Zoznam príspevkov do diskusie

 
Staré hry :: DJ OldGames
Ringo

Ringo

Ringo

 »
Ringo je na OldGames.sk od: 18.08.2011
naposledy prihlásený: 28.02.2021

Príspevky v Diskusii od užívateľa Ringo

Zoznam príspevkov (1287)
Zoradené podľa
výsledkov: 30 [ 1-30/1287 ]   «predchádzajúce 0123456789101112131415161718192021222324 nasledujúce»
Ono témat je vlastně nekonečno :-) Strategie tahové, strategie realtimové, japonské RPG, simulátory, metroidvania žánr, zlatá éra devadesátých let v Excaliburu a Score, atd... já myslím, že minimálně na dalších 50 Nekonečných Labůžů by to vyšlo. Takže přeji Červovi, aby jej to stále bavilo, je to na poli herní publicistiky jasná nenahraditelná veličina.
Tak to jo, to je v pohodě. Mně to přišlo takové kousavé trošku s tím slovem bát se.
Díky moc za pochvalu, já musím taky pochválit Červa za to úsilí a hromadu práce, kterou kolem toho měl a hlavně díky moc za jeden z nejpohodovějších dní, a na rovinu řeknu, nejlepší pařanský den, jaký člověk mohl zažít. Prostě strávit den s Jakubem Červinkou stojí za to, dokonalá pařanská terapie. Tu zmínku Tomase Dzamka níže v diskusi o nějakém bání se na něco zeptat jsem tedy taky moc nepochopil. Skoro to vyznělo, jakoby to někdo někomu měl jít jako nandat nebo co :-) To je dost nepochopení situace. Já to celé beru s naprostou pokorou s tím, že jsem mohl sedět na židli, kde přede mnou seděli třeba pařanští velikáni jako Andrej Anastasov, Michal Rybka, František Fuka, atd. A celé to bylo o opravdové pohodě ze všech stran. Nikdo se nikoho nebál.
Rád jsem tam zmínil odlgames a úžasný Dungeon Mapper, v kterém jsem mimochodem dělal tu mapu z Dungeon Mastera 2, která celý pořad svítí pěkně v grafice napravo :-)
Překvapivě tady tato hra asi chybí. Hra byla sice velmi rozporuplná, ale je fajn do ní vstoupit s naprosto nulovým očekáváním a zjistit, že není vlastně vůbec špatná. Jo, vytknout by jí šlo lecos, ale je překvapivě zábavná a chytlavá. Přimlouval bych se za floppy verzi, která má hezčí kreslené intro a outro. CD verze, byť má dva bonus levely navíc, nějak blbne a ty podivné renderované rádoby 3D animace mi hra přeskakovala. Takže jsem zůstal věrný Floppy verzi. Ale možná i ta CD verze jde nějakými nastaveními doladit.
Castle of Lord British: Stráže se se mnou nebaví, ale šašek u brány je celkem výřečný. Jmenuje se Chuckles. Uvítá mě v hradě zmizelého Lorda Britishe a jeho věrného šaška Chucklese the Bumble. V hradě mě čeká rozcestí a já se vydávám na západ. Dojdu do místní hospůdky. Hraje tady na loutnu bnějaký bard. Dám se s ním do řeči. Jmenuje se Alistair. Povídá mi o tom, jak se časy změnily k horšímu. Dále je v hospodě Stephen, šéfkuchař. Vydám se do východní části směrem od brány. Je zde konírna. Zde je Treanna, která se o ně stará. Je ráda, že mě opět vidí, asi se známe. Zeptá se mě, jaký druh koní je pro mě nejoblíbenější. Odpovím Valoran. S odpovědí je zjevně spokojená a ptá se, zda něco vím o mluvícím koni. Nějaký mág jméněm Bandaii z vesničky Paws o jednom ví, ale nemůže si vzpomenout na jeho jméno. Od stáje se vydám chodbou na sever. Jsou tu nějaké pokoje, v jednom najdu několik brnění Ring mail, Scale mail, Cloth Armor, a leather Armour. Solidní výbavička. Tímto bych měl projité přízemí hradu. Nyní lze pomocí věží sejít buď do podzemní části a nebo do prvního patra. Vydám se tedy do prvního patra. Zde je obrovská hodovní místnost. Jsem zde zrovna v poledne, takže tady na polední pauze hoduje většina stráží. Povykládám si tedy s kuchařkou Margaret. Říká, že Lord British se vydal do podzemí a tam byl zabit. Od té doby, co zmizel se v hradě objevilo spoustu nových návštěvníků. Desiree – pomáhá matce připravovat jídlo. Říká, že stráže jedí jak prokopnutí, ale nejhorší je Lord Stuart the Hungry. Jo, to je ten, kterého jsem potkal v Moonglow. Prý pracuje na kouzle, které umí vytvořit jídlo. Nad jídelnou je noclehárna strážců, v té najdu v jedné bedně Long Sword. Nakonec severní chodbou obcházím celý okruh na západ. Tady vstupuji do trunního sálu Lorda Britishe. Je zde orb, do kterého když nakouknu, tak se mi zjeví vize smrti. Na východní stěně najdu tajné dveře. Vedou do dlouhé chodby. Na severu této chodby jsou dveře, ale ty jsou zamčeny magicky, nepomůže žádný klíč. Na jihu jsou další tajné dveře vedoucí do jídelny. Jak tak bloudím po hradě a zkouším slézt žebříky do nejnižšího patra, tak ve sklepení nacházím místní vězení a taky skladiště. V něm se prochází zahradník Saduj. Ptám se jej na Britishe a on mi na to řekne, že je uzavřen v nějaké dřevěné bedně, která když se rozbije, tak se British nebude už moci vrátit. Chce se ke mně přidat do party, ale neberu jej. Mám plno. Postavy: Chuckles – královský šašek. Alistair – bard Stephen – šéfkuchař Treanna – podkoní. Margaret – šéfkuchařka Desiree – syn Margaret, pomáhá s chystáním jídla. Saduj – zahradník, můžu si jej vzít do party.
Brittain - město: Na bráně mě vítý vývěska odkazující na Blackthorne a jeho nadvládu. Gwenneth je prodavač. Gwenno opravuje luky a samostříly. Chce se ke mě přidat do party. Je to Iolova partnerka. Přijal bych ji, ale nemám pro ni už místo v partě. Tak třeba někdy, až budu chtít členy party z nějakého důvodu prostřídat. Greyson - je dobrodruh. Říká, že byl na mnoha místech a viděl strážce (Guardians). Vypadají jako dvoukřídlí kamenní obři. Jen těm, kteří dostanou úkol mystických svatyní (Shrine), může být otevřena cesta do kodexu ultimátních vědomostí (Codex of Ultimate Wisdom). Nejprve musí znát první mantru pro konkrétní svatyni. Je třeba zde nejprve meditovat. Chci po něm znát mantru, začne se tedy vyptávat, kdo je regulérním vládcem Britannie. Po odpovědi British chce vědět, jakou mantru chci. Zkouším tedy dle seznamu z Book of Lore jmenovat jednotlivé Virtues, tedy : Honesty, Compassion, (Valor nepotřebuji, tu už mám od Thorna z Jehlomu), Justice, Sacrifice, Honor, Spirituality, Humility. Odpoví mi na Compassion, mantra je MU. Ostatní mantry nezná. Nyní zajdu do místní hospody. Nejprve vyzpovídám Eba. Dělá číšníka. Dále je tady Justin - kuchař. Říká, že se recept učil od Andreho ze západní části Britannie. Jolly je hospodský a nabízí jídlo. Annon - je z koncilu (The Great Council). Přinesli osm slov síly (Words of power). Použili je k uzavření osmi dungeonů. Jenže nyní Blackthort stíhá členy koncilu a snaží se navíc dungeony odemknout a vypustit z nich zlé bytosti. Když chci více informací, tak mi řekne, že ještě nevěří natolik mým ctnostem. Další osobou je Telila - uklízečka pokojů. Říká, že mají dnes hosty, nějakého mága a barda. Jedná se o Annona a Greysona. Jdu prozkoumat druhé patro hospody. Jsou zde zamčené pokoje, ale pomohu si samozřejmě klíčema. V jednom pokoji nacházím v bedně Ring of Protection. Postavy: Gwenneth – prodavač Gwenno – opravuje samostříly a luky, je možno ji přibrat do party. Greyson – dobrodruh, dá mi mantru Compassion – MU Annon – bývalý člen velkého koncilu a mág. Nevěří mi ještě natolik, aby mi podal nějaké info. Eba – číšník v hospodě Jolly – hospodský Telila – uklízečka v hospodě.
Předměstí na východě: V západní části je malý domek, nic tam nenacházím, tak jdu do domku západního. Je to místní nemocnice, kterou obstarává Milan. Nabízí různé lékařské služby. Na severu je velký dům se značkou kotvy. Asi místní loděnice. Hned si popovídám s Flintem. Vyrábí části lodí. Chlubí se, že se mu povedlo do částí lodí dát více železných prvků, aniž by se loď potopila. Hawkins lodě prodává a nabízí mi buď malé lodě nebo zaoceánské fregaty. Jimmy se mě ptá na jméno a říká, že vypadám jako cestovatel a ptá se, zda je situace ve světě stejně špatná, jako tady. On pracuje pro Hawkinse, který vyrábí nejrychlejší lodě v Britannii. Otec Hawkinse vyvinul nejrychlejší loď HMS Cape, která ale nikdy nevyplula. Muž sedící vedle Jimmyho drží nějakou černou krabičku. Jmenuje se Sir Adam the Torch. Pracuje na vylepšení cestování po vodě. Na severovýchodě loděnice je místnost, kterou si nejprve musím odemknout. Nacházím zde svitek s kouzlem. V jednom z šuplíku najdu plány pro sestavení lodi HMS Cape. Opouštím toto předměstí a zkusím se podívat přímo do města na západ od předměstí a hradu, na břehu moře.
Předměstí na severu: Opět jsou zde farmáři, tak je vezmu popořadě jak jsem je potkal. Začnu od pole na jihozápadě. Vigil - vlastní farmu, ale kdysi cestovala po Britannii jako bojovnice. Když se jej zeptám na Shadowlordy, tak mě odkáže na své přátele Thentise, Joshuu a Leofa, že ti o nich budou vědět více. Leof - čekal jsem nějaké info o dobrodružství a nevypadlo z něj nic jen to, že pracuje pro paní Vigil. V domku nad políčkem na jihozápadě sedí Kurt. Stará se o stáje. Mají mnoho druhu koní, od tažných, přes horské i koně ze stepí. Jediné, co nemají jsou Valorianští koně, ty mají ale prý v hradě, kde se o ně stará jeho kamarádka Treanna. Jdu na východ. Kousek nad uvítací cedulí do předměstí je keřík, za kterým jsem našel gem, tak jsem si jej vzal. V jihovýchodním domku nikdo a nic není, jdu tedy na pole na severovýchodě. Jsou zde dva farmáři. Joshua - kromě toho, že mu dobře roste zelenina mi není schopen říci nic zajímavějšího. Thentis - konečně to vypadá, že se s někým dá bavit. Thentis se mě ptá na jméno a pak zda jsem spokojen s novými zákony v zemi nebo se mi příčí. Odpovím, že se mi nové zákony příčí a v následném rozhovoru dojde na řeč o Resistance (odporu). Ale zase se dostávám k tomu samému zádrhelu. Prý se mě na heslo, zda jej znám. Po odpovědi, že ne, se se mnou přestane bavit. Místní hospodu vlastní Terbor. Nabízí, že zde mohu nechat někoho z družiny a nebo že si mohu odpočinout. Stáje vlastní Theoan. Prodává koně. Zatím na žádného nemám peníze. Postavy: Vigil - farmářka Leof - farmář Joshua - farmář Thentis - farmář, je ochoten hovořit o Resistance, ale chce heslo. Terbor - hospodský Theoan - vlastník stájí. Kurt - pracuje jako podkoní.
První předměstí jsem popsal, a úplně jsem zapomněl trochu říci o tom, jak se po světě putuje a jak je to s nepřáteli. Prozatím jsem tak nějak všechna města proklepl přesunem pomocí Moongates, které se objevují nedaleko měst v noci. Ale abych doputoval do Britainu, musel jsem se vydat na delší pěší pouť jihovýchodně od města Yew. Po cestě mě napadlo pár potvor jako například krysy. Na některých mostech přes řeku jsem musel porazit trolly, protože chtěli poplatek za přechod a vyděrače, ty já nestrpím. Souboje probíhají taktickou tahovou formou. Bojová obrazovka je přehledná, postupně tahy řídím své postavy, zadávám jim, zda útočit na blízku, střílet a nebo sesílat kouzla. Koncept je to velmi jednoduchý a vždy přivítám tahovou formu před akční rubanicí. Putováním ve hře běží čas, střídá se den s nocí a večer je nejlepší rozbít tábor a přečkat do rána. Po tmě se cestuje obtížně, když člověk vidí sotva na krok. Loukami, lesy i horami jsem se nakonec protloukl k Britainu, který se skládá s přístavu, třech předměstích, města a hradu lorda Britishe. Po projití prvního předměstí na východě se tedy vydám prozkoumat předměstí druhé, severní.
Je na čase se konečně podívat do hlavního města Britainu. Vydám se do něj tedy směrem na jihovýchod. Předměstí na západě: V západním předměstí jsou dva domy farmářů, na severu hospoda a vedle ní hřbitov. Postavy: Jaymes - hospodský, nabízí jídlo a pití. Christopher - farmář, ale rád píše fantasy knithy a má zrovna napsanou Times of Lore a doufá, že mu ji Origins vydají :-) Phillip - pracuje na poli s Dibbsem, což je nick pro Christophera. Camile - farmář. Trochu se rozpovídá a říká něco o Dark Lordovi. Blackthorn poslal do menších měst své Shadowlordy, ale ne do blízkosti hradu Lorda Britishe. I zde mě čeká otrocká práce, přeložit náhrobky. Jen tak pro jistotu. Zajímavé je, že si prakticky runové písmo už pamatuji, že bych jím pomalu mohl psát :-) Nemusím teda už tak často konzultovat runovou tabulku a překlad jde pěkně od ruky, či od oka :-) Hřbitov: Hrob 1: Strong and daring was young Laurel tried the falls in a barrel. Hrob 2: Tried To Fly did poor young Tim fatal choice for a whim. Hrob 3: Lost a fight did old Kirk with the wrong side of Dirk. Hrob 4: Here we sadly buried Ian what a bad boy he was bein. Hrob 5: Here lies Koor Colin off a cliff the had fallen. Hrob 6: Andre lies under earths umbrella alas he died of salmonella. Hrob 7: In the pub was last seen dale the food the ale was more than stale. Hrob 8: Loved the women dashing kurt with the wrong one did he flirt. Hrob 9: Work harder said miss Jean never again was she seen. Hrob 10: Far too Frugal was sir Robert this employees lynched him to ease their koverty.
Pokouším se znovu vyzpovídat Landona. Zeptám se jej na Britishe. Trochu se nakonec rozpovídá. Blackthorn zneužívá koruny k prosazení vlády tyranie v zemi. Když se jej zeptám na tyranii, mluví nějak nesrozumitelně, že někdo něco drží nahoře ve svém hradě v malé místnosti a musí to být opraveno a já jsem jediná naděje. A mám se mít na pozoru, že tím blokuje magii v jeho hradě (sakra copak mi to připomíná, že by Ultimu Underworld a orb blokující magii v sedmém levelu? :-) Ale k věci. Nakonec mi prozradí, že mám najít Sira Simona na Mountain Isle, západně od Spiritwoodu. Kde hledat heslo, které po mně chtějí členové Resistance je stále záhadou a napadá mě kde co, i kdyby to mohla být pitomost. Na severu města Yew je hřbitov se spoustou hrobů s nějakými nápisy. Jsou v runovém písmu a byl jsem líný překládat si všechny nápisy na náhrobcích, ale nakonec to jdu pro jistotu udělat, co když by tam mohl být nějaký vzkaz. Přepis náhrobků dám pro zjednodušení jen anglicky. Takže začnu postupně od jihovýchodu: Hrob 1: Underneath is leif who turned out to be a thief. Hrob 2: Here lies headwood no better than dead wood. Hrob 3: Here lies Yellowberg cold as an Iceberg. Hrob: 4: John was satanical, he died on the manacles. Hrob 5: Here lies Jack, who was stretched at the rack. Hrob 6: Here lies the lower half of blackthorns old jester. Hrob 7: Here lies the upper half of blackthorns old jester. Hrob 8: Alas poor Fred he lost his head. Hrob 9: Here lies Pat got eaten by a rat. No, moc mi toho náhrobky neřekly. V rámci pátrání po nových ingformacích zkusím znovu Empath Abbey, ale ani tedy nenarazím na nic nového. Mimochodem s penězi jsme na tom kriticky, nemám už co prodat, tak jen doufám, že mi brzy nedojdou zásoby jídla. Navíc nemám ani peníze na ingredience a mám dost zraněného Iola. Moc bitev už asi nepřežije. Budu tyhle logictické potíže muset nějak vyřešit.
Vězení - YEW. Ve vězení je zatčen také nějaký Jerone, tak jej trochu vyzpovídám. Je dobrodruh a byl zatčen za to, že řekl, že věří, že Lord British je naživu. Poví mi příběh, který se mu stal jednou, když tábořil v noci ve vřesovištích. Zvláštní zjevení se objevilo nad ohněm. Přísahá, že to byl on. Takže musím uznat, že je zde naděje. A doufá, že jeho bratr bude spěchat a sežene 500 zlatých na jeho propuštění. Měl mu předat nějaké klíče, jenže Jerona zatkli. Jeho bratr chodí kolem pokaždé v 10 hodin ráno i večer. Když se kouknu okénkem dveří vězeňské cely, je mi okolí povědomé. Je zřejmé, že jsem zpět ve městě Yew, kam mě odvedli do místního vězení. Prohledám pořádně celu a naleznu tajné dveře. Problém je, že nemám žádné klíče a ani ingredience na kouzlo unlock. Přešlapuji tedy po cele. Když se přiblíží desátá hodina, přichází ke dveřím vězení bratr Jerona. Je to samozřejmě Jeremy, který pracuje v hospodě, s kterým jsem mluvil při své první návštěvě města. Problém je, že chce za klíče 50 zlatých a já prostě peníze nemám....dead end, load. Teď trochu pečlivěji - zastavím se v Jehlomu za obchodníkem a prodám mu věci, které nepotřebuji, takové ty palice, dýky a nějaké oblečení, co jsem tak různě našel. Získám asi 75 zlatých. Vyjdu ven z obchodu a jsem opět zatčen strážnými. Opakuje se celá scéna, kterou jsem popsal před tím ve vězení. Tentokráte za zlaté od příchozího Jeroma kupuji klíče. Když chci další informace, tak mi řekne, že jediné, co ví, tak že mantru zná Chamfort. Jak jsem našel ty tajné dveře na východě a další na západě své cely, tak je teď mohu odemknout a popovídat si s dalšími vězni. Ve východní cele je Greymarch. Byl na dobrodružné výpravě se synem. Byli chyceni strážnými a obává se, že zabili jeho syna, který se jmenuje Froed. Cela na západě vypadá luxusněji. Je zde kromě postele stolek a židle. Sedí zde Felespar. Sloužil kdysi ve velkém koncilu Lorda Britishe (The Great Council). Není tedy divu, že má trochu jinou celu než prostý lid ve vedlejších celách. Vypráví mi o velkém koncilu Lorda Britishe, kterému se povedlo zavřít 8 dungeonů a tím pohřbili zrůdné kreatury uvnitř. Zkusím se jej zeptat na Word of Power. Ptá se mě, jestli patřím k Odporu (Resistance) a chce znát heslo. To samozřejmě nemám. Klíčem otevřu dveře vězení a prchám pryč. V hale za vězeňskými celami je nějaká mříž v podlaze, kterou se propadnu do nějakého sklepení, ve kterém je obří krysa. Tu porazím a hledám cestu ven. Na severozápadní straně nacházím tajné dveře. Dostávám se do dlouhé pasáže, která mě dovede do vybavené místnosti, v které mě přivítá stará kamarádka. Pracuje zde pro Odpor (Resistance) proti Blackthorn. Jmenuje se Jaana a beru ji s sebou do party. V z pokojíku s postelemi na severu beru 5 klíčů, které jsem našel pod jednou z nich. Dlouhými chodbami se proplantám až k žebříku, vylezu nahoru a je tu další chodba a v ní další bojovník Odporu jménem Landon. Chce po mně však heslo, které neznám a nechápu, proč mi jej třeba nesdělí Jaana, která pro Odpor pracuje a musí jej znát. Cesta ven vede přes celu, v níž jsem byl uvězněn. Vede sem tajný vchod ze severu. Trochu se to celé zaplantalo. V podstatě jsem se oklikou dostal k Odporu a měl jsem se k němu dostat asi hned ze začátku, když jsem poprvé vstoupil do města Yew. Nyní budu shánět heslo, aby se se mnou bojovníci odporu začali bavit.
JEHLOM: I toto město je pod kuratelou Blackthorne ,takže se budu míti na pozoru. Začnu město zkoumat od západu. Před obchodem na jihozápadě se pohybuje Thorne. Je to bojovník, který právě odpočívá zde v Jehlomu mezi bitvami s trolly na mostech, kteří chtějí poplatek. V obchodě Nomaan nabízí prodej nebo nákup všeho možného. Bullwier, jednooký výrobce zbraní je docela nabroušený, že jej zdržuji a odpovídá stroze a arogantně. Když mi řekne, co vyrábí, tedy štíty, meče, helmy, tak se jej poptávám na jednotlivosti. Když se zeptám na helmu, tak mi řekne, že vyrábí železné, ale že ji nepotřebuji, protože mám stejně prázdnou lebku, načež rozhovor s tímto pitomečkem končím. Jdu se podívat do místní hospody, kde se zrovna všichni cpou a v rohu brnká bard na loutnu. Místní bard hraje písně složené z příběhů lidí, kteří navštíví hospodu. Vykládá mi o Thornovi, který cestuje a po světě často navštěvuje svatyně. Vrátím se tedy k Thornovi a ptám se jej na svatyně. Chce po mně vědět, komu sloužím. Když mu řeknu, že Britishovi, prozradí mi mantru - The Mantra of Valor, runy přeložené do naší abecedy, tedy písmena - RA. Dále se mě ptá, zda jsem navštívil dungeon Destard. Když se jej doptávám na dungeon, nechce mi už nic říci. Zkusím to zpět u Barda. Když se jej zeptám na Destard, tak mi sdělí, že je ve městě někdo, kdo hledá něco, co tady není a že zná slovo - Word of Power, ale je trochu pomatený a má problémy s pamětí a může říkat slova pozpátku. No moc moudrý z této informace nejsem. Nicméně to vypadá, že jsem konečně narazil na nějakou klíčovou informaci. Kromě informaci o démonovi v poušti od Lorda Michaela z Empath Abbey jsem zatím dostal jen neurčité náznaky o poměrech Britannii, ale nic moc, co by mě směrovalo k nějakému konkrétnímu řešení. Prohlédnu si ještě místní přístav. V truhle nacházím svitek s kouzlem. Bohužel jsem si moc pozor nedával a odchytly mě stráže, které chtějí zaplatit zlatých a já zrovna všechny peníze utratil za jídlo. Jsem tedy zatčen a odveden do vězení. Postavy: Thorne - bojovník s trolly. Bullwier - muž s páskou přes jedno oko, vyrábí zbraně. Trian - bard Nicole - hospodská, nabízí jídlo.
THE LYCAEUM: Lycaeum je nekolika patrový hrad - univerzita. Na východ od brány nacházím stáj a v ní Lady Hayden. Studuje v Lyceu s Lordem R´hienem, který se stará o koně. Povídáme si o magii, která má zastavit zlé příšery. Rytíř Lord R´hien sedí v sále třetího patra - říká, že bojuje za pravdu (Truth). Blackthorn převzali osm ctností a vymáhají jejich plnění skrze své špinavé cíle. Sir Sean hlídá Plamen pravdy (Eternal Flame of Truth. Země stojí proti zlu tří zlých Lordů. V jednom pokoji na severovýchodě nacházím White potion v nočním stolku a pod postelí amulet Spiked Collar. Pod další postelí najdu prsten Ring of Invisibility. V mísnosti na jihovýchodě je opět orb, do kterého se mohu podívat a zobrazí se mi mapa celého Lycea. V hospodě v druhém patře je Rob, místní hospodský a nabízí jídlo. Rollo je písař Lycea. Říká, že ve zdejší knihovně je spousta důležitých dokumentu o Britannii. Je zde i spis Lorda Britishe o jeho cestě do podzemí. Lord British se tam vydal a od té doby o něm nikdo neví. Všichni doufají, že se jednou vrátí. V jedné z dalších ložnic v druhém patře nacházím pod postelemi palici a další amulet. Faye je místní léčitel. Lady Janell - je královna magie v Britannii. Mám najít dvojčata schované v městě Cove a zeptat se jich na Shard of Falsehood. Zná dvě sestry z Temple of Virtue, které znají zlý artefakt oponující pravdě. Ptá se, zda jsem meditoval ve svatyni. Nyní se vydám do knihovny Lycea. Potkávám zde Lorda Shalinetha, strážce Pravdy. V Lyceu se asi toho už více zatím nedozvím, vracím se na jih, počkám na noc a objevivší se Moongate, která mě teleportuje k městečku Jehlom. Postavy: Lady Hayden - studentka Lord R´hien - rytíř, bojovník za pravdu Sir Shean - strážce plamene pravdy. Rob - hospodský, prodejce jídla Rollo - písař v knihovně Lycea. Faye - léčitel - heal, ressurection. Lady Janell - královna magie. Lord Shalineth - zřejmě knihovník
MOONGLOW: Na náměstíčku si promluvím s cikánským chlapcem Malikem, ale neřekne mi nic zajímavého. V rezidenci na západě mě přivítá herbář Nilrem, prodávající ingredience ke kouzlům. Na sever od něj je v domě opět zajímavý orb, do kterého když nahlédnu, tak vidím mapu celého města. Z mapy je zřetelné, že jde zatím o největší město, které jsem navštívil, se smysluplným opevněním z hradeb a věží v každém rohu čtvercového půdorysu. V místnosti, kde je orb, nacházím pod jednou z postelí gem. Budu se muset naučit hledat i pod postelemi, to jsem trochu v minulých městech vynechal. Jdu do severovýchodní budovy a ve dvou z truhel najdu Leather Armour. V polici najdu Purple Potion. Zajdu se podívat, co je v jihovýchodní budově. Vypadá to na hostinec a zrovna se zde krmí samotný Lord Stuart the Hungry. Miluje jídlo. Nesejde mu ani tak na kvalitě, ale hlavně na množství. Hlad je prostě sviňa. Hostinec patří Samovi. V horním patře najdu v sudu 10 zásob jídla. Samozřejmě si je vezmu. Don Piatt je lord a pokec s ním je naprosto bezpředmětný. Je mi strašně k službám, ale když se jej na cokoliv zeptám, tak je jakýsi jalový, samé I see, If You Think a pod. Uprostřed Moonglove je věž s hvězdářským dalekohledem a hvězdářem Zachariahem. Sděluje mi, že sleduje hvězdy, konstelaci planet a že se blíží komety, což je znakem zla. Tři komety reprezentují každého z Shadow Lordů. Vypadá to, že jakmile se dostane kometa do konstelace s planetou, tak města dané Virtue (ctnosti) se ocitnou pod útokem. Jen Avatar tomu může zabránit. Když se jej ptám na Avatara, tak se táže, zda to nejsem já a jaké je mé jméno. Když mu své jméno řeknu, chce po mně heslo mé Resistance (odolnosti). Heslo neznám, takže mi řekne, že mi nevěří a rozloučí se se mnou. Rozhodl jsem se prozkoumat ještě jednotlivé věže v rozích města. V severovýchodní najdu v sudu 3 louče. Opouštím Moonglowe. Když vstoupím do teleportu nedaleko města, objevím se zase zpět a teleport mě tak nepřesouvá nikam jinam. Při přechodu mostu přes řeku na sever musím buď zaplatit přechod přes most a nebo musím bojovat s trolly. Rozhodnu se pro souboj a trolly porážím. Získávám cenné zkušenosti a nějaké věci, které po boji s nimi zůstanou. Nějaké zbraně, jídlo a klíče. Po té putuji dále po cestě na sever od Moonglow a vstupuji do hradu The Lycaeum. Postavy: Malik - cikánský chlapec. Nilrem - herbář prodávající ingredience zlatých a nebo dojde k souboji s trolly, kteří most hlídají Lord Stuart The Hungry - nenažraný lord města Moonglow. Don Piatt - lord, neřekne mi nic zajímavého Zachariah - hvězdář, který po mně chce heslo mé Resistance.
NEW MAGNICIA: Jelikož je tma jako v pytli, tak po vesničce bloudím a nakonec doputuji k místní hospůdce. Popovídám si s místními. Shiria mi sdělí, že pečuje o hroby místních obyvatel, aby ulevila jejich duším. Magnicia byla před dávnými časy zničena za její hříchy namyšlenosti a arogance. Nacházím i starou přítelkyni Kathrinu. Má radost, že jsem přišel. Přidává se ke mně do party. Počkám do rána, abych se po vesnici trochu rozkoukal. Na poli jižně od hospůdky je Wartow, neřekne mi nic zásadního, je to asi místní zemědělec, který zde chce v klidu dožít. Na západě je další oseté políčko a na něm pracje Yasunda. Ptám se na Shadow Lordy, říká, že jsou to pořádkové síly Blackthorne. S BlackThorne jsem se setkal tedy již v třech lokalitách, které terorizuje (Yew, Skara Brae a New Magnicia). Doslova je to černý trůn a vymáhá z lidí sice 8 ctností, nicméně pro své temné účely a vymáhá je pod pláštíkem solidarity a to násilným vymáháním peněz na charitu pod trestem konfiskace majetku, uvěznění a nakonec smrti popravou. Na polích na západní straně maká spousta lidí, když je vyslýchám, tak jen říkají, že pracují na poli, sranda je ,že jsou to snad Japoci. Fumiko, Tomaka, Tetsuo, Kaiko. Tetsuo říká velmi známé moudro - ctnosti musí vycházet z člověka dobrovolně, aby byly pravé, nikoliv vynucením silou někým druhým. Postavy: Katarina - stará přítelkyně, přidá se ke mně. Felicity - hostinský, prodává jídlo. Shiria - pečovatelka o hroby. Wartow - zemědělec Yasunda - práce na poli Fumiko - práce na poli Tomaka - práce na poli Tetsuo - práce na poli Kaiko - práce na poli Opět čekám na noc, aby se objevil teleport u města, kterým se přenesu tentokráte nedaleko města Moonglow.
Vdávám se ven, kde mě zastihne tma a na cestě mezi Empath Abbey a Yew se objevuje teleport. Nedá mi to jej neprozkoumat. Vstupuji do něj a objevuji se na ostrově s městem Skara Brae: Skara Brae je podobně jako Yew v područí Blackthorne. I zde musím dávat pozor na strážícího ShadowLorda. U vstupu do města pobíhá malý chlapec Froed. Když se mi jej podaří odchytit, tak mi sděluje, že prchá před hroznými lidmi z Blackthornu. Že jeho otec proti nim vystupoval a tak jej zatkli a někam odvlekli a ptá se mě, jestli něco o jeho otci nevím, jmenuje se Greymarch. Po ukončení rozhovoru mi bohužel tento chlapec ukrade nějaký předmět a zjišťuji, že je to klíč na otevírání zamčených dveří, budu si muset ponakupovat nějaké další. Na východě má dům léčitel Temptious Na severo-západě má obydlí alchymista Toama, nacházím tady v polici skříně Yellow potion. Prodává ingredience ke kouzlům. Má ve svém obydlí zajímavý orb, do kterého když nahlédnu, tak se mi ukáže mapa celého města. Na severu je hostinec. Pokecám ze Saulem, říká, že je návštěvník a přišel sem za starým přítelem, který se jmenuje Kendor. Byl zasažen bleskem od Shadowlorda. Bohužel i Saul je asi zloděj, protože mi něco ukradl, když jsem s ním ukončil hovor. Po revizi inventáře mi pravděpodobně ukradl jednu louč. Zjišťuji zajímavou možnost, že v hostinci mohu ponechat někoho z party a následně si jej pak někdy zase vyzvednout. To se asi bude hodit možná později, vypadá to, že postav na naverbování bude více než je míst v partě. Postavy: Froed - unesli mu otce Greymarcha a on jej chce najit. Temptious - léčitel, Heal, Ressurection Toama - Alchymista Rogi - hospodský Saul - přišel navštívit starého přítele. Nakonec v noci Skara Brae opouštím a čekám na zjevení teleportu, protože jinudy ostrova cesta nevede. V patřičný čas v noci se opravdu teleport objevuje. Jde vlastně o Moon Gate a ta se logicky asi objevuje s měsíčním svitem, tedy v noci a funguje podobně jako měsíční brána, která mě přenesla sem ze Země na Britannii. Myslel jsem si, že mě brána hodí zpět k Empath Abbey, ale vyhodí mě u malé vesničky New Magincia. Těmi branami asi bude třeba proběhnout v celém cyklu, abych se pak objevil zase zpět na začátku u brány, kterou jsme vstoupil poprvé.
Putuji po cestě, mimo níž se zatím neodvažuji vstupovat do okolních lesů a hor. Jakmile se cestička stočí k jihu a přejdu most přes řeku, otevře se přede mnou prostranství s hradem Empath Abbey. EMPATH ABBEY: Po vstupu do hradu Empath Abbey potkávám šaška Hardlucka. Neřekne mi ale nic zajímavého. Vstupuji dveřmi na severu a potkávám Jessipa. Provádí léčbu nebo ressurection. Na východě se v druhém patře hradu nachází trunní sál. Promluvím si s Lordem Michaelem. Říká, že chrání Principe of Love před zlými silami, které se jej snaží zničit. Po zmizení Lorda Britishe zemi zachvátilo zlo a zůstaly jen Tři hrady ctností (Three Castles of Virtue), které zůstaly v boji proti němu osamoceny. Ale Shadowlordi nezničí toto místo, ani "Shadow lordovi nenávisti" se to nepodaří (Shadowlord of Hate). Mám najít démona, který žije ve východní poušti. Ten ví nejvíce o Shadow lordovi of Hatred. Promluvím si i se zdejším studentem, kteřý sedí v trunním sále.Jmenuje Toshi. Studuje, jak přežít v tomto světě plném zla. V trunním sále sedí i Julia -Je uprchlice před Shadowlordy. Ti je loví proto, že mi pomáhají na mé pouti. Blacktorni mají z takových strach. Blackthorni se bojí, že se lidem povede mě přivolat na zdejší svět, ale stejně se jim to podařilo. Julii přijímám do své party. Dále v trůnním sále sedí Barbara - říká, že udržuje oheň lásky (flame of Love), což je jeden ze tří principu legendy o Avatarovi. Flame of Love se nachází na jednom z vrchních ochozů hradu. Sděluje mi vizi - viděla velkého muže na vzdáleném místě. Projdu ještě spodní patro východního křídla hradu. Potkávám Cory, kuchaře. Bard Tim mi podává informaci: Když zmizel Lord British, jeho skladatel Sir Kenneth cestoval po Britannii. Dával lekce hudby. Naposled v Trinsicu a po té putoval dále na jih. Učil v hudbě také Iola, Gwena. Postavy: Lord Michael - Lord hradu Empath Abbey, sdělí mi informaci o démonovi ve východní poušti, který ví o Shadow Lordovi of Hate. Toshi - student Julia - uprchlík před Shadow Lordy. Mohu ji přijmout do party. Barbara - strážkyně flame of Love Cory - Kuchař Jessip - Léčba a ressurection Tim - Bard
Nyní zkoumám mapu a přemýšlím, kudy se vydat z Iolovy chatrče. V podstatě bych asi měl jít do hlavního města Britainu na jivohýchod od Ilovy chatrče. Nicméně mnohem blíže je město na severu, Yew. Vydávám se tedy tam. YEW: Je pod nadvládou Blackthorne - černého trůnu. Ve městě vládne tísnivá atmosféra. Že nejsem vítán je zřejmé z místní vyvěšené cedule, která jmenovitě mě, Shamina a Iola označuje jako Wantd, živé nebo mrtvé. Na ulicích jsou použité gilotiny a v okovech vystaveni dva vězni připraveni na popravu. Otec se synem. Otec Mario nezaplatil charitě a syn Aleyn nepřiměl dostatečně otce k tomuto poplatku. Provinil se proti sedmému zákonu ctností. Provinili se tedy proti osmi Virtues, které tvrdě vymáhá Blackthorne na základě vykonstruovaných obvinění. Nezaplatit dobročinné charitě znamená kriminál. Takhle nějak vypadá povinná solidarita dovedena do absurdna. Je zde místní inkvizitor, u kterého lze za tučný poplatek 500 zlatých vykoupit vězně. V sídle inkvizitora je vězení s několika vězni. Jeremy, místní hospodský se snaží tvrdě pracovat, aby z vězení vykoupil svého bratra. Stráže se zde chovají nepřátelsky a když na ně narazím z blízky, chtějí po mně poplatek. Když nezaplatím, tak mě nekompromisně zabijí. V severní části města hlídá ShadowLord. Nesmím se k něm ani přiblížit, jinak to skončí nerovnou bitvou a mou nekompromisní porážkou. U místního kováře nacházím v knihovničce svitek. V domě inkvizitora po průzkumu nacházím v jednom sudu zbraň - palici. U léčitelky nacházím zelený lektvar. Postavy: Dryden - Inkvizitor Mario - nezaplatil charitě, protože má jen 40% požadované částky. Byl zatčen a odsouzen. Aleyn - syn Maria, rovněž zatčen za to, že nepřiměl dostatečně otce k zaplacení charitě. Chamfort - kovář Ronan - prodavač zbraní a zbroje u kováře. Pendra - léčitelka, prodává ingredience ke kouzlům Jeremy - šéfkuchař v hospodě Slaughtered Lamb. Duclas - majitel hospody Slaughtered Lamb. Nabízí rum nebo maso. Po té raději město opouštím a pokračuji dále stezkou, která se stáčí směrem na západ a pak na jih.
Cikánská vědma mi na základě zapeklitých otázek určí můj charakter. Tato tvorba postavy je velmi zajímavá a prakticky nevím, co která odpověď způsobí například mým statistikám, proto se snažím odpovědět tak, jak to cítím. Jedna z otázek je například, zda dávám přednost věrnosti a nebo spravedlnosti a uvede situaci.:" Sloužíš věrně svému pánovi, kterého si nesmírně vážíš, ale jednou zjistíš, že spáchal nějaký kriminální čin. Budeš mu dále věrně sloužit a čin přehlížet nebo čin zveřejníš a poženeš jej tak ke spravedlnosti?" Otázek s takovýmto typem dilemat je spousta. Následně začne mé putování tam, kde jsem ukončil úvod. Tedy v Iolově chatrči, z které se mám vydat dále a zjistit, c ose to v Britannii vlastně děje.
Úkol byl tedy splněn, poděkovali mi opět dcera barona i baron sám, který se mi i omluvil, že mě křivě podezíral. Zjeví se mi i Garamon a děkuje za záchranu Britannie. Jeho úkolem teď je, aby nasměroval obyvatelstvo z propasti zpět ke ctnostem, bylo přestěhováno do lepších míst a tam mohli žít všichni v míru. Ultima Underworld je tedy u konce a opět z ní mám jen ty pozitivní dojmy. Zákys v sedmém levelu byl sice fatální, ale jinak se ukázalo, jak je hra promyšlená a dokáže před hráče postavit i mnoho možností, jak některé úseky hry vyřešit. Na tom, že jde o nejlepší kobku a nejlepší level design, se ani v dnešní době nic nezměnilo. Geniální je, jak celá propast funguje od prvního až po poslední level přirozeně provázaně, spojitě a vše zde souvisí se vším. Tápe hráč a neví kam? Jeho chyba, něco si nepoznamenal, něco zapomněl, přitom je v rozhovorech nebo na zdech vždy nějaký vzkaz, který k danému problému hráče nasměrovává. Rozhovory si jde navíc projít znovu. Grafickou dokonalost a jeden z nejpůsobivějších hudebních doprovodů, už nemusím snad znovu ani opakovat. Hra je i graficky tak sladěna, že to naprosto opět dokonale pasuje a různé strukturované pasáže, přechody a mosty působí naprosto přirozeně. Přemýšlím, která struktura kamínkové zdi se mi líbila nejvíce. Jestli cihlově červená, hnědá, šedá...naprosto legendární dokonalý vizuál. Sladěno je parádně i menu, kdy vše působí jako by to bylo položeno na starobylých svitcích. A úplně na závěr, nevím, jestli jsem to vlastně vůbec zmiňoval, ale k těm nej této hry bych jasně ještě přidal dokonalý automaping s možností psát si do něj kdekoliv poznámky, který považuji asi za nejlepší formu ve hrách vůbec. A pěkně ladí k tomu svitkoidnímu stylu. Tímto se loučím s dalším deníkem a bylo mi ctí si po 25 letech zopakovat Ultimu Underworld: Stygian Abyss a dodat k ní zápisky na DJ´s OldGames.
Naházím všech 8 virtues do jezírka s lávou, kde se zhmotňuje démon. Vtáhne jej to zpět do astrální sféry, jenže mně také. Ocitám se v šíleném prostoru plného podivných zrůd, létají tady blesky a démon mi zasazuje pár ran. Je jasné, že s tímhle bojovat nemohu a prchám. Prchám na okraj a zjevuje se mi nějaká zelená stezka, která vede nevím kam. Utíkám, co mi nohy stačí a nakonec doběhnu k teleportační bráně, skočím do ní a najednou se nacházím u úpatí hory na břehu moře. Z hory za mnou se vylévá láva. skočím do řeky, kde mě po nějakém čase zachraňuje loď. Tady musím podotknout zajímavou věc. V prvním levelu byl orb, a když jsem se tehdy na začátku hry do něj podíval, tak mi popisoval zjevení přesně to, které bylo v astrálním plánu, včetně zelené stezky. Byl to rafinovaný hint, který bylo dobré si zapamatovat. Já si jej samozřejmě nepamatoval, ale screen jsem si z tma prozíravě udělal. Nicméně můj zbrklý útěk a náběh na zelenou stezkou byl náhoda. Kdo by zrovna v tuto chvíli myslel na nějaký orb :-) Stezky jsou totiž ještě rudá a modrá a ty svedou hráče na scestí a může pak v Astrální sféře i zemřít. Takže ještě, že mě intuice vedla po zelené. Ale i tady je vidět, že autoři neponechali nic na náhodě a kdo dává pozor, tak měl i tuto informaci pro závěr hry. Viz obrázek 4.
Vydávám se do levelu 8 a klíčem složeným z Key of Courage, Truth a Love ji otevírám. Vidím za ní démona, snažícího se proniknout do naší sféry.
Když se prospávám, abych doléčil síly po bojích s fire elementály v levelu 8, zjeví se mi ve snu naposled Tyballův bratr. Prozrazuje mi v něm své jméno, jmenuje se Garamon. Mohl jsem odemknout už bránu hradu v jezírku v levelu 8, ale tenhle úkol je povinnost prostě splnit. Putuji do levelu 5 a tam hledám mezi náhrobními kameny nápis Garamon. Nakonec hrob najdu a složím k němu kosti. Zjeví se duch Garamona, sděluje mi, že se do Britannie pokouší vstoupit bestie, zlý démon a musím jej vrátit zpět na astrální plán pomocí mocné síly nějakých předmětů a klade mi otázky. Nejprve odpovídám špatně a nechápu, co po mně chce, musím totiž odpověď vypsat. Ptá se, co je k tomu potřeba. Napadá mě napsat to, co jsem hledal dobrou 3/4 hry. Talismany. A je to odpověď správná. Pa kse mě ptá co s nimi. Nechápu, co chce slyšet. Napovídá mi, že je třeba jednoho ze základních elementů voda, oheň země , vzduch. Napadá mě oheň a říkám fire a je to správně. Vysvětluje mi, že osm talismanů je třeba hodit do ohně. Pak se se mnou rozloučí, nyní již vím všechno. Musím nejprve otevřít bránu....
Tenhle level má velmi zajímavou strukturu s obřími pilíři s náhorními plošinami vyčuhujících po okrajích obrovského lávového jezera, uprostřed něhož je jakýsi hrad s velkou bránou. Nejprve obíhám okraje jezera. Pobíjím všemožnou havěť, která je zde nakumulována opravdu hojně. Na severozápadě potkávám Carassa, který mi dá klíče od sekce, která pak sestupuje k bráně uprostřed jezera. Ukradl jej, ale byl vyhnán golemy. Informuje mě dále o portálu uprostřed jezera, z kterého vystupuje démon. A také prozkoumal jihozápadní část, kde našel u nějakých kostí magickou hůlku. Projdu sekcí, ke které mi dal klíče a setkávám se s golemy a také podivnými bludičkami, které mně naučí kouzlo. Ale kdo jej sešle, je ztracen. No zkusil jsem to jen tak mimo soutěž, výsledkem je, že zůstanu doslova nahý, bez věcí, zbraní i zbroje. Falešné bludičky. Golemové jsou podivně obtížní a musím si pomáhat kouzlem time stop, které je na chvíli znehybní a já je klidně mohu v klidu a míru upižlávat. Když mám celý okruh za sebou, prozkoumám lávové pole. Vybíjím spoustu fire elementálů a pokud nechci, aby mě fireballama ustříleli, musím si opět pomáhat kouzlem time stop. V jihozápadní malé uzavřenější části nacházím hromadu věcí, které musely patřit mágovi. a také kosti. Kosti sbírám. Level mám projitý komplet. Musím podotknout, že přes jeho pekelnost jsem se nemohl ubránit pocitu, že jsou zde monumentální výhledy a chvílí se ještě kochám prostředím a strukturovaností okolí. Nyní mě napadá jediné. Hrob Tyballova bratra bude v hrobce pátého levelu a nebo v levelu 7? Spíše vsázím na level pátý, kde jsou uloženi ti dobří, zatímco level 7 je protkán zlem a spíše to vypadá, že zdejší hroby patří goblinům. Vydávám se tedy zpět do levelu 5.
Je zajímavé, jak se ze zdánlivě banálních zmínek vyklubaly pěkné questíky důležité pro dohrání hry. Z levelu 7 se vracím zpátky do levelu 6 a sděluji Illomovi, že jsem našel Gurstanga a že mu vzkazuje slovo Folanae. Konečně tady sehraje roli ta jejich knihovna. V jedné z knih je totiž klíčová informace z výzkumu Gurstanga, o čemž mě Illomo informuje a řekne mi, že s Gurstangem pracovali na výzkumu jedné mantry, která je měla přivést ke Key of Truth, Gurstang asi na něco přišel a bude to v jedné z knih v knihovně. Měla by to být právě kniha s nápisem Folanae. Bohužel už Gurstang nemohl o výsledku výzkumu a svých poznámkách Illoma informovat, neboť byl unesen a zatčen Tyballem. Jdu tedy do knihovny a nacházím knihu s nápisem Folanae. Dále by mě měla ke klíči dovést modlitba v chrámu. Jdu tedy do chrámu, kde chvíli přemýšlím, co teď. Zkoumám knihu a nápis je sice Folanae, ale dále je v knize napsáno Fanlo. Zkusím tedy použít Fanlo jako mantru u kříže a copak se mi to neobjeví v rukách. Key of Truth. Mám tedy další klíč. Trpaslík ale mluvil o třech. Kde najdu třetí? Zkusím zatím pořešit obrázek Toma a předat jej Judy. Vydám se tedy do levelu 5. Předávám obrázek Judy, ta se rozpláče a slzy, které upadnou do lávy vygenerují zvláštní předmět. Zvedám jej a je to další pětiúhelník, Key of Love. Vidíte, jak z jedné zdánlivě bezvýznamné informace od jedné pomatené ženy může být klíčem k dokončení hry. Doslova omylem při předávání klíče do inventáře jim kliknu na další z dvou klíčů a ony se spojí. Tak přiložím i třetí část a klíče dohromady vytvoří předmět vypadající trochu jako trojcípá hvězda. Tím mám vyřešeno vše a mohu se vydat do nejspodnějšího patra, levelu 8. Co nám z úkolů zbývá? Vzpomínám si na zjevení Tyballova bratra. Zadal mi tehdy, že mám jeho kosti uložit do jeho hrobu. Je to vlastně poslední úkol, který mi zbyl a měl by mě navést k poražení zlého démona na dně propasti.
Trpaslík mluvil o třech klíčích. Key of Courage bude jeden z nich. Key of Truth bude asi druhý, o něm hovořil Gurstang. V cele, která je na severozápad jde probít zeď a ocitnu se hned blízko těch zamčených severozápadních dveří, které odemykám klíčem od Smondena. Vzpomenu si hned na jeden nápis v levelu 3, který říkal něco o získání kuráže tím, že sejdu dolů a pak se vydám zpět nahoru. Rovněž pochopím, proč v levelech 3 - 6 chyběla v mapě severozápadní část a nešlo tam nikudy projít. Tou budu totiž procházet schodišti a chodbami, které jsou za zamčenými dveřmi. Kromě pár otravných potvor mě na této cestě zpět nahoru do uzavřené severozápadní části levelu 3 nic nepřekvapí. V levelu 3 je jezero s mostem.Na konci každého mostu je věž s dveřmi, které jsou zamčené. Oboje lze otevřít kouzlem Open. Za jedněmi je případně klíč ke druhým, kdyby se mi nechtělo kouzlit kouzlo open asi 2x nebo co :-) V druhé věži najdu Key of Courage. Je to takový zvláštní malý pětiúhelníček. Vrátím se zpět do levelu 7. V levelu 7 je ještě jedna sekce, tady se přiznám, že mi vrtalo hlavou, proč mi pořad v mapě zeje velká díra a prostě tam něco musí být. Jelikož zde už mohu kouzlit, řeším záležitost kouzlem Reveal k odhalení tajné stěny na jedné z jižních chodeb, kudy jsem původně putoval k vězení mezi západní a severní hláskou goblinů. A jak jsem se dozvěděl, že tam ta tajná zeď je? No tady se přiznám k druhému nakouknutí do již někým zmapované oblasti. Za odhalenou tajnou zdí je hrobka a kromě zajímavého meče a několika obtížnějších duchů zde není prakticky nic. Ale aspoň mám konečně kompletní mapu levelu 7 (kromě teda pár chodeb v Tyballově bludišti, kde se nesmělo šlapat, abych nezemřel.
Procházím trollí hlásku a procházím jednou mříží, která mě měla uvěznit, na konci místnosti směrem na západ je další mříž. Tuhle jsem měl mít dávno odemčenou, po té, co jsem pobil ty trolly v hlásce a vypadl z nich ten klíč. Takže činím tak až nyní a otevírám mříž do vězení. Je zde spousta cel, mnohé jsou prázdné a nacházím v nich poslední vzkazy předchozích vězňů, než se odebraly pravděpodobně na onen svět. Následně nacházím přeci jen několik živých vězňů a sdělují mi hodně zásadní věci. Jestli pamatujete na seznam nedořešených questíků, které jsem pak vyhodnotil asi jako nedůležité, tak tady zjistím, že jsou naprosto klíčové k dohrání hry. Vězeň 1. Griffle mi sděluje těžký život vězně horníka. Pod tímto levelem jsou jeskyně kde těží pro zlého mága podivnou horninu, ale diamanty to nejsou. Vězeň 2. Bolinar: !!! Bolinar mi chce dát skicu s mapou části tohoto levelu, který nakreslil. Beru si ji a zjišťuji, že na druhé straně skicy je obrázek nějakého člověka a pod tím je napsáno Tom. Je to přesně ten obrázek, který chtěla Judy v levelu 5. Vězeň č. 3. !!! Smonden: Trpaslík Smonden hledal klíč Key of Courage a byl při tom zatčen. Doufal, že získáním tří klíčů se mu podaří vyřešit zlo v tomto místě, ale byl zatčen Tyballem. A teď to hlavní. Informuje mě o zamčených dveřích na severu a že k nim má klíč. Tento klíč mi dává. Jsou to ty klíčové dveře v severozápadním rožku. Za nimi by měla vést cesta k Key of Courage. Trpaslík už je zde zavřen tak dlouho, že už nemá sílu tento quest splnit. Vězeň č. 4. Gurstag. To je ten, kterého hledal jeden z mágů, Illomo, z levelu 6. Gustag zde byl hledat Key of Truth, ale byl zatčen. Vyzkoumal cestu ke klíči a mám se vrátit k Illomovi a říci mu slovo Folanae. A to je zde z vězňů vše. Vypadá to, že jich tady bylo více, ale zůstaly tu po nich jen vzkazy na zdech a většina je docela pochmurných, sdělují, že jestli to čtu, jsou pravděpodobně mrtví. A teď si zrekapitulujeme resty: 1. Stále jsem samozřejmě nevyloupil dvě pokladnice u Zelených a Šedých goblinů v patře 1. (začínám tušit, že to bude zbytečné a nic zásadního tam nebude). Aktualizace - tenhle úkol opravdu vzdávám. 2. Stále nemám heslo, které chce Steeltoe, hlídač trpasličí pokladnice v levelu 2 (podobně jako u pokladnice goblinů, asi i zde už nic zásadního beztak nebude, závěr hry se blíží, tak co by tady mohlo být klíčového?) Aktualizace - rovněž vzdávám a vyškrtávám z úkolů pro příště. 3. Lizard Ishtass z 3. levelu po mně chtěl, ať najdu jejich vůdce Ossiku (zřejmě další nedůležitý úkol, který mi už v ničem nepomůže) Aktualizace - tento quest je mi stále záhadou a asi jej rovněž vyškrtnu do dalších plánů 4. Donést Judy do 5. levelu orbázek jejího snoubence. (tady také nevím,čeho bych mohl docílit ku svému prospěchu v dalším postupu hry) Aktualizace - tak obrázek pro Judy už mám, tak jí jej donesu a uvidím, co z toho bude. 5. Kouzelník Illomo z 6. levelu se ptal, jestli jsem neviděl jeho kamaráda Gurstanga. (zřejmě jde jen o drobnou odchylku od hlavní dějové linie, možná ani toho Gurstanga nemám najít) Aktualizace - našel jsem. Tolik mně zapovězené vězení odhalilo další cesty, které, jak se ukázalo, byly nezbytné k tomu, abych hru dohrál. Jak víte, v tuto chvíli mám už level 8 projitý (což jsem udělal při zoufalém přemýšlení, jak do vězení v levelu 7) a tak vím, co tam je.
Ještě pro dnešek pár obrázků se sličnou baronovou dcerou a příště se vrhneme na to vězení :-)
výsledkov: 30 [ 1-30/1287 ]   «predchádzajúce 0123456789101112131415161718192021222324 nasledujúce»


Commander Keen Complete Pack
 možnosti podpory
🍺 Buy me a beer
 hľadaj v časopisoch
 hľadaj všade
 posledne pridané hry
Fortress of Narzod, 24.02.2021
Frogger, 28.01.2021
Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura, 05.01.2021
Santa Clause 3: The Escape Clause, 30.12.2020
Ascendancy, 28.12.2020
Daze Before Christmas, 26.12.2020
Ninja Gaiden, 19.12.2020
Chuck Yeager's Advanced Flight Trainer, 16.12.2020
CyClones, 11.12.2020
In Pursuit of Greed, 08.12.2020
[ viac ]
 diskmagy
 Narsil
 Pařeniště
 KLAN
 PC Engine
 Bonus
 follow / sharing
 štatistiky
 Hry :: 1216
 Prílohy :: 7720
 Komentáre :: 7546
[ viac ]
Copyright © 2018 DJ, design & code by DJ
| OldGames | Online Hry | Časopisy | Diskmagy | Zberateľstvo | Diskusné fórum | Galérie obrázkov | Prílohy | PC hry | Mapa stránok | Odkazy | Kontakty |
| RSS-všetko | RSS-hry | RSS České hry | RSS-komentáre | RSS-diskusia | RSS-časopisy | RSS-prílohy | Facebook | Twitter |
 | Divinity: Original Sin | The Bard's Tale | Might & Magic X: Legacy | Legend of Grimrock II | King's Bounty: The Legend | Dune 2000 | Wizardry | DOSBox