoľ. Splnenie questu "zapáliť cigaretu" teda prinieslo nielen užitočné informácie ale aj strelnú zbraň.

Ďalšou postavou, ktorú Richard stretáva je historický velikán Genghis Khan. Ten sa okamžite posťažuje, že tu čaká celé storočia a už nemieni ďalej čakať, keď také neskúsené šteňa ako som ja si tu voľne pobehuje. Požaduje aby sa mohol pripojiť k družine a tak skupina pokračuje v trojici.

Z ďalších rozhovorov sa Richard dozvedel iba pár maličkostí, ako napríklad informáciu o tom, že niekde na juhozápade sa nachádza mesto Limbo. Jedna Valkýra mu poradila, že ak potrebuje pomôcť, v meste Limbo by mal byť slávny majster bojových umení Ach-Chu.

V jednej budove družina našla muža, ktorý Richardovi daruje laptop a potom sa už celá partia poberá preč z mesta, smerom na začiatok, kde blokuje cestu do pekelného sveta kostlivec. V trojici ho už iste nebude veľmi ťažké poraziť.

obr 1 - interiér budovy so Stalinom
obr 2 - úradníčka zadávajúca quest, získanie databázy pre jej počítač
obr 3 - darebák zadávajúci quest, zapálenie cigarety
obr 4 - rozhovor s Genghis Khanom, po ktorom nasleduje jeho pripojenie k družine
Attachment Attachments
mazar1234_escape_024.png mazar1234_escape_030.png mazar1234_escape_031.png mazar1234_escape_034.png
Maros S Maros S   | Začiatok 21.04.2012, 23:25:40   Reply   edit  delete 
Úvodná obrazovka jasne ukazuje, že sa náš hrdina, ktorý sa nemeniteľne volá Richard (dizajn a programovanie Richard L. Seaborne) nachádza v pekle. Nevie toho veľa, ale čo vie je skutočnosť, že niekde v pekle sa nachádza aj jeho priateľ Alan (grafika Alan J. Murphy) a frajerka Alison. Cieľ je teda úplne jasný, nájsť Alana s Alison a potom spolu s nimi nejako uniknúť z pekla preč. Čo však Richard zatiaľ ani v najmenšom netuší je ako to dosiahnuť. Na začiatku hry sa teda hlavný hrdina objavuje v pekle a to konkrétne v malom ohraničenom priestore so železnou bránkou. Okrem pekelných ohňov sa tam nachádza aj nejaká zavretá truhlica, telefónna búdka a informačná tabuľa. Inventár postavy obsahuje iba pár predmetov, v truhle však Richard objavuje nejaký liečivý lektvar, posvätený kríž, magický prášok - faerie dust a zvitok s radami. Informačná tabuľa obsahuje nápis " Richard and Alan's Escape from Hell by Richard L. Seaborne with Alan J. Murphy. Copyright 1990 by Electronic Arts inc. All rights reserved."
Prehliadka telefónnej búdky odhalí lístok s textom "Spojenie s Božskou telefónnou spol. bolo prerušené na rozkaz najtemnejšieho vládcu podsvetia veľkého strojcu odpornosti Satana samotného". Ďalší lístok obsahuje informáciu "s ľútosťou oznamujeme, že žiadna ďalšia pomoc nebude možná". Podpísaný - tvoj strážny anjel.

Železnú bránku s nápisom "Peklo - vyše 60 miliárd obslúžených" Richard bez problémov otvorí a presunie sa ďalej. Na ľavej strane stojí v ceste Spektra. Rozhovor s ňou prinesie nové informácie. Spektra mu nedovolí prejsť a posiela ho do Mesta na hrane večnosti (City on the edge of eternity), kde má ostať v čakárni až kým sa nerozhodne o spôsobe jeho trestu.

Presunie sa teda doprava, kde stretáva pobehujúceho chudáka a pekelných strážcov. Chudák v rozhovore prezradí, že sa stále vyhýba mestu a preto ešte nad ním nebol vynesený rozsudok vďaka čomu nemusí znášať utrpenie vo forme pekelného trestu. Strážcovia zasa sekajú ťažkých frajerov a pripomínajú mu, že v pekle nemá vôbec žiadne práva. Po týchto rozhovoroch už Richard vstupuje do mesta.

obr 1 - začiatočná lokalita hry, už s otvorenou truhlou
obr 2,3 - niektoré štatistiky postavy na začiatku
obr 4 - spektra brániaca v ceste do sveta
Attachment Attachments
mazar1234_escape_013.png mazar1234_escape_010.png mazar1234_escape_011.png mazar1234_escape_019.png
Maros S Maros S   | Intro 21.04.2012, 23:10:48   Reply   edit  delete 
Hra Escape from hell sa začína v posteli. Hlavný hrdina hry Richard sa práve vrátil domov po dlhom dni a jeho frajerka Alison sa ho pýta ako dopadlo stretnutie s kamarátom Alanom. Richard jej odpovedá, že žiadne stretnutie sa nekonalo, pretože Alan bol preč a vo dverách našiel iba nejaký lístok s podivným textom. Alison chce vedieť čo bolo na lístku a tak jej Richard odpovie, že tam bolo niečo ako ...... asi. V momente ako Richard vyslovil (neuvedený) text sa posteľ zatriasla a Alison zmizla preč.
Pekný trik vraví Richard, to ste si s Alanom vymysleli sami? Vtom zazvoní telefón a Richard ho zodvihne. Haló? pýta sa Richard, no v telefóne sa ozve iba "prepájam" a tri šťuknutia. Po chvíli sa v telefóne ozve, "Richard, tu je Božská telefónna spoločnosť. Vyslovil si mocné magické zaklínadlo, ktoré poslalo Alison do pekla." Si robíte prdel odpovedá Richard, veď som iba povedal ...... (neuvedené). No v momente ako Richard dopovedal slovo sa miesto zmenilo. Jeho spálňa je preč a všetko čo vie je minulosťou s výnimkou telefónneho slúchadla s hojdajúcim sa odtrhnutým káblom.
Jeho dobrodružstvo sa začína.

Už podľa intra vidieť, že sa asi nejedná o nejakú serióznu vážnu hru, ale naopak pôjde o absurdnú komédiu so všetkým čo k tomu patrí. A to je fajn, pretože vyslovene uletených paródií nie je zrovna prebytok a tak občas dobre padne aj takáto zmena.

obr 1 - úvodná obrazovka hry
obr 2-4 - intro hry
Attachment Attachments
mazar1234_escape_000.png mazar1234_escape_001.png mazar1234_escape_006.png mazar1234_escape_007.png
Maros S Maros S   | Niečo o hre 21.04.2012, 23:05:23   Reply   edit  delete 
Edit (DJ): Celý tento komentár som presunul do popisu témy...
Maros S Maros S   | Wo co gou 21.04.2012, 23:00:19   Reply   edit  delete 
Pôvodne som plánoval naplno sa vrhnúť do hry Wasteland, ktorú som nikdy nehral a ani len nevidel spustenú, čo je asi dosť hanba. Počas Pátrania po informáciach o hre som niekoľko krát narazil aj na 2 iné hry. Dôvod je však jednoduchý, tieto 2 hry - Fountain of dreams a Escape from hell - používajú engine z hry Wasteland, pričom Fountain of dreams je oficiálne považovaný za "sequel" k hre Wasteland. Escape from hell je už ale úplne odlišnou hrou, ktorá nemá s náplňou Wastelandu vôbec nič spoločné.

Práve hra Escape from hell ma pri čítaní popisov a podobne tak zaujala, že som ju okamžite začal zháňať a uprednostnil som ju pred legendárnym Wastelandom. Práve dojmy z hrania tejto pre mňa až do včera neznámej hry sa pokúsim sprostredkovať aj čítaniachtivým fanúšikom stránok "DJ oldgames".
 shows: 38 [ 1-38/38 ]   «previous 0 next»

The Witcher 3: Wild Hunt on GOG.com Pre-order
 search game by title
 search in magazines
 search everywhere
 last added games
 Fantasy World Dizzy, 09.12.2014
 Světák Bob, 03.12.2014
 Teenage Mutant Ninja Turtles, 27.11.2014
 North & South, 22.11.2014
 Dungeon Heroes, 21.11.2014
 Shadowgate, 19.09.2014
 Cool World, 11.09.2014
 Unlimited Warriors, 05.09.2014
 Magic Candle III, The, 26.08.2014
 Edna, 13.08.2014
[ more games ]
 new galleries
 Světák Bob [11], 03.12.2014
 Teenage Mutant Ninja Turtles [13], 27.11.2014
 North & South [8], 22.11.2014
 Dungeon Heroes [11], 21.11.2014
 Legend of Grimrock [8], 10.10.2014
 Fantasy World Dizzy [28], 02.10.2014
[ more galleries ]
 diskmags
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 facebook
 stats
 Games :: 1117
 Extras :: 8030
 Comments :: 6413
Copyright © 2014 DJ, design & code by DJ
| DJ OldGames| Online Games | Magazines | Discussion forum | Game Galleries | Extras | PC Games | Sitemap | Links | Contacts |
| RSS-games | RSS-comments | RSS-discussion | RSS-magazines | RSS-extras | Facebook | Twitter |
 | DOSBox | Albion | Bomberman | Dune 2000 | Road Rash | Monkey Island | Doom | Wolfenstein | Daggerfall | Wizardry | Dangerous Dave